BE469985A - - Google Patents

Info

Publication number
BE469985A
BE469985A BE469985DA BE469985A BE 469985 A BE469985 A BE 469985A BE 469985D A BE469985D A BE 469985DA BE 469985 A BE469985 A BE 469985A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
drum
breaker
caps
sep
cap
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE469985A publication Critical patent/BE469985A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D01NATURAL OR MAN-MADE THREADS OR FIBRES; SPINNING
    • D01GPRELIMINARY TREATMENT OF FIBRES, e.g. FOR SPINNING
    • D01G15/00Carding machines or accessories; Card clothing; Burr-crushing or removing arrangements associated with carding or other preliminary-treatment machines
    • D01G15/02Carding machines
    • D01G15/08Carding machines with flats or like members or endless card sheets operating in association with a main cylinder
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A42HEADWEAR
    • A42CMANUFACTURING OR TRIMMING HEAD COVERINGS, e.g. HATS
    • A42C1/00Manufacturing hats
    • A42C1/08Hat-finishing, e.g. polishing, ironing, smoothing, brushing, impregnating, stiffening, decorating

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Machine à carder avec chapeaux à mouvements   oppo  sés".      



   Cette invention concerne les machines à carder, c'est-à-dire les machines utilisables pour nettoyer et ouvrir le coton et relâcher les fibres. Son but essentiel est de réa- liser une machine à carder capable d'assurer un meilleur net- toyage ou cardage du coton et, par voie de conséquence, de four-   @   nir un fil plus solide et' de meilleure qualité. 



    @     l'invention est.matérialisée   dans une machine à carder comprenant un grand tambour à garniture dentée et des chapeaux dentés entre   lesquis   s'effectue le travail principal de nettoyage et de cardage des fibres, et caractérisé en ce que les chapeaux sont constitués par deux bandes ou tabliers sans fin longeant la surface du tambour et agencés de manière,que les fibres soient amenées tout d'abord entre l'un de ces ta- bliers et le tambour, puis entre l'autre tablier et le tambour,   -la   construction étant étudiée de telle sorte que la surface   'un   des tabliers) qui longe la surface du tambour, se dépèce pans le sens opposé au sens de mouvement du tambour,

   tandis 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 que la surface correspondante de l'autre tablier se déplace dans le même sens que ladite surface du tambour. 



   Dans le système de cardage employé à   l'heure   actuel- le, les chapeaux se déplacent le plus souvent soit dans le même sens que le tambour, soit en sens oppose. Dans le pre- mier cas, cesont les chapeaux les plus fortement chargés,.qui viennent en contact avec le coton le plus propre à la sortie des chapeaux, En pareil cas, il est parfaitement possible au tambour de prendre à nouveau une certaine quantité de   déchets,   qui passeraient au peigneur et finalement dans le voile. 



   Au contraire, dans le second système rappelé   ci-des-   sus, ce sont les chapeaux les plus propres, qui viennent en contact avec le coton déjà, nettoyé, de sorte qu'il   y   a un moin- dre risque que le tambour ne puise des déchets ou des   impure-   tés aux chapeaux. 



   En divisant les   chapeaux   en deux   parties,   la premiè- re absorbera principalement les déchets les plus sales etne viendra pas en contact avec le coton nettoyéà la sortie de la   machine,   tandis que la deuxième   achèvera   le   travail ce   carda-   ge   ou   nettoyage.   Il faut donc en conclure que les déchets, qui se trouvent sur la première partiedes   chapeaux contiennent   une plus grande proportion d'impureté que   ceux qui   viennent de la   deuxième   partie et .que   le   voile est par conséquent plus propre. 



  Ce   fait a   été vérifié par des essais pratiques qui ont   été   ef- fectués. 



   Une autre raison vient à l'ap ui de cette   consta-   tation. C'estque,   avec   le système en deux parties,   deux   cha-   peaux   propres   viennent     simultanément   en contact avec le grand tambour, alors qu'avec le système ordinaire, un seul chapeau propre entre en fonctionnement. 



   Une   comparaison   du voile obtenu montre   el@   irement que celui qui provient d'une machine à carder avec   chapeaux     séparés   est plus propre. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   Pour la conduite des essais avec le système ordinaire, le déplacement des chapeaux a été égal à 58mm, par minute, tandis qu'avec des chapeaux séparés, la vitesse de chaque partie était de 32mm.par minute puisque dans ce cas la distance à parcourir est plus courte. 



   Tableau des déchets. 
 EMI3.1 
 



  ########################################## Nature des déchy,.s avec le système . Avec un système 
 EMI3.2 
 
<tb> ordinaire <SEP> sépare
<tb> : <SEP> : <SEP> % <SEP> : <SEP> % <SEP> :
<tb> 
<tb> Chapeaux <SEP> 2,07
<tb> 
<tb> Chapeaux <SEP> partie <SEP> côté <SEP> briseurs <SEP> ¯¯¯ <SEP> 1,15
<tb> 
 
 EMI3.3 
 " " " peigneurs ¯¯¯¯ 1,19 
 EMI3.4 
 
<tb> Duvets <SEP> du <SEP> briseur <SEP> 0,52 <SEP> 0,65
<tb> 
<tb> : <SEP> Duvets <SEP> du <SEP> tambour <SEP> et <SEP> du <SEP> : <SEP> :

   <SEP> :
<tb> peigneur <SEP> 1,86 <SEP> 1,87
<tb> 
<tb> :Débourrure <SEP> 3,Si <SEP> 1,4
<tb> 
<tb> :Rouleaux <SEP> nettoyeurs <SEP> 0,43 <SEP> 0,52
<tb> 
 
 EMI3.5 
 Balayures 0,425 0,83 
 EMI3.6 
 
<tb> :Evaporation <SEP> 0,449 <SEP> 0,26
<tb> 
<tb> Total...:.... <SEP> 8,064 <SEP> 7,27
<tb> 
 
L'examen de ce tableau permet de constater qu'avec le système à chapeaux séparés, on obtient une moindre quantité de déchets par débourrure qu'avec le système ordinaire. 



   - Ces essais ont été effectués sur une machine à carder de construction générale standard. On relève dans la partie avant des chapeaux des déchets plus propres que dans leur partie ar- rière, ces déchets pouvant âtre aisément mêlés à un mélange in- férieur sans nettoyage préliminaire puisqu'ils   rassemblent   étroi- tement les déchets de la peigneuse.On constate, en outre, que les déchets du système à chapeaux séparés contiennent moins de longues fibres, que quand ils proviennent des systèmes ordinaires, de sorte qu'on peut en conclure qu'avec le   procéda.   que prévoit l'invention, une plus grande quantité de fibres courtes est éli- minée tandis que la quantité de fibres longues,demeurant dans 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 lesdéchets estréduite. 



   Il   s'agit   là d'un grand avantage qui se traduit par une   augmentation   de la soliéité du fil, comme on peut le vérifier par desessais pratiques. 



   On constate qu'avec le système  que   prévoitl'invention la quantité de déchets   absorbée   par les chapeaux en   amont   du briseur est plus grande etde qualité   inférieure   à celle des déchets provenant de la partie voisine du peigneur. 



   On conçoit qu'on peut prévoir n'importe quelle disposi- tion constructive pour la mise en pratique de l'invention et que celle   qui   est représentée sur le dessin   annexé'   qui estune   vue   en élévation   latérale   de   l'appareil est   donnée à titre de simple exemple. 



     L'appareil   représenté comprend un bâti principal 1 pour- vu de paliers convenables dans   lequels   peuvent tourner le grand   tambour   2, le   briseur 3   et le peigneur 4. Chacun des chapeaux estconstitué par une bande ou un tablier sans fin 5 monté sur une paire de   rouleaux 6,avec   galets intermédiaires 7,   s'il   en est besoin, la surface 8 de chaque tablier étant garnie de fil métallique pour former des dents de cardage ou étant autrement dentée ou agencée pour produire 15 résultat désiré.Les rouleaux 6 et le tablier 5 sont   montés sur   des bras ± du bâti l,

   de sorte pue cha ue rouleau 6 porte l'un des brins du tablier 5   s'étendant   entre les rouleaux de   façon.qu'il   soit adjacent à une   partie de     la   surface du tambour 2 et   disposé   criconférentiellement dessus. 



  Le tablier 5 du   chapeau   le plus   vuisin   du briseurse dzplace de façon que sa partie   adjacente   à   la. surface   du   tambour @   se meuve en sens opposé au sens de   mouvement   de   celui-ci,   Au con- traire, la partie similaire du tablier 5 du chapeau, ui est le plus voisin du peigneur 4 se déplace dans le même sens que le tam- bour 
Le système formé de chapeaux séparés 5   suivant   l'in-   vention   procure les avantages suivants : 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
1 )Séparation des déchets propres et àales dans les chapeaux. 



     2 )Augmentation   des fibres courtes et réduction des fibres longues dans les déchets provenant des chapeaux. 



     3 )Flua   grande propreté du voile. 



   4 )Plus grande résistance du fil obtenu. 



   Les divers éléments rotatifs de la machine peuvent être actionnés de toute manière convenable. Dans la construction re- présentée, l'énergie est fournie par un moteur électrique qui entraîne une courroie sans fin 10 s'enroulant sur une poulie 11 solidaire de l'arbre 12 du tambour. Une autre poulie 13 montée sur cet arbre 12 entraîne une courroie sans fin 14 qui passe autour d'une poulie 15 entraînant le rouleau terminal 6 du ta- blier 5 du chapeau le plus voisin du peigneur 4, de façon que la partie de ce tablier} qui vient en prise avec le tambour se meuve dans le même sens que celui-ci, L'autre rouleau terminal 6 de ce chapeau est muni d'une roue dentée 16 engrenant avec une roue dentée 17 montée sur le rouleau 6 du chapeau 5 adjacent au briseur 3,

   de façon que ce chapeau se déplace en sens opposé au   tambour 1   par son brin qui vient en contact avec la surface de celui-ci. Le briseur 3 est actionné par une courroie croi- sée 18 à partir d'une poulie 19 montée sur l'arbre   12   du tam- bour, cette courroie 18 passant autour d'une poulie solidaire de l'arbre du briseur 3. L'entraînement du briseur 3 peut être transmis au peigneur 4 par une courroie 20 et un train d'engre- nages désigné dans son ensemble par   21.   



   Le dessin représente simplement une réalisation sim- plifiée de machine à carder suivant l'invention. Cette machine peut comporter d'autres perfectionnements sans qu'on s'écarte pour autant de la partée de   l' invention.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Carding machine with caps with opposite movements".



   This invention relates to carding machines, that is to say machines operable to clean and open cotton and release fibers. Its essential aim is to provide a carding machine capable of ensuring better cleaning or carding of cotton and, consequently, of providing a stronger and better quality yarn.



    @ the invention is materialized in a carding machine comprising a large drum with toothed lining and toothed caps between the sections, the main work of cleaning and carding the fibers is carried out, and characterized in that the caps are formed by two endless bands or aprons running along the surface of the drum and arranged so that the fibers are brought first between one of these aprons and the drum, then between the other apron and the drum, the construction being studied in such a way that the surface (one of the aprons) which runs along the surface of the drum, is cut up in the direction opposite to the direction of movement of the drum,

   while

 <Desc / Clms Page number 2>

 that the corresponding surface of the other apron moves in the same direction as said surface of the drum.



   In the carding system currently used, the caps usually move either in the same direction as the drum, or in the opposite direction. In the first case, these are the most heavily loaded hats, which come into contact with the cleanest cotton at the exit of the hats. In such a case, it is perfectly possible for the drum to take again a certain quantity of waste, which would pass to the comber and finally into the veil.



   On the contrary, in the second system recalled above, it is the cleanest caps, which come into contact with the already cleaned cotton, so that there is a lower risk that the drum will draw. garbage or impurities on the hats.



   By dividing the hats into two parts, the first will mainly absorb the dirtiest waste and will not come into contact with the cleaned cotton when it comes out of the machine, while the second will complete the carding or cleaning job. It must therefore be concluded that the waste, which is on the first part of the hats contains a greater proportion of impurity than that which comes from the second part and that the veil is therefore cleaner.



  This fact has been verified by practical tests which have been carried out.



   Another reason comes to support this finding. This is because with the two-part system two clean caps come into contact with the large drum simultaneously, while with the ordinary system only one clean cap comes into operation.



   A comparison of the haze obtained clearly shows that that which comes from a carding machine with separate hats is cleaner.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   For the conduct of the tests with the ordinary system, the displacement of the caps was equal to 58mm, per minute, while with separate caps, the speed of each part was 32mm. Per minute since in this case the distance to be covered is shorter.



   Waste table.
 EMI3.1
 



  ########################################## Nature of waste, .s with the system. With a system
 EMI3.2
 
<tb> ordinary <SEP> separates
<tb>: <SEP>: <SEP>% <SEP>: <SEP>% <SEP>:
<tb>
<tb> Hats <SEP> 2.07
<tb>
<tb> Hats <SEP> part <SEP> side <SEP> breakers <SEP> ¯¯¯ <SEP> 1.15
<tb>
 
 EMI3.3
 "" "combers ¯¯¯¯ 1.19
 EMI3.4
 
<tb> Duvets <SEP> of the <SEP> breaker <SEP> 0.52 <SEP> 0.65
<tb>
<tb>: <SEP> Duvets <SEP> of <SEP> drum <SEP> and <SEP> of <SEP>: <SEP>:

   <SEP>:
<tb> comber <SEP> 1.86 <SEP> 1.87
<tb>
<tb>: Knockout <SEP> 3, Si <SEP> 1.4
<tb>
<tb>: Rollers <SEP> cleaners <SEP> 0.43 <SEP> 0.52
<tb>
 
 EMI3.5
 Sweeps 0.425 0.83
 EMI3.6
 
<tb>: Evaporation <SEP> 0.449 <SEP> 0.26
<tb>
<tb> Total ...: .... <SEP> 8.064 <SEP> 7.27
<tb>
 
Examination of this table shows that with the system with separate caps, one obtains a smaller quantity of waste per stripping than with the ordinary system.



   - These tests were carried out on a carding machine of standard general construction. Cleaner waste is found in the front part of the caps than in its rear part, this waste being able to be easily mixed with a lower mixture without preliminary cleaning since it closely collects the waste from the combing machine. , moreover, that the waste from the separate cap system contains less long fibers than when it comes from ordinary systems, so that it can be concluded that with the process. provided for by the invention, a greater amount of staple fibers is removed while the amount of long fibers remaining in

 <Desc / Clms Page number 4>

 waste is reduced.



   This is a great advantage which results in an increase in the solidity of the wire, as can be verified by practical tests.



   It can be seen that with the system provided for by the invention the quantity of waste absorbed by the caps upstream of the breaker is greater and of inferior quality than that of the waste originating from the neighboring part of the comb.



   It will be appreciated that any constructive arrangement can be made for the practice of the invention and that which is shown in the accompanying drawing which is a side elevational view of the apparatus is given as a guide. simple example.



     The apparatus shown comprises a main frame 1 provided with suitable bearings in which the large drum 2, the breaker 3 and the comber 4 can rotate. Each of the caps is constituted by an endless belt or apron 5 mounted on a pair of rollers 6, with intermediate rollers 7, if required, the surface 8 of each apron being lined with wire to form carding teeth or being otherwise toothed or arranged to produce the desired result. The rollers 6 and the apron 5 are mounted on arms ± of the frame l,

   so stinks cha ue roller 6 carries one of the strands of the apron 5 extending between the rollers so.qu'il is adjacent to a part of the surface of the drum 2 and arranged criconferentially thereon.



  The apron 5 of the most old hat of the breaker moves so that its part adjacent to the. surface of the drum @ moves in the opposite direction to the direction of movement of the latter, On the contrary, the similar part of the apron 5 of the cap, which is the closest to the comb 4 moves in the same direction as the drum. bour
The system formed of separate caps 5 according to the invention provides the following advantages:

 <Desc / Clms Page number 5>

 
1) Separation of clean and dirty waste in the caps.



     2) Increase in short fibers and reduction of long fibers in waste from hats.



     3) Flua great cleanliness of the veil.



   4) Greater resistance of the wire obtained.



   The various rotating elements of the machine can be operated in any convenient way. In the construction shown, the energy is supplied by an electric motor which drives an endless belt 10 wound on a pulley 11 integral with the shaft 12 of the drum. Another pulley 13 mounted on this shaft 12 drives an endless belt 14 which passes around a pulley 15 driving the end roller 6 of the table 5 of the cap closest to the comber 4, so that the part of this apron } which engages with the drum moves in the same direction as the latter, The other end roller 6 of this cap is provided with a toothed wheel 16 meshing with a toothed wheel 17 mounted on the roller 6 of the cap 5 adjacent to breaker 3,

   so that this cap moves in the direction opposite to the drum 1 by its strand which comes into contact with the surface of the latter. The breaker 3 is actuated by a crossed belt 18 from a pulley 19 mounted on the shaft 12 of the drum, this belt 18 passing around a pulley integral with the shaft of the breaker 3. The drive of the breaker 3 can be transmitted to the comber 4 by a belt 20 and a gear train designated as a whole by 21.



   The drawing simply shows a simplified embodiment of a carding machine according to the invention. This machine can include other improvements without departing from the part of the invention.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. 1 Machine à carder comprenant un bâti, un grand tam- bour supporté par ce bâti, un briseur, un chapeau à tablier ad- <Desc/Clms Page number 6> jacent au briseur et monté de façon que le brin se ce chapeau qui vient en prise avec le tambour se meuve en sens oppose à lui, un peigneur, un deuxième chapeau à tablier adjacent au pei- gne ur et agencé de maière que le brin de ce deuxième chapeau qui vient en prise avec le tambour, se déplace dans le même sens que lui. 1 Carding machine comprising a frame, a large drum supported by this frame, a breaker, an apron cap ad- <Desc / Clms Page number 6> next to the breaker and mounted so that the strand of this hat which engages with the drum moves in the opposite direction to it, a comb, a second apron hat adjacent to the comb and arranged in the same way as the strand of this second cap which engages with the drum, moves in the same direction as it. 2 .,odes de réalisation de cette machine à carder, pré- sentant les particularités conjugables suivantes a) Les chapeaux sont formes par des tabliers, qui se meu- vent en sens opposé et sont sup ortés par des rouleaux parmi les- quels ceux qui sont adjacents entre un chapeau et l'autre por- tant des roues dentées à engrènement mutuel, de sorte que les deux chapeaux se meuvent en sens opposes. b) le briseur et le peigneur sont supportes par le bâti sur les cotes diamétralement opposes du tambour et les chapeaux sont supportés à la partie supérieure du tambour, l'un d'eux s'étendant jusqu'au voisinage du briseur, et l'autre jusqu'au voisinage du peigneur, les sens de déplacement des deux tabliers étant inverses . 2., Odes of realization of this carding machine, having the following conjugable peculiarities a) The caps are formed by aprons, which move in the opposite direction and are sup orted by rollers among which those which are adjacent between one cap and the other bearing mutually meshing toothed wheels, so that the two caps move in opposite directions. b) the breaker and the comber are supported by the frame on the diametrically opposed sides of the drum and the caps are supported at the top of the drum, one of them extending to the vicinity of the breaker, and the another up to the vicinity of the comb, the directions of movement of the two aprons being reversed. c)Tout l'entraînement des divers organes de la carde est assuré par un moteur actionnant l'axe du grand tambour d'où l'énergie est transmise aux chapeaux, au briseur et au peigneur. c) All the drive of the various organs of the card is ensured by a motor actuating the axis of the large drum from which the energy is transmitted to the caps, the breaker and the comber.
BE469985D BE469985A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE469985A true BE469985A (en)

Family

ID=120277

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE469985D BE469985A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE469985A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2504945A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR FIBER RELEASE SPINNING
CH616182A5 (en)
CH622034A5 (en)
BE469985A (en)
BE1014927A3 (en) APPLIANCE FOR carding OR CARDS FOR MIXING OF FIBRE RIBBON OR TAPE.
EP0317681B1 (en) Method and apparatus for the continuous preparation of plant stalks
EP1254976A1 (en) Method of combing and rectilinear comb for implementing the method
BE852678A (en) TEXTILE FIBER SPINNER
FR2720412A1 (en) Device in a carding machine.
FR2658208A1 (en)
CN220564798U (en) Carding equipment for spinning
CN218893780U (en) Device for separating coarse wool by carding machine
CH280154A (en) Machine for mechanical sizing of fabrics.
FR3113684A1 (en) Device for forming by carding one or more veil(s) of fibers, in particular of nonwoven
US668421A (en) Flax-machine.
EP0288358A1 (en) Method and apparatus for improving the flax separation into fibres
CH88530A (en) Carding-scrubber device for cotton and waste carding machines.
BE532228A (en)
BE352991A (en)
BE427457A (en)
BE481946A (en)
EP0380635A1 (en) Spinning method of the open end type, and device for implementing such method
BE448319A (en)
BE433371A (en)
BE363000A (en)