BE508413A - - Google Patents

Info

Publication number
BE508413A
BE508413A BE508413DA BE508413A BE 508413 A BE508413 A BE 508413A BE 508413D A BE508413D A BE 508413DA BE 508413 A BE508413 A BE 508413A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
arc
circle
parts
tension
rubber
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE508413A publication Critical patent/BE508413A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62JCYCLE SADDLES OR SEATS; AUXILIARY DEVICES OR ACCESSORIES SPECIALLY ADAPTED TO CYCLES AND NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, e.g. ARTICLE CARRIERS OR CYCLE PROTECTORS
    • B62J1/00Saddles or other seats for cycles; Arrangement thereof; Component parts
    • B62J1/08Frames for saddles; Connections between saddle frames and seat pillars; Seat pillars
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62JCYCLE SADDLES OR SEATS; AUXILIARY DEVICES OR ACCESSORIES SPECIALLY ADAPTED TO CYCLES AND NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, e.g. ARTICLE CARRIERS OR CYCLE PROTECTORS
    • B62J1/00Saddles or other seats for cycles; Arrangement thereof; Component parts

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Vibration Prevention Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  SELLE DE MOTOCYCLETTE. A DESSUS DE SIEGE ELASTIQUE EN CAOUTCHOUC. 



   L'invention a pour objet un selle de motocyclette à dessus de siè- ge élastique en caoutchouc. 



   Suivant   l'invention  le dessus de siège en caoutchouc est sur son bord avant et son bord arrière réuni à une surface inférieure en caoutchouc qui lui est sensiblement parallèle, dans le but d'obtenir un ensemble à dou- ble paroi, le bord avant étant désigné dans la description qui suit comme nez de la selle. Sur le côté intérieur des bords avant et arrière de cet ensemble sont disposées des pièces en matière non élastique, auxquelles s'ac- croche de bas en haut, par 1-'intermédiaire d'un levier de liaison, un dis- positif de tension., au moyen duquel les deux pièces sont mobiles l'une par rapport à l'autre de façon à s'écarter. Ces deux pièces traversent la surfa- ce inférieure par des ouvertures   prédisposées.   



   Selon cette   construction,   on obtient la garantie d'un dessus de siège en caoutchouc d'un maintien parfait ainsi qu'une tension sûre. On a la possibilité de régler la tension rapidement avec de faibles courses de ten-   sion.   Le dessus de siège en caoutchouc ainsi   con@uest   rapide à mettre en pla- ce, facile à changer et à   retendre.   A l'utilisation, on goûte particulière- ment le fait que les côtés du dessus de siège en caoutchouc ne sont pas génés dans leurs oscillations élastiques par des cadres rigides de tension. 



   Comme autre avantage   considérable,   on peut noter qu'une selle de motocyclette ainsi construite peut être adaptée très facilement sur diffé- rents genres de motocyclettes et il est indifférent d'employer pour la sus - pension de la selle des ressorts de tension ou des ressorts de compression. 



   D'autres améliorations et   d'autres   variantes avantageuses de l'ob- jet de l'invention apparaîtront au cours de la description qui va suivre qui est relative à quelques   exemples' d'exécution   simplifiés de l'invention. Un autre avantage particulièrement intéressant résulte du fait qu'il est   facile,   suivant l'invention, de maintenir et de fixer d'une façon   irréprochable   dans la position de tension, l'une par rapport à l'autre les parties du disposi- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 tif de tension. 



   Sur les dessins ci-joints: 
La figure 1 est une coupe longitudinale de la selle de   motocyclet-   te suivant l'invention dans la position de tension. 



   La fig. 2 est une vue par en dessus d'une coupe de la selle sui- vant la ligne   II-II   de la   fig.   1, dans laquelle toutefois, la surface infé- rieure en caoutchouc de la selle n'est pas représentée, une moitié de selle étant seule dessinée. 



   La figure 3 est une vue par en dessus de la pièce avant en forme d'arc se trouvant au nez de la selle. 



   La figure 4 est une vue dans le sens de la flèche a-b de la figure 2 d'un poussoir guide permettant de tendre la selle. 



   La figure 5 est une coupe partielle vue de côté comme dans la fi- gure 1 représentant une partie d'un levier de tension. 



   La figure 6 est une coupe partielle vue par en dessus analogue à celle de la figure 2 montrant en détail un levier de tension. 



   La figure 7 est une coupe longitudinale analogue à celle de la figure 1, à travers une autre forme de réalisation de l'invention dans la- quelle la selle se trouve en position non tendue. 



   La figure 8 est une vue par en dessous de la moitié de la selle de la figure 7. 



   La figure 9 est une vue par en dessus d'un levier de tension de la selle suivant les figures   7-8.   



   La figure 10 est une vue de côté du levier de tension de la figu- re 9. 



   La figure 11 est une vue de front du levier de tension des figures 9 - 10. 



   La figure 12 est une vue par en dessous de la pièce recourbée en forme d'arc suivant le mode d'exécution des figures   7 - 8.   



   La figure 13 est une vue de front suivant un autre mode d'exécu- tion d'un étrier suivant   l'invention.   



   La figure   14   est une vue de l'étrier de la figure 13 dans la di- rection de la flèche c-d. 



   La selle se compose d'un dessus de siège en caoutchouc 1 et d'une surface inférieure en caoutchouc 2 qui sont reliées entre eux par l'intermé- diaire de barrettes en caoutchouc 3 et 4, formant une seule pièce avec eux, les côtés comme représenté en   41,   restant ouverts. Sous la forme d'un noyau de compression c'est-à-dire dans la partie médiane d'un moule de compres- sion du caoutchouc est disposée une pièce arrière en forme d'arc 5 et qui est soudée par vulcanisation avec la barrette 3 du dessus du siège en caout- chouc de façon à ce que les parois de cette barrette en caoutchouc 3 ne soient pas réduites. Les extrémités 6 de la pièce arrière en forme d'arc qui s'étendent vers le côté sont recourbées vers l'avent et se terminent à plat.

   Ces extrémités 6 sont encastrées de tous côtés dans une masse de ca- outchouc, si bien que le dessus du siège garde la forme désirée sans que la pièce en arc de cercle,   5,   soit visible sur les côtés du siège en caout- chouc, étant donné que après vulcanisation les extrémités 6 sont courbées vers le bas. 



   D'une manière correspondante, on dispose de la même façon au bord avant 4, c'est-à-dire au nez de la selle, une pièce en arc de cercle 7 et qui est légèrement aplatie également sur le coté. Cette pièce est, dans ce mode d'exécution, vulcanisée dans le bord avant. 



   Le dispositif de tension se compose de deux parties dont l'une est liée à la pièce en arc de cercle arrière 5 et l'autre à la pièce avant   7.   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La partie reliée à la pièce arrière en arc de cercle se compose de deux branches incurvées 9, qui aboutissent ensemble au nez de la selle et qui sont reliées ensemble par un écrou de tension 11, qui est fixé aux deux branches 9 au moyen d'une languette 10. Des rallonges 13 partent de l'écrou de tension et sont reliées ensemble, à proximité du nez de la sel-   le,   d'une façon quelconques par exemple, par l'intermédiaire d'un boulon 15. Dans les rallonges 13 sont disposés des guides 16 dans lesquels est mo- bile une bride de tension 17. A travers des trous filetés appropriés de la pièce de liaison 11 passe une vis de tension 18 qui peut être tournée selon un moyen quelconque et qui s'appuie contre la bride de tension 17 par l'in- termédiaire d'un appendice   14.   



   Sur la bride de tension 17 est fixé un appendice 19 qui est mu- ni d'une fente 20.Cet appendice 19 traverse de bas en haut une ouverture correspondante ou une fente 36 de la surface inférieure en caoutchouc 2 et sa partie 20 s'engage sur une patte 21 qui à cet effet,, est disposée sur la pièce avant en forme d'arc de cercle 7. La patte 21 est munie d'une encoche 37 dans laquelle vient pénétrer l'appendice 19 de façon à ce qu'il soit éga- lement maintenu en direction transversale.D'une manière correspondante, les branches 9 sont munies de fentes 39 et passent à travers des ouvertures ou fentes 38 qui sont disposées également dans la surface de caoutchouc 2. 



  Les pattes 22 qui sont disposées sur la pièce arrière en   arc. de   cercle 5 prennent dans les fentes 39 des deux branches 9. 



   La bride de tension 17 est munie de deux oreilles guides 40 qui pénètrent dans les guides 16. 



   Lorsque selon la manière décrite, d'un côté les branches 9 ont été mises en prise avec la pièce arrière en forme d'arc de cercle 5 et que l'appendice 19 a été mis en prise avec la pièce avant en forme d'arc de cer- cle 7les deux   pièces,   en forme d'arc peuvent être écartées par le manie- ment de la vis de tension 18. 



   Le mode d'exécution des figures 7 à 14 ne diffère essentiellement qu'à l'égard du dispositif de tension, du mode d'exécution des figo 1 à 6 si bien que pour les mêmes pièces ou des pièces correspondantes,, on a adop- té les mêmes références. 



   Suivant ce mode d'exécution le dispositifde tension est un levier coudé. L'une des parties de ce levier coudé se compose de deux branches 9 qui sont constituées d'une manière analogue à celles de la forme d'exécution des figs. 1, 2. Elles sont maintenues l'une à l'autre par une languette 23 et sont prolongées vers le nez de la selle chacune par un bras de levier   24.   



  La languette 23 est montée à rotation sur les branches 9 par des axes 25. 



  Sur cet axe 25 est accroché également à rotation un autre bras de levier qui se compose des deux barrettes 26 qui sont disposées en dedans des bras 24 et qui sont reliées ensemble par une plaque 27. La languette 23 est munie de deux encoches 12 dans lesquelles se   placenta   dans la position coudée du bras 9 les deux barrettes 260 
Sur cette plaque 27 sont fixées deux cornières 28 dont les ailes dirigées vers les surfaces de caoutchouc sont munies d'une fente 29, ouverte vers le nez de la selle. Dans cette fente 29 s'accroche une patte 30 de la pièce avant en forme d'arc de cercle 31 qui de nouveau peut être., soit re- liée par vulcanisation au bord avant   4   du dessus en ca.outchouc de la selle, soit laissée libre.

   La patte 30 est munie d'une encoche 37 dans laquelle s'en- gage la fente 29 de l'aile 28 pour maintenir l'aile dans une position trans- versale. La liaison des extrémités arrière du bras 9   atrec   la pièce arrière en forme d'arc de cercle 5 est exactement la même que celle du mode d'exécu- tion des figures 1-2. Les branches 9 sont, ici toutefois amies d'équerres de renforcement 30. 



   Si l'on pousse en dedans, dans le sens de la flèche de la fige 7 le bras 24, la genouillère qui se compose des deux leviers 9, 26 est alors tendue et les deux pièces en forme d'arc de cercle 5 et 31 sont tirées en sens contraire et tournent en même tempso Dans la position de tension, le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 levier coudé peut être bloqué par une vis 8, passant par les trous 32 et 33 qui sont prévus sur les rallonges   24   et les barrettes   26.   



   Pour retendre la selle et le dessus en caoutchouc on dispose d'au- tres trous 34 sur les allonges 24, à travers lesquelles on peut enfiler les tiges 25. Pour bloquer le levier coudé dans cette position, on prévoit sur les barrettes 26 d'autres trous 35.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  MOTORCYCLE SADDLE. WITH ELASTIC RUBBER SEAT TOP.



   The object of the invention is a motorcycle saddle with an elastic rubber seat top.



   According to the invention, the rubber seat top is on its front edge and its rear edge joined to a lower rubber surface which is substantially parallel thereto, in order to obtain a double-wall assembly, the front edge being. designated in the following description as the nose of the saddle. On the inner side of the front and rear edges of this assembly are arranged pieces of non-elastic material, to which clings from bottom to top, by means of a link lever, a tension device. ., by means of which the two parts are movable relative to each other so as to move apart. These two parts pass through the lower surface through predisposed openings.



   According to this construction, the guarantee of a rubber seat top with perfect support as well as a secure tension is obtained. It is possible to adjust the tension quickly with short tension strokes. The rubber seat cover thus designed is quick to put on, easy to change and to retighten. In use, one particularly appreciates the fact that the sides of the rubber seat top are not hampered in their resilient oscillations by rigid tension frames.



   As a further considerable advantage, it may be noted that a motorcycle saddle thus constructed can be adapted very easily to different kinds of motorcycles and it is irrelevant to employ for the suspension of the saddle tension springs or springs. compression.



   Other improvements and other advantageous variants of the subject of the invention will become apparent from the description which follows, which relates to a few simplified examples of execution of the invention. Another particularly interesting advantage results from the fact that it is easy, according to the invention, to maintain and fix in an irreproachable manner in the tensioned position, one relative to the other the parts of the device.

 <Desc / Clms Page number 2>

 tif of tension.



   On the attached drawings:
Figure 1 is a longitudinal section of the motorcycle seat according to the invention in the tensioned position.



   Fig. 2 is a top view of a section of the saddle taken along line II-II of FIG. 1, in which, however, the lower rubber surface of the saddle is not shown, only one half of the saddle being shown.



   Figure 3 is a top view of the arched front piece at the nose of the saddle.



   FIG. 4 is a view in the direction of arrow a-b of FIG. 2 of a guide pusher for tensioning the saddle.



   Figure 5 is a partial sectional side view as in Figure 1 showing part of a tension lever.



   Figure 6 is a partial sectional view from above similar to that of Figure 2 showing in detail a tension lever.



   FIG. 7 is a longitudinal section analogous to that of FIG. 1, through another embodiment of the invention in which the saddle is in the unstretched position.



   Figure 8 is a view from below of half of the saddle of Figure 7.



   Figure 9 is a top view of a saddle tension lever as shown in Figures 7-8.



   Figure 10 is a side view of the tension lever of Figure 9.



   Figure 11 is a front view of the tension lever of Figures 9 - 10.



   Figure 12 is a view from below of the curved arc-shaped part according to the embodiment of Figures 7-8.



   FIG. 13 is a front view according to another embodiment of a caliper according to the invention.



   Figure 14 is a view of the caliper of Figure 13 in the direction of arrow c-d.



   The saddle consists of a rubber seat top 1 and a rubber bottom surface 2 which are interconnected by the intermediary of rubber bars 3 and 4, forming one piece with them, the sides as shown at 41, remaining open. In the form of a compression core, that is to say in the middle part of a rubber compression mold, there is an arc-shaped rear part 5 which is vulcanized to the bar. 3 from the top of the rubber seat so that the walls of this rubber bar 3 are not reduced. The ends 6 of the arcuate rear piece which extend to the side are curved forward and end flat.

   These ends 6 are embedded on all sides in a mass of rubber, so that the top of the seat keeps the desired shape without the part in an arc of a circle, 5, being visible on the sides of the rubber seat, since after vulcanization the ends 6 are curved downwards.



   In a corresponding manner, there is in the same way at the front edge 4, that is to say at the nose of the saddle, a part in an arc of a circle 7 and which is also slightly flattened on the side. This part is, in this embodiment, vulcanized in the front edge.



   The tensioning device consists of two parts, one of which is linked to the rear arcuate part 5 and the other to the front part 7.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The part connected to the rear part in an arc of a circle consists of two curved branches 9, which end together at the nose of the saddle and which are connected together by a tension nut 11, which is fixed to the two branches 9 by means of a tab 10. Extensions 13 start from the tension nut and are connected together, near the nose of the sel- le, in any way for example, by means of a bolt 15. In the extensions 13 are arranged guides 16 in which is movable a tension clamp 17. Through suitable threaded holes of the connecting piece 11 passes a tension screw 18 which can be turned by any means and which rests against it. the tension clamp 17 via an appendix 14.



   On the tension flange 17 is fixed an appendage 19 which is provided with a slot 20. This appendix 19 passes from bottom to top through a corresponding opening or a slot 36 of the lower rubber surface 2 and its part 20 s' engages on a tab 21 which for this purpose is arranged on the front part in the form of an arc of a circle 7. The tab 21 is provided with a notch 37 into which the appendix 19 penetrates so that it is also held in the transverse direction. Correspondingly, the legs 9 are provided with slits 39 and pass through openings or slits 38 which are also arranged in the rubber surface 2.



  The legs 22 which are arranged on the arched rear piece. of circle 5 take in the slots 39 of the two branches 9.



   The tension clamp 17 is provided with two guide ears 40 which penetrate into the guides 16.



   When in the manner described, on one side the branches 9 have been engaged with the rear part in the form of an arc of a circle 5 and the appendage 19 has been engaged with the front part in the form of an arc ring 7, the two arcuate pieces can be moved apart by handling the tension screw 18.



   The embodiment of Figures 7 to 14 differs essentially only with regard to the tensioning device, the embodiment of Figs 1 to 6 so that for the same parts or corresponding parts, we adopted - have the same references.



   According to this embodiment, the tension device is an angled lever. One of the parts of this bent lever consists of two branches 9 which are formed in a manner similar to those of the embodiment of Figs. 1, 2. They are held together by a tongue 23 and are extended towards the nose of the saddle each by a lever arm 24.



  The tongue 23 is rotatably mounted on the branches 9 by pins 25.



  On this axis 25 is also hooked for rotation another lever arm which consists of two bars 26 which are arranged inside the arms 24 and which are connected together by a plate 27. The tongue 23 is provided with two notches 12 in which placed himself in the bent position of the arm 9 the two bars 260
On this plate 27 are fixed two angles 28 whose wings directed towards the rubber surfaces are provided with a slot 29, open towards the nose of the saddle. In this slot 29 is hooked a tab 30 of the front part in the form of an arc of a circle 31 which again may be either bonded by vulcanization to the front edge 4 of the rubber top of the saddle, or left free.

   The tab 30 is provided with a notch 37 in which the slot 29 of the wing 28 engages to maintain the wing in a transverse position. The connection of the rear ends of the arm 9 to the rear part in the form of a circular arc 5 is exactly the same as that of the embodiment of Figures 1-2. The branches 9 are, here however, friends of reinforcement brackets 30.



   If one pushes inwards, in the direction of the arrow of the pin 7 the arm 24, the knee lever which consists of the two levers 9, 26 is then stretched and the two parts in the shape of a circular arc 5 and 31 are pulled in the opposite direction and rotate at the same time In the tension position, the

 <Desc / Clms Page number 4>

 elbow lever can be locked by a screw 8, passing through the holes 32 and 33 which are provided on the extensions 24 and the bars 26.



   To tighten the saddle and the rubber top, other holes 34 are available on the extensions 24, through which the rods can be threaded 25. To lock the angled lever in this position, the bars 26 are provided on the bars 26. other holes 35.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. 1 ) Selle de motocyclette à dessus de siège élastique en caout- chouc caractérisé par le fait que le dessus de siège en caoutchouc est., sur son bord avant et sur son bord arrière, réuni à une surface inférieure en caoutchouc qui lui est sensiblement parallèle dans le but d'obtenir un en- semble à double paroi et par le fait que sur le côté intérieur des bords avant et arrière de cet ensemble sont disposées des pièces en matière non élastique auxquelles s'accroche,, de bas en haut, par l'intermédiaire d'un le- vier de liaison un dispositif de tension, au moyen duquel les deux pièces sont mobiles l'une par rapport à l'autre de façon à s'écarter ces deux piè- ces traversant la surface inférieure par des ouvertures prédisposées. 1) Motorcycle seat with elastic rubber seat top characterized by the fact that the rubber seat top is., On its front edge and on its rear edge, joined to a rubber bottom surface which is substantially parallel to it with the aim of obtaining a double-walled assembly and by the fact that on the inner side of the front and rear edges of this assembly are arranged pieces of non-elastic material to which is attached, from bottom to top, by by means of a link lever a tension device, by means of which the two parts are movable with respect to each other so as to separate these two parts passing through the lower surface by means of predisposed openings. 2 ) Mode d'exécution de la selle de motocyclette suivant 1 com- portant ensemble ou séparément les caractéristiques suivantes: a) le dessus de siège et la surface inférieure sont vulcanisés en un seul morceau et la pièce arrière en arc de cercle est reliée par vul- canisation avec le bord arrière. b) la pièce arrière en forme d'arc de cercle est plate vers les cotés. c) les pièces en forme d'arc de cercle sont munies de pattes plates sensiblement parallèles aux surfaces de caoutchouc et les branches destinées à relier la pièce en forme d'arc de cercle avec le dispositif de tension sont munies de fentes dans lesquelles pénètrent les pattes permet- tant ainsi la liaison entre le levier et les pièces en forme d'arc de cer- cle. 2) Execution of the following motorcycle saddle 1 having together or separately the following features: a) the seat top and the bottom surface are vulcanized in one piece and the rear part in an arc of a circle is connected by vulcanization with the rear edge. b) the rear part in the shape of a circular arc is flat towards the sides. c) the parts in the form of a circular arc are provided with flat tabs substantially parallel to the rubber surfaces and the branches intended to connect the part in the form of an arc of a circle with the tension device are provided with slots into which the tabs thus providing a link between the lever and the parts in the shape of a circular arc. d) le dispositif de tension se compose de deux parties mobiles ensemble dont l'une est reliée avec la pièce arrière enforme d'arc de cer- cle et l'autre avec lapièce avant en forme d'arc de cercle, une des par- ties au moins étant munie d'une rallonge pour dresser l'une contre l'au- tre dans une position de tension, les deux parties. e) le dispositif de tension est muni d'un mécanisme dont la vis de tension coopère avec un écrou relié à la pièce arrière en forme d'arc de cercle et agit sur une bride de tension reliée à la pièce avant en forme d'arc de cercle, cette bride mobile étant guidée axialement par rapport à t'écrou. f) le dispositif de tension se compose d'une genouillère dont l'une des branches est liée à la pièce arrière en arc de cercle et.dont l'autre est reliée à la pièce avant en arc de cercle. d) the tensioning device consists of two movable parts together, one of which is connected with the rear part in the form of an arc of a circle and the other with the front part in the form of an arc of a circle, one of the parts. ties at least being provided with an extension to stand against each other in a tension position, the two parts. e) the tension device is provided with a mechanism, the tension screw of which cooperates with a nut connected to the rear part in the form of an arc of a circle and acts on a tension clamp connected to the front part in the form of an arc circle, this movable flange being guided axially relative to the nut. f) the tension device consists of a toggle, one of the branches of which is linked to the rear part in an arc of a circle and the other of which is connected to the front part in an arc of a circle. g) le centre'de rotation de la genouillère peut être changé. g) the center of rotation of the knee lifter can be changed.
BE508413D BE508413A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE508413A true BE508413A (en)

Family

ID=148112

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE508413D BE508413A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE508413A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2935344A1 (en) * 2008-09-03 2010-03-05 Gilles Berthoud Sa Saddle structure supporting armature for cycle, has front portion and/or rear seat portion comprising machining constituted by nut thread or screw thread that is cooperated with disassembled fixation units for maintaining cover

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2935344A1 (en) * 2008-09-03 2010-03-05 Gilles Berthoud Sa Saddle structure supporting armature for cycle, has front portion and/or rear seat portion comprising machining constituted by nut thread or screw thread that is cooperated with disassembled fixation units for maintaining cover

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH638085A5 (en) CLOSURE DEVICE FOR A SPORTS SHOE.
FR2771539A1 (en) Support for banner or similar rectangular supple panel
BE508413A (en)
FR2625126A3 (en) Clamp for fixing and pressing edging strips onto components in panel form
BE493754A (en) LUGGAGE RACK FOR BICYCLES AND MOTORCYCLES
FR2667344A1 (en) DOOR STOPPING DEVICE FOR VEHICLES.
BE1030206B1 (en) Variable stiffness bike stabilizer
EP0009286A1 (en) Bicycle saddle with built-in adjustable fixation device
BE513973A (en)
EP0712589B1 (en) Hooked closure device with different positions for skiboots
US617685A (en) Attachment for bicycles
CH281627A (en) Spring cushion.
WO2016193557A1 (en) Folding seat
US401073A (en) Max rubin
BE401963A (en)
FR2886827A1 (en) DEVICE FOR THE SUSPENSION OF A CURTAIN
FR2831130A3 (en) Saddle support and folding construction for bicycle has elastic cord connecting saddle support and saddle tube, with one end connected to lower end of saddle tube and other end guided through saddle tube and saddle support
EP1184578A2 (en) Clamping collar for quick engagement and disengagement
BE414074A (en)
BE377563A (en)
FR2636223A1 (en) Adjustable clothes hanger
BE365443A (en)
BE344287A (en)
BE494576A (en)
BE355111A (en)