BE491569A - - Google Patents

Info

Publication number
BE491569A
BE491569A BE491569DA BE491569A BE 491569 A BE491569 A BE 491569A BE 491569D A BE491569D A BE 491569DA BE 491569 A BE491569 A BE 491569A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
prop
prop according
lock
mining
friction
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE491569A publication Critical patent/BE491569A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E21EARTH DRILLING; MINING
    • E21DSHAFTS; TUNNELS; GALLERIES; LARGE UNDERGROUND CHAMBERS
    • E21D15/00Props; Chocks, e.g. made of flexible containers filled with backfilling material
    • E21D15/14Telescopic props
    • E21D15/28Telescopic props with parts held relatively to each other by friction or gripping
    • E21D15/38Telescopic props with parts held relatively to each other by friction or gripping with longitudinally-divided upper or lower prop parts, e.g. interfitting laminations

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mining & Mineral Resources (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • General Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Geochemistry & Mineralogy (AREA)
  • Geology (AREA)
  • Earth Drilling (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
    



  " Etançon de mines. "   
L'invention concerne un étançon de mines. Le but de l'invention est de procurer, jusqu'à une charge élevée,. un enfonce- ment faible à l'élément intérieur et d'accroître cet enfoncement à partir d'une charge élevée et correspondant à des accroissements de charge ultérieurs,   c'est-à-dire   de procurer à l'étançon une proprié- té qui lui permet de résister rigidement, jusqu'à une charge élevée, et qui permet, par la suite, un affaissement plus rapide. Un autre but de l'invention conciste à diminuer les forces agissant sur la serrure de l'étançon, et de décharger ainsi la serrure de façon tel- le, au'elle ne porte plus au'un faible poids. 



   Suivant l'invention, un liteau indépendant est relié 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 à l'élément intérieur de façon telle, qu'il est entraîné de force par l'élément intérieur lors de son enfoncement et que les efforts de friction de la serrure agissent sur le liteau. Suivant les besoins, on peut prévoir deux ou plusieurs liteaux. De préférence, les liteaux sont disposés de façon telle, qu'ils ne soient soumis qu'à des efforts de traction. Les liteaux peuvent être de formes différentes et être constitués, par exemple, par des bandes de fer plat ou présenter une section transversale cunéiforme. 



   Deux formes d'exécution, données à titre d'exemple non limitatif, sont représentées aux dessins ci-annexés. dans lesquels : 
La fig.l représente une élévation de l'étançon, sui- vant l'invention, dont, pour plus de clarté, la tête est enlevée et le pied découpé. 



   La   fig.2   représente, à plus grande échelle, la partie supérieure de l'élément extérieur et la partie inférieure de l'élé- ment intérieur, retirée du premier. 



   La fig. 3 est une élévation d'une autre forme d'exé- cution de l'étançon. 



   Dans la forme d'exécution suivant la   fig.l,   l'élément extérieur est de forme usuelle,   c'est-à-dire,   au'il présente une section transversale quadrangulaire. Une serrure b est boudée à l'élément extérieur a. L'élément intérieur ± a également une section transversale quadrangulaire. L'élément intérieur s'amincit très lé- gèrement à partir du haut vers le bas. Un fer plat d est disposé autour de l'élément intérieur c et est maintenu à une certaine dis- tance de celui-ci par le fait, qu'il contourne, à l'extrémité infé- rieure, une pièce demi-ronde f, reliée à l'élément intérieur c. Les deux extrémités supérieures du fer plat d sont reliées à l'élément intérieur ± par un axe e.

   Dans la serrure b sont disposées, entre le fer plat d et l'élément intérieur c, deux fourrures et h, assez longues pour pouvoir se poser, avec leurs extrémités, sur le bord de la serrure et dont la hauteur est approximativement de 1 à 3 cm. plus petite que l'ouverture latérale de la serrure. Un coin k est 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 est disposé entre la paroi intérieure de la serrure b et le fer plat d; une fourrure   supplémentaire i   étant intercalée. 



   L'étançon fonctionne de la façon suivant: Lors de la pose de l'étançon, l'élément intérieur c, avec le fer plat d, est retiré de l'élément extérieur a, jusqu'à ce que son sommet, non re- présenté, bute contre le plafond de la galerie de mine. Cette opéra- tion peut être effectuée de façon connue, au moyen d'un dispositif de pose. qui force l'étançon contre le plafond de la galerie de mi- ne, sous une pression de plusieures tonnes. A ce moment, le coin est enfoncé, par quelques coups vigoureux, dans la serrure. Toutefois, lors de cette opération, les bords inférieurs des fourrures g et h doivent rester à 1-3 cm. du bord inférieur de la serrure. Ceci peut se faire au moyen de ressorts légers, qui repoussent les fourrures vers le haut, contre le bord de la serrure.

   Lorsque l'étançon subit une pression plus forte, à la suite d'un mouvement du plafond, l'é- lément intérieur commence à s'enfoncer dans l'élément extérieur, à partir d'une pression déterminée. L'élément intérieur entraîne, for- cément, le fer plat   d   et les fourrures et h. La valeur de l'enfon- cement dépend: de la pression exercée sur l'étançon par le terrain, du degré d'amincissement de l'élément intérieur c, de la force avec laquelle le coin k agit sur l'élément intérieur et de la friction entre la fourrure i et le fer piaf d, d'une part, et du fer plat d et de la paroi de la serrure b, d'autre part. Après un enfoncement déterminé, les fourrures ± et h se posent par leurs bords inférieur sur le bord de la serrure.

   La charge de l'élément intérieur est re- prise à ce moment, en dehors des faces de friction précitées, par les faces de friction se présentant aux deux cotés des fourrures et h. L'élément intérieur ne continuera à s'enfoncer dans la serrure que si la charge s'est considérablement accrue. Lors d'une charge déterminée, considérablement plus élevée, l'élément intérieur s'en- foncera de nouveau dans la serrure, mais à une vitesse plus grande par rapport à l'accroissement de la charge. 



   Par l'augmentation de la face totale de friction, l'é- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tançon peut subir une très forte pression, sans pour cela fatiguer excessivement la serrure b. En effet, suivant l'invention, par une telle charge sur le coin k, l'élément intérieur commence seulement à s'enfoncer dans l'élément extérieur, sous une charge de 10 tonnes, cette propriété fait que l'enfoncement jusqu'à environ 50 tonnes n'est que de quelques millimètres, par exemple, 10 ou 20 mm., et que, lors d'un accroissement de la charge, l'enfoncement augmente en vitesse, c'est-à-dire qu'il attaint déjà plusieurs centimètres. lors d'une charge de 60 tonnes. De cette façon il est certain, que sous des pressions normales, la stabilité du terrain n'est pas al- térée, tandis que sous de fortes pressions, la destruction de l'é- tançon est évitée. 



   Les figs. 2 et 3 représentent un élément extérieur m également de section transversale quadrangulaire. Une serrure n est soudée sur l'élément extérieur. L'élément intérieur o consiste en une poutrelle en I. L'âme de la poutrelle s'épaissit légèrement à partir de l'extrémité inférieure jusqu'à l'extrémité supérieure de l'élément intérieur. Au dessus de l'âme de l'élément intérieur o* sont glissés, écartés l'un de l'autre, deux liteaux p en forme d'U. ainsi chaque côté de l'élément intérieur est muni de deux liteaux, reliés, en-dessous de l'élément intérieur o, par un épaulement q. 



  Les liteaux 2 ont une section transversale trapézoïdale. Des supports u sont soudés sur les cotés intérieurs de l'élément extérieur m. Les supports u portent les coins ± et t, indépendants. Les coins ± s'a- daptent entre les ailes de l'élément intérieur o et les liteaux p. 



  Les coins t, par contre, s'adaptent entre les deux   liteaux ±,   lors- que l'élément intérieur est posé dans la serrure et dans l'élément extérieur. Par le cale v, la série de coins ± et t est avancée vers   Isolément   intérieur o. De cette façon, l'élément intérieur ± est coin- cé et les coins et t agissent sur les liteaux p. La position des   liteaux   dans les ailes de l'élément intérieur o ont l'avantage de ne présenter qu'un faible moment de torsion. 



   Le fonctionnement de l'étançon suivant les fies. 2 et 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 3 est similaire à celui de l'étançon suivant la   fi.l.   Lors de la charge de l'étançon, par le terrain, l'élément intérieur s'enfonce dans l'élément extérieur, aussitôt que cette charge dépasse certai- nes limites. Les coins s et t s'enfoncent plus fortement dans les espaces subsistant entre les   liteaux   et les ailes de l'élément intérieur o. La friction augmente en rapport de la pression accrue, de façon que l'élément intérieur se maintient dans sa position ou ne s'enfonce que légèrement.

   Si un des coins, par exemple, le coin t, est entraîné légèrement par l'élément intérieur o, la même pro- priété que celle décrite dans l'étançon suivant la   fig.l   entre en   jeu.   En-dessous de chaque coin t on peut prévoir, par exemple, un ressort qui s'appuie sur le support u et qui force le coin t vers le haut, par exemple, de 1 à 2 cm. 



   Pour ne pas altérer le terrain outre mesure, c'est-à- dire, pour atteindre un enfoncement faible tout en chargeant forte- ment l'étançon, il est possible d'employer des moyens différents et supplémentaires. Il est possible, par exemple, d'augmenter la fric- tion des deux pièces coopérantes de l'étançon. Ceci peut se faire par le choix de. matières présentant un coefficient de friction plus élevé, soit en exécutant les pièces dans de telles matières, par exemple, métaux légers, soit, en les recouvrant de telles ma- tières. Lors de l'utilisation de métaux légers, on obtient, en outre, une diminution du poids de l'étançon. Il est également possible de donner aux fourrures et h , ou aux coins correspondants et t une forme en coin, en direction verticale.

   Si ces pièces g,h,s,t s'amincissent vers le haut ou vers le bas, la résistance de la ser- rure augmente en proportion de l'amincissement, lors de l'enfonce- ment de l'élément intérieur. 



   Pour obtenir une sécurité absolue de l'étançon contre la destruction par suite de surcharge, il est avantageux d'amincir une des pièces   ,   h, ou ±, t, en direction opposée, pour qu'elle soit plus étroite dans le haut que dans le bas. Un corps est inter- calé dans les espaces résiduels et s'élimine sous une charge déter- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 minée, par exemple, en s'écrasant ou se   cisaillant.   Lorsqu'on utili- se un corps qui se détruit lors d'une charge maximum de l'étançon, la pièce cunéiforme opposée libère l'élément intérieur, de façon que celui-ci s'enfonce, avec certitude, d'une valeur appréciable dans l'élément extérieur et peut s'enlever facilement. 



   Dans une telle disposition il est important que les liteaux d   ou 1   ne soient soumis qu'à des effets de traction. Par le choix d'un acier correspondant, résistant à la traction, il est possible de diminuer encore le poids de l'étançon. Il est également possible d'amincir les liteaux dans leur direction longitudinale, au lieu d'amincir l'élément intérieur dans cette direction. Il est évident que les deux pièces peuvent être amincies de façon correspon- dante. Il est également possible d'amincir les liteaux de façon telle, que la fente longitudinale, subsistant entre eux, soit en forme de trapèze, donc, plus mince dans le bas que dans le haut. 



   Le fonctionnement de la serrure peut s'effectuer évi- demment d'une autre manière que par les coins k ou v. Une série d'autres dispositions peut être utilisée. La disposition suivant l'invention présente toutefois l'avantage, qu'elle ne nécessite pas des mécanismes compliqués, préconisés fréquemment, pour exercer la force nécessaire au coinçage de l'élément intérieur.



   <Desc / Clms Page number 1>
    



  "Mine prop."
The invention relates to a mine prop. The object of the invention is to provide, up to a high load ,. a low sag in the inner member and to increase this sag from a high load and corresponding to subsequent load increases, that is to say to provide the prop with a property which allows it to withstand rigidly, up to a high load, and which subsequently allows faster sagging. Another object of the invention is to reduce the forces acting on the lock of the prop, and thus to unload the lock in such a way that it no longer bears a low weight.



   According to the invention, an independent batten is connected

 <Desc / Clms Page number 2>

 the interior element in such a way that it is forcefully driven by the interior element when it is pushed in and that the friction forces of the lock act on the batten. Depending on the needs, two or more battens can be provided. Preferably, the battens are placed in such a way that they are only subjected to tensile forces. The battens can be of different shapes and be made, for example, by strips of flat iron or have a wedge-shaped cross section.



   Two embodiments, given by way of non-limiting example, are shown in the accompanying drawings. wherein :
Fig. 1 shows an elevation of the prop, according to the invention, the head of which is removed and the foot cut away for clarity.



   Fig. 2 shows, on a larger scale, the upper part of the outer element and the lower part of the inner element, removed from the first.



   Fig. 3 is an elevation of another embodiment of the prop.



   In the embodiment according to fig.l, the outer element is of the usual shape, that is to say, au'il has a quadrangular cross section. A lock b is bypassed at the external element a. The interior element ± also has a quadrangular cross section. The interior element tapers very slightly from top to bottom. A flat iron d is arranged around the inner element c and is kept at a certain distance from it by the fact that it goes around, at the lower end, a half-round part f, connected to the interior element c. The two upper ends of the flat iron d are connected to the internal element ± by an axis e.

   In the lock b are arranged, between the flat iron d and the interior element c, two furs and h, long enough to be able to rest, with their ends, on the edge of the lock and whose height is approximately 1 to 3 cm. smaller than the side opening of the lock. A corner k is

 <Desc / Clms Page number 3>

 is arranged between the inner wall of the lock b and the flat iron d; an additional fur i being inserted.



   The prop works as follows: When installing the prop, the inner part c, together with the flat bar d, is removed from the outer part a, until its top, not re- presented, butts against the ceiling of the mine gallery. This operation can be carried out in a known manner, by means of a laying device. which forces the prop against the ceiling of the mining gallery, under a pressure of several tons. At this moment, the wedge is driven, by a few vigorous knocks, into the lock. However, during this operation, the lower edges of the furs g and h must remain at 1-3 cm. from the lower edge of the lock. This can be done by means of light springs, which push the furs upwards against the edge of the lock.

   When the prop is subjected to a stronger pressure, following a movement of the ceiling, the inner element begins to sink into the outer element, from a determined pressure. The inner element inevitably drives the flat bar d and the furs and h. The value of the sinking depends on: the pressure exerted on the prop by the ground, the degree of thinning of the interior element c, the force with which the wedge k acts on the interior element and the friction between the fur i and the piaf iron d, on the one hand, and the flat iron d and the wall of the lock b, on the other hand. After a determined depression, the furs ± and h are placed by their lower edges on the edge of the lock.

   The load of the interior element is taken up at this moment, apart from the aforementioned friction faces, by the friction faces present on both sides of the furs and h. The interior element will only continue to sink into the lock if the load has increased considerably. At a determined, considerably higher load, the interior element will snap back into the lock, but at a greater speed in relation to the increased load.



   By increasing the total friction face, the e-

 <Desc / Clms Page number 4>

 shark can be subjected to very strong pressure, without excessively tiring the lock b. Indeed, according to the invention, by such a load on the wedge k, the inner element only begins to sink into the outer element, under a load of 10 tonnes, this property means that the sinking to about 50 tons is only a few millimeters, for example, 10 or 20 mm., and that, with an increase in the load, the sag increases in speed, that is, it attains already several centimeters. during a load of 60 tons. In this way it is certain that under normal pressures the stability of the ground is not altered, while under strong pressures the destruction of the prop is avoided.



   Figs. 2 and 3 represent an outer element m also of quadrangular cross section. A lock n is welded to the outer element. The interior member o consists of an I-joist. The web of the joist thickens slightly from the lower end to the upper end of the interior member. Above the core of the interior element o * are slid, spaced apart from each other, two U-shaped battens p. thus each side of the interior element is provided with two battens, connected, below the interior element o, by a shoulder q.



  The battens 2 have a trapezoidal cross section. Supports u are welded to the inner sides of the outer element m. The supports u carry the corners ± and t, independent. The corners ± fit between the flanges of the interior element o and the battens p.



  The wedges t, on the other hand, fit between the two battens ±, when the interior element is placed in the lock and in the exterior element. Through the wedge v, the series of corners ± and t is advanced towards Inner isolation o. In this way, the interior element ± is wedged and the corners and t act on the battens p. The position of the battens in the wings of the interior element o have the advantage of exhibiting only a low torque.



   The operation of the prop following the fies. 2 and

 <Desc / Clms Page number 5>

 3 is similar to that of the stanchion following the fi.l. When the prop is loaded through the ground, the interior element sinks into the exterior element as soon as this load exceeds certain limits. The wedges s and t sink more strongly into the spaces remaining between the battens and the wings of the interior element o. The friction increases in proportion to the increased pressure, so that the inner member either stays in position or sinks only slightly.

   If one of the wedges, for example wedge t, is pulled slightly by the interior element o, the same property as that described in the prop according to fig. 1 comes into play. Below each wedge t one can provide, for example, a spring which rests on the support u and which forces the wedge t upwards, for example, by 1 to 2 cm.



   In order not to alter the ground excessively, that is to say, to achieve a low depression while strongly loading the prop, it is possible to use different and additional means. It is possible, for example, to increase the friction of the two cooperating pieces of the prop. This can be done by choosing. materials exhibiting a higher coefficient of friction, either by making the parts in such materials, for example light metals, or by coating them with such materials. In addition, when light metals are used, a reduction in the weight of the prop is obtained. It is also possible to give the furs and h, or the corresponding wedges and t a wedge shape, in the vertical direction.

   If these parts g, h, s, t thin up or down, the resistance of the lock increases in proportion to the thinning, when the interior element is pushed in.



   To obtain absolute safety of the prop against destruction as a result of overloading, it is advantageous to thin one of the pieces, h, or ±, t, in the opposite direction, so that it is narrower at the top than at the top. the bottom. A body is interposed in the residual spaces and is eliminated under a determined charge.

 <Desc / Clms Page number 6>

 mined, for example, by crashing or shearing. When using a body which destroys itself during a maximum load of the prop, the opposing wedge-shaped piece frees the interior element, so that it sinks, with certainty, to an appreciable value. in the outer unit and can be removed easily.



   In such an arrangement it is important that the battens d or 1 are only subjected to tensile effects. By choosing a suitable tensile-resistant steel, it is possible to further reduce the weight of the prop. It is also possible to thin the battens in their longitudinal direction, instead of thinning the interior element in this direction. It is obvious that the two pieces can be correspondingly thinned. It is also possible to thin the battens in such a way that the longitudinal slit remaining between them is trapezoidal and therefore thinner at the bottom than at the top.



   The operation of the lock can of course be effected in another way than through the wedges k or v. A variety of other arrangements can be used. The arrangement according to the invention has the advantage, however, that it does not require complicated mechanisms, frequently recommended, to exert the force necessary for wedging the interior element.


    

Claims (1)

R e v e n d i c a t i o n s . R e v e n d i c a t i o n s. 1.- Etançon dé mines consistant en un élément extérieur, relié à une serrure, et un. élément intérieur maintenu par friction, caractérisé par un liteau indépendant qui est relié à l'élément in- térieur de façon telle, qu'il est entraîné de force lors de l'enfon- cement de ce dernier et sur lequel agissent les forces de friction de la serrure. 1.- Mine prop consisting of an external element, connected to a lock, and a. internal element held by friction, characterized by an independent batten which is connected to the internal element in such a way that it is driven by force during the insertion of the latter and on which the friction forces act of the lock. 2. - Etançon de mines suivant la revendication 1, carac- térisé en ce que le liteau est disposé de façon telle, qu'il n'est, essentiellement, soumis qu'à des efforts de traction. <Desc/Clms Page number 7> 2. - Mining prop according to claim 1, charac- terized in that the batten is arranged such that it is essentially only subjected to tensile forces. <Desc / Clms Page number 7> 3.- Etançon de mines suivant les revendications 1 ou 2, caractérisé en ce que la serrure est munie d'éléments spéciaux, ac- couplés avec le liteau et/ou avec des faces de l'élément intérieur, de façon à provoquer un effet de friction. 3.- Mining prop according to claims 1 or 2, characterized in that the lock is provided with special elements, coupled with the batten and / or with the faces of the inner element, so as to cause an effect friction. 4. - Etançon de mines suivant les revendications 1 à 3, caractérisé en ce que plusieurs liteaux sont prévus. 4. - Mining prop according to claims 1 to 3, characterized in that several battens are provided. 5. - Etançon de mines suivant la revendication 4, carac- térisé en ce que les fourrures sont enfoncées entre les liteaux ou entre le liteau et l'élément intérieur, au moyen du dispositif ser- vant à la pose de l'étançon. 5. - Mining prop according to claim 4, charac- terized in that the furs are driven between the battens or between the batten and the inner element, by means of the device used for the installation of the prop. 6. - Etançon de mines suivant l'une des revendications 1 à 5, caractérisé en ce que l'élément intérieur et/ou les liteaux s'amincissent dans leur direction longitudinale. 6. - Mining prop according to one of claims 1 to 5, characterized in that the inner element and / or the battens become thinner in their longitudinal direction. 7. - Etancou de mines suivant l'une des revendications 1 à 6, caractérisé en ce que le liteau consiste en une pièce en U; l'âme dudit U se posant contre l'extrémité inférieure de l' étançon. 7. - Minesweeper according to one of claims 1 to 6, characterized in that the batten consists of a U-shaped part; the soul of said U resting against the lower end of the prop. 8.- Etançon de mines suivant l'une des revendications 4 à 7, caractérisé en ce que les extrémités supérieures des liteaux sont reliées entre elles et l'élément intérieur. 8. A mine prop according to one of claims 4 to 7, characterized in that the upper ends of the battens are interconnected and the inner member. 9.- Etançon de mines suivant l'une des revendications 1 à 8, caractérisé en ce que le liteau est exécuté en une matière présentant un coefficient élevé de friction, ou est recouvert par celle-ci. 9. A mining prop according to one of claims 1 to 8, characterized in that the batten is made of a material having a high coefficient of friction, or is covered by the latter. 10. - Etançon de mines suivant l'une des revendications 1 à 9, caractérisé en ce que les éléments de la serrure, agissant sur les liteaux, sont exécutés en une matière présentant un co#f- ficient élevé de friction ou sont recouvert par celle-ci. 10. - Mining prop according to one of claims 1 to 9, characterized in that the elements of the lock, acting on the battens, are made of a material having a high co # ficient of friction or are covered by this one. 11.- Etançon de mines suivant l'une des revendications 3 à 10, caractérisé en ce qu'un des éléments subissant la friction, est disposé de façon telle, qu'au débat de l'enfoncement il est en- traîné par l'élément intérieur et qu'il se pose, après une petite course de cet élément, contre une butée, reliée à l'élément extérieur. <Desc/Clms Page number 8> 11. A mine prop according to one of claims 3 to 10, characterized in that one of the elements undergoing friction is arranged such that the debate of the depression it is dragged by the internal element and that it arises, after a short travel of this element, against a stop, connected to the external element. <Desc / Clms Page number 8> 12. - Etançon de mines suivant la revendication 11, ca- ractérisé en ce que l'élément est repoussé vers le haut, dans la po- sition de départ, au moyen d'un ressort. 12. A mine prop according to claim 11, charac- terized in that the element is pushed upwards, into the starting position, by means of a spring. 13.- Etançon de mines suivant l'une des revendications 1 à 12, caractérisé en ce que la serrure comprand une ou plusieures pièces agissant par friction au travers de l'étançon et de la serru- re,et dont l'enfoncement est limité par des butées. 13.- Mining prop according to one of claims 1 to 12, characterized in that the lock comprand one or more parts acting by friction through the prop and the lock, and whose depression is limited. by stops. 14.- Etançon de mines suivant la revendication 13, ca- ractérisé en ce que les pièces s'amincissent du haut vers le bas. 14. A mine prop according to claim 13, charac- terized in that the pieces tapering off from top to bottom. 15. - Etançon de mines suivant les revendications 13 et 14, caractérisé en ce que l'une des pièces est amincie du bas vers le haut. 15. - Mining prop according to claims 13 and 14, characterized in that one of the parts is thinned from bottom to top. 16. - Etançon de mines suivant l'une des revendications 7 à 15, caractérisé en ce que la fente longitudinale est plus large dans le haut que dans le bas. 16. - Mining prop according to one of claims 7 to 15, characterized in that the longitudinal slot is wider at the top than at the bottom. 17. - Etançon de mines suivant l'une des revendications 1 à 16, caractérisé en ce que le liteau indépendant est disposé en- tre les ailes d'un élément en forme de I. 17. - Mining prop according to one of claims 1 to 16, characterized in that the independent batten is disposed between the wings of an I-shaped element.
BE491569D BE491569A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE491569A true BE491569A (en)

Family

ID=136005

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE491569D BE491569A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE491569A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE974349C (en) * 1951-10-19 1960-12-01 Wilhelm Reppel Multi-part pit stamp

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
DE974349C (en) * 1951-10-19 1960-12-01 Wilhelm Reppel Multi-part pit stamp

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1335475C (en) Anchoring element, especially for concrete
EP1108608B1 (en) Tie down device on a rail
BE491569A (en)
FR2537906A1 (en) CONSOLE RACK
EP2042372A1 (en) Tilting-sliding loading bed device for breakdown vehicle.
FR2671829A1 (en) DEFORMABLE CEILING SUPPORT SYSTEM ESPECIALLY FOR GALLERIES OF MINES.
EP2949616B1 (en) Telescopic mast with built-in safety device for lifting apparatus, and lifting apparatus provided with such a telescopic mast
FR3000953A1 (en) Braking device for use in protection system for curbing distance of one element with regard to another element, has element separated from another element to exert traction longitudinally on support of part in direction of end of other part
BE501284A (en)
CH111950A (en) Device for the establishment of piles.
EP2505054B1 (en) Rising and pivoting partition
BE459378A (en) Metal prop
CH214672A (en) Grinding body crusher.
BE1011882A3 (en) Core drill
BE492248A (en)
BE451965A (en)
BE436434A (en)
BE509011A (en)
BE534653A (en)
FR2546965A1 (en) Mine prop
BE447038A (en)
BE485853A (en) mine prop
BE512580A (en)
BE489492A (en)
BE517216A (en)