BE331485A - - Google Patents

Info

Publication number
BE331485A
BE331485A BE331485DA BE331485A BE 331485 A BE331485 A BE 331485A BE 331485D A BE331485D A BE 331485DA BE 331485 A BE331485 A BE 331485A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
burner
tube
sleeve
entire length
flame
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE331485A publication Critical patent/BE331485A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D91/00Burners specially adapted for specific applications, not otherwise provided for
    • F23D91/02Burners specially adapted for specific applications, not otherwise provided for for use in particular heating operations
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23DBURNERS
    • F23D2206/00Burners for specific applications
    • F23D2206/0047Vapour burners for illumination by radiation, with vaporiser heated by the main flame

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Spray-Type Burners (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    BR#LEUR   A   INCANDESCENCE   POUR   HYDK)     CARBURE   LIQUIDE   GAZÉIFIE   
L'invention décrite ci-dessous est relative aux brûleurs comportant un manchon à incandescence, dans lesquels arrive un hydrocarbure liquide gazéifié et dans   lesquels   la chambre de vaporisation de cet hydrocarbure liquide située à proximi- té du brûleur, et faisant généralement corps avec lui, est échauffée par la chaleur transmise par   conductibilité   par le métal de la pièce qui forme le brûleur. 



   Dans les brûleurs de ce type, lorsque la quantité de cha- leur nécessaire pour la vaporisation de l'hydrocarbure li-   quide   est importante, il est difficile d'assurer par conduc- tibilité une transmission de chaleur suffisante. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   On a imaginé pour remédier à cet inconvénient d'adapter à ce brûleur une grille métallique placée à l'intérieur du conduit dea gaz,   à   une certaine distance de l'extrémité de façon que la combustion s'effectue, non pas à l'extrémité du tube, mais sur la grille. Ce dispositif est rappelé pour mé- moire en figure 1.   @@   L'extrémité du brûleur est constituée par un tube assez large 1, qui reçoit un mélange d'hydrocar- bure gazéifié et d'air, convenablement dosé pour pouvoir brû- ler. Sur l'extrémité du brûleur 1 est assujetti le manchon réfractaire 2. Si l'on allume un tel brûleur, la flamme com- mence en   1', à   l'extrémité du tube 1.

   Dans ces conditions, le chauffage de ce tube est insuffisant pour transmettre, par conductibilité, la chaleur nécessaire à la chambre de vapori- sation non représentée, qui fait corps avec la partie gauche de ce brûleur. Pour remédier à cet inconvénient, on a déjà imaginé, comme indiqué ci-dessus, de disposer la grille métal- lique 3 à une certaine distance de l'extrémité 1'du brûleur. 



  Dans ces conditions, la flamme commence immédiatement à l'ex- térieur de la toile métallique 3, et le tube du brûleur se trouve léché par la flamme   de 3'   en 1', il reçoit donc une quantité de chaleur très supérieure à celle qu'il recevait avec l'ancien système, et peut, par conductibilité, transmet- tre une quantité de chaleur plus grande à la chambre de vapo- risation de l'hydrocarbure liquide. 



   Cependant, dans certains cas,! cette chaleur transmise est encore insuffisante. 



   L'invention remédie à cet inconvénient. Le nouveau   brû-   leur est caractérisé par le fait qu'il comporte une partie métallique s'étendant sensiblement sur toute ]a longueur du manchon et léchée par la flamme. Dans ces conditions, la cha- leur recueillie par le brûleur et   qu'il   peut transmettre par conductibilité est beaucoup plus grande que précédemment. 



   D'après un premier mode de réalisation, le brûleur se prolonge sur toute la longueur du manchon par un tube percé de trous, et autour duquel est disposé le manchon. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Dans un dexième mode de réalisation, le brûleur se pro- longe sur toute la   longueur   du manchon par un tube ouvert à son extrémité et entouré   d'un   tube de plus grand diamètre per- cé de trous autour duquel est disposé le manchon. 



   Ces deux modes de réalisation sont, à titre d'exemple, décrits ci-dessous et représentés aux dessins annexés. 



   Ils sont relatifs   à   des brûleurs à incandescence pour radiateurs de chauffage à miroir réflecteur. Des dispositifs analogues sont bien entendu applicables pour des appareils de chauffage et   d'éclairage   par brûleur à manchon incandescent chauffé par hydrocarbure liquide gazéifié dans lequel la cha- leur nécessaire à la gazéification est transmise par   conducti-   bilité par le brûleur lui-même. 



   Le brûleur représenté en figure 2 est constitué par un corps 4 tubulaire fixé, par des dispositifs non représentés, au sommet d'un miroir parabolique 5. 



   Dans la partie arrière de ce corps de brûleur est ména- gée une chambre annulaire 6 située dans un plan perpendicu- laire à l'axe du brûleur. A la partie inférieure de cette cham- bre de gazéification 6, débouche un tube 7 contenant un bour-   rage 9   qui plonge dans le réservoir d'hydrocarbure liquide, cet hydrocarbure monte par capillarité, éventuellement aidé par une pression appropriée, dans le manchon 8, et arrive dans la chambre de gazéification 6. A sa partie supérieure cette chambre de gazéification 6 communique par un canal 9 avec un injecteur 10 percé d'un canal de petit diamètre 11. En face de cet injecteur 10 débouche un tube 12 dont   l'extrémi-   té 13 forme trompe et quiiaboutit en 14 au centre du tube 4 du brûleur.

   Sur le tube 4 du brûleur qui porte extérieurement un filetage grossier est vissé un tube métallique mince 15 également   fileté, à   l'extrémité duquel est attaché par sa base le manchon à incandescence 16, au moyen d'une ligature 17. 



  D'après l'invention, le tube 4 se prolonge sensiblement dans toute la longueur du manchon par un tube métallique 18 fermé 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 à son extrémité et percé d'un grand nombre de trous tels que 19. 



   Le fonctionnement de ce brûleur est le suivant, en supposant l'appareil déjà allumé. L'hydrocarbure liquide qui arrive dans la chambrede vaporisation 6 reçoit la cha- leur transmise par conductibilité par le tube métallique 18 et le tube du brûleur proprement dit 4. Cet hydrocarbure gazéifié   passeur   le canal 9, le canal 11 de l'injecteur et pénètre dans le tube 12 en entrainant une certaine quan- tité d'air, le mélange gazeux qui arrive dans le tube 18 brûle immédiatement à la sortie! des trous 19. Le tube 18 se trouve donc ainsi sur toute sa longueur en contact avec la flamme. Il est porté au rouge et la quantité de chaleur qui peut être transmise par conductibilité à la chambre est considérable.

   En outre, dans le cas d'un brûleur pour radia- teur de chauffage à miroir, ce dispositif est particulière- ment avantageux parce que les radiations calorifiques émises par le tube   1   porté au rouge sont importantes et s'ajoutent à celles émises par le manchon' incandescent 16 lui-même. 



   Le brûleur représenté en figure 3 est constitué par un corps 20 fixé sur le miroir 21, grâce à son vissage à l'in- térieur d'un tube métallique mince, fileté 22 portant une collerette 23 fixée extérieurement sur le miroir par des vis et écrous 24. 



   Le tube 20 du brûleur se prolonge sur l'arrière par un bloc 25 portant un injecteur 26. A la partie inférieure du bloc   25 arrive   un tube 27 renfermant le bourrage   2   par où arrive l'hydrocarbure   liquide, 4   la partie supérieure de ce tube 27 se trouve une chambre de vaporisation 29 qui communi- que par un canal 30 avec la chambre 31 de l'injecteur. Un pointeau 32, manoeuvré par un bouton molleté 33 et terminé par une aiguille de réglage et de débouchage 34 engagée dans le canal de l'injecteur 26 permet de régler la quantité de combustible gazéifié amenée à l'injecteur 26.

   Le tube 20 du 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 brûleur est muni, à hauteur de l'extrémité de l'injecteur, de tubes d'entrée d'air   34-35.   D'après l'invention, le tube 20 du brûleur se prolonge sensiblement dana toute la longueur du manchon incandescent par un tube plein 36, ouvert à son extrémité. Ce tube plein est entouré d'un tube métallique 37 fermé   à   son extrémité, percé de trous sur toute la longueur, et se terminant à sa base par une partie filetée 38 qui sert à le monter sur la douille de montage 22. Le manchon à in-   candescence   39 est fixé par une ligature 40 à la base de ce tube perforé. 



   Le fonctionnement de ce brûleur est le suivant: lorsqu' il est allumé, le mélange combustible qui arrive par le tu- be 20 et son prolongement 36 en suivant la flèche 41 revient en sens inverse entre le tube plein 36 et le tube perforé 37, en suivant les flèches 42. Les gaz brûlent immédiatement à la sortie des trous 43 du tube perforé 37, de sorte que ce tube et le tube intérieur 36 qui en est très proche, sont portés à une haute température. Ces deux pièces, qui sont d'ailleurs en contact intime   à   leur base, transmettent une quantité de chaleur importante à la chambre de vaporisation 29. 



   REVENDICATIONS 
Atant ainsi décrit notre invention et nous réservant d'y apporter tous perfectionnements ou modifications qui nous paraîtraient nécessaires, nous revendiquons comme notre pro- priété exclusive et privative: 
1 - Brûleur   à   incandescence pour hydrocarbure liquide gazéifié pourvu d'une chambre de vaporisation chauffée par conductibilité par la flamme du brûleur, caractérisé par le fait que le brûleur comporte une partie métallique s'étendant sensiblement sur toute la longueur du manchon et léchée par la flamme. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    BR # THEIR INCANDESCENT FOR HYDK) CARBIDE LIQUID GASIFIED
The invention described below relates to burners comprising an incandescent sleeve, into which a gasified liquid hydrocarbon arrives and in which the vaporization chamber of this liquid hydrocarbon located near the burner, and generally forming part of it, is heated by the heat transmitted by conductivity by the metal of the part which forms the burner.



   In burners of this type, when the quantity of heat required for vaporization of the liquid hydrocarbon is large, it is difficult to ensure sufficient heat transmission by conducibility.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   To remedy this drawback, it has been devised to adapt to this burner a metal grid placed inside the gas duct, at a certain distance from the end so that combustion takes place, not at the end. tube, but on the grid. This device is recalled for the sake of memory in figure 1. @@ The end of the burner is made up of a fairly large tube 1, which receives a mixture of gasified hydrocarbon and air, suitably dosed to be able to burn. . The refractory sleeve 2 is attached to the end of the burner 1. If such a burner is lit, the flame starts at 1 ', at the end of the tube 1.

   Under these conditions, the heating of this tube is insufficient to transmit, by conductivity, the necessary heat to the vaporization chamber, not shown, which forms an integral part of the left part of this burner. To remedy this drawback, it has already been imagined, as indicated above, to place the metal grid 3 at a certain distance from the end 1 ′ of the burner.



  Under these conditions, the flame begins immediately outside the wire mesh 3, and the burner tube is licked by the 3 'in 1' flame, so it receives a quantity of heat much greater than that which It received with the old system, and can, by conductivity, transmit a greater quantity of heat to the vaporization chamber of the liquid hydrocarbon.



   However, in some cases! this transmitted heat is still insufficient.



   The invention overcomes this drawback. The new burner is characterized by the fact that it comprises a metal part extending substantially over the entire length of the sleeve and licked by the flame. Under these conditions, the heat collected by the burner and which it can transmit by conductivity is much greater than previously.



   According to a first embodiment, the burner is extended over the entire length of the sleeve by a tube pierced with holes, and around which the sleeve is arranged.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In a second embodiment, the burner is extended over the entire length of the sleeve by a tube open at its end and surrounded by a tube of larger diameter pierced with holes around which the sleeve is disposed.



   These two embodiments are, by way of example, described below and shown in the accompanying drawings.



   They relate to incandescent burners for reflective mirror heating radiators. Similar devices are of course applicable for heating and lighting apparatus by incandescent sleeve burner heated by gasified liquid hydrocarbon in which the heat necessary for gasification is transmitted by conductivity by the burner itself.



   The burner shown in FIG. 2 consists of a tubular body 4 fixed, by devices not shown, to the top of a parabolic mirror 5.



   In the rear part of this burner body is formed an annular chamber 6 situated in a plane perpendicular to the axis of the burner. At the lower part of this gasification chamber 6, opens a tube 7 containing a stuffing 9 which plunges into the liquid hydrocarbon reservoir, this hydrocarbon rises by capillary action, possibly aided by an appropriate pressure, in the sleeve 8. , and arrives in the gasification chamber 6. At its upper part this gasification chamber 6 communicates by a channel 9 with an injector 10 pierced with a channel of small diameter 11. In front of this injector 10 opens a tube 12 of which the The end 13 forms the tube and ends at 14 in the center of the tube 4 of the burner.

   On the tube 4 of the burner which bears a coarse thread on the outside is screwed a thin metal tube 15 also threaded, at the end of which is attached by its base the incandescent sleeve 16, by means of a ligature 17.



  According to the invention, the tube 4 is extended substantially over the entire length of the sleeve by a closed metal tube 18.

 <Desc / Clms Page number 4>

 at its end and drilled with a large number of holes such as 19.



   The operation of this burner is as follows, assuming the appliance is already on. The liquid hydrocarbon which arrives in the vaporization chamber 6 receives the heat transmitted by conductivity by the metal tube 18 and the tube of the burner proper 4. This gasified hydrocarbon passes through the channel 9, the channel 11 of the injector and penetrates in tube 12 entraining a certain quantity of air, the gas mixture which arrives in tube 18 immediately burns at the outlet! holes 19. The tube 18 is thus over its entire length in contact with the flame. It is turned red and the amount of heat that can be transmitted by conductivity to the chamber is considerable.

   In addition, in the case of a burner for a mirror heating radiator, this device is particularly advantageous because the calorific radiations emitted by the tube 1 turned red are significant and are added to those emitted by the glowing sleeve 16 itself.



   The burner shown in FIG. 3 consists of a body 20 fixed to the mirror 21, by virtue of its screwing inside a thin, threaded metal tube 22 carrying a flange 23 fixed externally to the mirror by screws and nuts 24.



   The tube 20 of the burner is extended at the rear by a block 25 carrying an injector 26. At the lower part of the block 25 there is a tube 27 containing the packing 2 through which the liquid hydrocarbon arrives, 4 the upper part of this tube. 27 is a vaporization chamber 29 which communicates by a channel 30 with the chamber 31 of the injector. A needle 32, operated by a soft button 33 and terminated by an adjustment and unblocking needle 34 engaged in the channel of the injector 26 makes it possible to adjust the quantity of gasified fuel supplied to the injector 26.

   Tube 20 of

 <Desc / Clms Page number 5>

 burner is fitted at the end of the injector with air inlet tubes 34-35. According to the invention, the tube 20 of the burner extends substantially throughout the length of the incandescent sleeve by a solid tube 36, open at its end. This solid tube is surrounded by a metal tube 37 closed at its end, pierced with holes over the entire length, and ending at its base with a threaded portion 38 which serves to mount it on the mounting sleeve 22. The sleeve to incandescent 39 is fixed by a ligature 40 at the base of this perforated tube.



   The operation of this burner is as follows: when it is ignited, the combustible mixture which arrives through the tube 20 and its extension 36 following arrow 41 returns in the opposite direction between the full tube 36 and the perforated tube 37, by following the arrows 42. The gases burn immediately at the outlet of the holes 43 of the perforated tube 37, so that this tube and the inner tube 36 which is very close to it, are brought to a high temperature. These two parts, which are also in intimate contact at their base, transmit a significant amount of heat to the vaporization chamber 29.



   CLAIMS
Having thus described our invention and reserving the right to make any improvements or modifications that we deem necessary, we claim as our exclusive and private property:
1 - Incandescent burner for gasified liquid hydrocarbon provided with a vaporization chamber heated by conductivity by the flame of the burner, characterized in that the burner comprises a metal part extending substantially over the entire length of the sleeve and licked by the flame.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

II - Brûleur suivant 1, caractérisé par le fait que le brûleur se prolonge sur toute la longueur du manchon par un <Desc/Clms Page number 6> tube percé de troua, autour duquel est disposé le manchon. II - Burner according to 1, characterized by the fact that the burner extends over the entire length of the sleeve by a <Desc / Clms Page number 6> tube pierced with hole, around which the sleeve is arranged. III - Brûleur suivant 1, caractérisé par le fait que le brûleur se prolonge sur toute la longueur du manchon par un tube ouvert à son extrémité, entouré d'un tube de plus grand diamètre percé de trous, autour duquel est disposé le manchon, RESUME Brûleur à incandescence.pour hydrocarbure liquide gazéifié pourvu d'une chambre de vaporisation chauffée par conductibilité par la flamme du brûleur, caractérisé par le fait que le brû- leur comporte une partie métallique s'étendant sensiblement sur toute la longueur du manchon et léchée par la flamme. III - Burner according to 1, characterized in that the burner extends over the entire length of the sleeve by a tube open at its end, surrounded by a tube of larger diameter pierced with holes, around which the sleeve is arranged, ABSTRACT Incandescent burner. For gasified liquid hydrocarbons provided with a vaporization chamber heated by conductivity by the flame of the burner, characterized in that the burner comprises a metal part extending substantially over the entire length of the sleeve and licked by the flame. (six pages) (six pages)
BE331485D BE331485A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE331485A true BE331485A (en)

Family

ID=10562

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE331485D BE331485A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE331485A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE331485A (en)
BE469864A (en)
BE412232A (en)
BE392883A (en)
BE480458A (en)
CH257569A (en) Burner for liquid fuels.
BE475034A (en)
BE354589A (en)
BE415243A (en)
BE386736A (en)
BE472192A (en)
BE398307A (en)
BE346256A (en)
BE602041A (en)
BE477105A (en)
BE469982A (en)
BE551499A (en)
BE536451A (en)
BE372591A (en)
BE634103A (en)
BE514171A (en)
BE490066A (en)
BE557537A (en)
BE441140A (en)
CH152716A (en) Liquid fuel burner.