BE550662A - - Google Patents

Info

Publication number
BE550662A
BE550662A BE550662DA BE550662A BE 550662 A BE550662 A BE 550662A BE 550662D A BE550662D A BE 550662DA BE 550662 A BE550662 A BE 550662A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
valve
emi
weir
spring
guide
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE550662A publication Critical patent/BE550662A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65FGATHERING OR REMOVAL OF DOMESTIC OR LIKE REFUSE
    • B65F3/00Vehicles particularly adapted for collecting refuse
    • B65F3/02Vehicles particularly adapted for collecting refuse with means for discharging refuse receptacles thereinto
    • B65F3/04Linkages, pivoted arms, or pivoted carriers for raising and subsequently tipping receptacles
    • B65F3/041Pivoted arms or pivoted carriers
    • CCHEMISTRY; METALLURGY
    • C07ORGANIC CHEMISTRY
    • C07CACYCLIC OR CARBOCYCLIC COMPOUNDS
    • C07C69/00Esters of carboxylic acids; Esters of carbonic or haloformic acids
    • C07C69/62Halogen-containing esters
    • C07C69/65Halogen-containing esters of unsaturated acids
    • C07C69/653Acrylic acid esters; Methacrylic acid esters; Haloacrylic acid esters; Halomethacrylic acid esters
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65FGATHERING OR REMOVAL OF DOMESTIC OR LIKE REFUSE
    • B65F3/00Vehicles particularly adapted for collecting refuse
    • B65F3/02Vehicles particularly adapted for collecting refuse with means for discharging refuse receptacles thereinto
    • B65F2003/025Constructional features relating to actuating means for lifting or tipping containers
    • B65F2003/0256Means for vibrating or shaking the containers for facilitating emptying

Description

       

  L'objet de l'invention est un dispositif pour culbuter

  
 <EMI ID=1.1> 

  
pression, permettant une utilisation tout à fait automatique. Après avoir actionné un organe de commande au moyen d'un levier de manoeuvre, la poubelle est automatiquement soulevée dans le tambour

  
à ordures, placé sur le véhicule ; elle est ensuite culbutée et secouée plusieurs fois à l'endroit du déversement, tout en évitant de faire beaucoup de bruit ; après cela, le levier de manoeuvre se déclenche de lui-même et la poubelle quitte sa position de vidange pour reprendre sa position initiale.

  
Dès que la poubelle a été placée sur le dispositif d'élévation, 1* opérateur ne doit plus qu'enclencher le dispositif de pression et peut déjà apporter la poubelle suivante.

  
Le dispositif pour le culbutage des poubelles, travaillant tout à fait automatiquement suivant l'invention, peut être utilisé, soit en liaison avec un culbuteur de poubelles chez lequel la poubelle peut être accrochée à la main au dispositif, soit avec un .culbuteur-élévateur dont le dispositif d'élévation soulève la poubelle du sol.

  
 <EMI ID=2.1> 

  
eulbutage des poubelles, se composent d'un culbuteur de poubelles, appelé culbuteur tout court, placé à l'extrémité postérieure du camion de voirie.

  
Le culbuteur consiste en un cylindre, dans lequel se meut un-piston, sous l'influence de la pression; la pression est fournie par un générateur de pression. La tige du piston du culbuteur fait tourner un bras qui lui est accouplé, et auquel est fixée la poubelle.

  
Le dispositif de déversement des poubelles, appelé tout simplement déversoir, consiste en une cage adaptée fixement à l'extrémité postérieure du camion ; elle est fermée par une plaque mobile, appelée plaque frontale. Celle-ci se meut en tournant entre les deux cotés latéraux:fixes du déversoir. L'extrémité inférieure de la plaque frontale peut tourner par rapport à la cage. La plaque frontale est munie de deux crochets ou griffes auxquels deux ouvriers accrochent la poubelle à la main, au moyen d'une anse correspondante. En outre, la plaque est encore pourvue d'une ouverture ronde, correspondant à la poubelle, pour le culbutage des immondices. Cette ouverture s'ouvre ou se ferme grâce à un couvercle tournant, appelé couvercle d'obturation.

  
Lorsque la poubelle a été accrochée par son anse aux crochets de la plaque frontale, ou lorsqu'elle a été placée au sol sur le dispositif d'élévation à l'aide du culbuteur-élévateur, on actionne l'organe de commande pour le culbutsge de la poubelle dans le déversoir.

  
Le culbuteur conduit maintenant le bras avec la poubelle dans le déversoir. Lors de ce mouvement de rotation, le bord supérieur de la poubelle touche la plaque frontale. Lorsque le bras s'avance encore davantage, la poubelle est culbutée dans le déversoir avec la plaque frontale, autour de l'axe de rotation de cette dernière. Alors le couvercle d'obturation de la plaque frontale s'ouvre, ainsi que le couvercle de la poubelle, et les immondices tombent dans le camion. Vers la fin du mouvement du culbutage, la plaque frontale et la poubelle tombent sur des tampons en caoutchouc, placés dans le déversoir en guise de butées.

  
Les déversoirs récents ont l'axe de rotation de la plaque frontale creux et le dit axe contient un.ressort à tige rotative, qui est tendu lors du culbutage ; ainsi, après la vidange de la poubelle et l'inversion de l'organe de commande, ce ressort extrait automatiquement la plaque frontale et la poubelle du déversoir.

  
On sait que pour amortir le bruit intense, provoqué par

  
la chute de la plaque frontale sur les butées garnies de caoutchouc, il faut couper l'amenée du fluide sous pression au cylindre du culbuteur un. peu avant la chute de la poubelle ;; ceci se fait au moyen d'un levier sur l'axe de rotation, levier influençant l'organe de commande.

  
Suivant une autre méthode d'exécution connue, on peut aussi diminuer la forte chute de la poubelle en faisant glisser le piston du culbuteur sur un orifice foré dans le cylindre du culbuteur ; ici, le fluide sous pression s'échappant de l'orifice est alors utilisé pour fermer l'organe de commande. Lorsque l'amenée du fluide sous pression_au cylindre du culbuteur est fermée, comme décrit ci-dessus, et dans le cas de l'emploi d'un ressort à tige rotative; celui-ci agit comme amortisseur de la chute de la plaque frontale sur le déversoir. 

  
 <EMI ID=3.1> 

  
lorsqu'on fait culbuter des poubelles de grandeurs différentes, l'arrêt de l'amenée du fluide sous pression au cylindre du dispositif de culbutage des poub Lies se fait-, soit trop tôt, soit trop tara, car l'angle de rotation du bras diffère suivant les dimensions des poubelles. De ce fait, ou les immondices ne tombent pas de la poubelle, ou la plaque frontale avec la poubelle tombent trop brutalement. 

  
En tombant si fortement, non seulement les tampons en caoutchouc du déversoir s'abîment, mais aussi la plaque frontale et les parties supérieures de la poubelle*

  
Les coups durs se transmettent par le bras de rotation

  
aux autres parties de la commande du culbuteur et ils provoquent de plus des coups de bélier dans les conduites jusqu'au générateur de pression.

  
Vu que,, sur des camions de voirie, le générateur est très souvent en rapport avec la boite des pignons pour la rotation du tambour de chargement du camion, les coups se répercutent directement depuis le générateur jusque sur la dite boîte et provoquent un battement et un grincement continuels des pignons et des couronnes ;

  
vu l'existence du grand volume du réservoir du camion, ceci s'accompagne d'un bruit assourdissant.

  
Le dispositif de culbutage des poubelles de l'invention,

  
 <EMI ID=4.1> 

  
soupape de compensation du fluide sous pression ; cette soupape est actionnée par une partie mobile du déversoir, par exemple la plaque frontale. Elle peut être adaptée, soit dans le déversoir même, soit hors du déversoir et, lors de la vidange, elle entraîne en même temps un mouvement d'agitation de la poubelle à l'endroit du"déversement, comme nous le décrirons plus loin.

  
Ces mouvements d'agitation de la poubelle peuvent être réglés à la valeur désirée au moyen d'une soupape de surpression.

  
Le changement spontané du levier de commande du dispositif, de la position d'enclenchement à la position de repos, découle, selon l'invention, de l'emploi d'un dispositif de mise en marche actionné par le fluide sous pression. Il consiste en un cylindre, dont la tige du piston est en relation avec le levier de manoeuvre.

  
Au cours des mouvements d'agitation de la poubelle à l'endroit du déversement, de petites quantités de fluide sous pression agissent sur le piston dans le cylindre du dispositif de mise en marche et poussent peu à peu le piston jusqu'à ce que le levier de manoeuvre soit déplacé latéralement de sa butée vers la position d'enclenchement, et qu'il revienne aussitôt rapidement à sa position de repos ; de ce fait, le fluide sous pression favorise le retour de la poubelle vidée de sa position de culbutage et la ramène à sa position initiale. 

  
Le dessin représente schématiquement des formes d'exécu-

  
d

  
tion de l'invention.

  
Fig.l représente le dispositif de culbutage des poubelles, vu latéralement, avec poubelle introduite dans le déversoir, avec le générateur de pression, la soupape de commande, le cylindre du culbuteur, la soupape de compensation et la soupape de surpression. Fig.2 est une coupe transversale de l'emplacement d'une extrémité de la plaque frontale avec l'indication, des parties de commande pour la soupape de compensation, dans une forme d'exécution spéciale. Figs.3 et 4 sont des vues en coupe de la soupape de compensation avec ses parties de commande, en supplément à la disposition de la soupape de compensation d'après la fig.2. Fig.5 est une vue de face des soupapes de commande avec levier de manoeuvre, cylindre du culbuteur, soupape de compensation et dispositif de mise en marche pour le levier.

   Fig.6 représente la disposition de la soupape de commande, du dispositif de mise en marche du levier de commande et la soupape de compensation, vus de l'arrière du véhicule dans la direction de marche.

  
La plaque frontale 2 est introduite, avec la poubelle 6 dans le dispositif de déversement des poubelles 1. L'arbre de rota-tion 3 est actionné par le cylindre du culbuteur 4, avec piston

  
 <EMI ID=5.1> 

  
est placée au bas du véhicule sur. une consola (non 'représentée);, tandis que le 'bras de rotation 3' est logé sur une console au-dessus du déversoir, de façon à pouvoir en sortir en tournant.

  
Le dessin montre encore que le cylindre du culbuteur-4 est

  
 <EMI ID=6.1> 

  
duite 11 vers la soupape de compensation 12 dans le déversoir 1. Cette soupape consiste en. une tige de soupape 13 avec tête, un ressort 14, un couvercle à visser 15, une bague de fermeture rainurée-
16 et un écrou de guidage 17.

  
Les butées 22 garnies de tampons en caoutchouc sont disposées sur les côtés du déversoir 1 ; sur ces butées se posent la

  
 <EMI ID=7.1> 

  
la soupape de compensation 12 à la soupape de surpression 19. Cette dernière est, en outre, en communication avec la conduite de retour

  
 <EMI ID=8.1> 

  
de l'organe 21 au générateur de pression 25. L'organe 21 est, de plus, relié au générateur de pression 25 par la conduite 23.

  
La soupape de compensation.fonctionne de la manière suivante :

  
Le fluide sous pression venant du générateur 25, arrive dans le cylindre du culbuteur 4 par la conduite 23, par le volant de direction 21 déplacé dans la direction de la flèche et plus loin par les conduites 10 et 9, à travers le piston plongeur creux 5,

  
et le fluide pousse le cylindre vers le haut. De ce fait, le bras de rotation 3, associé au cylindre du culbuteur 4, ainsi que la poubelle et la plaque frontale 2, qui porte dans son axe creuâ un ressort à tige rotative 26, sont tournés suivant la direction de la flèche dans le déversoir 1, à l'encontre de la force du ressort à

  
 <EMI ID=9.1>  la soupape de débordement 12 est poussée vers le bas à l'encontre

  
 <EMI ID=10.1> 

  
son logement. La conduite 11 est maintenant en liaison avec la conduite de retour 18.

  
Selon le réglage de la soupape de surpression 19, une quantité plus ou moins grande de fluide sous pression pénètre dans la conduite de retour 20 vers le générateur de pression 25. Si très peu de fluide s'écoule par la soupape de surpression 19, la pression. dans le cylindre du culbuteur 4 ne diminue que très peu. Dans ce cas, la force du ressort à tige rotative 26 ne suffit pas pour soulever des butées la plaque frontale.2,.la poubelle et le bras de rotation 3 à l'encontre de la poussée dans le cylindre du culbuteur

  
4. Dès lors, la poubelle demeure immobile dans sa position de culbutage-

  
Si, au contraire, la soupape de surpression est réglée pour laisser passer plus de fluide sous pression, le ressort à tige rotative 26 fonctionne et soulève la plaque frontale 2. Ceci provoque la fermeture de la soupape de compensation 12, de sorte que le cylindre du culbuteur 4 reçoit à nouveau la pleine pression. Ceci entraîne une rotati&n en retour immédiate des parties soulevées. Ce mécanisme se répète constamment, il s'ensuit un mouvement d'agitation de la plaque frontale 2 et de la poubelle 6. La soupape de sur-

  
 <EMI ID=11.1> 

  
au moyen d'un excentrique ou dispositif analogue (non représenté); ainsi la poubelle est secouée automatiquement lors du culbutage ou elle peut aussi être maintenue immobile dans la position de culbutage. Après la vidange de la poubelle et après renversement de l'organe de commande 21 en sens inverse de la flèche et son placement dans la position représentée fig.l, le fluide sous pression arrivant du générateur 25 retourne détendu par la conduite de circulation en marche à vide, et la pression dans le cylindre 4 est diminuée, de sorte que le ressort à tige rotative 26 peut faire revenir à leur position de sortie la plaque frontale 2 avec la poubelle 6 et le bras 3. 

  
Diaprés. une variante de l'invention, on peut cependant placeras soupape de compensation en-dehors du déversoir et l'actionner par- une partie mobile du déversoir, par exemple la plaque frontale, au-dessus d"une came pourvue d'une courbure de guidage* Ici

  
on peut être assuré que toute souillure de cette soupape par'lesimmondiees est. tout à fait exclue. Autre avantage : le poussoir de.

  
 <EMI ID=12.1> 

  
ment accessible aux soins qu'elle nécessite. On a aussi besoin de conduites plus courtes d'amenée et de sortie du fluide. Vu qu'à présent elles se trouvent tout à fait au-dehors du déversoir, il faut également moins de courbures sur les deux canalisations, comme le montrent les figs.2-5 ; ici, dans cette forme d'exécution, la soupape de compensation et occasionnellement aussi la soupape de surpres-

  
 <EMI ID=13.1> 

  
tige de soupape avec tête 13, le ressort 14,. le capuchon à vis 15, la bague de fermeture rainurée 16 et l'écrou de guidage 17. De plus, la soupape de compensation est pourvue d'un étrier de guidage 36, placé dans un boulon d'arrêt 37. L'étrier de guidage 36 touche la tige de soupape 13 et est de plus en liaison avec une came de guidage 38, reliée au moyen d'un disque 39 et d'une vis 40, par un carré au boulon 29 (fig.2). Les lames de ressort intérieures du ressort à tige rotative 26 de la plaque frontale 2 prennent dans une fente 28 du boulon 29. Le ressort à tige rotative est logé dans une entrée carrée 27 et relié fixement donc à la plaque frontale 2, tandis que l'autre côté du ressort à tige rotative est fixé comme

  
 <EMI ID=14.1> 

  
versoir.

  
Le boulon 29 est placé dans une monture 32, fixée à la bague 33. Entre la monture 32 et le boulon 29 se trouve un roulement à aiguilles 34 avec le joint d'étanchéité 35. Un autre roulement à aiguilles 30 avec joint 31 est, de plus, prévu entre la plaque frontale 2 et la monture 32. Le boulon 29 tourne dans la monture fixe 32 .et la plaque frontale 2 sur celle-ci. Pour permettre le graissage, l'axe creux de la plaque frontale 2 est en liaison avec le roulement à aiguilles 30 pour la plaque frontale, et avec le roulement à aiguilles 34 pour le boulon 29, sauf dans l'entrée carrée
27 et dans la monture 32.

  
Cette disposition-offre l'avantage, grâce à la forme courbée de la came de guidage 38, que la tige de soupape 13 de la soupape de compensation se dégage lentement, et non pas, par à-coups.

  
En plaçant l'étrier de guidage 36 entre la came de guidage
38 et la tige de soupape 13, on a l'avantage que cette dernière n'est pas chargée latéralement par la came de guidage 38 et qu'il

  
 <EMI ID=15.1> 

  
utile de loger le boulon de retenue 37 de l'étrier de guidage 36 dans un taquet fendu de la soupape de compensation 12 ; la tige de soupape 13 est-donc toujours poussée axialement sans poussée latérale. L'axe de la tige de soupape 13 est placé radialement par rapport à l'axe de rotation de la came de guidage 38 ou par rapport à l'axe

  
 <EMI ID=16.1> 

  
buter la poubelle dans le déversoir, le levier de commande 45 de l'organe 21 actionnant le fluide sous pression, est déplacé de sa position de repos "a" dans la position "b" (fig.5). Le support 41 du levier de commande 45 avec son point mobile 42 est fixé au moyen d'une vis 43 sur l'arbre de l'organe 21. Le levier de commande 45 est logé dans une rainure de son support 41 de façon à pouvoir tourner autour d'un boulon à vis 46. Une bille comprimée par un ressort est placée dans un logement sur le support en-dessous du boulon à vis 46 et elle repose partiellement dans un orifice du levier de commande 45, lorsque ce dernier est dans sa position de repos "a". Par un deuxième orifice dans le levier de commande 45, on peut réaliser que la bille repose également dans la position "b". Le levier de commande 45 à ressort est muni d'une poignée 47.

  
En renversant le levier de commande 45 dans la position  <EMI ID=17.1> 

  
est interrompu vers le générateur de pression (non représenté fig.5), et une pression naît dans la conduite -10, reliée au cylindre du culbuteur 4 par le piston plongeur 5, au moyen d'un tuyau pour haute pression., 

  
En culbutant la poubelle dans le.déversoir, la plaque fron-

  
 <EMI ID=18.1> 

  
dans l'axe creux de la plaque frontale 2 et acquiert, au bout de sa course, une tension suffisante pour faire'ressortir, après vidange, la plaque frontale 2 et la poubelle. Vu la liaison entre le boulon
29 et les lames de ressort intérieures du ressort à tige rotative
26, un peu plus longues, le mouvement de rotation d'angle " est reporté sur la came de guidage 38 (fig.3 à 6). La came de guidage

  
38 actionne ici, au moyen de l'étrier de guidage 36, la tige de soupape 13 de la soupape 12. Selon le profil de la came de guidage
38, une quantité plus ou moins grande de fluide sous pression s'écoule de la conduite d'amenée 11 dans la conduite de retour 18, lorsde la révolution de la plaque frontale 2, et ceci plus tôt ou plus tard. Vu le dégagement de la soupape 12, déterminé temporairement et en quantité bien définie par la came de guidage 38, on freine et on 'amortit, d'une manière simple, la chute brusque des parties mobiles sur les butées 22 garnies de tampons en caoutchouc sur le déversoir, et ce de la même façon.que celle décrite plus haut, sans que la tige de soupape 13 ne soit soumise à un choc violent. Si,, conformément au réglage initial de la tige de soupape 13, une quantité plus impor-

  
 <EMI ID=19.1> 

  
la pression dans le cylindre du culbuteur 4 diminue et, comme nous l'avons déjà dit plus haut, la force du ressort à tige rotative se met en oeuvre et soulève la plaque frontale de ses butées. &#65533;ar ce mouvement, la soupape de compensation se referme, de sorte que le cylindre du culbuteur 4 reçoit à nouveau la pression entière. La répétition de cette manoeuvre donne naissance à un mouvement d'agi-

  
 <EMI ID=20.1>  la soupape 12.

  
Le fluide sous pression débordant dans la conduite 18 est  d'après l'invention, utilisé pour déclencher le levier de commande
45 hors de sa position d'enclenchement "b", de sorte qu'il retourne spontanément dans sa position de repos "a".

  
Le levier de commande à ressort 45 repose dans sa position d'enclenchement "b" sur le liteau d'arrêt 48 avec butée 56. Le liteau d'arrêt 48 est réglable et est pourvu de vis 49 et de trous allongés 50 (fig.6).

  
Dans sa position d'enclenchement "b",. le levier de commande 45 se trouve maintenant en liaison avec la tige du piston 52 dans un cylindre de débrayage 51. Le piston.52 est fermé au moyen d'un joint 53. Sa tige de piston est amenée dans le capuchon à vis
54 contre le ressort 55. Le liteau d'arrêt 48 est placé utilement

  
 <EMI ID=21.1> 

  
La conduite de retour 18 de la soupape 12 est reliée par une conduite 57 au cylindre de débrayage 51 (fig.5). La conduite 57 est équipée d'un gicleur 58. Au lieu d'un gicleur 58 on peut encore prendre une soupape de réaction à double effet avec plusieurs gros passages dans les deux directions. Pour diminuer la section de la conduite 18, on peut aussi y incorporer un gicleur. A chaque mouvement d'agitation, occasionné par la soupape 12, une faible quantité de fluide sous pression sort de la conduite de retour 18, par la

  
 <EMI ID=22.1> 

  
On. obtient ainsi une sortie progressive de la tige de piston 52&#65533; Celle-ci pousse le levier de commande à ressort 45 du liteau d' arrêt 48, jusqu'à ce qu'il saute à nouveau_dans sa position de sortie "a". Le renversement de la soupape 21 dans la position de repos et avec cela aussi le retour du levier de commande 45 de la position de travail "b" dans la position de repos "a", s'obtiennent

  
 <EMI ID=23.1> 

  
fluide sous pression, qui agissent sur la soupape 21 par une crémaillère et un pignon, dès que le levier de commande 45 est poussé du liteau d'arrêt 48, comme décrit. 

  
Ainsi la circulation du fluide sous pression est à nouveau fermée dans la conduite d'amenée 10 vers la soupape de commande 21

  
 <EMI ID=24.1> 

  
toutes les conduites sont à nouveau privées de pression. La force du ressort à tige rotative sur la plaque frontale repousse dès à présent les parties mobiles introduites dans le déversoir et le cylindre du culbuteur 4 vers leurs positions initiales. Dans le cylindre de débrayage 51, le ressort 55 repousse aussi le piston 52 dans sa position de repos.

  
L'agitation périodique de la plaque frontale avec la poubelle basculée est prolongée ou abrégée par le choix d'un gicleur
58 approprié. Le déplacement du liteau d'arrêt dans les trous allongés 50 peut régler la durée du mouvement d'agitation de la plaque frontale, vu que, selon la position du liteau d'arrêt 48, le fléchissement du ressort du levier de commande 45 est amplifié ou diminué. Cette méthode de travail du dispositif offre un rendement complètement automatique du dispositif de culbutage des poubelles.

  
Avec un tel appareil de culbutage des poubelles, il suffit de glisser encore le levier de commande 45 sur le liteau d'arrêt

  
 <EMI ID=25.1> 

  
soupape de commande 21 se déclenche d'elle-même et que le levier de commande 45 revient de sa position de travail "a" à sa position de

  
 <EMI ID=26.1> 

  
En utilisant un culbuteur-élévateur de poubelles, le levier de commande à ressort 45 glisse également sur l'arrêt 56. La poubelle est alors élevée tout à fait automatiquement, culbutée et, selon le réglage, secouée par exemple de 2 à 10 fois, reculbutée vers le bas et remise sur le sol.

  
 <EMI ID=27.1> 

  
uniquement à l'introduction des immondices dans le camion, il peut, de plus, servir dans des installations fixes, par exemple à transporter des matières de tout genre dans des réservoirs et des appar e ils. 

  
 <EMI ID=28.1> 

  
commande à fluide sous pression, caractérisé par la liaison de la conduite d'amenée du fluide sous pression, tout d'abord avec le cylindre du culbuteur de poubelles, aunmoyen d'un organe de commande réglable, et ensuite avec le générateur de pression au moyen de deux conduites de circulation ; dans une des conduites de circulation, une soupape de compensation est en liaison active avec une des parties mobiles du dispositif de déversement, par exemple la plaque frontale.



  The object of the invention is a device for tumbling

  
 <EMI ID = 1.1>

  
pressure, allowing fully automatic use. After actuating a control member by means of an operating lever, the bin is automatically lifted into the drum

  
garbage, placed on the vehicle; it is then tumbled and shaken several times at the site of the spill, while avoiding making much noise; after that, the operating lever is triggered by itself and the bin leaves its emptying position to resume its initial position.

  
As soon as the bin has been placed on the lifting device, the operator only needs to engage the pressure device and can already bring the next bin.

  
The device for tumbling trash cans, working completely automatically according to the invention, can be used either in conjunction with a trash can tumbler in which the trash can can be hung by hand to the device, or with a rocker-elevator. whose lifting device lifts the bin from the ground.

  
 <EMI ID = 2.1>

  
eulbutage des trash cans, consist of a waste bin tumbler, simply called a tumbler, placed at the rear end of the road truck.

  
The rocker arm consists of a cylinder, in which a piston moves, under the influence of pressure; the pressure is supplied by a pressure generator. The piston rod of the rocker arm rotates an arm which is coupled to it, and to which the bin is attached.

  
The device for dumping garbage cans, called quite simply weir, consists of a cage fitted fixedly to the rear end of the truck; it is closed by a movable plate, called the front plate. This moves by turning between the two lateral sides: fixed of the weir. The lower end of the faceplate can rotate relative to the cage. The front plate is fitted with two hooks or claws to which two workers hang the bin by hand, by means of a corresponding handle. In addition, the plate is also provided with a round opening, corresponding to the bin, for tumbling refuse. This opening opens or closes thanks to a rotating cover, called a closing cover.

  
When the bin has been hooked by its handle to the hooks on the front plate, or when it has been placed on the ground on the lifting device using the rocker-elevator, the control device for the tumble is activated. of the trash into the weir.

  
The rocker now leads the arm with the trash can into the weir. During this rotational movement, the top edge of the bin touches the front plate. As the arm moves further forward, the bin is tumbled into the weir with the faceplate, around the faceplate's axis of rotation. Then the front plate blanking cover opens, as well as the garbage can cover, and the refuse falls into the truck. Towards the end of the tumbling movement, the faceplate and the bin drop onto rubber pads, placed in the weir as stops.

  
Recent weirs have the axis of rotation of the hollow front plate and said axis contains a rotating rod spring, which is tensioned during tumbling; thus, after emptying the bin and inverting the control unit, this spring automatically extracts the faceplate and the bin from the weir.

  
We know that to dampen the intense noise, caused by

  
If the front plate falls on the rubber-lined stops, the supply of pressurized fluid to the rocker arm cylinder must be cut off. shortly before the trash can fall ;; this is done by means of a lever on the axis of rotation, the lever influencing the control member.

  
According to another known method of execution, it is also possible to reduce the large drop in the bin by sliding the rocker arm piston over an orifice drilled in the rocker arm cylinder; here, the pressurized fluid escaping from the orifice is then used to close the control member. When the supply of the pressurized fluid to the rocker arm cylinder is closed, as described above, and in the case of the use of a rotating rod spring; this acts as a shock absorber against the fall of the faceplate on the weir.

  
 <EMI ID = 3.1>

  
when bins of different sizes are tumbled, stopping the supply of pressurized fluid to the cylinder of the tumbling device of the bins Lies is done - either too early or too tara, because the angle of rotation of the arm differs according to the dimensions of the bins. As a result, either the refuse does not fall out of the bin, or the front plate with the bin falls too suddenly.

  
By falling so hard, not only the rubber pads of the weir get damaged, but also the faceplate and the upper parts of the bin *

  
Hard hits are transmitted through the rotating arm

  
other parts of the rocker arm control and furthermore cause water hammer in the pipes up to the pressure generator.

  
Since, on road trucks, the generator is very often in connection with the gearbox for the rotation of the loading drum of the truck, the blows are reflected directly from the generator to the said box and cause a beating and continual squeaking of gears and crowns;

  
given the existence of the large volume of the tank of the truck, this is accompanied by a deafening noise.

  
The device for tumbling trash cans of the invention,

  
 <EMI ID = 4.1>

  
pressure fluid compensation valve; this valve is actuated by a movable part of the weir, for example the front plate. It can be adapted either in the weir itself, or outside the weir and, during the emptying, it causes at the same time an agitation movement of the bin at the place of the "spill, as we will describe it later.

  
These trash can agitation movements can be adjusted to the desired value by means of a pressure relief valve.

  
The spontaneous change of the control lever of the device, from the engaged position to the rest position, results, according to the invention, from the use of a starting device actuated by the pressurized fluid. It consists of a cylinder, the piston rod of which is in relation to the operating lever.

  
During the agitating movements of the waste bin at the point of the spill, small amounts of pressurized fluid act on the piston in the cylinder of the actuator and gradually push the piston until the operating lever is moved laterally from its stop towards the engagement position, and that it quickly returns to its rest position; therefore, the pressurized fluid promotes the return of the emptied bin from its tumbling position and brings it back to its initial position.

  
The drawing represents schematically forms of execution

  
d

  
tion of the invention.

  
Fig.l shows the bin tilting device, seen from the side, with the bin introduced into the weir, with the pressure generator, the control valve, the rocker arm cylinder, the compensation valve and the pressure relief valve. Fig. 2 is a cross section of the location of one end of the faceplate with the indication of the control parts for the compensation valve, in a special embodiment. Figs. 3 and 4 are sectional views of the compensation valve with its control parts, in addition to the arrangement of the compensation valve according to fig. 2. Fig. 5 is a front view of the control valves with operating lever, rocker arm cylinder, compensating valve and actuator for the lever.

   Fig.6 shows the arrangement of the control valve, the control lever actuator and the compensation valve, seen from the rear of the vehicle in the direction of travel.

  
The front plate 2 is introduced, together with the waste bin 6 into the waste disposal device 1. The rotating shaft 3 is actuated by the rocker arm cylinder 4, with piston

  
 <EMI ID = 5.1>

  
is placed at the bottom of the vehicle on. a console (not 'shown) ;, while the' rotation arm 3 'is housed on a console above the weir, so as to be able to exit by turning.

  
The drawing also shows that the rocker arm cylinder-4 is

  
 <EMI ID = 6.1>

  
pick 11 towards the compensation valve 12 in the weir 1. This valve consists of. a valve stem 13 with head, a spring 14, a screw-on cover 15, a grooved closing ring
16 and a guide nut 17.

  
The stops 22 fitted with rubber buffers are arranged on the sides of the weir 1; on these stops the

  
 <EMI ID = 7.1>

  
the compensation valve 12 to the pressure relief valve 19. The latter is, moreover, in communication with the return line

  
 <EMI ID = 8.1>

  
from the member 21 to the pressure generator 25. The member 21 is furthermore connected to the pressure generator 25 by the pipe 23.

  
The compensation valve works as follows:

  
The pressurized fluid coming from the generator 25, arrives in the cylinder of the rocker arm 4 by the pipe 23, by the steering wheel 21 moved in the direction of the arrow and further by the pipes 10 and 9, through the hollow plunger 5,

  
and the fluid pushes the cylinder upwards. As a result, the rotation arm 3, associated with the rocker arm cylinder 4, as well as the waste bin and the front plate 2, which carries in its hollow axis a rotating rod spring 26, are rotated in the direction of the arrow in the weir 1, against the spring force at

  
 <EMI ID = 9.1> the overflow valve 12 is pushed down against

  
 <EMI ID = 10.1>

  
his accommodation. Line 11 is now connected to return line 18.

  
Depending on the setting of the pressure relief valve 19, a greater or lesser quantity of pressurized fluid enters the return line 20 to the pressure generator 25. If very little fluid flows through the pressure relief valve 19, the pressure. in the rocker arm cylinder 4 decreases very little. In this case, the force of the rotating rod spring 26 is not sufficient to lift the faceplate 2, the dustbin and the rotating arm 3 against the thrust in the rocker arm cylinder from the stops.

  
4. The waste bin will therefore remain stationary in its tumbling position.

  
If, on the contrary, the pressure relief valve is set to let more pressurized fluid pass, the rotating rod spring 26 operates and lifts the face plate 2. This causes the closing of the compensating valve 12, so that the cylinder of rocker arm 4 again receives full pressure. This results in immediate feedback rotation of the lifted parts. This mechanism is repeated constantly, there follows a stirring movement of the front plate 2 and the waste bin 6. The over-valve

  
 <EMI ID = 11.1>

  
by means of an eccentric or similar device (not shown); thus the bin is shaken automatically during tumbling or it can also be kept stationary in the tumbling position. After emptying the trash and after overturning the control member 21 in the opposite direction of the arrow and its placement in the position shown in fig.l, the pressurized fluid arriving from the generator 25 returns relaxed by the running circulation pipe vacuum, and the pressure in the cylinder 4 is decreased, so that the rotating rod spring 26 can return the face plate 2 with the bin 6 and the arm 3 to their output position.

  
Diaprés. a variant of the invention, it is however possible to place the compensation valve outside the weir and to actuate it by a movable part of the weir, for example the face plate, above a cam provided with a curvature of guidance * Here

  
one can be assured that any soiling of this valve by'lesimmondiees is. completely excluded. Another advantage: the pusher.

  
 <EMI ID = 12.1>

  
accessible to the care it requires. There is also a need for shorter lines for supplying and leaving the fluid. Since they are now completely outside the weir, less curvature is also needed on the two pipes, as shown in figs.2-5; here, in this embodiment, the compensation valve and occasionally also the pressure relief valve

  
 <EMI ID = 13.1>

  
valve stem with head 13, spring 14 ,. the screw cap 15, the grooved closing ring 16 and the guide nut 17. In addition, the compensation valve is provided with a guide yoke 36, placed in a stop bolt 37. The clamping yoke guide 36 touches the valve stem 13 and is further connected with a guide cam 38, connected by means of a disc 39 and a screw 40, by a square to the bolt 29 (fig.2). The inner leaf springs of the rotating rod spring 26 of the face plate 2 engage in a slot 28 of the bolt 29. The rotating rod spring is housed in a square entry 27 and therefore fixedly connected to the face plate 2, while the the other side of the rotating rod spring is fixed as

  
 <EMI ID = 14.1>

  
mouldboard.

  
The bolt 29 is placed in a mount 32, fixed to the ring 33. Between the mount 32 and the bolt 29 is a needle bearing 34 with the seal 35. Another needle bearing 30 with seal 31 is, furthermore, provided between the faceplate 2 and the frame 32. The bolt 29 rotates in the fixed frame 32 and the faceplate 2 thereon. To allow lubrication, the hollow axis of the face plate 2 is connected with the needle bearing 30 for the face plate, and with the needle bearing 34 for the bolt 29, except in the square entry
27 and in the frame 32.

  
This arrangement offers the advantage, thanks to the curved shape of the guide cam 38, that the valve stem 13 of the compensating valve releases slowly, and not jerkily.

  
By placing the guide bracket 36 between the guide cam
38 and the valve stem 13, we have the advantage that the latter is not loaded laterally by the guide cam 38 and that it

  
 <EMI ID = 15.1>

  
useful to house the retaining bolt 37 of the guide yoke 36 in a split cleat of the compensating valve 12; the valve stem 13 is therefore always pushed axially without lateral thrust. The axis of the valve stem 13 is placed radially with respect to the axis of rotation of the guide cam 38 or with respect to the axis

  
 <EMI ID = 16.1>

  
abut the waste bin in the weir, the control lever 45 of the member 21 actuating the pressurized fluid, is moved from its rest position "a" to position "b" (fig.5). The support 41 of the control lever 45 with its movable point 42 is fixed by means of a screw 43 on the shaft of the member 21. The control lever 45 is housed in a groove of its support 41 so as to be able to turn around a screw bolt 46. A ball compressed by a spring is placed in a housing on the support below the screw bolt 46 and it rests partially in a hole of the control lever 45, when the latter is in position. its rest position "a". Through a second hole in the control lever 45, it can be realized that the ball also rests in position "b". The spring-loaded control lever 45 is provided with a handle 47.

  
By reversing the control lever 45 to the position <EMI ID = 17.1>

  
is interrupted to the pressure generator (not shown in fig. 5), and a pressure arises in the line -10, connected to the rocker arm cylinder 4 by the plunger 5, by means of a high pressure pipe.,

  
By tumbling the trash can into the overflow, the front plate

  
 <EMI ID = 18.1>

  
in the hollow axis of the front plate 2 and acquires, at the end of its stroke, a sufficient tension to make the outside, after emptying, the front plate 2 and the bin. Saw the connection between the bolt
29 and the inner spring leaves of the rotating rod spring
26, a little longer, the angular rotation movement "is transferred to the guide cam 38 (fig. 3 to 6). The guide cam

  
38 actuates here, by means of the guide bracket 36, the valve stem 13 of the valve 12. According to the profile of the guide cam
38, a more or less large quantity of pressurized fluid flows from the supply line 11 into the return line 18, during the revolution of the face plate 2, and this sooner or later. Considering the clearance of the valve 12, determined temporarily and in a well-defined quantity by the guide cam 38, the sudden fall of the moving parts on the stops 22 fitted with rubber buffers is braked and damped in a simple manner. on the weir, and in the same way as that described above, without the valve stem 13 being subjected to a violent shock. If, in accordance with the initial setting of the valve stem 13, a larger amount

  
 <EMI ID = 19.1>

  
the pressure in the cylinder of the rocker arm 4 decreases and, as we have already said above, the force of the rotating rod spring is activated and lifts the face plate from its stops. With this movement, the compensating valve closes, so that the rocker arm cylinder 4 receives the full pressure again. The repetition of this maneuver gives rise to an agitation movement.

  
 <EMI ID = 20.1> the valve 12.

  
The pressurized fluid overflowing in the pipe 18 is according to the invention used to trigger the control lever
45 out of its latching position "b", so that it spontaneously returns to its rest position "a".

  
The spring-loaded control lever 45 rests in its engagement position "b" on the stop batten 48 with stopper 56. The stopper bar 48 is adjustable and is provided with screws 49 and elongated holes 50 (fig. 6).

  
In its engagement position "b" ,. the control lever 45 is now in connection with the piston rod 52 in a clutch cylinder 51. The piston 52 is closed by means of a seal 53. Its piston rod is brought into the screw cap
54 against the spring 55. The stop batten 48 is usefully placed

  
 <EMI ID = 21.1>

  
The return line 18 from the valve 12 is connected by a line 57 to the release cylinder 51 (FIG. 5). Line 57 is equipped with a nozzle 58. Instead of a nozzle 58 it is also possible to take a double-acting reaction valve with several large passages in both directions. To reduce the section of the pipe 18, it is also possible to incorporate a nozzle. At each stirring movement caused by the valve 12, a small quantity of pressurized fluid leaves the return line 18, through the

  
 <EMI ID = 22.1>

  
We. thus obtains a progressive output of the piston rod 52 &#65533; This pushes the spring-loaded control lever 45 of the stop batten 48, until it jumps back to its exit position "a". The reversal of the valve 21 into the rest position and thereby also the return of the control lever 45 from the working position "b" to the rest position "a", is obtained

  
 <EMI ID = 23.1>

  
fluid under pressure, which act on the valve 21 by a rack and a pinion, as soon as the control lever 45 is pushed from the stop batten 48, as described.

  
Thus the circulation of the pressurized fluid is again closed in the supply line 10 to the control valve 21

  
 <EMI ID = 24.1>

  
all lines are again pressurized. The force of the rotating rod spring on the face plate now pushes the moving parts introduced into the weir and the rocker arm cylinder 4 to their initial positions. In the release cylinder 51, the spring 55 also pushes the piston 52 back into its rest position.

  
Periodic agitation of the faceplate with the bin tilted is extended or shortened by the choice of a nozzle
58 appropriate. The movement of the stop batten in the elongated holes 50 can adjust the duration of the agitation movement of the faceplate, since, depending on the position of the stopper batten 48, the spring deflection of the control lever 45 is amplified. or decreased. This method of working of the device offers a fully automatic performance of the bin tumbling device.

  
With such a bin tumbling device, it suffices to slide the control lever 45 on the stop batten again.

  
 <EMI ID = 25.1>

  
control valve 21 is triggered by itself and the control lever 45 returns from its working position "a" to its operating position.

  
 <EMI ID = 26.1>

  
Using a bin-lifter, the spring-loaded control lever 45 also slides onto the stopper 56. The bin is then lifted quite automatically, tilted and, depending on the setting, shaken eg 2 to 10 times, kicked back down and put back on the ground.

  
 <EMI ID = 27.1>

  
only when the refuse is introduced into the truck, it can, moreover, be used in fixed installations, for example to transport materials of all kinds in tanks and apparatus.

  
 <EMI ID = 28.1>

  
pressurized fluid control, characterized by the connection of the pressurized fluid supply line, first of all with the cylinder of the waste bin rocker, by means of an adjustable control member, and then with the pressure generator at the means of two circulation pipes; in one of the circulation pipes, a compensation valve is in active connection with one of the moving parts of the discharge device, for example the front plate.


    

Claims (1)

2.- Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé par l'équipement de la soupape de compensation d'un ressort et d'une tige de soupape, fermée à l'aide d'un anneau rainuré ; la tige fait saillie dans l'étendue de la rotation des parties tournantes du déversoir, par exemple de la plaque frontale.. 2.- Device according to claim 1, characterized by equipping the compensation valve with a spring and a valve stem, closed with a grooved ring; the rod protrudes in the extent of the rotation of the rotating parts of the weir, for example of the face plate. 3.- Dispositif suivant les revendications 1 et 2, caractérisé par l'adjonction d'une- soupape de surpression d'enclenchement et de déclenchement réglable, dans la conduite entre la soupape de compression et le générateur de pression. <EMI ID=29.1> 3.- Device according to claims 1 and 2, characterized by the addition of an adjustable triggering and triggering overpressure valve, in the pipe between the compression valve and the pressure generator. <EMI ID = 29.1> caractérisé par l'emplacement de la soupape de compensation hors du déversoir et par sa liaison avec une partie mobile du déversoir, par exemple la plaque frontale, par l'intermédiaire d'une came de guidage pourvue d'une courbure de guidage.. characterized by the location of the compensation valve outside the weir and by its connection with a movable part of the weir, for example the face plate, by means of a guide cam provided with a guide curvature. 5..- Dispositif suivant la revendication 4, caractérisé par le placement d'un étrier de guidage entre la came de guidage et la tige de soupape de la soupape de compensation. 5.- Device according to claim 4, characterized by the placement of a guide yoke between the guide cam and the valve stem of the compensation valve. 6.- Dispositif suivant les revendications 4 et 5, caractérisé par la situation de la came de guidage sur un carré du boulon de commande, et par le fait que dans la fente de ce dernier prennent les lames intérieures du ressort à tige rotative ; le ressort étant relié à la plaque frontale par une entrée carrée. <EMI ID=30.1> 6.- Device according to claims 4 and 5, characterized by the location of the guide cam on a square of the control bolt, and by the fact that in the slot of the latter take the inner leaves of the rotating rod spring; the spring being connected to the faceplate by a square entry. <EMI ID = 30.1> risé par le placement du boulon de commande à l'intérieur d'une monture fixée à la bague ; la plaque frontale étant disposée sur ized by placing the control bolt inside a mount attached to the ring; the front plate being placed on .ladite monture de façon à pouvoir tourner par rapport à cette -dernière. said mount so as to be able to rotate relative to this -last. <EMI ID=31.1> <EMI ID = 31.1> par un joint, entre la plaque frontale et la monture, et avec un roulement à .aiguilles fermé au moyen d'un joint, entre la monture et le boulon de commande. by a seal, between the faceplate and the mount, and with a needle bearing closed by means of a seal, between the mount and the drive bolt. 9.- Dispositif suivant les revendications 5-8, caractérisé par le fait que l'étrier de guidage est logé avec son boulon dans un taquet à fente de la soupape de compensation. 9.- Device according to claims 5-8, characterized in that the guide bracket is housed with its bolt in a slot cleat of the compensation valve. <EMI ID=32.1> <EMI ID = 32.1> térisé par la disposition radiale de l'axe de la tige de soupape par rapport à l'axe de rotation de la camé de guidage. terized by the radial arrangement of the axis of the valve stem relative to the axis of rotation of the guide cameo. 11.- Dispositif suivant les revendications 1-10, caractérisé par le fait (lu'à,la conduite de retour de la soupape de compensation vers le générateur de pression, une conduite avec gicleur mène vers un cylindre de débrayage avec piston et tige de piston ; la tige de piston avec le levier de commande à ressort 11.- Device according to claims 1-10, characterized by the fact (lu'à, the return line from the compensation valve to the pressure generator, a line with nozzle leads to a release cylinder with piston and rod piston; the piston rod with the spring-loaded control lever de commande du fluide sous pression, pouvant tourner dans son support, étant dans sa position d'enclenchement "b" en liaison active avec un liteau d'arrêt. fluid control command, rotatable in its support, being in its engagement position "b" in active connection with a stop batten. 12.- Dispositif suivant la revendication:11, caractérisé par l'emplacement de l'organe de commande, du cylindre de débrayage et du liteau d'arrêt sur le bâti du déversoir. 12.- Device according to claim: 11, characterized by the location of the control member, the clutch cylinder and the stop batten on the frame of the weir. 13.- Dispositif suivant les revendications 11 et 12,. caractérisé par la disposition du levier de commande dans son support, de façon qu'il puisse tourner autour d'un boulon et que, dans sa position de repos "a", il soit logé dans une cuvette à bille. 14.- Dispositif suivant les revendications 11-13, car&ctérisé par la fixation de manière réglable du liteau d'arrêt sur le bâti du déversoir, au moyen de vis engagées dans des trous allongés. 13.- Device according to claims 11 and 12 ,. characterized by the arrangement of the control lever in its support, so that it can rotate around a bolt and that, in its rest position "a", it is housed in a ball bowl. 14.- Device according to claims 11-13, because & ctérisé by the adjustable fixing of the stop batten on the frame of the weir, by means of screws engaged in elongated holes. 15.- Dispositif suivant les revendications 11-14, caractérisé par le fait que dans le cylindre de débrayage le piston avec tige est maintenu dans sa position de repos au moyen: de ressorts. 15.- Device according to claims 11-14, characterized in that in the clutch cylinder the piston with rod is maintained in its rest position by means of: springs. 16.- Dispositif suivant les revendications 11-15, caractérisé par la liaison active d'un ressort avec la soupape à l'aide d'une crémaillère et d'un pignon. 16.- Device according to claims 11-15, characterized by the active connection of a spring with the valve by means of a rack and a pinion. 17.- Dispositif suivant les revendications 11-16, carac- 17.- Device according to claims 11-16, charac- <EMI ID=33.1> <EMI ID = 33.1> sion est en liaison active avec la soupape par l'intermédiaire d'une crémaillère et d'un pignon. Zion is in active connection with the valve via a rack and pinion.
BE550662D 1956-05-08 BE550662A (en)

Applications Claiming Priority (3)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DEZ5530A DE1028935B (en) 1956-05-08 1956-05-08 Trash can
DEZ5124A DE1017978B (en) 1956-05-08 1956-05-08 Trash tipping device
DEZ5277A DE1024008B (en) 1956-05-08 1956-05-08 Trash tipping device

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE550662A true BE550662A (en)

Family

ID=27213496

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE550662D BE550662A (en) 1956-05-08

Country Status (5)

Country Link
BE (1) BE550662A (en)
CH (2) CH161255A (en)
DE (3) DE1024008B (en)
FR (1) FR1159757A (en)
NL (1) NL105000C (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1121538B (en) * 1959-07-21 1962-01-04 Elisabeth Zoeller Geb Kehl Swivel arm training and lifting device arrangement in a garbage container with a lift truck and a lift truck
DE1174692B (en) * 1957-11-02 1964-07-23 Elisabeth Zoeller Geb Kehl Device for the automatic shutdown of the pressure medium control element for a garbage can insert device

Families Citing this family (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE2847259A1 (en) * 1978-10-31 1980-05-08 Zoeller Kipper LIFT-TILT OR TILT DEVICE FOR EMPTYING CONTAINERS OF DIFFERENT SIZES
DE3405997A1 (en) * 1984-02-20 1985-08-22 Zöller-Kipper GmbH, 6500 Mainz DEVICE FOR EMPTYING CONTAINERS, IN PARTICULAR WASTE CONTAINERS
US5004392A (en) * 1984-02-20 1991-04-02 Zoller-Kipper Gmbh Device for emptying containers, especially refuse bins
DE3424552A1 (en) * 1984-07-04 1986-01-09 Helmut Dipl.-Ing. 6200 Wiesbaden Sieke WASTE TRANSPORT VEHICLE
FR3022042B1 (en) 2014-06-06 2017-09-01 Jrl FRAME FOR CLIPSED REMOVABLE BRANCHES

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE1174692B (en) * 1957-11-02 1964-07-23 Elisabeth Zoeller Geb Kehl Device for the automatic shutdown of the pressure medium control element for a garbage can insert device
DE1121538B (en) * 1959-07-21 1962-01-04 Elisabeth Zoeller Geb Kehl Swivel arm training and lifting device arrangement in a garbage container with a lift truck and a lift truck

Also Published As

Publication number Publication date
DE1017978B (en) 1957-10-17
NL105000C (en)
FR1159757A (en) 1958-07-02
CH161255A (en) 1933-04-30
CH351896A (en) 1961-01-31
DE1024008B (en) 1958-02-06
DE1028935B (en) 1958-04-24

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2729936A1 (en) SECURITY SYSTEM FOR LOAD SEPARATION DEVICE IN A DYNAMIC STORAGE CORRIDOR
BE550662A (en)
FR2459152A1 (en) IMPROVED HANDLING DEVICE MOUNTED ON VEHICLE FOR HANDLING LOADS SUCH AS BINS AND CONTAINERS
FR2468761A1 (en) DEVICE FOR STARTING AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
EP0564345B1 (en) High-speed apparatus for crimping tins
CH624595A5 (en)
FR2496592A1 (en) MANUAL CONTROL INSTALLATION FOR FREIGHT LOADING SYSTEM ON AN AIRCRAFT
FR3073546A1 (en) DEVICE FOR IMPROVING THE SAFETY AND FUNCTIONING OF THE OPENING AND TRANSLATION CLOSURE COVERS FOR MOBILE CONTAINERS IN PARTICULAR.
FR2493976A1 (en) SAFETY DEVICE FOR THE MECHANISM FOR RELAXING A GAS LOAN TYPE HUNTING RIFLE AND A PUMPING MOVEMENT
FR3032432B1 (en) &#34;DEVICE FOR LOCKING THE DEVICE FOR HOLDING THE BAG OF A BIN&#34;
CH294619A (en) Remote control device for at least one tilting panel.
SE179243C1 (en)
FR2551712A1 (en) DEVICE FOR CONTROLLING THE TRAPPERS OF WAGONS TREKES AND TREKS AND WAGONS PROVIDED WITH SUCH A DEVICE
BE875766A (en) DEVICE MOUNTED IN A VERTICALLY MOVABLE BARRIER
FR3100175A1 (en) Single Pivot Container Tipper for Collection Vehicle
BE453157A (en)
BE500043A (en)
BE498820A (en)
BE544590A (en)
BE360649A (en)
BE390164A (en)
FR2775244A1 (en) Movable running board for vehicle door
CH237336A (en) Fishing rod reel.
FR2765843A1 (en) Vehicle-mounted handling device for heavy slag or liquid metal containers
BE555364A (en)