BE438925A - - Google Patents

Info

Publication number
BE438925A
BE438925A BE438925DA BE438925A BE 438925 A BE438925 A BE 438925A BE 438925D A BE438925D A BE 438925DA BE 438925 A BE438925 A BE 438925A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
chamber
combustion device
fuel
mixing
grid
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE438925A publication Critical patent/BE438925A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24HFLUID HEATERS, e.g. WATER OR AIR HEATERS, HAVING HEAT-GENERATING MEANS, e.g. HEAT PUMPS, IN GENERAL
    • F24H9/00Details
    • F24H9/18Arrangement or mounting of grates or heating means
    • F24H9/1809Arrangement or mounting of grates or heating means for water heaters
    • F24H9/1832Arrangement or mounting of combustion heating means, e.g. grates or burners
    • F24H9/1845Arrangement or mounting of combustion heating means, e.g. grates or burners using solid fuel

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Solid-Fuel Combustion (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif de combustion. 



     Jusquà   présent on rencontrait de grandes difficultés à brûler économiquement des combustibles solides à haute teneur en gaz, tels que le charbon, le   lignite,   le brai, le bois, les copeaux de bois ou combustibles analogues. D'ordinaire, on combine les petits foyers à un magasin de combustible pour faciliter l'alimentation en combustible, mais avec des dispo- sitions de ce genre il est difficile de conduire la distilla- tion du combustible de manière que la quantité de gaz requise pour une quantité prédéterminée de chaleur corresponde à la quantité d'air fournie. Pour cette raison on emploie habi- tuellement pour les petits foyers à magasin des combustibles faible teneur en gaz, relativement coûteux, tels que le coke. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   D'autre part, dans les foyers plus grands, il est difficile de produire un bon mélange des gaz combustibles et de l'air de façon à achever la combustion dans une chambre de com- bustion de dimensions raisonnables. Ces inconvénients créent un réel besoin de dispositifs de combustion per- fectionnés pour les combustibles solides à haute teneur en gaz. 



   Le principal but de la présente invention est d'assurer une combustion complète et des conditions de fonctionnement avantageuses en combinant une chambre de gazéification -- produisant du gaz de gazogène et com- portant une grille pour l'admission d'air -- à une chambre de mélange ou d'allumage (ou plusieurs chambres de ce genre) qui comporte une ou plusieurs ouvertures dormant sur la chambre de gazéification et qui sert à mélanger les gaz à l'air et à allumer le mélange de façon que la combustion finale se produise dans une boîte à feu ou chambre de com- bustion analogue disposée derrière la chambre de mélange et d'allumage. 



   On décrira ci-après d'autres buts et caractéristi- ques de l'invention en se référant .aux dessins annexés, dans lesquels: - 
Figs. 1 et 2 sont deux coupes verticales d'une forme d'exécution de l'invention. 



   Figs. 3 et 4,5 et 6,7 et 8,9 et 10 sont des coupes analogues de trois autres formes d'exécution, et 
Fig. 11 est une coupe verticale d'une dernière forme d'exécution de l'invention. 



   Toutes les figures sont schématiques et ne montrent que les détails ayant trait à l'invention. Sur toutes les figures, les m'èmes chiffres de référence désignent 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 des parties analogues. 



   Sur les   figs. 1   et 2, le magasin de combustible 1   communique   avec la chambre de gazéification 2 par des passa- ges étranglés 3,3 qui, en l'occurrence, sont disposés de part et d'autre de la chambre de mélange et d'allumage 4, laquelle peut être tubulaire et, de préférence, plus ou moins cylindrique. La chambre 4 peut être relativement étroite en comparai son de la chambre 2 et elle comporte une ou plu- sieurs ouvertures ou fentes 5 donnant dans la chambre de gazéification, et une ou plusieurs entrées d'air 6 qui de préférence se rétrécissent vers leur extrémité intérieure et font saillie dans la chambre 4 suivant la longueur de celle-ci. 



  Au fond de la chambre de gazéification sont disposées des grilles   inclinées   7 pour l'arrivée d'air primaire entrant par un clapet réglable 10. Une porte de cendrier 9 peut être prévue pour l'enlèvement des cendres. En-dessous des grilles 7 est montée une autre grille 8 servant à séparer les cendres et à permettre aux morceaux de combustible tombant des grilles 7 de brûler complètement. La chambre de gazéification, le ma- gasin de combustible., la chambre   4,     etc..,   peuvent 'être entou- rés de chemises d'eau 11 communiquant avec un système de chauf- fage. De préférence, l'intérieur de la chambre 4.et l'entrée d'air 6 sont garnis de réfractaire. 



   Le combustible solide chargé dans la magasin repose sur les grilles 7 de façon à entourer la chambre ou conduite tubulaire 4 qui ,sépare la chambre de gazéification d'une partie du combustible contenu dans le magasin. Dans les passages 3 situés de part et d'autre de la chambre 4, le combustible tombe ou glisse de haut en bas en formant des talusde combustible prèsde l'ouverture ou fente 5 qui est ménagée suivant la longueur de la chambre 4 et qui a de pré-   férence   une largeur circonférentielle relativement grande. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   L'entrée d'air 6 est raccordée à une soufflerie (par exemple un ventilateur, non représenté) pour injecter de l'air sous pression dans l'entrée qui, dans la forme d'exécution représentée, est conformée de manière à produire un effet d'éjecteur et, partant, un vide d'un degré prati-   quement   constant dans la chambre 4 et dans la chambre de ga- zéification 2 communiquant avec la chambre 4 par l'ouverture ou fente 5. 



   Pendant le fonctionnement,, le débit d'air aux grilles 7 est réglé de façon à engendrer des gaz de gazogène dans la chambre de gazéification   2.   Par suite de l'effet d'é- jecteur produit par l'air entrant dans la chambre 4 par l'entrée ou éjecteur 6, les gaz de gazogène engendrés par le combustible contenu dans la chambre de gazéification sont aspirés dans la chambre   4,   se mélangent immédiatement à l'air provenant de l'entrée ou éjecteur 6 et s'allument.

   Le débit d'air par l'entrée 6 est   commandé   de telle manière par rapport à la production de gaz et au débit d'air par les grilles, que le mélange gazeux refoulé à grande vitesse à travers la chambre 4 ne brûle pas complètement dans cette chambre, et la combustion finale et complète du mélange s'échappant à l'ex- trémité 12 de la chambre 4 ait lieu dans une boite à feu ou'chambre de combustion disposée directement derrière la chambre 4. Une partie de l'air provenant de l'éjecteur 6 balaie la, surface du combustible incandescent, adjacente à l'ouverture 5, de façon à activer la combustion et à améliorer l'effet de mélange. 



   Au fur et à mesure que la combustion continue, de nouvelles quantités de combustible descendent dans le chambre de gazéification 2 et les cendres se séparent en tombant par l'intervalle entre les grilles. Il est très important que les surfaces des grilles et des intervalles compris entre elles 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 soient suffisamment grandes, c'est-à-dire grandes en comparai- son de la charge de la grille, de façon à empêcher pratique- ment la formation de mâchefers et à éviter que des particules de cendres et de coke s'envolent avec le courant de gaz à travers la couche de combustible. 



   Etant donné que la hauteur ou épaisseur de la couche de combustible brûlant est maintenue sensiblement constante en raison de la distance constante entre   la   chambre 4 et les grilles, les gaz de gazogène ont une composition pratiquement constante à condition que le clapet 10 et l'électeur 6 four- nissent une quantité   d'air   sensiblement constante. La. com- bustion se poursuit très uniformément quand la composition des gaz et aussi le tirage sont sensiblement constants. En pratique, la combustion est très analogue à celle de l'huile dans un brûleur à huile -en ce sens que les gaz incomplètement brûlés s'échappant à l'extrémité 12 de la chambre 4 sont brûlés complètement avec une flamme claire dans la chambre de com-   bu sti on.    



   On obtient un fonctionnement très approprié et éco- nomique quand le foyer ou dispositif de combustion décrit ci- dessus est construit pour fonctionner par intermittences, à charge constante, pendant des périodes de temps dont la durée est déterminée par la consommation moyenne de chaleur requise. 



  Durant les périodes d'arrêt, le débit d'air par   l'entrée   6 est coupé et le débit d'air primaire par le clapet 10 est étranglé de façon à maintenir un feu très lent (combustible incandescent). Cette commande peut être opérée automatiquement par des impulsions produites sous la dépendance de la tempéra- ture ou de la pression régnant dans un système de chauffage raccordé au foyer ou dispositif analogue.

   Souvent il peut être avantageux de couper le débit d'air par l'éjecteur 6 vers la chambre 4 avec un retard sur le clapet 10, de façon que   lorsque-   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 on veut augmenter la chaleur depuis le feu lent jusqu'à la charge maximum, le débit d'air primaire aux grilles commence plus tôt que le débit par l'éjecteur 6, et lorsqu'on veut diminuer la chaleur depuis la charge maximum jusqu'au feu lent, le débit d'air primaire soit diminué ou coupé plus tôt que le débit par   l'éjecteur.   De cette façon, dans le dernier cas, la production de gaz est amorcée avant que l'éjecteur commence à fonctionner, de sorte qu'on évite qu'un excès d'air nuisible se produise dans la chambre 4.

   D'autre part, l'éjec- teur continue à fonctionner pendant un certain temps après que le débit d'air primaire aux grilles a été coupé pour le feu lent,de sorte qu'on assure l'arrivée d'une quantité suffisante d'air secondaire pour la combustion dès gaz dans la chambre 4 tant que le feu est encore chaud. Durant les périodes de feu lent il suffit de fournir aux grilles une quantité d'air primaire telle que le feu soit simplement en- tretenu sans plus, tandis que le ventilateur pour l'entrée d'air 6 peut être arrêté complètement. 



   Il est aussi possible de raccorder le ventilateur pour l'entrée 6 au clapet 10 de façon que le ventilateur débite de l'air tant à l'éjecteur 6 qu'aux grilles 7. Dans ce cas, un ou plusieurs clapets peuvent être établis pour commander le débit d'air respectivement à l'éjecteur et aux grilles. 



   La disposition représentée sur les figs. 3 et 4 diffère de celle des figs. 1 et 2 en ce que l'étranglement 3 est formé par les parois en pente du magasin de combustible 1. 



  Les grilles 7 sont cintrées, par exemple en substance semi- circulaires, et constituent ensemble une grille en forme de panier ouverte au-dessus et en-dessous. De préférence, les barreaux de grille cintrés 7 sont agencés pour être réglés, par exemple en les faisant osciller autour d'axes 7a qui peu- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 vent être manoeuvrés de l'extérieur du foyer de façon que les barres de grille s'approchent ou s'écartent les unes des autres. Par cette   manoeuvre,   qu'on exécute à des intervalles de temps prédéterminés, le combustible est empêché d'engorger la chambre de gazéification 2, et les cendres et l'excédent de combustible peuvent être facilement éliminés. Dans cette forme d'exécution, la chambre 4 est disposée à l'intérieur de la grille en forme de panier   7,7.   



   Sur les figs. 5 et 6, une partie (par exemple la partie médiane) de la chambre 4 est disposée dans une poche   5b   délimitée de deux côtés par les parois de la chambre de gazéification et du troisième c6té par le talus 5a du com- bustible qui est obligé de descendre sous un angle prédéter- miné grâce à l'étranglement 3 formé par les parois en pente du magasin de combustible 1. A une extrémité, la poche qui vient   d'être   décrite communique avec l'entrée 6 et à l'autre extrémité, avec la chambre tubulaire 4. La communication avec la chambre de gazéification 2 est assurée par l'intervalle libre 5 délimitée par la surface 5a. Dans ce cas, seule la grille 7 doit être prévue. 



   Sur les figs. 7   et   8,   l'étranglement   3 est conformé en substance de la même manière que sur les figs. 3, et 4. Le combustible descend et laisse non remplie une chambre ou poche annulaire 5c à la partie supérieure de la chambre de gazéifica- tion 2. La chambre 5c. communique avec la chambre   4,   comme le montre la fig. 8. L'entrée d'air 6 est disposée près de l'ex- trémité intérieure de la chambre 4. 



   Dans la forme d'exécution représentée sur les figs. 9 et 10 le combustible descend par les passages étranglés 3 et repose sur la grille 7 qui,en l'occurrence, est agencée pour tourner sous l'action d'un arbre rotatif 13. Pendant le fonc- tionnement, on fait tourner la grille, tandis que l'excédent - 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de combustible peut être éliminé continuellement à l'aide d'un racloir. La partie médiane de la chambre 4 est consti- tuée par un espace délimité par une paroi supérieure et le talus du combustible accumulé en face de l'ouverture 5. 



   Sur la fig. 11 la grille peut tourner sous l'action d'une vis sans fin 13a. Dans cette forme d'exécution l'entrée d'air 6 et une partie de la chambre 4 sont verticales et les étranglements 3 sont disposés entre cette chambre et les parois verticales du magasin de combustible 1. L'arbre tournant de la grille est creux et sert d'entrée d'air. 



  L'entrée 6 et la chambre 4 peuvent être disposées obliquement de toute autre manière. 



   Dans toutes les formes d'exécution,   les   passages étranglés 3 doivent être dimensionnés de manière à empêcher que le combustible soit bloqué. 



   Au premier chef le dispositif décrit est destiné à être employé comme équipement additionnel pour chaudières, notamment pour foyers de chauffage central ou analogues, et dans ce cas la chambre 4 est raccordée à la botte à feu ou chambre de combustion de la chaudière ou du foyer, de préfé- rence de manière analogue à un brûleur à huile. Lorsqu'on veut employer le dispositif pour des chaudières existantes, il suffit d'apporter une légère modification à la devanture de la chaudière. Le dispositif conforme à l'invention peut être employé pour tout combustible solide, notamment pour tout combustible à haute teneur en gaz, et il s'adapte à tous désidérata thermique. 



   Etant donné que de nombreux changements peuvent être apportés à la construction ci-dessus et qu'on pourrait exé- cuter l'invention sous des formes très différentes en apparen- ce sans sortir du cadre de l'invention, il est clair que tout ce qui a été décrit ci-dessus ou représenté sur les dessins - 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 annexés doit être interprété comme des exemples d'exécution ne limitant en aucune manière la portée de l'invention. Il n'est pas nécessaire d'envoyer de l'air sous pression à l'entrée d'air 6, l'air pouvant aussi être aspiréà tra- vers cette entrée et à travers les grilles à l'aide d'un aspirateur monté dans la cheminée du dispositif. L'air circulant à travers l'entrée d'air peut être divisé en plusieurs petits jets disposés par exemple en couronne. 



   REVENDICATIONS --------------------------- 
1.- Dispositif de combustion à magasin pour com- bustible solide,caractérisé en ce qu'une chambre de gazéifi- cation -- destinée à produire du gaz de gazogène et comportant une grille pour l'admission d'air -- est combinée à une chambre de mélange et d'allumage (ou à plusieurs de ces cham- bres) qui comporte une ou plusieurs ouvertures donnant sur la chambre de gazéification et qui est disposée partiellement ou entièrement entre le magasin de combustible et la chambre de gazéification, ou dans un intervalle dont un coté est délimité par une surface de combustible descendant contenu dans la chambre de gazéification,

   cette chambre de mélange et d'allumage étant pourvue d'un ou plusieurs injecteurs ou entrées d'air pour débiter de l'air suivant la longueur de la chambre de mélange et d'allumage de façon que la combustion finale se produise dans une botte à feu ou chambre de com- bustion analogue disposée derrière la chambre de mélange   ,et   d'allumage. 



     2.-   Dispositif de combustion suivant la revendica- tion 1, caractérisé en ce qu'un étranglement ou élément analogue est prévu entre le magasin de combustible et la chambre de gazéification pour former la dite surface de combustible descendant. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Combustion device.



     Hitherto, great difficulties have been encountered in economically burning solid fuels with a high gas content, such as coal, lignite, pitch, wood, wood chips or the like. Usually, small stoves are combined with a fuel store to facilitate the fuel supply, but with arrangements of this kind it is difficult to conduct the fuel distillation so that the required quantity of gas for a predetermined amount of heat corresponds to the amount of air supplied. For this reason, relatively expensive low gas fuels, such as coke, are usually employed for small store stoves.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   On the other hand, in larger fireplaces it is difficult to produce a good mixture of fuel gases and air so as to complete combustion in a reasonably sized combustion chamber. These drawbacks create a real need for improved combustion devices for solid fuels with a high gas content.



   The main object of the present invention is to ensure complete combustion and advantageous operating conditions by combining a gasification chamber - producing gasifier gas and comprising a grid for the air intake - with a gasification chamber. mixing or ignition chamber (or more such chambers) which has one or more openings over the gasification chamber and which serves to mix the gases with air and ignite the mixture so that final combustion takes place produced in a firebox or similar combustion chamber located behind the mixing and ignition chamber.



   Other objects and characteristics of the invention will be described below with reference to the accompanying drawings, in which:
Figs. 1 and 2 are two vertical sections of an embodiment of the invention.



   Figs. 3 and 4,5 and 6,7 and 8,9 and 10 are similar sections of three other embodiments, and
Fig. 11 is a vertical section of a final embodiment of the invention.



   All the figures are schematic and only show the details relating to the invention. In all the figures, the mth reference numbers denote

 <Desc / Clms Page number 3>

 analogous parts.



   In figs. 1 and 2, the fuel store 1 communicates with the gasification chamber 2 by constricted passages 3, 3 which, in this case, are arranged on either side of the mixing and ignition chamber 4 , which may be tubular and, preferably, more or less cylindrical. Chamber 4 may be relatively narrow compared to chamber 2 and has one or more openings or slits 5 leading into the gasification chamber, and one or more air inlets 6 which preferably narrow towards their end. interior and protrude into the chamber 4 along the length thereof.



  At the bottom of the gasification chamber are arranged inclined grids 7 for the arrival of primary air entering through an adjustable valve 10. An ashtray door 9 can be provided for the removal of the ashes. Below the grates 7 is mounted another grate 8 serving to separate the ashes and to allow the pieces of fuel falling from the grates 7 to burn completely. The gasification chamber, fuel store, chamber 4, etc., may be surrounded by water jackets 11 communicating with a heating system. Preferably, the interior of the chamber 4 and the air inlet 6 are lined with refractory.



   The solid fuel loaded into the store rests on the grids 7 so as to surround the chamber or tubular pipe 4 which separates the gasification chamber from part of the fuel contained in the store. In the passages 3 located on either side of the chamber 4, the fuel falls or slides up and down, forming fuel banks near the opening or slot 5 which is formed along the length of the chamber 4 and which has preferably a relatively large circumferential width.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The air inlet 6 is connected to a blower (e.g. a fan, not shown) for injecting pressurized air into the inlet which, in the embodiment shown, is shaped so as to produce a ejector effect and hence a vacuum of a practically constant degree in the chamber 4 and in the gasification chamber 2 communicating with the chamber 4 through the opening or slot 5.



   During operation, the air flow to the grids 7 is regulated so as to generate gasifier gases in the gasification chamber 2. As a result of the ejector effect produced by the air entering the chamber. 4 through the inlet or ejector 6, the gasifier gases generated by the fuel contained in the gasification chamber are drawn into the chamber 4, mix immediately with the air coming from the inlet or ejector 6 and ignite.

   The air flow through the inlet 6 is controlled in such a way with respect to the gas production and the air flow through the grates, that the gas mixture discharged at high speed through the chamber 4 does not burn completely in this chamber, and the final and complete combustion of the mixture escaping from end 12 of chamber 4 takes place in a firebox or combustion chamber disposed directly behind chamber 4. Part of the air from the ejector 6 sweeps the surface of the incandescent fuel, adjacent to the opening 5, so as to activate the combustion and improve the mixing effect.



   As the combustion continues, new quantities of fuel descend into the gasification chamber 2 and the ash separates by falling through the gap between the grates. It is very important that the surfaces of the grids and the intervals between them

 <Desc / Clms Page number 5>

 are sufficiently large, that is to say large in comparison with the load of the grate, so as to practically prevent the formation of bottom ash and to prevent particles of ash and coke from flying away with the gas flow through the fuel layer.



   Since the height or thickness of the burning fuel layer is kept substantially constant due to the constant distance between chamber 4 and the grids, the gasifier gases have a substantially constant composition provided that the valve 10 and the elector 6 supply a substantially constant quantity of air. The combustion proceeds very uniformly when the gas composition and also the draft are substantially constant. In practice, the combustion is very similar to that of oil in an oil burner - in that the incompletely burned gases escaping at the end 12 of the chamber 4 are burned completely with a clear flame in the chamber. of composition.



   Very suitable and economical operation is obtained when the hearth or combustion device described above is constructed to operate intermittently, at constant load, for periods of time the duration of which is determined by the average heat consumption required.



  During the shutdown periods, the air flow through the inlet 6 is cut off and the primary air flow through the valve 10 is throttled so as to maintain a very slow fire (incandescent fuel). This control can be operated automatically by pulses produced under the dependence of the temperature or the pressure prevailing in a heating system connected to the fireplace or similar device.

   Often it can be advantageous to cut off the air flow through the ejector 6 to the chamber 4 with a delay on the valve 10, so that when-

 <Desc / Clms Page number 6>

 we want to increase the heat from the slow fire to the maximum load, the primary air flow to the grilles starts earlier than the flow through the ejector 6, and when we want to decrease the heat from the maximum load to at slow fire, the primary air flow is reduced or cut off earlier than the flow through the ejector. In this way, in the latter case, gas production is initiated before the ejector begins to operate, so that harmful excess air is prevented from occurring in chamber 4.

   On the other hand, the ejector continues to operate for a period of time after the primary air flow to the grilles has been cut off for the slow fire, so that a sufficient quantity of air is supplied. secondary air for gas combustion in chamber 4 while the fire is still hot. During periods of slow fire it suffices to supply the grilles with a quantity of primary air such that the fire is simply maintained without more, while the fan for the air inlet 6 can be stopped completely.



   It is also possible to connect the fan for the inlet 6 to the valve 10 so that the fan delivers air both to the ejector 6 and to the grilles 7. In this case, one or more valves can be established for control the air flow to the ejector and the screens respectively.



   The arrangement shown in Figs. 3 and 4 differs from that of figs. 1 and 2 in that the constriction 3 is formed by the sloping walls of the fuel store 1.



  The grids 7 are curved, for example substantially semi-circular, and together form a basket-shaped grid open above and below. Preferably, the curved grid bars 7 are arranged to be adjusted, for example by making them oscillate around axes 7a which can be adjusted.

 <Desc / Clms Page number 7>

 may be maneuvered from outside the fireplace so that the grate bars are approaching or moving away from each other. By this maneuver, which is carried out at predetermined time intervals, fuel is prevented from clogging the gasification chamber 2, and ash and excess fuel can be easily removed. In this embodiment, the chamber 4 is arranged inside the basket-shaped grid 7,7.



   In figs. 5 and 6, a part (for example the middle part) of the chamber 4 is disposed in a pocket 5b delimited on two sides by the walls of the gasification chamber and on the third side by the slope 5a of the fuel which is obligated. to descend at a predetermined angle thanks to the constriction 3 formed by the sloping walls of the fuel store 1. At one end, the pocket which has just been described communicates with the inlet 6 and at the other end , with the tubular chamber 4. Communication with the gasification chamber 2 is ensured by the free gap 5 delimited by the surface 5a. In this case, only the grid 7 must be provided.



   In figs. 7 and 8, the constriction 3 is shaped in substance in the same way as in FIGS. 3, and 4. The fuel descends and leaves an annular chamber or pocket 5c unfilled at the top of the gasification chamber 2. The chamber 5c. communicates with chamber 4, as shown in fig. 8. The air inlet 6 is located near the inner end of the chamber 4.



   In the embodiment shown in FIGS. 9 and 10 the fuel descends through the constricted passages 3 and rests on the grate 7 which, in this case, is arranged to rotate under the action of a rotating shaft 13. During operation, the grate is rotated. , while the excess -

 <Desc / Clms Page number 8>

 of fuel can be continuously removed using a scraper. The middle part of chamber 4 is formed by a space delimited by an upper wall and the bank of the fuel accumulated in front of opening 5.



   In fig. 11 the grid can rotate under the action of a worm 13a. In this embodiment, the air inlet 6 and part of the chamber 4 are vertical and the constrictions 3 are arranged between this chamber and the vertical walls of the fuel store 1. The rotating shaft of the grate is hollow. and serves as an air inlet.



  The inlet 6 and the chamber 4 can be arranged obliquely in any other way.



   In all embodiments, the constricted passages 3 must be dimensioned so as to prevent the fuel from being blocked.



   In the first place, the device described is intended to be used as additional equipment for boilers, in particular for central heating fireplaces or the like, and in this case the chamber 4 is connected to the firebox or combustion chamber of the boiler or the fireplace. , preferably analogously to an oil burner. When the device is to be used for existing boilers, it suffices to make a slight modification to the front of the boiler. The device according to the invention can be used for any solid fuel, in particular for any fuel with a high gas content, and it adapts to all thermal requirements.



   Since many changes can be made to the above construction and since the invention could be carried out in apparently very different forms without departing from the scope of the invention, it is clear that all this which has been described above or shown in the drawings -

 <Desc / Clms Page number 9>

 appended must be interpreted as examples of execution which in no way limit the scope of the invention. It is not necessary to send pressurized air to the air inlet 6, the air can also be sucked through this inlet and through the grilles using a mounted vacuum cleaner. in the device chimney. The air circulating through the air inlet can be divided into several small jets arranged for example in a ring.



   CLAIMS ---------------------------
1.- Storage combustion device for solid fuel, characterized in that a gasification chamber - intended to produce gasifier gas and comprising a grid for the air intake - is combined with a mixing and ignition chamber (or several of these chambers) which has one or more openings leading to the gasification chamber and which is disposed partially or entirely between the fuel store and the gasification chamber, or in an interval of which one side is delimited by a descending fuel surface contained in the gasification chamber,

   this mixing and ignition chamber being provided with one or more injectors or air inlets for delivering air along the length of the mixing and ignition chamber so that the final combustion takes place in a boot fire or similar combustion chamber disposed behind the mixing chamber, and ignition.



     2. A combustion device according to claim 1, characterized in that a constriction or the like is provided between the fuel store and the gasification chamber to form said descending fuel surface.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3.- Dispositif de combustion suivant la revendica- <Desc/Clms Page number 10> tion 1, caractérisé en ce que la chambre de mélange et d'al- lumage est délimitée par les parois de la chambre de gazéifi- cation ou tout autre écran et par une partie du lit de com- bustible. 3.- Combustion device according to the claim <Desc / Clms Page number 10> tion 1, characterized in that the mixing and ignition chamber is delimited by the walls of the gasification chamber or any other screen and by a part of the fuel bed. 4.- Dispositif de combustion suivant la revendica- tion 1, caractérisé en ce que l'entrée d'air est conformée comme un éjecteur faisant saillie dans la chambre de mélange et d'allumage. 4. Combustion device according to claim 1, characterized in that the air inlet is shaped as an ejector projecting into the mixing and ignition chamber. .5.- Dispositif de combustion suivant la revendica- tion 1, caractérisé par un dispositif de commande pour le débit d'air, qui est agencé pour provoquer un fonctionnement intermittent du dispositif, à une charge constante, durant des périodes de temps dont la longueur est détèrminée par la quantité moyenne de chaleur requise. .5.- Combustion device according to claim 1, characterized by a control device for the air flow, which is arranged to cause intermittent operation of the device, at a constant load, during periods of time of which the length is determined by the average amount of heat required. 6. - Dispositif de combustion suivant la revendica- tion 1, caractérisé en ce que l'entrée d'air de la chambre de mélange et d'allumage est disposée dans un arbre creux por- tant une grille tournante pour le combustible. 6. - Combustion device according to claim 1, characterized in that the air inlet of the mixing and ignition chamber is arranged in a hollow shaft carrying a rotating grate for the fuel. 7. - Dispositif de combustion suivant la revendica- tion 1, caractérisé en ce que la grille comprend des barreaux de grille inclinés qui constituent ensemble une grille en forme de panier, une a.utre grille étant disposée en-dessous de cette grille. 7. - Combustion device according to claim 1, characterized in that the grid comprises inclined grid bars which together constitute a basket-shaped grid, another grid being disposed below this grid. 8. - Dispositif de combustion suivant la revendication 7, caractérisé en ce que la grille en forme de panier com- porte des barreaux de grille mobiles les uns par rapport aux autres et constituant les côtés de la chambre de gazéifica- tion. 8. - Combustion device according to claim 7, characterized in that the basket-shaped grid comprises grid bars movable relative to each other and constituting the sides of the gasification chamber. 9. - Dispositif de combustion suivant la revendica- tion 4, caractérisé en ce que l'éjecteur est agencé pour produire une dépression dans la chambre de mélange et d'al- lumage. <Desc/Clms Page number 11> 9. - Combustion device according to claim 4, characterized in that the ejector is arranged to produce a vacuum in the mixing and ignition chamber. <Desc / Clms Page number 11> 10.- Dispositif de combustion suivant la revendica- tion 1, caractérisé en ce qu'une partie du courant d'air provenant de l'entrée d'air est destinée à balayer la surface du combustible dans la chambre de gazéification. 10. A combustion device according to claim 1, characterized in that part of the air stream coming from the air inlet is intended to sweep the surface of the fuel in the gasification chamber. 11.- Dispositif de combustion suivant la revendi- cation 2,. caractérisé en ce que l'étranglement est constitué par la chambre de mélange et d'allumage elle-même. 11.- Combustion device according to claim 2 ,. characterized in that the throttle is constituted by the mixing and ignition chamber itself. 12.- Dispositif de combustion à magasin de com- bustible, en substance tel que décrit ci-dessus avec référence aux dessins annexés. 12.- Combustion device with fuel store, in substance as described above with reference to the accompanying drawings.
BE438925D BE438925A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE438925A true BE438925A (en)

Family

ID=97031

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE438925D BE438925A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE438925A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH621571A5 (en)
EP0152317B1 (en) Boiler for wood with a preheating chamber for the fuel
CA2681615A1 (en) Boiler burner for solid fuels of the biomass or tyre type and boiler comprising such burner
BE438925A (en)
EP0214010A1 (en) Burner with a gasifying stage for a heating device, and heating device comprising such a burner
FR2547393A1 (en) COMBUSTION CHAMBER FOR SOLID FUELS
EP0240445B1 (en) Sectional-type cast iron boiler for solid fuels comprising a fireproof afterburning channel
FR2608736A1 (en) Central heating boiler burning solid fuel
BE525522A (en)
FR2580382A1 (en) Boiler, in particular for rich fuel, comprising a member for compressing the mass of coal being ignited on the grate
FR3031573A1 (en) LATERAL COMBUSTION WOOD BUFFER GENERATOR HAVING HIGH ENERGY AND ENVIRONMENTAL PERFORMANCE
BE399407A (en)
BE410236A (en)
BE449292A (en)
BE491543A (en)
BE533140A (en)
BE435781A (en)
BE429677A (en)
BE344379A (en)
FR2487483A1 (en) Burner for solid fuels using regulated feeder - has vibrating shoe at variable tilt angle to control fuel supply to sloping grate adjusting water temp.
BE477366A (en)
BE386458A (en)
FR2597958A1 (en) GAS BURNER FOR HEATING APPARATUS AND HEATING APPARATUS COMPRISING SUCH A BURNER
BE455741A (en)
CH270784A (en) Mechanical hearth.