BE506252A - - Google Patents

Info

Publication number
BE506252A
BE506252A BE506252DA BE506252A BE 506252 A BE506252 A BE 506252A BE 506252D A BE506252D A BE 506252DA BE 506252 A BE506252 A BE 506252A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fuel
combustion
combustion chamber
flue
inlet
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE506252A publication Critical patent/BE506252A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23BMETHODS OR APPARATUS FOR COMBUSTION USING ONLY SOLID FUEL
    • F23B50/00Combustion apparatus in which the fuel is fed into or through the combustion zone by gravity, e.g. from a fuel storage situated above the combustion zone
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23BMETHODS OR APPARATUS FOR COMBUSTION USING ONLY SOLID FUEL
    • F23B60/00Combustion apparatus in which the fuel burns essentially without moving
    • F23B60/02Combustion apparatus in which the fuel burns essentially without moving with combustion air supplied through a grate
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F23COMBUSTION APPARATUS; COMBUSTION PROCESSES
    • F23BMETHODS OR APPARATUS FOR COMBUSTION USING ONLY SOLID FUEL
    • F23B80/00Combustion apparatus characterised by means creating a distinct flow path for flue gases or for non-combusted gases given off by the fuel
    • F23B80/04Combustion apparatus characterised by means creating a distinct flow path for flue gases or for non-combusted gases given off by the fuel by means for guiding the flow of flue gases, e.g. baffles

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 



  PEAFECTIONNEMENTS REIATIF'S  A.DES APP:AREIES :DE'C(7MBISTIONA'COMBUSTIBLE   .SOLIDE.   



   La présente invention a trait à des appareils de combustion à combustible solide et son objet est de présenter des perfectionnements desti- nés à en augmenter le rendement de combustion et aussi à en augmenter le coef- ficient d'utilisation calorique. 



   Afin de réaliser la combustion complète dans les appareils à combustible solide, il était antérieurement considéré comme important d'appor- ter de l'air secondaire. Selon la présente invention, une combustion sensible- ment complète est rendue possible sans apport d'air secondaire en assurant que la couche de combustible de la   zône   de combustion principale ait une pro- fondeur fixe et conserve celle-ci dans des conditions uniformes et en assu- rant que les gaz provenant de la chambre de combustion en sortent à une tem- pérature telle et soient si intimement mélangés que la combustion se poursui- ve   jusqu'à   devenir sensiblement complète. 



   Pour   atteindre   ce résultat, un appareil de combustion à   combus-   tible solide selon l'invention est présenté, qui est pourvu d'une 'chambre de combustion ayant une entrée à sa base qui constitue   le seul''orifice   d'entrée d'air comburant et par laquelle les cendres sont évacués de la chambre   de -   combustion, et ayant un carneau ou un conduit de sortie de gaz, situé sensi- blement directement au-dessus de la dite entrée, carneau ou'conduit de sortie dont la section transversale est très longue-par comparaison à sa largeur, et qui est pourvu d'un réservoir à combustible fermé (ayant un orifice d'a- limentation à couvercle amovible)

   situé de   manière.à   apporter le combusti- ble par gravité sur le côté du carneau ou du conduit de sortie des gaz sans ajouter de combustible à la surface de la couche de combustible   où   les gaz jaillissent, la profondeur de la couche.de combustible de-la partie de la chambre de combustion située directement en-dessous du carneau où du conduit de sortie étant réglée par le bord inférieur de la paroi qui sépare le con- duit de sortie du réservoir à combustible, la construction de l'appareil 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 étant telle que les gaz sortent de la chambre de combustion par le carneau ou le conduit de sortie sous la forme d'une colonne large et mince et se mélangent intimement à une température et avec une composition telles que la combustion est sensiblement complète sans apport d'air secondaire. 



   La profondeur de l'espace de combustion dépend du combustible pour lequel l'appareil est conçu et l'on estime qu'elle doit être choisie de manière que le parcours de   l'air à   travers la couche de combustible ait une longueur telle qu'il y ait .suffisamment d'air non consommé dans les gaz sortant de la chambre de combustion pour réaliser une combustion sensi- blement complète sans ajouter d'air secondaire. 



   Bien que l'on estime que les appareils selon l'invention fonc- tionnent par l'utilisation de l'air primaire non consommé pour réaliser une combustion complète, il est possible que cette interprétation du fonctionne- ment de l'appareil ne soit pas complète ou entièrement correcte. La profon- deur de la couche de combustible de la zone située directement en-dessous du conduit de sortie peut toutefois être définie par rapport au combustible et il a été trouvé que pour assurer le fonctionnement optimum, la dite profon- deur doit être égale à une valeur comprise entre environ 3 et environ 5 fois le calibre moyen des morceaux du combustible pour lequel l'appareil est conçu. 



   La position du réservoir par rapport au conduit de sortie est telle que le combustible est apporté par gravité sur un côté de la zone com- prise entre l'entrée et la sortie, zone où la combustion principale a lieu, avec ce résultat que les conditions régnant dans cette zone restent unifor- mes   à   une température élevée et que la température n'est pas périodiquement abaissée par l'addition de combustible au sommet de la zone. De cette manière, on assure que les gaz sortent de cette zone à une température suffisamment élevée pour que la combustion soit complète après leur passage par le con- duit de sortie. L'évacuation des cendres par l'entrée assure également le maintien de conditions stables. 



   Une chambre de combustion selon l'invention, particulièrement bien conçue, a la forme d'une trémie à un pan incliné vers le côté où est située la sortie, chambre dont l'entrée située à sa base, est, en'plan, plus longue que large, de manière que le combustible situé à la base de la cham- bre de combustion tende à s'y coincer jusqu'à ce qu'il soit   brûlé,   après quoi les cendres tombent à travers l'entrée et le combustible frais est ap- porté par le réservoir à combustible. 



   Les barreaux de grille peuvent être aptes à exécuter un mouve- ment'pour agiter le combustible. 



   Des réalisations de l'invention vont maintenant être décrites en se référant aux dessins annexés. 



   La fige 1 représente une section transversale d'un poêle d'ap- partement selon l'invention, la section étant faite suivant la ligne 1-1 de la fig.   2.. '   , 
La   fige   2 représente une élévation en section de celui-ci, la section étant faite suivant la ligne 2-2 de la fig. 1. 



   La fig. 3 représente un plan en section de celui-ci, la sec- tion étant faite suivant la ligne   3-3   de la fig. 1. 



   La fig.   4   représente une élévation en section d'une cuisinière- chauffe-eau selon l'invention, la section étant faite suivant la ligne   4-4   de la fig. 5. 



   La fig. 5 représente une élévation en section suivant la ligne 5-5 de la   fige 4.   



   La fig. 6 représente un plan en section de celle-ci, la sec- tion étant faite suivant la ligne 6-6 -de la fige 4. 



   La fige 7 représente une élévation en section d'un chauffe-eau domestique selon l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La fig. 8 représente une section suivant la ligne 8-8 de la fig. 7. 



   La fig. 9 représente un plan en section suivant la ligne 9-9 de la fig.   8.   



  . fl . a. La fig. 10 représente un plan en section suivant   la   ligne 10- 10 de la fig. 7. 



   La   fig.   11 représente une élévation en section   d'un   chauffe-eau industriel selon l'invention,la section étant faite suivant la ligne 11- 11 de la fig.12. 



   La fig. 12-.représente une section suivant la ligne   12-12   de la   fig. 11.   



   La fig.13 représente un plan en section suivant la ligne 13-13 de la fig. ll. 



   La fig. 14 représente une élévation en section d'un four selon l'invention, la section étant faite suivant la ligne   14-14   de la fig. 15. 



   La fig. 15 représente une élévation en section suivant la ligne 15-15 de la fig. 14. 



   La fig.16 est un plan de celui-ci. 



   Les figures dés dessins sont dessinées approximativement à l'é-   cheUe,  sauf les fig. 11 à 16. 



   Dans les dessins, les mêmes indicatifs désignent les mêmes par- ties ou des parties correspondantes. 



   L'appareil de combustion à combustible solide représenté fig. 1 à 3 est pourvu d'un réservoir à combustible a et d'un carneau vertical b, y contigu. Le carneau est très long comparativement à sa largeur, lorsqu'on envisage sa section transversale; celle-ci a par exemple 16 pouces sur 2 pouces. 



   A la base du réservoir se trouve une chambre de combustion c dont un côté est formé par la continuation du   côté   extérieur du   carneau b   tandis que le côté opposé est incliné, comme en d, de manière que la chambre de combustion ait une forme en trémie ou analogue et se trouve disposée quel- que peu sur le côté de la base du réservoir. La cloison e, qui est commune au réservoir de combustible et au carneau, se termine immédiatement au-des- sus de la chambre de combustion. 



   La base de la chambre de combustion se termine par une ouvertu- re f qui est   située directement   en-dessous du carneau b. L'ouverture a une section dont la forme est sensiblement semblable à celle du carneau. Dans le présent exemple, elle peut avoir 16 pouces sur 3 pouces. 



   Un barreau de grille unique g s'étend de bout en bout de   l'ouver-   ture f; une poignée g1 est reliée au barreau et une manoeuvre de la dite poi- gnée peut communiquer un mouvement rotatif partiel au barreau de grille.Le dit barreau est façonné de manière qu'étant actionné comme il est dit, il agite la surface inférieure de la couche de combustible. Ainsi le barreau peut avoir une section rectangulaire des encoches ou des ouvertures y étant. pratiquées pour permettre le passage de   l'air   lorsque le barreau est en po- sition normale. 



   Si on le désire, le   bàrreau   peut être agencé de   manière-à   rece- voir un mouvement vertical ou autre pour agiter la couche de combustible. 



   En. fonctionnement, la combustion a lieu dans la-chambre de com- bustion c et tout l'air nécessaire à entretenir la combustion y entre par 1 ouverture f. 



   Tout le mélange gazeux combustible venant de la chambre de com- bustion et l'air et l'oxygène non consommé qui y sont présents passent vers le haut dans le carneau b, sous la forme d'une large et mince colonne et, du fait des frottements des gaz, sont effectivement mélangés, de sorte que 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'air présent est consomme pour réaliser la combustion complète des produits gazeux sans addition d'air secondaire et l'on obtient ainsi un rendement de combustion élevé. 



   Des conditions constantes peuvent être assurées dans la chambre de combustion, une quantité suffisante d'air y étant admise pour réaliser la combustion sensiblement complète du mélange gazeux combustible., pourvu que ce mélange soit intimement réalisé et se trouve initialement à une tem- pérature suffisamment élevée. La quantité de chaleur prélevée directement dans la chambre de combustion ne doit pas être grande au point de ramener les gaz à une température inférieure à la température nécessaire. Les dimensions du carneau, c'est-à-dire la longueur et la largeur de sa section transversa- le,doivent être de nature à favoriser ce mélange intime. Comme un second apport d'air n'est pas requis pour assurer la combustion complète du mélan- ge gazeux, aucun abaissement de la température du mélange par introduction d'air secondaire n'a lieu. 



   Le coefficient d'utilisation calorique de l'appareil est augmen- té par comparaison avec un appareil ordinaire dans lequel un apport d'air secondaire est nécessaire pour assurer une combustion complète du mélange ga- zeux. 



   Le combustible contenu dans la chambre de combustion tend   à   s'y coincer et, à mesure que la combustion du combustible se poursuit, les cen- dres tombent à travers l'ouverture dans un cendrier prévu pour les re- cevoir. 



   La quantité de combustible contenue dans la chambre de combus-   tion c   est automatiquement complétée par du combustible provenant de réser- voir de combustible a, qui est pourvu d'un couvercle amovible a1. Il faut observer que le combustible frais n'est pas apporté directement sur le des- sus de la couche de combustible, mais qu'il l'est sensiblement sur le côté de celui-ci, avec ce résultat que les conditions régnant dans la couche de combustible restent sensiblement constantes. C'est-à-dire que la profondeur de la couche de combustible en combustion, formant la couche de combustible que traversent l'air et d'autres gaz, n'est pas modifiée par le recharge- ment de la couche de combustible. Il s'ensuit que l'état de la couche de combustible à travers laquelle passent l'air et les gaz n'est pas altéré par l'addition du combustible frais.

   La température des produits gazeux de la combustion, jaillissant de la couche de combustible, peut donc être mainte- nue à une valeur suffisamment élevée pour assurer que la combustion ait lieu lorsque se produit le mélange dans la colonne large et mince, comme il a été décrit. Pour cette raison, la quantité de chaleur prélevée directement dans la chambre de combustion ne doit pas être de nature à abaisser la tem- pérature des gaz sortants en-dessous de:la valeur nécessaire. 



   Si les cendres ne tombent pas d'elles-mêmes de la couche de com- bustible, cette dernière peut être agitée ou remuée en actionnant le bar- reau de grille g. 



   La construction d'une cuisinière-chauffe-eau représentée fig. 4 à 6 réalise un appareil de combustion à combustible solide semblable à ce- lui qui a été décrit, mais il lui est ajouté une étuve h, contiguë au côté vertical de la chambre de combustion et au côté du carneau qui en forme le prolongement. Le boiler 1 est contigu au côté incliné de la chambre de com- bustion. En outre, dans cet appareil, le carneau b conduit à un carneau horizontal j, qui s'étend au-dessus du sommet de l'étuve et qui communique avec une cheminée k. 



   Le chauffe-eau domestique représenté fig. 7 à 10 réalise un ap- pareil de combustion à combustible solide semblable à celui qui a été dé- crit en se référant aux fig. 1 à 3, mais le côté de la chambré de combus- tion c qui se prolonge pour former le côté extérieur du carneau b, de même que le côté du réservoir à combustible a et celui de la chambre de combus- tion qui lui est opposé, sont constitués par.des réservoirs d'eau ou boi- lers p et p1, respectivement. Les dits réservoirs à eau sont reliés entre 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 eux à leurs sommets et à leurs bases au moyen de tuyaux de raccord g et q1 qui, à leur tour, sont respectivement reliés aux conduites d'aller et de retour q3 et q4. 



   La vitesse de combustion est réglée par un clapet r qui règle l'admission d'air dans la chambre de combustion et qui est à son tour ac- tionné automatiquement par un thermostat r1, monté dans le réservoir à eau p. Il convient que le chauffe-eau soit   calorifugié.   



   Cet appareil fonctionne d'une manière semblable   à   celle de l'ap- pareil représenté figo 1 à 3, mais la chaleur engendrée est utilisée dans ce cas, en majeure partie, à chauffer l'eau contenue dans les deux réser- voirs à eau. 



   Le chauffe-eau industriel représenté fig.   Il ?   13 est pourvu de trois bancs de tubes à eau s, s1 et s2, relies à leurs extrémités à deux collecteurs s3 et s4 auxquels sont reliés les tubes d'aller et de retour s5 et 86. 



   Le banc de tubes s forme un côté du réservoir à combustible a et de la chambre de combustion c, le banc de tubes s1 forme un côté de la cham- bre de combustion   et un   côtédu carneau b, tandis que le troisième banc de tubes s2 forme avec'le banc   !il,   un carneau s7 qui, à son extrémité supérieure est en communication avec le carneau b et, à son extrémité inférieure, avec   le carneau vertical s8, formé par le banc s2 et la paroi s9 de l'enveloppe du boiler. Ce carneau s8 communique avec une cheminée.   



   Dans ce chauffe-eau industriel, tout l'air destiné à entretenir la combustion passe vers le haut dans la chambre de combustion et les pro- duits gazeux de la combustion passent par les carneaux b, s7 et s8 sous for- me d'une colonne large et mince où l'oxygène et les autres gaz se mélangent intimement par suite des frottements, si bien qu'un rendement de combustion   élevé et une grande transmission de chaleur de la colonne à l'eau des bancs de tubes ¯ et s2 sont obtenus. La chaleur est transmise de la chambre de   combustion à l'eau des bancs de tubes s et   !il.   Dans cette construction,¯ les tubes à eau inférieurs du banc de tubes formant le côté incliné de la tré- mie peuvent servir en tant que barreaux de grille entre lesquels l'air pas- se vers le foyer.

   Le four représenté fig. 14 à 16 est pourvu d'un réservoir à combustible a, d'une zone de combustion c et d'un carneau b, qui sont tous sensiblement semblables à ceux qui sont représentés fig. 1 à 3, avec cette différence qu'une entrée d'air de tirage forcé est prévue sous la chambre de combustion et que le carneau b conduit vers un prolongement u qui lui est perpendiculaire. 



   Ce four fonctionne d'une manière semblable à celle qui a été dé- crite en se référant aux fig. 1 à 3,mais par suite du tirage forcé réalisé dans la chambre de combustion, la vitesse de combustion est considérable- ment augmentée, ce qui augmente la génération de chaleur. 



   En outre, les gaz   brûlants   sortent du carneau u sous forme d'une   flamme   large et mince de température élevée,par exemple, d'une température égale à 3.000 F. 



   Dans un appareil selon   l'invention,   le carneau peut être si court qu'on peut l'appeler orifice de sortie. 



   Il est entendu que la construction d'un appareil peut être telle qu'une certaine quantité d'air peut s'infiltrer dans l'appareil pour rejoin- dre les gaz qui sortent de la chambre de combustion. 



    REVENDICATIONS.   

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 



  PEAFECTIONNEMENTS REIATIF'S A.DES APP: AREIES: DE'C (7MBISTIONA'FOMBUSTIBLE .SOLIDE.



   The present invention relates to solid fuel combustion apparatuses and its object is to present improvements intended to increase the combustion efficiency thereof and also to increase the caloric utilization coefficient.



   In order to achieve complete combustion in solid fuel appliances, it was previously considered important to provide secondary air. According to the present invention, substantially complete combustion is made possible without the addition of secondary air by ensuring that the fuel layer of the main combustion zone has a fixed depth and maintains it under uniform conditions and in good condition. ensuring that the gases from the combustion chamber exit at such a temperature and are so thoroughly mixed that combustion continues until it becomes substantially complete.



   To achieve this result, a solid fuel combustion apparatus according to the invention is presented, which is provided with a combustion chamber having an inlet at its base which constitutes the only air inlet port. oxidizer and through which the ashes are evacuated from the combustion chamber, and having a flue or a gas outlet duct, located substantially directly above said inlet, flue or outlet duct, the cross section of which is very long - compared to its width, and which has a closed fuel tank (having a removable cover feed port)

   located so as to bring the fuel by gravity to the side of the flue or gas outlet without adding fuel to the surface of the fuel layer where the gases spurt out, the depth of the fuel layer of -the part of the combustion chamber located directly below the flue or the outlet duct being regulated by the lower edge of the wall which separates the outlet duct from the fuel tank, the construction of the appliance

 <Desc / Clms Page number 2>

 being such that the gases leave the combustion chamber through the flue or the outlet duct in the form of a wide and thin column and mix intimately at a temperature and with a composition such that combustion is substantially complete without the addition of secondary air.



   The depth of the combustion space depends on the fuel for which the appliance is designed and it is believed that it should be chosen so that the path of air through the fuel layer is of such a length that there is enough unconsumed air in the gases leaving the combustion chamber to achieve substantially complete combustion without adding secondary air.



   Although it is believed that the devices according to the invention operate by using unconsumed primary air to achieve complete combustion, it is possible that this interpretation of the operation of the device is not correct. complete or fully correct. The depth of the fuel layer of the zone located directly below the outlet duct can however be defined with respect to the fuel and it has been found that to ensure optimum operation, said depth must be equal to a value between about 3 and about 5 times the average size of the pieces of fuel for which the device is designed.



   The position of the tank relative to the outlet duct is such that the fuel is brought by gravity to one side of the area between the inlet and the outlet, the area where the main combustion takes place, with the result that the conditions prevailing in this zone remain uniform at an elevated temperature and the temperature is not periodically lowered by the addition of fuel to the top of the zone. In this way, it is ensured that the gases leave this zone at a sufficiently high temperature for combustion to be complete after passing through the outlet duct. Evacuation of ash through the inlet also ensures stable conditions are maintained.



   A combustion chamber according to the invention, particularly well designed, has the shape of a hopper with a side inclined towards the side where the outlet is located, the chamber of which the inlet located at its base, is, in plan, more long as it is wide, so that the fuel at the base of the combustion chamber tends to get stuck there until it is burned, after which the ash falls through the inlet and the fresh fuel is supplied by the fuel tank.



   The grate bars may be adapted to perform a movement to agitate the fuel.



   Embodiments of the invention will now be described with reference to the accompanying drawings.



   Fig. 1 shows a cross section of an apartment stove according to the invention, the section being taken along line 1-1 of fig. 2 .. ',
Fig. 2 shows a sectional elevation thereof, the section being taken along line 2-2 of fig. 1.



   Fig. 3 shows a sectional plane thereof, the section being taken along line 3-3 of FIG. 1.



   Fig. 4 shows a sectional elevation of a cooker-water heater according to the invention, the section being taken along line 4-4 of FIG. 5.



   Fig. 5 is an elevation in section taken along line 5-5 of fig 4.



   Fig. 6 represents a sectional plan of the latter, the section being taken along line 6-6 of fig 4.



   Figure 7 shows an elevation in section of a domestic water heater according to the invention.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 8 is a section taken along line 8-8 of FIG. 7.



   Fig. 9 shows a sectional plan taken along line 9-9 of FIG. 8.



  . fl. at. Fig. 10 is a sectional plan taken along line 10-10 of FIG. 7.



   Fig. 11 shows a sectional elevation of an industrial water heater according to the invention, the section being taken along line 11-11 of fig.12.



   Fig. 12-. Shows a section along line 12-12 of FIG. 11.



   Fig. 13 shows a sectional plan taken along line 13-13 of fig. ll.



   Fig. 14 shows a sectional elevation of a furnace according to the invention, the section being taken along line 14-14 of FIG. 15.



   Fig. 15 is a sectional elevation taken along line 15-15 of FIG. 14.



   Fig. 16 is a plan of it.



   Figures of the drawings are drawn approximately in scale, except figs. 11 to 16.



   In the drawings, like identifiers denote the same or corresponding parts.



   The solid fuel combustion apparatus shown in fig. 1 to 3 is provided with a fuel tank a and a vertical flue b contiguous thereto. The flue is very long compared to its width when considering its cross section; this is for example 16 inches by 2 inches.



   At the base of the tank is a combustion chamber c, one side of which is formed by the continuation of the outer side of the flue b while the opposite side is inclined, as in d, so that the combustion chamber has a hopper shape. or the like and is disposed somewhat to the side of the tank base. The partition e, which is common to the fuel tank and the flue, terminates immediately above the combustion chamber.



   The base of the combustion chamber ends with an opening f which is located directly below the flue b. The opening has a section whose shape is substantially similar to that of the flue. In this example, it can be 16 inches by 3 inches.



   A single gate bar g extends from end to end of the opening f; a handle g1 is connected to the bar and an operation of said handle can impart a partial rotary movement to the gate bar. Said bar is shaped so that, being actuated as said, it agitates the lower surface of the bar. fuel layer. Thus the bar can have a rectangular section of the notches or openings therein. made to allow the passage of air when the bar is in normal position.



   If desired, the beam can be arranged to receive vertical or other movement to agitate the layer of fuel.



   In. In operation, combustion takes place in the combustion chamber c and all the air necessary to maintain combustion enters it through 1 opening f.



   All the combustible gas mixture from the combustion chamber and the air and unconsumed oxygen present therein pass upwards into the flue b, in the form of a wide and thin column and, due to friction of gases, are effectively mixed, so that

 <Desc / Clms Page number 4>

 the air present is consumed to achieve complete combustion of the gaseous products without the addition of secondary air and a high combustion efficiency is thus obtained.



   Constant conditions can be ensured in the combustion chamber, a sufficient quantity of air being admitted therein to effect the substantially complete combustion of the combustible gas mixture., Provided that this mixture is intimately produced and is initially at a sufficiently high temperature. high. The quantity of heat taken directly from the combustion chamber must not be so great as to bring the gases to a temperature below the temperature required. The dimensions of the flue, that is to say the length and the width of its cross section, must be such as to favor this intimate mixing. Since a second supply of air is not required to ensure complete combustion of the gas mixture, no lowering of the temperature of the mixture by introducing secondary air takes place.



   The heat utilization coefficient of the appliance is increased compared to an ordinary appliance in which a supply of secondary air is necessary to ensure complete combustion of the gas mixture.



   The fuel in the combustion chamber tends to get stuck there and, as fuel combustion continues, the ashes fall through the opening into an ashtray provided to receive them.



   The quantity of fuel contained in the combustion chamber c is automatically supplemented with fuel from fuel tank a, which is provided with a removable cover a1. It should be observed that the fresh fuel is not brought directly to the top of the fuel layer, but rather is brought to the side thereof, with the result that the conditions prevailing in the fuel layer of fuel remain substantially constant. That is, the depth of the burning fuel layer, forming the fuel layer through which air and other gases pass, is not changed by recharging of the fuel layer. It follows that the state of the fuel layer through which air and gases pass is not altered by the addition of fresh fuel.

   The temperature of the gaseous products of combustion, gushing out of the fuel layer, can therefore be maintained at a sufficiently high value to ensure that combustion takes place when mixing occurs in the wide and thin column, as it has been. described. For this reason, the quantity of heat taken directly from the combustion chamber must not be such as to lower the temperature of the outgoing gases below: the necessary value.



   If the ash does not fall on its own from the fuel layer, the fuel layer can be stirred or stirred by operating the grate bar g.



   The construction of a stove-water heater shown in fig. 4 to 6 provides a solid fuel combustion apparatus similar to that which has been described, but an oven h is added to it, contiguous to the vertical side of the combustion chamber and to the side of the flue which forms its extension. Boiler 1 is adjacent to the inclined side of the combustion chamber. In addition, in this device, the flue b leads to a horizontal flue j, which extends above the top of the oven and which communicates with a chimney k.



   The domestic water heater shown in fig. 7 to 10 provide a solid fuel combustion apparatus similar to that which has been described with reference to FIGS. 1 to 3, but the side of the combustion chamber c which extends to form the exterior side of the flue b, as well as the side of the fuel tank a and that of the combustion chamber which is opposite to it , consist of water reservoirs or boilers p and p1, respectively. Said water tanks are connected between

 <Desc / Clms Page number 5>

 them at their tops and at their bases by means of connecting pipes g and q1 which, in turn, are respectively connected to the outgoing and return pipes q3 and q4.



   The combustion speed is regulated by a valve r which regulates the air intake into the combustion chamber and which is in turn automatically activated by a thermostat r1, mounted in the water tank p. The water heater should be insulated.



   This apparatus works in a similar way to that of the apparatus shown in figs 1 to 3, but the heat generated is used in this case, for the most part, to heat the water contained in the two water tanks. .



   The industrial water heater shown in fig. He ? 13 is provided with three banks of water tubes s, s1 and s2, connected at their ends to two collectors s3 and s4 to which the outward and return tubes s5 and 86 are connected.



   The bank of tubes s forms one side of the fuel tank a and of the combustion chamber c, the bank of tubes s1 forms one side of the combustion chamber and one side of the flue b, while the third bank of tubes s2 forms with 'the bench! il, a flue s7 which, at its upper end is in communication with the flue b and, at its lower end, with the vertical flue s8, formed by the bench s2 and the wall s9 of the casing from the boiler. This s8 flue communicates with a fireplace.



   In this industrial water heater, all the air intended to support combustion passes upwards into the combustion chamber and the gaseous products of combustion pass through the flues b, s7 and s8 in the form of a wide and thin column where oxygen and other gases mix intimately as a result of friction, so that high combustion efficiency and high heat transmission from the column to the water of the tube banks ¯ and s2 are obtained. The heat is transferred from the combustion chamber to the water in the s and! Il tube banks. In this construction ¯ the lower water tubes of the tube bank forming the inclined side of the hopper can serve as grate bars between which air passes to the fireplace.

   The oven shown in fig. 14 to 16 is provided with a fuel tank a, a combustion zone c and a flue b, which are all substantially similar to those shown in fig. 1 to 3, with the difference that a forced draft air inlet is provided under the combustion chamber and that the flue b leads to an extension u which is perpendicular to it.



   This oven operates in a manner similar to that which has been described with reference to figs. 1 to 3, but as a result of the forced draft in the combustion chamber, the combustion rate is considerably increased, which increases the generation of heat.



   In addition, the hot gases come out of the flue u as a large, thin flame of high temperature, for example, with a temperature of 3,000 F.



   In an apparatus according to the invention, the flue can be so short that it can be called an outlet orifice.



   It should be understood that the construction of an apparatus may be such that a certain quantity of air can infiltrate the apparatus to rejoin the gases which leave the combustion chamber.



    CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1. Un appareil de combustion à combustible solide pourvu d'une chambre de combustion ayant une entrée à sa base qui constitue le seul ori- fice d'entrée d'air comburant et par laquelle les cendres sont évacuées de la chambre de combustion et ayant un carneau ou un conduit de sortie de gaz, <Desc/Clms Page number 6> situé sensiblement directement au-dessus de la dite entrée, carneau ou con- duit de sortie dont la section transversale est très longue par comparaison à sa largeur et quiest pourvu d'un réservoir à combustible fermé (ayant un orifice d'alimentation à couvercle amovible), situé de manière à apporter le combustible par gravité sur le côté du carneau ou du conduit de sortie du gaz sans ajouter de combustible à la surface de la couche de combusti- ble où les gaz jaillissent, 1. A solid fuel combustion appliance provided with a combustion chamber having an inlet at its base which constitutes the only combustion air inlet port and through which the ashes are discharged from the combustion chamber and having a flue or a gas outlet pipe, <Desc / Clms Page number 6> located substantially directly above said inlet, flue or outlet pipe, the cross section of which is very long compared to its width and which is provided with a closed fuel tank (having a supply port with a removable cover ), located so as to bring the fuel by gravity to the side of the flue or the gas outlet duct without adding fuel to the surface of the fuel layer where the gases spout, la profondeur de la couche de combustible de la partie de la chambre de combustion située directement en-dessous du carneau ou du conduit de sortie étant réglée par le bord inférieur de la paroi qui sépare le conduit de sortie du réservoir à combustible, la construction de l'appareil étant telle que les gaz sortent de la chambre de combustion par le carneau ou le conduit de sortie sous forme d'une colonne large et mince et se mélangent intimement à une température et avec une composition tel- les que la combustion est sensiblement complète sans apport d'air secondai- re. the depth of the fuel layer of the part of the combustion chamber located directly below the flue or the outlet duct being regulated by the lower edge of the wall which separates the outlet duct from the fuel tank, the construction of the apparatus being such that the gases exit the combustion chamber through the flue or the outlet duct in the form of a wide and thin column and mix intimately at a temperature and with a composition such that combustion is substantially complete without secondary air supply. 2. Un appareil de combustion à combustible solide selon la reven- dication 1, où la chambre de combustion à la forme d'une trémie, à un pan incliné vers le côté où est situé l'orifice de sortie et où l'entrée, si- tuée à la base de la dite chambre est, en plan, très longue par comparaison à sa largeur de manière que le combustible situé à la base de la chambre de combustion tende à s'y coincer jusqu'à ce qu'il soit brûlé, à la suite de quoi les cendres tombent à travers l'entrée et le combustible frais est apporté par le réservoir à combustible. 2. A solid fuel combustion apparatus according to claim 1, wherein the combustion chamber is in the form of a hopper, with a side sloping towards the side where the outlet orifice is located and the inlet, located at the base of said chamber is, in plan, very long compared to its width so that the fuel located at the base of the combustion chamber tends to get stuck there until it is burnt, as a result of which the ash falls through the inlet and the fresh fuel is brought by the fuel tank. 3. Un appareil de combustion à combustible solide selon la re- vendication 2, où l'entrée est pourvue d'un barreau unique de grille qui s'étend dans le sens longitudinal par rapport à la dite entrée. 3. A solid fuel combustion apparatus according to claim 2, wherein the inlet is provided with a single bar of grate which extends longitudinally of said inlet. 4. Un appareil de combustion à combustible solide selon la re- vendication 3, où le barreau de grilleest apte à exécuter un mouvement pour agiter le combustible. 4. A solid fuel combustion apparatus according to claim 3, wherein the grate bar is adapted to perform a movement to stir the fuel. 5. Un poêle'd'appartement à combustible solide sensiblement com- me il a été décrit et illustré fig. 1 à 3 des dessins annexés. 5. A solid fuel apartment stove substantially as described and illustrated in fig. 1 to 3 of the accompanying drawings. 6. Une cuisinière à combustible solide sensiblement comme il a été décrit et illustré fig. 4 à 6 des dessins annexés. 6. A solid fuel cooker substantially as described and illustrated in fig. 4 to 6 of the accompanying drawings. 7. Un chauffe-eau domestique sensiblement comme'il a été décrit et illustré fig. 7 à 10 des dessins annexés. 7. A domestic water heater substantially as described and illustrated in fig. 7 to 10 of the accompanying drawings. 8. Un chauffe-eau industriel sensiblement comme il a été décrit en se référant aux fig. 11 à 13 des dessins annexés. 8. An industrial water heater substantially as has been described with reference to FIGS. 11 to 13 of the accompanying drawings. 9. Un four à combustible solide comme il est décrit en se réfé- rant aux fig. 14 à 16 des dessins annexés. 9. A solid fuel furnace as described with reference to figs. 14 to 16 of the accompanying drawings.
BE506252D BE506252A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE506252A true BE506252A (en)

Family

ID=146569

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE506252D BE506252A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE506252A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2493393C (en) Condensing heat exchanger with double bundle of tubes
EP0040557A1 (en) Heating device with a heat-recovery system
CA1123285A (en) Combustion process for liquid fuel and burner for its use
BE506252A (en)
EP0271392B1 (en) Boiler using solid fuel, particularly a boiler using wood
BE522469A (en)
EP0214010A1 (en) Burner with a gasifying stage for a heating device, and heating device comprising such a burner
FR2461893A1 (en) Wood burning stove for hot water - houses water jacket with bottom opening for grid, and has half grid length baffle plate
BE637916A (en)
FR2468836A1 (en) Pulverised fuel combustion furnace - has air pre-heater and feed chute with blower to convey heated air and fuel to furnace
CH90222A (en) Incandescent fireplace for the combustion of fuel oil and other liquid hydrocarbons.
FR1449478A (en) Improvements made to liquid fuel burners
BE1006463A7 (en) Combustion and postcombustion device for solid fuels
FR2607228A1 (en) Solid-fuel-burning boiler having a high efficiency
LU85220A1 (en) COMBUSTION APPARATUS
BE398204A (en)
BE557938A (en)
BE535138A (en)
BE348229A (en)
BE438925A (en)
BE445328A (en)
FR2580382A1 (en) Boiler, in particular for rich fuel, comprising a member for compressing the mass of coal being ignited on the grate
BE383978A (en)
BE446815A (en)
BE386458A (en)