BE537065A - - Google Patents

Info

Publication number
BE537065A
BE537065A BE537065DA BE537065A BE 537065 A BE537065 A BE 537065A BE 537065D A BE537065D A BE 537065DA BE 537065 A BE537065 A BE 537065A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fuel
cylinder
air
supply
piston
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE537065A publication Critical patent/BE537065A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M21/00Apparatus for supplying engines with non-liquid fuels, e.g. gaseous fuels stored in liquid form
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02MSUPPLYING COMBUSTION ENGINES IN GENERAL WITH COMBUSTIBLE MIXTURES OR CONSTITUENTS THEREOF
    • F02M2700/00Supplying, feeding or preparing air, fuel, fuel air mixtures or auxiliary fluids for a combustion engine; Use of exhaust gas; Compressors for piston engines
    • F02M2700/12Devices or methods for making a gas mixture for a combustion engine

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention   concerne   un procédé de conduite   d'un   mo teur à combustin à autalellmag suivant lequel, de manière connueon introduit le combustible avec de l'air de combustion supplémentaire dans la chambre de combustion du moteur, et cet air supplémentaire entraînant du combustible, est   aspiré   à travers un organe de réglage dans un   oylin-   dre d'alimentation où, sous l'effet de la chaleur de   compression;

  ,   il est vaporisé, après quoi le mélange ainsi obtenu est transféré dans les   cylin-   dres de travail d'un moteur. suivant les procédés connus, le combustible doit   être   complète- ment vaporisé par la chaleur de compression de   l'air   véhiculaire, et la pression initiale est alors 1,5 plus grande que la pression de fin de com- pression dans le cylindre de travail tandis que la température du mélan- ge combustible-air obtenu, est supérieure à la température critique du combustible. 



   D'autre part, dans les procédés connus, le mélange combustible- air est introduit directement dans l'air de combustion comprimé ou dans la chambre de combustion du moteuro 
Ces procédés présentent les principaux inconvénients ci-après: ' a) risque d'auto-allumage du mélange fermé dans le cylindre d'a- limentation;

   b)   mauvais   mélange du mélange combustible-air introduit dans le cylindre de travail, avec l'air de combustion comprimé se trouvant dans le cylindre, cet air n'étant pratiquement refoulé qu'à l'endroit d'injec tion 
Suivant la présente invention, on évite ces inconvénients d'une part et calculant la quantité d'air aspiré dans le cylindre d'alimenta- tion de telle sorte qu'il   prisse   absorber et véhiculer le combustible né- cessaire pour une allure donnée du moteur et sa chaleur de compression li- bérée pendant la compression est utilisée pour vaporiser le combustible, dans une mesure telle qu'avant son introduction dans le cylindre de tra- vail, le mélange comprimé aitune température finale inférieure à la tem- pérature d'allumage du combustible utilisé,

   et d'autre part en n'intro- duisant pas dans la chambre de combustion du cylindre de travail le mélan-   ge   vapeur de   combùstible-air   formé, mais bien en l'introduissant à une   pres-   sion légèrement supérieure par rapport à la pression finale dans le cylin- dre de travail, dans une chambre de mélange spéciale, dans laquelle l'air de combustion comprimé pénètre et par l'effet de son énergie cinétique, produit une turbulence intense et favorise le mélange de l'air de combux tion et du mélange combustible. 



   La mise en oeuvre du procédé a permis de constater que le com bustible produit dans le cylindre d'alimentation du moteur à   combustion   des dépôts résineux ou semblables à des laques, provoqués par un vieillis- sement du combustible et préjudiciables au   fonctionnement   du moteur. Le vieillissement du combustible dépend de la présence d'oxygène et de la tem   pératare   du mélange. 



   Suivant la présente invention pour éviter cas   inconvénients,   on règle la quantité d'air véhiculaire admise   dnns le   cylindre d'alimenta- tion, de telle manière que la température du mélange   comprima   soit nain- tenue suffisamment en dessous de la température d'allumage du   combustible   et la quqrtité d'oxygène réduite, pour diminuer ainsi en même temps les effets de eleillissement du combustible et éviter donc des dépôts du com- bustible prepodiciables au fonctionnement du moteur. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'invention concerne aussi un dispositif pour la mise en oeuvre du procédé, dans lequel, de manière connue, le mélange vapeur de combus- tible-air admis dans les cylindres de travail, est formé dans un cylindre d'alimentation où il est comprimé, puis est envoyé en passant par une sou- pape, dans les cylindres de travail du moteur à combustion. 



   Dans les moteurs connus de ce type, on réduit l'espace mort en- tre le cylindre de travail et le cylindre d'alimentation en montant ceux- ci coaxialement, leurs pistons se déplaçant alors l'un vers l'autre. 



   On connaît aussi des dispositifs dans lesquels, pendant la cour- se de compression dans le cylindre d'alimentation, on empêche l'arrivée du combustible dans ce cylindre 
Ces dispositifs connus ont l'inconvénient que pour des cylindres d'alimentation et de travail montés coaxialement et dont les pistons tra- vaillent en sens opposés, on doit prévoir un dispositif spécial pour   cour-   mander le piston du cylindre d'alimentation. 



   D'autre part on a proposé d'interrompre l'arrivée du combustible dans le cylindre d'alimentation pendant la course de compression dans ce- lui-ci, mais on ne peut alors éviter que le combustible qui s'écoule s'ac- cumule dans la conduite d'amenée d'air, de sorte qu'à chaque course d'as- piration, le cylindre d'alimentation reçoit trop de combustible et en quan- tités irrégulières. 



   Dans le dispositif suivant l'invention, on évite ces inconvénients en commandant directement le piston du cylindre d'alimentation au moyen du vilebrequin du moteur et en reliant le cylindre d'alimentation par un seul canal de faible volume à la soupape d'entrée' du cylindre de travail du moteur à combustion, laquelle soupape débouche dans une chambre de mé- lange communiquant avec le cylindre de travail. 



   On empêche l'écoulement du combustible pendant la course de compression du cylindre d'alimentation en faisant déboucher la conduite d'amenée de combustible transversalement dans la conduite d'aspiration du cylindre d'alimentation, la sortie de la conduite d'amenée de combusti- ble étant commandée par une soupape soumise à l'action d'un ressort, en forme de manchon, qui étrangle la section transversale de la conduite d'as- piration et, sous l'action du ressort, ferme la conduite d'amenée de com- bustible et l'ouvre sous l'effet de la pression de l'air allant au   cylin--   dre d'alimentation. 



   Les dessins annexés montrent à titre d'exemple et schématique- ment quelques formes de réalisation du dispositif suivant l'invention. 



   Les figs. 1 et 2 montrent en coupe longitudinale deux formes de réalisation; la fig. 3 montre à plus grande échelle un détail de la deuxiè- me forme de réalisation; la fig. 4 est une coupe axiale du cylindre d'alimentation d'une troisième forme de réalisation et. montre la commande de l'amenée de   com-   bustible, par le piston du cylindre d'alimentation; la fig. 5 est une coupe par la ligne V-V de la fig. 4 ; la fig. 5 est une coupe partielle par la ligne VI-VI de la fig. 



  5; la fig. 7 est une coupe axiale du cylindre d'alimentation et du cylindre de travail d'une quatrième forme de réalisation , comportant un dispositif de lubrification pour le cylindre de travail. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Dans la descriptiun ci-après et dans les dessins, les mêmes chif- fres de référence désignent les mêmes éléments du dispositif. 



   Sur la fig.   l,   le cylindre d'alimentation est désigné par 1. Le piaton 2 qui s'y déplace est commandé au moyen d'une bielle 3 par le vi- lebrequin 4 du moteur. Dans une lumière 5 du cylindre 1 débouche la con- duite d'aspiration d'air 6. Dans une partie étranglée de la conduite 6, et perpendiculairement à celle-ci, débouche la conduite d'amenée du com- bustible   7.   Cette partie étranglée de la conduite 6 constitue un élément du régulateur de combustible 8 formé   d'un   barillet tournant 9 commandé par un levier 10. En faisant tourner le barillet 9 dans le régulateur 8, on modifie la section transversale du passage d'air proportionnellement au déplacement angulaire du barillet, de sorte que le réglage du mélange du combustible s'effectue progressivement.

   Le réglage du barillet 9 se fait de manière que l'air qui entre dans le cylindre d'alimentation ne peut en- traîner sous forme de brouillard qu'autant de combustible qu'il peut en absorber et en véhiculer. De ce fait il n'y a pas de condensation de com- bustible dans le cylindre. Dans la partie 11 de l'extrémité antérieure du cylindre 1, constituant à la fois la culasse du cylindre d'alimentation et celle du cylindre de travail 20, est disposée la soupape d'admission 12, soumise à l'action d'un ressort 13 qui, normalement, la maintient fer- mée. La tension du ressort 13 peut être réglée à l'aide d'un levier 15 attaquant l'écrou 14, ce qui permet de déterminer le moment et la durée de l'admission. 



   La soupape 12 est reliée au cylindre d'alimentation par un ca- nal 16 de faible volume. 



   Dans la culasse de cylindre 11 est prévue une chambre de mélange -   constitua,   par une chambre 17 et un canal 18 qui la relie au cylindre de travail 20.- 
Comme le montre le dessin, la soupape d'admission 12 débouche dans le canal 18 près de la chambre 17. 



   La disposition du canal 18 et la forme de la chambre 17 sont tel- les que le mélange vapeur de combustible-air introduit par la soupape 12 soit entraîné-par l'air de combustion comprimé par le piston 21 du cylin- dre de travail, dans la chambre 17 et là, soit brassé intensément. 



   Le piston 21 est relié au vilebrequin 4 par la bielle 22. 



   Ce moteur fonctionne comme suit: 
Lorsque le piston 2 descend depuis la position montrée dans le dessin, il se produit dans le cylindre 1 une dépression augmentant avec le déplacement du piston, jusqu'à ce que ce dernier découvre la lumière 5. 



  L'air aspiré alors par la conduite 6 traverse le régulateur 8 en entrai- nant du combustible arrivant par la conduite 7. Le barillet 9 est réglé de façon que pour une allure donnée du moteur une quantité convenable d'air et de combustible finement divisé soit introduite dans le cylindre 1. La quantité d'air est calculée de façon qu'elle puisse absorber et véhiculer cette quantité de combustible. 



   Pendant la course de compression consécutive du piston 2, la cha- leur de compression de l'air est utilisée pour vaporiser le combustible et cela de manière que la température finale du mélange avant l'entrée de ce dernier dans la chambre de mélange, soit encore inférieure à la tempé- rature d'allumage du combustible utilisé. 



   Lorsque la pression dans le cylindre 1 est suffisamment forte pour surmonter la pression réglée du ressort 13 de la soupape   12,   cette dernière se soulève de son siège et l'admission se fait dans la partie de 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la chambre de mélange du cylindre 20 constituée par le canal 18. Cette ad- mission peut avoir lieu avant que le piston 21 atteigne le point mort haut, de sorte que le mélange admis est entraîné, par l'air passant dans le ca- nal 18, dans la chambre 17 où il est intensément brassé.

   Le mélange admis après que le piston 21 a atteint le point mort haut, est entraîné par le courant de gaz sortant de la chambre 17 dans la chambre de combustion du cylindre 20 où il est brassé avec de l'air de combustion accumulé à cet   endroito   
Dans la deuxième forme de réalisation montrée sur les figs. 2 et 3, le cylindre d'alimentation 1 est à double effet. L'extrémité postérieu- re de ce cylindre est fermée par un couvercle 23 dans lequel est montée une soupape 24 par laquelle de l'air est aspiré lorsque le piston 2, se dé- place vers le haut. La conduite d'aspiration d'air 6 représentée sur la fig. 1 est remplacée par une conduite 6a   ràccordée   à l'extrémité inférieu- re du cylindre 1. 



   Le cylindre d'alimentation à double effet est exécuté de maniè- re à pouvoir comprimer, avant son entrée dans ce cylindre, l'air utilisé pour véhiculer le combustible, afin d'augmenter la vitesse de l'air passant dans la conduite d'aspiration pendant le temps d'aspiration du piston, et d'utiliser la chaleur engendrée pendant cette compression pour dissocier et vaporiser partiellement le combustible. De cette manière, le mélange ' introduit dans le cylindre d'alimentation est traité de façon homogène ce qui depuis le début de la course de compression, facilite la vaporisation ultérieure du combustible. 



   On a constaté en pratique qu'avec un régulateur de combustible tel que montré sur la fig.   l,   il se produit un écoulement de combustible dans la conduite d'aspiration pendant la course de compression du piston 2, et pendant la course d'aspiration suivante du piston, ce combustible est entraîné par l'air dans le cylindre 1. De ce fait, et malgré le réglage convenable du régulateur, le cylindre reçoit trop de combustible. 



   Pour éviter cet inconvénient, on prévoit suivant l'invention, un dispositif au moyen duquel l'ouverture de sortie de la conduite du combus- tible dans la conduite d'aspiration d'air, se ferme automatiquement après chaque course d'aspiration. De cette manière on évite avant tout la forma-. tion de gouttes de combustible pendant le temps d'aspiration. 



   Ce dispositif est représenté sur la fig. 3. 



   Dans la partie de la conduite   6a   traversant le barillet 9, est enfilé un manchon coulissant 25 qui, à sa périphérie, présente une rainure 26 communiquant par une ouverture 27 avec l'intérieur du manchon 25. Ce dernier constitue la partie étranglée de la conduite 6a dans laquelle dé- bouche la conduite 7 d'amenée de combustible. Ce manchon est soumis à l'ac- tion d'un ressort 28 et le dispositif est exécuté de façon qu'au repos, le manchon 25 est repoussé par le ressort, dans une mesure telle, que la rainure 26 ne se trouve plus en regard de la conduite de combustible 7 qui est ainsi fermée.

   La force du ressort 28 est calculée de manière que la pression du courant d'air sortant de la conduite   6a,   refoule le manchon dans la position représentée au dessin, dans laquelle la conduite de com- bustible débouche dans la conduite 6a. 



   Le cylindre d'alimentation de cette seconde forme de réalisation fonctionne comme suit: 
Lorsque le piston 2 se trouve près de son point mort haut, comme le montre le dessin, il a aspiré de l'air par la soupape 24 dans la partie inférieure du cylindre 1. Pendant le déplacement du piston vers le point 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 mort bas, cet air est comprimé et chassé par la conduite 6a. Lorsque le piston 2 se trouve près du point mort bas, il découvre la lumière 5 de la paroi du cylindre de sorte que l'air comprimé dans la conduite   6a   peut entrer dans le cylindre.

   Du fait de la   pression   de l'air sur l'extrémité du manchon 25 dirigée vers la conduite   6a,   ce manchon est déplacé vers la gauche à l'encontre de l'action du ressort 28, de sorte que le canal annulaire vient se placer en regard de la conduite 7. L'air qui passe entrai- ne ainsi par l'ouverture 27 une certaine quantité de combustible sous for- me d'un brouillard finement divisé. L'air comprimé chargé de combustible se détend dans le cylindre 1 et est comprimé par le piston 2 jusqu'à la pression nécessaire pour l'admission. 



   Grâce à ce dispositif, on évite toute accumulation de combusti ble dur   à   la formation de gouttes dans la conduite   6a   pendant la course de compression dans le cylindre d'alimentation, de sorte qu'à chaque cour- se d'aspiration n'est introduite que la quantité de combustible entraînée par l'air et provenant de l'ouverture débouchant dans la   conduire     d'espi-   ration. 



   A la chambre de mélange 17 est raccordée une antichambre 29 con tenant une soupape commandée 30 à double siège, qui suivant sa position peut établir les liaisons suivantes : 
1) position extrême inférieuresl'antichambre 29 est fermée par rapport à la chambre de mélange 17; 
2) position extrême supérieures l'antichambre 29 est reliée à la chambre de mélange 17, ce qui a pour effet d'agrandir la cham- bre de compression du cylindre 20; 
3) position médiane : la chambre de mélange 17 est reliée à l'air extérieur par l'antichambre 29. 



   Ce dispositif fonctionne comme suit: 
Pour permettre au moteur de démarrer facilement, on   place   la sou- pape 30 en position médiane, de sorte qu'avec peu de force on peut le faire tourner à une vi-tesse déterminée. Après cela, on ferme la soupape 30 vers le bas, ce qui a pour effet d'amener rapidement le moteur à une   grande   vi- tesse du fait du rapport de compression   élève   et de la température élevée de l'air de combustible comprimé. En régime normal du moteur, on ferme la soupape 30 vers le haut et on relie l'antichambre à la chambre de mélan- ge et   à   la chambre de combustion du moteur. 



   Comme on peut le voir sur les figs. 4 à 6, montrant une troisiè- me forme de réalisation, la partie de la conduite d'aspiration d'air 6 traversant le barillet 9 du régulateur 8, forme un tube Venturi dans l'é- tranglement duquel débouche la conduite d'amenée de combustible. Comme on peut le voir sur la fig. 5, cette conduite est constituée par plusieurs parties dont celle désignée par 7 débouche d.ans la paroi du cylindre d'a- limentation 1. Une rainure longitudinale 7b est ménagée dans le piston 2. 



  D'autre part le cylindre 1 comporte une partie servant de conduite   7a,   raccordée au régulateur du combustible 8. 



   La disposition est telle que, au point mort bas du piston 2, lors- qu'il   découvre   complètement la lumière 5 et que l'air est aspiré dans le cylindre   1,   la rainure 7b du piston relie entre elles les deux paliers 7 et   7a   de la conduite d'amenée de combustible. Le combustible peut alors, et rien qu'à ce moment là, s'écouler dans la conduite d'aspiration d'air 6. 



   Dès que le piston 2 remonte et obture la   lumière   5, il interrompt 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 également l'arrivée du combustible vers le régulateur 8. L'arrivée du com- bustible est donc commandée desmodromiquement par le piston 2 du cylindre d'alimentation 1 
La quatrième forme de réalisation montrée sur la fig. 7 est des- tinée à un moteur à combustion à deux temps à auto-allumage. Comme on peut le voir sur cette figure, il y a un bain d'huile 32 dans le carter de vilebrequin 31 du cylindre d'alimentation 1, de sorte que lorsque   l'ar-   bre 4 du moteur tourne, de l'huile 33 finement divisée est projetée vers le haut. Le cylindre de travail 20 comporte un carter de vilebrequin 34. 



  Dans le cylindre 20 débouche le canal d'aspiration d'air de combustion 35. Le carter de vilebrequin 31 du cylindre d'alimentation 1 est relié par une conduite 36 au cylindre de travail 20 et cette conduite est rac- cordée à un ajutage 37 situé dans le canal d'aspiration 35. 



   En fonctionnement, la conduite 36 aspire du carter 31 de l'hui- le 33 finement divisée transformée en brouillard dans le canal   d'aspira-   tion 35 par l'air de combustion qui y afflue, après quoi elle sert de lubrifiant pour les éléments mobiles dans le carter 34 du cylindre de tra- vail. 



   Ce procédé et le dispositif pour sa mise en oeuvre conviennent particulièrement bien pour l'utilisation de combustibles lourds, par exem- ple de l'huile Diesel. 



   REVENDICATIONS. 



   1.- Procédé de conduite d'un moteur à combustion à auto-alluma-   ge     suivant   lequel on introduit un mélange combustible-air dans la cham- bre de combustion du moteur, tandis que l'air entraînant du combustible est aspiré dans un cylindre d'alimentation et la chaleur de compression de cet air est utilisée pour former le mélange, caractérisé en ce que la quantité d'air aspiré est calculée de façon que l'air puisse absorber et véhiculer le combustible   néoessai're   à une allure donnée du moteur, et sa chaleur de compression libérée pendant la compression est utilisée pour vaporiser le combustible, dans une mesure telle que la température finale du mélange comprimé soit, avant son introduction dans le cylindre de tra- vail, inférieure à la température d'allumage du combustible utilisé.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a method of operating an autalellmag fuel engine according to which, in a known manner, the fuel is introduced with additional combustion air into the combustion chamber of the engine, and this additional air entraining fuel, is sucked through an adjustment member into a supply fluid where, under the effect of the heat of compression;

  , it is vaporized, after which the resulting mixture is transferred to the working cylinders of an engine. according to known methods, the fuel must be completely vaporized by the heat of compression of the vehicle air, and the initial pressure is then 1.5 greater than the end of compression pressure in the working cylinder while that the temperature of the fuel-air mixture obtained is higher than the critical temperature of the fuel.



   On the other hand, in the known processes, the fuel-air mixture is introduced directly into the compressed combustion air or into the combustion chamber of the engine.
These methods have the following main drawbacks: a) risk of self-ignition of the closed mixture in the feed cylinder;

   b) poor mixing of the fuel-air mixture introduced into the working cylinder, with the compressed combustion air present in the cylinder, this air being practically discharged only at the point of injection
According to the present invention, these drawbacks are avoided on the one hand and by calculating the quantity of air drawn into the feed cylinder so that it takes up and conveys the fuel necessary for a given speed of the engine. and its heat of compression released during compression is used to vaporize the fuel, to such an extent that before it is introduced into the working cylinder, the compressed mixture has a final temperature below the ignition temperature the fuel used,

   and on the other hand by not introducing into the combustion chamber of the working cylinder the fuel vapor-air mixture formed, but rather by introducing it at a pressure slightly higher than the pressure. final in the working cylinder, in a special mixing chamber, into which the compressed combustion air enters and by the effect of its kinetic energy, produces an intense turbulence and promotes the mixing of the combustion air and combustible mixture.



   The implementation of the process has made it possible to observe that the fuel produced in the feed cylinder of the combustion engine resinous or lacquer-like deposits, caused by aging of the fuel and detrimental to the operation of the engine. The aging of the fuel depends on the presence of oxygen and the temperature of the mixture.



   According to the present invention, in order to avoid these drawbacks, the quantity of vehicular air admitted into the feed cylinder is adjusted in such a way that the temperature of the compressed mixture is kept sufficiently below the ignition temperature of the cylinder. fuel and the reduced oxygen content, thereby simultaneously reducing the effects of fuel heating and thus avoiding fuel deposits prior to engine operation.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The invention also relates to a device for carrying out the method, in which, in a known manner, the fuel vapor-air mixture admitted into the working rolls is formed in a feed roll where it is compressed. , then is sent through a valve to the working cylinders of the combustion engine.



   In known engines of this type, the dead space between the working cylinder and the supply cylinder is reduced by mounting the latter coaxially, their pistons then moving towards each other.



   Devices are also known in which, during the compression stroke in the feed cylinder, the arrival of fuel in this cylinder is prevented.
These known devices have the disadvantage that for feed and work rolls mounted coaxially and the pistons of which work in opposite directions, a special device must be provided for running the piston of the feed cylinder.



   On the other hand, it has been proposed to interrupt the flow of fuel into the feed cylinder during the compression stroke therein, but it is then impossible to prevent the flowing fuel from accumulating. accumulates in the air supply line, so that with each suction stroke the feed cylinder receives too much fuel and in irregular quantities.



   In the device according to the invention, these drawbacks are avoided by directly controlling the piston of the supply cylinder by means of the engine crankshaft and by connecting the supply cylinder by a single channel of small volume to the inlet valve ' of the working cylinder of the combustion engine, which valve opens into a mixing chamber communicating with the working cylinder.



   The flow of fuel is prevented during the compression stroke of the feed cylinder by opening the fuel feed line transversely into the feed cylinder suction line, the outlet of the fuel feed line. - ble being controlled by a valve subjected to the action of a spring, in the form of a sleeve, which throttles the cross section of the suction line and, under the action of the spring, closes the supply line of fuel and opens it under the effect of the air pressure going to the supply cylinder.



   The appended drawings show, by way of example and diagrammatically, some embodiments of the device according to the invention.



   Figs. 1 and 2 show in longitudinal section two embodiments; fig. 3 shows on a larger scale a detail of the second embodiment; fig. 4 is an axial section of the feed cylinder of a third embodiment and. shows the control of the fuel supply by the piston of the supply cylinder; fig. 5 is a section taken along the line V-V of FIG. 4; fig. 5 is a partial section taken along the line VI-VI of FIG.



  5; fig. 7 is an axial section of the feed roll and the working roll of a fourth embodiment, including a lubricating device for the working roll.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In the description below and in the drawings, the same reference numbers designate the same elements of the device.



   In fig. 1, the feed cylinder is designated by 1. The piaton 2 which moves there is controlled by means of a connecting rod 3 by the crankshaft 4 of the engine. The air suction pipe 6 opens into a slot 5 of the cylinder 1. In a constricted part of the pipe 6, and perpendicular to the latter, the fuel supply pipe 7 opens. This part The constricted pipe 6 constitutes an element of the fuel regulator 8 formed of a rotating barrel 9 controlled by a lever 10. By rotating the barrel 9 in the regulator 8, the cross section of the air passage is modified in proportion to the displacement angular barrel, so that the fuel mixture is adjusted gradually.

   The barrel 9 is adjusted so that the air which enters the feed cylinder can only entrain in the form of mist as much fuel as it can absorb and convey. There is therefore no fuel condensation in the cylinder. In the part 11 of the front end of cylinder 1, constituting both the cylinder head of the supply cylinder and that of the working cylinder 20, is arranged the inlet valve 12, subjected to the action of a spring 13 which normally keeps it closed. The tension of the spring 13 can be adjusted by means of a lever 15 attacking the nut 14, which makes it possible to determine the moment and the duration of the admission.



   The valve 12 is connected to the supply cylinder by a channel 16 of small volume.



   In the cylinder head 11 is provided a mixing chamber - constituted, by a chamber 17 and a channel 18 which connects it to the working cylinder 20.-
As shown in the drawing, the intake valve 12 opens into the channel 18 near the chamber 17.



   The arrangement of the channel 18 and the shape of the chamber 17 are such that the fuel vapor-air mixture introduced by the valve 12 is driven by the combustion air compressed by the piston 21 of the working cylinder, in room 17 and there, is stirred intensely.



   The piston 21 is connected to the crankshaft 4 by the connecting rod 22.



   This engine works as follows:
When the piston 2 descends from the position shown in the drawing, there is produced in the cylinder 1 a depression which increases with the displacement of the piston, until the latter discovers the lumen 5.



  The air then sucked in through line 6 passes through regulator 8, entraining fuel arriving through line 7. Barrel 9 is adjusted so that for a given engine speed a suitable quantity of air and finely divided fuel. or introduced into cylinder 1. The quantity of air is calculated so that it can absorb and convey this quantity of fuel.



   During the consecutive compression stroke of piston 2, the heat of compression of the air is used to vaporize the fuel and this so that the final temperature of the mixture before the latter enters the mixing chamber, is even lower than the ignition temperature of the fuel used.



   When the pressure in the cylinder 1 is strong enough to overcome the set pressure of the spring 13 of the valve 12, the latter rises from its seat and the admission is made in the part of

 <Desc / Clms Page number 4>

 the mixing chamber of the cylinder 20 constituted by the channel 18. This admission can take place before the piston 21 reaches the top dead center, so that the admitted mixture is entrained, by the air passing through the channel 18, in room 17 where it is intensely stirred.

   The mixture admitted after the piston 21 has reached the top dead center, is driven by the gas stream leaving the chamber 17 in the combustion chamber of the cylinder 20 where it is mixed with the combustion air accumulated at this location.
In the second embodiment shown in figs. 2 and 3, the feed cylinder 1 is double-acting. The rear end of this cylinder is closed by a cover 23 in which is mounted a valve 24 through which air is sucked in when the piston 2 moves upwards. The air suction line 6 shown in FIG. 1 is replaced by a pipe 6a connected to the lower end of cylinder 1.



   The double-acting feed cylinder is designed to be able to compress, before entering this cylinder, the air used to convey the fuel, in order to increase the speed of the air passing through the fuel line. suction during the suction time of the piston, and to use the heat generated during this compression to dissociate and partially vaporize the fuel. In this way, the mixture introduced into the feed cylinder is treated homogeneously, which from the start of the compression stroke facilitates the subsequent vaporization of the fuel.



   It has been found in practice that with a fuel regulator as shown in FIG. l, there is a flow of fuel in the suction line during the compression stroke of piston 2, and during the next suction stroke of the piston, this fuel is entrained by the air in cylinder 1. Hence done, and despite the correct adjustment of the governor, the cylinder receives too much fuel.



   To avoid this drawback, according to the invention, a device is provided by means of which the outlet opening of the fuel line in the air suction line closes automatically after each suction stroke. In this way, above all, training is avoided. tion of fuel drops during the suction time.



   This device is shown in FIG. 3.



   In the part of the pipe 6a passing through the barrel 9, a sliding sleeve 25 is threaded which, at its periphery, has a groove 26 communicating through an opening 27 with the inside of the sleeve 25. The latter constitutes the constricted part of the pipe. 6a into which the fuel feed pipe 7 opens. This sleeve is subjected to the action of a spring 28 and the device is executed so that, at rest, the sleeve 25 is pushed back by the spring, to such an extent that the groove 26 is no longer in contact. sight of the fuel line 7 which is thus closed.

   The force of the spring 28 is calculated so that the pressure of the air stream leaving the pipe 6a pushes the sleeve into the position shown in the drawing, in which the fuel pipe opens into the pipe 6a.



   The feed cylinder of this second embodiment operates as follows:
When piston 2 is near its top dead center, as shown in the drawing, it has sucked air through valve 24 into the lower part of cylinder 1. As the piston moves to point

 <Desc / Clms Page number 5>

 dead low, this air is compressed and expelled through line 6a. When piston 2 is near bottom dead center, it uncovers lumen 5 in the cylinder wall so that compressed air in line 6a can enter the cylinder.

   Due to the air pressure on the end of the sleeve 25 directed towards the pipe 6a, this sleeve is moved to the left against the action of the spring 28, so that the annular channel is placed. next to line 7. The air which passes thus entrains through opening 27 a certain quantity of fuel in the form of a finely divided mist. The compressed air loaded with fuel expands in cylinder 1 and is compressed by piston 2 to the pressure required for intake.



   Thanks to this device, any accumulation of hard fuel due to the formation of drops in line 6a during the compression stroke in the feed cylinder is avoided, so that each suction stroke is not introduced. than the quantity of fuel entrained by the air and coming from the opening opening into the suction line.



   To the mixing chamber 17 is connected an antechamber 29 containing a controlled valve 30 with double seat, which depending on its position can establish the following connections:
1) extreme lower position the antechamber 29 is closed relative to the mixing chamber 17;
2) extreme upper position the antechamber 29 is connected to the mixing chamber 17, which has the effect of enlarging the compression chamber of the cylinder 20;
3) middle position: the mixing chamber 17 is connected to the outside air through the antechamber 29.



   This device works as follows:
To allow the engine to start easily, the valve 30 is placed in the middle position, so that with little force it can be rotated at a determined speed. Thereafter, the valve 30 is closed down, which has the effect of rapidly bringing the engine to a high speed due to the high compression ratio and the high temperature of the compressed fuel air. In normal engine speed, valve 30 is closed upwards and the antechamber is connected to the mixing chamber and to the combustion chamber of the engine.



   As can be seen in figs. 4 to 6, showing a third embodiment, the part of the air suction pipe 6 passing through the barrel 9 of the regulator 8, forms a Venturi tube in the throttle of which the supply pipe opens. of fuel. As can be seen in fig. 5, this pipe is made up of several parts, of which that designated by 7 opens into the wall of the feed cylinder 1. A longitudinal groove 7b is formed in the piston 2.



  On the other hand, cylinder 1 comprises a part serving as a pipe 7a, connected to the fuel regulator 8.



   The arrangement is such that, at the bottom dead center of the piston 2, when it completely uncovers the slot 5 and the air is sucked into the cylinder 1, the groove 7b of the piston connects the two bearings 7 and 7a to each other. of the fuel supply line. The fuel can then, and only then, flow into the air intake pipe 6.



   As soon as the piston 2 goes up and closes the port 5, it interrupts

 <Desc / Clms Page number 6>

 also the arrival of fuel to the regulator 8. The arrival of fuel is therefore controlled desmodromically by the piston 2 of the supply cylinder 1.
The fourth embodiment shown in fig. 7 is intended for a two-stroke combustion engine with self-ignition. As can be seen in this figure, there is an oil bath 32 in the crankcase 31 of the feed cylinder 1, so that when the shaft 4 of the engine turns, oil 33 finely divided is projected upwards. The working cylinder 20 has a crankcase 34.



  The combustion air intake channel 35 opens into the cylinder 20. The crankcase 31 of the supply cylinder 1 is connected by a pipe 36 to the working cylinder 20 and this pipe is connected to a nozzle 37. located in the suction channel 35.



   In operation, the line 36 sucks from the housing 31 finely divided oil 33 transformed into mist in the suction channel 35 by the combustion air flowing therein, after which it serves as lubricant for the elements. movable in the casing 34 of the working cylinder.



   This process and the device for its implementation are particularly suitable for the use of heavy fuels, for example diesel oil.



   CLAIMS.



   1.- Method of driving a self-igniting combustion engine according to which a fuel-air mixture is introduced into the combustion chamber of the engine, while the air entraining fuel is sucked into a cylinder feed and the heat of compression of this air is used to form the mixture, characterized in that the quantity of air sucked in is calculated so that the air can absorb and convey the neo-test fuel at a given rate of the engine, and its heat of compression released during compression is used to vaporize the fuel, to such an extent that the final temperature of the compressed mixture is, before its introduction into the working cylinder, lower than the ignition temperature of the engine. fuel used.


    

Claims (1)

2.- Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la quantité d'air véhiculaire introduite dans le cylindre d'alimentation est calculée de façon que la température du mélange comprimé soit main- tenue suffisamment en dessous de la température d'allumage du combustible et que la quantité d'oxygène soit réduite, de manière à diminuer en même temps les effets de vieillissement du combustible, afin d'éviter ainsi les dépôts du combustible, préjudiciables au fonctionnement du moteur. 2.- Method according to claim 1, characterized in that the amount of vehicular air introduced into the supply cylinder is calculated so that the temperature of the compressed mixture is kept sufficiently below the ignition temperature of the. fuel and that the quantity of oxygen is reduced, so as to reduce at the same time the effects of aging of the fuel, so as to avoid fuel deposits, which are detrimental to the operation of the engine. 3. - Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que l'air aspiré dans le cylindre d'alimentation est préalablement comprimé. 3. - Method according to claim 1, characterized in that the air sucked into the feed cylinder is previously compressed. 4.- Procédé suivant la revendication 1, caractérisé* en ce que le mélange vapeur de combustible-air est introduit dans l'air de combustion du moteur, à une pression faible par rapport a la pression de compression finale dans le cylindre de travail, et ce méiange est brassé avec l'air de combustion dans une chambre de mélange communiquant avec le cylindre de travail. 4.- A method according to claim 1, characterized * in that the fuel vapor-air mixture is introduced into the combustion air of the engine, at a low pressure relative to the final compression pressure in the working cylinder, and this mixture is mixed with the combustion air in a mixing chamber communicating with the working cylinder. 5. - Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le mélange vapeur de combustible-air est introduit dans un canal reliant la chambre de mélange au cylindre de travail et ce au moins en partie avant la fin de la course de compression, pour que cette partie soit entraînée <Desc/Clms Page number 7> dans la chambre de mélange par l'air passant dans le canal, tandis que la partie introduite après la fin de la course de compression est envoyée dans la chambre de combustion du cylindre par le courant de gaz sortant de la chambre de mélange. 5. - Method according to claim 1, characterized in that the fuel vapor-air mixture is introduced into a channel connecting the mixing chamber to the working cylinder and at least partly before the end of the compression stroke, to that this part be trained <Desc / Clms Page number 7> into the mixing chamber by the air passing through the channel, while the part introduced after the end of the compression stroke is sent into the combustion chamber of the cylinder by the gas stream leaving the mixing chamber. 6.- Dispositif pour la mise en oeuvre du procédé suivant la re- vendication 1, caractérisé en ce que le piston du cylindre d'alimentation est commandé directement par le vilebrequin du moteur et le cylindre d'a- limentation est relié, par un unique canal de faible volume de la soupape d'admission, au cylindre de travail du moteur à combustion, la soupape d'admission débouchant dans la chambre de mélange reliée au cylindre de travail. 6.- Device for implementing the method according to claim 1, characterized in that the piston of the supply cylinder is controlled directly by the crankshaft of the engine and the supply cylinder is connected by a single low-volume channel from the intake valve to the working cylinder of the combustion engine, the intake valve opening into the mixing chamber connected to the working cylinder. 7. - Dispositif suivant la revendication 6, caractérisé en ce que la chambre de mélange est constituée par une chambre fermée et un canal qui la relie'au cylindre de travail et dans lequel débouche la soupape d'ad- mission, de manière que le mélange de combustible injecté soit entraîné par le courant dans le canal. 7. - Device according to claim 6, characterized in that the mixing chamber is constituted by a closed chamber and a channel which connects it to the working cylinder and into which the inlet valve opens, so that the mixture of injected fuel is entrained by the current in the channel. 8. - Dispositif suivant la revendication 6, dans lequel la con- duite d'amenée de combustible débouche transversalement dans la conduite d'aspiration raccordée au cylindre d'alimentation, caractérisé en ce que la sortie de cette conduite d'amenée de combustible est commandée par une soupape en forme de manchon soumise à l'action d'un ressort, qui étran- gle la section transversale du canal d'aspiration et, sous l'action du res- sort, ferme la conduite d'amenée de combustible pour la réouvrir sous l'ef- fet de la pression de l'air allant au cylindre d'alimentation. 8. - Device according to claim 6, wherein the fuel supply pipe opens transversely into the suction pipe connected to the supply cylinder, characterized in that the outlet of this fuel supply pipe is controlled by a sleeve-shaped valve subjected to the action of a spring, which throws the cross section of the suction channel and, under the action of the spring, closes the fuel supply line for reopen it under the effect of the air pressure going to the feed cylinder. 9.- Dispositif suivant la revendication 6, caractérisé en ce que des moyens sont prévus pour régler de l'extérieur la tension du ressort agissant sur la soupape d'admission, ce qui permet de déterminer le début et la durée de l'admission. 9.- Device according to claim 6, characterized in that means are provided for adjusting from the outside the tension of the spring acting on the intake valve, which allows to determine the start and duration of the admission. 10. - Dispositif suivant les revendications 6 et 7, caractérisé en ce que la chambre de mélange est reliée à une antichambre par une sou- pape commandée, cette antichambre étant prévue pour pouvoir agrandir la chambre de compression du cylindre de travail. 10. - Device according to claims 6 and 7, characterized in that the mixing chamber is connected to an antechamber by a controlled valve, this antechamber being provided to be able to enlarge the compression chamber of the working cylinder. 11 Dispositif suivant les revendications 6, 7 et 10, caraoté- risé en ce que la soupape dans l'antichambre est à effets multiples et, dans ses positions extrêmes, relie l'antichambre soit à l'atmosphère, soit à la chambre de mélange, tandis que dans sa position médiane elle relie la chambre de mélange à l'atmosphère. 11 Device according to claims 6, 7 and 10, characterized in that the valve in the antechamber has multiple effects and, in its extreme positions, connects the antechamber either to the atmosphere or to the mixing chamber , while in its middle position it connects the mixing chamber to the atmosphere. 12, - Dispositif suivant la revendication 6, caractérisé en ce que dans la conduite d'aspiration du cylindre d'alimentation est monté un ré- gulateur de combustible en forme de barillet tournant servant à régler la quantité de combustible délivrée à l'air véhiculaire, la section' transver- sale de la sortie du passage étant modifia proportionnellement au dépla- cement angulaire du barillet et le réglage du mélange de combustible s'o- pérant progressivement. 12, - Device according to claim 6, characterized in that in the suction line of the supply cylinder is mounted a fuel regulator in the form of a rotating barrel serving to adjust the quantity of fuel delivered to the vehicle air. the cross section of the outlet of the passage being altered in proportion to the angular displacement of the barrel and the control of the fuel mixture gradually varying. 13.- Dispositif suivant la revendication 6, caractérisé en ce que le cylindre d'alimentation est à double effet et relié d'une part au régulateur de combustible et d'autre part à la soupape d'admission, et ce de façon que l'air véhiculaire aspiré par son piston d'un doté pendant une'course, est précomprimé pendant la course suivante et envoyé par l'é- nergie cinétique à travers le régulateur du combustible, après quoi, char- gé de combustible, il passe dans le cylindre de l'autre coté du piston où il est comprimé avec vaporisation partielle du combustible et passe par la soupape d'admission dans le cylindre de travail. <Desc/Clms Page number 8> 13.- Device according to claim 6, characterized in that the supply cylinder is double-acting and connected on the one hand to the fuel regulator and on the other hand to the inlet valve, and this so that the The vehicular air sucked in by its piston of one endowed during one stroke, is precompressed during the next stroke and sent by kinetic energy through the fuel regulator, after which, loaded with fuel, it passes through. the cylinder on the other side of the piston where it is compressed with partial vaporization of the fuel and passes through the inlet valve into the working cylinder. <Desc / Clms Page number 8> 14.- Dispositif suivant la revendication 6, caractérisé en ce que l'amenée de combustible est réglée desmodromiquement par le piston du cylindre d'alimentation et ce de façon que le combustible ne peut pénétrer dans la conduite d'aspiration d'air, que lorsque de l'air est aspiré dans le cylindre d'alimentation. 14.- Device according to claim 6, characterized in that the fuel supply is adjusted desmodromically by the piston of the supply cylinder and this so that the fuel can not enter the air suction line, that when air is drawn into the feed cylinder. 15.- Dispositif suivant la revendication 6, caractérisé en ce que le piston du cylindre d'alimentation comporte une partie du système d'amenée de combustible, qui ne communique avec les autres parties que lors- que le piston découvre l'orifice de la conduite d'aspiration d'air. 15.- Device according to claim 6, characterized in that the piston of the supply cylinder comprises a part of the fuel supply system, which communicates with the other parts only when the piston discovers the orifice of the air suction line. 16.- Dispositif suivant les revendications 6 et 15, caractérisé en ce que la partie du piston du cylindre d'alimentation qui fait commu- niquer les deux parties de la conduite d'arrivée du combustible, est cons- tituée par une rainure. 16.- Device according to claims 6 and 15, characterized in that the part of the piston of the supply cylinder which communicates the two parts of the fuel inlet pipe, is constituted by a groove. 17.- Dispositif suivant la revendication 6, pour un moteur à combustion à deux temps à auto-allumage, caractérisé en ce que le carter de vilebrequin du cylindre d'alimentation forme réserve d'huile et est re- lié par une conduite au canal d'aspiration d'air de combustion du cylin- dre de travail, de sorte que de l'huile est aspirée du carter de vilebre quin du cylindre d'alimentation et diffusée dans l'air du carter de vile- brequin du cylindre de travail, pour lubrifier les organes mobiles dans de carter. 17.- Device according to claim 6, for a two-stroke combustion engine with self-ignition, characterized in that the crankcase of the supply cylinder forms an oil reserve and is connected by a pipe to the channel. combustion air suction of the working cylinder, so that oil is sucked from the crankcase quin of the feed cylinder and diffused into the air of the crankcase of the working cylinder , to lubricate the moving parts in the casing.
BE537065D BE537065A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE537065A true BE537065A (en)

Family

ID=167532

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE537065D BE537065A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE537065A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0108014A1 (en) Internal-combustion engine for use with a high vaporisation heat fuel
BE897463A (en) FUEL SUPPLY SYSTEM FOR AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE537065A (en)
FR2517746A1 (en) RECOVERY PUMP DEVICE FOR CARBURETOR
FR2485628A1 (en) DIESEL ENGINE WITH VAPORIZED FUEL INJECTION
FR2626621A1 (en) RESIDUAL FUEL RECYCLING DEVICE FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE
BE423306A (en)
BE499235A (en)
CH270337A (en) Method of operating a two-stroke explosion engine, and engine for implementing this method.
BE415326A (en)
BE363573A (en)
CH100276A (en) Method and device for injecting fuel into internal combustion engines.
BE405067A (en)
FR2706182A1 (en) Lubricant recycling device in an internal combustion engine.
BE358710A (en)
BE333642A (en)
BE534613A (en)
BE354816A (en)
FR2502249A1 (en) LPG engine for motor vehicles - has piston valve connected to throttle butterfly for simultaneous air and fuel control
BE359940A (en)
BE408028A (en)
CH135847A (en) Device for the recovery of flammable gases found in the crankcase of internal combustion engines.
BE344414A (en)
FR2587759A1 (en) CARBURETOR FOR EXPLOSION ENGINE
CH238575A (en) Two-stroke internal combustion engine.