<Desc/Clms Page number 1>
Procédé et appareil poar fermer les liens et cercles en feuillards métalliqaes de colis emballes.
---------------------------------------- pour relier solidement ensemble à leur point de fermeture les extrémités superposées de liens en rubans métalliques de colis légers emballés, ainsi que de cerclages en feuillards de fer de lourdes caisses et balles, on a employé jusque pré- sent des dispositifs en forme de pinces oa de petites machines à main, dont les outils proprement dits, en avançant trans- versalement à la direction longitudinale des feuillards vers ceux-ci, produisent, après ou sans avoir préalablement entail- lé le corps des feuillards, des plis dans ce corps, grâce aux- quels les deux feuillards superposés sont reliés ensemble d'u- ne façon inséparable et indéplaçable dans la direction longi- tudinale,
tout aussi bien que transversalement au plan du feuillard avec ou sans l'aide d'un manchon métallique, entou- rant le point de fermeture du feuillard.
A coté de la liaison au moyen de languettes, formées par des entailles parallèles dans le sens transversal ou longitu- dinal par rapport à la direction du feuillard, et reliées en-
<Desc/Clms Page number 2>
semble, on a aussi proposé d'établir la liaison en repliant ensemble en forme de tube, transversalement à leur direction longitudinale, les deux extrémités superposées du feuillard, de façon qu'elles ne paissent plus être séparées dans la di- rection transversale, et en pratiquant ensuite, ou aussi en partie.simultanément avec la for/mation d'un corps tubulaire double, des renfoncements dans la paroi de ce corps, lesquels empochent également le déplacement longitudinal des deux pa- rois du tube l'une par rapport à l'autre.
Tous ces dispositifs connus exigent, pour l'établisse- ment d'une liaison solide et résistante, des forces oonsidé- rables, parce que les déformations, servant à étrangler les parties superposées du feuillard,doivent être produites par une seule pression, dirigée transversalement au feuillard, ou dans le cas le plus favorable, par deux opérations de pres- sage successives de ce genre. En outra, par suite de l'atta- que violente des outils établissant la liaison, la résistance de la matière du feuillard est plus ou moins considérablement affaiblie au point de fermeture.
Conformément à la présente invention, les déformations, nécessaires pour relier ensemble les deux extrémités super- posées du feuillard, au lieu d'être produites comme jusquà présent d'un seul coup sur toute la longueur de la fermeture, sont produites successivement, par le fait que les deux ou- @ils, qui produisent les déformations, et qui sont reliés en- semble pour exécuter en commun un mouvement de développement, se développent le long des feuillards sur la longueur de la fermeture voulue. La liaison des deux feuillards transversa- lement e leur direction longitudinale est alors effectuée, de préférence, par le fait que les feuillards sont pliés en- semble dans leur direction longitudinale.
La liaison, em- pêchant le déplacement des éléments de fermeture dans leur direction longitudinale, est effectuée de préférence par des renfoncements alternativement opposés, qai donnent aux parties
<Desc/Clms Page number 3>
de fermeture pliées ensemble, une forme sinueuse à courtes courbures.
L'application du procédé offre l'avantage que la résis- tance du travail des déformations, servant à établir la fer- metare - parce qu'elles sont produites successivement, et ce par le développement dtune peire d'outils - se répartit à peu près uniformément sur un chemin de travail plas long,, Les forces de pression maxima, nécessaires pour la production de ces déformations et qui sont déterminées par le rapport de transmission des mécanismes à leviers indispensables et la :
résistance des éléments d'ontl, sont très notablement moindres que dans le cas d'outils, qui produisent des déformations cor- respondantes par des mouvements d'outils, dirigés perpendicu- lairement l'an à l'autre. D'autre part, les outils eux-mêmes, nécessaires à cet effet, sont relativement simples, attendu qu'ils peuvent être dérivés d'une paire de pignons dentés, engrenant ensemble, par l'application d'évidements appropriée.
Aux dessins annexés :
Fig. 1 montre les deux outils servant à produire, par leur mouvement de développement, les déformations formant la fermeture du feuillard, vue de coté et dans la position d'in- troduction.
Fig. 2 est une vue en bout correspondante.
Fig. 3 est une coupe de la paire d'outils suivant la ligne III-III de la fig, 1.
Fig. 4 est une coupe axiale longitudinale suivant la ligne IV-IV de la fig. 3.
Fig. 5 montre la vue de face d'un appareil servant à ré- aliser le procédé.
Fig. 6 est une vue de dessus correspondante dans la po- sition de repos.
Fig. 7 est une vue analogue dans la position de travail.
Fig. 8 est une coupe suivant la ligne VIII-VIII de la fige 6.
<Desc/Clms Page number 4>
Fig. 9 est une coupe suivant la ligne IX-IX de la fig.6.
Fig. 10 est une coupe suivant la. ligne X-X de la fig, 6.
Fig. 11 montre une vue en bout partielle, la plaque du chariot étant relevée.
Fig. 12 montre à une plus grande échelle une vue de côté de la fermeture du feuillard.
Fig. 13 est une vue de dessus correspondant à la fig, 12.
Fig. 14 est Une vue de dessus partielle d'une autre for- me de réalisation de l'appareil à fermer les feuillards.
Fig. 15 est une coupe suivant la ligne XV-XV de la fig.14.
Les ou fils, seyant à la réalisation du procédé, sont a- genoés de préférence en forme de deux petites roues dentées
1, 2, engrenant ensemble et dont les axes 3, 4 tournent dans une plaque de chariot 5, les dites roues étant positivement mises en mouvement de rotation au moyen d'un de ces axes.
Le corps des roues dentées possède, sur la majeure partir de son pourtour et près de son extrémité axiale extérieure, un évidement 6, traversant toutes les dents en forme de rainure annulaire, et, à des endroits correspondants opposés, des entailles en forme de segments 7, s'étendant au-delà du plan des évidements 6, et dans lesquelles on peut introduire, jusqu'au plan des évidements 6, les extrémités à réunir 8 et 2 du feuillard (par exemple d'un feuillard à bords repliés
10).
Comme le montrent les dessins, une rotation correspon- denté s dante des deux pignons 3, 4, l'un par rapport à l'autre, a pour résultat d'éloigner l'une de l'autre les deux entailles réceptrices, de sorte que les deux extrémités du feuillard sont saisies par le fond des évidements 6 des dents, qui se raccordent à ces entailles, et comprimées dans le sens trans- versal, ce qui produit un pli longitudinal commun dans les dites extrémités. afin d'assurer la même direction du pliage du feuillard intérieur dans le feuillard extérieur, on donne au feuillard, préparé à cet effet, de préférence un faible pli initial.
Dans le cas, où l'on emploie des feuillards à
<Desc/Clms Page number 5>
bords repliés, le pliage longitudinal s'affectas aussi la plupart du'temps, sans formation de pli initial, suivant la direction correcte.
Dans la progression ultérieure da mouvement de rotation, le fond des évidements 6, faisant alternativement saillie avec les dents des pignons, s'enfonce sous pression de roulement latéralement dans la matière da feuillard, maintenant en qua- druple épaisseur, et en la refoulant dans les brèches de dents opposées, de préférence élargies an peu, lui donne des empréin- tes latérales 11, respectivement des renfoncements de peu de .longueur. pendant cette opération, les bords extérieurs du feuillard qui se trouvent à l'extérieur, sont en même temps enfoncés dans ceux du feuillard se trouvant à l'intérieur, de telle sorte que, conjointement avec les plis transversaux, tout mouvement de séparation vers le coté ouvert du pli lon- gitudinal déviant impossible.
De ce fait, ainsi que par suite des renfoncements latéraux alternatifs, on obtient donc une liaison très résistante des deux épaisseurs du feuillard.
Après un tour complet des deux pignons, les deux entailles 7 des deux pignons-outils se trouvent de nouveau en regard l'une de l'être, de façon à libérer la fermeture finie.
Un appareil convenant pour l'établissement des fermetures de feuillards, en application du procédé décrit, est repré- senté aux Figs. 5 à 10. Sur la plaque de base plate 12 de l'appareil est fixé, dans deux petits supports 13. un axe de guidage 14 parallèle à la face supérieure de cette plaque de base. Sur cet axe peut se déplacer longitudinalement et en même temps osciller la plaque de chariot 5 portant les deux pignons-outils.
Du côté de la face supérieure, opposée aux deux pignons-outils, est fixée, sur l'axe 3 du pignon-ou%il 1, tournant dans la plaque de chariot , une grande roue den- tée 15, avec laquelle engrène une petite roue dentée 16, qui se trouve sur un axe de manivelle 17, tournant dans la plaque de chariot perpendiculairement au corps de celle-ci. Cet axe 17 porte à son extrémité supérieure une manivelle 18,
<Desc/Clms Page number 6>
au moyen de laquelle on peut faire tourner la roue dentée 15 et le pignon-outil 1. Le second pignon-outil 2, engre- nant aveo le pignon-outil 1, est porté à rotation libre par un pivot, faisant saillie sur la face inférieure de la plaque de chariot.
La plaque de chariot 5 est munie, à son bord postérieur, au-delà de son forage emboîté sur l'axe de guidage 14, d'une saillie 19, en regard de la face frontale de gauche de laquel- le est fixé, sur la plaque de base, un bloc de guidage 20, de telle sorte que la plaque de chariot 5 ne peut être dé- placée que dans une direction horizontale, et après avoir été relevée au-delà de sa position verticale sur l'axe de guidage 14, à l'encontre de l'action d'un ressort, disposé sur l'axe de guidage 14 à côté de la plaque de chariot 5, vers la gau- che et dans une direction opposée.
A une certaine distance de la plaque de chariot, lors- que celle-ci se trouve dans sa position de repos à droite, la plaque de base porte un balancier de cisaillement plat , susceptible d'osciller sur un pivot vertical 23. Ce balan- cier est maintenu, dans sa position de repos, appliqué con- tre une broche de butée par an ressort 25, fixé sur la pla- que de base au moyen d'une vis 4, Sur la face supérieure de ce balancier 22 est disposé le corps également plat 27 du couteau inférieur du dispositif de cisaillement, dont l'extrémité arrière est maintenue, en morne temps que le balancier 22, latéralement et vers le haut par la vis-pivot 23.
A peu près au milieu de sa longueur, ce couteau infé- rieur est traversé par une broche 28 faisant saillie sur le balancier et dont la tête, prévue à son extrémité su- périeure. sert d'appui à un ressort à boudin 29, qui re- pousse la partie avant du couteau inférieur vers le bas con- tre la face supérieure du balancier: peu de distance devant cette broche à ressort, le coûtera inférieur porte une saillie 30, dirigée vers le haut et sur la face latérale de laquelle, tournée vers la plaque
<Desc/Clms Page number 7>
de chariot 5, peut osciller autour d'un axe horizontal, le couteau supérieur 31 du dispositif de cisaillement.
Le contre-tranchant du tranchant dirigé vers le haut de ce cou- teau supérieur est formé par l'arête supérieure de la face latérale étroite adjacente de la partie du couteau inférieur, qui se trouve devant la saillie 30. Le couteau supérieur porte un bras en équerre 32, dirigé vers le haut et attaqué par un ressort à boudin 33, dont l'extrémité arrière attaque un appui de ressort 34, appliqué à la partie arrière du corps 27 du couteau inférieur. Une broche de batée, appliquée à la saillie 30 détermine la position de repos, dans laquelle le couteau supérieur est maintenu par le ressort 33.
A une certaine distance du petit support 13 de gauche de l'axe de guidage 14, la plaque de base 12 porte le dispo- sitif, qui a pour mission de maintenir immobiles, avant ou pendant l'établissement de la fermeture du feuillard, les extrémités du feuillard de fer servant à former un cerclage, et au besoin de les tendrsf Ce dispositif est porté par une saillie 35, disposée sur la plaque de base 12, et dans le forage horizontal de laquelle, perpendiculaire à l'axe de guidage 14. est monté à rotation un manchon ±µ, qui est traversé par un pivot horizontal 37, disposé excentriquement par rapport à l'axe de sa face extérieure.
Le manchon ex- centrique 36 porte à son extrémité, dépassant la face antérieu- re de la saillie 35, le moyem plat d'un levier de serrage 46, solidaire de lui.
Du côté postérieur de la saillie 35, le pivot 37 porte à frottement doux le levier d'avancement 38, et au-delà de ce- lui-ci une roue à rochet 39, calée sur lai e qui est en prise avec un cliquet 40, monté à rotation sur un pivot 41 sur la face arrière du levier d'avancement, ce cliquet étant maintenu en prise avec la roue à rochet par un ressort 42.
Sur l'extrémité antérieure du pivot 37 est fixé un galet- tendeur 43, dont le pourtour est muni de cannelures ou de saillies en forme de dents, dirigées parallèlement à l'axe.
<Desc/Clms Page number 8>
Au dessous de ce galet-tendeur on a prévu sur la plaque de base 12 une saillie plate 44, dont la face supérieure est rendue rugueuse ou munie de petites dents et forme la con- tre-face d'appui pour le serrage du galet-tendeur. La dis- position est telle que le galet-tendeur 43 se trouve à la même distance da prolongement de l'axe de guidage 14 que le milieu entre les deux outils 1, 2, servant à établir la fer- meture.
pendant l'usage de l'appareil, l'extrémité 2 du feuil- lard de fer servant à former le cerclage, est glissée, après que l'appareil de fermeture 4 été posé sur l'emballage à cercler et après que la plaque de chariot ¯5 a été relevée, au moyen de la manivelle 18 servant de manette, dans la po- sition droite, entre le balancier de oisaillement 22 et la partie antérieure du couteau inférieur g, et cela dans une position telle que l'extrémité libre 9 du feuillard de fer s'appuie, à une certaine distance de la position de repos de droite des deux pignons-outils 1, 2, au-dessus de la plaque de base 12 sur une latte d'appui 45 à une certaine hauteur au-dessus de cette plaque de base.
De plus, on fait passer le feuillard de fer entre le galet-tendeur et la saillie du dispositif tendeur, Après que le feuillard de fer a été passé autour de l'emballage, l'extrémité 8 du feuillard est passée au-dessus de l'autre extrémité 9 du feuillard entre le couteau inférieur 27 et le couteau supérieur 31 du dispositif de cisaillement, et ensuite en s'appliquant directement sur la partie inférieure 9 du feuillard, sous le galet-tendeur 43. pour permettre l'introduction du feuillard dans le dispositif de serrage, il faut d'abord, en tournant le levier de serrage 46 vers la gauche, amener le manchon excentrique 36, relié à ce levier, dans une posi- tion telle que le pivot 37 avec le galet-tendeur soient sufisamment retirés de la face d'appui de la saillie 44.
par une rotation correspondante de ce manchon excentrique,
<Desc/Clms Page number 9>
qui peut être effectuée par exemple en tournant le levier de serrage 46 à la main vers le droite, la Surface cylindrique du galet-tendeur 43 est pressée sur l'extrémité supérieure 8 du feuillard qui, de ce fait, est serrée avec l'extrémité inférieure 9 du feuillard sur la saillie 44, qui se trouve au-dessous du galet.
si, ensuite, le levier d'avancement 38 est tourné vers le droite, le galet-tendeur 43, par suite de l'action du oliquet 40 sur la roue à rochet 39, sera tour- né pas à pas dans le sens des aiguilles d'une montre, de sorte que sa surface cylindrique dentée entraîne l'extrémité supérieure 8 du feuillard vers la gauche, tandis que l'extré- mité inférieure 9 du feuillard est maintenue immobile dans sa position par les dents de la saillie fixe 44. Le mouve- ment du levier d'avancement 38 permet donc de tendre au de- gré voulu le feuillard de fer autour de l'emballage.
Afin de faciliter la commande du dispositif de serrage, on a prévu sur le levier d'avancement 38 une broche d'en- traînement 47, dirigée vers l'avant et disposée de telle sorte, que près de la limite antérieure de la course de ce levier d'avancement et dans la position levée du galet-ten- deur, elle butte contre une saillie 48, prenne sur le moyen plat du levier de serrage 46 et qu'elle entraîne lors du mouvement ultérieur du levier d'avancement, jusqu'à ce que, par la rotation déjà mentionnée du manchon excentrique 36, le galet-tendeur 43 soit repoussé vers le bas dans la posi- tion de serrage, permettant de tendre le feuillard, comme dé- crit déjà.
Le levier de serrage 46 possède à sa base en 49 un coude, qui a une forme telle que lors da mouvement en arrière l'extrémité de la broche 47 peut passer librement devant ce levier de serrage, afin d'éviter le desserrage accidentel du dispositif de serrage lors de l'exécution du mouvement de tension au moyen du levier-tendeur.
Si, après avoir tendu le feuillard autour de l'embal- lage, on rabat vers l'avant la plaque de chariot 5 au moyen de la manivelle 18, servant de manette, les deux pignons-outils
<Desc/Clms Page number 10>
1 et 1 passeront par leurs échancrures de bord 7, amenées en regard 1'une de l'autre, au-dessus des deux parties de feuillard 8 et 9, soutenues par la latte 45, et se poseront avec leurs extrémités frontales sur la faoe supérieure de la plaque de base 12, de sorte que les sections de feuillard 8 et 9 se trouvent au milieu de l'évidement 6 de ces pi- gnons-outils.
Si dès lors, la manivelle 18 est tournée dans le sens des aiguilles d'une montre, la roue dentée 15 et le pignon 1 seront tournés en sens inverse, tandis que le pignon ?2 est entrafné dans le même sens de rotation que la manivel- le le. De ce fait les deux parties de feuillard seront, comme décrit précédemment, d'abord pliées ensemble dans la direction longitudinale et ensuite intimement reliées par des empreintes ou renfoncements, alternant'des deux côtés comme le montrent les figs. 12 et 13. par suite du mouve- ment de développement des deux pignons de travail 1 et 2, qui en résulte, sur les parties de feuillard 8 et 2, main- tenues par le cerclage, le ohariot porte-outils est dépla- cé, à l'encontre du ressort 21, vers la gauche sur l'axe de guidage 14.
La. saillie 19 glisse alors sur la face su- périeure du bloc de guidage 20 et empoche ainsi que dans cette position intermédiaire la plaque de chariot ¯5 puisse être relevée de sa position de travail avec les pignons- outils. La face inférieure de la roue dentée 15 porte, à un endroit approprié, une broche saillante 50, qui, après un avancement correspondant de la plaque de chariot 5 et une rotation correspondante de la roue dentée 15, pousse par derrière qontre le bras en équerre 32 du couteau supérieur 31, en faisant descendre ce couteau, de telle sorte qu'il passe juste devant le bord tranohant du oouteau inférieur Qz, en coupant l'extrémité, qui dépasse, de la partie su- périeure 8 du feuillard.
Peu après cette opération, un bras 52, fixé à la pla-
<Desc/Clms Page number 11>
que de chariot 5, butte, lors de l'avancement ultérieur de cette plaque, contre le balancier de cisaillement 22, de sorte que celui-ci, après que la broche 50 a dépassé l'ex- trémité supérieure du levier en équerre 32, oscille vers la gauche sar son pivot à rencontre de l'action da ressort 25.
La disposition est telle, que les deux pignons-oU%ils de travail 1 et 2, avant d'avoir fait un tour complet à partir de leur position initiale, peuvent encore passer qn peu au-dessus du point de cisaillement, grâce à cette os- cillation du dispositif de cisaillement, de sorte que le tra- vail d'étranglement des deux pignons de travail continue un peu au-delà du bord cisaillé du feuillard supérieur 8, comme le montrent les figs, 12 et 13. Grâce à ceci, la saillie de l'extrémité supérieure du feuillard au-delà de la fermeture, ainsi que le danger de blessures aux moins, pro- voqué par une telle saillie, sont évités.
Dans le cas de l'extrémité inférieure da feuillard, ce danger est évi- té par le fait que cette extrémité du feuillard est recoaver- te par le feuillard supérieur e du cerclage. A la fin d'un tour complet des deux pignons 1 et 2, les deux entailles 7 du bord de ces deux pignons arrivent de nouveau dans la position initiale en regard l'une de l'autre. De ce fait, les pignons dentés perdent leur prise sur la partie ondulée de la fermeture, de sorte que la plaque de chariot 5 est ramenée, avec les éléments qu'elle porte, par le ressort 21 dans sa position initiale vers la, droite.
Afin d'assurer, dans cette position initiale la posi- tion correcte des divers éléments, et surtout aussi de blo- quer la manivelle 18 dans sa position dirigée vers l'aient, de telle sorte qu'elle peut servir de manette poar relever la plaque de chariot 5, on 4 préva, de préférence, un dis- positif à encoche, qui, dans cette position, oppose à la manivelle 18 vers l'avant et vers l'arrière une certaine résistance. A cet effet, on se sert, par exemple, d'un oliquet à encoche 55 (fig.
le), noyé et mobile longitadi-
<Desc/Clms Page number 12>
nalement dans le corps de la plaque de chariot 5, et dont la face supérieure est munie d'une encoche radiale, le dit cli- quet, dont le mouvement est limité par une butée non repré- sentée, étant repoussé vers le haut par un ressort 56, L'en- coche supérieure du cliquet 55 est disposée dans l'étendue de rotation de l'extrémité inférieure, en forme de couteau, de la broche 50, de telle sorte que, quand les deux pignons de travail arrivent à leur position de départ, dans laquelle le bras de manivelle 18 est précisément dirigé vers l'avant, l'extrémité, en forme de couteau de la dite broche 50, s'en- gage brusquement dans l'encoche d'arrêt du cliquet 55,
en main- tenant les éléments rotatifs avec une certaine résistance dans cette position. En relevant la plaque de chariot 5 au moyen de la manivelle 18, on peut ensuite mettre à découvert la fer- meture du cerclage, de sorte qu'après le desserrage de la pince du feuillard, à effectuer par le renversement du levier de ser- rage 46, les éléments antérieurs, qui se trouvent au-dessous du feuillard de cerclage, peuvent être retirés, ce qui permet d'enlever l'appareil du cerclage fini. pour faciliter la ma- nipulation de l'appareil, on a muni celui-ci, à l'extrémité d'une saillie postérieure 56 de la plaque de base 12, d'une poignée 57 dirigée vers le haut et ayant, par exemple, une forme sphérique.
La forme de réalisation de l'appareil, représentée aux fige. 14 et 15, diffère, sous le rapport du fonctionnement, de l'appareil représenté aux figs. 5 à 11, essentiellement par le fait que le mouvement longitudinal des deux outils de travail, en forme de pignons dentés, sur l'endroit de ferme- ture des deux extrémités de feuillard à relier ensemble, au lieu d'être effectué par le mouvement de développement de ces outils sur les parties de feuillard elles-mêmes, est effectué par des dispositifs de commande positifs.
A cet effet, on a disposé sur la face inférieure de la plaque de chariot 5 et derrière le pignon de travail 1, calé sur l'axe 3 de la roue dentée 15, une roue dentée intermédiaire 59, susceptible de
<Desc/Clms Page number 13>
tourner sur an pivot 58, fixé à cette plaque de chariot 5, qui est en prise, d'un côté, avec le pignon de travail 1, et de l'autre côté avec une crémaillère 60, qui est fixée à la plaque de base 12.
comme on le conçoit aisément, par suite de l'action de cette roue intermédiaire sur la. crémaillère, lors de la rota- tion de la manivelle 18, un mouvement en avant vers la gauche sera imprimé à la plaque de chariot 5, et par conséquent aux pignons-outils, portés par csette plaque, de sorte que de ce fait, l'action produite par le développement de la surface de travail des pignons-outils sur les sections de feuillard à relier, qui se trouve entre ces pignons, est commandée positi- vement.
<Desc / Clms Page number 1>
Method and apparatus for closing the links and circles of metallic strips of packaged parcels.
---------------------------------------- to connect firmly together at their closing point the superimposed ends of metal ribbon ties of light wrapped packages, as well as iron strapping straps of heavy crates and bales, devices in the form of pliers or small hand machines have been used until now, including the tools properly. said, by advancing transversely to the longitudinal direction of the strips towards them, produce, after or without having previously notched the body of the strips, folds in this body, thanks to which the two superimposed strips are connected together in an inseparable and indelible way in the longitudinal direction,
just as well as transversely to the plane of the strip with or without the aid of a metal sleeve, surrounding the closure point of the strip.
Next to the connection by means of tabs, formed by parallel notches in the transverse or longitudinal direction with respect to the direction of the strip, and connected in-
<Desc / Clms Page number 2>
It seems, it has also been proposed to establish the connection by folding together in the form of a tube, transversely to their longitudinal direction, the two superimposed ends of the strip, so that they can no longer be separated in the transverse direction, and by then making, or also partly, simultaneously with the formation of a double tubular body, recesses in the wall of this body, which also pocket the longitudinal displacement of the two walls of the tube with respect to one another. the other.
All these known devices require, for the establishment of a solid and resistant connection, considerable forces, because the deformations, serving to constrict the superimposed parts of the strip, must be produced by a single pressure, directed transversely. the strip, or in the most favorable case, by two successive pressing operations of this kind. In addition, as a result of the violent attack on the tools making the connection, the resistance of the strip material is more or less considerably weakened at the point of closure.
In accordance with the present invention, the deformations necessary to connect the two superimposed ends of the strip together, instead of being produced as hitherto in one stroke over the entire length of the closure, are produced successively, by the causes the two tools, which produce the deformations, and which are joined together to jointly execute a developing movement, to develop along the strips over the length of the desired closure. The connection of the two strips transversely to their longitudinal direction is then effected, preferably, by the fact that the strips are folded together in their longitudinal direction.
The connection, preventing the movement of the closure elements in their longitudinal direction, is preferably effected by alternately opposed recesses, which give the parts
<Desc / Clms Page number 3>
closure folded together, a sinuous shape with short curves.
The application of the process offers the advantage that the working resistance of the deformations, serving to establish the firmness - because they are produced successively, and this by the development of a tool set - is distributed little by little. nearly uniformly over a longer working path ,, The maximum pressure forces, necessary for the production of these deformations and which are determined by the transmission ratio of the necessary lever mechanisms and the:
resistance of the elements of ontl, are very notably less than in the case of tools, which produce corresponding deformations by movements of tools, directed perpendicularly to each other. On the other hand, the tools themselves, necessary for this purpose, are relatively simple, since they can be derived from a pair of toothed gears, meshing together, by the application of suitable recesses.
In the accompanying drawings:
Fig. 1 shows the two tools used to produce, by their development movement, the deformations forming the closure of the strip, viewed from the side and in the insertion position.
Fig. 2 is a corresponding end view.
Fig. 3 is a section through the pair of tools along the line III-III of FIG, 1.
Fig. 4 is a longitudinal axial section taken along line IV-IV of FIG. 3.
Fig. 5 shows the front view of an apparatus for carrying out the method.
Fig. 6 is a corresponding top view in the rest position.
Fig. 7 is a similar view in the working position.
Fig. 8 is a section taken along line VIII-VIII of fig 6.
<Desc / Clms Page number 4>
Fig. 9 is a section taken along the line IX-IX of fig.6.
Fig. 10 is a section along the. line X-X of fig, 6.
Fig. 11 shows a partial end view with the plate of the carriage raised.
Fig. 12 shows on a larger scale a side view of the closure of the strip.
Fig. 13 is a top view corresponding to FIG, 12.
Fig. 14 is a partial top view of another embodiment of the strip closing apparatus.
Fig. 15 is a section taken along the line XV-XV of fig. 14.
The threads or threads, suitable for carrying out the process, are preferably combined in the form of two small toothed wheels
1, 2, meshing together and whose axes 3, 4 rotate in a carriage plate 5, said wheels being positively set in rotational movement by means of one of these axes.
The body of the toothed wheels has, for the most part from its periphery and near its outer axial end, a recess 6, passing through all the teeth in the form of an annular groove, and, in corresponding opposite places, notches in the form of segments 7, extending beyond the plane of the recesses 6, and into which one can introduce, up to the plane of the recesses 6, the ends 8 and 2 of the strip to be joined together (for example of a strip with folded edges
10).
As shown in the drawings, a corresponding rotation of the two pinions 3, 4, with respect to each other, results in the two receiving notches moving away from each other, so that the two ends of the strip are gripped by the bottom of the recesses 6 of the teeth, which connect to these notches, and compressed in the transverse direction, which produces a common longitudinal fold in said ends. in order to ensure the same direction of the bending of the inner strip in the outer strip, the strip, prepared for this purpose, is given preferably a small initial fold.
In the case, where strips with
<Desc / Clms Page number 5>
folded edges, longitudinal folding also affects most of the time, without forming an initial fold, following the correct direction.
In the subsequent progression of the rotational movement, the bottom of the recesses 6, protruding alternately with the teeth of the pinions, sinks under rolling pressure laterally into the strip material, maintaining fourfold thickness, and pushing it back into the strip material. the gaps of opposing teeth, preferably widened a little, give it lateral imprints 11, respectively recesses of little length. during this operation the outer edges of the strip which are on the outside are at the same time pressed into those of the strip located on the inside, so that, together with the transverse folds, any separation movement towards the open side of the deviating longitudinal fold impossible.
As a result, as well as as a result of the alternative lateral recesses, a very strong bond of the two thicknesses of the strip is therefore obtained.
After a complete turn of the two pinions, the two notches 7 of the two tool pinions are again facing one another, so as to release the finished closure.
An apparatus suitable for establishing the strip closures, by applying the method described, is shown in Figs. 5 to 10. On the flat base plate 12 of the apparatus is fixed, in two small supports 13. a guide axis 14 parallel to the upper face of this base plate. On this axis can move longitudinally and at the same time oscillate the carriage plate 5 carrying the two tool pinions.
On the side of the upper face, opposite to the two pinion-tools, is fixed, on the axis 3 of the pinion-or% il 1, rotating in the carriage plate, a large toothed wheel 15, with which meshes a small toothed wheel 16, which is on a crank axis 17, rotating in the carriage plate perpendicular to the body thereof. This axis 17 carries at its upper end a crank 18,
<Desc / Clms Page number 6>
by means of which it is possible to rotate the toothed wheel 15 and the tool pinion 1. The second tool pinion 2, engaging with the tool pinion 1, is carried in free rotation by a pivot, projecting on the face bottom of the carriage plate.
The carriage plate 5 is provided, at its rear edge, beyond its bore nested on the guide pin 14, with a projection 19, facing the left front face of which it is fixed, on the base plate, a guide block 20, so that the carriage plate 5 can only be moved in a horizontal direction, and after being raised beyond its vertical position on the guide axis 14, against the action of a spring, disposed on the guide pin 14 next to the carriage plate 5, to the left and in an opposite direction.
At a certain distance from the carriage plate, when the latter is in its rest position on the right, the base plate carries a flat shear beam, capable of oscillating on a vertical pivot 23. This swing cier is maintained, in its rest position, applied against a stop pin by a spring 25, fixed to the base plate by means of a screw 4, On the upper face of this balance 22 is arranged the also flat body 27 of the lower knife of the shearing device, the rear end of which is maintained, together with the rocker 22, laterally and upwards by the pivot screw 23.
Approximately in the middle of its length, this lower knife is crossed by a pin 28 projecting from the balance and whose head is provided at its upper end. serves as a support for a coil spring 29, which pushes the front part of the lower knife down against the upper face of the balance: little distance in front of this spring pin, the lower cost has a projection 30, facing upwards and on the side of which, facing the plate
<Desc / Clms Page number 7>
of carriage 5, can oscillate about a horizontal axis, the upper knife 31 of the shearing device.
The counter-cutting edge of the upward facing edge of this upper knife is formed by the upper edge of the adjacent narrow side face of the lower knife portion, which is in front of the projection 30. The upper knife carries an arm. angled 32, directed upward and engaged by a coil spring 33, the rear end of which engages a spring support 34, applied to the rear part of the body 27 of the lower knife. A pan pin, applied to the projection 30 determines the rest position, in which the upper knife is held by the spring 33.
At a certain distance from the small support 13 on the left of the guide pin 14, the base plate 12 carries the device, which has the task of keeping motionless, before or during the establishment of the closure of the strip, the ends of the iron strip serving to form a strapping, and if necessary to tighten them This device is carried by a projection 35, arranged on the base plate 12, and in the horizontal borehole of which, perpendicular to the guide axis 14 A ± µ sleeve is rotatably mounted, through which a horizontal pivot 37 passes, disposed eccentrically with respect to the axis of its outer face.
The eccentric sleeve 36 carries at its end, extending beyond the front face of the projection 35, the flat hub of a clamping lever 46, integral with it.
On the rear side of the projection 35, the pivot 37 gently carries the advancement lever 38, and beyond this a ratchet wheel 39, wedged on thei e which is engaged with a pawl 40 , rotatably mounted on a pivot 41 on the rear face of the advancing lever, this pawl being held in engagement with the ratchet wheel by a spring 42.
On the front end of the pivot 37 is fixed a tensioner roller 43, the periphery of which is provided with grooves or projections in the form of teeth, directed parallel to the axis.
<Desc / Clms Page number 8>
Below this tensioner roller there is provided on the base plate 12 a flat projection 44, the upper face of which is roughened or provided with small teeth and forms the bearing opposite face for the clamping of the roller. tensioner. The arrangement is such that the tensioner roller 43 is at the same distance from the extension of the guide pin 14 as the middle between the two tools 1, 2, serving to establish the closure.
while the device is in use, the end 2 of the iron strip used to form the strapping is slipped, after the closing device 4 has been placed on the packaging to be strapped and after the carriage ¯5 has been raised, by means of the crank 18 serving as a lever, in the right position, between the nesting beam 22 and the front part of the lower knife g, and this in a position such that the free end 9 of the iron strip rests, at a certain distance from the right rest position of the two tool gears 1, 2, above the base plate 12 on a support slat 45 at a certain height at the above this base plate.
In addition, the iron strip is passed between the tensioning roller and the projection of the tensioning device. After the iron strip has been passed around the packaging, the end 8 of the strip is passed over the 'other end 9 of the strip between the lower knife 27 and the upper knife 31 of the shearing device, and then directly applying to the lower part 9 of the strip, under the tensioner roller 43. to allow the introduction of the strip in the clamping device, it is first necessary, by turning the clamping lever 46 to the left, to bring the eccentric sleeve 36, connected to this lever, in a position such that the pivot 37 with the tensioner roller are sufficiently removed from the bearing face of projection 44.
by a corresponding rotation of this eccentric sleeve,
<Desc / Clms Page number 9>
which can be carried out for example by turning the clamping lever 46 by hand to the right, the cylindrical surface of the tensioner roller 43 is pressed onto the upper end 8 of the strip which, thereby, is clamped with the end lower 9 of the strip on the projection 44, which is located below the roller.
if, then, the advancement lever 38 is turned to the right, the tensioner roller 43, as a result of the action of the oliquet 40 on the ratchet wheel 39, will be turned clockwise step by step of a watch, so that its toothed cylindrical surface drives the upper end 8 of the strip to the left, while the lower end 9 of the strip is held stationary in its position by the teeth of the fixed projection 44. The movement of the advancing lever 38 therefore allows the iron strip to be stretched to the desired degree around the packaging.
In order to facilitate the control of the clamping device, a driving spindle 47 is provided on the advancing lever 38, directed towards the front and arranged in such a way that near the anterior limit of the travel of this advancement lever and in the raised position of the tension roller, it abuts against a projection 48, takes on the flat means of the clamping lever 46 and which it drives during the subsequent movement of the advancement lever, up to that, by the already mentioned rotation of the eccentric sleeve 36, the tensioning roller 43 is pushed down into the clamping position, allowing the strip to be tensioned, as already described.
The clamping lever 46 has at its base at 49 an elbow, which has a shape such that during a backward movement the end of the spindle 47 can pass freely in front of this clamping lever, in order to prevent accidental loosening of the device. tightening when performing the tension movement by means of the tension lever.
If, after having stretched the strip around the packaging, the carriage plate 5 is folded forward by means of the crank 18, serving as a lever, the two tool pinions
<Desc / Clms Page number 10>
1 and 1 will pass through their edge notches 7, brought opposite one another, above the two parts of strip 8 and 9, supported by the slat 45, and will rest with their front ends on the faoe top of the base plate 12, so that the strap sections 8 and 9 are in the middle of the recess 6 of these tool pins.
If therefore the crank 18 is turned clockwise, the toothed wheel 15 and the pinion 1 will be turned in the opposite direction, while the pinion 2 is driven in the same direction of rotation as the crank - the the. As a result, the two parts of the strip will, as described above, first be folded together in the longitudinal direction and then intimately connected by indentations or recesses, alternating on both sides as shown in Figs. 12 and 13. as a result of the devel- opment movement of the two working gears 1 and 2, which results therefrom, on the strip parts 8 and 2, held by the strapping, the tool carriage is moved , against the spring 21, to the left on the guide pin 14.
The projection 19 then slides on the upper face of the guide block 20 and thus pockets the carriage plate ¯5 in this intermediate position, which can be lifted from its working position with the tool pinions. The underside of the toothed wheel 15 carries, at a suitable place, a protruding pin 50, which, after a corresponding advancement of the carriage plate 5 and a corresponding rotation of the toothed wheel 15, pushes against the angled arm from behind. 32 of the upper knife 31, lowering this knife, so that it passes just in front of the cutting edge of the lower knife Qz, cutting the end, which protrudes, from the upper part 8 of the strip.
Shortly after this operation, an arm 52, fixed to the plate
<Desc / Clms Page number 11>
that of the carriage 5, during the subsequent advancement of this plate, abuts against the shear beam 22, so that the latter, after the spindle 50 has passed the upper end of the angled lever 32, oscillates to the left by its pivot against the action of the spring 25.
The arrangement is such that the two working gears 1 and 2, before having made a complete revolution from their initial position, can still pass a little above the point of shearing, thanks to this oscillation of the shearing device, so that the throttling work of the two working gears continues a little beyond the sheared edge of the upper strip 8, as shown in figs, 12 and 13. Thanks to this , the protrusion of the upper end of the strip beyond the closure, as well as the danger of injury to at least, caused by such a protrusion, are avoided.
In the case of the lower end of the strip, this danger is avoided by the fact that this end of the strip is recognized by the upper strip e of the strapping. At the end of a complete turn of the two pinions 1 and 2, the two notches 7 on the edge of these two pinions again arrive in the initial position facing each other. As a result, the toothed gears lose their grip on the corrugated part of the closure, so that the carriage plate 5 is returned, with the elements which it carries, by the spring 21 in its initial position towards the right.
In order to ensure, in this initial position the correct position of the various elements, and above all also to block the crank 18 in its position directed towards the have, so that it can serve as a lever for raising the handle. slide plate 5, there is preferably provided a notch device which, in this position, opposes the crank 18 forwards and backwards a certain resistance. For this purpose, one uses, for example, a notch oliquet 55 (fig.
the), drowned and mobile longitadi-
<Desc / Clms Page number 12>
Finally, in the body of the carriage plate 5, and the upper face of which is provided with a radial notch, the said pawl, the movement of which is limited by a stop not shown, being pushed upwards by a spring 56. The upper notch of the pawl 55 is disposed within the range of rotation of the lower, knife-shaped end of the spindle 50, so that when the two working gears reach their starting position, in which the crank arm 18 is precisely directed forwards, the knife-shaped end of said spindle 50 abruptly engages in the stop notch of the pawl 55,
keeping the rotating elements with some resistance in this position. By raising the carriage plate 5 by means of the crank 18, the closing of the strapping can then be exposed, so that after loosening the clamp from the strap, to be effected by reversing the clamping lever. rage 46, the anterior elements, which are located below the strapping band, can be removed, which allows the device to be removed from the finished strapping. to facilitate the handling of the apparatus, the latter has been provided, at the end of a posterior projection 56 of the base plate 12, with a handle 57 directed upwards and having, for example, a spherical shape.
The embodiment of the apparatus, shown in figs. 14 and 15, differs, in terms of operation, from the apparatus shown in FIGS. 5 to 11, essentially by the fact that the longitudinal movement of the two working tools, in the form of toothed pinions, on the place where the two ends of the strip to be joined together are closed, instead of being effected by the movement development of these tools on the strip parts themselves, is carried out by positive control devices.
To this end, there is placed on the underside of the carriage plate 5 and behind the working pinion 1, wedged on the axis 3 of the toothed wheel 15, an intermediate toothed wheel 59, capable of
<Desc / Clms Page number 13>
turn on a pivot 58, fixed to this carriage plate 5, which is engaged, on one side, with the working pinion 1, and on the other side with a rack 60, which is fixed to the base plate 12.
as can easily be seen, as a result of the action of this intermediate wheel on the. rack, when rotating the crank 18, a forward movement to the left will be imparted to the carriage plate 5, and consequently to the tool pinions, carried by this plate, so that thereby the The action produced by the development of the working surface of the tool sprockets on the sections of strip to be joined, which lies between these sprockets, is positively controlled.