CH121260A - Door for vehicles with movable window. - Google Patents

Door for vehicles with movable window.

Info

Publication number
CH121260A
CH121260A CH121260DA CH121260A CH 121260 A CH121260 A CH 121260A CH 121260D A CH121260D A CH 121260DA CH 121260 A CH121260 A CH 121260A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
window
slide
door
frame
door according
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Inventor
Haarnagell Georges
Original Assignee
Haarnagell Georges
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Haarnagell Georges filed Critical Haarnagell Georges
Publication of CH121260A publication Critical patent/CH121260A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60JWINDOWS, WINDSCREENS, NON-FIXED ROOFS, DOORS, OR SIMILAR DEVICES FOR VEHICLES; REMOVABLE EXTERNAL PROTECTIVE COVERINGS SPECIALLY ADAPTED FOR VEHICLES
    • B60J10/00Sealing arrangements
    • B60J10/70Sealing arrangements specially adapted for windows or windscreens
    • B60J10/74Sealing arrangements specially adapted for windows or windscreens for sliding window panes, e.g. sash guides

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Window Of Vehicle (AREA)

Description

  

  Portière pour véhicules avec glace mobile.    Ce brevet additionnel au brevet d'inven  tion n  99637 du 13 décembre 1921 a pour  objet un perfectionnement apporté aux por  tières pour véhicules avec glace mobile, dans  lesquelles le châssis comporte des coulisseaux  de guidage fixes pour la glace, encadrés dans  des feuillures du châssis, l'un de-ces     coulis-          seaux    faisant corps avec une crémaillère     ser-          vaut    à immobiliser la glace dans différentes  positions par rapport au châssis, à l'aide  d'une pince dont une branche est solidaire de  l'encadrement de la glace,

   tandis que l'autre  branche est pivotée sur cette branche fixe et  munie d'un bec s'engageant dans la crémail  lère sous l'action d'un ressort interposé entre  les deux branches.  



  Suivant l'invention, la portière comporte  au moins une glace mobile horizontalement  et la crémaillère est horizontale et est fixée  à un coulisseau de la glace qui est logé dans  une feuillure de la portière, et qui reçoit un  second coulisseau métallique garni de velours  dans lequel glisse l'encadrement de glace.  



  Le dessin annexé représente des formes  d'exécution de l'objet de l'invention:    La fig. 1 est une coupe transversale par  tielle d'une portière à glace fixe et à glace  mobile horizontalement, à laquelle sont appli  qués la crémaillère avec sa pince, des     coulis-          seaux    garnis de velours pour guider la glace  à la partie supérieure et des coulisseaux spé  ciaux pour supporter et faire glisser la glace;  La fig. 2 est une vue de face partielle de  fig. 1;  La fig. 3 est une coupe transversale par  tielle d'une portière à glaces doubles mobiles  horizontalement; avec crémaillères, pinces, et  coulisseaux-guides garnis de velours;  La fig. 4 est une vue de face partielle de  fig. 3;  La fig. 5 est une variante d'exécution des  coulisseaux inférieurs, ceux qui supportent  la ou les glaces;

    Les fig. 6 et 7 sont des coupes horizon  tales faites par les glaces, montrant deux for  mes d'exécution de la languette en caout  chouc; .  



  La fig. 8 est une coupe transversale par  tielle d'une variante d'exécution d'une por  tière à glace fixe et, à glace mobile horizon  talement à laquelle sont appliqués la crémail-      lère inférieure, sa pince et les coulisseaux  spéciaux garnis de velours;  La fig. 9 est une coupe transversale par  tielle montrant la forme des coulisseaux dans  le cas de portière à glaces doubles mobiles  horizontalement, la commande des deux gla  ces s'effectuant du même côté;  La fig. 10 est une vue de face partielle  montrant en élévation la pièce formant pont  et sa pince de commande de la glace arrière;  La fig. 11 est une vue en plan de ce pont  et sa pince de commande;  La fig. 12 est une variante d'exécution  du dispositif représenté en fig. 1;  La fig. 13 est une vue de face de la cré  maillère à dents obliques avec boutonnières  de réglage.  



  En se reportant aux fig. 1 et 2 qui re  présentent une portière à glace mobile hori  zontalement, 1 est une partie de glace fixe et  2 est l'autre partie, mobile dans le sens hori  zontal. La crémaillère réglable 3 est disposée  à proximité de la feuillure supérieure. Dans  cette feuillure est encastré un coulisseau 4,  en forme d'U, dont l'aile extérieure est ren  forcée d'une épaisseur 5 servant au vissage  de la crémaillère réglable 3. Cette crémail  lère à dents obliques représentée en fig. 13  pourra être constituée en plusieurs parties  avec boutonnières de réglage 3'.  



  A l'intérieur de ce coulisseau 4 est ajusté  à force un second coulisseau 6 garni de ve  lours en 7 et servant de coussin à l'encadre  ment 8 de la glace 2, ce coulisseau 6 étant en  outre maintenu dans sa partie inférieure par  un rebord en équerre 9 du coulisseau 4.  



  Sur l'encadrement 8 de la glace 2 est fixée  la pince 10 dont le bec s'engage dans la cré  maillère 3 pour immobiliser la glace 2 dans  différentes positions par rapport au châssis.  



  Les coulisseaux 4 et 6 de la partie supé  rieure ne font que guider la glace dans ses  déplacements. La glace 2 est supportée, à sa  partie inférieure, à l'aide d'un coulisseau  d'une seule pièce à deux logements 11 et 12  en forme d'U inversés l'un par rapport à l'au  tre et donnant une forme en S placé horizon  talement. Le logement 11 reçoit le bas de    glace, avec jeu, pour la formation d'un joint  11' de papier comprimé ou autre matière. Le  logement 12, inverse, constitue la glissière de  la glace, il est analogue au guide de la partie  supérieure, en cela qu'il comporte un     coulis-          seau    13 garni de velours ajusté dans le loge  ment 12 et retenu par un rebord 14.

   Ce     cou-          lisseau    13 forme le chemin de glissement qui  se déplace sur le bord d'une languette métal  lique 15 fixée sur la traverse du milieu de  la portière pour supporter la glace, les ailes  de ce coulisseau 13 frottant contre les joues  de la languette 15. Dans le fond du     coulis-          seau    13 est prévue une épaisseur de fibre 16  qui protège le velours contre l'usure.  



  En fig. 12, on a représenté une forme sim  plifiée d'exécution dans laquelle un     coulis-          seau    a été supprimé, le coulisseau feutre 6a  servant de guide à l'encadrement 8a, étant  fixé directement dans la feuillure; ce     coulis-          seau    est garni de velours ou feutre en 7a et  replié en 5a pour fixation de la crémaillère 3a  à pan coupé. Les deux glaces mobile 2 et  fixe 1 se trouvent rapprochées l'une de l'autre  et la glace fixe 1 profite du bord extérieur du  coussin feutré 7a.  



  Pour le cas de glaces doubles (fig. 3 et 4)  mobiles l'une et l'autre dans le sens horizon  tal, on applique toujours la crémaillère 3 à  proximité de la feuillure et la pince sur l'en  cadrement de glace pour imprimer les dépla  cements. La forme seule des coulisseaux est  modifiée. Suivant fig. 3 et 4, l'une des glaces  17 se déplace par un organe placé à l'exté  rieur; l'autre glace 18 se déplace par un or  gane analogue placé à l'intérieur. Il faut  donc, dans ce cas, prévoir une crémaillère, et  une pince pour chaque glace.  



  Le guidage des glaces se fait, pour la par  tie supérieure, au moyen d'un coulisseau 19  très large qui porte les crémaillères réglables  3 et à l'intérieur duquel est ajusté un     coulis-          seau    double 20, d'une seule pièce, garni de  velours en 21 pour former des coussins guides  aux encadrements des glaces 17 et 18.  



  Ces glaces 17 et 18 reposent, par leur par  tie inférieure, dans un montage qui est ana  logue à celui de la partie supérieure. Il com-      prend le coulisseau 22 extérieur très large, le  coulisseau 23 à deux logements garnis de ve  lours formant coussins aux encadrements de  glaces 24 et, en plus, une épaisseur de fibre  25 dans chaque logement protégeant le ve  lours contre l'usure.  



  Le coulisseau 22 offre, en outre, des re  couvrements en équerre 26.  



  En fig. 5, on a représenté une variante  d'exécution du montage des coulisseaux de  glace mobile. Le montage de cette variante  est caractérisée par la forme spéciale du     cou-          lisseau    intérieur 27 profilé pour former un  logement 28 à la plaquette de fibre 29 pré  vue soit pour éviter l'usure du velours, soit  pour empêcher son décollage.  



  Dans tous les cas de portière comportant  une partie fixe et une partie mobile, ou deux  glaces mobiles, une languette de caoutchouc  sera employée pour éviter les vibrations et  pour obturer hermétiquement l'intervalle en  tre les deux glaces, puisque celles-ci ne peu  vent et ne doivent pas chevaucher l'une sur  l'autre. Son montage est tout indiqué sur  l'encadrement de glace 30 (fig. 6), mais sur  la face interne pour éviter une trop forte cam  brure du coulisseau et, par suite, pour dimi  nuer sa largeur. Cette languette de caout  chouc est sertie dans le coulisseau 31.

   Dans  la forme d'exécution qui avait été décrite au  brevet principal, le talon 32 se trouvait placé  du côté où se dirige le bec de la languette de  sorte que, pour fixer le coulisseau sur la tra  verse du milieu d'une portière à glace verti  cale, on était obligé de pratiquer une légère  feuillure dans l'épaisseur de la traverse assu  rant l'emplacement immédiat du coulisseau  au moment de sa pose. Cette disposition n'en  levait aucune efficacité à la languette, mais  nécessitait un supplément de main-d'ouvre  pour établir la feuillure.  



  Or, comme l'indique la fig. 6, si le talon  32 est situé d'une façon inverse, c'est-à-dire  à l'opposé du bec, on dispose d'un moyen ef  ficace-pour la pose rapide du coulisseau     porte-          languette.     



  Il suffit d'appliquer le talon 32 sur le re  bord de l'encadrement de glace (fig. 6) ou sur    le rebord de la traverse dans une portière à  glace verticale, pour obtenir une fixation ra  pide, au moyen, par exemple, de vis.  



  Pour cette raison, le coulisseau porte-lan  guette 31 présentera son talon 32 à l'opposé  du bec de la languette, ce qui permettra son  application sur des portières de tous types  sans nécessiter de feuillure et sur des glaces  à déplacement horizontal du genre de celles  qui ont été décrites.  



  En fig. 7 est représentée une forme d'exé  cution simplifiée de l'encadrement de la glace  30a, cet encadrement enserrant par son rebord  replié 31a, la languette de caoutchouc. En  fig. 8, on a représenté une variante d'exécu  tion d'une portière à glace mobile horizon  talement dans laquelle la pièce de commande  et sa crémaillère sont situées à la partie infé  rieure de la glace.  



  0n obtient ainsi une facilité de manouvre  plus grande tout en évitant les coincements  et torsions résultant de la manouvre à la par  tie supérieure de la glace.  



  La crémaillère réglable 33 est appliquée à  proximité de la feuillure inférieure. Dans  cette feuillure est fixé, sur toute la longueur,  un coulisseau 34, deux fois replié sur     lui-          même    et deux fois à angle droit, l'aile infé  rieure de ce coulisseau servant au vissage de  la crémaillère 33, tandis que l'aile extérieure  35 sert de guide à un autre coulisseau 36 en  forme d'U renversé garni de velours en 37.  Ce dernier coulisseau 36 est ajusté à force  dans l'un des logements du coulisseau 38 en  forme d'S horizontal et il est en outre main  tenu dans sa partie inférieure par le rebord  en équerre 39.  



  Quant au coulisseau 38, il porte dans son  logement extérieur la glace mobile 2. A son  aile extérieure est fixée la pince 41, de pré  férence droite, en prise avec la crémaillère 33;  à la partie supérieure est     fixé    un coulisseau  40 en forme     d'U    renversé garni de velours en  41' et servant de coussin à l'encadrement 42  de la glace     mobile    2, ce coulisseau 40 ne fai  sant que guider la glace dans ses déplace  ments horizontaux. -      En fig. 9 à 11, on a représenté une forme  d'exécution comportant deux glaces parallèles  mobiles et une seule crémaillère, les comman  des des glaces pouvant s'effectuer d'un même  côté du châssis et préférablement de l'inté  rieur de la voiture, ce qui procure une grande  facilité de manouvre.  



  On a supposé les deux commandes pré  vues à la partie inférieure de la portière, mais  il est bien évident que les crémaillères pour  ront être disposées à la partie supérieure  comme à la fig. 3 ou une à la partie supé  rieure et une à la partie inférieure sans mo  dification des coulisseaux-guides et des pinces  de commande.  



  Un coulisseau 43 en forme d'U a son bord  intérieur replié pour fixation de la crémail  lère 44 et son bord extérieur porte un rebord  en équerre 45 maintenant en place le     coulis-          seau    intérieur en forme de double U 46 garni  de feutre ou velours en 47. Ce coulisseau  sert, dans son logement intérieur 48, au gui  dage de la glace intérieure de la façon repré  sentée aux fig. 1 et 3. Le logement extérieur  49, au contraire, sert au guidage de la glace  extérieure 50. Celle-ci est commandée par  une pièce formant pont 51, déportée vers l'in  térieur en passant au-dessus du logement 48  et munie de la pince d'accrochage 52, qui  vient en prise avec la crémaillère 44.

   Sur le  pont 51 est fixé par vis 54 un taquet en  caoutchouc 53 butant, par son extrémité évi  dée, contre la glace intérieure 55 à fin de  course de la pince sur la crémaillère.  



  A la partie supérieure, un coulisseau 56  portant deux rebords en équerre 57 sert à la  fixation du coulisseau 58 garni de velours en  59 dans lequel glissent les deux coulisseaux  60 fixés aux encadrements des glaces 50 et 55.



  Door for vehicles with movable window. This additional patent to patent no.99637 of December 13, 1921 relates to an improvement in doors for vehicles with movable window, in which the frame comprises fixed guide slides for the window, framed in rebates of the frame. , one of these slides forming part of a rack serves to immobilize the mirror in different positions relative to the frame, using a clamp, one branch of which is integral with the frame of the mirror ,

   while the other branch is pivoted on this fixed branch and provided with a spout engaging in the 1st rack under the action of a spring interposed between the two branches.



  According to the invention, the door comprises at least one horizontally movable window and the rack is horizontal and is fixed to a window slide which is housed in a rebate of the door, and which receives a second metal slide lined with velvet in which slide the mirror frame.



  The appended drawing represents embodiments of the object of the invention: FIG. 1 is a partial cross section of a door with fixed window and horizontally movable window, to which are applied the rack with its clamp, velvet-lined slides to guide the window to the upper part and special slides. cials for supporting and sliding ice; Fig. 2 is a partial front view of FIG. 1; Fig. 3 is a partial cross section of a door with horizontally movable double windows; with racks, clamps, and velvet-lined guide slides; Fig. 4 is a partial front view of FIG. 3; Fig. 5 is an alternative embodiment of the lower slides, those which support the glass (s);

    Figs. 6 and 7 are horizontal sections made by the ice, showing two forms of execution of the rubber tab; .



  Fig. 8 is a partial cross section of an alternative embodiment of a door with fixed glass and, with horizontally movable glass to which are applied the lower rack, its clamp and the special slides lined with velvet; Fig. 9 is a partial cross section showing the shape of the sliders in the case of a door with double windows movable horizontally, the control of the two windows being effected on the same side; Fig. 10 is a partial front view showing in elevation the part forming a bridge and its rear window control clamp; Fig. 11 is a plan view of this bridge and its control clamp; Fig. 12 is an alternative embodiment of the device shown in FIG. 1; Fig. 13 is a front view of the oblique toothed mesh hoop with adjustment buttonholes.



  Referring to fig. 1 and 2 which re present a window movable horizontally, 1 is a part of fixed glass and 2 is the other part, movable in the hori zontal direction. The adjustable rack 3 is arranged near the upper rebate. In this rebate is embedded a slide 4, U-shaped, the outer flange is reinforced with a thickness 5 for screwing the adjustable rack 3. This 1st rack with oblique teeth shown in FIG. 13 may be made up of several parts with adjustment buttonholes 3 '.



  Inside this slider 4 is forcibly adjusted a second slider 6 lined with veils at 7 and serving as a cushion for the frame 8 of the mirror 2, this slider 6 being also held in its lower part by a angled edge 9 of slide 4.



  On the frame 8 of the mirror 2 is fixed the clamp 10, the spout of which engages in the mesh 3 to immobilize the mirror 2 in different positions relative to the frame.



  Sliders 4 and 6 of the upper part only guide the ice in its movements. The glass 2 is supported, at its lower part, by means of a one-piece slide with two U-shaped housings 11 and 12 inverted with respect to each other and giving a shape in S placed horizontally. The housing 11 receives the bottom of ice, with clearance, for the formation of a seal 11 'of compressed paper or other material. The housing 12, on the other hand, constitutes the slide of the ice; it is similar to the guide of the upper part, in that it comprises a slide 13 lined with velvet fitted in the housing 12 and retained by a flange 14.

   This slider 13 forms the sliding path which moves on the edge of a metal tongue 15 fixed to the cross member in the middle of the door to support the glass, the wings of this slider 13 rubbing against the cheeks of the tongue. 15. In the bottom of the slider 13 is provided a thickness of fiber 16 which protects the pile against wear.



  In fig. 12, there is shown a simplified embodiment in which a slider has been omitted, the felt slider 6a serving as a guide for the frame 8a, being fixed directly in the rebate; this slide is lined with velvet or felt at 7a and folded over at 5a for fixing the rack 3a with a cutaway. The two mobile glass 2 and fixed 1 are close to one another and the fixed glass 1 takes advantage of the outer edge of the felted cushion 7a.



  In the case of double glasses (fig. 3 and 4) movable one and the other in the horizontal direction, we always apply the rack 3 near the rebate and the clamp on the window frame to print. displacements. Only the shape of the slides is changed. According to fig. 3 and 4, one of the glasses 17 moves by a member placed on the outside; the other ice 18 moves by a similar or gane placed inside. It is therefore necessary, in this case, to provide a rack, and a clamp for each mirror.



  The windows are guided, for the upper part, by means of a very wide slider 19 which carries the adjustable racks 3 and inside which is fitted a double slider 20, in one piece, lined. velvet at 21 to form guide cushions for the frames of the mirrors 17 and 18.



  These glasses 17 and 18 rest, by their lower part, in an assembly which is similar to that of the upper part. It comprises the very wide outer slider 22, the slider 23 with two housings furnished with cushions forming cushions for the window frames 24 and, in addition, a thickness of fiber 25 in each housing protecting the veil against wear.



  The slider 22 also offers angled covers 26.



  In fig. 5, there is shown an alternative embodiment of the assembly of the movable ice slides. The assembly of this variant is characterized by the special shape of the inner slide 27 profiled to form a housing 28 for the fiber plate 29 provided either to prevent wear of the pile or to prevent its unsticking.



  In all cases of a door comprising a fixed part and a movable part, or two movable windows, a rubber tab will be used to avoid vibrations and to hermetically seal the gap between the two windows, since they have little wind. and must not overlap one on the other. Its mounting is indicated on the window frame 30 (fig. 6), but on the internal face to avoid too much cam bring of the slide and, consequently, to reduce its width. This rubber tab is crimped in the slide 31.

   In the embodiment which had been described in the main patent, the heel 32 was placed on the side where the beak of the tongue points so that, in order to fix the slider on the middle rail of a window door vertically, we had to make a slight rebate in the thickness of the cross member to ensure the immediate location of the slide when it was installed. This arrangement did not remove any effectiveness from the tongue, but required additional manpower to establish the rebate.



  However, as shown in fig. 6, if the heel 32 is located in the opposite way, that is to say opposite the spout, there is an effective means for the rapid installation of the tongue-holder slide.



  It suffices to apply the heel 32 on the re edge of the window frame (fig. 6) or on the edge of the cross member in a vertical window door, to obtain a quick fixing, by means, for example, quote.



  For this reason, the lanyard-holder slider 31 will have its heel 32 opposite the beak of the tongue, which will allow its application on doors of all types without requiring rebates and on horizontally displaced windows of the type of those that have been described.



  In fig. 7 is shown a simplified embodiment of the frame of the glass 30a, this frame enclosing by its folded edge 31a, the rubber tongue. In fig. 8 shows an alternative embodiment of a horizontally movable window door in which the control part and its rack are located in the lower part of the window.



  0n thus obtains greater maneuverability while avoiding jamming and twisting resulting from maneuvering at the upper part of the ice.



  The adjustable rack 33 is applied near the lower rebate. In this rebate is fixed, over the entire length, a slide 34, twice folded on itself and twice at right angles, the lower flange of this slide serving to screw the rack 33, while the wing outer 35 serves as a guide for another slide 36 in the shape of an inverted U and lined with velvet at 37. This last slide 36 is force-fitted in one of the housings of the horizontal S-shaped slide 38 and is also held in hand in its lower part by the angled edge 39.



  As for the slide 38, it carries in its outer housing the movable glass 2. To its outer wing is fixed the clamp 41, preferably straight, in engagement with the rack 33; to the upper part is fixed a slide 40 in the shape of an inverted U, lined with velvet at 41 'and serving as a cushion for the frame 42 of the mobile window 2, this slide 40 only guiding the mirror in its movements horizontal. - In fig. 9 to 11, there is shown an embodiment comprising two mobile parallel windows and a single rack, the controls of the windows being able to be carried out on the same side of the chassis and preferably from the inside of the car, this which provides great maneuverability.



  It has been assumed that the two controls provided for the lower part of the door, but it is quite obvious that the racks can be arranged at the upper part as in FIG. 3 or one in the upper part and one in the lower part without modifying the guide slides and the control clamps.



  A U-shaped slider 43 has its inner edge folded back for fixing the 1st rack 44 and its outer edge carries an angled flange 45 holding in place the inner double U-shaped slider 46 lined with felt or velor 47. This slide serves, in its interior housing 48, to guide the interior window in the manner shown in FIGS. 1 and 3. The outer housing 49, on the other hand, serves to guide the outer window 50. The latter is controlled by a part forming a bridge 51, offset inwards by passing above the housing 48 and provided with the hooking clamp 52, which engages with the rack 44.

   On the bridge 51 is fixed by screw 54 a rubber cleat 53 abutting, by its hollowed end, against the internal window 55 at the end of the stroke of the clamp on the rack.



  At the upper part, a slide 56 carrying two angled edges 57 is used for fixing the slide 58 lined with velvet at 59 in which slide the two slides 60 attached to the frames of the windows 50 and 55.

 

Claims (1)

REVENDICATION: Portière pour véhicules avec glace mobile, dans laquelle le châssis comporte des coulis- seaux de guidage fixes pour la glace, encadrés dans des feuillures du châssis, l'un de ces coulisseaux faisant corps avec une crémail lère servant à immobiliser la glace dans dif- férentes positions par rapport au châssis, à l'aide d'une pince dont une branche est soli daire de l'encadrement de la glace, tandis que l'autre branche est pivotée sur cette branche fixe et munie d'un bec s'engageant dans la crémaillère sous l'action d'un ressort inter posé entre les deux branches, caractérisée par au moins une glace mobile horizontalement, CLAIM: Door for vehicles with movable window, in which the frame comprises fixed guide slides for the window, framed in rebates of the frame, one of these slides forming a unit with a 1st rack serving to immobilize the window in the window. different positions relative to the frame, using a clamp, one branch of which is integral with the frame of the mirror, while the other branch is pivoted on this fixed branch and provided with a spout s 'engaging in the rack under the action of a spring interposed between the two branches, characterized by at least one horizontally movable glass, la crémaillère étant horizontale et fixée à un coulisseau de la glace qui est logé dans une feuillure de la portière ét qui reçoit un second coulisseau métallique garni de velours dans lequel glisse l'encadrement de glace. SOUS-REVENDICATIONS: 1 Portière suivant la revendication, caracté risée par un coulisseau à deux logements en forme d'S, supportant la glace mobile à sa partie inférieure, l'un des logements étant destiné à recevoir le bas de glace et un joint, l'autre logement, à former un chemin de glissement qui se déplace sur le bord d'une languette métallique fixée sur la tra verse du milieu de la portière. the rack being horizontal and fixed to a window slide which is housed in a rebate of the door and which receives a second metal slide lined with velvet in which the window frame slides. SUB-CLAIMS: 1 Door according to claim, characterized by a slide with two S-shaped housings, supporting the movable window at its lower part, one of the housings being intended to receive the bottom window and a seal, the other housing, to form a sliding path which moves on the edge of a metal tab fixed on the cross of the middle of the door. 2 Portière suivant la revendication et la sous- revendication 1, caractérisée par un chemin de glissement formée par un coulisseau garni de velours, ajusté à force dans le logement du coulisseau précédent, pour frotter contre les joues de la languette mé tallique, tandis que le bord de celle-ci porte sur une épaisseur de fibre placée dans le fond du coulisseau pour protéger le velours contre l'usure, sous le poids de la glace. 2 Door according to claim and sub-claim 1, characterized by a sliding path formed by a slider lined with velvet, force-fitted in the housing of the previous slider, to rub against the cheeks of the metal tongue, while the edge thereof bears on a thickness of fiber placed in the bottom of the slider to protect the pile against wear, under the weight of the ice. 3 Portière suivant la revendication, caracté risée par deux glaces parallèles toutes deux mobiles, des crémaillères d'accrochage de ces glaces étant placées respectivement du côté où chaque glace doit être manoeu- vrée. 4 Portière suivant la revendication et la sous- revendication 3, caractérisée en ce que deux coulisseaux très larges, fixés en haut et en bas et dont l'un, le coulisseau supérieur, porte sur chacune de ses ailes la cré maillère correspondante, enserrent chacun un second coulisseau fixe, en forme de double U, garni de velours et cons tituant, pour la partie supérieure, deux logements guides des encadrements de glace, et pour la partie inférieure, 3 Door according to claim, character ized by two parallel windows both movable, hooking racks of these windows being placed respectively on the side where each window is to be maneuvered. 4 Door according to claim and sub- claim 3, characterized in that two very wide sliders, fixed at the top and bottom and one of which, the upper slider, carries on each of its wings the corresponding cre mesh, each enclose a second fixed slide, in the shape of a double U, lined with velvet and constituting, for the upper part, two guide housings for the glass frames, and for the lower part, deux lo gements de glissement, avec interposition d'une épaisseur de fibre, pour supporter les encadrements de glace. 5 Portière suivant la revendication et les sous-revendications 3 et 4, caractérisée en ce que le coulisseau inférieur est profilé de manière à pouvoir y loger en l'immobili sant une plaquette de fibre évitant l'usure du feutre et son décollage. 6 Portière suivant la revendication et les sous-revendications 1 et 2, caractérisée en ce que la languette métallique fixée sur la traverse du milieu de la portière et guidant le coulisseau en S portant l'encadrement de glace, est deux fois repliée sur elle-même et deux fois à angle droit, pour servir à la fixation de la crémaillère d'accrochage dis posée à la partie inférieure de la glace. two sliding housings, with the interposition of a thickness of fiber, to support the ice frames. 5 Door according to claim and sub-claims 3 and 4, characterized in that the lower slide is profiled so as to be able to accommodate therein by immobilizing a fiber plate preventing wear of the felt and its detachment. 6 Door according to claim and sub-claims 1 and 2, characterized in that the metal tongue fixed to the cross member of the middle of the door and guiding the S-shaped slide carrying the window frame, is twice folded over it- same and twice at right angles, to serve for fixing the hooking rack placed at the lower part of the mirror. 7 Portière suivant la revendication, caracté risée par deux glaces parallèles mobiles et une crémaillère disposées de façon à ce que les commandes des glaces puissent être ef fectuées d'un même côté du châssis, une des deux pièces de fixation des pinces for mant pont et munie d'un butoir en caout chouc étant déportée vers l'arrière. 8 Portière suivant la revendication, caracté risée par une languette en caoutchouc ser tie dans un coulisseau qui s'applique sur l'encadrement vertical des glaces, de façon que le bec de la languette frotte contre la glace qui se présente à son contact, pour éviter les vibrations, et pour que l'inter valle compris entre les glaces soit obturé par la languette. 7 Door according to claim, character ized by two mobile parallel windows and a rack arranged so that the window controls can be carried out on the same side of the frame, one of the two fixing parts of the clamps for mant bridge and provided with a rubber stopper being offset towards the rear. 8 Door according to claim, character ized by a rubber tongue tightened in a slide which is applied to the vertical frame of the windows, so that the beak of the tongue rubs against the ice which comes into contact with it, to avoid vibrations, and so that the gap between the glasses is closed by the tongue. 9 Portière suivant la revendication et la sous- revendication 8, caractérisée par un coulis- seau porte-languette dont le talon de pose est formé à l'opposé du bec de la languette, pour s'opposer aux vibrations des glaces et aux infiltrations d'eau. 9 Door according to claim and sub-claim 8, characterized by a tongue-holder slide whose fitting heel is formed opposite the beak of the tongue, to oppose the vibrations of the windows and the infiltrations of 'water.
CH121260D 1921-12-13 1924-12-12 Door for vehicles with movable window. CH121260A (en)

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH99637T 1921-12-13
CH121260T 1924-12-12

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH121260A true CH121260A (en) 1927-07-16

Family

ID=25705625

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH121260D CH121260A (en) 1921-12-13 1924-12-12 Door for vehicles with movable window.

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH121260A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2782298A1 (en) * 1998-08-12 2000-02-18 Wagon Automotive DEVICE FOR SEALING A VEHICLE BAY, CORRESPONDING SEAL AND MOUNTING METHOD

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2782298A1 (en) * 1998-08-12 2000-02-18 Wagon Automotive DEVICE FOR SEALING A VEHICLE BAY, CORRESPONDING SEAL AND MOUNTING METHOD

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0568435B1 (en) Sealing, especially intended to form a guide rail for a movable motor vehicle window pane
FR2477485A1 (en) MIRROR ARRANGEMENT TO BE MOUNTED ON A VEHICLE DOOR AND MOUNTING METHOD
FR2514815A1 (en) GASKET FOR WINDOWS WHICH CAN BE MOVED UP AND DOWN, ESPECIALLY SIDE GLASSES OF PASSENGER CARS AND COMMERCIAL CARS
EP0402242B1 (en) Mirror unit for a sun visor, notably in a passengeer compartment of an automobile
EP0740003B1 (en) Supporting frame for a dobby
FR2897587A1 (en) Frameless door glass mounting device for e.g. drophead type vehicle, has rail integrated to upper end of strip that is mounted in upper part of door shell around articulation axis extending parallel to longitudinal direction of vehicle
JPH089293B2 (en) Folding hood for vehicle
CH121260A (en) Door for vehicles with movable window.
FR2701677A1 (en) Sunshine roof (sunroof) for a motor vehicle
EP1140535A1 (en) Safety device for window unit with mobile shutter
FR2706820A1 (en)
EP1059415B1 (en) Belt winder, shutter or blind actuation mechanism comprising such a winder and method of its manufacture
EP0047685B2 (en) Appliance door with a decorator panel
FR2587942A1 (en) SLIDING SUNROOF FOR MOTOR VEHICLES
FR2558512A1 (en) Pivoting system of a door opening substantially at right angles and cabinet equipped with such a system
FR2587058A1 (en) Assembly and articulation device for a trunnion-mounted door
FR2506823A1 (en) VASISTAS FOR ROOFING
FR2667350A1 (en) Articulated blind
EP0671539A1 (en) Device for holding a blind in its opened out state
FR2520784A1 (en) LUCARNE CHASSIS
FR2743596A1 (en) WINDOW SHUTTER, DOOR, U-SHAPED STRUCTURE
CH121947A (en) Fixed glass panel and vertically movable glass panel.
FR2649439A1 (en) INTERMEDIATE BEARING FOR WINDOW, DOOR OR THE LIKE
FR2810363A1 (en) LIFT DEVICE FOR OPENING DOOR, WINDOW OR THE LIKE
FR2775937A1 (en) SUN PROTECTION DEVICE FOR A MOTOR VEHICLE