BE379573A - - Google Patents

Info

Publication number
BE379573A
BE379573A BE379573DA BE379573A BE 379573 A BE379573 A BE 379573A BE 379573D A BE379573D A BE 379573DA BE 379573 A BE379573 A BE 379573A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
bed
frame
folding bed
similar piece
substance
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed filed Critical
Publication of BE379573A publication Critical patent/BE379573A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47CCHAIRS; SOFAS; BEDS
    • A47C17/00Sofas; Couches; Beds
    • A47C17/52Cabinet beds; Table beds, or like beds; Wardrobe beds
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47CCHAIRS; SOFAS; BEDS
    • A47C19/00Bedsteads
    • A47C19/12Folding bedsteads
    • A47C19/122Folding bedsteads foldable head to foot only

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • General Health & Medical Sciences (AREA)
  • Nursing (AREA)
  • Invalid Beds And Related Equipment (AREA)
  • Mattresses And Other Support Structures For Chairs And Beds (AREA)
  • Special Chairs (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux lits pliants et meubles analogues. 



   La présente invention a pour objet des perfection- nements aux lits pliants et meubles analogues du type dans lequel le châssis du lit est formé de trois sections que l'on peut replier sensiblement en forme de U quand on n'u- tilise pas le lita   Jusquà   présent, dans les lits pliants de ce type, la partie médiane du châssis était fixe, et les deux parties extrêmes se dépliaient vers le bas et vers l'ex- térieur autour des extrémités de la partie médiane, ce qui exigeait deux opérations pour déplier le lit. En outre, ces lits, même pliés, occupaient un espace considérable.

   Les buts principaux de la présente invention sont premièrement 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de fournir un lit pliant dont le châssis, quand il est plié, n'occupe qu'un espace minimum, de façon à pouvoir être remisé dans un petit espace, deuxièmement de four- nir un lit pliant qui peut être replié ou déplié en une seule opération, et troisièmement de perfectionner d'une manière générale la construction de ces meubles pour les rendre simples et bon marché à construire et plus prati- ques à l'usage. 



   Suivant la présente invention, la partie médiane du lit pliant est arrangée de façon à descendre, pendant le repliage, dans un   cadre.,   de façon que tout l'espace dis- ponible puisse être utilisé au mieux. 



   Dans la forme d'exécution préférée de cette inven- tion, l'une des parties extrêmes du châssis est articulée au cadre ou à un support porté par celui-ci en un point in- termédiaire de sa longueur, de sorte que pendant le replia- ge et le dépliage cette partie extrême pivote autour de cet- te ligne de pivotement par suite de la descente et de la montée de la partie médiane. 



   La partie médiane est avantageusement reliée au cadre par   1-'intermédiaire   d'organes disposés de façon à n'exiger qu'une seule opération pour replier ou déplier le châssis du lit, comme   c'est   exposé ci-après. 



   Le cadre peut être muni de roulettes facilitant son transport d'un endroit à l'autre. 



   Pour faciliter la compréhension et la réalisation de l'invention,on va décrire celle-ci avec référence au dessin annexé qui en représente,uniquement à titre   d'Exemple,   une forme appropriée d'exécution.- Sur ce dessin: Fig. 1 est une vue en perspective du châssis   d'un   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 lit suivant l'invention, sans matelas ni literie. 



   Fig. 2 est une vue en perspective montrant le lit partiellement replié. 



   Fig. 3 est une vue en perspective montrant le lit totalement   replié.,   une partie du cadre étant brisée pour mieux montrer la position relative des éléments. 



   Fig. 4 est une vue d'une niche propre à recevoir le châssis replié du lit suivant 1-'invention. 



   Suivant le dessin, le lit pliant comporte un cadre en bois a monté sur des roulettes à billes ou autres b pour pouvoir être glissé et retiré d'un réduit approprié. Le ca- dre en bois a est de préférence de la forme représentée, et l'on voit que ses dimensions générales sont réduites. Ainsi,, la longueur totale du châssis replié est de 50 cm. environ tandis que sa largeur varie suivant la largeur désirée du lit. De même, la hauteur totale du dispositif replié est de 75 cm environ. Grâce à celà, comme dans la question du remi- sage d'un lit pliant, ce sont surtout sa profondeur et sa hauteur qui ont de l'importance, on voit que le dispositif suivant l'invention peut être remisé dans un espace très réduit. La Fig. 4 montre une forme appropriée d'une niche qui peut abriter le lit pliant suivant l'invention.

   Comme on le voit, les parois latérales c de la niche sont munies de roulettes cl destinées à entrer en contact avec les pa- rois du cadre a et à faciliter son introduction dans la niche, tandis que l'arête avant de la base c2 de la niche portedans le même but des rouleaux c3. Des portes d servent à fermer la niche et quand elles sont fermées, le lit est entièrement caché. Une niche appropriée est formée, par exemple, par la partie médiane   d'un   buffet qui comporte en 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 outre par exemple trois tiroirs et deux armoires. La par- tie médiane du buffet, qui ne doit pas être bien grande pour recevoir le lit pliant suivant l'invention, peut être munie de portes à charnières, de manière que quand le cadre et le châssis plié du lit y sont introduits, ces portes puissent être fermées.

   Le meuble aura alors l'aspect d'un buffet ordinaire, puisque   1'on   ne peut voir aucune partie du cadre en bois ni du châssis du lit. De même,   lelit   pliant peut être combiné avec une garde-robe, une commode, etc. Il peut aussi être enfermé dans toute niche appropriée, par exemple dans une sorte de coffre à tapis ou à bois, ou même dans la partie inférieure d'une commode. Il peut aussi être introduit dans une niche construite dans un mur, ou être utilisé comme meuble dans des bateaux, voitures de chemin de fer, roulottes etc. 



   Le châssis du lit comporte des membrures latérales arrière e faites de cornières de fer articulées à peu près en leur milieu sur des pivots! portés par des consoles f1 fixées aux côtés   du'cadre   en bois a. Les extrémités avant de ces membrures latérales e sont articulées en el à l'une des extrémités des membrures intermédiaires ± constituant la partie médiane du châssis et dont les extrémités avant sont articulées de façon semblable en gl à l'une des extré- mités des membrures latérales avant h.

   Toutes les membrures latérales sont faites de manière appropriée en cornières de fer,pour des raisons de solidité et de   légèreté.   Chacune des membrures   intermédiaires g   est pourvue d'une boutonnière al- longée g2 dans laquelle peut coulisser une cheville j por- tée par un bras j1 courbé vers l'avant et articulé à son ex-   trémité inférieure.,   en j2, à un tronçon de cornière 15 fixé 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 à demeure aux coins du cadre. L'extrémité supérieure de ce bras j1 dépasse les membrures intermédiaires g et porte une cheville j4, logée dans une boutonnière allongée k à l'une des extrémités d'une barre k1,dont l'extrémité avant est articulée en k2 à un point approprié   d'une   des membrures avant h. 



   Des traverses hl et e2 formant le pied et la tête du lit sont articulées respectivement en h2 et e3 aux mem- brures avant et arrière du châssis du lit. Les supports latéraux de ces traverses sont courbes, comme   lemontre   le dessin, et des ressorts de traction h3 et e4 sont tendus entre des broches fixes ou autres que portent les membrures latérales h et e et les traverses   hl   et e2, respectivement. 



  Ces ressorts de traction sont disposés de telle manière que, lorsqu'on abaisse ou relève les traverses hl et e2, ils se placent de part ou d'autre des articulations et ser- vent ainsi également bien pour maintenir les traverses rele- vées ou abaissées. 



   A la face inférieure des membrures latérales avant h sont articulées deux paires de pieds 1 et 11, l'une, dési- gnée par 1 près de l'extrémité libre des membrures avant h, l'autre désignée par 11 près de l'articulation gl entre les membrures avant h et les membrures intermédiaires g. 



  Les deux pieds de chaque paire sont réunis en un point appro- prié de leur hauteur par des entretoises   12.,   ces pieds pou- vant être faits de fers plats dont les extrémités sont pliées vers l'intérieur, pour former des semelles d'appui comme le montre clairement la   Fig.l.   



   Les traverses   hl   et e2 peuvent être rabattues par   dessus hâssis   du lit pour maintenir en place le traver- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 sin m, les oreillers ml et toute autre literie, et forment un appui pour le traversin et les oreillers, tandis que les pieds 1 et 11 peuvent se replier sous la charpente du lit, à l'intérieur des membrures latérales. En outre, une barre raidisseuse n est disposée sous le châssis; elle est pliée en U vers le bas pour éviter de gêner la personne couchée sur le lit, et peut également pivoter entre les mem- brures latérales avant. 



   Un ressort de lit c en fil de fer est fixé au châs- sis du lit, que   l'on   munit également de la literie habituel- le. Quand le châssis du lit est replié, il reste entre les parties avant et arrière qui se placent à peu près vertica- lement, un espace suffisant pour contenir la literie, cou- vertures, oreillers, traversin etc., comme on le voit bien sur la Fig. 3. 



   Quand le lit est   déplié les   membrures latérales sont horizontales et sensiblement dans le prolongement l'une de l'autre, et les bras pivotants sont verticaux. Les deux paires de pieds sont inclinées en sens inverses comme on le voit sur la Fig. 2, et forment, avec la barre kl re- liant l'extrémité supérieure du bras pivotant j1 aux membru- res avant h, un excellent support pour l'extrémité avant du lit. 



   Pour plier le châssis du lit, on replie d'abord les traverses h1 et e2 au pied et à la tête, et l'on soulevé en- suite l'extrémité avant du châssis du lit. Le soulèvement de cette partie avant du lit permet aux membrures latérales de pivoter vers le haut, les boutonnières et les extrémités des barres glissant sur les chevilles. En continuant le mouvement vers le haut et la pression vers l'arrière sur l'extrémité 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 avant duchâssis du lit, comme le montrent les flèches en haut et à gauche de la Fig. 2, on fait reculer les membrures latérales intermédiaires constituant la partie médiane du lit,parce que le bras articulé pivote vers l'arrière, com- me le montre la Fig. 2 et l'on fait pivoter également les membrures arrières autour de leurs pivots.

   On continue à exercer la pression jusqu'à ce que les membrures intermé- diaires se placent à peu près horizontalement au fond du cadre en   bois a   et que les membrures avant et arrière se dres- sent à peu près verticalement, comme le montre la Fig. 3. 



  La charpente entière du lit se place alors dans l'espace dé- limité par le cadre en bois, qui peut ainsi être glissé sur ses roulettes dans la niche destinée à le recevoir. 



   On voit donc que 1-'opération de repliage du châssis du lit peut facilement être effectuée en un seul mouvement. 



   La paroi avant du cadre a peut être échancrée, com- me le montrent les figs. 1 à 3,pour livrer passage à la partie médiane du lit et pour faciliter le repliage et le dépliage du châssis. 



   L'opération de dépliage est l'inverse de celle du repliage. Quand le châssis est replié, comme le montre la Fig. 3, on soulève légèrement et on tire vers l'avant l'extré- mité supérieure du pied du lit. En soulevant cette partie du lit, on permet à sa partie inférieure de franchir la paroi avant du cadre,, et une traction vers l'avant redresse le châssis du lit. Les pieds 1 tombent et permettent aux pieds   11   de tomber également. Du fait que cette partie du lit est déplacée vers l'avant et vers le bas, on voit que les pieds 11 se poseront sur le plancher avant que les pieds 1 l'atteeignent.

   Quand les pieds 11 reposent sur le plancher, 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 le châssis du lit n'est toutefois pas entièrement ouvert et il faut continuer à tirer sur l'extrémité du lit pour re- dresser tout-à-fait le châssis et le faire pivoter tout en- tier autour des pieds 11. Le châssis prend alors la position représentée sur la Fig. 1, et, quand on a relevé les traver- ses h1 et e2 du pied et de la tête, le lit est prêt à servir. 



   On pourrait concevoir de nombreuses modifications de la forme d'exécution de l'invention qui vient d'être décrite, mais ces modifications peuvent être réalisées sans sortir du cadre de l'invention; ainsi par exemple, les deux paires de pieds peuvent être reliées par des barres articu - lées de sorte que, quand les pieds avant   11   sont soulevés ou abaissés, l'autre paire de pieds est automatiquement sou- levée ou abaissée également. 



   Parmi les nombreux avantages que présente cette   in-   vention, on peut citer les suivants : premièrement, quand le lit est complètement préparé, avec la literie, le traversin et les oreillers, on peut le plier en trois parties et le rouvrir sans toucher à la literie. Deuxièmement, grâce aux roulettes du cadre, il est simple et facile de déplacer   l'en--   semble pour lui donner toute position voulue et pour traver- ser des couloirs ou d'autres passages puisque, suivant l'in- vention, le lit constitue une pièce complète et   neforme   pas une partie intégrante d'un meuble quelconque. Troisièmement, le châssis du lit peut présenter toute largeur voulue, sans augmenter en aucune façon la profondeur du dispositif replié. 



  La profondeur de la niche est donc fixe, et on comprend que le lit peut être remisé dans un espace de faibles dimensions. 



  Une autre caractéristique de l'invention est l'absence de toute pièce   détachée   susceptible de s'égarer, ainsi que. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 l'absence de tout   ...anger   de casser ou de perdre une partie quelconque du dispositif..



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to folding beds and similar furniture.



   The present invention relates to improvements in folding beds and similar furniture of the type in which the bed frame is formed of three sections which can be folded into a substantially U-shape when the bed is not in use. Hitherto, in folding beds of this type, the middle part of the frame was fixed, and the two end parts unfolded downward and outward around the ends of the middle part, which required two operations to unfold the bed. In addition, these beds, even folded, occupied a considerable space.

   The main objects of the present invention are firstly

 <Desc / Clms Page number 2>

 to provide a folding bed whose frame, when folded, takes up a minimum of space, so that it can be stored in a small space, secondly to provide a folding bed which can be folded or unfolded in one only operation, and thirdly to improve in a general way the construction of these pieces of furniture to make them simple and inexpensive to construct and more practical in use.



   According to the present invention, the middle part of the folding bed is arranged so as to descend, during folding, into a frame, so that all available space can be used to the best advantage.



   In the preferred embodiment of this invention, one of the end parts of the frame is articulated to the frame or to a support carried by the latter at a point intermediate its length, so that during the folding - ge and unfolding this end part pivots around this pivot line as a result of the descent and the rise of the middle part.



   The middle part is advantageously connected to the frame by means of members arranged so as to require only a single operation for folding or unfolding the frame of the bed, as is explained below.



   The frame can be fitted with casters for easy transport from one place to another.



   To facilitate understanding and implementation of the invention, it will be described with reference to the accompanying drawing which shows, only by way of example, a suitable embodiment. In this drawing: FIG. 1 is a perspective view of the chassis of a

 <Desc / Clms Page number 3>

 bed according to the invention, without mattress or bedding.



   Fig. 2 is a perspective view showing the partially folded bed.



   Fig. 3 is a perspective view showing the bed completely folded up, part of the frame being broken to better show the relative position of the elements.



   Fig. 4 is a view of a niche suitable for receiving the folded frame of the bed according to 1-'invention.



   According to the drawing, the folding bed has a wooden frame a mounted on ball castors or other b to be able to be slipped and removed from a suitable reduction. The wooden frame a is preferably of the shape shown, and its overall dimensions can be seen to be reduced. Thus, the total length of the folded frame is 50 cm. approximately while its width varies according to the desired width of the bed. Likewise, the total height of the folded device is approximately 75 cm. Thanks to this, as in the question of storing a folding bed, it is above all its depth and height that are important, it can be seen that the device according to the invention can be stored in a very small space. . Fig. 4 shows a suitable form of a niche which can house the folding bed according to the invention.

   As can be seen, the side walls c of the niche are fitted with casters cl intended to come into contact with the walls of the frame a and to facilitate its introduction into the niche, while the front edge of the base c2 of the niche carries c3 rollers for the same purpose. Doors d are used to close the niche and when they are closed the bed is completely hidden. A suitable niche is formed, for example, by the middle part of a sideboard which has in

 <Desc / Clms Page number 4>

 besides for example three drawers and two cupboards. The middle part of the sideboard, which does not have to be very large to accommodate the folding bed according to the invention, can be provided with hinged doors, so that when the frame and the folded frame of the bed are introduced therein, these doors can be closed.

   The furniture will then have the appearance of an ordinary sideboard, since no part of the wooden frame or the bed frame can be seen. Likewise, the folding bed can be combined with a wardrobe, chest of drawers, etc. It can also be enclosed in any suitable niche, for example in a kind of carpet or wood chest, or even in the lower part of a chest of drawers. It can also be introduced into a niche built in a wall, or be used as a piece of furniture in boats, railroad cars, trailers etc.



   The bed frame has rear side members made of iron angles hinged about in the middle on pivots! carried by f1 brackets attached to the sides of the wooden frame a. The front ends of these side members e are articulated in el at one of the ends of the intermediate members ± constituting the middle part of the frame and whose front ends are articulated in a similar manner in gl at one of the ends of the frames front side h.

   All side chords are suitably made of iron angles for strength and lightness. Each of the intermediate members g is provided with an elongated buttonhole g2 in which an ankle j can slide carried by an arm j1 bent forward and articulated at its lower end., At j2, to a section angle 15 fixed

 <Desc / Clms Page number 5>

 permanently at the corners of the frame. The upper end of this arm j1 exceeds the intermediate members g and carries an ankle j4, housed in an elongated buttonhole k at one end of a bar k1, the front end of which is articulated in k2 at an appropriate point one of the front frames h.



   Cross members h1 and e2 forming the foot and the head of the bed are articulated respectively at h2 and e3 to the front and rear members of the bed frame. The side supports of these sleepers are curved, as shown in the drawing, and tension springs h3 and e4 are stretched between fixed or other pins carried by the side members h and e and the sleepers h1 and e2, respectively.



  These tension springs are arranged in such a way that, when the sleepers h1 and e2 are lowered or raised, they are placed on either side of the joints and thus also serve well to keep the sleepers raised or lowered. .



   Two pairs of legs 1 and 11 are articulated on the underside of the front side members h, one designated by 1 near the free end of the front members h, the other designated by 11 near the joint. gl between the front chords h and the intermediate chords g.



  The two feet of each pair are joined at a point appropriate to their height by spacers 12., these feet can be made of flat irons, the ends of which are bent inwards, to form support soles. as clearly shown in Fig.l.



   The cross members hl and e2 can be folded over the bed frame to hold the cross member in place.

 <Desc / Clms Page number 6>

 sin m, the pillows ml and any other bedding, and form a support for the bolster and the pillows, while the feet 1 and 11 can be folded under the frame of the bed, inside the side members. In addition, a stiffening bar n is disposed under the frame; it is U-folded down to avoid hindering the person lying on the bed, and can also pivot between the front side members.



   A wire bed spring c is attached to the bed frame, which is also provided with the usual bedding. When the bed frame is folded up, there remains between the front and rear parts which are placed more or less vertically, sufficient space to contain bedding, blankets, pillows, bolsters etc., as can be seen of course. Fig. 3.



   When the bed is unfolded, the side frames are horizontal and substantially in line with one another, and the pivoting arms are vertical. The two pairs of feet are inclined in opposite directions as seen in Fig. 2, and together with the bar k1 connecting the upper end of the swivel arm j1 to the front members h, form an excellent support for the front end of the bed.



   To fold the bed frame, first fold the cross members h1 and e2 at the foot and head, and then lift the front end of the bed frame. Lifting this front part of the bed allows the side members to pivot upward, with the buttonholes and bar ends sliding over the pegs. Continuing upward movement and backward pressure on the end

 <Desc / Clms Page number 7>

 front of the bed frame, as shown by the arrows at the top left of Fig. 2, the intermediate side members constituting the middle part of the bed are moved back, because the articulated arm pivots backwards, as shown in FIG. 2 and the rear members are also rotated around their pivots.

   The pressure is continued until the middle members sit roughly horizontally at the bottom of the wooden frame a and the front and rear members rise roughly vertically, as shown in Fig. . 3.



  The entire frame of the bed is then placed in the space limited by the wooden frame, which can thus be slid on its casters into the niche intended to receive it.



   It can therefore be seen that the folding operation of the bed frame can easily be carried out in a single movement.



   The front wall of the frame a may be indented, as shown in figs. 1 to 3, to allow passage to the middle part of the bed and to facilitate the folding and unfolding of the frame.



   The unfolding operation is the reverse of the folding operation. When the frame is folded up, as shown in Fig. 3, the upper end of the foot of the bed is lifted slightly and pulled forward. By lifting this part of the bed, its lower part is allowed to pass through the front wall of the frame, and a forward pull straightens the bed frame. The 1 feet fall and allow the 11 feet to fall as well. As this part of the bed is moved forward and down, it is seen that the feet 11 will rest on the floor before the feet 1 reach it.

   When 11 feet are resting on the floor,

 <Desc / Clms Page number 8>

 however, the bed frame is not fully open and you must continue to pull on the end of the bed to fully raise the frame and rotate it completely around the legs 11. The frame takes up then the position shown in FIG. 1, and, when the crosses h1 and e2 of the foot and the head have been raised, the bed is ready for use.



   One could conceive of numerous modifications of the embodiment of the invention which has just been described, but these modifications can be carried out without departing from the scope of the invention; thus for example, the two pairs of legs can be connected by hinged bars so that when the front legs 11 are raised or lowered, the other pair of legs is automatically raised or lowered as well.



   Among the many advantages of this invention are the following: first, when the bed is completely prepared, with the bedding, bolster and pillows, it can be folded into three parts and reopened without touching the bed. bedding. Secondly, thanks to the castors of the frame, it is simple and easy to move the assembly to give it any desired position and to cross corridors or other passages since, according to the invention, the bed constitutes a complete part and does not form an integral part of any piece of furniture. Third, the bed frame can have any desired width without in any way increasing the depth of the folded device.



  The depth of the niche is therefore fixed, and it is understood that the bed can be stored in a space of small dimensions.



  Another characteristic of the invention is the absence of any spare part liable to get lost, as well as.

 <Desc / Clms Page number 9>

 the absence of any ... anger to break or lose any part of the device ..


    

Claims (1)

-:- R E V E N D I C A T I O N S -:- 1. Lit pliant ou meuble analogue du type indiquer ca- ractérisé en ce que la partie médiane est disposée de façon à descendre dans un cadre lorsqu'on replie le lit. -: - R E V E N D I C A T I O N S -: - 1. Folding bed or similar piece of furniture of the type indicated, characterized in that the middle part is arranged so as to descend into a frame when the bed is folded up. 2. Lit pliant ou meuble analogue suivant la revendica- tion 1, caractérisé en ce que ses parties sont disposées de façon à pouvoir être dépliées en un seul mouvement pour pren- dre la position de service, en substance comme c'est décrit ci-dessus. 2. Folding bed or similar piece of furniture according to claim 1, characterized in that its parts are arranged so as to be able to be unfolded in a single movement to assume the service position, in substance as described above. above. 3. Lit pliant ou meuble analogue suivant la reven- dication 1 ou 2, caractérisé en ce que l'une de ses parties extrêmes est articulée au cadre ou à un support solidaire de celui-ci,, en un point intermédiaire de sa longueur. 3. Folding bed or similar piece of furniture according to claim 1 or 2, characterized in that one of its end parts is articulated to the frame or to a support integral with the latter, at an intermediate point of its length. 4. Lit pliant ou meuble analogue suivant l'une des revendications 1 à 3, caractérisé en ce que lapartie média- ne est supportée non seulement entre les deux parties extrê- mes, mais aussi de chaque c8té par un bras articulé à une extrémité au cadre et présentant une cheville engagée dans une boutonnière d'une membrure latérale de la partie médiane. 4. Folding bed or similar piece of furniture according to one of claims 1 to 3, characterized in that the middle part is supported not only between the two end parts, but also on each side by an articulated arm at one end at the end. frame and having an ankle engaged in a buttonhole of a side member of the middle part. 5. Lit pliant ou meuble analogue suivant la revendi- cation 4, caractérisé en ce que les bras servant à supporter la partie médiane s'étendent au-dessus de celle-ci et sont reliés, à leurs extrémités supérieures, à la partie avant ou arrière au moyen de tirants, en substance comme c'est décrit ci-dessus. 5. Folding bed or similar piece of furniture according to claim 4, characterized in that the arms serving to support the middle part extend above the latter and are connected, at their upper ends, to the front part or rear by means of tie rods, in substance as described above. 6. Lit pliant ou meuble analogue suivant l'une ou l'autre des revendications 1 à 5, caractérisé en ce que la <Desc/Clms Page number 10> partie avant ou arrière du lit est supportée par deux paires de pieds, en substance comme c'est décrit ci-dessus. 6. Folding bed or similar piece of furniture according to one or the other of claims 1 to 5, characterized in that the <Desc / Clms Page number 10> front or rear part of the bed is supported by two pairs of legs, in substance as described above. 7. Lit pliant ou meuble analogue suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes.. caractérisé en ce que le cadre est muni de roulettes, en substance comme c'est décrit ci-dessus* 8. Lit pliant ou meuble analogue perfectionnée dont les éléments sont construits, disposés, et susceptibles de fonctionner en substance comme c'est décrit ci-dessus avec référence au dessin annexé. 7. Folding bed or similar piece of furniture according to one or the other of the preceding claims .. characterized in that the frame is provided with casters, in substance as described above * 8. An improved folding bed or similar piece of furniture, the elements of which are constructed, arranged, and capable of functioning in substance as described above with reference to the accompanying drawing.
BE379573D 1930-05-20 1931-05-05 BE379573A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB15472/30A GB342233A (en) 1930-05-20 1930-05-20 Improvements in and relating to collapsible beds and the like

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE379573A true BE379573A (en) 1931-12-31

Family

ID=10059729

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE379573D BE379573A (en) 1930-05-20 1931-05-05

Country Status (4)

Country Link
US (1) US1862463A (en)
BE (1) BE379573A (en)
DE (1) DE574106C (en)
GB (1) GB342233A (en)

Families Citing this family (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2891255A (en) * 1956-04-25 1959-06-23 James R Simmons Sofa-bunk bed
FR2902622A1 (en) * 2006-06-27 2007-12-28 Fabienne Lamouroux TRANSFORMABLE BED IN TABLE OR SOFA
FR2966708B1 (en) * 2010-11-03 2012-12-14 Medicatlantic Sa BED MOUNTING METHOD
US10989240B2 (en) 2018-07-31 2021-04-27 Larry Self Bed frame designed for quick assembly

Also Published As

Publication number Publication date
US1862463A (en) 1932-06-07
GB342233A (en) 1931-01-29
DE574106C (en) 1933-04-08

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE379573A (en)
FR2485354A1 (en) CABINET TRANSFORMABLE IN SLEEVE
BE340972A (en)
BE682076A (en)
BE569197A (en)
FR2497449A1 (en) TRANSFORMABLE BED SOFA
BE431516A (en)
BE524247A (en)
BE457283A (en)
BE421243A (en)
BE623934A (en)
FR2690061A1 (en) Bed settee transformed by bed folded in drawer - has removable back and drawer containing mattress and raised to height of seat by rods pivoting on base of drawer
CH338937A (en) Sofa convertible into bed
BE393068A (en)
BE623808A (en)
BE533784A (en)
CH358206A (en) Sofa
FR2591457A1 (en) Convertible sofa of the bench (seat) type
BE547290A (en)
BE534285A (en)
BE408161A (en)
FR2575377A1 (en) Sofa-bed
CH373874A (en) Sofa bed
CH243561A (en) Sofa convertible into bed.
CH170398A (en) Sofa convertible into bed.