BE421314A - - Google Patents

Info

Publication number
BE421314A
BE421314A BE421314DA BE421314A BE 421314 A BE421314 A BE 421314A BE 421314D A BE421314D A BE 421314DA BE 421314 A BE421314 A BE 421314A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
knot
twine
string
belt
free end
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE421314A publication Critical patent/BE421314A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B13/00Bundling articles
    • B65B13/18Details of, or auxiliary devices used in, bundling machines or bundling tools
    • B65B13/24Securing ends of binding material
    • B65B13/26Securing ends of binding material by knotting
    • B65B13/265Hand tools

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Basic Packing Technique (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Procédé et dispositif pour le ficelage de paquets, et autres objets analogues. 



   L'invention est relative à un procédé de ficelage depaquets et autres objets analogues et consiste dans le fait que les objets à ficeler sont entourés par un fil ou par une ficelle, ce fil ou cette ficelle étant fixé par un noeud se serrant d'un côté. 



  L'invention porte tant sur la formation du noeud que sur les dispositifs qui permettent la formation de tels noeuds. 



   Le dessin annexé montre plusieurs exemples de réalisation de l'objet de l'invention. 



   Dans ces dessins: 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Les Fig. 1 à 6 montrent des noeuds formés conformément à l'invention, ces noeuds étant représentés non serrés. 



   Les   Fig. 7 à   10 représentent un dispositif manoeuvré à la main en vue du ficelage d'un paquet, ce dispositif étant montré en différentes positions de travail. 



   Les   Fig.ll   à 16 représentent un dispositif entrainé au moteur, destiné au ficelage d'un paquet, et également montré en différentes positions de foncti-onnement. 



   La ficelle utilisée en vue du ficelage d'un paquet, représentée à la Fig. l,   se'compose   d'une boucle 1 qui environne le paquet non représenté aux Fig. 1 à 6, et d'un noeud représenté non serré, l'extrémité la de la ficelle formant une boucle en U ou en épingle à cheveux, alors que l'autre extrémité 1b de celle-ci en partant du point   d'inflation     a,passe   d'abord devant la première boucle la puis passe en-dessous des deux branches de celle-ci, puis au-dessus de la branche inférieure de cette boucle pour enfin passer au-dessous de la branche supérieu- re de la boucle, la première partie de l'extrémité 1b se trouvant surmontée par la dernière partie de ladite extré- mité. 



   Si l'on exerce une traction sur les deux ex- trémités la et 1b da-is le sens indiqué par les flèches A et B, le noeud se serre sans qu'on augmente de ce fait la longueur de la ceinture constituée par le noeud et par la partie 1 de la ficelle. 



   Avec un noeud de ce genre, il est par consé- quent possible de ficeler solidement un paquet non compres- sible, par exemple une buche de bois ou un paquet de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 morceaux de bois, de façon qu'après formation du noeud la ficelle porte partout solidement contre l'objet ceinturé, sans que la ficelle doive être élastique. Il est en outre possible, avec un noeud de ce genre, de ficeler un paquet d'objets compressibles, par exemple des journaux ou un paquet 'formé d'éléments séparés, par exemple un fagot de branches ou brindilles, sans que ce paquet ou fagot doive être préalablement serré grâce à un dispositif additionnel , et 'sans qu'il soit nécessaire d'exercer une force de serrage   additionnelle,ainsi   que cela était nécessaire jusqu'à pré- sent dans les procédés de ficelage connus. 



   Les noeuds représentés aux Fig. 2 à 6 sont identiques aux noeuds du genre de celui montré à la Fig. l, en ce qui concerne leur effet, et ne se différencient que par le trajet des brins, comme le montrent ces figures. 



   Le ficelage montré à la   Fig.   se compose' d'une ceinture entourant le paquet, et d'une boucle 2a en épingle à cheveux,   correspondant 6.   la boucle montrée à la Fig. 1; l'autre extrémité 2b de la ficelle, en partant à nouveau du point a passe d'abord sous la ,boucle 2a, puis au-dessus de la branche supérieure de cette boucle, puis au-dessous des deux branches de la boucle 2a, après quoi elle croise par dessus les deux branches de ladite boucle 2a, en passant par dessous la première partie de la boucle 2b, comme représenté. 



   Le ficelage représenté à la Fig. 3 se compose de la ceinture 3,de la boucle 3a et d'un brin 3b croisant la boucle 3a de la manière représentée au dessin. 



   Les ficelages 4, 5, 6 qui font l'objet des Fig. 4,5, 6 correspondent à ceux représentés aux, Fig. 1, 2 et 3, et ne s'en différencient seulement que par 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 le fait que l'extrémité 1b, 2b ou 3b constitue elle-même une boucle en épingle à cheveux 4b, 5b et 6b. 



   Far une traction exerc4e aux   extrémités   4b, 5b, 6b et 4a, 5a, 6a, et comme il en est pour le noeud représenté à la Fig. 1, le noeud est seeré, alors que par une traction exercée aux extrémités libres 4b', 5b' et 6b' on peut défaire ce noeud. 



   Dans les Fig. 7 à 16 on a représenté deux dispositifs de réalisation différente et au moyen desquels on peut former le noeud qui fait l'objet de la Fig. 4. 



   A l'aide de ces dispositifs, le procédé qui fait l'objet de l'invention peut être mis en pratique en vue du ficelage de   corps'   ou paquets compressibles et non compressibles. Ce procéda consiste dans le fait que le corps ou le paquet est entouré par une ficelle, et que cette ficelle est fermée de telle manière, grâce à un noeud se serrant d'un   côté/qu'en   serrant ce noeud la longueur de la ceinture du corps ou du paquet n'est pas augmentée si bien que la ficelle reste tendue partout autour du corps ou du paquet, après la formation du noeud, sans qu'on doive recourir à une élasticité propre de la ficelle pour réaliser un ficelage serré. 



   Ainsi qu'on l'expliquera plus loin, le procédé peut aussi être mis en pratique de telle sorte qu'en serrant le noeud, la longueur de la ceinture se trouve diminuée, de sorte qu'après avoir formé le noeud, et lorsqu'on serre celui-ci, on pourra exercer sur le corps ou sur le paquet ficelé une action de serrage, grâce au ficelage lui-même.

   C'est dans cet effet que consiste le progrès technique important apporté par le procédé, vis-à-vis des procédés de ficelage connus, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 dans lesquels, lorsqu'on serre le noeud, la longueur de la ceinture augmente et qu'en conséquence, seule   l'@lasti-   cité de la ficelle ou la compression du corps ficelé assure une application étroite du ficelage sur le corps, l'état de tension interne du corps ficelé impliquant une compression préalable de   celui-c   laquelle doit être, effectuée grâce à des moyens particuliers, ce qui devient superflu avec le procédé qui fait l'objet de l'invention. 



   Les explications qui précèdent sont relatives à la formation de ficelages au moyen d'une ficelle, alors que pour l'obtention de ceinturages au moyen d'un fil métal- lique ou d'un ruban métallique, dans lesquels on ne formait pas de noeuds, l'arrêt du ficelage étant assuré par torsion ou agrafage, il était connu de serrer le fil ou le ruban métallique au moyen de dispositifs teadeurs, puis de pro- ' céder à la torsion ou à l'agrafage sans donner de longueur au ceinturage. Le procédé qui fait l'objet de l'invention peut également être avantageusement appliqué à la formation de ficelages au moyen de fil de fer doux, agissant à la manière d'une ficelle, attendu qu'une torsion d'arrêt n'est seulement possible qu'avec un fil métallique relati- vement fortis et relativement dur. 



   Le dispositif qui est représenté aux Fig. 7 à 10 et est destiné à la mise en pratique du procédé sui- vant l'invention, se compose essentiellement d'une pince 7,8.. 



  'Sur la branche 8 de la pince, dans l'exemple de réalisation représenté, est prévue une portée 9 pourvue d'une broche 10 sur laquelle est engggée la pelote de ficelle 11, depuis laquelle la ficelle 4 passe sur un guide 12. Sur la branche 8 est d'autre part fixée une douille 13, dans la paroi inter- médiaire 14 de laquelle est formé un écrou.

   Dans cet écrou,   @   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 passe une tige 15 portant un filet, et montée tournante à son extrémité postérieure dans une douille 16 qui coiffe la douille 13. et qui, par l'intermédiaire d'un tenon engagé dans une fente ménagée dans la branche 7 de la pince, est susceptible d'être déplacée parallèlement à son axe longi- tudinal, suivant que la pince est fermée ou ouverte, la tige 15, par suite de la   présence   de son   f@let   qui se visse dans l'écrou précité, appartenant à la douille fixe 13,. étant animée d'un mouvement longitudinal en même temps que d'un mouvement de rotation autour de son axe, dans un sens et dans l'autre. Le mouvement de retour ou de rappel peut être provoqué grâce à la prévision d'un ressort entre les branches de la   pince.   



   La tige 15 est de forme hélicoïdale à son extrémité antérieure, et, comme le montre la Fig. 8a, se termine en deux branches 15a, 15b élastiques et placées en vis-à-vis, entre lesquelles la ficelle 4   s'engage,   à un moment donné, et est maintenue par celles-ci. 



   Sur la portée 9 est d'autre part fixé un crochet directeur 18 dans lequel passe la ficelle 4, laquelle depuis celui-ci et en empruntant une encoche 19 ménagée dans la base 20, s'étend le long de la douille 13. On pré- voit en outre sur la portée 9 un couteau 21 monté tournant et qui est déplacé en direction du crochet directeur 18 par l'intermédiaire d'une tige 22 lorsque, comme le montre la Fig. 8, la branche 7 de la pince est rapprochée de la branche 8 de celle-ci. 



   On prévoit enfin une   pice   24, montée éga- lement de façon articulée sur la portée 9, subissant l'action d'un ressort 23 et portant un prolongement ou bec qui sert à la formation du noeud. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Le fonctionnement de ce dispositif est le suivant; 
La pince 7, 8 est placée à la position qui est représentée à la Fig. 7, la base 20 reposant sur le paquet 25 à ficeler, après que, depuis la pelote 11,la ficelle 4 a été déroulée sur une certaine longueur et engagée dans l'encoche 19. L'extrémité libre de la   Ficelle.4'   est ensuite enroulée autour du paquet, puis autour du bec de la pièce 24 et par exemple tirée dans la direction indiquée par la flèche 0, au moyen de la main   gauche.de   l'opérateur, alors que la main droite de celuieei maintient   les branches 7, 8 de la pince ; tige 15 se trouve alors   à.sa position de retrait, qui est montrée à la Fig. 7. 



   Lorsqu'on rapproche les branches 7, 8 de la pince, la douille 16 coulisse vers l'avant, en même temps que la tige 15, celle-ci étant encore mise en rota- tion du fait de l'existence de son filet qui se visse dans l'écrou appartenant à la douille 13; l'extrémité libre de la tig 15 s'engage alors dans la boucle de la ficelle 4, formant un U et maintenue par le bec de la pièce 24, pour prendre, par rapport à la ficelle, la posi- tion montrée à la Fig. 8 à laquelle le brin de la ficelle 4 . qui provient du crochet directeur 18 s'engage' entre les branches 15a et 15b. En même temps, la tige 22 est repoussée vers l'avant par la branche 7, et le couteau 21 est de ce fait déplacé vers le bas; il pince tout d'abord la ficelle 4, puis la coupe. 



   Lorsqu'on ouvre la pince, le ressort 17 écarte ses deux branches, la douille 16 recule et attire en même temps en arrière la tige 15 qui tourne au cours 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de ce mouvement,   entraînant   l'extrémité coupée 4b',; cette extrémité, par suite de la rotation de la tige 15 au cours de son mouvement de recul   est   enroulée autour de la boucle 4a en forme de U, puis est passée obliquement vers la droite et vers le haut dans ladite boucle. De ce fait, et comme on l'a représenté à la Fig. 4, les extré- mités de la ficelle se trouvent ainsi passées qu'on obtient le noeud représenté non   serré   ladite figure. 



   Par une traction exercée sur l'extrémité Aa, dans le sens indiqué par la flèche C et comme on l'a montré à la Fig. 10, le noeud dans lequel est encore enga- gé le bec de la pièce oscillante 24 est déplacé vers le bas et rapproché du corps à ficeler 25, le ressort 23 se trouvant allonge. Le noeud est ainsi fortement serré, attendu que l'extrémité 4b se trouve encore maintenue entre les branches 15a et 15b de la tige 15. La longueur du ficelage se trouve en même temps raccourcie, du fait que le sommet de la boucle en U, par suite de la traction exercée sur l'extré- mité 4a,se déplace continuellement vers la gauche, par rapport à la Fig. 10.

   Tant que la boucle en U est encore lache, elle peut facilement glisser autour du bec de la pièce 24, judicieusement arrondi en vue de réduire la friction, et à l'instant où le croisement situé à la gauche du bec est serré, de sorte qu'une résistance de friction se manifeste, la boucle 4b, 4b' ne peut plus s'allonger et glisse entre les branches 15a et 15b de la tige 15, cependant que le serrage du noeud peut être encore achevé par une traction exercée sur la ficelle 4, ceci tant que la ceinture du paquet s'y prête encore, c'est-à-dire jusqu'à l'instant où ladite ceinture porte étroitement contre le corps ficelé. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Comme la Fig.10 permet de le voir, le glisse- ment du noeud formé, pour que celui-ci se libère du bec de la pièce 24,ne peut s'effectuer au plus tôt qu'à l'ins-      tant où ce bec dépasse la position verticale, en se déplaçant depuis la gauche vers la droite. En dimensionnant ou en réglant de façon correspondante le ressort 23, le dispositif peut être ainsi réalisé que le bec n'atteindra cette position que seulement après que le corps ficelé aura été comprimé par la ficelle dans une mesure.prédéterminée.

   Si le ressort 
23 est prévu très fort, il faudra exercer surl'extrémité 4a une traction de force correspondante, pour amener le bec à cette position, et attendu que le noeud permet jusqu'au dernier moment une réduction de la longueur libre d'entou- rage, la tension exercée sur la ficelle s'se manifeste sous la forme d'une compression du corps ficelé. Cet effort est poursuivi jusqu'à ce que la tension interne du corps ficelé, prenant une valeur croissante et exerçant une réaction ait surmonté, sous forme de tension de la ficelle, la force du ressort 23. Au moment du glissement, le noeud se serre complèment et s'oppose par suite de sa formation à une   réexpansion   du corps 25. 



   Les Fig. 11 à 16 montrent un dispositif destiné au nouage d'une ficelle autour d'un paquet ou autre objet analogue, par application du procédé qui fait ' l'objet de l'invention. Ce dispositif se compose d'une table désignée en 27, montée sur un bâti 26, et dans laquelle est ménagée une entaille 28. Sur un support 29 est engagé un rouleau 30 qui porte la ficelle 4, laquelle, par son extrémité libre, est maintenue dans un dispositif de pincement 31, 32. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   Le paquet 25 est poussé sur la table 27 dans le sens indiqué par la flèche D, si bien que la ficelle 4 est ainsi enroulée sur trois   cotes   du paquet. En passant par l'entaille 28, la ficelle 4 parvient jusqu'au dispositif de pincement 31, 32. Au-dessous de la table   27   est prévu un noueur 33, qui se compose d'une tige tournante et d'une tête orientée   angulairement   par rapport à celle-ci; et dirigée vers le haut en position de repos. Cette tête,. comme on le verra plus loin   e@   se référant plus particuliè- rement à la Fig. 15, forme elle-même une sorte de pince. 



  Le noeur 33 peut être mis en rotation depuis le volant d'entraînement 36, par l'intermédiaire du renvoi d'engre- nages 34,35, et, comme on l'indiquera plus loin, cette rotation est discontinue et s'effectue dans les deux sens alternativement. La ficelle 4 passe par l'eeilleton d'une tige 38 montée articulée en 37, cette tige pouvant être mise en oscillation depuis le volant d'entrainement 36, par exemple par l'intermédiaire du renvoi à manivelle 39,40. 



   Le volant 36 tourne dans la direction indi- quée par la flèche F, mais seulement après que le paquet 25 a été conduit à la position montrée à la Fig. 12. 



   Dans la Fig. 13, on a montré une position à laquelle le noueur 33 a tourné de 3609 dans le sens du mouvement des aiguilles d'une montre, par rapport à la position qu"il occupe à la Fig. 12, la tige 38 ayant en même temps, par l'intermédiaire du renvoi 39, 40, effectué un mouvement vers le bas tel que la ficelle 4, à partir du dispositif de pincement 31, 32 passe dans l'entaille 28   '   de la table   27,   puis autour du paquet 25, depuis l'angle inférieur avant de celui-ci autour du noueur 33, pour re-   joindre   le rouleau de réserve 30 en empruntant l'oeilleton 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 de la tige 38.

   La rotation du noueur 33 dans le sens du mouvement des aiguilles d'une montre, de gauche à droite en regardant le dispositif par l'avant, s'effectue du fait que la denture 36a vient engrener avec la roue dentée 34. 



  La denture 36a est 1,75 fois plus longue que le périmètre de la roue dentée 34, de sorte que cette dernière et le noueur 33 effectuent ensemble un tour 3/4, c'est-à-dire 630  dans le sens du mouvement des aiguilles d'une montre. 



   La Fig. 14 montre la position du noueur à laquelle celui-ci parvient lorsque la roue dentée 34 a encore effectué une rotation de 180- dans le sens du mou- vement des aiguilles d'une montre, à partir de la position indiquée à la Fig. 13. Du fait de cette rotation addition- nelle, la partie de la ficelle 4 qui, dans la Fig. 13, s'étendait directement depuis le dispositif de pincement 31, 32 jusqu'à l'extrémité postérieure de l'entaille ménagée dans la table   27   a été saisie par la tête du noueur, alors tournée vers le haut, et a été ainsi placée en avant de la partie   de la   ficelle qui passe depuis l'oeilleton de la tige 38, autour du noueur 33, jusqu'à l'angle antérieur inférieur du paquet 25.

   La tige 38 n'effectue aucun dépla- cement important pendant cette rotation du noueur, attendu qu'elle se trouve sensiblement à son point mort. 



   La Fig. 15 montre une position du dispositif dans laquelle le noueur 33 a encore tourné de 90 dans le même sens, par rapport à la position qu'il occupait dans la Fig. 14. En arrivant à la position montrée à la Fig.15, la tête du noueur s'est ouverte, du fait qu'une tige 41 montée tournante a été déplacée par une butée 42 prévue sur le volant 36, cette tige venant agir par son extrémité 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 recourbée 41a sous le galet 43 de l'une des branches 33a de la tête du noueur qui forme une pince (voir aussi   Fig.15a).   



  La tête formant pince, se trouvant ouverte, vient saisir le brin 4b qui s'étend vers la droite, depuis le dispositif de pincement 31, 32, et qui correspond à   l'extrémité-4b   du noeud montré à la Fig. 4. Lorsque le dispositif arrive à cette phase de la formation du noeud, la denture 36a sort d'engrènement avec la roue dentée 34 et, à son tour, la denture 36b vient engrener avec la roue 35, qui engrené elle- même avec la roue dentée 34, et qui,   jusqu'à,   présent, avait tourné folle en même temps que celle-ci. Toutefois, elle provoque à partir de cet instant, une rotation du noueur en sens opposé, savoir une   rotation   de   270-   dans le sens opposé à celui du mouvement des aiguilles d'une montre. 



   Après achèvement de cette rotation, le dis- positif parvient à la position représentée à la Fig. 16, à laquelle la tête du noueur, formant une pince, est à nouveau fermée. lette fermeture est réalisée au début du mouvement de retour en arrière. Comme la Fig. 16a permet de le voir, un noeud a été ainsi formé, correspondant à celui montré à la Fig. 4, mais avec cette différence que le noeud est formé au-dessous de la ceinture formée par la ficelle. Ce noeud est ensuite serré et son serrage est assuré par la tige 38 qui se déplace vers le haut, et dans laquelle est prévu le dispositif de pincement 44 représenté à la Fig. 16b, permettant seulement le mouvement de la ficelle dans la direction de la flèche 0, mais s'opposant par contre à son mouvement dans un autre sens H.

   Tant que par conséquent la tige 38 se déplace vers le bas, la ficelle 4 qui la tra- verse n'est pas serrée, mais elle est pincée lorsque ladite tige 38 se déplace vers le haut. 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 



   Peu de temps avant que le dispositifprenne la position indiquée à la Fig. 16, une rampe 45 prévue sur le volant 36 a provoqué l'oscillation d'une tige 46, de sorte que la partie inférieure 32 du dispositif de pincement s'est ouverte et que la tige 38 qui se déplace vers le haut a tiré fortement le fil 4a, si bien que le noeud formé lache a été serré et liberé de la tête de noueur, qui s'ouvre sous l'effet de la traction. 



   Le noueur, à cette phase du fonctionnement, assure la même fonction que le bec de la pièce mobile 24 dans le dispositif représenté aux Fig. 7 à 10, et on peut par conséquent se reporter aux explications qui ont été données lors de la description de ces figures. 



   De manière connue, et au moment du serrage du noeud, un dispositif de sectionnement non représenté aux dessins peut encore être mis en action. 



   Le dispositif représenté aux Fig. 7 à 10 peut être également utilisé pour l'exécution des nouages connus jusque présent dans les ficelages ou autre opéra- tions analogues et permet une notable simplification des dispositifs utilisés à cet effet.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Method and device for bundling bundles, and the like.



   The invention relates to a method for tying packages and other similar objects and consists in the fact that the objects to be tied are surrounded by a thread or by a string, this thread or this string being fixed by a knot tightening with a side.



  The invention relates both to the formation of the node and to the devices which allow the formation of such nodes.



   The appended drawing shows several embodiments of the object of the invention.



   In these drawings:

 <Desc / Clms Page number 2>

 
Figs. 1 to 6 show knots formed in accordance with the invention, these knots being shown not tightened.



   Figs. 7 to 10 show a device operated by hand for the purpose of tying a bundle, this device being shown in different working positions.



   The Fig.ll to 16 represent a device driven to the motor, intended for tying a package, and also shown in different operating positions.



   The twine used for tying a bundle, shown in FIG. 1, consists of a loop 1 which surrounds the packet not shown in FIGS. 1 to 6, and of a knot shown not tight, the end 1a of the string forming a U-shaped or hairpin loop, while the other end 1b of the latter starting from the point of inflation a , first pass in front of the first loop la then pass below the two branches of this one, then above the lower branch of this loop to finally pass below the upper branch of the loop, the first part of the end 1b being surmounted by the last part of the said end.



   If traction is exerted on the two ends 1a and 1b in the direction indicated by arrows A and B, the knot is tightened without thereby increasing the length of the belt formed by the knot and by part 1 of the string.



   With such a knot, it is therefore possible to tie a non-compressible bundle securely, for example a log or a bundle of wood.

 <Desc / Clms Page number 3>

 pieces of wood, so that, after forming the knot, the string bears firmly against the belted object everywhere, without the string having to be elastic. It is also possible, with a knot of this kind, to tie a bundle of compressible objects, for example newspapers or a bundle formed of separate elements, for example a bundle of branches or twigs, without this bundle or Bundle must be previously clamped by an additional device, and without the need to exert an additional clamping force, as was necessary heretofore in known tying methods.



   The nodes shown in Figs. 2 to 6 are identical to the nodes of the type shown in FIG. l, as regards their effect, and are differentiated only by the path of the strands, as shown in these figures.



   The tying shown in FIG. consists of a belt surrounding the bundle, and a hairpin buckle 2a, corresponding to the buckle shown in FIG. 1; the other end 2b of the string, starting again from point a, passes first under, loop 2a, then over the upper branch of this loop, then below the two branches of loop 2a, after which it crosses over the two branches of said loop 2a, passing under the first part of the loop 2b, as shown.



   The tying shown in FIG. 3 consists of the belt 3, the buckle 3a and a strand 3b crossing the buckle 3a as shown in the drawing.



   The strings 4, 5, 6 which are the subject of FIGS. 4,5, 6 correspond to those shown in, FIG. 1, 2 and 3, and are only differentiated by

 <Desc / Clms Page number 4>

 the fact that the end 1b, 2b or 3b itself constitutes a hairpin loop 4b, 5b and 6b.



   Far a traction exerted at the ends 4b, 5b, 6b and 4a, 5a, 6a, and as is the case for the knot shown in FIG. 1, the knot is seeré, while by a traction exerted at the free ends 4b ', 5b' and 6b 'one can undo this knot.



   In Figs. 7 to 16 show two devices of different realization and by means of which one can form the node which is the subject of FIG. 4.



   With the aid of these devices, the method which is the object of the invention can be put into practice for the purpose of tying compressible and non-compressible bodies or packages. This process consists in the fact that the body or the package is surrounded by a string, and that this string is closed in such a way, thanks to a knot tightening on one side / that by tightening this knot the length of the belt of the body or the bundle is not increased so that the string remains stretched all over the body or the bundle, after the knot has been formed, without having to resort to a specific elasticity of the string to achieve a tight tying.



   As will be explained later, the method can also be put into practice so that by tightening the knot, the length of the belt is reduced, so that after having formed the knot, and when we tighten it, we can exert on the body or on the tied bundle a tightening action, thanks to the tying itself.

   It is in this effect that the significant technical progress brought by the process consists, vis-à-vis the known tying processes,

 <Desc / Clms Page number 5>

 in which, when the knot is tightened, the length of the belt increases and that as a consequence only the elasticity of the string or the compression of the tied body ensures a tight application of the string to the body, the state of internal tension of the tied body involving a prior compression of the latter which must be carried out by means of special means, which becomes superfluous with the method which is the subject of the invention.



   The preceding explanations relate to the formation of strings by means of a string, whereas for the obtaining of belts by means of a metallic wire or of a metallic ribbon, in which no knots were formed , the stopping of the tying being ensured by twisting or stapling, it was known to tighten the wire or the metal tape by means of teaders devices, then to proceed to the twisting or to the stapling without giving length to the belt . The method which is the object of the invention can also be advantageously applied to the formation of strings by means of soft iron wire, acting in the manner of a string, since a stop twist is only necessary. possible only with a relatively strong and relatively hard wire.



   The device which is shown in Figs. 7 to 10 and is intended for the practice of the method according to the invention, consists essentially of a clamp 7,8 ..



  'On the branch 8 of the clamp, in the exemplary embodiment shown, there is provided a bearing 9 provided with a pin 10 on which is engaged the ball of string 11, from which the string 4 passes over a guide 12. On the branch 8 is on the other hand fixed a bush 13, in the intermediate wall 14 of which a nut is formed.

   In this nut, @

 <Desc / Clms Page number 6>

 passes a rod 15 carrying a thread, and rotatably mounted at its rear end in a sleeve 16 which covers the sleeve 13. and which, by means of a tenon engaged in a slot made in the branch 7 of the clamp, is capable of being moved parallel to its longitudinal axis, depending on whether the clamp is closed or open, the rod 15, due to the presence of its thread which is screwed into the aforementioned nut, belonging to the fixed sleeve 13 ,. being driven by a longitudinal movement at the same time as a rotational movement about its axis, in one direction and the other. The return or return movement can be caused by providing a spring between the branches of the clamp.



   The rod 15 is helical in shape at its anterior end, and, as shown in FIG. 8a, ends in two branches 15a, 15b elastic and placed vis-à-vis, between which the string 4 engages, at a given moment, and is held by them.



   On the bearing 9 is on the other hand fixed a guide hook 18 in which passes the string 4, which from the latter and by borrowing a notch 19 provided in the base 20, extends along the sleeve 13. We pre - further sees on the bearing 9 a knife 21 mounted for rotation and which is moved in the direction of the director hook 18 by means of a rod 22 when, as shown in FIG. 8, the branch 7 of the clamp is brought closer to the branch 8 thereof.



   Finally, a part 24 is provided, also mounted in an articulated manner on the bearing 9, undergoing the action of a spring 23 and carrying an extension or spout which serves to form the knot.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   The operation of this device is as follows;
The clamp 7, 8 is placed in the position which is shown in FIG. 7, the base 20 resting on the bundle 25 to be tied, after, from the ball 11, the twine 4 has been unwound to a certain length and engaged in the notch 19. The free end of the Twine 4 'is then wrapped around the bundle, then around the spout of the part 24 and for example pulled in the direction indicated by the arrow 0, by means of the operator's left hand, while the cell's right hand holds the branches 7 , 8 of the clamp; rod 15 is then in its retracted position, which is shown in FIG. 7.



   When the branches 7, 8 of the clamp are brought together, the sleeve 16 slides forward, at the same time as the rod 15, the latter still being rotated due to the existence of its thread which is screwed into the nut belonging to the socket 13; the free end of the tig 15 then engages in the loop of the string 4, forming a U and held by the spout of the part 24, to take, with respect to the string, the position shown in FIG. . 8 to which the end of the string 4. which comes from the director hook 18 engages' between the branches 15a and 15b. At the same time, the rod 22 is pushed forward by the branch 7, and the knife 21 is thereby moved downwards; it first clamps the string 4, then the cut.



   When the clamp is opened, the spring 17 separates its two branches, the sleeve 16 moves back and at the same time draws back the rod 15 which turns during

 <Desc / Clms Page number 8>

 of this movement, causing the cut end 4b ',; this end, as a result of the rotation of the rod 15 during its backward movement, is wound around the U-shaped loop 4a, then passed obliquely to the right and upwards in said loop. As a result, and as shown in FIG. 4, the ends of the twine are thus passed through that the knot shown not tightened in said figure is obtained.



   By a traction exerted on the end Aa, in the direction indicated by the arrow C and as has been shown in FIG. 10, the node in which the beak of the oscillating part 24 is still engaged is moved downwards and brought closer to the body to be tied 25, the spring 23 being extended. The knot is thus strongly tightened, given that the end 4b is still held between the branches 15a and 15b of the rod 15. The length of the string is at the same time shortened, because the top of the U-shaped loop, as a result of the traction exerted on the end 4a, it moves continuously to the left, with respect to FIG. 10.

   As long as the U-loop is still loose, it can easily slip around the spout of part 24, which is judiciously rounded to reduce friction, and the instant the crossover to the left of the spout is tight, so that a frictional resistance appears, the loop 4b, 4b 'can no longer extend and slides between the branches 15a and 15b of the rod 15, while the tightening of the knot can still be completed by a traction exerted on the string 4, this as long as the belt of the package still lends itself to it, that is to say until the moment when said belt bears tightly against the tied body.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   As Fig. 10 shows, the sliding of the formed knot, so that it is released from the spout of the part 24, can only be done at the earliest at the instant when this bill protrudes from vertical position, moving from left to right. By correspondingly dimensioning or adjusting the spring 23, the device can be so realized that the beak will reach this position only after the tied body has been compressed by the string to a predetermined extent.

   If the spring
23 is expected to be very strong, it will be necessary to exert on the end 4a a corresponding force traction, to bring the spout to this position, and given that the knot allows until the last moment a reduction in the free length of tying, the tension exerted on the string manifests itself in the form of a compression of the tied body. This effort is continued until the internal tension of the tied body, taking on an increasing value and exerting a reaction, has overcome, in the form of tension of the string, the force of the spring 23. At the moment of sliding, the knot tightens. complement and oppose as a result of its formation a re-expansion of the body 25.



   Figs. 11 to 16 show a device for tying a string around a bundle or other similar object, by application of the method which is the subject of the invention. This device consists of a table designated 27, mounted on a frame 26, and in which is formed a notch 28. On a support 29 is engaged a roller 30 which carries the string 4, which, by its free end, is held in a clamping device 31, 32.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   The package 25 is pushed onto the table 27 in the direction indicated by the arrow D, so that the string 4 is thus wound on three sides of the package. Passing through the notch 28, the string 4 reaches the clamping device 31, 32. Below the table 27 is provided a knotter 33, which consists of a rotating rod and an angularly oriented head. in relation to it; and directed upwards in the rest position. This head,. as will be seen later with reference more particularly to FIG. 15, itself forms a kind of clamp.



  The knot 33 can be set in rotation from the drive wheel 36, by means of the gear return 34,35, and, as will be indicated later, this rotation is discontinuous and takes place in both directions alternately. The string 4 passes through the eyelet of a rod 38 mounted articulated at 37, this rod being able to be set in oscillation from the drive wheel 36, for example by means of the crank return 39, 40.



   The steering wheel 36 turns in the direction indicated by the arrow F, but only after the package 25 has been driven to the position shown in FIG. 12.



   In Fig. 13, a position has been shown in which the knotter 33 has rotated 3609 in a clockwise direction, with respect to the position it occupies in Fig. 12, the rod 38 having at the same time , through the return 39, 40, carried out a downward movement such that the string 4, from the clamping device 31, 32 passes into the notch 28 'of the table 27, then around the package 25, from the lower front corner thereof around the knotter 33, to join the reserve roll 30 by borrowing the eyelet

 <Desc / Clms Page number 11>

 of rod 38.

   The rotation of the knotter 33 in the direction of clockwise movement, from left to right looking at the device from the front, takes place because the toothing 36a engages with the toothed wheel 34.



  The toothing 36a is 1.75 times longer than the perimeter of the toothed wheel 34, so that the latter and the knotter 33 together perform a 3/4 turn, that is to say 630 in the direction of movement of the Clockwise.



   Fig. 14 shows the position of the knotter which it reaches when the toothed wheel 34 has made a further 180- rotation clockwise from the position shown in FIG. 13. Due to this additional rotation, the part of the twine 4 which, in FIG. 13, extended directly from the clamping device 31, 32 to the posterior end of the notch in the table 27 was gripped by the head of the knotter, then turned upwards, and was thus placed in front of the part of the twine which passes from the eyelet of the rod 38, around the knotter 33, to the lower anterior corner of the bundle 25.

   The rod 38 does not perform any significant displacement during this rotation of the knotter, since it is substantially at its neutral point.



   Fig. 15 shows a position of the device in which the knotter 33 has turned 90 again in the same direction, with respect to the position it occupied in FIG. 14. Arriving at the position shown in Fig.15, the knotter head has opened, due to the fact that a rotatably mounted rod 41 has been moved by a stop 42 provided on the flywheel 36, this rod acting by its end

 <Desc / Clms Page number 12>

 curved 41a under the roller 43 of one of the branches 33a of the head of the knotter which forms a clamp (see also Fig.15a).



  The clamp head, being open, grips the strand 4b which extends to the right, from the clamping device 31, 32, and which corresponds to the end-4b of the node shown in FIG. 4. When the device reaches this phase of the formation of the knot, the toothing 36a comes out of engagement with the toothed wheel 34 and, in its turn, the toothing 36b comes into mesh with the wheel 35, which itself meshes with the gear. cogwheel 34, and which, until now, had gone crazy at the same time as this one. However, from this moment, it causes a rotation of the knotter in the opposite direction, namely a rotation of 270- in the direction opposite to that of the movement of the needles of a clock.



   After completion of this rotation, the device reaches the position shown in FIG. 16, to which the head of the knotter, forming a clamp, is again closed. This closure is performed at the start of the backward movement. As in Fig. 16a makes it possible to see it, a knot was thus formed, corresponding to that shown in FIG. 4, but with this difference that the knot is formed below the belt formed by the string. This knot is then tightened and its tightening is ensured by the rod 38 which moves upwards, and in which is provided the clamping device 44 shown in FIG. 16b, allowing only the movement of the twine in the direction of arrow 0, but opposing its movement in another direction H.

   As long as therefore the rod 38 is moving downwards, the string 4 which passes through it is not tight, but is pinched when said rod 38 is moving upwards.

 <Desc / Clms Page number 13>

 



   Shortly before the device assumes the position shown in Fig. 16, a ramp 45 provided on the flywheel 36 caused the oscillation of a rod 46, so that the lower part 32 of the clamping device opened and the rod 38 which moves upwards pulled strongly. the thread 4a, so that the loose knot formed has been tightened and released from the knotter head, which opens under the effect of traction.



   The knotter, at this phase of operation, performs the same function as the spout of the movable part 24 in the device shown in FIGS. 7 to 10, and it is therefore possible to refer to the explanations which were given during the description of these figures.



   In known manner, and when the knot is tightened, a severing device not shown in the drawings can still be put into action.



   The device shown in Figs. 7 to 10 can also be used for the execution of the knots known heretofore in tying or other similar operations and allows a notable simplification of the devices used for this purpose.


    

Claims (1)

RESUME. ABSTRACT. -------------- A. Procédé pour le ficelage et le nouage de corps ou paquets compressibles et non compressibles, à l'aide d'une ficelle ou autre lien analogue, caractérisé par le fait que le corps ou le paquet est, de manière connue en soi, entouré d'une ceinture, dont les extrémités sont ainsi nouées que pendant la formation dù noeud et le serra- ge de celui-ci, par traction sur l'extrémité libre de la ficelle, la longueur de la ceinture reste susceptible d'être réduite, et que le serrage définitif du noeud est assuré par la poursuite de la traction sur l'extrémité libre, et ceci de telle manière que le raccourcissement de la ceinture, obtenu tout d'abord, reste conservée. -------------- A. Method for tying and knotting compressible and non-compressible bodies or bundles, using a string or other similar tie, characterized in that the body or the bundle is, in a manner known per se, surrounded by a belt, the ends of which are thus tied only during the formation of the knot and the tightening of the latter, by traction on the free end of the string, the length of the belt remains liable to be reduced, and that the final tightening of the knot is ensured by continuing the traction on the free end, and this in such a way that the shortening of the belt, obtained while 'first, stay kept. B. Noeud pour la mise en pratique du procédé suivant A, caractérisé par le fait que: 1. ) Il forme une seinture entourant le corps ou le paquet, une boucle en épingle à cheveux de l'extrémité libre de la ficelle, et un passage croisé de l'autre extrémité de la ficelle, après que celle-ci a tout d'abord embrassé les branches de la boucle en épingle à cheveux de l'extrémité libre. B. Node for the implementation of the method according to A, characterized by the fact that: 1.) It forms a belt around the body or bundle, a hairpin loop from the free end of the twine, and a cross passage from the other end of the twine, after the twine has all gone. 'first kissed the branches of the hairpin loop from the free end. 2. ) L'extrémité croisante forme elle-même également une boucle en épingle à cheveux, et l'une des branches croise également la boucle en épingle à cheveux de l'extrémité libre. 2.) The crossing end itself also forms a hairpin loop, and one of the branches also crosses the hairpin loop of the free end. 3. ) Le noeud devant être détachable par fraction sur une extrémité de la ficelle, cette extrémité croise la boucle en épingle à cheveux de l'extrémité libre, de la même manière que l'autre branche. <Desc/Clms Page number 15> 3.) The knot must be detachable by fraction on one end of the string, this end crosses the hairpin loop of the free end, in the same way as the other branch. <Desc / Clms Page number 15> 0) Dispositif pour la formation de noeuds dans le.ficelage de corps ou de paquets, en particulier en vue de la mise en pratique du procédé suivant A, et de la formation de noeuds suivant B, caractérisé par le fait que: 1.) L'une ou les deux extrémités de la ficelle sont saisies par une pièce, laquelle, par rotation et déplacement axial combinés,enroule les extrémités de la ficelle et les fait passer, pour la formation du noeud, da:is la ou les boucles formées au cours de leur enroulement . 0) Device for the formation of knots in the binding of bodies or bundles, in particular with a view to the implementation of the method according to A, and the formation of knots according to B, characterized in that: 1.) One or both ends of the twine are gripped by a piece, which, by combined rotation and axial displacement, winds the ends of the twine and passes them, for the formation of the knot, through: is the or the loops formed during their winding. 2.) Las boucler. en épingle à cheveux de l'extrémité libre, pendant la formation du noeud, pendant le raccourcissement de la ceinture et pendant le serrage du noeud, reste engagée sur une pièce formant bec, laquelle permet le raccourçissement de la ceinture et le début du serrage du noeud, bec' dont le noeud se sépare par glissement, dès qu'il est assez serré pour que,malgré le retrait du bec aucune augmentation de la longueur de la ceinture ne puisse plus se produire. 2.) Las buckle up. hairpin of the free end, during the formation of the knot, during the shortening of the belt and during the tightening of the knot, remains engaged on a part forming a nose, which allows the shortening of the belt and the beginning of the tightening of the knot, beak 'the knot of which slips off as soon as it is tight enough so that, despite the withdrawal of the beak, no increase in the length of the belt can occur. 3.) La pièce mobile est montée tournante, par exemple à l'extérieur d'une douille coulissante et forme une tige portant un filet, ce filet étant engagé dans un écrou appartenant à un appui fixe, la partie anté- rieure de ladite pièce étant de forme hélicoïdale et compor- tant une machoire élastique lui permettant.de saisir la ficelle. 3.) The moving part is rotatably mounted, for example on the outside of a sliding bush and forms a rod carrying a thread, this thread being engaged in a nut belonging to a fixed support, the front part of said part being helical in shape and having an elastic jaw enabling it to grip the string. 4. ) La pièce en bec, entourée par l'extrémité libre du noeud.appartient à un levier monté oscillant et se trouvant sous l'action -d'un ressort dont la tension est ainsi choisie que celle-ci est plus forte que les résistan- ces de friction se manifestant pendant le serrage du noeud, et plus faible que la force de rupture ou la limite admis- sible de tension de la ficelle. <Desc/Clms Page number 16> 4.) The part in beak, surrounded by the free end of the node. Belongs to an oscillating mounted lever and being under the action of a spring whose tension is so chosen that it is greater than the frictional resistance occurring during the tightening of the knot, and less than the breaking force or the allowable limit of tension of the twine. <Desc / Clms Page number 16> 5. ) Le dispositif d'entrainement de la douille mobile dans laquelle est montée la tige tournante se compose d'une pince dont l'une des branches porte une pièce d'appui qui porte elle-même, convenablement, la pièce formant bec, la bobine de ficelle, un dispositif d'arrêt et de coupe, les guides de la ficelle, et une pièce d'appui pouvant venir porter sur le corps à ficeler. 5.) The driving device of the movable bush in which the rotating rod is mounted consists of a clamp, one of the branches of which carries a bearing part which itself carries, suitably, the part forming the nozzle, the reel of twine, a stopper and cutting device, the twine guides, and a support piece which can come to bear on the body to be tied. 6. ) Il comporte une table pourvue d'une entaille de passage pour la ficelle, table recevant le corps à ficeler, un rouleau de réserve de ficelle, un dispositif de pincement pour l'extrémité de la ficelle, et un dispositif de nouage qui se compose lui-même d'une tige susceptible de tourner dans les deux sens, formant une pince à son extré- mité antérieure, et d'un renvoi d'engrenages, et d'un dis- positif conduisant la ficelle et la guidant au voisinage de , la tête du noueur. 6.) It comprises a table provided with a passage notch for the twine, table receiving the body to be tied, a reserve roll of twine, a clamping device for the end of the twine, and a knotting device which itself consists of a rod capable of rotating in both directions, forming a clamp at its anterior end, and of a gear return, and of a device leading the string and guiding it to the vicinity of, the knotter's head.
BE421314D BE421314A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE421314A true BE421314A (en)

Family

ID=83196

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE421314D BE421314A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE421314A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH648890A5 (en) PORTABLE MACHINE FOR AUTOMATICALLY REALIZING LIGATIONS ON REINFORCEMENTS, ESPECIALLY REINFORCED CONCRETE, AND PROCESS FOR ACTION.
EP0015223B1 (en) Machine for tying wire coils
FR2519935A1 (en) BALL STRAPPING DEVICE
BE421314A (en)
EP0159953A2 (en) Method and machine for tying rotobales
EP1114578B1 (en) Device for fixing one or more objects like vine shoots
EP1319623B1 (en) Method and device for knotting a thread on a bobbin
BE386773A (en)
EP0199615A1 (en) Baler with a mechanism for reducing and compensating the tension on the binding wire
BE424566A (en)
BE519565A (en)
BE428358A (en)
BE1007310A3 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONNECTING TWO WIRES IN A CONTINUOUS SPIN.
BE334950A (en)
EP0059815B1 (en) Binding-twine controlling device for a round-baling press
BE419155A (en)
EP0369898A1 (en) Process and apparatus for the manufacture of a shoulder strap for clothing, especially a shoulder strap for brassieres
BE396611A (en)
BE517281A (en)
CH504376A (en) Knot tying machine
CH435104A (en) Bundle wrapping machine, with automatic knotter
CH314225A (en) Forage press
CH308823A (en) Knotter mechanism for tying bales of fodder and similar material.
BE428146A (en)
FR2546867A1 (en) Method and device for winding a thread