BE485201A - - Google Patents

Info

Publication number
BE485201A
BE485201A BE485201DA BE485201A BE 485201 A BE485201 A BE 485201A BE 485201D A BE485201D A BE 485201DA BE 485201 A BE485201 A BE 485201A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
plates
props
uprights
grooved
recesses
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE485201A publication Critical patent/BE485201A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04BGENERAL BUILDING CONSTRUCTIONS; WALLS, e.g. PARTITIONS; ROOFS; FLOORS; CEILINGS; INSULATION OR OTHER PROTECTION OF BUILDINGS
    • E04B1/00Constructions in general; Structures which are not restricted either to walls, e.g. partitions, or floors or ceilings or roofs
    • E04B1/02Structures consisting primarily of load-supporting, block-shaped, or slab-shaped elements
    • E04B1/04Structures consisting primarily of load-supporting, block-shaped, or slab-shaped elements the elements consisting of concrete, e.g. reinforced concrete, or other stone-like material

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Electromagnetism (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Building Environments (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Perfectionnements apportés aux procédés de construction des mai- sons d'habitation, bungalows et analogues". 



   L'objet de cette invention est de fournir des perfection- nements aux procédés de construction par lesquels on peut réali- ser des constructions telles que maisons d'habitation et   bungalow   d'une manière relativement simple, si nécessaire en utilisant principalement de la main-d'oeuvre non qualifiée, la construction résultante étant durable et résistante aux intempéries. L'inven- tion concerne particulièrement le type de construction dans   le   quel les murs principaux sont des murs craux et sont formés de plaques préfabriquées fixées entre des montants d'angle en béton armé et des étançons intermédiaires, dont les parties inférieures 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sont placées dans des supports prévus dans une fondation de béton. 



   Conformément à l'une des caractéristiques de l'inven- tion, les montants d'angle et les étançons présentent des nervu- res s'étendant latéralement aux angles qui touchent la face exté- rieure d'un mur creux, les plaques formant la partie extérieure dudit mur (ci-après   appexlée:plaque   extérieure) étant placée en contact avec lesdites nervures et alors fixée dans cette posi- tion par des broches ultérieurement partiellement noyées dans les montants d'angle et/ou les étançons intermédiaires maintenant lesdites plaques extérieures.

   Les plaques extérieures présentent de préférence une rainure le long des bords qui viennent en prise avec les nervures des montants d'angle et des étançons intermé- diaires, et les extrémités des plaques qui se trouvent contre les côtés des montants d'angle et des étançons intermédiaires sont de préférence rainurées ou renforcées de façon correspon- dante aux rainures ou aux renfoncements prévus dans lesdits mon- tants et/ou étançons dans lesquels on peut insérer des broches par le dessus quand chaque plaque est mise en position.

   Les broches peuvent aussi prendre la forme de chevilles ou de coins métalli- ques qui sont chassés latéralement dans des alvéoles appropriés formés dans les montants et les étançons et s'engagent dans le côté de la plaque extérieure qui se trouve vers l'intérieur de la que construction, après   @@@@@ la   plaque a été mise en place. 



   Conformément à une autre caractéristique de l'invention, les plaques qui forment la partie intérieure d'un mur creux(ci- après dénommées plaques intérieures) sont liées aux plaques exté- rieures par des tirants de métal mais sont espaces de celles-ci par des blocs d'écartement formant de préférence corps avec les plaques. Les plaques intérieures sont aussi supportées à leurs extrémités par les étançons intermédiaires et dans ce but les- dites extrémités sont de préférence rainurées. Les plaques in- térieures ne touchent de préférence pas les montants d'angle, mais les plaques intérieures de murs contigus se rencontrent aux 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 angles des murs. 



   Les extrémités supérieures des montants d'angle et des étançons sont relias par des poutres et des linteaux qui sont fixés à la partie supérieure desdits montants et étançons. Les poutres servent aussi de support pour le toit et facilitent l'é- rection des murs intermédiaires ou des cloisons de la construc- tion. 



   Afin de permettre la compréhension facile et la mise en pratique des diverses caractéristiques de l'invention, celle-ci est décrite ci-après avec référence aux dessins ci-annexés dans lesquels : la figure 1, est une vue en élévation d'une partie d'un coin du mur extérieur d'un édifice construit conformément à l'in- vention. 



   La figure 2, est une coupe correspondant pratiquement à la ligne II-II de la figure 1. 



   La figure 3, est une coupe de côté correspondant pratique ment à la ligne III-III de la figure 1. 



   La figure 4, est une coupe en plan d'un détail et les figures 5 et 6, sont respectivement une élévation et une coupe en bout montrant à échelle réduite une partie d'un édifice construit conformément à l'invention. 



   Sur les dessins, les pièces semblables sont indiquées par les mêmes numéros de référence. 



   En se rapportant plus particulièrement aux figures 1 à 3 des dessins annexés, la construction comprend une fondation 1 en béton armé formée avec des socles 2 dans lesquels les extrémités inférieures des montants d'angle 3 et des étançons intermédiaires 4 viennent s'adapter. Les socles 2 sont placés à égale distance les uns des autres dans l'alignement du mur à ériger, cet écar- tement représentant une unité de mesure qui détermine la dimen- sion de toutes les plaques murales préfabriquées à utiliser dans la construction. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Comme on le voit plus clairement sur la vue en plan, fi- gure   2,les   montants d'angle 3 et les étançons 4, convenablement armés, présentent des nervures 5 qui   s'étendentlatéralement   aux angles touchant l'extérieur des murs creux, ces derniers étant formés de plaques extérieures 6 et de plaques intérieures 7. Les étançons intermédiaires ont une section en''T. 



   Les plaques extérieures 6 sont rainurées le long de bords qui correspondent aux nervures 5 et des rainures ou   ren   foncul ments 8 sont formés aux extrémités desdites plaques qui s'appuient contre les côtés des montants d'angle 3 et des étançen 4, pour coïncider avec les renfoncements 9 dans lesdits montants et étançons, dans lesquels on peut insérer des broches métalli- ques 10 par le dessus de chaque plaque 6   une/fois   mise en position Au lieu ou en plus des broches 10,des chevilles métalliques 11 peuvent être chassées dans des encoches ou renfoncements appro- priés dans les montants et étançons, comme le montre la figure 2, de manière à engager le côté de la plaque extérieure 6 qui est tourné vers le côté intérieur de la construction,

   en maintenant ainsi fermement ladite plaque en position contre les nervures 5. 



   L'espacement correct entre les paires de plaques 6,7 est assuré par les nervures 13 formées sur les plaques respectif ves, entre lesquelles on place une couche de matière anti-humi- dité 14. Les plaques sont liées ensemble par des tirants métal- liques 12 placés dans des encoches formées à la partie supérieure de chaque plaque. 



   Les plaques intérieures 7 sont aussi rainurées aux extré- mités et ellessont supportées par les étançons intermédiaires 4, une couche de matière   antièhumidité   15 étant placée entre les pla ques 7 et lesdits étançons, comme le montre la figure 2. Les pla- ques intérieures 7 ne touchent pas les montants d'angle 3 mais les plaques intérieures de murs contigus se rencontrent aux coins des murs. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   On peut laisser un passage pour l'air dans la cavité se trouvant entre les parties intérieure et extérieure du mur par d'étroits canaux d'air 19 formés dans la fondation de béton 1 du mur et inclinés vers le haut et vers l'intérieur à partir de la surface extérieure de celle-ci. Inondation s'étend quelque peu au delà du mur et est inclinée pour permettre à la pluie de s'écouler, une rigole convenable 20 étant interposée entre le dessus de la fondation et les plaques de base du mur qui y repo- sent. La libre circulation de l'ait dans la cavité formée entre les parties intérieure et extérieure du mur est permise grâce aux ouvertures 21 dans les nervures 13 tandiq que des ouvertures 22 peuvent aussi être prévues dans la partie plane des pièces 4 en T. 



   En érigeant une construction conformément à l'invention, on pose d'abord la fondation de béton 1 par des méthodes bien connues, en ayant soin de laisser des alvéoles pour fournir les supports 2 destinées à recevoir les montants d'angle 3 et les étançons intermédiaires 4. La fondation est convenablement armée, particulièrement dans la région de parois relativement minces où les supports 2 sont formés. On place alors les montants 3 et les étançons 4 dans les supports appropriés 2, de préférence en in- terposant une couche de bitume ou d'autres matières anti-humidi- té.

   Les plaques de mur extérieures 6 formant l'assise inférieure du mur sont alors mises en place en s'engageant dans les montants d'angle, et les étançons intermédiaires, et elles sont bloquées en place en insérant des broches 10 et/ou des chevilles 11 comme il a déjà été décrit ci-dessus. On met alors en place les pla- ques intérieures 7   pour/former   l'assise inférieure de la partie intérieure du mur et ces plaques sont liées à la partie supérieure aux plaques extérieures par 2 ou plusieurs tirants métalliques 12. 



  La seconde assise du mur et les suivantes peuvent alors être po- sées de la même manière. Pour faciliter la disposition correcte des plaques superposées, les surfaces supérieures et inférieures 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 de celles-ci sont de préférence munies d'une manière connue de saillies ou nervures 16 et d'encoches correspondantes 17 ;    existe une disposition semblable entre la surface de la fondation   et les plaques murales 6,7 placées sur celle-ci. D'une autre ma- nière, on peut   utiliserdans   ce but, des broches métalliques d'interconnexion de la manière connue. 



   Afin d'éviter la possibilité que l'humidité ne s'infiltre dans le mur par les joints horizontaux des plaques   extérieures   ces dernières sont munies d'un rebord 16 en saillie, qui s'étend vers le bas à la partie inférieure de la surface extérieure de celle-ci. Les plaques extérieures 6 sont préfabriquées de préfé- rence en béton, armé si on le désire, tandis que les plaques in- térieures 7 sont préfabriquées de préférence en scories com- primées ou en soi-disant "béton léger" ou analogue, et elles peu- vent présenter une surface si douce et si unie que le plâtrage intérieur est inutile. 



   Comme toutes les plaques sont faites aux marnes dimen- sions en longueur, les étançons de murs opposés d'une   constructi--   , seront placés l'un en face de l'autre. Les extrémités supé- rieures de paires d'étançons opposés sont reliées par des pou- tres 23 avantageusement en béton armé ou des longrines en treil- lis métallique serré.   Ces poutreë   sont fixées au sommet des étan- çons 7, par exemple au moyen de broches   43mais   ne s'étendent pas au delà d'environ la moitié de la section supérieure des élançons. La partie restante du sommet de chaque étançon 7 suppor te des linteaux en béton armé qui sont fixés aux têtes des étan- çons et montants d'angle dans chaque mur, par exemple par des broches 44.

   Les poutres 23 sont de préférence assemblées à onglet aux extrémités 23' pour correspondre aux encoches dans les lin- teaux 24 et elles peuvent aussi être ancrées aux étançons; dans ce but un étrier 25 relié aux extrémités à un boulon d'ancrage 26 noyé dans l'étançon 7 s'engage dans une rainure 27 dans la surface supérieure de la poutre 23. L'étrier peut être serré au 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 moyen d'un coin 28, chassé latéralement dans la rainure 27 par une encoche 29 formée dans ce but à la partie supérieure de ladite partie. poser 
On peut/directement un toit plat sur les longrines 23 consistant en chevrons 30 et voliges   31,sur   lesquelles on enduit une couche de matière imperméable 32 qui s'élève sur les côtés et se termine entre deux pièces de faite   3334   surplombant les linteaux 24.

   Si on le désire, on peut fermer les cavités des murs au sommet au moyen d'une plaque de fermeture placée horizon- talement au sommet de l'assise supérieure des plaques 6,7 et en dessous des linteaux 24. Une telle plaque de fermeture n'est pas représentée sur les dessins ci-annexés mais sa position est indi- quée sur la figure 3 par la ligne interrompue 35. 



   En plus des murs principaux de la construction érigée comme il a été décrit ci-dessus, il peut y avoir des murs interne diaires ou cloisons qui peuvent être construits au moyen d'une simple ou d'une double assise de plaques placées entre les étan- çons. Ces derniers sont disposés dans des supports formés dans la fondation, et sont liés au sommet aux longrines 23 de n'import. quelle manière convenable. La figure 4 montre à titre d'exemple un tel étançon 36 faisant partie d'une cloison à double paroi. 



  L'étançon 36 a une section en forme de croix, les plaques 37, 37 qui forment la cloison à double paroi sont liées ensemble (par exemple par des bandes métalliques 38 en forme de U) avec une aile 39 de l'étançon à section en forme de croix engagé entre elles. Quand une cloison de l'épaisseur d'une simple plaque cou- pe une paroi double, l'aile 40 de l'étançon est raccourcie et les extrémités des plaques 37 de la paroi double reçoivent entre elles un tenon 41 prévu sur les plaques 42 dont est faite la cloison ayant l'épaisseur d'une seule plaque. 



   Une construction telle qu'une maison ou un bungalow peut être réalisée   très-¯aisément   et à très bon compte de la ma- nière décrite ci-dessus, toutes les pièces essentielles étant 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 préfabriquées et amenées sur place, prêtes à être assemblées      par une   main-d'oeuvre   non qualifiée. La longueur des plaques est de préférence égale à la largeur des châssis de fenêtres et de portes de manière que ceux-ci puissent être placés sans difficulté comme il est illustré à titre d'exemple sur les figures 5 et 6. 



  En outre, toutes les pièces sont facilement scellées contre l'en- trée de l'humidité de l'extérieur des murs de manière à réaliser au maximum les avantages bien connus des constructions à parois creuses. 



   On peut utiliser avantageusement des plaques de béton de pavement de forme similaire aux plaques 6 pour couvrir le sol d'une habitation construite comme décrit ci-dessus, les plaques de pavement étant posées directement sur un lit de béton ou un remplissage de fondation avec les nervures 13 vers le bas et une couche de matière imperméable interposée entre lesdites nervures et la fondation sous-jacente. Un espace d'air sera donc laissé en dessous des plaques de pavement, ce qui empêchera l'humidité de s'élever par le pavement. La surface supérieure des plaques de pavement peut être couverte ou non comme on le désire par une couverture de parquet connue, par exemple caoutchouc, linoléum, liège ou d'autres matériaux composites.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to the construction methods of residential houses, bungalows and the like".



   The object of this invention is to provide improvements in construction methods by which constructions such as residential houses and bungalows can be carried out in a relatively simple manner, if necessary using mainly labor. unskilled work, the resulting construction being durable and weather resistant. The invention relates particularly to the type of construction in which the main walls are craux walls and are formed of prefabricated plates fixed between reinforced concrete corner posts and intermediate props, the lower parts of which

 <Desc / Clms Page number 2>

 are placed in supports provided in a concrete foundation.



   According to one of the features of the invention, the corner posts and the props have ribs extending laterally at the corners which touch the outside face of a cavity wall, the plates forming the outer part of said wall (hereinafter referred to as: outer plate) being placed in contact with said ribs and then fixed in this position by pins subsequently partially embedded in the corner uprights and / or intermediate props holding said outer plates .

   The outer plates preferably have a groove along the edges which engage the ribs of the corner posts and intermediate props, and the ends of the plates which lie against the sides of the corner posts and props. Intermediates are preferably grooved or reinforced correspondingly to the grooves or recesses provided in said uprights and / or props into which pins can be inserted from above when each plate is brought into position.

   The pins can also take the form of metal pegs or wedges which are driven laterally into suitable recesses formed in the uprights and props and engage the side of the outer plate which is inwardly of the frame. that construction, after @@@@@ the plate was put in place.



   According to another characteristic of the invention, the plates which form the interior part of a cavity wall (hereinafter referred to as interior plates) are linked to the exterior plates by metal tie rods but are separated from them by. spacer blocks preferably forming a body with the plates. The inner plates are also supported at their ends by the intermediate props and for this purpose said ends are preferably grooved. The interior plates preferably do not touch the corner posts, but the interior plates of adjoining walls meet at the corners.

 <Desc / Clms Page number 3>

 angles of the walls.



   The upper ends of the corner posts and props are connected by beams and lintels which are fixed to the upper part of said posts and props. The beams also serve as a support for the roof and facilitate the erection of intermediate walls or partitions of the building.



   In order to allow easy understanding and practice of the various features of the invention, it is described below with reference to the accompanying drawings in which: Figure 1 is an elevational view of part a corner of the exterior wall of a building constructed in accordance with the invention.



   Figure 2 is a section substantially corresponding to the line II-II of Figure 1.



   FIG. 3 is a side section corresponding practically to the line III-III of FIG. 1.



   Figure 4 is a plan sectional view of a detail and Figures 5 and 6 are an elevation and an end section, respectively, showing on a reduced scale part of a building constructed in accordance with the invention.



   In the drawings, like parts are indicated by the same reference numbers.



   Referring more particularly to Figures 1 to 3 of the accompanying drawings, the construction comprises a reinforced concrete foundation 1 formed with plinths 2 in which the lower ends of the corner uprights 3 and the intermediate props 4 fit. The plinths 2 are placed at an equal distance from each other in line with the wall to be erected, this distance representing a unit of measurement which determines the size of all the prefabricated wall plates to be used in the construction.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   As can be seen more clearly in the plan view, Figure 2, the corner posts 3 and the props 4, suitably reinforced, have ribs 5 which extend laterally at the angles touching the exterior of the cavity walls, these the latter being formed of outer plates 6 and inner plates 7. The intermediate props have a section in "T".



   The outer plates 6 are grooved along edges which correspond to the ribs 5 and grooves or recesses 8 are formed at the ends of said plates which bear against the sides of the corner posts 3 and the props 4, to coincide with the recesses 9 in said uprights and props, in which metal pins 10 can be inserted from above each plate 6 once placed in position Instead of or in addition to the pins 10, metal plugs 11 can be driven into suitable notches or recesses in the uprights and props, as shown in figure 2, so as to engage the side of the outer plate 6 which faces the inner side of the construction,

   thus firmly maintaining said plate in position against the ribs 5.



   The correct spacing between the pairs of plates 6, 7 is ensured by the ribs 13 formed on the respective plates, between which is placed a layer of moisture-proof material 14. The plates are linked together by metal tie rods. liques 12 placed in notches formed at the top of each plate.



   The interior plates 7 are also grooved at the ends and they are supported by the intermediate props 4, a layer of anti-humidity material 15 being placed between the plates 7 and said props, as shown in figure 2. The interior plates 7 do not touch the corner studs 3 but the interior plates of adjoining walls meet at the corners of the walls.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   A passage for air can be left in the cavity between the interior and exterior parts of the wall by narrow air channels 19 formed in the concrete foundation 1 of the wall and inclined upward and inward. from the outer surface thereof. Flood extends somewhat beyond the wall and is sloped to allow rain to drain away, with a suitable trench 20 interposed between the top of the foundation and the wall baseplates resting thereon. The free circulation of air in the cavity formed between the interior and exterior parts of the wall is permitted thanks to the openings 21 in the ribs 13 tandiq that openings 22 can also be provided in the flat part of the T-pieces 4.



   In erecting a construction in accordance with the invention, the concrete foundation 1 is first laid by well known methods, taking care to leave cells to provide the supports 2 intended to receive the corner posts 3 and the props. intermediates 4. The foundation is suitably reinforced, especially in the region of relatively thin walls where the supports 2 are formed. The uprights 3 and the props 4 are then placed in the appropriate supports 2, preferably by interposing a layer of bitumen or other anti-humidity material.

   The outer wall plates 6 forming the lower foundation of the wall are then put in place by engaging the corner posts, and the intermediate props, and they are locked in place by inserting pins 10 and / or dowels. 11 as already described above. The internal plates 7 are then put in place to / form the lower base of the internal part of the wall and these plates are linked at the upper part to the external plates by 2 or more metal tie rods 12.



  The second course of the wall and the following ones can then be installed in the same way. To facilitate the correct arrangement of the overlapping plates, the upper and lower surfaces

 <Desc / Clms Page number 6>

 of these are preferably provided in a known manner with projections or ribs 16 and corresponding notches 17; There is a similar arrangement between the foundation surface and the wall plates 6.7 placed on it. Alternatively, metal interconnect pins can be used for this purpose in the known manner.



   In order to avoid the possibility of moisture seeping into the wall through the horizontal joints of the outer plates the latter are provided with a protruding flange 16, which extends downwards to the lower part of the surface. exterior of it. The outer plates 6 are prefabricated preferably of concrete, reinforced if desired, while the inner plates 7 are prefabricated preferably of compressed slag or so-called "lightweight concrete" or the like, and they can present a surface so smooth and even that interior plastering is unnecessary.



   As all the plates are made with marl dimension in length, the props of opposite walls of a construction, will be placed opposite each other. The upper ends of opposing pairs of stanchions are connected by beams 23 preferably of reinforced concrete or tightly woven wire mesh sills. These beams are fixed to the top of the struts 7, for example by means of pins 43, but do not extend beyond about half of the upper section of the struts. The remaining part of the top of each strut 7 supports reinforced concrete lintels which are attached to the heads of the struts and corner posts in each wall, for example by pins 44.

   The beams 23 are preferably mitered together at the ends 23 'to match the notches in the beams 24 and they can also be anchored to the struts; for this purpose a stirrup 25 connected at the ends to an anchor bolt 26 embedded in the strut 7 engages in a groove 27 in the upper surface of the beam 23. The stirrup can be tightened to the

 <Desc / Clms Page number 7>

 by means of a wedge 28, driven laterally into the groove 27 by a notch 29 formed for this purpose in the upper part of said part. to pose
We can / directly a flat roof on the beams 23 consisting of rafters 30 and battens 31, on which is coated a layer of impermeable material 32 which rises on the sides and ends between two ribbed pieces 3334 overhanging the lintels 24.

   If desired, the wall cavities can be closed at the top by means of a closing plate placed horizontally at the top of the upper course of the plates 6,7 and below the lintels 24. Such a closing plate is not shown in the accompanying drawings, but its position is indicated in FIG. 3 by the broken line 35.



   In addition to the main walls of the construction erected as described above, there may be internal walls or partitions which may be constructed by means of a single or double course of plates placed between the brackets. - lessons. These are arranged in supports formed in the foundation, and are linked at the top to the stringers 23 of any import. what a suitable way. FIG. 4 shows by way of example such a prop 36 forming part of a double-walled partition.



  The strut 36 has a cross-shaped section, the plates 37, 37 which form the double-walled partition are linked together (for example by metal strips 38 in the form of a U) with a wing 39 of the cross-section stanchion. in the shape of a cross engaged between them. When a partition the thickness of a single plate cuts a double wall, the flange 40 of the prop is shortened and the ends of the plates 37 of the double wall receive between them a tenon 41 provided on the plates 42. of which the partition having the thickness of a single plate is made.



   A construction such as a house or a bungalow can be carried out very easily and inexpensively in the manner described above, all the essential parts being

 <Desc / Clms Page number 8>

 prefabricated and brought to site, ready to be assembled by unskilled labor. The length of the plates is preferably equal to the width of the window and door frames so that they can be placed without difficulty as illustrated by way of example in Figures 5 and 6.



  In addition, all rooms are easily sealed against ingress of moisture from outside the walls so as to maximize the well-known advantages of hollow-wall constructions.



   Concrete paving slabs of a shape similar to the plates 6 can advantageously be used to cover the floor of a dwelling constructed as described above, the paving slabs being laid directly on a concrete bed or a foundation filling with them. ribs 13 downwards and a layer of impermeable material interposed between said ribs and the underlying foundation. An air space will therefore be left below the pavement plates, which will prevent moisture from rising through the pavement. The upper surface of the paving slabs may or may not be covered as desired by a known parquet covering, for example rubber, linoleum, cork or other composite materials.


    

Claims (1)

R E S U M E. ABSTRACT. L'invention consiste en un procédé de construction dans laquelle les montants d'angle et les étançons présentent des ner- vures s'étendant latéralement, aux angles touchant/la face exté- rieure d'une paroi creuse, les plaques extérieures de ladite pa- roi étant placées en contact avec lesdites nervures et ensuite fixées en position par des broches partiellement.noyées dans les- dits montants et/ou étançons en prise avec lesdites plaques ex-- térieures. The invention consists of a method of construction in which the corner posts and the props have ribs extending laterally, at the corners touching the outer face of a hollow wall, the outer plates of said wall. - king being placed in contact with said ribs and then fixed in position by pins partially.noyée in said uprights and / or props in engagement with said outer plates. Les caractéristiques suivantes doivent aussi être notées, séparément et en combinaison: <Desc/Clms Page number 9> a) les plaques extérieures sont rainurées le long des bords qui s'engagent dans les nervures desdits montants et étan- çons. b) Les extrémités des plaques qui s'appuient contre les côtés desdits montants et étançons sont rainurées ou présentent des renfoncements disposés pour correspondre aux rainures ou ren- foncements desdits montants et/ou étançons dans lesquels on peut insérer des broches par le dessus, lorsque chaque plaque est mise en position. c) Les plaques extérieures sont maintenues en position à l'aide de chevilles métalliques chassées latéralement dans les renfoncements des montants et des étançons et venant en prise avec le coté de la plaque extérieure qui se trouve vers l'intérieur de la construction. The following characteristics should also be noted, separately and in combination: <Desc / Clms Page number 9> a) the outer plates are grooved along the edges which engage with the ribs of said posts and struts. b) The ends of the plates which bear against the sides of said uprights and props are grooved or have recesses arranged to correspond to the grooves or recesses of said uprights and / or props in which pins can be inserted from above, when each plate is put into position. c) The outer plates are held in position by means of metal plugs driven laterally into the recesses of the uprights and props and engaging the side of the outer plate which is towards the interior of the construction. d) Les plaques intérieures d'une paroi creuse sont liées aux plaques extérieures par des tirants métalliques, mais en sont maintenues espacées par des blocs d'écartement solidaires des plaques. e) Les plaques intérieures sont rainurées aux extrémités qui s'appuient contre les étançons. f) Les extrémités des plaques intérieures sont rainurées de manière que les bords des plaques adjacentes soient en prise réciproque. g) Les bords supérieures et inférieurs des plaques pré- sentent des saillies et des renfoncements correspondants de ma- nière que, lorsqu'ils sont superposés, les bords desplaques adja- centes soient en prise réciproque. h) Les plaques extérieures présentent un bec ou rebord s'étendant vers le bas le long du bord inférieur de leur surface extérieure. d) The inner plates of a hollow wall are linked to the outer plates by metal tie rods, but are kept spaced therefrom by spacer blocks integral with the plates. e) The inner plates are grooved at the ends which rest against the props. f) The ends of the inner plates are grooved so that the edges of the adjacent plates are interlocked. g) The upper and lower edges of the plates have corresponding protrusions and recesses so that when they are superimposed the edges of the adjacent plates are in reciprocal engagement. h) The outer plates have a spout or rim extending downward along the lower edge of their outer surface. i) Les extrémités supérieures des montants d'angle et des étançons sont reliées par des poutres et des linteaux qui sont fixés au sommet desdits montants et étançons. <Desc/Clms Page number 10> j) Les parois intermédiaires de la construction sont aussi formées de plaques montées entre les étançons, dont les extrémités inférieures sont placées dans des supports dans la fondation tandis que les extrémités supérieures sont reliées aux poutres. i) The upper ends of the corner posts and props are connected by beams and lintels which are attached to the top of said posts and props. <Desc / Clms Page number 10> j) The intermediate walls of the construction are also formed of plates mounted between the props, the lower ends of which are placed in supports in the foundation while the upper ends are connected to the beams.
BE485201D BE485201A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE485201A true BE485201A (en)

Family

ID=131185

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE485201D BE485201A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE485201A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2326774B1 (en) Assembly of solid elements
EP0199978A2 (en) Set of modular building elements
WO1998054418A1 (en) Building framework
FR2556387A1 (en) Construction element of the type made of expanded polystyrene, intended for building a wall
WO2016189210A1 (en) Building having mostly prefabricated components
BE485201A (en)
EP2108758B1 (en) Manufacturing process of a structural element
FR2874225A1 (en) Wooden wall for forming above ground enclosure of e.g. swimming pool, has lower girding rails rigidly fixed to slab, and vertical corner posts embedded in upper girding forming sundeck of swimming pool
EP0784128B1 (en) Process for the manufacturing of a half timbered panel, panel obtained by the process and construction comprising at least one such panel
FR3041978B1 (en) CONSTRUCTION PANEL FOR BUILDINGS
FR2960893A1 (en) CARDBOARD-BASED CONSTRUCTION ELEMENT AND CONSTRUCTION METHOD USING SUCH ELEMENTS
FR2927339A1 (en) Modular frame for construction of solid base dwelling place, has two elements connected by plates respectively, where frame is sized to receive material under form of bundles arranged along stacking in space delimited by elements and plates
WO2023242492A1 (en) Structure with double framework made of concrete
FR2796406A1 (en) Permanent shuttering for cement walls has two insulating panels with hinged connections to allow collapse for transport
FR2575503A1 (en) Method for building constructions, and constructions created by its implementation
FR2746128A1 (en) Coffering for concrete building sections
BE506650A (en)
WO2018178522A1 (en) Building panel for buildings
FR2611780A1 (en) Prefabricated half-timbering panels and method for their use
FR2775998A1 (en) Method of construction of prefabricated building
FR2578278A1 (en) Method for the construction of buildings by mechanically assembling prefabricated construction elements and corresponding elements
FR2795110A1 (en) Insulating formwork for making concrete wall comprises two parallel insulating panels connected by fasteners and assembled along horizontal joints by rulers inserted in grooves
BE546549A (en)
BE510180A (en)
BE679533A (en)