BE567554A - - Google Patents

Info

Publication number
BE567554A
BE567554A BE567554DA BE567554A BE 567554 A BE567554 A BE 567554A BE 567554D A BE567554D A BE 567554DA BE 567554 A BE567554 A BE 567554A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
ribs
cell
raised
parallel
end wall
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE567554A publication Critical patent/BE567554A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D5/00Rigid or semi-rigid containers of polygonal cross-section, e.g. boxes, cartons or trays, formed by folding or erecting one or more blanks made of paper
    • B65D5/42Details of containers or of foldable or erectable container blanks
    • B65D5/44Integral, inserted or attached portions forming internal or external fittings
    • B65D5/50Internal supporting or protecting elements for contents
    • B65D5/5028Elements formed separately from the container body
    • B65D5/503Tray-like elements formed in one piece

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Buffer Packaging (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention se rapporte à un produit obtenu par moulage à   p artir. de   pâte à papier pour l'emballage d'articles fragiles de   forme   allongée comme les tubes fluorescents et les articles analogues. 



   Ainsi qu'il a été exposé en détail dans la demande de brevet déposée par la demanderesse aux Etats-Unis d'Amérique sous le n  505.201 le 2 mai 1955, les tubes fluorescents sont généralement emballés en couches superposées disposées à l'intérieur d'une botte. 



  En procédant de cette manière, il convient de prévoir un rembourrage pour chaque tube de façon à éviter le contact des tubes entre eux et aussi le contact direct avec les parois de la 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 boite car la nature fragile des tubes serait cause d'un nombre impressionnant de casses si l'on ne prévoyait pas un tel système de rembourrage. 



   Ce produit de rembourrage se présente en général sous la forme d'une série de feuilles d'emballage obtenues par moulage de pâte à papier et disposées entre les couches successives de tubes. 



  Chacune de ces séries comprend une feuille à chaque extrémité de la couche de tubes et une au milieu. Chaque feuille est pourvue d'une série de cuvettes, chaque cuvette étant construite de façon à étreindre une portion de tube. 



   Comme les tubes fluorescents ont une paire de broches de contact qui dépassent à chaque extrémité et comme il convient également de protéger ces broches des accidents, les feuilles d'em- ballage d'extrémité doivent en outre être pourvues de rainures terminales surélevées dans le prolongement des cuvettes. Ces rainures entourent les broches et leur bord extérieur est en contact avec les parois latérales de la boite. 



   Le type ci-dessus de feuille d'emballage ainsi qu'il a été plus longuement décrit dans la demande précitée, présente cepen- dant un certain nombre d'inconvénients du fait qu'il est réalisé en pâte moulée et ceci en raison du procédé de fabrication des articles en pâte moulée qui consiste à immerger une matrice dans une solution aqueuse de fibres de pâte à papier, puis à retirer la matrice de la solution, en exprimant l'eau pour permettre aux fibres de s'accoler étroitement et de s'interpénétrer et généralement en fixant l'article dans sa forme par pression et/ou par chauffage.

   Du fait que le formage s'effectue sur une matrice sur laquelle l'article se rétrécit en séchant et comme les fibres ont tendance à adhérer d'une façon assez ferme à la surface de la matrice, il est nécessaire pour pouvoir détacher l'article formé de donner aux parois latérales de la matrice une inclinaison légère vers l'intérieur de façon que l'article une fois moulé puisse être détaché sans que le matériau moulé qui est relativement fragile soit déchiré. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Dans le présent type de feuille d'emballage, entre chaque cuvette et les rainures correspondantes, on a prévu une paroi terminale contre laquelle vient buter l'extrémité du tube. Ces parois terminales, du fait qu'elles suivent le contour de la matrice de formage doivent être légèrement relevées et inclinées vers l'extérieur pour les raisons précédemment indiquées. De ce fait lorsque le tube est mis en place dans son   logement,   son extrémité venant en contact avec la paroi terminale., seule la portion périphé- rique inférieure du tube se trouve en contact avec la paroi termi- nale alors que la partie supérieure se trouve légèrement espacée de'la partie supérieure de cette même paroi et de ce fait n'est pas supportée.

   Sous l'action d'une force s'exerçant longitudinalement sur le tube, l'extrémité de celui-ci crève aisément la paroi terminale ou point de contact. L'action continue ou répétée de cette force provoque une continuation de la brisure alors commencée jusqu' à rupture complète lorsque la surface de contact présente une inclinaison rectiligne. 



   C'est un but de la présente invention de remédier aux inconvénients ci-dessus en réalisant une feuille d'emballage pour tubes fluorescents et articles analogues du type ci-dessus dans la-      quelle les parois terminales sont adaptées pour supporter fermement les extrémités des tubes. 



   Un autre but de l'invention est de réaliser une feuille d'emballage du type ci-dessus où les parois terminales ne peuvent être facilement déchirées ou déformées. 



   D'autres buts et avantages de l'invention apparaîtront mieux au cours de la description détaillée qui suit. 



   Au dessin annexé, donné uniquement à titre d'exemple : - la Fig. 1 est une vue fragmentaire d'une botte d'em- ballage en coupe partielle, dans laquelle les feuilles d'emballage faisant partie de la présente invention sont montrées en position d'utilisation; - la Fig. 2 est une vue analogue à la Fig. l, les feuilles 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'emballage étant agencées d'une façon différente; - la Fig. 3 est une vue en plan de la feuille d'emballage des Fig. 1 et 2;   @   - la Fig. 4 est une vue suivant la ligne 4-4 de la Fig.3, 'représentant les tubes en pointillé, une seconde feuille comme à      la Fig. 1 étant aussi représentée en trait pointillé ; - la Fig. 5 est une coupe partielle de détail d'une portion finale de la feuille d'emballage montrant l'extrémité d'un tube en position. 



   On voit à la. Fig. 1 une boite d'emballage 10 dans laquelle sont disposées plusieurs couches de tubes 12. Chaque couche est pourvue de supports formant rembourrage ou de feuilles d'emballage dans sa partie centrale (non visible sur le dessin) de la manière illustrée dans la demande précédemment mentionnée et à chaque extrémité les couches sont disposées entre les feuilles d'emballage 14. Comme indiqué sur la Fig. l, il y a une feuille d'emballage au-dessus et une feuille au-dessous de chaque couche de tubes de façon à envelopper complètement les extrémités des tubes. La feuille du dessus de chaque couche inférieure vient s'appliquer sur la feuille inférieure de la couche immédiatement supérieure. 



   Dans la Fig. 2 l'arrangement général est semblable à celui de la Fig. 1 à cette différence près qu'il n'est utilisé qu'une seule feuille pour chaque couche. Les couches sont agencées de telle sorte qu'une feuille 14 est disposée au-dessous de chaque couche et reste sur le dessus des tubes de la couche immédiatement au-dessous. 



   La configuration particulière des feuilles 14 elles- mêmes est on ne peut mieux illustrée sur les fig. 3, 4 et 5. 



  Comme indiqué, la feuille d'emballage 14 comprend une série d'alvéo- les ou cuvettes allongées 16 séparées par des nervures creuses allongées 18 ayant la forme générale d'un V. Les cuvettes 16 et les nervures 18 se terminent à une extrémité le long de la limite intérieure d'une bordure 20. Cette bordure 20- est légèrement suréle- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 vée par rapport au fond des   cuvettes   et se raccorde avec une série de plages surélevées 22 dont le dessus esb   -plat,   chacune de ces plages   22   étant engagée dans une cuvette. Dans chaque cuvette, la plage 22 est à une certaine distance longitudinale, comme on le voit en 24, d'une autre plage similaire 26.

   A une certaine distance de l'extrémité opposée de chaque plage 26, il y a 'une petite plage finale 28 de même section transversale que les plages 22 et 26, les plages 26 et 28 étant séparées l'une de l'autre en 30. 



   Les nervures 18 sont chacune pourvues d'encoches 32 et 34 alignées latéralement sur les parties 24 et 30 respectivement. Les plages elles-mêmes sont parallèles aux parois latérales 36 et 38, chaque paroi latérale comportant un rebord supérieur s'étendant vers l' extérieur comme indiqué respectivement en 40 et 42, Une série d'encoches, respectivement 44 et   46,   sont ménagées dans chaque rebord 40 et 42 et sont en position décalée par rapport aux encoches des nervures. 



   A l'extrémité de la feuille opposée à. la bordure 20 est prévue une paroi d'extrémité   48   ayant un rebord supérieur 50 s'éten- dant vers l'extérieur. Ce rebord 50 est dans un plan situé au- dessus de la bordure 20 mais en dessous de la, nervure 18 et des parois latérales 36 et 38. De   même   que les nervures 18 et les parois latérales 36 et 38, la paroi 48 est légèrement inclinée vers le haut et vers l'extérieur. De plus ces portions de la paroi d'extrémité qui forment les extrémités des cuvettes individuelles sont légèrement incurvées dans le sens transversal comme indiqué en   5?.   sur les fig. 



  3 et 5. La courbure est étudiée de façon à suivre le contour de l'extrémité d'un tube 54 et à permettre un léger encastrement de cette extrémité.   Comme   les dimensions des cuvettes sont telles que .les tubes s'y ajustent exactement moyennant une légère   pression   élastique, cette pression   s'ajoutant   à 1'encastrement a pour résul- tat que les extrémités des tubes sont supportées de façon sure. 



   Afin de recevoir les broches 56 des tubes, une cavité   arquée 58   est formée dans le rebord 50 en regard avec chaque cuvette 

 <Desc/Clms Page number 6> 

      16. Chacune de ces cavités arquées est définie par deux nervures 60 s'étendant vers le haut et atteignant sensiblement le même niveau que les nervures 18. Au centre de chaque cavité   58,   il y a      une autre nervure 62 qui est sensiblement plus basse que les nervures 60. Les nervures 60 et 62 définissent non seulement les cavités prévues pour le logement des broches, mais encore rai- dissent et renforcent de façon importante ces cavités à l'égard des contraintes longitudinales et latérales.

   Ceci est particulièrement nécessaire en raison des parois   d'extrémité   incurvées qui doivent supporter rigidement les extrémités des tubes. 



   Bien entendu, l'inventionn'est pas limitée au mode d'exécution représenté et décrit, qui n'a été donné qu'à titre d'exemple.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a product obtained by partial molding. pulp for the packaging of fragile elongated articles such as fluorescent tubes and the like.



   As has been detailed in the patent application filed by the Applicant in the United States of America under No. 505.201 on May 2, 1955, fluorescent tubes are generally packaged in superimposed layers arranged inside them. a boot.



  By proceeding in this way, it is advisable to provide a padding for each tube so as to avoid contact between the tubes and also direct contact with the walls of the tube.

 <Desc / Clms Page number 2>

 box because the fragile nature of the tubes would be the cause of an impressive number of breakages if we did not provide such a padding system.



   This stuffing product is generally in the form of a series of wrapping sheets obtained by molding paper pulp and placed between successive layers of tubes.



  Each of these series includes a sheet at each end of the layer of tubes and one in the middle. Each sheet is provided with a series of cuvettes, each cuvette being constructed so as to embrace a portion of tube.



   As fluorescent tubes have a pair of contact pins protruding from each end and since these pins should also be protected from accidents, the end wrapping sheets must additionally be provided with raised end grooves in the extension. cuvettes. These grooves surround the pins and their outer edge is in contact with the side walls of the box.



   The above type of wrapping sheet as has been described at greater length in the aforementioned application, however, has a certain number of drawbacks due to the fact that it is made of molded dough and this because of the process. The manufacture of molded pulp articles which involves immersing a matrix in an aqueous solution of pulp fibers, then removing the matrix from the solution, squeezing out the water to allow the fibers to bond tightly and s 'interpenetrating and generally fixing the article in its shape by pressure and / or by heating.

   Since the forming is carried out on a die on which the article shrinks as it dries and since the fibers tend to adhere quite firmly to the surface of the die, it is necessary in order to be able to peel the article formed to give the side walls of the die a slight inward tilt so that the once molded article can be detached without the molded material which is relatively brittle being torn.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In the present type of wrapping sheet, between each cup and the corresponding grooves, there is provided an end wall against which the end of the tube abuts. These end walls, because they follow the contour of the forming die, must be slightly raised and inclined outwards for the reasons previously indicated. As a result, when the tube is placed in its housing, its end coming into contact with the end wall, only the lower peripheral portion of the tube is in contact with the end wall while the upper part is in contact with the end wall. is slightly spaced from the upper part of the same wall and therefore is not supported.

   Under the action of a force acting longitudinally on the tube, the end of the latter easily bursts the end wall or point of contact. The continuous or repeated action of this force causes a continuation of the breaking then started until complete rupture when the contact surface presents a rectilinear inclination.



   It is an object of the present invention to overcome the above drawbacks by providing a wrapping sheet for fluorescent tubes and the like of the above type in which the end walls are adapted to firmly support the ends of the tubes. .



   Another object of the invention is to provide a wrapping sheet of the above type where the end walls cannot be easily torn or deformed.



   Other objects and advantages of the invention will emerge more clearly from the detailed description which follows.



   In the appended drawing, given only by way of example: FIG. 1 is a fragmentary view of a packaging boot in partial section, in which the wrapping sheets forming part of the present invention are shown in position for use; - Fig. 2 is a view similar to FIG. the leaves

 <Desc / Clms Page number 4>

 packaging being arranged in a different way; - Fig. 3 is a plan view of the packaging sheet of FIGS. 1 and 2; @ - Fig. 4 is a view taken on line 4-4 of FIG. 3, showing the tubes in dotted lines, a second sheet as in FIG. 1 also being represented by a dotted line; - Fig. 5 is a partial sectional detail of a final portion of the wrapping sheet showing the end of a tube in position.



   We see at the. Fig. 1 a packaging box 10 in which are arranged several layers of tubes 12. Each layer is provided with supports forming padding or packaging sheets in its central part (not visible in the drawing) as illustrated in the application above mentioned and at each end the layers are arranged between the wrapping sheets 14. As shown in FIG. There is a wrapping sheet above and a sheet below each layer of tubes so as to completely wrap the ends of the tubes. The top sheet of each lower layer is applied to the lower sheet of the immediately upper layer.



   In Fig. 2 the general arrangement is similar to that of FIG. 1 except that only one sheet is used for each layer. The layers are arranged such that a sheet 14 is disposed below each layer and remains on top of the tubes of the layer immediately below.



   The particular configuration of the sheets 14 themselves cannot be better illustrated in FIGS. 3, 4 and 5.



  As indicated, the wrapping sheet 14 comprises a series of elongated cells or bowls 16 separated by elongate hollow ribs 18 having the general shape of a V. The bowls 16 and ribs 18 terminate at one end on the left. along the inner limit of a border 20. This border 20- is slightly raised

 <Desc / Clms Page number 5>

 vee relative to the bottom of the bowls and connects with a series of raised areas 22, the top esb -plat, each of these areas 22 being engaged in a bowl. In each cuvette, land 22 is some longitudinal distance, as seen at 24, from another similar land 26.

   At some distance from the opposite end of each beach 26 there is a small final beach 28 of the same cross section as the beaches 22 and 26, the beaches 26 and 28 being separated from each other at 30. .



   The ribs 18 are each provided with notches 32 and 34 aligned laterally with the portions 24 and 30 respectively. The beaches themselves are parallel to the side walls 36 and 38, each side wall having an upper rim extending outwardly as indicated respectively at 40 and 42, A series of notches, respectively 44 and 46, are formed in each flange 40 and 42 and are in a position offset from the notches of the ribs.



   At the end of the sheet opposite to. rim 20 is provided an end wall 48 having an upper rim 50 extending outwardly. This rim 50 is in a plane located above the edge 20 but below the rib 18 and the side walls 36 and 38. Like the ribs 18 and the side walls 36 and 38, the wall 48 is slightly tilted up and out. In addition, those portions of the end wall which form the ends of the individual bowls are slightly curved in the transverse direction as indicated at 5 ?. in fig.



  3 and 5. The curvature is studied so as to follow the contour of the end of a tube 54 and to allow a slight embedding of this end. Since the dimensions of the cuvettes are such that the tubes will fit exactly therewith with a slight elastic pressure, this pressure added to the embedding results in the ends of the tubes being securely supported.



   In order to receive the pins 56 of the tubes, an arcuate cavity 58 is formed in the rim 50 facing each cup.

 <Desc / Clms Page number 6>

      16. Each of these arcuate cavities is defined by two ribs 60 extending upwardly and reaching substantially the same level as the ribs 18. At the center of each cavity 58, there is another rib 62 which is substantially lower than the ribs. the ribs 60. The ribs 60 and 62 not only define the cavities provided for the housing of the pins, but also significantly strengthen and reinforce these cavities with respect to the longitudinal and lateral stresses.

   This is particularly necessary because of the curved end walls which must rigidly support the ends of the tubes.



   Of course, the invention is not limited to the embodiment shown and described, which has been given only by way of example.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. ------------ L'invention a principalement pour objets : 1 ) une forme obtenue par moulage à partir de pâte à papier pour l'emballage d'articles fragiles, cette forme étant remarquable notamment par les caractéristiques suivantes, considé- rées séparément ou en combinaisons : a) elle comprend un fond, un certain nombre de nervures allongées parallèles et espacées faisant saillie par rapport au fond et formant une série de cuvettes, ou alvéoles, allongées, parallèles et séparées les unes des autres, chaque alvéole étant ouvert à une extrémité et fermé à l'autre par une paroi t erminale, la paroi terminale de chaque alvéole étant inclinée vers le haut et vers l'extérieur dans le sens longitudinal et incurvée dans le sens transversal; ------------ The main objects of the invention are: 1) a shape obtained by molding from paper pulp for the packaging of fragile articles, this shape being remarkable in particular by the following characteristics, considered separately or in combinations: a) it comprises a base, a certain number parallel and spaced elongated ribs projecting from the bottom and forming a series of elongated, parallel and separated bowls, or cells, each cell being open at one end and closed at the other by a terminal wall , the end wall of each cell being inclined upwards and outwards in the longitudinal direction and curved in the transverse direction; b) chaque paroi terminale comprend une portion creuse ou rainure, cannelée, s'étendant vers l'extérieur au-dessus du plan supérieur de la paroi terminale; c) chaque paroi terminale comprend un rebord latéral s'étendant vers l' extérieur, deux nervures relativement hautes de chaque côté de chaque rebord latéral agencées de façon à former <Desc/Clms Page number 7> un logement, ou rainure, s'étendant vers le haut et une nervure relativement basse au milieu de la rainure ; d) les nervures formées à partir du fond sont espacées latéralement; b) each end wall comprises a hollow or groove, fluted portion extending outwardly above the upper plane of the end wall; c) each end wall comprises an outwardly extending side rim, two relatively tall ribs on either side of each side rim arranged to form <Desc / Clms Page number 7> an upwardly extending housing, or groove, and a relatively low rib in the middle of the groove; d) the ribs formed from the bottom are laterally spaced; e) il est prévu de chaque côté de la forme, une paroi latérale sensiblement au même niveau que les nervures formées à partir du fond et parallèle à ces dernières;. f) il est prévu une bordure avant s'étendant vers l'exté rieur à partir des nervures du fond et raccordée à la paroi latérale; g) la bordure est surélevée par rapport au fond mais plus basse que les nervures formées sur le fond; e) there is provided on each side of the form, a side wall substantially at the same level as the ribs formed from the bottom and parallel to the latter ;. f) a front edge is provided extending outwardly from the bottom ribs and connected to the side wall; g) the border is raised above the bottom but lower than the ribs formed on the bottom; h) il est prévu une partie surélevée dont la surface supérieure est plane, se raccordant aved la bordure, et au même niveau que cette dernière, cette partie surélevée s'étendant à l'intérieur de chaque alvéole et comprenant un certain nombre de plages surélevées analogues disposées dans chaque alvéole et espacées longitudinalement les unes des autres et de la portion surélevée à surface supérieure plane; h) a raised part is provided, the upper surface of which is flat, connecting with the edge, and at the same level as the latter, this raised part extending inside each cell and comprising a certain number of raised areas analogues disposed in each cell and spaced longitudinally from each other and from the raised portion with a planar top surface; 2 )- un emballage remarquable notamment en ce qu'il comprend une boîte, au moins deux couches superposées d'articles tubulaires allongés à l'intérieur de la boite, chaque couche étant isolée de l'autre par un certain nombre de formes telles que défi- nies sous 1 ), disposées à chaque extrémité et au milieu, les formes disposées à chaque extrémité comportant une série d'alvéoles paral- lèles pour recevoir chacun une portion terminale des articles des couches correspondantes. 2) - a remarkable packaging in particular in that it comprises a box, at least two superimposed layers of elongated tubular articles inside the box, each layer being isolated from the other by a certain number of shapes such as defined under 1), arranged at each end and in the middle, the shapes arranged at each end comprising a series of parallel cells to each receive an end portion of the articles of the corresponding layers.
BE567554D BE567554A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE567554A true BE567554A (en)

Family

ID=187231

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE567554D BE567554A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE567554A (en)

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4577536A (en) * 1981-07-15 1986-03-25 Lns, S.A. Feed apparatus for automatic lathes
US4802325A (en) * 1986-07-23 1989-02-07 Motorola Inc. Method of packaging

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4577536A (en) * 1981-07-15 1986-03-25 Lns, S.A. Feed apparatus for automatic lathes
US4802325A (en) * 1986-07-23 1989-02-07 Motorola Inc. Method of packaging

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2313530A1 (en) Case for products such as moist wipes
FR2559196A1 (en) ELASTIC HINGE
FR2539709A1 (en) PRE-EMPTY VACUUM BAG FOR CONSERVATION OF MISCELLANEOUS PRODUCTS
FR2671054A1 (en) BAG IN FLEXIBLE MATERIAL FOR PACKAGING COMPRESSIBLE PRODUCTS, PARTICULARLY HYGIENE PRODUCTS SUCH AS PANTS, AND PACK OF COMPRESSED HYGIENE PRODUCTS PACKED IN SUCH A BAG.
FR2532282A1 (en) IMPROVED EGG PACKAGING AND TOOL FOR ITS ACHIEVEMENT
WO1986005163A1 (en) Bag made of flexible synthetic material comprising a stiffening and stabilizing means
FR2531659A1 (en) PROCESS FOR THE MANUFACTURE BY STAMPING OF A CONICAL CONTAINER OF SYNTHETIC MATERIAL WITH AN OPENING EDGE EXTENDING TO THE OUTSIDE
FR2636255A1 (en) PROCESS FOR FOLDING SANDWICH PLATES
BE567554A (en)
EP1008317B1 (en) Seat cushion, in particular for motor vehicle, and process for its manufacture
WO1995018554A1 (en) Umbrella
FR2653379A1 (en) APPARATUS FOR MANUFACTURING A SEAT, IN PARTICULAR A VEHICLE SEAT, OF THE TYPE IN WHICH THE FOAM MATTRESS IS SOLIDLY FORMED WITH THE TRIM COVER WHEN IT EXPANDS.
FR2639577A1 (en) UPHOLSTERED ARTICLE WITH SUPPORT SHEET
BE1011164A3 (en) Bottle cap soft closing said laminar.
CA1137038A (en) Packaging, apparatus and methods of manufacturing said product
FR2774973A1 (en) Improvements to display case
EP0711713B1 (en) Thermoformed plastic package
FR2618416A1 (en) Sales package with two compartments
EP2643229B1 (en) Container having flexible walls
WO2024094953A1 (en) Device for preparing an infusion
FR2658998A1 (en) Shoetree/display unit for a shoe
FR2553060A1 (en) Improvements to packages for fragile articles and their method of manufacture
FR3141608A1 (en) Device for preparing an infusion
FR3141607A1 (en) Infusion bag
BE486440A (en)