BE549191A - - Google Patents

Info

Publication number
BE549191A
BE549191A BE549191DA BE549191A BE 549191 A BE549191 A BE 549191A BE 549191D A BE549191D A BE 549191DA BE 549191 A BE549191 A BE 549191A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
valve
control according
fluid
conduit
piston
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE549191A publication Critical patent/BE549191A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16KVALVES; TAPS; COCKS; ACTUATING-FLOATS; DEVICES FOR VENTING OR AERATING
    • F16K31/00Actuating devices; Operating means; Releasing devices
    • F16K31/12Actuating devices; Operating means; Releasing devices actuated by fluid
    • F16K31/16Actuating devices; Operating means; Releasing devices actuated by fluid with a mechanism, other than pulling-or pushing-rod, between fluid motor and closure member
    • F16K31/163Actuating devices; Operating means; Releasing devices actuated by fluid with a mechanism, other than pulling-or pushing-rod, between fluid motor and closure member the fluid acting on a piston
    • F16K31/1635Actuating devices; Operating means; Releasing devices actuated by fluid with a mechanism, other than pulling-or pushing-rod, between fluid motor and closure member the fluid acting on a piston for rotating valves

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Mechanically-Actuated Valves (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   La présente invention a pour objet un dispositif hydraulique pour la commande d'une vanne placée à distance. 



   Plus particulièrement, l'invention a pour objet un dispositif hydraulique pour la com ande du fonctionnement d'une vanne qui est placée en un endroit éloigné du poste de commande, la vanne étant par exemple placée dans un conduit à fluide qui s'étend dans la soute d'un navire ou bâtiment analogue. 



   Antérieurement à l'invention, les obturateurs de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 commande connus, destinés à être utilisés pour la commande du flux d'un fluide dans des conduits placés à distance dans les navires, étaient actionnés à la main, puis comportaient un robinet-vanne en communication avec l'intérieur du conduit à fluide et accouplé à une tige allongée, qui s'étendait vers le haut à partir de la vanne et traversait le pont du navire. 



  Un levier ou roue de commande placé sur le pont du navire était fixé à la tige de la vanne et était destiné à être manoeuvré à la main pour ouvrir ou fermer la vanne placée à distance. Ces vannes connues, manoeuvrées à la main, présentaient des inconvé- nients étant donné qu'il était non seulement difficile d'effectuer la manoeuvre à la main dans le cas d'une application défectueuse et d'engrenages rouillés, mais, dans les-navires qui comportaient des vannes de commande multiples, l'opérateur devait se rendre à chaque poste   de-, commande   pour manoeuvrer la vanne associée. On voit que pendant le chargement du navire, l'opérateur rencontrait des difficultés pour la manoeuvre de chaque poste de commande et, en outre, lorsque l'une des vannes cessait de fonctionner, le chargement était considérablement retardé.

   En commandant les   vanner   placées à distance à l'aide d'un dispositif hydraulique, on assurait une manoeuvre facile et, en outre, un poste de commande unique pouvait être prévu pour toutes les vannes placées à distance. 



   Lorsqu'on commande le fonctionnement d'une vanne placée à distance, il est désirable de pouvoir déterminer instantanément la position relative de la vanne par rapport au conduit à fluide dans lequel cette dernière est placée. Dans les dispositifs de charge de fluide connus commandés par voie hydraulique, l'opéra- teur du dispositif ouvrait simplement la vanne complètement ou la fermait complètement. Il n'y avait aucun dispositif pour déterminer une position intermédiaire de la vanne dans le conduit, cette position intermédiaire étant souvent désirable lorsque le fluide était jaugé ou mesuré dans les réservoirs. 



   Il est en outre désirable de commander le flux d'un fluide à travers un   conduit à   partir d'un poste de   commande   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 placé à distance pour placer la vanne du conduit dans une position prédéterminée afin de permettre le jaugeage ou la mesure du fluide à travers le conduit pendant un intervalle de temps illimité, c'est-à-dire jusqu'à ce   quo   le réservoir à fluide soit complètement rempli. Jusqu'ici il n'était pas possible de commander le flux de fluide à travers les conduits dans les navires, étant donné que dans les dispositifs antérieurs la vanne placée à distance était soit complètement ouverte, soit complètement fermée. 



   Un but de l'invention est de créer un dispositif hydraulique qui comporte un poste de commande destiné à commander le fonctionnement d'une vanne logée dans un conduit à fluide placé à distance. 



   Un autre but de   l'invation   est de créer un,dispositif hydraulique destiné à être utilisé pour la commande d'un flux de fluide dans la soute d'un navire, dans lequel un moteur soumis à l'action d'un fluide est commandé par une vanne placée à distance. 



   L'invention vise à créer un dispositif hydraulique pour la commande du flux de fluide dans la soute d'un navire, dans lequel un accumulateur hydraulique est destiné à fournir du fluide sous pression dans une soupape ou tiroir de distribution à voies multiples, cette soupape à voies multiples distribuant le fluide sous pression dans un moteur destiné à actionner une vanne logée dans un conduit à fluide qui s'étend dans la soute du navire. 



   L'invention vise encore à créer un dispositif hydrau- lique destiné à être utilisé dans les navires, dans lequel une vanne placée à distance est commandée par une soupape de distribution, la position de cette vanne placée à distance   étant   indiquée par la position du levier de commande manuel du dispositif de commande. 



   Un but de l'invention est encore de créer un dispositif hydraulique destiné à être utilisé dans des navires, dans lequel une soupape ou tiroir de distribution du fluide est reliée en 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 fonctionnement à un dispositif suiveur de transmission qui est sensible au mouvement d'une vanne placée à distance, ce disposi- tif suiveur coopérant avec la soupape ou tiroir de distribution pour indiquer la position de la vanne placée à distance. 



   Un autre but de l'invention est de créer une soupape ou tiroir de distribution d'un dispositif hydraulique, dans lequel un ressort est destiné à amener la soupape de   distribu-   tion dans une position neutre en plaçant dans ce cas une -.vanne commandée à   distancedans   une pqsition prédéterminée. 



   D'autres buts, caractéristiques et avantages de l'invention ressortent,de la description détaillée qui suit et des dessins annexés représentant, à titre d'exemples non limitatifs, des formes de réalisation de l'objet de l'invention. 



   La fig. 1 représente schématiquement une forme de réalisation du dispositif hydraulique et montre un dispositif de commande placé au-dessus du pont d'un navire pour commander le flux d'un fluide à travers un conduit s'étendant dans la soute du navire. 



   La   fig. 2   représente schématiquement une variante de réalisation de l'invention, qui comporte un dispositif suiveur de transmission pour indiquer la position d'une vanne placée à distance. 



   La fig. 3 représente, à plus grande échelle, le dispositif suiveur de la fig. 2, certaines parties étant repré- sentées en coupe. 



   La fig. 4 est une élévation d'extrémité de la boîte de la soupape de distribution et de la commande à main du dispositif suiveur représenté à la fig. 3. 



   Bien que l'invention soit destinée en premier lieu à commander le flux d'un fluide dans les navires, il est évident qu'elle peut être appliquée chaque fois qu'il est désirable de commander le flux d'un fluide à travers un conduit à partir d'un endroit éloigné. 



   La coque d'un navire, dans lequel un fluide, tel qu'essence, huile ou combustible analogue, est destiné à être 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 dirigé, est désignée par 10 et le pont du navire est désigné par 12, l'espace entre la coque 10 et le pont 12 étant appelé de façon générale soute du navire. Un conduit à fluide 
14, qui représente les conduits du type destiné à conduire du liquide dans des réservoirs placés dans la soute du navire, s'étend dans cette dernière. Comme représenté, le conduit à fluide 14 est supporté par un bâti 16 monté sur la coque 10, bien qu'il est évident que ce conduit 14 peut être supporté de toute manière convenable. On voit également que le conduit à fluide 14 peut être 'fabriqué en toute matière appropriée et peut s'étendre sur une longueur quelconque du navire ou à l'intérieur de tout réservoir.

   Un dispositif de vanne, désigné d'une façon générale par 18, est placé en un point convenable dans le conduit 14 et de préférence au voisinage d'un point d'entrée dans un réservoir à fluide placé dans la soute du navire. Le dispositif de vanne 18 comporte un corps 20, qui présente des brides 22 fixées à des brides analogues formées sur le conduit à fluide 14. Une vanne 24 ou tout élément analogue est logé dans le corps 20 et est destiné à venir se placer alternativement dans et hors d'un conduit à fluide 14, en commandant ainsi le flux du fluide à travers ce conduit. Un pignon conique 28, qui engrène avec un pignon conique 30, est fixé à un arbre 26 en prise pendant le fonctionnement avec la vanne 24.

   Le pignon conique 30 est destiné à être tourné par un moteur hydraulique indiqué en 32, ce moteur étant du type rotatif de toule construction convenable. Le moteur ydraulihque 32 peut comporter   .ne   commande intérieure (non représentée) pour empêcher la rotation de son rotor lorsque la vanne 24 est complètement ouverte en évitant ainsi que les filets de l'arbre 26 se coincent et soient arrachés. On voit que le Pignon conique 28 engrenant avec le pignon conique 30, par la rotation du moteur hydraulique 32, fait tourner l'arbre   26,   qui est relié à la vanne 24.

   On peut utiliser avec l'arbre 26 tout dispositif de translation approprié (non représenté) pour 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 produire l'élévation de la vanne 24 ou son abaissement pour l'amener dans l'intérieur du conduit 14, lorsque la tige 26 est mise en rotation par le moteur 32. Des conduits 34 et 36 communiquent avec le moteur hydraulique 32 et sont destiné± amener le fluide au moteur 32 pour produire sa rotation dans le sens désiré. II est évident que les conduits servent également de passage de sortie pour le fluide moteur, le conduit qui est utilisé comme passage de sortie dépendant du sens désiré de rotation du moteur 32. Les conduits   34   et 36 s'élèvent à partir du moteur 32 et traversent le pont 12 du navire où ils sont convenablement fixés par des joints 38 et 40.

   Les cônduits 34 et 36 communiquent avec un obturateur de commande à plusieurs voies, indiqué,- de façon générale en 42, qui est placé à distance en tout point convenable sur le pont du navire et de préférence en un endroit où se trouvent toutes les commandes des vannes du conduit à fluide. On voit qu'il est désirable de placer l'obturateur de commande à plusieurs voies en un point tel que l'opérateur puisse commander simultanément plusieurs vannes analogues, en contrôlant dans ce cas la   charè        ou la décharge du fluide à partir des réservoirs du navire avec un minimum d'efforts et un maximum de contrôle. 



   L'obturateur à plusieurs voies 42 comporte une boîte 44 présentant une cavité 46, dans laquelle un tiroir 48 est: place. Des bossages 50, 52 et 54 sont formés sur le tiroir 48 et sont destinés à contrôler le passage du fluide moteur aux conduits 34 et 36 et à partir de ceux-ci. A cette fin, des orifices 56 et 58 sont prévus dans le bottier 44 et assurent la communication entre la cavité 46 et les conduits à fluide 34 et 36. Un levier de commande 60 est monté de façon à pouvoir pivoter à une extrémité du tiroir 48 et est destiné à imprimer un mouvement de va-et-vient au tiroir pendant le fonctionnement de l'obturateur 42. Un orifice d'entrée du fluide 62 est ménagé au milieu entre les orifices 56 et 58 et est destiné à diriger le fluide moteur dans la cavité 46 de la botte 44 de l'obturateur.

   La construction 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de l'obturateur 42 est complétée par la formation de canaux 
64 et 66 qui   communiquent   avec la cavité 46, ainsi qu'avec un orifice de sortie 68 destiné à diriger le fluide moteur dans un conduit de décharge 70. Un conduit d'entrée 72, qui communique de son côté avec un distributeur d'entrée de fluide 
74, est en communication avec l'orifice d'entrée   62.   Le distributeur d'entrée 74 est destiné à être relié à tout nombre convenable de dispositifs hydrauliques en fonction du nombre de vannes 18 disposées dans les conduits à fluide placés dans la soute du navire.

   Le distributeur d'entrée de fluide 74 communique avec un accumulateur hydraulique 76, qui est destiné à assauer une alimentation constante du fluide moteur sous pression à l'obturateur de distribution à plusieurs voies 42. Un piston libre 78 est logé dans l'accumulateur 76 et subdivise ce dernier en une chambre supérieure 80 et une chambre inférieure 82. La chambre supérieure 80 de l'accumu- lateur hydraulique est destinée à être alimentée par un gaz comprimé, tel que l'azote, qui charge ainsi initialement' la chambre supérieure 80 sous une pression prédéterminée. La chambre inférieure 82 sert à recevoir le fluide moteur   hydrau-   lique qui est dirigé dans celle-ci par une pompe 84 à déplace- ,ment positif variable.

   La pompe 84 ,est entraînée par un moteur   86   et est munie d'un dispositif de maintien de la pression, ce ,qui fait que lorsque la pression du fluide dans la chambre 82 atteint une valeur prédéterminée dépendant de la pression de charge initiale du fluide dans la chambre 80, la pompe 84 marche à vide,   c'est-à-dire   qu'elle ne continue pas à pomper du fluide moteur dans la chambre 82. Lorsque la pression régnant danscette chambre 82 tombe au-dessous de la pression prédé- terminée, le dispositif de maintien de la pression fait alors fonctionner la pompe 84 pour refouler la quantité nécessaire de fluide dans la chambre 82 jusqu'à ce que la pression prédé- ,terminée soit'de nouveau établie dans cette dernière. Le 'dispositif de 'Maintien de la pression fait alors marcher la pompe de nouveau à vide.

   Un réservoir 91 est en communication 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 avec la pompe 84 par un conduit à fluide 88 et reçoit le fluide de décharge venant du conduit de sortie 70 par l'intermédiaire d'un conduit 93 communiquant également avec d'autres dispositifs hydrauliques analogues se trouvant dans le navire. 



   Lorsqu'il est désirable, au cours du fonctionnement du dispositif,de commander la vanne 24 pour contrôler le flux de fluide à travers le conduit 14, l'opérateur tourne le levier 
60 dans le sens contraire à celui des aiguilles d'une montre, suivant le dessin, en amenant ainsi le bossage 52 vers la droite et en obturant le canal 64 par le bossage 54. Le fluide moteur se trouvant dans la chambre 82 de l'accumulateur hydraulique 76 est alors refoulé à travers l'orifice d'entrée 62 à l'aide du conduit 72 et dans le conduit 34. Le moteur hydraulique est ainsi mis en fonctionnement pour faire tourner le pignon conique 28, qui élève la vanne 24 pour la sortir du conduit 14, en permettant au fluide de s'écouler par ce conduit 14.

   Pendant le fonctionnement, le fluide moteur est refoulé à partir du moteur 32 par le conduit 36, le canal 66 de l'obtura- teur 42 et le conduit 70 dans le réservoir 91. Lorsqu'on désire obturer le conduit 14, quand les réservoirs placés dans la soute du navire ont été remplis du fluide à transporter, l'opérateur tourne le levier de commande 60 dans le sens des aiguilles d'une montre, suivant le dessin, en déplaçant ainsi le bossage 52 vers la gauche et en obturant le canal 66 pour couper la communication avec la cavité 46. Le fluide moteur venant de l'accumulateur hydraulique arrive alors à l'orifice 62 par le conduit 72 et passe dans le conduit 36. Le moteur hydraulique 32 est ainsi amené à tourner dans le sens contraire ce qui abaisse la vanne 24.

   Le fluide refoulé du moteur hydrau- lique par le conduit 34 est destiné à être dirigé à travers le canal 64 et le conduit de sortie 70 dans le réservoir 91. 



  Afin d'empêcher la vanne 24 d'être coincée dans la position basse ou fermée, une soupape de sûreté 89 est placée entre les conduits 34 et 36 et peut être   commandée   pour être ouverte 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 sous une pression   prédéterminée,   afin de   remettre   le fluide moteur en circulation à travers l'obturateur 42 vers le réservoir 91. Pendant le fonctionnement du moteur hydraulique 
32, la pression régnant dans la chambre 82 de l'accumulateur 
76 est réduite.

   Dès que la pression est réduite dans la chambre 82, la pompe 84 est mise en action par le dispositif de maintien de la pression associé à cette pompe, afin d'amener celle-ci à pomper du fluide à partir du réservoir 91 par le conduit 88 dans l'accumulateur 76 jusqu'à ce que la pression prédéterminée soit de nouveau atteinte dans la chambre 
82. 



   On voit que la vanne   Il' 24   peut être élevée ou abaissée à volonté simplement en manoeuvrant le levier de commande 60 dans le sens des aiguilles d'une montre ou en sens   inverse.   



   Plusieurs obturateurs de distribution à voies multiples 42 peuvent être placés à un poste de commande unique, de sorte qu'un seul opérateur peut commander plusieurs vannes pour contrôler l'admission ou l'échappement de fluide dans ou à partir de plusieurs réservoirs places   dans   la soute du navire. 



   On voit que la commande unique à levier peut être facilement actionnée et assure la manoeuvre de la vanne 24 avec un maximum de contrôle. De plus; la vitesse et le degré de fermeture de la vanne peuvent être facilement contrôlés. En outre, on voit que, dans le cas d'une chute de pression du fluide moteur, l'ensemble du dispositif reste dans un état statique, c'est-à-dire que la vanne est maintenue dans la position réglée sans être déplacée à partir de cette position pendant la période de la chute de pression.

   De façon analogue, pendant le fonction- nement normal du dispositif, la vanne 24 ou des organes obturateurs analogues, suivant   @   la disposition choisie,pour l'utilisation peuvent être ouverts ou fermés à une position prédéterminée et être retenus indépendamment de cette position en déplaçant le levier de commande 60 vers la position neutre, comme le montre le dessin. Ainsi, chacu'ne des vannes peut être placée dans une position statique ou fixe en tout endroit désiré 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 par rapport au conduit à fluide associé en amenant simplement levier de commande 60 à son point mort en assurant dans ce cas l'étranglement du flux de fluide à travers le conduit 14, cet étranglement étant normalement nécessaire pendant le chargement du navire. 



   Une variante de réalisation de l'invention est illustrée aux fig. 2, 3 et 4 et présente   un   nouvel indicateur d'obturation et un dispositif de commande. 



   La coque du navire sur lequel le dispositif de commande modifié est monté est désignée par 90 et le pont du navire est désigné par 92. Un conduit à fluide 94, qui est destiné à transporter du liquide dans les réservoirs du navire, s'étend dans la soute de celui-ci. Un ensemble obturateur d'actionnement, indiqué de façon générale en 96, est placé dans le conduit 94 au voisinage de l'entrée dans un réservoir à fluide. L'ensemble obturateur 96 comporte un corps 97, qui est fixé au conduit 
94 et présente dans son intérieur une vanne 98 de toute forme convenable. 



   La vanne 98 est   destinée,à   être déplacée verticale- ment pour être amenée dans le conduit à fluide 94 et à en être sortie pour contrôler le flux du fluide à travers ce con- duit. Un pignon conique 102, qui engrène avec un pignon conique analogue 104, est fixé sur un arbre 100 qui est relié à la vanne 98. Le pignon conique 104 est destiné à être tourné par un moteur hydraulique 106 ayant une construction convenable. On utilise avec l'arbre 100 de la vanne tout dispositif de translation approprié (non représenta pour déplacer verticalement la vanne 98 lorsque l'arbre 100 est mis en rotation par le moteur 106, ce qui abaisse ou élève cette vanne 98 pour l'amener dans la conduit ou l'en sortir. 



  L'arbre 100 de la vanne s'élève également au delà du pignon conique 102 et entre dans un bottier indiqué de façon générale en 108, qui fait partie d'un dispositif indicateur suiveur décrit en détail ci-après. 



   Des conduits 110, 112 mènent le fluide moteur au 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 
 EMI11.1 
 ;1;,>i-Ju:r hydraulique 106 l'our pt'oduir'j lu :.,QU""''':...I :Id; de r.;rxi ;¯. de celui-ci dans la 13011:3 dr;ll'ú. Lus conduite sorvjnt (...:"Ü(; 'j:;n.1; de conduits do sortie pour le fluide   moteur   suivant le sens de rotation du moteur 106. Les conduits à fluide 110, 112 s'élèvent à partir du moteur 106 et traversent le pont 92 auquel ils 'sont convenablement fixés. Les conduits 110, 112 communiquent avec un distributeur de commande à voies multiples généralement indiqué en 114, qui est placé en un endroit de commande éloigné prévu en tout point convenable du pont du navire. 



   Comme représenté à la fig. 3, le distributeur à voies multiples   114   comporte une boîte 116, qui présente une cavité intérieure'ou chambre 117. Un tiroir 118 est disposé de façon à pouvoir coulisser dans la chambre 117 du distributeur de commande et comporte des bossages 120,122 et 124 formés sur ce tiroir pour contrôler le flux du fluide moteur vers et à partir des conduits 110 et 112. Des orifices 126, 128 coopèrent avec les bossages 120 et 124 pour contrôler le flux de fluide à travers les conduits 110, 112, ces orifices étant ménagés dans la paroi supérieure du boîtier 116. Un orifice d'entrée 130 est formé dans la boîte 114 pour l'entrée du fluide moteur dans la chambre 117 et est prévu à mi-chemin entre les orifices 126, 128.

   L'orifice d'entrée 130 communique ainsi soit avec l'orifice 110, soit avec l'orifice 112 par l'intermédiaire de la cavité 117, suivant le sens de rotation désiré du moteur 106 et, en conséquence, suivant le sens de mouvement de la vanne 98. Le tiroir 118 est maintenu normalement à un point mort auquel la communication entre l'orifice d'entrée 130 et les orifices 110 et 112 est coupée par le bossage 122, ce qui fait que la vanne 98 est maintenue dans la position dans laquelle elle a été amenée. Un ressort hélicoïdal 131 est destiné à déplacer normalement le tiroir 118 pour l'amener au point mort et est logé entre une pièce d'appui fondue 132 qui est placée dans un évidement annulaire 133 formé sur le côté gauche de la boîte 114 du 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 distributeur de commande et le tiroir, comme représenté à la fig. 3. 



   Le fluide moteur est introduit par l'orifice d'entrée 
130 à travers un conduit d'admission 134 communiquant avec ce dernier et relié à une source de fluide moteur, telle qu'un distributeur d'admission 135. Ce dernier communique avec un accumulateur hydraulique 136., qui est destiné à assurer une alimentation constante de fluide moteur sous pression   au/   distributeur de commande à voies multiples 114. Un piston libre 138 est logé dans l'accumulateur 136 et subdivise ce dernier en une chambre de pression supérieure et une chambre inférieure, comme décrit ci-dessus à l'aide de la fig. 1. Une pompe 140, entraînée par un moteur 142, est destinée à fournir du fluide moteur à l'accumulateur à partir d'un réservoir 144 par des conduits 146 et 148.

   La pompe 140 est munie d'un dispositif de maintien de la pression et est destinée à maintenir le fluide moteur sous pression dans l'accumulateur, la valeur de la pression étant déterminée par la charge initiale du gaz comprimé dans la chambre supérieure de l'accumulateur 136. Il est      évident, comme décrit ci-dessus à l'aide de la fig.   1,   que lorsque la pression régnant dans l'accumulateur 136 à fluide moteur tombe au-dessous de la valeur.prédéterminée, le dispositif de maintien de la pression de la pompe 140 fonctionne pour amener cette dernière à fournir la quantité nécessaire de fluide à l'accumulateur jusqu'à ce que la pression prédéterminée dans celui-ci soit de nouveau atteinte.

   Le réservoir 144, qui alimente l'accumulateur 136 en fluide moteur à l'aide de la pompe 140, reçoit ce fluide moteur par le conduit 150 communiquant avec le conduit de sortie 152, qui est relié comme représenté à la fig. 3, à la cavité ou chambre   117   ménagée dans le distributeur de commande 114 par un orifice 154 et des canaux 156 ou 158. 



   Le dispositif indicateur suiveur est représenté à la fil--- 3 et comporte un levier de commande 160, qui est monté de façon à pouvoir pivoter en 162 à proximité de l'extrémité 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 allonge du tiroir 118. Ce dernier est supporté dans un   uie   
164 qui est monte sur un   boîtier   16G du dispositif   suiveur   de transmission décrit ci-après. Un secteur défini par les bras 
168, 170 et un segment formant échelle graduée 172 sont reliés au guide   164.   Le levier 160 comporte une poignée 174 et un index décalé 176 qui se déplace sur l'échelle   Graduée   
172 et est destiné à coopérer avec celle-ci pour indiquer la position de la vanne d'actionnement 98 dans le conduit 94. 



   L'échelle 172 peut être étalonnée de toute manière désirée, les limites de cette échelle étant définies par des butées 177 et 179, qui indiquent respectivement la position ouverte et la position fermée de la vanne 94. 



   Afin que l'opérateur du dispositif de commande hydrau- lique puisse être constamment informé de la position de la vanne      98 dans le conduit 94, on prévoit le dispositif indicateur suiveur et de commande, qui comporte le boîtier 166 formant un cylindre dans lequel est logé un piston 178. Une tige 180 est fixée au piston 178 et s'étend à travers une paroi d'extré- mité 182 du cylindre 166, l'extrémité extérieure de.la tige 
180 étant articulée en 184 à l'extrémité inférieure du levier 
160. Un écrou de réglage 186 est vissé sur une partie filetée formée sur la tige 180 et est destiné à venir en contact avec une butée 188 formée sur la paroi d'extrémité 182 du cylindre en limitant ainsi le mouvement intérieur de la tige 180 et du piston 178.

   Un ressort hélicoïdal 189 entoure la tige 
180 à l'intérieur du cylindre 166, puis prend appui contre le piston 178 et la surface intérieure de la paroi d'extrémité 
182 en poussant normalement dans ce cas le piston 178 vers la gauche, comme représenté à la fig. 3. Un soufflet 190 s'oppose au mouvement du piston 178 vers la gauche et prend appui contre la surface extérieure du piston et contre un plateau 192 fixé à une paroi d'extrémité 194 du cylindre 166. Un raccord 196 communique avec l'intérieur du soufflet 190, est fixé au plateau 192 et est relié à un conduit hydraulique 198 relié à ce raccord.

   Un raccord 200 est relié à   l'extrémité   opposée du 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 conduit 198 et est fixé dans le   boftier   108 à un plateau 202, monté sur une paroi d'extrémité 203 de ce   boftier   108. 



  Le raccord 200 s'étend à l'intérieur d'un second soufflet 204 qui est logé dans une partie cylindrique 206 du boîtier 108, le soufflet 204 communiquant ainsi avec le soufflet 190 se trouvant dans le cylindre 166 par le conduit 198 et établissant un circuit fermé de fluide avec ce   souîflet-   190. 



  Un fluide hydraulique se trouve dans le circuit fermé et on voit que le mouvement de l'un des soufflets sous l'action d'une force extérieure amène l'autre soufflet à se déplacer d'un trajet correspondant par suite de la nature incompressible du fluide hydraulique. 



   Une pièce mobile suiveuse 208 est associée au soufflet 204 pour son actionnement et présente une rampe 210 qui   opère   avec une rampe 212 formée sur une came 214 mobile verticalement. La came 214 est destinée à coulisser verticalement dans un cylindre 216 formé dans le bottier 108 et comporte une tige filetée 218 fixée à l'extrémité inférieure de cette came. La tige filetée 218 passe au travers d'une pièce tubulaire inférieure 220, fixée sur une partie élargie 
222 du cylindre 216, et est en prise par vissage avec un écrou 224 monté à l'extrémité supérieure de la tige 100. On voit que la rotation de la tige 100 produit un mouvement de va-et-vient de la tige filetée 218 et déplace la came 214 -verticalement. Le mouvement de la came 214 est suivi du mouvement-de la pièce mobile 208 et du mouvement correspondant du soufflet 204.

   Par suite du mouvement de ce soufflet 204, le soufflet 190 met en mouvement le piston 178 et la tige 180 pour déplacer le pivot 184. Lorsque ce pivot se déplace, le levier libre 160 se meut sur le secteur, l'index 176 indiquant la position relative de la vanne 98 sur l'échelle graduée 172. 



   Au cours de la description du fonctionnement du dispositif hydraulique représenté aux fig. 2, 3 et 4, on a tout d'abord supposé que la vanne 98 est complètement ouverte et 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 doit être amenée à la position fermée ou à touteposition intermédiaire entre la position complètement ouverte et celle complètement fermée. 



   L'opérateur se trouvant à un poste de commande central fait pivoter le levier de commande 160 dans le sens des aiguilles d'une montre,suivant la fig. 3, le levier partant de la position complètement ouverte, dans laquelle il vient buter contre l'arrêt 177. Le tiroir 118 est ainsi déplacé vers la droite contre l'action de rappel du ressort 131 pour mettre l'orifice 126 et le conduit 110 en communication avec l'orifice d'entrée 130 et le conduit d'entrée 132. Le fluide moteur passe alors par le conduit 132 dans le conduit 110, puis dans le moteur 106 pour faire tourner celui-ci dans le sens nécessaire. En même temps, par suite du mouvement du tiroir 118 décrit, l'orifice 128 n'est pas recouvert par le bossage 124 pour assurer la communication avec le canal 158 et l'orifice de sortie 154.

   Le fluide est alors refoulé hors du moteur 106 par le conduit 112 et dans le conduit 152, qui ramène le fluide au réservoir 144. 



   Lorsque la vanne 98 commence à se fermer, le pivot 162 du tiroir distributeur 118 reste immobile et on voit que le mouvement de la tige 180 fait pivoter le levier 160 autour de l'axe 162, l'index 176 indiquant la position de la vanne 98 pendant son mouvement. Lorsque la vanne 98 se ferme,   c'est-à-dire     lors.-qu'elle   s'abaisse, l'arbre 100 est tourné par l'intermédiaire du dispositif de translation (non représenté), ce .qui amène la tige 218 du dispositif suiveur de transmission à s'élever. Lorsque la tige 218 s'élève, la came 214 coulisse vers le haut, la face angulaire 212 se dégageant de la face angulaire 210 de la pièce mobile suiveuse 208. Le soufflet 204 se détend et le fluide hydraulique est forcé de s'échapper du soufflet 190.

   Le ressort 189 pousse le piston 178 vers la gauche en comprimant le soufflet 190 et en déplaçant la tige de piston 180 vers la gauche. Le pivot 184 est ainsi déplacé en continu vers la gauche et le levier 160 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 pivote autour du point 162 en direction de la butée 179 qui détermine la position de fermeture. 



   Lorsque 1'opérateur relâche le levier 160 en un moment quelconque pendant l'opération de fermeture, le ressort 131   ramené   le tiroir 118 au point mort et la   communication   entre l'orifice d'entrée 130 et les orifices 126 ou 128 est coupée par le bossage 122. Le levier 160 est ainsi déplacé légèrement vers la droite, mais reste dans la position intermédiaire jusqu'à ce que l'opérateur saisisse le levier et déplace le tiroir 118 de nouveau vers la droite pour surmonter l'action de rappel du ressort 131. En conséquence, la vanne 98 peut être amenée dans toute position désirée en relâchant simplement le levier 160.

   En outre, pendant le fonctionnement du dispositif, l'opérateur doit tenir le levier en   permanence   avec une pression constante pour surmonter l'action du ressort 131 en amenant dans ce cas l'orifice d'entrée 130 en communication soit avec l'orifice 126, soit avec l'orifice 128, mais la pression exercée par l'opérateur ne doit pas être suffisante pour surmonter le mouvement du levier provenant de la réaction du dispositif indicateur suiveur. 



   Pendant l'opération de fermeture, lorsque la tige 180 s'est déplacée vers la gauche dans une mesure suffisante pour amener le levier 160 en butée avec l'arrêt 179 (position A), l'écrou de réglage 186 est déplacé pour venir en contact avec la butée 188, comme représenté en traits interrompus à la fig. 



  3. La continuation du mouvement de la tige 180 est par suite arrêtée et l'ensemble des soufflets n'exerce pas plus longtemps une force d'actionnement sur le dispositif. Cependant, le fluide moteur continue à passer par le conduit 110 en maintenant le moteur 106 en fonctionnement continu. En conséquence, la vanne d'actionnement est déplacée jusqu'à la fin de son trajet dans l'intérieur du conduit et une pression est exercée sur cette vanne pour assurer une fermeture étanche.

   Afin d'empêcher la vanne 98 d'être coincée dans la position basse ou fermée, une soupape de sûreté 226 (fig. 2) est prévue et est placée entre 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 les conduits 110 ot   112.   La soupape de sûreté 226 est réglée pour s'ouvrir sous une pression   prédéterminée   et, lorsque la vanne 98 s'applique fermement sur son   siège,   cette soupape de sûreté est ouverte pour remettre le fluide moteur en circulation et le ramener par le distributeur de commando 
114 dans le réservoir 144. Une fois la vanne 98 placée sur son siège, l'opérateur lâche le levier 160, puis le ressort 131 ramène le tiroir 118 et le levier 160 au point mort, le levier 160 venant dans la position B. 



   Au cours de l'ouverture de la vanne d'actionnement 98, le levier 160 est maintenu, avec une pression uniforme et est mû dans le sens inverse à celui des aiguilles d'une montre. Le ressort 131 est détendu, comme représenté à la fig. 3, et le fluide moteur est dirigé dans le conduit 112 à l'aide du conduit 134, de l'orifice 130 et de l'orifice 128. En même temps, le fluide est mis à l'échappement par le conduit 110, l'orifice 126, le passage 156, l'orifice d'échappement 154 et le conduit d'échappement 152. La position de la vanne 98 est instantanément indiquée par le dispositif indicateur suiveur, la tige 218 s'abaissant sous l'action de la rotation de l'arbre 100, en poussant dans ce cas la came 214 vers le bas et en amenant le soufflet 204 à se détendre.

   Le fluide hydraulique est refoulé dans le soufflet 190 en déplaçant dans ce cas le piston 178 et la tige 180 vers la droite. Le pivot 184 est mis en mouvement de façon correspondante et la poignée 160 est déplacée de façon continue vers la gauche lorsque la vanne 98 se ferme. Lorsque la poignée 160 atteint la position d'ouver- ture complète et rencontre la butée 177 (position C), le mouvement supplémentaire de la tige 180 vers la droite produit le déplacement du tiroir 118 vers la droite pour amener le bossage 122 à recouvrir l'orifice 130. L'opérateur lâche alors le levier 160 et le ressort 131 déplace   légèrement   ce levier 160 vers la droite dans la position D, comme représenté en traits mixtes à la fig. 3.

   Le distributeur de   commande   114 se trouve alors de nouveau au point mort. 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 



   On voit   ainni,   conne décrit ci-dessus à l'aide des fig. 2, 3 et 4, que la rotation du moteur 106 est arrêtée lorsque la vanne 98 est complètement ouverte, ce qui empêche que les filets de la tige 100 soient coinces et arrachés. 



   Au cours de la fermeture et de l'ouverture de la vanne 98, le fluide moteur est fourni sous pression par l'accumulateur 136 et le fonctionnement de l'accumulateur et de la pompe 140 est analogue au fonctionnement de l'accumu- lateur 80 et de la pompe 84 décrit   à   l'aide de la fig. 1. 



   Diverses modifications peuvent d'ailleurs être apportées aux exemples de réalisation représentés et décrits en détail, sans sortir du cadre de l'invention. 



   REVENDICATIONS 
1 - Commande hydraulique à distance d'une ou plusieurs vannes contrôlant un ou plusieurs conduits, caractéri- sée en ce que chaque vanne (24 ou 98) est munie d'un dispositif de translation relié par une transmission à un moteur hydrau- lique (32, 106) pouvant tourner dans les deux sens sous l'action d'un fluide sous pression arrivant à ce moteur par l'un ou l'autre de deux conduits (34, 36 ou 110, 112) contrôlés par un tiroir distributeur à plusieurs voies dont la boite (44, 116) communique, outre avec les deux conduits précités (34, 36, 110, 112), avec un conduit (72,   134)   venant d'un tuyau distributeur (74, 135) recevant le fluide sous pression d'un réservoir (91,   144)   par l'intermédiaire d'une pompe (84,   140),   et avec un conduit de retour (70, 152) audit réservoir,

   le tiroir étant actionné par un organe de manoeuvre.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   The present invention relates to a hydraulic device for controlling a remote valve.



   More particularly, the invention relates to a hydraulic device for controlling the operation of a valve which is placed at a location remote from the control station, the valve being for example placed in a fluid conduit which extends in the hold of a ship or similar vessel.



   Prior to the invention, the shutters of

 <Desc / Clms Page number 2>

 known controls, intended to be used for controlling the flow of a fluid in conduits placed remotely in ships, were operated by hand, then included a gate valve in communication with the interior of the fluid conduit and coupled to an elongated rod, which extended upward from the valve and crossed the deck of the ship.



  A control lever or wheel placed on the ship's deck was attached to the valve stem and was intended to be operated by hand to open or close the remote valve. These known, hand-operated valves had drawbacks since it was not only difficult to operate by hand in the event of faulty application and rusty gears, but in the event of faulty application and rusty gears. ships that had multiple control valves, the operator had to go to each control station to operate the associated valve. It is seen that during the loading of the vessel, the operator encountered difficulties in the maneuvering of each control station and, moreover, when one of the valves ceased to operate, the loading was considerably delayed.

   By controlling the valves placed remotely with the aid of a hydraulic device, an easy operation was ensured and, in addition, a single control station could be provided for all the valves placed at a distance.



   When controlling the operation of a remotely located valve, it is desirable to be able to instantly determine the relative position of the valve with respect to the fluid conduit in which the latter is located. In known hydraulically controlled fluid charging devices, the operator of the device simply opened the valve fully or closed it completely. There was no device for determining an intermediate position of the valve in the conduit, this intermediate position being often desirable when the fluid was gauged or measured in the reservoirs.



   It is further desirable to control the flow of a fluid through a conduit from a control station.

 <Desc / Clms Page number 3>

 remotely placed to place the line valve in a predetermined position to allow gauging or measurement of fluid through the line for an unlimited period of time, i.e. until the fluid reservoir is completely filled. Heretofore it has not been possible to control the flow of fluid through conduits in ships, since in prior devices the remotely located valve was either fully open or fully closed.



   An object of the invention is to create a hydraulic device which comprises a control station intended to control the operation of a valve housed in a fluid conduit placed at a distance.



   Another object of the invitation is to create a hydraulic device for use in controlling a flow of fluid in the hold of a ship, in which an engine subjected to the action of a fluid is controlled. by a remote valve.



   The invention aims to create a hydraulic device for controlling the flow of fluid in the hold of a ship, in which a hydraulic accumulator is intended to supply fluid under pressure in a valve or multiple-way distribution spool, this valve A multi-way distributing fluid under pressure to an engine for actuating a valve housed in a fluid conduit which extends into the cargo hold of the vessel.



   The invention also aims to create a hydraulic device intended for use in ships, in which a remotely placed valve is controlled by a distribution valve, the position of this remotely placed valve being indicated by the position of the lever. manual control of the control device.



   An object of the invention is also to create a hydraulic device intended for use in ships, in which a valve or spool for distributing the fluid is connected in

 <Desc / Clms Page number 4>

 operation with a transmission follower device which is sensitive to the movement of a remotely placed valve, this follower device cooperating with the valve or distribution spool to indicate the position of the remotely placed valve.



   Another object of the invention is to create a distribution valve or spool of a hydraulic device, in which a spring is intended to bring the distribution valve into a neutral position, by placing in this case a controlled valve. remotely in a predetermined pqsition.



   Other objects, characteristics and advantages of the invention emerge from the detailed description which follows and from the appended drawings showing, by way of nonlimiting examples, embodiments of the object of the invention.



   Fig. 1 schematically illustrates one embodiment of the hydraulic device and shows a control device placed above the deck of a ship for controlling the flow of a fluid through a conduit extending into the hold of the ship.



   Fig. 2 schematically represents an alternative embodiment of the invention, which comprises a transmission follower device for indicating the position of a valve placed at a distance.



   Fig. 3 represents, on a larger scale, the follower device of FIG. 2, some parts being shown in section.



   Fig. 4 is an end elevation of the box of the distribution valve and of the hand control of the follower shown in FIG. 3.



   Although the invention is primarily intended to control the flow of a fluid in ships, it is obvious that it can be applied whenever it is desirable to control the flow of a fluid through a conduit. from a remote location.



   The hull of a ship, in which a fluid, such as gasoline, oil or the like fuel, is intended to be

 <Desc / Clms Page number 5>

 directed, is designated by 10 and the deck of the ship is designated by 12, the space between the hull 10 and the deck 12 being generally called the hold of the ship. A fluid conduit
14, which shows the conduits of the type intended to conduct liquid in tanks placed in the hold of the ship, extends into the latter. As shown, the fluid conduit 14 is supported by a frame 16 mounted on the shell 10, although it is obvious that this conduit 14 can be supported in any suitable manner. It is also seen that the fluid conduit 14 can be made of any suitable material and can extend any length of the vessel or within any tank.

   A valve device, generally designated by 18, is placed at a suitable point in the conduit 14 and preferably in the vicinity of a point of entry into a fluid reservoir placed in the hold of the ship. The valve device 18 comprises a body 20, which has flanges 22 fixed to similar flanges formed on the fluid conduit 14. A valve 24 or any similar element is housed in the body 20 and is intended to come to be placed alternately in. and out of a fluid conduit 14, thereby controlling the flow of fluid through that conduit. A bevel gear 28, which meshes with a bevel gear 30, is attached to a shaft 26 engaged during operation with the valve 24.

   The bevel gear 30 is intended to be rotated by a hydraulic motor indicated at 32, this motor being of the rotary type of suitable construction. The hydraulic motor 32 may include an internal control (not shown) to prevent the rotation of its rotor when the valve 24 is fully open thereby preventing the threads of the shaft 26 from jamming and being pulled out. It can be seen that the bevel gear 28 meshing with the bevel gear 30, by the rotation of the hydraulic motor 32, turns the shaft 26, which is connected to the valve 24.

   Any suitable translation device (not shown) can be used with the shaft 26 for

 <Desc / Clms Page number 6>

 produce the elevation of the valve 24 or its lowering to bring it into the interior of the conduit 14, when the rod 26 is rotated by the motor 32. Conduits 34 and 36 communicate with the hydraulic motor 32 and are intended ± bring the fluid to the motor 32 to produce its rotation in the desired direction. It is evident that the conduits also serve as an outlet passage for the working fluid, the conduit which is used as an outlet passage depending on the desired direction of rotation of the motor 32. The conduits 34 and 36 rise from the motor 32 and cross the deck 12 of the ship where they are suitably fixed by joints 38 and 40.

   The conduits 34 and 36 communicate with a multi-way control shutter, indicated, - generally at 42, which is placed at a distance at any suitable point on the ship's deck and preferably at a place where all the controls are located. valves in the fluid line. It will be seen that it is desirable to place the multi-way control shutter at such a point that the operator can simultaneously control several similar valves, in this case controlling the charge or discharge of the fluid from the tanks of the vessel. with minimum effort and maximum control.



   The multi-way shutter 42 includes a box 44 having a cavity 46, in which a drawer 48 is located. Bosses 50, 52, and 54 are formed on spool 48 and are intended to control the passage of working fluid to and from conduits 34 and 36. To this end, orifices 56 and 58 are provided in the housing 44 and provide communication between the cavity 46 and the fluid conduits 34 and 36. A control lever 60 is mounted so as to be able to pivot at one end of the drawer 48. and is intended to impart a reciprocating movement to the slide during the operation of the shutter 42. A fluid inlet orifice 62 is formed in the middle between the orifices 56 and 58 and is intended to direct the working fluid. in the cavity 46 of the boot 44 of the shutter.

   Construction

 <Desc / Clms Page number 7>

 of the shutter 42 is completed by the formation of channels
64 and 66 which communicate with the cavity 46, as well as with an outlet port 68 intended to direct the working fluid into a discharge duct 70. An inlet duct 72, which communicates on its side with an inlet distributor fluid
74, is in communication with the inlet port 62. The inlet valve 74 is intended to be connected to any suitable number of hydraulic devices depending on the number of valves 18 arranged in the fluid conduits placed in the hold of the tank. ship.

   The fluid inlet distributor 74 communicates with a hydraulic accumulator 76, which is intended to ensure a constant supply of pressurized working fluid to the multi-way distribution shutter 42. A free piston 78 is housed in the accumulator 76. and subdivides the latter into an upper chamber 80 and a lower chamber 82. The upper chamber 80 of the hydraulic accumulator is intended to be supplied with a compressed gas, such as nitrogen, which thus initially charges the upper chamber. 80 under a predetermined pressure. The lower chamber 82 serves to receive the hydraulic working fluid which is directed therein by a pump 84 with variable positive displacement.

   The pump 84 is driven by a motor 86 and is provided with a device for maintaining the pressure, which means that when the pressure of the fluid in the chamber 82 reaches a predetermined value depending on the initial charge pressure of the fluid in the chamber 80, the pump 84 operates idle, that is to say that it does not continue to pump working fluid into the chamber 82. When the pressure prevailing in this chamber 82 falls below the predefined pressure - Completed, the pressure maintaining device then operates the pump 84 to deliver the necessary amount of fluid into the chamber 82 until the predetermined pressure is' again established in the latter. The 'Pressure Maintainer' will then run the pump back to vacuum.

   A tank 91 is in communication

 <Desc / Clms Page number 8>

 with the pump 84 through a fluid conduit 88 and receives the discharge fluid from the outlet conduit 70 via a conduit 93 also communicating with other similar hydraulic devices in the vessel.



   When it is desirable, during operation of the device, to control the valve 24 to control the flow of fluid through the conduit 14, the operator turns the lever.
60 in an anti-clockwise direction, according to the drawing, thus bringing the boss 52 to the right and closing the channel 64 by the boss 54. The working fluid being in the chamber 82 of the The hydraulic accumulator 76 is then forced through the inlet port 62 by means of the conduit 72 and into the conduit 34. The hydraulic motor is thus activated to rotate the bevel gear 28, which raises the valve 24 to exit from conduit 14, allowing the fluid to flow through this conduit 14.

   During operation, the working fluid is discharged from the motor 32 through the conduit 36, the channel 66 of the shutter 42 and the conduit 70 into the reservoir 91. When it is desired to close the conduit 14, when the reservoirs placed in the hold of the vessel have been filled with the fluid to be transported, the operator turns the control lever 60 clockwise, according to the drawing, thus moving the boss 52 to the left and closing the channel 66 to cut off the communication with the cavity 46. The driving fluid coming from the hydraulic accumulator then arrives at the orifice 62 through the conduit 72 and passes into the conduit 36. The hydraulic motor 32 is thus caused to rotate in the direction on the contrary, which lowers the valve 24.

   The fluid discharged from the hydraulic motor through the conduit 34 is intended to be directed through the channel 64 and the outlet conduit 70 into the reservoir 91.



  In order to prevent the valve 24 from being stuck in the down or closed position, a safety valve 89 is placed between the conduits 34 and 36 and can be commanded to be opened.

 <Desc / Clms Page number 9>

 under a predetermined pressure, in order to put the working fluid back into circulation through the shutter 42 towards the reservoir 91. During the operation of the hydraulic motor
32, the pressure prevailing in the chamber 82 of the accumulator
76 is reduced.

   As soon as the pressure is reduced in the chamber 82, the pump 84 is put into action by the pressure maintaining device associated with this pump, in order to cause the latter to pump fluid from the reservoir 91 via the pipe 88 in accumulator 76 until the predetermined pressure is again reached in the chamber
82.



   It can be seen that the valve 11 '24 can be raised or lowered at will simply by operating the control lever 60 clockwise or counterclockwise.



   Multiple multi-way distribution shutters 42 can be placed at a single control station, so that a single operator can control multiple valves to control the inlet or outlet of fluid into or from multiple tanks located in the valve. hold of the ship.



   It is seen that the single lever control can be easily actuated and ensures the operation of the valve 24 with maximum control. Furthermore; the speed and degree of closure of the valve can be easily controlled. In addition, it can be seen that, in the event of a pressure drop in the working fluid, the entire device remains in a static state, that is to say that the valve is kept in the set position without being moved. from this position during the period of the pressure drop.

   Similarly, during normal operation of the device, the valve 24 or similar shutters, depending on the arrangement chosen, for use can be opened or closed at a predetermined position and be retained independently of this position by moving the control lever 60 to the neutral position, as shown in the drawing. Thus, each of the valves can be placed in a static or fixed position in any desired location.

 <Desc / Clms Page number 10>

 relative to the associated fluid duct by simply bringing the control lever 60 to its neutral point, in this case ensuring the throttling of the flow of fluid through the duct 14, this throttling being normally necessary during the loading of the vessel.



   An alternative embodiment of the invention is illustrated in FIGS. 2, 3 and 4 and presents a new shutter indicator and control device.



   The hull of the ship on which the modified controller is mounted is designated 90 and the deck of the ship is designated 92. A fluid conduit 94, which is intended to carry liquid to the tanks of the ship, extends into the hold of it. An actuating shutter assembly, generally indicated at 96, is placed in conduit 94 in the vicinity of the inlet to a fluid reservoir. The shutter assembly 96 has a body 97, which is attached to the duct
94 and has in its interior a valve 98 of any suitable shape.



   The valve 98 is intended to be moved vertically to be brought into and out of the fluid conduit 94 to control the flow of fluid through that conduit. A bevel gear 102, which meshes with a similar bevel gear 104, is attached to a shaft 100 which is connected to valve 98. Bevel gear 104 is intended to be rotated by a hydraulic motor 106 having a suitable construction. Any suitable translation device (not shown for vertically moving the valve 98 when the shaft 100 is rotated by the motor 106, which lowers or raises this valve 98 to bring it down) is used with the shaft 100 of the valve. in or out of the duct.



  The valve shaft 100 also rises beyond the bevel gear 102 and enters a housing indicated generally at 108, which forms part of a tracking indicator device described in detail below.



   Conduits 110, 112 lead the working fluid to the

 <Desc / Clms Page number 11>

 
 EMI11.1
 ; 1;,> i-Ju: hydraulic r 106 l'our pt'oduir'j lu:., QU "" '' ': ... I: Id; of r.; rxi; ¯. of it in 13011: 3 dr; ll'ú. The pipe sorvjnt (...: "Ü (; 'j:; n.1; of outlet conduits for the working fluid according to the direction of rotation of the motor 106. The fluid conduits 110, 112 rise from the 106 and pass through deck 92 to which they are suitably attached. Conduits 110, 112 communicate with a multi-way control valve generally indicated at 114, which is located at a remote control location provided at any convenient point on the deck of the motor. ship.



   As shown in fig. 3, the multi-way distributor 114 has a box 116, which has an interior cavity or chamber 117. A spool 118 is slidably disposed in the chamber 117 of the control valve and has bosses 120, 122 and 124 formed on it. this slide to control the flow of the working fluid to and from the conduits 110 and 112. Orifices 126, 128 cooperate with the bosses 120 and 124 to control the flow of fluid through the conduits 110, 112, these orifices being formed in the top wall of the housing 116. An inlet port 130 is formed in the box 114 for the entry of working fluid into the chamber 117 and is provided midway between the ports 126, 128.

   The inlet orifice 130 thus communicates either with the orifice 110 or with the orifice 112 through the intermediary of the cavity 117, depending on the desired direction of rotation of the motor 106 and, consequently, depending on the direction of movement. valve 98. Spool 118 is normally maintained at a neutral point at which communication between inlet port 130 and ports 110 and 112 is cut off by boss 122, so valve 98 is held in position. position in which she was brought. A coil spring 131 is intended to normally move the spool 118 to bring it into neutral and is housed between a molten backing piece 132 which is placed in an annular recess 133 formed on the left side of the box 114 of the

 <Desc / Clms Page number 12>

 control valve and the spool, as shown in fig. 3.



   The working fluid is introduced through the inlet port
130 through an intake duct 134 communicating with the latter and connected to a source of working fluid, such as an intake distributor 135. The latter communicates with a hydraulic accumulator 136, which is intended to ensure a constant supply. of pressurized working fluid to / multiple-way control valve 114. A free piston 138 is housed in accumulator 136 and subdivides the latter into an upper pressure chamber and a lower chamber, as described above using of fig. 1. A pump 140, driven by a motor 142, is intended to supply driving fluid to the accumulator from a reservoir 144 via conduits 146 and 148.

   The pump 140 is provided with a device for maintaining the pressure and is intended to keep the working fluid under pressure in the accumulator, the value of the pressure being determined by the initial charge of the compressed gas in the upper chamber of the accumulator. accumulator 136. It is evident, as described above with the aid of FIG. 1, that when the pressure in the working fluid accumulator 136 falls below the predetermined value, the pressure-maintaining device of the pump 140 operates to cause the latter to supply the necessary quantity of fluid to the pump. accumulator until the predetermined pressure in it is again reached.

   The reservoir 144, which supplies the accumulator 136 with driving fluid by means of the pump 140, receives this driving fluid through the duct 150 communicating with the outlet duct 152, which is connected as shown in FIG. 3, to the cavity or chamber 117 formed in the control valve 114 by an orifice 154 and channels 156 or 158.



   The tracking indicator device is shown at wire --- 3 and has a control lever 160, which is mounted so that it can pivot at 162 near the end

 <Desc / Clms Page number 13>

 extension of drawer 118. The latter is supported in a
164 which is mounted on a housing 16G of the transmission follower device described below. A sector defined by the arms
168, 170 and a graduated scale segment 172 are connected to guide 164. Lever 160 has a handle 174 and an offset index 176 which moves on the graduated scale.
172 and is intended to cooperate with the latter to indicate the position of the actuating valve 98 in the conduit 94.



   Scale 172 can be calibrated in any way desired, the limits of this scale being defined by stops 177 and 179, which respectively indicate the open and closed position of valve 94.



   So that the operator of the hydraulic control device can be constantly informed of the position of the valve 98 in the pipe 94, the tracking and control indicator device is provided, which comprises the housing 166 forming a cylinder in which is housed a piston 178. A rod 180 is attached to the piston 178 and extends through an end wall 182 of the cylinder 166, the outer end of the rod.
180 being articulated at 184 at the lower end of the lever
160. An adjusting nut 186 is screwed onto a threaded portion formed on the rod 180 and is intended to come into contact with a stop 188 formed on the end wall 182 of the cylinder thereby limiting the internal movement of the rod 180 and piston 178.

   A coil spring 189 surrounds the rod
180 inside cylinder 166, then rests against piston 178 and the inner surface of the end wall
182 by normally pushing the piston 178 to the left, as shown in FIG. 3. A bellows 190 opposes the movement of the piston 178 to the left and bears against the exterior surface of the piston and against a plate 192 attached to an end wall 194 of the cylinder 166. A connector 196 communicates with the interior. the bellows 190, is fixed to the plate 192 and is connected to a hydraulic conduit 198 connected to this connector.

   A fitting 200 is connected to the opposite end of the

 <Desc / Clms Page number 14>

 conduit 198 and is fixed in the boftier 108 to a plate 202, mounted on an end wall 203 of this boftier 108.



  The fitting 200 extends inside a second bellows 204 which is housed in a cylindrical portion 206 of the housing 108, the bellows 204 thus communicating with the bellows 190 located in the cylinder 166 through the conduit 198 and establishing a closed fluid circuit with this bellows- 190.



  A hydraulic fluid is in the closed circuit and it is seen that the movement of one of the bellows under the action of an external force causes the other bellows to move in a corresponding path due to the incompressible nature of the hydraulic fluid.



   A movable follower part 208 is associated with the bellows 204 for its actuation and has a ramp 210 which operates with a ramp 212 formed on a cam 214 movable vertically. The cam 214 is intended to slide vertically in a cylinder 216 formed in the housing 108 and comprises a threaded rod 218 fixed to the lower end of this cam. The threaded rod 218 passes through a lower tubular part 220, fixed on an enlarged part
222 of the cylinder 216, and is screwed into engagement with a nut 224 mounted at the upper end of the rod 100. It can be seen that the rotation of the rod 100 produces a reciprocating movement of the threaded rod 218 and moves cam 214 vertically. The movement of the cam 214 is followed by the movement of the movable part 208 and the corresponding movement of the bellows 204.

   As a result of the movement of this bellows 204, the bellows 190 sets the piston 178 and the rod 180 in motion to move the pivot 184. When this pivot moves, the free lever 160 moves on the sector, the index 176 indicating the position. relative position of valve 98 on graduated scale 172.



   During the description of the operation of the hydraulic device shown in FIGS. 2, 3 and 4, it was first assumed that valve 98 is fully open and

 <Desc / Clms Page number 15>

 must be brought to the closed position or to any intermediate position between the fully open and fully closed position.



   The operator at a central control station rotates control lever 160 clockwise, as shown in fig. 3, the lever starting from the fully open position, in which it abuts against the stop 177. The spool 118 is thus moved to the right against the return action of the spring 131 to put the orifice 126 and the duct 110 in communication with the inlet orifice 130 and the inlet duct 132. The working fluid then passes through the duct 132 into the duct 110, then into the motor 106 to make the latter rotate in the necessary direction. At the same time, as a result of the movement of the spool 118 described, the port 128 is not covered by the boss 124 to communicate with the channel 158 and the outlet port 154.

   The fluid is then forced out of the motor 106 through the conduit 112 and into the conduit 152, which returns the fluid to the reservoir 144.



   When the valve 98 begins to close, the pivot 162 of the distributor spool 118 remains stationary and it is seen that the movement of the rod 180 rotates the lever 160 around the axis 162, the index 176 indicating the position of the valve. 98 during its movement. When the valve 98 closes, that is to say when it is lowered, the shaft 100 is rotated by means of the translation device (not shown), which brings the rod 218 of the transmission follower device to rise. As the rod 218 rises, the cam 214 slides upwards, the angular face 212 disengaging from the angular face 210 of the movable follower part 208. The bellows 204 expands and hydraulic fluid is forced to escape from the shaft. bellows 190.

   Spring 189 urges piston 178 to the left by compressing bellows 190 and moving piston rod 180 to the left. The pivot 184 is thus moved continuously to the left and the lever 160

 <Desc / Clms Page number 16>

 pivots around point 162 in the direction of stop 179 which determines the closed position.



   When the operator releases lever 160 at any time during the closing operation, spring 131 returns spool 118 to neutral and communication between inlet port 130 and ports 126 or 128 is cut off by the valve. boss 122. The lever 160 is thus moved slightly to the right, but remains in the intermediate position until the operator grasps the lever and moves the spool 118 again to the right to overcome the return action of the spring. 131. Accordingly, the valve 98 can be moved to any desired position by simply releasing the lever 160.

   In addition, during operation of the device, the operator must hold the lever at all times with constant pressure to overcome the action of the spring 131, in this case bringing the inlet orifice 130 into communication with either the orifice 126. , or with the orifice 128, but the pressure exerted by the operator must not be sufficient to overcome the movement of the lever resulting from the reaction of the tracking indicator device.



   During the closing operation, when the rod 180 has moved to the left to a sufficient extent to bring the lever 160 into abutment with the stopper 179 (position A), the adjusting nut 186 is moved to come into contact with the stopper 179 (position A). contact with the stop 188, as shown in broken lines in FIG.



  3. The continuation of the movement of the rod 180 is consequently stopped and the set of bellows no longer exerts an actuating force on the device. However, the working fluid continues to pass through the conduit 110 keeping the motor 106 in continuous operation. Consequently, the actuating valve is moved to the end of its travel in the interior of the conduit and pressure is exerted on this valve to ensure a tight closure.

   In order to prevent the valve 98 from being stuck in the down or closed position, a safety valve 226 (fig. 2) is provided and is placed between

 <Desc / Clms Page number 17>

 conduits 110 and 112. Safety valve 226 is set to open under a predetermined pressure and, when valve 98 is firmly seated on its seat, this safety valve is opened to recirculate working fluid and release it. bring back by the commando distributor
114 in the tank 144. Once the valve 98 is placed on its seat, the operator releases the lever 160, then the spring 131 brings the spool 118 and the lever 160 back to neutral, the lever 160 coming to position B.



   During the opening of the actuating valve 98, the lever 160 is held, with uniform pressure, and is moved in the counterclockwise direction. The spring 131 is relaxed, as shown in FIG. 3, and the working fluid is directed into the duct 112 by means of the duct 134, the orifice 130 and the orifice 128. At the same time, the fluid is exhausted through the duct 110, l port 126, passage 156, exhaust port 154 and exhaust duct 152. The position of valve 98 is instantly indicated by the tracking indicator device, the rod 218 lowering under the action of the valve. rotation of the shaft 100, in this case pushing the cam 214 downwards and causing the bellows 204 to relax.

   The hydraulic fluid is forced into the bellows 190, in this case moving the piston 178 and the rod 180 to the right. Pivot 184 is correspondingly set in motion and handle 160 is continuously moved to the left as valve 98 closes. When handle 160 reaches the fully open position and meets stop 177 (position C), the additional movement of rod 180 to the right causes spool 118 to move to the right to cause boss 122 to overlap. orifice 130. The operator then releases the lever 160 and the spring 131 moves this lever 160 slightly to the right in the position D, as shown in phantom in FIG. 3.

   The control valve 114 is then again in neutral.

 <Desc / Clms Page number 18>

 



   We see ainni, conne described above with the aid of fig. 2, 3 and 4, that the rotation of the motor 106 is stopped when the valve 98 is fully open, which prevents the threads of the rod 100 from being caught and torn off.



   During the closing and opening of the valve 98, the working fluid is supplied under pressure by the accumulator 136 and the operation of the accumulator and of the pump 140 is analogous to the operation of the accumulator 80. and of the pump 84 described with the aid of FIG. 1.



   Various modifications can moreover be made to the embodiments shown and described in detail, without departing from the scope of the invention.



   CLAIMS
1 - Remote hydraulic control of one or more valves controlling one or more conduits, characterized in that each valve (24 or 98) is fitted with a translation device connected by a transmission to a hydraulic motor ( 32, 106) which can rotate in both directions under the action of a pressurized fluid arriving at this motor via one or the other of two conduits (34, 36 or 110, 112) controlled by a distributor spool with several channels of which the box (44, 116) communicates, in addition to the two aforementioned conduits (34, 36, 110, 112), with a conduit (72, 134) coming from a distributor pipe (74, 135) receiving the fluid under pressure from a reservoir (91, 144) via a pump (84, 140), and with a return duct (70, 152) to said reservoir,

   the drawer being actuated by an operating member.


    

Claims (1)

2 - Commande suivant la revendication 1, caractérisée en ce que chaque vanne (27 ou 98) est munie d'une tige filetée (26 ou 100) se vissant d un taraudage d'un corps (20, 97) intercalé dans le conduit (14, 94) pour assurer sa translation. 2 - Control according to claim 1, characterized in that each valve (27 or 98) is provided with a threaded rod (26 or 100) screwed with an internal thread of a body (20, 97) interposed in the duct ( 14, 94) to ensure its translation. 3 - Commande suivant la revendication 1, caractérisée en ce qu'un accumulateur hydraulique (76, 136) comportant, au- dessus d'un piston libre (78, 138), une chambre remplie d'un <Desc/Clms Page number 19> gaz comprimé est intercale entre la pompe (84, 140) et le distributeur (44, Il.:1.). 3 - Control according to claim 1, characterized in that a hydraulic accumulator (76, 136) comprising, above a free piston (78, 138), a chamber filled with a <Desc / Clms Page number 19> Compressed gas is interposed between the pump (84, 140) and the distributor (44, Il.:1.). 4 - Commande suivant les revendications 1 et 2, caractérisée en ce que la tige filetée (26, 100) est reliée au moteur hydraulique (32, 106) par un couple conique (28, 30 ou 102, 104). 4 - Control according to claims 1 and 2, characterized in that the threaded rod (26, 100) is connected to the hydraulic motor (32, 106) by a conical torque (28, 30 or 102, 104). 5 - Commande suivant les revendications 1 - 3, caractérisée en ce qu'une soupape de sûreté (89 ou 226) est interposée entre les deux conduits d'arrivée au moteur (34, 36, 110, 112) pour arrêter l'admission au moteur, en présence d'une pression prédéterminée de la vanne ayant atteint sa position de fermeture ou d'ouverture. 5 - Control according to claims 1 - 3, characterized in that a safety valve (89 or 226) is interposed between the two inlet ducts to the engine (34, 36, 110, 112) to stop the admission to the engine, in the presence of a predetermined pressure of the valve having reached its closed or open position. 6 - Commande suivant les revendications 1 - 4, caracté- risée en ce que le tiroir est actionné par un levier à main (60, 160). 6 - Control according to claims 1 - 4, charac- terized in that the drawer is actuated by a hand lever (60, 160). 7 - Commande suivant les revendications 1 - 6, caracté- risée en ce que le moteur hydraulique (32, 106) comporte un dispositif empêchant son rotor de tourner lorsque la vanne est complètement ouverte. 7 - Control according to claims 1 - 6, charac- terized in that the hydraulic motor (32, 106) comprises a device preventing its rotor from rotating when the valve is fully open. 8 - Commande suivant les revendications 1 - 7, caracté- risée en ce qu'un dispositif de maintien de pression est associé à la pompe (86,140) pour la faire fonctionner à vide en présence d'une pression prédéterminée dans l'accumulateur (76, 136) et la faire refouler dès que cette pression baisse. 8 - Control according to claims 1 - 7, charac- terized in that a pressure maintaining device is associated with the pump (86,140) to operate it empty in the presence of a predetermined pressure in the accumulator (76 , 136) and push it back as soon as this pressure drops. 9 - Commande suivant les revendications 1 - 8, caracté- risé en ce qu'un ressort de compression (131) pousse le tiroir au point mort. 9 - Control according to claims 1 - 8, charac- terized in that a compression spring (131) pushes the spool into neutral. 10 - Commande suivant les revendications 1 - 9, caracté. risée en ce que la vanne (198) comporte un appendice, tel que prolongement de son arbre (100), agissant, par l'intermédiaire d'une transmission, sur un indicateur de position de cette vanne. 10 - Control according to claims 1 - 9, character. ized in that the valve (198) comprises an appendage, such as an extension of its shaft (100), acting, via a transmission, on a position indicator of this valve. 11 - Commande suivant les revendications 1 - 10, caractérisée en ce que le levier de manoeuvre est utilisé comme indicateur coopérant avec une échelle graduée. 11 - Control according to claims 1 - 10, characterized in that the operating lever is used as an indicator cooperating with a graduated scale. 12 - Commande suivant les revendications 1- 11, <Desc/Clms Page number 20> caractérisée en ce que le tiroir présente un prolongement (118), articulé en un point intermédiaire (162) du levier à main dont la partie supérieure se déplace devant un secteur gradué (172), en indiquant la position de la vanne, et dont l'extrémité inférieure est articulée en (184) à une tige (180) d'un piston (178) mobile dans un cylindre (166) entre un ressort de compres- sion (189) et une masse de fluide incompressible allant par un conduit (198) à un cylindre (206) jusque contre un piston (208) présentant une rampe (210) coopérant avec une rampe(212) d'une came (214) coulissant verticalement contre un guide (216) relié. à la tige (100)de la vanne (98). 12 - Control according to claims 1- 11, <Desc / Clms Page number 20> characterized in that the drawer has an extension (118), articulated at an intermediate point (162) of the hand lever, the upper part of which moves in front of a graduated sector (172), indicating the position of the valve, and of which the the lower end is articulated at (184) to a rod (180) of a piston (178) movable in a cylinder (166) between a compression spring (189) and a mass of incompressible fluid passing through a conduit ( 198) to a cylinder (206) up to against a piston (208) having a ramp (210) cooperating with a ramp (212) of a cam (214) sliding vertically against a connected guide (216). to the stem (100) of the valve (98). 13 - Commande suivant les revendications 1 -.12,, caractérisée en ce que le cylindre (166) du piston (178),. relié au levier de manoeuvre est solidaire du cylindre (116) du tiroir distributeur. 13 - Control according to claims 1 -.12 ,, characterized in that the cylinder (166) of the piston (178) ,. connected to the operating lever is integral with the cylinder (116) of the distributor spool. 14 - Commande suivant les revendications 1 - 13, caractérisée en ce que la masse liquide incompressible est placée, dans chacun des deux cylindres (l66, 206), dans des soufflets(190, 204) reliés entre eux par un conduit (198). 14 - Control according to claims 1 - 13, characterized in that the incompressible liquid mass is placed in each of the two cylinders (166, 206), in bellows (190, 204) interconnected by a duct (198). 15 - Commande suivant les revendications 1 14, caractérisée en ce que la tige (180) du piston,articuléeau levier de manoeuvre (160),porte une butée (186) limitant son mouvement. 15 - Control according to claims 1 14, characterized in that the rod (180) of the piston, articulated to the operating lever (160), carries a stop (186) limiting its movement. 16 - Commande suivant les revendications 1- 15, caractérisée en ce que la butée (186) est un écrou vissé sur une partie filetée de la tige (180), ce qui permet de la régler. 16 - Control according to claims 1- 15, characterized in that the stop (186) is a nut screwed onto a threaded portion of the rod (180), which allows it to be adjusted. 17 - Commande suivant les revendications 1 - 16, caractérisée en ce que le secteur (172) formant échelle graduée présente à ses extrémités deux butées (177,179) contre lesquelles.le levier d manoeuvre (160) s'arrête dans les positions d'ouverture et de fermeture de la vanne (98). 17 - Control according to claims 1 - 16, characterized in that the sector (172) forming a graduated scale has at its ends two stops (177,179) against which the operating lever (160) stops in the open positions and closing the valve (98). 18 - Commande suivant les revendications 1 - 17, caractérisée en ce que le levier de manoeuvre (160) présente un index décalé (176) se déplaçant devant l'échelle graduée du secteur (172). <Desc/Clms Page number 21> 18 - Control according to claims 1 - 17, characterized in that the operating lever (160) has an offset index (176) moving in front of the graduated scale of the sector (172). <Desc / Clms Page number 21> 19 - Commande suivant; les revendications 1 - 18, caractérisée en ce que la ou les vannes (24, 98) sont disposées dans des conduits (14, 94) places dans des soutes de navires, avec leurs moteurs hydrauliques (32, 106) dont les conduits d'arrivée et de départ (34, 36 - 110, 112) s'élèvent jusqu'au distributeur à tiroir placé au-dessus du pont avec le réservoir (91, 144),la pompe (84, 140),son moteur (86,142),1'accumula- teur (76, 136) et l'indicateur (166-172) pour la commande des vannes depuis le pont. 19 - Next order; claims 1 - 18, characterized in that the valve or valves (24, 98) are arranged in conduits (14, 94) placed in ship holds, with their hydraulic motors (32, 106) including the conduits of arrival and departure (34, 36 - 110, 112) rise to the spool valve placed above the bridge with the tank (91, 144), the pump (84, 140), its motor (86,142) , The accumulator (76, 136) and the indicator (166-172) for controlling the valves from the bridge.
BE549191D BE549191A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE549191A true BE549191A (en)

Family

ID=175505

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE549191D BE549191A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE549191A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0225225B1 (en) Valve for filling a recipient and for subsequently abruptly emptying this recipient
FR2731071A1 (en) DIFFERENTIAL PRESSURE INDICATOR
EP0128096B1 (en) Actuator with a pneumatic pressure reservoir, especially for valves
BE549191A (en)
EP0066795B1 (en) Fast closing valve for a compressible fluid
EP0039643A1 (en) Fluid safety valve
BE421807A (en)
WO2004051123A1 (en) Slide control valve
CH338704A (en) Hydraulic mechanism for controlling the blades of an adjustable pitch propeller
FR2643423A1 (en) Hydraulic automation
BE508982A (en)
FR2560680A1 (en) Weighing device, intended in particular to be installed on a vehicle in order to weigh the load thereof
BE567658A (en)
BE535748A (en)
BE396464A (en)
BE383958A (en)
FR2654180A1 (en) Improvement to feed taps for tanks (reservoirs) with a controlled level of liquid
BE504843A (en)
CH127213A (en) Liquid dispensing device.
BE408402A (en)
FR2469597A1 (en) Hydraulic cylinder brake valve
BE563888A (en)
BE444443A (en)
BE530954A (en)
BE621029A (en)