BE653796A - - Google Patents

Info

Publication number
BE653796A
BE653796A BE653796DA BE653796A BE 653796 A BE653796 A BE 653796A BE 653796D A BE653796D A BE 653796DA BE 653796 A BE653796 A BE 653796A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fabric
layer
face
canvas
synthetic material
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE653796A publication Critical patent/BE653796A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D21PAPER-MAKING; PRODUCTION OF CELLULOSE
    • D21FPAPER-MAKING MACHINES; METHODS OF PRODUCING PAPER THEREON
    • D21F1/00Wet end of machines for making continuous webs of paper
    • D21F1/0027Screen-cloths
    • DTEXTILES; PAPER
    • D21PAPER-MAKING; PRODUCTION OF CELLULOSE
    • D21FPAPER-MAKING MACHINES; METHODS OF PRODUCING PAPER THEREON
    • D21F1/00Wet end of machines for making continuous webs of paper
    • D21F1/0027Screen-cloths
    • D21F1/0036Multi-layer screen-cloths

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    Toile   de déshydratation comprenant une ou plusieure couches, et procédé pour sa   fabrication*   
Dans les machines à faire le pépiez, le carton et à préparer la cellulose, on a depuis longtemps   utilise   des toiles tissées sans fin de types divers pour faciliter l'ex traction de   l'eau   de la bande obtenue, 
Dans la section de pressage de la   machine,   la dés hydratation est mise en oeuvre entre des cylindres rotatifs où le papier ou la bande de pâte à papier est soutenue par une toile textile tissée, tandis que   l'eau   est extraite dans la presse sur le rouleau à papier ou à travers la toile tissée Ces toiles tissées peuvent présenter des mailles très larges,

   formées par des fils fortement retordus ou par des filaments en matière synthétique, mais elles peuvent également se pré   senter   sous la force de toiles nattées et feutrées,   essentiel-   lement en laine. Lorsqu'il n'est pas nécessaire que le rouleau. recevant la bande de papier ou de pâte à papier soit totalement 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 exempt d'empreintes, on peut utiliser des toiles à   cailles   ouvertes,   tandis   que la fabrication   d'un   papier lisse impose   latinisation   d'une laine feutrée.

   Plus   récemment,   on a rem placé cette laine feutrée par des toiles feutrées   @   la stabilité et l'absence d'empreintes sont   @   par le procéda dit "aux aiguilles Dans l'un des procédés connus, la toile cet fortement nattée, et les fibres sortant   par-     tiellement   du fil après le nattage sont réincorporées à la toile par le fait qu'on fait passer 4 force à travers cette toile un grand nombre d'aiguilles dotées de crochets dirigée' vers le bas. Dans un autre procédé, on fixe untampon en fibres synthétiques en laine ou un Mélange de ces matières d'une manière similaire à l'une ou aux deux faces d'une toile do fond.

   On a également déjà tenté de laminer, de couler ou de fixer d'une autre manière une couche en mousse de matière plastique, présentant sur le   coté   de la toile de fond un ré- Beau de pores communiquant entre eux, Sur le   côté   de la toile présenté au papier, on obtient de cette manière une couche sans empreinte et absorbant l'eau. 



   Les simples toiles à mailles ouvertes sont formées par des fils très espacés et n'empêchent pas l'eau de s'écouler mais laissent des empreintes sur la bande de papier ou de pâte à papier. Les toiles appartenant à d'autres types ne laissent aucune empreinte, mais opposent une plus grande résostance à   l'écoulement   de   l'eau-:

  @   pour   faciliter   cet écon lement de   l'eau,   on prévoit sur le cylindre inférieur de cer-   taines   presses des cannelures ou des canaux de façon que le parcours d'écoulement de l'eau   à   travers la toile feutrée soit aussi court que possible.   Similairement   on a tenté de faciliter   l'écoulement   de l'eau en permettant à la toile 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ajourée de cheminer entre la toile feutrée et   le   cylindre in   férieur.   Ce dernier procède présente un inconvénient en ce sens qu'il est nécessaire de prévoir des dispositifs distion pour le réglage de la tension et la commande des deux toiles. 



  L'ensemble de la machine devient ainsi plus compliqua tandis que le remplacement de la toile feutrée et de la toile apurée devient également plus difficile lorsqu'il est   nécessaire.   



   La présente invention concerne un procédé pour la fabrication d'une toile de déshydratation, présentant en   combi-     naison   les caractéristiques favorables de la toile ajourée et de la toile feutrée. Un aspect lisse et sans empreinte est établi sur la face aotive de la toile, tandis que la face poc   t6rieure   est ouverte et rigide de façon à   faciliter   la déshy dratation. Cette toile de déshydratation est du type   comprend*   au moins une face sans empreinte (la face   active),   et au moins une première   coucha   (sur la faoe opposée) formée par un fil en fibres discontinues ou par des filaments multiples en matière synthétique.

   La toile de déshydratation est essentiellement caractérisée en ce que la première couche (synthétique)   est   transformée d'une manière connue en soi en toile ajourée ré- sistante et à dimensions stables, par un traitement à chaud (ou) au moyen d'agents de gonflement ou de dissolution appro- priée, tandis que   le,   ou les autres couches de la toile sont maintenues sans empreintes, ou façonnées par le traitement. précité de façon à ne présenter auoune empreinte. 



   On peut donner des caractéristiques diverses à   @   active et à la face postérieure de la toile de déshy   @     @   en ohoisissant des fils différents et les modes de tis- sage différents de la toile de déshydratation en double liage   (o'est-à-dire   que la toile comprend deux ou trois tolite sim- ples qui sont assemblées pendant le tissage par le fait que les fils d'une toile élémentaire sont également utilisés pou lier les fils de la deuxième toile élémentaire), 
Un exemple de double liage est représenté sur le dessin annexé. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La fig 1 montre le dessin   d'un     tissut   double croi sé à quatre barres, 
La fige 2 montre schématiquement une vue en plan do la   toile,   
La fige , est une vue en coupe transversale corne-   pondante.   



   Selon la fig. 2, la toile comprend dans la chaîne des fils de face active   1   et des fils de face postérieure 2 et dans la trame des fils de face active 3 ainsi   que   des fils de face postérieure 4. Si on remplace les fils de la face pos térieure par des filaments en matière plastique, on obtient de -la manière la plus simple une toile de déshydratation hétéro- gène ayant les propriétés désirées. Quelques difficultés sont à vaincre lorsqu'il s'agit de tisser ensemble des matières aussi différentes que des fils et des filaments en matière plastique.

   De plus, la toile est sensible   à   l'abrasion, étant donné que les fils sont exposés sur la face postérieure, aux points de liage des filaments plastiques, et sont serrés entre le   oylindre   et les filaments plastiques durs, 
Selon la présente invention, la face postérieure de la toile est donc tissée avec des fibres ou aveo des fils en. filaments multiples, Les fibres ou fils en filaments multiples sont partiellement faits avec des fibres en matière synthéti- que. Sous l'action d'un traitement consécutif à chaud et (ou) d'un traitement par des agents de gonflement ou de dissolution appropriés, les fibres ou fils en filaments multiples sont sou- dés entre eux pour former un ensemble homogène.

   Ce traitement, qui donne des caractéristiques de tissu ajouré rigide à la fa- ce postérieure de la toile, offre notamment un avantage en ce sens que les fils de liage de la face antérieure de la toile, qui passent ensuite sur la face postérieure, sont dans une certaine mesure encastrés dans les fils tendres de oette face postérieure et restent dans cette position, même après le traitement transformant les fils posténeure en fils rigides. 



   Il est bien évident que les fibres appétissant sur la face antérieure de la toile ne sont pas   affolées   par la chaleur, ni par les agents de dissolution mio ei oeuvre par le traite- ment. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La   transformation   de la face postérieure en tissu ajouré et rigide peut être mise en oeuvre de deux maniérée différentes   Dana   une première variante, la transformation a essentiellement lieu de la manière décrite   et-après*   Le fil destiné au tissu de la face   postérieure   est confectionné de la manière usuelle par   eardage,   filature, éventuellement par retordage d'une Matière tibreune formée complètement ou partiellement par   dea   figres synthétiques discontinues ayant la propriété de gonfler et de se dissoudre dans des agents appropriée à cet effet.

   Le tissu de la face postérieur peut être confectionné avec des fibres synthéti ques se présentant sous la forme de fils en filaments multiples; ayant des propriétés similaires par rapport aux différents agents de dissolution. Après le tissage, on traite la toile par immer- sion, application ou pulvérisation avec un agent de dissolution, avec une concentration, à une température et pendant une durée telles que les fibres du fil gonflent et soient même superficiel- lement dissoutes. On achève le traitement par dilution ou évapo- ration de l'agent de dissolution. La toile initialement tendre et flexible devient après le traitement rigide et ajourée, étant donné que les fibres sont immobilisées dans les positions qu'elles occupaient à la fin du traitement, On obtient également une toile présentant des dimensions stables. 



   Dans la deuxième variante du   procède,   la face postérieure de la toile peut être confectionnée avec dea fibres ou des fils en filaments multiples pour lesquels on utilise des hauts-poly- mères, comprenant sur un cote un mélange de fibres synthétiques thermo-plastiques présentant un point de fusion relativement bas et sur le coté opposé des fibres présentant un point de fusion relativement élevé. Après le tissage, on porte la toile a une température au-dessus du point de fusion des fibres fondant à une   température   relativement basse, mais non supérieure à la   tempdra-   ture de fusion des autres fibres.

   Ce chauffage doit être mis en 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 oeuvre pendant que la toile est tendue (exactement comme dans 'le traitement avec l'agent de dissolution dans la variante précédemment décrite), afin que les fila soient maintenus dans les positions qu'ils doivent occuper pendant l'utilisa tion de la toile.   Grâce à   ce traitement, fibres ou fils en filaments multiples sont   partiellement ci   adés entre eux, et la toile refroidie est rigide et ajourée sur la face pos- térieure. 



   Les toiles fabriquées selon cette variante peuvent être complémentairement débarrassées des empreintes par l'un des traitements décrits ci-après. 



   Après le tissage, mais avant le traitement par la cha- leur ou par l'agent de dissolution, la face antérieure de la toile est nattée de façon que les fibres sortant de la toile soient fortement feutrées sur cette face. Le tissu ainsi feutré est traité ensuite par le procédé aux aiguilles de façon que les fibres en saillie soient réincorporées au tissu. 



   Il en résulte, non seulement une face ne présentant aucune empreinte, mais également une bonne stabilisation de l'en- semble de la toile. 



   Avant le traitement par l'agent de gonflement ou la chaleur, on peut appliquer une nappe de fibres sur la face antérieure, éventuellement même sur la face postérieure, et soumettre la toile ensuite au traitement par le procédé aux aiguilles de façon   à   fixer la nappe à la toile. Après cette opération, on peut traiter la .toile aveo un agent de   disso-     lution   ou par la chaleur, La nappe, ainsi que la face anté- rieure de la toile, doivent être faites en fibres qui ne sont pas affectées par l'agent de dissolution, ni par le traitement à chaud. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Grâce au fait que les fibres de la face postérieure sont soudées entre elles, le   procède   dit "aux aiguilles" offre un      avantage complémentaire en ce sens que lea fibres   incorporées   par les aiguilles sont plus fortement assemblées avec la toile. 



   Dans un autre mode de mise en oeuvre de l'invention, la face antérieure de la toile à double couche peut recevoir, avant ou après le traitement par l'agent de dissolution ou par la chaleur, une couche de mousse en matière plastique présentant un réseau de pores communiquant entre eux. Cette couche peut être appliquée par laminage, coulée, etc ... 



   Lorsque la toile est dotée d'une nappe feutrée ou d'une couche formée par une mousse de matière plastique destinée à l'obtention d'une face sans empreinte, il n'est pas nécessaire que la toile soit formée par deux couches et on peut au con- traire utiliser une toile à couche unique présentant les carac téristiques indiquées précédemment pour la face postérieure de la toile à doux couches. 



   L'invention concerne donc un procédé pour la confection d'une toile nattée à couches multiples, présentant une face postérieure rigide pour améliorer la perméabilité de la toile, 
Les essais qui seront décrits ci-après, indiquent dans quelle proportion la rigidité contribue à améliorer la perméabilité de la toile. Les essais ont été mis en oeuvre pour déterminer la perméabilité à l'eau de deux toiles doubles différentes, portant sur la face antérieure une nappe fixée par le procédé aux aiguilles. Les toiles ont été utilisées en état de oom- pre on et les essais ont été mis en oeuvre avant et apres le traitement à chaud exerçant son action sur la face   postérieu-   re, Pendant les essais, les toiles ont été serrées sous une pression de 125 kgs/cm2 entre deux cylindres métalliques d'un diamètre de 70 cm.

   L'eau a été appliquée au centre de la presse 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 sous une pression de 2 kgs/cm2et   on %   mesuré la quantité d'eau que laissait passer   la   toile. Les résultats des   essais   précites sont consignés dans le tableau   ci-après :   
 EMI8.1 
 
<tb> perméabilité <SEP> (ml/min)
<tb> 
<tb> Avant <SEP> Après
<tb> 
<tb> traitement <SEP> traitement
<tb> 
<tb> 
<tb> 
<tb> Toile <SEP> A <SEP> ..... <SEP> 246 <SEP> 568
<tb> 
<tb> Toile <SEP> B <SEP> ..... <SEP> 564 <SEP> 812
<tb> 




   <Desc / Clms Page number 1>
 



    Dehydration fabric comprising one or more layers, and method for its manufacture *
In machines for chipping, cardboard and cellulose preparation, endless woven fabrics of various types have long been used to facilitate the extraction of water from the strip obtained,
In the pressing section of the machine, the dehydration is carried out between rotating cylinders where the paper or pulp web is supported by a woven fabric cloth, while the water is extracted in the press on the paper roll or through the woven fabric These woven fabrics can have very large meshes,

   formed by strongly twisted yarns or by synthetic material filaments, but they can also be present under the force of basketweave and felted fabrics, mainly of wool. When it is not necessary that the roller. receiving the strip of paper or pulp is totally

 <Desc / Clms Page number 2>

 free of prints, we can use canvas with open quails, while the manufacture of a smooth paper requires the latinization of a felted wool.

   More recently, this felted wool has been replaced by felted fabrics @ the stability and the absence of imprints are @ by the process known as "with needles. In one of the known processes, the fabric is strongly basketweave, and the fibers partly coming out of the yarn after the braiding are reincorporated into the fabric by the fact that a large number of needles with hooks directed downwards are passed through this fabric. a pad of synthetic fibers of wool or a mixture of these materials in a manner similar to one or both sides of a backdrop.

   Attempts have also been made to laminate, cast or otherwise fix a layer of plastic foam material, presenting on the side of the backdrop a reflection of pores communicating with each other, On the side of the backdrop. canvas presented to the paper, we obtain in this way a layer without imprint and absorbing water.



   Simple open mesh fabrics are formed by widely spaced threads and do not prevent water from flowing out but leave imprints on the web of paper or pulp. The fabrics belonging to other types do not leave any imprint, but oppose a greater resistance to the flow of water:

  @ to facilitate this flow of water, grooves or channels are provided on the lower cylinder of certain presses so that the flow path of the water through the felted fabric is as short as possible. Similarly we tried to facilitate the flow of water by allowing the canvas

 <Desc / Clms Page number 3>

 openwork to walk between the felted canvas and the lower cylinder. The latter proceeds has a drawback in that it is necessary to provide distion devices for adjusting the voltage and controlling the two fabrics.



  The whole machine thus becomes more complicated, while the replacement of the felted fabric and the cleared fabric also becomes more difficult when necessary.



   The present invention relates to a process for the manufacture of a dewatering fabric, having in combination the favorable characteristics of the perforated fabric and the felted fabric. A smooth, imprint-free appearance is established on the motor side of the fabric, while the rear side is open and rigid so as to facilitate dehydration. This dehydration fabric is of the type comprising * at least one face without imprint (the active face), and at least a first layer (on the opposite faoe) formed by a staple fiber yarn or by multiple filaments of synthetic material.

   The dehydration fabric is essentially characterized in that the first (synthetic) layer is transformed in a manner known per se into a strong and dimensionally stable perforated fabric by a heat treatment (or) by means of conditioning agents. appropriate swelling or dissolution, while the or other layer (s) of the fabric are kept free of imprints, or shaped by the treatment. aforementioned so as not to present an imprint.



   Various characteristics can be given to the active @ and to the rear face of the dehydration fabric @ @ by choosing different yarns and the different weaving modes of the double-bonding dehydration fabric (i.e. that the fabric comprises two or three simple tolite which are assembled during weaving by the fact that the threads of an elementary fabric are also used to bind the threads of the second elementary fabric),
An example of double tying is shown in the accompanying drawing.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig 1 shows the design of a double crossed woven fabric with four bars,
Fig. 2 schematically shows a plan view of the canvas,
The figure is a coronal cross-sectional view.



   According to fig. 2, the fabric comprises in the warp threads of active face 1 and threads of posterior face 2 and in the weft of threads of active face 3 as well as threads of rear face 4. If the threads of the rear face are replaced By using plastic filaments, a heterogeneous dehydration fabric having the desired properties is obtained in the simplest manner. There are some difficulties to overcome when it comes to weaving together materials as different as plastic threads and filaments.

   In addition, the fabric is sensitive to abrasion, since the threads are exposed on the posterior face, at the points of bonding of the plastic filaments, and are clamped between the cylinder and the hard plastic filaments,
According to the present invention, the rear face of the fabric is therefore woven with fibers or aveo son. Multiple filament. The multiple filament fibers or yarns are partially made from synthetic fibers. Under the action of a subsequent heat treatment and (or) treatment with suitable swelling or dissolving agents, the fibers or yarns in multiple filaments are welded together to form a homogeneous whole.

   This treatment, which gives the characteristics of a rigid openwork fabric to the posterior face of the canvas, offers in particular an advantage in that the binding threads of the anterior face of the canvas, which then pass over the posterior face, are to a certain extent embedded in the tender threads of the posterior face and remain in this position even after the treatment transforming the posterior threads into rigid threads.



   It is obvious that the appetizing fibers on the anterior face of the fabric are not distressed by the heat, nor by the dissolving agents employed by the treatment.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The transformation of the posterior face into openwork and rigid fabric can be implemented in two different ways Dana a first variant, the transformation takes place essentially as described and below * The thread intended for the fabric of the posterior face is made from in the usual way by eardage, spinning, optionally by twisting a tibreune material formed completely or partially by discontinuous synthetic figres having the property of swelling and of dissolving in agents suitable for this purpose.

   The fabric of the posterior face can be made with synthetic fibers in the form of multiple filament yarns; having similar properties with respect to different dissolving agents. After weaving, the fabric is treated by immersion, application or spraying with a dissolving agent, at a concentration, at a temperature and for a period of time such that the fibers of the yarn swell and are even superficially dissolved. The treatment is completed by dilution or evaporation of the dissolving agent. The initially soft and flexible fabric becomes after the treatment rigid and perforated, given that the fibers are immobilized in the positions which they occupied at the end of the treatment. A fabric is also obtained having stable dimensions.



   In the second variant of the process, the rear face of the fabric can be made with fibers or multiple filament yarns for which high-polymers are used, comprising on one side a mixture of thermoplastic synthetic fibers exhibiting a relatively low melting point and on the opposite side of fibers exhibiting a relatively high melting point. After weaving, the fabric is heated to a temperature above the melting point of the fibers melting at a relatively low temperature, but not above the melting temperature of the other fibers.

   This heater must be put in

 <Desc / Clms Page number 6>

 works while the fabric is stretched (exactly as in the treatment with the dissolving agent in the variant previously described), so that the yarns are maintained in the positions which they are intended to occupy during use of the fabric. Thanks to this treatment, fibers or yarns in multiple filaments are partially bound together, and the cooled fabric is rigid and perforated on the back side.



   The fabrics produced according to this variant can be additionally freed from the imprints by one of the treatments described below.



   After weaving, but before the treatment with heat or with the dissolving agent, the front face of the fabric is basketweave so that the fibers emerging from the fabric are strongly felted on this face. The fabric thus felt is then treated by the needle process so that the protruding fibers are reincorporated into the fabric.



   This results not only in a face having no imprint, but also in good stabilization of the entire fabric.



   Before the treatment with the swelling agent or the heat, it is possible to apply a web of fibers on the anterior face, possibly even on the posterior face, and then subject the web to the treatment by the needle process so as to fix the web. to the canvas. After this operation, the web can be treated with a dissolving agent or by heat. The web, as well as the front face of the web, should be made of fibers which are not affected by the agent. dissolving, or by heat treatment.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   Thanks to the fact that the fibers of the rear face are welded together, the so-called "needle" process offers an additional advantage in that the fibers incorporated by the needles are more strongly assembled with the fabric.



   In another embodiment of the invention, the front face of the double-layered fabric may receive, before or after the treatment with the dissolving agent or by heat, a layer of plastic foam having a network of pores communicating with each other. This layer can be applied by rolling, casting, etc.



   When the canvas is provided with a felted sheet or with a layer formed by a plastic foam intended to obtain a face without imprint, it is not necessary for the canvas to be formed by two layers and one can instead use a single layer fabric having the characteristics indicated above for the back side of the soft layered fabric.



   The invention therefore relates to a method for making a basket weave fabric with multiple layers, having a rigid rear face to improve the permeability of the fabric,
The tests which will be described below indicate in what proportion the rigidity contributes to improving the permeability of the fabric. The tests were carried out to determine the permeability to water of two different double cloths, bearing on the anterior face a web fixed by the needle process. The fabrics were used in working condition and the tests were carried out before and after the heat treatment exerting its action on the posterior face. During the tests, the fabrics were tightened under a pressure of 125 kgs / cm2 between two metal cylinders with a diameter of 70 cm.

   Water was applied to the center of the press

 <Desc / Clms Page number 8>

 under a pressure of 2 kgs / cm2 and the quantity of water that the canvas allowed to pass through was measured. The results of the aforementioned tests are given in the table below:
 EMI8.1
 
<tb> permeability <SEP> (ml / min)
<tb>
<tb> Before <SEP> After
<tb>
<tb> treatment <SEP> treatment
<tb>
<tb>
<tb>
<tb> Canvas <SEP> A <SEP> ..... <SEP> 246 <SEP> 568
<tb>
<tb> Canvas <SEP> B <SEP> ..... <SEP> 564 <SEP> 812
<tb>



    

Claims (1)

RESUME 1 - Ce procédé pour la confection d'une toile de déshy- dratation à couches multiples, comprenant par exemple deux ou plusieurs couches et présentant une face antérieure ne lais-, sant aucune empreinte, et une face postérieure portant une couche en matière synthétique, cette toile étant destinée à l'utilisation dans la presse d'une maohine à faire le papier ou similaire, consiste à confectionner une toile à plusieurs couches dont l'une au moins est faite en matière synthétique et à traiter cette toile après sa confection pour la transfor- mation de la couche synthétique en un tissu rigide, présentant des dimensions stables, .des mailles largement ouvertes, et similaire à une toile ajoutée. ABSTRACT 1 - This process for making a multi-layer dehydration fabric, comprising for example two or more layers and having an anterior face leaving no imprint, and a posterior face carrying a layer of synthetic material, this canvas being intended for use in the press of a machine for making paper or the like, consists in making a canvas with several layers of which at least one is made of synthetic material and in treating this canvas after its preparation for converting the synthetic layer into a stiff fabric, having dimensionally stable, wide open mesh, and similar to an added canvas. 2 - On utilise une matière synthétique dont le point de fusion est inférieur à celui des autres parties de la toi- le, et on porte la température pendant le traitement au-dessus du point de fusion de la matière synthétique, mais au-dessous du point de fusion des autres parties de la toile. 2 - A synthetic material is used whose melting point is lower than that of the other parts of the canvas, and the temperature is raised during the treatment above the melting point of the synthetic material, but below the melting point of other parts of the canvas. 3 - On applique sur les deux faces de la couche en matière synthétique une couche ne laissant aucune empreinte, <Desc/Clms Page number 9> 4 - On applique sur la toile au moins une couche d'une mousse de matière plastique présentant un réseau de pores com- muniquant entre eux, 5 - On traite la face antérieure pour améliorer la consti tutlon ne laissant aucune empreinte. 3 - A layer that leaves no imprint is applied to both sides of the synthetic material layer, <Desc / Clms Page number 9> 4 - At least one layer of a plastic foam having a network of pores communicating with each other is applied to the fabric, 5 - The anterior face is treated to improve the construction, leaving no imprint. 6 - Ce traitement comprend la formation d'une nappe, ou le procède dit "aux aiguiles 7 - Ce traitement consiste à Incorporer aux aiguilles une nappe de façon à la fixer à la face antérieure. 6 - This treatment includes the formation of a web, or the so-called "needle 7 - This treatment consists in Incorporating a sheet into the needles so as to fix it to the anterior face. 8 - Dans une variante du procédé, on confectionne une toi- le de déshydratation par tissage d'une toile à couches multiples comprenant un tissu de race antérieure et un tissu de face pos- térieure, et ce de façon que les fils de l'un des deux tissus soient utilisés pour lier les fils du deuxième tissu, on utili- se pour le tissage de la face postérieure des fils en matière synthétique dont le point de fusion est intérieur à celui des autres parties de la toile, on porte cette toile à couches mul- tiples à une température supérieure au point de fusion de la' matière synthétique, mais inférieure au point de fusion des autres parties de la toile. 8 - In a variant of the process, a dehydration fabric is made by weaving a multi-layered fabric comprising a fabric of the anterior race and a fabric of the rear face, and this so that the threads of the one of the two fabrics are used to bind the threads of the second fabric, we use for the weaving of the posterior face of the synthetic material threads whose melting point is inside that of the other parts of the fabric, we wear this fabric multilayered at a temperature above the melting point of the synthetic material, but below the melting point of other parts of the fabric. 9 Une autre variante de mise en oeuvre du procédé consiste 4 tisser et à traiter une toile à plusieurs couches, présentant une couche formant la face antérieure et une cou- che formant la face postérieure, à tisser la couche de la face postérieure avec des fils en matière synthétique se prêtant à la dissolution partielle dans un agent approprié et à cet effet à former la couche de la face antérieure avec une ma- tière n'entrant pas en dissolution lorsqu'elle est traitée aveo l'agent précité à traiter la toile à couches multiples avec l'agent de dissolution et à annuler finalement l'action exercée par cet agent sur la toile. <Desc/Clms Page number 10> Another alternative embodiment of the method consists of weaving and treating a multi-layered fabric, having a layer forming the front face and a layer forming the rear face, weaving the layer of the rear face with threads. made of synthetic material suitable for partial dissolution in a suitable agent and for this purpose to form the layer of the anterior face with a material which does not dissolve when it is treated with the aforementioned agent to be treated the fabric layer with the dissolving agent and ultimately canceling out the action exerted by this agent on the web. <Desc / Clms Page number 10> 10 A titre de produit industriel nouveau, une toile de déshydratation obtenue par ce procédé. As a new industrial product, a dewatering cloth obtained by this process.
BE653796D BE653796A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE653796A true BE653796A (en)

Family

ID=206334

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE653796D BE653796A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE653796A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2342368A1 (en) * 1976-02-24 1977-09-23 Nordiska Maskinfilt Ab FORMING CLOTH FOR PAPER MACHINES, CELLULOSE MACHINES AND SIMILAR MATERIALS
EP0266853A1 (en) * 1986-11-06 1988-05-11 ASTEN GROUP INC. (a Delaware corporation) Papermaker's wet press felt having multi-layered base fabric

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2342368A1 (en) * 1976-02-24 1977-09-23 Nordiska Maskinfilt Ab FORMING CLOTH FOR PAPER MACHINES, CELLULOSE MACHINES AND SIMILAR MATERIALS
EP0266853A1 (en) * 1986-11-06 1988-05-11 ASTEN GROUP INC. (a Delaware corporation) Papermaker's wet press felt having multi-layered base fabric
US4759975A (en) * 1986-11-06 1988-07-26 Asten Group, Inc. Papermaker's wet press felt having multi-layered base fabric

Similar Documents

Publication Publication Date Title
KR101298092B1 (en) A apparatus and method for manufacturing yarn using paper mulberry
WO1999047737A1 (en) Novel woven fabric, method for making same, and resulting garments
BE653796A (en)
FR2659362A1 (en) PROCESS FOR TREATING TEXTILE PARTS BY HIGH-PRESSURE WATER JETS.
EP1159475B1 (en) Method for obtaining a woven fabric
FR2522341A1 (en) Selvedge treatment of woven natural fabric - by heat-sealing on loom to increase prodn. speed and eliminate unravelling
EP0644287B1 (en) Weft knitted biodegradable textile support for thermofusible interlining
JPS5881606A (en) Preparation of soft raw silk
BE418604A (en)
CN109881405A (en) A kind of gauze textile technology
US2127228A (en) Manufacture of rewoven carpet
CH471961A (en) Device on a window, in particular stable window, for holding a window sash in selectable positions
FR2714082A1 (en) Method of manufacturing an embroidered elastic fabric.
RU2367738C2 (en) Expendable regenerable displacing agent for improved paper dehydration
BE452950A (en)
BE715908A (en)
BE634834A (en)
BE408283A (en)
BE438534A (en)
Shearer Artificial silk; a review of british progress. The industrial development of viscose
BE670241A (en)
Woodhouse The Finishing of Jute & Linen Fabrics
CH389158A (en) Casting plaster bandage to prepare surgical casts
BE410445A (en)
BE444212A (en)