BE467846A - - Google Patents

Info

Publication number
BE467846A
BE467846A BE467846DA BE467846A BE 467846 A BE467846 A BE 467846A BE 467846D A BE467846D A BE 467846DA BE 467846 A BE467846 A BE 467846A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
disc
household
rasp
magazine
crank
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE467846A publication Critical patent/BE467846A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47JKITCHEN EQUIPMENT; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; APPARATUS FOR MAKING BEVERAGES
    • A47J43/00Implements for preparing or holding food, not provided for in other groups of this subclass
    • A47J43/25Devices for grating
    • A47J43/255Devices for grating with grating discs or drums

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Food-Manufacturing Devices (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Râpe ménagère à disque 
Les râpes à disque existantes se composent d'un magasin ou- vert à ses deux extrémités, porté par un bâti pourvu de moyens per- mettant sa fixation sur le bord d'une table par exemple et portant de façon rotative l'axe d'une manivelle solidaire par son extrémité d'un disque formant râpe et obturant l'ouve rture de sortie du maga- sin, tandis qu'un poussoir,indépendant ou articulé sur ce dernier, permet de presser la matière contenue dans le magasin contre le dis- que qui est animé d'un mouvement rotatif par la manivelle. 



    @    
Le bâti de ces râpes est généralement en fonte ;   ells   sont, de ce fait lourdes et encombrantes et d'un prix de revient'relative- ment élevé par suite de la quantité de métal nécessitée par leur fabrication. 



   Le disque formant râpe est uniquement maintenu en son centre par l'axe de la manivelle; il doit donc être constitué en métal re-   la.tivement   épais, souvent renforcé par emboutissage, en vue de pou- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 voir résister sans déformation à la, pression élevée qu'il subit en porte-à-faux. 



   Il en résulte une augmentation de la   quantité   de métal uti- lisée et, par voie de conséquence, une aggravation du prix de re- vient. De plus, l'épaisseur du métal constituant le disque nécessi- te un affûtage délicat et dont les effets cessent de se   manifester   après un usage plus ou moins prolongé. 



   La présente invention a pour objet une râpe ménagère, cons- tituée en matériaux légers: tôle mince et fil métallique, d'un fai- ble prix de revient et pouvant être supportée à la main ou posée sur un récipient ou sur une table. 



   Cette râpe, qui comporte un magasin solidaire d'une poignée sur laquelle s'articule un levier terminé par un poussoir destiné à pénétrer dans le magasin et éventuellementd'un reposoir ou de pieds, ce magasin étant ouvert à ses deux extrémités opposées dont   l'une,inférieure,   est obturée par un disque formant râpe entrainée par l'axe d'une manivelle, est plus particulièrement caractérisée par les points principaux suivants qui peuvent exister séparément ou en combinaison: a) Le magasin sert de support au disque qu'il maintient au moins en un point de sa périphérie. b) Le disque formant râpe est constitué en tôle mince pour- vu d'un bord tombé et de nervures de renforcement de préférence ré- gulièrement réparties et s'étendant du centre vers la périphérie. 



   La constitution du disque en tôle mince présente l'avanta- ge de supprimer l'affûtage sans que la durée d'utilisation puisse influer sur le rendement de l'appareil. c) Les nervures sont disposées en étoile. d) Les nervures sont disposées en étoile à branches in- curvées. 



   Cette disposition permet d'augmenter la longueur des nervu- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 res et par conséquent celle des alignements de perforations qui sont nécessairement semblables aux nervures. e) Le disque formant râpe comporte en son centre un trou cylindrique pourvu d'au moins un méplat, tandis que l'extrémité de l'axe de la manivelle comporte une section identique assurant l'en-   tratnement   rotatif du disque. f) Le magasin est solidaire, de préférence par l'intermé- diaire d'un carter, d'au moins un crochet destiné à recevoir la partie périphérique du disque et disposé de telle sorte que le cen- tre du magasin soit situé à   l'intérieur   de la zone comprise entre ce ou ces crochets et le centre du disque. g) Les crochets supportant le disque se répartissent sur un arc de circonférence au plus égal à 180 .

   h)   Les-crochets'sont   jointifs et constituent une gouttière continue. i) Les crochets sont répartis sur toute la périphérie du disque, l'un au moins d'entre eux pouvant s'éclipser. j) Le crochet à éclipse est pourvu d'un moyen de verrouil- lage. k) La manivelle est placée du même côté que le magasin par rapport au disque. 



   1) La manivelle est placée du côté opposé à celui où se trouve le magasin. m) La manivelle est rapportée directement sur la périphé- rie de la face du disque opposée à celle qui comporte les perfora- tions débordantes. n) La manivelle terminée en forme de fourche se place à cheval sur une rainure ménagée dans un axe porté par le magasin, tandis qu'un crevé ménagé dans le disque verrouille la tige de la manivelle. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 o) Le bord rabattu du magasin estpourvu au voisinage de son centre de crochets   rapportas   ou constituas par des crevés et se répartissant au plus sur une demi-circonférence intéressant la   zône   d'application de la pression du poussoir, tandis que le dis- que comporte une rondelle rapportée formant feuillure et destinée recevoir les crochets.

   p) Le disque comporte une gorge ménagée dans son bord tom- bé et   destinée   à recevoir deux mâchoires en fil cambré, prolongeant les branches de la poignée réunies par une entretoise et servant d'axe d'articulation à la tige du poussoir, tandis que le magasin est solidaire de deux fils métalliques symétriques, terminés à cha- que   extrémité   par un crochet, deux de ces crochets étant montés coulissants sur les branches de la poignée et les deux autres ve- nant s'accrocher sur les extrémités des mâchoires de façon à ver- rouiller le disque.

   q) La face active du disque est solidaire d'un manchon con- centrique au trou de passage de l'axe de la manivelle d'entraîne- ment et termine par une collerette d'équerre, tandis que le magasin porte, perpendiculairement à sa paroi latérale, deux guides paral- lèles destinés à recevoir deux points diamétralement opposés de cette collerette de façon à supporter le disque conjointement avec les crochets périphériques. r) L'axe de la manivelle d'entraînement traverse les trous superposés de deux supports parallèles portés par la paroi latérale du magasin et est maintenu en position par la   pression   qu'exerce sur lui une lame ressort portée par ladite paroi.

   s) Les supports de l'axe de la manivelle, les guides rèce- vant la collerette solidaire du disque formant râpe et la lame res- sort maintenant l'axe de la, manivelle sont constitués à partir d'une tôle unique rapportée sur le magasin, de forme générale recangulai- re, convenablement cambrée et découpée dans sa partie   médiane   sur trois de ses côtés de façon à constituer un crevé en saillie for- mant ressort. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   L'invention comporte en outre d'autres caractéristiques qui ressortent tant de la description qui va suivre que du dessin annexé dans lequel : 
Les fig. 1 à 8 sont des vues schématiques représentant di- verses dispositions des râpes ménagères conformes à l'invention, 
Les fig. 9   à   14 montrent en coupe schématique divers dis- ques pouvant être utilisés en combinaison avec ces râpes, 
Les   f ig.   15 et 16 sont des vues en plan représentant deux disques pourvus de nervurages conformes à l'invention, 
Les fig. 17 et 18 représentent en élévation et en plan un magasin portant un crochet de guidage périphérique du disque, 
Les fig. 19 et 20   représentent   semblablement un magasin portant deux crochets de guidage, 
Les fig.

   21 et 22 sont des vues analogues   d'un   magasin por- tant une gouttière de guidage s'étendant sur une demi- ciurconfé- rence, 
La fig. 23 représente en plan un magasin pourvu de trois crochets de guidage, dont un à éclipse, régulièrement espacés sur son pourtour, 
La fig. 24 en est une coupe par   AA   de la fig. 23, 
La fig. 25 représente en perspective un magasin pourvu d'un crochet de guidage s'éclipsant par rotation, 
La fig. 26 est une vue en plan d'un magasin pourvu de deux crochets de guidage périphérique et d'un moyen de guidage central, 
La fig. 27 en est une vue en coupe par BB de la fig. 26, 
La fig. 28 est une vue perspective représentant, avant as- semblage, un magasin, le disque conjugué et sa manivelle pouvant être assemblés sans pièces accessoires, 
La fig.

   29 est une vue en plan d'un magasin' portant un 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 disque conique ou sphérique, 
Les fig. 30 et 31 en sont des coures par CCCC de la fig. 



  29 représentant respectivement le montage   d'un   disque conique et ce- lui d'un disque en forme de calotte   sphérique.   



   La if.g 32 est une vue en plan   .1'une   râpe dans laquelle la poignée constituée en fil métallique se prolonge en forme de mâchoi- re enserrant ledisque par une gorge ménagée dans son bord rabattu, tandis que le magasin es  b supporte   par deux fils accrochés sur les branches de la poignée et de la mâchoire, 
La   fige   33 est une vue similaire, le disque étant enlevé, 
La fig. 34 est une vue en demi-coupe et demi-élévation d'un disque pouvant être utilisé en combinaison avec cette râpe, 
La fige 35 est une vue en élévation d'un mode de réalisa- tion préféré de la râpe à disque selon l'invention, 
La fig. 36 la représente en plan, le poussoir étant suppo- sé enlevé, 
La fig. 37 représente partiellement en élévation le maga- sin et la poignée vus sur l'autre face , 
La fig.

     37A   estune coupe transversale de la paroi du ma- gasin au droit   d'un   crochet, 
La fig. 398 est une vue partielle en plan du magasin et de la poignée, vus de dessous, 
Les fig. 39 et 40 sont des vues de détail à plus grande échelle montrant respectivement en élévation et en coupe par DD de la fig. 39 le support de l'axe de la manivelle d'entraînement, 
La fig. 41 représente en plan le poussoir articulé à l'ex-   trémité   de la poignée, 
Les fig. 42 et 43 en sont des coupes transversales respec- tivement par EE et FF de la fig. 41, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
La fig. 44 est une vue   par-bielle   en plan d'un disque for- mant râpe, 
La fig. 45 est une coupe transversale de ce disque, 
Et les fig.

   46 et 47 sont deux vues à 90  montrant l'ex- trémité de l'axe de la manivelle d'entraînement. 



   Les fig. 1 et 2, représentent en élévation et en plan et une sos forme schématique un premier mode de réalisation de râpe mé- nagère portative conforme à l'invention et réalisée en matériaux légers, tels que : tôle mince et fil métallique. 



   Cette râpe comporte un magasin M pourvu d'un rebord d'é- querre b formant carter et recouvrant une partie du disque D dans l'exemple mais susceptible, dans certains cas, de le recouvrir en- tièrement. Ce magasin est solidaire d'une poignée en fil métal- lique convenablement cambré et rapportée par exemple par soudure. 



  Sur l'extrémité de cette poignée s'articule la tige t d'un poussoir P destiné à pénétrer dans le magasin et à presser contre le disque D la matière à râper. Un reposoir r, d'ailleurs facultatif, égale- ment en fil et rapporté sur le magasin permet d'appuyer l'appareil sur un récipient. 



   Le disque D est entraîné par son centre par une manivelle m convenablement guidée. Cette manivelle est placée du même côté que le poussoir à la fig. 1. Elle peut également être placée en dessous de ce dernier (fig. 3) ,ce qui enr1âne une économie de mé- tal par réduction de la longueur de l'axe. Enfin, l'axe peut être complètement supprimé (fig. 4), la manivelle m, étant alors fixée radialement sous le disque D. Il est indispensable de prévoir pour ce dernier des moyens de guidage dont les différents modes de réa- lisation seront ultérieurement décrits en détail. 



   La fig. 5 représente une variante de réalisation dans la- quelle le   carter b,   recouvre complètement   le'disque.   Cette disposi- tion permet, entre autres avantages, l'adoption de pieds R grâce auxquels l'appareil peut être posé sur une table. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



   Les fig. 6 et 8 représentent schématiquement les trois po-   sitions   que peut occuper le magasin. A la fig. 6 il est placé sur la ligne des centres AO   et   entre ces derniers; à la fig. 7 il est placé sur cette même ligne mais à   l'extérieur.   Il est alors néces- saire que la tige du poussoir se subdivise en deux branches de part etd'autre de l'axe 0 pour permettre le passage de l'axe de la manivelle. 



   Enfin, à la fig. 8 le   magasin   est décale par rapport à la ligne AO; grâce à cette disposition, le   poussoir   se trouve armé sur toute sa longueur et le moment de flexion est réduit lors du   fonctionnement,   ce qui évite toute déformation nuisible au rende- ment de   l'appareil.   



   La disposition symétrique du   magasin pourrait   évidemment être adoptée avec le même avantage. 



   Les fig. 9 à 14 représentent   schématiquement en   coupe axiale et   sans que   cela puisse présenter aucun caractère   limitatif,     six réalisations   de disques formant râpes et qui sont constitués en tôle mince; ils comcorten tous un bord tombéd, qui peut être ou non parallèle à l'axe. Celui de la fig. 14 présente en outre un anneau périphérique plat e. 



   Dans le but d'augmenter   leur     rigidité, ces   disques sont pourvus   conformément   à l'invention, de nervures radiales rectili- ghes f, (fig. 15)   ou   incurvées f, (fig. 16). Les   nervures   incurvées ont évidemment une plus grande longueur etpermettent d'augmenter le nombre des perforations   dont     l'alignement   suit celui des ner- vures. 



   Conformément à l'invention, le disque, toujours maintenu par son centre, est maintenu et guidé par au moins un point de sa périphérie; les points de guidage   périphériques   sont disposés de telle sorte que le magasin, qui constitue le centre d'application des tressions, soit si-tué dans la zône comprise entre ces points et le centre du disque. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Aux fig. 17 et 18, le moyen de guidage périphéroique du disque est constitué par un crochet h rapporté sur le carter b ; le disque est mis en position par déplacement suivant la flèche f. 



   Aux fig. l, 9 et 20, le carter porte deux crochets h1,hp. 



   Aux fig. 21 et 22, le carter est solidaire d'une gouttière inférieure i. 



   La fraction du bord du carter sur laquelle sont fixés les crochets ou celle qui est solidaire de la gouttière est au plus égale à une demi-circonférence de façon à permettre la mise en place et le démontage du disque. 



   Les crochets peuvent également se répartir sur toute la périphérie du carter lorsque celui-ci recouvre tout le disque ;   ilsuffit que l'un ou plusieurs d'entre eux soient montés à éclipse   pour permettre le montage. 



   Aux fig. 23 et 24 le carter b comporte un bord tombé d'é- querre sur lequel sont fixées, par exemple par soudure, deux pattes h1, h2 formant crochet, tandis qu'un crochet h3 est monté coulissant dans une glissière 1 rapportée sur le carter. Un verrou oscillant j assure le verrouillage pendant le   fonctionnement. :..   



  Le disque D est introduit obliquement comme représenté en pointil- lé sur la fig. 24. 



   Le verrou h3 peut également être monté oscillant autour d'un axe m ainsi qu'il est représenté à la fig. 25. 



   L'invention prévoit également un moyen de guidage et d'ap- pui du disque a.u voisina,ge du centre ainsi qu'il est représenté aux fig. 26 et 27. 



   Ce dernier est constitué par des crochets n1, n2, au nom- bre de deux diamétralement opposés dans l'exemple et qui sont ici constitués par deux crevés ménagés dans le carter, qui comporte un trou cylindrique bordé 1 permettant le passage de l'axe de la mani- velle. Le disque est solidaire d'une rondelle s, rapportée par sou- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 dure électrique ou par tout autre moyen, qui s'engage sous les deux crochets.

   Il se trouve donc   supporte   par les deux crochets périphériques h1, h2 et par les deux crochets médiansni, n2,Il résiste ainsi parfaitement aux efforts de flexion importants qu'il subit dans la zône du magasin et assure un rendement tout-à-fait satisfaisant de l'appareil.   placée   
L'entraînement du disque par la manivelle en son centre peut s'effectuer soit de la façon habituelle par vissage,soit   p.us   simplement par le moyen de méplats ménagés sur l'extrémité de la tige et qui pénètrent dans un ajourage de même section. Cette dis- position simplifie l'usinage. 



   La fig. 28 représente un mode de montage amovible d'une manivelle m sur le disque D. La manivelle se termine par Une four- chette u, tandis que le disque D est pourvu d'un ajourage cylin-   drique   v et d'un crevé z formant organe de verrouillage élastique. 



  Le carter du magasin est solidaire d'un axe x avec   gorge y.   de dia- mètre correspondant sensiblement à   1'écartèrent   des branches de la fourchette. Le disque est enfilé sur l'axe x, puis la fourchette e est placee à cheval sur la   gorge y,   et enfin la tige de la manivel- le est engagée sous le crevé z. Ce dernier est, bien entendu, orienté dans un sens qui correspond au sens normal de rotation. 



   Les fig. 29 à 31   représentent   le montage d'un disque co- nique D1 (fig. 30) ou en forme de calotte sphérique D2 (fig. 31). 



  Le car-ter b a évidemment une forme   correspondante   à celle du dis- que qui esmaintenu par deux crochets   périphériques   et par deux crochets médians analogues à ceux qui ont été   précédemment   décrits. 



  Ces deux formes de disque présentent l'avantage de supprimer le nervarge, la résistance à la flexion se trouvant accrue et d'aug-   menter   le nombre des trous par suite de l'augmentation de la sur- face utile de la râpe. 



   Les figures 32 à 34 représenten une râpe dans laquelle le disque D3 (fig. 34) pourvu d'une gorge   périphérique   1 estmain- tenu sur son pourtour par deux mâchoires 2, 2 constituées chacu- 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 ne par un fil métallique cambré dont l'une des extrémités est re- dressée en 3, 3a. L'autre extrémité de ces fils se prolonge en 4,    4a de façon à constituer la poignée ; branches sont réunies par   une entretoise 5, tandis que leurs parties extrêmes rabattues à angle droit servent d'axe d'articulation à la tige du poussoir P. 



   Le magasin est supporté par deux fils 6, 6a soudés sur lui et cou- lissant sur les fils 4, 4a de la poignée par des boucles 7, 7a 
Le verrouillage du disque s'effectue par le moyen des mâchoires 2, 2a qui pénètrent dans sa gorge périphérique par cou-   lissement   des boucles 7, 7a sur la poignée et par introduction des boucles extrêmes 8, 8a sur les extrémités 3, 3a des mâchoires. Un verrouillage supplémentaire est obtenu par introduction de la ma- nivelle qui traverse un trou 9 ménagé dans une patte 10 solidaire du magasin. 



   Le disque peut également comporter une manivelle rappor- tée directement soit à demeure soit de façon amovible,par exemple comme il est représenté à la fig. 28. 



   La râpe à disque représentée aux Fig. 35 à 47 se compose essentiellement d'un magasin M en tôle mince pourvu de deux gor- ges annulaires 11, 12 en saillie vers l'extérieur et solidaire par sa base d'une partie plane perpendiculaire 13 limitée par une frac-   t'ion   de couronne annulaire 14 de faible hauteur. Cette dernière est solidaire de trois crochets 15 servant de points d'appui péri- phériques supportant le disque pendant le fonctionnement de la râ- pe, ainsi qu'il apparaîtra par la suite. 



   Entre la saillie annulaire 12 et la partie plane 13 est rapportée, par exemple par points de soudure électrique, une queue p en tôle roulée, sur l'extrémité de laquelle s'articule, par'l'in- termédiaire d'un axe 16, l'extrémité de la tige t constituée d'une seule pièce avec le poussoir P par emboutissage et cambrage d'une tôle. Les sections de la tige et du poussoir sont représentées en coupe respectivement aux Fig. 42 et 43. 



   Sur la paroi externe du magasin est rapportée, par exem- 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 ple par points de soudure électrique, une pièce 17 en tôle de for- me générale rectangulaire dont l'extrémité supérieure est rabattue   d'àquerre   en 18 et pourvue d'un trou 19, destiné à recevoir l'axe a de la manivelle. L'extrémité inférieure, de plus grande largeur, estredressée d'équerre en 20 et pourvue d'un trou 21 co-axial au précédent, tandis que les bords latéraux sont ainsi qu'il apparaît sur la Fig. 39,de façon à constituer deux glissières 22 auxquelles font suite deux parois parallèles   23 .   



   La pièce 17 comporte également à sa partie médiane un crevé 24 incurvé vers l'extérieur de façon à former ressort et à maintenir l'axe de la manivelle engagé dans les trous 19 et 21 des supports 18 et 20. Enfin la tôle 17   domporte   une ondulation transversale 25 déterminant avec la paroi du magasin 13 un logement dans lequel est introduite et maintenue par soudure (Fig. 23 et 28) l'une des extrémités d'un   reposoir r   en fil métallique confor- mée comme le montre la figure. L'autre extrémité de ce fil est engagée et maintenue semblablement dans le logement formé par une ondulation 26 d'une bande métallique 27 rapportée à la base du ma- gasin. 



   Le disque D4 (fig. 36, 44, et 45) est constitué en tôle mince pourvu d'un bord   28   rabattu d'équerre. Il comporte des ner- vures f4 disposées en étoile et régulièrement réparties et des perforations g4 situées entre les nervures et pourvues, d'une fa- çon connue, d'un bord en saillie assurant le découpage des légumes et autres aliments. 



   Le disque D4 est solidaire d'une cuvette cylindrique con- centrique 29 pourvue à sa partie supérieure d'une collerette 30 rabattue d'équerre et à sa base d'un trou central 31 de forme al- longée destiné à recevoir l'extrémité 32 de même section de l'ar- bre a de la manivelle qui se trouve ainsi solidarisée   rotativement   avec le disque. Ce disque est en outre solidaire, par sa face in- férieure, d'une cuvette concentrique 33 de forme évasée et qui s'oppose à l'accès des parcelles d'aliment jusqu'à l'axe. 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 



   Il convient de remarquer que la distance qui sépare les faces inférieures de la collerette 30 et du disque est sensible- ment égale à celle qui sépare les faces supérieures des glissières 22 et des crochets 15. De même la distance séparant les parois 23   corresponde de   préférence,sensiblement au diamètre de la cuvette 29. 



   Le montage s'effectue en introduisant les bords de la   collerette 30 dans les glissières 22 ; paroi latérale de la cu-   vette 29 se trouve centrée grâce aux parois 23, tandis que le dis- que repose par son bord sur la face supérieure des crochets 15. 



  L'extrémité de l'axe a de la manivelle est ensuite engagée dans les perforations des supports 18 et 19,puis dans le trou allongé 31 du disque; la manivelle est verrouillée par la pression latéra- le exercée sur l'axe par le crevé 24 formant ressort. 



   Le disque en tôle mince renforcé par son bord tombé et par les nervures en étoile se trouve maintenu tant en son centre qu'en trois points de sa périphérie correspondant aux crochets ; il résiste ainsi sans déformation à la pression exercée par le poussoir à l'intérieur du quadrilatère ainsi formé.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Household disc grater
Existing disk rasps consist of a magazine open at both ends, carried by a frame provided with means enabling it to be fixed to the edge of a table, for example, and carrying the axis of rotation in a rotating manner. a crank secured by its end to a disc forming a rasp and closing the outlet opening of the magazine, while a pusher, independent or articulated on the latter, makes it possible to press the material contained in the magazine against the disc. - that which is animated by a rotary movement by the crank.



    @
The frame of these rasps is generally made of cast iron; They are, therefore, heavy and bulky and relatively expensive due to the amount of metal required for their manufacture.



   The disc forming a rasp is only held in its center by the axis of the crank; it must therefore be made of relatively thick metal, often reinforced by stamping, in order to

 <Desc / Clms Page number 2>

 see resist without deformation to the high pressure it undergoes in cantilever.



   This results in an increase in the quantity of metal used and, consequently, an increase in the cost price. In addition, the thickness of the metal constituting the disc necessitates delicate sharpening and the effects of which cease to appear after more or less prolonged use.



   The present invention relates to a household rasp, made of light materials: thin sheet and metal wire, of a low cost and which can be supported by hand or placed on a container or on a table.



   This grater, which comprises a magazine secured to a handle on which is articulated a lever terminated by a pusher intended to enter the magazine and possibly a repository or feet, this magazine being open at its two opposite ends of which the one, lower, is closed by a disc forming a rasp driven by the axis of a crank, is more particularly characterized by the following main points which may exist separately or in combination: a) The magazine serves as a support for the disc that it maintains at least one point of its periphery. b) The rasp disc is made of thin sheet metal with a flanged edge and preferably evenly distributed reinforcing ribs extending from the center to the periphery.



   The constitution of the thin sheet disc has the advantage of eliminating sharpening without the duration of use being able to influence the performance of the apparatus. c) The ribs are arranged in a star. d) The ribs are arranged in a star with curved branches.



   This arrangement allows the length of the ribs to be increased.

 <Desc / Clms Page number 3>

 res and consequently that of the alignments of perforations which are necessarily similar to the ribs. e) The disc forming a rasp comprises in its center a cylindrical hole provided with at least one flat, while the end of the axis of the crank has an identical section ensuring the rotary drive of the disc. f) The magazine is secured, preferably by the intermediary of a housing, to at least one hook intended to receive the peripheral part of the disc and arranged so that the center of the magazine is located at the center of the disc. 'inside the area between this or these hooks and the center of the disc. g) The hooks supporting the disc are distributed over an arc of circumference at most equal to 180.

   h) The hooks are contiguous and form a continuous gutter. i) The hooks are distributed over the entire periphery of the disc, at least one of them being able to slip out. j) The eclipse hook is provided with a locking means. k) The crank is placed on the same side as the magazine in relation to the disc.



   1) The crank is placed on the opposite side to that on which the magazine is located. m) The crank is attached directly to the periphery of the face of the disc opposite to that which has the protruding perforations. n) The crank finished in the form of a fork is placed astride a groove made in an axis carried by the magazine, while a puncture in the disc locks the rod of the crank.

 <Desc / Clms Page number 4>

 o) The folded edge of the magazine is provided in the vicinity of its center with hooks reported or constituted by punctures and distributed at most over a half-circumference affecting the area of application of the pressure of the pusher, while the disc comprises an attached washer forming a rebate and intended to receive the hooks.

   p) The disc has a groove formed in its fallen edge and intended to receive two jaws of arched wire, extending the branches of the handle joined by a spacer and serving as an articulation axis for the rod of the pusher, while the magazine is secured to two symmetrical metal wires, terminated at each end by a hook, two of these hooks being slidably mounted on the branches of the handle and the other two being hooked onto the ends of the jaws so to lock the disc.

   q) The active face of the disc is integral with a sleeve that is concentric with the hole through which the drive crank axis passes and ends with a square collar, while the magazine carries, perpendicular to its side wall, two parallel guides intended to receive two diametrically opposed points of this collar so as to support the disc together with the peripheral hooks. r) The axis of the drive crank passes through the superimposed holes of two parallel supports carried by the side wall of the store and is held in position by the pressure exerted on it by a leaf spring carried by said wall.

   s) The supports for the crank axis, the guides receiving the flange integral with the disc forming the rasp and the blade now exiting the axis of the crank are made from a single sheet attached to the magazine, of generally recangular shape, suitably arched and cut in its middle part on three of its sides so as to constitute a protruding puncture forming a spring.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   The invention further comprises other characteristics which emerge both from the description which follows and from the appended drawing in which:
Figs. 1 to 8 are schematic views showing various arrangements of household graters in accordance with the invention,
Figs. 9 to 14 show in schematic section various discs which can be used in combination with these rasps,
The f ig. 15 and 16 are plan views showing two discs provided with ribs according to the invention,
Figs. 17 and 18 show in elevation and in plan a magazine carrying a peripheral guide hook of the disc,
Figs. 19 and 20 similarly represent a magazine carrying two guide hooks,
Figs.

   21 and 22 are similar views of a magazine carrying a guide channel extending over a half-frame,
Fig. 23 shows a plan of a magazine provided with three guide hooks, one of which is eclipsed, regularly spaced around its perimeter,
Fig. 24 is a section through AA of FIG. 23,
Fig. 25 shows in perspective a magazine provided with a guide hook which slips away by rotation,
Fig. 26 is a plan view of a magazine provided with two peripheral guide hooks and a central guide means,
Fig. 27 is a sectional view through BB of FIG. 26,
Fig. 28 is a perspective view showing, before assembly, a magazine, the conjugate disc and its crank which can be assembled without accessory parts,
Fig.

   29 is a plan view of a store 'bearing a

 <Desc / Clms Page number 6>

 conical or spherical disc,
Figs. 30 and 31 are courses by CCCC of FIG.



  29 respectively showing the mounting of a conical disc and that of a disc in the form of a spherical cap.



   The if.g 32 is a plan view of a rasp in which the handle made of metal wire is extended in the form of a jaw enclosing the disc by a groove formed in its folded edge, while the magazine is supported by two threads hanging on the branches of the handle and the jaw,
Fig. 33 is a similar view, the disc being removed,
Fig. 34 is a half-section and half-elevation view of a disc which can be used in combination with this rasp,
Fig 35 is an elevational view of a preferred embodiment of the disc rasp according to the invention,
Fig. 36 shows it in plan, the pusher being supposedly removed,
Fig. 37 shows partially in elevation the magazine and the handle seen on the other side,
Fig.

     37A is a cross section of the wall of the store at the level of a hook,
Fig. 398 is a partial plan view of the magazine and the handle, seen from below,
Figs. 39 and 40 are detail views on a larger scale showing respectively in elevation and in section through DD of FIG. 39 the support for the drive crank shaft,
Fig. 41 shows a plan of the hinged pusher at the end of the handle,
Figs. 42 and 43 are cross sections respectively through EE and FF in FIG. 41,

 <Desc / Clms Page number 7>

 
Fig. 44 is a plan view of a rasp-forming disc,
Fig. 45 is a cross section of this disc,
And figs.

   46 and 47 are two views at 90 showing the end of the shaft of the drive crank.



   Figs. 1 and 2, show in elevation and in plan and in a schematic form a first embodiment of a portable household rasp in accordance with the invention and made of light materials, such as: thin sheet and metal wire.



   This rasp comprises a magazine M provided with a square rim b forming a housing and covering part of the disc D in the example but capable, in certain cases, of covering it entirely. This magazine is secured to a handle of metal wire suitably arched and attached for example by welding.



  On the end of this handle is articulated the rod t of a pusher P intended to enter the magazine and to press the material to be grated against the disc D. A support r, which is moreover optional, also made of wire and attached to the magazine, enables the apparatus to be supported on a receptacle.



   The disc D is driven by its center by a suitably guided crank m. This crank is placed on the same side as the pusher in fig. 1. It can also be placed below the latter (fig. 3), which saves on metal by reducing the length of the axle. Finally, the axis can be completely omitted (fig. 4), the crank m being then fixed radially under the disc D. It is essential to provide for the latter guide means, the different embodiments of which will be later. described in detail.



   Fig. 5 shows an alternative embodiment in which the housing b completely covers the disc. This arrangement allows, among other advantages, the adoption of R legs by which the apparatus can be placed on a table.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



   Figs. 6 and 8 schematically represent the three positions that the store can occupy. In fig. 6 it is placed on the line of centers AO and between them; in fig. 7 it is placed on the same line but outside. It is then necessary for the push rod to be subdivided into two branches on either side of axis 0 to allow passage of the crank axis.



   Finally, in fig. 8 the store is offset from the AO line; thanks to this arrangement, the pusher is cocked over its entire length and the bending moment is reduced during operation, which prevents any deformation detrimental to the performance of the apparatus.



   The symmetrical arrangement of the store could obviously be adopted with the same advantage.



   Figs. 9 to 14 show schematically in axial section and without this being able to present any limiting nature, six embodiments of discs forming rasps and which are made of thin sheet; they all have a flanged edge, which may or may not be parallel to the axis. That of fig. 14 also has a flat peripheral ring e.



   In order to increase their rigidity, these discs are provided, in accordance with the invention, with rectilinear radial ribs f, (fig. 15) or curved f, (fig. 16). The curved ribs obviously have a greater length and allow an increase in the number of perforations whose alignment follows that of the ribs.



   According to the invention, the disc, always held by its center, is held and guided by at least one point of its periphery; the peripheral guide points are arranged so that the store, which constitutes the application center of the braids, is so-killed in the area between these points and the center of the disc.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   In fig. 17 and 18, the peripheral guide means of the disc consists of a hook h attached to the housing b; the disc is put in position by displacement following arrow f.



   In fig. l, 9 and 20, the housing carries two hooks h1, hp.



   In fig. 21 and 22, the casing is integral with a lower gutter i.



   The fraction of the edge of the casing to which the hooks are fixed or that which is integral with the gutter is at most equal to half a circumference so as to allow the installation and removal of the disc.



   The hooks can also be distributed over the entire periphery of the housing when the latter covers the entire disc; it suffices that one or more of them are mounted eclipse to allow the assembly.



   In fig. 23 and 24 the housing b has a flanged angled edge to which are fixed, for example by welding, two tabs h1, h2 forming a hook, while a hook h3 is slidably mounted in a slide 1 attached to the housing . A swing lock j provides locking during operation. : ..



  The disc D is introduced obliquely as shown in dotted lines in FIG. 24.



   The lock h3 can also be mounted oscillating about an axis m as shown in FIG. 25.



   The invention also provides a means for guiding and supporting the disk in the vicinity of the center as shown in FIGS. 26 and 27.



   The latter is constituted by hooks n1, n2, in the number of two diametrically opposed in the example and which are here constituted by two punctures made in the casing, which comprises a cylindrical hole bordered 1 allowing the passage of the axis of the crank. The disc is secured to a washer s, attached by

 <Desc / Clms Page number 10>

 hard electric or by any other means, which engages under the two hooks.

   It is therefore supported by the two peripheral hooks h1, h2 and by the two middle hooks ni, n2.It thus perfectly resists the significant bending forces it undergoes in the store area and ensures a completely satisfactory performance. of the device. placed
The drive of the disc by the crank in its center can be carried out either in the usual way by screwing, or more simply by means of flats made on the end of the rod and which penetrate into a cutout of the same section. . This arrangement simplifies machining.



   Fig. 28 represents a removable method of mounting a crank m on the disc D. The crank ends with a fork u, while the disc D is provided with a cylindrical cutout v and a slit z forming elastic locking member.



  The magazine housing is integral with an x axis with y groove. of diameter substantially corresponding to the gap between the legs of the fork. The disc is threaded on the x axis, then the fork e is placed astride the groove y, and finally the rod of the crank is engaged under the slit z. The latter is, of course, oriented in a direction which corresponds to the normal direction of rotation.



   Figs. 29 to 31 show the assembly of a conical disc D1 (fig. 30) or in the form of a spherical cap D2 (fig. 31).



  The housing b obviously has a shape corresponding to that of the disc which is maintained by two peripheral hooks and by two middle hooks similar to those which have been previously described.



  These two forms of disc have the advantage of eliminating the rib, the bending resistance being increased and of increasing the number of holes as a result of the increase in the useful surface of the rasp.



   Figures 32 to 34 show a rasp in which the disc D3 (fig. 34) provided with a peripheral groove 1 is held around its periphery by two jaws 2, 2 each formed.

 <Desc / Clms Page number 11>

 not by a bent metal wire, one of the ends of which is raised at 3, 3a. The other end of these son extends at 4, 4a so as to constitute the handle; branches are joined by a spacer 5, while their end parts folded down at right angles serve as an articulation axis for the push rod P.



   The magazine is supported by two wires 6, 6a welded to it and sliding on the wires 4, 4a of the handle by loops 7, 7a
The disc is locked by means of the jaws 2, 2a which penetrate its peripheral groove by sliding the loops 7, 7a on the handle and by introducing the end loops 8, 8a on the ends 3, 3a of the jaws. . Additional locking is obtained by introducing the handle which passes through a hole 9 made in a tab 10 integral with the magazine.



   The disc can also include a crank directly attached, either permanently or removably, for example as shown in FIG. 28.



   The disc rasp shown in Figs. 35 to 47 essentially consists of a magazine M in thin sheet provided with two annular grooves 11, 12 projecting outwardly and secured by its base to a perpendicular flat part 13 limited by a fraction of annular crown 14 of low height. The latter is integral with three hooks 15 serving as peripheral support points supporting the disc during operation of the rasp, as will appear subsequently.



   Between the annular projection 12 and the flat part 13 is attached, for example by electrical welding points, a tail p of rolled sheet metal, on the end of which is articulated, by means of an axis 16 , the end of the rod t formed in one piece with the pusher P by stamping and bending a sheet. The sections of the rod and of the pusher are shown in section respectively in Figs. 42 and 43.



   On the external wall of the store is attached, for example

 <Desc / Clms Page number 12>

 ple by electrical welding points, a part 17 of sheet metal of generally rectangular shape, the upper end of which is folded back to square at 18 and provided with a hole 19, intended to receive the axis a of the crank. The lower end, of greater width, is straightened at 20 and provided with a hole 21 co-axial with the preceding one, while the lateral edges are as it appears in FIG. 39, so as to constitute two slides 22 which follow two parallel walls 23.



   The part 17 also comprises in its middle part a slit 24 curved outwardly so as to form a spring and to keep the axis of the crank engaged in the holes 19 and 21 of the supports 18 and 20. Finally, the sheet 17 dominates a transverse corrugation 25 determining with the wall of the magazine 13 a housing in which is introduced and held by welding (Figs. 23 and 28) one of the ends of a support r made of metal wire conformed as shown in the figure. The other end of this wire is engaged and held similarly in the housing formed by a corrugation 26 of a metal strip 27 attached to the base of the store.



   The disc D4 (fig. 36, 44, and 45) is made of thin sheet metal provided with an edge 28 turned back square. It comprises ribs f4 arranged in a star shape and regularly distributed and perforations g4 located between the ribs and provided, in a known manner, with a projecting edge ensuring the cutting of vegetables and other foods.



   The disc D4 is integral with a concentric cylindrical cup 29 provided at its upper part with a flange 30 turned back at right angles and at its base with a central hole 31 of elongated shape intended to receive the end 32. of the same section of the shaft a of the crank which is thus rotatably secured to the disc. This disc is also integral, by its lower face, with a concentric bowl 33 of flared shape and which opposes the access of the food parcels to the axis.

 <Desc / Clms Page number 13>

 



   It should be noted that the distance which separates the lower faces of the collar 30 and of the disc is substantially equal to that which separates the upper faces of the slides 22 and of the hooks 15. Likewise the distance separating the walls 23 preferably corresponds , substantially to the diameter of the bowl 29.



   The assembly is carried out by inserting the edges of the collar 30 into the slides 22; side wall of the bowl 29 is centered thanks to the walls 23, while the disc rests by its edge on the upper face of the hooks 15.



  The end of the axis a of the crank is then engaged in the perforations of the supports 18 and 19, then in the elongated hole 31 of the disc; the crank is locked by the lateral pressure exerted on the axle by the puncture 24 forming a spring.



   The thin sheet disc reinforced by its flanged edge and by the star-shaped ribs is maintained both at its center and at three points on its periphery corresponding to the hooks; it thus withstands without deformation the pressure exerted by the pusher inside the quadrilateral thus formed.


    

Claims (1)

EMI14.1 EMI14.1 - f3 :: V : , ï I C ¯ 'i I ï! : - I.- Râpe ménagère à disque comprtant un magasin solidaire d'une poignée sur laquelle s'articule un levier par un poussoir destine à pénétrer dans le magasin et éventuellemn d'un reposoir ou de pieds, ce magasin étant ouvert à ses deux extriemi- tes opposées dont l'une, inférieure, est obturée par un disque for- mant râpe entraîné par l'axe d'une manivelle, caractérisée en ce que le magasin sert de support au disque qu'il maintient au moins en un point de sa périphérie.' 2.- Râpe ménagère d'après la revendication 1, caractérisé'e en ce que le disque formant râpe est constitué en tôle mince, - f3 :: V:, ï I C ¯ 'i I ï! : - I.- Household disc grater comprising a magazine secured to a handle on which a lever is articulated by a pusher intended to enter the magazine and possibly a repository or feet, this magazine being open to its two outsides. opposites, one of which, lower, is closed by a disc forming a rasp driven by the axis of a crank, characterized in that the magazine serves as a support for the disc which it maintains at least at one point of its periphery.' 2.- household rasp according to claim 1, characterized in that the rasp disc is made of thin sheet, pourvue d'un bord tombé et de nervures de renforcement, de préférence ré- gulièremnt réparties, s'étendant du centre vers la. périphérie. provided with a flanged edge and reinforcing ribs, preferably evenly distributed, extending from the center towards the. periphery. 3.- Râpe ménagère d'après la renvendication 2, caractérisée en ce que les nervures sont disposées en étoile. 3.- Household rasp according to refendication 2, characterized in that the ribs are arranged in a star. 4. - Râpe ménagère d'après les revendications 2 et 3, caracté- risée en ceque les branches de l'étoile constituant les nervures sont incurvées. 4. - Household rasp according to claims 2 and 3, characterized in that the branches of the star constituting the ribs are curved. 5.- Râpe ménagère d'après les revendications 1 à 4, caracté- risée en ce que le disque formant râpe comporte en son centre un trou cylindrique pourvu d'au moins un méplat, tandis que l'extré- mité de l'axe de la manivelle comporte une section identique assu- rant l'entraînement rotatif du disque. 5.- Household rasp according to claims 1 to 4, characterized in that the rasp-forming disc comprises in its center a cylindrical hole provided with at least one flat, while the end of the axis of the crank has an identical section ensuring the rotary drive of the disc. 6. - Râpe ménagère d'après les revendication 1 à 5, caractéri- sée en ce que le magasin est solidaire, de préfnce par l'intermé- diaire d'un carter, d'au moins un crochet destiné à recevoir la partie périphérique du disque et disposé de telle sorte que le cen- tre du magasin soit situé à l'intérieur de la, zone comprise entre ce ou ces crochets et le centre du disque. 6. - Household rasp according to claims 1 to 5, charac- terized in that the magazine is secured, preferably via a housing, to at least one hook intended to receive the peripheral part. of the disc and arranged so that the center of the magazine is situated inside the zone between this or these hooks and the center of the disc. 7.- Râpe ménagère d'après la revendication 6, caractérisée en ce que les crochets supportant le disque se répartissent sur un <Desc/Clms Page number 15> arc de circonférence au plus égal à 180 . 7.- household rasp according to claim 6, characterized in that the hooks supporting the disc are distributed over a <Desc / Clms Page number 15> arc of circumference at most equal to 180. 8. - Râpe ménagère d'après les revendications 6 et 7, caracté- risée en ce que les crochets sont jointifs et constituent une gout- tière continue. 8. - Household rasp according to claims 6 and 7, characterized in that the hooks are contiguous and constitute a continuous gutter. 9. - Râpe ménagère d'après les revendications 1 à 6 caractéri- sée en ce que les crochets sont répartis sur toute la périphérie du disque, l'un au moins d'entre eux pouvant s'éclipser. 9. - Household rasp according to claims 1 to 6 charac- terized in that the hooks are distributed over the entire periphery of the disc, at least one of them being able to slip out. 10.- Râpe ménagère d'après la revendication 9 caractérisée en ce que le crochet à éclipse est pourvu d'un moyen de verrouillage. 10.- household rasp according to claim 9 characterized in that the eclipse hook is provided with a locking means. 11.- Râpe ménagère d'après les revendications 1 à 10 caracté- risée en ce que la manivelle est placée du même côté que le maga- sin par rapport au disque. 11. Household rasp according to claims 1 to 10, characterized in that the crank is placed on the same side as the magazine relative to the disc. 12. - Râpe ménagère d'après les revendications 1 à 10 caracté- risée en ce que la manivelle est placée du côté opposé à celui où se trouve le magasin. 12. - Household grater according to claims 1 to 10, characterized in that the crank is placed on the side opposite to that where the store is located. 13. - Râpe ménagère d'après les revendications 1 à 10 caracté- risée en ce que la manivelle est rapportée directement sur la péri- phérie de la face du disque opposée à celle qui comporte les perfo- rations débordantes. 13. - Household rasp according to claims 1 to 10, characterized in that the crank is attached directly to the periphery of the face of the disc opposite to that which includes the projecting perforations. 14.- Râpe ménagère d'après les revendications 1 à 10 caracté- risée en ce que la manivelle terminée en forme de fourche se place à cheval sur une rainure ménagée dans un axe porté par le magasin, tandis qu'un crevé ménagé dans le disque verrouille la tige de la manivelle. 14.- Household rasp according to claims 1 to 10 charac- terized in that the crank finished in the form of a fork is placed astride a groove made in an axis carried by the store, while a puncture formed in the disc locks the crank rod. 15. - Râpe ménagère d'après les revendications 1 à 14 caracté- risée en ce que le bord rabattu du magasin est pourvu,au voisina- ge de son centre,de crochets rapportés ou constitués par des crevés et se répartissant au plus sur une demi-circonférence intéressant la, zône d'application de la pression du poussoir, tandis que le disque comporte une-rondelle rapportée formant feuillure et desti- née à recevoir les crochets. <Desc/Clms Page number 16> 15. - Household rasp according to claims 1 to 14 charac- terized in that the folded edge of the magazine is provided, in the vicinity of its center, with hooks added or formed by punctures and being distributed at most over a half-circumference concerning the area of application of the pressure of the pusher, while the disc comprises an attached washer forming a rebate and intended to receive the hooks. <Desc / Clms Page number 16> 16.- Râpe ménagère d'après les revendications 1 à 14 caracté- risée en ce que le disque comporte une gorge ménagée dans son bord tombé et destina à recevoir deux mâchoires en fil cambré, prolon- geant les branches de la poignée réunies par une entretoise et servant d'axe d'articulation à la tige du poussoir, tandis que le magasin est solidaire de deux fils métalliques symétriques, termi- nés à chaque extrémité par un crochet, deux de ces crochets étant montes coulissants sur les branches de la poignée et les deux au- tres venant s'accrocher sur les extrémités -'Les mâchoires de façon à verrouiller le disque, 16.- Household rasp according to claims 1 to 14 charac- terized in that the disc has a groove formed in its dropped edge and intended to receive two jaws of arched wire, extending the branches of the handle joined by a spacer and serving as an articulation axis for the push rod, while the magazine is secured to two symmetrical metal wires, terminated at each end by a hook, two of these hooks being slidably mounted on the arms of the handle and the other two hooking onto the ends - the jaws so as to lock the disc, 17.- Râpe ménagère d'âpres les revendications 1 à 11 caracté- risée en ce que la face active du disque estsolidaire d'un manchon concentrique au trou de passage de l'axe de la manivelle d'entraî hementet terminé par une collerette d'équerre, tandis que le ma- gasin prote, perpendiculairement à sa paroi latérla,e deux guides parallèles destinés à recevoir deux points diamétralement opposés de cette collerette de façon à supporter le disque conjointement avec les crochets périphériques.. 17.- Household rasp according to claims 1 to 11, charac- terized in that the active face of the disc estsolidaire a sleeve concentric with the passage hole of the axis of the drive crank and terminated by a flange d 'square, while the store protects, perpendicularly to its side wall, two parallel guides intended to receive two diametrically opposed points of this collar so as to support the disc together with the peripheral hooks. 18.- Râpe ménagère d'après la revendication 15 caractérisée en ce que l'axe de la manivelle d'entraînement traverse les trous superposés de deux supports parallèles portés par la paroi latéra- le du magasin et est maintenu en position par la pression qu'exer- ce sur lui une lame ressort portée par ladite paroi. 18.- Household rasp according to claim 15 characterized in that the axis of the drive crank passes through the superimposed holes of two parallel supports carried by the side wall of the store and is held in position by the pressure qu 'exert on it a leaf spring carried by said wall. 19 .- Râpe ménagère d'après les revendications 17 et 18 ca,rac- térosée en ce que les supports de l'axe de la manivelle, les guides recevant la collerette solidaire du disque formant râpe et la lame ressort main-tenant l'axe de la manivelle sont constitués à partir d'une tôle unique rapportée sur le magasin, de forme générale rec- tangulaire, convenablement cambrée et découpée dans sa partie mé- diaune sur trois de ses cotés de façon à constituer un crevé en saillie formant ressort. <Desc/Clms Page number 17> 19 .- Household rasp according to claims 17 and 18 ca, scraped in that the supports of the axis of the crank, the guides receiving the flange integral with the disc forming the rasp and the spring blade hand-holding the crank axis are made from a single sheet attached to the magazine, of generally rectangular shape, suitably arched and cut in its middle part on three of its sides so as to form a protruding puncture forming a spring . <Desc / Clms Page number 17> - R E S U M E - Râpeménagère à disque et à poussoir caractérisée en ce que le magasin sert de support au disque qu'il maintient au moins en un point de sa périphérie. - ABSTRACT - Disk and push rasp characterized in that the magazine acts as a support for the disk which it maintains at least at one point on its periphery.
BE467846D BE467846A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE467846A true BE467846A (en)

Family

ID=118758

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE467846D BE467846A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE467846A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1458298B1 (en) Spinal osteosynthesis assembly comprising the head of an anchoring member and a tool for fixing said head
EP3132708B1 (en) Container for cosmetic product, provided with telescopic movement means
EP2732736A1 (en) Appliance for cooking food under pressure comprising an improved control device
EP1322210B1 (en) Vessel for electrical household food processor closed with a pivoting removable lid
FR2970895A1 (en) Machine for cutting vegetables, and treating and transforming into e.g. bread, in food processor, has motor support configured such that support plate allows assembly on support of drive members and movement transfer to machine
EP1815765A1 (en) Regulating mechanism for fine adjustment of the working length of a strap, especially for a wristwatch strap
EP1512359A1 (en) Control mechanism for the appearance of a cutting blade from a drum in a wiping material dispenser
BE467846A (en)
CH255671A (en) Household drum grater.
FR2778836A1 (en) Dispensing drum for wiping paper
FR2891129A1 (en) Vegetable slicer for use in food processors comprises rotating disk with radial blade mounted above it and fitted with peripheral collar, on same side as blade, which has radial indent which fits over outer tip of blade
EP1720433B1 (en) Domestic pressure food cooking device with improved guide for the locking means
FR2585588A1 (en) Culinary appliance with a rotating knife
CH256449A (en) Household disc grater.
FR2892289A1 (en) Food e.g. carrot, processing apparatus for hotel industry, has elastic insert guiding food across spout and having tongues moved with respect to insertion axis of food in insert and supported perpendicularly against food
EP3045276A1 (en) Blade and rotary blade mounting with hollow rotor for food slicer
FR2467665A1 (en) RAZOR WITH HOUSING AND ARTICULATED SHAVING HEAD
FR2481911A1 (en) Press for citrous fruit - has central pivoting protuberances on press pivoted to bowl
EP2548479A1 (en) Device for pressing food products, particularly vegetables
EP3708038A1 (en) Machine for preparing infusions provided with a rotary basket filter
BE350439A (en)
WO2014125208A1 (en) Device for holding kitchen utensils, especially knives
FR2912337A1 (en) Semi-automatic opening device for e.g. kitchen knife, has plate provided with guiding unit i.e. U-bolt, crossed by movable finger with end that is integrated to pin, where pin and finger constitutes L-shaped rod
FR2599391A1 (en) Revolving basket for centrifugally wringing spools of thread
CH99932A (en) Coffee maker.