CH403613A - Device for closing a container - Google Patents

Device for closing a container

Info

Publication number
CH403613A
CH403613A CH1016163A CH1016163A CH403613A CH 403613 A CH403613 A CH 403613A CH 1016163 A CH1016163 A CH 1016163A CH 1016163 A CH1016163 A CH 1016163A CH 403613 A CH403613 A CH 403613A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
neck
extending
flange
container
wall
Prior art date
Application number
CH1016163A
Other languages
French (fr)
Inventor
William Dearing Clarence
Original Assignee
American Flange & Mfg
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by American Flange & Mfg filed Critical American Flange & Mfg
Publication of CH403613A publication Critical patent/CH403613A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D39/00Closures arranged within necks or pouring openings or in discharge apertures, e.g. stoppers
    • B65D39/08Threaded or like closure members secured by rotation; Bushes therefor
    • B65D39/082Bung-rings and bungs for bung-holes
    • B65D39/084Separated bung-rings made by one element
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D47/00Closures with filling and discharging, or with discharging, devices
    • B65D47/04Closures with discharging devices other than pumps
    • B65D47/06Closures with discharging devices other than pumps with pouring spouts or tubes; with discharge nozzles or passages
    • B65D47/061Closures with discharging devices other than pumps with pouring spouts or tubes; with discharge nozzles or passages with telescopic, retractable or reversible spouts, tubes or nozzles

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Closures For Containers (AREA)

Description

  

  
 



  Dispositif de fermeture d'un récipient
 La présente invention a pour objet un dispositif de fermeture d'un récipient et concerne notamment la fermeture de grands récipients sur lesquels le dispositif de fermeture peut être appliqué une fois que le récipient a été par ailleurs complètement terminé et rempli.



   On cherche à obtenir également un dispositif de fermeture complet pouvant être fixé à un col disposé autour de l'ouverture dans une paroi du récipient après que ce dernier a été rempli. Cette   dise    sition présente l'avantage de permettre au fabricant de grands récipients bels que des seaux, des baquets ou des tambours, de fixer sur l'ouverture du réci  pie. nit    un capuchon léger et économique pour le transport jusqu'à la station de remplissage du récipient où ce capuchon peut être retiré, le récipient   étant t alors rempli par la plus grande ouverture possi-    ble et, finalement, équipé du dispositif de fermeture monté sur le col de   Fouverture.   



   Il était nécessaire jusqu'ici, pour fixer des dispositifs de fermeture à un récipient depuis l'extérieur après remplissage, de disposer   d'un    évidement annulaire dans la surface supérieure du dispositif de fer  meture formant t un espace pour la réception d'une    enclume de   support    pour l'outil destiné à sertir le dispositif de   fermeture    sur le col et contre laquelle le profil de l'ouverture et celui du col sont pressés lors du sertissage.

   Dans beaucoup de cas, un tel évidement dans la surface supérieure du   dispositif    de fermeture n'est pas avantageux.   I1    contribue à l'accumulation d'eau ou d'autres matières étrangères qui peuvent rouiller le   dispositif    de fermeture ou l'endommager de toute autre façon, ou pénétrer dans le récipient lors de l'ouverture de ce dernier.



   Une solution possible consiste à sertir sur une bride de fermeture un bouchon présentant un évide  ment annulaire pour une enclume de support ° et de    sertir ensuite un capuchon de fermeture séparé sur cet ensemble. Cependant, cette construction necessite deux opérations et exige aussi remploi de deux outils différents, de sorte qu'elle n'est pas avantageuse au point de vue économique. Une autre   solu-      tison    du problème de sertissage d'un dispositif de fermeture sur une   ouverture    à col est de déformer le col et la paroi extérieure vers l'intérieur.

   Cette construction présente plusieurs inconvénients dont le   plus évident est qu'une e fois un dispositif de ferme-    ture en place, le col est déformé de manière perma  nente,    ce qui exclut toute réutilisation.



   En étudiant l'emploi de métaux toujours plus légers pour former de grands récipients, la nécessité d'une fermeture légère et économique - en rapport avec le bas prix de revient des   récipients    s'est imposée de manière pressante. On a donc cherché un dispositif de fermeture construit et appliqué de telle manière qu'une fois te contenu du récipient distribué, il soit possible de réutiliser le récipient en retirant la bride de fermeture initiale du col à l'aide d'un outil spécial. Cela peut se faire sans déformer le col, de sorte que le récipient peut être   rempli    à nouveau et recevoir un nouveau dispositif de fermeture.

   Un autre inconvénient des constructions dans lesquelles une déformation du col est produite lors du sertissage est qu'il est nécessaire d'utiliser un col présentant   initialement    une paroi extérieure verticale. Une telle   construchon    ne permet pas une fixation efficace d'un capuchon qui constitue cependant un facteur important, particulièrement quand le récipient  doit être emmagasiné pendant une période de temps notable entre la fabrication et le remplissage.



   Le problème a été résolu par l'utilisation d'un col particulier permettant de sertir efficacement sur le récipient un dispositif de fermeture présentant une surface supérieure plane, sans déformation du coi.



  Cette opération implique un   sçul    stade et l'emploi d'un seul outil et donne une fermeture légère présentant des qualités de structure qui se rencontraient jusqu'ici seulement dans des fermetures beaucoup plus lourdes. En outre, le dispositif de fermeture assure une forte rigidité radiale permettant de résister à des contraintes sévères appliquées fréquemment à la fermeture au cours du sertissage et lors de chocs.



   L'invention a donc pour buts de simplifier la fabrication des récipients afin d'éliminer une partie notable du travail imposé jusqu'ici au fabricant du récipient en ce qui concerne la fermeture de ce dernier; de fournir un dispositif de fermeture permettant le remplissage du récipient à travers une ouverture du plus grand diamètre possible, la fermeture du récipient se faisant après son remplissage; de fournir un dispositif de fermeture complètement assemblé et ne pouvant être fracturé, et applicable rapidement et efficacement à l'ouverture dans la paroi du récipient par celui qui remplit ce dernier; de fournir un dispositif de   fermeture    présentant une surface supérieure plane et qui peut être serti sur le col de l'ouverture du récipient sans l'emploi d'une enclume de support;

   de permettre le sertissage du dispositif de fermeture sur le col du récipient sans déformer ce col; de fournir un dispositif de fermeture rigide qui puisse prendre un certain nombre de formes différentes selon le contenu du récipient et la manière de dispenser ce   contenu;    et de fournir    un dispositif de fermeture de structure e rigide pré-    sentant une grande résistance à une déformation radiale en travers de Couverture du récipient.



   Le dessin annexé représente un dispositif connu et, à titre   d'exemple,    des formes d'exécution du dispositif objet de l'invention et des variantes.



   La fig. 1 est une vue partiellement en coupe et décomposée d'une première forme d'exécution;
 la fig. 2 est une coupe partielle, à plus grande échelle, correspondant à la fig. 1
 la fig. 3 est une vue en plan correspondant à la fig. 1;
 la fig. 4 est une vue en plan   d'un    organe représenté à la fig. 1;
 la fig. 5   est    une vue partiellement en coupe d'une variante;
 la fig. 6 est une vue partiellement en coupe d'un organe que comprend cette forme d'exécution;
 la fig. 7 est une vue partiellement en coupe du dispositif connu avec un outil de sertissage ;
 la fig. 8 est une vue partiellement en coupe et à plus grande échelle correspondant à la fig. 7, sans l'outil de sertissage;

  
 la fig. 9 est une vue partiellement en coupe montrant un stade du sertissage de cette forme   d'exécution   
 la fig. 10 est une vue partiellement en coupe   correspondant t à la fig. 9 et montrant un autre stade    du sertissage ;
 la fig.   1 1    est une vue partiellement en coupe montrant cette forme d'exécution en place sur un   récipient;   
 la fig. 12 est une vue partiellement en coupe et à plus grande échelle d'organes représentés à la fig.   li   
 les fig. 13 et 14 sont des vues partiellement en coupe de deux variantes;
 la fig. 15 est une vue partiellement en coupe et décomposée d'une seconde forme d'exécution;
 la fig. 16 est une vue partiellement en coupe correspondant à la fig. 15
 la fig. 17 est une vue en plan correspondant à la fig. 15;

  
 la fig. 18   est    une coupe partielle d'une variante;   
 la fig. 19 est une vue e partiellement en coupe    d'une troisième forme d'exécution;
 la fig. 20 est une vue partiellement en coupe d'organes représentés à la fig. 19, et
 la fig. 21 est une coupe partielle d'un organe représenté à la fig. 19.



   Le dispositif représenté à la fig. 1 comprend une bride de fermeture 1, un bouchon de   ferme-    ture 2 et une capsule 3.   I1    est destiné à s'appliquer sur une paroi de récipient 4 présentant une ouverture 5 et un col 6 dressé verticalement autour de l'ouverture. Le col présente d'abord une première partie courbe 7 s'étendant vers le haut depuis la paroi 4; il se continue à partir de la partie 7 par une partie 8 s'étendant vers le haut et vers l'extérieur, et une extrémité 9 arrondie formant un talon, et par une seconde partie 10 s'étendant vers le bas et vers l'intérieur.

   La partie 10 recouvre et engage étroitement la première partie 8 sur toute sa longueur, de sorte que la partie de double épaisseur comprenant les parties 8 et 10 présente une forme tronconique s'étendant depuis la partie courbe 7 à simple   épaisseur    en faisant un angle important par rapport à l'axe de l'ouverture.



   Le col décrit est formé dans la paroi du récipient par le fabricant de ce dernier, l'ouverture présentant une grande dimension standard permettant le   rem, plissage    facile du récipient. Le fabricant peut placer en outre un capuchon 11 peu coûteux (fig. 6) sur l'ouverture, ce capuchon étant agencé pour se fixer sur le col à la main. Le récipient peut   etre    alors adressé à la station de remplissage qui peut   l'emmagasiner    pour une période indéfinie, si nécessaire, sans qu'aucune matière étrangère puisse pénétrer dans le récipient.



   Le récipient est ensuite rempli par la grande ouverture, après quoi un dispositif de fermeture d'un type ou d'une dimension quelconque est appliqué et assemblé sur le col de l'ouverture.  



   Le dispositif de fermeture représenté aux fig. 1 à 3 est fourni sous forme d'une unité complète par le fabricant et comprend sur sa bride de fermeture 1 une section de fixation périphérique 12. La section de fixation 12   présente    une première partie 13 s'étendant verticalement vers le haut, une seconde partie 14 inclinée vers le haut et vers l'extérieur depuis l'extrémité de la première partie, une partie supérieure arrondie 15 et une paroi périphérique externe 16 s'étendant vers le bas depuis la partie 15. Une surface annulaire 17 s'étend   radialement    vers l'intérieur depuis l'extrémité inférieure de la   section    de fixation 12.

   Depuis la   périphérie    intérieure de la surface 17 s'étend vers le bas une jupe comportant une partie 18 inclinée vers le bas et vers l'intérieur et une paroi   filmée    19 s'étendant vers le bas. La jupe de la joue définit l'ouverture à travers laquelle le contenu du récipient est dispensé et le bouchon de fermeture 2 se visse dans la partie 19. Le bouchon 2 comporte un fond 20 et une paroi latérale filetée 21 s'étendant   verticalement    autour du fond et se terminant par une tête 22 se projetant radia  lement vers l'extérieur. Un siège de joint t 23 est    disposé au-dessous de la tête 22 et reçoit un joint 24.



  Dans le corps du bouchon 2 sont fixées   une    pièce de torsion comportant une base plane 25 reposant sur le fond du bouchon 20 et deux pattes de torsion 26 s'étendant depuis la base 25 sur la hauteur de la paroi latérale 21 du bouchon et fixées dans la tête 22.



   Dans la variante représentée à la fig. 5, le bouchon est en matière plastique synthétique, par exemple en polyéthylène ou en polypropylène. Ce bouchon a une configuration semblable à celui de la fig. 1 avec un fond 30 et une paroi latérale filetée 31 se terminant à son extrémité supérieure par une tête 32 se projetant   radialement    vers l'extérieur. Un siège de joint 33 est disposé   au-dessous    de la tête 32 et reçoit un joint 34. Deux pattes de torsion 36 sont formées d'une pièce avec le bouchon.



   Pour compléter le dispositif de fermeture, ce dernier comprend le   capuchon    de scellage 3 (fig. 1 et 3) présentant une partie supérieure plane 27 et une paroi latérale 28 se projetant latéralement autour de la partie supérieure. Deux oreilles de déchirement 29 font saillie radialement vers l'extérieur depuis la base de la paroi 28 et s'étendant aux extrémités d'un ruban de déchirement diamétral 37 formé dans les parois supérieure et latérale de la capsule. Ce ruban 37 est défini par deux lignes d'affaiblissement 37a pour faciliter le déchirement.



   A un   stade    plus avancé, le dispositif de fermeture    complet est appliqué au col entourant t l'ouverture    du récipient en une seule opération et après que le récipient a été rempli par l'ouverture 5. Le dispositif de fermeture complet (fig. 3) est assemblé par le fabricant du dit dispositif qui visse tout d'abord le bouchon 2 dans la bride 1. Dans cette opération, un couple suffisant est appliqué au bouchon par les pattes 26 pour comprimer le joint 24 contre la partie 18. Le bouchon est serré dans le col de la bride   jusqu'à ce que e la tête 22 du bouchon vienne en con-    tact avec la partie 18 selon une ligne 38 (fig. 2).



  Ce contact constitue un arrêt efficace pour éviter une compression plus intense du joint au-delà du point où une étanchéité satisfaisante est assurée. Il évite aussi l'endommagement du joint 24 par un serrage exagéré du bouchon dans la bride.



   La surface annulaire 17 détermine la dimension de l'ouverture de dispensation et un bouchon de fermeture de dimension standard est engagé dans le col. Toutefois, des ouvertures de diverses dimensions peuvent être utilisées simplement en modifiant la surface 17,   permettant    l'emploi de divers types de moyens de dispensation, tout en permettant en même temps de remplir le récipient par une ouverture de diamètre maximum.



   Le dispositif de fermeture est complété en pla çant la capsule 3 sur le bouchon et la bride, la paroi latérale 28 de la capsule engageant   aisément    la paroi périphérique extérieure 16 de la bride 1 avec un serrage suffisant pour maintenir la capsule en place pendant le transport. Le dispositif de fermeture est alors livré sous cette forme à l'acheteur qui, après remplissage du récipient par l'ouverture 5, place simplement le dispositif de fermeture sur le col de l'ouverture comme le montre la fig. 2. La partie supérieure arrondie 15 de la section de fixation 12 de la bride de fermeture 1 porte une matière d'étanchéité coulée dans sa surface concave sous forme fluide qui, après la prise, devient un joint élastique indiqué en 39 à la fig. 2.

   Ce joint se conforme à la partie extrême supérieure arrondie 9 du col et coopère avec ce dernier pour former un joint efficace contre des fuites entre la bride et la paroi du récipient.



   La fig. 12 montre le dispositif de fermeture serti sur le col de l'ouverture par une opération qui sera décrite plus loin. La forme particulière de la section de fixation 12 de la bride de fermeture 1 est telle que la première partie 13 verticale est en contact en 40 avec la surface radiale vers l'intérieur de la partie 7 de simple épaisseur du col. La seconde partie 14 inclinée vers le haut et vers l'extérieur est parallèle à la surface tournée vers l'intérieur de la partie tronconique 10 et recouvre cette surface. On voit   nettement    à la fig. 12 que lorsque le dispositif de fermeture est serti sur le col, la section de fixation de la bride engage   étroitement    le col autour de toute sa périphérie, ce qui assure une fixation très étanche qui ne se rencontrait jusqu'ici qu'avec des dispositifs plus lourds.

   Non   seulement    la   con, figuration    donnée à la bride assure un joint excellent contre les fuites, mais en   paus    le col de l'ouverture est renforcé sur toute sa périphérie par une autre couche de matière constituant une paroi protectrice extrêmement rigide autour de la fermeture.



   Un caractère important du dispositif décrit (fig. 2 et 12) est que la paroi 4 du récipient, la surface annulaire 17 et la partie inférieure de la tête 22 du bouchon de fermeture se trouvent toutes dans un  plan horizontal commun. Le but de cet arrangement est de former une paroi continue rigide en travers de toute la fermeture de la paroi du récipient.   I1    faut se souvenir que le dispositif de fermeture décrit est destiné à l'usage sur de grands tambours d'acier, par exemple de 250 litres, bien que le dispositif ne soit pas limité à de tels récipients. Le dispositif de fermeture utilisé dans les récipients de grande capacité doit être suffisamment résistant pour supporter les chocs qui lui sont impartis quand les récipients tombent d'une hauteur de l'ordre du mètre ou plus.

   Ce type d'  essai de chute   doit être effectué avant qu'on puisse   reconnâître    la fermeture comme industriellement acceptable. Si   l'on    a présentes à l'esprit les contraintes sévères auxquelles une fermeture de ce type doit résister, on peut apprécier facilement l'importance d'une surface coplanaire continue en travers de tout l'ensemble de la fermeture. La construction décrite assure un degré de résistance et de rigidité tel que la fermeture est considérablement améliorée par rapport aux fermetures connues.



   Une autre   caractéristique    du dispositif décrit réside dans la manière d'appliquer le dispositif de fermeture à l'ouverture de la paroi du récipient.



  Cette opération est représentée aux fig. 7 à 10. Les fig. 7 et 8 concernent un dispositif de fermeture connu afin de montrer nettement l'avantage du nouveau dispositif   déorit.    On voit à la fig. 7 un outil utilisé pour appliquer le dispositif de fermeture connu du type général indiqué, cet outil pouvant être actionné à la main ou par une force motrice. Dans les deux cas, il comprend un manchon de fermeture 41, des mâchoires de fermeture 42 présentant une jambe d'engagement 43, et un tampon de pression 44. Le tampon de pression 44 présente une surface   d'engagement 45 d'une enclume de support t 46 qui    s'étend vers l'intérieur au-delà d'une pièce de fixation 47 de façon à s'opposer aux jambes d'engagement 43.

   Pour le sertissage, le manchon 41 est poussé vers le bas de manière à porter contre les mâchoires 42, poussant celles-ci vers le bas en direction de l'enclume 46 du tampon de pression, ce qui produit le sertissage de la pièce de fixation 47 vers l'intérieur autour du col 6.



   La fig. 9   monte    la fixation du dispositif de fermeture décrit sur l'ouverture de la paroi d'un récipient au moyen d'un outil de type général représenté à la fig. 7. Dans ce cas, cependant, l'outil présente une surface d'engagement inférieure plane 48 sur le tampon de pression 44, cette surface portant   sur la surface supérieure plane e de la capsule du dis-    positif de fermeture. Dans beaucoup de cas, il est hautement indésirable d'avoir un   évidement    annulaire au-delà de la pièce de fixation pour faciliter l'usage d'une enclume de support. Cet évidement permet une accumulation d'eau ou de toute autre matière étrangère qui peut rouiller la fermeture ou l'endommager de diverses façons.

   En outre, la boue qui peut être accumulée dans le dispositif de fermeture peut accéder à l'intérieur du récipient quand ce dernier est ouvert, ce qui doit évidemment être évité.



   Les problèmes qui se posent dans l'obtention    d'un dispositif f de fermeture susceptible d'être appli-    qué sans l'emploi d'une enclume de support sont importants. Un dispositif de fermeture tel que celui représenté aux fig. 7 et 8 ne peut pas être appliqué à une ouverture au moyen d'un outil présentant un tampon de pression plat, parce que, dans ce cas, il n'existe pas de support radial suffisant dans l'ouverture pour empêcher une déformation radiale vers l'intérieur. Par conséquent, il en résulte une déformation du col de sorte qu'un capuchon ne peut plus être correctement monté sur le col.

   Le dispositif décrit cependant, où la paroi 4 du récipient, la surface 17 et la partie inférieure de la tête 22 du bou   chon forment une e paroi rigide plane, évite complètement t toute distorsion de l'ensemble quand ce dernier    est appliqué avec un outil   présentant    un tampon de pression plan.

   En outre, la manière dont les parties de fixation 13 et 14 coopèrent avec le col 6 permet de mettre initialement le dispositif de fermeture en position d'engagement étroit avec le col de l'ouverture au moyen d'une force purement verticale   appliqué    par l'intermédiaire de la surface d'engagemment 48 et assure une rigidité suffisante au col pour qu'après cette première mise en place, la paroi 28 de la capsule et la paroi extérieure 16 de la pièce de fixation puissent être serties vers l'intérieur simul  tanement t autour du col 6 comme le montre la fig.   



  13, sans aucune déformation du col.



   On a trouvé qu'avec la pièce de fixation décrite, un dispositif de fermeture peut être serti efficacement dans l'ouverture à col sans emploi d'une enclume de support telle que l'enclume 46 de la fig. 7, et ceci sans distorsion inadmissible du dispositif de fermeture ou du col. Un autre avantage du dispositif décrit réside dans le fait que, bien que ce dispositif soit tout spécialement utile dans le domaine des tambours de transport légers, il permet aussi la fermeture des tambours destinés à être réutilisés. Dans   ce dernier cas, la bride de fermeture peut t être sou-    levée à distance du col avec un outil à main sans produire aucune distorsion fâcheuse du col, après quoi un nouveau dispositif de fermeture peut être appliqué. Cela est possible parce qu'aucune déformation du col ne se produit dans la fixation initiale du dispositif.

   La réutilisation serait impossible également si le col était déformé pendant l'opération de sertissage. Un autre avantage de cette ouverture particulière à col, par rapport à une ouverture ini  tiaiement    rectiligne et déformée ensuite vers l'intérieur au cours de l'application du dispositif de fermeture, réside dans le fait qu'un capuchon de protection tel que celui représenté à la fig. 6 peut être facilement monté et fixé sur le col dans le but indiqué   précédemment.   



   Deux variantes sont représentées aux fig. 13 et 14. Elles sont particulièrement utiles pour des récipients qui présentent un revêtement intérieur, par exemple des récipients laqués, pour empêcher leur  contenu de venir en contact direct avec le métal des parois. On comprend facilement que les dispositifs de fermeture pour de tels récipients doivent également présenter un revêtement. Dans ces variantes, un bouchon de fermeture 50 comporte des moyens d'étanchéité disposés sur sa surface inférieure et qui coopèrent avec une pièce d'étanchéité 51 disposée à l'extrémité inférieure de la jupe 52 de la bride. La pièce d'étanchéité 51 comprend une partie retournée vers l'intérieur et vers le haut formant une rainure annulaire d'une pièce à la base de la jupe de la bride.

   A la fig. 13, la partie de paroi inférieure 53 d'un bouchon en matière plastique engage le bord intérieur 54 dirigé vers le haut de la pièce 51 et se déforme pour former un joint étanche avec ce bord. Cette construction élimine la nécessité d'un revêtement de la partie intérieure de la bride 52.



  De même, la jupe de la bride porte un filet plus grossier et moins abrupt qui assure une meilleure couverture extérieure dans le processus de revêtement. Le reste de la bride coopère avec le col de l'ouverture comme décrit ci-dessus. La variante de la fig. 14 comporte un joint 55 coulé dans la rainure annulaire de la pièce 51 et qui s'engage avec une partie de paroi inférieure réduite 56 du bouchon de fermeture de manière à former entre ces pièces un joint efficace contre les fuites.



   Dans la forme d'exécution représentée aux fig.



  15 et 16, la bride de fermeture 60 est faite en matière plastique synthétique, par exemple en polyéthylène. La forme de la section de fixation 61 est la même que dans l'exécution en métal, sauf que la surface 62 est formée sur une partie plus épaisse.   



  I1 est évident t en regardant la fig. 16 que la concep-    tion tendant à placer la paroi 4 du récipient, la surface 62 et la tête 63 du bouchon toutes dans un plan commun est valable pour toutes les formes d'exécution. La section de fixation 61 est fixée sur le col 6 au moyen d'un anneau de scellage métallique 64 représenté à l'état étendu à la fig. 5 et serti à la fig. 16. On voit à la fig. 15 que la formation de fixation 64 comporte une lèvre 65 se projetant vers l'intérieur sur le bord inférieur de la paroi périphérique extérieure 66. Cette lèvre forme un joint étanche   contre    le dos du col 6 quand elle est poussée vers l'intérieur par l'anneau de scellage 64.



   Au lieu d'utiliser une capsule de recouvrement, cette forme d'exécution comporte un diaphragme 67 pouvant être rompu (fig. 16), disposé en travers du fond de la bride et qui peut être simplement percé et déchiré pour donner accès au contenu du récipient. Le diaphragme 67 est formé d'une pièce avec la bride 60 et présente une partie affaiblie annulaire 68 pour faciliter son déchirement. Une mince prise élastique 69 pour un doigt est moulée   d'une    pièce avec le diaphragme et présente une partie élargie 70 pour favoriser sa prise. On peut voir à la fig. 16    que la prise 69 est t poussée élastiquement vers le    bas par la surface de fond du bouchon de fermeture 71 quand ce dernier est vissé   dans    la bride.



   Le bouchon de fermeture 71 comporte une paroi latérale filetée 72 qui se termine par une   surface    de fond 73. Cette surface 73 peut   former    un joint avec une partie annulaire 74 extérieure à la partie affaiblie 68 et qui reste dans la bride après que le diaphragme a été enlevé, éliminant ainsi la nécessité d'un joint pour le bouchon.



   Dans la variante de la fig. 18, une partie affaiblie 75   eslt    disposée à la périphérie extérieure du diaphragme, ce qui nécessite la présence   d'un    joint 76 pour le bouchon afin de sceller l'ouverture une fois que le diaphragme a été détruit. Cette construction présente l'avantage d'offrir une plus grande ouverture à travers laquelle le contenu du récipient peut être dispensé.



   Le dispositif de fermeture représenté aux fig. 19 et 20 est semblable à celui de la fig. 15 en ce sens que la bride est en matière   plastique,    mais au lieu de   présenter    un diaphragme destiné à être rompu en travers de l'ouverture de dispension, il comprend un goulot de versage 76 amovible. A la fig. 19, le   goulot    est représenté en position abaissée dans laquelle il est empêché de tomber dans le récipient au moyen d'une lèvre 77 se projetant vers l'extérieur à son extrémité supérieure et coopérant avec une joue annulaire 78 présentant une partie 79 retournée vers le haut, d'une pièce avec l'extrémité inférieure de la jupe de la bride.

   Le goulot 76 est représenté en position soulevée ou de versage à la fig. 20 dans laquelle il est maintenu   rigidement    par la coopération d'un rebord annulaire 80 à l'extrémité inférieure du goulot avec la partie 79 du col. Le rebord 80 comprend deux nervures 81 et 82 qui définissent avec une surface cylindrique 83 de plus grand diamètre que le reste du goulot une rainure qui peut s'ajuster sur la   partie    79 à la périphérie interne de base de la bride pour former un   joint    étanche. ici   également,    comme dans le dispositif de la fig.

   15, un bouchon de fermeture 84 comporte une paroi latérale filetée 85 terminant sa partie inférieure par une partie réduite 86 qui engage la surface supérieure de la joue   annulaire    78, de manière à former avec elle un joint étanche. L'emploi d'un joint 87 pour le   bouchon    est facultatif dans cette construction.



   Dans cette forme d'exécution, le dispositif de   fermeture    ne peut être fracturé grâce à une capsale 88 légère (fig. 21) de préférence en matière plastique et   comportant    une partie supérieure plane 89, une paroi latérale 90 et une partie annulaire 91 se projetant radialement vers l'extérieur et s'étendant depuis le bord de la paroi 90. Cette capsule est agencée de manière à recouvrir le bouchon de fermeture, la partie 91 étant maintenue étroitement serrée entre le bord extrême 92 tourné vers l'inté  rieur d'un n anneau de scellage 93 et une surface    annulaire 94 de la bride. 

   Celle-ci présente, comme   dans    les formes d'exécution précédentes, une surface   annulaire    95 s'étendant vers l'intérieur depuis la section de fixation et une jupe 96 recevant le bouchon 84 et s'étendant latéralement à partir de ladite  surface annulaire, à la périphérie interne de celle-ci.



  A la fig. 20, la capsule 88 est représentée partiellement déchirée pour permettre l'accès au bouchon de fermeture qui peut être alors retiré, le goulot pouvant être soulevé dans sa position de versage.
  



  
 



  Device for closing a container
 The present invention relates to a device for closing a container and relates in particular to the closing of large containers to which the closing device can be applied once the container has moreover been completely finished and filled.



   It is also sought to obtain a complete closure device which can be attached to a neck arranged around the opening in a wall of the container after the latter has been filled. This dise sition has the advantage of allowing the manufacturer of large containers such as buckets, tubs or drums, to attach to the opening of the container. provides a light and economical cap for transport to the container filling station where this cap can be removed, the container then being filled through the largest possible opening and, finally, fitted with the closure device mounted on the Col de Fouverture.



   Heretofore, in order to attach closures to a container from the outside after filling, it has been necessary to have an annular recess in the upper surface of the ironing device forming a space for receiving an anvil. support for the tool intended to crimp the closure device on the neck and against which the profile of the opening and that of the neck are pressed during crimping.

   In many cases, such a recess in the upper surface of the closure device is not advantageous. It contributes to the accumulation of water or other foreign matter which can rust or otherwise damage the closure device, or enter the container when opening the latter.



   One possible solution is to crimp on a closure flange a plug having an annular recess for a support anvil and then crimp a separate closure cap onto this assembly. However, this construction requires two operations and also requires the employment of two different tools, so that it is not economically advantageous. Another solution to the problem of crimping a closure device to a neck opening is to deform the neck and the outer wall inward.

   This construction has several drawbacks, the most obvious of which is that once a closure device is in place, the neck is permanently deformed, which excludes any reuse.



   By studying the use of ever lighter metals to form large containers, the need for a light and economical closure - in relation to the low cost of the containers has become urgent. A closure device has therefore been sought constructed and applied in such a way that after the contents of the container have been dispensed, it is possible to reuse the container by removing the initial closure flange from the neck using a special tool. This can be done without deforming the neck, so that the container can be refilled and receive a new closure.

   Another disadvantage of constructions in which deformation of the neck is produced during crimping is that it is necessary to use a neck initially having a vertical outer wall. Such a construction does not allow efficient attachment of a cap which is however an important factor, particularly when the container is to be stored for a substantial period of time between manufacture and filling.



   The problem has been solved by the use of a particular neck making it possible to effectively crimp on the container a closure device having a flat upper surface, without deformation of the coi.



  This operation involves a complete step and the use of a single tool and results in a light closure exhibiting structural qualities which heretofore only been found in much heavier closures. In addition, the closure device provides high radial rigidity making it possible to withstand severe stresses frequently applied to the closure during crimping and during impacts.



   The object of the invention is therefore to simplify the manufacture of the containers in order to eliminate a significant part of the work imposed hitherto on the manufacturer of the container as regards the closing of the latter; to provide a closure device allowing the container to be filled through an opening of the largest possible diameter, the container being closed after it has been filled; to provide a completely assembled closure device that cannot be fractured, and applicable quickly and efficiently to the opening in the wall of the container by the person who fills the latter; to provide a closure device having a planar top surface which can be crimped onto the neck of the container opening without the use of a supporting anvil;

   to allow the crimping of the closure device on the neck of the receptacle without deforming this neck; to provide a rigid closure device which can take a number of different shapes depending on the contents of the container and the manner of dispensing that content; and to provide a closure device of rigid structure exhibiting high resistance to radial deformation across the cover of the container.



   The appended drawing shows a known device and, by way of example, embodiments of the device which is the subject of the invention and variants.



   Fig. 1 is a view partially in section and broken down of a first embodiment;
 fig. 2 is a partial section, on a larger scale, corresponding to FIG. 1
 fig. 3 is a plan view corresponding to FIG. 1;
 fig. 4 is a plan view of a member shown in FIG. 1;
 fig. 5 is a partially sectional view of a variant;
 fig. 6 is a partially sectional view of a member included in this embodiment;
 fig. 7 is a partially sectional view of the known device with a crimping tool;
 fig. 8 is a view partially in section and on a larger scale corresponding to FIG. 7, without the crimping tool;

  
 fig. 9 is a partially sectional view showing a stage of crimping of this embodiment
 fig. 10 is a partially sectional view corresponding to FIG. 9 and showing another stage of crimping;
 fig. January 1 is a partially sectional view showing this embodiment in place on a container;
 fig. 12 is a view partially in section and on a larger scale of members shown in FIG. li
 figs. 13 and 14 are partially sectional views of two variants;
 fig. 15 is a view partially in section and broken down of a second embodiment;
 fig. 16 is a partially sectional view corresponding to FIG. 15
 fig. 17 is a plan view corresponding to FIG. 15;

  
 fig. 18 is a partial section of a variant;
 fig. 19 is a partially sectional view of a third embodiment;
 fig. 20 is a partially sectional view of members shown in FIG. 19, and
 fig. 21 is a partial section of a member shown in FIG. 19.



   The device shown in FIG. 1 comprises a closing flange 1, a closing cap 2 and a cap 3. It is intended to be applied on a container wall 4 having an opening 5 and a neck 6 standing vertically around the opening. The neck first has a first curved part 7 extending upwards from the wall 4; it continues from part 7 by a part 8 extending upwards and outwards, and a rounded end 9 forming a heel, and by a second part 10 extending downwards and towards the outside. interior.

   Part 10 overlaps and tightly engages first part 8 along its entire length, so that the double-ply part comprising parts 8 and 10 has a frustoconical shape extending from the curved single-ply part 7 at a large angle. relative to the axis of the opening.



   The neck described is formed in the wall of the container by the manufacturer of the latter, the opening having a large standard dimension allowing easy filling of the container. The manufacturer can further place an inexpensive cap 11 (Fig. 6) over the opening, this cap being arranged to be attached to the neck by hand. The container can then be sent to the filling station which can store it for an indefinite period, if necessary, without any foreign material being able to enter the container.



   The container is then filled through the large opening, after which a closure of any type or size is applied and assembled to the neck of the opening.



   The closure device shown in FIGS. 1 to 3 is supplied as a complete unit by the manufacturer and comprises on its closure flange 1 a peripheral fixing section 12. The fixing section 12 has a first part 13 extending vertically upwards, a second part 14 inclined upwards and outwards from the end of the first part, a rounded upper part 15 and an outer peripheral wall 16 extending downwards from part 15. An annular surface 17 extends radially inward from the lower end of the attachment section 12.

   From the inner periphery of the surface 17 extends downwardly a skirt comprising a portion 18 inclined downwardly and inwardly and a film wall 19 extending downwardly. The skirt of the cheek defines the opening through which the contents of the container are dispensed and the closure cap 2 screws into part 19. The cap 2 has a bottom 20 and a threaded side wall 21 extending vertically around the cheek. bottom and ending in a head 22 projecting radially outward. A seal seat t 23 is disposed below the head 22 and receives a seal 24.



  In the body of the cap 2 are fixed a torsion piece comprising a flat base 25 resting on the bottom of the cap 20 and two torsion tabs 26 extending from the base 25 over the height of the side wall 21 of the cap and fixed in head 22.



   In the variant shown in FIG. 5, the stopper is made of synthetic plastic, for example polyethylene or polypropylene. This plug has a configuration similar to that of FIG. 1 with a bottom 30 and a threaded side wall 31 terminating at its upper end with a head 32 projecting radially outwards. A seal seat 33 is disposed below the head 32 and receives a seal 34. Two torsion tabs 36 are integrally formed with the plug.



   To complete the closure device, the latter comprises the sealing cap 3 (fig. 1 and 3) having a flat upper part 27 and a side wall 28 projecting laterally around the upper part. Two tear lugs 29 protrude radially outward from the base of wall 28 and extend to the ends of a diametrical tear tape 37 formed in the top and side walls of the capsule. This tape 37 is defined by two lines of weakness 37a to facilitate tearing.



   At a more advanced stage, the full closure device is applied to the neck surrounding the opening of the container in a single operation and after the container has been filled through opening 5. The full closure device (fig. 3) is assembled by the manufacturer of said device which firstly screws the plug 2 into the flange 1. In this operation, a sufficient torque is applied to the plug by the tabs 26 to compress the seal 24 against the part 18. The plug is tight in the neck of the flange until the head 22 of the stopper comes into contact with part 18 along a line 38 (fig. 2).



  This contact constitutes an effective stop to avoid a more intense compression of the seal beyond the point where a satisfactory seal is ensured. It also prevents damage to seal 24 by excessive tightening of the plug in the flange.



   The annular surface 17 determines the size of the dispensing opening and a standard size closure plug is engaged in the neck. However, openings of various sizes can be used simply by modifying the surface 17, allowing the use of various types of dispensing means, while at the same time allowing the container to be filled through an opening of maximum diameter.



   The closure device is completed by placing the capsule 3 on the cap and the flange, the side wall 28 of the capsule easily engaging the outer peripheral wall 16 of the flange 1 with sufficient clamping to hold the capsule in place during transport. . The closure device is then delivered in this form to the purchaser who, after filling the container through the opening 5, simply places the closure device on the neck of the opening as shown in FIG. 2. The rounded upper part 15 of the fastening section 12 of the closure flange 1 carries a sealing material cast into its concave surface in fluid form which, after engagement, becomes an elastic seal shown at 39 in FIG. 2.

   This seal conforms to the rounded upper end part 9 of the neck and cooperates with the latter to form an effective seal against leaks between the flange and the wall of the container.



   Fig. 12 shows the closure device crimped onto the neck of the opening by an operation which will be described later. The particular shape of the fixing section 12 of the closure flange 1 is such that the first vertical part 13 is in contact at 40 with the radial surface towards the inside of the part 7 of single thickness of the neck. The second part 14 inclined upwards and outwards is parallel to the surface facing inwardly of the frustoconical part 10 and covers this surface. It can be seen clearly in FIG. 12 that when the closure device is crimped onto the neck, the fastening section of the flange tightly engages the neck around its entire periphery, providing a very tight attachment which has heretofore been only encountered with larger devices. heavy.

   Not only does the configuration given to the flange ensure an excellent seal against leaks, but the neck of the opening is reinforced over its entire periphery by another layer of material constituting an extremely rigid protective wall around the closure.



   An important feature of the device described (Figs. 2 and 12) is that the wall 4 of the container, the annular surface 17 and the lower part of the head 22 of the closure cap all lie in a common horizontal plane. The purpose of this arrangement is to form a continuous rigid wall across the entire closure of the container wall. It should be remembered that the disclosed closure device is intended for use on large steel drums, for example 250 liters, although the device is not limited to such containers. The closure device used in large capacity receptacles must be strong enough to withstand the shocks imparted to it when the receptacles fall from a height of the order of a meter or more.

   This type of drop test must be performed before the closure can be recognized as industrially acceptable. Keeping in mind the severe stresses which a closure of this type must withstand, one can easily appreciate the importance of a continuous coplanar surface across the entire closure. The construction described provides such a degree of strength and rigidity that the closure is considerably improved over known closures.



   Another characteristic of the device described lies in the way of applying the closure device to the opening of the wall of the container.



  This operation is shown in fig. 7 to 10. Figs. 7 and 8 relate to a known closure device in order to clearly show the advantage of the new device deorit. We see in fig. 7 a tool used to apply the known closure device of the general type indicated, this tool being operable by hand or by a motive force. In both cases, it comprises a closure sleeve 41, closure jaws 42 having an engaging leg 43, and a pressure pad 44. The pressure pad 44 has an engaging surface 45 of an anvil of pressure. support t 46 which extends inwardly beyond a fastener 47 so as to oppose the engagement legs 43.

   For the crimping, the sleeve 41 is pushed down so as to bear against the jaws 42, pushing these downwards towards the anvil 46 of the pressure pad, which produces the crimping of the fastener. 47 inwards around neck 6.



   Fig. 9 mounts the attachment of the closure device described on the opening of the wall of a container by means of a tool of the general type shown in FIG. 7. In this case, however, the tool has a planar lower engagement surface 48 on the pressure pad 44, which surface bears on the planar upper surface of the closure cap. In many cases, it is highly undesirable to have an annular recess beyond the fastener to facilitate the use of a support anvil. This recess allows for the accumulation of water or any other foreign matter which can rust the closure or damage it in various ways.

   In addition, the sludge which may be accumulated in the closure device can access the interior of the container when the latter is opened, which must of course be avoided.



   The problems which arise in obtaining a closure device capable of being applied without the use of a supporting anvil are important. A closing device such as that shown in FIGS. 7 and 8 cannot be applied to an opening by means of a tool having a flat pressure pad, because in this case there is not sufficient radial support in the opening to prevent radial deformation towards inside. Consequently, this results in a deformation of the neck so that a cap can no longer be properly fitted to the neck.

   The device described, however, where the wall 4 of the container, the surface 17 and the lower part of the head 22 of the stopper form a flat rigid wall, completely avoids any distortion of the assembly when the latter is applied with a tool. with a flat pressure pad.

   Further, the manner in which the fastening parts 13 and 14 cooperate with the neck 6 allows the closure device to be initially brought into a position of close engagement with the neck of the opening by means of a purely vertical force applied by the opening. 'intermediate the engagement surface 48 and ensures sufficient rigidity to the neck so that after this first placement, the wall 28 of the capsule and the outer wall 16 of the fastener can be crimped inwardly simul t around neck 6 as shown in fig.



  13, without any deformation of the neck.



   It has been found that with the disclosed fastener, a closure device can be effectively crimped into the neck opening without the use of a supporting anvil such as anvil 46 of FIG. 7, and this without inadmissible distortion of the closure device or the neck. Another advantage of the device described lies in the fact that, although this device is especially useful in the field of light transport drums, it also allows the closing of drums intended to be reused. In the latter case, the closure flange can be lifted away from the neck with a hand tool without producing any untoward distortion of the neck, after which a new closure device can be applied. This is possible because no cervical deformation occurs in the initial fixation of the device.

   Reuse would also be impossible if the neck was deformed during the crimping operation. Another advantage of this particular necked opening, compared to an opening initially rectilinear and then deformed inwardly during the application of the closure device, lies in the fact that a protective cap such as that shown in fig. 6 can be easily mounted and fixed on the neck for the purpose indicated above.



   Two variants are shown in fig. 13 and 14. They are particularly useful for containers which have an interior coating, for example lacquered containers, to prevent their contents from coming into direct contact with the metal of the walls. It is easily understood that the closures for such containers must also have a coating. In these variants, a closing plug 50 comprises sealing means arranged on its lower surface and which cooperate with a sealing part 51 arranged at the lower end of the skirt 52 of the flange. The sealing piece 51 comprises a part turned inwards and upwards forming an annular groove in one piece at the base of the skirt of the flange.

   In fig. 13, the lower wall portion 53 of a plastic plug engages the inner edge 54 directed upwardly of the part 51 and deforms to form a tight seal with this edge. This construction eliminates the need for a coating of the interior portion of the flange 52.



  Likewise, the flange skirt carries a coarser and less steep thread which provides better exterior coverage in the coating process. The rest of the flange cooperates with the neck of the opening as described above. The variant of FIG. 14 has a seal 55 cast in the annular groove of the part 51 and which engages with a reduced lower wall portion 56 of the closure plug so as to form an effective seal between these parts against leaks.



   In the embodiment shown in FIGS.



  15 and 16, the closure flange 60 is made of synthetic plastic material, for example polyethylene. The shape of the fixing section 61 is the same as in the metal execution, except that the surface 62 is formed on a thicker part.



  It is evident from looking at fig. 16 that the design of placing the wall 4 of the container, the surface 62 and the head 63 of the stopper all in a common plane is valid for all embodiments. The fixing section 61 is fixed to the neck 6 by means of a metal sealing ring 64 shown in the extended state in FIG. 5 and crimped in fig. 16. It can be seen in FIG. 15 that the fastener formation 64 has a lip 65 projecting inwardly onto the lower edge of the outer peripheral wall 66. This lip forms a tight seal against the back of the neck 6 when pushed inward by the lip. seal ring 64.



   Instead of using a cover cap, this embodiment has a rupturable diaphragm 67 (Fig. 16), disposed across the bottom of the flange and which can be simply pierced and torn to provide access to the contents of the flange. container. The diaphragm 67 is integrally formed with the flange 60 and has an annular weakened portion 68 to facilitate its tearing. A thin elastic grip 69 for a finger is molded integrally with the diaphragm and has an enlarged portion 70 to aid in its grip. We can see in fig. 16 that the plug 69 is elastically pushed down by the bottom surface of the closure cap 71 when the latter is screwed into the flange.



   The closure plug 71 has a threaded side wall 72 which terminates in a bottom surface 73. This surface 73 may form a seal with an annular portion 74 exterior to the weakened portion 68 and which remains in the flange after the diaphragm has closed. been removed, eliminating the need for a gasket for the plug.



   In the variant of FIG. 18, a weakened portion 75 is disposed at the outer periphery of the diaphragm, requiring the presence of a seal 76 for the stopper in order to seal the opening after the diaphragm has been destroyed. This construction has the advantage of offering a larger opening through which the contents of the container can be dispensed.



   The closure device shown in FIGS. 19 and 20 is similar to that of FIG. 15 in that the flange is of plastic material, but instead of presenting a diaphragm intended to be broken across the dispensing opening, it comprises a removable pouring neck 76. In fig. 19, the neck is shown in the lowered position in which it is prevented from falling into the container by means of a lip 77 projecting outwardly at its upper end and cooperating with an annular cheek 78 having a part 79 turned towards the bottom. top, one-piece with the bottom end of the flange skirt.

   The neck 76 is shown in the raised or pouring position in FIG. 20 in which it is held rigidly by the cooperation of an annular rim 80 at the lower end of the neck with the part 79 of the neck. The rim 80 comprises two ribs 81 and 82 which define with a cylindrical surface 83 of larger diameter than the rest of the neck a groove which can fit over the part 79 at the base inner periphery of the flange to form a tight seal. . here also, as in the device of FIG.

   15, a closure plug 84 comprises a threaded side wall 85 terminating its lower part with a reduced part 86 which engages the upper surface of the annular cheek 78, so as to form a tight seal therewith. The use of a gasket 87 for the stopper is optional in this construction.



   In this embodiment, the closure device cannot be fractured by virtue of a light capsale 88 (fig. 21) preferably made of plastic material and comprising a flat upper part 89, a side wall 90 and an annular part 91 projecting. radially outwardly and extending from the edge of the wall 90. This capsule is arranged to cover the closure cap, the part 91 being held tightly clamped between the end edge 92 facing inwardly. an n sealing ring 93 and an annular surface 94 of the flange.

   This has, as in the previous embodiments, an annular surface 95 extending inwardly from the fixing section and a skirt 96 receiving the plug 84 and extending laterally from said annular surface, at the inner periphery of it.



  In fig. 20, the capsule 88 is shown partially torn to allow access to the closure cap which can then be removed, the neck being able to be lifted into its pouring position.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Dispositif de fermeture, fixé dans une ouverture Iménagée dans la paroi d'un récipient et à un col vertical formé autour de cette ouverture, comprenant une bride et un bouchon de fermeture fixé dans la bride, celle-ci étant annulaire et comportant une section de fixation formant sa partie périphérique, une surface annulaire s'étendant vers l'intérielur à partir de la section de fixation et une jupe recevant le bouchon et s'étendant latéralement à partir de la surface annulaire à la périphérie intérieure de celle-ci, caractérisé en ce que la section de fixation (12, 61) comprend une première partie (13) s'étendant verti calement t vers le haut, une seconde partie (14) s'étendant vers le haut et vers l'extérieur à partir de l'extrémité supérieure de la première partie, une partie supérieure arrondie (15), CLAIM Closing device, fixed in an opening Arranged in the wall of a container and with a vertical neck formed around this opening, comprising a flange and a closure plug fixed in the flange, the latter being annular and having a fixing section forming its peripheral part, a surface annular extending inwardly from the fastening section and a skirt receiving the plug and extending laterally from the annular surface to the inner periphery thereof, characterized in that the fastening section ( 12, 61) comprises a first part (13) extending vertically t upwards, a second part (14) extending upwards and outwards from the upper end of the first part, a rounded upper part (15), et une partie extérieure (16, 66) s'étendant vers le bas depuis la partie supérieure arrondie et desti, née à être façonnée vers l'intérieur autour dudit col. and an outer portion (16, 66) extending downwardly from the rounded upper portion and intended to be shaped inwardly around said neck. SOUS-REVENDICATIONS 1. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que ladite jupe de la bride s'étend vers le bas depuis la surface annulaire (17, 62, 91) et comporte une partie d'étanchéité (18) inclinée radiaiement vers l'intérieur et une partie filetée (19) s'étendant vers le bas depuis l'extrémité inférieure de ladite partie d'étanchéité (18). SUB-CLAIMS 1. Device according to claim, characterized in that said skirt of the flange extends downward from the annular surface (17, 62, 91) and comprises a sealing portion (18) inclined radially inward and a threaded portion (19) extending downward from the lower end of said sealing portion (18). 2. Dispositif selon la sous-revendication 1, caractérisé en ce que le bouchon de fermeture (2, 50, 71) présente un siège de joint évidé (23) opposé à ladite partie d'étanchéité (18) de la jupe, un joint (24) disposé entre ledit siège et ladite partie d'étanchéité, et une tête (22, 32, 63) s'étendant latéralement vers l'extérieur à l'extrémité supérieure dudit siège, la périphérie de la tête engageant la surface intérieure de ladite partie d'étanchéité (18) au début de celle-ci (38), ladite tête présentant une partie pratiquement alignée avec la joue annulaire (17) pour la renforcer radialement. 2. Device according to sub-claim 1, characterized in that the closure cap (2, 50, 71) has a hollow seal seat (23) opposite to said sealing portion (18) of the skirt, a seal (24) disposed between said seat and said sealing portion, and a head (22, 32, 63) extending laterally outwardly at the upper end of said seat, the periphery of the head engaging the inner surface of said sealing portion (18) at the beginning thereof (38), said head having a portion substantially aligned with the annular cheek (17) to reinforce it radially. 3. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce qu'il comprend une capsule infracturable (3, 89) dont la périphérie est fixée à ladite section de fixation (12, 61) et recouvrant le bouchon (2) pour empêcher l'accès à ce dernier sans détruire la capsule. 3. Device according to claim, characterized in that it comprises an infracturable capsule (3, 89) whose periphery is fixed to said fixing section (12, 61) and covering the cap (2) to prevent access to the latter without destroying the capsule. 4. Dispositif selon la revendication, caractérisé en ce que la bride (60) est formée d'une matière plastique synthétique. 4. Device according to claim, characterized in that the flange (60) is formed of a synthetic plastic material. 5. Dispositif selon la sousrevendication 4, caractérisé en oe que la bride (60) comporte un dia- phragme déchirable (67) s'étendant en travers du fond de la bride, une partie affaiblie annulaire (68) formée autour du diaphragme pour favoriser le retrait de ce dernier, et une prise de doigt (69) s'étendant depuis le diaphragme pour permettre de saisir ce dernier et de le déchirer autour de ladite partie affaiblie. 5. Device according to subclaim 4, characterized in that the flange (60) has a tearable diaphragm (67) extending across the bottom of the flange, an annular weakened portion (68) formed around the diaphragm to promote removing the latter, and a finger grip (69) extending from the diaphragm to enable the latter to be grasped and torn around said weakened portion. 6. Dispositif selon la sous-revendication 4, caractérisé en ce qu'il comprend un goulot rentrant (76) porté par ladite bride et des moyens (79, 80) disposés sur la bride et le goulot pour maintenir ce dernier dans une position dressée de versage. 6. Device according to sub-claim 4, characterized in that it comprises a re-entrant neck (76) carried by said flange and means (79, 80) arranged on the flange and the neck to maintain the latter in an upright position. pouring. 7. Dispositif selon la revendication, dans lequel le col vertical comporte une première partie con sa tituée par une simple épaisseur de la paroi du récipient s'étendant vers le haut depuis cette paroi et une seconde partie constituant un prolongement de la première et présentant une double épaisseur de paroi, cette partie présentant une première portion s'étendant vers le haut et vers l'extérieur, une extrémité supérieure arrondie et une seconde portion s'étendant vers l'intérieur et vers le bas depuis ladite extrémité arrondie, caractérisé en ce que la première partie (7) du col (6) est courbée vers l'extérieur et la seconde partie (8, 9, 10) s'étend vers l'extérieur depuis la première partie (7) en formant un tronc de cône, la seconde partie (10) 7. Device according to claim, wherein the vertical neck comprises a first part con its titué by a single thickness of the wall of the container extending upwardly from this wall and a second part constituting an extension of the first and having a double wall thickness, this part having a first portion extending upwards and outwards, a rounded upper end and a second portion extending inwards and downwards from said rounded end, characterized in that that the first part (7) of the neck (6) is curved outwards and the second part (8, 9, 10) extends outwards from the first part (7) forming a truncated cone, the second part (10) s'étendant à partir de l'extrémité arrondie (9) vers l'intérieur et étant appuyée étroitement sur toute son étendue contre la surface intérieure de la première partie (8), la section de fixation (12, 61) étant étroitement fixée autour du col et engagée étroitement par sertissage avec ce dernier. extending from the rounded end (9) inward and being pressed tightly to its full extent against the inner surface of the first part (8), the attachment section (12, 61) being tightly secured around neck and tightly engaged by crimping with the latter. 8. Dispositif selon la sous-revendication 7, caractérisé en ce qule ladite partie (13) s'étendant vertica lement vers le haut de la section de fixation engage la surface tournée vens l'intérieur de ladite première partie (7) à la base du col et ladite seconde partie (14) de la pièce de fixation engage ladite seconde portion (10) s'étendant vers l'intérieur, la partie supérieure arrondie (15) engageant ladite extrémité supé rieure arrondie (9), et ladite partie extérieure (16, 66) s'engageant étroitement contre la surface inférieure de la première partie (8) s'étendant vers le haut de ladite seconde partie du col. 8. Device according to sub-claim 7, characterized in that said part (13) extending vertically upwardly of the fixing section engages the surface turned towards the interior of said first part (7) at the base. neck and said second part (14) of the fastener engages said second portion (10) extending inwardly, the rounded upper part (15) engaging said rounded upper end (9), and said outer part (16, 66) closely engaging the lower surface of the first part (8) extending upwardly of said second part of the neck. 9. Dispositif selon la sous-revendication 8, caractérisé en ce que la surface annulaire (17) est disposée dans le même plan que la paroi (4). 9. Device according to sub-claim 8, characterized in that the annular surface (17) is arranged in the same plane as the wall (4). 10. Dispositif selon la sous revendication 8, caractérisé en ce que la tête (22) du bouchon, la surface annulaire (17) et la paroi (4) du récipient sont disposées dans un même plan. 10. Device according to claim 8, characterized in that the head (22) of the stopper, the annular surface (17) and the wall (4) of the container are arranged in the same plane.
CH1016163A 1962-08-16 1963-08-16 Device for closing a container CH403613A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US21748362A 1962-08-16 1962-08-16

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH403613A true CH403613A (en) 1965-11-30

Family

ID=22811280

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1016163A CH403613A (en) 1962-08-16 1963-08-16 Device for closing a container

Country Status (6)

Country Link
AT (1) AT254035B (en)
CH (1) CH403613A (en)
DK (1) DK109378C (en)
ES (1) ES290835A1 (en)
FI (1) FI43552C (en)
GB (1) GB1000817A (en)

Also Published As

Publication number Publication date
ES290835A1 (en) 1964-02-01
DK109378C (en) 1968-04-16
GB1000817A (en) 1965-08-11
FI43552C (en) 1971-04-13
FI43552B (en) 1970-12-31
AT254035B (en) 1967-05-10

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0268538A1 (en) Cap for a container, initially closed by a pierceable membrane
FR2563193A1 (en) CLOSURE OF CONTAINER
CH390143A (en) Sealing cap for container closures
EP0383745B1 (en) Container
EP1015330B1 (en) Drink or other liquid container with unfolding spout
EP0953513B1 (en) Metallic package with security cap
WO2009087300A2 (en) Vial holder with side gripping and clamping holding
FR2565558A1 (en) PLUG FOR CONTAINERS
CH365658A (en) Refurbishment collar for metal container closure
CH403613A (en) Device for closing a container
EP0934887B1 (en) Closure device for a beverage can, especially for carbonated beverages
CH438065A (en) Hermetic and tamper-evident closure device for vials and other containers
CH417459A (en) Container
CH334871A (en) Container mouth comprising a closure and method for its manufacture
BE543507A (en)
CH355367A (en) Container, method for its manufacture and means for carrying out this method
BE563778A (en)
CH325709A (en) Metal container and method for manufacturing such a container
BE537338A (en)
CH323796A (en) Device for closing a container
CH350918A (en) Container
EP0742776A1 (en) Sealed container with retractable neck
BE482070A (en)
BE488418A (en)
CH509913A (en) Container with snap-in closure