CH657398A5 - Apparatus for handling a railway track gear panel - Google Patents

Apparatus for handling a railway track gear panel Download PDF

Info

Publication number
CH657398A5
CH657398A5 CH214784A CH214784A CH657398A5 CH 657398 A5 CH657398 A5 CH 657398A5 CH 214784 A CH214784 A CH 214784A CH 214784 A CH214784 A CH 214784A CH 657398 A5 CH657398 A5 CH 657398A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
panel
track
transport
wagon
sole
Prior art date
Application number
CH214784A
Other languages
French (fr)
Inventor
Sandro Pasquini
Original Assignee
Matisa Materiel Ind Sa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Matisa Materiel Ind Sa filed Critical Matisa Materiel Ind Sa
Priority to CH214784A priority Critical patent/CH657398A5/en
Priority to EP19850105093 priority patent/EP0160898B1/en
Priority to DE8585105093T priority patent/DE3560684D1/en
Priority to DE1985105093 priority patent/DE160898T1/en
Publication of CH657398A5 publication Critical patent/CH657398A5/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E01CONSTRUCTION OF ROADS, RAILWAYS, OR BRIDGES
    • E01BPERMANENT WAY; PERMANENT-WAY TOOLS; MACHINES FOR MAKING RAILWAYS OF ALL KINDS
    • E01B29/00Laying, rebuilding, or taking-up tracks; Tools or machines therefor
    • E01B29/02Transporting, laying, removing, or renewing lengths of assembled track, assembled switches, or assembled crossings

Abstract

The apparatus comprises a support sole (1), a carrying arm (4) articulated by its extremity at the end of this sole, two members (5) for fastening two stretches of rails (9) of a points panel (A) and a jack (7) for moving the arm and the support sole apart or closer together, by pivoting. The support sole (1) is intended to be laid onto the ballast between two sleepers (8) of the panel on the ground so as to be able to lift this panel by means of the jack until it is placed in an oblique position within the gauge of the track. The points panel can thus be directly loaded onto a wagon (12) suitable for its transport and inserted in the open angle thus formed, by moving along the cleared bed, by means of caterpillar tracks (13). The panel is unloaded by carrying out the reverse operations. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   REVENDICATIONS
 1. Appareil de manutention d'un panneau d'appareil de voie ferrée par saisie et basculement de celui-ci en vue de sa pose, de sa dépose et de son transport sur un véhicule ferroviaire approprié,   Ca-    ractérisé en ce qu'il comprend une semelle d'appui (1,   16) destinée    à être posée étendue dans la direction transversale de la voie audessous du niveau du patin des rails du panneau, un bras de portage (4, 21) articulé par une extrémité en bout de la semelle d'appui sur un arbre horizontal (3, 20) parallèle à la voie et déporté par rapport à la semelle d'appui et/ou au bras de portage, au moins deux organes d'accrochage (5, 24) de rails montés sur le bras de portage, et un organe moteur (7, 23) pour écarter ou rapprocher la semelle d'appui et le bras de portage à la manière des deux branches d'une paire de ciseaux,

   de sorte que le panneau saisi peut être levé en position oblique dans le gabarit de la voie et directement chargé, dans cette position, sur un véhicule ferroviaire approprié à son transport, introduit par déplacement sur le ballast dans la direction longitudinale de la voie entre la semelle d'appui et le bras de portage, et déchargé et posé par les opérations inverses.



   2. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comporte des organes de déplacement (23, 18, 19, 20, 22) du panneau saisi pour déplacer celui-ci dans la direction longitudinale de la voie et en hauteur par rapport à la semelle, et en ce que les organes d'accrochage sont montés mobiles dans la direction transversale de la voie par translation le long du bras de portage.



   3. Appareil selon la revendication 2, caractérisé en ce qu'il comporte des galets (24) montés rotatifs sur des arbres perpendiculaires aux rails portés par les organes d'accrochage pour pouvoir déplacer le panneau dans la direction longitudinale de la voie.



   4. Appareil selon la revendication 2, caractérisé en ce que la semelle comporte, à son extrémité articulée au bras de portage, un bras d'extension (17) déporté du côté de ce dernier, une glissière (18) étendue le long de cette extension, un palier (19) monté mobile le long de cette glissière et portant l'arbre (20) sur lequel est articulé le bras de portage, et un organe moteur (22) pour déplacer le palier le long de la glissière pour pouvoir déplacer le panneau en hauteur par rapport à la semelle.



   La présente invention a pour objet un appareil de manutention d'un panneau d'appareil de voie ferrée par saisie et basculement de celui-ci en vue de sa pose, de sa dépose et de son transport sur un véhicule ferroviaire approprié.



   Cet appareil est destiné à être utilisé dans le cadre des travaux de pose, de dépose ou de substitution d'appareils de voie tels que les aiguillages, croisements ou similaires.



   Il a été envisagé d'amener directement sur les lieux de pose le panneau d'appareil de voie neuf, en entier ou en tronçons de la longueur d'un wagon de transport, depuis le dépôt du réseau de chemin de fer ou depuis l'usine du fournisseur ainsi que, vice versa, d'assurer l'évacuation du panneau d'appareil de voie ancien dans les mêmes conditions, cela afin d'éviter la nécessité de l'installation préalable d'un chantier de montage de l'appareil neuf proche du lieu de pose et le démontage sur place de l'appareil ancien.



   Du fait de l'importance de la largeur des panneaux d'appareils de voie, leur transport sur wagon pose le problème de leur inscription dans le gabarit.



   Ce problème a été résolu en prévoyant, à l'aide de matériels spécialisés, de mettre ces panneaux en position oblique sur des wagons de transport appropriés de manière qu'ils puissent s'inscrire sensiblement en diagonale dans les limites du rectangle constitué à peu de choses prés par ce gabarit.



   Le chargement et le déchargement du panneau d'appareil de voie sur le wagon de transport se font actuellement selon trois méthodes principales faisant appel à des moyens différents.



   Dans une premiére méthode illustrée par les brevets US 1 994717 et SU 896 144, le wagon de transport est équipé de mécanismes à leviers articulés et de treuils propres à saisir, soulever et mettre en position oblique un panneau d'appareil de voie situé à côté de la voie occupée par le wagon de transport, ou vice versa. De ce fait, cette méthode nécessite soit le montage d'une voie auxiliaire de roulement à côté du lieu de pose ou de dépose, soit l'occupation temporaire d'une voie de circulation parallèle.

  En outre, les mécanismes à leviers articulés et les treuils constituent un équipement lourd et compliqué qui doit être nécessairement complété par des moyens d'équilibrage du wagon lorsque la charge déportée est soulevée, comme cela est montré et décrit dans le brevet SU   896 144.    Dans l'agencement prévu dans ce brevet soviétique, il est en outre prévu un moyen permettant la pose du panneau en avant du wagon de transport, par le moyen d'une poutre de portage solidaire du mécanisme à leviers articulés, qui est montée mobile par translation dans la direction de la voie pour pouvoir être placée en porte à faux audessus du lieu de pose.



   Dans une seconde méthode illustrée par la demande de brevet français publiée 2314299, des portiques enjambant l'appareil de voie sont préalablement installés le long de ce dernier pour ensuite le soulever et libérer ainsi le passage, à son aplomb, d'un wagon de chargement approprié à rouler également sur le ballast, tout au moins à l'une de ses deux extrémités. Les portiques sont équipés de bras de portage et de treuils pour soulever et rabaisser l'appareil de voie dans sa position horizontale, et le wagon de transport est équipé de mécanismes à leviers articulés pour permettre la mise en oblique de l'appareil de voie en vue de son transport ou, vice versa, sa mise à l'horizontale pour son soulèvement par les portiques.

  Afin de pouvoir être placés entre les traverses de l'appareil de voie, les leviers des mécanismes solidaires du wagon doivent être prévus déplaçables sur celui-ci dans la direction de sa longueur.



   Dans une troisième méthode faisant également appel à des portiques et qui est illustrée par le brevet SU 767 262, ceux-ci sont équipés de moyens de levage du panneau d'appareils de voie ainsi que de moyens de basculement pour mettre ce panneau en position oblique ou horizontale. Ces portiques servent ici au transfert du panneau entre des wagons de transport appropriés et une grue mobile sur la voie pour la pose et la dépose dudit panneau. Evidemment, pendant le transfert, le panneau engage le gabarit de la voie parallèle.



   La seconde et la troisième méthode ne nécessitent plus l'occupation temporaire d'une voie auxiliaire, mais les moyens utilisés restent néanmoins importants et compliqués et font appel à la fois à des portiques pour soulever les panneaux et à des mécanismes à leviers pour les mettre en position oblique, que ces mécanismes soient installés sur le wagon de transport comme dans la seconde méthode ou sur les portiques comme dans la troisième méthode.



   L'invention a pour but une simplification technique et une économie des moyens de manutention propres à la saisie et à la mise en position oblique des panneaux d'appareils de voie ainsi qu'à leur chargement et à leur déchargement sur des wagons de transport appropriés, tout en conservant les avantages de la suppression du chantier de montage.

 

   A cet effet, L'appareil de manutention selon l'invention est caractérisé en ce qu'il comprend une semelle d'appui destinée à être posée étendue dans la direction transversale de la voie au-dessous du niveau du patin des rails du panneau, un bras de portage articulé par une extrémité en bout de la semelle d'appui sur un arbre horizontal parallèle à la voie et déporté par rapport à la semelle d'appui et/ou au bras de portage, au moins deux organes d'accrochage de rails montés sur le bras de portage, et un organe moteur pour écarter ou rapprocher la semelle d'appui et le bras de portage à la manière des deux branches d'une paire de ciseaux, de sorte que le panneau saisi peut être levé en position oblique dans le gabarit de la voie et directement chargé, dans cette position, sur un véhicule ferroviaire approprié à son transport, introduit par déplacement sur le ballast  



  dans la direction longitudinale de la voie entre la semelle d'appui et le bras de portage, et déchargé et posé par les opérations inverses.



   Selon la longueur du panneau à charger ou à décharger, deux exemplaires ou plus de cet appareil de manutention seront utilisés.



   Aisément repliable, de structure simple et légère comparativement au matériel connu, cet appareil répond bien au but recherché.



  Il peut être transporté et mis en place facilement par une maind'oeuvre réduite et sans matériel spécialisé. De par sa conception, il se prête en outre aisément à son propre transport avec le panneau d'appareil de voie chargé, sans qu'il soit nécessaire de le désolidariser de ce dernier, par simple rabattement de sa semelle sous le véhicule de transport.



   D'autres possibilités, offertes par cette structure de base, ainsi que leurs avantages ressortiront clairement de la description qui suit.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemples, deux formes d'exécution de l'objet de l'invention.



   Les figures 1, 2 et 3 sont trois vues d'ensemble en élévation de la première forme d'exécution représentée respectivement dans trois configurations différentes.



   La figure 4 est une vue d'ensemble en élévation de la seconde forme d'exécution.



   L'appareil de manutention représenté figures 1, 2 et 3 dans sa première forme d'exécution se compose:
   ¯¯ d'une    semelle d'appui 1 comportant un bras d'extension 2 supportant un arbre 3 horizontal parallèle à la voie;
   ¯¯ d'un    bras de portage 4 articulé par une extrémité en bout de la semelle d'appui sur l'arbre 3;
 - de deux organes d'accrochage de rails montés à positions fixes sur le bras de portage 4 et constitués ici chacun par l'association d'un crochet fixe 5 et d'une broche mobile 6;
 - d'un organe moteur relié à la semelle d'appui 1 et au bras de portage 4 pour écarter ou rapprocher ces deux éléments à la manière des deux branches d'une paire de ciseaux et qui est ici constitué par un vérin hydraulique 7 arc-bouté entre ces deux éléments.



   La semelle d'appui 1 de cet appareil est destinée à être posée entre deux traverses 8 et sous les rails 9 et 10 d'un panneau d'appareils de voie A, qui est ici un panneau d'aiguillage simple, dans la position représentée figure 1.



   Cette semelle d'appui 1 a une section en U aux ailes verticales et porte ici, au niveau de son bras d'extension 2, un talon 11 étendu perpendiculairement à sa direction des deux côtés extérieurs de ses ailes et destiné à conforter sa stabilité dans le plan vertical. Mais ce talon n'est pas indispensable si la largeur de la semelle d'appui 1 est prévue suffisante pour assurer cette stabilité.



   Le bras de portage 4 a également une section en U aux ailes verticales insérées entre celles de la semelle 1 au niveau de l'arbre 3.



   Le vérin hydraulique 7 est installé et articulé à l'intérieur des ailes de la semelle d'appui et du bras de portage. Sa position est prévue suffisamment proche de l'arbre d'articulation 3 afin d'être situé en dehors des rails 9 et 10 du panneau, une fois l'appareil mis en place. De même, la position du talon   1 1    est prévue à l'extérieur des têtes des traverses 7 afin de pouvoir lui donner une longueur plus grande que l'intervalle entre deux traverses consécutives.



   Ainsi réalisé dans sa première forme d'exécution, L'appareil de manutention, une fois mis en place dans la configuration représentée figure 1 et une fois les crochets à rails 5 assurés contre les rails 9 à l'aide des broches 6, le panneau d'appareil de voie A peut être levé et mis en position oblique, dans le gabarit de travail de la voie, à l'aide du vérin hydraulique 7, dans la configuration représentée figure 2.



   Une fois mis en position oblique de cette manière, ce panneau d'appareil de voie A peut être directement chargé sur un wagon 12 approprié à son transport, de type connu en soi, apte à rouler sur la voie à l'aide d'essieux non représentés et de chenilles motorisées 13 aptes à rouler sur le ballast. Pour ce faire, le wagon 12 est introduit dans l'angle ouvert formé par l'appareil de manutention et le panneau A par déplacement de ce wagon le long de la plate-forme de ballast laissée libre par le soulèvement de ce panneau.



   Ce wagon 12 de type connu comporte un châssis constitué par une poutre de section triangulaire dont les parois latérales 14 sont inclinées à l'angle optimal permettant l'insertion du panneau A transporté dans le gabarit de circulation de la voie. Les parois latérales 14 de cette poutre comportent chacune des butées 15 de retenue du panneau A, sur lesquelles est ici accrochée une file de rails 10 dudit panneau.



   Bien entendu, selon la longueur du panneau d'appareil de voie A à charger, deux exemplaires ou plus de l'appareil de manutention seront utilisés.



   Une fois le panneau A chargé sur le wagon 12, le ou les appareils de manutention qui ont servi à son chargement peuvent être désolidarisés de ce panneau par libération des crochets 5, puis retirés latéralement en vue de leur ramassage ultérieur, si cette solution est préférée.



   Cependant, une autre solution plus élégante, permise par la conception même de cet appareil de manutention, consiste à laisser les crochets 5 en prise et à soulever la semelle d'appui 1 à l'aide du vérin 7 sous et, partiellement, dans la poutre du wagon 12, entre ses deux parois latérales, dans la configuration représentée figure 3.



   A ce moment, les semelles I des appareils de manutention utilisés sont dégagées du ballast et le wagon 12 peut être déplacé et ramené sur la voie pour le transport du panneau A chargé et l'évacuation de ces appareils de manutention.



   Les phases de travail qui viennent d'être décrites peuvent être appliquées à l'enlèvement d'un panneau d'appareil de voie ancien à changer. Par des opérations inverses, un panneau d'appareil neuf peut être amené sur les lieux de pose.



   Avant la pose d'un appareil neuf, une méthode de travail connue consiste à aplanir et à niveler le lit de ballast destiné à le recevoir d'une manière suffisamment précise et rigoureuse pour que   l'on    puisse directement raccorder entre eux et sur place par soudage les rails de la voie et des panneaux de cet appareil. Il est alors nécessaire de disposer de moyens permettant la mise en place précise des panneaux transportés sur le lit de ballast ainsi préparé.



   La conception de base de l'appareil de manutention permet de répondre de manière simple à cette nécessité.



   La seconde forme d'exécution représentée figure 4 en est un exemple.



   Dans cette seconde forme d'exécution, L'appareil de manutention comporte des organes de déplacement du panneau saisi pour déplacer celui-ci dans la direction longitudinale de la voie et en hauteur par rapport à la semelle, et les organes d'accrochage de rails sont montés mobiles par translation le long du bras de portage.



   C'est ainsi que la semelle 16 de cet appareil comporte, installés sur son bras d'extension 17, une glissière 18 étendue le long de cette extension, un palier 19 monté mobile le long de cette glissière et portant l'arbre 20 sur lequel est articulé le bras de portage 21, et une commande manuelle à levier par vis-écrou 22 pour déplacer le palier 19 le long de la glissière 18. La semelle 16 et le bras de portage 21 sont ici également reliés par un vérin 23 de mêmes fonctions que dans la première forme d'exécution.

 

   Les organes d'accrochage de rails sont ici constitués par des galets 24 montés rotatifs sur des arbres perpendiculaires aux rails portés par des suspentes 25 solidaires de coulisseaux 26 montés mobiles par translation le long de glissières 27 étendues le long du bras de portage 21. Les coulisseaux 26 peuvent être immobilisés en positions choisies sur les glissières 27 par des vis de blocage à tête de   manoeuvre 28.   



   De la sorte, il est possible de régler finement la position en hauteur des files de rails 9 et 10 par rapport à la surface d'appui de la semelle 16, en agissant à la fois sur la commande manuelle à levier 22 et sur le vérin 23, la commande manuelle 22 permettant de faire varier la hauteur du plan de roulement des rails par rapport à la semelle 16 et le vérin 23 permettant de faire varier l'inclinaison de ce plan par rapport également à la semelle.  



   Il est également possible, par déplacement de la semelle des rails 9 et 10 sur les galets 24, de déplacer ces rails dans la direction de leur longueur, tout au moins dans la limite de l'écart entre traverses.



   Des variantes, non représentées, pourront être appliquées, sans sortir du cadre   -de    l'invention.



   C'est ainsi que l'arbre 3 (ou 20) d'articulation du bras de portage peut être prévu davantage déporté par rapport à la semelle 1 (ou 16), afin de permettre l'insertion de cette dernière sous les traverses 8 du panneau de l'appareil de voie, dans une excavation préparée à cet effet. Cette variante peut être utile lorsque les traverses situées à l'endroit choisi pour la pose de l'appareil de manutention se trouvent en biais par rapport à la perpendiculaire à l'axe longitudinal de la voie.



   Dans une autre variante, L'organe moteur propre à écarter ou à rapprocher la semelle et le bras de portage est constitué par un simple cric amovible mis en appui entre les deux extrémités de ces deux éléments dont la longueur sera augmentée en conséquence de manière à permettre le passage du wagon de transport 12 à l'intérieur du triangle formé par ce cric et par ces deux éléments de l'appareil de manutention.



   Et en fait, L'organe moteur peut tout aussi bien être totalement indépendant et s'arc-bouter soit entre le sol et le panneau ou un élément lié à celui-ci, soit entre la semelle et le panneau ou un élément lié à celui-ci. Cependant, I'agencement représenté comprenant le vérin 7 (ou 23) installé à demeure offre l'avantage de permettre aisément l'escamotage de la semelle sous le wagon, comme représenté figure 3.

 

   Dans une autre variante encore, L'arbre 3 (ou 20) d'articulation du bras de portage peut être déporté à la fois par rapport à ce bras et à la semelle, ou bien encore seulement par rapport à ce bras. Cela par exemple lorsque le transport de l'appareil de manutention avec le panneau chargé n'est pas envisagé. En effet, dans ce cas, cet arbre d'articulation peut être placé plus bas, près du ballast, car il n'est plus nécessaire de dégager la semelle vers le haut.



   Dans la seconde variante représentée figure 4, les galets 24 peuvent être remplacés par ces crochets du genre de ceux représentés dans la première variante. Dans ce cas, le bras de portage 21 sera monté coulissant le long de l'arbre 20 de son articulation afin d'assurer, par un autre moyen, le déplacement du panneau dans la direction de la voie. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



   CLAIMS
 1. Apparatus for handling a railroad track panel by gripping and tilting it for installation, removal and transport on an appropriate railway vehicle, Characterized in that it comprises a support sole (1, 16) intended to be laid extended in the transverse direction of the track below the level of the pad of the panel rails, a carrying arm (4, 21) articulated by one end at the end of the support sole on a horizontal shaft (3, 20) parallel to the track and offset relative to the support sole and / or the carrying arm, at least two hooking members (5, 24) of rails mounted on the carrying arm, and a motor member (7, 23) for moving apart or bringing the support sole and the carrying arm in the manner of the two arms of a pair of scissors,

   so that the gripped panel can be lifted in an oblique position in the gauge of the track and directly loaded, in this position, onto a railway vehicle suitable for its transport, introduced by displacement on the ballast in the longitudinal direction of the track between the support sole and carrying arm, and unloaded and laid by reverse operations.



   2. Apparatus according to claim 1, characterized in that it comprises displacement members (23, 18, 19, 20, 22) of the panel gripped to move the latter in the longitudinal direction of the track and in height relative to to the sole, and in that the fastening members are mounted movable in the transverse direction of the track by translation along the carrying arm.



   3. Apparatus according to claim 2, characterized in that it comprises rollers (24) rotatably mounted on shafts perpendicular to the rails carried by the fastening members to be able to move the panel in the longitudinal direction of the track.



   4. Apparatus according to claim 2, characterized in that the sole comprises, at its end articulated to the carrying arm, an extension arm (17) offset from the side of the latter, a slide (18) extended along this extension, a bearing (19) mounted movable along this slide and carrying the shaft (20) on which is articulated the carrying arm, and a motor member (22) for moving the bearing along the slide to be able to move the panel in height relative to the sole.



   The present invention relates to an apparatus for handling a railroad track panel by gripping and tilting it for its installation, removal and transport on an appropriate railway vehicle.



   This device is intended to be used in the context of fitting, removing or replacing track devices such as switches, crossings or the like.



   It has been envisaged to bring directly to the installation site the panel of new track equipment, in whole or in sections the length of a transport wagon, from the depot of the railway network or from the supplier's factory and, vice versa, to ensure the evacuation of the old switchgear panel under the same conditions, in order to avoid the need for the prior installation of an assembly site for the switchgear new near the place of installation and disassembly on site of the old device.



   Because of the importance of the width of the switches and crossings, their transport on a wagon poses the problem of their registration in the template.



   This problem was solved by providing, using specialized equipment, to put these panels in an oblique position on suitable transport wagons so that they can be inscribed substantially diagonally within the limits of the rectangle made up of things near by this template.



   The loading and unloading of the switchgear panel on the transport wagon is currently carried out according to three main methods using different means.



   In a first method illustrated by US Pat. Nos. 1,994,717 and SU 896,144, the transport wagon is equipped with mechanisms with articulated levers and winches suitable for grasping, lifting and placing in an oblique position a switchgear panel located next to it. of the track occupied by the transport wagon, or vice versa. Therefore, this method requires either the mounting of an auxiliary rolling track next to the place of installation or removal, or the temporary occupation of a parallel traffic lane.

  In addition, the articulated lever mechanisms and the winches constitute heavy and complicated equipment which must necessarily be supplemented by means for balancing the wagon when the offset load is raised, as is shown and described in patent SU 896,144. In the arrangement provided in this Soviet patent, there is further provided a means allowing the installation of the panel in front of the transport wagon, by means of a carrying beam secured to the mechanism with articulated levers, which is mounted movable by translation in the direction of the track to be able to be placed overhanging above the place of installation.



   In a second method illustrated by the published French patent application 2314299, gantries spanning the switchgear are previously installed along the latter to then lift it and thus free the passage, at its base, of a loading wagon suitable for driving also on the ballast, at least at one of its two ends. Gantry cranes are equipped with carrying arms and winches to raise and lower the switchgear to its horizontal position, and the transport wagon is equipped with mechanisms with hinged levers to allow the tilting of the switchgear in view of its transport or, vice versa, its horizontal setting for its lifting by the gantry cranes.

  In order to be able to be placed between the sleepers of the switchgear, the levers of the mechanisms integral with the wagon must be provided movable on it in the direction of its length.



   In a third method also using gantries and which is illustrated by patent SU 767 262, these are equipped with means for lifting the switchgear panel as well as tilting means to put this panel in an oblique position or horizontal. These gantries are used here for the transfer of the panel between appropriate transport wagons and a mobile crane on the track for the installation and removal of said panel. Obviously, during the transfer, the panel engages the gauge of the parallel channel.



   The second and third methods no longer require the temporary occupation of an auxiliary track, but the means used are nevertheless important and complicated and use both gantries to lift the panels and lever mechanisms to put them in an oblique position, whether these mechanisms are installed on the transport wagon as in the second method or on the gantries as in the third method.



   The object of the invention is a technical simplification and an economy of handling means suitable for gripping and placing oblique position of the switchgear panels as well as their loading and unloading on suitable transport wagons. , while retaining the advantages of eliminating the assembly site.

 

   To this end, the handling device according to the invention is characterized in that it comprises a support sole intended to be laid extended in the transverse direction of the track below the level of the pad of the rails of the panel, a carrying arm articulated by one end at the end of the support sole on a horizontal shaft parallel to the track and offset relative to the support sole and / or to the support arm, at least two attachment members of rails mounted on the carrying arm, and a drive member for spreading or bringing together the support sole and the carrying arm in the manner of the two arms of a pair of scissors, so that the gripped panel can be lifted into position oblique in the gauge of the track and directly loaded, in this position, on a railway vehicle suitable for its transport, introduced by displacement on the ballast



  in the longitudinal direction of the track between the support sole and the carrying arm, and unloaded and laid by the reverse operations.



   Depending on the length of the panel to be loaded or unloaded, two or more copies of this handling device will be used.



   Easily foldable, simple and light in structure compared to known equipment, this device responds well to the desired goal.



  It can be transported and set up easily by a reduced workforce and without specialized equipment. By design, it also easily lends itself to its own transport with the loaded switchgear panel, without it being necessary to detach it from the latter, by simply folding its sole under the transport vehicle.



   Other possibilities offered by this basic structure, as well as their advantages will emerge clearly from the description which follows.



   The accompanying drawing shows, by way of example, two embodiments of the subject of the invention.



   Figures 1, 2 and 3 are three overall views in elevation of the first embodiment shown respectively in three different configurations.



   Figure 4 is an overall elevational view of the second embodiment.



   The handling device shown in Figures 1, 2 and 3 in its first embodiment consists of:
   ¯¯ a support sole 1 comprising an extension arm 2 supporting a horizontal shaft 3 parallel to the track;
   ¯¯ a carrying arm 4 articulated by one end at the end of the support sole on the shaft 3;
 - Two rail hooking members mounted in fixed positions on the carrying arm 4 and each constituted here by the association of a fixed hook 5 and a movable spindle 6;
 - a drive member connected to the support sole 1 and to the carrying arm 4 to spread or bring these two elements together in the manner of the two branches of a pair of scissors and which is here constituted by a hydraulic cylinder 7 arc -butted between these two elements.



   The support sole 1 of this device is intended to be placed between two crosspieces 8 and under the rails 9 and 10 of a panel of track apparatuses A, which is here a simple switch panel, in the position shown. figure 1.



   This support sole 1 has a U-shaped section with vertical wings and here carries, at its extension arm 2, a heel 11 extended perpendicular to its direction on the two outer sides of its wings and intended to consolidate its stability in the vertical plane. But this heel is not essential if the width of the support sole 1 is provided sufficient to ensure this stability.



   The carrying arm 4 also has a U-shaped section with vertical wings inserted between those of the sole 1 at the level of the shaft 3.



   The hydraulic cylinder 7 is installed and articulated inside the wings of the support sole and of the carrying arm. Its position is provided close enough to the articulation shaft 3 so as to be located outside of the rails 9 and 10 of the panel, once the device is in place. Similarly, the position of the heel 1 1 is provided outside the heads of the crosspieces 7 in order to be able to give it a length greater than the interval between two consecutive crosspieces.



   Thus produced in its first embodiment, the handling device, once put in place in the configuration shown in FIG. 1 and once the rail hooks 5 are secured against the rails 9 using pins 6, the panel of the track apparatus A can be lifted and placed in an oblique position, in the working gauge of the track, using the hydraulic cylinder 7, in the configuration shown in FIG. 2.



   Once placed in an oblique position in this way, this track apparatus panel A can be directly loaded onto a wagon 12 suitable for its transport, of a type known per se, capable of running on the track using axles not shown and motorized tracks 13 capable of running on the ballast. To do this, the wagon 12 is introduced into the open angle formed by the handling device and the panel A by displacement of this wagon along the ballast platform left free by the lifting of this panel.



   This wagon 12 of known type comprises a chassis constituted by a beam of triangular section whose side walls 14 are inclined at the optimum angle allowing the insertion of the panel A transported in the gauge of circulation of the track. The side walls 14 of this beam each comprise abutments 15 for retaining the panel A, on which is hung here a file of rails 10 of said panel.



   Of course, depending on the length of the track device panel A to be loaded, two or more copies of the handling device will be used.



   Once panel A has been loaded onto wagon 12, the handling device or devices which have been used for loading it can be detached from this panel by releasing the hooks 5, then removed laterally for later collection, if this solution is preferred. .



   However, another more elegant solution, made possible by the very design of this handling device, consists in leaving the hooks 5 in engagement and in lifting the support sole 1 using the jack 7 under and, partially, in the wagon beam 12, between its two side walls, in the configuration shown in FIG. 3.



   At this time, the soles I of the handling devices used are released from the ballast and the wagon 12 can be moved and brought back onto the track for transporting the loaded panel A and the evacuation of these handling devices.



   The work phases which have just been described can be applied to the removal of an old switchgear panel to be changed. By reverse operations, a new device panel can be brought to the installation site.



   Before installing a new device, a known working method consists in flattening and leveling the ballast bed intended to receive it in a sufficiently precise and rigorous manner so that one can directly connect them and on site by welding the track rails and panels of this apparatus. It is then necessary to have means allowing the precise positioning of the panels transported on the ballast bed thus prepared.



   The basic design of the handling device makes it possible to respond to this need in a simple manner.



   The second embodiment shown in Figure 4 is an example.



   In this second embodiment, the handling device comprises members for moving the panel gripped to move the latter in the longitudinal direction of the track and in height with respect to the sole, and the rail hooking members. are mounted movable by translation along the carrying arm.



   Thus the sole 16 of this device comprises, installed on its extension arm 17, a slide 18 extended along this extension, a bearing 19 mounted movably along this slide and carrying the shaft 20 on which is articulated the carrying arm 21, and a manual lever control by screw-nut 22 to move the bearing 19 along the slide 18. The sole 16 and the carrying arm 21 are here also connected by a cylinder 23 of the same functions than in the first embodiment.

 

   The rail hooking members are here constituted by rollers 24 rotatably mounted on shafts perpendicular to the rails carried by lines 25 secured to slides 26 mounted movable by translation along slides 27 extended along the carrying arm 21. The slides 26 can be immobilized in selected positions on the slides 27 by locking screws with operating head 28.



   In this way, it is possible to finely adjust the height position of the rows of rails 9 and 10 relative to the bearing surface of the sole 16, by acting both on the manual lever control 22 and on the jack. 23, the manual control 22 making it possible to vary the height of the running surface of the rails relative to the sole 16 and the jack 23 making it possible to vary the inclination of this plane also relative to the sole.



   It is also possible, by moving the sole of the rails 9 and 10 on the rollers 24, to move these rails in the direction of their length, at least within the limit of the distance between sleepers.



   Variants, not shown, may be applied without departing from the scope of the invention.



   Thus the shaft 3 (or 20) of articulation of the carrying arm can be provided more offset relative to the sole 1 (or 16), in order to allow the insertion of the latter under the crosspieces 8 of the switchgear panel, in an excavation prepared for this purpose. This variant can be useful when the sleepers located at the location chosen for the installation of the handling device are at an angle to the perpendicular to the longitudinal axis of the track.



   In another variant, the motor member capable of spreading or bringing the sole and the carrying arm closer consists of a simple removable jack placed in abutment between the two ends of these two elements, the length of which will be increased accordingly so as to allow the passage of the transport wagon 12 inside the triangle formed by this jack and by these two elements of the handling device.



   And in fact, the driving organ can just as well be completely independent and brace itself either between the ground and the panel or an element linked to it, or between the sole and the panel or an element linked to that -this. However, the arrangement shown comprising the permanently installed cylinder 7 (or 23) offers the advantage of easily allowing the sole to be retracted under the wagon, as shown in FIG. 3.

 

   In yet another variant, the shaft 3 (or 20) of articulation of the carrying arm can be offset both relative to this arm and to the sole, or even only relative to this arm. This for example when the transport of the handling device with the loaded panel is not envisaged. Indeed, in this case, this articulation shaft can be placed lower, near the ballast, because it is no longer necessary to release the sole upwards.



   In the second variant shown in Figure 4, the rollers 24 can be replaced by these hooks of the kind of those shown in the first variant. In this case, the carrying arm 21 will be slidably mounted along the shaft 20 of its articulation in order to ensure, by another means, the movement of the panel in the direction of the track.


    

Claims (4)

REVENDICATIONS 1. Appareil de manutention d'un panneau d'appareil de voie ferrée par saisie et basculement de celui-ci en vue de sa pose, de sa dépose et de son transport sur un véhicule ferroviaire approprié, Ca- ractérisé en ce qu'il comprend une semelle d'appui (1, 16) destinée à être posée étendue dans la direction transversale de la voie audessous du niveau du patin des rails du panneau, un bras de portage (4, 21) articulé par une extrémité en bout de la semelle d'appui sur un arbre horizontal (3, 20) parallèle à la voie et déporté par rapport à la semelle d'appui et/ou au bras de portage, au moins deux organes d'accrochage (5, 24) de rails montés sur le bras de portage, et un organe moteur (7, 23) pour écarter ou rapprocher la semelle d'appui et le bras de portage à la manière des deux branches d'une paire de ciseaux,  CLAIMS  1. Apparatus for handling a railroad track panel by gripping and tilting it for installation, removal and transport on an appropriate railway vehicle, Characterized in that it comprises a support sole (1, 16) intended to be laid extended in the transverse direction of the track below the level of the pad of the panel rails, a carrying arm (4, 21) articulated by one end at the end of the support sole on a horizontal shaft (3, 20) parallel to the track and offset relative to the support sole and / or the carrying arm, at least two hooking members (5, 24) of rails mounted on the carrying arm, and a motor member (7, 23) for moving apart or bringing the support sole and the carrying arm in the manner of the two arms of a pair of scissors, de sorte que le panneau saisi peut être levé en position oblique dans le gabarit de la voie et directement chargé, dans cette position, sur un véhicule ferroviaire approprié à son transport, introduit par déplacement sur le ballast dans la direction longitudinale de la voie entre la semelle d'appui et le bras de portage, et déchargé et posé par les opérations inverses.  so that the gripped panel can be lifted in an oblique position in the gauge of the track and directly loaded, in this position, onto a railway vehicle suitable for its transport, introduced by displacement on the ballast in the longitudinal direction of the track between the support sole and carrying arm, and unloaded and laid by reverse operations. 2. Appareil selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'il comporte des organes de déplacement (23, 18, 19, 20, 22) du panneau saisi pour déplacer celui-ci dans la direction longitudinale de la voie et en hauteur par rapport à la semelle, et en ce que les organes d'accrochage sont montés mobiles dans la direction transversale de la voie par translation le long du bras de portage.  2. Apparatus according to claim 1, characterized in that it comprises displacement members (23, 18, 19, 20, 22) of the panel gripped to move the latter in the longitudinal direction of the track and in height relative to to the sole, and in that the fastening members are mounted movable in the transverse direction of the track by translation along the carrying arm. 3. Appareil selon la revendication 2, caractérisé en ce qu'il comporte des galets (24) montés rotatifs sur des arbres perpendiculaires aux rails portés par les organes d'accrochage pour pouvoir déplacer le panneau dans la direction longitudinale de la voie.  3. Apparatus according to claim 2, characterized in that it comprises rollers (24) rotatably mounted on shafts perpendicular to the rails carried by the fastening members to be able to move the panel in the longitudinal direction of the track. 4. Appareil selon la revendication 2, caractérisé en ce que la semelle comporte, à son extrémité articulée au bras de portage, un bras d'extension (17) déporté du côté de ce dernier, une glissière (18) étendue le long de cette extension, un palier (19) monté mobile le long de cette glissière et portant l'arbre (20) sur lequel est articulé le bras de portage, et un organe moteur (22) pour déplacer le palier le long de la glissière pour pouvoir déplacer le panneau en hauteur par rapport à la semelle.  4. Apparatus according to claim 2, characterized in that the sole comprises, at its end articulated to the carrying arm, an extension arm (17) offset from the side of the latter, a slide (18) extended along this extension, a bearing (19) mounted movable along this slide and carrying the shaft (20) on which is articulated the carrying arm, and a motor member (22) for moving the bearing along the slide to be able to move the panel in height relative to the sole. La présente invention a pour objet un appareil de manutention d'un panneau d'appareil de voie ferrée par saisie et basculement de celui-ci en vue de sa pose, de sa dépose et de son transport sur un véhicule ferroviaire approprié.  The present invention relates to an apparatus for handling a railroad track panel by gripping and tilting it for its installation, removal and transport on an appropriate railway vehicle. Cet appareil est destiné à être utilisé dans le cadre des travaux de pose, de dépose ou de substitution d'appareils de voie tels que les aiguillages, croisements ou similaires.  This device is intended to be used in the context of fitting, removing or replacing track devices such as switches, crossings or the like. Il a été envisagé d'amener directement sur les lieux de pose le panneau d'appareil de voie neuf, en entier ou en tronçons de la longueur d'un wagon de transport, depuis le dépôt du réseau de chemin de fer ou depuis l'usine du fournisseur ainsi que, vice versa, d'assurer l'évacuation du panneau d'appareil de voie ancien dans les mêmes conditions, cela afin d'éviter la nécessité de l'installation préalable d'un chantier de montage de l'appareil neuf proche du lieu de pose et le démontage sur place de l'appareil ancien.  It has been envisaged to bring directly to the installation site the panel of new track equipment, in whole or in sections the length of a transport wagon, from the depot of the railway network or from the supplier's factory and, vice versa, to ensure the evacuation of the old switchgear panel under the same conditions, in order to avoid the need for the prior installation of an assembly site for the switchgear new near the place of installation and disassembly on site of the old device. Du fait de l'importance de la largeur des panneaux d'appareils de voie, leur transport sur wagon pose le problème de leur inscription dans le gabarit.  Because of the importance of the width of the switches and crossings, their transport on a wagon poses the problem of their registration in the template. Ce problème a été résolu en prévoyant, à l'aide de matériels spécialisés, de mettre ces panneaux en position oblique sur des wagons de transport appropriés de manière qu'ils puissent s'inscrire sensiblement en diagonale dans les limites du rectangle constitué à peu de choses prés par ce gabarit.  This problem was solved by providing, using specialized equipment, to put these panels in an oblique position on suitable transport wagons so that they can be inscribed substantially diagonally within the limits of the rectangle made up of things near by this template. Le chargement et le déchargement du panneau d'appareil de voie sur le wagon de transport se font actuellement selon trois méthodes principales faisant appel à des moyens différents.  The loading and unloading of the switchgear panel on the transport wagon is currently carried out according to three main methods using different means. Dans une premiére méthode illustrée par les brevets US 1 994717 et SU 896 144, le wagon de transport est équipé de mécanismes à leviers articulés et de treuils propres à saisir, soulever et mettre en position oblique un panneau d'appareil de voie situé à côté de la voie occupée par le wagon de transport, ou vice versa. De ce fait, cette méthode nécessite soit le montage d'une voie auxiliaire de roulement à côté du lieu de pose ou de dépose, soit l'occupation temporaire d'une voie de circulation parallèle.  In a first method illustrated by US Pat. Nos. 1,994,717 and SU 896,144, the transport wagon is equipped with mechanisms with articulated levers and winches suitable for grasping, lifting and placing in an oblique position a switchgear panel located next to it. of the track occupied by the transport wagon, or vice versa. Therefore, this method requires either the mounting of an auxiliary rolling track next to the place of installation or removal, or the temporary occupation of a parallel traffic lane. En outre, les mécanismes à leviers articulés et les treuils constituent un équipement lourd et compliqué qui doit être nécessairement complété par des moyens d'équilibrage du wagon lorsque la charge déportée est soulevée, comme cela est montré et décrit dans le brevet SU 896 144. Dans l'agencement prévu dans ce brevet soviétique, il est en outre prévu un moyen permettant la pose du panneau en avant du wagon de transport, par le moyen d'une poutre de portage solidaire du mécanisme à leviers articulés, qui est montée mobile par translation dans la direction de la voie pour pouvoir être placée en porte à faux audessus du lieu de pose. In addition, the articulated lever mechanisms and the winches constitute heavy and complicated equipment which must necessarily be supplemented by means for balancing the wagon when the offset load is raised, as is shown and described in patent SU 896,144. In the arrangement provided in this Soviet patent, there is further provided a means allowing the installation of the panel in front of the transport wagon, by means of a carrying beam secured to the mechanism with articulated levers, which is mounted movable by translation in the direction of the track to be able to be placed overhanging above the place of installation. Dans une seconde méthode illustrée par la demande de brevet français publiée 2314299, des portiques enjambant l'appareil de voie sont préalablement installés le long de ce dernier pour ensuite le soulever et libérer ainsi le passage, à son aplomb, d'un wagon de chargement approprié à rouler également sur le ballast, tout au moins à l'une de ses deux extrémités. Les portiques sont équipés de bras de portage et de treuils pour soulever et rabaisser l'appareil de voie dans sa position horizontale, et le wagon de transport est équipé de mécanismes à leviers articulés pour permettre la mise en oblique de l'appareil de voie en vue de son transport ou, vice versa, sa mise à l'horizontale pour son soulèvement par les portiques.  In a second method illustrated by the published French patent application 2314299, gantries spanning the switchgear are previously installed along the latter to then lift it and thus free the passage, at its base, of a loading wagon suitable for driving also on the ballast, at least at one of its two ends. Gantry cranes are equipped with carrying arms and winches to raise and lower the switchgear to its horizontal position, and the transport wagon is equipped with mechanisms with hinged levers to allow the tilting of the switchgear in view of its transport or, vice versa, its horizontal setting for its lifting by the gantry cranes. Afin de pouvoir être placés entre les traverses de l'appareil de voie, les leviers des mécanismes solidaires du wagon doivent être prévus déplaçables sur celui-ci dans la direction de sa longueur. In order to be able to be placed between the sleepers of the switchgear, the levers of the mechanisms integral with the wagon must be provided movable on it in the direction of its length. Dans une troisième méthode faisant également appel à des portiques et qui est illustrée par le brevet SU 767 262, ceux-ci sont équipés de moyens de levage du panneau d'appareils de voie ainsi que de moyens de basculement pour mettre ce panneau en position oblique ou horizontale. Ces portiques servent ici au transfert du panneau entre des wagons de transport appropriés et une grue mobile sur la voie pour la pose et la dépose dudit panneau. Evidemment, pendant le transfert, le panneau engage le gabarit de la voie parallèle.  In a third method also using gantries and which is illustrated by patent SU 767 262, these are equipped with means for lifting the switchgear panel as well as tilting means to put this panel in an oblique position or horizontal. These gantries are used here for the transfer of the panel between appropriate transport wagons and a mobile crane on the track for the installation and removal of said panel. Obviously, during the transfer, the panel engages the gauge of the parallel channel. La seconde et la troisième méthode ne nécessitent plus l'occupation temporaire d'une voie auxiliaire, mais les moyens utilisés restent néanmoins importants et compliqués et font appel à la fois à des portiques pour soulever les panneaux et à des mécanismes à leviers pour les mettre en position oblique, que ces mécanismes soient installés sur le wagon de transport comme dans la seconde méthode ou sur les portiques comme dans la troisième méthode.  The second and third methods no longer require the temporary occupation of an auxiliary track, but the means used are nevertheless important and complicated and use both gantries to lift the panels and lever mechanisms to put them in an oblique position, whether these mechanisms are installed on the transport wagon as in the second method or on the gantries as in the third method. L'invention a pour but une simplification technique et une économie des moyens de manutention propres à la saisie et à la mise en position oblique des panneaux d'appareils de voie ainsi qu'à leur chargement et à leur déchargement sur des wagons de transport appropriés, tout en conservant les avantages de la suppression du chantier de montage.  The object of the invention is a technical simplification and an economy of handling means suitable for gripping and placing oblique position of the switchgear panels as well as their loading and unloading on suitable transport wagons. , while retaining the advantages of eliminating the assembly site. A cet effet, L'appareil de manutention selon l'invention est caractérisé en ce qu'il comprend une semelle d'appui destinée à être posée étendue dans la direction transversale de la voie au-dessous du niveau du patin des rails du panneau, un bras de portage articulé par une extrémité en bout de la semelle d'appui sur un arbre horizontal parallèle à la voie et déporté par rapport à la semelle d'appui et/ou au bras de portage, au moins deux organes d'accrochage de rails montés sur le bras de portage, et un organe moteur pour écarter ou rapprocher la semelle d'appui et le bras de portage à la manière des deux branches d'une paire de ciseaux, de sorte que le panneau saisi peut être levé en position oblique dans le gabarit de la voie et directement chargé, dans cette position, sur un véhicule ferroviaire approprié à son transport,  To this end, the handling device according to the invention is characterized in that it comprises a support sole intended to be laid extended in the transverse direction of the track below the level of the pad of the rails of the panel, a carrying arm articulated by one end at the end of the support sole on a horizontal shaft parallel to the track and offset relative to the support sole and / or to the support arm, at least two attachment members of rails mounted on the carrying arm, and a drive member for spreading or bringing together the support sole and the carrying arm in the manner of the two arms of a pair of scissors, so that the gripped panel can be lifted into position oblique in the gauge of the track and directly loaded, in this position, on a railway vehicle suitable for its transport, introduit par déplacement sur le ballast **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  introduced by displacement on the ballast ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH214784A 1984-05-03 1984-05-03 Apparatus for handling a railway track gear panel CH657398A5 (en)

Priority Applications (4)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH214784A CH657398A5 (en) 1984-05-03 1984-05-03 Apparatus for handling a railway track gear panel
EP19850105093 EP0160898B1 (en) 1984-05-03 1985-04-26 Handling apparatus for assembled railway switches or crossings
DE8585105093T DE3560684D1 (en) 1984-05-03 1985-04-26 Handling apparatus for assembled railway switches or crossings
DE1985105093 DE160898T1 (en) 1984-05-03 1985-04-26 LOADING AND UNLOADING DEVICE FOR ASSEMBLED RAILWAY SWITCHES OR CROSSINGS.

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH214784A CH657398A5 (en) 1984-05-03 1984-05-03 Apparatus for handling a railway track gear panel

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH657398A5 true CH657398A5 (en) 1986-08-29

Family

ID=4226966

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH214784A CH657398A5 (en) 1984-05-03 1984-05-03 Apparatus for handling a railway track gear panel

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH657398A5 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0355240B1 (en) Train for renewing a railway track
EP0307331B1 (en) Repairing and control apparatus for damaged vehicle bodies
EP0564555B1 (en) Apparatus for the lateral transferring of containers
WO2013054012A1 (en) Apparatus for towing a motor vehicle
FR2562572A1 (en) ROLL-UP SYSTEM AND METHOD FOR RECEIVING AND / OR INSTALLING RAILWAY WORKS
EP0160898B1 (en) Handling apparatus for assembled railway switches or crossings
EP0505240B1 (en) Device for placing and replacing rail components and procedure for using this device
CH657649A5 (en) Railway site machine for the at least partial repair of a railway track portion
CH657398A5 (en) Apparatus for handling a railway track gear panel
EP0847882A1 (en) Railroad vehicle for railway works
EP0108168A1 (en) Track installation replacement method and train for carrying out the method
FR2503644A1 (en) VEHICLE FOR THE COLLECTION AND TRANSPORT OF MOTOR VEHICLES
EP0182958B1 (en) Track-handling apparatus for a railroad track section
FR2470705A1 (en) DEVICE FOR REMOVING A LOAD ON THE GROUND FROM A TRUCK, AND REVERSE, AND METHOD OF USE THEREOF
CH658085A5 (en) Device for laying and removing a railway track gear panel
FR2546925A1 (en) Multi-chassis rail track laying and dismantling machine
CH657650A5 (en) Apparatus for handling a railway gear panel
FR2522597A1 (en) LOAD HANDLING APPARATUS
FR2546924A1 (en) Multi chassis rail track laying and lifting machine
FR2536770A1 (en) Twin chassis railway track section replacement machine
EP0861350B1 (en) Mobile maintenance and repair apparatus for railway lines
FR2505271A1 (en) IMPROVEMENTS ON TOWING TROLLEYS OF MOTOR VEHICLES IN FAILURE
EP0773153A1 (en) Mobile platform for surmounting height deviations
JP2007321550A (en) Lifting mechanism for snow-removing device and snow-removing device using the same
FR2516022A1 (en) TROLLEY TROLLEY

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased