BE379380A - - Google Patents

Info

Publication number
BE379380A
BE379380A BE379380DA BE379380A BE 379380 A BE379380 A BE 379380A BE 379380D A BE379380D A BE 379380DA BE 379380 A BE379380 A BE 379380A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pump
lubricant
orifice
spring
piston
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE379380A publication Critical patent/BE379380A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16NLUBRICATING
    • F16N7/00Arrangements for supplying oil or unspecified lubricant from a stationary reservoir or the equivalent in or on the machine or member to be lubricated
    • F16N7/02Arrangements for supplying oil or unspecified lubricant from a stationary reservoir or the equivalent in or on the machine or member to be lubricated with gravity feed or drip lubrication
    • F16N7/04Arrangements for supplying oil or unspecified lubricant from a stationary reservoir or the equivalent in or on the machine or member to be lubricated with gravity feed or drip lubrication with oil flow promoted by vibration

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Details Of Reciprocating Pumps (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " PERFECTIONNEMENTS AUX APPAREILS DE LUBRIFICATION " 
L'invention est relative aux appareils de lubrification sous pression destinés à effectuer la lubrification simultanée de tous les paliers d'une machine ou d'un groupe de machines, ces appareils pouvant également être appliqués ou installés sur les   véhicules   automoteurs pour effectuer la lubrification simultanée de tous les paliers et organes du châssis. 



   L'invention a principalement pour objet un appareil de lubrification sous pression comprenant une pompe et des dis- positifs places sur les divers paliers et organes à lubrifier et qui coopéreront pour limiter le volume de lubrifiant amené 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
 EMI2.1 
 à chacun des dits lJalier8p maintiendront une pression sur le lubrifiant   pendant   une: certaine période de temps four les raisons indiquées   ci-après,   feront ensuite en principe cesser 
 EMI2.2 
 complètement la pression GerC8e sur le lubrifiant, et coupe- ront alors complètement l'arrivée de lubrifiant aux paliers sous   l'influence   de vibrations et   de   chocs, tels que ceux auxquels sont soumis les véhicules automateurs pendant leur marche. 



   D'autres particularités et avantages de l'invention res- 
 EMI2.3 
 sortiront de la description donnée ci-après. L'invontion est   représentée dans le dessin annexé, dans lequel La Fig. 1 est une vue de côté d'un réservoir à buile et   d'une pompe reliée à celui-ci, suivant l'invention. 



    La Fig. 2 en est une vue en coupe partielle faite suivant le plan vertical de l'axe longitud.inal de la pompe et montrant   
 EMI2.4 
 le piston et le tiroir de la pompe dans leurs 11ositions nor-   males.   
 EMI2.5 
 



  La Fig. 3 est une vue analogue à la fige à, Tùontranl le piston de la pompe aans sa iJosition àe rappel et le tiroir à la limite extérieure de son mouvement. 



  La Fig. 4 est une vue en oou du réservoir à huile ot de l'extrémité inférieure ou formant enveloppe du tiroir de la pompe. 
 EMI2.6 
 



  La Fig. 5 est une vue en coupe partielle montrant les ya- liers à lubrifier, les dispositifs de contrôle de l'8Coule ment au lubrifiant, montés sur ces paliers, et la tuyauterie reliant les aita dispositifS à l'orifice de refoulement de 
 EMI2.7 
 la pompe. taillée tae suivant La Fie. 6 est une vue en coupe d6taillée faite suivant le plan inâi.9.uê la' la lie en xaits mixes 6-6 de la i5, mais à une échelle plus grande. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La Fig. 7 est une vue perspective de la soupape de retenue contrôlant l'orifice de refoulement de la pompe. 



   La Fig. 8 est une vue perspective, partie en coupe, d'un manchon s'engageant avec la tige de piston de la pompe et le ressort pour actionner le piston de la pompe. 



   La Fig. 9 est une vue   perspective,   partie en coupe, du tiroir de la pompe. 



   Le dit appareil comprend un réservoir à huile 10 pourvu d'un chapeau de fermeture approprié 11 et présentant dans son fond une grande ouverture dans laquelle est disposé un tamis en fil métallique 12. La dite ouverture rolie le réservoir à la. chambre réceptrice d'huile 13 de l'enveloppe de tiroir 14 de la pompe. 



   Le corps de pompe 15 est convenablement fixé à une extrémité de l'enveloppe de tiroir 14 et contient le piston 16 de la pompe, piston qui est librement attaché à une ex- trémité d'une tige de piston 17 s'étendant centralement à travers une enveloppe tubulaire à ressort 18 qui reçoit té- lescopiquement le corps de pompe 15 et est fixée à celui-ci par emmanchements à baïonnette. 



   La partie d'extrémité extérieure du corps de pompe 15 a extérieurement un diamètre réduit et entre,à la façon d'un tube de télescope, dans un manchon 19 présentant à son extré- mité intérieure une collerette annulaire 20, sur laquelle porte une extrémité d'un ressort de compression 21, l'autre extrémité de ce ressort étant en engagement avec une tête 
22 située à l'extrémité extérieure de l'enveloppe tubulaire 
18. 



   L'extrémité extérieure du manchon 19 présente une col- lerette annulaire 23 s'étendant intérieurement et s'engageant avecun collier 24 port. par la tige de piston   17.   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Dans le cas représenté, le réservoir à huile 10 et l'en- veloppe de tiroir 14 sont montrés comme étant fixes au tablier 25 d'une automobile, et l'enveloppe tubulaire 18 est   repré-   sentée comme étant supportée en partie par une console 26. 



   L'enveloppe de tiroir 14 présente un alésage 27 qui est axialement en alignement avec l'alésage du corps de pompe 15 et a un diamètre plus grand que ce dernier. 



   Dans le dit alésage 27 va et vient un tiroir tubulaire 28, dont la partie d'extrémité intérieure présente le diamètre voulu pour entrer librement dans l'alésage   117, et   dont la. partie d'extrémité extérieure a un diamètre plus faible pour s'adapter étroitement dans l'alésage du corps de pompe 15.- Un épaulement annulaire 29, formé entre les extrémités du ti- roir sert d'arrêt coopérant avec l'extrémité intérieure du corps de pompe 15 pour limiter le mouvement vers l'exté- rieur du dit tiroir, et constitue également un siège pour l'extrémité extérieure du ressort de compression 30 qui sert à maintenir le tiroir 28 normalement à la limite extérieure de son mouvement. 



   Le ressort 30 est beaucoup plus faible que le ressort 21, de sorte qu'il peut être facilement comprimé par ce der- nier, et, à la fin de chaque course de refoulement du piston 16, qui s'engage avec l'extrémité extérieure du tiroir 28, ce dernier est amené à la limite intérieure de son mouvement, comme représenté   fig.   2. 



   Un orifice d'admission 31 relie la chambre à huile 13 à l'alésage 27. Cet ofifice est ouvert lorsque le tiroir 28 est dans la position de la fig. 2. 



   Un second orifice d'admission   relie   l'alésage 27 à la chambre de tiroir qui est cylindrique et est parallèle à   ,1'alésage   27. La dite chambre   33   est fermée, à son extrémité 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 extérieure, par un bouchon fileté 34 et présente, à son autre extrémité, un orifice 35 qui relie la. cha.mbre de tiroir 33 à la chambre à huile 13. 



   Dans la, chambre   33   va, et vient une soupape de retenue tabulaire 36, qui est maintenue en position pour fermer l'ori- fice 35 au moyen d'un léger ressort de compression 57. 



   Dans la soupape 36 est monté un bouchon de filtrage 38 qui permet un très lent écoulement d'huile à travers la dite soupape sous l'influence de la pression. 



   Diamétralement en regard des orifices 31 et 32, mais en retrait par rapport à ceux-ci, sont situés deux orifices 39 et   40,   respectivement; l'orifice 39 est l'orifice de refoule-. ment d'huile de la pompe et est commandé par une soupape de retenue 41, qui est creuse et cylindrique et de plus petit diamètre que l'alésage de la, chambre de soupape de retenue 42 à travers laquelle l'huile passe de l'orifice 39 à la tuyaute- rie 33 qui relie l'enveloppe de soupape au dispositif 44 de contrôle de l'écoulement, ces dispositifs étant placés sur les paliers 45 à lubrifier. 



   La soupape 41 est normalement maintenue en position pour obturer l'orifice 39 au moyen d'un ressort   46. La   corps de cette soupape   présente   des perforations 47. 



   Une cha.mbre de soupape 48,   para.llèle à   l'alésage 27 de l'enveloppe de tiroir 28, est reliée à cette dernière au moyen du dit orifice 40, et est reliée à une extrémité avec la chambre de soupape 42 au moyen d'un orifice 49. 



   La chambre 48 est fermée à son autre extrémité à l'aide d'un bouchon 50. La soupape 51 disposée   daris   la chambre 48 est maintenue en position pour obturer normalement l'orifice 
49 au moyen d'un   léger   ressort 52. 



   Chacun des dispositifs 44 de contrôle de l'écoulement 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 représentés ici, comprend une enveloppe 44 ayant un alésage cylindrique à plusieurs diamètres compenant ; la partie d'ex- trémité extérieure 53, une partie intermédiaire 54 d'alésage plus faible, et une partie ou alésage inférieur 55 qui cons- titue une chambre de soupape pour une soupape de retenue 56, laquelle est maintenue en position pour obuturer la partie de refoulement de l'alésage 54 à l'aide d'un ressort 57. Ce der- nier porte également sur une rondelle en forme de godet 58, enfoncée dans la partie agrandie formant orifice de l'alésage 55.La partie d'extrémité mentionnée en dernier lieu de l'en-   veloppe 44   est filetée pour s'engager avec l'orifice taraudé    du conduit d'amenée d'huile 59 du palier 45. 



  L'extrémité extérieure de l'enveloppe 44 est également   filetée pour s'engager dans un raccord, tel   qu'un   raccord en T 60, aquel est relièe la tuyauterie 43. 



   Dans l'exemple représenté, le bras du raccord 50 dans   lequel l'enveloppe 44 est engagée, présente un second alésage taraudé de plus faible diamètre, dans lquel le manchon fileté 61 est si étroitement engagé qu'il peut être réglé dans toute position désirés dans celui-ci sans qu'il y ait risque qu'il se déplace de cette position sous l'influence de vibrations se déplace de cette position sous ou de chocs. Dans la partie d'extrémité accessible du dit manchon 61 sont ménagés des évidements 62, dans lequel on peut introduire un tournevis pour effectuer le réglade du dit manchon. Ce dernier est pourvu, en un point situé entre ses extrémités d'un tamis 63 pour la filtration.

   Peut aller Un tiroir à piston 64, comportant une tige 65, peut aller et venir dans l'alésage 53 et est maintenu normalement en 30 contact avec le manchon 61 à l'aide d'un léger ressort de compression 66, qui repose sur la soupape de retenue 56 et   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 qui peut être comprime par le ressort   57.   



   Le tiroir à piston 64 présente un diamètre suffisamment plus faible que celui de l'alésage 53 pour permettre le   pas-..   sage d'huile au-delà de ce tiroir à piston, le passage ainsi réserve pour le passage   (l'huile   n'étant de préférence pas su- périeur à environ un cinquième à la moitié de la section de l'espace libre existant autour de la soupape de retenue 56. 



   Le fonctionnement du dispositif qui vient d'être décrit est le suivant 
De l'huile est   refoules   par la pompe sous une pression   élevée,   par exemple sous une pression de 7 à 35 kgs par cen- timètre carré suivant la, force du ressort 17 par rapport à la section du piston 16. Sous ces pressions, l'huile acquière une vitesse élevée. 



   Le ressort 66 peut offrir une résistance ne dépassant pas une pression de 1 kg. par centimètre carré exercée sur le tiroir à piston 64, et la pression exercée par le ressert 57   @   est telle qu'une pression de 1 kg. 750 à 2   kg.100   par   centi...   mètre carré sera seulement nécessaire pour écarter la soupape de retenue 56 de son siège, ces pressions relatives étant   connues   simplement à titre d'exemple et pouvant varier suivant les conditions de fonctionnement. 



   En supposant que l'enveloppe 44 et la tuyauterie 43 soient remplies d'huile, lorsqu'il se produit un refoulement d'huile par la pompe, une entrée brusque d'huile dans l'enveloppe 44 aura pour effet de soumettre alors l'huile contenue dans cette dernière à une pression en principe analogue à celle régnant dans la pompe, de sorte que la soupape de retenue 56 sera, ainsi ouverte. L'entrée brusque d'huila obligera le tiroir à huile à se   déplacer   rapidement pour venir reposer sur l'épau- lement annulaire 67, le passage d'huile à travers l'enve- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 loppe 44 étant alors arrêté.

   Fendant l'intervalle de temps com- pris entre l'application de la 'pression de la pompe et   l'arrêt   de l'écoulant, lorsque le tiroir à piston vient   frayer   contre l'épaulement 67, un volume d'huile mesuré d'une manière assez précise aura passé de l'enveloppe 44 dansle conduit à huile 59, ce volume étant en principe égal à celui s'écoulant par l'espace libre normal compris entre l'épaulement 67 et la face inférieure du tiroir à piston 64, lorsque ce dernier est dans la position représentée fig. 6. 



   La soupape de retenue 56 se ferme   pre.qu'au   même instant   où   le tiroir à piston 64 vient frapper contre l'épaulement 67, de sorte que, lors de la cessation de la pression créés par la pompe, lorsque le tiroir à piston revient  à   la position de la fig.

   6, l'huile contenue dans l'enveloppe 44 et située au-dessus du tiroir à piston au moment où ce dernier reposait sur l'épaulement 67, est obligée de passer au-delà du tiroir à piston pour'venir dans la partie de   l'enveloppe     44   située au-dessous du tiroir à piston, lorsque celui-ci est dans la   ?osition montrée fige Le fonctionnement qui précède a lieu lorsque le palier   45 est dans une condition normale et absorbe librement de l'huile, mais si le palier 45 est très serré et empêche ainsi le libre écoulement de l'huile provement de l'enveloppe 44,   le passage de l'huile à grande vitesse à travers cette dernière ne peut alors avoir lieu, de sorte que le tiroir à piston ne sera pas déplacé pour venir reposer sur l'épaulement 67.

   Ainsi, l'écoulement de l'huile à travers 11 enveloppe ne sera pas interrompu, mais sera lent et continu tant que la   pression exercée par la pompe est maintenue, 'de sorte que l'huile sera chassée dans le palier. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Le fait qu'un ou plusieurs paliers d'un groupe peuvent être serrés au point de déterminer cet écoulement lent et continu d'huile, exige que la pression créée par la pompe soit maintenue pendant un intervalle de temps appréciable, et cette condition, ainsi que d'autres conditions désirables, sont assuréés pa,r la pompe, ainsi qu'il apparaît ci-après dans la description du fonctionnement de la pompe. 



   En réglant le manchon 61, le déplacement du tiroir à pis- ton 64 est allongé ou   raccci,   et ainsi le volume d'huile fourni par l'enveloppe 44 à chaque fonctionnement de la pompe sera,   llroportionnellement   augmenté ou diminué. 



   Afin de bien comprendre le fonctionnement de l'appareil, on doit se rappeler que la pompe peut alimenter simultané- ment un grand nombre de paliers de dimensions très diverses et suivant des conditions différentes en ce qui concernela différence de rotation des arbres tourillonnant dans les dits paliers. La dimension des enveloppes 44 peut ainsi varier, de      façon que certains paliers du groupe reçoivent seulement une ou plusieurs gouttes d'huile, d'autres de dix à vingt gouttes, d'autres encore de trente à quarante gouttes, et ainsi de suite. 
 EMI9.1 
 y'o1Ic?InlllTlllLdN ? DE îJ11 POMPE. 



   Le corps de pompe 15 doit avoir la, dimension voulue de façon à distribuer, à chaque course entière de refoulement de son piston, un volume d'huile beaucoup plus grand que celui amené à tous les paliers du groupe par les enveloppes 44 dans le fonctionnement normal des tiroirs à piston disposées dans les dites enveloppes, Par fonctionnement normal, on entend l'absence de paliers très serrés dans le groupe. 



   En se reportant à la fig. 2, on remarquera que le piston est   'extrémité   de sa course de distribution, que le tiroir 28 est placé de façon que l'orifice 31 soit ouvert et que 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 l'orifice 32 soit   fermé.   et également   que   l'orifice   39   est fermé et que l'orifice 40 est ouvert, 
Lorsque le piston 16 est rappelé par une traction exercée sur la poignée 68, de l'huile provenant de la chambre 13 écoulera d'abord librement, par l'orifice 31, dans l'alésage 27 et le cylindre 15 de la pompe. Le   tiroir 28   suivra le piston et fermera ainsi graduellement l'orifice 31 et aura fermé l'orifice 40 avant que l'orifice 31 soit ferme.

   En prin- cipe au moment où. l'orifice 31 est fermé,   l'orifice     3. est   partiellement ouvert, de sorte que l'écoulement-de l'huile dans l'alésage 27 est momentanément restreint, mais n'est pas interrompu. Toutefois, cet écoulement restreint à travers l'orifice légèrement ouvert 32 est augmenté par l'huile pas- sant de la chambre de soupape dans l'alésage 27 par un ori- fice secondaire 39 reliant la chambre de soupape 33 au dit alésage 27. L'écoulement d'huile à partir de la chambre 33, par les orifices 32 et 69,   déterminera   l'ouverture de la soupape de retenue 36.

   Cette soupape ferme normalement l'ori- fice 32, mais s'écarte suffisamment loin de son siège pour mettre partiellement à découvert le dit orifice 52, àmousure que la course d'aspiration du piston se poursuit, et lorsque la dite soupape 36 a atteint en principe la position   repré-   sentée fig. 3, l'écoulement par l'orfice 69 est interrompu, car l'huile passe maintenant seulement par les orifices 35 et 32. L'orfice de distribution 39 est également graduellement découvert simultanément avec l'orifice mais la soupape de retenue 41 contrôlant l'orifice 39, ne permettra pas à l'huile contenue dans la tuyauterie 43 de-revenir en arrière. 



   L'orifice 40 reste   -fermé  par le tiroir 28 jusqu'à ce 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 que ce dernier approche à nouveau de la position représentée   fig. 2.    



   La course d'aspiration du piston 16 se poursuit après que le tiroir a, atteint la, position montrée fig. 3. 



   Dès que la course d'aspiration du piston 16 cesse, la soupape 36 se ferme. 



   En libérant la poignée 68, le ressort 17 déplacera le pis- ton pour qu'il effectue sa course de distribution, au commen- cement de laquelle la   soupape   41 sera amenée dans la position ouverte, et l'huile s'écoulera ainsi à grande vitesse dans la tuyauterie 43, jusqu'à ce que tous les tiroirs à piston 64 reposent sur les épaulements 67 des enveloppes 44, interrompant ainsi tout autre écoulement à travers la tuyauterie. 



   On supposera qu'au moment de cette interruption   d'écoule.   ment à travers la tuya.uterie 43, le piston 16 a effectué une partie suffisante de sa course de distribution pour être juste on contact avec la   petite   extrémité du tiroir 28. Tout autre mouvement du piston 16 sera déterminé par deux facteurs, l'un étant le bouchon de filtration 38 disposé dans la soupape 36, et l'autre étant un ou plusieurs paliers serrés dans le groupe à alimenter. En l'absence de paliers serrés ou de fuites dans la tuyauterie 43, l'huile en excès devant encore être dis-   tribuée   doit passer, par l'orifice 69 et le bouchon de fil- tration 38, dans la chambre 13.

   On suppose que ceci est le cas et, par conséquent, tout mouveau déplacement du piston 16 s'effectue   très   graduellement et la pression créée par la pompe est maintenue, maintemant également tous les tiroirs à piston 64 sur les épaulements 67   ,jusqu'à   ce que la pression produite par la lampe cesse.   inondant   ce lent mouvement du piston 16, le tiroir se 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 déplace avec celui-ci, mais au moment où le tiroir ouvre partiellement l'orifice 31, le reste de l'huile contenue dans le corps de pompe 15 sera instantanément envoyé dans la cham- bre 13, ce qui déterminera un mouvement rapide du piston 16 jusqu'à la fin de sa course de distribution.

   Presqu'au même instant, lorsque cette cessation de pression se produit, l'orifice 40 est ouvert. la soupape 51 codant l'orifice 49, qui est l'orifice d'échappement pour la tuyauterie 43 est, comme mentionné pré-   cédemment,   maintenue sur son siège par un très léger ressort 
52, qui permet à la soupape 51 de s'ouvrir sous l'influence d'une pression d'environ 140 à 350 grammes par centimètre carré, ce qui est .environ un tiers de la pression exercée par les rssorts 66 sur les tiroirs à piston 64 disposés dans les enveloppes 44. Par conséquent, l'écoulment de la tuyauteire 43 et passant au-delà de la soupape 51, fait cesser en principe complètement la pression régnant dans la tuyauterie et oblige tous les tiroirs à piston à revenir dans la position repré-   sentée fig. 6. 



  Dans le cas où le groupe de paliers comprend un ou plu-   sieurs paliers très serrés,   l'écoulement     d'huila   vers ces    paliers continuera comme décrit précédemment. 



  Si une rupture ou une fuite se produit dans la tuyauterie 43, le piston de la pompe revient évidemment rapidement à sa position normale, et l'opérateur est ainsi averti que les   conditions de fonctionnement ne sont plus normales. 



   Le tiroir 28 présente des perforations   70   qui servent   seulement à favoriser le libre écoulement d'huile à partir du corps de compe 15 et à partir de l'orfice 40 pendant le mouvement final du piston 16 s'effectuant sous l'action d'un   

 <Desc/Clms Page number 13> 

 
Dans presque toutes les conditions d'utilisation de l'ap- pareil, celui-ci est soumis à des vibrations. Dans le cas d'automobiles, l'appareil est soumis à des chocs ainsi qu'à des vibrations, et ces forces ont tendance à vider la tuyaute- rie   43   et les enveloppes 44 de l'huile qui y est contenue. Par conséquent, les ressorts   57   des soupapes de retenue doivent être suffisamment puissants pour empêcher l'ouverture des sou- papes de retenue 56 sous   l'action   des chocs.

   La soupape de retenue 51 sert à empêcher que la pression hydrostatique de l'huile contenue dans le réservoir 10 se transmette à la tuyauterie   43.   



   REVENDICATIONS 
1.Dans un   système   de lubrification   comportant   des son- la es revenant automatiquement à la   position   normale et dis- fosées sur les paliers pour   interrompre     l'aménage   sous pres- sion de lubrifiant à ces derniers, une pompe et une tuyauterie jour amener le   lubrifiant   aux dites soupapes, et des moyens comprenant une   soupape   actionnée par le piston-plongeur de la lampe four faire cesser la pression régnant   dans   la. tuyauterie, afin de permettre la remise en position normale automatique des dites souples avant que 1piston-plongeur de la. pompe ait termina sa course de distribution.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "IMPROVEMENTS TO LUBRICATION EQUIPMENT"
The invention relates to pressure lubrication devices intended to perform the simultaneous lubrication of all the bearings of a machine or of a group of machines, these devices also being able to be applied or installed on self-propelled vehicles to perform the simultaneous lubrication. of all the bearings and components of the chassis.



   The main object of the invention is a pressurized lubrication apparatus comprising a pump and devices placed on the various bearings and members to be lubricated and which will cooperate to limit the volume of lubricant supplied.

 <Desc / Clms Page number 2>

 
 EMI2.1
 to each of the said lJalier8p will maintain pressure on the lubricant for a certain period of time for the reasons indicated below, then in principle stop
 EMI2.2
 the GerC8e pressure on the lubricant completely, and will then completely cut off the arrival of lubricant to the bearings under the influence of vibrations and shocks, such as those to which motor vehicles are subjected during their operation.



   Other features and advantages of the invention remain
 EMI2.3
 will emerge from the description given below. The invontion is shown in the accompanying drawing, in which FIG. 1 is a side view of a buile tank and of a pump connected thereto, according to the invention.



    Fig. 2 is a partial sectional view taken along the vertical plane of the longitudinal axis of the pump and showing
 EMI2.4
 the pump piston and spool in their normal 11 positions.
 EMI2.5
 



  Fig. 3 is a view similar to the fig, Tùontranl the piston of the pump aans its iJosition àe recall and the spool at the outer limit of its movement.



  Fig. 4 is a view in or out of the oil tank ot the lower end or forming the casing of the pump spool.
 EMI2.6
 



  Fig. 5 is a partial sectional view showing the yokes to be lubricated, the lubricant flow control devices mounted on these bearings, and the piping connecting the aita devices to the discharge port of the lubricant.
 EMI2.7
 the pump. cut tae following La Fie. 6 is a detailed sectional view taken according to the plan inâi.9.uê la 'le lie in mixed xaits 6-6 of the i5, but on a larger scale.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   Fig. 7 is a perspective view of the check valve controlling the discharge port of the pump.



   Fig. 8 is a perspective view, partly in section, of a sleeve engaging with the pump piston rod and the spring for actuating the pump piston.



   Fig. 9 is a perspective view, partly in section, of the pump spool.



   Said apparatus comprises an oil reservoir 10 provided with a suitable closing cap 11 and having in its bottom a large opening in which is disposed a wire screen 12. Said opening role the reservoir at the. oil receiving chamber 13 of the spool casing 14 of the pump.



   The pump body 15 is suitably attached to one end of the spool housing 14 and contains the pump piston 16, which piston is loosely attached to one end of a piston rod 17 extending centrally across. a spring-loaded tubular casing 18 which telescopically receives the pump body 15 and is attached thereto by bayonet fittings.



   The outer end part of the pump body 15 has a reduced diameter on the outside and enters, like a telescope tube, into a sleeve 19 having at its inner end an annular flange 20, on which one end bears. of a compression spring 21, the other end of this spring being in engagement with a head
22 located at the outer end of the tubular casing
18.



   The outer end of the sleeve 19 has an annular collar 23 extending inwardly and engaging with a collar 24 port. by the piston rod 17.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   In the case shown, the oil reservoir 10 and the drawer shell 14 are shown to be fixed to the apron 25 of an automobile, and the tubular shell 18 is shown to be supported in part by a bracket. 26.



   The spool housing 14 has a bore 27 which is axially aligned with the bore of the pump body 15 and has a larger diameter than the latter.



   In said bore 27 comes and goes a tubular slide 28, the inner end portion of which has the desired diameter to freely enter the bore 117, and of which. outer end portion has a smaller diameter to fit tightly into the bore of the pump body 15. An annular shoulder 29 formed between the ends of the spool serves as a stopper cooperating with the inner end of the spool. pump body 15 to limit outward movement of said spool, and also provides a seat for the outer end of compression spring 30 which serves to maintain spool 28 normally at the outer limit of its movement.



   The spring 30 is much weaker than the spring 21, so that it can be easily compressed by the latter, and, at the end of each discharge stroke of the piston 16, which engages with the outer end of the drawer 28, the latter is brought to the inner limit of its movement, as shown in FIG. 2.



   An inlet port 31 connects the oil chamber 13 to the bore 27. This ofifice is open when the spool 28 is in the position of FIG. 2.



   A second inlet port connects the bore 27 to the spool chamber which is cylindrical and is parallel to the bore 27. Said chamber 33 is closed at its end.

 <Desc / Clms Page number 5>

 exterior, by a threaded plug 34 and has, at its other end, an orifice 35 which connects the. drawer chamber 33 to the oil chamber 13.



   Into the chamber 33 comes and goes a tabular check valve 36, which is held in position to close the port 35 by means of a slight compression spring 57.



   In the valve 36 is mounted a filter plug 38 which allows a very slow flow of oil through said valve under the influence of pressure.



   Diametrically facing the orifices 31 and 32, but set back relative to them, are located two orifices 39 and 40, respectively; orifice 39 is the discharge orifice. of the oil pump and is controlled by a check valve 41, which is hollow and cylindrical and of smaller diameter than the bore of the check valve chamber 42 through which the oil passes from the pump. orifice 39 to the pipe 33 which connects the valve casing to the flow control device 44, these devices being placed on the bearings 45 to be lubricated.



   The valve 41 is normally held in position to close the orifice 39 by means of a spring 46. The body of this valve has perforations 47.



   A valve chamber 48, corresponding to the bore 27 of the spool housing 28, is connected to the latter by means of said port 40, and is connected at one end with the valve chamber 42 by means of an orifice 49.



   The chamber 48 is closed at its other end with a plug 50. The valve 51 disposed in the chamber 48 is held in position to normally close the orifice.
49 by means of a light spring 52.



   Each of the flow control devices 44

 <Desc / Clms Page number 6>

 shown here, comprises a casing 44 having a cylindrical bore of several diameters comprising; the outer end portion 53, an intermediate portion 54 of smaller bore, and a lower portion or bore 55 which constitutes a valve chamber for a check valve 56, which is held in position to plug the valve. discharge part of the bore 54 by means of a spring 57. The latter also bears on a cup-shaped washer 58, pressed into the enlarged part forming the orifice of the bore 55. The last mentioned end of the casing 44 is threaded to engage with the threaded hole of the oil supply duct 59 of the bearing 45.



  The outer end of the casing 44 is also threaded to engage a fitting, such as a T-fitting 60, to which the piping 43 is connected.



   In the example shown, the arm of the connector 50 in which the casing 44 is engaged, has a second threaded bore of smaller diameter, in which the threaded sleeve 61 is so tightly engaged that it can be adjusted to any desired position. in it without there being any risk that it moves from this position under the influence of vibrations moves from this position under or shocks. In the accessible end portion of said sleeve 61, recesses 62 are formed, into which a screwdriver can be inserted in order to adjust said sleeve. The latter is provided, at a point between its ends, with a screen 63 for filtration.

   Can Go A piston spool 64, having a rod 65, can move back and forth in the bore 53 and is normally kept in contact with the sleeve 61 by means of a slight compression spring 66, which rests on the shaft. check valve 56 and

 <Desc / Clms Page number 7>

 which can be compressed by the spring 57.



   The piston slide 64 has a diameter sufficiently smaller than that of the bore 53 to allow the passage of oil beyond this piston slide, the passage thus reserved for the passage (oil no. preferably being no greater than about one-fifth to one-half of the cross section of the free space existing around the check valve 56.



   The operation of the device which has just been described is as follows
Oil is delivered by the pump under high pressure, for example under a pressure of 7 to 35 kgs per square centimeter depending on the force of the spring 17 relative to the section of the piston 16. Under these pressures, the The oil acquires a high speed.



   The spring 66 can offer a resistance not exceeding a pressure of 1 kg. per square centimeter exerted on the piston slide 64, and the pressure exerted by the spring 57 @ is such as a pressure of 1 kg. 750 to 2 kg. 100 per centi ... square meter will only be necessary to move the check valve 56 away from its seat, these relative pressures being known simply by way of example and being able to vary according to the operating conditions.



   Assuming that the casing 44 and the piping 43 are filled with oil, when an oil discharge from the pump occurs, a sudden entry of oil into the casing 44 will then have the effect of subjecting the pump. oil contained in the latter at a pressure similar in principle to that prevailing in the pump, so that the check valve 56 will thus be opened. The sudden entry of oil will force the oil drawer to move quickly to come to rest on the annular shoulder 67, the passage of oil through the casing.

 <Desc / Clms Page number 8>

 loppe 44 then being stopped.

   During the time interval between the application of the pump pressure and the stopping of the flow, when the piston spool comes into contact with the shoulder 67, a measured volume of oil of a fairly precise manner will have passed from the casing 44 into the oil pipe 59, this volume being in principle equal to that flowing through the normal free space between the shoulder 67 and the underside of the piston slide 64, when the latter is in the position shown in fig. 6.



   The check valve 56 closes just as the piston spool 64 strikes against the shoulder 67, so that when the pressure created by the pump ceases when the piston spool returns in the position of FIG.

   6, the oil contained in the casing 44 and located above the piston slide when the latter rested on the shoulder 67, is forced to pass beyond the piston slide to come into the part of the casing 44 located below the piston slide, when the latter is in the position shown freezes The foregoing operation takes place when the bearing 45 is in a normal condition and freely absorbs oil, but if the bearing 45 is very tight and thus prevents the free flow of oil from the casing 44, the passage of the oil at high speed through the latter can then not take place, so that the piston slide will not be not moved to come to rest on the shoulder 67.

   Thus, the flow of oil through the casing will not be interrupted, but will be slow and continuous as long as the pressure exerted by the pump is maintained, so that the oil will be forced into the bearing.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   The fact that one or more bearings in a group can be so tight as to determine this slow and continuous flow of oil, requires that the pressure created by the pump be maintained for an appreciable interval of time, and this condition, thus that other desirable conditions are ensured by the pump, as will appear below in the description of the operation of the pump.



   By adjusting the sleeve 61, the movement of the piston slide 64 is lengthened or reduced, and thus the volume of oil supplied by the jacket 44 with each operation of the pump will be proportionally increased or decreased.



   In order to fully understand the operation of the apparatus, it must be remembered that the pump can simultaneously supply a large number of bearings of very different dimensions and under different conditions with regard to the difference in rotation of the journal shafts in the said bearings. The size of the envelopes 44 can thus vary, so that certain bearings of the group receive only one or more drops of oil, others from ten to twenty drops, still others from thirty to forty drops, and so on.
 EMI9.1
 y'o1Ic? InlllTlllLdN? FROM îJ11 PUMP.



   The pump body 15 must have the desired dimension so as to distribute, at each entire delivery stroke of its piston, a volume of oil much greater than that supplied to all the bearings of the group by the casings 44 in the operation. normal piston spools arranged in said envelopes. By normal operation is meant the absence of very tight bearings in the group.



   Referring to fig. 2, it will be noted that the piston is at the end of its distribution stroke, that the spool 28 is placed so that the orifice 31 is open and that

 <Desc / Clms Page number 10>

 port 32 is closed. and also that the orifice 39 is closed and that the orifice 40 is open,
When the piston 16 is returned by a pull exerted on the handle 68, oil from the chamber 13 will first flow freely, through the orifice 31, into the bore 27 and the cylinder 15 of the pump. The spool 28 will follow the piston and thus gradually close the port 31 and will have closed the port 40 before the port 31 is closed.

   In principle at the time. orifice 31 is closed, orifice 3 is partially open, so that the flow of oil into bore 27 is momentarily restricted, but is not interrupted. However, this restricted flow through the slightly open orifice 32 is increased by oil passing from the valve chamber into the bore 27 through a secondary orifice 39 connecting the valve chamber 33 to said bore 27. The flow of oil from chamber 33, through ports 32 and 69, will determine the opening of check valve 36.

   This valve normally closes port 32, but moves far enough away from its seat to partially expose said port 52, so that the suction stroke of the piston continues, and when said valve 36 has reached. in principle, the position shown in fig. 3, the flow through the orifice 69 is interrupted, as the oil now passes only through the orifices 35 and 32. The distribution orifice 39 is also gradually discovered simultaneously with the orifice but the check valve 41 controlling the flow. 'orifice 39, will not allow the oil contained in the piping 43 to flow back.



   The orifice 40 remains closed by the drawer 28 until

 <Desc / Clms Page number 11>

 that the latter approaches again the position shown in fig. 2.



   The suction stroke of the piston 16 continues after the spool has reached the position shown in fig. 3.



   As soon as the suction stroke of piston 16 ceases, valve 36 closes.



   By releasing the handle 68, the spring 17 will move the piston so that it performs its dispensing stroke, at the beginning of which the valve 41 will be brought into the open position, and the oil will thus flow out to a large extent. speed through the piping 43, until all of the piston spools 64 rest on the shoulders 67 of the casings 44, thereby interrupting all further flow through the piping.



   It will be assumed that at the time of this flow interruption. ment through the tuya.uterie 43, the piston 16 has performed a sufficient part of its distribution stroke to be just contact with the small end of the spool 28. Any further movement of the piston 16 will be determined by two factors, one being the filter plug 38 disposed in the valve 36, and the other being one or more tight bearings in the group to be fed. In the absence of tight bearings or leaks in the piping 43, the excess oil still to be dispensed must pass, through port 69 and filter plug 38, into chamber 13.

   It is assumed that this is the case and, therefore, any further movement of the piston 16 takes place very gradually and the pressure created by the pump is maintained, also maintaining all the piston slides 64 on the shoulders 67, until that the pressure produced by the lamp ceases. flooding this slow movement of piston 16, the slide

 <Desc / Clms Page number 12>

 moves with it, but when the spool partially opens the orifice 31, the rest of the oil contained in the pump body 15 will instantly be sent into the chamber 13, which will determine a rapid movement of the piston. 16 until the end of its distribution run.

   At almost the same instant, when this pressure release occurs, port 40 is opened. the valve 51 encoding the orifice 49, which is the exhaust orifice for the piping 43 is, as mentioned previously, held on its seat by a very light spring
52, which allows the valve 51 to open under the influence of a pressure of about 140 to 350 grams per square centimeter, which is about a third of the pressure exerted by the springs 66 on the drawers. piston 64 arranged in the casings 44. Consequently, the flow of the pipe 43 and passing beyond the valve 51, in principle completely ceases the pressure in the pipe and forces all the piston spools to return to the valve. position shown in fig. 6.



  In the event that the bearing group includes one or more very tight bearings, the flow of oil to these bearings will continue as previously described.



  If a rupture or a leak occurs in the piping 43, the pump piston obviously quickly returns to its normal position, and the operator is thus warned that the operating conditions are no longer normal.



   The spool 28 has perforations 70 which serve only to promote the free flow of oil from the compe body 15 and from the orice 40 during the final movement of the piston 16 taking place under the action of a

 <Desc / Clms Page number 13>

 
Under almost all conditions of use of the device, it is subjected to vibrations. In the case of automobiles, the apparatus is subjected to shocks as well as vibrations, and these forces tend to empty the piping 43 and the casings 44 of the oil contained therein. Therefore, the springs 57 of the check valves must be strong enough to prevent opening of the check valves 56 under the action of impact.

   The check valve 51 serves to prevent the hydrostatic pressure of the oil contained in the reservoir 10 from being transmitted to the piping 43.



   CLAIMS
1.In a lubrication system comprising probes that automatically return to the normal position and dis- posed on the bearings to interrupt the pressurized supply of lubricant to the latter, a pump and a piping to supply the lubricant. to said valves, and means comprising a valve actuated by the plunger of the furnace lamp to stop the pressure prevailing in the. piping, to allow the automatic return to normal position of said flexible before 1piston-plunger. pump has finished its dispensing stroke.


    

Claims (1)

2. Un appareil de lubrification suivant la revendication 1, dans lequel le iston ouplongeur de la pompe est pourvu d'un ressort jour exercer une pression sur le lubrifiant, et dans lequel la pompe a une capacité dépassant le volume total de lubrifiant à envoyer aux paliers à chaque fonctionnement de la pompe, et comprenant un orifice de distribution commande par une soupape de retenue faisant communiquer la pompe avec les soupapes à retour automatique onposition normale, un ori- <Desc/Clms Page number 14> fice de retour commandé par une soupape do retenue assurant la communication entre les dites soupapes et la pompe, 2. A lubricating apparatus according to claim 1, wherein the iston or plunger of the pump is provided with a spring to exert pressure on the lubricant, and wherein the pump has a capacity exceeding the total volume of lubricant to be sent to the lubricant. bearings at each operation of the pump, and comprising a distribution orifice controlled by a check valve communicating the pump with the automatic return valves in normal position, an ori- <Desc / Clms Page number 14> return valve controlled by a check valve ensuring communication between said valves and the pump, un réser- voir à lubrifiant relié à un orifice d'admission pour la pompe, et un tiroir destiné à maintenir le dit orifice de retour et l'orifice d'admission fermas pendant la distribution de lubri- fiant aux dits dispositifs, ut pour ouvrir le dit orifice de re- tour et l'orifice d'admission, afin de faire cesser la pression régnant dans la pompe et la pression régnant dans la, tuyauterie et s'exerçant sur les soupapes à retour automatique en position normale avant que le piston de la pompe ait atteint l'extrémité de sa course s'effectuant sous l'action d'un ressort. a lubricant reservoir connected to an inlet port for the pump, and a slide intended to keep said return port and inlet port closed during the distribution of lubricant to said devices, and to open the said return orifice and the inlet orifice, in order to stop the pressure prevailing in the pump and the pressure prevailing in the piping and acting on the automatic return valves in the normal position before the piston of the pump has reached the end of its stroke effected by the action of a spring. 3. Un appareil de lubrification suivant la revendication 2, présentant un orifice pour permettre un lent passage de lubri- fiant de la pompe au réservoir. 3. A lubricating apparatus according to claim 2, having an orifice to allow a slow passage of lubricant from the pump to the reservoir. 4. Un appareil de lubrification suivant la revendication 2 ou 3, dans lequel des moyens sont prévus pour maintenir une pression dans la tuyauterie pendant une période de temps appré- ciable faisant suite à la distribution initiale de lubrifiant aux points à lubrifier. 4. A lubricating apparatus according to claim 2 or 3, wherein means are provided for maintaining pressure in the piping for an appreciable period of time following the initial delivery of lubricant to the points to be lubricated. 5. Un appareil de lubrification suivant la revendication 2, 3 ou 4,dans lequel le tiroir agit en combinaison avec un second tiroir ou soupape qui agit sous l'action de la pression régnant da,ns la tuyauterie, pour faire cesser la pression, le tiroir étant actionné par le mouvement du piston plongeur de la, pompe. 5. A lubrication apparatus according to claim 2, 3 or 4, wherein the slide acts in combination with a second slide or valve which acts under the action of the pressure prevailing in the piping, to release the pressure, the spool being actuated by the movement of the plunger of the pump. 6. Un appareil de lubrification suivant la revendication 3. ou suivant la revendication 3 avec la revendication 4 ou 5, dans lequel l'orifice assurant le lent passage du lubrifiant est ouvert d'une manière permanente pour la distribution du lubrifiant en excès provenant de la pompe, après fermeture des soupapes à retour automatique en position normale et pendant une partie de la course de refoulement de la pompe, et dans <Desc/Clms Page number 15> lequel le tiroir et la soupape agissant sous l'action de la pression étant destina à faire cesser complètement la pres- sion régnant dans laporpee en un 1 oint donne de la course de refoulement du piston, 6. A lubricating apparatus according to claim 3 or claim 3 with claim 4 or 5, wherein the port providing the slow passage of lubricant is permanently open for the distribution of excess lubricant from. the pump, after closing the automatic return valves to the normal position and during part of the pump delivery stroke, and in <Desc / Clms Page number 15> in which the spool and the valve acting under the action of the pressure being intended to completely stop the pressure prevailing in the pore in an anointed 1 gives the delivery stroke of the piston, préalablement au commencement d'une course d'aspiration de la pompe lors d'un nouveau cycle de fonctionnement de colle-ci. prior to the start of a pump suction stroke during a new glue operating cycle. '7, Un appareil de lubrification suivant une ou plusieurs des revendications précédentes, comprenant un seul conduit commun à toutes les soupapes à retour automatique en position normale et un moyen our capter le lubrifiant dans le dit conduit et empêcher l'écoulement en sens inverse lors de la fermeture des dites soupapes. afin d'empêcher les fuites à partir de celles-ci en même temps que se produit la cessa- tion de lapression de refoulement. 7. A lubrication apparatus according to one or more of the preceding claims, comprising a single conduit common to all return valves to the normal position and means for capturing lubricant in said conduit and preventing reverse flow during operation. of the closing of said valves. in order to prevent leakage from them at the same time as the discharge pressure ceases. 8. Un appareil de lubrification suivant une ou plusieurs des revendications précédentes, comprenant un tiroir maintenu' par un ressort, commandant un orifice de détente et combiné avec le piston de la pompe lotir être actionné par ce dernier pondant sa, course de refoulement, afin d'ouvrir le dit orifice de détente en un point prédéterminé de la course du dit piston. 8. A lubrication apparatus according to one or more of the preceding claims, comprising a slide held 'by a spring, controlling an expansion orifice and combined with the piston of the pump to be actuated by the latter by means of its discharge stroke, in order to to open said expansion orifice at a predetermined point in the stroke of said piston. 9. Un appareil de lubrification suivant la revendication 8, dans lequel le tiroir présente. entre ses extrémités, un passage pour un fluide, ce passage étant destiné il communiquer avec l'orifice de détente en un point situé entre les limites de déplacement du dit tiroir, afin que cet orifice de détente reste ouvert pendant l'intervalle de temps durant lequel le dit passage formé dans 16 tiroir communique avec le dit orifice. 9. A lubricating apparatus according to claim 8, wherein the spool has. between its ends, a passage for a fluid, this passage being intended to communicate with the expansion orifice at a point located between the limits of movement of said slide, so that this expansion orifice remains open during the time interval during which said passage formed in a drawer communicates with said orifice. 10. Un appareil de lubrification suivant la revendication 8 ou 9 dans lequel l'orifice de détente est ménage dans le corps de pompe. et dans lequel l'actionnement du tiroir par <Desc/Clms Page number 16> le piston pendant la course de refoulement de ce dernier est destiné à relier le dit orifice de distribution avec le dit orifice de détente pondant une partie de la. course de refoule- ment du dit piston et avant que ce dernier ait atteint l'ex- trémité de cette course de refoulement, afin de faire cesser la pression régnant dans la pompe et dans la tuyauterie pondant cette partie de la course de refoulement. 10. A lubricating apparatus according to claim 8 or 9 wherein the pressure relief orifice is provided in the pump body. and in which the actuation of the spool by <Desc / Clms Page number 16> the piston during the discharge stroke of the latter is intended to connect said dispensing orifice with said expansion orifice laying part of the. delivery stroke of said piston and before the latter has reached the end of this delivery stroke, in order to stop the pressure prevailing in the pump and in the pipe laying this part of the delivery stroke. 11. Un appareil de lubrification suivant une ou plusieurs des revendications précédentes, dans lequel les soupapes à retour automatique en position normale comprennent chacune une enveloppe pourvue d'un élément obturateur maintenu par un ressort, agissant sous l'effet de la pression d'un fluide et destiné il interrompre l'écoulement à travers la dite enveloppe à la suite de la, distribution hors de cette dernière d'un volume mesuré de lubrifiant, un raccord reliant la dite en- veloppe à la tuyauterie d'amende de lubrifiant, et un manchon fileté engagé dans le dit raccord, réglable axialement par rapport à la dite enveloppe et constituant un arrêt contre lequel le dit élément obturateur est normalement maintenu par le dit ressort, 11. A lubrication apparatus according to one or more of the preceding claims, wherein the valves with automatic return to the normal position each comprise a casing provided with a shutter member held by a spring, acting under the effect of the pressure of a. fluid and intended to interrupt the flow through said casing following the distribution out of the latter of a measured volume of lubricant, a fitting connecting said casing to the lubricant fine pipe, and a threaded sleeve engaged in said connector, adjustable axially with respect to said envelope and constituting a stop against which said shutter element is normally held by said spring, le dit organe réglable déterminant la course active de l'élément obturateur. said adjustable member determining the active stroke of the shutter element. 12. Un appareil de lubrification suivant la revendication 11, dans lequel l'enveloppe comporte une chambre cylindrique ouverte à une extrémité et présente à son autre extrémité un siège de soupape, et dans lequel l'élément obturateur maintenu par un ressort et allant et venant dans la dite chambre est normalement dispose à l'extrémité ouverte de cette dernière, le raccord constituant un chapeau pour la dite extrémité ouverte. 12. A lubricating apparatus according to claim 11, wherein the casing has a cylindrical chamber open at one end and has a valve seat at its other end, and wherein the shutter member spring-retained and reciprocating. in said chamber is normally disposed at the open end of the latter, the connector constituting a cap for said open end. 13. Un appareil de lubrification suivant la revendication 12 comprenant une soupape de retenue commandant un orifice <Desc/Clms Page number 17> de distribution forme à l'autre extrémité de la dite enveloppe, une soupape de retenue coriir-iorid,,tn'. la dite enveloppe, un ressort pour maintenir la. 13. A lubricating apparatus according to claim 12 comprising a check valve controlling an orifice. <Desc / Clms Page number 17> distribution forms at the other end of said envelope, a coriir-iorid check valve ,, tn '. said envelope, a spring to hold the. dite soupape de retenue normalement appliquée sur son siège, une -rondelle à collerette annulaire engagée dans l'extraite de distribution de la dite enveloppe et supportant le dit ressort, le ressort de Bêlement obturateur à mouvement alternatif s'étendant dans un passage aboutissant à une chambre pour le dit ornent obturateur, ce dernier ressort pressant contre la soupape de retenue et étant sensiblement plus faible que le ressort de la soupape de retenue de façon à être comprima par ce dernier. said check valve normally applied to its seat, an annular-flanged washer engaged in the distribution extract of said casing and supporting said spring, the reciprocating shutter bleating spring extending in a passage leading to a chamber for said adorn shutter, the latter spring pressing against the check valve and being substantially weaker than the spring of the check valve so as to be compressed by the latter. 14. Un appareil de lubrification en principe comme décrit en référence au dessin annexa., R E S U M E . L'invention est relative à un systéme de lubrifi- cation comportant des soupapes revenant automatiquement à la position normale et disposes sur les paliers pour interrompre l'aménage sous pression de lubrifiant à ces derniers, une pompe et une tuyauterie pour amener le lubrifiant aux dites soupapes, et des moyens comprenant une soupape actionnée par le piston- plongeur de la pompe pour faire cesser la. pression régnant dans la, tuyauterie, afin de permettre la remise en position normale automatique des dites soupapes avant que le piston-plongeur de la pompe ait termina sa course de distribution. 14. A lubrication apparatus in principle as described with reference to the accompanying drawing., R E S U M E. The invention relates to a lubrication system comprising valves automatically returning to the normal position and arranged on the bearings to interrupt the pressurized supply of lubricant to the latter, a pump and a pipe for supplying the lubricant to said bearings. valves, and means comprising a valve actuated by the plunger of the pump to stop the. pressure in the piping, to allow automatic return to normal position of said valves before the plunger of the pump has completed its distribution stroke.
BE379380D BE379380A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE379380A true BE379380A (en)

Family

ID=49305

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE379380D BE379380A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE379380A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2586014A1 (en) FUEL DISPENSING GUN
BE379380A (en)
EP0066795B1 (en) Fast closing valve for a compressible fluid
EP0449692B1 (en) Modular pump with plural outlets, each supplied by a pump unit
FR2898952A1 (en) CLUTCH ASSISTANCE SYSTEM AND MOTOR VEHICLE HAVING SUCH A SYSTEM
FR2638153A1 (en) DEVICE FOR FILLING A LIQUID RESERVOIR HAVING AN OVERFLOW ORIFICE
FR2607760A1 (en) HYDRAULIC CONTROL DEVICE PARTICULARLY FOR AUTOMATIC SPEED BOX OF MOTOR VEHICLES
FR2465108A2 (en) VALVE DEVICE FOR PRESSURIZED FLUID DISPENSING
EP0628459B1 (en) Hydraulic circuit with an emergency pressure source for motor vehicle rear brake and vehicle equiped therewith
JP2888088B2 (en) Engine oil changer
FR2614855A1 (en) HYDRAULIC BOOSTER, PARTICULARLY FOR AUTOMOBILES
FR2657140A1 (en) FLUID FLOW LIMITER.
FR2694733A3 (en) Interconnection unit for tractor and trailer braking systems - has operating mode of both systems determined by connection or disconnection of trailer and by hand-brake position
BE333557A (en)
CH96913A (en) Lubricator with visible pressure drops.
BE444443A (en)
BE449785A (en)
BE494656A (en)
BE335995A (en)
BE462760A (en)
CH141071A (en) Liquid measuring-dispenser device.
BE375341A (en)
BE549191A (en)
EP3235696A1 (en) Actuating device for a trailer brake
CH330253A (en) Dispenser-doser for centralized liquid distribution system