BE485853A - mine prop - Google Patents

mine prop

Info

Publication number
BE485853A
BE485853A BE485853A BE485853A BE485853A BE 485853 A BE485853 A BE 485853A BE 485853 A BE485853 A BE 485853A BE 485853 A BE485853 A BE 485853A BE 485853 A BE485853 A BE 485853A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
wedge
stirrup
prop
strut
wedging
Prior art date
Application number
BE485853A
Other languages
French (fr)
Inventor
Hans Gerlach
Original Assignee
Hans Gerlach
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Hans Gerlach filed Critical Hans Gerlach
Publication of BE485853A publication Critical patent/BE485853A/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E21EARTH OR ROCK DRILLING; MINING
    • E21DSHAFTS; TUNNELS; GALLERIES; LARGE UNDERGROUND CHAMBERS
    • E21D15/00Props; Chocks, e.g. made of flexible containers filled with backfilling material
    • E21D15/14Telescopic props
    • E21D15/28Telescopic props with parts held relatively to each other by friction or gripping
    • E21D15/285Telescopic props with parts held relatively to each other by friction or gripping by means of wedges or wedge combinations

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mining & Mineral Resources (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • General Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Geochemistry & Mineralogy (AREA)
  • Geology (AREA)
  • Clamps And Clips (AREA)
  • Braking Arrangements (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "   Etançon   de mine 
La présente invention est relative à un étançon de mine en fer dans lequel l'étançon intérieur est placé sous l'action d'un coin pouvant se déplacer par translation par exemple dans une poche fixe de serrure et entraîne ce coin sur une partie de sa course de descente à l'intérieur de l'étançon inférieur. Par l'entraînement de ce coin à mou- vement de glissement, il doit se produire une augmentation rapide de la résistance de l'étançon au   fléchissement,   lors- que l'étançon intérieur s'enfonce dans l'étançon inférieur sous l'action de la pression exercée par le terrain.

   Dès que l'étançon a atteint sa pression d'application maximum dans la serrure, la suite de l'entraînement du coin doit au contraire cesser et l'étançon intérieur doit s'enfoncer seul à l'intérieur de   1/étançon   inférieur. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Dans les étançons de mine de ce type connus jusqu'ici, l'entraînement du coin à mouvement de glissement par   l'étan-   çon qui s'enfonce avait lieu par le fait que le frottement entre l'étançon. intérieur et le coin augmentait par rapport à la résistance de frottement que le dos du coin rencontrait dans la poche de la serrure. On s'efforçait d'obtenir ce résultat en particulier en munissant les coins de cales rap- portées qui possédaient un coefficient de frottement élevé. 



  On a essayé d'autre part d'assurer l'entraînement du coin par l'étançon intérieur en faisant usage, sur le dos du coin, d'un graissage ou d'un dispositif à roulement. Mais tous ces modes d'exécution connus ont l'inconvénient qu'on ne   pouvait   tout de même pas obtenir une certitude réelle au su- jet de   1''entraînement   du coin par l'étançon intérieur, et souvent l'étançon intérieur   s'enfonçait   déjà dans   1 étançon   inférieur sans le coin avant qu'on ait obtenu l'application par serrage sous un effort élevé, comme cela est nécessaire. 



   L'invention est relative à un étançon de mine en fer en deux parties, dans lequel l'étançon intérieur entraîne un coin à mouvement de glissement sur une partie de sa course d'enfoncement dans l'étançon inférieur, et elle consiste essentiellement en ce que le coin est relié à l'étançon in- térieur par un dispositif d'accouplement   débrayable     automati-   quement. 



   Par ce moyen, on obtient que l'étançon intérieur en- traîne tout d'abord le coin dans sa course impérativement jusqu'à ce qu'après une course d'enfoncement déterminée, il soit suffisamment bloqué par le coin. Dans cette position, l'étançon a atteint la résistance maximum désirée, et a ce moment on débraye l'accouplement entre le coin et l'étançon intérieur, de sorte que l'étançon intérieur peut continuer de s'enfoncer dans l'étançon extérieur en surmontant une ré- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

   sistance   qui reste pratiquement constante. 



   Le principe de la présente invention peut être réalisé des façons les plus différentes. C'est ainsi par exemple, qu'on peut appliquer au coin une charge supplémentaire au moyen d'un anneau ou étrier qui entoure l'étançon intérieur et qui est exécuté à la façon d'un étrier pivotant ou d'un étrier de coincement. L'effet de coincement propre à l'étrier peut, selon l'invention, être transmis à titre de force supplémentaire au coin (à mouvement de glissement) qui adhère à l'étançon intérieur par exemple par l'effet du frottement et qui doit être entraîné dans sa course par l'é- tançon intérieur.

   Par ce moyen. on obtient que l'étançon intérieur entraîne désormais le coin impérativement jusqu'à ce qu'après une course déterminée, il soit suffisamment bloqué par le   coin.   Dans cette position, la force de trans- mission de l'étrier au coin est supprimée automatiquement par le fait que l'étrier se pose sur la serrure ou sur une butée spéciale et ne peut, de ce fait, être entraîné davanta- ge, étant donné que du fait   qu'il   abandonne sa position oblique par rapport à l'étançon intérieur il supprime son action de coincement. 



   L'étrier même peut, selon l'invention, être exécuté de différentes façons. C'est ainsi qu'il est possible par exemple, de lui donner la forme de ce qu'on appelle un "support à nuque"   (nackentrëger) ,   qui fournit un effet de coincement automatique quand on le place obliquement ou qu'on le fait pivoter. D'autre part, il est également pos- sible de placer l'étrier sous l'influence d'un dispositif de coincement, par exemple d'un excentrique, à l'aide duquel on le fait passer dans la position de coincement, en même temps que, par desserrage de ce dispositif de coin- cement, on le débraye éventuellement. D'une façon générale, il est possible, dans le cadre de la présente invention, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de donner une forme variée à l'accouplement automatique en- tre l'étançon intérieur et le coin à mouvement de glissement. 



  Quelques-unes de ces formes de réalisation vont être décrites ci-après en regard des dessins annexés dans lesquels l'inven- tion est représentée schématiquement par quelques exemples d'exécution d'un accouplement exécuté sous la forme d'un étrier. 



   Dans les figures 1 à 5, le dispositif qui fait l'objet de la présente invention est représenté par cinq modes de réalisation vus sous la forme de coupes longitudinales   d'un   étançon de mine. 



   L'étançon intérieur 1 à parois de préférence parallèles peut se   aéplacer   par translation à l'intérieur de l'étançon inférieur 2 et peut être coincé dans la poche de serrure 3. 



  A l'intérieur de la poche de serrure 3 est disposé un coin 4 qui est relié par une articulation à un étrier 5. Entre l'étan- çon intérieur 1 et le coin 4, on peut disposer de la manière habituelle une cale 6 comportant un coefficient de frottement élevé. Le coin 4 s'applique, dans la poche de serrure 3, contre la face oblique d'une butée   7,   et cette butée peut, pour permettre le retrait de l'étançon, être exécutée de manière à être mobile et se trouver par exemple sous l'action   (l'un   dispositif de serrage d'un coin, d'un excentrique ou d'un dispositif analogue.

   Par la manoeuvre de ce dispositif de serrage, on peut, par exemple, appliquer la butée 7, pour la mise en place de l'étançon, avec force en direction du coin 4 ou de l'étançon intérieur 1, ou bien, pour per- mettre le retrait de l'étançon, desserrer ce dispositifs Entre le bord supérieur de la poche de serrure 3 et l'étrier 5 existe un intervalle a, et entre une butée d'arrêt 8 et la butée d'appui 7 une distance b. Le mode de fonctionnement de l'étançon de mine représenté est le suivant.

   Lors de son enfoncement dans l'étançon inférieur, l'étançon intérieur 1 entraîne tout   d' abord   l'étrier 5 qui occupe de ce fait une po-   @   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 sition oblique du genre, à peu près, de celle qui est re- présentée et agit ainsi   cornue   ce qu'on appelle un "support à   nuque"..     L'étrier     5     oblige   donc le coin 4 à descendre avec l'étançon intérieur 1 et à coincer ainsi l'étançon intérieur 1 de plus en plus fortement dans la poche de serrure 3. 



  La résistance que l'étançon oppose à la pression des terrains est ainsi rapidement augmentée jusqu'à une valeur maximum déterminée. Lorsque l'étançon intérieur a parcouru en direc- tion du bas une course qui correspond à la distance a pour que l'étrier 5 repose sur.le bord supérieur de la poche de serrure 3, l'étrier 5 est soulevé et écarté de sa position oblique, l'effet da coincement réalisé entre cet étrier et l'étançon intérieur 1 est   supprimé   et par conséquent l'accou- plement entre l'étançon intérieur 1 et le coin 4 est supprimé. 



  S'il faut retirer l'étançon, on desserre le dispositif de serrage de la butée d'appui 7 de sorte que l'effet de coin- cement exercée par le coin 4 sur l'étançon intérieur 1 est   supprimé.   Dans l'intervalle a, on peut également disposer entre l'étrier 5 et le bord supérieur de la poche de serrure 3 ou une autre butée, un ressort qui soulevé l'étrier après le desserrage de la serrure. Un tel ressort, relativement faible de préférence, peut, éventuellement, être mis en ac- tion sur la face inférieure du coin 4. 



   On conçoit que l'ensemble de la construction, de même que la distance a, peuvent recevoir des dimensions telles que le desserrage de l'accouplement entre l'étançon intérieur 1 et le coin 4 ne se produise qu'à un moment où le coin 4 a déjà suffisamment serré l'étançon intérieur 1 dans la poche de serrure et que par conséquent l'étançon intérieur 1 continue alors de s'enfoncer sans le   coin 4   dans l'étançon inférieur 2 lorsque la charge exercée par la roche sur cet étançon a atteint une valeur élevée.

   On peut alors donner à la distance 

 <Desc/Clms Page number 6> 

      la même valeur qu'à la distance b, ou bien on peut aussi donner à la   distance h   une valeur légèrement supérieure à la distance a, pour obtenir qu'après que l'étrier 5 a pris ap- pui sur la poche de serrure 3 et après la suppression de l'ac- couplement du coin 4 avec l'étançon intérieur, le coin 4 parcourt encore un court chemin en direction du bas, jusqu'à ce que sa butée d'arrêt   8   repose sur la butée d'appui 7 ou sur le bord de la poche de serrure 3. 



   Dans l'exemple d'exécution selon la Fig. 2, l'étrier 5 est monté pivotant autour d'un axe 9 disposé dans une bou- tonnière 10 de guidage, et comporte une butée d'appui pi- votante spéciale 11 dans l'étrier 5. L'axe de rotation 9 est donc décalé davantage vers l'extérieur, dans cette forme   d'exécution,   par comparaison avec la figure 1, ce qui permet d'obtenir un   accroissement   de l'effet de coincement entre l'étrier 5 et l'étançon intérieur 1. 



   Dans l'exemple d'exécution selon la Fig. 3, l'axe 9 est disposé en-dessous de l'axe de rotation de la pièce de pression 11. Par ce moyen, on empêche d'une manière certaine l'étrier 5 de sortir par rebondissement de lui-même de sa po- sition oblique et de passer ainsi dans sa position horizontale lorsque la force qui s'exerce sur lui atteint une valeur éle- vée, . Un tel rebondissement est impossible lorsqu'on donne à l'étrier 5 la forme d'un levier coudé courue dans la figure 3. 



  Il est toutefois possible également d'intercaler un levier coudé spécial entre l'axe de rotation 9 et la pièce de pression 11, ce levier coudé augmentant la pression de coincement de la pièce 11 de pression contre l'étançon intérieur 1. 



   La Fig. 4 représente un exemple d'exécution selon l'invention dans lequel l'étrier 5 a la forme d'un fer rond et repose librement sur le coin 4. Dans cette forme   d'exécu-   tion particulièrement simple de l'invention, les effets dé- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 crits en regard de la Fig. 1 se produisent également. 



   Dans l'exemple d'exécution selon la Fig. 5, une pla- que de frottement 12 est reliée par une articulation à l'é- trier 5, cette plaque étant à son tour entraînée vers le bas par l'étançon intérieur 1 et amenant ainsi l'étrier 5 d'une façon sûre dans la position oblique par rapport   a l'étançon   intérieur 1. En-dessous de la plaque de frottement 12, on peut de nouveau disposer dans l'intervalle a un ressort qui soulève la plaque de frottement 12 après desserrage de la butée d'appui 7 quand on retire l'étançon, et qui fait sor- tir l'étrier 5 de sa position oblique par rapport à l'étançon intérieur 1. 



   L'invention n'est toutefois épuisée en aucune façon par les exemples d'exécution représentés et décrits. Le principe qui est à sa base et qui consiste à obtenir l'entraî- nement d'un coin par l'étançon intérieur à l'aide d'un disposi- tif d'accouplement qu'on desserre après une course d'enfonce- ment déterminée peut encore être réalisé et mis en oeuvre de façons très différentes. 



   Les différents exemples d'exécution peuvent aussi être combinés les uns avec les autres en totalité ou en partie et être modifiés dans le détail. Il est par exemple possible également de faire attaquer l'étrier 5, en donnant une forme correspondante à la serrure 3 de l'étançon non par appui sur le bord supérieur du coin 4 a mouvement de glissement,   mais,   par exemple, dans le milieu du coin 4.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Mine prop
The present invention relates to an iron mine prop in which the internal prop is placed under the action of a wedge that can move by translation for example in a fixed lock pocket and drives this wedge over part of its downhill stroke inside the lower stanchion. By driving this sliding wedge, there must be a rapid increase in the resistance of the prop to deflection as the inner prop sinks into the lower prop under the action. pressure from the field.

   As soon as the prop has reached its maximum application pressure in the lock, the further drive of the wedge must instead cease and the inner prop must go alone inside 1 / lower prop.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   In mine props of this type known heretofore, the driving of the wedge with sliding motion by the sinking stanchion takes place by the fact that the friction between the prop. inside and the wedge increased relative to the frictional resistance that the back of the wedge encountered in the lock pocket. Attempts were made to obtain this result in particular by providing the wedges with added wedges which had a high coefficient of friction.



  On the other hand, attempts have been made to ensure the drive of the wedge by the internal strut by making use, on the back of the wedge, of a grease or a rolling device. But all of these known embodiments have the drawback that one still could not get real certainty about the drive of the wedge by the inner strut, and often the inner strut is was already sinking into 1 lower strut without the wedge before the tightening application was achieved under high force as required.



   The invention relates to a two-part iron mine prop, in which the inner prop drives a wedge with sliding motion on part of its driving stroke in the lower prop, and it essentially consists of: that the wedge is connected to the inner strut by an automatically disengageable coupling device.



   In this way, it is possible to obtain that the inner strut first of all drags the wedge in its course until, after a determined driving-in stroke, it is sufficiently blocked by the wedge. In this position, the prop has reached the desired maximum resistance, and at this point the coupling between the wedge and the interior prop is disengaged, so that the interior prop can continue to sink into the exterior prop. by overcoming a re-

 <Desc / Clms Page number 3>

   resistance which remains practically constant.



   The principle of the present invention can be realized in the most different ways. Thus, for example, an additional load can be applied to the wedge by means of a ring or stirrup which surrounds the inner strut and which is executed in the manner of a pivoting stirrup or a wedging stirrup. . The wedging effect specific to the stirrup can, according to the invention, be transmitted as an additional force to the wedge (with sliding movement) which adheres to the internal strut, for example by the effect of friction and which must be dragged along in its course by the internal stanchion.

   By this way. we obtain that the internal strut now drives the wedge imperatively until after a determined stroke, it is sufficiently blocked by the wedge. In this position, the transmission force of the caliper at the wedge is automatically suppressed by the fact that the caliper rests on the lock or on a special stopper and therefore cannot be driven further, since the fact that it abandons its oblique position with respect to the internal strut it eliminates its wedging action.



   The stirrup itself can, according to the invention, be executed in different ways. This is how it is possible, for example, to give it the shape of what is called a "neck support" (nackentrëger), which provides an automatic jamming effect when it is placed obliquely or when it is placed at an angle. rotates. On the other hand, it is also possible to place the caliper under the influence of a clamping device, for example an eccentric, by means of which it is made to pass into the clamping position, in at the same time as, by loosening this locking device, it is possibly disengaged. In general, it is possible, within the framework of the present invention,

 <Desc / Clms Page number 4>

 to give a varied shape to the automatic coupling between the inner prop and the wedge with sliding motion.



  Some of these embodiments will be described below with reference to the accompanying drawings in which the invention is represented schematically by some examples of execution of a coupling executed in the form of a yoke.



   In Figures 1 to 5, the device which is the object of the present invention is represented by five embodiments seen in the form of longitudinal sections of a mine prop.



   The interior stanchion 1 with preferably parallel walls can be moved by translation inside the lower stanchion 2 and can be wedged in the lock pocket 3.



  Inside the lock pocket 3 is arranged a wedge 4 which is connected by an articulation to a stirrup 5. Between the inner yoke 1 and the wedge 4, it is possible to place in the usual way a wedge 6 comprising a high coefficient of friction. The wedge 4 is applied, in the lock pocket 3, against the oblique face of a stop 7, and this stop can, to allow the withdrawal of the prop, be executed so as to be mobile and be located for example under the action (a device for clamping a wedge, an eccentric or the like.

   By maneuvering this clamping device, it is possible, for example, to apply the stop 7, for the establishment of the prop, with force in the direction of the wedge 4 or of the internal prop 1, or else, to per - remove the prop, loosen this device Between the upper edge of the lock pocket 3 and the bracket 5 there is a gap a, and between a stop 8 and the support stop 7 a distance b . The operating mode of the mine prop shown is as follows.

   When it is driven into the lower strut, the inner strut 1 first drives the stirrup 5 which thereby occupies a position.

 <Desc / Clms Page number 5>

 Oblique sition of the kind, roughly, of that which is represented and thus acts retort what is called a "neck support" .. The stirrup 5 therefore forces the wedge 4 to descend with the inner strut 1 and thus wedging the inner strut 1 more and more strongly in the lock pocket 3.



  The resistance that the prop opposes to the pressure of the ground is thus rapidly increased up to a determined maximum value. When the inner strut has traveled in a downward direction a course corresponding to the distance a for the stirrup 5 to rest on the upper edge of the lock pocket 3, the stirrup 5 is lifted and removed from its position. oblique position, the wedging effect produced between this stirrup and the inner strut 1 is eliminated and consequently the coupling between the inner strut 1 and the wedge 4 is eliminated.



  If the prop has to be removed, the clamping device of the support stop 7 is released so that the wedging effect exerted by the wedge 4 on the inner prop 1 is eliminated. In the interval a, it is also possible to place between the bracket 5 and the upper edge of the lock pocket 3 or another stop, a spring which raises the bracket after releasing the lock. Such a spring, preferably relatively weak, can optionally be brought into action on the underside of the wedge 4.



   It is understood that the whole construction, as well as the distance a, can accommodate dimensions such that the loosening of the coupling between the inner strut 1 and the wedge 4 only occurs when the wedge 4 has already sufficiently tightened the inner strut 1 in the lock pocket and therefore the inner strut 1 then continues to sink without the wedge 4 into the lower strut 2 when the load exerted by the rock on this strut has reached a high value.

   We can then give the distance

 <Desc / Clms Page number 6>

      the same value as at the distance b, or we can also give the distance h a value slightly greater than the distance a, to obtain that after the caliper 5 has taken support on the lock pocket 3 and after removing the coupling of the wedge 4 with the inner strut, the wedge 4 follows a short path further downwards, until its stop 8 rests on the support stop 7 or on the edge of the lock pocket 3.



   In the example of execution according to FIG. 2, the caliper 5 is mounted to pivot about an axis 9 arranged in a guide buttonhole 10, and comprises a special pivoting bearing stop 11 in the caliper 5. The axis of rotation 9 is therefore shifted more towards the outside, in this embodiment, by comparison with FIG. 1, which makes it possible to obtain an increase in the wedging effect between the stirrup 5 and the internal strut 1.



   In the example of execution according to FIG. 3, the axis 9 is disposed below the axis of rotation of the pressure piece 11. By this means, the caliper 5 is definitely prevented from coming out by rebounding itself from its po - oblique position and thus pass into its horizontal position when the force exerted on it reaches a high value,. Such a rebound is impossible when giving the caliper 5 the shape of an elbow lever run in Figure 3.



  However, it is also possible to insert a special angled lever between the axis of rotation 9 and the pressure piece 11, this angled lever increasing the wedging pressure of the pressure piece 11 against the inner strut 1.



   Fig. 4 shows an exemplary embodiment according to the invention in which the stirrup 5 has the shape of a round iron and rests freely on the wedge 4. In this particularly simple embodiment of the invention, the effects of-

 <Desc / Clms Page number 7>

 written with reference to FIG. 1 also occur.



   In the example of execution according to FIG. 5, a friction plate 12 is connected by a hinge to the stirrup 5, this plate in turn being driven downwards by the inner strut 1 and thus bringing the stirrup 5 in a secure manner. in the oblique position with respect to the internal strut 1. Below the friction plate 12, a spring can again be placed in the gap which lifts the friction plate 12 after loosening the bearing stop 7 when the strut is removed, and which pulls the stirrup 5 out of its oblique position with respect to the internal strut 1.



   The invention is however not exhausted in any way by the exemplary embodiments shown and described. The principle which is at its basis and which consists in obtaining the drive of a wedge by the internal strut using a coupling device which is released after a driving stroke. However, this can still be done and implemented in very different ways.



   The individual execution examples can also be combined with one another in whole or in part and be modified in detail. It is for example also possible to engage the stirrup 5, by giving a corresponding shape to the lock 3 of the prop not by resting on the upper edge of the wedge 4 has sliding movement, but, for example, in the middle corner 4.

 

Claims (1)

RESUME Etançon de mine en fer en deux pièces dans lequel l'étançon intérieur entraîne un coin sur une partie de sa course d'enfoncement dans l'étançon inférieur, caractérisé par tout ou partie des dispositions suivantes, utilisées <Desc/Clms Page number 8> séparément ou en combinaison : 1 ) le coin est relié à l'étançon intérieur par un dispositif d'accouplement se débrayant automatiquement; 2 ) l'accouplement se compose d'un dispositif de liai- son à coincement dont l'effet de coincement par rapport à l'étançon intérieur est interrompu après une course déterminée de l'étançon intérieur; 3 ) l'accouplement se compose d'un étrier attaquant l'étançon intérieur; 4 ) l'étrier se compose d'un anneau ou de joues articu- lées ; ABSTRACT Two-piece iron mine prop in which the inner prop drives a wedge along part of its driving stroke into the lower prop, characterized by all or some of the following arrangements used <Desc / Clms Page number 8> separately or in combination: 1) the wedge is connected to the inner strut by an automatically disengaging coupling device; 2) the coupling consists of a wedging connection device, the wedging effect of which with respect to the inner prop is interrupted after a determined stroke of the inner prop; 3) the coupling consists of a yoke attacking the inner strut; 4) the stirrup consists of a ring or articulated cheeks; 5 ) l'étrier est exécuté sous la forme d'un organe dit "support à nuque" (nackentrager); 6 ) l'étrier est muni d'un dispositif supplémentaire à coincement; 7 ) l'étrier repose librement sur la face supérieure du coin; 8 ) l'étrier est relié au coin d'une manière articulée; 9 ) l'axe de l'étrier est décalé vers l'extérieur; 10 ) l'axe de rotation de l'étrier est disposé en-dessous du point où il attaque l'étançon intérieur; 11 ) des moyens spéciaux, par exemple, des leviers coudés ou des éléments analogues, servent à accroître l'effet de coincement réalisé entre l'étançon intérieur et l'étrier; 5) the stirrup is executed in the form of a so-called "neck support" member (nackentrager); 6) the caliper is fitted with an additional wedging device; 7) the caliper rests freely on the upper face of the wedge; 8) the stirrup is connected to the wedge in a hinged manner; 9) the caliper axis is offset outward; 10) the axis of rotation of the stirrup is placed below the point where it attacks the inner strut; 11) special means, for example angled levers or the like, serve to increase the wedging effect achieved between the inner strut and the stirrup; 12 ) l'étrier de coincement est entraîné par l'étançon intérieur d'une quantité déterminée en direction du bas et s'applique alors contre une butée d'appui ménagée sur la ser- rure de l'étançon, ce qui l'empêche de continuer de descendre ; 13 ) la course de descente de l'étrier de coincement par rapport au coin à mouvement de glissement est interrompue quand la force de coincement avec laquelle le coin serre l'é- tançon intérieur atteint une valeur déterminée. 12) the wedging stirrup is driven downwards by the inner strut by a determined quantity and then rests against a support stop provided on the lock of the strut, which prevents it to continue to descend; 13) The downward travel of the wedge with respect to the wedge with sliding motion is interrupted when the wedging force with which the wedge grips the inner leg reaches a determined value.
BE485853A 1948-04-22 1948-11-17 mine prop BE485853A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR1008513T 1948-04-22

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE485853A true BE485853A (en) 1949-05-17

Family

ID=9567398

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE485853A BE485853A (en) 1948-04-22 1948-11-17 mine prop

Country Status (3)

Country Link
BE (1) BE485853A (en)
FR (1) FR1008513A (en)
GB (1) GB670287A (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
CN116145815B (en) * 2023-03-22 2023-09-01 兰州有色冶金设计研究院有限公司 Reinforced ice frame structure and construction method

Also Published As

Publication number Publication date
FR1008513A (en) 1952-05-19
GB670287A (en) 1952-04-16

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2508539A1 (en) PERFORATOR HAMMER FOR ROTATION DRILLING AND PERCUSSION DRILLING
WO1995019904A1 (en) Improved arm for automatically guiding a road vehicle along a guide rail
FR2536125A1 (en) DEVICE FOR MAKING THE STROKE OF A HYDRAULIC CLUTCH UNIFORM, ESPECIALLY OF A MOTOR VEHICLE
BE485853A (en) mine prop
CH349911A (en) Safety ski binding
WO1992014674A1 (en) Spacing or lifting device
EP0609176B1 (en) Coupling device for coupling an implement to a back-hoe arm
CA1038175A (en) Teles-copic mine prop cap
FR2679581A1 (en) LOCKING DEVICE FOR ASSEMBLING SCAFFOLDING.
BE485914A (en)
FR3032432B1 (en) &#34;DEVICE FOR LOCKING THE DEVICE FOR HOLDING THE BAG OF A BIN&#34;
CH656319A5 (en) SECURITY FIXING FOR SKIING.
BE475055A (en)
FR2845305A1 (en) Tool driving hammer consists of solid tube, supporting mass, inserted in hollow tube located in upper part of devices to be forced into ground, hollow tube closed at lower end by stop plate
FR2739127A1 (en) Window fastening with top and bottom catches
FR2658576A2 (en) Device for adjusting the friction between contacting mechanical components in apparatus with fluid movement
FR2743794A3 (en) SAFETY DEVICE FOR FOUR WHEEL JACK
BE491569A (en)
BE466936A (en)
FR2588896A1 (en) Device for opening manhole covers placed at ground level, particularly for sewer-inspection manholes
BE505173A (en)
FR3092960A1 (en) Soil working device with deactivatable locking stop
CA2319682A1 (en) Safety mechanism in a motorised device for opening and closing a vehicle sliding door
BE509749A (en)
CH224113A (en) Detachable trainer device for climbing rope.