BE354483A - - Google Patents

Info

Publication number
BE354483A
BE354483A BE354483DA BE354483A BE 354483 A BE354483 A BE 354483A BE 354483D A BE354483D A BE 354483DA BE 354483 A BE354483 A BE 354483A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
wire
lever
frame
clutch control
spinning
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE354483A publication Critical patent/BE354483A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01HSPINNING OR TWISTING
    • D01H13/00Other common constructional features, details or accessories
    • D01H13/14Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop motions ; Monitoring the entanglement of slivers in drafting arrangements
    • D01H13/16Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop motions ; Monitoring the entanglement of slivers in drafting arrangements responsive to reduction in material tension, failure of supply, or breakage, of material
    • D01H13/18Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop motions ; Monitoring the entanglement of slivers in drafting arrangements responsive to reduction in material tension, failure of supply, or breakage, of material stopping supply only
    • D01H13/182Warning or safety devices, e.g. automatic fault detectors, stop motions ; Monitoring the entanglement of slivers in drafting arrangements responsive to reduction in material tension, failure of supply, or breakage, of material stopping supply only by raising or lifting of one of the drafting cylinders, e.g. by removing of the loading means

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Spinning Or Twisting Of Yarns (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   .Dispositif débrayeur pour fileuses et retor- deuses. 



   Lorsque dans une fileuse ou une retordeuse, une rupture de fil se produit à une ailette de filage, la ma-, tière de filage qui continue à être amenée à l'ailette n'est plus traitée. Elle s'accumule sur le banc de fila- ge, parvient à portée du point de filage voisin, où elle provoque d'autres ruptures de fil, à moins que l'ouvrière n'interrompe à temps l'amenée par arrêt de la matière de filage au cylindre débiteur. Cet arrêt et la ré-introcdu- tion ultérieure dé la matière de filage entre le cylindre débiteur et le cylindre presseur représentent une dépense de travail particulière et diminuent en conséquence la production.

   C'est pourquoi on a prévu des dispositifs dé- brayeurs particuliers, et on a écarté le rouleau presseur du cylindre débiteur par des leviers ou d'autres moyens de commande, à partir de l'intérieur de la machine. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Mais les dispositifs   débrayeurs   comportent des inconvénients : Partie de ces dispositifs travaillent de manière défectueuse du fait qu'ils ne suppriment pas tou- jours l'amenée de la matière; d'autres dispositifs repré- sentent un prix d'achat considérable et sont d'autre part difficilement accessibles, de sorte qu'en-cas de pertur- bations, telles que produites par des enroulements de fil, il faut beaucoup de temps et de travail pour la remise en marche. 



   D'après la présente invention, on obtient un dispositif débrayeur plus simple et plus économique du fait que le rouleau presseur, établi dans un cadre oscil- lant, de préférence ouvert, ou dans un étrier en fourche, etc..., est soulevé et écarté du sûr cylindre débiteur par pression vers le bas ou vers l'arrière. A cet effet, on se sert avantageusement d'un levier établi devant le ca- dre, levier qui, en position d'écartement, s'engage dans une encoche ou s'applique contre une butée. 



   On obtient un autre perfectionnement du fait qu'on dispose devant l'amenée de la matière de filage au cylindre débiteur, un dispositif de serrage particulier, à fonctionnement presseur qui, de plus, peut être commandé conjointement avec le levier d'écartement ou de pression vers le bas. 



   Les dessins ci-joints représentent, à titre d'exemples, des formes d'exécution de l'invention. 



   Les fig. 1 et 2 montrent suivant une vue laté- rale, en position de travail et en position de débrayage, les parties appartenant au mécanisme débiteur; 
La fig. 4 est la vue de face correspondante, et la fig. 5 est un plan; 
Les fig. 3 et 6 représentent des variantes. a désigne l'arbre débiteur, b un cylindre débiteur fixé sur cet arbre, et c le rouleau tourill ons adjoint, rouleau dont les d sont montés à 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 découvert dans la partie en fourche d'un étrier e. L'é- trier e, prolongé en arrière par une branche, porte sur cette branche le poids de charge g. Cet étrier est sus- pendu à la cheville f au moyen de portées ouvertes vers le bas. Les chevilles de suspension f sont fixées sur de petites consoles h disposées sur une barre longitudi- nale u. 



   On a fixé en outre sur les consoles h des   ni-   vots k, sur lesquels sont montés des leviers   débrayeurs   i. Le bras débrayeur 1 se trouve dans la portée du pro- longement m de l'étrier e, prolongement pourvu d'une surface d'attaque. 



   La fig. 1 permet de se rendre compte, sans plus¯ amples explications, que les parties spéciales nécessaires pour le débrayage.n'empêchent pas le débit et peuvent être logées de manière à être parfaitement visibles, sans encom- brement appréciable. 



   La fig. 2 montre d'autre part comment par simple abaissement du manche p, le levier 1 tourne, est amené dans la position de débrayage et interrompt le débit. 



   La fig. 3 permet de se rendre compte que le prolongement en forme de branche de l'étrier e peut   aussi, .   être raccordé   à   l'extrémité dépassant les chevilles de por- tée f. D'autre part, la fig. 6 montre qu'il suffit   d'éta-   blir le prolongement de l'étrier e, prolongement nécessai- re pour le débrayage, vers le cylindre débiteur, sur un bras fourchu. 



   Comme le point d'attaque de la force assurant le repoussement se trouve en dessous de l'axe de rotation, il se produit ainsi un moment qui presse les portées four- chues vers le bas. Comme d'autre part, la même   sollicita-   tion existe nendant le filage, les portées en fourche peu- vent-être ouvertes vers le bas. En conséquence le cadre, avec rouleau presseur, peut être suspendu au moyen d'une portée ouverte et peut donc être décroché très simplement 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 et rapidement, lorsque de la matière de filage s'est en- roulée autour du rouleau presseur et qu'il faut nettoyer le rouleau. 



   Au-dessus des points de contact des rouleaux dé- biteur et presseur, se trouve, en règle générale, dans chaque fileuse, la barre guide q avec les trous s, bar- re qui, en règle générale, est animée d'un mouvement al- ternatif s'étendant au moins sur les trois quarts de la largeur du rouleau. Au-dessus de cette barre ou traverse se trouve une deuxième barre r avec des trous t. Lors- que la barre q est fixe, ainsi qu'indiqué sur la fig. 1, la barre r est elle aussi fixe. Par contre, si on appli- que à la barre q un mouvement oscillant latéral, on fera exécuter à la barre r les mêmes mouvements et ceci peut s'obtenir de manière simple du fait que les deux barres sont reliées l'une à l'autre par des traverses y. 



   Dans l'espace entre les barres q et r, on a disposé un élément de prise o, qui est relié par un bras au levier i. Dans la position de travail l'élément de prise o est disposé de manière à ne pas empêcher le pas- sage de la matière de filage par les trous t et s. Mais dans la position de débrayage, la matière de filage est tirée vers l'avant par l'élément de prise o et est ainsi fortement serrée. La différence caractéristique, par rap- port aux dispositifs de serrage employés jusqu'ici, con- siste en ce que la matière de filage amenée est conduite- de sa voie droite suivant une voie courbe, et est ainsi retenue plut8t de cette manière que par un fort serrage de cette matière. 



   Il faut encore noter que la suspension de l'é- trier e sur les chevill'es f peut se faire de diverses manières. La cheville f peut être saisie par l'avant ou par l'arrière, ainsi qu'indiqué sur la fig. l, et ceci peut se faire dans chaque cas au moyen de deux crochets v situés sur les deux cotés du rouleau presseur, ou au moyen 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'une partie en forme de crochet w située dans le plan médian du rouleau presseur, ainsi que le montre la fig. 5. 



   Un autre perfectionnement consiste à interrompre automatiquement la suite de l'amenée de la matière de fi- lage en cas de rupture du fil. Dans ce but, on a prévu une commande de débrayage, un élément d'accouplement monté,de préférence de manière à pouvoir tourner, sur le débrayeur du filé préalable, et finalement un palpeur s'appliquant contre le fil. Ce palpeur maintient l'élément d'accouple- ment hors de la portée de la commande de débrayage aussi longtemps que le fil possède une certaine tension. 



   On décrira cette caractéristique de l'invention en se reportant aux fig. 7 à   12, qui   représentent plusieurs exemples d'exécution. a désigne de nouveau l'arbre débiteur, b un cylindre débiteur fixé sur   cet.arbre,   et c le rouleau presseur adjoint, rouleau qui est monté par ses tourillons d dans la partie en fourche d'un étrier e.   L'étrier e   prolongé en arrière par une branche, porte sur cette bran- che le poids de charge g. Cet étrier est suspendu sur la cheville f au moyen de portées ouvertes vers le bas. 



  La fixation des chevilles f a été omise dans la vue la- térale, pour la clarté du dessin. 



   Le fil 11, venant du rouleau de filé préalable 10, passe par un trou de la barre guide q, parvient ensui- te entre le rouleau débiteur supérieur b et le rouleau presseur adjoint   c, passe   le long de la barre avant 12, entre le rouleau débiteur inférieur 13 et le rouleau presseur adjoint 14, et parvient finalement dans la bro- che de filage 44. 



   A l'extrémité inférieure du bras débrayeur i, on a articulé en 15 un crochet 16, qui est maintenu par la barre d'accouplement 17 et le levier coudé à branches inégales 18,19, du fait qu une traverse hori- zontale 20, prévue sur la branche 1 , s'applique contre 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 le fil 11. 



   Sous l'extrémité libre du crochet 16, on a fi- xé, sur un arbre 21, un corps non circulaire 22 avec un nez 23. L'arbre 21 reçoit un mouvement oscillant au moyen d'une manivelle 24 d'un élément d'accouplement 25 et-d'une paire de roues dentées 26,27. 



   Le fonctionnement est le suivant : 
Pendant le filage ordinaire, toutes les parties adoptent les positions représentées. Les rouleaux débi- teurs b et 13 règlent par leur commande le tirage du fil préalable, et la broche 44 engendre la rotation re- quise ; d'autre part l'arbre 21 exécute les mouvements oscillants Indiqués. 



   Si le fil 11 casse, la traverse horizontale 20 perd son appui et se meut vers l'avant. En conséquen- ce, la barre d'accouplement 17 et, avec elle, le crochet 16 se meuvent vers le bas ; le nez du crochet 16 passe dans la portée du nez 23 et ce nez 23 entraîne le cro- chet 16 vers la droite et fait tourner le levier dé- brayeur i dans le sens négatif. L'extrémité inférieure du débrayeur i- glisse et monte sur la surface d'attaque inclinée prévue à l'extrémité de gauche du cadre e, et presse en conséquence cette extrémité vers le bas, en,écar- tant ainsi le rouleau presseur c du rouleau débiteur b. 



  En même temps, l'extrémité supérieure du dévbrayeur oi s'est   déplacée  vers la gauche, et l'élément de prise o, qu'elle porte, a serré le fil préalable 11 par courbage à l'aide de la barre guide   q'   
Au lieu du nez 23 oscillant dans un sens et dans l'autre suivant un arc de cercle, on peut aussi em- ployer un nez ou un élément équivalent, oscillant dans un sens et dans l'autre suivant une ligne droite. 



   La pression, avec laquelle la barre horizontale 20 s'applique sur le fil 11, dépend en premier lieu des poids du crochet 16, de la barre d'accouplement 17 et du 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 bras 18, et en deuxième lieu des longueurs des bras de levier attaqués par la barre d'accouplement 17. 



   En conséquence, pour pouvoir régler la pression d'application de la traverse 20 sur le fil 11, il est bon de prévoir, aussi bien dans le crochet 16 que sur le bras 18, plusieurs points de fixation, afin de pouvoir modifier la longueur de levier effective (fig. 9 et 11).. 



   De plus, il est bon de disposer sur la barre 17 plusieurs      points de fixation pour le réglage du crochet 16 sur le nez d'entraînement oscillant 23. 



   On dispose avantageusement sur le levier 19, ou sur   -la   barre horizontale 20, des cueille-fils latéraux 
28, afin d'éviter-la projection de tous côtés d'un fil cassé et la perturbation conséquente de broches voisines en cas de rupture de fil. 



   Pour monter les leviers   18, 19,'on.a   prévu, d'après la fig. 7, une barre 46 passant de bout en bout, barre sur laquelle chaque axe de rotation pour deux leviers est monté au moyen d'un collier. D'après les fig. 9 à 11, on se sert dans ce but d'une console 47 fi- xée sur le banc de filage. 



   Il peut être avantageux de rendre élastique   la   barre horizontale 20, ou de la fixer à un bras élastique, ainsi que représenté sur la fig. Il  48 désigne le bras élastique dont l'élasticité peut être réglée par actionne- ment de la vis 50, guidée dans le bras rigide 49 situé à l'arrière. 



   La force avec laquelle la barre horizontale 20- s'applique contre le fil 11 peut aussi être réglée au moyen d'un ressort agissant sur le crochet 16, de sorte qu'en bandant le ressort on obtient une augmentation de la pression d'application. 



   Comme commande-de débrayage on peut employer un électroaimant. Ainsi que représenté sur la fige 12, cet électroaimant peut travailler en combinaison avec un 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 débrayeur mécanique de façon que le crochet 16 (fig. 12), soit soulevé par un ressort 40 au point que son nez se trouve en dehors de la portée du nez débrayeur 23. Le pal- peur 43 appliqué sur le fil est relié à un interrupteur 45, qui est fermé en cas de rupture du fil, et intercale le courant excitateur de l'électroaimant. 



   Comme lors du changement des bobines et de l'en- roulement initial subséquent du fil sur les nouvelles bo- bines, et lors du filage initial, le fil 11 n'a pas enco- re de tension, et que dans ce cas un fonctionnement du dé-        brayeur,automatique   doit être empêché, il est nécessaire de prévoir des mesures particulières. On peut arrêter la commande de débrayage, par exemple du fait qu'une roue den- tée 27 est reliée à son arbre de commande, non pas de manière rigide, mais au moyen d'un accouplement   débrayable.   



  De plus, on peut empêcher un mouvement du palpeur (barre horizontale 20) vers l'avant, et finalement on peut empê- cher l'élément d'accouplement (crochet 16) de passer.dans la portée de la commande de débrayage (nez 23). Lorsque le débrayage se fait au moyen d'un électroaimant, il suf- fit d'ouvrir un interrupteur pour couper l'arrivée de cou- rant à tous les électroaimants. 



   Pour retenir le crochet 16, on peut employer le plateau non circulaire 22, et ce en faisant tourner, pour un temps donné, ce plateau de manière que sa partie 29 se trouve sous le crochet du levier débrayeur 16. 



  Après terminaison du changement des bobines, on rabat le plateau 22 à la position de débrayage dès que le filage régulier a commencé, Il est absolument indispensable que l'ouvrière effectue cette manoeuvre, et très rapidement, afin de disposer 'de nouveau du débrayage automatique du filé préalable au cas que des ruptures de fil se seraient produites lors du changement des bobines. 



   Le dispositif décrit ne permet que difficilement   d'arrêter la commande de débrayage pour!un seul fil en cas    

 <Desc/Clms Page number 9> 

 de rupture de fil. En conséquence, le dispositif représen- té sur les fig. 7 et 8 est d'utilisation plus avantageuse. 



   On a établi sur la table de filage, derrière . les capuchons situés sur les broches 44, un arbre 30. 



  Sur cet arbre se trouvent des secteurs en fil métallique 31 comportant un prolongement en forme d'oeillet 32 avec des douilles 33 à trou oblong 34. A l'intérieur du trou oblong se trouve un élément   d'entraînement   35 (vis, cheville, etc...) fixé sur l'arbre 30. Pendant la marche les secteurs en fil métallique reposent par les prolonge- ments 32 sur le banc de filage. Lorsqu'il s'agit de rattacher un fil cassé, l'ouvrière rabat le secteur vers l'arrière. Le prolongement 32 repousse alors le levier 19, de sorte que le levier débrayeur 16 sort de la portée du nez   débrayeur   23. Après remise en filage du fil, le secteur en fil métallique est ramené sur l'avant et le dispositif débrayeur automatique est de nouveau ef- fectif. 



   Lorsqu'il s'agit de procéder à un changement de bobines, tous les secteurs sont rabattus vers l'arrière par une rotation angulaire de l'arbre 30, du fait que les      éléments d'entraînement 35 montés sur l'arbre 30 font tourner les douilles 33 d'un angle correspondant.   Inver   sement, après terminaison du changement des bobines, une rotation angulaire de l'arbre 30 rabat vers l'avant tous les secteurs, mais il faut alors faire tourner cet arbre en arrière d'un certain angle pour permettre un rabatte- ment des divers étriers ou secteurs à la main. Les sec- teurs en fil métallique 31 peuvent être disposés' pour agir comme cueille-fils, du fait qu'on dispose dans ces secteurs quelques fils métalliques   3.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   .Declutching device for spinners and twists.



   When in a spinner or twist, a yarn break occurs at a spinning fin, the spinning material which continues to be fed to the fin is no longer processed. It accumulates on the spinning bench, comes within range of the neighboring spinning point, where it causes further breaks in the thread, unless the worker interrupts the feed in time by stopping the material. spinning to the debtor cylinder. This stopping and the subsequent re-introcution of the extrusion material between the feed roll and the pressure roll represent a particular labor expense and consequently reduce production.

   For this reason, special disengaging devices have been provided, and the pressure roller has been moved away from the feed roll by levers or other control means, from inside the machine.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   However, the declutching devices have drawbacks: Some of these devices work in a defective way owing to the fact that they do not always eliminate the supply of material; other devices represent a considerable purchase price and on the other hand are difficult to access, so that in the event of disturbances, such as produced by windings of wire, a great deal of time and effort is required. work for restarting.



   According to the present invention, a simpler and more economical disengaging device is obtained because the pressure roller, established in an oscillating frame, preferably open, or in a forked stirrup, etc., is lifted. and removed from the safe cylinder by pressure downwards or backwards. For this purpose, a lever established in front of the frame is advantageously used, which lever, in the separated position, engages in a notch or is applied against a stop.



   A further improvement is obtained from the fact that in front of the feed of the spinning material to the feed roll, a particular clamping device, with presser operation, is available which, moreover, can be controlled together with the spreading lever or down pressure.



   The accompanying drawings show, by way of example, embodiments of the invention.



   Figs. 1 and 2 show a side view, in working position and in disengaged position, the parts belonging to the feed mechanism;
Fig. 4 is the corresponding front view, and FIG. 5 is a plane;
Figs. 3 and 6 represent variants. a designates the debtor shaft, b a debtor cylinder fixed to this shaft, and c the assistant journal roller, roller whose d are mounted at

 <Desc / Clms Page number 3>

 uncovered in the forked portion of a caliper e. The stirrup e, extended behind by a branch, carries the load weight g on this branch. This stirrup is suspended from the ankle f by means of openings downwards. The suspension pins f are fixed on small brackets h arranged on a longitudinal bar u.



   Levels k, on which are mounted declutching levers i, have also been fixed on consoles h. The declutching arm 1 is within reach of the extension m of the caliper e, an extension provided with a leading surface.



   Fig. 1 allows you to realize, without further explanation, that the special parts necessary for the clutch do not prevent the flow and can be accommodated in such a way as to be perfectly visible, without appreciable obstruction.



   Fig. 2 also shows how by simply lowering the handle p, the lever 1 turns, is brought into the disengaged position and interrupts the flow.



   Fig. 3 allows to realize that the branch-shaped extension of the stirrup e can also,. be connected at the end protruding the span plugs f. On the other hand, FIG. 6 shows that it suffices to establish the extension of the caliper e, the extension necessary for the disengagement, towards the feed cylinder, on a forked arm.



   Since the point of attack of the pushing force is below the axis of rotation, a moment is produced which presses the forked seats downwards. As on the other hand, the same stress exists during spinning, the forked seats can be opened downwards. As a result, the frame, with pressure roller, can be suspended by means of an open reach and can therefore be unhooked very easily.

 <Desc / Clms Page number 4>

 and quickly, when spinning material has wrapped around the pressure roll and the roll needs to be cleaned.



   In each spinner, as a rule, the guide bar q with the holes s is located above the contact points of the pressure and pressure rollers, which bar as a rule is driven by a movement. alternatively extending at least three quarters of the width of the roll. Above this bar or crosspiece is a second bar r with holes t. When the bar q is fixed, as shown in fig. 1, the bar r is also fixed. On the other hand, if a lateral oscillating movement is applied to the bar q, the same movements will be made to the bar r and this can be obtained in a simple manner owing to the fact that the two bars are connected to each other. other by ties there.



   In the space between the bars q and r, a gripping element o has been placed, which is connected by an arm to the lever i. In the working position, the gripping element o is arranged so as not to prevent the passage of the spinning material through the holes t and s. But in the disengaged position, the spinning material is pulled forward by the gripping element o and is thus strongly clamped. The characteristic difference, with respect to the clamping devices employed heretofore, is that the supplied spinning material is led from its straight track in a curved track, and is thus retained rather in this way than by strong tightening of this material.



   It should also be noted that the suspension of the stirrup e on the ankles f can be done in various ways. The ankle f can be grasped from the front or from the rear, as shown in fig. l, and this can be done in each case by means of two hooks v located on both sides of the pressure roller, or by means of

 <Desc / Clms Page number 5>

 of a hook-shaped part w located in the median plane of the pressure roller, as shown in fig. 5.



   Another improvement consists in automatically interrupting the rest of the feed of the threading material in the event of a break in the thread. For this purpose, a clutch control is provided, a coupling element mounted, preferably so as to be able to rotate, on the pre-yarn declutching device, and finally a feeler pressing against the yarn. This probe keeps the coupling element out of the reach of the clutch control as long as the wire has a certain tension.



   This characteristic of the invention will be described with reference to FIGS. 7 to 12, which represent several examples of execution. a again designates the feeder shaft, b a feeder cylinder fixed to this shaft, and c the assistant pressure roller, a roller which is mounted by its journals d in the forked part of a caliper e. The stirrup e, extended behind by a branch, carries the load weight g on this branch. This stirrup is suspended on the ankle f by means of openings downwards.



  Anchor attachment f has been omitted from the side view for clarity of the drawing.



   The yarn 11, coming from the pre-yarn roll 10, passes through a hole in the guide bar q, then passes between the upper feed roller b and the assistant press roller c, passes along the front bar 12, between the lower feed roll 13 and the assistant press roll 14, and finally enters the spinning spindle 44.



   At the lower end of the declutching arm i, a hook 16 has been articulated at 15, which is held by the coupling bar 17 and the bent lever with unequal branches 18,19, due to the fact that a horizontal cross member 20, provided for in branch 1, applies against

 <Desc / Clms Page number 6>

 wire 11.



   Under the free end of the hook 16, a non-circular body 22 with a nose 23 has been fixed on a shaft 21. The shaft 21 receives an oscillating movement by means of a crank 24 of an element d. 'coupling 25 and a pair of toothed wheels 26,27.



   The operation is as follows:
During ordinary spinning, all parts adopt the positions shown. The feed rollers b and 13 adjust by their control the pulling of the prior wire, and the spindle 44 generates the required rotation; on the other hand, the shaft 21 performs the oscillating movements indicated.



   If the wire 11 breaks, the horizontal cross member 20 loses its support and moves forward. As a result, the tie rod 17 and, with it, the hook 16 move downward; the nose of the hook 16 passes into the surface of the nose 23 and this nose 23 drives the hook 16 to the right and turns the release lever i in the negative direction. The lower end of the clutch slips and rises on the inclined leading surface provided at the left end of the frame e, and accordingly presses this end downwards, thereby moving the pressure roller c away from the frame. debtor roll b.



  At the same time, the upper end of the decoupler oi has moved to the left, and the gripping element o, which it carries, has clamped the preliminary wire 11 by bending using the guide bar q '
Instead of the nose 23 oscillating in one direction and the other in an arc of a circle, it is also possible to use a nose or an equivalent element, oscillating in one direction and in the other along a straight line.



   The pressure with which the horizontal bar 20 rests on the wire 11 depends primarily on the weights of the hook 16, the tie rod 17 and the

 <Desc / Clms Page number 7>

 arm 18, and secondly the lengths of the lever arms engaged by the tie rod 17.



   Consequently, in order to be able to adjust the application pressure of the crosspiece 20 on the wire 11, it is good to provide, both in the hook 16 and on the arm 18, several fixing points, in order to be able to modify the length of effective lever (fig. 9 and 11) ..



   In addition, it is good to have on the bar 17 several fixing points for the adjustment of the hook 16 on the oscillating drive nose 23.



   There are advantageously on the lever 19, or on the horizontal bar 20, side son collectors
28, in order to avoid the projection from all sides of a broken wire and the consequent disturbance of neighboring pins in the event of a wire break.



   To mount the levers 18, 19, 'is provided, according to FIG. 7, a bar 46 passing from end to end, bar on which each axis of rotation for two levers is mounted by means of a collar. According to fig. 9 to 11, for this purpose is used a console 47 fixed to the spinning bench.



   It may be advantageous to make the horizontal bar 20 elastic, or to fix it to an elastic arm, as shown in FIG. It 48 designates the elastic arm, the elasticity of which can be adjusted by actuating the screw 50, guided in the rigid arm 49 located at the rear.



   The force with which the horizontal bar 20- is applied against the wire 11 can also be adjusted by means of a spring acting on the hook 16, so that by loading the spring an increase in the application pressure is obtained. .



   An electromagnet can be used as a clutch control. As shown in fig 12, this electromagnet can work in combination with a

 <Desc / Clms Page number 8>

 mechanical disengagement so that the hook 16 (fig. 12) is raised by a spring 40 to the point that its nose is outside the reach of the disengaging nose 23. The probe 43 applied to the wire is connected to a switch 45, which is closed in the event of a break in the wire, and interposes the exciter current of the electromagnet.



   As during the change of the spools and the subsequent initial winding of the thread on the new spools, and during the initial spinning, the thread 11 does not yet have tension, and in this case an operation automatic clutch release must be prevented, special measures must be taken. The clutch control can be stopped, for example because a toothed wheel 27 is connected to its control shaft, not rigidly, but by means of a disengageable coupling.



  In addition, a forward movement of the probe (horizontal bar 20) can be prevented, and finally the coupling element (hook 16) can be prevented from passing within the reach of the clutch control (nose 23). When disengaging is done by means of an electromagnet, it suffices to open a switch to cut off the current to all the electromagnets.



   To retain the hook 16, one can use the non-circular plate 22, and this by rotating, for a given time, this plate so that its part 29 is located under the hook of the disengaging lever 16.



  After completing the change of the spools, the plate 22 is folded back to the disengaging position as soon as the regular spinning has started.It is absolutely essential that the worker performs this maneuver, and very quickly, in order to have the automatic disengagement again. of the yarn beforehand in the event that yarn breaks have occurred when changing the spools.



   The device described only makes it difficult to stop the clutch control for a single wire in the event of

 <Desc / Clms Page number 9>

 wire break. Consequently, the device shown in FIGS. 7 and 8 is more advantageous to use.



   We set up on the spinning table behind. the caps located on pins 44, a shaft 30.



  On this shaft there are wire sectors 31 having an eyelet-shaped extension 32 with oblong hole sockets 33 34. Inside the oblong hole is a drive element 35 (screw, plug, etc. ...) fixed on the shaft 30. During operation, the metal wire sectors rest by the extensions 32 on the spinning bench. When it comes to reattaching a broken thread, the worker folds the area back. The extension 32 then pushes the lever 19 back, so that the declutching lever 16 comes out of the reach of the declutching nose 23. After re-spinning the wire, the metal wire sector is brought back to the front and the automatic disengagement device is at new staff.



   When it comes to changing the coils, all the sectors are folded backwards by angular rotation of the shaft 30, because the drive elements 35 mounted on the shaft 30 rotate. the sockets 33 at a corresponding angle. Conversely, after the end of the change of the coils, angular rotation of the shaft 30 folds all the sectors forward, but this shaft must then be rotated backwards by a certain angle to allow the various sectors to be folded down. stirrups or sectors by hand. The wire sections 31 can be arranged to act as a wire catcher, since there are a few wire sections 3 in these sectors.


    

Claims (1)

R E V E N D I C A T I O NS :- 1 Dispositif pour débrayer l'amenée de matière de filage ou de retordage, au moyen de cylindres débiteurs et de rouleaux presseurs, dans les fileuses, retordeuses et machines similaires, dispositif caractérisé en ce que le rouleau presseur, monté dans un cadre oscillant, ou un étrier en fourche, etc..., est soulevé et écarté du.cylindre débi- teur en poussant le cadre vers le bas ou vers l'arrière. R E V E N D I C A T I O NS: - 1 Device for disengaging the feed of spinning or twisting material, by means of feed rollers and pressure rollers, in spinners, twists and similar machines, device characterized in that the pressure roller, mounted in an oscillating frame, or a forked caliper, etc., is lifted and moved away from the flow cylinder by pushing the frame down or back. 2 Dispositif d'après 1 , caractérisé en ce que pour repousser le rouleau presseur on se sert d'un levier monté devant le cadre, etc..., levier qui, dans la position de repoussement, s'applique dans une encoche ou contre une butée . 2 Device according to 1, characterized in that to push back the pressure roller a lever is used mounted in front of the frame, etc ..., lever which, in the push-back position, is applied in a notch or against stubborn . 3 Dispositif d'après 1 , caractérisé en ce que pour obtenir un freinage ou arrêt, la matière d'amenage est guidée, par un élément de prise, de la voie droite dans une voie courbe. 3 Device according to 1, characterized in that in order to obtain braking or stopping, the feed material is guided, by a gripping element, from the straight track in a curved track. 4 Dispositif d'après 3 , caractérisé en ce qu'on a disposé, en plus de l'élément de prise, mobile en avant et en arrière, deux barres guides de manière que cet élément se trouve entre ces deux barres. 4 Device according to 3, characterized in that there is arranged, in addition to the gripping element, movable forwards and backwards, two guide bars so that this element is located between these two bars. 5 Dispositif d'après 1 et 3 , caractérisé en ce que le levier de repoussement et l'élément de prise du dispositif de serrage sont commandés en commun par l'avant . 5 Device according to 1 and 3, characterized in that the pushing lever and the gripping element of the clamping device are jointly controlled from the front. 6 Dispositif d'après 1 , caractérisé en ce que le palier pour le rouleau presseur, palier prévu dans¯le ca- dre ou élément équivalent, est ouvert. 6 Device according to 1, characterized in that the bearing for the pressure roller, bearing provided in the frame or equivalent element, is open. 8 Dispositif d'après 1 , caractérisé en ce que ou repose. le cadre ou élément équivalent est suspendu, par une portée ouverte (portée de suspension) sur la cheville correspondante 8 Dispositif d'après 1 , caractérisé en ce,que le levier débrayeur n'agit que sur un côté d'un cadre en forme de fourche. <Desc/Clms Page number 11> 8 Device according to 1, characterized in that or rests. the frame or equivalent element is suspended, by an open span (suspension span) on the corresponding anchor 8 Device according to 1, characterized in that the declutching lever acts only on one side of a fork-shaped frame. <Desc / Clms Page number 11> 9 Dispositif d'après 1 , caractérisé par une com- mande de débrayage, un élément d'accouplement fixé sur le débrayeur de filé préalable, de préférence.de manière à pou- voir tourner, et un palpeur appliqué sur le fil, ce palpeur maintenant l'élément d'accouplement hors de la portée de la commande de débrayage tant que le fil possède une certaine tension. 9 Device according to 1, characterized by a disengagement control, a coupling element fixed to the pre-yarn declutching device, preferably in such a way as to be able to rotate, and a sensor applied to the wire, this sensor keeping the coupling element out of the reach of the clutch control as long as the wire has a certain tension. 10 Dispositif d'après 9 , caractérisé en ce que la commande de débrayage exécute pendant la marche de la fi- leuse un mouvement de va-et-vient oscillant. Device according to 9, characterized in that the clutch control performs an oscillating back-and-forth movement while the string is running. 11 Dispositif d'après 9 caractérisé en ce que le palpeur est un levier coudé à branches inégales, dont la grande branche s'applique par une barre horizontale sur le fil, et dont la petite branche est reliée à 1!élément d'ac- couplement par une barre ou un élément équivalent. 11 Device according to 9 characterized in that the sensor is an angled lever with unequal branches, the large branch of which is applied by a horizontal bar on the wire, and the small branch of which is connected to 1! coupling by a bar or an equivalent element. 12 Dispositif d'après 9 , caractérisé en ce que des cueille-fils latéraux sont établis sur le palpeur. 12 Device according to 9, characterized in that side son collectors are established on the feeler. 13 Dispositif d'après 9 , caractérisé en ce qu'en cas de ruptures du fil, 'l'élément d'accouplement passe, par pesanteur, par l'action d'un ressort ou de l'électricité, dans la portée de la commande de débrayage.... 13 Device according to 9, characterized in that in the event of wire breaks, the coupling element passes, by gravity, by the action of a spring or by electricity, within the range of the clutch control .... 14 Dispositif d'après 9 , caractérisé en ce que le palpeur appliqué sur le fil est élastique. 14 Device according to 9, characterized in that the feeler applied to the wire is elastic. 15 Dispositif d'après 9 , caractérisé en ce que lor.s du changement des bobines et du filage initial, la com- mande de débrayage est bloquée, le palpeur est retenu, ou l'élément d'accouplement est empêché de passer dans la por- tée de la commande de débrayage. 15 Device according to 9, characterized in that when the reels are changed and the initial spinning is carried out, the clutch control is blocked, the probe is retained, or the coupling element is prevented from passing through the range of the clutch control. 16 Dispositif d'après 15 , caractérisé par des segments disposés à côté des palpeurs, pourvus de butées et de préférence en fil métallique, segments qui sont montés avec un jeu sur un arbre s'étendant de bout en bout . 16 Device according to 15, characterized by segments arranged next to the feelers, provided with stops and preferably of metal wire, segments which are mounted with play on a shaft extending from end to end. 17 Dispositif d'après 15 ', caractérisé en ce que l'élément d'accouplement est soutenu par, un levier, ou un élément équivalent, ce levier pouvantêtre monté sur <Desc/Clms Page number 12> l'arbre ébrayeur. 17 Device according to 15 ', characterized in that the coupling element is supported by a lever, or an equivalent element, this lever being able to be mounted on <Desc / Clms Page number 12> the scavenger shaft. 18 Dispositif d'après 9 , caractérisé en ce qu'on se sert comme commande'de débrayage d'un électroaimant et le palpeur appliqué contre le fil est relié à un conjonc- teur de courant pour le courant excitateur de l'électroaimant 18 Device according to 9, characterized in that an electromagnet is used as disengagement control and the sensor applied against the wire is connected to a current contactor for the exciting current of the electromagnet
BE354483D BE354483A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE354483A true BE354483A (en)

Family

ID=28903

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE354483D BE354483A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE354483A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE354483A (en)
CH632022A5 (en) WEAVING MACHINE WITH DEVICE AVOIDING DIFFERENCES IN DUITING AT THE START OF THE MACHINE.
FR2466420A1 (en) DEVICE MOUNTED TO A SPOOL FOR INTERRUPTING THE WINDING PROCESS IN THE EVENT OF BREAKING THE WIRE, EXITING THE WIRE OF THE BURNER AND ADAPTING THE POWER SUPPLY WITH A RANGE OF THE ROLLER DRIVER
CH290852A (en) Bobbin winding machine.
BE566301A (en)
BE373711A (en)
CH105461A (en) Cleaning device for warping machines, looms, etc.
BE356618A (en)
BE504860A (en)
DE73939C (en) Automatic release device for winding machines for winding weifn yarn onto bobbins or tubes
FR2547288A1 (en) SPOOL MOUNTING DEVICE IN A TEXTILE MACHINE
CH135718A (en) Automatic shut-off device for shawl machines (Rachel looms).
CH324153A (en) Textile machine for wire winding
BE506246A (en)
BE402469A (en) Winder
BE357337A (en)
BE384819A (en)
BE401289A (en)
CH192828A (en) Thread tensioner for duckweeds, trenching machines, winders and other machines working in line.
BE466755A (en)
BE344903A (en)
FR2661924A1 (en) Device for winding a thread onto the drum of an appliance serving for feeding thread to the needles of a knitting machine
BE380282A (en)
BE430562A (en)
BE363378A (en)