BE379763A - - Google Patents

Info

Publication number
BE379763A
BE379763A BE379763DA BE379763A BE 379763 A BE379763 A BE 379763A BE 379763D A BE379763D A BE 379763DA BE 379763 A BE379763 A BE 379763A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
coin
coins
drawer
candy
housing
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE379763A publication Critical patent/BE379763A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G07CHECKING-DEVICES
    • G07DHANDLING OF COINS OR VALUABLE PAPERS, e.g. TESTING, SORTING BY DENOMINATIONS, COUNTING, DISPENSING, CHANGING OR DEPOSITING
    • G07D5/00Testing specially adapted to determine the identity or genuineness of coins, e.g. for segregating coins which are unacceptable or alien to a currency

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Vending Machines For Individual Products (AREA)
  • Control Of Vending Devices And Auxiliary Devices For Vending Devices (AREA)

Description

  

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET   D'INVENTION   
 EMI1.1 
 3'e rdinando DE TJIGI, 1, piazza cavoar,
MILAN. 



  Distributeur automatique de sucreries, de petites dimensions, destiné à être appliqué aux sièges de cinémas, théâtres ou analogues. 



   La présente invention se rapporte à un distributeur de sucreries affectant des dimensions très petites, de façon à   permettre   son aménagement derrière le dossier des sièges, fauteuils, etc. dans les cinémas, théâtres et ana- logues afin que par l'introduction d'une pièce de monnaie, chacun puisse retirer un morceau de sucrerie,   bonbon,   ca- ramel, etc. Chaque siège ou fauteuil pourraft ainsi   être   muni, sur la faoe postérieure de son dossier, d'un tel dis- positif.

   Une caractéristique de l'invention réside en ce que le bouton servant à   faire   sortir la pièce de su- crerie, après que l'on a introduit la monnaie, en le tour- nant donne   @@ieu   en même temps à l'étalage d'une réclame formée par cadres successifs sur un ruban sans fin, Dans cet appareil .la sélection de la monnaie est faite en te- nant compte de ses particularités telles que diamètre, épaisseur, forme donnée à son contour d'empreinte. 



  En outre, le dispositif est pourvu d'éléments pour élimi- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ner les monnaies qui ne sont pas valables, et dtun dis- positif empêchant l'introduction de la monnaie si le ré- servoir aux sucreries est vide. le dispositif d'admis- sion des monnaies est combiné avec le mouvement du ruban sans fin, de sorte qu'une pièce de monnaie ne puisse pas être introduite si un cadre de publicité ne se trouve pas complètement à point dans la fenêtre d'exhibition. 



  Un autre dispositif évite qu'une pièce de monnaie puisso être introduite si la pièce de sucrerie n'a pas été reti- rée au moyen d'un mouvement alternatif du tiroir extrac- teur de sucreries. Enfin, un autre dispositif s'oppose à ce que   le.   tiroir puisse être ouvert si la pièce de mon- naie n'a pas atteint un siège d'attente à partir duquel, elle est absolument obligée à tomber dans la boite à ayant cours monnaies/au moment où le tiroir extracteur de sucreries est tiré. Ce tiroir est formé par un fond poli, lequel à la partie antérieure comporte un cadre ou creux affec- tant à peu près le même profil en plan que la pièce de sucrerie, laquelle peut aussi être contenue complètement dans ce creux.

   En conditions   normales une   pile de ces pièces, disposée dans une chambre appropriée, s'appuie sur une pièce de sucrerie analogue,laquelle occupe le creux antérieur du tiroir. En tirant sur ce tiroir, la pièce engagée dans ce creux est entraînée, alors que l'a- vant dernière pièce va s'appuyer sur le fond du tiroir, lorsque celui-ci est extrait, et tombe dans le dit creux lorsque le tiroir revient en position   d'attente.   Le dis- positif de contrôle.

   préalablement de la monnaie, se trouve à l'embouchure d'introduction et elle-   consiste   en une coulisse formée aux côtés d'un plan incliné,   grâ-   ce   auquel   la monnaie parvient, en glissant vers le bas, dans un premier logement d'attente, pourvu que son dia- mètre corresponde   à   celui de la monnaie prescrite. Si 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ce diamètre est moindre, la monnaie s'échappe de la cou- lisse formée par deux rainures latérales, qui sont dépour- vues de fond raccordant l'une avec l'autre sauf dans l'em- bouchure; et après, elle tombe immédiatement en dehors de la boite, dans uno petite cuvettE extérieure d'où elle peut être retirée.

   Pour la sélection de la monnaie au point de vue du bord renflé, on a prévu un dispositif formé par une double mâchoire disposée dans un curseur qui accomplit un mouvement de   va-et-vient   à chaque tour du bouton de commande, et qui est   commande   par une biel- le articulée à l'arbre de commande du film, Ce curseur est guidé parfaitement dans ses mouvemante rectilignes, et comporte un nez qui, en position au commencement de chaque cycle, sert   $±tenir   une paroi et le fond du pre- mier logement d'attente de la monnaie, c'est à dire ce logement qu'elle rencontre après avoir glissé vers le bas en longeant le premier plan incliné.

   La mâchoire prévue dans ce curseur, qui, l'appareil étant fixé à un plan vertical, accomplit des mouvements alternatifs verticaux, glisse au dessous du bord renflé de la mon- naie, lors de la descente du curseur, par l'action des ressorts, cette mâchoire, formée en substance par deux pointes d'acier basculantes, se ferme au-dessous du ren- flement (sur le pourtour plus haut de la pièce de mon- naie) et, lorsque le curseur remonte, elle saisit la pièce de monnaie et la soulève;

   en ce moment, un ressort, qui avait été écarté jusqu'ici par le bord de la paroi mo- bile du   logement,   se dégage de celle-ci et pousse la pièce de monnaie en position inclinée, un ressort déoa- lé contraire au premier agissant sur la pièce de mon- naie du côté contraire contribuant à maintenir cette inclinaison, même lorsque les mâchoires basculées par des arrêtes rencontrées pendant l'élévation du curseur, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 abandonnent la prise, de sorte que la pièce de monnaie saisie et guidée entre les ressorts, tombe inclinée s'engageant dans un second logement d'attente à côté du premier, en s'appuyant sur un levier, lequel par le poids de la monnaie bascule vers le bas tout en soule- vant un autre bras du même levier, qui dégage un arrêt,

   lequel auparavant bloquait le mouvement d'extraction du tiroir à sucreries. 



   Si la pièce de monnaie n'est pas bonne, la mâchoi- re n'a pas de prise sur elle, et lorsque le curseur re- monte, son prolongement inférieur abandonne, en partie, l'appui contre la paroi mobile du premier logement d'at- tente, et celle-ci, sous la poussée d'un ressort, s'é- carte en laissant tomber la pièce dans la petite cuvet- te déjà mentionnée et servant à recevoir les pièces de monnaies ou analogues non prescrites pour faire fonc- tionner l'appareil. 



   Afin d'éviter qu'on puisse introduire une pièce quand le réservoir est vide, celui-ci est pourvu d'une paroi verticale et horizontale supérieure tenue à charnière par le coté supérieur, laquelle est   articu-   lée avec une barrette appuyée sur un guide et de façon inclinée, de sorte à pousser par une composante de son poids, lorsque le réservoir à sucreries est vide, la paroi mobilo vers l'intérieur du réservoir, et la tête de la barrette laisse bomber tout de suite sur l'en- bouchure d'introduction de la monnaie un   arrêt   bascu- lant qui formait appui à la monnaie insérée dans cette embouchure.

   Au contraire, cet arrêtdégage le passage de la monnaie au-dessous de l'embouchure, si la barrette est maintenue en position soulevée par la paroi auxi- liaire du réservoir, lorsque celui-ci est rempli de su-   eréries,   Enfin, pour combiner l'exhibition du film 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 de sorte que chaque cadre s'ajuste chaque fois exac- tement dans la fenêtre d'exhibition, le film étant pré- vu sous forme d'un ruban sans fin entraîne par un systè- me de rouleaux coaxiaux, un volet   d'arrêt,   lequel est muni d'un doigt, éventuellement pourvu d'un galet do roulement, est forcé de   glisser ou   rouler   :or   une came, laquelle à chaque tour permet que le volet laisse libre le passage. 



   Aux dessins annexés, est représentée, à titre d'exem- ple, une forme de réalisation de la présente invention : 
La fig. 1 représente une perspective de l'appareil 
La fig. 2 en est une coupe transversale 
La fig. 3 est une vue   en   élévation latérale de tout l'appareil en position d'ouverture, 
La   fig.   4 en est la boîte 
Les figs. 5 et 6 sont des détails montrant le fonc- tionnement de   l'appareil  au   moyen   de la pièce de monnaie. 



   Les figs. 7 et 8 montrent en vue extérieure et en coupe transversale le petit réservoir des bonnes pièces de monnaie déjà passées. 



   Les figs. 9 et 10 montrent deux coupes du tiroir   @   de distribution. 



   Les figs. 11 et 12 montrent en vue extérieure et en coupe le réservoir à sucreries. 



   La fig. 13 montre une vue   d'en   haut et d'an bas et une coupe du dispositif de contrôle et de sélection des   places   de monnaie. 



   La fig.   14   montre le dispositif de fermeture de   l'introduction   despièces de   monnaies,   si le film n'est bien ajusté dans sa fenêtre d'exhibition, vu de face et en deux coupes, 
La fig. 15 montre le dispositif de fermeture de l'introduction des pièces de monnaie commandé par des 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 parois mobiles du réservoir à sucreries, suivant deux vues (fermeture et ouverture), 
Les figs. 16 et 17 montrent deux vues du dispositif éliminateur des pièces de monnaies fausses ou non prescri- tes. 



   Dans ces figures :   1,   2, 3, 4, sont quatre cylindres de commande et de guidage du film comportant la réclame. 



  6 est l'arbre commun; 5 est un bouton de manoeuvre; 7 est la petite bielle; 8 est le dispositif de contrôle de la monnaie formé par deux flancs et une pièce munie de deux ailettes 9 et 10, et de deux guides pour le cou- lissage d'un petit chariot 11. Celui-ci comporte deux pointes d'acier 12   et 13   sollicitées par deux petits res- sorts, et servant à la saisie de la monnaie, pour la soulever du premier logement (si elle est bonne) et la faire retomber dans le second logement ; 14 est le pro- longement du chariot 11 qui influence l'ouverture du pre- mier logement de la monnaie 15; 16 est le second logement des bonnes pièces de monnaie contrôlées; 17 est le ré- servoir définitif des bonnes pièces; 18 indique le guide de la monnaie depuis l'introduction jusqutau premier lo- gement 15;

   19 est l'ailette ou volet de fermeture pendant les phases moyennes du parcours du film ; 20 est la barbet- te de fermeture de l'introduction si le réservoir à su- creries est vide; 21 est le réservoir à sucreries;   22   est le volet de fermeture du réservoir 21; 23 est la porte du réservoir des pièces de   monnaie ;   et 24 l'ai- lette à contrepoids d'appui de la monnaie dans le logement 16 et servant à commander le cliquet   25   permettant   l'ou-   verture du tiroir   26     (Figs.   9, 10); 27 et 28 sont des ailettes servant de guides aux mauvaises pièces de mon- naie; 29 sont des rouleaux pour le guidage du film au cô- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 té inférieur de la boite et 30 le film occupant en lar- geur toute la fenêtre 31 de la boîte;

   32 est la bouche d'introduction; 33 est la paroi mobile de la cuvette 15 des pièces de monnaie ; 34 est un ressort de rappel du tiroir 26; 35 et 36 sont deux arrêts pour l'ouverture des pointes 12 et 13 lors du retrait du chariot 11; 37 est le ressort qui sollicite le réservoir 15 à s'ou- vrir et tirant sur la paroi 33; 38 est la fausse paroi en forme d'équerre qui produit l'action de la barrette 20,et 39 est le volet influencé par la barrette 20. 



   Le fonctionnement de l' appaxeil est le suivant : 
On introduit la pièce de monnaie dans l'ouverture 32. Si cette pièce a le diamètre approprié, elle glis- se dans le guide 18; sile diamètre est moindre que ce- lui de la monnaie prescrite, elle tombe au-dessous de ce guide et passe directement à la cuvette à monnaies ex- pulsées.

   Si la pièce de monnaie a un diamètre appro- prié elle glisse dans le premier logement 15; en fai- sant tourner le bouton 5, le chariot 11 glisse vers le bas; les pointes 12 et 13 saisissent la pièce de mon- naie et la retirent du logement 15; lorsque les poin- tes basculantes 12 et 13 heurtent contre les arrêts 35 et 36, la monnaie qui est inclinée par des ressorts auxiliaires non représentés, tombe dans le logement 16; l'ailette se baisse mais non complètement et soulève le cliquet 25; le tiroir   6   peut être extrait et pen- dant ce mouvement l'ailette supportant la monnaie ne bute plus   contre   un arrêt éliminé par le déplacement du tiroir etla monnaie tombe dans leréservoir.

   Il faut remarquer que lorsque la monnaie se trouve dans ce second logement, elle détermine la chute dans la cuvette d'une autre pièce de monnaie éventuellement introduite avant d'avoir tiré sur le tiroir. Afin que 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 le film 30 puisse être exhibé au travers de la fenêtre 31 il est   partagé   en quatre cadres en série; à chaque tour de l'axe ¯6 s'accomplit exactement le passage d'un cadre; une came solidaire de cet arbre produit à chaque tour le basculement vers le haut de l'ailette 39 et seu- lement dans cette condition elle n'embarasse pas le pas- sage de l'introduction; de même, si le réservoir 31 des sucreries est libre, la fausse paroi 38 s'incline (fig. 15) et la barrette 20 laisse tomber le   valet 39   qui ferme l'ouverture.

   Les mauvaises pièces de monnaie (ne présentant pas un renflement du bord ou une bonne empreinte) ne peuvent pas être saisie par les pointes 12 13 et lorsque le prolongement 14 cesse de donner l'appui à l'organe 33, elles tombent le long. des plans inclinés 28 et 27 dans la cuvette à mauvaises pièces de monnaie. 



   Toutes les pièces de l'appareil ont été étudiées de façon à pouvoir les fabriquer par découpage et emboutissage à partir de la tôle, de sorte que son prix de revient est très réduit. Cet appareil occupe très peu d'espace, et il est possible d'augmenter la capa- cité du réservoir de sucreries, seulement en dévelop- pant sa hauteur. Le film peut être éolairé de l'inté- rieur par transparence. 



   L'invention a été décrite et illustrée à titre pu- rement indicatif et nullement limitatif,et il va de soi, que de nombreuses modifications peuvent   être   apportées à ses détails sans s'écarter de son esprit.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  PATENT
 EMI1.1
 3rd rdinando DE TJIGI, 1, piazza cavoar,
MILAN.



  Automatic dispenser of sweets, of small dimensions, intended to be applied to seats in cinemas, theaters or the like.



   The present invention relates to a candy dispenser having very small dimensions, so as to allow it to be fitted behind the backs of seats, armchairs, etc. in cinemas, theaters and the like so that by inserting a coin, everyone can withdraw a piece of candy, candy, candy, etc. Each seat or armchair can thus be provided, on the posterior faoe of its backrest, with such a device.

   A feature of the invention resides in that the button serving to take out the candy coin, after the change has been introduced, by turning it, gives the display at the same time. 'an advertisement formed by successive frames on an endless ribbon. In this device. the selection of the coin is made taking into account its peculiarities such as diameter, thickness, shape given to its imprint contour.



  In addition, the device is provided with elements for eliminating

 <Desc / Clms Page number 2>

 currencies that are not valid, and a device preventing the introduction of change if the sugar refinery is empty. the coin admission device is combined with the movement of the endless ribbon, so that a coin cannot be inserted if an advertisement frame is not fully in the exhibition window .



  Another device prevents that a coin can be inserted if the candy coin has not been withdrawn by means of a reciprocating movement of the candy extractor drawer. Finally, another device is opposed to the. drawer can be opened if the coin has not reached a waiting seat from which it is absolutely bound to fall into the coin box / when the candy extractor drawer is pulled out. This drawer is formed by a polished bottom, which at the front has a frame or hollow having approximately the same profile in plan as the piece of candy, which can also be completely contained in this hollow.

   Under normal conditions, a stack of these pieces, placed in a suitable chamber, rests on a similar piece of candy, which occupies the front hollow of the drawer. By pulling on this drawer, the part engaged in this hollow is driven, while the before last part will rest on the bottom of the drawer, when the latter is extracted, and falls into the said hollow when the drawer. returns to the standby position. The control device.

   before the change, is at the mouth of introduction and it- consists of a slide formed at the sides of an inclined plane, thanks to which the money arrives, sliding downwards, in a first housing of waiting, provided that its diameter corresponds to that of the prescribed coin. Yes

 <Desc / Clms Page number 3>

 this diameter is smaller, the coin escapes from the runner formed by two lateral grooves, which have no bottom connecting one with the other except in the mouth; and afterwards, it immediately falls out of the box, into a small outer bowl from where it can be removed.

   For the selection of the coin from the point of view of the bulging edge, a device has been provided formed by a double jaw disposed in a cursor which performs a back and forth movement at each turn of the control knob, and which is controlled. by a connecting rod articulated to the film control shaft, This cursor is guided perfectly in its rectilinear movements, and has a nose which, in position at the beginning of each cycle, serves $ ± to hold a wall and the bottom of the pre - mier housing waiting for the change, that is to say this housing that it meets after having slipped downwards along the first inclined plane.

   The jaw provided in this slider, which, the device being fixed to a vertical plane, performs vertical reciprocating movements, slides below the swelling edge of the coin, during the descent of the slider, by the action of the springs. , this jaw, formed in substance by two tilting steel points, closes below the bulge (on the higher edge of the coin) and, when the cursor goes up, it grasps the coin. coin and lift it;

   at this moment, a spring, which had hitherto been removed by the edge of the movable wall of the housing, disengages from it and pushes the coin into an inclined position, a uncoiled spring contrary to the first acting on the coin on the opposite side helping to maintain this inclination, even when the jaws tilted by ridges encountered during the raising of the slider,

 <Desc / Clms Page number 4>

 abandon the grip, so that the coin gripped and guided between the springs, falls inclined engaging in a second waiting housing next to the first, leaning on a lever, which by the weight of the coin swings down while lifting another arm of the same lever, which releases a stop,

   which previously blocked the extraction movement of the candy drawer.



   If the coin is not good, the jaw has no hold on it, and when the slider rises, its lower extension partially gives up the support against the movable wall of the first housing waiting, and this, under the pressure of a spring, is separated by letting the coin fall into the small cup already mentioned and used to receive coins or the like not prescribed for operate the device.



   In order to avoid that a part can be inserted when the tank is empty, it is provided with an upper vertical and horizontal wall hinged by the upper side, which is articulated with a bar supported on a guide. and in an inclined manner, so as to push by a component of its weight, when the sweets tank is empty, the movable wall towards the inside of the tank, and the head of the bar immediately bulges out on the end. coin introduction stopper a tilting stop which formed support for the money inserted in this mouthpiece.

   On the contrary, this stop clears the passage of the coin below the mouthpiece, if the bar is kept in a raised position by the auxiliary wall of the reservoir, when the latter is filled with suereries, Finally, to combine the film exhibition

 <Desc / Clms Page number 5>

 so that each frame fits each time exactly in the exhibition window, the film being provided in the form of an endless ribbon driven by a system of coaxial rollers, a shutter, which is provided with a finger, possibly provided with a rolling roller, is forced to slide or roll: or a cam, which at each turn allows the shutter to leave the passage free.



   In the accompanying drawings is shown, by way of example, an embodiment of the present invention:
Fig. 1 shows a perspective of the device
Fig. 2 is a cross section
Fig. 3 is a side elevational view of the entire apparatus in the open position,
Fig. 4 is the box
Figs. 5 and 6 are details showing the operation of the apparatus by means of the coin.



   Figs. 7 and 8 show in external view and in cross section the small reservoir of the good coins already passed.



   Figs. 9 and 10 show two cross sections of the dispensing drawer.



   Figs. 11 and 12 show in external view and in section the sugar tank.



   Fig. 13 shows a view from above and below and a section of the device for controlling and selecting the coin places.



   Fig. 14 shows the closing device for the introduction of coins, if the film is not properly adjusted in its exhibition window, seen from the front and in two sections,
Fig. 15 shows the device for closing the introduction of coins controlled by

 <Desc / Clms Page number 6>

 movable walls of the sugar refinery tank, following two views (closing and opening),
Figs. 16 and 17 show two views of the device for eliminating counterfeit or non-prescribed coins.



   In these figures: 1, 2, 3, 4, are four control and guide cylinders of the film comprising the advertisement.



  6 is the common tree; 5 is an operating button; 7 is the small connecting rod; 8 is the currency control device formed by two flanks and a coin provided with two fins 9 and 10, and two guides for the sliding of a small carriage 11. The latter comprises two steel points 12 and 13 solicited by two small springs, and used for the seizure of the change, to lift it from the first housing (if it is good) and make it fall back into the second housing; 14 is the extension of the carriage 11 which influences the opening of the first coin compartment 15; 16 is the second housing of the checked good coins; 17 is the definitive reservoir of good parts; 18 indicates the currency guide from the introduction to the first slot 15;

   19 is the fin or closing flap during the middle phases of the film course; 20 is the barb for closing the introduction if the sugar container is empty; 21 is the candy tank; 22 is the closing flap of the reservoir 21; 23 is the door of the coin tank; and 24 counterweight slide for supporting the change in the housing 16 and serving to control the pawl 25 allowing the opening of the drawer 26 (Figs. 9, 10); 27 and 28 are fins serving as guides for bad coins; 29 are rollers for guiding the film to the side

 <Desc / Clms Page number 7>

 lower tee of the box and 30 the film occupying the entire window 31 of the box;

   32 is the introductory mouth; 33 is the movable wall of the coin bowl 15; 34 is a return spring of the drawer 26; 35 and 36 are two stops for opening the points 12 and 13 when withdrawing the carriage 11; 37 is the spring which urges the reservoir 15 to open and pull on the wall 33; 38 is the square-shaped false wall which produces the action of bar 20, and 39 is the flap influenced by bar 20.



   The operation of the appaxeil is as follows:
The coin is introduced into the opening 32. If this coin has the appropriate diameter, it slides into the guide 18; if the diameter is less than that of the prescribed coin, it falls below this guide and passes directly into the exhaled coin bowl.

   If the coin has a suitable diameter it slides into the first housing 15; by turning button 5, carriage 11 slides down; the points 12 and 13 grip the coin and remove it from the housing 15; when the tilting points 12 and 13 strike against the stops 35 and 36, the currency which is inclined by auxiliary springs not shown, falls into the housing 16; the fin lowers but not completely and raises the pawl 25; the drawer 6 can be extracted and during this movement the fin supporting the coin no longer abuts against a stop eliminated by the movement of the drawer and the coin falls into the tank.

   It should be noted that when the change is in this second housing, it determines the fall into the bowl of another coin possibly introduced before having pulled on the drawer. So that

 <Desc / Clms Page number 8>

 the film 30 can be displayed through the window 31 it is divided into four frames in series; at each revolution of the axis ¯6 is accomplished exactly the passage of a frame; a cam integral with this shaft produces at each turn the upward tilting of the fin 39 and only in this condition does it not obstruct the passage of the introduction; likewise, if the reservoir 31 of the sweets is free, the false wall 38 tilts (FIG. 15) and the bar 20 drops the jack 39 which closes the opening.

   Bad coins (not having a bulge of the edge or a good impression) cannot be gripped by the points 12 13 and when the extension 14 ceases to give support to the member 33, they fall along. inclined planes 28 and 27 in the bad coin bowl.



   All the parts of the device have been designed so that they can be manufactured by cutting and stamping from the sheet, so that its cost price is very low. This apparatus occupies very little space, and it is possible to increase the capacity of the sweets container, only by increasing its height. The film can be winded from the inside by transparency.



   The invention has been described and illustrated for information only and in no way limiting, and it goes without saying that numerous modifications can be made to its details without departing from its spirit.

 

Claims (1)

RESUME ----------- Distributeur automatique de sucreries et analogues caractérisé en ce que le dispositif de commande des opé- rations de distribution des sucreries par l'introduction <Desc/Clms Page number 9> d'une pièce de monnaie de grandeur et empreinte bien é- tablies, sert à étaler, par diagrammes en série la publicité ou similaires appliquée sur un film monté à l'intérieur de l'appareil, et dont les cadres apparais- sent au fur et à mesure de la sortie d'une pièce de su- crerie, parfaitement encadrés dans une fenêtre formée dans la boîte de l'appareil, mais de sorte qu'il soit possible de faire passer le film sans obstacles, ni d'autres conséquences sur l'appareil distributeur de sucreries, même si la pièce de monnaie correspondante n'est pas introduite dans l'appareil, ABSTRACT ----------- Automatic candy dispenser and the like characterized in that the device for controlling the operations of dispensing candies by introducing <Desc / Clms Page number 9> of a coin of well-established size and imprint, is used to spread out, by serial diagrams the advertising or the like applied to a film mounted inside the apparatus, and the frames of which appear as and as it exits a sugar room, perfectly framed in a window formed in the box of the apparatus, but so that it is possible to pass the film without obstacles or other consequences on the candy dispenser device, even if the corresponding coin is not inserted into the device, et qu'il ne soit pas possible d'ailleurs d'introduire une pièce si un cadre de la publicité n'est pas parfaitement ajusté dans la dite fenêtre. and that it is not possible, moreover, to introduce a part if a frame of the advertisement is not perfectly adjusted in the said window. Ce distributeur pouvant être caractérisé en outre en ce que : a) ,un dispositif de sélection de la monnaie est aménagé à l'embouchure de l'appareil, et consiste en substance à admettre dans une coulisse seulement les pièces de monnaie affectant le diamètre prescrit, alors qu'un second dispositif sélecteur agit sur la monnaie ou similaires ayant atteint, un premier logement d'at- tente mais en tenant compte seulement des caractéristi- ques du bord renflé de la monnaie et de son empreinte, ce second dispositif consistant en une mâchoire portée par un curseur exécutant des mouvements alternatifs au moyen d'une bielle commandée par les cylindres de gui- dage du film, This dispenser can be further characterized in that: a), a coin selection device is arranged at the mouth of the device, and consists in substance of admitting in a slide only the coins affecting the prescribed diameter , while a second selector device acts on the coin or the like having reached, a first waiting housing but taking into account only the characteristics of the bulging edge of the coin and its imprint, this second device consisting of a jaw carried by a slider performing reciprocating movements by means of a connecting rod controlled by the film guide rollers, cette mâchoire saisissant d'abord la piè- ce de monnaie par pinçage sur les deux côtés opposés et l'enlevant ensuite de son siège si elle est bonne, ou la laissant sur ce siège si elle n'est pas bonne ou n'est pas appropriée, et occasionnant ensuite dans le premier cas à l'aide de butées et de ressorts la chute <Desc/Clms Page number 10> de la pièce de monnaie dans un second siège d'attente ou dans le second cas la chute de cette pièce dans une cuvette placée à l'extérieur du dispositif. this jaw first grasping the coin by clamping on the two opposite sides and then removing it from its seat if it is good, or leaving it on that seat if it is not good or not appropriate, and then causing in the first case with the help of stops and springs the fall <Desc / Clms Page number 10> of the coin in a second waiting seat or in the second case the fall of this coin in a bowl placed outside the device. b) la pièce de monnaie placée dans le second loge- ment @@@ cause par ce seul fait que l'arrêt d'un ti- roir des sucreries placé au-dessous d'un réservoir des pièces de sucreries empflées, est dégagé et que le tiroir peut être ouvert, l'ouverture effective de ce tiroir Occasionnant alors le départ de la pièce de monnaie de ce Second logement pour tomber dans le réservoir de bonnes pièces de monnaies en substance tel. que décrit par rapport aux dessins annexés. b) the coin placed in the second housing @@@ caused by this sole fact that the stop of a candy drawer placed below a container of filled candy coins, is released and that the drawer can be opened, the effective opening of this drawer then causing the departure of the coin from this Second housing to fall into the reservoir of good coins in substance such. as described in relation to the accompanying drawings. c) une seconde paroi, placée à l'intérieur du ré- servoir à pièces de sucreries, au cas où ce réservoir est vide, prend une position inclinée, tout en déter- .minant par l'intermédiaire d'une barrette glissant et agissant comme contre-poids, la fermeture d'un volet susceptible d'intercepter le passage des pièces de mon- naie à l'introduction. c) a second wall, placed inside the container for pieces of sweets, in the event that this container is empty, takes an inclined position, while determining by means of a sliding bar and acting as a counterweight, the closing of a shutter capable of intercepting the passage of coins on introduction.
BE379763D 1931-05-11 1931-05-11 BE379763A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE379763T 1931-05-11

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE379763A true BE379763A (en) 1931-06-30

Family

ID=33480030

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE379763D BE379763A (en) 1931-05-11 1931-05-11

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE379763A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
LU84545A1 (en) MACHINE FOR DISTRIBUTING NEWSPAPERS IN A SINGLE COPY
CH630192A5 (en) TICKET STORAGE BOX.
BE379763A (en)
EP0083260A1 (en) Device for displaying a unit article
BE350199A (en)
EP0102674B1 (en) Coin-freed dispenser
WO2007000511A1 (en) Machine for dispensing paid in cash products and/ or services
FR2632841A1 (en) AUTOMATIC DISPENSER FOR BAKERY PRODUCTS
BE411915A (en)
BE622111A (en)
BE662078A (en)
BE361950A (en)
FR2729487A1 (en) Automatic vending machine of e.g post cards and envelopes
CH514895A (en) Prepayment device
FR2616415A1 (en) Semi-automatic dispenser of small elongated objects such as toothpicks
BE421881A (en)
BE411913A (en)
FR2462889A3 (en) Counter for bank encased in wall - has opening closed by vertically sliding door moved by outside handle
BE537801A (en)
BE361858A (en)
BE376827A (en)
BE473481A (en)
BE414380A (en)
BE413337A (en)
BE528308A (en)