BE462760A - - Google Patents

Info

Publication number
BE462760A
BE462760A BE462760DA BE462760A BE 462760 A BE462760 A BE 462760A BE 462760D A BE462760D A BE 462760DA BE 462760 A BE462760 A BE 462760A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
ram
cylinder
fluid
jack
piston
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE462760A publication Critical patent/BE462760A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F15FLUID-PRESSURE ACTUATORS; HYDRAULICS OR PNEUMATICS IN GENERAL
    • F15BSYSTEMS ACTING BY MEANS OF FLUIDS IN GENERAL; FLUID-PRESSURE ACTUATORS, e.g. SERVOMOTORS; DETAILS OF FLUID-PRESSURE SYSTEMS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • F15B15/00Fluid-actuated devices for displacing a member from one position to another; Gearing associated therewith
    • F15B15/08Characterised by the construction of the motor unit
    • F15B15/14Characterised by the construction of the motor unit of the straight-cylinder type
    • F15B15/16Characterised by the construction of the motor unit of the straight-cylinder type of the telescopic type
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60PVEHICLES ADAPTED FOR LOAD TRANSPORTATION OR TO TRANSPORT, TO CARRY, OR TO COMPRISE SPECIAL LOADS OR OBJECTS
    • B60P1/00Vehicles predominantly for transporting loads and modified to facilitate loading, consolidating the load, or unloading
    • B60P1/04Vehicles predominantly for transporting loads and modified to facilitate loading, consolidating the load, or unloading with a tipping movement of load-transporting element
    • B60P1/16Vehicles predominantly for transporting loads and modified to facilitate loading, consolidating the load, or unloading with a tipping movement of load-transporting element actuated by fluid-operated mechanisms

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " .Perfectionnements aux crics hydrauliques applicables particulièrement aux mécanismes de 'basculement de bennes de véhicules."   La.présente   invention se rapporte aux cries télésoo- piques', actionnes   hydrauliquement   et plus particulièrement à ceux   employés   dans le mécanisme de basculement pour véhicules routiers à moteur', dans lesquels le cric est assemblé à pivo- tement, par une extrémité, au châssis, et par l'autre extrémité, à une benne montée de manière que l'extension du   crio(sous   la pression d'un fluide hydraulique pompé d'un récipient à basse pression ou réservoir) produit le basculement de la benne, autour   de.,,son,   dispositif de fixation à pivotement sur le châssis. 



  En dehors'de cette première application, l'invention peut être également appliquée aux orics pour trains d'atterrissage rétrac- tiles d'aéronefs ou aux crics destinés à dtautres buts.   ment  uri , Tous les crics de ce genre comprennent essentielle- ment un bélier monté   à     coulis sèment   dans un cylindre hydraulique .ou chambre- de pression, de sorte qu'il peut être soumis   à   l'ac- tion d'un   fluide.hydraulique     à   la pression motrice requise, (extension du   cric)   mais, afin d'empêcher une accumulation de pression excessive ainsi que pour éviter la perte de fluide' moteur'par suite de fuite, on a constaté qu'il est avantageux' de prévoir un agencement par lequel, à la fin de la course de sortie du bélier,

   du fluide moteur en excès peut s'échapper du cylindre hydraulique et retourner au réservoir à basse pression, d'où il était originalement pompé. 



   Pour des crics hydrauliques de ce genre, on a déjà proposé différents arrangements constructifs. Suivant une de ces propositions, l'extrémité intérieure du bélier porte un piston et une soupape d'échappement pouvant être, lorsque le dit piston atteint l'extrémité de sa course de sortie, ouverte automatiquement , de manière à permettre à du fluide en excès, de s'échapper au travers d'un passage conduisant de l'avant du dit piston vers l'espace annulaire formé derrière le dit piston entre le bélier et le cylindre hydraulique. Un orifice de sortie pour   l'échappement   de fluide du dit espace annulaire est prévu   à   l'extrémité extérieure du dit cylindre, et cet orifice de sortie débouche dans un tuyau de retour extérieur.

   Dans le cas d'un cric à télescopage multiple, chaque cylindre hydraulique possède son propre orifice d'échappement et son propre tuyau de   retour;   et les différents tuyaux de retour sont agencés de   manière,*,,,télescoper   les uns dans les autres. 



     @   Un but général de la présente invention est de per- fectionner le fonctionnement des crics hydrauliques du genre   mentionné   ici, et un but plus particulier est de prévoir des dispositifs perfectionnés, qui permettent au fluide moteur en.. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 en excès qui échappe du cylindre hydraulique, de retourner au réservoir à basse pression.Un but subsidiaire est de pré- voir un système d'échappement de fluide en excès qui peut être aussi facilement appliqué aux crics de basculement du type dit" vertical" qu'à ceux du type plus usuel   "incliné".   



   Un cric hydraulique suivant la dite invention, possède un bélier avec un intérieur creux servant de chambre d'échappement de pression, qui est normalement obturée par une soupape d'échappement fermée par un ressort,   empêchant   l'entrée du fluide moteur, mais qui se trouve de manière permanente en liaison avec une conduite adaptée à ramener du fluide en excès vers le réservoir à basse pression, la course de sortie du dit bélier, sous l'effet de la pression motrice, étant limitée par des dispositifs de butée qui, à l'extrémité de la dite course et en présence d'une pression de fluide excédant la pression motrice requise, coopèrent afin d'ouvrir la dite soupape d'échappement, pour permettre l'échappement du fluide en excès vers la dite chambre d'échappement,

   la dite conduite de retour de fluide en excès consistant en tout ou en partie en un tube droit et rigide fixé dans l'extrémité intérieure du cylindre hydraulique dans lequel se déplace le dit bélier, et s'étendant au travers d'un bourrage dans l'in- térieur du dit bélier, la longueur du dit tube,étant suffi- sante pour maintenir une liaison de coulissement avec la dite chambre d'échappement pendant la course entière du dit bélier. cependant que la soupape d'échappement de fluide en excès peut être d'un type avantageux   quelconque,il   est préférable de construire celle-ci sous la forme d'une soupape coulissante à piston coopérant avec une   zone   d'obturation et avec une zône pourvue de lumières de la paroi du bélier oreux. 



   A cette fin, on peut employer un piston-bélier, qui est indépendant du bélier lui-même et qui est normalement maintenu contre l'extrémité intérieure de celui-ci par le res- sort de fermeture de la soupape, et est pourvu d'un prolonge- ment sous forme de manchon s'adaptant à glissement sur le dit bélier et constituant la soupape coulissante proprement dite. 



  Au moyen d'un tel agencement, l'ouverture de la soupape est effectuée par l'action d'une butée située dans le cylindre hydraulique et fonctionnant sous des conditions d'excès de pression, afin d'arrêter le piston, juste avant la terminaison de la course de sortie du dit bélier,par d'autres dispositifs d'arrêt. 



   Le cylindre hydraulique mentionné ci-dessus peut- être fixé axialement (lorqu'il constitue le " cylindre fixe" du cric) ou coulissant axialement dans un autre cylindre hy- draulique( dans lequel cas, il constitue un bélier secondaire, dont la course doit évidemment être limitée par des dispositifs de butée positifs) Alternativement ou additionnellement, le bélier primaire c.à.d.le bélier coopérant avec la soupape d'é- chappement de fluide en excès, peut lui-même porter et guider le cylindre d'un bélier supplémentaire, pouvant être actionné par le fluide moteur. Ce bélier mentionné en dernier lieu, peut être pourvu d'un cylindre qui est plus grand en diamètre que les autres cylindres du cric, de sorte qu'il enveloppe la majeure partie des dits autres cylindres, lorsque le cric est rétracté.

   Dans ce cas, il reçoit le fluide moteur par la con- duite s'étendant au travers de la longueur du bélier primaire et il sert également de dispositif destiné à transmettre l'ef- fort de soulèvement de ce fluide au dit bélier primaire. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   De cette façon, l'invention peut être facilement appliquée aux crias à télescopage double ou multiple. 



   L'expression " cylindre fixe" telle qu'employée ici,- est destinée   à   faire ressortir que le cylindre d'un cric hydraulique télescopique fixé sur une structure de base quel- conque(désignée ci-après par base de cylindre) est pourvu d'un raccord pour l'admission et l'échappement du fluide moteur. 



  Avec la base de cylindre, sont combinés des dispositifs destinés à'sa fixation   à   un support extérieur (c.à.d.au châssis d'un véhi- cule dont la benne doit être basculée sous l'action du bélier) et les dispositifs de fixation peuvent comprendre un raccord à pivotement. Dans un cric à télescopage double ou multiple, le cylindre extérieur de la série de cylindres concentriques, est généralement le cylindre fixe,, mais peut constituer également un des béliers coulissants( comme dans l'exemple qui sera décrit ci-après)   . Le   système hydraulique doit comprendre une soupape de retenue adaptée   à   retenir le fluide moteur pompé dans la chambre de pression du cric, de sorte que ce dernier, lorsqu'il est entièrement ou partiellement étendu, restera dans cet état après que le pompage a été arrêté.

   Il est également nécessaire de prévoir une soupape de rétraction qui peut être actionnée pour libérer le fluide moteur retenu, et pour permettre à celui- ci de retourner vers le réservoir à basse pression, après quoi, le ou les béliers peuvent à nouveau se rétracter dans le cylin- dre fixe. Ces soupapes peuvent être combinées avec des passages hydrauliques d'écoulement et de retour prévus dans la base du cylindre, ou dans un élément d'accouplement relié à la dite base. 



   Etant donné qu'il est avantageux de situer le ré-   servoir.à   basse   préssion à   proximité du cylindre fixe du cric, l'agencement préféré consiste   à   construire ce réservoir sous la forme d'une chemise entourant le dit cylindre. Il peut être éga- lement construit autour de la base de cylindre, de manière à envelopper-celle-ci, mais on comprendra que les dispositifs de fixation de la base à un support extérieur doivent   xester   déga- gés ; ils peuvent dépasser de la paroi du réservoir.

   Des. consi- dérations semblables's'appliquent également à l'agencement d'une conduite, conduisant le fluide hydraulique sous pression de la pompe vers. la base du cylindre fixe , et également à l'agence - Sent des dispositifs d'actionnement de la soupape de rétraction, lorsque celle-ci est logée dans la base de cylindre. 



   L'espace 'annulaire ménagé entre les cylindres téles- copants du cric (ou chacun de ces espaces, dans le cas d'un cric   à   télescopage double ou multiple) est, d'une manière connue en soi, obturé à une extrémité par un joint de piston - de préfé-   tence   d.u genre comprenant un bourrage du type à rondelle en forme de godet- et   à   l'autre extrémité, par un bourrage et communique de telle manière avec le système au moyen duquel', le fluide en excès est renvoyé au réservoir à basse pression que tout fluide moteur qui peut pénétrer dans cet espace est éventuellement éga- lement renvoyé au dit réservoir, au lieu qu'il puisse se perdre en suintant hors de l'appareil.

   En vue de ce même but, il est prévu, en combinaison avec le joint de piston,(ou avec chaque joint de piston, lorsqu'il y en a plus d'un) une cavité pouvant recevoir des petites quantités de fluide qui peuvent fuir du côté à haute.pression du joint; cette cavité ou bien fait partie de, ou communique avec le système par lequel du fluide en excès est renvoyé au réservoir à basse pression et elle peut également communiquer librement avec l'espace intercylindrique mentionné oi-dessus. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Afin de mieux faire comprendre l'invention, il en sera décrit ci-après, en particulier, deux exemples de réalisa- tion en se reportant aux dessins annexés, dans lesquels :   Fig.I &   2, sont des vues en coupe transversale, (avec des parties montrées brisées) d'un   cric à   télesoopage double construit suivant l'invention, et qui peut être monté en position "inclinée" sur un véhicule à benne   basculante,afin   d'agir sur un point intermédiaire de la longueur de la benne montée sur pivot. La fig.I. montre les positions relatives des cylindres, de la soupape d'échappement, et d'autres parties actives, lorsque le cric est rétracté, cependant que la fig.2. montre la relation de ces différents éléments, lorsque le crio est entièrement étendu. 



   Fig.3. est une vue en coupe d'un détail de cons- truction, la coupe étant prisepar la ligne III-III, de la fig.I. 



     Fig.4   est une vue de caractère semblable à la fig. 



  I. mais montrant comment l'invention peut être appliquée à un cric du type "vertical".Dans le cas d'un véhicule à benne bas- culante, un tel cric serait d'une manière générale, monté à proxi- mité de, et agirait sur l'extrémité avant d'une benne montée à pivotement sur le châssis du véhicule, par son extrémité arrière,   (ou,   dans le cas d'un basculement latéral, on pourrait prévoir 2 de ces crics, un de chaque côté du véhicule, en prévoyant des dispositifs de pivotement approprié, afin de permettre le bas- culement, selon le cas de l'un ou de l'autre côté). 



     Fig.5.est   une coupe axiale fragmentaire, montrant le fonctionnement de la soupape d'échappement, lorsque le cric de la figure 4 est entièrement étendu. 



   En se reportant d'abord aux fige ! à 3   ., le   ligne de référence I désigne le bélier primaire, qui est monté à cou- lissement dans un cylindre hydraulique 2. Ce dernier, dans cet exemple de réalisation, fonctionne comme bélier secondaire et', à son tour, coulisse dans un cylindre fixe 3, monté sur la structure de base 4. Cette même base 4 forme également un sup- port ou butée pour la paroi d'extrémité d'une chemise annulaire,   5;   qui entoure le cylindre fixe 3, fixé au moyen d'un anneau 6, à section en forme de cornière, de manière à supporter l'autre   paroi d'extrémité de la dite chemise.

   Cette chemise qui.peut etre fabriquée en tôle, étant donné qu'elle n'est pas soumise   à de fortes tensions, est conçue de manière à servir de réservoir pour le fluide hydraulique, utilisé pour actionner le cric. Elle est pourvue d'un orifice de remplissage garni d'un bouchon, et d'une ouverture d'admission d'air- qui maintient la pression at- mosphérique dans le réservoir - mais ces détails ne sont pas montrés aux dessins. 



   La base 4 est pourvue d'une paire de pattes 4a, espacées de manière à recevoir entre elles, une pièce d'accou- plement hydraulique 7, et dans chaque patte est monté un tou- rillop.8, cestourillons-faisant partie des   dispositifsconnus   en soi- destinés   à   la fixation par pivotement du crio au châssis du véhicule. Un assemblage   à   pivotement à la'benne du véhicule, est établi dans le présent exemple au moyen de la tête 9 du bélier primaire I, un oeillet 9a, prévu dans cette tête 9, rece- vant l'axe de pivotement (non représenté) 
La base de cylindre 4 et la pièce d'accouple- ment 7 sont pourvues de conduites faisant partie du système de pompage hydraulique, au moyen duquel le cric est soulevé ou étendu.

   De cette manière, le c6té aspiration de la pompe- géné- ralement, une pompe à engrenage - est reliée par les conduites 7 a & 4 b, au réservoir à basse pression 5, cependant que... 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le côté refoulement est relié par les conduites 7 b et 4 c, à l'intérieur du cylindre 3, et de ce fait, à l'entièreté de l'espace à pression, prévu à l'intérieur du cric.

   Du fluide sous haute pression atteint la conduite 7 b, en passant par la lumière 7 o, avec laquelle coopère une   soupapp   de retenue 
10, soumise à l'action d'un ressort (fig.3); une soupape de rétraction II chargée d'un ressort, ferme normalement la lu- mière 7 d, qui relie les conduites 7 a   &   7 b, mais cette   soupape peut être soulevée de son siège au moyen d'une tig,epoussoir 12 actionnée par une.commande (non représentée)   au moyen du levier coudé 13. 



   L'accouplement 7 est un élément fixe qui, non seulement, fournit un dispositif approprié pour accoupler le système de pompage hydraulique au cric pivotant, mais égale- ment, comme cela a déjà été mentionné, sert à loger les sou- papes 10 & II qui règlent la direction d'écoulement du fluide moteur. Cet accouplement est pourvu de raccords à douilles,14, dont les douilles passent au travers de bourrages 15, et sont ainsi maintenues en relation coaxiale avec les tourillons 8. 



  Un tube I4a, relie les conduites 7a & 4b, cependant qu'un tube 14b, relie les conduites 7b et 4   c@   et il apparaîtra que par cet agencement, il est prévu des accouplementshydrauliques pivotant étanches au fluide. 



   Le bélier primaire I est guidé dans le bélier secondaire 2 par sa tête de piston 16, obturée par un joint d'étanchéité en forme de godet 17, et par l'écrou de bélier 18, vissé dans l'extrémité extérieure du cylindre 2, et contenant un bourrage 19. D'une manière à peu près similaire, le bélier   secondaire 2   est guidé dans le cylindre   fixe $   par sa tête de piston 20, obturée par un joint d'étanchéité en forme de godet 21 et par un écrou de bélier 22, vissé dans l'extrémité extérieure du dit cylindre 3 et contenant un bourrage 23. 



   Dans la position fermée du cric (fig.1.) il existe un espace annulaire 24 entre les cylindres   1 &   2, et cet espace communique avec l'intérieur du cylindre-béliex I; ,pàr les lumières la, prévues dans la paroi de ce,,cylindre,et près de l'extrémité intérieure de celui-ci.Entre les   cylin-   dres 2 & 3, existe un autre espace annulaire 25, .qui commu- nique directement avec le réservoir   à   basse pression 5,par l'intermédiaire deslumières 3a, prévues dans la paroi du cylindres 3 près de l'extrémité extérieure de   celui-ei.On   remarquera que, lorsque le bélier I se déplace vers l'ex- térieur, le volume de l'espace 24 diminue de manière régu- lière, et que ceci est également vrai pour l'espace 25, lors- que le bélier 2 se déplace vers l'extérieur;

   de ce fait,dans la position étendue du cric( fig.2) les espaces 24   &   25 sont pratiquement supprimés. Les lumières Ia et 3a, au travers desquelles du fluide contenu dans les espaces se rétrécis- sant 24 &   25,   est éjecté lorsque le cric s'étend, servent également au retour du fluide moteur eh excès, et du fluide provenant de fuites, vers le réservoir à basse pression-comme cela sera expliqué   ci-après.   



   L'extrémité extérieure du cylindre bélier I est fermée par la tête 9, et   à   son extrémité intérieure, est fixé un élément de fermeture 26pourvu d'un prolongement central ou douille 26-a, dans laquelle est logé un bourrage pour l'élément en forme de tube droit et rigide 27, ce der- nier étant disposé co-axialement par rapport au dit cylindre. 



  L'espace Ib existant à l'intérieur du cylindre-bélier constitue une chambre d'échappement à basse pression,pour le fluide... 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 moteur en excès. 



   Comme cela est montré,le piston 20 est fixé de manière rigide à l'extrémité intérieure du cylindre -bélier,2, et est percé d'un passage 20a, qui établit une communication directe et permanente entre l'intérieur du cylindre fixe 3 et celui du cylindre bélier 2. Une rainure circonférentielle 20b, prévue dans ce piston, est reliée par un passage/radial 20 c, avec une douille centrale dans laquelle est vissée l'extré- mité intérieure du tube 27 déjà mentionné. Ce tube a une lon- gueur telle qu'il reste en liaison de coulissement avec l'in- térieur du bélier I, pendant la course entière de ce dernier, (voyez   fig..).   Celui-ci constitue avec le passage 20c, et la rainure 20 d, la conduite de retour destinée à envoyer le fluide moteur en excès de la chambre Ib, au réservoir à basse pression 5, en passant par la lumière 3a. 



   Le piston de bélier 16 est séparé de son bélier I mais est pourvu d'un prolongement 16a, en forme de manchon, qui s'engage à glissement sur le cylindre-bélier. La couronne de piston est pourvue d'un alésage central destiné au passage de la douille 26a, et cette dernière est entourée d'un ressort 28 qui, normalement, presse le piston contre l'extrémité du cylindre-bélier I.   Un,   flasque de l'écrou de botte de bourrage 29 peut servir d'appui fixe à ce ressort. 



   Du fluide moteur venant du cylindre 2 passant au travers des ouvertures 30 prévues dans le piston 16, peut agir sur la paroi d'extrémité 26 du bélier l', mais normalement il ne peut s'échapper vers la chambre d'échappement Ib du dit bélier, une fermeture étant effectuée à la z8ne d'extrémité adjacente du cylindre I où des segments d'étanchéité 31, por- tent contre une partie annulaire massive du manchon de piston 16a.

   Une autre partie de ce manchon qui remplit les fonctions d'une soupape coulissante est pourvue d'un système de lumière s'étendant radialement et axialement(désignés d'une manière collective, par la référence 16b) au travers de certaines desquelles, une communication est normalement maintenue entre l'espace   4   et les lumières de bélier   la(voyez     fig   I.)D'autres parties de ce même système à lumières sont situées de telle manière qu'elles seront ouvertes pour l'échappement du fluide moteur si la course vers l'extérieur du cylindre-bélier conti- nue après que le piston a été arrêté par le contact du man- chon 16a, avec l'écrou de bélier 18.

   Cette condition est clairement représentée à la fig.2. qui montre également comment un tel mouvement supplémentaire du cylindre I vers l'extérieur, peut être finalement déterminé par la compression totale du ressort 28 de fermeture de soupape. En'outre, on remarquera que', lorsque les lumières de bélier   la,   sont encore non cou- vertes, tout fluide s'échappant par la soupape coulissante ouverte, peut passer librement au travers de ces lumières vers la chambre de bélier Ib. 



   Lorsque le cric est au repos à l'état fermé(fig.I) la majeure partie du fluide moteur est emmagasinée dans le réservoir à basse pression 5 ,duquel l'espace 25 est également rempli, au travers des lumières 3a. Les conduites du système de pompage et les espaces résiduels des cylindres au devant des   pistons 20 & 16, sont également remplis de fluide à basse pression (sensiblement à la pression atmosphérique).Lorsqu'on met   la pompe en marche, du fluide est aspiré du réservoir 5 et refoulé au travers de la soupape de retenue 10, qui s'ouvre automatiquement, le cylindre 3   @et   de là, en passant par le passage 20a, dans le cylindre 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
Sous l'action de la pression motrice, agissant sur leur tête de piston', les béliers 1 & 2 se déplacent ensemble vers l'extérieur,

     jusque   ce que le bélier 2 est arrêté par suite du fait que son piston 20 entre en contact avec   l'écrou-de   bélier 22, vissé dans le cylindre fixe 3. C'est à ce moment que la rainure périphérique 20b, du piston 20 coïncide avec les lumières 3 prévues dans le cylindre 3, en plaçant ainsi la chambre d'échappement Ib du bélier I, en communication libre avec le réservoir à basse pression 5. Sous l'action continue du fluide moteur (agissant dans le cylindre main- tenant fixe 2) ,le piston 16 et le bélier I sont obligés de se déplacer ensemble vers l'extérieur , jusqu'à ce que le . manohon de piston I6a rencontre l'écrou de bélier 18, vissé dans le cylindre 2. 



   Dans.ces conditions;le cria peut être considéré comme ayant   atte&nt   la limite de sa course utile de soulève- ment, mais; si la pompe continue encore à débiter du fluide moteur, elle produira une pression en excès qui doit pouvoir facilement s'échapper avant qu'elle n'atteigne une valeur inadmissible ou dangereuse. fin de faire face à cette exi-   gence',   le bélier I peut; sous l'effet d'une pression'de fluide en excès survenant après que le piston 16 a été arrêté, exécuter une coursé limitée additionnelle vers   l'extérieur',   suffisante pour ouvrir la soupape d'échappement pour le pas- sage du fluide en excès de l'espace   à   haute pression.

   Cette phase supplémentaire du mouvement du bélier débute lorsque la pression en excès, agissant sur l'extrémité intérieure du bélier I, est assez élevée pour vaincre la force du ressort 
28( qui peut être calibré pour une augmentation de pression déterminée).Le cylindre-bélier se déplace alors dans la posi- tion montrée à la fig.2. dans laquelle son extrémité intérieure coulissant dans le manohon de piston 16a, a ouvert, comme on   peut'le   voir, les lumières 16b, pour le passage de'fluide de   l'espace à haute pression vers les lumières de bélier Ia, et de la',' vers la chambre d'échappement Ib. De cette dernière,le   système de conduite 27- 20c- 20b- conduit le fluide en excès vers les lumières Sa, au travers desquelles il se décharge dans le réservoir 5. 



   L'action d'échappement décrite sera maintenue aussi longtemps que la pompe continuera à débiter du fluide en excès, mais si le pompage   cess@,   le bélier 1 descend.ra jusqu'à ce qu'il ferme   nouveau   les lumières 16b, et s'appuie sur la   oouronne   du piston 16. Après cela, le crée peut rester étendu à sa limite utile   jusqu'   ce qu'il soit libéré par l'ouverture de la soupape d.e réfraction   Il(qui   relie l'espace à pression au réservoir 5, par les conduites 4c, 7b, 7 a, et 4b). 



   Au lieu d'utiliser la compression jusqu'à blocage des spires du ressort de soupape pour limiter l'étendue de la course supplémentaire du cylindre-bélier I, il peut être fait usage d'un autre genre d'arrêt.positif quelconque. 



   . Le cric "vertical"double extension de la fig.4. est particulièrement adapté à l'usage sur un véhicule à petite hauteur de chargement dans lequel, par suite du niveau peu élevé de la plate-forme de chargement, il n'existe pas de place pour installer un cric au-dessous de la benne ; afin de ,, satisfaire à de telles conditions, un cric de basculement à grande ampleur d'extension est monté à l'extérieur de la benne, (généralement à l'extrémité avant de celle-ci)et est relié à pivotement à la benne et au châssis, l'agencement étant tel que, lorsque la benne se trouve dans sa position normale... 

 <Desc/Clms Page number 8> 

      



  (abaissée), la colonne du cric se trouve dans une position plus ou moins verticale, l'assemblage par pivotement   à   la benne se trouvant alors aussi près de l'extrémité inférieure de la colonne nue des considérations d'ordre pratique le permettront. L'appareil représenté à la fig.4. comprend ces caractéristiques spéciales, ainsi que les caractéristiques essentielles de la présente invention. 



   La base de cylindre 32 de ce cric est fixée dans un châssis de support 33, garni de tourillons 34, au moyen desquels, elle peut être articulée sur le châssis de véhicule, Le cylindre hydraulique fixe 35 est solidaire de la base 32, et dans celui-ci, coulisse le bélier primaire 36, guidé par sa soupape   coulissante a   piston 37 et par l'écrou de bélier 38, du dit cylindre 35. A son extrémité supérieure, le bélier primaire est pourvu d'une tête de piston fixe 39, servant à guider un cylindre bélier 40, secondaire ou supplémentaire, qui est pourvu d'une fermeture supérieure 41, et d'un diamètre intérieur tel qu'il peut passer librement par dessus le cylin- dre fixe sur lequel il est également guidé au moyen d'un collier 42, vissé sur son extrémité inférieure.

   Ce collier 42 possède une surface extérieure de forme sphérique permettant de l'in- corporer dans un raccord universel reliant le bélier supplé- mentaire a la benne du véhicule. Comme cela ressort de la fig.4. l'agencement par lequel le cylindre-bélier 40, enveloppe la majeure partie des autres cylindres, lorsque le cric eet fermé, permet de situer l'assemblage avec la benne du véhicule à un niveau peu élevé, cependant qu'on obtient une grande étendue de soulèvement lorsque les deux béliers sont complètement étendus. 



   Un réservoir à basse pression   43   est prévu autour du châssis 33, de manière à'envelopper la base 32 et la partie intérieure du cylindre 35, mais étant donné que l'alimentation en fluide hydraulique à ce cylindre et l'échappement du fluide de celui-ci, sont réglés par des soupapes logées dans la base, les connections extérieures requises vers ces soupapes, peuvent être établies de manière avantageuse', au travers d'alésages axiaux, prévus dans les tourillons 34. De cette façon, le cy- lindre 35 reçoit du fluide à haute pression au travers de la lumière 35a, en passant par la soupape de retenue 44, le tuyau de raccord 45, l'alésage de tourillon 34 a et le raccord uni- versel 46, logé dans un bourrage 47.

   D'autre part, l'échappe- ment du fluide du cylindre 35a lieu au travers de la lumière 35b, lorsque la soupape de rétraction 48 est ouverte, la tige d'actionnement 49 de cette soupape s'étendant au travers d'un alésage et d'un bourrage 50 prévus dans l'autre tourillon 34. 



   Le côté aspiration de la pompe est   relié à   l'ouverture de sortie 43a du réservoir et son côté refoulement est relié   à   l'orifice d'entrée à haute pression 46 des tuyau- teries hydrauliques flexibles pouvant être employées pour les   rac c ord eme nt s .    



   Le cylindre-bélier 36 est fermé, à son extrémité supérieure, par le piston 39 , et à son extrémité inférieure par un organe de fermeture fixe 51 qui; à l'aide d'un bourrage 52 s'adapte de manière coulissante sur le tube rigide   oentral   53. 



  Ce dernier, fixé dans la base 32 et s'ouvrant en 53a dans le réservoir 43, constitue la conduite de retour pour le fluide en excès reçu par la chambre d'échappement 36a. 



   Afin que le bélier extérieur ou supplémentaire 40 puisse être alimenté en fluide moteur, à partir du cylindre 35, le bélier primaire 36 est traversé, d'une extrémité à l'autre;.. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 par des conduites tubulaires 54. 



   La soupape coulissante à piston 37 fonctionne d'une manière exactement semblable   à   celle des organes cor- respondants 16, I6a, de l'exemple de réalisation montré aux fig.I & 2. Sous l'action du ressort de chargement 55, la soupape coupe normalement la communication entre   l'espace   à haute pression (dans le cylindre 35) et les lumières 36b, qui donnent accès à la chambre d'échappement 36a, mais en présence de la pression en excès après que le cric a été étendu à sa limite utile, la soupape est ouverte comme cela est montré a la fig.5. 



   Les pistons 37 & 39 sont pourvus respective- ment de joints en forme de godets 56 & 57, cependant que des bourrages 58 & 59 servent à empêcher les fuites de li- quide des espaces 60-61,   intercylindriques.   Du fluide fuyant par le joint 56 du piston, s'écoule vers les lumières 36b, cependant que du liquide fuyanttau travers du joint 57, atteint la chambre 36a, en passant par les passages 62 prévus dans la tête de piston 39. 



   Lors de l'actionnement de ce cric, le fluide à haute pression occupe l'espace situé au-dessous du bélier 36, l'espace au-dessus de la tête de piston 39 et les tubes 54 reliant ces espaces. Lorsque du fluide moteur est pompé dans le cylindre 35 du cric   rétraoté(fig.4)   la pression de fluide transmise au travers des tubes 54 et agissant sur l'organe de fermeture 41, a pour effet de faire monter d'abord le bélier 40. 



  Son collier 42 eet son bourrage 59 coulissent sur l'extérieur du cylindre 35, et s'engagent finalement d'abord sur l'écrou de bélier 38 et ensuite sur la partie de diamètre légèrement réduit 39a, du piston 39. Comme les parties 35,38 et 39a sont toutes de diamètre égal, l'action d'obturation du bourrage 59 n'est pas perdue pendant cette phase du mouvement de bélier', qui' est déterminée par le contact d'un épaulement 42a, prévu dans le collier avec l'épaulement 39b de la tête de piston. 



  Sous l'effet continu de la pression de fluide, le bélier 40 continue à monter et, par l'intermédiaire des épaulements de butée 42a -39b, il emporte avec lui le bélier 36, cette phase se poursuivant jusque ce que le manchon de la soupape coulis- sante   à   piston 57 rencontre l'écrou de bélier 38. La limite de la course utile a maintenant été atteinte, mais si l'alimen- tation en fluide moteur continue', le bélier 36 exécutera le 'petit déplac.ement supplémentaire nécessaire pour ouvrir la soupape d'échappement, comme cela est montré   à   la   fig.5.   



  Le fluide s'échappant passera alors dans la chambre 36a et s'écoulera le long de la conduite de retour 53, vers le réser- voir 43. 



   Lorsque la soupape de rétraction 48 est ouverte, le bélier 36 descend d'abord et lorsque l'élément de piston 39a, rencontre l'écrou de bélier 38, il se présente au collier 42 une surface cylindrique continue pour le guider,pendant sa course de retour au cylindre 35, lorsque le bélier 40 descend. 



  Il est possible de prévoir éventuellement une forme simplifiée- et de, pe fait, moins onéreuse- qui permet l'usage d'un cria à extension unique et, sous ce rapport, il est a remarquer que l'appareil montré   à   la fig.4. pourrait être très facilement transformé en un cric à extension unique; comprenant les carac- téristiques essentielles de la présente invention. En effec- tuant une telle transformation, le bélier extérieur 40 serait omis et le bélier intérieur   36(c.-à-d.le   bélier combiné avec la soupape coulissante à piston) serait remplace par un bélier... 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 pourvu d'une -fermeture d'extrémité extérieure massive(non perforée): et d'une fermeture d'extrémité intérieure percée seulement pour recevoir la conduite de retour pour le fluide en excès.

   En d'au- tres mots, le bélier 1 des fig. 1 & 2 pourrait être substitué au bélier 36. V'AT101 ; 
REVENDI  DATIONS.   



   1. Cric  télescopique   actionné   hydrauliquement,du   genre mentionné ci-dessus, pourvu d'un bélier à intérieur creux, ser- vant de chambre d'échappement de pression, qui est normalement obturée par une soupape d'échappement fermée par un ressort pour empêcher l'entrée du fluide moteur, mais qui se trouve de manière permanente, en liaison avec une conduite adaptée à ramener du fluide en excès vers le réservoir à basse pression, la course de sortie du dit bélier, sous l'effet de la pression motrice, étant limitée par des dispositifs de butée qui, à la fin de la dite course   pa   en présence d'une pression de fluide excédant la pres- sion motrice requise,coopèrent afin d'ouvrir la dite soupape d'é- chappement, la dite conduite de retour de fluide en excès consis- tant pour tout ou partie,

   en un tube droit et rigide fixé   à   l'ex- trémité intérieure du cylindre hydraulique dans lequel ooulisse le dit bélier, et pénétrant, au travers d'un bourrage, à l'inté- rieur du.dit bélier, la longueur   du-,dit   tube étant suffisante pour maintenir une liaison de coulissement avec la-dite chambre d'échappement pendant la course entière du-dit bélier.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ". Improvements to hydraulic jacks applicable particularly to the tipping mechanisms of vehicle bodies." The present invention relates to hydraulically actuated telescopic cries 'and more particularly to those employed in the tilting mechanism for motor road vehicles', in which the jack is pivotally assembled, at one end, to the frame. , and by the other end, to a bucket mounted so that the extension of the crio (under the pressure of a hydraulic fluid pumped from a low pressure container or tank) produces the tilting of the bucket, around. ,, sound, pivoting fixing device on the frame.



  Apart from this first application, the invention can also be applied to orics for retractable landing gears of aircraft or to jacks intended for other purposes. ment uri, All jacks of this kind essentially comprise a ram mounted in a slurry sown in a hydraulic cylinder. or pressure chamber, so that it can be subjected to the action of a hydraulic fluid. to the required driving pressure, (extension of the jack) but, in order to prevent excessive pressure build-up as well as to avoid the loss of 'driving' fluid due to a leak, it has been found to be advantageous to provide a arrangement by which, at the end of the ram's exit stroke,

   excess working fluid can escape from the hydraulic cylinder and return to the low pressure reservoir, from where it was originally pumped.



   For hydraulic jacks of this kind, various constructive arrangements have already been proposed. According to one of these proposals, the inner end of the ram carries a piston and an exhaust valve which can be, when said piston reaches the end of its output stroke, automatically opened, so as to allow excess fluid , to escape through a passage leading from the front of said piston to the annular space formed behind said piston between the ram and the hydraulic cylinder. An outlet port for the escape of fluid from said annular space is provided at the outer end of said cylinder, and this outlet port opens into an outer return pipe.

   In the case of a multiple telescoping jack, each hydraulic cylinder has its own exhaust port and its own return pipe; and the various return pipes are arranged so, * ,,, telescope into each other.



     A general object of the present invention is to improve the operation of hydraulic jacks of the kind mentioned herein, and a more particular object is to provide improved devices, which allow the working fluid to function.

 <Desc / Clms Page number 2>

 excess fluid which escapes from the hydraulic cylinder, to return to the low pressure reservoir. A subsidiary object is to provide an exhaust system of excess fluid which can be as easily applied to the tilting jacks of the so called "vertical" type as 'to those of the more usual "inclined" type.



   A hydraulic jack according to the said invention has a ram with a hollow interior serving as a pressure exhaust chamber, which is normally closed by an exhaust valve closed by a spring, preventing the entry of the working fluid, but which is blocked. is permanently connected with a pipe suitable for returning excess fluid to the low pressure reservoir, the outlet stroke of said ram, under the effect of the driving pressure, being limited by stop devices which, to the end of said stroke and in the presence of a fluid pressure exceeding the required driving pressure, cooperate to open said exhaust valve, to allow the escape of excess fluid to said exhaust chamber ,

   said excess fluid return line consisting entirely or in part of a straight and rigid tube fixed in the inner end of the hydraulic cylinder in which the said ram moves, and extending through a jam in the inside said ram, the length of said tube being sufficient to maintain a sliding connection with said exhaust chamber during the entire stroke of said ram. however, as the excess fluid exhaust valve may be of any advantageous type, it is preferable to construct this as a sliding piston valve cooperating with a sealing zone and with a provided zone. of lights from the wall of the golden ram.



   For this purpose, a ram piston can be employed, which is independent of the ram itself and which is normally held against the inner end thereof by the valve closing spring, and is provided with an extension in the form of a sleeve adapting to slide on said ram and constituting the sliding valve proper.



  By means of such an arrangement, the opening of the valve is effected by the action of a stopper located in the hydraulic cylinder and operating under conditions of excess pressure, in order to stop the piston, just before the termination of the output stroke of said ram, by other stopping devices.



   The above-mentioned hydraulic cylinder can be fixed axially (when it constitutes the "fixed cylinder" of the jack) or sliding axially in another hydraulic cylinder (in which case it constitutes a secondary ram, the stroke of which must obviously be limited by positive stop devices) Alternatively or additionally, the primary ram, i.e. the ram cooperating with the excess fluid exhaust valve, may itself support and guide the cylinder of an additional ram, which can be actuated by the driving fluid. This last mentioned ram may be provided with a cylinder which is larger in diameter than the other cylinders of the jack, so that it envelops the major part of said other cylinders, when the jack is retracted.

   In this case, it receives the motive fluid by the conduit extending through the length of the primary ram and it also serves as a device intended to transmit the force of lifting of this fluid to said primary ram.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   In this way, the invention can be easily applied to double or multiple telescoping crias.



   The term "fixed cylinder" as used herein is intended to emphasize that the cylinder of a telescopic hydraulic jack fixed to any base structure (hereinafter referred to as the cylinder base) is provided with '' a connection for the admission and the exhaust of the motor fluid.



  With the cylinder base, are combined devices intended for its attachment to an external support (i.e. to the chassis of a vehicle whose body must be tilted under the action of the ram) and devices mounting brackets may include a pivot fitting. In a double or multiple telescoping jack, the outer cylinder of the series of concentric cylinders is generally the fixed cylinder, but can also constitute one of the sliding rams (as in the example which will be described below). The hydraulic system must include a check valve adapted to retain the pumped working fluid in the pressure chamber of the jack, so that the jack, when fully or partially extended, will remain in this state after the pumping has been stopped. .

   It is also necessary to provide a retraction valve which can be actuated to release the retained working fluid, and to allow this to return to the low pressure reservoir, after which the ram (s) can retract again into the tank. the fixed cylinder. These valves can be combined with hydraulic flow and return passages provided in the base of the cylinder, or in a coupling member connected to said base.



   Since it is advantageous to locate the low pressure reservoir close to the fixed cylinder of the jack, the preferred arrangement is to construct this reservoir in the form of a jacket surrounding said cylinder. It can also be constructed around the cylinder base, so as to wrap it, but it will be understood that the devices for attaching the base to an external support must be kept free; they can protrude from the wall of the tank.

   Of. Similar considerations also apply to the arrangement of a pipeline, carrying hydraulic fluid under pressure from the pump to. the base of the fixed cylinder, and also at the agency - Sent devices for actuating the retraction valve, when the latter is housed in the cylinder base.



   The annular space formed between the telescoping cylinders of the jack (or each of these spaces, in the case of a double or multiple telescoping jack) is, in a manner known per se, closed at one end by a piston seal - preferably of the kind comprising a cup-shaped washer type packing - and at the other end by a packing and communicates in such a way with the system by means of which the excess fluid is returned to the reservoir at low pressure that any working fluid which may enter this space is possibly also returned to said reservoir, instead of being lost by seeping out of the apparatus.

   With a view to this same object, there is provided, in combination with the piston seal, (or with each piston seal, when there is more than one) a cavity which can receive small quantities of fluid which can leak. on the high pressure side of the seal; this cavity either forms part of or communicates with the system by which excess fluid is returned to the low pressure reservoir and can also freely communicate with the intercylindrical space mentioned above.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   In order to better understand the invention, it will be described below, in particular, two exemplary embodiments with reference to the accompanying drawings, in which: Fig.I & 2, are cross-sectional views, ( with parts shown broken) of a double telesooping jack constructed according to the invention, and which can be mounted in an "inclined" position on a tipper vehicle, in order to act on an intermediate point along the length of the body mounted on a pivot. Fig. I. shows the relative positions of the cylinders, the exhaust valve, and other active parts, when the jack is retracted, while fig. 2. shows the relation of these different elements, when the crio is fully extended.



   Fig. 3. is a sectional view of a construction detail, the section being taken along the line III-III, of fig.I.



     Fig.4 is a character view similar to fig.



  I. but showing how the invention can be applied to a jack of the "vertical" type. In the case of a tipper vehicle, such a jack would generally be mounted near, and act on the front end of a bucket pivotally mounted on the vehicle frame, by its rear end, (or, in the case of a lateral tipping, 2 of these jacks could be provided, one on each side of the vehicle, by providing suitable pivoting devices, in order to allow tilting, depending on the case on one or the other side).



     Fig. 5 is a fragmentary axial section, showing the operation of the exhaust valve, when the jack of Fig. 4 is fully extended.



   By first referring to the freezes! to 3. the reference line I designates the primary ram, which is slidably mounted in a hydraulic cylinder 2. The latter, in this exemplary embodiment, functions as a secondary ram and, in turn, slides in a hydraulic cylinder. fixed cylinder 3, mounted on the base structure 4. This same base 4 also forms a support or stop for the end wall of an annular sleeve, 5; which surrounds the fixed cylinder 3, fixed by means of a ring 6, with an angle-shaped section, so as to support the other end wall of said liner.

   This liner, which can be made of sheet metal, since it is not subjected to high tensions, is designed to serve as a reservoir for the hydraulic fluid, used to operate the jack. It is provided with a filler port with a plug, and an air inlet opening - which maintains atmospheric pressure in the reservoir - but these details are not shown in the drawings.



   The base 4 is provided with a pair of legs 4a, spaced apart so as to receive between them, a hydraulic coupling part 7, and in each leg is mounted a torillop. 8, these journals being part of the known devices. and are intended for fixing by pivoting the crio to the vehicle frame. A pivoting assembly to the bucket of the vehicle is established in the present example by means of the head 9 of the primary ram I, an eyelet 9a, provided in this head 9, receiving the pivot axis (not shown).
The cylinder base 4 and the coupling part 7 are provided with lines forming part of the hydraulic pumping system, by means of which the jack is raised or extended.

   In this way, the suction side of the pump - usually a gear pump - is connected by lines 7a & 4b, to the low pressure tank 5, while ...

 <Desc / Clms Page number 5>

 the discharge side is connected by pipes 7 b and 4 c, inside the cylinder 3, and therefore to the entire pressure space, provided inside the jack.

   Fluid under high pressure reaches the pipe 7b, passing through the port 7o, with which a retaining valve cooperates.
10, subjected to the action of a spring (fig.3); a spring loaded retraction valve II, normally closes the light 7d, which connects the pipes 7a & 7b, but this valve can be lifted from its seat by means of a tig, pushbutton 12 actuated by a.control (not shown) by means of the elbow lever 13.



   The coupling 7 is a fixed element which not only provides a suitable device for coupling the hydraulic pumping system to the swivel jack, but also, as already mentioned, serves to house the valves 10 & II. which regulate the direction of flow of the working fluid. This coupling is provided with sleeve connections, 14, the sleeves of which pass through jams 15, and are thus maintained in coaxial relation with the journals 8.



  A tube I4a, connects the pipes 7a & 4b, while a tube 14b, connects the pipes 7b and 4c @ and it will appear that by this arrangement, fluid-tight pivoting hydraulic couplings are provided.



   The primary ram I is guided in the secondary ram 2 by its piston head 16, closed by a seal in the form of a cup 17, and by the ram nut 18, screwed into the outer end of the cylinder 2, and containing a jam 19. In a somewhat similar manner, the secondary ram 2 is guided in the fixed cylinder $ by its piston head 20, closed by a seal in the form of a cup 21 and by a nut of ram 22, screwed into the outer end of said cylinder 3 and containing a jam 23.



   In the closed position of the jack (fig.1.) There is an annular space 24 between the cylinders 1 & 2, and this space communicates with the interior of the cylinder-beliex I; , through the openings 1a, provided in the wall of this cylinder, and near the inner end thereof. Between cylinders 2 & 3, there is another annular space 25, which communicates directly. with the low pressure tank 5, by means of the lights 3a, provided in the wall of the cylinder 3 near the outer end of the latter. It will be noticed that, when the ram I moves outwards, the volume of space 24 decreases steadily, and that this is also true for space 25, as ram 2 moves outward;

   therefore, in the extended position of the jack (fig. 2) spaces 24 & 25 are practically eliminated. The ports Ia and 3a, through which fluid contained in the narrowing spaces 24 & 25, is ejected as the jack expands, also serve to return excess working fluid, and fluid from leaks, to the jack. the low pressure tank - as will be explained below.



   The outer end of the ram cylinder I is closed by the head 9, and at its inner end is fixed a closing element 26 provided with a central extension or sleeve 26-a, in which is housed a stuffing for the element in in the form of a straight and rigid tube 27, the latter being disposed coaxially with respect to said cylinder.



  The space Ib existing inside the ram-ram constitutes a low-pressure exhaust chamber, for the fluid ...

 <Desc / Clms Page number 6>

 excess motor.



   As shown, the piston 20 is rigidly fixed to the inner end of the ram cylinder, 2, and is pierced with a passage 20a, which establishes direct and permanent communication between the interior of the fixed cylinder 3 and that of ram cylinder 2. A circumferential groove 20b, provided in this piston, is connected by a radial passage 20c, with a central bush into which is screwed the inner end of the already mentioned tube 27. This tube has a length such that it remains in sliding connection with the interior of the ram I, during the entire stroke of the latter (see fig.). This constitutes with the passage 20c, and the groove 20 d, the return pipe intended to send the excess working fluid from the chamber Ib, to the low pressure reservoir 5, passing through the port 3a.



   The ram piston 16 is separated from its ram I but is provided with an extension 16a, in the form of a sleeve, which slidably engages on the ram cylinder. The piston crown is provided with a central bore intended for the passage of the sleeve 26a, and the latter is surrounded by a spring 28 which, normally, presses the piston against the end of the ram-ram I. A, flange of the stuffing boot nut 29 can serve as a fixed support for this spring.



   The working fluid coming from the cylinder 2 passing through the openings 30 provided in the piston 16, can act on the end wall 26 of the ram 1 ', but normally it cannot escape towards the exhaust chamber Ib of the said ram. ram, a closure being effected at the adjacent end area of cylinder I where sealing rings 31, bear against a solid annular portion of piston sleeve 16a.

   Another part of this sleeve which performs the functions of a sliding valve is provided with a radially and axially extending lumen system (collectively designated by the reference 16b) through some of which, a communication is normally maintained between space 4 and ram lumens 1a (see fig I.) Other parts of this same lumen system are located in such a way that they will be open for the exhaust of working fluid if the stroke outward direction of the ram continues after the piston has been stopped by the contact of sleeve 16a with ram nut 18.

   This condition is clearly shown in Fig. 2. which also shows how such further outward movement of cylinder I can ultimately be determined by the full compression of valve closing spring 28. In addition, it will be noted that, when the ram lumens 1a are still uncovered, any fluid escaping through the open sliding valve can pass freely through these lumens to the ram chamber Ib.



   When the jack is at rest in the closed state (fig.I) the major part of the working fluid is stored in the low pressure tank 5, with which the space 25 is also filled, through the openings 3a. The lines of the pumping system and the residual cylinder spaces in front of pistons 20 & 16, are also filled with fluid at low pressure (approximately at atmospheric pressure). When the pump is started, fluid is sucked from the pump. tank 5 and discharged through check valve 10, which opens automatically, cylinder 3 @ and from there, passing through passage 20a, into the cylinder

 <Desc / Clms Page number 7>

 
Under the action of the driving pressure, acting on their piston head, the rams 1 & 2 move together outwards,

     until the ram 2 is stopped due to the fact that its piston 20 comes into contact with the ram nut 22, screwed into the fixed cylinder 3. It is at this moment that the peripheral groove 20b, of the piston 20 coincides with the slots 3 provided in the cylinder 3, thus placing the exhaust chamber Ib of the ram I, in free communication with the low pressure tank 5. Under the continuous action of the motor fluid (acting in the main cylinder) fixed holder 2), the piston 16 and the ram I are forced to move together outward, until the. Piston manohon I6a meets the ram nut 18, screwed into cylinder 2.



   Under these conditions, the cria can be considered to have reached the limit of its useful lifting stroke, but; if the pump still continues to deliver working fluid, it will produce excess pressure which must be able to easily escape before it reaches an impermissible or dangerous value. end of facing this requirement ', the ram I can; under the effect of excess fluid pressure occurring after piston 16 has been stopped, perform an additional limited stroke outward sufficient to open the exhaust valve for the passage of fluid in. excess high pressure space.

   This additional phase of the ram movement begins when the excess pressure, acting on the inner end of the ram I, is high enough to overcome the spring force.
28 (which can be calibrated for a given pressure increase). The ram ram then moves to the position shown in fig. 2. in which its inner end sliding in the piston manohon 16a, has opened, as can be seen, the ports 16b, for the passage of fluid from the high pressure space to the ram ports Ia, and from the ',' towards the exhaust chamber Ib. From the latter, the pipe system 27-20c-20b- leads the excess fluid to the ports Sa, through which it discharges into the reservoir 5.



   The described exhaust action will be maintained as long as the pump continues to deliver excess fluid, but if pumping ceases, ram 1 will descend until it closes ports 16b, and s again. 'press the crown of piston 16. After that, it can remain extended to its useful limit until it is released by the opening of the refraction valve II (which connects the pressure space to the reservoir 5 , via lines 4c, 7b, 7a, and 4b).



   Instead of using compression until the turns of the valve spring are locked to limit the extent of the additional stroke of ram I, some other type of positive stop can be used.



   . The double extension "vertical" jack in fig.4. is particularly suitable for use on a vehicle with a low loading height in which, due to the low level of the loading platform, there is no room to install a jack below the body; in order to, satisfy such conditions, a tipping jack with large extension extent is mounted on the outside of the body, (usually at the front end thereof) and is pivotally connected to the body and to the chassis, the arrangement being such that, when the bucket is in its normal position ...

 <Desc / Clms Page number 8>

      



  (lowered), the jack column is in a more or less vertical position, the pivot assembly to the bucket then being as close to the lower end of the bare column as practical considerations will allow. The device shown in fig. 4. includes these special features, as well as the essential features of the present invention.



   The cylinder base 32 of this jack is fixed in a support frame 33, furnished with journals 34, by means of which, it can be articulated on the vehicle frame, The fixed hydraulic cylinder 35 is integral with the base 32, and in the latter slides the primary ram 36, guided by its sliding piston valve 37 and by the ram nut 38, of said cylinder 35. At its upper end, the primary ram is provided with a fixed piston head 39 , serving to guide a ram cylinder 40, secondary or additional, which is provided with an upper closure 41, and of an internal diameter such that it can pass freely over the fixed cylinder on which it is also guided at by means of a collar 42, screwed on its lower end.

   This collar 42 has an outer surface of spherical shape allowing it to be incorporated into a universal connector connecting the additional ram to the body of the vehicle. As can be seen from fig. 4. the arrangement by which the ram-ram 40 envelops the major part of the other cylinders, when the jack is closed, allows the assembly with the body of the vehicle to be located at a low level, while obtaining a large extent lift when both rams are fully extended.



   A low pressure reservoir 43 is provided around the frame 33, so as to wrap the base 32 and the inner part of the cylinder 35, but since the supply of hydraulic fluid to this cylinder and the exhaust of the fluid therefrom. Here, are regulated by valves housed in the base, the required external connections to these valves, can be made advantageously, through axial bores, provided in the journals 34. In this way, the cylinder 35 receives high pressure fluid through lumen 35a, through check valve 44, connector pipe 45, journal bore 34a, and universal connector 46, housed in tamper 47.

   On the other hand, the escape of the fluid from the cylinder 35 takes place through the aperture 35b, when the retraction valve 48 is open, the actuating rod 49 of this valve extending through a bore. and a stuffing 50 provided in the other journal 34.



   The suction side of the pump is connected to the outlet opening 43a of the reservoir and its discharge side is connected to the high pressure inlet port 46 of the flexible hydraulic hoses which can be used for the connections. s.



   The ram cylinder 36 is closed, at its upper end, by the piston 39, and at its lower end by a fixed closure member 51 which; using a stuffing 52 fits in a sliding manner on the oentral rigid tube 53.



  The latter, fixed in the base 32 and opening at 53a in the reservoir 43, constitutes the return pipe for the excess fluid received by the exhaust chamber 36a.



   So that the external or additional ram 40 can be supplied with working fluid, from the cylinder 35, the primary ram 36 is crossed, from one end to the other;

 <Desc / Clms Page number 9>

 by tubular conduits 54.



   The sliding piston valve 37 operates in a manner exactly similar to that of the corresponding members 16, 16a, of the exemplary embodiment shown in Figs. I & 2. Under the action of the loading spring 55, the valve normally cuts off communication between the high pressure space (in cylinder 35) and ports 36b, which provide access to exhaust chamber 36a, but in the presence of excess pressure after the jack has been extended to its useful limit, the valve is open as shown in fig. 5.



   Pistons 37 & 39 are provided with cup-shaped seals 56 & 57, respectively, while packings 58 & 59 serve to prevent fluid leakage from spaces 60-61, inter-cylinder. Fluid leaking through piston seal 56 flows to ports 36b, while liquid leaking through seal 57 reaches chamber 36a, passing through passages 62 provided in piston head 39.



   When this jack is actuated, the high pressure fluid occupies the space located below the ram 36, the space above the piston head 39 and the tubes 54 connecting these spaces. When motive fluid is pumped into the cylinder 35 of the retraction jack (fig. 4), the fluid pressure transmitted through the tubes 54 and acting on the closing member 41, has the effect of first raising the ram 40 .



  Its collar 42 and its stuffing 59 slide on the outside of the cylinder 35, and finally engage first on the ram nut 38 and then on the slightly reduced diameter part 39a, of the piston 39. Like the parts 35 , 38 and 39a are all of equal diameter, the sealing action of the stuffing 59 is not lost during this phase of the ram movement ', which' is determined by the contact of a shoulder 42a, provided in the collar with the shoulder 39b of the piston head.



  Under the continuous effect of the fluid pressure, the ram 40 continues to rise and, by means of the stop shoulders 42a -39b, it takes with it the ram 36, this phase continuing until the sleeve of the piston slide valve 57 meets ram nut 38. The limit of the useful stroke has now been reached, but if the supply of working fluid continues, ram 36 will perform the 'small additional displacement. required to open the exhaust valve, as shown in fig. 5.



  The escaping fluid will then pass into chamber 36a and flow along return line 53 to reservoir 43.



   When the retraction valve 48 is open, the ram 36 first descends and when the piston member 39a meets the ram nut 38 there is presented to the collar 42 a continuous cylindrical surface to guide it, during its stroke. back to cylinder 35, when ram 40 descends.



  It is possible to possibly provide a simplified form - and, in fact, less expensive - which allows the use of a single extension cria and, in this respect, it should be noted that the apparatus shown in FIG. 4. could be very easily transformed into a single extension jack; comprising the essential features of the present invention. By making such a transformation, the outer ram 40 would be omitted and the inner ram 36 (i.e. the ram combined with the sliding piston valve) would be replaced by a ram ...

 <Desc / Clms Page number 10>

 provided with a solid (non-perforated) outer end closure: and an inner end closure drilled only to receive the return line for excess fluid.

   In other words, the ram 1 of figs. 1 & 2 could be substituted for ram 36. V'AT101;
REVENDI DATIONS.



   1. Hydraulically actuated telescopic jack, of the kind mentioned above, provided with a ram with a hollow interior, serving as a pressure exhaust chamber, which is normally closed by an exhaust valve closed by a spring to prevent the inlet of the driving fluid, but which is located permanently, in connection with a pipe adapted to return excess fluid to the low pressure reservoir, the outlet stroke of said ram, under the effect of the driving pressure , being limited by stop devices which, at the end of said stroke pa in the presence of a fluid pressure exceeding the required driving pressure, cooperate in order to open said exhaust valve, said excess fluid return line consisting in whole or in part,

   in a straight and rigid tube fixed to the inner end of the hydraulic cylinder in which the said ram slides, and penetrating, through a jam, inside the said ram, the length of the-, said tube being sufficient to maintain a sliding connection with said exhaust chamber during the entire stroke of said ram.


    

Claims (1)

2. Cric hydraulique suivant la revendication 1, dans lequel la soupape d'échappement du fluide en excès est constitu- ée par une soupape coulissante à pistoh, coopérant aveo une zône d'obturation et une x8ne à lumières de la paroi du bélier 2. 2. Hydraulic jack according to claim 1, in which the excess fluid exhaust valve is constituted by a sliding piston valve, cooperating with a shut-off zone and a x8ne with lights in the wall of the ram 2. 3. Cric hydraulique suivant la revendication 2;dans lequel un piston bélier indépendant du bélier, mais pressé.par un ressort contre l'extrémité intérieure de celui-ci, est pourvu d'un prolongement en forme de manchon, pourvu de lumières, s'adaptant à coulissement sur lendit bélier, et constituant la soupape cou- lissante proprement dite, et dans lequel l'ouverture de la sou- , pape est effectuée par l'action d'une butée située dans le cylin- ' dre hydraulique et fonctionnant, lors d'un exoès de-pression,, afin d'arrêter le piston, juste avant l@ fin de eoursede sortie du dit bélier, par d'autres dispositifs d'arrêt, 4. 3. Hydraulic jack according to claim 2; wherein a ram piston independent of the ram, but pressed by a spring against the inner end thereof, is provided with an extension in the form of a sleeve, provided with slots, s 'adapting to sliding on the ram, and constituting the sliding valve proper, and in which the opening of the valve is effected by the action of a stop located in the hydraulic cylinder and operating , during an excess of pressure, in order to stop the piston, just before the end of the exit period of the said ram, by other stop devices, 4. Cric hydraulique suivant la revendication I',dans , lequel-',un bélier primaire'coopérant avec la soupape d'échappe- ment de fluide en excès porte et guide le cylindre d'un bélier supplémentaire,pouvant être actionné par le fluide-moteur. A hydraulic jack according to claim 1 ', wherein -' a primary ram 'co-operating with the excess fluid exhaust valve carries and guides the cylinder of an additional ram operable by the working fluid . 5. Cric hydraulique suivant' la revendication 4,dans lequel le cylindre de bélier supplémentaire enveloppa la majeure partie des autres cylindres du cric, lorsque ce dernier est fermé et dans lequel le dit bélier supplémentaire reçoit du fluide moteur par une conduite s'étendant au travers de la longueur du bélier primaire, et sert également de dispositif destiné à trans- mettre l'effort de soulèvement de ce fluide au bélier primaire. 5. Hydraulic jack according to claim 4, wherein the additional ram cylinder enveloped the major part of the other cylinders of the jack, when the latter is closed and wherein said additional ram receives working fluid through a pipe extending to the jack. through the length of the primary ram, and also serves as a device for transmitting the lifting force of this fluid to the primary ram. 6. Cric téléscopique actionné hydrauliquement, cons- truit et adapté pour fonctionner en substance comme décrit ci- dessus, en su reportant aux fig.I à 3, des dessins annexés,. 6. Hydraulically actuated telescopic jack, constructed and adapted to operate substantially as described above, with reference to Figs. I to 3, of the accompanying drawings. 7. Cric télésoopique aotionné hydrauliquement; cons- truit et adapté pour fonctionner en substance, comme décrit ci- dessus, en se reportant aux fig.4 & 5.des dessins annexés. 7. Hydraulically powered telesoopic jack; constructed and adapted to function in substance, as described above, with reference to Figs. 4 & 5 of the accompanying drawings.
BE462760D BE462760A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE462760A true BE462760A (en)

Family

ID=115089

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE462760D BE462760A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE462760A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
WO1999048766A1 (en) Airless dispensing device
EP0225225A1 (en) Valve for filling a recipient and for subsequently abruptly emptying this recipient
FR2557219A1 (en) PNEUMATIC CYLINDER DEVICE WITH BLOCKING MECHANISM
BE1009965A3 (en) Core.
FR2585414A1 (en) PUMP FOR DISPENSING A FLUID CONTAINED IN A CONTAINER
CA2616501C (en) Safety device for an oil well and associated safety installation
EP0375532B1 (en) 2-Way valve to be installed downstream in a fluid distribution pig pipe-line
EP2891825B1 (en) Telescopic actuator
EP0407318B1 (en) Hydraulic jack
FR2731071A1 (en) DIFFERENTIAL PRESSURE INDICATOR
BE462760A (en)
EP0159236B1 (en) Hydraulic-pressure generator and its annular seal
EP1364890B1 (en) Device for sudden discharge of compressed air
FR2614855A1 (en) HYDRAULIC BOOSTER, PARTICULARLY FOR AUTOMOBILES
FR2634257A1 (en) Double-action telescopic hydraulic jack.
FR2638153A1 (en) DEVICE FOR FILLING A LIQUID RESERVOIR HAVING AN OVERFLOW ORIFICE
FR2595783A1 (en) Time-delayed tap with automatic closure of the valve
EP0260166B1 (en) Bottle device forming a gas vessel under pressure
BE512768A (en)
FR2677102A1 (en) SAFETY VALVE FOR A VENTILATION CIRCUIT OF A MOTOR VEHICLE FUEL TANK.
BE881407A (en) INJECTION DEVICE, PARTICULARLY FOR MEDICINAL SUBSTANCES
EP0377529A1 (en) Fluid-pressure actuator
BE509857A (en)
BE444443A (en)
CH506011A (en) Mixer tap