BE349853A - - Google Patents

Info

Publication number
BE349853A
BE349853A BE349853DA BE349853A BE 349853 A BE349853 A BE 349853A BE 349853D A BE349853D A BE 349853DA BE 349853 A BE349853 A BE 349853A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
unloading
piston rod
compressed air
wagon
stop
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE349853A publication Critical patent/BE349853A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B61RAILWAYS
    • B61DBODY DETAILS OR KINDS OF RAILWAY VEHICLES
    • B61D9/00Tipping wagons
    • B61D9/02Tipping wagons characterised by operating means for tipping

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Transportation (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Handcart (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Certificat d' A d d i t i o n au Brevet   d'Invention   du 
 EMI1.1 
 
La présente addition se rapporte aux wagons à décharge- ment automatique suivant le brevet principal, dont le mouve- ment de déchargement peut être produit aussi bien au moyen d'air comprimé qu'à la main. Cette addition a pour but de simplifier la construction faisant l'objet du brevet prin- cipal. 



   Les dessins ci-joints représentent un exemple de réa- lisation de l'objet de l'invention. 



   La   fig.1   représente une vue en élévation de face, par- tiellement en coupe, d'un wagon à déchargement automatique. 



   La fig.2 représente une partie 4'une vue en élévation 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de côté du wagon, regardé de gauche sur la   fig.l.   



   La   fig.3   représente une vue, correspondant à la   fig.l,   du mécanisme de déchargement au commencement du mouvement de déchargement produit au moyen d'air comprimé. 



   'La fig.4 représente la même vue que la fig.3, pour la position que les parties occupent à la fin du mouvement de déchargement. 



   La fig.5 représente la position des parties au commen- cement du mouvement de retour dans la position de chargement. 



   La fig.6 représente une vue, correspondant à la fig.5, dans une position que les parties occupent après le change- ment de position du mécanisme pour le déchargement à la main. 



   La   fig.7   représente ces parties au commencement du mou-   vement   de déchargement. 



   La fig.8 représente les mêmes parties dans la position de déchargement, et 
La fig.9 représente les parties au commencement du mouvement de retour dans la position de chargement. 



   La caisse à bascule A du wagon à déchargement automa- tique est montée, par   l'intermédicire   de   tourillons b1,   sur le châssis B. Sur le châssis B sont en outre disposées, de façon à pouvoir tourner, des manivelles b2 reliées à arti- culation à des bielles a1. Les bielles a1 sont fixées sur un arbre a2, tourillonné dans des paliers a3 de la caisse A du wagon. La disposition est réalisée de telle manière que les mécanismes à manivelle b2 a1 se trouvent, aussi bien dans la position de chargement que dans la position de dé- chargement, au voisinage d'une position de point mort.

   Sur le châssis B est encore monté, de façon à pouvoir osciller, un cylindre à air comprimé C, dont la tige de piston c1 comporte un trou allongé ou coulisse c2, dans lequel est engagé un goujon a4, relié de façon facilement amovible à 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la caisse A du wagon. La tige de piston c1 porte encore une butée c3, qui est destinée à venir   en^engagement   avec les bras   dl-et   d2 d'un levier à deux bras D, relié rigide- ment à l'arbre a2. Sur cet arbre a2 est montée, de   façon à   pouvoir tourner librement, une douille E dans laquelle un   levier à   main F est logé de façon à pouvoir se déplacer.

   Sur la douille E est monté, sur un axe e1, un cliquet de ver-   rouillage   double G, qui est destinéà venir en prise avec une roue à rochet H, fixée sur 1'arbre a2 de façon à ne pas pouvoir tourner par rapport à celui-ci. Entre le châssis B et au moins l'une des manivelles b2 est enfin encore inter- calé un ressort de traction K, soumis à une tension préa-   lable.   



   Dans la position de chargement, les parties occupent la position visible sur les figs.1 et 2. La tige de piston c1 appuie par 1'extrémité supérieure de sa coulisse c2 contre le goujon a4; la butée c3 de la tige de piston   se - trouve   directement sous le bras d1 du   levier D,   et les mécanismes manivelle b2 a1 sont maintenus par le ressort K dans la position de point mort. Le cliquet G est hors de prise avec la roue à rochet H. 



   Lorsqu'on veut faire basculer la caisse du wagon au moyen d'air comprimé, on   admet,de   l'air comprimé au côté inférieur du cylindre C. La tige de piston c1 glisse alors d'abord par sa coulisse c2 le long du goujon-a4. Mais, tout au commencement de ce mouvement, la butée c3 de la tige de piston   vient   en engagement avec le bras d1 du levier D et fait osciller celui-ci en sens opposé au mouvement des aiguilles d'une montre, de sorte que les mécanismes a mani-   velle   b2 a1 sont aussi écartés de leur position voisine du point mort.

   L'extrémité inférieure de la coulisse c2 vient enfin (fig.3) appuyer contre le goujon a4 de la caisse A du wagon, après quoi la tige de piston soulève la caisse A 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 jusqu'à ce que celle-ci soit arrivée dans la position de déchargement ou dans une position déterminée à partir de laquelle elle continue à basculer d'elle-même jusque dans la position de déchargement. Dans le premier cas, le méca- nisme prend alors la position visible sur la fig.4. Dans cette position, le bras d2 du levier D s'est placé sous la butée c3 de la tige de piston c1, de manière à empêcher les mécanismes à manivelle b2 a1 de continuer à se déplacer au   delà   de leur position de point mort, ce qui pourrait autre- ment se produire sous 1'action du ressort K. 



   Pour ramener la caisse du wagon dans la position de chargement, on renverse la distribution d'air comprimé au cylindre C ; la saillie c3 de sa tige de piston ramène alors les mécanismes à manivelle b2 a1 à partir de leur position de point mort, après quoi l'extrémité supérieure de la cou- 
2 lisse c de la tige de piston vient appuyer contre le goujon a4 (fig.5). La tige de piston c1 ramène alors le mécanisme dans la position de chargement suivant la fig.l. 



   Pour faire basculer la caisse du wagon à la main, on enlève d'abord le goujon amovible a4. de sorte que le cy-   lindre   à air comprimé C cesse d'être relié à la caisse A. On amène alors le cliquet G en prise avec la roue à rochet H de telle manière que la douille E et par suite le levier à main F soient accouplés avec 1'arbre a2 dans un sens de ro- tation opposé au mouvement des aiguilles d'une montre (fig.6). 



     On fait   alors tourner le levier F vers le bas, de sorte que l'arbre a2 tourne dans le même sens et que les mécanismes a manivelle b2 a1 viennent par suite hors de leur position de verrouillage, en surmontant l'action du ressort K   (fig.7).   



  Lorsqu'on continue à faire tourner le levier à main F, la caisse A du wagon passe, de la même manière que celle décrite ci-dessus, dans la position de déchargement (fig.8). 



  .Dans cette position, une butée que conque (non représentée) 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 empêche les mécanismes à manivelle b2 a1 de poursuivre leur mouvement. 



   Pour revenir dans la position de chargement, on renverse la position du cliquet de verrouillage G (fig.9) après quoi, en faisant tourner le levier à main F dans le sens du   mouve-   ment des aiguilles d'une montre, on produit le retour de la caisse du wagon dans sa position initiale.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Certificate of A d i t i o n to the Patent of Invention of
 EMI1.1
 
The present addition relates to self-unloading wagons according to the main patent, the unloading movement of which can be produced both by means of compressed air and by hand. The purpose of this addition is to simplify the construction which is the subject of the main patent.



   The accompanying drawings show an exemplary embodiment of the object of the invention.



   Fig. 1 shows a front elevational view, partly in section, of an automatic unloading wagon.



   Fig. 2 shows part 4 of an elevation view

 <Desc / Clms Page number 2>

 side of the wagon, viewed from the left in fig.l.



   Fig.3 shows a view, corresponding to fig.l, of the unloading mechanism at the beginning of the unloading movement produced by means of compressed air.



   'Fig.4 shows the same view as fig.3, for the position that the parts occupy at the end of the unloading movement.



   Fig. 5 shows the position of the parts at the start of the return movement in the loading position.



   Fig. 6 shows a view, corresponding to fig. 5, in a position which the parts occupy after the change of position of the mechanism for unloading by hand.



   Fig. 7 shows these parts at the start of the unloading movement.



   Fig. 8 shows the same parts in the unloading position, and
Fig. 9 shows the parts at the start of the return movement to the loading position.



   The tipping body A of the wagon with automatic unloading is mounted, by the intermediary of journals b1, on the frame B. On the frame B are also arranged, so as to be able to turn, cranks b2 connected to arti- culation to connecting rods a1. The connecting rods a1 are fixed on a shaft a2, journaled in bearings a3 of the body A of the wagon. The arrangement is made in such a way that the crank mechanisms b2 a1 are, both in the loading position and in the unloading position, in the vicinity of a neutral position.

   On the frame B is still mounted, so as to be able to oscillate, a compressed air cylinder C, the piston rod c1 of which has an elongated hole or slide c2, in which is engaged a pin a4, easily removable connected to

 <Desc / Clms Page number 3>

 box A of the wagon. The piston rod c1 also carries a stopper c3, which is intended to come into engagement with the arms dl- and d2 of a lever with two arms D, rigidly connected to the shaft a2. On this shaft a2 is mounted, so as to be able to rotate freely, a sleeve E in which a hand lever F is housed so as to be able to move.

   On the sleeve E is mounted, on an axis e1, a double locking pawl G, which is intended to come into engagement with a ratchet wheel H, fixed on the shaft a2 so as not to be able to rotate with respect to this one. Finally, between the frame B and at least one of the cranks b2 is a tension spring K, subjected to a preliminary tension.



   In the loading position, the parts occupy the position visible in figs.1 and 2. The piston rod c1 bears by the upper end of its slide c2 against the pin a4; the stopper c3 of the piston rod is located directly under the arm d1 of the lever D, and the crank mechanisms b2 a1 are held by the spring K in the neutral position. Ratchet G is out of engagement with ratchet wheel H.



   When we want to tilt the wagon body by means of compressed air, we admit compressed air to the lower side of cylinder C. The piston rod c1 then first slides by its slide c2 along the pin -a4. But, at the very beginning of this movement, the stop c3 of the piston rod comes into engagement with the arm d1 of the lever D and causes the latter to oscillate in the direction opposite to the movement of the needles of a watch, so that the mechanisms a crank b2 a1 are also moved away from their position close to neutral.

   The lower end of the slide c2 finally (fig. 3) presses against the pin a4 of the body A of the wagon, after which the piston rod lifts the body A

 <Desc / Clms Page number 4>

 until the latter has arrived in the unloading position or in a determined position from which it continues to swing by itself into the unloading position. In the first case, the mechanism then takes the position visible in fig.4. In this position, the arm d2 of the lever D is placed under the stop c3 of the piston rod c1, so as to prevent the crank mechanisms b2 a1 from continuing to move beyond their neutral position, this which could otherwise occur under the action of the spring K.



   To bring the wagon body back to the loading position, the compressed air distribution to cylinder C is reversed; the protrusion c3 of its piston rod then returns the crank mechanisms b2 a1 from their neutral position, after which the upper end of the neck
2 smooth c of the piston rod comes to rest against the stud a4 (fig. 5). The piston rod c1 then returns the mechanism to the loading position according to fig.l.



   To tip the wagon body by hand, the removable pin a4 is first removed. so that the compressed air cylinder C ceases to be connected to the body A. The pawl G is then brought into engagement with the ratchet wheel H in such a way that the sleeve E and consequently the hand lever F are coupled with the shaft a2 in a direction of rotation opposite to clockwise movement (fig.6).



     The lever F is then rotated downwards, so that the shaft a2 turns in the same direction and the crank mechanisms b2 a1 consequently come out of their locking position, overcoming the action of the spring K ( fig. 7).



  By continuing to turn the hand lever F, the wagon body A passes, in the same way as described above, into the unloading position (fig. 8).



  .In this position, a stopper conch (not shown)

 <Desc / Clms Page number 5>

 prevents the b2 a1 crank mechanisms from continuing to move.



   To return to the loading position, the position of the locking pawl G (fig. 9) is reversed, after which, by turning the hand lever F clockwise, the pressure is produced. return of the wagon body to its initial position.


    

Claims (1)

Revendication* EMI6.1 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯r¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Un wagon à déchargement automatique suivant le brevet principal, dont le mouvement de déchargement peut être produit aussi bien au moyen d'air comprimé qu'à la main, ca- ractérisé en ce que le disque a came, coopérant avec l'organe de commande de la tige de piston, est remplacé par un levier deux bras (D, d1, dE), dont l'un des bras (d1) coopère EMI6.2 avec une butée (-O5j de la tige de piston (2) du mécanisme a air comprimé (C, c1), lors du passage de la position de chargement dans la position de déchargement, et dont l'autre bras (d2) coopère avec cette butée, lors du retour de la position de déchargement dans la position de chargement. Claim* EMI6.1 ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯r¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ A wagon with automatic unloading according to the main patent, the unloading movement of which can be produced both by means of compressed air and by hand, characterized in that the cam disc, cooperating with the control member of the piston rod, is replaced by a two-arm lever (D, d1, dE), one of the arms (d1) of which cooperates EMI6.2 with a stop (-O5j of the piston rod (2) of the compressed air mechanism (C, c1), when passing from the loading position to the unloading position, and whose other arm (d2) cooperates with this stop, when returning from the unloading position to the loading position. Résumé succinct* Dans le wagon à déchargement automatique suivant le brevet principal, dont le mouvement de déchargement peut être produit aussi bien au moyen d'air comprimé qu'à la main, le disque à came, coopérant avec l'organe de commande de la tige de piston, est remplacé par un levier à deux bras, dont l'un coopère avec une butée de la tige de piston du méca- nisme à atr comprimé, lors du passage de la position de chargement dans la position de déchargement, et dont l'autre bras coopère avec cette butée, lors du retour de la position de déchargement dans la position de chargement. Brief summary * In the self-unloading wagon according to the main patent, the unloading movement of which can be produced both by means of compressed air and by hand, the cam disc, cooperating with the control member of the piston rod , is replaced by a lever with two arms, one of which cooperates with a stop of the piston rod of the compressed atr mechanism, during the passage from the loading position to the unloading position, and the other of which arm cooperates with this stop, when returning from the unloading position to the loading position.
BE349853D BE349853A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE349853A true BE349853A (en)

Family

ID=25082

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE349853D BE349853A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE349853A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2581957A1 (en) REAR DERAILLEUR FOR A BICYCLE
FR2597058A1 (en) QUICK RELEASE TIGHTENING DEVICE FOR BICYCLE HUB
FR2819231A1 (en) Bicycle gear change and brake combination has gear change lever moving two ways round axis on connecting element at right angles to gear shaft axis.
BE349853A (en)
CH710320B1 (en) Timepiece comprising a source of mechanical energy and a control member.
FR2570039A1 (en) WIPER BLADE FOR MOTOR VEHICLES
FR2642657A1 (en) SAFETY FASTENING FOR SKI INTENDED TO MAINTAIN THE FRONT OF A SHOE ON A SKI
BE349852A (en)
FR2714703A3 (en) Screw and nut with ball bearing threaded interconnection
BE358964A (en)
BE512567A (en)
CH509625A (en) Device for resetting two indicators of a timepiece
CH297076A (en) Self-winding watch with two-way movements of a rotating mass.
WO2020128185A1 (en) Foldable crank arm
BE565491A (en)
BE388566A (en)
BE348476A (en)
BE496247A (en)
BE461588A (en)
BE532374A (en)
BE351781A (en)
BE633081A (en)
BE401378A (en)
BE680562A (en)
BE435984A (en)