BE397986A - - Google Patents

Info

Publication number
BE397986A
BE397986A BE397986DA BE397986A BE 397986 A BE397986 A BE 397986A BE 397986D A BE397986D A BE 397986DA BE 397986 A BE397986 A BE 397986A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
edge
trellis
braiding
threads
machine
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE397986A publication Critical patent/BE397986A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21FWORKING OR PROCESSING OF METAL WIRE
    • B21F27/00Making wire network, i.e. wire nets

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Braiding, Manufacturing Of Bobbin-Net Or Lace, And Manufacturing Of Nets By Knotting (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif de guidage des fils de bordure sur les machines pour la fabrication de treillage métallique à mailles hexagonales 
L'invention porte sur un dispositif de guidage des fils de bordure sur les machines pour la fabrication de treillage métallique à mailles hexagonales. 



   Sur les machines connues pour la fabrication de treillage métallique de ce genre on rencontrait jusqu'ici des difficultés considérables à introduire dans la machine ou à y amener les fils de bordure qui limitent le treillage sur les côtés, par fractions de longueurs identiques et correspondant à l'avancement du travail. Ces difficultés résultaient de ce que les fils de bordure étaient jusqu'ici introduits dans la machine indépendamment les uns des autres par le cylindre tresseur qui tourne en fonction du tressage.

   Mais il n'est pas pos- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sibleau moyen du cylindre tresseur d'introduire avec la régularité   nécessqire   dans la machine les fils de bordure, qui peuvent aussi bien comporter un ou plusieurs brins, parce que le cylindre tresseur n'est en contact que par une fraction de sa périphérie avec les fils de bordure.

   Suivant que lors de l'enroulement du treillage sur le rouleau bobineur les fils de bordure à l'une ou à l'autre extrémité du treillage viennent se placer les uns sur les autres ou les uns à coté des autres, le diamètre de la bobine de treillage   s'accroii   ou diminue à l'une ou l'autre extrémitéet par conséquent lorsque la bobine de treillage tourne, les fils .de bordure sont dévidés d'une plus ou moins grande quant ité sur la bobine d'alimentation et il en est introduit plus ou moins long dans la machine. On n'obt ient pas ainsi un treillage plan mais gauche et de plus l'enroulement du treillage ne s'effectue pas droit de sorte que la bobine obtenue devient irrégulière et oblique. 



   Ces inconvénients ne pouvaient pas êtres supprimés par les cylindres tendeurs qu'on utilisait jusqu'ici et sur lesquels on faisait passer les fils de bordure, parce que chaque fil de bordure se trouvait tendu   isolément.   



   L'invention a pour objet d'éliminer ces difficultés. 



  A cet effet, l'invention réside essentiellement dans l'emploi d'un dispositif de guidage qui maintient tendus les divers fils de bordure et qui, en tournant en fonction de l'avancement du tressage, les fait avancer de longueurs égales et proport ionnel-   lelnent   à la longueur du treillage fabriqué. 



   Ce dispositif de guidage)des fils de bordure peut être entraîné en rotation par la tension même des fils de bordure, mais il peut être aussi actionné d'une manière positive. 



   Il est adéquat d'agencer le dispositif de guidage obj et de l'invention, de manière que les fils de bordure soient entraînés 'par la rotation de labours, poulies ou autres élé- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 mentstendeurs quitous tournent de la même quantitésuivant l'avancement du tressage.   0;1 peut   monter sur un arbre commun les poulies ou tambours tendeurs des fils de bordure d'un treillage et les agencer de manière que ces fils de bordure s'enroulent une ou plusieurs fois autour de ces poulies ou tambours. 



   On a représentésur le dessin ci-joint plusieurs exemples de réalisation du dispositif suivant l'invention. 



   La fig. 1 montre en coupe verticale à-travers une machine à fabriquer le treillage métallique comme premier exemple de réalisation. 



   La fig, 2 un deuxième exemple de réalisation dans lequel les pièces considérées sont représentées schématiquement en plan. 



   La fig. 3 un troisième exemple de réalisation dans lequel les pièces considérées sont également représentées sché-) mat iquement en plan. 



   Sur le bâti l'de la machine (fig. 1) sont montés de la manière habituelle les organes de tressage inférieur et supérieur 2 et 3, Au-dessus de ce dernier repose le cylindre tresseur 4 d'où le treillage terminé est entrainé par le cylindre bobineur 5. 



   Les fils de bordure d qui proviennent des bobines d'alimentation 6 écartées l'une de l'autre suivant la largeur du treillage, traversent chacun un dispositif de tension 7 de type connu, puis passent entre les cylindres 8, 9 qui t ourillonnent dans un bâti  10.   La longueur de ces cylindres 8, 9 peut . correspondre à la largeur utile de la machine. Mais on peut aussi prévoir une paire de cylindres 8, 9 pour chaque fil de bordure d. Dans ce cas, ces diverses paires de cylindres sont montées sur deux arbres communs 81, 91 afin que tous les cylindres tournent de la même quant ité.

   Les cylindres 8, 9 sont 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 entrainés par une chaîne 12 passant sur la roue à chaine 11 et l'axe de la roue à chaîne 11 reçoit son   mouvement   à partir du cylindre tresseur 4, par l'intermédiaire de la transmission par chaîne 13,14, 15. La commande des cylindres 8,9 est effect uée de telle sorte que leur rotation corresponde à la   vites-   se périphérique du cylindre tresseur 4. Le cylindre supérieur 8 entraine le cylindre inférieur 9 et les deux cylindres roulent l'un'?sur l'autre. 



   Dans l'exemple de réalisat ion de la fig. 2, les deux fils de bordure d et d1 passent chacun indépendamment   ent re   des cylindres tendeurs 71 de type connu, Entre ces cylindres tendeurs et le cylindre t-resseur 4 qui est calé sur l'axe 41 et entraîné par intermittence au moyen de la roue d'engrenage 42' est interposé un arbre 82 sur lequel sont fixés les deux tambours de tension ou de guidage 92 et 102. Autour de chacun de ces tambours s'enroule une ou plusieurs fois un ou deux fils de bordure d, d1 ce qui maintient ces fils sous une certaine tension. 



   Les fils de bordure d, d1 étant tirés par la machine pendant letressage, lestambours 92   'et   102 ne peuvent tourner toujours que d'une même quantité. Les longueurs des deux fils qui sont ainsi conduitsà la madhine sont donc parfaitement égales. 



   Pour des treillages de plus petites largeurs, on peut utiliser un cylindre tendeur commun pour les fils de bordure. 



   Dans cet exemple de réalisat ion, il n'existe  pas   de dispositif d'entraînement spécial du dispositif de guidage des fils de bordure. 



   Bien entendu   l' arbre   82 peut être entraîné spécia- lement comme représenteà la fige 3. A cet effet on cale sur l'arbre   41 du   cylindre tresseur et l'arbre 82 des roues à chaîne 131, 151 sur lesquelles passe une chaîne 141. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   On pourrait également réaliser autrement l'entrainement du dispositif de guidage des fils de bordure. 



   Le dispositif de guidage suivant l'invention peut s'appliquer à des machines à treillage de n'importequel type permettant de fabriquer un treillage métallique à mailles hexagonales. 



     -Evidemment   on peut aussi appliquer le dispositif de guidage suivant l'invention sur des   machines   à fabriquer un treillage métallique à mailles autres qu'hexagonales, dès l'instant qu'il est nécessaire d'insérer avec   régulardté   les fils de bordure. 



   - R é s u m é - 
La présenteinvention a pour objet un dispositif de guidage des fils de bordure sur les machines, en particulier sur celles fabriquer le treillage métallique à mailles hexa- gonales, ce   dispositif   étant remarquable notamment par les ca-   ractérist iques   suivantes, considérées séparément ou en combinai-'      son :     
1 ) Le dispositif de guidage maintient tendus les fils dé bordure et en tournant en fonction de l'avancement du ;

   tressage, les fait avancer de longueurs égales et proportionnellement à la longueur du treillage fabriqué,
2 ) Les fils de bordure sont entraînes par la rotation des tambours, poulies ou autres organes tendeurs qui tous tournent de   ]la   même quantitéé en fonction de l'avancement du tressage. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device for guiding edge wires on machines for manufacturing hexagonal wire mesh
A device for guiding edge wires on machines for manufacturing hexagonal mesh wire mesh is disclosed.



   On the machines known for the manufacture of metal trellis of this type, it has hitherto been encountered considerable difficulties in introducing into the machine or in bringing therein the edge threads which limit the trellis on the sides, by fractions of identical lengths and corresponding to the progress of the work. These difficulties resulted from the fact that the edge yarns had hitherto been introduced into the machine independently of one another by the braiding cylinder which rotates according to the braiding.

   But it is not pos-

 <Desc / Clms Page number 2>

 by means of the braiding cylinder to introduce with the necessary regularity into the machine the edging threads, which may also have one or more strands, because the braiding cylinder is in contact only by a fraction of its periphery with the threads border.

   Depending on whether during the winding of the trellis on the winding roller, the edge wires at one or the other end of the trellis are placed on top of each other or next to each other, the diameter of the spool of trellis increases or decreases at either end, and therefore as the spool of trellis rotates, more or less of the edge wires are unwound onto the supply spool and there is less of it. is introduced more or less long into the machine. We do not thus obtain a planar but left trellis and, moreover, the winding of the trellis is not carried out straight so that the coil obtained becomes irregular and oblique.



   These drawbacks could not beings removed by the tensioning cylinders which have been used up to now and on which the edge threads were passed, because each edge thread was stretched separately.



   The object of the invention is to eliminate these difficulties.



  To this end, the invention essentially resides in the use of a guiding device which keeps the various edge threads taut and which, by rotating according to the progress of the braiding, makes them advance by equal and proportional lengths. - lelnent to the length of the manufactured trellis.



   This guiding device) of the edge threads can be rotated by the tension of the edge threads themselves, but it can also be actuated in a positive manner.



   It is convenient to arrange the guiding device of the invention and of the invention so that the edge threads are driven by the rotation of plows, pulleys or other elements.

 <Desc / Clms Page number 3>

 tensioners that all turn by the same amount depending on the progress of the braiding. 0; 1 can mount on a common shaft the pulleys or tensioning drums of the edge son of a trellis and arrange them so that these edge son wind one or more times around these pulleys or drums.



   Several embodiments of the device according to the invention have been shown in the accompanying drawing.



   Fig. 1 shows in vertical section through a machine for making the wire mesh as a first embodiment.



   FIG, 2 a second embodiment in which the parts considered are shown schematically in plan.



   Fig. 3 a third exemplary embodiment in which the parts considered are also shown schematically in plan.



   On the frame of the machine (fig. 1) are mounted in the usual way the lower and upper braiding members 2 and 3, Above the latter rests the braiding cylinder 4 from which the finished trellis is driven by the winding cylinder 5.



   The edge wires d which come from the supply coils 6 spaced from one another along the width of the latticework, each pass through a tension device 7 of known type, then pass between the cylinders 8, 9 which twist in a frame 10. The length of these cylinders 8, 9 can. correspond to the useful width of the machine. But one can also provide a pair of cylinders 8, 9 for each edge wire d. In this case, these various pairs of cylinders are mounted on two common shafts 81, 91 so that all the cylinders rotate in the same amount.

   Cylinders 8, 9 are

 <Desc / Clms Page number 4>

 driven by a chain 12 passing over the chain wheel 11 and the axis of the chain wheel 11 receives its movement from the braiding cylinder 4, via the chain transmission 13,14,15. cylinders 8,9 is effected such that their rotation corresponds to the peripheral speed of the braiding cylinder 4. The upper cylinder 8 drives the lower cylinder 9 and the two cylinders roll over each other.



   In the exemplary embodiment of FIG. 2, the two edge wires d and d1 each pass independently between tensioning cylinders 71 of known type, between these tensioning cylinders and the tightening cylinder 4 which is wedged on the axis 41 and driven intermittently by means of the Gear wheel 42 'is interposed a shaft 82 on which are fixed the two tension or guide drums 92 and 102. Around each of these drums is wound one or more times one or two edge son d, d1 this which keeps these threads under a certain tension.



   The edging yarns d, d1 being drawn by the machine during the braiding, the drums 92 'and 102 can still only rotate by the same amount. The lengths of the two wires which are thus led to the madhine are therefore perfectly equal.



   For trellises of smaller widths, a common tensioning cylinder can be used for the border wires.



   In this exemplary embodiment, there is no special drive device for the device for guiding the edge threads.



   Of course, the shaft 82 can be driven especially as shown in the pin 3. For this purpose, chain wheels 131, 151 over which a chain 141 passes are wedged on the shaft 41 of the braiding cylinder and the shaft 82.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   It would also be possible to train the device for guiding the edge threads in another way.



   The guiding device according to the invention can be applied to trellis machines of any type making it possible to manufacture a metal trellis with hexagonal meshes.



     Obviously, the guiding device according to the invention can also be applied to machines for manufacturing a metal trellis with meshes other than hexagonal, as soon as it is necessary to insert the edge wires with regularity.



   - Summary -
The present invention relates to a device for guiding the edge threads on machines, in particular on those manufacturing the metal mesh with hexagonal meshes, this device being remarkable in particular by the following characteristics, considered separately or in combination. '      his :
1) The guide device keeps the edge threads taut and rotating according to the progress of the;

   braiding, advances them by equal lengths and in proportion to the length of the manufactured trellis,
2) The edging threads are driven by the rotation of the drums, pulleys or other tensioning members which all rotate by the same amount depending on the progress of the braiding.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

3 ) Les poulies ou tambours tendeurs de tous les fils' de bordure d'un treillage sont montés sur un arbre commun et agencés de manière que les fils de bordure puissent s'enrouler d'un ou plusieurs tours autour de ces poulies ou tambours <Desc/Clms Page number 6> 4 ) Le dispositif de guidage est entrainé positivement à partir de la machine et ce de manière à conduire les fils de bordure à la machine par longueurs)égales et en fonction de l'avancement du tressage. 3) The pulleys or tensioning drums of all the edge wires of a trellis are mounted on a common shaft and arranged so that the edge wires can wind one or more turns around these pulleys or drums <Desc / Clms Page number 6> 4) The guide device is positively driven from the machine so as to lead the edge threads to the machine by equal lengths and according to the progress of the braiding.
BE397986D BE397986A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE397986A true BE397986A (en)

Family

ID=64590

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE397986D BE397986A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE397986A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2461034A1 (en) METHOD FOR TERMINATING THE WINDING OF WIRE ON CONTINUOUSLY CONTINUOUS OR CONTINUOUS WIRE RING OR RETRACTABLE RINGS
CH615230A5 (en) Drive assembly for spinning machine
BE397986A (en)
FR2481510A1 (en) VERTICAL CABLE
FR2586038A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR ASSEMBLING WIRES; YARN ASSEMBLIES OBTAINED WITH THIS DEVICE AND METHOD
FR2647123A1 (en) SPINDLE DRIVE DEVICE FOR A WIRE GUIDING MACHINE
LU84134A1 (en) MACHINE
BE346872A (en)
BE493519A (en)
BE456145A (en)
BE376140A (en)
BE437756A (en)
BE557979A (en)
BE525388A (en)
BE349801A (en)
CH174604A (en) Tubular machine to strand or wire.
BE494182A (en)
BE496853A (en)
BE418519A (en)
BE530169A (en)
CH334593A (en) Cable machine
CH95976A (en) Stretcher mechanism for textile wicks.
BE563225A (en)
CH435056A (en) Mechanism for twisting and winding textile wicks
BE355212A (en)