BE560698A - - Google Patents

Info

Publication number
BE560698A
BE560698A BE560698DA BE560698A BE 560698 A BE560698 A BE 560698A BE 560698D A BE560698D A BE 560698DA BE 560698 A BE560698 A BE 560698A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cables
pawl
weft
spool
arms
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE560698A publication Critical patent/BE560698A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D07ROPES; CABLES OTHER THAN ELECTRIC
    • D07BROPES OR CABLES IN GENERAL
    • D07B5/00Making ropes or cables from special materials or of particular form
    • D07B5/04Rope bands

Landscapes

  • Looms (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention est relative à un procédé pour l'introduc- tion d'un ou plusieurs fils de trame dans un câble d'acier plat et à une machine pour la réalisation de ce procédé, ainsi qu'à un câble d'acier fabriqué suivant ce procédé. Jusqu'à présent, les fils de trame, servant à lier les câbles formant le.câble plat proprement dit, sont passés dans le câble à la main, par exemple avec une lame ou une pointe. 



   Ce procédé est laborieux et présente de nombreux inconvénients. 



  Au contraire, le procédé suivant l'invention consiste en ce que l'on pré- voit deux organes qui se reprennent l'un à l'autre nécessairement le sup- port d'alimentation ou la bobine de fil de trame à travers la chaîne ou- verte à chaque fois par un mécanisme à cadres. 



   La machine destinée à mettre en oeuvre le procédé suivant l'in- vention se caractérise en ce que chaque organe porte un cliquet ou un élément analogue qui peut maintenir ce support d'alimentation et qui est ouvert, lors du mouvement de rapprochement des organes à travers la chaîne ouverte, par un élément, par exemple le cliquet, de l'autre organe, ce cliquet reprenant alors à son tour le support d'alimentation. 



   D'autres détails et particularités de l'invention ressortiront de la description ci-après, donnée à titre non limitatif et en se référant aux dessins annexés, dans lesquels : 
La figure 1 est une vue de dessus de la machine. 



   La figure 2 est une vue en élévation suivant la flèche II de la figure 1. 



   La figure 3 est une vue en coupe suivant la surface III-III de la figure 2. 



   La figure 4 est une vue à plus grande échelle du détail IV de la figure 1. 



   La figure 5 est une vue en élévation suivant la flèche V de la figure 4. 



   La figure 6 est une vue en élévation latérale d'un câble suivant l'invention. 



   La matière   premire   (câble d'acier ou torons) se trouve sur des bobines 1, pouvant tourner dans un certain nombre de cages 2 dont elles peuvent être enlevées et dont une partie seulement est représentée. les, bobines sont munies d'une façon connue en soi de dispositifs de freinage (non représentés), dont la force de déroulement est réglable. 



   Chaque cage comprend un certain nombre de bobines, par exemple quatre, et les câbles 3, enroulés sur celles-ci, passent dans les trous d'une tête 4. Les première et troisième bobines dans chaque cage sont par exemple déroulées par dessus et les deuxième et quatrième bobines par des- sous, de telle sorte que des paires de câbles 3'-3" sortent de chaque cage 2 (figure   3).   



   Les câbles 3' passent par l'un des trous d'une série 5 dans une plaque de cadre 6, les câbles 3" par l'un des trous d'une série 7 dans une plaque de cadre 8. Les plaques 6 et 8 peuvent se déplacer à l'opposé l'une de l'autre vers le haut et vers le bas dans un châssis 9, car elles sont accouplées en 10 et 11, respectivement, à des chaînes 12 passant sur des roues à chaîne 13 se trouvant sur des axes 14 et 15, ce dernier portant une roue dentée conique 16, qui est entraînée de façon oscillante. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  Dans le cadre 8, dans lequel les câbles 3' ne sont pas guidés, ces câbles passent à travers des fentes 17. De même, les câbles 3" passent à travers des fentes 18 dans le cadre 6. 



   La roue conique 16 coopère avec deux roues coniques 17,18 tour- nant librement sur un axe 19 sur lequel est disposé, à rotation et à cou- lissement, un accouplement à griffés 20. Celui-ci est déplacé dans l'un et l'autre sens par un disque de came 21 situé sur un axe 22, entraîné par un moteur 27, par l'intermédiaire de roues dentées 23, d'un axe 24 et de roues dentées 24 et 26. Ce moteur entraîne aussi l'axe 19, par l'inter- médiaire de roues dentées 26, 25, 28, 29 et 30.

   Dans la roue 29 un secteur denté fait défaut, de telle sorte que, chaque fois que le disque de came 21 inverse l'accouplement à griffes 20 (donc que les cadres 6,8 prennent une de leurs positions extrêmes), le pignon 30 se trouve devant la partie manquante de la roue dentée 29 et n'est donc pas entraîné, de telle façon que les cadres 6,8 restent chaque fois un moment à leurs positions ex- trêmes. 



   A ces moments, la chaîne ainsi formée par les câbles 3'-3" (figu- re 3) reste également ouverte et le mécanisme de trame entre en action, voir la figure 1, détail IV, et les figures 4 et 5. 



   Ce mécanisme se trouve près de la platine 31, à travers laquelle le câble fini 32 est tiré par un dispositif sans importance ici. 



   Le fil de trame, dont l'extrémité est maintenue avec les torons dans la platine 31, se trouve sur une bobine 35, qui peut tourner sur un arbre rond avec'bout carré 34 et qui est retenue par un écrou 35 avec une rondelle de freinage 36. Des bras 37 peuvent tourner en 38 et portent des pignons 39 (figure 1), coopérant avec des crémaillères 40, commandées par des disques de came 41, 42 avec des rainures non rondes dans lesquelles s'engagent des goujons 43 des crémaillères.

   Le disgue 41 se trouve sur un axe 24 et le disque 42 est entraîné à partir de ce dernier par une chaîne   44.   Les rainures non rondes dans les disques de came ont une forme telle que la pince formée par les bras 37 s'ouvre et se ferme périodiquement   @@@@@@@   et reste un moment à l'état ouvert à   l'instant   précis où les cadres 6, 8 changent de position, tandis que la pince se ferme lorsque les cadres se trouvent à une de leurs positions extrêmes et que par conséquent la chaîne 3'-3" est ouverte. 



   A l'état ouvert de la pince, la bobine remplie 33 se trouve sur l'un des bras 37, par exemple sur celui de gauche (en pointillé à la figure 4) et y est maintenue grâce au fait que le bout carré 34 s'engage dans un évidement 45 du bras et y est immobilisé par un cliquet   46.   Les cliquets 46 des deux bras se trouvent dans un même plan (voir aussi la figure 5) et sont enchâssés à rotation en 47 dans les bras 37. Ils sont maintenus en position de verrouillage par des ressorts (non représentés). Avant que la pince ne se ferme complètement, le cliquet de droite soulève celui de gauche, grâce au fait que sa pointe 48 s'engage sur la surface inclinée 49 du cli- quet de gauche.

   Le cliquet de gauche s'ouvre donc, libère le tourillon de la bobine et le transmet au bras de droite dont le cliquet se referme sur le tourillon au moment où la pince se ferme. (Sur les deux bras se trouvent des étriers non représentés qui protègent la bobine de trame 33 et main- tiennent les câbles de chaîne 3'-3" écartés). 



   Ensuite, la pince 37 s'ouvre à nouveau, la bobine de trame se dé- plaçant alors sur le bras de droite vers la droite. Le fil de trame 50 provenant de la bobine 33 est donc passé de gauche à droite entre les câbles de chaîne. Les cadres 6, 8 sont alors déplacés, de telle sorte que la chaîne 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 3'-3" change,la pince 37 se referme et son bras de gauche reprend par conséquent la bobine 33, etc. Il se forme donc un câble d'acier plat 32 avec un fil de trame 50 et qui peut être enroulé progressivement par le moteur 27 sur un tambour. 



   Un avantage particulier réside en outre en ce qu'on utilise pour le fil de trame une bobine telle qu'il est possible de lier un câble plat de très grande longueur avant qu'il ne soit nécessaire de souder le fil de trame. Avec le procédé courant à la main, toute la longueur de fil de trame doit être passée à travers, de telle sorte que cette longueur doit être très limitée, ce qui offre de plus le désavantage d'un grand nombre de soudures. 



   REVENDICATIONS. 



   1. Procédé pour l'introduction d'un ou plusieurs fils de trame dans un câble d'acier plat, caractérisé en ce qu'on utilise deux organes qui se reprennent l'un à l'autre nécessairement le support d'alimentation en: fil de trame à travers les câbles de la chaîne ouverte par un mécanisme à cadres. 



   2. Machine pour la mise en oeuvre du procédé suivant la revendi- cation 1, caractérisé en ce que chaque organe porte un cliquet ou élément analogue qui peut maintenir le support d'alimentation et qui, lors du rapprochement des organes à travers la chaîne ouverte, est ouvert par une partie, par exemple le cliquet, de l'autre organe, ce cliquet reprenant alors à son tour le support d'alimentation. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a process for the introduction of one or more weft threads into a flat steel cable and to a machine for carrying out this process, as well as to a steel cable produced. according to this process. Until now, the weft threads, used to bind the cables forming the actual flat cable, have been passed through the cable by hand, for example with a blade or a point.



   This process is laborious and has many drawbacks.



  On the contrary, the method according to the invention consists in providing two members which necessarily take over from each other the supply support or the weft thread spool through the warp. each time opened by a frame mechanism.



   The machine intended to implement the method according to the invention is characterized in that each member carries a pawl or a similar element which can hold this supply support and which is open during the movement of the members to be brought together. through the open chain, by an element, for example the pawl, of the other member, this pawl then in turn taking up the supply support.



   Other details and features of the invention will emerge from the description below, given without limitation and with reference to the accompanying drawings, in which:
Figure 1 is a top view of the machine.



   FIG. 2 is an elevational view along arrow II of FIG. 1.



   Figure 3 is a sectional view along the surface III-III of Figure 2.



   Figure 4 is a view on a larger scale of detail IV of Figure 1.



   Figure 5 is an elevational view along arrow V of Figure 4.



   Figure 6 is a side elevational view of a cable according to the invention.



   The raw material (wire rope or strands) is on coils 1, which can rotate in a number of cages 2 from which they can be removed and of which only a part is shown. the coils are provided in a manner known per se with braking devices (not shown), the unwinding force of which is adjustable.



   Each cage comprises a certain number of coils, for example four, and the cables 3, wound on them, pass through the holes of a head 4. The first and third coils in each cage are for example unwound from above and the cables. second and fourth coils from below, so that pairs of 3'-3 "cables come out of each cage 2 (figure 3).



   The 3 'cables go through one of the holes of a series 5 in a frame plate 6, the cables 3 "through one of the holes of a series 7 in a frame plate 8. The plates 6 and 8 can move opposite each other up and down in a frame 9, since they are coupled at 10 and 11, respectively, to chains 12 passing over chain wheels 13 located on axes 14 and 15, the latter carrying a conical toothed wheel 16, which is driven in an oscillating manner.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  In frame 8, in which cables 3 'are not guided, these cables pass through slots 17. Likewise, cables 3 "pass through slots 18 in frame 6.



   The bevel wheel 16 cooperates with two bevel wheels 17,18 rotating freely on an axis 19 on which is arranged, in rotation and in sliding, a claw coupling 20. This is moved in one and the other. 'other direction by a cam disc 21 located on an axis 22, driven by a motor 27, by means of toothed wheels 23, an axis 24 and toothed wheels 24 and 26. This motor also drives the axis 19, by means of toothed wheels 26, 25, 28, 29 and 30.

   In the wheel 29, a toothed sector is lacking, so that, each time the cam disc 21 reverses the claw coupling 20 (therefore that the frames 6,8 take one of their extreme positions), the pinion 30 is is located in front of the missing part of the toothed wheel 29 and is therefore not driven, so that the frames 6,8 remain in their extreme positions for a while.



   At these times, the warp thus formed by cables 3'-3 "(figure 3) also remains open and the weft mechanism comes into action, see figure 1, detail IV, and figures 4 and 5.



   This mechanism is located near the plate 31, through which the finished cable 32 is pulled by a device of no importance here.



   The weft thread, the end of which is held with the strands in the plate 31, is on a spool 35, which can turn on a round shaft with square end 34 and which is retained by a nut 35 with a washer. braking 36. Arms 37 can rotate at 38 and carry pinions 39 (Figure 1), cooperating with racks 40, controlled by cam discs 41, 42 with non-round grooves in which are engaged studs 43 of the racks .

   The disgue 41 sits on an axle 24 and the disc 42 is driven therefrom by a chain 44. The non-round grooves in the cam discs have a shape such that the clamp formed by the arms 37 opens and closes periodically @@@@@@@ and remains in the open state for a while at the exact moment when frames 6, 8 change position, while the clamp closes when the frames are in one of their positions extremes and therefore the 3'-3 "chain is open.



   In the open state of the gripper, the filled coil 33 is on one of the arms 37, for example on the left one (in dotted lines in FIG. 4) and is held there thanks to the fact that the square end 34 s 'engages in a recess 45 of the arm and is immobilized there by a pawl 46. The pawls 46 of the two arms are located in the same plane (see also FIG. 5) and are embedded in rotation at 47 in the arms 37. They are held in the locked position by springs (not shown). Before the gripper closes completely, the right pawl raises the left pawl, by virtue of the fact that its point 48 engages the inclined surface 49 of the left pawl.

   The left pawl therefore opens, releases the trunnion from the spool and transmits it to the right arm, the pawl of which closes on the trunnion when the clamp closes. (On both arms are stirrups not shown which protect weft spool 33 and keep warp cables 3'-3 "apart).



   Then, the gripper 37 opens again, the weft spool then moving on the right arm to the right. The weft thread 50 coming from the spool 33 is therefore passed from left to right between the warp cables. The frames 6, 8 are then moved, so that the chain

 <Desc / Clms Page number 3>

 3'-3 "changes, the clamp 37 closes and its left arm consequently takes up the spool 33, etc. A flat steel cable 32 is therefore formed with a weft thread 50 and which can be gradually wound up by the motor 27 on a drum.



   A particular advantage further resides in that a spool is used for the weft thread such that it is possible to tie a very long flat cable before it is necessary to weld the weft thread. With the current manual process, the entire length of weft yarn must be passed through, so that this length must be very limited, which further offers the disadvantage of a large number of welds.



   CLAIMS.



   1. Method for the introduction of one or more weft threads in a flat steel cable, characterized in that two members are used which are taken from each other necessarily the supply support in: weft thread through the warp cables opened by a frame mechanism.



   2. Machine for implementing the method according to claim 1, characterized in that each member carries a pawl or the like which can hold the supply support and which, when the members are brought together through the open chain , is opened by a part, for example the pawl, of the other member, this pawl then in turn taking up the supply support.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3. Câble fabriqué suivant les revendications 1 et 2. en annexe 2 dessins. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. 3. Cable manufactured according to claims 1 and 2. in appendix 2 drawings. ** CAUTION ** end of field CLMS may contain start of DESC **.
BE560698D BE560698A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE560698A true BE560698A (en)

Family

ID=182904

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE560698D BE560698A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE560698A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2555099A1 (en) KNITTED STRUCTURES AND THEIR MANUFACTURE
EP0015223B1 (en) Machine for tying wire coils
BE560698A (en)
EP0211387B1 (en) Apparatus and method for assembling yarns, assembling yarns obtained by means of this apparatus and this method
FR2481510A1 (en) VERTICAL CABLE
EP0353511B1 (en) Constituent parts of an apparatus for making tyre reinforcements
FR2628486A1 (en) DEVICE FOR LIGATING BARS, RODS OR THE LIKE USING A FLEXIBLE METAL WIRE
EP0041006A2 (en) Knotting head for a string on a package, and apparatus provided with such a knotting head
EP3088144B1 (en) Solution for varying the spacing in an adjustment device
FR2651761A1 (en) APPARATUS FOR THE AUTOMATIC INSTALLATION, IN PARTICULAR OF AN ADHESIVE TAPE ON A PRODUCT.
FR2615180A1 (en) TOURNIQUET FOR LAYING CABLES, ESPECIALLY FIBER OPTIC
FR2531928A1 (en) HANDLING DEVICE FOR ENVELOPMENT MACHINES, PARTICULARLY FOR THE ENVELOPMENT OF CANDIES AND SIMILAR PRODUCTS, OF THE TYPE COMPRISING ONE OR MORE WHEELS ROTATING A CONTINUOUS MOTION
CH442134A (en) Method for attaching an object and tool for its implementation
CH237531A (en) Strapping machine.
FR2638069A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR MAKING A GARMENT STRAP SUCH AS A BRA STRAP
CH320838A (en) Process for manufacturing twisted wires carrying plates constituting defense elements and device for implementing this process
CH156160A (en) Apparatus for stringing rackets, for example tennis.
WO2003018895A1 (en) Method and device for forming a double-loop knot, a single-loop knot or a square knot from a string or the like
EP0166842A1 (en) Machine for continuously producing rigid, fringed strands, especially for the branches of artificial Christmas trees
BE517281A (en)
BE376247A (en)
FR2486910A1 (en) Bundle tying machine for angle sections - supports bundle while wire is looped by side arms, rotated to form knot
BE524407A (en)
CH286245A (en) A method of manufacturing cables for telecommunications.
BE469809A (en)