BE569065A - - Google Patents

Info

Publication number
BE569065A
BE569065A BE569065DA BE569065A BE 569065 A BE569065 A BE 569065A BE 569065D A BE569065D A BE 569065DA BE 569065 A BE569065 A BE 569065A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
neck
containers
orifice
further characterized
closure system
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE569065A publication Critical patent/BE569065A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D47/00Closures with filling and discharging, or with discharging, devices
    • B65D47/04Closures with discharging devices other than pumps
    • B65D47/06Closures with discharging devices other than pumps with pouring spouts or tubes; with discharge nozzles or passages
    • B65D47/061Closures with discharging devices other than pumps with pouring spouts or tubes; with discharge nozzles or passages with telescopic, retractable or reversible spouts, tubes or nozzles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Closures For Containers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à des récipients et des systèmes de fermeture destinés à ceux-ci, ainsi qu'à des procédés pour produire ces sys- tèmes ; elle se rapporte en particulier à des   conbipaisons   de'parois de réci- pients et de systèmes de fermeture et aux procédés pour établir de telles com- binaisons, procédés dans lesquels le fabricant de récipients doit seulement for- mer de façon spéciale l'ouverture normale du récipient, en laissant à la person- ne chargée de remplir le récipient le soin d'appliquer le système d'obturation requis à cette ouverture. 



   La présente invention s'applique particulièrement, bien que nulle- ment en ordre principal, aux récipients métalliques de petites dimensions, dont celui désigné par le terme de "tambour" est un exemple typique, bien que non limitatif. jusqu'a présent, lorsqu'il s'agissait d'équiper de tels récipients de systèmes de fermeture, il était de pratique courante que le fabricant du ré- cipient établisse non   (seulement   l'orifice dans la paroi du récipient, mais que, de plus, il fixe le système de fermeture autour de cet orifice. Il existe une multitude considérable de systèmes de fermeture disponibles pour cette applica- tion, de même qu'il existe une diversité considérable de solutions préférées parmi les divers utilisateurs de récipients, en ce qui concerne les systèmes de fermeture.

   Il en résultait une situation difficile pour les fabricants de ré- cipients. 



   Premièrement, les fabricants de récipients devaiént soit tenir un inventaire des différents systèmes de fermeture des divers types, soit manipuler ceux-ci, et établir leur fabrication conformément aux désirs de leurs clients. 



  Ces systèmes de fermeture, confectionnés par divers fabricants d'assemblages d'obturation, étaient habituellement spécifiés par le client dans son ordre adres- sé au fabricant de récipients, de sorte que ce dernier n'avait pas de choix en la matière. De plus, les fabricants de récipients devaient disposer constam- ment de jeux de matrices approprias pour la formation d'orifices dans les parois des récipients et pour l'application des systèmes de fermeture particuliers dans ces orifices. 



   Toutes ces activités   exigeaint   du temps et de la main d'oeuvre pour les manipulations, la tenue de registres et les expéditions, en plus du temps de production requis pour ajuster les matrices dans les machines, la formation des orifices et l'application des systèmes de fermeture à ceux-ci. 



   Cette façon de munir les récipients de systèmes de fermeture ainsi établis entraînait un accroissement des difficultés pour les fabricants de ré- cipients dans là mesure où le nombre des types de systèmes de fermeture   augmen-   tait. Plus le nombre de types à manipuler était important, et plus grand était le nombre d'erreurs, de réclamations et d'ajustements à effectuer. 



   De plus, cette manière connue d'équiper les récipients avec les systèmes de fermeture ainsi établis entraînait une dépense!' qui incombait en fin de compte à l'acheteur des récipients, que l'on désigne communément par le ter- me de "conditionneur". En plus du coût initial des récipients ainsi équipés, les conditionneurs devaient supporter des frais supplémentaires, car, norma- lement, ils devaient enlever des éléments tels que des chapeaux à vis et des goulots, afin d'ouvrir les récipients en vue de leur remplissage, et devaient ensuite remettre en place ces éléments après le remplissage. Chacune de ces opérations exigeait du temps et impliquait des frais de main-d'oeuvre. 



   La combinaison et le procédé suivant la présente invention élimi- nent les inconvénients énumérés ci-dessus, et d'autres, inhérents à la technique connue à ce jour, et apportent une plus grande simplification, ainsi que d'autres avantages, à la branche qui s'occupe d'équiper les récipients d'un système de fermeture voulu.

   En ce qui concerne de fabricant de récipients, l'invention permet de réduire l'intervention de celui-ci à la formation, dans la paroi du récipient, d'un orifice d'un type et de dimensions normalisées, muni de son 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 élément de bordure spécial façonné, ainsi qu'à l'application manuelle de cha- peau de fermeture temporaires, désignés généralement par le terme de "capsules anti-poussière", sur ces orifices, de manière à maintenir les récipients fermés au cours du transport vers l'installation du conditionneur. Ces capsules an- ti-poussière sont également normalisées et, comme elles peuvent être réemployées, elles sont retournées périodiquement par le conditionneur, de sorte que la seu- le dépense à envisager est représentée par leur coût initial, plus des rempla- cements partiels de temps en temps.

   Ces dapsules sont d'une fabrication très peu onéreuse, de sorte que le coût d'une réserve suffisante de ces capsules ne constitue à aucun moment un facteur d'importance. 



   Lorsque le conditionneur a pris des dispositions en vue d'utiliser les récipients formés de manière à présenter de tels orifices normalisés, et équipés de capsules anti-poussière, on place ces récipients sur la chaîne de remplissage, on enlève les capsules anti-poussière, on remplit les récipients, on applique à la main des systèmes de fermeture choisis d'avance sur les orifi- ces normalisés, à peu près de la même manière dont on avait appliqué précédem- ment les chapeaux anti-poussière, après quoi un outil de sertissage est mis en place en vue de sertir rapidement le système de fermeture à l'emplacement vou- lu de l'orifice.

   La couronne de montage du col du système de fermeture s'ajus- te dans l'orifice de la même manière et reçoit l'outil de sertissage de la mê- me façon, quels que soient le type et les dimensions du chapeau, ou du chapeau et du goulot, employés avec ce col, en vue de constituer l'assemblage du goulot. 



   Partant de ce qui précède, le principal objet de la présente inven- tion consiste à améliorer les combinaisons "système de fermeture-paroi de réci- pient". 



   Un autre objet de la présente invention consiste à améliorer les méthodes d'application de tels systèmes de fermeture aux parois des récipients, en vue de la formation de telles combinaisons. 



   Un autre objet de la présente invention consiste à éliminer une partie importante du travail requis à ce jour pour la formation des combinai- sons "système de fermeture-paroi de récipient".. 



   Un autre objet de la présente invention consiste à permettre la formation d'orifices normalisés de format et de conformation uniques dans les parois du récipient, ces orifices étant cependant capables de recevoir une gran- de variété de systèmes de fermeture. 



   Un autre objet de la présente invention consiste à établir des sys- tèmes de fermeture de divers types et dimensions, tous comportant le même élé- ment profilé de fixation normalisé qui permet de les assujettir à des orifices formés d'avance dans les parois des récipients. 



   Un autre objet de la présente invention consiste à établir de tels systèmes de fermeture qui comportent des goulots de diverses formes et dimen- sions.. 



   D'autres objectifs de l'invention, plus détaillés que ceux énumérés plus haut, s'imposent pour une part à l'esprit et, pour une autre part, seront mis en évidence au cours de la description, qui suit, de l'invention, cela en se reportant aux dessins annexés. Dans ces dessins : 
La fig. 1 est une vue partielle en élévation de la partie supérieu- re d'un récipient suivant l'invention, un fragment étant arraché et étant re- présenté en coupe, afin de mettre en évidence l'application d'un système de fermeture, en conformité avec la présente invention, à la tête d'un récipient. 



   La fig. 2 est une vue fragmentaire en coupe de la partie supérieure ou tête d'un récipient, cette vue montrant le premier stade de la formation d'un orifice normalisé sur cette tête. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fige 3 est une vue analogue, montrant l'orifice en question à l'état achevé. 



   La fig. 4 est une vue en plan de dessus d'un système de fermeture   @   du type représenté dans la fige 1, préalablement à son application à la paroi du récipient. 



     ''La   fig. 5 est une vue en coupe verticale prise suivant la ligne 5-5 de la fig. 4, en regardant dans la direction des flèches. 



   La fige 6 est une vue en plan de dessous du système de fermeture représenté dans les figs. 4 et 5. 



   La fig. 7 est une,vue partie en élévation et partie en coupe de la tête et de la partie supérieure d'un récipient, où l'on voit le système de fer-   m,eture   de la fig. 5, après que celui-ci a été appliqué à la main à l'orifice ,normalisé et où il est prêt à être serti dans celui-ci. 



    @   
La fig. 8 est une vue analogue à la fig. 7, mais où l'on voit l'ou- til de sertissage appliqué sur le système de fermeture. 



   La fig. 9 est une vue analogue à la fig. 8, où l'on voit le sertis- sage effectué. 



   La fig. 10 est une représqntation à plus grande échelle, partie en coupe, de l'assemblage terminé suivant la fig. 9, après le retrait de l'outil de sertissage. 



   La fig. 11 est une vue en coupe verticale de l'assemblage des figs. 



  1, 7, 9 et 10, le chapeau de fermeture étant enlevé et le goulot étant dans la position avancée. 



   La fig. 12 est une vue analogue à la fige 10 et montrant un col de dimensions et de forme différentes, muni d'une couronne de sertissage et appli- qué au même orifice normalisé, 
La fige 13 est une vue partielle en coupe de l'assemblage de la fig. 12, où l'on voit le goulot de cet assemblage inversé, de manière à occuper la position avancée en vue de l'écoulement. 



     ¯ Les   figs. 14 et 15 sont des vues analogues respectivement aux figs. 



  12 et 13 et montrant 1 .application d'un goulot de forme différente au récipient, moyennant   1 adaptation'de   la même couronne de sertissage au même orifice stan- dardisé de la paroi du récipient. 



   Les figs. 16 et 17 sont des vues de détail en coupe, qui représen- tent, respectivement, un col formé en une matière plastique et l'assemblage de celui-ci avec l'orifice de la paroi du récipient, effectué d'une manière sen- siblement identique à celle des modes de réalisation précédentes. 



   La fige 18 est une vue analogue à la fige 10, mais montrant un au- tre système de fermeture appliqué de la manière normalisée. 



   La fige 19 est une vue partielle en coupe verticale d'un col établi en deux parties et formé par l'assemblage à sertissage entre la manchette file- tée et l'élément de montage. la fig. 20 est une vue partielle en coupe de la couronne de sertis- sage contenant une bague de bourrage formée d'avance et faisant partie du systè- me de fermeture. 



   L'orifioe normalisé de la paroi du récipient et l'adaptation à cet orifice, d'un système de fermeture, ont été représentés dans leur application à la tête d'un récipient où celle-ci est montée à joint étanche. Il est cepen- dant bien entendu que, si nécessaire, l'orifice normalisé et le système de fer- meture qui lui est destiné peuvent être appliqués à une paroi de récipient dans 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 les positions autres que celles représentées ici et, de plus, peuvent être adaptés à des têtes appelées à être appliquées sur les extrémités ouvertes de récipients d'ailleurs complètement façonnés. 



   Dans l'exemple de réalisation représenté dans la fige 1, on voit un récipient, désigné de façon générale par 1, mani d'une tête 2 à laquelle un système de fermeture 3 a été adapté par sertissage sur la bordure profilée pré- vue autour d'un orifice formé dans le plateau ou la base 4 de   la'tête.   



   En ce qui concerne la formation de cet orifice, on se reportera à la fig. 2 où l'on voit le plateau 4 de la tête repoussé vers   le haut   de manière à présenter une tubulure 5, dont les parois s'infléchissent vers'l'intérieur en 6, de manière à border l'orifice 7. Cet élément profilé est obtenu par la première des deux opérations prévues pour produire l'orifice normalisé dans la tête. Ce façonnage de la matière constitutive de la tête peut être exécuté si- multanément ou non avec la formation des portions d'embase 8, 9 à partir de la tôle plane qui sert au façonnage de la tête. Ce bridage de la bordure de la tête a pour effet de surbaisser le plateau 4 de la tête par rapport au joint de sertissage 10 qui borde la tête. 



   Dans la fig. 3, l'élément profilé qui' entoure l'orifice a été re- présenté sous sa forme achevée. Celle-ci est obtenue par une simple opération supplémentaire de matriçage, à la suite de laquelle la tubulure qui borde l'o- rifice définitif 11 est évasée en 12 et ensuite rabattue vers l'intérieur.et vers le bas,   jusqu'.au   contact intime, en formant un bourrelet 13, pour se ter- miner par une portion 14 couchée contre la surface intérieure de la portion 12 inclinée vers l'extérieur. La portion 14 s'étend sur une partie importante de la hauteur de la tubulure, et ne laissant guère, à la base de la tubulure 12, qu'une partie arrondie 15 non renforcée par le rabattement. Toutefois,   cette   partie arrondie est renforcée par le fait de son profilage curviligne, tel que représenté. 



   L'orifice 11 est établi de manière à présenter des dimensions tel- les, qu'il puisse recevoir un grand nombre de systèmes de fermeture différents, allant jusqu'au plus grand système de fermeture susceptible d'être utilisé avec les récipients dont les dimensions sont comprises dans la gamme qui entre en ligne de compte pour la présente invention. La bordure façonnée, profilée pour cet orifice, constituée par la tubulure évasée 12 et la portion 14 rabattue vers l'intérieur de celle-ci, est d'une solidité et d'une conformation telles que, par une simple opération de sertissage, la couronne de montage, constituée de manière appropriée, et qui peut être aisément façonnée sur une grande va- riété de cols, peut être sertie efficacement à la paroi du récipient, unique- ment depuis l'extérieur, après que le récipient a été achevé et rempli.

   De plus, et comme il ressortira de la description qui suit, l'élément profilé de bor- dure s'adapte très aisément à l'intérieur de la couronne de montage du col, en plaçant simplement la couronne de montage par-dessus dudit élément de bordure. 



   Dans le fig. 3, on a représenté un fragment d'une capsule ou d'un chapeau anti-poussière appliquée sur l'élément de   bordure.12,   13 et 14. Ce chapeau, analogue à ceux employés précédemment sur des récipients, est établi en métal léger peu coûteux ou en une matière plastique et est généralement consti- tué par un fond 16 en forme de disque,entouré d'une bordure 17 orientée vers le bas et   vers'1'intérieur.Cette   bordure est suffisamment..élastique et peut présenter des* cannelures verticales, ou être façonnée d'une autre manière, afin de lui permettre de s'engager élastiquement sur le bourrelet 13 par une simple action de la main et d'en être retirée de la même manière.

   Néanmoins, ce chapeau res- te en place de manière à assurer l'obturation de l'orifice et sa protection contre la pénétration des poussières pendant que le récipient est transporté vers le conditionneur et jusqu'au moment de son emploi. 



   Après que le chapeau anti-poussière a été enlevé, l'élément profilé 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de bordure qui entoure l'orifice est prêt à recevoir le système de fermeture. 



   Ce système peut présenter diverses formes, sauf en ce qui concerne la couronne de montage appelée à être engagée sur l'élément façonné. La fig. 5 représente un système de fermeture d'une forme économique et avantageuse, prêt à être adap- té à l'orifice de la paroi du récipient.

   Ce système comprend un col 20, un gou- lot 21 monté à coulissement dans l'ouverture du col, un bourrage intérieur invio-   lable.22   et un chapeau à vis 23 en une pièce, appliqué par-dessus du goulot et du bourrage intérieur, de manière à retenir le goulot en place dans l'ouverture et à empêcher les fuites du contenu du récipient., 
La partie   périphérique   du col 20 est conformée de manière à consti- tuer une couronne de montage, destinée à recevoir l'élément façonné de bordure qui entoure l'orifice prévu dans la paroi du récipient. Cette couronne de mon- tage   prése   une gorge ouverte vers le bas, délimitée par une portion 24, orien- tée vers le haut, du col, par une partie 25 formant un bourrelet extérieur, et par une portion de bordure 26 orientée vers le bas.

   A l'intérieur de la gorge 
27, ouverte vers le bas, ainsi formée, est logée une bague de bburrage appro- priée 28, appliquée dans le fond de cette gorge. Comme montré dans les dessins, cette bague de bourrage est du type fluant, ce qui représente un procécé d'appli- cation particulièrement favorable d'une bague de bourrage, étant donné son ca- ractère économique et simple. 



   Comme montré dans la fige 7, cette couronne de montage a été con- formée en vue de se poser par-dessus de l'élément de bordure profilé 12, 13, 14 et de recevoir cet élément à l'intérieur de sa gorge. La couronne   de¯,montage¯,   est appliquée sur l'élément de bordure profilé façonné, cela moyennant une opé- ration manuelle simple et brève, s'exerçant vers le ^bas. Ceci étant effectué, la bague de bourrage 28 repose sur la crête du bourrelet 13, prête à fluer au- tour de celui-ci sous l'effet de l'action de sertissage qui sera exécutée dans la suite.

   Cependant, ici, le point le plus important consiste en ce que tous les cols, quelles que soient leurs autres caractéristiques, sont formés de fa- çon à présenter une telle couronne de montage, elle-même appelée à s'adapter sur l'unique élément profilé de bordure normalisé de l'orifice de la paroi du récipient. 



   Intérieurement par rapport à la partie 24, orientée vers le haut, le col 20 présente une galerie annulaire 30, laquelle peut avoir diverses lar- geurs, compte tenu des dimensions ou du type de l'orifice du col et du goulot, le cas échéant, appelés à être supportés par cette nervure.   qette   nervure doit présenter une largeur minimum suffisante pour permettre l'introduction de l'en- clume intérieure de l'outil de sertissage entre la portion 24 et la jupe du chapeau à vis employé. En dehors de cette exigence miminum, la galerie 30 peut présenter diverses largeurs, afin que des cols ayant des orifices de dimensions différentes puissent être adaptés à l'orifice d'une seule dimension standar- disée, prévu dans la paroi du récipient.

   Dans le mode de réalisation du systè- me de fermeture représenté ici, le col 20 présente une paroi intérieure filetée 
31 s'étendant vers le haut à partir de la galerie 30, l'extrémité supérieure de cette paroi latérale 31 se terminant par un bourrelet 32 marquant une in- flexion vers l'intérieur et à partir duquel s'étend une partie 33 orientée vers le bas, qui s'incurve ensuite vers l'intérieur en 34 et se termine par un   cer=   cle 35 de hauteur relativement réduite. 



   Un goulot 21 est engagé à coulissement dans le cercle 35 ; il pré- sente, à son extrémité supérieure, un rebord extérieur 36 qui se place au-dessus de la gorge 34 formant bourrelet, tout en s'engageant dans cette gorge, laquelle est située entre la partie 33 et le cercle 35. A son extrémité.opposée, le goulot 21 s'élargit en 37.

   Comme ce goulot est formé en une tôle de métal lé- ger et que, d'autre part, le col est constitué en une matière analogue, il exis- te un contact suffisamment élastique entre la partie 37 du goulot et le cercle 
35 pour que le goulot puisse être tiré à la main jusqu'à la position de la fig.11, 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 position dans laquelle il forme un joint étanche aux fuites et où il se main- tient rigidement en place en vue de l'écoulement, même dans le cas où le goulot sert d'appui au récipient pendant l'écoulement. 



   La garniture de bourrage intérieure inviolable 22 comporte une partie principale qui s'adapte intimement dans l'etnémité supérieure du goulot 21, cet- te garniture servant non seulement à assurer l'étanchéité de l'extrémité du goulot, mais aussi à assurer que l'extrémité supérieure retroussée 36 de ce gou- lot demeure sur le siège qui lui est assigné par le col. Ceci est souhaitable, étant donné qu'une partie du rebord supérieur 36 du goulot et la partie en for- me de "V" de son corps supérieur, désignée par 37a, sont découpées afin de fa- ciliter l'écoulement. Ainsi, la présence de cette garniture intérieure exclut le risque, pour le rebord 36, de s'affaisser vers l'intérieur, de même que le risque de voir le collet tomber à travers le cercle 35.

   Extérieurement par rapport à son corps 22, la garniture intérieure est tournée vers le haut, vers l'extérieur et vers le bas, pour s'engager ensuite dans la bride 38, dont le bond extérieur s'adapte intimement dans la partie 33, tournée vers le bas, du col. 



   Le chapeau à vis 23, établi en une pièce, comme montré dans   les   dessins, présente une jupe 39 orientée vers le bas et pourvue d'un filet à l'ai- de duquel elle est appelée à se visser sur la face extérieure de la manchette' 31 du col, munie d'un filet complémentaire au premier, ce chapeau se terminant par un bourrelet de renforcement 40. Un disque continu de garniture et de bour- rage 41 est prévu à l'intérieur du chapeau à vis 23, de manière à recouvrir la bordure 32 du col, ce qui assure une fermeture étanche lorsque le chapeau à vis 33 est vissé en position de fermeture sur le col. 



   On décrira maintenant la manière dont le col est fixé à l'orifice de la paroi du récipient. La fig. 8 représente l'assemblage préalable du''col et de la bordure profilée de l'orifice, représentés dans la fig. 7, l'outil de sertissage étant mis en place au-dessus de cet ensemble et étant prêt à effectuer le sertissage. L'outil représenté ici et destiné à effectuer le sertissage est muni d'un élément intérieur constitué par une calotte 41 s'ouvrant vers le bas et qui constitue un moyen pour asseoir l'outil sur la courohne de montage du col, cette calotte présentant en outre une portion 42 formant' tampon de pression et destinée à presser cette couronne de montage sur l'élément profilé de bor- dure de l'orifice.

   La partie 42 formant tampon se prolonge par une partie 43 formant enclume   annulaire   intérieure, laquelle entre en contact avec la surface intérieure de la paroi 24, orientée vers le haut, de la couronne de montage. 



   Un certain nombre de mâchoires ou griffes 44 sont convenablement montées à pivotement sur l'outil au-dessus de l'élément 41. Ces griffes pré- sentent sur leur côté extérieur des surfaces 45 obliquant¯,vers l'extérieur et sont pourvues à leurs extrémités intérieures, inférieures, de becs de travail 46 orientés vers l'intérieur. Une cloche de commande circulaire 47 est montée de manière à pouvoir se déplacer convenablement dans le sens vertical sur les griffes 44 et par rapport à celles-ci. La partie inférieure 48 de cette cloche est renforcée et est conformée de manière à présenter une surface intérieure inclinée 49 d'une déclivité un peu moins accentuée que celle de la surface 45 des griffes.

   Ainsi, lorsque la cloche 47 est forcée à se déplacer vers le bas, les griffes 44 sont amenées à pivoter vers l'intérieur, de telle façon que leurs becs 46 viennent agir que la portion extérieure, tournée vers le bas, de la couronne de montage. 



   La face supérieure de chaque bec 46 s'incline vers le bas et est arrondie en 50, cette conformation correspondant à l'inclinaison de la face   ex     érieure   de la tubulure 12. Ainsi, lorsque la cloche 47 se déplace vers le bas et que le tampon de   pression   41 repose sur la couronne de montage, les extré- mités des'griffes 44   pilotent   vers l'intérieur, tandis que la portion 26 du col se trouve non seulement pliée vers l'intérieur, mais aussi légèrement tirée vers 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 le bas le long de la déclivité de la portion 12 formant tubulure.

   Simultané- ment, et vu la présence de l'enclume 43, les portions   26  et 24 sont amenées l'une vers l'autre, de manière à encaisser étroitement l'élément de bordure   a-   çonné renforcé 12,13, 14, tout en comprimant en même temps la bague de bour- rage 28. 



   L'assemblage qui en résulte et qui est représenté dans la fig. 9, où l'on voit l'outil dans sa position finale, ainsi que par la vue à plus gran- de échelle de la figo 10, est constitué de telle façon que l'élément de bordu- re profilé, renforcé et incliné 12, 13, 14 est en fait maintenu à l'intérieur d'une chambre dont l'embouchure est désormais trop petite pour permettre à cet assemblage de s'en échapper. Comme montré clairement dans la fig. 10, cette embouchure se situe entre l'extrémité inférieure 52 de la partie   26¯,orientée      vers le bas, d'une part, et la paroi opposée de la partie 24, orientée vers le haut, de la couronne de montage, d'autre part.

   Ainsi, le fait de' rabattre et   d'incliner vers le bas l'élément de bordure 12,13, 14 procure non seulement un renforcement important de cette partie, de   façon..qu'elle   puisse résister aisément à l'action du sertissage visant à fixer le col à son emplacement vou- lu, mais aussi un évasement autour duquel la couronne de montage du col peut être sertie, de manière que ce dernier soit fixé rigidement en place autour de=- l'orifice. Ceci est le cas même lorsque le sertissage est opéré entièrement sur l'extérieur du récipient fini, que ce soit à l'aide d'un simple outil à main ou d'un outil actionné par l'air comprimé, à volonté. De plus, la fixation est tout aussi efficace et aussi capable de résister à tout déplacement, que si l'on avait opéré un sertissage à la presse avant d'avoir achevé la formation du récipient. 



   Un exemple démonstratif du mode de fixation normal de l'objet de l'invention conçu en vue de l'application d'une autre forme de réalisation d'un assemblage d'obturation à un récipient, est représenté dans les figs. 12 et 13. 



  Ici, l'assemblage de fermeture comprend un goulot d'un type   différent,..qui   pré- sente un diamètre sensiblement plus grand que celui du goulot représenté dans les figs. 1 et 4   à   10. Toutefois, la lèvre de bordure pour l'orifice, ainsi que la couronne de montage du col, de même que le mode de fixation de ces éléments les uns aux autres, sont exactement les mêmes et présentent des dimensions exactement les mêmes, que dans les formes de réalisation précédentes. Ainsi, les mêmes chiffres de référence sont appliqués aux divers éléments de cette variante, et cette dernière n'exige pas une description plus détaillée. 



   Etant donné que l'orifice pratiqué dans la paroi du récipient, de même que la lèvre ou bordure qui entoure cet orifice, sont de dimensions norma- lisées, tandis que l'orifice du col et la manchette montante 55 de ce dernier possèdent un diamètre notablement plus grand que le col et la manchette repré- sentés dans les figs. 1 et 4 à 10, le corps du col doit comporter un élément qui compense cette différence. Cet élément est constitué par la galerie annu- laire 56 qui, dans cet exemple, présente une largeur notablement inférieure à celle de la galerie 30 du mode de construction précédent.

   Grâce à la présence d'une telle galerie à cet endroit, on peut faire varier les diamètres du gou- lot et de la manchette du col dans une gamme importante allant jusqu'au diamètre maximum de la, manchette du col, qui pourrait être normalement demandé par un conditionneur. 



   Dans le présent exemple, la manchette filetée 55 s'étend jusqu'à une bordure renversée 57 et se prolonge vers le bas jusqu'à un siège de bourra- ge 58, pour se terminer par une lèvre montante 59 qui contribue à maintenir en place la garniture de bourrage 60. De préférence, cette garniture de bourra- ge est appliquée par fluage sur le siège qui lui est assigné. Dans cet exemple, le goulot 61 est.du type réversible, qui peut être logé à l'intérieur du réci- pient en cours de transport et qui peut être retiré de cette position et placé dans la position d'écoulement, comme représenté dans la fig. 13. Afin d'assurer 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 un joint intime dans chacune de ces positions, le goulot est muni à son extré- mité de base d'une bordure présentant une section transversale essentiellement en forme de "S".

   Par conséquent, cette bordure présente un bourrelet 62 orien- té vers le haut et qui entre en contact avec la garniture de bourrage 60, lors- que le goulot occupe la position de transport à l'intérieur du récipient. Cet- te bordure comporte également une portion terminale 63, orientée vers le bas, qui est en contact avec la garniture de bourrage 60 lorsque le goulot est pla- cé dans la position d'écoulement. Pour parfaire une fermeture étanche aux fui- tes lorsque le goulot est suspendu à l'intérieur du récipient, on fait appel à un chapeau à vis 64 fixé à   jont   étanche par-dessus de l'extension 65, de dia- mètre réduit; du corps du goulot. 



   Dans la position de fermeture, un collier fileté 66, présentant une lèvre descendante 67, est fixé à la tubulure 55 et maintient un disque de ferme- ture 68 à la place voulue par-dessus de l'extrémité du goulot. Ce disque de fermeture 68 présente une bordure 69 qui presse le goulot sur la garniture de bourrage lorsque la lèvre 67 du collier maintient le disque pressé sur le gou- lot. 



   Lorsque le goulot est redressé dans la,position de la fig. 13, en vue de l'écoulement, le disque 68 est évidemment enlevé. Le collier   66¯,sert   alors à maintenir le goulot à joint étanche sur son siège, grâce au contact en- tre sa lèvre 67 et la couronne de bordure du goulot. 



   Les figs. 14 et 15 représentent l'application d'un goulot de type différent à la même ouverture normalisée. Ici également, la lèvre de bordure qui entoure l'orifice, ainsi que la couronne de montage du col, qui est engagée sur cette bordure, sont exactement identiques aux éléments correspondants dé- crits plus haut et, pour cette raison, sont désignées par les mêmes chiffres de référence. Ici, une galerie annulaire 70, de largeur appropriée, est interpo- sée entre la couronne de montage et la manchette filetée 71 du col. Ici égale- ment, la galerie 70 présente une largeur appropriée pour permettre l'adapta- tion d'un col donné à un orifice normalisé. 



   L'extrémité supérieure de la manchette filetée 71 est retroussée en 72 et se termine par une portion 73 pliée en sens opposé. Il est superflu de prévoir une garniture de bourrage à cet endroit, étant donné'que, pendant le transport, le bourrelet 74, prévu à l'extrémité supérieure du corps 75 du gou- lot, prend appui sur la partie 73 repliée en sens inverse et   qu'un   bouchon ou chapeau à vis complet 76 se visse sur la manchette filetée 71 du col. Ce bou- chon porte une garniture de bourrage circulaire complète 77 qui s'applique sur le bord supérieur du bourrelet 72 du col et assure le   jont   étanche requis con- tre les fuites. 



   Dans cette position d'écoulement, telle que représentée dans la fige 15, le goulot est orienté vers le haut. Ce goulot comporte une partie de base élargie 78, pourvue d'un filet, qui se visse dans le filet intérieur de la manchette 71 du col. A l'extrémité supérieure du filet 78, le goulot pré- sente un épaulement 79 qui s'oriente brusquement vers l'intérieur. Lorsque le goulot est vissé à fond dans le col, l'épaulement 79 est amené en contact   in-   time avec la face'inférieure de la partie introversée 73 du odl. Ce contact assure un joint suffisamment étanche pour empêcher les fuites pendant l'écoule- ment, sans qu'il soit nécessaire de faire appel à une garniture de bourrage. 



   Un col formé entièrement en matière plastique, dont le polyéthylène est un exemple particulièrement favorable, est représenté séparément dans la fig. 16, tandis que la fig. 17 représente ce col à un orifice normal. Le corps 80 de ce col présente une épaisseur assez importante, la surface extérieure de ce corps étant munie d'un filet 81 destiné à recevoir un chapeau ou un collier approprié 82. La paroi intérieure 83 et l'extrémité 84 de ce col sont confor- mées convenablement en vue de la réception d'un goulot de forme complémentaire, 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 qui peut être soit du type coulissant, soit du type réversible. 



   Ici, une galerie annulaire 85 s'étend vers l'extérieur, à partir du corps 80, jusqu'à une couronne de montage comprenant une partie montante 86, une partie courbe 87 à convexité extérieure et une partie descendante 88. -Ces parties 86, 87 et 88 sont conformées autant que possible - en considérant les différences inévitables entre les matières plastiques et les métaux - aux élé- ments 24, 25 et 26 de la couronne de montage décrite plus haut. Ainsi, cette couronne   de ..montage   peut s'appliquer par-dessus de la lèvre de bordure 12, 13, 14 de l'ouverture normalisée; toutefois, pour fixer efficacement la lèvre de bordure et la couronne de montage l'une à   1 autre,   il est préférable d'employer une bague métallique de recouvrement.

   Cette bague, constituée sous la forme d'un'profilé introverti, présente une partie extérieure 89, une partie supérieu- re 90 et une partie intérieure 91. On voit dans la fig. 17 que cette bague recouvre l'élément façonné 86,87, 88 en matière plastique, sur lequel elle est sertie, tout en assurant le sertissage 'intime de. cet élément en matière plasti- que par-dessus de la lèvre ou bordure façonnée de l'orifice normal. 



   La fig. 18 représente un mode de réalisation légèrement différent du col. Cette dernière variante peut être utilisée avec des récipients de pe- tites dimensions ou ceux   qui présentent'   un renfoncement moins profond entre leurs points de sertissage 92 et la base ou plateau 93 de la tête. Dans ce cas, et lorsqu'on désire disposer d'un orifice assez important, cependant que l'en- semble du système d'obturation, y compris le chapeau à vis 94, doit aboutir au niveau du joint de sertissage 92 ou à un niveau inférieur, ou adjoint au col un élément supplémentaire. Celui-oi se présente sous la forme d'un collier 95 qui se dirige vers le bas sur une distance importante à partir de la couronne de montage normale 24, 25, 26. Ainsi, une partie du col se situe dans l'inté- rieur du récipient.

   Toutefois, et tout comme dans les modes de réalisation précédents, une galerie 96 relie la partie 95 à la manchette filetée 97 du col, de sorte que le diamètre de ce dernier peut être inférieur au maximum dans tou- te la mesure voulue. Il importe toutefois de noter que, dans cette   fourme   de construction également, on utilise le même orifice normalisé et la même métho- de de fixation du col à cet orifice, que dans les autres formes de réalisation   représentée,4.   



   Pour le cas où, pour une raison quelconque, on désire constituer le col en plusieurs pièces, au lieu de l'établir d'une seule pièce, l'invention permet évidemment aussi de procéder de la sorte. Une manière de réaliser cet objectif est représentée dans la fig. 19. Ici, la galerie annulaire normale 30 et l'extrémité inférieure de la'manghette fileté 31a sont représentées com- me étant serties entre elles   le ;long   de l'extrémité intérieure de la galaxie 30, comme représenté en 30ao Cette construction permet 'également de procéder au sertissage normal de la couronne de montage sur la lèvre de bordure. De plus, il s'agit, ici également, d'un système qui peut être façonné par-le fabricant des systèmes de fermeture et appliqué par le conditionneur sur l'extérieur du récipient. 



   La fige 20 représente une vue fragmentaire qui se rapporte uniquement à la couronne de montage normale. Ici, la seule différence par rapport aux solutions exposées plus haut consiste en ce qu'une garniture de bourrage 28a, façonnée d'avance, est fixée dans le fond de la gorge 27, dans une position dans laquelle cette garniture peut se déformer convenablement autour de l'extrémi- té supérieure de'la lèvre de bordure lors du sertissage du col autour de l'ori- fice prévu dans la paroi du récipient. 



   Le nouveau procédé suivant l'invention consiste non seulement dans- la manière particulière   do.t   la lèvre de bordure est formée autbur de   l'orifice   dans la manière particulière dont le col est formé, à savoir, de façon à être pourvu de la couronne de montage nécessaire pour   s'emboîter   sur cette lèvre de bordure, et dans la manière d'établir la combinaison entre la bordure de l'orifice 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 et la couronne de montage, mais embrasse un domaine plus étendu et concerne éga-   lemeat   une nouvelle méthode de conditionnement ou de mise en vidanges.

   Ce pro- cédé supprime l'ancienne méthode consistant à faire appliquer les systèmes de fermeture par le fabricant des récipients, à enlever, en vue du remplissage, l'élément d'obturation de ce système, généralement en'le dévissant, pour refer- mer ensuite le récipient en vue du transport. Contrairement à cette méthode connue, le nouveau procédé de conditionnement permet de procéder immédiatement au remplissage et d'effectuer une seule opération de sertissage en vue d'assu- rer une obturation complète. Une autre conséquence du procédé suivant l'in- vention est que, jusqu'au moment même où il doit procéder au remplissage des récipients, le conditionneur ne se trouve pas dans l'obligation de prendre une décision quant au type du système de fermeture qu'il devra utiliser, et cela quels que soient le type et les dimensions du récipient.

   Il peut, dans des limites normalement acceptables, appliquer le système de fermeture à n'importe quel récipient qu'il a précisément sous la main, à condition que ce récipient présente un orifice normal muni d'une bordure normale. Ainsi, l'invention of- fre des facilités et des améliorations importantes dans l'ensemble du domaine, du transvasement de liquides dans des récipients. 



   Bien que, dans la plupart des cas représentés ici, les systèmes de fermeture comportent des goulots, il'est bien entendu que, dans le cas où l'on désire uniquement une ouverture sans goulot, les goulots peuvent être omis dans certains des exemples représentés, ou bien, on peut employer des cols qui ne sont pas conçus en vue de la réception de goulots.

   D'une manière plus géné- rale, on peut prévoir un orifice d'écoulement de n'importe quelle forme ou employer n'importe quel moyen pour l'écoulement, à condition que celui-ci soit supporté par un col ou un autre organe approprié, formé en vue de son applica- tion à un orifice normal, comme décrit ci-dessus et comme représenté dans les des- sins annex"s.De plus, il est évident que - bien que l'on ait représenté dans les dessins annexés et décrit dans le mémoire ci-dessus un mode de réalisation par- ticulièrement favorable et plusieurs autres variantes à titre démonstratif, de la présente invention - la description ci-dessus est uniquement faite à titre démonstratif et non pas dans un but de limitation, de sorte que tout homme de métier peut imaginer d'autres modifications et   variantes,   sans s'écarter de l'esprit de l'invention,

   ni dépasser le cadre de celle-ci. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Système de fermeture pour récipients, dans lequel la paroi   (4)   du récipient, formée de façon à présenter un orifice (11) de dimension normales, comporte une bordure (12, 14) formée d'une seule   pièce-,avec   le   pourtour   de cet orifice et faisant saillie à l'extérieur à partir de la paroi du récipient, en vue de la réception d'un col (20) appliqué depuis l'extérieur du récipient et portant un ensemble constitué par un élément de fermeture et un goulot (21, 31, 39) appartenant à un quelconque des nombreux types ou présentant des dimensions quelconques, caractérisé en ce que ledit col (20) comprend : une couronne de montage (24, 25,26) destinée à s'emboîter sur la bordure (12,13, 14) qui suit le pourtour de l'orifice dans la paroi du récipient;

   une galerie annulaire   (30,   70, 85) qui s'étend vers l'intérieur à partir de la couronne de montage (24, 25, 26) ci-dessus; et un élément façonné (31, 31a, 71,80) destiné à recevoir un élément de fermeture et faisant saillie depuis la¯.périphérie intérieure de la galerie annulaire (30, 70, 85) précitée, la disposition étant telle que le- dit élément façonné, destiné à recevoir l'élément de fermeture, est écarté par rapport à la couronne de montage (24, 25, 26) ci-dessus.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to containers and closure systems therefor, as well as to methods for producing such systems; it relates in particular to combinations of container walls and closure systems and to the methods for establishing such combinations, in which the container manufacturer only has to form the normal opening in a special way. of the container, leaving the person responsible for filling the container to apply the required sealing system to this opening.



   The present invention is particularly applicable, although not in the main order, to metal containers of small dimensions, of which that designated by the term "drum" is a typical example, although not limiting. Heretofore, when it came to fitting such containers with closing systems, it was common practice for the container manufacturer to establish not (only the orifice in the wall of the container, but that, in addition, it secures the closure system around this orifice There is a considerable multitude of closure systems available for this application, as there is a considerable variety of preferred solutions among various container users, in particular. with regard to locking systems.

   This created a difficult situation for the container manufacturers.



   First, container manufacturers should either keep an inventory of the various closure systems of the various types, or handle them, and establish their manufacture according to the wishes of their customers.



  These closure systems, made by various closure assembly manufacturers, were usually specified by the customer in their order to the vessel manufacturer, so the vessel manufacturer had no choice in the matter. In addition, container manufacturers must constantly have available sets of dies suitable for forming orifices in the walls of the containers and for the application of particular closure systems in these orifices.



   All of these activities required time and manpower for handling, record keeping and shipping, in addition to the production time required to fit dies in machines, orifice forming and application of systems. closing to these.



   This way of providing the containers with closures thus established created more difficulties for container manufacturers as the number of types of closures increased. The greater the number of types to handle, the greater the number of errors, complaints and adjustments to be made.



   In addition, this known way of equipping the containers with the closure systems thus established entailed an expense! ' which ultimately fell to the purchaser of the containers, commonly referred to as the "conditioner". In addition to the initial cost of the containers thus equipped, the packers had to bear additional costs, since, normally, they had to remove items such as screw caps and necks, in order to open the containers for filling. , and then had to put these elements back in place after filling. Each of these operations required time and involved labor costs.



   The combination and method according to the present invention eliminate the drawbacks enumerated above, and others, inherent in the art known to date, and bring a greater simplification, as well as other advantages, to the industry. which takes care of equipping the containers with a desired closing system.

   As regards the container manufacturer, the invention makes it possible to reduce the intervention of the latter to the formation, in the wall of the container, of an orifice of a standard type and dimensions, provided with its

 <Desc / Clms Page number 2>

 special shaped edge element, as well as the manual application of temporary closure caps, generally referred to as "dust caps", to these openings, so as to keep the containers closed during transport towards the installation of the conditioner. These anti-dust capsules are also standardized and, since they can be reused, they are returned periodically by the conditioner, so that the only expense to be considered is represented by their initial cost, plus partial replacements of from time to time.

   These dapsules are very inexpensive to manufacture, so that the cost of a sufficient supply of these capsules is at no time a factor of importance.



   When the conditioner has made arrangements to use the containers formed so as to have such standardized openings, and equipped with dust caps, these containers are placed on the filling line, the dust caps are removed, the containers are filled, pre-selected closures are applied by hand to the standard openings, in much the same way as the dust caps had previously been applied, after which a crimping is placed in order to quickly crimp the closure system at the desired location of the orifice.

   The closure system neck mounting crown fits into the hole in the same way and receives the crimping tool the same, regardless of the type and size of the bonnet, or cap and neck, used with this collar, in order to constitute the assembly of the neck.



   Based on the above, the main object of the present invention is to improve the "closure system-vessel wall" combinations.



   Another object of the present invention is to improve the methods of applying such closure systems to the walls of containers, with a view to forming such combinations.



   Another object of the present invention is to eliminate a significant portion of the labor required to date for the formation of "closure system-container wall" combinations.



   Another object of the present invention is to allow the formation of standardized orifices of unique size and conformation in the walls of the container, these orifices however being capable of accommodating a wide variety of closure systems.



   Another object of the present invention is to provide closure systems of various types and sizes, all having the same standard fixing profile member which allows them to be secured to pre-formed openings in the walls of the containers. .



   Another object of the present invention is to provide such closure systems which have necks of various shapes and sizes.



   Other objects of the invention, more detailed than those enumerated above, are on the one hand obvious and, on the other hand, will be demonstrated in the course of the following description of the invention. invention, with reference to the accompanying drawings. In these drawings:
Fig. 1 is a partial elevational view of the upper part of a container according to the invention, a fragment being torn away and being shown in section, in order to demonstrate the application of a closure system, in according to the present invention, at the head of a container.



   Fig. 2 is a fragmentary sectional view of the top or head of a container, this view showing the first stage in the formation of a standard orifice on this head.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig 3 is a similar view, showing the orifice in question in the completed state.



   Fig. 4 is a top plan view of a closure system of the type shown in fig 1, prior to its application to the wall of the container.



     '' Fig. 5 is a vertical sectional view taken along line 5-5 of FIG. 4, looking in the direction of the arrows.



   Fig. 6 is a bottom plan view of the closure system shown in Figs. 4 and 5.



   Fig. 7 is a view partly in elevation and partly in section of the head and of the upper part of a container, showing the closure system of FIG. 5, after this has been hand applied to the orifice, standardized and where it is ready to be crimped into it.



    @
Fig. 8 is a view similar to FIG. 7, but where we can see the crimping tool applied to the closure system.



   Fig. 9 is a view similar to FIG. 8, where the crimping effect can be seen.



   Fig. 10 is a representation on a larger scale, partly in section, of the assembly completed according to FIG. 9, after removing the crimping tool.



   Fig. 11 is a vertical sectional view of the assembly of FIGS.



  1, 7, 9 and 10, the closure cap being removed and the neck being in the advanced position.



   Fig. 12 is a view similar to fig 10 and showing a neck of different dimensions and shape, provided with a crimping crown and applied to the same standardized orifice,
Fig. 13 is a partial sectional view of the assembly of FIG. 12, where we see the neck of this inverted assembly, so as to occupy the advanced position for the flow.



     ¯ Figs. 14 and 15 are views similar respectively to FIGS.



  12 and 13 and showing the application of a neck of a different shape to the container, with the adaptation of the same crimping ring to the same standardized orifice in the wall of the container.



   Figs. 16 and 17 are sectional detail views showing, respectively, a neck formed of a plastic material and the connection thereof with the orifice in the wall of the container, effected in a sensibly manner. so identical to that of the previous embodiments.



   Fig 18 is a view analogous to Fig 10, but showing an alternative closure system applied in the standard manner.



   Pin 19 is a partial vertical sectional view of a neck made in two parts and formed by the crimp connection between the threaded sleeve and the mounting member. fig. 20 is a partial cross-sectional view of the crimping crown containing a preformed tamping ring forming part of the closure system.



   The standardized orifice of the wall of the container and the adaptation to this orifice, of a closure system, have been shown in their application to the head of a container where the latter is mounted with a sealed seal. It is of course understood, however, that, if necessary, the standard orifice and the closure system intended for it can be applied to a container wall in

 <Desc / Clms Page number 4>

 positions other than those shown here and, in addition, can be adapted to heads called to be applied to the open ends of containers otherwise completely shaped.



   In the embodiment shown in fig 1, we see a container, generally designated by 1, handled by a head 2 to which a closure system 3 has been fitted by crimping onto the profiled edge provided around. an orifice formed in the plate or the base 4 of the head.



   As regards the formation of this orifice, reference is made to FIG. 2 where we see the plate 4 of the head pushed upwards so as to present a tube 5, the walls of which bend towards'l'Interior in 6, so as to border the orifice 7. This profiled element is obtained by the first of two operations intended to produce the standard orifice in the head. This shaping of the material constituting the head may or may not be carried out simultaneously with the formation of the base portions 8, 9 from the flat sheet which is used for shaping the head. This clamping of the edge of the head has the effect of lowering the plate 4 of the head relative to the crimping joint 10 which borders the head.



   In fig. 3, the profiled member which surrounds the orifice has been shown in its completed form. This is obtained by a simple additional operation of forging, following which the tubing which borders the final orifice 11 is flared at 12 and then folded inwards and downwards, up to. intimate contact, forming a bead 13, to end with a portion 14 lying against the interior surface of the portion 12 inclined towards the exterior. The portion 14 extends over a significant part of the height of the tube, and leaving little at the base of the tube 12, a rounded part 15 not reinforced by the folding. However, this rounded part is reinforced by the fact of its curvilinear profiling, as shown.



   The orifice 11 is established so as to have dimensions such that it can receive a large number of different closure systems, up to the largest closure system capable of being used with containers whose dimensions are included in the range which is taken into account for the present invention. The shaped edge, profiled for this orifice, formed by the flared tube 12 and the portion 14 folded inwardly thereof, is of a solidity and of a conformation such that, by a simple crimping operation, the suitably formed mounting ring which can be easily shaped over a wide variety of necks can be effectively crimped to the container wall only from the outside after the container has been completed and filled.

   In addition, and as will be apparent from the description which follows, the profiled edge element fits very easily inside the mounting ring of the neck, by simply placing the mounting ring over said element. border.



   In fig. 3, there is shown a fragment of a dust cap or cap applied to the border element. 12, 13 and 14. This cap, similar to those previously used on containers, is made of light metal inexpensive or of a plastic material and is generally constituted by a disc-shaped bottom 16 surrounded by a rim 17 facing downward and inward. This rim is sufficiently elastic and may have * vertical grooves, or be shaped in another way, to allow it to engage elastically on the bead 13 by a simple action of the hand and to be removed in the same way.

   Nevertheless, this cap remains in place so as to ensure the closure of the orifice and its protection against the penetration of dust while the container is transported to the conditioner and until the time of use.



   After the dust cap has been removed, the profile element

 <Desc / Clms Page number 5>

 border which surrounds the orifice is ready to receive the closing system.



   This system can have various forms, except as regards the mounting ring called to be engaged on the shaped element. Fig. 5 shows a closure system of an economical and advantageous form, ready to be fitted to the opening in the wall of the container.

   This system consists of a neck 20, a neck 21 slidably mounted in the opening of the neck, a tamper-evident inner stuffing 22 and a screw cap 23 in one piece, applied over the neck and the inner stuffing. , so as to retain the neck in place in the opening and to prevent leakage of the contents of the container.,
The peripheral part of the neck 20 is shaped so as to constitute a mounting ring, intended to receive the shaped edge element which surrounds the orifice provided in the wall of the container. This mounting ring presents a downwardly open groove, delimited by a portion 24, oriented upward, of the neck, by a portion 25 forming an outer bead, and by a rim portion 26 oriented downward. .

   Inside the throat
27, open at the bottom, thus formed, is housed a suitable bburrage ring 28, applied in the bottom of this groove. As shown in the drawings, this stuffing ring is of the flowable type, which represents a particularly favorable method of applying a stuffing ring, given its economical and simple nature.



   As shown in fig 7, this mounting ring has been shaped with a view to resting above the profiled edge element 12, 13, 14 and to receive this element inside its groove. The crown dē, montagē, is applied to the shaped profiled edge element, by means of a simple and short manual operation, exerted downwards. This being done, the stuffing ring 28 rests on the crest of the bead 13, ready to flow around the latter under the effect of the crimping action which will be carried out below.

   However, here, the most important point is that all the collars, whatever their other characteristics, are formed so as to present such a mounting ring, itself called upon to adapt to the unique standard edge profile element of the opening in the wall of the container.



   Internally with respect to the part 24, facing upwards, the neck 20 presents an annular gallery 30, which may have various widths, taking into account the dimensions or the type of the orifice of the neck and of the neck, if appropriate. , called to be supported by this rib. This rib must have a minimum width sufficient to allow the introduction of the internal anvil of the crimping tool between the portion 24 and the skirt of the screw cap employed. Apart from this minimum requirement, the gallery 30 can have various widths, so that necks having orifices of different dimensions can be adapted to the orifice of one standard size, provided in the wall of the container.

   In the embodiment of the closure system shown here, the neck 20 has a threaded inner wall.
31 extending upwards from the gallery 30, the upper end of this side wall 31 terminating in a bead 32 marking an inward inflection and from which extends a part 33 oriented towards the bottom, which then curves inward at 34 and ends with a cer = key 35 of relatively reduced height.



   A neck 21 is slidably engaged in the circle 35; it has, at its upper end, an outer rim 36 which is placed above the groove 34 forming a bead, while engaging in this groove, which is situated between the part 33 and the circle 35. At its opposite end, the neck 21 widens at 37.

   As this neck is formed of a light metal sheet and, on the other hand, the neck is made of a similar material, there is a sufficiently elastic contact between the part 37 of the neck and the ring.
35 so that the neck can be pulled by hand to the position in fig. 11,

 <Desc / Clms Page number 6>

 position in which it forms a leak-proof seal and where it is held rigidly in place for the purpose of flow, even in the case where the neck acts as a support for the container during flow.



   The tamper-evident interior packing 22 comprises a main part which fits intimately into the upper end of the neck 21, this packing serving not only to seal the end of the neck, but also to ensure that the The upturned upper end 36 of this neck remains on the seat assigned to it by the neck. This is desirable, since a portion of the top flange 36 of the neck and the "V" shaped portion of its upper body, designated 37a, are cut to facilitate flow. Thus, the presence of this interior trim excludes the risk, for the flange 36, of sagging inwards, as well as the risk of the collar falling through the circle 35.

   Externally with respect to its body 22, the inner lining is turned upwards, outwards and downwards, to then engage in the flange 38, the outer bound of which fits intimately into the part 33, turned down, from the collar.



   The screw cap 23, made in one piece, as shown in the drawings, has a skirt 39 oriented downwards and provided with a thread through which it is called to screw on the outer face of the cuff '31 of the collar, provided with a thread complementary to the first, this cap terminating in a reinforcing bead 40. A continuous disc of lining and stuffing 41 is provided inside the screw cap 23, of so as to cover the edge 32 of the collar, which ensures a tight closure when the screw cap 33 is screwed in the closed position on the collar.



   The manner in which the neck is attached to the orifice in the wall of the container will now be described. Fig. 8 shows the preliminary assembly du''col and the profiled edge of the orifice, shown in FIG. 7, the crimping tool being placed above this assembly and being ready to carry out the crimping. The tool shown here and intended to perform the crimping is provided with an interior element constituted by a cap 41 opening downwards and which constitutes a means for seating the tool on the mounting crown of the neck, this cap having furthermore a portion 42 forming a pressure pad and intended to press this mounting ring on the profiled member of the orifice edge.

   The plug portion 42 is extended by an interior annular anvil portion 43, which contacts the interior surface of the wall 24, facing upward, of the mounting ring.



   A number of jaws or claws 44 are suitably mounted to pivot on the tool above the element 41. These claws have on their outer side surfaces 45 slanting outwardly and are provided at their inner and lower ends of working jaws 46 oriented inwardly. A circular control bell 47 is mounted so as to be able to move properly in the vertical direction on and relative to the claws 44. The lower part 48 of this bell is reinforced and is shaped so as to present an inclined interior surface 49 with a slightly less steep slope than that of the surface 45 of the claws.

   Thus, when the bell 47 is forced to move downwards, the claws 44 are caused to pivot inwards, so that their beaks 46 act that the outer portion, facing downwards, of the crown of mounting.



   The upper face of each spout 46 tilts downwards and is rounded at 50, this conformation corresponding to the inclination of the exterior face of the tubing 12. Thus, when the bell 47 moves downwards and the pressure pad 41 rests on the mounting ring, the ends of the claws 44 drive inward, while the neck portion 26 is not only folded inward, but also slightly pulled out.

 <Desc / Clms Page number 7>

 down along the slope of the portion 12 forming the tubing.

   Simultaneously, and in view of the presence of the anvil 43, the portions 26 and 24 are brought towards each other, so as to tightly encompass the reinforced a-shaped edge element 12, 13, 14, all compressing the stuffing ring 28 at the same time.



   The resulting assembly which is shown in FIG. 9, where the tool can be seen in its final position, as well as by the larger scale view of fig. 10, is constructed in such a way that the profiled, reinforced and inclined edge element 12 , 13, 14 is in fact kept inside a chamber whose mouth is now too small to allow this assembly to escape. As clearly shown in fig. 10, this mouth is located between the lower end 52 of the part 26¯, oriented downwards, on the one hand, and the opposite wall of the part 24, oriented upwards, of the mounting ring, of somewhere else.

   Thus, the fact of 'folding down and tilting the edge member 12, 13, 14 not only provides a significant reinforcement of this part, so that it can easily withstand the action of the crimping. aiming to fix the neck in its desired location, but also a flare around which the mounting ring of the neck can be crimped, so that the latter is rigidly fixed in place around = - the orifice. This is the case even when the crimping is effected entirely on the exterior of the finished container, whether using a simple hand tool or a tool operated by compressed air, at will. In addition, the fastener is just as effective and just as capable of withstanding any displacement, as if a press crimping had been performed before completing the formation of the container.



   A demonstrative example of the normal mode of attachment of the object of the invention designed for the application of another embodiment of a closure assembly to a container is shown in Figs. 12 and 13.



  Here, the closure assembly comprises a neck of a different type, which has a substantially larger diameter than that of the neck shown in Figs. 1 and 4 to 10. However, the rim lip for the orifice, as well as the mounting crown of the neck, as well as the method of fixing these elements to each other, are exactly the same and have exactly dimensions. the same as in the previous embodiments. Thus, the same reference numerals are applied to the various elements of this variant, and the latter does not require a more detailed description.



   Since the orifice made in the wall of the receptacle, as well as the lip or border which surrounds this orifice, are of standardized dimensions, while the orifice of the neck and the rising sleeve 55 of the latter have a diameter notably larger than the collar and cuff shown in figs. 1 and 4 to 10, the body of the neck must have an element that compensates for this difference. This element is formed by the annular gallery 56 which, in this example, has a width which is appreciably less than that of the gallery 30 of the previous construction method.

   Thanks to the presence of such a gallery at this location, the diameters of the neck and of the neck cuff can be varied over a wide range up to the maximum diameter of the neck cuff, which could normally be requested by a conditioner.



   In the present example, the threaded sleeve 55 extends to an upturned rim 57 and extends down to a stuffing seat 58, ending in a rising lip 59 which helps to hold in place. the stuffing liner 60. Preferably, this stuffing liner is applied by creep to the seat assigned to it. In this example, the neck 61 is of the reversible type, which can be accommodated inside the container during transport and which can be removed from this position and placed in the flow position, as shown in figure. fig. 13. In order to ensure

 <Desc / Clms Page number 8>

 an intimate seal in each of these positions, the neck is provided at its base end with a rim having a substantially "S" shaped cross section.

   Consequently, this rim has an upwardly oriented bead 62 which contacts the stuffing liner 60 when the neck occupies the transport position inside the container. This rim also has a downwardly facing end portion 63 which contacts the stuffing liner 60 when the neck is placed in the flow position. To complete a leaktight closure when the neck is suspended inside the container, a screw cap 64 is used, which is fixed tightly over the extension 65, of reduced diameter; of the body of the neck.



   In the closed position, a threaded collar 66, having a descending lip 67, is attached to the tubing 55 and maintains a closing disc 68 in the desired place over the end of the neck. This closure disc 68 has an edge 69 which presses the neck onto the stuffing liner when the lip 67 of the collar keeps the disc pressed against the neck.



   When the neck is straightened into the position of FIG. 13, in view of the flow, the disc 68 is obviously removed. The collar 66¯ is then used to keep the neck with a tight seal on its seat, thanks to the contact between its lip 67 and the crown on the edge of the neck.



   Figs. 14 and 15 show the application of a neck of a different type to the same standardized opening. Here also, the rim lip which surrounds the orifice, as well as the mounting ring of the neck, which is engaged on this rim, are exactly identical to the corresponding elements described above and, for this reason, are designated by the same reference figures. Here, an annular gallery 70 of suitable width is interposed between the mounting ring and the threaded sleeve 71 of the neck. Here again, the gallery 70 has an appropriate width to allow the adaptation of a given neck to a standard orifice.



   The upper end of the threaded sleeve 71 is rolled up at 72 and ends with a portion 73 folded in the opposite direction. It is superfluous to provide a stuffing lining at this point, given that, during transport, the bead 74, provided at the upper end of the body 75 of the neck, bears on the part 73 folded in the opposite direction. and that a complete screw cap or cap 76 is screwed onto the threaded sleeve 71 of the neck. This stopper carries a complete circular packing liner 77 which is applied to the upper edge of the bead 72 of the neck and provides the required seal against leaks.



   In this flow position, as shown in fig 15, the neck is oriented upwards. This neck has an enlarged base portion 78, provided with a thread, which screws into the internal thread of the cuff 71 of the neck. At the upper end of the thread 78, the neck has a shoulder 79 which turns sharply inward. When the neck is screwed fully into the neck, the shoulder 79 is brought into intimate contact with the lower face of the introverted part 73 of the odl. This contact provides a seal that is sufficiently tight to prevent leakage during flow, without the need for a stuffer.



   A neck formed entirely of plastic, of which polyethylene is a particularly favorable example, is shown separately in FIG. 16, while fig. 17 shows this neck with a normal orifice. The body 80 of this neck has a fairly large thickness, the exterior surface of this body being provided with a net 81 intended to receive a cap or a suitable collar 82. The interior wall 83 and the end 84 of this neck are conformable. - suitably loaded with a view to receiving a neck of complementary shape,

 <Desc / Clms Page number 9>

 which can be either of the sliding type or of the reversible type.



   Here, an annular gallery 85 extends outwardly, from the body 80, to a mounting ring comprising a rising part 86, a curved part 87 with external convexity and a descending part 88. These parts 86 , 87 and 88 are conformed as far as possible - considering the inevitable differences between plastics and metals - to the elements 24, 25 and 26 of the mounting ring described above. Thus, this crown of ..montage can be applied over the edge lip 12, 13, 14 of the standard opening; however, in order to effectively secure the rim lip and the mounting ring to one another, it is preferable to employ a metal cover ring.

   This ring, formed in the form of an introverted profile, has an outer part 89, an upper part 90 and an inner part 91. It is seen in FIG. 17 that this ring covers the shaped element 86, 87, 88 of plastic material, on which it is crimped, while ensuring the intimate crimping of. this plastic element over the lip or shaped edge of the normal orifice.



   Fig. 18 shows a slightly different embodiment of the neck. This latter variant can be used with small sized containers or those which have a shallower recess between their crimp points 92 and the base or plate 93 of the head. In this case, and when it is desired to have a fairly large orifice, however, the entire closure system, including the screw cap 94, must terminate at the level of the crimping joint 92 or at a lower level, or add an additional element to the collar. This is in the form of a collar 95 which runs down a substantial distance from the normal mounting ring 24, 25, 26. Thus, part of the collar is in the interior. laughter of the container.

   However, and just as in the previous embodiments, a gallery 96 connects the part 95 to the threaded sleeve 97 of the neck, so that the diameter of the latter can be less than the maximum to any extent desired. It is important to note, however, that in this construction also, the same standard orifice and the same method of securing the neck to this orifice are used as in the other embodiments shown, 4.



   In the event that, for any reason, it is desired to constitute the neck in several parts, instead of establishing it in one piece, the invention obviously also makes it possible to proceed in this way. One way of achieving this objective is shown in fig. 19. Here, the normal annular gallery 30 and the lower end of the threaded rod 31a are shown as being crimped together along the inner end of galaxy 30, as shown at 30ao. also proceed with the normal crimping of the mounting ring on the rim lip. In addition, this is again a system which can be fashioned by the manufacturer of the closure systems and applied by the conditioner to the exterior of the container.



   Fig 20 is a fragmentary view which relates only to the normal mounting crown. Here, the only difference with respect to the solutions set out above is that a stuffing liner 28a, shaped in advance, is fixed in the bottom of the groove 27, in a position in which this liner can properly deform around of the upper end of the rim lip when crimping the neck around the hole in the wall of the container.



   The new method according to the invention consists not only in the particular way in which the rim lip is formed within the orifice in the particular way in which the neck is formed, namely, in such a way as to be provided with the crown assembly required to fit over this edge lip, and in how to establish the combination between the edge of the hole

 <Desc / Clms Page number 10>

 and the assembly ring, but covers a wider field and also concerns a new method of conditioning or emptying.

   This process does away with the old method consisting in having the container manufacturer apply the closure systems, in removing, with a view to filling, the closure element of this system, generally by unscrewing it, in order to re-open it. then sea the container for transport. Unlike this known method, the new packaging process makes it possible to proceed immediately with filling and to perform a single crimping operation in order to ensure complete sealing. Another consequence of the process according to the invention is that, up to the very moment when he has to proceed to the filling of the receptacles, the conditioner is not obliged to make a decision as to the type of the closure system to be made. 'he must use, whatever the type and dimensions of the container.

   He may, within normally acceptable limits, apply the closure system to any container he has precisely on hand, provided that the container has a normal orifice with a normal rim. Thus, the invention provides significant facilities and improvements throughout the art of pouring liquids into containers.



   Although, in most of the cases shown here, the closure systems have necks, it is understood that, in the case where only a neckless opening is desired, the necks can be omitted in some of the examples shown. , or else, collars which are not designed for receiving bottlenecks can be used.

   More generally, one can provide a flow orifice of any shape or employ any means for the flow, provided that the latter is supported by a neck or other member. suitable, formed for application to a normal orifice, as described above and as shown in the accompanying drawings. Further, it is evident that - although shown in the drawings appended and described in the above memorandum a particularly favorable embodiment and several other variants by way of demonstration, of the present invention - the above description is given only by way of demonstration and not for the purpose of limitation, so that any person skilled in the art can imagine other modifications and variants, without departing from the spirit of the invention,

   nor go beyond its framework.



   CLAIMS.



   1. A closure system for containers, in which the wall (4) of the container, formed so as to have an orifice (11) of normal dimensions, comprises a rim (12, 14) formed in one piece, with the periphery of this orifice and projecting outwardly from the wall of the container, with a view to receiving a neck (20) applied from outside the container and carrying an assembly consisting of a closure element and a neck (21, 31, 39) belonging to any one of the many types or having any dimensions, characterized in that said neck (20) comprises: a mounting ring (24, 25,26) intended to fit on the border (12, 13, 14) which follows the periphery of the orifice in the wall of the container;

   an annular gallery (30, 70, 85) which extends inwardly from the mounting ring (24, 25, 26) above; and a shaped member (31, 31a, 71,80) for receiving a closure member and projecting from the inner periphery of the aforesaid annular gallery (30, 70, 85), the arrangement being as said. shaped element, intended to receive the closure element, is spaced from the mounting ring (24, 25, 26) above.


    

Claims (1)

2. Système de fermeture pour récipients, suivant la revendication 1, caractérisé en outre en ce que la couronne de montage (24, 25, 26) susdite affecte la forme d'une gorge ouverte vers le bas et dont les parois (24, 26) sont conformées en vue de leur sertissage sur la bordure susdite (12, 14). <Desc/Clms Page number 11> 2. A closure system for containers, according to claim 1, further characterized in that the aforesaid mounting ring (24, 25, 26) takes the form of a groove open at the bottom and whose walls (24, 26 ) are shaped for their crimping on the aforementioned edge (12, 14). <Desc / Clms Page number 11> 3. Système de fermeture pour récipients, suivant la revendication 2, caractérisé en outre en ce que la couronne de montage précitée (24, 25, 26) af- fecte essentiellement une section transversale en U et porte une garniture de bourrage (28) logée dans la base ou fond du U susdit. 3. A closure system for containers, according to claim 2, further characterized in that the aforesaid mounting ring (24, 25, 26) essentially affects a U-shaped cross section and carries a stuffing liner (28) housed therein. in the base or bottom of the aforesaid U. 4. Système de fermeture pour récipients, suivant la revendication 3, caractérisé en ce que le col susdit (20) est établi en une tôle aisément déformable. 4. Closing system for containers according to claim 3, characterized in that the aforesaid neck (20) is made of an easily deformable sheet. 5. Système de fermeture pour récipients, suivant une quelconque des revendications 1 à 4, caractérisé en outre en ce que la bordure façonnée (12, 14), prévue autour de l'orifice ci-dessus, affecte la forme d'une tubulure¯,(12-) qui entoure l'orifice (11) prévu dans la paroi de ce récipient, tout en faisant corps avec cette paroi,..la partie montante de cette bordure étant inclinée vers l'extérieur. 5. A closure system for containers, according to any one of claims 1 to 4, further characterized in that the shaped rim (12, 14) provided around the above orifice takes the form of a tubulurē , (12-) which surrounds the orifice (11) provided in the wall of this container, while being integral with this wall, .. the rising part of this edge being inclined outwards. 6. Système de fermeture pour récipients, suivant la revendication 5, caractérisé en outre en ce que la partie extérieure de la tubulure ci-dessus (12) est renforcée par une extension qui fait corps avec elle et qui est rabat- tue vers l'intérieur en formant un bourrelet (13) et orientée vers le bas pour constituer une portion (14) rabattue sur la tubulure (12), ladite portion ra- battue (14) étant appliquée contre la tubulure (12) sur une partie notable de la hauteur de cette dernière. 6. A closure system for containers, according to claim 5, further characterized in that the outer portion of the above tubing (12) is reinforced by an extension which is integral therewith and which is folded down towards the end. inside forming a bead (13) and oriented downwards to constitute a portion (14) folded over the tubing (12), said flanged portion (14) being applied against the tubing (12) on a significant part of the tube (12). height of the latter. 7. Système de fermeture pour récipients, suivant une quelconque des revendications 1 à 7, caractérisé en outre en ce'que l'élément façonné (31, 31a, 71, 80), destiné à recevoir l'élément de fermeture, affecte la forme d'une man- chette à vis orientée vers le haut. 7. A closure system for containers, according to any one of claims 1 to 7, further characterized in that the shaped member (31, 31a, 71, 80), for receiving the closure member, has the shape. with a screw sleeve facing upwards. 8. Système de fermeture pour récipients, suivant la revendication 7, caractérisé en outre par un chapeau ou anneau à vis (23, 66, 82, 94) porté par la manchette filetée ci-dessus (31,31a, 80, 97). 8. A closure system for containers according to claim 7, further characterized by a screw cap or ring (23, 66, 82, 94) carried by the above threaded sleeve (31,31a, 80, 97). 9. Système de fermeture pour récipients, suivant la revendication 7 ou 8,caractérisé en outre en ce que la manchette filetée ci-dessus (31) se termir à son extrémité supérieure par un cercle montant (35) de faible¯,longueur. 9. A closure system for containers according to claim 7 or 8, further characterized in that the above threaded sleeve (31) terminates at its upper end in a rising circle (35) of low length. 10. Système de fermeture pour récipients, suivant la revendication 9, caractérisé en outre par un goulot (21), monté à coulissement dans le cercle ci-dessus (35) et dont les extrémités (36, 37) sont façonnées en vue de leur prise mutuelle avec le collier ci-dessus. 10. A closure system for containers, according to claim 9, further characterized by a neck (21) slidably mounted in the above circle (35) and the ends (36, 37) of which are shaped for their. mutual grip with the above collar. 11. Système de fermeture pour récipients, suivant la revendication 10, caractérisé en outre en ce que l'extrémité supérieure du goulot ci-dessus .(36) est rabattue vers l'extérieur et en ce que l'extrémité inférieure (37) de ce goulot est élargie en vue de son contact frictionnel avec le collier précité (35) 12. Système de fermeture pour récipients, suivant la revendication 1, caractérisé en outre en ce que le col susdit (20) est constitué en une ma- tièr,e plastique (80, 85, 86). 11. A closure system for containers according to claim 10, further characterized in that the upper end of the above neck (36) is folded outwards and in that the lower end (37) of the above. this neck is widened with a view to its frictional contact with the aforementioned collar (35) 12. A closure system for containers according to claim 1, further characterized in that the aforesaid neck (20) is made of a plastic material (80, 85, 86). 13. Procédé pour former un orifice de dimensions normales, suivant la revendication 1, caractérisé par les dispositions qui consistent . à repous- ser la tôle de la¯paroi (4) du récipient précité vers le haut,autour de l'orificeq s'agit de former; à perforer cette tôle de manière à constituer un petit orifice (7) bordé par une lèvre (6) infléchie vers l'intérieur; à rabattre vers l'inté- rieur et vers le bas cette lèvre tournée vers l'intérieur, contre la partie montante (5) de la tôle précitée, tout en augmentant les dimensions du petit orifice susdit (7), de façon qu'il constitue un'orifice aux dimensions définiti- ves requises ; et à évaser la partie montante susdite (5) de la tôle précitée, de manière à constituer autour de l'orifice définitif ci-dessus une tubulure inclinée. <Desc/Clms Page number 12> 13. A method for forming an orifice of normal dimensions, according to claim 1, characterized by the arrangements which consist. in pushing the sheet of the wall (4) of the aforementioned container upwards, around the orifice that is to be formed; in perforating this sheet so as to form a small orifice (7) bordered by a lip (6) bent inward; to fold inwards and downwards this lip facing inwards, against the rising part (5) of the aforementioned sheet, while increasing the dimensions of the aforesaid small hole (7), so that it constitutes an orifice of the definitive required dimensions; and in flaring the aforementioned rising part (5) of the aforementioned sheet, so as to constitute an inclined pipe around the above definitive orifice. <Desc / Clms Page number 12> 14. Procédé suivant la revendication 13, caractérisé en outre en ce que l'évasement de la partie montante (12) s'amorce en un point décalé par rap- port au plan de la paroi précitée du récipient et en ce que la partie (12) pré- citée et la partie (14) susdite, infléchie vers l'intérieur, sont évasées con- jointement. 14. The method of claim 13, further characterized in that the flaring of the rising part (12) begins at a point offset from the plane of the aforesaid wall of the container and in that the part ( 12) above and the above-mentioned part (14), bent inwards, are flared together. 15. Procédé pour appliquer des systèmes de fermeture pour récipients à des orifices normaux, suivant les revendications 13 et 14, ce procédé compre- nant les dispositions qui consistent ; à appliquer,¯.par-dessus de la bordure façonnée (12, 14) précitée, un col muni d'une couronne de montage (24, 25, 26) et dont la section transversale affecte la forme d'un "U" renversé, de telle façon que les branches de ce "U" se dirigent vers le bas le long de chacune des faces de la bordure façonnée ci-dessus ; et à rabattre les branches du "U" susdit contre la bordure précitée. 15. A method of applying closure systems for containers to normal openings, according to claims 13 and 14, said method comprising the following provisions; to apply, over the aforementioned shaped border (12, 14), a neck provided with a mounting ring (24, 25, 26) and the cross section of which takes the shape of an inverted "U" , so that the branches of this "U" point downward along each side of the edging shaped above; and to fold back the branches of the aforesaid "U" against the aforementioned border. 16. Procédé suivant la revendication 15, caractérisé en outre par les dispositions qui consistent à engager des organes de sertissage sur les faces extérieures de la branche intérieure et de la branche extérieure du "U" et à mouvoir ces organes de sertissage les uns vers les autres, de manière à fixer ces branches (26,24) sur la bordure façonnée (12, 14) ci-dessus et à les ame- ner à épouser le contour de cette bordure façonniée. 16. The method of claim 15, further characterized by the arrangements which consist in engaging crimping members on the outer faces of the inner branch and the outer branch of the "U" and in moving these crimping members towards each other. others, so as to fix these branches (26,24) on the shaped border (12, 14) above and bring them to follow the contour of this shaped border.
BE569065D BE569065A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE569065A true BE569065A (en)

Family

ID=188164

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE569065D BE569065A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE569065A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2584050A1 (en) CONTAINER SUCH AS A BOTTLE WITH AN INVIOLABLE CLOSURE DEVICE COMPRISING A SCREW CAPSULE WITH A DETACHABLE GUARANTEE PART
FR2688197A1 (en) DISTRIBUTOR CLOSURE WITH TIP COLLAR.
FR2650253A1 (en) AN OPENING CAPSULE AND A PLASTIC CLIP CONTAINER ASSEMBLY AND USE THEREOF
CA2675035C (en) Cap lifter for plugging cap, plugging assembly including a cap and said cap lifter
CA1235101A (en) Metal lid crimping method and device
FR2565558A1 (en) PLUG FOR CONTAINERS
FR2482514A1 (en) METHOD FOR INSERTING WITHOUT A PROJECT A REPORTED ELEMENT
FR2612155A1 (en) CIRCULAR COVER FOR PULP OF PACKAGING OF PRODUCTS IN BULK
BE569065A (en)
EP0004501A2 (en) Closure means for a container with a screw-threaded neck
EP0667298A1 (en) Overmoulded stopper
EP1284905B1 (en) Packaging for fluid product with hinge closure
BE543507A (en)
BE1009058A3 (en) Tin provided with a support device and method for closing such a tin
BE537338A (en)
CH355367A (en) Container, method for its manufacture and means for carrying out this method
EP1075425A2 (en) Container neck and method for making same, and container with assembling method and device
CH334871A (en) Container mouth comprising a closure and method for its manufacture
FR2868048A1 (en) DEVICE FOR CLOSING A COLLAR OF A CONTAINER, CONTAINER EQUIPPED WITH SUCH A DEVICE AND METHOD FOR MANUFACTURING SUCH A DEVICE
BE556849A (en)
BE656717A (en)
BE530352A (en)
BE419388A (en)
BE521259A (en)
CH403613A (en) Device for closing a container