BE716422A - - Google Patents

Info

Publication number
BE716422A
BE716422A BE716422DA BE716422A BE 716422 A BE716422 A BE 716422A BE 716422D A BE716422D A BE 716422DA BE 716422 A BE716422 A BE 716422A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
control device
flow control
electrical flow
cap
perforations
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE716422A publication Critical patent/BE716422A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01RMEASURING ELECTRIC VARIABLES; MEASURING MAGNETIC VARIABLES
    • G01R31/00Arrangements for testing electric properties; Arrangements for locating electric faults; Arrangements for electrical testing characterised by what is being tested not provided for elsewhere
    • G01R31/50Testing of electric apparatus, lines, cables or components for short-circuits, continuity, leakage current or incorrect line connections

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Measuring Pulse, Heart Rate, Blood Pressure Or Blood Flow (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Dispositif de contrôle,de débit électrique." 
Tandis que, au moyen d'un .simple dispositif de contrôle de débit, on peut contrôler le débit de courant dans les lignes électriques nor- males dans lesquelles les sources de courant et les lampes à incandes- cence ou les sonnettes sont montées en série, tandis que les extrémités des cordons d'essai font, pour ainsi dire, office de commutateurs, le débit de courant dans les lignes à haute résistance ohmique, par   exem   ple dans les appareils munis de moteurs, de transformateurs, de lampes à incandescence'et analogues, doit être contrôlé en employant un ohm-   mètre.   Toutefois, les ohmmètres dont on dispose habituellement sont rec- lativement peu commodes et, en outre, très sensibles. 



   La présente invention concerne un dispositif de contrôle de débit également approprié pour contrôler les lignes électriques à résistance 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 reiativement élevée, ce dispositif de contrôle de débit étant petit et maniable, de sorte qu'il peut être aisément emporté partout et qu'en outre, il est insensible aux maniements brusques, 
Dans un dispositif de contrôle de débit électrique suivant l'invention, dont les poignées munies chacune d'un pôle de contact sont raccordées par une ligne électrique flexible qui est enroulée sous une forme re- troussée et adaptée dans une des poignées réalisées sous forme d'une douille, la ligne électrique se présente sous forme d'une ligne en spi- rale se retroussant d'elle-même et qui, lorsqu'elle est retroussée,   vient 's'adapter   dans une chambre d'une des poignées,

   les sources de courant et les moyens de signalisation étant également adaptés dans une des deux poignées. 



   Dans une forme de réalisation préférée,la ligne électrique en spi- rale est constituée d'un petit tronçon de petit diamètre, d'un plus long tronçon   d'un   plus ;rand diamètre et d'une zone transitoire inter- médiaire, le système étant prévu de telle sorte qu'à   l'état   retroussé, la partie de grand diamètre vienne s'adapter concentriquement à   l'inté-   rieur d'une des poignées en forme de   douille,   tandis que la plus courte partie de petit   diamètre   vient se fixer excentriquement par rapport à   l'axe   de   l'autre, à   l'intérieur de cette dernière. 



   Il est opportun que la partie d'une poignée à laquelle est fixée la nlus courte partie de la ligne électrique en spirale., comporte deux   perforations   dans lesquelles les pointes de contrôle sont adaptées d'   un@     @   amovible. de telle   sorte   que   l'axe   dela plus courte partie de la   spirale     vienne   se   placer   symétriquement par rapportà la ligne de jonction de ces deux perforations. 



   Dans le dispositif de contrôle de débit suivant l'invention, lors- que le processus de mesure est terminé, la ligne électrique en spirale et se retroussant d'elle-même glisse automatiquement à l'intérieur d' une des poignées/ et l'axe de la spirale se courbe, tandis que le tron- çon de plus petit diamètre vient se placer à côté des pointes de con- trôle restées à l'intérieur du dispositif de contrôle de débit, ce qui permet une utilisation particulièrement bonne de l'espace disponible a l'intérieur du dispositif de contrôle de débit. 



   Vis-à-vis des autres dispositifs de contrôle connus, on obtient 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 un avantage essentiel pour le maniement pratique du fait qu'il ne faut aucun cordon de mesure gênant   lo's   du transport ou risquant de se per- dre et également du fait que l'appareil peut aisément être emporté sur le lieu de montage dans une poche de vêtement. 



   Il est favorable de prévoir uno perforation à chaque pôle de con- tact. 



   De la sorte, lorsqu'on effectue des mesures entre deux points ass'e: éloignés l'un de l'autre, on peut employer, en guise de rallonge, un cordon de mesure habituellement utilisé dans les laboratoires et les ateliers, puis introduire les fiches bananes de ce cordon dans une perforation du dispositif de contrôle de circuit. 



   Dans une forme de réalisation préférée, le dispositif de contrôle de   débit,est   muni d'une étroite pince métallique qui, d'une part , fixe le dispositif de contrôle, lors du transport, dans une poche de vête- ment, tout comme un porte-plume réservoir et qui, d'autre part, peut faire office de pointe de contrôle lors de l'utilisation, cette pince étant, par conséquent, raccordée à la pièce métallique se trouvant à l'extrémité du chapeau en forme de douille, 
Dans de nombreux cas, il est utile que le chapeau en forme de douille soit muni d'un filet pouvant être vissé sur un filet correspon- dant de l'autre poignée. 



   L'invention sera décrite ci-après en se référant aux dessins anne- xés illustrant des exemples de réalisation et, afin de donner unmeil- leur aperçu, tous les détails non n6cessaires à la compréhension de l' invention seront omis. Dans toutes les figures, les pièces correspon- dantes sont désignées par les mêmes chiffres de référence. 



   Dans les dessins annexés : 
La.fig. 1 est une vue de face d'une forme de réalisation en posi- tion de transport. 



   La fig. 2 est une vue de face de la même forme de réalisation en position de travail, 
La fig. 3 est une coupe longitudinale de la même forme de réalisa- tion en position de transport. 



   La fig. 4 est une vue de face de détails de construction. 



   La fig. 5 est une coupe longitudinale d'une autre forme de réali- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 sation. 



   La fig, 6 est une vue en plan de la forme de réalisation suivant la fig. 5. 



   Le dispositif de, contrôle de débit est essentiellement constitue de deux parties, notamment le logement 1 et le chapeau 2 reposant sur ce dernier, ce logement et ce chapeau étant reliés l'un à l'autre par un ressort hélicoïdal 3 adapté dans une chambre 2a. 



     ,La   fig. 11 représente le dispositif de contrôle de débit muni du   chapeau   2 placé sur le logement, tandis que la flg. 2 représente le même dispositif de contrôle de débit dont on a enlevé le chapeau. Le logement 1 du. dispositif de contrôle de débit contient une pile 4, un   bloc de   montage 5, dans.lequel sont adaptés un transistor et les élé- ments de circuit correspondants, ainsi qu'une lampe témoin 6. Sur l' extrémité du chapeau, éloignée du logement, se trouve une douille métal- lique 7, servant à fixer une pince 9.'A l'extrémité inférieure du loge- ment 1, se trouve une perforation 10 coaxiale à la douille métallique 7. Aussi bien la perforation de la douille métallique 7 que la perfora- tion 10 ont un diamètre intérieur de 2,6 mm.

   En conséquence, lorsqu'on le désire, on peut aisément introduire la fiche banane d'un cordon de mesure classique dans une dos deux perforations. 



   Pour contrôler le débit d'une ligne électrique ou d'un appareil électrique, par exemple un moteur, on raccorde le logement 1 ou une pointe de mesure introduite dans la perforation 10 avec une des bornes, tandis que la douille métallique 7 ou la pince 9 est raccordée à l'au- tre borne du dispositif électrique à contrôler. De la sorte, comme le montre la fig. 2, le chapeau 2 est relié au logement 1 uniquement par le ressort hélicoïdal 3 s'étendant sur une plus grande longueur. Si, entre les deux points de mesure du dispositif électrique à contrôler, un courant fourni par la pire incorporée 4 peut passer, la lampe témoin 6 est éclairée par le bloc de montage 5 ou plutôt le montage à transis- tor qui y est contenu. 



   Le ressort hélicoïdal 3 est constitué d'une partie cylindrique 3a de 6,5 mm de diamètre extérieur, d'une zone de transition essentielle- ment conique 3b et d'une partie cylindrique 3c de 13 mm de diamètre extérieur. Le ressort hélicoïdal 3 est fixé sur une plaque 11 de telle 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 sorte qu'à cet endroit, l'axe! soit excentrique par rapport à l'axe al du logement 1, comme le montrent clairement les figs 4a et 4b. Dans deux perforations de la plaque 11, sont introduites deux pointes de contrôle 12 que l'on peut retirer aisément et que l'on peut introduire dans les perforations 10 du logement 1 et du chapeau 2. La partie 3a de plus petit diamètre du ressort hélicoïdal est beaucoup plus courte que la partie 3b de plus grand diamètre.

   Grâce il   'la   forme particulière décrite ci-dessus du ressort hélicoïdal, même lorsque le dispositif de contrôle de débit est dans la position de transport, c'est-à-dire lors- que le ressort hélicoïdal est comprimé, il y a encore suffisamment de place à côté de ce dernier pour les pointes de contrôle 12. 



   Une autre forme de réalisation du dispositif de contrôle de débit est représentée dans les figs 5 et 6. Dans cette ferme de réalisation, le logement l'est plus court et plus large que dans la forme de réali- sation décrite ci-dessus et le chapeau 2', qui est relié à ce logement par le ressort hélicoïdal 3 représenté schématiquement, sert de chapeau   de'   fermeture et recouvre l'ouverture destinée à recevoir le ressort hélicoïdal 3. En outre, dans le logement l', est placé un bloc de mon- tage 5 comportant un transistor et les éléments de circuit correspon- dants. En outre, dans ce logement, se trouve un vibreur 6 actionné par le courant de la pile 4 lorsqu'un raccordement extérieur est établi entre le chapeau de fermeture 2' et la pièce métallique 11 munie d'une perforation 10. 



   Pour contrôler le débit d'un dispositif électrique, on retire le chapeau 2' du logement l'et on le raccorde à un point de mesure, tan- dis que la pièce métallique   11   est placée sur l'autre point de mesure. 



  Dans la perforation du chapeau 2', ainsi que dans la perforation 10 de la pièce métallique 11, lorsque cela est nécessaire, on peut introduire la fiche banane d'un cordon de mesure lorsqu'on doit contrôler le débit entre deux points de mesure assez éloignés l'un de l'autre. 



   A la fig. 5, on représente schématiquement la façon dont la pile   4;   le bloc de montage 5, le vibreur 6. le ressort hélicoïdal 3, le chapeau de fermeture 2' et la pièce métallique 11 sont reliés l'un à l'autre. 



   Le diamètre du chapeau de fermeture 2' est sup6rieur à l'épaisseur du logement 1; de sorte,que l'on peut aisément saisir le bord ressor- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 tant au-dessus de ce dernier lorsque le chapeau doit être retire du lo- gement,   @   
Le chapeau de fermeture 2' peut comporter un filet afin de le vis- ser dans un contre-filet correspondant du logement l'. 



   De même, dans la forme de réalisation décrite en se référant aux figs. 1 à 4, l'extrémité inférieure du chapeau 2 et l'extrémité supé- rieure du logement 1 peuvent être munies d'un filet pour fixer le cha- poau   à   ce logement. 



    REVENDICATIONS S   
1.- Dispositif de contrôle de débit électrique dont les deux poi-   gn6es.,   munies chacune d'un pôle de contact, sont raccordées par une ligne électrique flexible qui est enroulée, retroussée et adaptée dans une des poignées en forme de douille, caractérisé en ce que la ligne électrique est une ligne en forme do ressort hélicoïdal se retroussant d'elle-même et qui, lors-qu'elle est retroussée, vient s'adapter dans une chambre d'une des poignées, une source de courant et un moyen de signalisation étant également adaptés dans une des deux poignées. 



   2. - Dispositif de contrôle de débit électrique suivant la reven- dication 1, caractérisé en ce que la ligne en forme de ressort hélicol- dal est constituée d'un petit tronçon d'un petit diamètre, d'un tron- çon beaucoup plus long d'un plus grand diamètre et d'une zone do tran- sition intermédiaire, de telle sorte qu'à l'état retroussé, le tronçon de plus grand diamètre vienne se placer concentriquement à l'intérieur ' dlune des poignées en forme de douille, tandis que le plus court tron- çon de plus petit diamètre vient se fixer excentriquement à l'axe de l'autre et sur cette dernière. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Control device, electrical flow."
While, by means of a simple flow control device, it is possible to control the flow of current in normal electric lines in which current sources and incandescent lamps or doorbells are connected in series. , while the ends of the test leads act, so to speak, as switches, the current flow in lines with high ohmic resistance, for example in devices with motors, transformers, incandescent lamps. and the like, should be monitored using an ohmmeter. However, the ohmmeters which are usually available are relatively inconvenient and, moreover, very sensitive.



   The present invention relates to a flow control device also suitable for controlling resistance power lines.

 <Desc / Clms Page number 2>

 relatively high, this flow control device being small and handy, so that it can be easily taken everywhere and that in addition, it is insensitive to sudden handling,
In an electrical flow control device according to the invention, the handles each provided with a contact pole are connected by a flexible electric line which is wound in a rolled-up form and adapted in one of the handles produced in the form of a 'a socket, the electric line is in the form of a spiral line which rolls up itself and which, when rolled up, fits into a chamber of one of the handles,

   the current sources and the signaling means also being fitted in one of the two handles.



   In a preferred embodiment, the spiral power line consists of a small section of small diameter, a longer section of larger diameter and an intermediate transient zone, the system. being provided in such a way that in the rolled-up state the part of large diameter comes to fit concentrically inside one of the socket-shaped handles, while the shorter part of small diameter comes to fit fix eccentrically with respect to the axis of the other, inside the latter.



   It is convenient that the part of a handle to which the more short part of the spiral power line is attached, has two perforations in which the test tips are fitted with a removable @ @. so that the axis dela shorter part of the spiral comes to be placed symmetrically with respect to the junction line of these two perforations.



   In the flow control device according to the invention, when the measuring process is completed, the spiraling and self-winding power line automatically slides inside one of the handles / and the axis of the spiral bends, while the section of smaller diameter comes to be placed next to the control tips remained inside the flow control device, which allows a particularly good use of the space available inside the flow control device.



   With respect to other known control devices, we obtain

 <Desc / Clms Page number 3>

 an essential advantage for practical handling, because no test leads are required which can interfere with transport or risk getting lost and also because the device can easily be taken to the installation site in a pocket. clothing.



   It is favorable to provide a perforation at each contact pole.



   In this way, when carrying out measurements between two points ass'e: distant from each other, one can use, as an extension, a measuring lead usually used in laboratories and workshops, then introduce the banana plugs of this cord into a hole in the circuit tester.



   In a preferred embodiment, the flow control device is provided with a narrow metal clamp which, on the one hand, fixes the control device, during transport, in a clothing pocket, just like a pocket. reservoir pen holder and which, on the other hand, can act as a control tip during use, this clamp being, therefore, connected to the metal part located at the end of the cap in the form of a socket,
In many cases it is useful if the socket-shaped cap has a thread which can be screwed onto a corresponding thread of the other handle.



   The invention will be described hereinafter with reference to the accompanying drawings illustrating exemplary embodiments and, in order to give a better overview, all details not necessary for an understanding of the invention will be omitted. In all the figures, the corresponding parts are designated by the same reference numerals.



   In the accompanying drawings:
La.fig. 1 is a front view of an embodiment in the transport position.



   Fig. 2 is a front view of the same embodiment in the working position,
Fig. 3 is a longitudinal section of the same embodiment in the transport position.



   Fig. 4 is a front view of construction details.



   Fig. 5 is a longitudinal section of another embodiment.

 <Desc / Clms Page number 4>

 sation.



   Fig, 6 is a plan view of the embodiment according to fig. 5.



   The flow control device is essentially made up of two parts, in particular the housing 1 and the cap 2 resting on the latter, this housing and this cap being connected to each other by a helical spring 3 adapted in a chamber. 2a.



     , Fig. 11 shows the flow control device provided with the cap 2 placed on the housing, while the flg. 2 shows the same flow control device from which the cap has been removed. Housing 1 of. flow control device contains a battery 4, a mounting block 5, in which are fitted a transistor and the corresponding circuit elements, as well as a pilot light 6. On the end of the cap, remote from the housing , there is a metal sleeve 7, serving to fix a clamp 9. 'At the lower end of the housing 1, there is a perforation 10 coaxial with the metal sleeve 7. Also the perforation of the metal sleeve 7 that the perforation 10 have an internal diameter of 2.6 mm.

   Consequently, when desired, the banana plug of a conventional test lead can easily be inserted into a back with two perforations.



   To control the flow of an electrical line or an electrical device, for example a motor, the housing 1 or a measuring tip inserted into the perforation 10 is connected with one of the terminals, while the metal sleeve 7 or the clamp 9 is connected to the other terminal of the electrical device to be tested. In this way, as shown in FIG. 2, the cap 2 is connected to the housing 1 only by the helical spring 3 extending over a greater length. If, between the two measuring points of the electrical device to be tested, a current supplied by the incorporated eirp 4 can pass, the pilot lamp 6 is illuminated by the assembly block 5 or rather the transistor assembly contained therein.



   The coil spring 3 consists of a cylindrical part 3a of 6.5 mm outside diameter, a substantially conical transition zone 3b and a cylindrical part 3c of 13 mm outside diameter. The coil spring 3 is fixed on a plate 11 of such

 <Desc / Clms Page number 5>

 so that at this point, the axis! or eccentric with respect to the axis al of the housing 1, as clearly shown in Figs 4a and 4b. In two perforations of the plate 11, are introduced two control points 12 which can be easily removed and which can be introduced into the perforations 10 of the housing 1 and the cap 2. The part 3a of smaller diameter of the spring helical is much shorter than the larger diameter part 3b.

   Thanks to the particular form of the coil spring described above, even when the flow control device is in the transport position, that is to say when the coil spring is compressed, there is still sufficient space next to the latter for the test points 12.



   Another embodiment of the flow control device is shown in Figs 5 and 6. In this embodiment the housing is shorter and wider than in the embodiment described above and the housing is shorter and wider than in the embodiment described above. cap 2 ', which is connected to this housing by the helical spring 3 shown schematically, serves as a closing cap and covers the opening intended to receive the coil spring 3. In addition, in the housing 1', is placed a block assembly 5 comprising a transistor and the corresponding circuit elements. In addition, in this housing, there is a vibrator 6 actuated by the current of the battery 4 when an external connection is established between the closure cap 2 'and the metal part 11 provided with a perforation 10.



   To control the flow rate of an electrical device, the cap 2 'is removed from the housing 1 and connected to a measuring point, while the metal part 11 is placed on the other measuring point.



  In the perforation of the cap 2 ', as well as in the perforation 10 of the metal part 11, when necessary, the banana plug of a measuring lead can be inserted when it is necessary to control the flow between two sufficiently measuring points. distant from each other.



   In fig. 5, there is schematically shown how the stack 4; the mounting block 5, the vibrator 6. the coil spring 3, the closing cap 2 'and the metal part 11 are connected to each other.



   The diameter of the closure cap 2 'is greater than the thickness of the housing 1; so that one can easily grasp the protruding edge

 <Desc / Clms Page number 6>

 both above the latter when the cap has to be removed from the housing, @
The closure cap 2 'may have a thread in order to screw it into a corresponding counter-thread of the housing 1'.



   Likewise, in the embodiment described with reference to figs. 1 to 4, the lower end of the cap 2 and the upper end of the housing 1 can be provided with a net to fix the hat to this housing.



    CLAIMS S
1.- Electrical flow control device whose two handles, each provided with a contact pole, are connected by a flexible electric line which is coiled, rolled up and adapted in one of the handles in the form of a socket, characterized in that the electric line is a line in the form of a helical spring which rolls up by itself and which, when it is rolled up, fits into a chamber of one of the handles, a source of current and a signaling means also being fitted in one of the two handles.



   2. - Electrical flow control device according to claim 1, characterized in that the line in the form of a helical spring consists of a small section of a small diameter, of a much larger section. long with a larger diameter and an intermediate transition zone, so that in the rolled-up state the section of larger diameter comes to be placed concentrically inside one of the handles in the form of a handle. sleeve, while the shortest section of smaller diameter is fixed eccentrically to the axis of the other and to the latter.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.

 

Claims (1)

3.- Dispositif de contrôle dé débit électrique suivant la reven- dication 1, caractérisé en ce que la partie d'une des poignées sur la- quelle est fixée le plus court tronçon de la ligne en forme de ressort hélicoïdal, comporte deux perforations dans lesquelles des pointes de contr8le sont adaptées d'une manière amov.ible de telle sorte que l'axe du plus court tronçon du ressort hélicoïdal vienne se placer symétrique- ment à la ligne de jonction de ces deux perforations. <Desc/Clms Page number 7> 3.- Electrical flow control device according to claim 1, characterized in that the part of one of the handles on which the shortest section of the line in the form of a helical spring is fixed, comprises two perforations in which control tips are fitted in a removable manner so that the axis of the shorter section of the coil spring comes to lie symmetrically with the junction line of these two perforations. <Desc / Clms Page number 7> 4.- Dispositif de contrôle de débit électrique suivant les revendi- cations 1 et 3, caractérisé en ce que le diamètre de la partie du res- sort hélicoïdal fixée dans une des poignées, excentriquement à l'axe de cette poignée, est inférieur d'au moins 40% au diamètre de la plus gran de partie du ressort hélicoïdal fixée dans l'autre poignée, concentri- quement à l'axe de celle-ci. 4.- Electric flow control device according to claims 1 and 3, characterized in that the diameter of the part of the helical spring fixed in one of the handles, eccentrically to the axis of this handle, is less than d at least 40% to the diameter of the largest portion of the coil spring secured in the other handle, concentrically to the axis thereof. 5.- Dispositif de contrôle de débit électrique suivant la,revendi- cation 1, caractérisé en ce que, aussi bien à l'extrémité du chapeau qu'à l'extrémité du logement éloignée du chapeau, on adapte chaque fois une pièce métallique en forme de douille, tandis que les perforations sont coaxiales l'une à l'autre. 5.- Electrical flow control device according to claim 1, characterized in that, both at the end of the cap at the end of the housing remote from the cap, each time a metal part is adapted by socket shape, while the perforations are coaxial with each other. 6. - Dispositif de contrôle de débit électrique suivant les reven- dications 1 et .5, caractérisé en ce que les deux perforations coaxiales ont un diamètre intérieur de 2,6 mm. 6. - Electrical flow control device according to claims 1 and .5, characterized in that the two coaxial perforations have an internal diameter of 2.6 mm. 7. - Dispositif de contrôle de débit électrique suivant la revendi- cation 1, caractérisé en ce qu'il comporte une pince métallique reliée à la pièce métallique se trouvant à l'extrémité du chapeau en forme de douille. 7. - An electrical flow control device according to claim 1, characterized in that it comprises a metal clamp connected to the metal part located at the end of the cap in the form of a socket. 8. - Dispositif de contrôle de débit électrique suivant la revendi- cation 1, caractérisé en ce qu'il comporte un montage à transistor qui, lors du raccordement extérieur conducteur des deux pôles de contact, raccorde une pile à la lampe témoin servant de moyen de signalisation optique. 8. - Electrical flow control device according to claim 1, characterized in that it comprises a transistor assembly which, during the conductive external connection of the two contact poles, connects a battery to the pilot lamp serving as a means. optical signaling. 9. - Dispositif de contrôle de débit électrique suivant la reven- dication 1, caractérisé en ce qu'il comporte un montage à transistor qui, lors du raccordement extérieur conducteur des deux pôles de con- tact, raccorde une pile au vibreur servant de moyen de signalisation acoustique. 9. - Electrical flow control device according to claim 1, characterized in that it comprises a transistor assembly which, during the conductive external connection of the two contact poles, connects a battery to the vibrator serving as means. acoustic signaling. @ 10. - Dispositif de contrôle de débit électrique suivant la reven- dication 1, caractérisé en ce que le chapeau de. fermeture en forme de douille comporte un filet pouvant être vissé sur un filet correspondar de l'autre poignée. <Desc/Clms Page number 8> @ 10. - Electrical flow control device according to claim 1, characterized in that the cap. socket-shaped closure has a thread that can be screwed onto a corresponding thread of the other handle. <Desc / Clms Page number 8> 11.- Dispositif de contrôle de débit électrique suivant la reven- dication 1, caractérise en ce que le ressort hélicoïdal, la source de EMI8.1 courAnt 9 un ItlCYat1 de lf111.'ltClt1 tiCOl,JtOt.C4ap mont Jànpox6s dunn lu môme poignée dans des chambres situées les unes à cote des autres.dans le sens longitudinal. 11.- Electrical flow control device according to claim 1, characterized in that the helical spring, the source of EMI8.1 CURRENT 9 an ItlCYat1 of lf111.'ltClt1 tiCOl, JtOt.C4ap mounts Jànpox6s dunn lu same handle in chambers located next to each other in the longitudinal direction.
BE716422D 1968-06-12 1968-06-12 BE716422A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE716422 1968-06-12

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE716422A true BE716422A (en) 1968-11-04

Family

ID=3853070

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE716422D BE716422A (en) 1968-06-12 1968-06-12

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE716422A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2867862A1 (en) DEVICE FOR CAPTURING AN ELECTRICAL SIZE OF AN ACCUMULATOR
BE716422A (en)
FR2535911A1 (en) Terminal block with built in fuse for in line mounting
FR2847975A1 (en) Device for ensuring electrical connection in weapon, has connector consisting of male plug attached to cradle, female plug attached to arming mechanism so that connection is interrupted when arming mechanism is pushed back
EP3816379A1 (en) Detector of the position of a mobile fitting of a frame
EP1646070B1 (en) Noble gas flashlight
FR2564897A1 (en) Device for picking up metal particles of wear inside the sump of an engine or mechanical piece of apparatus.
FR2842450A1 (en) Dynamometric tool, especially torque wrench, has free contact end of switch for tool release detection device located inside curved body housing drive part of tool
FR2703613A1 (en) Multidirectional electrode holder for arc welding with integrated lever in the handle.
CH153896A (en) Screwdriver.
CH311784A (en) Portable lighting device, in particular for lighting the inside of a shoe.
CH687600A5 (en) Device clamp.
EP0097752B1 (en) Probe for electrical or similar measurements
FR2600217A1 (en) Coaxial-cable tap-off connector and corresponding substitution closure device
CH150350A (en) Electrical measuring instrument.
CH421224A (en) Connection terminal for electrical conductor
BE538291A (en)
FR2552944A1 (en) Probe end of measuring instrument lead
CH345694A (en) Gas discharge tube lighting lamp
FR2531280A3 (en) Electrical connector, especially for the connecting of a stimulator to a needle of the type used in acupuncture.
FR2807575A1 (en) Connection for high voltage discharge lamp comprises threaded sleeve clamping conductor on to conical base contact
BE477041A (en)
CH257451A (en) Static indicator of sequence of phases.
FR2480999A1 (en) IMPROVEMENTS ON FUSE CARTRIDGE AND REMOTE SIGNALING DEVICE ASSEMBLIES
BE416979A (en)