BE430844A - - Google Patents

Info

Publication number
BE430844A
BE430844A BE430844DA BE430844A BE 430844 A BE430844 A BE 430844A BE 430844D A BE430844D A BE 430844DA BE 430844 A BE430844 A BE 430844A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
images
films
same
reproductions
several
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE430844A publication Critical patent/BE430844A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03BAPPARATUS OR ARRANGEMENTS FOR TAKING PHOTOGRAPHS OR FOR PROJECTING OR VIEWING THEM; APPARATUS OR ARRANGEMENTS EMPLOYING ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ACCESSORIES THEREFOR
    • G03B27/00Photographic printing apparatus
    • G03B27/72Controlling or varying light intensity, spectral composition, or exposure time in photographic printing apparatus

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Spectroscopy & Molecular Physics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Projection-Type Copiers In General (AREA)
  • Light Sources And Details Of Projection-Printing Devices (AREA)
  • Silver Salt Photography Or Processing Solution Therefor (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PROCEDE POUR L'OBTENTION D'EPREUVES PHOTOGRAPHIQUES, PRODUITS CONFORMES A CEUX OBTENUS PAR CE PROCEDE ET OUTILLAGE POUR SA MISE-EN-OEUVRE. 



   La présente invention a pour but d'améliorer la reproduction des photographies ( des films notamment ) et de réaliser des effets de reproduction très variés. 



   Elle concerne d'abord un procédé pour l'obtention d'épreuves photographiques telles que films, pellicules, plaques, etc. caractérisé par ce qu'on superpose optiquement et simultanément sur une même surface sensible les images provenant de plusieurs reproductions photographiques d'une même vue, ces reproductions différant les unes des autres par les couleurs qui ont impressionné ces reproductions, ce procédé permettant ainsi de régler ou doser à volonté la nature et les valeurs des couleurs de l'image définitive. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   Suivant une variante, on forme sur la même surface sensible une image définitive agrandie de plusieurs reproductions photographiques d'une   @e   vue, ce qui assure ainsi simultanément la superposition des photographies et leur agrandissement. 



   L'invention s'étend également aux produits conformes à ceux obtenus par ces procédés, à l'outillage pour sa mise en oeuvre et enfin à d'autres caractéristiques ci-après décrites, considérées séparément ou en combinaison. 



   Les différentes phases opératoires du procédé, ainsi que l'outillage pour sa mise en oeuvre sont représentés à titre d'exemple sur le dessin ci-joint dans lequel :
La fig. 1 est une vue en plan d'un objet à reproduire;
Les fig. de 2 à 4 sont d.iverses photographies négatives et positives de l'objet de la fig. 3;
La fig. 5 est une vue en perspective schématique de l'ensemble de l'outillage;
La fig. 6 est une vue partielle en perspective agrandie de cet outillage;
La fig. 7 est une vue en perspective d'une variante de cet outillage;
La fig. 8 est une élévation montrant les caches correspondant aux trois images à reproduire. 



   Pour faciliter l'exposé du procédé, on a supposé que l'objet à reproduire est un tableau formé de quatre rectangles 1, 2, 3, 4 (   fig.l )   dont les couleurs respec- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tives sont le rouge R, le bleu B, le jaune J et le blanc b. 



   On commence par photographier ce tableau à travers un écran rouge R1, ce qui donne un premier négatif N1 (fig.2) dans lequel les parties qui correspondent respec-. tivement au rouge R et au blanc b sont impressionnées avec la même intensité. 



   On photographie ensuite ce tableau avec interposition d'un écran bleu B2, puis d'un écran jaune J3, ce qui donne les négatifs N2, N3 ( fig. 2 ) dans lesquels le bleu B et le blanc b d'une part, le jaune J et le blanc b, d'autre part, sont impressionnés avec la même intensité. 



   Si l'on tire des positifs de chaque négatif N1-2-3, on obtient : a. Un positif P1 oà le rouge et le blanc sont transpa- rents; b. Un positif P2 où. le bleu et le blanc sont transpa- rents ; c. Un positif p3 où. le jaune et le blanc sont transpa- rents. 



   Ces trois positifs constituent donc des   reprodue-   tions photographiques qui diffèrent les unes des autres par les couleurs qui ont impressionné ces reproductions. 



   Après ces opérations on superpose optiquement sur une même surface sensible telle qu'un film, les images provenant, par exemple, des deux positifs P1,P2. 



   Ce film 1 (fig.5 et 6 ) est déroulé suivant f1 devant une lentille collimatrice 2, précédée d'un obtu- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 rateur 3, d'un cache 4 et de plusieurs   objectifs 5 1-2 ;   ces derniers assurent la formation sur le film 1, des images des films positifs P1, P2 qui se déroulent sui vant f2 devant lesdits objectifs, et qui sont éclairés par les lampes 61-2 à réflecteurs 71-2. 



   Les objectifs 51-2 donnent des images qui se superposent dans une même fenêre sur une même surface. 



   Le film 1 se trouve alors impressionné et donne un nouveau négatif N4 (fig. 3 ) dans lequel sont impresdionnés une fois le rouge R, une fois le bleu B, et deux fois le blanc b. Ce négatif N4 correspond donc à un négatif qui aurait été tiré du tableau   (fig.l )   à travers un écran violet (combinaison du rouge et du bleu), mais en donnant à l'impression des blancs une intensité double
De même, on peut tirer un négatif N5 en superposant les images des positifs P1 et P3, etc. 



   Dans tous les cas, les blancs sont impressionnés avec une intensité double. 



   Chaque négatif   N4-5-6   peut donner un positif   p4-5-6.   



   Si l'on superpose optiquement de la même manière que ci-dessus, les images du positif P2 et du positif P4, on obtient un négatif violet (fig. 4 ) dans lequel les bleus et les blancs sont impressionnés chacun avec une intensité double. 



   On peut, sans sortir pour cela du cadre de l'invention, superposer sur le film 1 les images d'un négatif et d'un positif ou encore les images de deux négatifs; chacun de ces négatifs (ou positifs) peut 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'ailleurs provenir déjà de la superposition de deux images, comme c'est le cas pour le négatif N4. 



   Si l'on examine les négatifs obtenus par ce procédé, le négatif   N4 par   exemple, on remarque que les blancs sont impressionnés avec une intensité deux fois plus grande que le rouge et le bleu. 



   Si maintenant on tire, avec une lumière normale, un positif du négatif N4, seule la partie correspondante au jaune sera impressionnée. 



   Si l'on effectue ce tirage avec une lumière trop forte, la partie jaune est impressionnée, les parties rouge et bleu sont impressionnées plus ou moins légèrement tandis qu'enfin la partie blanche n'est pas du tout impressionnée puisque sur le négatif la valeur du blanc est double, donc deux fois plus dense. 



   Par suite, même si l'on commet des erreurs de tirage, les blancs des copies seront toujours transparents et purs. 



   Sil'on considère maintenant le négatif n  7, on remarque que l'intensité du blanc ainsi que celle du bleu sont doublées. 



   Sur le positif les parties correspondantes à celles qui sont doublées sur le négatif seraient absolument transparentes. Il est donc possible de renforcer certaines parties des clichés sans altérer les autres. 



   Le procédé ci-dessus permet encore d'obtenir l'effet suivant :
On sait que dans les tirages photographiques et 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 cinématographiques il existe le "grain". Le grain est fonction de l'émulsion. Si l'on reproduit une photo on reproduit le   grain,   si on l'agrandit, le grain aussi se trouve agrandi . 



   Dans les films obtenus par le procédé de l'invention, toutes les parties impressionnées par deux sources lumineuses présentent un grain   fragmenté   de telle manière qu'il devient absolument négligeable. 



   En effet, pour que le grain puisse être reproduit il faudrait qu'il existe, exactement à la même place, avec la même forme sur les deux films dont on superpose les images sur le film 1. 



   Cette coïncidence du grain sur les deux films est pratiquement impossible à réaliser, ce qui provoque en définitive la fragmentation de ce grain sur le tirage   final.   



   On peut aussi superposer optiquement sur le même film 1, les images d'un nombre quelconque de films positifs ( ou autres). 



   Notamment, l'outillage des fig. 5 et 6 permet de superposer optique,rient les images de trois films pl-2-3. 



   On obtient ainsi un ensemble de plusieurs systèmes optiques   51-2-3   indépendants les uns des autres, recevant des reproductions photographiques d'une même vue, et donnant de ces reproductions des images qui se superposent exactement sur une même surface sensible 1, l'indépendance de ces systèmes optiques 51-2-3 permettent de 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 régler ou doser à volonté la nature et les valeurs des couleurs de l'image définitive, de telle sorte que l'ensemble de ces systèmes indépendants constitue un véritable mélangeur optique. 



   Cet outillage comporte divers moyens pour le réglage des objectifs 51 : un bouton molleté 81 pour la mise au point ; un bouton 91 pour le réglage en hauteur,   u@   un autre bouton 101 pour le réglage en largeur, un diaphragme 111 pour régler l'intensité du faisceau lumineux, etc. De plus, la lampe 61 correspondant à chaque film P1 est réglable. 



   Enfin, le cache 4, mobile, permet d'obturer ou de dégager le passage des rayons lumineux vers le film 1. 



   Cet outillage permet donc en particulier de régler au moyen des boutons molletés 91, 101 la superpo- sition des images sur la même surface sensible 1, de ma-nière à corriger les erreurs de prise de vue. 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, on forme sur la même surface sensible l,une image définitive et agrandie de plusieurs reproductions photographiques d'une même vue, ce qui assure ainsi simultanément la superposition des photographies et leur agrandissement. 



   On peut par exemple réaliser cette variante de l'invention avec l'outillage représenté sur les fig. 5 et 6 : il suffit dans ce cas de combiner au système optique des moyens auxiliaires 12, tel qu'un jeu de lentilles grossissantes, ce qui permet de superposer sur le film 1 des images plus grandes que les images portées par les 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 par les films P1; P2.. 



   Au lieu d'effectuer l'agrandissement en projetant plusieurs films séparés comme expliqué à l'aide des fige 5 et 6, on peut au contraire réaliser cet agrandissement (fig. 7) en projetant sur un même film 1, à l'aide de systèmes optiques 51, 52, 53   ...   plusieurs images 131, 132, 133... de format réduit impressionnées sur un mène film. Le faisceau lumineux sortant des systèmes optiques 51;   52, 5 3   traverse un jeu de lentilles grossissantes 12, trois caches 41, 42, 43 sont disposés entre le bloc des objectifs 51, 52, 53 et la lentille 12, ces caches permettent d'ouvrir ou de fermer le passage des rayons lumineux. On réalise ainsi simultanément la superposition des trois images en une image définitive formée sur le film 1, et l'agrandissement de cette image définit ve par rapport aux images 131, 132, 133. 



   L'on peut superposer les trois petites images en même temps, pour rétablir un négatif total - blanc et noir - mais pour créer des négatifs couleurs, l'on doit faire superposer les petites images deux par deux. 



   Suivant une autre variante de l'invention, on superpose sur l'image définitive, les images élémentaires d'une même vue et celle d'une autre vue prise dans des conditions différentes, ce qui assure la surimpression en couleurs de ces deux vues sur le même film. 



   On peut ainsi obtenir la surimpression de deux scènes prises dans des   àonditions   très différentes, par exemple, une scène à l'intérieur d'une villa et une scène dans le lointain, sur la mer. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Pour réaliser ce procédé il suffit, par exemple, de prévoir sur l'appareil des fig, 5 et 6 d'abord des systèmes optiques 51,52, 53 ... déjà décrits, et projetant les images de la première scène, puis d'autres systèmes optiques auxiliaires, analogues aux précédents   et'correspondant   à la deuxième scène. 



   La superposition définitive des images est assurée sur le film 1 comme expliqué précédemment. 



   Enfin l'invention permet par superposition des images telles que N1,N2, N3 ... d'obtenir toutes nuances et valeurs différentes des diverses couleurs. Notamment, suivant l'invention, on peut même obtenir des négatifs blancs et noirs et partant de plusieurs films obtenus par sélection de couleurs. 



   Le procédé de tirage conforme à l'invention peut être employé avec tous les procédés de reproduction   des couleurs ; convient parfaitement pour le report   simultané sur film gaufré ou ligné en ayant soin d'intercaler entre les films des filtres sélecteurs appropriés, ou sans filtres sélecteurs, en employant des lumières dirigées. 



   Ce procédé peut aussi être utilisé avec toute pellicule cemportant une émulsion reproduisant directement les couleurs. 



   Le procédé convient aussi pour les procédés basés sur l'emploi des réseaux de diffraction où l'on remplace les filtres sélecteurs par des réseaux, mais en ayant soin d'intercaler ces derniers contre l'une des 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 pellicules pour en obtenir photographiquement la reproduction. 



   En définitive, les procédés de l'invention permettent :
1  De créer des négatifs pour toute la gamme des couleurs et de constituer ainsi une véritable palette;
2  D'obtenir dans les copies de films en couleurs des blancs absolument transparents et sans grain;
3  De renforcer considérablement certaines parties des épreuves photographiques sans altérer les autres parties;
4  De rectifier les superpositions des reproductions photographiques;
5  De modifier à volonté les négatifs ou les positifs des films de couleurs;
6  De faire des agrandissements absolument corrigés;
7  De faire des surimpressions en couleurs;
8  D'établir des négatifs blanc ou noir complets en partant de plusieurs films de sélections de couleurs;
L'invention s'étend ainsi aux produits conformes ceux obtenus par les procédés ci-dessus. 



   Elle s'étend notamment à des film dont les blancs ( parties claires )présentent une netteté accrue; aux films dans lesquels certaines parties sont renforcées sans que les autres parties soient altérées, etc.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PROCESS FOR OBTAINING PHOTOGRAPHIC PROOF, PRODUCTS CONFORMING TO THOSE OBTAINED BY THIS PROCEDURE AND TOOLS FOR ITS IMPLEMENTATION.



   The object of the present invention is to improve the reproduction of photographs (films in particular) and to achieve very varied reproduction effects.



   It first relates to a process for obtaining photographic prints such as films, films, plates, etc. characterized in that one superimposes optically and simultaneously on the same sensitive surface the images coming from several photographic reproductions of the same view, these reproductions differing from each other in the colors which impressed these reproductions, this process thus making it possible to adjust or dose the nature and color values of the final image at will.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   According to a variant, a final enlarged image of several photographic reproductions of a view is formed on the same sensitive surface, which thus simultaneously ensures the superposition of the photographs and their enlargement.



   The invention also extends to products in accordance with those obtained by these processes, to the tooling for its implementation and finally to other characteristics described below, considered separately or in combination.



   The different operating phases of the process, as well as the tools for its implementation are shown by way of example in the attached drawing in which:
Fig. 1 is a plan view of an object to be reproduced;
Figs. from 2 to 4 are various negative and positive photographs of the object of fig. 3;
Fig. 5 is a schematic perspective view of the whole of the tooling;
Fig. 6 is an enlarged partial perspective view of this tool;
Fig. 7 is a perspective view of a variant of this tool;
Fig. 8 is an elevation showing the masks corresponding to the three images to be reproduced.



   To facilitate the description of the process, it has been assumed that the object to be reproduced is a table made up of four rectangles 1, 2, 3, 4 (fig. 1) whose respective colors

 <Desc / Clms Page number 3>

 tives are red R, blue B, yellow J and white b.



   We start by photographing this painting through a red screen R1, which gives a first negative N1 (fig. 2) in which the parts which correspond respectively. only red R and white b are impressed with the same intensity.



   We then photograph this table with the interposition of a blue screen B2, then a yellow screen J3, which gives the negatives N2, N3 (fig. 2) in which the blue B and the white b on the one hand, the yellow J and white b, on the other hand, are impressed with the same intensity.



   If we take positives from each negative N1-2-3, we get: a. A positive P1 where red and white are transparent; b. A positive P2 where. blue and white are transparent; vs. A positive p3 where. yellow and white are transparent.



   These three positives therefore constitute photographic reproductions which differ from each other in the colors which impressed these reproductions.



   After these operations, the images coming, for example, from the two positives P1, P2, are superimposed optically on a same sensitive surface such as a film.



   This film 1 (fig. 5 and 6) is unwound along f1 in front of a collimating lens 2, preceded by an obtu-

 <Desc / Clms Page number 4>

 rator 3, a cache 4 and several lenses 5 1-2; the latter ensure the formation on the film 1 of the images of the positive films P1, P2 which unfold along f2 in front of said objectives, and which are illuminated by the lamps 61-2 with reflectors 71-2.



   The 51-2 lenses give images that are superimposed in the same window on the same surface.



   Film 1 is then impressed and gives a new negative N4 (fig. 3) in which are printed once the red R, once the blue B, and twice the white b. This negative N4 therefore corresponds to a negative which would have been taken from the painting (fig.l) through a purple screen (combination of red and blue), but giving the impression of the whites a double intensity.
Likewise, you can shoot an N5 negative by superimposing the images of the P1 and P3 positives, etc.



   Either way, the whites are impressed with double the intensity.



   Each negative N4-5-6 can give a positive p4-5-6.



   If we optically superimpose in the same way as above, the images of positive P2 and positive P4, we obtain a purple negative (fig. 4) in which the blues and whites are each impressed with double intensity.



   Without departing from the scope of the invention, it is possible to superimpose on the film 1 the images of a negative and of a positive or the images of two negatives; each of these negatives (or positives) can

 <Desc / Clms Page number 5>

 moreover already come from the superposition of two images, as is the case for the negative N4.



   If we examine the negatives obtained by this process, the N4 negative for example, we notice that the whites are impressed with an intensity twice as great as the red and the blue.



   If we now draw, with normal light, a positive of the negative N4, only the part corresponding to the yellow will be impressed.



   If this print is done with too strong a light, the yellow part is impressed, the red and blue parts are more or less slightly impressed while finally the white part is not at all impressed since on the negative the value white is double, therefore twice as dense.



   Therefore, even if printing errors are made, the blanks of the copies will still be transparent and pure.



   If we now consider negative n 7, we notice that the intensity of the white as well as that of the blue are doubled.



   On the positive the parts corresponding to those doubled on the negative would be absolutely transparent. It is therefore possible to reinforce certain parts of the images without altering the others.



   The above process still makes it possible to obtain the following effect:
We know that in photographic prints and

 <Desc / Clms Page number 6>

 cinematographic there is the "grain". The grain depends on the emulsion. If we reproduce a photo we reproduce the grain, if we enlarge it, the grain is also enlarged.



   In the films obtained by the process of the invention, all the parts impressed by two light sources have a grain fragmented in such a way that it becomes absolutely negligible.



   In fact, in order for the grain to be reproduced, it would have to exist, exactly in the same place, with the same shape on the two films, the images of which are superimposed on film 1.



   This coincidence of grain on the two films is practically impossible to achieve, which ultimately causes fragmentation of this grain on the final print.



   It is also possible to optically superimpose on the same film 1, the images of any number of positive films (or others).



   In particular, the tooling of FIGS. 5 and 6 allows optical superimposition, laugh the images of three films pl-2-3.



   We thus obtain a set of several optical systems 51-2-3 independent of each other, receiving photographic reproductions of the same view, and giving from these reproductions images which are superimposed exactly on the same sensitive surface 1, the independence of these optical systems 51-2-3 make it possible to

 <Desc / Clms Page number 7>

 adjust or adjust at will the nature and the color values of the final image, so that all of these independent systems constitute a true optical mixer.



   This tool comprises various means for adjusting the objectives 51: a soft button 81 for focusing; a button 91 for the height adjustment, u @ another button 101 for the width adjustment, a diaphragm 111 for adjusting the intensity of the light beam, etc. In addition, the lamp 61 corresponding to each film P1 is adjustable.



   Finally, the movable cover 4 makes it possible to block or clear the passage of the light rays towards the film 1.



   This tool therefore makes it possible in particular to adjust by means of the soft buttons 91, 101 the superposition of the images on the same sensitive surface 1, so as to correct the shooting errors.



   According to another characteristic of the invention, on the same sensitive surface 1, a final and enlarged image of several photographic reproductions of the same view is formed, which thus simultaneously ensures the superposition of the photographs and their enlargement.



   This variant of the invention can for example be carried out with the tool shown in FIGS. 5 and 6: in this case, it suffices to combine the optical system with auxiliary means 12, such as a set of magnifying lenses, which makes it possible to superimpose on the film 1 images larger than the images carried by the

 <Desc / Clms Page number 8>

 by P1 films; P2 ..



   Instead of carrying out the enlargement by projecting several separate films as explained with the aid of pins 5 and 6, we can on the contrary achieve this enlargement (fig. 7) by projecting on the same film 1, using optical systems 51, 52, 53 ... several images 131, 132, 133 ... of reduced format printed on a film leads. The light beam exiting the optical systems 51; 52, 5 3 passes through a set of magnifying lenses 12, three covers 41, 42, 43 are arranged between the block of objectives 51, 52, 53 and the lens 12, these covers make it possible to open or close the passage of light rays . The three images are thus simultaneously superimposed into a final image formed on the film 1, and the enlargement of this defined image with respect to the images 131, 132, 133.



   You can superimpose the three small images at the same time, to reestablish a total negative - white and black - but to create color negatives, you have to superimpose the small images two by two.



   According to another variant of the invention, the elementary images of one and the same view and that of another view taken under different conditions are superimposed on the final image, which ensures the color overprinting of these two views on the same movie.



   We can thus obtain the superimposition of two scenes taken under very different conditions, for example, a scene inside a villa and a scene in the distance, on the sea.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   To carry out this process, it suffices, for example, to provide on the apparatus of FIGS, 5 and 6 first optical systems 51, 52, 53 ... already described, and projecting the images of the first scene, then d 'other auxiliary optical systems, analogous to the previous ones and' corresponding to the second scene.



   The definitive superposition of the images is ensured on the film 1 as explained previously.



   Finally, the invention makes it possible by superposition of images such as N1, N2, N3 ... to obtain all different shades and values of the various colors. In particular, according to the invention, one can even obtain white and black negatives and starting from several films obtained by color selection.



   The printing process according to the invention can be used with all the color reproduction processes; ideally suited for simultaneous transfer onto embossed or lined film, taking care to insert appropriate selective filters between the films, or without selective filters, using directed lights.



   This process can also be used with any film containing an emulsion which directly reproduces the colors.



   The process is also suitable for processes based on the use of diffraction gratings where the selective filters are replaced by gratings, but taking care to insert the latter against one of the networks.

 <Desc / Clms Page number 10>

 films for photographic reproduction.



   Ultimately, the methods of the invention allow:
1 To create negatives for the whole range of colors and thus constitute a real palette;
2 To obtain absolutely transparent and grain-free whites in color film copies;
3 To considerably strengthen certain parts of the photographic prints without altering the other parts;
4 To rectify the superimpositions of photographic reproductions;
5 To modify at will the negatives or the positives of the color films;
6 To make absolutely corrected enlargements;
7 Make color overprints;
8 To establish complete white or black negatives starting from several films of color selections;
The invention thus extends to products conforming to those obtained by the above processes.



   It extends in particular to films in which the whites (light parts) exhibit increased sharpness; films in which certain parts are reinforced without the other parts being altered, etc.


    

Claims (1)

RESUME L'invention s'étend spécialement aux caracté- ristiques ci-après et à leurs diverses combinaisons : 1 Procédé pour l'obtention d'épreuves photographiques telles que films, pellicules, plaques, etc.; caractérisé par ce qu'on superpose optiquement et simultanément sur une même surface sensible les images provenant de plu- sieurs reproductions photographiques d'une même vue, ces reproductions différant les unes des autres par les cou- leurs qui ont impressionné ces reproductions, ce procédé permettant ainsi de régler ou doser à volonté la nature et les valeurs des couleurs de l'image définitive; 2 On intensifie la densité des blancs sur le négatif définitif, ce qui permet d'obtenir dans les positions des blancs absolument transparents et sans grain; ABSTRACT The invention extends especially to the following characteristics and to their various combinations: 1 Process for obtaining photographic prints such as films, films, plates, etc .; characterized by the fact that one superimposes optically and simultaneously on the same sensitive surface the images coming from several photographic reproductions of the same view, these reproductions differing from each other by the colors which impressed these reproductions, this process thus making it possible to adjust or dose at will the nature and the color values of the final image; 2 We intensify the density of the blanks on the final negative, which makes it possible to obtain absolutely transparent and grain-free blanks in the positions; 3 On règle la superposition des images sur la même surface sensible, de manière à corriger les erreurs de prise de vue; 4 On forme sur la même surface sensible une image définitive et agrandie de plusieurs reproductions photo- graphiques d'une même vue, ce qui assure ainsi simulta- nément la superposition des photographies et leur agran- dissement ; 5 Cet agrandissement est effectué soit d.ans la pro- jection de plusieurs films séparés, soit dans la projec- tion de plusieurs images de format réduit impressionnées sur un même film, ces images donnant une image définitive et agrandie; 3 We adjust the superposition of the images on the same sensitive surface, so as to correct the shooting errors; 4 A final and enlarged image of several photographic reproductions of the same view is formed on the same sensitive surface, thus ensuring simultaneous superposition of the photographs and their enlargement; This enlargement is carried out either in the projection of several separate films, or in the projection of several images of reduced format printed on a same film, these images giving a final and enlarged image; @ - <Desc/Clms Page number 12> 6 On superpose sur l'image définitive, les images élémentaires d'une même vue et celle d'une autre vue prise dans des conditions différentes, ce qui assure la surimpression en couleurs de ces deux vues sur le même film; 7 On obtient des négatifs blancs et noirs en partant de plusieurs films obtenus par sélections de cou- leurs; 8 A titre de produit nouveau, les épreuves photographiques, films, pellicules, plaques, etc.., conformes à ceux obtenus par les procédés précédents; @ - <Desc / Clms Page number 12> 6 The elementary images of the same view and that of another view taken under different conditions are superimposed on the final image, which ensures the color overprinting of these two views on the same film; 7 White and black negatives are obtained starting from several films obtained by color selections; 8 As a new product, photographic prints, films, films, plates, etc., conforming to those obtained by the preceding processes; 9 Un outillage pour la mise en oeuvre des procédés précédents et caractérisé par plusieurs systèmes optiques indépendants les uns des autres, recevant des reproduc- tions photographiques d'une même vue et donnant de ces reproductions des images qui se superposent exactement sur une même surface sensible, l'indépendance de ce système optique permettant de régler ou doser à volonté la nature et les valeurs des couleurs de l'image définitive, de telle sorte que l'ensemble de ces systèmes indépendants constitue un véritable mélangeur optique ; 10 Un mode de réalisation de cet outillage, carac- térisé parce que chaque système optique est muni de moyens de réglage individuels, ce qui assure le réglage de ce système indépendamment des autres. 9 A tool for the implementation of the previous methods and characterized by several optical systems independent of each other, receiving photographic reproductions of the same view and giving from these reproductions images which are superimposed exactly on the same sensitive surface , the independence of this optical system making it possible to adjust or dose at will the nature and the values of the colors of the final image, so that all of these independent systems constitute a true optical mixer; An embodiment of this tool, characterized because each optical system is provided with individual adjustment means, which ensures the adjustment of this system independently of the others.
BE430844D BE430844A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE430844A true BE430844A (en)

Family

ID=90756

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE430844D BE430844A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE430844A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE430844A (en)
BE512285A (en)
US2004144A (en) Process for photographically producing printing plates
BE487774A (en)
JP3129442B2 (en) Device for color photo printing
BE369146A (en)
CH105013A (en) Apparatus for reproducing, in photography and cinematography, objects with their natural colors.
EP0519392A1 (en) System and method for reproducing an image
BE419861A (en)
BE433244A (en)
CH193103A (en) Process for the reproduction of color photographs with lenticular elements.
BE397697A (en)
FR2709570A1 (en) Method for producing colour anaglyphs
BE358367A (en)
BE353260A (en) improvements to color photography and cinematography
FR2507788A1 (en) Process for sensitising screens for screen printing - uses photographic enlarger with UV lamp condenser and adjustable condenser
BE355517A (en)
BE429321A (en)
BE525082A (en)
FR2677581A1 (en) Silk screen printing anaglyphs
BE451052A (en)
BE480680A (en)
CH204255A (en) Method for obtaining distinct monochromes from lenticular photographs and device for implementing this method.
BE362899A (en)
BE381508A (en)