BE486440A - - Google Patents

Info

Publication number
BE486440A
BE486440A BE486440DA BE486440A BE 486440 A BE486440 A BE 486440A BE 486440D A BE486440D A BE 486440DA BE 486440 A BE486440 A BE 486440A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sheet
cells
panel
panel according
molding
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE486440A publication Critical patent/BE486440A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A23FOODS OR FOODSTUFFS; TREATMENT THEREOF, NOT COVERED BY OTHER CLASSES
    • A23GCOCOA; COCOA PRODUCTS, e.g. CHOCOLATE; SUBSTITUTES FOR COCOA OR COCOA PRODUCTS; CONFECTIONERY; CHEWING GUM; ICE-CREAM; PREPARATION THEREOF
    • A23G3/00Sweetmeats; Confectionery; Marzipan; Coated or filled products
    • A23G3/02Apparatus specially adapted for manufacture or treatment of sweetmeats or confectionery; Accessories therefor
    • A23G3/0236Shaping of liquid, paste, powder; Manufacture of moulded articles, e.g. modelling, moulding, calendering
    • A23G3/0252Apparatus in which the material is shaped at least partially in a mould, in the hollows of a surface, a drum, an endless band, or by a drop-by-drop casting or dispensing of the material on a surface, e.g. injection moulding, transfer moulding
    • A23G3/0268Moulds
    • A23G3/0273Moulds of plastic or elastomeric material, or plastic or elastomer coated moulds

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Polymers & Plastics (AREA)
  • Confectionery (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Ustensile en forme de feuille de caoutchouc alvéolée pour mouler les bonbons. 



   Cette invention concerne les ustensiles formés de feuilles alvéolées permettant de mouler les bonbons ou les produits d.e confiserie en tous genres qui ont besoin   d'être   coulés dans des moules sous forme liquide, puis démoulés quand ils se sont suffisamment figés pour subir les manipulations ou les traitements ultérieurs. 



   La seule façon connue à l'heure actuelle de fabriquer des bonbons à la crème mous consiste à introduire la crème ou plus généralement le liquide soit à la main, soit à la machine dans des moules en amidon. Or cet emploi d'amidon est criticable à divers égards et possède plusieurs inconvénients.

   Par contre, les moules servant à couler les crèmes possédant une certaine tenue et les produits cristallisés peuvent être constitués par une matière flexible telle par exemple que des feuilles de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 caoutchouc présentant des alvéoles ayant toute forme ou grandeur désirée et dans lesquelles la crème ou le liquide est introduit à la main ou à la machine, le démoulage de la matière après qu'elle a pris entièrement ou partiellement étant opéré en renversant le panneau ou la feuille de caoutchouc sur un plateau ou une table, puis en ployant ou tordant sur elle-même cette feuille, de façon que les contenus des alvéoles de moulage tombent   d'eux-mêmes.   



  Cette façon de procéder n'est guère satisfaisante surtout quand on est amené à manipuler des feuilles ou panneaux de caoutchouc d'assez grande dimension c'est-à-dire présentant un grand nombre d'alvéoles de moulage. En effet, il est difficile de manipuler ces feuilles ou panneaux de caoutchouc dans des conditions telles que la torsion qui est nécessaire pour faire sortir des alvéoles tous les bonbons qui viennent d'y être moulés n'abîmeras certains de ceux-ci au cours de cette torsion et de l'enlèvement qui y fait suite. 



   La caractéristique de l'invention consiste à donner à ces feuilles ou panneaux flexibles pourvus des alvéoles de moulage une construction telle que l'enlèvement des bonbons qui y sont contenus soit considérablement facilité et puisse être exécuté sans aucun risque d'endommagement des bonbons ou produits analo- gues quelles que soient les dimensions des feuilles ou panneaux flexibles en question et le nombre des alvéoles de moulage qui y sont ménagées. 



   Conformément à l'invention, des alvéoles de moulage capables d'être séparées, autrement dit disjointes sont aménagées dans un panneau ou une feuille de matière flexible tel par exemple que du caoutchouc. Cette matière peut avoir un caractère lui permettant de maintenir les alvéoles de moulage à l'état non disjoint grâce à sa propre flexibilité ou bien la feuille ou le panneau flexible peut être monté amoviblement dans un cadre ou plateau apte à maintenir les alvéoles à l'état non disjoint. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Dans le dessin annexé : - 
La fig. 1 est une vue en coupe d'un panneau présentant un certain nombre d'alvéoles de moulage de bonbons, établi sui- vant l'invention. 



   La fige 2 est une vue en plan de ce panneau. 



   La fig. 3 est une vue en coupe d'un pareil panneau à alvéoles de moulage, celles-ci traversant de part en part le panneau qui est pourvu d'un fond rapporté. 



   La fig. 4 est une vue semblable à la fig. 3 montrant le fond rapporté muni de dépressions complétant les alvéoles de   moulage.   



   La fig. 5 est une vue en plan des deux éléments consti- tutifs d'un panneau à alvéoles de moulage, ces deux éléments pouvant être ponctionnés par des tirants ou des entretoises. 



   La fig. 6 est une vue en plan d'un panneau à alvéoles de moulage formé de plusieurs éléments pouvant être réunis de cette manière. 



   Comme représenté dans les figs. 1 et 2, le panneau ou la feuille flexible A constitué par du caoutchouc ou une matière équivalente présente un certain nombre d'alvéoles de moulage B ayant le profil requis selon les bonbons ou autres   produits   à mouler   dedans.   Ces alvéoles B s'étendent   aux   une partie seulement de l'épaisseur du panneau A et peuvent présenter d.iverses configurations en section droite. Quelques-unes sont montrées à titre d'exemples dans la fig. 2. 



   Le panneau 1 est pourvu   d'un   certain nombre de fentes C obtenues par découpage ou par moulage et qui traversent chaque rangée d'alvéoles de moulage B, de préférence en leur milieu ou à peu près en leur milieu, ces fentes s'étendant jusqu'à une faible distance du bord du panneau A où elles aboutissent à des trous D qui traversent le panneau de part en part comme le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

      montre la fig.   1.   Chacune des extrémités du panneau A est pourvue avantageusement bien que pas nécessairement d'une partie en retrait E qui facilite sa   préhension.   Le   panneau il   peut être      placé sur un cadre qui obture les fentes C.

   Ces dernières peuvent aussi demeurer normalement fermées grâce à la nature de la matière dont, est fait le panneau A ou bien grâce à un support formant fondation non fendu qui peut être réuni au panneau A par vulcanisation ou par collage. 



   Dans la variante de construction que montre la fig. 3, les alvéoles de moulage B traversent le panneau A de part en part et sont obturées à la partie inférieure par un fond rapporté F qui peut être maintenu en place relativement à ce panneau du fait qu'il est engagé en même temps que lui dans le cadre de support et de maintien. 



   Dans l'autre variante de construction qui est représentée dans la fig. 4, le fond rapporté F présente des creusures G formant les prolongements des alvéoles de moulage B et pouvant avoir n'importe quelle configuration ornementale. Au lieu que le panneau A soit établi en une seule pièce et fendu comme il vient d'être indiqué, il peut être formé de plusieurs bandes H, Hl dont chacune comprenne une rangée de moitiés ou de fractions d'alvéoles de moulage comme le montrent   le     figs.   5 et   6 .   Chacune des bandes H, Hl formant les éléments du panneau A peut présenter à chacune de ses extrémités des trous J à ressauts intérieurs livrant passage à des   boulons E   garnis d'écrous et destinés à solidariser ces divers éléments. 



   Des boulons rapportés de faible longueur et des écrous peuvent être utilisés pour fonctionner chaque paire d'éléments tels que H, H1. On peut aussi prévoir à chaque extrémité un seul boulon allongé pour fonctionner tous les éléments constitutifs du panneau. Des boulons ou des fils métalliques intermédiaires peuvent être utilisés si -besoin est. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

      



   A titre de variante, les éléments constitutifs du panneau peuvent être réunis les uns aux autres par collage à leurs extrémités sans faire appel à des boulons. En pareil cas, des trous semi-circulaires peuvent être pratiqués dans les éléments près de leurs extrémités, ces trous ayat le   même rôle   que les trous D. 



   Si les éléments sont fonctionnes à l'aide de boulons, de tiges ou de fils métalliques et utilisés avec un plateau, ces boulons ou ces fils métalliques peuvent faire saillie au   delà   des cotés ou des extrémités du plateau quand lesdits éléments sont placés dedans, de telle sorte que quand on retourne le plateau et   qu' on   l'enlève des éléments, des derniers puissent être séparés le long des fils métalliques pour permettre aux bonbons de tomber d'eux-mêmes des alvéoles et que, quand les éléments en question sont guidés, on puisse les saisir en prenant en main les extrémités saillantes des fils métalliques et en les remettant en place dans le plateau en vue d'un autre remplissage. 



   Les extrémités des fils métalliques peuvent être munies de têtes ou bien peuvent être rabattues ou autrement établies pour les empêcher de sortir des trous. Les côtés et le fond du panneau peuvent être munis de canaux de passage de l'air. 



   Grâce à la facilité avec laquelle les bonbons ou plus généralement les produits de confiserie peuvent être démoulés, il n'est pas nécessaire de les laisser séjourner dans les alvéoles de moulage assez longtemps pour que leur matière constitutive se fige. En effet, leur démoulage peut être effectué en sécurité même quand ils n'ont pris que très légèrement c'est-à-dire quand ils se trouvent dans un état qui ne permettrait pas leur enlèvement de moules inséparables ménagés dans une feuille ou un panneau de caoutchouc.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Honeycomb rubber sheet-shaped utensil for molding candies.



   This invention relates to utensils formed from blistered sheets for molding sweets or confectionery products of all kinds that need to be poured into molds in liquid form, then unmolded when they are sufficiently set to undergo handling or subsequent treatments.



   The only way known at the present time to make soft cream candies consists in introducing the cream or more generally the liquid either by hand or by machine into starch molds. However, this use of starch is open to criticism in various respects and has several drawbacks.

   On the other hand, the molds used to pour the creams having a certain hold and the crystallized products can be constituted by a flexible material such as, for example, sheets of

 <Desc / Clms Page number 2>

 rubber having cells having any shape or size desired and in which the cream or the liquid is introduced by hand or by machine, the release of the material after it has set fully or partially being operated by overturning the panel or rubber sheet on a tray or table, then by folding or twisting this sheet on itself, so that the contents of the molding cells fall by themselves.



  This way of proceeding is not very satisfactory, especially when one has to handle sheets or panels of rubber of relatively large size, that is to say having a large number of molding cells. In fact, it is difficult to handle these rubber sheets or panels under conditions such as the twisting which is necessary to remove from the cells all the candies which have just been molded therein will not damage some of them during that twist and the removal that follows it.



   The characteristic of the invention consists in giving these flexible sheets or panels provided with the molding cells a construction such that the removal of the candies contained therein is considerably facilitated and can be carried out without any risk of damaging the candies or products. the same whatever the dimensions of the flexible sheets or panels in question and the number of molding cells formed therein.



   According to the invention, molding cells capable of being separated, in other words disjoint, are provided in a panel or a sheet of flexible material such as for example rubber. This material may have a character enabling it to maintain the molding cells in the non-disjointed state thanks to its own flexibility, or else the flexible sheet or panel may be removably mounted in a frame or tray capable of maintaining the cells in the non-disjoint state.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In the attached drawing: -
Fig. 1 is a cross-sectional view of a panel showing a number of candy molding cells made in accordance with the invention.



   Figure 2 is a plan view of this panel.



   Fig. 3 is a sectional view of such a panel with molding cells, the latter passing right through the panel which is provided with an attached bottom.



   Fig. 4 is a view similar to FIG. 3 showing the attached bottom provided with depressions completing the molding cells.



   Fig. 5 is a plan view of the two constituent elements of a molding cell panel, these two elements being able to be punctured by tie rods or by spacers.



   Fig. 6 is a plan view of a mold cell panel formed of several elements which can be joined in this manner.



   As shown in figs. 1 and 2, the flexible panel or sheet A made of rubber or an equivalent material has a number of molding cells B having the required profile according to the candies or other products to be molded therein. These cells B extend to only a part of the thickness of the panel A and can have various configurations in cross section. Some are shown by way of example in fig. 2.



   The panel 1 is provided with a number of slots C obtained by cutting or by molding and which pass through each row of molding cells B, preferably in their middle or roughly in their middle, these slots extending as far as 'at a small distance from the edge of panel A where they end in holes D which pass right through the panel like the

 <Desc / Clms Page number 4>

      shows fig. 1. Each of the ends of the panel A is advantageously provided although not necessarily with a recessed portion E which facilitates its gripping. The panel can be placed on a frame which closes the slots C.

   The latter can also remain normally closed thanks to the nature of the material from which the panel A is made or else thanks to a support forming an unslit foundation which can be joined to the panel A by vulcanization or by gluing.



   In the construction variant shown in FIG. 3, the molding cells B pass right through panel A and are closed off at the lower part by an added base F which can be held in place relative to this panel because it is engaged at the same time as it in the support and support frame.



   In the other variant construction which is shown in FIG. 4, the added base F has recesses G forming the extensions of the molding cells B and can have any ornamental configuration. Instead of the panel A being made in one piece and split as just indicated, it can be formed from several strips H, H1 each of which comprises a row of molding cell halves or fractions as shown. figs. 5 and 6. Each of the bands H, Hl forming the elements of the panel A may have at each of its ends holes J with internal projections providing passage for bolts E fitted with nuts and intended to secure these various elements.



   Short length inserts and nuts can be used to operate each pair of items such as H, H1. It is also possible to provide at each end a single elongated bolt to operate all the constituent elements of the panel. Bolts or intermediate metal wires can be used if necessary.

 <Desc / Clms Page number 5>

      



   As a variant, the constituent elements of the panel can be joined together by gluing at their ends without using bolts. In such a case, semicircular holes can be made in the elements near their ends, these holes have the same role as the D holes.



   If the elements are operated by bolts, rods or wire and used with a tray, these bolts or these metal wires may protrude beyond the sides or ends of the tray when said elements are placed in, from so that when the tray is turned over and removed from the elements, the latter can be separated along the metal wires to allow the candies to fall by themselves from the cells and that, when the elements in question are guided, they can be grasped by taking in hand the projecting ends of the metal wires and putting them back in place in the tray for another filling.



   The ends of the wires may be provided with heads or may be folded down or otherwise set to prevent them from coming out of the holes. The sides and the bottom of the panel can be provided with air passage channels.



   Thanks to the ease with which sweets or more generally confectionery products can be unmolded, it is not necessary to leave them to stay in the molding cells long enough for their constituent material to set. Indeed, their release can be carried out in safety even when they have taken only very lightly, that is to say when they are in a state which would not allow their removal from inseparable molds formed in a sheet or a panel. of rubber.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1.- Feuille ou panneau en matière flexible telle par exemple que du caoutchouc et présentant des alvéoles de moulage de bonbons ou produits de confiserie du type spécifié, caractérisé en ce que les alvéoles de moulage peuvent être séparées c'est-à-dire dis- jointes. CLAIMS 1.- Sheet or panel of flexible material such as for example rubber and having molding cells for sweets or confectionery products of the specified type, characterized in that the molding cells can be separated, that is to say dis - attached. 2.- Feuille ou panneau à alvéoles suivant la revendication 1, caractérisé en ce que sa matière constitutive est de caractère tel qu'elle maintienne les alvéoles à l'état non disjoint grâce à sa propre flexibilité. 2.- Sheet or cell panel according to claim 1, characterized in that its constituent material is of such a character that it maintains the cells in the non-disjointed state thanks to its own flexibility. 3.- Feuille ou panneau à alvéoles suivant les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que cette feuille ou ce panneau est monté amoviblement dans un cadre apte maintenir les alvéoles de moulage à l'état non disjoint. 3.- Sheet or cell panel according to claims 1 and 2, characterized in that this sheet or this panel is removably mounted in a frame capable of maintaining the molding cells in the non-disjointed state. 4.- Feuille ou panneau suivant l'une quelconque des re- vendications précédentes caractérisé en ce qu'il présente une ou plusieurs rangées d'alvéoles de moulage fendues* 5. - Feuille ou panneau suivant la revendication 4; carac- térisé en ce que les fentes qui permettent de disjoindre les alvéoles de moulage aboutissent à des trous traversant de part en part cette feuille ou ce panneau de sa face supérieure à sa face inférieure dans le voisinage de ses extrémités. 4.- Sheet or panel according to any one of the preceding claims characterized in that it has one or more rows of split molding cells * 5. - Sheet or panel according to claim 4; characterized in that the slots which make it possible to separate the molding cells end in holes passing right through this sheet or this panel from its upper face to its lower face in the vicinity of its ends. 6.- Feuille ou panneau suivant l'une quelconque des revendications précédentes caractérisé en ce qu'il est muni à chacune de ses extrémités d'une partie de moindre épaisseur. 6.- Sheet or panel according to any one of the preceding claims characterized in that it is provided at each of its ends with a portion of lesser thickness. 7.- Feuille ou panneau suivant l'une quelconque des re- vendications précédentes caractérisé par un fond rapporté qui obture la partie inférieure des alvéoles de moulage, ce fond pouvant être muni ou pourvu de dépressions formant les prolonge- ments des alvéoles. <Desc/Clms Page number 7> 7. A sheet or panel according to any one of the preceding claims characterized by an attached base which closes the lower part of the molding cells, this base possibly being provided or provided with depressions forming the extensions of the cells. <Desc / Clms Page number 7> 8. - Feuille ou panneau suivant l'une quelconque des reven- dications précédentes caractérise en ce qu'il est muni d'un support non fendu constitué par une matière flexible qui peut être réunie à lui par vulcanisation ou bien par collage. 8. - Sheet or panel according to any one of the preceding claims, characterized in that it is provided with an unslit support consisting of a flexible material which can be joined to it by vulcanization or else by gluing. 9. - Feuille ou panneau constituant une variante de réalisation de l'invention et constitué par plusieurs éléments en forme de bandes dont chacun comprend une rangée de moitiés ou de fractions d'alvéoles de moulage, des moyens étant prévus pour solidariser les extrémités de ces éléments et pour permettre aux parties des alvéoles de pouvoir être disjointes. 9. - Sheet or panel constituting an alternative embodiment of the invention and consisting of several elements in the form of strips each of which comprises a row of halves or fractions of molding cells, means being provided for securing the ends of these elements and to allow the parts of the cells to be able to be separated.
BE486440D BE486440A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE486440A true BE486440A (en)

Family

ID=132108

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE486440D BE486440A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE486440A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1051338B1 (en) Case for products such as moist wipes
FR2513601A1 (en) EGG BOARD WITH MULTIPLE ROWS
EP2068665B1 (en) Food preparation device
BE486440A (en)
EP0683035B1 (en) Method for obtaining parts for cardboard containers or similar materials and parts so obtained
EP0511371B1 (en) Method for producing plastic crates or the like by assembling extruded shaped sections
FR2827739A1 (en) MOLDING PLATE OF FOOD PRODUCTS
CA1176109A (en) Beehive frame and its foundation
BE505752A (en)
BE1001119A7 (en) Disposable spoon packaging - has folded plastics spoons packed between two layers of plastics film, perforated for individual dispensing
EP1120356B1 (en) Package for dispensing sheet-like articles one by one
CH453195A (en) Packaging for fragile solid objects
FR2806710A1 (en) Moulded plastic food container has eating implement such as spoon, fork or knife moulded together with it and detachable for use
CH251558A (en) Packaging.
WO2023148164A1 (en) Blank cut for packaging a portion of food
WO1982002643A1 (en) Hive frame and its foundation
BE567554A (en)
FR3095642A3 (en) A plastic container comprising a base and a lid having an integrated utensil
BE546482A (en)
FR2723917A1 (en) Earthenware vessel for containing sliceable food
CH277289A (en) Mat of flexible material, in which rows of molds are provided for the molding of confectionery articles.
FR2787679A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR FORMING MEAT OR FISH FILLETS UNDER PRESSURE
FR2597835A1 (en) Closed package having a slack internal peripheral tie held in a plane parallel to the bottom
FR2786078A3 (en) Carrying device for bottles, including carrier plate with at least one breakthrough open on one side of plate, and at least one handle connected to plate
FR2625727A1 (en) Stackable packing box made of wood or plastic material