BE376561A - - Google Patents

Info

Publication number
BE376561A
BE376561A BE376561DA BE376561A BE 376561 A BE376561 A BE 376561A BE 376561D A BE376561D A BE 376561DA BE 376561 A BE376561 A BE 376561A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
balance
brick press
press according
aforesaid
lever
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE376561A publication Critical patent/BE376561A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B28WORKING CEMENT, CLAY, OR STONE
    • B28BSHAPING CLAY OR OTHER CERAMIC COMPOSITIONS; SHAPING SLAG; SHAPING MIXTURES CONTAINING CEMENTITIOUS MATERIAL, e.g. PLASTER
    • B28B3/00Producing shaped articles from the material by using presses; Presses specially adapted therefor
    • B28B3/02Producing shaped articles from the material by using presses; Presses specially adapted therefor wherein a ram exerts pressure on the material in a moulding space; Ram heads of special form
    • B28B3/027Producing shaped articles from the material by using presses; Presses specially adapted therefor wherein a ram exerts pressure on the material in a moulding space; Ram heads of special form using a bottom press ram actuated upwardly towards mould covers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Manufacturing & Machinery (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Ceramic Engineering (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Press Drives And Press Lines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  ' Presse à briques   @   
La présente invention concerne une presse à briques dans laquelle un mécanisme moteur commande les déplace- ments d'un balancier agissant sur le piston de compres sien de la terre dans le moule, ainsi que le déplacement d'un levier de démoulage agissant sur le même piston. 



   Elle a comme but de réaliser une presse à briques pe   @   couteuse très robuste et d'un emploi facile. 



   Une presse à briques suivant l'invention comporte entre le balancier et le levier susdit une liaison méca nique susceptible de provoquer le déplacement du dit le- vier en même temps que celui du dit balancier, tout en rendant le levier de démoulage inactif pendant la com- pression. 



   Le levier de démoulage pivote autour d'un pivot porté par la tige du piston et est relié par une biellet- 
 EMI1.1 
 te au 1vl-lp.¯'1cier dP compressou et appuie pendant le dé- moulage sur un appui disposé entre le pivot de la tige du piston et l'articulation de la biellette, le dit ap- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 pui étant mobile de façon à pouvoir être amené hors de portée du levier de démoulage après le démoulage.

     Gamme   pour effectuer le démoulage il faut un déplacement rela- tivement grand par rapport à celui nécessaire pour la com- pression, et comme l'effort nécessaire pour effectuer ce démoulage est relativement petit par rapport à celui né- cessaire pour effectuer la compression, on prévoit, sui- vant l'invention, de connecter la biellette susdite au balancier de compression et au levier de démoulage à une distance du point d'articulation du dit balancier égale à plusieurs fois la distance entre ce point d'articula- tion et le point d'appui du dit balancier sur la tige du piston. 



   Suivant une forme de réalisation de l'invention, la mise hors d'action du levier de démoulage est effectuée automatiquement par le fait que le point d'appui mobile du levier de démoulage est relié par une liaison mécani que à une butée, susceptible d'être déplacée par une came de façon   à   amener le point d'appui du levier de démoulage hors de portée de celui-ci après le démoulage. 



   Dans le but de rendre la presse inactive pendant le remplissage du moule par la terre, sans devoir arrêter le moteur, on prévoit, suivant l'invention, de   désolidari-   ser d'un bouton de manivelle, une bielle connectée au ba- lancier susdit. Cette désolidarisation est par exemple contrôlée par la manoeuvre du dispositif de verrouillage du couvercle du moule. Cette manoeuvre peut d'ailleurs être contrôlés   à   son tour par le déplacement du balancier. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ap paraîtront au cours de la description des dessins annexés au présent mémoire et qui représentent, schématiquement, à titre d'exemple seulement, une forme de réalisation de l'invention. 



   Figure 1 est une vue en perspective d'une presse sui- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 vant l'invention au moment où le moule est ouvert pour son remplissage par de la terre. 



   Figure 2 est une vue en élévation de cette presse au moment où le couvercle du moule a été verrouilé. 



   La figure 3 représente la presse en élévation au moment où s'effectue la compression de la terre. 



   La figure 4 est une vue en élévation au moment du démoulage. 



   La machine comporte un   piston .2,mobile   dans un moule 3. La tige 2a de ce piston repose sur un galet 4a porté par un balancier de compression 4 Celui-ci est articulé en 4b et est connecté à une bielle 5 Il est également connecté à un levier de démoulage 6 par l'intermédiaire d'une biellette 7 Le levier de démoulage 6 pivote en 2b autour d'un pivot solidaire de la tige 2a du piston .2.. 



   Le balancier 4 porte deux pièces 8 et 9 La pièce 9 porte une broche   9a.   Lorsque le balancier 4 oscille vers le haut autour de son point d'articulation 4b la broche 9a rencontre une pièce basculante 10 pivotant en 10a Le pivot 10a est porté par un levier coudé 11 pivotant en   lla   Ce levier 11 est connecté par une tige 12 à un dispositif de verrouillage 13 du couvercle 1.4 lorsque celui-ci est appliqué sur le moule 3. Ce 'couvercle 14 est constamment sollicité par un contrepoids 14a vers la position d'ou- verture représentée à la figure   1.   



   Le dispositif de verrouillage 13 pivote en 13a et est connecté à une barre   15   guidée en 15a et portant   un/   ga- let 15b pouvant appuyer contre la bielle 5 qui est d'ail- leurs constamment sollicitée vers ce galet par un contre- poids 5a. 



   La bielle 5 est pourvue également d'un demi coussinet   5d   dans lequel peut être engagé un bouton de manivelle 16. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  Ce bouton de manivelle est porté par un plateau 17 calé sur un arbre moteur 17a, actionné d'une façon quelconque non représentée. Le plateau 17 porté également deux galets 17b et 17d destinés   à   agir sur les pièces 8 et 9 portées par le balancier 4 Enfin, sur l'arbre 17a est calée une came 17f pouvant agir sur une butée 18 portée par une tige 18a connectée à un levier 19. Celui-ci pivo- te en 19a et porte un contrepoids 20. A ce levier est connectée une tige 21 connectée d'autre part à un bras 22 portant un galet 22a et susceptible de pivoter autour d'un pivot fixe 22b. 



   Lorsque le moule est rempli, on   abaisse   le couvercle 14 et on provoque à la main le déplacement du dispositif de déverrouillage 13, par exemple jusque dans la position représentée à la figure 2. Par cette manoeuvre, la barre 15 ainsi que le galet 15b   pousse+la   bielle 5 dans une po- sition telle qu'un bouton de manivelle 16 puisse s'enga- ger dans le demi coussinet 5d. La rotation du bouton de manivelle 16 dans le sens de la flèche X provoque   l'oscil-   lation vers le haut du balancier 4 autour de son point d'articulation 4b. Cette oscillation provoque l'oscilla- tion vers le haut du levier de démoulage 6 autour de son pivot 2b. 



   Le déplacement du balancier 4. provoque le soulèvment du piston 2 puisque le galet 4a appuyé sur la tige   2a   de ce piston. La broche 9a rencontre la pièce basculante 10 qui, par suite de l'espace libre llb qui le surmonte per- met à la broche 9a de dépasser la dite pièce basculante 10 
Au moment où le bouton de manivelle 16 est dans sa position la plus élevée, les différentes pièces de la presse sont dans la position représentée   à   la figure 3. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   On y voit que le galet 22a a été amené en-dessous   d'une   saillie 6a du levier de démoulage 6 Ce déplacement du galet 22a a été provoqué par le contrepoids 20 aussitôt que la saillie 6a a été suffisamment soulevée. A partir du moment susdit, le balancier 4 commence à descendre sous l'action de son propre poids, ainsi que sous la pous- sée des galets 17b et 17d agissant sur les pièces 8 et 9. 



  Au moment où la broche 9a rencontre la pièce basculante 10. elle provoque le déplacement du levier coudé 11 dans le sens de la flèche   Y.   



   Ce déplacement provoque le déverrouillage du couver- cle 14, qui se soulève aussitôt sous l'action de son con- trepoids 14a. Le dispositif de verrouillage 13 ainsi que les pièces qui y sont connectées sont amenés dans la posi- tion représentée à la figure 4. 



   La descente du balancier 4 est accompagnée de la des- cente du levier de démoulage 6La descente de celui-ci s'effectue dans les mêmes conditions jusqu'au moment où la saillie 6a vient appuyer contre le galet 22a. A partir de ce moment, le levier de démoulage 6 pivote dans le sens inverse des aiguilles d'une montre autour du galet 22a. 



  Cette oscillation provoque le démoulage des briques comme représenté à la figure 4. Cette oscillation s'effectue sur une amplitude relativement grande. L'effort appliqué au piston 2 pour effectuer le démoulage est relativement faible par rapport à celui qui lui est appliqué pendant la compression. L'amplitude du déplacement pendant la com- pression est d'ailleurs naturellement réduite par rapport à l'amplitude nécessaire pour le démoulage. Cela provient du fait que la biellette 7 est connectée au balancier de   compression .4.   et au levier de démoulage 6 à und dis- tance du point d'articulation 4b de ce   balancier   égale 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 à plusieurs fois la distance entre ce point d'articulation 4b et le point d'appui du dit balancier sur la tige 2a du piston 2. 



   A un moment donné, le balancier 4 est arrêté dans sa descente par le fait qu'une partie recourbée 4d vient bu- ter contre un bloc en bois 23. A partir de ce moment, le bouton de manivelle 16 se dégage du demi-coussinet 5d et la bielle 5 oscille autour de son point   d'articulation   avec le balancier 1 sous l'action de son contrepoids 5a. 



  Cette oscillation est arrêtélorsque la bielle 5 vient buter contre une pièce en bois 24. 



   La rotation du plateau 17 provoque également la ren- contre de la butée 18 par la came 17f. Cette rencontre provoque par l'intermédiaire de la tige 18a l'oscillation du levier 19 dans le sens des aiguilles d'une montre. Cet- te oscillation est suffisante pour amener par   l'intermé-   diaire de la tige   21   le galet 22a sur le côté de la sail lie 6a.   Aussitôt   que le galet 22a est dans cette position, le levier de démoulage peut retomber en pivotant autour de son articulation avec la biellette 7 A ce moment, toutes les pièces de la presse sont remises dans la posi- tion représentée à la figure 1. 



   Il est évident que l'invention n'est pas exclusive- ment limitée à la forme de réalisation représentée et que bien des modifications peuvent être apportées, à la   forme, 4;-   la disposition et à la constitution des éléments intervenant dans sa réalisation sans sortir de la portée du présent brevet.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  'Brick press @
The present invention relates to a brick press in which a motor mechanism controls the movements of a balance acting on the piston for compressing the soil in the mold, as well as the movement of a release lever acting on the same. piston.



   Its goal is to produce a very robust and easy-to-use pe @ expensive brick press.



   A brick press according to the invention comprises between the balance and the aforesaid lever a mechanical connection capable of causing the movement of said lever at the same time as that of said balance, while making the release lever inactive during the operation. - pressure.



   The release lever pivots around a pivot carried by the piston rod and is connected by a connecting rod.
 EMI1.1
 te at 1vl-lp.¯'1cier dP compressou and presses during de-molding on a support arranged between the pivot of the piston rod and the articulation of the rod, the said ap-

 <Desc / Clms Page number 2>

 pui being movable so as to be able to be brought out of reach of the demolding lever after demolding.

     Range to carry out the demolding requires a relatively large displacement compared to that necessary for the compression, and as the force necessary to carry out this demolding is relatively small compared to that necessary to carry out the compression, we provides, according to the invention, to connect the aforesaid rod to the compression balance and to the release lever at a distance from the point of articulation of said balance equal to several times the distance between this point of articulation and the fulcrum of said balance on the piston rod.



   According to one embodiment of the invention, the disabling of action of the release lever is performed automatically by the fact that the movable fulcrum of the release lever is connected by a mechanical connection to a stop, capable of 'be moved by a cam so as to bring the fulcrum of the release lever out of reach of the latter after release.



   In order to make the press inactive during the filling of the mold with the earth, without having to stop the engine, provision is made, according to the invention, to disconnect from a crank button, a connecting rod connected to the aforementioned balance. . This separation is for example controlled by the operation of the locking device of the mold cover. This maneuver can moreover be controlled in turn by the movement of the balance.



   Other details and features of the invention will appear in the course of the description of the drawings appended hereto and which represent, schematically, by way of example only, one embodiment of the invention.



   Figure 1 is a perspective view of a following press

 <Desc / Clms Page number 3>

 before the invention when the mold is opened for filling with soil.



   Figure 2 is an elevational view of this press when the mold cover has been locked.



   FIG. 3 represents the press in elevation at the moment when the compression of the earth takes place.



   Figure 4 is an elevational view at the time of demolding.



   The machine comprises a piston .2, movable in a mold 3. The rod 2a of this piston rests on a roller 4a carried by a compression balance 4 This is articulated at 4b and is connected to a connecting rod 5 It is also connected to a release lever 6 via a rod 7 The release lever 6 pivots at 2b around a pivot integral with the rod 2a of the piston .2 ..



   The balance 4 carries two parts 8 and 9 The part 9 carries a pin 9a. When the balance 4 oscillates upwards around its point of articulation 4b the spindle 9a meets a rocking part 10 pivoting at 10a The pivot 10a is carried by an elbow lever 11 pivoting at 11a This lever 11 is connected by a rod 12 to a device 13 for locking the cover 1.4 when the latter is applied to the mold 3. This cover 14 is constantly urged by a counterweight 14a towards the open position shown in FIG. 1.



   The locking device 13 pivots at 13a and is connected to a bar 15 guided at 15a and carrying a / roller 15b able to press against the connecting rod 5 which is moreover constantly urged towards this roller by a counterweight 5a. .



   The connecting rod 5 is also provided with a half-bearing 5d in which a crank button 16 can be engaged.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  This crank button is carried by a plate 17 wedged on a motor shaft 17a, actuated in any way not shown. The plate 17 also carries two rollers 17b and 17d intended to act on the parts 8 and 9 carried by the balance 4 Finally, on the shaft 17a is wedged a cam 17f which can act on a stop 18 carried by a rod 18a connected to a lever 19. The latter pivots at 19a and carries a counterweight 20. To this lever is connected a rod 21 connected on the other hand to an arm 22 carrying a roller 22a and capable of pivoting about a fixed pivot 22b.



   When the mold is filled, the cover 14 is lowered and the unlocking device 13 is moved by hand, for example into the position shown in FIG. 2. By this maneuver, the bar 15 as well as the roller 15b pushes + the connecting rod 5 in a position such that a crank button 16 can engage in the half-bearing 5d. The rotation of the crank button 16 in the direction of the arrow X causes the upward oscillation of the balance 4 around its point of articulation 4b. This oscillation causes the release lever 6 to oscillate upwards around its pivot 2b.



   The movement of the balance 4 causes the lifting of the piston 2 since the roller 4a rests on the rod 2a of this piston. The pin 9a meets the tilting part 10 which, as a result of the free space 11b which surmounts it, allows the pin 9a to go beyond said tilting part 10.
When the crank button 16 is in its highest position, the various parts of the press are in the position shown in Figure 3.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   It can be seen that the roller 22a has been brought below a projection 6a of the release lever 6 This movement of the roller 22a has been caused by the counterweight 20 as soon as the projection 6a has been sufficiently raised. From the aforementioned moment, the balance 4 begins to descend under the action of its own weight, as well as under the thrust of the rollers 17b and 17d acting on the parts 8 and 9.



  When the spindle 9a meets the tilting part 10. it causes the displacement of the elbow lever 11 in the direction of the arrow Y.



   This movement causes the unlocking of the cover 14, which immediately rises under the action of its counterweight 14a. The locking device 13 as well as the parts connected to it are brought into the position shown in FIG. 4.



   The descent of the balance 4 is accompanied by the descent of the release lever 6. The descent of the latter is carried out under the same conditions until the moment when the projection 6a comes to rest against the roller 22a. From this moment, the release lever 6 pivots counterclockwise around the roller 22a.



  This oscillation causes the bricks to be released from the mold as shown in FIG. 4. This oscillation takes place over a relatively large amplitude. The force applied to the piston 2 to perform the demolding is relatively low compared to that which is applied to it during compression. The amplitude of the displacement during the compression is moreover naturally reduced compared to the amplitude necessary for demolding. This is because the rod 7 is connected to the compression balance. 4. and to the release lever 6 at a distance from the articulation point 4b of this equal balance

 <Desc / Clms Page number 6>

 several times the distance between this articulation point 4b and the fulcrum of said balance on the rod 2a of the piston 2.



   At a given moment, the balance 4 is stopped in its descent by the fact that a curved part 4d comes to rest against a wooden block 23. From this moment, the crank button 16 is released from the half-bearing. 5d and the connecting rod 5 oscillates around its point of articulation with the balance 1 under the action of its counterweight 5a.



  This oscillation is stopped when the connecting rod 5 abuts against a piece of wood 24.



   The rotation of the plate 17 also causes the stop 18 to meet by the cam 17f. This meeting causes, via the rod 18a, the oscillation of the lever 19 in the direction of clockwise. This oscillation is sufficient to bring, through the intermediary of the rod 21, the roller 22a to the side of the rib 6a. As soon as the roller 22a is in this position, the release lever can fall back by pivoting about its articulation with the link 7 At this moment, all the parts of the press are returned to the position shown in figure 1.



   It is obvious that the invention is not exclusively limited to the embodiment shown and that many modifications can be made, in the form, 4; - the arrangement and the constitution of the elements involved in its realization without outside the scope of this patent.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O N S 1 Presse à briques dans laquelle un mécanisme mo- teur commande le déplacement d'un balancier agissant sur le piston de compression de la terre, ainsi que le dépla- <Desc/Clms Page number 7> cement d'un levier de démoulage agissant sur le même pis- ton c a r a c t é r i a é e en ce qu'elle comporte entre le balancier et le levier susdit une liaison mécanique sus- ceptible de provoquer le déplacement du dit levier en même temps que celui du dit balancier tout en rendant le le- vier de démoulage inactif pendant la compression. R E V E N D I C A T I O N S 1 Brick press in which a motor mechanism controls the displacement of a balance acting on the compression piston of the earth, as well as the displacement of <Desc / Clms Page number 7> cementing of a release lever acting on the same piston, characterized in that it comprises between the balance and the aforesaid lever a mechanical connection capable of causing the movement of said lever at the same time as that of said balance while making the release lever inactive during compression. 2.- Presse à briques suivant la revendication 1 car a c t é r i s é e en ce que le levier de démoulage pivote autour d'un pivot porté par la tige du piston et est reliée par une biellette au balancier de compression et en ce qu'il appuie pendant le démoulage sur un appui disposé entre le pivot de la tige du piston et l'articu- lation de la biellette, le dit appui étant mobile de fa- çon à pouvoir être amené hors de portée du levier de dé moulage après le démoulage. 2.- Brick press according to claim 1 because acté ized in that the release lever pivots about a pivot carried by the piston rod and is connected by a link to the compression rocker and in that it rests during demolding on a support arranged between the pivot of the piston rod and the articulation of the rod, said support being movable so as to be able to be brought out of reach of the molding lever after the release. demoulding. 3.- Presse à briques suivant la revendication 2, c a r a, c t é r i s é e en ce que la biellette susdite de compression et au levier de démoulage à une distance est connectée au balancier/du point d'articulation du dit balancier égale à plusieurs fois la distance entre ce point d'articulation et le point d'appui du dit balan- cier sur la tige du piston . 3.- Brick press according to claim 2, because the aforementioned compression rod and the release lever at a distance is connected to the balance / the point of articulation of said balance equal to several times the distance between this point of articulation and the fulcrum of said balancer on the piston rod. 4. - Presse à briques suivant l'une ou l'autre des revendications 2 ou 3, c a r a c t é r i s é e en ce que le point d'appui mobile du levier de démoulage est relié par une liaison mécanique à une butée susceptible d'être déplacée par une came de façon à amener le point d'appui du levier de démoulage hors de portée de celui-ci après le démoulage. 4. - Brick press according to either of claims 2 or 3, character ized in that the movable fulcrum of the release lever is connected by a mechanical connection to a stop capable of be moved by a cam so as to bring the fulcrum of the demoulding lever out of reach of the latter after demolding. 5.- Presse à briques suivant l'une ou l'autre des revendications 2 à 4, c a r a c t é r 1 a é e en ce que le levier de démoulage présente une saillie contre %quel- le l'appui mobile susdit bute sous l'action d'un contre- <Desc/Clms Page number 8> poids qui le sollicite à prendre la position où il sert d'appui au levier de démoulage pendant tout le temps où ce levier est dans la position correspondant au moulage. 5.- Brick press according to one or the other of claims 2 to 4, characterized in that the release lever has a projection against which the aforesaid mobile support abuts under the 'action of a counter- <Desc / Clms Page number 8> weight which urges it to take the position where it serves as a support for the release lever throughout the time when this lever is in the position corresponding to the molding. 6. - Presse à briques suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisée en ce que le balancier susdit est connecté à un bouton de mani velle par une bielle susceptible d'être désolidarisée de ce bouton. 6. - Brick press according to one or other of the preceding claims, characterized in that the aforesaid rocker is connected to a crank button by a connecting rod capable of being detached from this button. 7.- Presse à briques suivant la revendication 6, c a- r a c t é r i s é en ce qu'elle comporte une butée ar- rêtant le balancier susdit dans son mouvement de descente avant que le bouton de manivelle soit au point le plus bas de sa course et en ce que la bielle susdite présente d'une part, une demi-coussinet dans lequel peut venir se loger la partie supérieure du bouton de manivelle et d'au- tre part, un contre-poids le faisant osciller kors de portée du dit bouton aussitôt que celui-ci est dégagé du demi-coussinet susdit. 7. A brick press according to claim 6, characterized in that it comprises a stop stopping the aforesaid rocker in its downward movement before the crank button is at the lowest point of its stroke and in that the aforesaid connecting rod has, on the one hand, a half-bearing in which the upper part of the crank button can be housed and, on the other hand, a counterweight causing it to oscillate during its reach of said button as soon as it is released from the aforesaid half-pad. 3 Presse à briques suivant la revendication 7, comportant un dispositif de verrouillage du couvercle du moulé'; caractérisée en ce que le dit disposi- tif de verrouillage pousse le demi-coussinet de la bielle susdite sur le trajet du bouton de manivelle, lorsqu'il est déplacé jusque dans la position de verrouillage du cou- vercle. 3 Brick press according to claim 7, comprising a mold cover locking device '; characterized in that the said locking device pushes the half-bearing of the aforesaid connecting rod on the path of the crank button, when it is moved into the locking position of the cover. 9.- Presse à briques suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisée en ce qu'une broche solidaire du balancier susdit est sus- ceptible d'entraîner pendant la descente de celui-ci un organe qui est connecté au dispositif de verrouillage du couvercle du moule de façon à déverrouiller celui-ci pen dant qu'il est entraîné par le balancier. <Desc/Clms Page number 9> 9.- Brick press according to one or other of the preceding claims, characterized in that a spindle integral with the aforesaid rocker is capable of driving during the descent of the latter a member which is connected to the device. locking the mold cover so as to unlock the latter while it is driven by the balance. <Desc / Clms Page number 9> 10.- Presse à briques suivant la revendication 9, c a r a c t é r i s é e en ce que la dite broche agit sur le dit organe par l'intermédiaire d'un cliquet pou vant librement pivoter pendant la montée du balancier mais entraînant l'ergane susdit pendant la descente du balancier. 10. A brick press according to claim 9, character ized in that said spindle acts on said member by means of a pawl able to freely pivot during the ascent of the balance but causing the aforesaid member during the descent of the balance. 11 Presse à briques suivant l'une ou l'autre des revendications 6 à 10, c a r a c t é r i s é e en ce que la descente du balancier est en outre facilitée par la poussée de deux galets entraînés par le mécanisme moteur et susceptibles d'agir sur une pièce solidaire du balan- cier. 11 Brick press according to one or the other of claims 6 to 10, character ized in that the descent of the balance is further facilitated by the thrust of two rollers driven by the motor mechanism and capable of acting on a part integral with the balance. 12. - Presse à briques telle .que décrite ci-dessus ou représentée aux dessins ci-annexés. 12. - Brick press as described above or shown in the accompanying drawings.
BE376561D BE376561A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE376561A true BE376561A (en)

Family

ID=46972

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE376561D BE376561A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE376561A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE376561A (en)
EP0233090A1 (en) Glass container
BE384747A (en)
BE344760A (en)
EP1178506A1 (en) Operating mechanism with chain and starting device for electrical high voltage switches
EP1117111A1 (en) Actuating mechanism of a contact element of an electrical switch with an articulated parallelogram
EP1178505A1 (en) Actuating mechanism with tow chain for electrical high voltage switches
BE388729A (en)
BE488724A (en)
CH174575A (en) Vertical automatic cutter.
BE402694A (en)
FR2518518A1 (en) Control for spreader - has cam pivoted on chassis working with roller to operate linkage
BE552141A (en)
FR2606305A3 (en) Method and device for balancing a continuous-casting ingot mould
BE383106A (en)
BE443389A (en)
FR2671544A1 (en) Grab of the so-called release gear type, controlled by a single suspension and operating cable
BE362513A (en)
BE384121A (en)
BE358476A (en)
BE510491A (en)
CH263176A (en) Electric railroad switch control unit.
BE426147A (en)
BE436672A (en)
BE553241A (en)