BE488724A - - Google Patents

Info

Publication number
BE488724A
BE488724A BE488724DA BE488724A BE 488724 A BE488724 A BE 488724A BE 488724D A BE488724D A BE 488724DA BE 488724 A BE488724 A BE 488724A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drum
cable
sector
bucket
lever
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE488724A publication Critical patent/BE488724A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B66HOISTING; LIFTING; HAULING
    • B66CCRANES; LOAD-ENGAGING ELEMENTS OR DEVICES FOR CRANES, CAPSTANS, WINCHES, OR TACKLES
    • B66C3/00Load-engaging elements or devices attached to lifting or lowering gear of cranes or adapted for connection therewith and intended primarily for transmitting lifting forces to loose materials; Grabs
    • B66C3/06Grabs actuated by a single rope or chain

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Emergency Lowering Means (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif   automatisme   de commande pour bennes   preneuses.   



     Monsieur   Pierre Jean Marie   Théodore     ALLARD   Demande de brevet Français-en sa faveur du 30-Avril 1948   L'invention concerne   les bennes   automatiques   du type dans lequel les   mouvements de   fermeture et d'ouverture   sont   assures par le ou les mêmes   câbles,     l'ouverture   étant   déclenchée   par action d'une tirette ou d'une butée ou en posant la benne sur le sol. 



   Ce   dispositif   est remarquable notamment en ce que le tambour sur lequel s'enroule le sable de levage est monte fou sur   l'arbre   de   commande   des   mouvements   des   coquilles   et lui est   relié   au moyen   d'une     roue à   rochet coopérant avec des   cliqueta   portés par ledit tambour et portant des crabots prenant appui sur d'autres crabots portas par un plateau monté coulissant sur ledit arbre de commande et qui peut être déplacé le long de cet arbre par un écrou solidaire d'un levier portant un contrepoids agissant dans le sens amenant   les deux   séries de crabots hors de prise. 



   Grâce à cette disposition la fermeture est assurée en amenant les   doux   séries de crabots en prise et en action- nant l'arbre de   commande   par   traction   sur le câble de   levage   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 et l'ouverture est assurée en amenant les crabots hors de prise soit en agissant sur l'écrou par un dispositif de déclenchement, la traction exercée par le poids de la benne sur le   câb.le   de levage ou de fermeture passant alors du tam- bour de fermeture à un dispositif convenable d'ouverture, et la benne, en descendant par son propre poids, provoquant au moyen de ce   dispositif     convenable,   l'ouverture des coquilles, soit en reposant la benne au sol et en donnant du mou au câble,

   pour permettre au contrepoids de dégager les crabots, puis en exerçant alors une traction sur le câble, qui par l'intermédiaire du même dispositif convenable, assure   l'ou-     verture     des   coquilles. 



   D'autre part un dispositif est de préférence prévu pour accumuler une certaine énergie pendant le déroulement du câble de levage, ce dispositif servant simultanément à freiner le   mouvement   d'ouverture et, en libérant ensuite l'énergie qu'il a emmagasinée, de provoque? l'enroulement du câble de levage. 



   D'autres   caractéristiques   et avantages résulteront de la description qui va suivre. 



   Aux dessins annexés 
La Fig. 1 est une coupe verticale d'une benne   munis   du dispositif de   l'invention   suivant la ligne 1-1 de la Fig. 2; la Fig. 2 est une vue en plan avec coupes partielles- correspondant à la Fig. 1; les Figs.3 et 4 sont des vues schématiques par- tielles montrant le fonctionnement du levier de commande de l'ouverture. 



   Le dispositif   suivant   l'invention est, comme   repre   sente au dessin, appliqué de préférence à un mécanisme de commande tel que décrit dans la demande de brevet en France 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 déposée par le demandeur le 11 Février 1948 pour "Mécanisme de commande pour benne automatique" et qui comprend au moins un caisson central sur lequel sont articulées les deux   coquilles   et supportant un secteur denté oscillant en prise avec un pignon lié à l'organe de commande des   coquilles   et relié aux axes de rotation des coquilles par un système de bielles accouplées en deux points   excentrés   du secteur. 



     En   se reportant au dessin, 1 désigne le cible de levage et de fermeture et 3 les extrémités des deux coquilles articulées sur deux carters parallèles 4 réunis par deux tubes transversaux 5 dans lesquels   tourillonnent   les extrémités des arbres 6 d'articulation des   coquilles.   Ce câble de fermeture 1 s'enroule sur un tambour de grand diamètre 12 monté fou sur un arbre 13   tourillonnant à   ses deux extrémités dans les carters 4 et portant dans   chaque   carter un pignon 14 en prise avec un secteur denté 15 ménagé à l'intérieur   d'une   gorge circulaire 16 pratiquée dans un secteur,17 oscillant sur un axe 18 porté par le carter 4.

   En deux points du secteur 17 excentrés et opposés par rapport à l'axe 18 sont montas deux axes 20 sur lesquels sont articulées deux bielles   21   dont les autres extrémités sont articulées sur des axes 22 portés par les manetons 23 solidaires des axes 6. 



   On   ..voit   qu'une rotation de l'arbre 13 et du pignon 14 dans le sens! correspondant au déroulement du câble 1 provoque une oscillation du secteur 17 dans le sens F et, par l'intermédiaire des bielles 21 et manivelles 23, la fermeture des coquilles 3. 



   La liaison entre le tambour 12 et l'arbre   13   est réalisée de la façon suivante : 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 
Le tambour 12 porte intérieurement un ou plusieurs cliquets 30 (Fig. 4) coopérant avec   un    roue à rochet 31 montre libre sur l'arbre 13 et munie latéralement de crabots 32 pouvant entrer en prise avec des crabots correspondants 33 portas par un plateau 34 monte sur l'arbre 13 au moyen d'une clavette 35 de façon à être solidaire dudit arbre en rotation et à pouvoir coulisser sur lui. Le plateau 34 comporte une gorge annulaire 36 dans laquelle pénètre un bec annulaire 37 correspondant ménagé dans un écrou 58 en prise avec un manchon fileté 39 enfile sur l'arbre 13 et fixé sur la paroi de l'un des carters 4. 



   Dans la position de la   Fig.   2, les crabots 32 et 33 étant en prie, le tambour 12 et la roue 31 sont rendus solidaires en rotation de l'arbre 13 dans le sens! par l'intermédiaire des cliquets 30 du plateau 34 et de la clavette 35. Si, par l'intermédiaire de l'écrou 38, on déplace le plateau 34 dans le sens f1 pour amener les crabots 32 et 33 hors de prise, le tambour   12   et la roue 31 se trouvent alors libérés par rapport à l'arbre 13. 



   L'écrou 38 est solidaire d'une part d'un levier 40 portant un contrepoids 41 tendant constamment à faire tourner l'écrou 38 dans le sens f2 (voir Fig. 4) c'est-à-dire à le déplacer dans le sens f1 et d'autre part d'un deuxième levier 42 à l'extrémité duquel est accroché un câble 43 sur lequel on peut exercer à la main une traction pour faire également tourner l'écrou 38 dans le sens f2. 



   L'ouverture des coquilles 3 est assurée de la façon suivante : 
Sur un axe 44 porté par l'un des carters 4 est articulé un levier 45 comportant à son extrémité un orifice 46 pour le passage du câble 1 et solidaire, autour de l'axe 44, d'une manivelle 47 formant un coude avec le levier 45. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  Sur l'autre extrémité de la manivelle 47 est articulée une bielle 48 relire par ailleurs à un axe 49 porté excentrique-   ment   par le secteur 17 de telle sorte qu'une rotation du levier 45 dans le sens F1 (voir Fig. 1) provoque une   oscilla-   tion du secteur 17 en sens contraire de F, c'est-à-dire dans le sens entraînant , par l'intermédiaire des bielles 21 et manivelles 23, l'ouverture des coquilles 3. 



   La rotation du levier 45 est assurée au moyen   d'une   butée sphérique 50 solidaire du câble 1 et fixé sur lui dans une position telle qu'elle se trouve sur le tambour 12 pendant toute la partie du déroulement du   câble   1 correspondant au mouvement de fermeture et -qu'elle se trouve au point de sortie du câble 1 par rapport au tambour 12 au début du mouvement d'ouverture. Le système constitué par la bielle 48, la manivelle 47 et le levier 45 est agencé d'autre part de façon Qu'à la position de fermeture des coquilles 3, l'extrémité du levier 45 dans laquelle passe le câble 1 se trouve au voisinage du point de sortie du   sable   1, le levier 45 étant ainsi soulevé par la   bute   50 dès que celle-ci arrive à ce point de sortie. 



   Le levier 45 est relié au contrepoids 41 par une chaînette ou autre dispositif convenable tel qu'une bielle coulissante 51   (Figs. S   et 4) de longueur telle que lorsque la benne est ouverte le   levier 45   soulève le contrepoids 41 et provoque une rotation de l'écrou 38 dans le sens contraire de f2 et ramène les crabots 33 en prise avec les   crabots 58   pour solidariser à nouveau le tambour 12 et l'arbre 13. 



   Sur la paroi du tambour 12 est fixe en prolongement un deuxième tambour 52   suai   d'une gorge hélicoïdale et sur lequel peut s'enrouler, en sens contraire du câble 1, un cible 53 dont une extrémité est fixée sur ce tambour 52, qui passe sur une poulie de renvoi 54 montée folle sur un axe 55 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 porté par les carters 4 et dont l'autre extrémité est accrochée à la tige 56 d'un piston 57. Le piston 57 coulisse dans un cylindre étanche 58 fixé au cardan 4 et contenant de l'air, l'étanchéité à   l'air   étant obtenue   au   moyen d'un piston libre 59 et d'une chambre 60 entre les pistons 57 et 59 dans laquelle a été introduit un liquide tel que de   l'huile.   



   Sur l'extrémité cylindrique 61 du tambour 52 est enroulé en sens contraire du câble 53 un petit sable 62 dont une extrémité est fixée sur le tambour 52 et l'autre en un point fixe 63 du carter 4. 



   Le fonctionnement est le suivant 
La benne étant ouverte, le câble 1 enroulé sur le tambour 12 et les crabots 32 et 33 en prise, on exerce une traction sur le   sable   1 qui-se déroule en entraînant l'arbre 
13 dans le sens f par l'intermédiaire du tambour 12, des cliquets 30, de la roue 31, des crabots 32 et 33 et du plateau 
34. Le secteur 17, entrains   alors   par le pignon 14, oscille suivant F provoquant la fermeture des coquilles. Pendant ce      mouvement la butée 50 est amenée à la position représentée à la Fig. 1 et le câble 53 s'est légèrement enroula sur le tam- bour 52 provoquant une première compression de   l'air   contenu dans le cylindre 53 et assurant le freinage du mouvement de fin   d   fermeture en évitant le choc des coquilles. 



   Pour   provoquer   l'ouverture de la benne on exerce une traction sur le cible 43, l'écrou 38 tourne"suivant f2, le plateau 34 s'écarte de la roue 31 et les crabots 32 et 
33 sont alors mis hors de prise, la benne se trouvant ainsi libérée par rapportau sable   1.   Elle descend donc par son propre poids provoquant le déroulement du câble 1, le tambour 
12 tournant fou sur l'arbre 13. Dans ce déroulement du câble 
1 la butée 50 provoqua le   basculement   du levier-45 dans   le-   sens F1 et, par la   manivelle   47 et la bielle 48,   l'oscillation   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 du secteur 17 en sens contraire de F, dons l'ouverture des coquilles 3. 



   Le même résultat peut être obtenu en   pesait la   benne au sol,   au   lieu d'agir sur le   sable   43. Dans ce cas en effet 
 EMI7.1 
 le câble 1 prend du man, gucune pression ne s'exerce plus sur les crabots Z2 et 33 et le contrepoids 41 peut basculer librement vers le bas en faisant tourner l'écrou 38 suivant ±2 et en libérant les erabots 38 et 35. Il suffit alors de tirer, à nouveau sur le cible pour assurer le basculement du levier 45 suivant F1 et l'ouverture des coquilles. 



   Pendant le déroulement du câble 1 correspondant à 
 EMI7.2 
 l'ouverture de la benne, le tambour 52 a tourné suivt f et provoque l'enroulement du cible 5z donc 1& mise en nom- pression complète de l'air du   cylindre   58 assurant   ainsi   le freinage du mouvement d'ouverture. 



   En fin   d'ouverture   le levier 45   entraîne,   par la 
 EMI7.3 
 chaînette 5le le soulevèrent du contrepoids 41 donc la rotation de l'écrou 38 en sens contraire de f2 et la remise en prise des crabots 32 et 33. 41>,amboar 12 est de nouveau solidaire de   l'arbre   13 dans le sens du   déroulement   du sable 1. 



   On ramène alors la benne sur le sol et on donne du 
 EMI7.4 
 mou au câble 1  l'air comprim-é dans le cylindre 58 se détend en tirant sur le câble 53 qui provoque la rotation du tambour 12 en sens contraire de f et   l'enroulement de   la partie du cible 1   qui   s'était déroule. Ce dernier mouvement   s'effectue   sans action sur   l'arbre   13 et le secteur 17   car,   dans ce sens de rotation, le   tambour   12 tourne en roue libres le cliquet 30   sautant   sur les-dents de la roue 31. 



   Ce dernier mouvement est d'autre part limité par l'enroulement du petit câble 62 qui assure   ainsi   la remise en 
 EMI7.5 
 place des différents organes exastemsnt à la position de   départ,   le sable 1 ne pouvant   s'enrouler,   grâce   à'cette   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 disposition, que d'une longueur identique à celle dont il s'est déroulé en cours d'opération. 



   Bien entendu l'invention n'est nullement limitée au mode d'exécution représenté et décrit qui n'a été choisi qu'à titre d'exemple. 



   C'est ainsi que, comme on l'a vu en cours de des- cription le levier 42 et le cible 43 ne sont pas nécessaires puisque le déclenchement du mouvement d'ouverture peut être assuré, sous l'action du contrepoids 41, en posant la benne et en donnant du mou au câble 1. D'autre part le câble 43 pourrait être remplacé par une butée agissant au moment voulu sur l'extrémité du levier 42. 



    REVENDICATIONS.   



   1.- Dispositif de commande pour bennes automatiques du type dans lequel les mouvements d'ouverture ou de fermeture des coquilles sont commandés par le ou les mêmes câbles, caractérisé en ce que le tambour sur lequel s'enroule le câble de levage est monté fou sur l'arbre de commande des mouvements des coquilles et lui est relié au moyen d'une roue à rochet coopérant avec des cliquets portés par ledit tambour et portant des crabots prenant appui sur d'autres crabots portés par un plateau monté coulissant sur ledit arbre de commande et qui peut être déplacé le long de cet arbre par un écrou solidaire d'un levier portant un contrepoids agissant dans le sens amenant les deux séries de crabots hors de prise.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Automatic control device for clamshells.



     Mr. Pierre Jean Marie Théodore ALLARD French patent application - in favor of April 30, 1948 The invention relates to automatic skips of the type in which the closing and opening movements are provided by the same cable (s), the opening being triggered by the action of a pull tab or stop or by placing the bucket on the ground.



   This device is remarkable in particular in that the drum on which the lifting sand is wound is mounted idle on the control shaft for the movements of the shells and is connected to it by means of a ratchet wheel cooperating with clicks carried by said drum and carrying dogs bearing on other dogs carried by a plate slidably mounted on said control shaft and which can be moved along this shaft by a nut integral with a lever carrying a counterweight acting in the forward direction the two series of dogs out of grip.



   Thanks to this arrangement, closing is ensured by bringing the gentle series of dogs into engagement and by pulling the control shaft on the lifting cable.

 <Desc / Clms Page number 2>

 and the opening is ensured by bringing the dogs out of engagement either by acting on the nut by a trigger device, the traction exerted by the weight of the bucket on the lifting or closing cable then passing from the drum. closure to a suitable opening device, and the bucket, going down by its own weight, causing by means of this suitable device, the opening of the shells, either by resting the bucket on the ground and giving slack to the cable ,

   to allow the counterweight to release the dogs, then by exerting traction on the cable, which by means of the same suitable device, ensures the opening of the shells.



   On the other hand, a device is preferably provided for accumulating a certain energy during the unwinding of the lifting cable, this device serving simultaneously to slow down the opening movement and, by then releasing the energy which it has stored, to cause ? the winding of the lifting cable.



   Other characteristics and advantages will result from the description which follows.



   In the accompanying drawings
Fig. 1 is a vertical section through a bucket provided with the device of the invention along line 1-1 of FIG. 2; Fig. 2 is a plan view with partial sections corresponding to FIG. 1; Figs. 3 and 4 are partial schematic views showing the operation of the opening control lever.



   The device according to the invention is, as shown in the drawing, preferably applied to a control mechanism as described in the patent application in France.

 <Desc / Clms Page number 3>

 filed by the applicant on February 11, 1948 for "Control mechanism for automatic skip" and which comprises at least one central box on which the two shells are articulated and supporting an oscillating toothed sector in engagement with a pinion linked to the control member shells and connected to the axes of rotation of the shells by a system of connecting rods coupled at two eccentric points of the sector.



     Referring to the drawing, 1 designates the lifting and closing target and 3 the ends of the two shells articulated on two parallel casings 4 joined by two transverse tubes 5 in which the ends of the shafts 6 of the shells pivot. This closing cable 1 is wound on a large diameter drum 12 mounted loosely on a shaft 13 journaled at its two ends in the housings 4 and carrying in each housing a pinion 14 engaged with a toothed sector 15 formed inside. a circular groove 16 formed in a sector, 17 oscillating on an axis 18 carried by the housing 4.

   At two points of the sector 17 eccentric and opposite with respect to the axis 18 are mounted two axes 20 on which are articulated two connecting rods 21, the other ends of which are articulated on axes 22 carried by the crankpins 23 integral with the axes 6.



   We see that a rotation of the shaft 13 and the pinion 14 in the direction! corresponding to the unwinding of the cable 1 causes an oscillation of the sector 17 in the direction F and, by means of the connecting rods 21 and cranks 23, the closing of the shells 3.



   The connection between the drum 12 and the shaft 13 is made as follows:

 <Desc / Clms Page number 4>

 
The drum 12 internally carries one or more pawls 30 (Fig. 4) cooperating with a ratchet wheel 31 shown free on the shaft 13 and provided laterally with dogs 32 which can engage with corresponding dogs 33 carried by a plate 34 mounted. on the shaft 13 by means of a key 35 so as to be integral with said rotating shaft and to be able to slide on it. The plate 34 comprises an annular groove 36 into which penetrates a corresponding annular spout 37 formed in a nut 58 engaged with a threaded sleeve 39 threaded onto the shaft 13 and fixed to the wall of one of the casings 4.



   In the position of FIG. 2, the dogs 32 and 33 being in prie, the drum 12 and the wheel 31 are made integral in rotation with the shaft 13 in the direction! by means of the pawls 30 of the plate 34 and of the key 35. If, by means of the nut 38, the plate 34 is moved in the direction f1 in order to bring the dogs 32 and 33 out of engagement, the drum 12 and the wheel 31 are then released relative to the shaft 13.



   The nut 38 is integral on the one hand with a lever 40 carrying a counterweight 41 constantly tending to rotate the nut 38 in the direction f2 (see Fig. 4), that is to say to move it in the direction f1 and on the other hand a second lever 42 at the end of which is hooked a cable 43 on which a traction can be exerted by hand to also rotate the nut 38 in the direction f2.



   The opening of the shells 3 is ensured as follows:
On an axis 44 carried by one of the casings 4 is articulated a lever 45 having at its end an orifice 46 for the passage of the cable 1 and integral, around the axis 44, with a crank 47 forming an elbow with the lever 45.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  On the other end of the crank 47 is articulated a connecting rod 48, moreover connected to a pin 49 carried eccentrically by the sector 17 so that a rotation of the lever 45 in the direction F1 (see FIG. 1) causes an oscillation of the sector 17 in the opposite direction of F, that is to say in the direction causing, by means of the connecting rods 21 and cranks 23, the opening of the shells 3.



   The rotation of the lever 45 is ensured by means of a spherical stop 50 integral with the cable 1 and fixed to it in a position such that it is on the drum 12 throughout the part of the unwinding of the cable 1 corresponding to the closing movement. and -that it is at the exit point of the cable 1 relative to the drum 12 at the start of the opening movement. The system constituted by the connecting rod 48, the crank 47 and the lever 45 is arranged on the other hand so that at the closed position of the shells 3, the end of the lever 45 through which the cable 1 passes is located in the vicinity the sand exit point 1, the lever 45 thus being lifted by the stop 50 as soon as the latter arrives at this exit point.



   The lever 45 is connected to the counterweight 41 by a chain or other suitable device such as a sliding rod 51 (Figs. S and 4) of length such that when the bucket is open the lever 45 lifts the counterweight 41 and causes a rotation of the nut 38 in the opposite direction of f2 and brings the dogs 33 back into engagement with the dogs 58 to again secure the drum 12 and the shaft 13.



   On the wall of the drum 12 is fixed as an extension a second drum 52 suai of a helical groove and on which can be wound, in the opposite direction of the cable 1, a target 53, one end of which is fixed on this drum 52, which passes on a pulley 54 idle mounted on an axis 55

 <Desc / Clms Page number 6>

 carried by the housings 4 and the other end of which is hooked to the rod 56 of a piston 57. The piston 57 slides in a sealed cylinder 58 fixed to the gimbal 4 and containing air, the airtight seal being obtained by means of a free piston 59 and a chamber 60 between the pistons 57 and 59 into which a liquid such as oil has been introduced.



   On the cylindrical end 61 of the drum 52 is wound in the opposite direction of the cable 53 a small sand 62, one end of which is fixed on the drum 52 and the other at a fixed point 63 of the housing 4.



   The operation is as follows
The bucket being open, the cable 1 wound on the drum 12 and the dogs 32 and 33 engaged, traction is exerted on the sand 1 which unwinds by driving the shaft
13 in the direction f via the drum 12, the pawls 30, the wheel 31, the dogs 32 and 33 and the plate
34. Sector 17, then driven by pinion 14, oscillates along F causing the shells to close. During this movement the stop 50 is brought to the position shown in FIG. 1 and the cable 53 is slightly wound up on the drum 52 causing a first compression of the air contained in the cylinder 53 and ensuring the braking of the end-of-closing movement while avoiding the impact of the shells.



   To cause the opening of the bucket, traction is exerted on the target 43, the nut 38 turns "along f2, the plate 34 moves away from the wheel 31 and the dogs 32 and
33 are then disengaged, the bucket being thus released relative to the sand 1. It therefore descends by its own weight causing the unwinding of the cable 1, the drum
12 crazy turning on the shaft 13. In this unwinding of the cable
1 the stop 50 caused the tilting of the lever-45 in the direction F1 and, by the crank 47 and the connecting rod 48, the oscillation

 <Desc / Clms Page number 7>

 sector 17 in the opposite direction of F, giving the opening of the shells 3.



   The same result can be obtained by weighing the bucket on the ground, instead of acting on the sand 43. In this case indeed
 EMI7.1
 the cable 1 takes man, no pressure is no longer exerted on the jaws Z2 and 33 and the counterweight 41 can swing freely downwards by turning the nut 38 according to ± 2 and releasing the jaws 38 and 35. It It is then sufficient to shoot again on the target to ensure the tilting of the lever 45 along F1 and the opening of the shells.



   During the unwinding of the cable 1 corresponding to
 EMI7.2
 the opening of the bucket, the drum 52 has rotated along f and causes the winding of the target 5z therefore 1 & setting up the complete air pressure of the cylinder 58 thus ensuring the braking of the opening movement.



   At the end of opening the lever 45 drives, by
 EMI7.3
 chain 5le lifted it from the counterweight 41 so the rotation of the nut 38 in the opposite direction of f2 and the re-engagement of the dogs 32 and 33. 41>, amboar 12 is again secured to the shaft 13 in the direction of unwinding sand 1.



   We then bring the dumpster back to the ground and give
 EMI7.4
 slack in the cable 1 the compressed air in the cylinder 58 expands by pulling on the cable 53 which causes the rotation of the drum 12 in the opposite direction of f and the winding of the part of the target 1 which had unwound. This last movement takes place without any action on the shaft 13 and the sector 17 because, in this direction of rotation, the drum 12 freely rotates the pawl 30 jumping on the teeth of the wheel 31.



   This latter movement is also limited by the winding of the small cable 62 which thus ensures the resetting.
 EMI7.5
 place the various organs exastemsnt in the starting position, the sand 1 not being able to roll up, thanks to this

 <Desc / Clms Page number 8>

 provision, that of a length identical to that of which it took place during operation.



   Of course, the invention is in no way limited to the embodiment shown and described which was chosen only by way of example.



   Thus, as we have seen in the course of the description, the lever 42 and the target 43 are not necessary since the triggering of the opening movement can be ensured, under the action of the counterweight 41, by placing the bucket and giving slack to the cable 1. On the other hand, the cable 43 could be replaced by a stop acting at the desired moment on the end of the lever 42.



    CLAIMS.



   1.- Control device for automatic skips of the type in which the opening or closing movements of the shells are controlled by the same cable (s), characterized in that the drum on which the lifting cable is wound is mounted loose on the shells movement control shaft and is connected to it by means of a ratchet wheel cooperating with pawls carried by said drum and carrying dogs bearing on other dogs carried by a plate slidably mounted on said shaft control and which can be moved along this shaft by a nut integral with a lever carrying a counterweight acting in the direction bringing the two series of dogs out of engagement.


    

Claims (1)

2.- Dispositif suivant la revendication 1, caracté- risé en ce que l'écrou de commande du plateau coulissant est solidaire d'un deuxième levier qui peut être actionné dans le même sens que celui dans lequel agit le contrepoids par un dispositif de déclenchement constitué par un câble, une chaîne ou une butée placée sur le trajet de ce levier. <Desc/Clms Page number 9> 2.- Device according to claim 1, charac- terized in that the sliding plate control nut is secured to a second lever which can be actuated in the same direction as that in which the counterweight acts by a trigger device. consisting of a cable, a chain or a stop placed on the path of this lever. <Desc / Clms Page number 9> 3.- Dispositif suivant les revendications 1 et 2, caractérise en ce que le tambour du câble de levage comporte un prolongement sur lequel peut s'enrouler- un sable dont l'une des extrémités est fixée sur ledit prolongement et l'autre est accrochée à la. 3.- Device according to claims 1 and 2, characterized in that the drum of the lifting cable comprises an extension on which a sand can be wound, one end of which is fixed on said extension and the other is hooked. to the. tige d'un piston se déplaçant dans un cylindre porté par le corps de la benne, ledit piston comprimant un fluide tel que de l'air quand le tambour tourne dans le sens du déroulement du câble de levage de façon, simultanément, à freiner le mouvement d'ouverture et à accumuler une certaine quantité d'énergie pour 1* enroulement ultérieur du câble de levage. rod of a piston moving in a cylinder carried by the body of the bucket, said piston compressing a fluid such as air when the drum rotates in the direction of unwinding of the lifting cable so as, simultaneously, to brake the opening movement and to accumulate a certain amount of energy for the subsequent winding of the lifting cable. 4.- Dispositif suivant les revendications- 1 à 3, caractérise en ce que l'arbre sur lequel est monte le tambour porte un pignon en prise avec un secteur denté monte oscillant sur le corps de la benne et relie aux coquilles par un système de bielles articulées en deux peints excentrés du secteur, 4.- Device according to claims- 1 to 3, characterized in that the shaft on which the drum is mounted carries a pinion engaged with a toothed sector oscillating mounted on the body of the bucket and connected to the shells by a system of articulated rods in two painted eccentric of the sector, l'oscillation dudit secteur dans le sens de la fermeture des coquilles .étant provoquée par la rotation de l'arbre de commande et du pignon en prise avec ledit -secteur et, dans l'autre secs, par un système de bielles et de leviers coudés articules d'une part sur ledit secteur et d'autre part sur le corps de la benne, the oscillation of said sector in the direction of closing of the shells. being caused by the rotation of the control shaft and the pinion in engagement with said -sector and, in the other dry, by a system of connecting rods and levers elbow articulated on the one hand on said sector and on the other hand on the body of the bucket, ce dernier système étant lui-même retienne dans le sens provocant l'ouverture par une butée portée par le câble de levage et étant relié par une corde ou chaînette au contrepoids actionnant l'écrou, 5.- Dispositif suivant les revendications 1 à 4, the latter system itself being retained in the direction causing the opening by a stop carried by the lifting cable and being connected by a rope or chain to the counterweight actuating the nut, 5.- Device according to claims 1 to 4, caractérisé en ce que la rotation du tambour dans le sens de 1' enroulement du câble de levage est limitée par un dispositif convenable tel qu'un brin de câble ou de chaîne s'enroulant sur lui et fixé à l'autre extrémité sur le corps de la benne. characterized in that the rotation of the drum in the direction of winding of the hoisting cable is limited by a suitable device such as a rope or chain strand wrapped around it and fixed at the other end on the body of the dumpster.
BE488724D BE488724A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE488724A true BE488724A (en)

Family

ID=133853

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE488724D BE488724A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE488724A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1476886B1 (en) Spring-driven mechanism for a rectilinear displacement circuit breaker
FR2468761A1 (en) DEVICE FOR STARTING AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE488724A (en)
LU84024A1 (en) PUNCHING MACHINE
CH637340A5 (en) GRAPPLE.
WO1988006553A1 (en) Device for knotting a flexible tie
EP0342086A1 (en) Monitoring system for the knotting mechanism of pressed bales
BE1002893A7 (en) Mechanical energy transmission or with restricted force path and controlsystem
WO1993015016A1 (en) Load handling device using a gripping tool controlled by a single cable
FR2597703A1 (en) Improvements to fertiliser barrels and the like
BE529376A (en)
FR2522081A1 (en) Double acting fluid operated pulley actuator - controls tilting or sliding door via pulley sheave and cables
BE487231A (en)
CH316995A (en) Packing machine
FR2551712A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE TRAPPERS OF WAGONS TREKES AND TREKS AND WAGONS PROVIDED WITH SUCH A DEVICE
BE489750A (en)
BE419645A (en)
BE391860A (en)
BE557124A (en)
BE525158A (en)
CH258402A (en) Lifting device with adjustable boom.
BE514589A (en)
BE436621A (en)
CH318352A (en) Capstan for sailboat sheets
BE632778A (en)