CH657650A5 - Apparatus for handling a railway gear panel - Google Patents

Apparatus for handling a railway gear panel Download PDF

Info

Publication number
CH657650A5
CH657650A5 CH307984A CH307984A CH657650A5 CH 657650 A5 CH657650 A5 CH 657650A5 CH 307984 A CH307984 A CH 307984A CH 307984 A CH307984 A CH 307984A CH 657650 A5 CH657650 A5 CH 657650A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
panel
support
track
upright
wagon
Prior art date
Application number
CH307984A
Other languages
French (fr)
Inventor
Sandro Pasquini
Original Assignee
Matisa Materiel Ind Sa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Matisa Materiel Ind Sa filed Critical Matisa Materiel Ind Sa
Priority to CH307984A priority Critical patent/CH657650A5/en
Priority to EP19850105093 priority patent/EP0160898B1/en
Priority to DE1985105093 priority patent/DE160898T1/en
Priority to DE8585105093T priority patent/DE3560684D1/en
Publication of CH657650A5 publication Critical patent/CH657650A5/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E01CONSTRUCTION OF ROADS, RAILWAYS, OR BRIDGES
    • E01BPERMANENT WAY; PERMANENT-WAY TOOLS; MACHINES FOR MAKING RAILWAYS OF ALL KINDS
    • E01B29/00Laying, rebuilding, or taking-up tracks; Tools or machines therefor
    • E01B29/02Transporting, laying, removing, or renewing lengths of assembled track, assembled switches, or assembled crossings

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Machines For Laying And Maintaining Railways (AREA)

Abstract

The apparatus comprises a support (1) including a first upright (2) articulated to two second uprights (5) which are spaced apart and rigidly connected together, the whole assembly forming a tripod. A sleeve (8) is mounted so as to move along the first upright (2). A carrying arm (9) is articulated on a pivot (7) carried by the sleeve, and the pivoting of this arm is controlled by a winch (15). Rail-fastening members (11-12) are mounted so as to move along the carrying arm (9). Designed in this way, the apparatus is used to place a track gear panel (A) in an oblique position in the gauge of the track in order to load it directly in this position onto a wagon (28). It is also used to unload such a panel and lay it with precision onto a previously levelled ballast bed. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   REVENDICATIONS
 1. Appareil de manutention d'un panneau d'appareil de voie ferrée par saisie et basculement de celui-ci en vue de sa pose, de sa dépose et de son transport sur un véhicule ferroviaire approprié, caractérisé en ce qu'il comprend un   support (1)    composé d'au moins un premier montant (2, 102) à semelle d'appui (3) destinée à être posée sur le ballast d'un côté du panneau et d'au moins un second montant (5) relié à la partie haute du premier montant et à semelle d'appui (6) destinée à être posée sur le ballast de l'autre côté du panneau, un pivot horizontal (7) parallèle   â    la voie porté par le premier montant du support en position déportée vers le haut par rapport à la semelle, un bras de portage (9) étendu dans la direction transversale de la voie et articulé par une extrémité à ce pivot,

   au moins deux organes d'accrochage de rails (11-12) montés sur le bras de portage pour la saisie du panneau et un organe moteur (15) pour écarter ou rapprocher le bras de portage du premier montant du support auquel il est articulé par pivotement autour du pivot, de sorte que le panneau saisi au sol peut être mis directement en position oblique dans le gabarit de la voie par pivotement du bras de portage et chargé dans cette position sur un véhicule ferroviaire approprié à son transport introduit par déplacement sur le ballast dans la direction longitudinale de la voie entre le bras de portage et le second montant du support, et déchargé et posé par les opérations inverses.



   2. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce que le support (1) comporte deux seconds montants (5), et en ce que ces deux montants sont articulés au premier montant et liés rigidement entre eux en position écartée à la manière d'un   bipode    de manière à former avec le premier montant (2) un tripode.



   3. Appareil selon la revendication 2, caractérisé en ce que les deux seconds montants (5) sont télescopiques.



   4. Appareil selon la revendication 3, caractérisé en ce que le premier montant (2) du support (1) comporte une console télescopique (4) étendue dans la direction transversale de la voie, et en ce que les deux seconds montants (5) sont articulés à l'extrémité de cette console.



   5. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comporte des organes de déplacement (11, 8, 17, 15, 13, 14, 10, 18) du panneau saisi pour déplacer celui-ci dans les directions longitudinale et transversale de la voie, ansi qu'en hauteur et en inclinaison par rapport au support (1, 101).



   6. Appareil selon la revendication 5, caractérisé en ce que les organes d'accrochage de rails comprennent des galets (11) montés rotatifs sur des arbres perpendiculaires aux rails et sur lesquels sont en appui les rails du panneau pour pouvoir déplacer celui-ci dans la direction longitudinale de la voie.



   7. Appareil selon la revendication 5, caractérisé en ce que le pivot (7) du bras de portage (9) est fixé sur un support intermédiaire (8) monté mobile par translation le long d'une partie du premier   montant (2,    102) du support (1, 101), et en ce que le déplacement de ce support intermédiaire est commandé par un organe moteur (17) pour pouvoir déplacer le panneau en hauteur.



   8. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce que l'organe moteur (15) est constitué par un treuil monté à distance fixe du pivot (7) et dont le filin (16) est accroché au bras de portage (9).



   9. Appareil selon la revendication 7, caractérisé en ce qu'au moins le premier montant (102) du support (101) est vertical en position de travail.



   10. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend un support auxiliaire (24) comportant un morceau de rail (25) destiné à être accroché par   l'un    des deux organes d'accrochage de rails du bras de portage (9), ce support auxiliaire étant destiné à être placé en pont sous deux rails du panneau à saisir.



   La présente invention a pour objet un appareil de manutention d'un panneau d'appareil de voie ferrée par saisie et basculement de celui-ci en vue de sa pose. de sa dépose et de son transport sur un véhicule ferroviaire approprié.



   Cet appareil est destiné à être utilisé dans le cadre des travaux de pose, de dépose ou de substitution d'appareils de voie tels que les aiguillages, croisements ou similaires.



   Il a été envisagé d'amener directement sur les lieux de pose le panneau d'appareil de voie neuf, en entier ou en tronçons de la longueur d'un wagon de transport, depuis le dépôt du réseau de chemin de fer ou depuis l'usine du fournisseur, ainsi que, vice versa, d'assurer l'évacuation du panneau d'appareil de voie ancien dans les mêmes conditions: cela afin d'éviter la nécessité de l'installation préalable d'un chantier de montage de l'appareil neuf proche du lieu de pose et le démontage sur place de l'appareil ancien.



   Du fait de l'importance de la largeur des panneaux d'appareils de voie, leur transport sur wagon pose le problème de leur inscription dans le gabarit.



   Ce problème a été résolu en prévoyant, à l'aide de matériels spécialisés, de mettre ces panneaux en position oblique sur des wagons de transport appropriés de manière qu'ils puissent s'inscrire sensiblement en diagonale dans les limites du rectangle constitué à peu de choses près par ce gabarit.



   Le chargement et le déchargement du panneau d'appareil de voie sur le wagon de transport se font actuellement selon trois méthodes de travail principales faisant appel à des moyens différents appropriés à chacune de ces méthodes.



   Dans une première méthode illustrée par les brevets US 1   994717    et SU   896 144,    le wagon de transport est équipé de mécanismes à leviers articulés et de treuils propres à saisir, soulever et mettre en position oblique un panneau d'appareil de voie situé à côté de la voie qu'il occupe, ou vice versa. De ce fait, cette méthode nécessite soit le montage préalable d'une voie auxiliaire de roulement à côté du lieu de pose ou de dépose, soit l'occupation temporaire d'une voie de circulation parallèle.

  En outre, les mécanismes à leviers articulés et les treuils constituent un équipement lourd et compliqué du fait qu'ils doivent être conçus suffisamment robustes pour travailler en porte à faux, et qui doit être nécessairement complété par des moyens d'équilibrage du wagon lorsque la charge déportée est soulevée, comme cela est montré et décrit dans le brevet SU   896 144.   



  Dans l'agencement décrit dans ce brevet soviétique. il est en outre prévu une poutre de portage solidaire du mécanisme à leviers articulés qui est montée mobile par translation dans la direction de la voie pour pouvoir être placée en porte à faux en avant du wagon, cela afin de permettre la pose du panneau en avant de ce wagon.



   Dans une seconde méthode illustrée par le brevet français publié sous le   N"    2 314 299, des portiques enjambant l'appareil de voie sont préalablement installés le long de ce dernier pour ensuite le soulever et libérer ainsi le passage à son aplomb d'un wagon de chargement approprié à rouler également sur le ballast, tout au moins à l'une de ses deux extrémités. Les portiques sont équipés de bras de portage et de treuils pour soulever et rabaisser L'appareil de voie dans sa position horizontale, et le wagon de transport est équipé de mécanismes à leviers articulés pour permettre la mise en oblique de l'appareil de voie en vue de son transport ou, vice versa, sa mise à l'horizontale pour son soulèvement par les portiques. 

  Afin de pouvoir être placés entre les traverses de l'appareil de voie, les leviers des mécanismes solidaires du wagon sont prévus déplaçables sur celui-ci dans la direction de sa longueur.



   Dans une troisième méthode faisant appel également à des portiques et qui est illustrée par le brevet SU 767 262, ceux-ci sont conçus en ponts roulants. sont équipés de moyens de levage et de basculement du panneau et sont associés à un wagon à console. Ces portiques servent ici au transfert du panneau entre un wagon approprié à son transport et le wagon à console qui. de son côté, sert à sa pose et à sa dépose.



   La seconde et la troisième méthode ne nécessitent plus l'occupation temporaire d'une voie auxiliaire, mais les moyens employés  



  restent néanmoins importants et compliqués. La conception des portiques, en particulier, amène à des structures lourdes. encombrantes et difficiles à manipuler, aussi bien pour leur mise en place que pour leur évacuation du lieu de travail. Ces portiques doivent être complétés par des mécanismes installés sur les wagons de transport, comme dans la seconde méthode, ou bien par un véhicule supplémentaire à console, comme dans la troisième méthode.



   L'invention a pour but une simplification technique et une économie des moyens de manutention propres à la saisie et à la mise en position oblique des panneau d'appareils de voie ainsi qu'à leur chargement et à leur déchargement sur des wagons de transport appropriés, tout en conservant les avantages de la suppression du chantier de montage et de la suppression de l'utilisation d'une voie auxiliaire ou d'une voie de circulation parallèle pendant les opérations de pose et de-dépsoe desdits panneaux.



   A cet effet, L'appareil de manutention selon l'invention est caractérisé en ce qu'il comprend un support composé d'au moins un premier montant à semelle d'appui destiné à être posée sur le ballast d'un côté du panneau, et d'au moins un second montant relié à la partie haute du premier montant et à semelle d'appui destinée à être posée sur le ballast de l'autre côté du panneau, un pivot horizontal parallèle à la voie porté par le premier montant du support en position déportée par rapport à la semelle, un bras de portage étendu dans la direction transversale de la voie et articulé par une extrémité à ce pivot, au moins deux organes d'accrochage de rails montés sur le bras de portage pour la saisie du panneau, et un organe moteur pour écarter ou rapprocher le bras de portage du premier montant du support auquel il est articulé par pivotement autour du pivot.

  De la sorte, le panneau saisi au sol peut être mis directement en position oblique dans le gabarit de la voie par pivotement du bras de portage et chargé dans cette position sur un véhicule ferroviaire approprié à son transport introduit par déplacement sur le ballast dans la direction longitudinale de la voie entre le bras de portage et le second montant du support, et déchargé et posé par les opérations inverses.



   Selon la longueur du panneau à charger ou à décharger, deux exemplaires ou plus de cet appareil de manutention seront utilisés.



   Aisément repliable, de structure simple et légère comparativement au matériel connu, cet appareil répond bien au but recherché.



  Il peut être transporté et mis en place facilement par une maind'oeuvre réduite et sans matériel spécialisé. Il se suffit à lui-même aussi bien pour le chargement et le déchargement d'un panneau que pour la pose et la dépose de ce dernier.



   D'autres possibilités, offertes par cette structure de base, ainsi que leurs avantages, ressortiront clairement de la description qui suit.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, deux formes d'exécution de l'objet de l'invention.



   Les figures 1, 2 et 3 sont trois vues d'ensemble en élévation de la première forme d'exécution représentée respectivement dans trois configurations différentes.



   La figure 4 est une vue d'ensemble en élévation de la seconde forme d'exécution.



   L'appareil de manutention représenté figures 1, 2 et 3 dans sa première forme d'exécution comprend:    un un support 1 composé d'un premier montant 2 à semelle    d'appui 3 à la partie haute duquel sont articulés en bout d'une console télescopique 4 deux seconds montants télescopiques 5 à semelles d'appui 6, de manière à pouvoir former un tripode, I'un de ces deux seconds montants étant masqué par l'autre sur le dessin,
 - un pivot horizontal 7 parallèle à la direction longitudinale de la voie porté par le premier montant 2 en position déportée vers le haut par rapport à la semelle d'appui 3, ce pivot 7 étant fixé à la base d'un support intermédiaire 8, ici un fourreau monté coulissant le long du corps du montant 2,
 - un bras de portage 9 étendu dans la direction transversale de la voie et articulé par une extrémité au pivot 7,

   ce bras de portage 9 comportant une rallonge télescopique 10,
 - deux organes d'accrochage de rails montés   l'un    sur le bras de portage 9 et l'autre sur sa rallonge 10 et constitués chacun par   I'as-    sociation d'un galet rotatif 11 prenant sous la semelle du rail et d'une broche amovible 12 de retenue du champignon du rail, ces organes étant fixés sur deux coulisseaux 13 montés mobiles par translation le long de deux glissières 14 fixés l'une au bras de portage 9 et l'autre à sa rallonge 10,
   un    organe moteur, ici un treuil 15 fixé sur le fourreau 8 du premier montant 2 et dont le filin 16 est accroché à l'extrémité libre du bras de portage 9, pour écarter ou rapprocher le bras de portage 9 du premier montant 2 du support 1 par pivotement autour du pivot 7.



   Les éléments télescopiques et coulissants de cet ensemble sont commandés par des vérins hydrauliques 17, 18 et 19. Le vérin 17 commande les déplacements du fourreau 8 du montant 2 le long du corps de ce dernier, le vérin 18 commande les déplacements de la rallonge 10 du bras de portage 9 et le vérin 19 commande les déplacements de la console télescopique 4 du premier montant 2.



   Les coulisseaux 13 portant les organes d'accrochage de rails 1112 comportent des vis de blocage à tête de manoeuvre 20 permettant leur immobilisation en positions choisies sur les glissières 14.



   La semelle d'appui 3 du premier montant 2 est ici montée réglable en hauteur par rapport au corps dudit montant par le moyen d'un assemblage vis-écrou 21, cela pour pouvoir éventuellement compenser d'importants accidents de terrain à ce niveau, mais ce montage n'est pas indispensable.



   L'assemblage télescopique de chacun des deux seconds montants 5 est réglable par le moyen de broches 22 et les deux seconds montants sont maintenus rigidement en position écartée   l'un    de l'autre, à la manière de deux côtés d'un bipode, par deux flasques 23 reliant leurs deux corps.



   La semelle d'appui 3 du premier montant 2 de cet appareil de manutention est destinée à être posée, comme représenté figures 1 et 2, d'un côté d'un panneau d'appareil de voie A à saisir, et les semelles d'appui 6 des deux seconds montants 5 sont destinées à être posées de l'autre côté dudit panneau. Le panneau A représenté est ici un panneau d'aiguillage simple dont la section se situe au voisinage de la jonction des deux voies concourantes, avant l'aiguille.



   Ainsi réalisé, L'appareil de manutention est mis en place audessus du panneau A dans la configuration représentée figure 1, selon une méthode donnée en exemple qui sera décrite plus loin en rapport avec la figure 3. Avant l'accrochage de ce panneau un support auxiliaire 24 comportant un morceau de rail 25 peut être placé en pont sous les deux rails de la voie concourante non parallèles à ceux de l'autre voie, pour assurer le parallélisme des prises, ce morceau de rail 25 étant placé en position parallèle aux rails de cette autre voie. L'accrochage des rails du panneau est facilité par les possibilités de déplacements relatifs entre les organes d'accrochage le long des glissières 14, et également par le déplacement de la rallonge 10 du bras de portage 9, si nécessaire.



   A ce moment, le panneau A peut être levé et mis en position oblique, dans le gabarit de travail de la voie, à l'aide du treuil 15, dans la configuration représentée figure 2.



   Une fois mis en position oblique de cette manière, ce panneau d'appareil de voie A peut être chargé sur un wagon 26 approprié à son transport, de type connu en soi, apte à rouler sur la voie à l'aide d'essieux, non représentés, et de chenilles motorisées 27 aptes à rouler sur le ballast. Pour ce faire, le wagon 26 est introduit par déplacement sur le ballast dans la direction longitudinale de la voie le long de la plate-forme dégagée par le soulèvement du panneau, entre le bras de portage 9-10 et les deux seconds montants 5 du support 1.

 

   Ce wagon 26 de type connu comporte un châssis constitué par une poutre triangulaire dont les parois latérales sont inclinées à l'angle optimal permettant l'insertion du panneau A transporté dans le gabarit de la voie. Ces parois latérales comportent des butées 28 de retenue du panneau A, de préférence effaçables, sur lesquelles est ici accrochée une file de rail dudit panneau. Cet accrochage est ici facilité par la possibilité de déplacement en translation du fourreau 8  
 sur lequel est articulé le bras de portage 9 le long du premier
 montant 2.



   Bien entendu, selon la longueur du panneau d'appareil de voie A
 à charger, deux exemplaires ou plus de l'appareil de manutention
 seront utilisés.



   Dans le cas de l'utilisation d'au moins deux appareils de manu
 tention, les montants de ces appareils peuvent avantageusement être
 reliés entre eux, par exemple à l'aide de longerons bridés, ce qui faci
 lite l'alignement des pivots 7 et permet une alimentation hydraulique
 fixe pour les deux appareils ainsi accouplés, tout en augmentant la
 stabilité de l'ensemble.



   Un autre avantage inhérent à la structure décrite et qui découle
 de la constance des distances séparant le pivot 7 du treuil 15 et du
 point d'amarrage de son filin 16 est que lors de l'utilisation d'au
 moins deux appareils de manutention accouplés ou non, les vitesses
 de déplacement des bras de portage 9 de ces appareils, qui doivent
 être égales dans ce cas, sont faciles à contrôler.



   Une fois le panneau A chargé sur le wagon 26, le ou les appa
 reils de manutention qui ont servi à son chargement peuvent être dé
 solidarisés de ce panneau par libération des organes d'accrochage
 11-12 puis retirés en vue de leur ramassage ultérieur.



   Cependant, une autre solution plus élégante, permise par la con
 ception même de cet appareil de manutention, consiste à le laisser en
 place et à le transporter sur le wagon 26, avec le panneau A, en dé
 gageant du sol par rétraction les semelles d'appuis 3 et 6 du support
 1, comme dans la configuration représentée figure 3.



   Pour ce faire, en partant de la configuration de chargement re
 présentée figure 2, la semelle 3 du premier montant 2 est tout
 d'abord relevée par extension du vérin 17, ce qui a pour effet de faire monter ce montant dans le fourreau 8. Si, par ce premier moyen, le
 dégagement de cette semelle n'est pas jugé suffisant, il est ensuite possible de l'augmenter par extension du vérin 18 jusqu'à amener en butée le coulisseau 13 de l'organe d'accrochage 11-12 le plus proche
 du pivot 7 du bras de portage 9, en débloquant au préalable ce coulisseau en dévissant la vis à tête de manoeuvre 20.



   De leur côté, les semelles 6 des seconds montants télescopiques 5 sont remontées manuellement et immobilisées à la hauteur choisie à l'aide des broches 22. Enfin, si cela est jugé nécessaire, par exemple pour ne pas engager le gabarit de la voie, la console télescopique 4 peut être rétractée à   l'aide    du vérin 19. A ce moment, le panneau A et l'appareil de manutention sont exactement dans la configuration représentée sur cette figure 3.



   Les phases de travail qui viennent d'être décrites peuvent être appliquées à l'enlèvement d'un panneau d'appareil de voie ancien à changer. Par des opérations inverses, un panneau d'appareil neuf peut être amené sur les lieux de pose.



   C'est là un avantage inhérent aux possibilités de déplacement par translation des semelles d'appui 3 et 6 du support I qui permettent, par les opérations inverses de mise au sol des semelles 3 et 6 du support 1, de mettre en place de manière très simple l'appareil de manutention directement depuis le wagon de transport, avec ou sans panneau d'appareil de voie. Cette possibilité peut évidemment être mise à profit pour amener et mettre en place sur les lieux de travail des appareils de manutention préalablement accouplés par des brides
 Avant la pose d'un appareil neuf, une méthode de travail connue consiste à aplanir et à niveler le lit de ballast destiné à le recevoir d'une manière suffisamment précise et rigoureuse pour que   l'on    puisse directement raccorder entre eux et sur place par soudage les rails de la voie et des panneaux de cet appareil.

  Il est alors nécessaire de disposer de moyens permettant la mise en place précise des panneaux transportés sur le lit de ballast ainsi préparé.



   L'appareil de manutention décrit permet de répondre à cette nécessité par les possibilités qu'il offre de déplacer le panneau A accroché au bras de portage 9 par rapport au support 1 dans les directions longitudinale et transversale de la voie, ainsi qu'en hauteur et en inclinaison.



   En observant à nouveau la figure 1, qui peut être également considérée comme la configuration de pose d'un panneau neuf A, on
 voit clairement que celui-ci peut être déplacé dans la direction trans
 versale de la voie soit par déplacement des coulisseaux 13 des
 organes d'accrochage de rails 11-12 sur les glissières 14, soit par dé
 placement de la rallonge 10 du bras de portage 9 à l'aide du vérin   18.   



   soit encore par la combinaison de ces deux moyens. On voit égale
 ment qu'il est possible de déplacer le panneau A dans la direction
 longitudinale de la voie par roulement des rails sur les galets 11 des
 organes d'accrochage, tout au moins dans la mesure de l'écartement
 entre les traverses voisines. Enfin le déplacement du panneau A en
 hauteur peut se faire à l'aide du vérin 17 par déplacement du four
 reau 8 sur le premier montant 2 et son inclinaison par le treuil 15.



   Dans la seconde forme d'exécution représentée figure 4, I'agence
 ment des structures est prévu essentiellement pour faciliter le charge
 ment d'un panneau sur le wagon de transport ainsi que pour faciliter
 également la mise en place précise du panneau sur une plate-forme
 de ballast préalablement aplanie et nivelée. Les éléments inchangés portent les mêmes références que dans la première forme d'exécu
 tion.



   Le premier montant 102 du support 101 de cet appareil de manutention est ici prévu pour pouvoir être placé en position verticale, alors que les deux seconds montants 5 sont identiques à ceux de la première forme d'exécution.



   La liaison entre le premier et les seconds montants est ici réalisée par une traverse télescopique 104 dont l'élément lié au premier montant 102 présente un double coude en forme de pan coupé 29 destiné à permettre l'inscription de l'appareil dans le gabarit de travail de la voie.



   Les autres éléments de l'appareil sont ceux de la première forme d'exécution. Seule diffère la disposition, intérieure au lieu d'extérieure, du treuil 15 et du vérin 17 de commande de déplacement du fourreau 8, cette disposition mettant à profit l'espace libéré du côté du bras de portage 9 grâce à la verticalité du montant 102.



   Cet agencement permet, à l'aide du vérin 17, de déplacer le panneau saisi dans la direction verticale par rapport au plan de la plate-forme de ballast.



   Cela fait que lors de la pose du panneau, celui-ci peut être mis en contact, par simple abaissement, avec la plate-forme de ballast exactement à l'aplomb de sa position transversale désirée qui a été préalablement réglée par déplacement des organes d'accrochage de rails 11-12 sur le bras de portage 9. Cela fait également que lors du chargemment du panneau A sur un wagon de transport du genre du wagon 26 déjà décrit, ce panneau peut être mis en appui par simple abaissement directement sur les butées 28.



   Dans une version simplifiée non représentée de l'appareil de manutention, et qui convient lorsque les possibilités de réglage du positionnement du panneau en vue de sa pose précise ne sont pas recherchées, les moyens de déplacement du panneau par rapport au support 1 sont supprimés.



   De même, lorsque la possibilité de transport de l'appareil de manutention avec le panneau saisi n'est pas recherchée, les montages télescopiques permettant le relèvement des semelles des montants peuvent être supprimés.



   Dans une autre variante non représentée,   I'appareil    de manutention ne comporte qu'un seul second montant 5 articulé à la partie haute du premier montant 2. Dans ce cas, la semelle d'appui de ce premier montant 2 est prévue de largeur suffisante, dans la direction longitudinale de la voie, pour assurer à elle seule la stabilité de l'appareil, et est fixée rigidement audit premier montant.

 

   Dans la seconde forme d'exécution, il est possible d'envisager le montage rigide des deux seconds montants 5 sur la traverse télescopique 104, et de prévoir à   leurjonction    sur l'élément correspondant de ladite traverse un double coude formant également un pan coupe 29, comme à la jonction du montant 102 sur l'autre élément de cette traverse télescopique, et cela pour la même raison.



   La translation du pivot 7 le long du premier montant 2 ou 102 peut être assurée d'une autre manière. Ainsi, par exemple, lorsque ce premier montant est prévu en deux éléments parallèles espacés dans  le but d'augmenter la stabilité de l'appareil, ce pivot 7 peut être monté sur un support intermédiaire en forme de châssis coulissant entre ces deux éléments. Dans ce même cas, les deux éléments parallèles de ce premier montant pourront être prévus télescopiques, en combinaison avec la conception également télescopique du ou des seconds montants ainsi que de la traverse du support 1-101, dans le but de faciliter les manipulations de l'appareil lors de son chargement sur le wagon de transport et lors de sa mise en place sur le chantier.

 

   Enfin, les organes d'accrochage de rails 11-12 pourront être conçus différemment, par exemple sous forme de paires de galets écartables destinés à prendre sous le champignon des rails, cela pour permettre des déplacements plus importants du panneau dans la direction longitudinale de la voie. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



   CLAIMS
 1. Apparatus for handling a railroad track panel by gripping and tilting it for installation, removal and transport on an appropriate railway vehicle, characterized in that it comprises a support (1) composed of at least a first upright (2, 102) with a support sole (3) intended to be placed on the ballast on one side of the panel and at least a second upright (5) connected at the upper part of the first upright and with a support sole (6) intended to be placed on the ballast on the other side of the panel, a horizontal pivot (7) parallel to the track carried by the first upright of the support in position offset upwards relative to the sole, a carrying arm (9) extended in the transverse direction of the track and articulated by one end to this pivot,

   at least two rail hooking members (11-12) mounted on the carrying arm for gripping the panel and a motor member (15) for moving apart or bringing the carrying arm closer to the first upright of the support to which it is articulated by pivoting around the pivot, so that the panel seized on the ground can be placed directly in an oblique position in the gauge of the track by pivoting the carrying arm and loaded in this position on a railway vehicle suitable for its transport introduced by displacement on the ballast in the longitudinal direction of the track between the carrying arm and the second support upright, and unloaded and laid by reverse operations.



   2. Apparatus according to claim 1, characterized in that the support (1) comprises two second uprights (5), and in that these two uprights are articulated to the first upright and rigidly connected to each other in the separated position in the manner of a bipod so as to form with the first upright (2) a tripod.



   3. Apparatus according to claim 2, characterized in that the two second uprights (5) are telescopic.



   4. Apparatus according to claim 3, characterized in that the first upright (2) of the support (1) comprises a telescopic console (4) extended in the transverse direction of the track, and in that the two second uprights (5) are articulated at the end of this console.



   5. Apparatus according to claim 1, characterized in that it comprises displacement members (11, 8, 17, 15, 13, 14, 10, 18) of the panel gripped to move the latter in the longitudinal and transverse directions of the track, thus only in height and in inclination relative to the support (1, 101).



   6. Apparatus according to claim 5, characterized in that the rail hooking members comprise rollers (11) rotatably mounted on shafts perpendicular to the rails and on which the rails of the panel are supported in order to be able to move the latter in the longitudinal direction of the track.



   7. Apparatus according to claim 5, characterized in that the pivot (7) of the carrying arm (9) is fixed on an intermediate support (8) mounted movable by translation along a part of the first upright (2, 102 ) of the support (1, 101), and in that the movement of this intermediate support is controlled by a motor member (17) in order to be able to move the panel in height.



   8. Apparatus according to claim 1, characterized in that the drive member (15) is constituted by a winch mounted at a fixed distance from the pivot (7) and whose rope (16) is hooked to the carrying arm (9).



   9. Apparatus according to claim 7, characterized in that at least the first upright (102) of the support (101) is vertical in the working position.



   10. Apparatus according to claim 1, characterized in that it comprises an auxiliary support (24) comprising a piece of rail (25) intended to be hooked by one of the two rail hooking members of the carrying arm ( 9), this auxiliary support being intended to be placed in bridge under two rails of the panel to be grasped.



   The present invention relates to an apparatus for handling a railroad track panel by gripping and tilting it for its installation. its removal and transport on an appropriate railway vehicle.



   This device is intended to be used in the context of fitting, removing or replacing track devices such as switches, crossings or the like.



   It has been envisaged to bring directly to the installation site the panel of new track equipment, in whole or in sections the length of a transport wagon, from the depot of the railway network or from the supplier's factory, as well as, vice versa, ensuring the evacuation of the old switchgear panel under the same conditions: this in order to avoid the need for the prior installation of an assembly site of the new device close to the place of installation and disassembly on site of the old device.



   Because of the importance of the width of the switches and crossings, their transport on a wagon poses the problem of their registration in the template.



   This problem was solved by providing, using specialized equipment, to put these panels in an oblique position on suitable transport wagons so that they can be inscribed substantially diagonally within the limits of the rectangle made up of things close by this template.



   The loading and unloading of the switchgear panel on the transport wagon is currently carried out according to three main working methods using different means suitable for each of these methods.



   In a first method illustrated by US Pat. Nos. 1,994,717 and SU 896,144, the transport wagon is equipped with mechanisms with articulated levers and winches suitable for grasping, lifting and placing in the oblique position a switchgear panel located next to it. of the path it occupies, or vice versa. Therefore, this method requires either the prior assembly of an auxiliary rolling track next to the place of installation or removal, or the temporary occupation of a parallel traffic lane.

  In addition, the articulated lever mechanisms and the winches constitute a heavy and complicated equipment because they must be designed robust enough to work in cantilever, and which must necessarily be supplemented by means of balancing the wagon when the offset load is raised, as shown and described in patent SU 896,144.



  In the arrangement described in this Soviet patent. there is also provided a carrying beam secured to the mechanism with articulated levers which is mounted movable by translation in the direction of the track so as to be able to be cantilevered in front of the wagon, this in order to allow the laying of the panel in front of this wagon.



   In a second method illustrated by the French patent published under the number 2 314 299, gantries spanning the switchgear are previously installed along the latter, then lifting it up and thus freeing the passage over its head from a wagon loading equipment also suitable for running on the ballast, at least at one of its two ends. Gantry cranes are fitted with carrying arms and winches for lifting and lowering the switchgear in its horizontal position, and the wagon transport is equipped with mechanisms with articulated levers to allow the oblique of the switchgear for transport or, vice versa, its horizontal for lifting by gantries.

  In order to be able to be placed between the sleepers of the switchgear, the levers of the mechanisms integral with the wagon are provided that can be moved thereon in the direction of its length.



   In a third method also using gantries and which is illustrated by patent SU 767 262, these are designed as traveling cranes. are fitted with means for lifting and tilting the panel and are associated with a console wagon. These gantries are used here to transfer the panel between a wagon suitable for its transport and the console wagon which. for its part, is used for its installation and its removal.



   The second and third methods no longer require temporary occupation of an auxiliary route, but the means employed



  nevertheless remain important and complicated. The design of the gantries, in particular, leads to heavy structures. bulky and difficult to handle, both for their installation and for their evacuation from the workplace. These gantry cranes must be completed by mechanisms installed on the transport wagons, as in the second method, or by an additional console vehicle, as in the third method.



   The object of the invention is a technical simplification and an economy of handling means suitable for gripping and obliquely positioning the switchboard panels as well as for their loading and unloading on suitable transport wagons. , while retaining the advantages of eliminating the assembly site and eliminating the use of an auxiliary track or a parallel traffic lane during the installation and removal operations of said panels.



   To this end, the handling device according to the invention is characterized in that it comprises a support composed of at least a first upright with a support sole intended to be placed on the ballast on one side of the panel, and at least a second upright connected to the upper part of the first upright and with a support sole intended to be placed on the ballast on the other side of the panel, a horizontal pivot parallel to the track carried by the first upright of the support in the offset position relative to the sole, a carrying arm extended in the transverse direction of the track and articulated by one end to this pivot, at least two rail hooking members mounted on the carrying arm for gripping the panel, and a drive member for moving apart or bringing the carrying arm closer to the first upright of the support to which it is articulated by pivoting around the pivot.

  In this way, the panel seized on the ground can be placed directly in an oblique position in the gauge of the track by pivoting the carrying arm and loaded in this position on a railway vehicle suitable for its transport introduced by displacement on the ballast in the direction longitudinal of the track between the carrying arm and the second upright of the support, and unloaded and laid by the reverse operations.



   Depending on the length of the panel to be loaded or unloaded, two or more copies of this handling device will be used.



   Easily foldable, simple and light in structure compared to known equipment, this device responds well to the desired goal.



  It can be transported and set up easily by a reduced workforce and without specialized equipment. It is self-sufficient for loading and unloading a panel as well as for installing and removing it.



   Other possibilities offered by this basic structure, as well as their advantages, will emerge clearly from the description which follows.



   The accompanying drawing shows, by way of example, two embodiments of the subject of the invention.



   Figures 1, 2 and 3 are three overall views in elevation of the first embodiment shown respectively in three different configurations.



   Figure 4 is an overall elevational view of the second embodiment.



   The handling device shown in Figures 1, 2 and 3 in its first embodiment comprises: a support 1 composed of a first upright 2 with a support sole 3 at the top of which are articulated at the end of a telescopic console 4 two second telescopic uprights 5 with support flanges 6, so as to be able to form a tripod, one of these two second uprights being masked by the other in the drawing,
 a horizontal pivot 7 parallel to the longitudinal direction of the track carried by the first upright 2 in the offset position upward relative to the support sole 3, this pivot 7 being fixed to the base of an intermediate support 8, here a sheath mounted sliding along the body of the upright 2,
 a carrying arm 9 extended in the transverse direction of the track and articulated by one end to the pivot 7,

   this carrying arm 9 comprising a telescopic extension 10,
 - two rail hooking members mounted one on the carrying arm 9 and the other on its extension 10 and each constituted by the association of a rotary roller 11 taking under the sole of the rail and a removable pin 12 for retaining the rail head, these members being fixed on two slides 13 mounted movable by translation along two slides 14 fixed one to the carrying arm 9 and the other to its extension 10,
   a drive member, here a winch 15 fixed on the sheath 8 of the first upright 2 and the rope 16 of which is hooked to the free end of the carrying arm 9, to move apart or bring the carrying arm 9 of the first upright 2 of the support 1 by pivoting around pivot 7.



   The telescopic and sliding elements of this assembly are controlled by hydraulic jacks 17, 18 and 19. The jack 17 controls the movements of the sheath 8 of the upright 2 along the body of the latter, the jack 18 controls the movements of the extension 10 of the carrying arm 9 and the jack 19 controls the movements of the telescopic console 4 of the first upright 2.



   The slides 13 carrying the rail hooking members 1112 comprise locking screws with an operating head 20 allowing their immobilization in selected positions on the slides 14.



   The support sole 3 of the first upright 2 is here mounted adjustable in height with respect to the body of said upright by means of a screw-nut assembly 21, this in order to be able to possibly compensate for significant terrain accidents at this level, but this assembly is not essential.



   The telescopic assembly of each of the two second uprights 5 is adjustable by means of pins 22 and the two second uprights are held rigidly in a position separated from one another, in the manner of two sides of a bipod, by two flanges 23 connecting their two bodies.



   The support sole 3 of the first upright 2 of this handling device is intended to be placed, as shown in FIGS. 1 and 2, on one side of a track device panel A to be gripped, and the soles of support 6 of the two second uprights 5 are intended to be placed on the other side of said panel. The panel A shown here is a simple switching panel whose section is located in the vicinity of the junction of the two concurrent paths, before the needle.



   Thus produced, the handling device is placed above the panel A in the configuration shown in Figure 1, according to a method given as an example which will be described later in connection with Figure 3. Before the attachment of this panel a support auxiliary 24 comprising a piece of rail 25 can be placed in bridge under the two rails of the concurrent track not parallel to those of the other track, to ensure the parallelism of the sockets, this piece of rail 25 being placed in position parallel to the rails of this other way. The attachment of the rails of the panel is facilitated by the possibilities of relative movements between the attachment members along the slides 14, and also by the displacement of the extension 10 of the carrying arm 9, if necessary.



   At this time, the panel A can be lifted and placed in an oblique position, in the working gauge of the track, using the winch 15, in the configuration shown in FIG. 2.



   Once placed in an oblique position in this way, this track apparatus panel A can be loaded onto a wagon 26 suitable for its transport, of a type known per se, capable of running on the track using axles, not shown, and motorized tracks 27 capable of running on the ballast. To do this, the wagon 26 is introduced by displacement on the ballast in the longitudinal direction of the track along the platform released by the lifting of the panel, between the carrying arm 9-10 and the two second uprights 5 of the support 1.

 

   This wagon 26 of known type comprises a chassis constituted by a triangular beam whose side walls are inclined at the optimum angle allowing the insertion of the panel A transported in the gauge of the track. These side walls comprise stops 28 for retaining the panel A, preferably erasable, on which is hung here a rail file of said panel. This attachment is here facilitated by the possibility of translational displacement of the sleeve 8
 on which is articulated the carrying arm 9 along the first
 amount 2.



   Of course, depending on the length of the switchboard A
 to load, two or more copies of the handling device
 will be used.



   When using at least two manual devices
 attention, the amounts of these devices can advantageously be
 interconnected, for example using flanged beams, which faci
 lites the alignment of the pivots 7 and allows a hydraulic supply
 fixed for the two devices thus coupled, while increasing the
 overall stability.



   Another advantage inherent in the structure described and which follows
 constancy of the distances separating the pivot 7 from the winch 15 and the
 anchor point of its rope 16 is that when using at
 minus two handling devices, coupled or not, the speeds
 movement of the carrying arms 9 of these devices, which must
 to be equal in this case, are easy to control.



   Once panel A has been loaded onto wagon 26, the device (s)
 handling reels used to load it can be de
 secured to this panel by release of the fastening members
 11-12 then removed for later collection.



   However, another more elegant solution, enabled by the con
 the very concept of this handling device is to leave it in
 place and transport it on wagon 26, with panel A, in die
 plowing from the ground by retraction of the support plates 3 and 6 of the support
 1, as in the configuration shown in FIG. 3.



   To do this, starting from the loading configuration re
 presented figure 2, the sole 3 of the first upright 2 is all
 first raised by extension of the jack 17, which has the effect of raising this amount in the sheath 8. If, by this first means, the
 clearance of this sole is not considered sufficient, it is then possible to increase it by extension of the actuator 18 until the stop 13 of the closest fastening member 11-12 is brought into abutment
 of the pivot 7 of the carrying arm 9, by unlocking this slide beforehand by unscrewing the operating head screw 20.



   For their part, the soles 6 of the second telescopic uprights 5 are manually wound up and immobilized at the height chosen using the pins 22. Finally, if this is deemed necessary, for example so as not to engage the gauge of the track, the telescopic console 4 can be retracted using the jack 19. At this time, the panel A and the handling device are exactly in the configuration shown in this figure 3.



   The work phases which have just been described can be applied to the removal of an old switchgear panel to be changed. By reverse operations, a new device panel can be brought to the installation site.



   This is an advantage inherent in the possibilities of displacement by translation of the support soles 3 and 6 of the support I which allow, by the reverse operations of bringing the soles 3 and 6 of the support 1 to the ground, to set up so very simple handling device directly from the transport wagon, with or without a switchboard. This possibility can obviously be taken advantage of to bring and set up work equipment handling devices previously coupled by flanges
 Before installing a new device, a known working method consists in flattening and leveling the ballast bed intended to receive it in a sufficiently precise and rigorous manner so that one can directly connect them and on site by welding the track rails and panels of this apparatus.

  It is then necessary to have means allowing the precise positioning of the panels transported on the ballast bed thus prepared.



   The handling device described makes it possible to meet this need by the possibilities it offers to move the panel A attached to the carrying arm 9 relative to the support 1 in the longitudinal and transverse directions of the track, as well as in height. and tilt.



   Looking again at Figure 1, which can also be considered as the installation configuration of a new panel A, we
 clearly sees that it can be moved in the trans direction
 side of the track either by moving the slides 13 of the
 rail fasteners 11-12 on the slides 14, either by die
 placement of the extension 10 of the carrying arm 9 using the jack 18.



   or again by the combination of these two means. We see equal
 it is possible to move panel A in the direction
 longitudinal of the track by rolling the rails on the rollers 11 of
 fasteners, at least as far as the distance is concerned
 between neighboring sleepers. Finally the displacement of panel A in
 height can be done using the jack 17 by moving the oven
 rail 8 on the first upright 2 and its inclination by the winch 15.



   In the second embodiment shown in Figure 4, the agency
 ment of the structures is mainly intended to facilitate the load
 of a sign on the transport wagon as well as to facilitate
 also the precise placement of the panel on a platform
 of ballast previously flattened and leveled. The unchanged elements have the same references as in the first form of execution
 tion.



   The first upright 102 of the support 101 of this handling device is here provided so that it can be placed in a vertical position, while the two second uprights 5 are identical to those of the first embodiment.



   The connection between the first and the second uprights is here produced by a telescopic crosspiece 104, the element linked to the first upright 102 has a double bend in the shape of a cutaway 29 intended to allow the recording of the device in the template. track work.



   The other elements of the apparatus are those of the first embodiment. The only difference is the arrangement, inside instead of outside, of the winch 15 and of the jack 17 for controlling the movement of the sleeve 8, this arrangement taking advantage of the space freed on the side of the carrying arm 9 thanks to the verticality of the upright 102 .



   This arrangement allows, using the jack 17, to move the panel gripped in the vertical direction relative to the plane of the ballast platform.



   This means that during the installation of the panel, it can be brought into contact, by simple lowering, with the ballast platform exactly in line with its desired transverse position which has been previously adjusted by displacement of the members hooking rails 11-12 on the carrying arm 9. This also means that when loading panel A on a transport wagon of the kind of wagon 26 already described, this panel can be brought into abutment by simple lowering directly on the stops 28.



   In a simplified version, not shown, of the handling device, and which is suitable when the possibilities of adjusting the positioning of the panel with a view to its precise positioning are not sought, the means for moving the panel relative to the support 1 are eliminated.



   Likewise, when the possibility of transporting the handling device with the panel seized is not sought, the telescopic arrangements allowing the lifting of the soles of the uprights can be eliminated.



   In another variant not shown, the handling device comprises only a single second upright 5 articulated at the top of the first upright 2. In this case, the support sole of this first upright 2 is provided with sufficient width , in the longitudinal direction of the track, to ensure alone the stability of the device, and is rigidly fixed to said first upright.

 

   In the second embodiment, it is possible to envisage the rigid mounting of the two second uprights 5 on the telescopic cross member 104, and to provide at their junction on the corresponding element of said cross member with a double bend also forming a cross section 29 , as at the junction of the upright 102 on the other element of this telescopic crossmember, for the same reason.



   The translation of the pivot 7 along the first upright 2 or 102 can be ensured in another way. Thus, for example, when this first amount is provided in two parallel spaced elements in order to increase the stability of the device, this pivot 7 can be mounted on an intermediate support in the form of a sliding frame between these two elements. In the same case, the two parallel elements of this first upright may be provided telescopic, in combination with the also telescopic design of the second upright (s) and of the cross member of the support 1-101, in order to facilitate the handling of the device when it is loaded onto the transport wagon and when it is placed on site.

 

   Finally, the rail hooking members 11-12 can be designed differently, for example in the form of pairs of separable rollers intended to take under the head of the rails, this to allow greater movements of the panel in the longitudinal direction of the way.


    

Claims (10)

REVENDICATIONS 1. Appareil de manutention d'un panneau d'appareil de voie ferrée par saisie et basculement de celui-ci en vue de sa pose, de sa dépose et de son transport sur un véhicule ferroviaire approprié, caractérisé en ce qu'il comprend un support (1) composé d'au moins un premier montant (2, 102) à semelle d'appui (3) destinée à être posée sur le ballast d'un côté du panneau et d'au moins un second montant (5) relié à la partie haute du premier montant et à semelle d'appui (6) destinée à être posée sur le ballast de l'autre côté du panneau, un pivot horizontal (7) parallèle â la voie porté par le premier montant du support en position déportée vers le haut par rapport à la semelle, un bras de portage (9) étendu dans la direction transversale de la voie et articulé par une extrémité à ce pivot,  CLAIMS  1. Apparatus for handling a railroad track panel by gripping and tilting it for installation, removal and transport on an appropriate railway vehicle, characterized in that it comprises a support (1) composed of at least a first upright (2, 102) with a support sole (3) intended to be placed on the ballast on one side of the panel and at least a second upright (5) connected at the upper part of the first upright and with a support sole (6) intended to be placed on the ballast on the other side of the panel, a horizontal pivot (7) parallel to the track carried by the first upright of the support in position offset upwards relative to the sole, a carrying arm (9) extended in the transverse direction of the track and articulated by one end to this pivot, au moins deux organes d'accrochage de rails (11-12) montés sur le bras de portage pour la saisie du panneau et un organe moteur (15) pour écarter ou rapprocher le bras de portage du premier montant du support auquel il est articulé par pivotement autour du pivot, de sorte que le panneau saisi au sol peut être mis directement en position oblique dans le gabarit de la voie par pivotement du bras de portage et chargé dans cette position sur un véhicule ferroviaire approprié à son transport introduit par déplacement sur le ballast dans la direction longitudinale de la voie entre le bras de portage et le second montant du support, et déchargé et posé par les opérations inverses.  at least two rail hooking members (11-12) mounted on the carrying arm for gripping the panel and a motor member (15) for moving apart or bringing the carrying arm closer to the first upright of the support to which it is articulated by pivoting around the pivot, so that the panel seized on the ground can be placed directly in an oblique position in the gauge of the track by pivoting the carrying arm and loaded in this position on a railway vehicle suitable for its transport introduced by displacement on the ballast in the longitudinal direction of the track between the carrying arm and the second support upright, and unloaded and laid by reverse operations. 2. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce que le support (1) comporte deux seconds montants (5), et en ce que ces deux montants sont articulés au premier montant et liés rigidement entre eux en position écartée à la manière d'un bipode de manière à former avec le premier montant (2) un tripode.  2. Apparatus according to claim 1, characterized in that the support (1) comprises two second uprights (5), and in that these two uprights are articulated to the first upright and rigidly connected to each other in the separated position in the manner of a bipod so as to form with the first upright (2) a tripod. 3. Appareil selon la revendication 2, caractérisé en ce que les deux seconds montants (5) sont télescopiques.  3. Apparatus according to claim 2, characterized in that the two second uprights (5) are telescopic. 4. Appareil selon la revendication 3, caractérisé en ce que le premier montant (2) du support (1) comporte une console télescopique (4) étendue dans la direction transversale de la voie, et en ce que les deux seconds montants (5) sont articulés à l'extrémité de cette console.  4. Apparatus according to claim 3, characterized in that the first upright (2) of the support (1) comprises a telescopic console (4) extended in the transverse direction of the track, and in that the two second uprights (5) are articulated at the end of this console. 5. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comporte des organes de déplacement (11, 8, 17, 15, 13, 14, 10, 18) du panneau saisi pour déplacer celui-ci dans les directions longitudinale et transversale de la voie, ansi qu'en hauteur et en inclinaison par rapport au support (1, 101).  5. Apparatus according to claim 1, characterized in that it comprises displacement members (11, 8, 17, 15, 13, 14, 10, 18) of the panel gripped to move the latter in the longitudinal and transverse directions of the track, thus only in height and in inclination relative to the support (1, 101). 6. Appareil selon la revendication 5, caractérisé en ce que les organes d'accrochage de rails comprennent des galets (11) montés rotatifs sur des arbres perpendiculaires aux rails et sur lesquels sont en appui les rails du panneau pour pouvoir déplacer celui-ci dans la direction longitudinale de la voie.  6. Apparatus according to claim 5, characterized in that the rail hooking members comprise rollers (11) rotatably mounted on shafts perpendicular to the rails and on which the rails of the panel are supported in order to be able to move the latter in the longitudinal direction of the track. 7. Appareil selon la revendication 5, caractérisé en ce que le pivot (7) du bras de portage (9) est fixé sur un support intermédiaire (8) monté mobile par translation le long d'une partie du premier montant (2, 102) du support (1, 101), et en ce que le déplacement de ce support intermédiaire est commandé par un organe moteur (17) pour pouvoir déplacer le panneau en hauteur.  7. Apparatus according to claim 5, characterized in that the pivot (7) of the carrying arm (9) is fixed on an intermediate support (8) mounted movable by translation along a part of the first upright (2, 102 ) of the support (1, 101), and in that the movement of this intermediate support is controlled by a motor member (17) in order to be able to move the panel in height. 8. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce que l'organe moteur (15) est constitué par un treuil monté à distance fixe du pivot (7) et dont le filin (16) est accroché au bras de portage (9).  8. Apparatus according to claim 1, characterized in that the drive member (15) is constituted by a winch mounted at a fixed distance from the pivot (7) and whose rope (16) is hooked to the carrying arm (9). 9. Appareil selon la revendication 7, caractérisé en ce qu'au moins le premier montant (102) du support (101) est vertical en position de travail.  9. Apparatus according to claim 7, characterized in that at least the first upright (102) of the support (101) is vertical in the working position. 10. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comprend un support auxiliaire (24) comportant un morceau de rail (25) destiné à être accroché par l'un des deux organes d'accrochage de rails du bras de portage (9), ce support auxiliaire étant destiné à être placé en pont sous deux rails du panneau à saisir.  10. Apparatus according to claim 1, characterized in that it comprises an auxiliary support (24) comprising a piece of rail (25) intended to be hooked by one of the two rail hooking members of the carrying arm ( 9), this auxiliary support being intended to be placed in bridge under two rails of the panel to be grasped. La présente invention a pour objet un appareil de manutention d'un panneau d'appareil de voie ferrée par saisie et basculement de celui-ci en vue de sa pose. de sa dépose et de son transport sur un véhicule ferroviaire approprié.  The present invention relates to an apparatus for handling a railroad track panel by gripping and tilting it for its installation. its removal and transport on an appropriate railway vehicle. Cet appareil est destiné à être utilisé dans le cadre des travaux de pose, de dépose ou de substitution d'appareils de voie tels que les aiguillages, croisements ou similaires.  This device is intended to be used in the context of fitting, removing or replacing track devices such as switches, crossings or the like. Il a été envisagé d'amener directement sur les lieux de pose le panneau d'appareil de voie neuf, en entier ou en tronçons de la longueur d'un wagon de transport, depuis le dépôt du réseau de chemin de fer ou depuis l'usine du fournisseur, ainsi que, vice versa, d'assurer l'évacuation du panneau d'appareil de voie ancien dans les mêmes conditions: cela afin d'éviter la nécessité de l'installation préalable d'un chantier de montage de l'appareil neuf proche du lieu de pose et le démontage sur place de l'appareil ancien.  It has been envisaged to bring directly to the installation site the panel of new track equipment, in whole or in sections the length of a transport wagon, from the depot of the railway network or from the supplier's factory, as well as, vice versa, ensuring the evacuation of the old switchgear panel under the same conditions: this in order to avoid the need for the prior installation of an assembly site of the new device close to the place of installation and disassembly on site of the old device. Du fait de l'importance de la largeur des panneaux d'appareils de voie, leur transport sur wagon pose le problème de leur inscription dans le gabarit.  Because of the importance of the width of the switches and crossings, their transport on a wagon poses the problem of their registration in the template. Ce problème a été résolu en prévoyant, à l'aide de matériels spécialisés, de mettre ces panneaux en position oblique sur des wagons de transport appropriés de manière qu'ils puissent s'inscrire sensiblement en diagonale dans les limites du rectangle constitué à peu de choses près par ce gabarit.  This problem was solved by providing, using specialized equipment, to put these panels in an oblique position on suitable transport wagons so that they can be inscribed substantially diagonally within the limits of the rectangle made up of things close by this template. Le chargement et le déchargement du panneau d'appareil de voie sur le wagon de transport se font actuellement selon trois méthodes de travail principales faisant appel à des moyens différents appropriés à chacune de ces méthodes.  The loading and unloading of the switchgear panel on the transport wagon is currently carried out according to three main working methods using different means suitable for each of these methods. Dans une première méthode illustrée par les brevets US 1 994717 et SU 896 144, le wagon de transport est équipé de mécanismes à leviers articulés et de treuils propres à saisir, soulever et mettre en position oblique un panneau d'appareil de voie situé à côté de la voie qu'il occupe, ou vice versa. De ce fait, cette méthode nécessite soit le montage préalable d'une voie auxiliaire de roulement à côté du lieu de pose ou de dépose, soit l'occupation temporaire d'une voie de circulation parallèle.  In a first method illustrated by US Pat. Nos. 1,994,717 and SU 896,144, the transport wagon is equipped with mechanisms with articulated levers and winches suitable for grasping, lifting and placing in the oblique position a switchgear panel located next to it. of the path it occupies, or vice versa. Therefore, this method requires either the prior assembly of an auxiliary rolling track next to the place of installation or removal, or the temporary occupation of a parallel traffic lane. En outre, les mécanismes à leviers articulés et les treuils constituent un équipement lourd et compliqué du fait qu'ils doivent être conçus suffisamment robustes pour travailler en porte à faux, et qui doit être nécessairement complété par des moyens d'équilibrage du wagon lorsque la charge déportée est soulevée, comme cela est montré et décrit dans le brevet SU 896 144. In addition, the articulated lever mechanisms and the winches constitute a heavy and complicated equipment because they must be designed robust enough to work in cantilever, and which must necessarily be supplemented by means of balancing the wagon when the offset load is raised, as shown and described in patent SU 896,144. Dans l'agencement décrit dans ce brevet soviétique. il est en outre prévu une poutre de portage solidaire du mécanisme à leviers articulés qui est montée mobile par translation dans la direction de la voie pour pouvoir être placée en porte à faux en avant du wagon, cela afin de permettre la pose du panneau en avant de ce wagon. In the arrangement described in this Soviet patent. there is also provided a carrying beam secured to the mechanism with articulated levers which is mounted movable by translation in the direction of the track so as to be able to be cantilevered in front of the wagon, this in order to allow the laying of the panel in front of this wagon. Dans une seconde méthode illustrée par le brevet français publié sous le N" 2 314 299, des portiques enjambant l'appareil de voie sont préalablement installés le long de ce dernier pour ensuite le soulever et libérer ainsi le passage à son aplomb d'un wagon de chargement approprié à rouler également sur le ballast, tout au moins à l'une de ses deux extrémités. Les portiques sont équipés de bras de portage et de treuils pour soulever et rabaisser L'appareil de voie dans sa position horizontale, et le wagon de transport est équipé de mécanismes à leviers articulés pour permettre la mise en oblique de l'appareil de voie en vue de son transport ou, vice versa, sa mise à l'horizontale pour son soulèvement par les portiques.  In a second method illustrated by the French patent published under the number 2 314 299, gantries spanning the switchgear are previously installed along the latter, then lifting it up and thus freeing the passage over its head from a wagon loading equipment also suitable for running on the ballast, at least at one of its two ends. Gantry cranes are fitted with carrying arms and winches for lifting and lowering the switchgear in its horizontal position, and the wagon transport is equipped with mechanisms with articulated levers to allow the oblique of the switchgear for transport or, vice versa, its horizontal for lifting by gantries. Afin de pouvoir être placés entre les traverses de l'appareil de voie, les leviers des mécanismes solidaires du wagon sont prévus déplaçables sur celui-ci dans la direction de sa longueur. In order to be able to be placed between the sleepers of the switchgear, the levers of the mechanisms integral with the wagon are provided that can be moved thereon in the direction of its length. Dans une troisième méthode faisant appel également à des portiques et qui est illustrée par le brevet SU 767 262, ceux-ci sont conçus en ponts roulants. sont équipés de moyens de levage et de basculement du panneau et sont associés à un wagon à console. Ces portiques servent ici au transfert du panneau entre un wagon approprié à son transport et le wagon à console qui. de son côté, sert à sa pose et à sa dépose.  In a third method also using gantries and which is illustrated by patent SU 767 262, these are designed as traveling cranes. are fitted with means for lifting and tilting the panel and are associated with a console wagon. These gantries are used here to transfer the panel between a wagon suitable for its transport and the console wagon which. for its part, is used for its installation and its removal. La seconde et la troisième méthode ne nécessitent plus l'occupation temporaire d'une voie auxiliaire, mais les moyens employés **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  The second and third methods no longer require temporary occupation of an auxiliary route, but the means employed ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH307984A 1984-05-03 1984-06-26 Apparatus for handling a railway gear panel CH657650A5 (en)

Priority Applications (4)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH307984A CH657650A5 (en) 1984-06-26 1984-06-26 Apparatus for handling a railway gear panel
EP19850105093 EP0160898B1 (en) 1984-05-03 1985-04-26 Handling apparatus for assembled railway switches or crossings
DE1985105093 DE160898T1 (en) 1984-05-03 1985-04-26 LOADING AND UNLOADING DEVICE FOR ASSEMBLED RAILWAY SWITCHES OR CROSSINGS.
DE8585105093T DE3560684D1 (en) 1984-05-03 1985-04-26 Handling apparatus for assembled railway switches or crossings

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH307984A CH657650A5 (en) 1984-06-26 1984-06-26 Apparatus for handling a railway gear panel

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH657650A5 true CH657650A5 (en) 1986-09-15

Family

ID=4248161

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH307984A CH657650A5 (en) 1984-05-03 1984-06-26 Apparatus for handling a railway gear panel

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH657650A5 (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN108749831A (en) * 2018-07-03 2018-11-06 大连连船重工有限公司 Heavy-load transport vehicle super-heavy load transportation system
CN109262215A (en) * 2018-07-17 2019-01-25 山西伟捷瑞铁路工程有限公司 A kind of device and method of subway shield door transport installation mechanization

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN108749831A (en) * 2018-07-03 2018-11-06 大连连船重工有限公司 Heavy-load transport vehicle super-heavy load transportation system
CN108749831B (en) * 2018-07-03 2023-06-16 大连连船重工有限公司 Overweight carrying and conveying system of heavy-duty transport vehicle
CN109262215A (en) * 2018-07-17 2019-01-25 山西伟捷瑞铁路工程有限公司 A kind of device and method of subway shield door transport installation mechanization

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3456601B1 (en) System for handling of longitudinal construction element, handling vehicle equipped with such a system
EP0355240B1 (en) Train for renewing a railway track
EP0564555B1 (en) Apparatus for the lateral transferring of containers
EP0505240B1 (en) Device for placing and replacing rail components and procedure for using this device
EP0160898B1 (en) Handling apparatus for assembled railway switches or crossings
CH657649A5 (en) Railway site machine for the at least partial repair of a railway track portion
EP0108168A1 (en) Track installation replacement method and train for carrying out the method
CH657650A5 (en) Apparatus for handling a railway gear panel
EP0475853B1 (en) System for transporting a bridge element surmounting gaps and system for placing the bridge element using a vehicle
FR2535359A1 (en) Method for the replacement of railway lines and handling frame for implementing the same
CH658085A5 (en) Device for laying and removing a railway track gear panel
FR2546925A1 (en) Multi-chassis rail track laying and dismantling machine
FR3051003A1 (en) DEVICE FOR LOADING AND UNLOADING RAILS ON AND FROM WAGONS, AND RAILWAY VEHICLE EQUIPPED THEREWITH
EP0426528A2 (en) Installation and procedure for handling containers transported on railway cars
FR2546924A1 (en) Multi chassis rail track laying and lifting machine
EP0182958B1 (en) Track-handling apparatus for a railroad track section
CH651338A5 (en) RAILWAY SITE MACHINE FOR REPLACING A SECTION OR MOUNTED TRACK APPARATUS.
FR2719061A1 (en) Method of placing of cross=members on rail track
FR2505271A1 (en) IMPROVEMENTS ON TOWING TROLLEYS OF MOTOR VEHICLES IN FAILURE
EP0773153A1 (en) Mobile platform for surmounting height deviations
CH650045A5 (en) RAILWAY SITE MACHINE FOR SEIZING AND CARRYING SECTION AND / OR MOUNTED TRACK APPARATUS.
EP0589792A1 (en) Tube bundle handling apparatus for heat exchangers
CH657398A5 (en) Apparatus for handling a railway track gear panel
CH569839A5 (en) Railway tracklaying machine - truss slides off wagon to span from wagon to tractor and handle track
FR2494246A1 (en) Mobile lift beam for railway maintenance - is carried on rail wheels with telescopic support for beam adjustment, and lifting gear

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased