BE444666A - - Google Patents

Info

Publication number
BE444666A
BE444666A BE444666DA BE444666A BE 444666 A BE444666 A BE 444666A BE 444666D A BE444666D A BE 444666DA BE 444666 A BE444666 A BE 444666A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
stop
signal
relay
stop signal
relays
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE444666A publication Critical patent/BE444666A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B61RAILWAYS
    • B61LGUIDING RAILWAY TRAFFIC; ENSURING THE SAFETY OF RAILWAY TRAFFIC
    • B61L15/00Indicators provided on the vehicle or train for signalling purposes
    • B61L15/0009Indicators provided on the vehicle or train for signalling purposes wiring diagrams for start- or stop-signals on vehicles having one or more carriages and having electrical communication lines between the carriages

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Train Traffic Observation, Control, And Security (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Installation électrique de signal pour 'trains de véhicules. 



     -Dans   les installations de signal de trains connues déjà, dites à trois notions,   Inobservation   des conditions de fonction- nement rend nécessaire une dépense assez considérable d'appa- reils de commutation. Le but de la présente invention est de procurer une installation qui remplit toutes les conditions de   fonctionnement   par. des moyens simples.

   Il est   désiré   d'une part,   en'fonctionnement}'que'l'installation     soit'sans'courant   à l'état   ,de     repos/et   d'autre part que   'le   signal de marche   apparaisse     seu-     lement   auprès du conducteur lorsque dans tous les wagons le si- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 gnal de marche a été donné. Lors de l'émission au signal de marche, il faut que chaque   fuis   dans le wagon considéré un signal visuel ou   acous.tique   soit donne.

   Il existe en outre la condition   qu'en   cas d'émission de l'ordre   d'arrêt,     immedia-   tement le signal d'arrêt apparaisse auprès du conducteur et que, dans tous les wagons, un signal acoustique résonne. Un signal de marche existant éventuellement doit en même temps être effacé. 



   Toutes ces conditions sont remplies par l'instal- lation de signaux de trains suivant., la présente invention, qui est caractérisé par le fait que lors de l'émission du signal d'arrêt au moyen d'un   buuton-poussoir   d'arrêt quelconque, le signal de marche est effacé par formation d'un pont sur le relais d'ordre de marche et en même temps le signal d'arrêt pour le conducteur' et le signal acoustique dans le wagon sont donnés. L'effaçage de signal de marche par le signal d'arrêt et l'effaçage du signal d'arrêt par le signal de marche se font sans que la ligne d'alimentation désignée par 2 au sché- ma de montage soit rendue sans courant.

   Suivant la présente invention, lorsqu'un signal de marche est donné, les relais d'ordre montés en parallèle doivent être montés en série avec les trompes d'arrêt et les relais de signal d'arrêt, montés en parallèle l'un par rapport à l'autre. L'accumulation de l'or- dre de marche se fait par un moyen déjà connu dans lequel no- tamment l'installation de signal de marche du conducteur est montée en série avec une résistance mais s'allume seulement lorsque les contacts des relais d'ordre, qui sont surmontés de ponts par l'installation de signal de marche, sont ouverts. 



  Les mêmes moyens de commutation et le même processus de copmmu- tation servent, dans l'installation suivant la présente inven- tion également, à l'accumulation de l'ordre d'effaçage du ai- gnal d'arrêt. Dans ce but, le relais du signal d'arrêt inverse 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 automatiquement ses connexions pendant la mise en circuit. 



  .Un autre avantage de l'installation suivant la présente in- vention consiste en:ce que l'on peut employer des trompes de relais et de   boutons-poussoirs   et des types de lampes tout à fait uniformes. 



   Le schéma de montage représente un exemple de réalisa- tion de l'idée de l'invention. L'installation comporte trois lignes continues, savoir : la ligne d'alimentation a, la ligne de commande b et la ligne d'arrêt c avec   respectivement 3a   mas- se et la terre comme ligne de retour.' Dans chaque wagon se trouvent un relais d'ordre 2 avec un ou plusieurs boutons- poussoirs de   marche-35   les lampes caractéristiques de prepa- ration 5, la trompe de marche 8, la trompe d'arrêt 9 et des boutons-poussoirs d'arrêt 4. Il y a encore dans la voiture mo- trice un relais 10 de signal d'arrêt. Aux postes de conducteur se trouvent les lampes 11 et 12 de signal de marche et d'arrêt, le commutateur 15 de secours et la touche 14 d'extinction. 



  L'installation est sans courant dans la position de repos. 



  Lorsqu'un signal de marche est donné, les relais d'ordre 2 sont actionnés tandis que le relais 10 de signal d'arrêt reste dans la position de repos. Lorsqu'on donne un signal d'arrêt à partir de la position de repos: seul.le relais 10 de signal d'arrêt est actionné. Lorsqu' on donne un signal d'arrêt a partir de la position de marche, -le relais 10 de signal d'arrêt est actionné tandis que les relais d'ordre 2 tombent de la position de travail dans leur position de repos. Lorsqu'on donne lesi- gnal de marche à partir de la position d'arrêt, le processus est   inverse.   Les lampes caractéristiques de préparation (5) s'allument aussi longtemps que le relais d'ordre 2 conjugué se trouve dans la position de travail.

   Les trompes de marche et   d'arrêt,   respectivement 8 et 9, résonnent aussi longtemps que les boutons-poussoirs correspondants sont pressés. La songerie d'appel 6 est actionnée au moyen du bouton-poussoir 7. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Lorsqu'on presse le   bouton-poussoir   de marche 3, le circuit de fonctionnement des relais d'ordre 2 est fermé, Il va de la ligne d'alimentation a vers la   bubine   du relais par le contact K1, le contact K2, la bobine de marche .8, le bou- ton-poussoir 3 vers la terre. Le relais 2 produit son   attrac-   tion 'et ferme d'abord le circuit   d'arrêt ;   la ligne d'alimen- tation a- bobine de relais - contact K3- ligne d'arrêt c, trompe   d'arrêt 9 -   la terre. Il ouvre ensuite les contacts K1, K2, K6 et ferme les contacts K4, K5. Au moyen de K4, la lampe caractéristique 5 est mise en circuit et par K5 la trompe de marche 8 est mise en tension. Elle peut être amenée à re- sonner par l'intermédiaire du bouton-poussoir de marche 3.

   Les lames de signal de marche 11 reçoivent leur courant par le con- tact de repos K 8 du relais 10 de signal d'arrêt, la résistance préalable   13,   le contact K7 du relais d'ordre 2 dans la   voitu-   re motrice, la ligne de commande b et le contact K9, Elles peu- vent toutefois s'allumer seulement lorsque la mise à la terre de la ligne de commande b par' le contact K6 est supprimée, c' est à dire lorsque tous les relais 'd'ordre 2 ont été action- nés. Comme le courant de fonctionnement des trompes d'arrêt 9 est notablement plus grand que le courant d'arrêt d'un relais d'ordre 2, les premières ne fonctionnent pas.

   De même, le re- lais de signal d'arrêt est pratiquement mis en court-circuit par les trompes montées en parallèle et est empêché de fcnc-   tionner.   Les relais d'ordre 2 restent dans la position de tra- vail jusqu'à ce qu'ils soient amenés à retomber par la touche d'effaçage 14 ou par l'émission du signal d'arrêt.   par   l'actionnement d'un   bouton-poussoir   d'arrêt 4 exis- tant dans le train, la ligne d'arrêt   c   est raccordée à la pel ne tension. De ce fait, toutes les trompes   d'arrêt   9 et le re- lais de signal d'arrêt   10,qui   est également placé   aitre   c et la terre, sont amenés à fonctionner.

   En   outre, 'les   relais d'ordre 2 sont rendus sans tension et, pour autant qu'ils étaient dans 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
1 a position de travail, sont amenés à retomber.' 
Le circuit de fonctionnement des relais de signal d'arrêt 
10 s'étend par la ligne d'alimentation a, le   bouton-poussuir   d'arrêt 4, la ligne de commande b, le contact de repos, la bo- bine de relais, le contact de repos du relais 10 vers la terre. 



  Pendant   ia   mise en circuit, le relais 10 change automatiquement de connexion de la ligne d'arrêt c, sur la ligne de la bat- terie 1, et de la terre sur la ligne de commande   b .   Le circuit d'arrêt du relais est le suivant : ligne e - contact de travail- bobine de relais -contacts de travail - ligne b - contact 6 de tous les relais d'ordre - la terre. En même temps, le circuit pour les lampes de signal d'arrêt 12 est fermé par   l'intermé-   diaire du contact K10 Le signal d'arrêt peut être effacé par émission du signal de marche ou, en cas de disposition appro- priée de la touche d'effaçage (14d), également par celle-ci. 



  L'effaçage du signal d'arrêt en cas d'actionnement des relais d'ordre se fait par l'ouverture des contacts K6 par laquelle la mise à la terre de la ligne de commande b est supprimée, la bobine de relais de signal d'arrêt devient sans courant et l'armature retombe. Ceci est toutefois le cas, seulement lorsque tous les relais   d'ordre   2 ont été actionnés. L'ordre de succes- sion de l'actionnement est quelconque. Les trompes d'arrêt ré- sonnent seulement aussi longtemps   qu'un   des boutons-poussoirs d'arrêt 4 est actionné. Par un son permanent, on a prévu le commutateur de secours 15. 



   L'installation suivant laprésente invention remplit les conditions suivantes : 1) Les lampes de signal de marche vertes s'allument seulement après l'actionnement de tous les relais d'ordre. L'ordre de suc- cession de l'actionnement est quelconque. 



  2) Les lampes caractéristiques de préparation des wagons sont allumées aussi longtemps que les relais d'ordre se trouvent dans 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 la position de travail, tandis que les trompes de marche réson- nent seulement aussi longtemps que le bouton-poussoir de marche conjugué est pressé. 



  3.) Les lampes rouges de signal d'arrêt sont allumées et les trompes de tous les wagons résonnent lorsqu'un des boutons- poussoirs d'arrêt se trouvant dans le train est actionné. Les trompes résonnent seulement aussi longtemps qu'un bouton-pous- soir d'arrêt est pressé. 



  4.-) Un signal   d'arrêt   peut seulement être effacé par un signal de marche. L'ordre de succession dans lequel les signaux de marche sont donnés est indifférent. 



  5. ) Le signal de secours du conducteur fait résonner les trom- pes dans tous les wagons. Les lampes caractéristiques de prépa- ration deswagons et les lampes de signal de marche s'éteignent, les lampes de signal d'arrêt s'allument. 



  6. ) Lorsqu'un signal d'arrêt existe, un signal de marche donne par erreur peut être efface. 



    7.)   Si on le désire, le signal de marche seulement ou le signal de marche et le signal d'arrêt peuvent être effacés par le con- ducteur. 



  8.) L'installation est sans courant dans la position de repos.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Electrical signal installation for vehicle trains.



     In the already known train signal installations, referred to as three concepts, the non-observance of the operating conditions necessitates a fairly considerable expenditure on switching devices. The object of the present invention is to provide an installation which fulfills all the operating conditions by. simple ways.

   It is desired on the one hand, in 'operation}' that 'the installation be' without 'current in the idle state / and on the other hand that' the running signal appears only to the driver when in all wagons the si-

 <Desc / Clms Page number 2>

 gnal has been given. When sending the signal to go, each leak in the wagon considered must be given a visual or acoustic signal.

   In addition, there is the condition that if the stop command is issued, the stop signal appears immediately to the driver and that in all wagons an acoustic signal sounds. At the same time, any existing run signal must be deleted.



   All these conditions are fulfilled by the installation of train signals according to the present invention, which is characterized in that when the stop signal is transmitted by means of a stop pushbutton The run signal is deleted by bridging the run command relay and at the same time the stop signal for the driver and the acoustic signal in the wagon are given. The run signal is cleared by the stop signal and the shutdown signal is cleared by the run signal without making the power supply line marked 2 in the assembly drawing without current.

   According to the present invention, when a run signal is given, the command relays connected in parallel must be connected in series with the stop horns and the stop signal relays, connected in parallel with each other. to the other. The run order is accumulated by a means already known in which in particular the driver's run signal installation is connected in series with a resistor but only lights up when the relay contacts d. The order, which are topped with bridges by the march signal installation, are opened.



  The same switching means and the same switching process serve, also in the installation according to the present invention, for the accumulation of the order to erase the stop signal. For this purpose, the reverse stop signal relay

 <Desc / Clms Page number 3>

 automatically its connections during switching on.



  Another advantage of the installation according to the present invention is that it is possible to use relay and push-button horns and quite uniform types of lamps.



   The circuit diagram represents an exemplary embodiment of the idea of the invention. The installation has three continuous lines, namely: the supply line a, the control line b and the stop line c with respectively 3a mass and earth as return line. ' In each wagon there is a second order relay with one or more start pushbuttons, the characteristic prepara- tion lamps 5, the start horn 8, the stop horn 9 and pushbuttons. stop 4. There is still a stop signal relay 10 in the driving car. At the driver's stations are the start and stop signal lamps 11 and 12, the emergency switch 15 and the extinguishing button 14.



  The installation is without current in the rest position.



  When a run signal is given, the second order relays are actuated while the stop signal relay 10 remains in the rest position. When giving a stop signal from the rest position: only the stop signal relay 10 is actuated. When a stop signal is given from the on position, the stop signal relay 10 is actuated while the second order relays fall from the working position to their rest position. When giving the signal to run from the stop position, the process is reversed. The characteristic preparation lamps (5) light up as long as the conjugate 2nd order relay is in the working position.

   The start and stop horns, 8 and 9 respectively, sound as long as the corresponding pushbuttons are pressed. Call daydream 6 is activated by pushbutton 7.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   When the start pushbutton 3 is pressed, the operating circuit of the second order relays is closed.It goes from the supply line a to the relay bubine through contact K1, contact K2, the coil 8, push-button 3 towards the earth. Relay 2 generates its attraction and first closes the stop circuit; the power supply line a - relay coil - contact K3 - stop line c, stop tube 9 - earth. It then opens contacts K1, K2, K6 and closes contacts K4, K5. By means of K4, the characteristic lamp 5 is switched on and by means of K5 the pump 8 is switched on. It can be made to ring again by means of the start pushbutton 3.

   The run signal blades 11 receive their current through the rest contact K 8 of the stop signal relay 10, the preliminary resistor 13, the contact K7 of the command relay 2 in the motor vehicle, the control line b and contact K9, They can however only light up when the grounding of the control line b via 'contact K6 is removed, ie when all the relays' d' order 2 have been activated. As the operating current of the stop horns 9 is notably greater than the stop current of a second order relay, the former do not work.

   Likewise, the stop signal relay is practically shorted by the pipes connected in parallel and is prevented from operating. The second order relays remain in the working position until they are caused to drop out by the reset button 14 or by the emission of the stop signal. by actuating a stop pushbutton 4 existing in the train, the stop line c is connected to the voltage supply. As a result, all stop horns 9 and the stop signal relay 10, which is also placed on c and earth, are made to operate.

   In addition, 'the relays of order 2 are made voltage free and, as far as they were in

 <Desc / Clms Page number 5>

 
1 a working position, are brought to fall. '
The operating circuit of the stop signal relays
10 extends through the supply line a, the stop pushbutton 4, the control line b, the closed contact, the relay coil, the closed contact of the relay 10 to earth.



  During switching on, the relay 10 automatically changes connection of the stop line c, on the line of battery 1, and of the earth on the control line b. The relay stop circuit is as follows: line e - work contact - relay coil - work contacts - line b - contact 6 of all command relays - earth. At the same time, the circuit for the stop signal lamps 12 is closed via contact K10 The stop signal can be canceled by outputting the start signal or, if suitable the delete key (14d), also by this one.



  The stop signal is cleared when the command relays are actuated by opening the contacts K6 by which the grounding of the control line b is removed, the signal relay coil d The stop becomes without current and the armature falls back. However, this is only the case when all the second order relays have been actuated. The sequence of actuation is arbitrary. The stop horns only sound as long as one of the stop pushbuttons 4 is actuated. With a permanent sound, the emergency switch 15 has been provided.



   The installation according to the present invention fulfills the following conditions: 1) The green run signal lamps light up only after actuation of all command relays. The sequence of actuation is arbitrary.



  2) The characteristic lamps for the preparation of the wagons are on as long as the order relays are in

 <Desc / Clms Page number 6>

 working position, while the walking horns sound only as long as the conjugate drive push-button is pressed.



  3.) The red stop signal lamps are on and the horns of all cars sound when one of the stop pushbuttons in the train is pressed. The horns only sound as long as a stop pushbutton is pressed.



  4.-) A stop signal can only be canceled by a run signal. The order of succession in which the running signals are given is immaterial.



  5.) The driver's emergency signal sounds the horns in all the wagons. The characteristic train preparation lights and the running signal lights go out, the stop signal lights come on.



  6.) When a stop signal exists, an erroneously given start signal can be cleared.



    7.) If desired, the run only signal or the run signal and stop signal can be cleared by the driver.



  8.) The installation is without current in the rest position.


    

Claims (1)

R e v e n d i ca t ion s. R e v e n d i ca t ion s. 1.- Installation électrique de signal pour trains de véhicules, caractérisée en ce que lorsqu'on donne le signal d'arrêt par l'actionnement d'un quelconque des boutons-poussoirs (4) d'arrêt existant dans le train, les bobines des relais d'ordre (2) répar- tis dans les wagons sont mises au même p otentiel .des deux côteés et sont ainsi amenées à produire la chute du relais, et en même temps le relais (10) de signal d'arrêt ainsi que les trompes d'arrêt (9) sont reliés à la pleine tension. 1.- Electrical signal installation for vehicle trains, characterized in that when the stop signal is given by actuating any of the stop pushbuttons (4) existing in the train, the coils command relays (2) distributed in the wagons are put at the same potential on both sides and are thus caused to produce the fall of the relay, and at the same time the stop signal relay (10) thus that the stop tubes (9) are connected to full voltage. 2. - Installation suivant la revendication 1, caractérisé en ce que lorsqu'un signal de marche est donné, les relais d'ordre (2) montés en parallèle se trouvent en série avec les relais (10) <Desc/Clms Page number 7> dé signal d'arrêt et les trompes d'arrêt (9) montés en parai- . lèle les-.uns par rapportaux autres, tandis que, par un dioix approprié de la résistance des trompes, un fonctionnement du relais (10) de signal d'arrêt est empêché. 2. - Installation according to claim 1, characterized in that when a start signal is given, the command relays (2) connected in parallel are in series with the relays (10) <Desc / Clms Page number 7> stop signal and stop horns (9) mounted in parallel. It sets them off with respect to the others, while by an appropriate difference in the resistance of the tubes, operation of the stop signal relay (10) is prevented. 3.- Installation suivant les revendications 1 et-2, caractérisée en ce que l'accumulation de l'ordre lors de l'émission du signal de marche'et de l'extinction du signal d'arrêt est'produite par les mêmes moyens de commutation (contacts de repos K de tous les relais d'ordre 2 et ligne de commande b), tandis qu'après l'actionnement de ses moyens de commutation (ouverture des con- tacts de repos K de. tous les relais d'ordre 2) d'une part la lampe, de signal de marche (11) est allumée et d'autre part le relais de'signal d'arrêt (10) est amené à retomber. 3.- Installation according to claims 1 and-2, characterized in that the accumulation of the order during the emission of the on signal and the extinction of the stop signal is produced by the same means switch (break contacts K of all the second order relays and control line b), while after actuation of its switching means (opening of the break contacts K of all the relays of. order 2) on the one hand, the on signal lamp (11) is on and on the other hand the stop signal relay (10) is caused to drop. 4. - Installation suivant les revendications 1 à 3, caractérisée - en ce que lorsqu'on donne le signal d'arrêt, le relais de signal d'arrêt (10) prépare pendant l'attraction, par changement auto- matique de connexions, l'accumulation ,lors de l'extinction par le fait qu'il change ses connexions de la ligne d'arrêt (c) et de la-terre sur le pôle positif de lasource de courant (1) et sur la ligne de commande (b). 4. - Installation according to claims 1 to 3, characterized - in that when the stop signal is given, the stop signal relay (10) prepares during the attraction, by automatic change of connections, accumulation, during extinction by the fact that it changes its connections of the stop line (c) and of the earth on the positive pole of the current source (1) and on the control line ( b). 5. Installation suivant les revendications 1 à 4, caractérisée en-ce que .la trompe de signal de marche (9) ne peut être mise à la'pleine tension èt amenée par conséquent à résonner qu'après ,le fonctionnement du relais d'ordre (2) conjugué et au moyen de ce dernier. 5. Installation according to claims 1 to 4, characterized in that the on-signal horn (9) can only be brought to full voltage and therefore made to resonate only after the operation of the relay. conjugated order (2) and by means of the latter.
BE444666D BE444666A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE444666A true BE444666A (en)

Family

ID=101257

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE444666D BE444666A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE444666A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE444666A (en)
FR2468483A1 (en) WARNING CIRCUIT FOR MOTOR VEHICLES, MONITORING THE WEAR OF THE BELT AND THE LIGHTING
FR2729005A1 (en) ELECTRICAL DEVICE FOR OPENING AND CLOSING A SWITCH OR A CIRCUIT BREAKER
FR2463465A1 (en) Lift alarm system using telephone network - provides initial alarm at surveillance point and only alerts emergency service after given time interval
BE443125A (en)
CN210526556U (en) Timing control sound-limiting device for locomotive
FR2690292A1 (en) Control device for an electric windscreen wiper motor
FR2631138A1 (en) Device for controlling the starting of a dangerous machine and for protection in the vicinity of such a machine and method of starting such a machine
BE379089A (en)
BE506323A (en)
BE706126A (en)
FR2681208A1 (en) INTERCOM INSTALLATION WITH A DOOR STATION AND WITH AT LEAST ONE INTERIOR VOICE STATION.
CH107495A (en) Call selector.
CH163419A (en) Electrical installation for motor vehicles.
CH258423A (en) Remote control installation.
CH94957A (en) Automatic telephony installation.
CH286316A (en) Electrically interlocking route station with road blocks for controlling rail traffic.
BE428655A (en)
BE393863A (en)
CH173218A (en) Road sign device.
BE556643A (en)
BE494151A (en)
BE496312A (en)
BE500890A (en)
CH148263A (en) Safety installation for power line.