BE446815A - - Google Patents

Info

Publication number
BE446815A
BE446815A BE446815DA BE446815A BE 446815 A BE446815 A BE 446815A BE 446815D A BE446815D A BE 446815DA BE 446815 A BE446815 A BE 446815A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fuel
air
combustion
hearth
fireplace
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE446815A publication Critical patent/BE446815A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24BDOMESTIC STOVES OR RANGES FOR SOLID FUELS; IMPLEMENTS FOR USE IN CONNECTION WITH STOVES OR RANGES
    • F24B1/00Stoves or ranges
    • F24B1/20Ranges
    • F24B1/24Ranges with built-in masses for heat storage or heat insulation

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Solid-Fuel Combustion (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  Cuisinière à feu continu. 



     On   connaît des appareils de chauffage a feu continu, à alimentation en   combustible   par gravité et   débit   de chaleur varia- ble,   dans   lesquels   1,-'air   comburant primaire est admis, suivent le besoin de chaleur, à une partie plus ou moins grande de la surface de la   grille,?   la partie inférieure de celle-ci étant calorifugée et agencée pour un débit spécifique de chaleur (quantité de chaleur débitée par unité de volume de combustible) moindre que celui de la partie restante du foyer. Dans cette partie inférieure du foyer le feu peut couver même avec un faible débit de chaleur, en   n'occa-   sionnant que peu de pertes de chaleur quand aucune chaleur utile n'est requise.

   En cas de besoin., le débit de chaleur peut être accru en admettant de   l'air   comburant eux parties plus élevées du   foyer.   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La présente invention a pour objet   Inapplication   d'un foyer du genre décrit à des cuisinières à feu continu de façon qu'on puisse obtenir, à la plaque chauffante au-dessus du foyer, un débit de chaleur plus grand que celui qu'assuraient jusqu'à présent les poêles du même genre., tout en maintenant une tempéra- ture relativement basse dans le foyer. Suivant   l'invention, la   cuisinière est munie de deux conduit s   d'air   comburant, dont l'un   fournit !-air   pour la combustion au ralenti (combustion à vide} à la partie inférieure du foyer, tandis que L'autre fournit de l'air   au-   combustible situé en-dessous de la plaque chauffante, dans la partie supérieure du foyer, quand une allure plus vive est désirée.

   Afin d'accroître rapidement le débit de chaleur en forçant 1.'allure de la combustion, le conduit amenant   l'air   à la partie supérieure du foyer est agencé de façon à préchauffer l'air comburante en utilisant à cet effet la chaleur produite dans la partie inférieur(-, du foyer. 



   On   décrira,maintenant   l'invention plus complètement, avec référence au dessin annexé qui représente schématiquement une cui- sinière réalisée conformément à l'invention. 



   La cuisinière comporte une chambre de combustion 1 limitée au fond par une grille 2 et raccordée, au   sommet, à   un carneau   3. Un   magasin à combustible   4,   de forme sensiblement cy-   lindrique,   descend vers la partie supérieure du foyer 1. Le maga- sin à combustible est recouvert d'une plaque chauffante   5)qui,   quand   elle   est hors d'usage, est couverte à son tour par un cou- vercle calorifugeant, non représenté sur le dessin. La plaque chauffante présente une ouverture de chargement de combustible avec couvercle 6. Atravers cette ouverture on peut charger du combustible, de façon à constituer une colonne   s'étendant   de la grille 2   jusqu'à la   plaque chauffante 5. 



   En-dessous de la grille 2 se trouve un cendrier 7 qui   communique   avec l'air extérieur par un conduit d'admission   d'air   8 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 lequel fournit de   l'air   à la couche de combustible sur la grille 2. 



  L'ouverture   d'entree   du conduit   d'air   8 est de préférence obturée par la porte 10 du cendrier, percée d'une lumière -d'admission d'air 9. En plus du conduit   d'air   8, la cuisinière comporte un autre conduit d'air 11, formé d'un tuyau courbé à angle droit. partir de son ouverture d'admission qui communique avec   l'extérieur,   le conduit Il s'étend à travers la partie inférieure du foyer, juste au-dessus de la grille 2, puis monte à travers la colonne de com- bustible dans le magasin 4 et se termine immediatement en-dessous de la plaque chauffante 5. Le tuyau est fait d'une matière haute- ment réfractaire et est garni à l'intérieur   d'ailettes   conductrices de chaleur 12, disposées de préférence longitudinalement dans le tuyau.

   L'ouverture d'entrée du tuyau 11 est de section réglable et peut être obturée par un disque thermostatique 13 actionné par un thermostat 14 dont   Isolement  sensible à la chaleur, 15, est loge a   L'interieur   de la plaque chauffante 5. Le thermostat 14 comporte un levier 16 portant contre une came 17 qui peut être ajustée à la. main en vue du réglage du thermostat. 



   La cuisinière décrite fonctionne de la façon suivante: 
On supposera le disque thermostatique 13 dan s sa po si - tion de fermeture, de sorte qu'il n'y a pas d'air admis par le conduit d'admission supérieur 11. Par contre, de l'air arrive par le conduit inférieur 8, de sorte qu'une zone incandescente minime se maintient immédiatement au-dessus de la grille 2. Ainsi que le montre le dessin, cette zone est située profondément dans le foyer thermiquement isolé, de sorte que les pertes de chaleur sont minimes. Une combustion permanente au ralenti (combustion sans utilisation de chaleur) peut donc être maintenue avec une très faible consommation de combustible,, et la température dans le foyer reste très réduite.

   La colonne de combustible au-dessus de la petite zone de combustion ne participe pas à la combustion. la chaleur dégagée pendant cette combustion maintient la plaque chauffante à une certaine température. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Si, par exemple lorsqu'on place un ustensile de cuisson sur la plaque chauffante, la température de celle-ci tombe en- dessous de la valeur pour la,quelle sont réglés les organes de commande thermostatiques   16   et 17,   le   thermostat 14 réagit et soulève le -disque obturateur 13, de sorte que de l'air est admis dans le conduit 11. En traversant la partie horizontale de ce conduit, qui se trouve   immédiatement   au-dessus de la zone de com- bustion au ralenti ou dans la partie supérieure de cette zone et est par conséquent chaude,   L'air   entrant est   chauffé   à une   température   supérieure a celle à laquelle le combustible s'enflam- me.

   Lorsque l'air chauffe vient au contact dû combustible à l'ori- fice supérieur du tuyau 11, le combustible s'enflamme automatique- ment et une zone de combustion vive s'établit au sommet de la colon ne de combustible. Cette zone de combustion située immédiatement en-dessous de la plaque chauffante b, à   l'intérieur   du pot à com- bustible 4 raccordé à la plaque 5, cause un fort rayonnement de chaleur vers la plaque et le pot, de sorte que,, tout en maintenant le foyer à une température relativement basse, le débit de la cha- leur a la plaque chauffante peut être accru dans une mesure qui dépasse la capacité actuelle des appareils du   même   genre. 



   Le préchauffage de l'air comburant à une   température   dépassant la température d'inflammation du combustible est d'une importance capitale, car il permet d'établir en peu de temps une zone de combustion vive immédiatement en-dessous de le plaque chauffante. Si l'air amené par le tuyau 11 était froid, la com- bustion vive débuterait profondément dans le foyer et ne s'éten-   drait   que progressivement vers la plaque chauffante, de sorte que beaucoup de temps s'écoulerait avant que la combustion vive n'in-   fluence   notablement   l'émission   de chaleur par la   plaque   chauf- fante.

   Les ouvertures des conduits   d'arrivée,d'air   sont disposées de telle façon vis-a-vis du carneau d'évacuation 3, que l'air ame- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 né a   la   partie supérieure du foyer traverse le combustible pratique- ment dans le direction que suit le combustible au cours du charge- ment, tandis que   l'air   amené à la partie inférieure du foyer traver- se le combustible en sens opposé. 



   Bien entendu, l'invention n'est pas limitée à la forme de réalisation décrite et   représentée   à titre   d'exemple..Ainsi,   le   chargement   de combustible peut aussi se faire obliquement au lieu d'être fait verticalement, et une   grille   peut être placée en-dessous de la partie supérieure du foyer, de façon à faciliter l'évacuation des cendres. On peut aussi   employer   des grilles verticales, quand le conduit d'amenée d'air est divisé en tronçons, et chacun de ces tronçons peut être isolé de   l'arrivée     d'air   comburant.

   Le préchauf- fage de   l'air   peut s'effectuer par la chaleur fournie par convexion par les gaz brûlés s'échappant du foyer, ou par cette chaleur en   même     temps   que par celle fournie directement par le foyer. 



   L'admission   d'air     couburant   à la partie inférieure du foyer peut aussi être   commandée   par des moyens   thermostatiques.   Dans ce cas, l'organe sensible du thermostat peut être placé dans la cuisinière, en un point où la   température   doit rester constante, par   exemple   dans une autre plaque   chauffante   ou dans un four. 



  D'autre part, l'air pour la combustion vive peut être réglé non pas thermostatiquement, mais au moyen d'une soupape de réglage à commande manuelle. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  Continuous fire cooker.



     Continuous fire heaters are known, with a fuel feed by gravity and a variable heat flow rate, in which 1, - the primary combustion air is admitted, following the heat requirement, to a greater or lesser part of the heat. the surface of the grid ,? the lower part of the latter being insulated and designed for a specific heat flow (quantity of heat delivered per unit volume of fuel) less than that of the remaining part of the fireplace. In this lower part of the fireplace the fire can smolder even with a low heat output, causing little heat loss when no useful heat is required.

   If necessary, the heat output can be increased by admitting combustion air to the higher parts of the fireplace.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The present invention relates to the application of a hearth of the type described to continuous fire cookers so that it is possible to obtain, at the hotplate above the hearth, a greater heat output than that ensured up to now the same type of stoves, while maintaining a relatively low temperature in the hearth. According to the invention, the cooker is provided with two combustion air ducts, one of which supplies! -Air for idling combustion (empty combustion} to the lower part of the hearth, while the other provides the combustible air located below the hotplate at the top of the fireplace when a brighter rate is desired.

   In order to rapidly increase the heat flow by forcing the combustion rate, the duct bringing the air to the upper part of the hearth is arranged so as to preheat the combustion air using for this purpose the heat produced in the combustion chamber. the lower part (-, of the hearth.



   The invention will now be described more fully, with reference to the accompanying drawing which schematically shows a cooker made in accordance with the invention.



   The cooker has a combustion chamber 1 limited at the bottom by a grate 2 and connected, at the top, to a flue 3. A fuel store 4, of substantially cylindrical shape, descends towards the upper part of the hearth 1. The maga - the fuel tank is covered with a heating plate 5) which, when it is out of use, is in turn covered by a heat-insulating cover, not shown in the drawing. The heating plate has a fuel loading opening with a cover 6. Through this opening, fuel can be loaded, so as to constitute a column extending from the grid 2 to the heating plate 5.



   Below the grille 2 is an ashtray 7 which communicates with the outside air through an air intake duct 8

 <Desc / Clms Page number 4>

 which supplies air to the fuel layer on the grate 2.



  The inlet opening of the air duct 8 is preferably closed by the door 10 of the ashtray, pierced with an air-intake port 9. In addition to the air duct 8, the cooker has a another air duct 11, formed of a pipe bent at right angles. From its intake opening which communicates with the outside, the duct It extends through the lower part of the hearth, just above the grate 2, then rises through the fuel column in the store 4 and terminates immediately below the heating plate 5. The pipe is made of a highly refractory material and is lined inside with heat conductive fins 12, preferably disposed longitudinally in the pipe.

   The inlet opening of the pipe 11 is of adjustable section and can be closed by a thermostatic disc 13 actuated by a thermostat 14 whose heat-sensitive insulation, 15, is housed inside the heating plate 5. The thermostat 14 has a lever 16 bearing against a cam 17 which can be adjusted at the. hand to adjust the thermostat.



   The described cooker works as follows:
Assume the thermostatic disc 13 in its closed position, so that there is no air admitted through the upper intake duct 11. On the other hand, air arrives through the duct. lower 8, so that a minimal glowing zone is maintained immediately above the grate 2. As shown in the drawing, this zone is located deep in the thermally insulated hearth, so that the heat losses are minimal. Permanent combustion at idle speed (combustion without the use of heat) can therefore be maintained with very low fuel consumption, and the temperature in the combustion chamber remains very low.

   The fuel column above the small combustion zone does not participate in the combustion. the heat released during this combustion maintains the hotplate at a certain temperature.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   If, for example when placing a cooking utensil on the hotplate, the temperature of the latter falls below the value for the, what are the thermostatic controls 16 and 17 set, the thermostat 14 reacts and lifts the shutter disc 13, so that air is admitted into the duct 11. Passing through the horizontal part of this duct, which is immediately above the combustion zone at idle or in the part of this zone and is therefore hot. The incoming air is heated to a temperature higher than that at which the fuel ignites.

   When the heated air comes into contact with the fuel at the upper opening of pipe 11, the fuel automatically ignites and a lively combustion zone is established at the top of the fuel column. This combustion zone located immediately below the heating plate b, inside the fuel pot 4 connected to the plate 5, causes a strong radiation of heat towards the plate and the pot, so that ,, while maintaining the fireplace at a relatively low temperature, the flow of heat to the hotplate can be increased to an extent which exceeds the present capacity of similar appliances.



   Preheating the combustion air to a temperature above the ignition temperature of the fuel is of paramount importance, as it quickly establishes a live combustion zone immediately below the hotplate. If the air supplied by pipe 11 were cold, the lively combustion would start deep in the hearth and would only gradually extend towards the hotplate, so that a great deal of time would elapse before the lively combustion. does not appreciably influence the heat emission by the heating plate.

   The openings of the air supply ducts are arranged in such a way vis-à-vis the exhaust duct 3, that the air supplied

 <Desc / Clms Page number 6>

 Born at the upper part of the hearth passes through the fuel in substantially the direction that the fuel follows during loading, while the air supplied to the lower part of the hearth passes through the fuel in the opposite direction.



   Of course, the invention is not limited to the embodiment described and shown by way of example. Thus, the fuel loading can also be done obliquely instead of being done vertically, and a grid can be placed below the upper part of the fireplace, so as to facilitate the evacuation of ashes. Vertical grids can also be used when the air supply duct is divided into sections, and each of these sections can be isolated from the combustion air inlet.

   The preheating of the air can be carried out by the heat supplied by convection by the burnt gases escaping from the hearth, or by this heat at the same time as that supplied directly by the hearth.



   The air intake at the bottom of the fireplace can also be controlled by thermostatic means. In this case, the sensitive part of the thermostat can be placed in the cooker, at a point where the temperature must remain constant, for example in another hot plate or in an oven.



  On the other hand, the air for live combustion can be regulated not thermostatically, but by means of a manually operated regulating valve.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1.- Cuisinière à feu continu, à magasin de combustible et eu moins une plaque chauffante située au-dessus de la colonne de combustible, caractérisée en ce qu'elle comporte deux conduits d'admission d'air comburant, dont l'un est destiné à fournir de l'air pour la combustion au ralenti à la partie inférieure du foyer, tendis que loutre fournit de ' 'air au combustible situé en-dessous de la plaque chauffante, à :La partie supérieure du foyer, en vue <Desc/Clms Page number 7> d'un e combustion -vive. CLAIMS 1.- Continuous fire cooker, with a fuel store and at least one heating plate located above the fuel column, characterized in that it comprises two combustion air intake ducts, one of which is intended to supply air for idling combustion to the lower part of the fireplace, while the otter supplies air to the fuel located below the griddle, to: The upper part of the fireplace, in view <Desc / Clms Page number 7> of a lively combustion. .- Cuisinière suivant la revendication 1, caractérisée en ce que les ouvertures des conduits d'admission d'air au foyer sont disposees,par rapport au conduit d'évacuation des gaz, de façon que l'air dans la partie supérieure du foyer traverse le combustible sensiblement dans la direction de chargement de ce dernier, tandis que dans La partie inférieure du foyer l'pir tre- verse le combustible en sens contraire. .- Cooker according to claim 1, characterized in that the openings of the air inlet ducts to the fireplace are arranged, relative to the gas discharge duct, so that the air in the upper part of the fireplace passes through the fuel substantially in the direction of loading of the latter, while in the lower part of the hearth it spills the fuel in the opposite direction. 3.- Cuisinière suivant la revendication 1 ou 2, caracté- risée en ce que le conduit d'admission de l'air comburant à la partie supérieure du foyer est agencé de façon à préchauffer l'air, de préférence jusqu'à la température d'inflammation du combustible, en utilisant le chaleur de combustion dégagée dans la partie iiifé- rieure du foyer. 3. A cooker according to claim 1 or 2, characterized in that the combustion air inlet duct at the upper part of the hearth is arranged so as to preheat the air, preferably up to the temperature. ignition of the fuel, using the combustion heat released in the lower part of the fireplace. 4.- Cuisinière suivant la revendication 3, caractérisée en ce que le conduit d'admission d'air comburant à la partie supé- rieure du foyer con si st e en un tuyau qui communique avec l'air extérieur et est garni d'ailettes intérieures, et qui traverse la partie inférieure du foyer, puis la partie supérieure du magasin à combustible, pour déboucher immédiatement en-dessous de la plaque chauffante. 4. A cooker according to claim 3, characterized in that the combustion air intake duct at the upper part of the hearth is made of a pipe which communicates with the outside air and is lined with fins. inside, and which passes through the lower part of the hearth, then the upper part of the fuel store, to emerge immediately below the heating plate. 5.- Cuisinière à feu continu, en substance comme ci- dessus décrite avec référence au dessin annexé. 5.- Continuous fire cooker, substantially as described above with reference to the accompanying drawing.
BE446815D BE446815A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE446815A true BE446815A (en)

Family

ID=102824

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE446815D BE446815A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE446815A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO2008043920A2 (en) Cereal burner
FR3113718A3 (en) PIZZA OVEN WITH ROTATING TRAY
FR2482702A1 (en) SOLID FUEL STOVE HAVING TWO THERMALLY INSULATED COMBUSTION CHAMBERS
BE446815A (en)
EP0249602B1 (en) Fireplace and chimney with a fireplace
FR2654806A1 (en) Gas-fired heating appliance using infrared radiation
CH621618A5 (en) Wood-fired heating apparatus
EP0271392B1 (en) Boiler using solid fuel, particularly a boiler using wood
FR2468841A1 (en) HEATING APPARATUS COMPRISING CORRUGATED WALLS AND A FLAME DIFFUSER DIVIDING THE FIREPLACE
FR2468839A1 (en) Combined wood burning stove and oven - has half cylindrical refractory lined oven above rectangular combustion chamber with access doors
FR2661236A1 (en) Wood-fired direct-contact cooker, particularly one which can be built into a piece of kitchen furniture
BE1018339A3 (en) SYSTEM OF AIR SUPPLY AND EXHAUST OF BURNED GASES.
FR2607228A1 (en) Solid-fuel-burning boiler having a high efficiency
FR2473156A1 (en) Open fireplace converting to solid fuel stove - has upper and lower hearths incorporating heat exchanger for auxiliary heat supply
EP0111516A1 (en) Wood heating apparatus, with complete combustion
BE466313A (en)
FR2574162A1 (en) Heat recovery device for a chimney with an open hearth comprising a casing which can be set into the abovementioned hearth.
FR2890532A1 (en) PROFESSIONAL OVEN WITH DIRECT STEAM KITCHEN AND METHOD FOR CONDUCTING THE OVEN.
BE416132A (en)
BE476498A (en)
BE364260A (en)
BE424977A (en)
BE455695A (en)
BE571441A (en)
FR2542425A1 (en) Coal-fired heating apparatus