BE378895A - - Google Patents

Info

Publication number
BE378895A
BE378895A BE378895DA BE378895A BE 378895 A BE378895 A BE 378895A BE 378895D A BE378895D A BE 378895DA BE 378895 A BE378895 A BE 378895A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cigar
suction
pellet
wrapper
head
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE378895A publication Critical patent/BE378895A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A24TOBACCO; CIGARS; CIGARETTES; SIMULATED SMOKING DEVICES; SMOKERS' REQUISITES
    • A24CMACHINES FOR MAKING CIGARS OR CIGARETTES
    • A24C1/00Elements of cigar manufacture
    • A24C1/26Applying the wrapper
    • A24C1/32Devices for forming the tips of cigars

Landscapes

  • Medicinal Preparation (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "   PERFECTIONNEMENTS   AUX DISPCSITIFS POUR L'APPLICATION   DE PASTILLES SUR LA TETE .DES CIGARES "   
La présente invantion est relative aux dispositifs pour l'application de pastilles sur la tête des cigares . 



   L'invention a principalement pour objet des moyens permettant d'appliquer une pastille sur la tête d'un cigare , oette pastille étant de préférence découpée dans la feuille constituant la cape ou robe de chaque cigare, et aussi près que possible de la partie qui formera la tête ou extrémité an- térieure du cigare lorsque la cape a été appliquée sur celui-ci. 



   A cet effet, l'invention consiste en certaines constructions et combinaisons d'organes qui vont être décrites 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 en détail ci-après 
Dans   Inapplication   à la machine des capes sur les cigares, la tête du cigare est finie par une petite roue conique formant un angle approprié, et disposée, par rapport à l'axe du cigare, suivant l'angle voulu pour se conformer au mieux   à.   la forme que l'on désire donner à la tête du cigare, Etant donné que la cape ou robe repose à plat sur le transporteur qui l'amè- ne de la table à découper au dispositif d'application de la cape, elle est appliquée sur la circonférence de la poupée de cigare suivant une ligne droite qui est parallèle à son axe le long de la partie cylindrique de la poupée,

   et qui devient tangente à cette dernière lorsqu'elle s'engage avec la dite roue conique Le contour rectiligne de la roue conique et le contour courbe du sommet de la tête du cigare ne peuvent jamais être identiques, la divergence existant entre la ligne   rectiligne   tangentielle et la forme réelle du cigare étant d'autant plus grande   que ?   tête du cigare doit être moins arrondie. Dans les limites de cette divergence plus ou moins grande du sommet de la tête du   cigare,   la cape formera des rides ou plis qui donneront au cigare une vilaine apparence, plus particulièrement préjudiciable lorsque les cigares doivent être contenus, avec leurs têtes tournées vers le haut, dans des   bof tes   métalliques ou   récipients   analogues. 



   Pour cacher les dites rides et donner ainsi au cigare une apparence nette, une petite pastille est placée au sommet de la tête du cigare, et afin de remplir complètement le 'but pour lequel elle est utilisée, cette pastille doit être de la même texture et de la même couleur que les parties environnantes de la cape.

   Il est ainsi désirable de découper cette pastille non seulement dans la feuille même constituant la cape appliquée sur chaque cigare, mais également de la découper dans la partie de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 cette feuille qui doit former la tête ou extrémité antérieure du.   oigare   
Pour obtenir ce résultat suivant un mode de réali- sation préférée, la table de découpage de la cape de la ma- chine à fabriquer les cigares est pourvue, près de son extré- mité antérieure, d'une petite matrice supplémentaire, qui, à chaque course de découpage, découpe dans la feuille constituant la cape une petite pastille octogonale, laquelle est soulevée et amenée dans la position de distribution par un plongeur fixé   à   la tige de soulèvement de la tête d'aspiration de la matrice principale de découpage de la cape.

   On préfère utiliser une pastille de forme polygonale plutôt que d'une forme circulaire, pour la raison que les cotés droits et les coins aigus de la   pastillede   forme polygonale se confondent avec les nervures de la feuille de tabac mieux que ne le ferait la périphérie d'une pastille   circulaire,   qui aurait l'apparence d'une incision circulaire faite autour de l'extrémité du cigare.

   La pastille est alors enlevée du dit plongeur par un bras transporteur qui fonctionne en synchronisme avec la machine à fabriquer les ci- gares, de façon qu'il arrive au point de distribution de la pastille en même temps que le cigare sur lequel est appliquée la cape dans laquelle la pastille a été découpée.   Etan   donné qu'un certain nombre de cigares soumis à, des opérations   diffé-   rentes se trouvent en même temps dans   la   machine, plusieurs cigares terminés seront distribués par la machine pendant l'in-   tervalle   de temps s'écoulant entre le moment ou une cape est   découpée   et le moment où oette   oape   est appliquée sur un cigare;

   il est donc nécessaire de prévoir un nombre de bras transpor-   teurs   de pastillesidentique au nombre de cigares distribués pendant cet intervalle de temps. Ces bras sont, de préférence, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 symétriquement disposés en forme d'étoile sur un tube tournant d'une manière intermittente et   reli     à   l'appareil   aspirateur   de la machine à fabriquer les cigares.

   Afin que les mains de l'opérateur alimentant la matrice à découper les capes ne soient pas gênées dans leurs mouvements, les bras du transppr- teur de pastilles sont disposés et actionnés   d'une   manière in- termittente, de telle façon que chaque bras, lorsqu'il appro- che de la position dans laquelle il reçoit une pastille, s'ar- rets pendant le temps le plus long possible à la distance la . plus grande possible de cette position, de manière à laisser la place maximum pour la manipulation de la cape. 



   La pastille est appliquée en poussant le cigare à la main contre la dite pastille, lorsqu'elle arrive dans la position de distribution dans laquelle la tête d'aspiration du bras de distribution est en alignement avec un support ou guide dans lequel le cigare nouvellement distribué est placé, et le long duquel il est pressé contre la pastille.

   Le cigare   @   venant du dispositif d'application des capes présente encore sur son extrémité un excès suffisant de colle (ayant servi à assujettir   la   cape), de sorte qu'aucune nouvelle quantité de colle n'est nécessaire pour l'application de la pastille,   Pen..   dant et peu de temps après leur arrêt dans la position de ré- ception de la pastille, les bras transporteurs de pastilles sont soumis à une aspiration puissante et intermittente pro- venant d'une seule et même source d'aspiration pour soulever la pastille de la matrice et l'amener à la tête d'aspiration du bras transporteur.

   Après que le bras a été déplacé d'une petite distance angulaire, sa tête est soumise à une aspira- tion continue modérée, provenant d'une autre source d'aspira- tion, qui continue à s'exercer sur la pastille jusqu'à ce qu'el- le soit interrompue par la pression du cigare contre la pastille; 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 pression pouxant l'élément transporteur de pastilles contre un ressort disposé dans la tête d'aspiration,, déplaçant ainsi l'ouverture d'aspiration de la tête par rapport au conduit d'aspiration ménagé dans le bras . 



   Dans le dessin annexé 
La fig, 1 est une vue montrant le mode d'application usuel de la cape sur la tête ou extrémité antérieure d'un oigare, 
La   fig. 8   est une vue perspective d'un cigare ter- mine, sur l'extrémité antérieure ou tête duquel est appliquée une pastille. 



   La fig. 3 est une vue de   cote   du aispositif perfec- tionné d'application des pastilles., 
La fige 4 en est une vue en   bout.,   
La fig. 5 est une vue en coupe, à plus grande échelle, faite suivant la ligne 5-5 de la fig.4   La.   fig. 6 est une vue en plan partielle de la   fig.3.   montrant la position relative de la matrice de découpage de la   cape   et de la matrice de découpage des pastilles. 



   Dans la réalisation de l'invention. il est prévu des moyens pour découper une pastille pour une cape de cigare, et des moyens pour enlever la pastille des dits moyens de   décou-   page et l'amener dans la position voulue pour qu'elle soit appliquée sur la cape. Dans la forme de construction préférée, les moyens de découpage des pastilles comprennent une matrice de découpage et un plongeur disposé dans cette matrice et relié   à   une source d'aspiration appropriée, pour retenir la feuille de tabac sur la matrice en position afin qu'elle soit découpée. 



  Dans la forme de réalisation préférée, les moyens de transport des pastilles comprennent plusieurs bras transporteurs montés 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 sur un moyeu, qui reçoit un mouvement de rotation   d'un   mé-   canisme   diviseur et est relié à une puissante source d'as- piration et à une source d'aspiration modérée.

   Les bras trans- porteurs supportent des   porte-.pastille. ' qui   sont reliés aux sources d'aspiration par l'intermédiaire des dits bras et du moyeu, de sorte qu'une forte aspiration peut être exercée sur les porte-pastilles pour retirer la pastille qui est alors retenue pas l'aspiration   modérée,,   La construction de ces di- vers moyens et organes peut être modifiée dans de larges li- mites sans sortir pour cela du cadre de l'invention, car le dispositif particulier choisi pour décrire la dite invention ne constitue qu'une des nombreuses formes de réalisation possibles de cette dernière. L'invention n'est donc pas li- mitée à la construction spécifique déorite et représentée ici. 



   En se reportant à la fig, 1, on voit que la tête de la poupée de cigare 0, lorsque sa oape   W   y est appliquée dans le dispositif d'application de la cape, est en   contact   avec une roue conique H, disposée suivant   l'angle   convenant le mieux pour la forme du cigare. A l'extrémité du cigare , le contour de ce dernier diverge de la surface oonique de la roue H, laissant au sommet du cigare un espace A dans lequel la partie F de la cape n'est pas maintenue étroite- ment contre la poupée de cigare par la roue conique H, et dans lequel la cape se   ridera   ou se plissera par conséquent plus ou moins. Pour cacher ces rides ou plis, une pastille P est appliquée sur l'extrémité du cigare, ce qui donne à ce dernier l'apparence montrée   fige 2 .   



   En se reportant aux   fige. 3   à 6, on voit que le porte-matrice 10, qui est supporte par le bâti de la machine 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 à fabriquer les cigares, porte la matrice 11 de découpage de la cape, sur laquelle est montée une enveloppe 12 entou- rant la tête d'aspiration 13. Le moyeu 14 du porte-matrice 
10 porte une fourrure 15 dans laquelle peut se déplacer une tige verticale 16 reliée à la tête d'aspirations 13. A la tige 16 est assujetti un bras 17 auquel est fixée une tige 18, dont l'extrémité supériaure porte un plongeur octo- gonal   19.   La tige 18 est guidée de manière à pouvoir glis- ser dans un manchon 20 qui présente un épaulement 21 par lequel il est fixé à la matrice 11.

   La matrice 22 de   décou-   page des pastilles est montée sur des ressorts 23 portés par des broches 24, et est contre-alésée pour convenir au diamètre du manchon 20 sur lequel elle repose. 



   Les bras creux 25 de transport des pastilles sont portés par un moyeu tubulaire 26 et sont actionnés à l'aide de roues à chaîne 27 et 28, reliées par une chaîne 29, le moyeu 53 de la roue à chaîne 27 étant convenablement atta- ché au moyeu 26, et la roue à chaîne 28 étant montée sur un arbre 30 auquel est fixée une roue diviseuse 31 et une plaque de verrouillage 32.

   La came 33. qui est actionnée par le dispositif de commande principal de la machine à fabriquer les cigares, porte une plaque 34 à laquelle sont fixées des broches d'entraînement 35 et 36, la came, en tour- nant,   amenant   les dites broches en engagement avec la roue diviseuse 31 et, de cette façon, faisant tourner les bras 35 d'une manière intermittente 
Le fonctionnement du dispositif est le suivant :

   
L'opérateur de la machine à fabriquer les cigares, lorsqu'il place une feuille constituant une cape W sur la tête d'aspiration 13, recouvre également de ce fait la matrice 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 22 de découpage des pastillas, l'aspiration exercée à travers le tuyau 37 maintenant fermement la feuille de tabao sur la tête d'aspiration 13, pendant que les rouleaux découpeure (non représentés) roulent sur les matrices et découpent la cape et la pastille dans la feuille de tabac. Pour   quune   aspiration s'exerce sur le plongeur à pastilles 19, un trou 38 ménagé dans le manchon 20   coïncide   avec une fente 39. pratiquée dans la matrice 11, qui est reliée au tuyau 37, tandis que la tige 18 qui est partiellement évidée, présente une fente verticale 40 en alignement avec l'orifice d'aspi- ration 38.

   A l'achèvement de l'opération de découpage, les      bras transporteurs de pastilles 25 reçoivent un mouvement de rotation suivant un angle de 75. par le fonctionnement   du   dispositif diviseur décrit ci-dessus, le bras situé le plus bas venant dans la position 25' indiquée en lignes ponctuées, 'arrivant dans cette position un peu avant que la tête   d'aspi-   ration 13 et le plongeur 19, qui sont soulevés par le   mouve-   ment de la tige 16,atteignent leurs positions supérieures 13' et 19'.

   La tête d'aspiration et le plongeur 19 ayant atteint leurs positions supérieures, l'aspiration exercée dans ces éléments est automatiquement interrompue, et une aspiration, provenant d'une source d'aspiration intermittente puissante, est exercée sur le dispositif T de transport des capes, De cette manière, la cape W est amenée sur le transporteur T qui la conduit au mécanisme d'application des capes de la machine à fabriquer les cigares . 



   Comme représenté fige 5, la roue à   chaîne   27 présen- te un certain nombre de trous 41 correspondant au nombre de bras 25 et communiquant avec des fentes 54 ménagées dans le moyeu 53 de la roue à chaîne, fentes qui conduisent aux 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 porte-pastilla, comme décrit ci-après. Lorsque le bras 85 atteint la position 25' il   s'arrête   momentanément avec un des trous 41 directement en alignement avec le trou d'aspi-   ration 48   formé dans la barre de support 43 conduisant à un tuyau flexible 42a relie à une puissante source d'aspiration, 
De oette manière, une forte aspiration est exeroée sur le porte-pastille perforé 44, par le passage 45 formé dans le bras 85, transférant ainsi la pastille P du plongeur soulevé 19 au. porte-pastille 44.

   Les porte-pastille 44 sont engagés, d'une manière mobile, dans des têtes 46 portées par les bras 25, et sont normalement poussés extérieurement contre un épaulement formé dans les dites têtes,, par des ressorts 47 qui sont disposés dans des vis évidées   48,  afin d'amener la chambre d'aspiration du porte-pastille en coïncidence avec les alésages de la tête et du bras transporteur. Le plongeur 19 est ensuite abaissé ainsi que la tête d'aspiration 13, et le bras 25' portant la pastille p. est alors déplacé suivant un angle de 45 , pour venir dans la position 25", par le dis- positif diviseur décrit ci-dessus, le trou 41   s'éloignant   du trou d'aspiration 42. tandis qu'une aspiration modérée et continue s'exerce sur la pastille par un tuyau flexible 49 relié à une pompe d'aspiration (non représentée). 



   Le tuyau 49 est engagé dans l'alésage 50 d'une partie agrandie de l'arbre 51 qui supporte les moyeux   53   et 26 et pré- sente un certain nombre de trous 58. Le moyeu 53 de la roue à chaîne 27 comporte des conduits 55 communiquant avec les fentes 54 et destinés à venir coïncider avec les trous 52 de l'arbre 51. 



  L'aspiration est exercée par les fentes 54 et les alésages 45 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 des bras   25 ,   l'arbre51 portant une broche 56 qui maintient l'arbre en alignement et permet également que les passages d'aspiration soient hermétiques à   l'air.     Etant   donné que le nombre de bras 85 correspond au nombre de cigares expulsée hors de la machine pendant les opérations d'application des capes et de finissage, chaque pastille 2 arrive à un support 57 au même moment   où.   le cigare C entouré d'une cape   W   décou- pée dans la même feuille est expulsé du mécanisme d'applica- tion des capes et est place sur le support 57, Lorsque le cigare vient d'être distribué de la machine, son extrémité présente encore une certaine quantité de colle fluide en excès;

   par conséquent, lorsque l'aspiration est interrompue en poussant le porte-pastille dans la tête 44, pour fermer l'extrémité de l'alésage 45, la pastille adhère au cigare sans qu'il soit besoin d'appliquer une nouvelle quantité de colle . 



   En tournant, la came 33 amène la broche d'entraîne- ment35 en engagement avec la roue diviseuse 31, mais la   troène   35, avant qu'elle actionne le mécanisme, doit tout d'abord libérer un dispositif de verrouillage. Ceci est effectué par l'engagement de la broche 35 avec une partie biseautée 58 dtune plaque coulissante 59, montée sur des tiges 60 portées par le support 43, la plaque 59 portant une broche d'arrêt 61 qui s'engage avec des encoches 62 formées dans la plaque de ver- rouillage 32. Lorsque la plaque 59 se déplace extérieurement, elle entraîne la broche 61, et la roue diviseuse peut alors recevoir un mouvement de rotation de la broche 35 La roue 31, par l'intermédiaire de l'arbre 30, fait tourner la roue à chaîne 28 qui, au moyen de la chaîne 29, fait tourner la roue à chaîne 27.

   Lorsqu'un des bras 25 atteint la position 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 
25'. les ressorts 63 portés par les tiges 60, poussent la plaque 59 vers l'arriére pour l'amener dans sa position verrouillée. La broche d'entraînement 35 vient alors en en- gagementavec la partie biseautée 58, libère le dispositif de verrouillage de la manière décrite ci-dessus, et actionne   la   roue diviseuse 31 pour amener le dit bras dans la position 25" La broche 36 comporte une saillie 64 qui s'auapte dans l'espace 65 compris entre les dents de la roue aiviseuse.

   La saillie 64 constitue un organe de sûreté pour le réglage des bras 25. car elle empêche la rotation de ces derniers par rapport à la roue diviseuse et aux broches d'entraînement lprsqu'on manipule les bras aisposés en étoile pendant l'ap- plication de la pastille,   RÉSUMÉ   
L'invention est relative à un mécanisme pour appli- quer des pastilles sur les capes ae cigares, pour machines à fabriquer les cigares, ce mécanisme comprenant un moyen pour découper une pastille dans une feuille de tabac, et des mo-   yens   pour retirer la pastille du dit moyen de découpage et l'amener dans la position voulue pour qu'elle soit appliquée sur une cape enroulée autour d'un cigare, 
L'invention est également caractérisée par les points suivants, pris séparément ou en combinaison : 
1 .

   Le dit moyen de découpage comprend une matrice de découpage de pastilles et un plongeur destiné à retenir une feuille de tabac en position pour qu'elle soit découpée sur la dite matrice, ce plongeur étant mobile pour amener la pastille découpée dans une position dana laquelle elle est enlevée par les dits moyens d'enlèvement et de transport. 



   2 - Le moyen de découpage des pastilles est disposé 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 en combinaison avec le moyen pour découper une cape de ci- gare dans une feuille de tabac, afin de découper une pastil- le séparée dans la même feuille de tabac. 



   3 - Le moyen de découpage des pastilles est disposa à   proximité' de   la partie du moyen de découpage des capes qui découpe la tête de la cape, afin de découper une pastille ayant en principe la même couleur et la même texture que cel- les de la tête de la cape. 



     4 ..   Les matrices de découpage des capes et des pas- tilles sont disposées dans la même enveloppe, et la tête d'as- piration pour les capes ainsi que le dit plongeur sont reliés pour se déplacer en mêmetemps, afin de soulever la cape et la pastille découpées pour qu'elles soient retirées du moyen de découpage, des conduits étant prévus pour exercer une aspiration à travers la tête et le plongeur afin de maintenir la cape et la pastille sur ces éléments avant qu'elles soient enlevées. 



   5 - Le moyen d'enlèvement des pastilles comprend un bras transporteur dans lequel est monté un porte-pastille,ce bras venant dans la position voulue pour retirer la pastille du moye.n de découpage et l'amener au point désiré pour qu'elle soit appliquée sur la cape, des conduits d'aspiration étant prévus pour exercer une aspiration sur le porte-pastille, afin de retirer la pastille du moyen de découpage et de la mainte- nir sur le porte-pastille. 



   6 - Les dits conduits d'aspiration sont disposés pour appliquer une aspiration assez forte sur le porte-pastille pour retirer la pastille du mécanisme de découpage, et exercer une aspiration assez faible sur le porte-pastille, afin de retenir la pastille sur ce dernier, 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 
7 - Le bras transporteur est creux et est relié à une source d'aspiration. et il porte, à une extrémité, une tête creuse dans laquelle le porte-pastille est monté élas-   tiquement,   ce porte-pastille présentant une ouverture d'as- piration   coïncidant   normalement avec l'alésage de la tête et du. bras transporteur, mais s'écartant du dit alésage pour interrompre l'aspiration s'exerçant sur le porte-pastille par un mouvement vers l'intérieur de cedernier, pendant l'application de la pastille sur la cape. 



   8 - Il est prévu plusieurs bras transporteurs dont le nombre correspond au nombre de cigares expulsés hors de la machine pendant le découpage d'une cape et son application sur un cigare, les dits bras étant montés sur un moyeu rota- tif actionné par un dispositif diviseur fonctionnant en syn-   chronisme   avec la machine à fabriquer les cigares, de sorte   quela   pastille portée par un bras transporteur sera appliquée sur la cape découpée dans la même feuille de tabac. 



   9 - Le dit moyeu reçoit un mouvement de rotation d'une roue à chaîne actionnée par une seconde roue à chaîne reliée pour tourner avec une roue diviseuse, et une plaque de verrouillage coopérant avec un dispositif de verrouillage empêche normalement la rotation de la dite roue diviseuse et de la roue à chaîne, un dispositif à came étant prévu pour rendre le dit aispositif de verrouillage inactif et faire tourner la dite roue diviseuse d'une quantité prédéterminée la -   Plusieurs   bras transporteurs creux sonmon- tés sur un moyeu tubulaire, les alésages de ces bras communi- quant avec l'alésage du moyeu, lequel est actionné par une roue à chaîne comportant un moyeu   tubuluire   disposé dans le   moyeu,   des bras transporteurs et présentant des fentes longi- tudinales communiquant, à une extrémité,

   avec les alésages 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 des bras et, à l'autre extrémité, avec des trous formée dans la dite roue à chaîne et destinés à être amenés succès'* sivement en coïncidence avec un conduit par lequel s'exerce une aspiration assez puissante, le moyeu tubulaire de la roue à chaîne étant monté sur un arbre comportant une partie creuse présentant des trous coïncidant avec des conduits ménagés dans le moyeu et communiquant avec les fentes pra- tiquées dans celui-ci, l'alésage de l'arbre étant en com- munication avec un conduit par lequel s'exerce une aspira- tion relativement faible. 



   L'invention a également trait à un mode   d'appli-   cation d'une pastille sur la cape d'un cigare, qui consiste à découper une pastille dans la feuille de tabac dans xxxxx laquelle la cape est découpée, en un endroit voisin de la partie de la cape sur laquelle la pastille doit être appliquée, et à appliquer la dite pastille sur cette partie de la cape   @   âpres que cette dernière a été enroulée autour d'une poupée      de cigare .



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "IMPROVEMENTS TO INSTRUMENTS FOR THE APPLICATION OF TABLETS ON THE HEAD OF CIGARS"
The present invention relates to devices for applying lozenges to the head of cigars.



   The main subject of the invention is means making it possible to apply a pastille to the head of a cigar, this pastille preferably being cut from the sheet constituting the wrapper or dress of each cigar, and as close as possible to the part which will form the head or front end of the cigar when the wrapper has been applied to it.



   To this end, the invention consists of certain constructions and combinations of organs which will be described.

 <Desc / Clms Page number 2>

 in detail below
In the machine application of wrappers to cigars, the cigar head is finished with a small bevel wheel forming an appropriate angle, and arranged, with respect to the axis of the cigar, at the desired angle to best conform to . the shape that one wishes to give to the head of the cigar, Since the wrapper or robe lies flat on the conveyor which brings it from the cutting table to the device for applying the wrapper, it is applied on the circumference of the cigar doll along a straight line which is parallel to its axis along the cylindrical part of the doll,

   and which becomes tangent to the latter when it engages with the said bevel wheel The rectilinear contour of the bevel wheel and the curved contour of the top of the cigar head can never be identical, the divergence existing between the tangential rectilinear line and the actual shape of the cigar being that much larger than? cigar head should be less rounded. Within the limits of this greater or lesser divergence of the top of the cigar head, the wrapper will form wrinkles or folds which will give the cigar an ugly appearance, more particularly detrimental when the cigars must be contained, with their heads turned upwards. , in metal boxes or similar containers.



   To hide the said wrinkles and thus give the cigar a clean appearance, a small lozenge is placed at the top of the cigar head, and in order to completely fulfill the 'purpose for which it is used, this lozenge must be of the same texture and the same color as the surrounding parts of the cape.

   It is thus desirable to cut this pastille not only in the same sheet constituting the wrapper applied to each cigar, but also to cut it in the part of

 <Desc / Clms Page number 3>

 this sheet which must form the head or anterior end of the. cigar
To achieve this result in a preferred embodiment, the wrapper cutting table of the cigar making machine is provided near its anterior end with an additional small die, which at each cutting stroke, cutting in the sheet constituting the cap a small octagonal pellet, which is lifted and brought into the dispensing position by a plunger fixed to the lifting rod of the suction head of the main cutting die of the cape.

   It is preferred to use a polygonal shaped tablet rather than a circular shape, for the reason that the straight sides and sharp corners of the polygonal shaped tablet merge with the veins of the tobacco leaf better than the periphery of the tobacco leaf. 'a circular pellet, which would have the appearance of a circular incision made around the end of the cigar.

   The pellet is then removed from said plunger by a conveyor arm which operates in synchronism with the die-making machine, so that it arrives at the dispensing point of the pellet at the same time as the cigar on which the cigar is applied. cape in which the pellet has been cut. Since a number of cigars subjected to different operations are in the machine at the same time, several finished cigars will be dispensed by the machine during the time interval between the moment when one wrapper is cut and the moment this oape is applied to a cigar;

   it is therefore necessary to provide a number of pastille transport arms identical to the number of cigars dispensed during this time interval. These arms are preferably

 <Desc / Clms Page number 4>

 symmetrically arranged in a star shape on an intermittently rotating tube and connected to the vacuum apparatus of the cigar making machine.

   So that the hands of the operator feeding the die to cut the caps are not hampered in their movements, the arms of the pellet transppreur are disposed and actuated in an intermittent manner, so that each arm, when it approaches the position in which it receives a pellet, stop for the longest possible time at distance 1a. as far as possible from this position, so as to leave the maximum room for handling the cape.



   The pellet is applied by pushing the cigar by hand against said pellet, when it arrives in the dispensing position in which the suction head of the dispensing arm is in alignment with a support or guide in which the newly dispensed cigar. is placed, and along which it is pressed against the pellet.

   The cigar @ coming from the wrapper application device still has a sufficient excess of glue on its end (having served to secure the wrapper), so that no new amount of glue is necessary for the application of the pellet. , During and shortly after stopping in the pellet receiving position, the pellet transport arms are subjected to a powerful and intermittent suction from one and the same suction source for lift the die pellet and bring it to the suction head of the conveyor arm.

   After the arm has been moved a small angular distance, its head is subjected to a continuous moderate suction, from another source of suction, which continues to exert on the pellet until that it is interrupted by the pressure of the cigar against the pastille;

 <Desc / Clms Page number 5>

 pressure letting the pellet conveyor element against a spring disposed in the suction head, thus moving the suction opening of the head relative to the suction duct provided in the arm.



   In the attached drawing
Fig, 1 is a view showing the usual mode of application of the wrapper on the head or anterior end of an cigar,
Fig. 8 is a perspective view of a finished cigar, on the front end or head of which a lozenge is applied.



   Fig. 3 is a side view of the improved tablet application device.,
Fig. 4 is an end view.,
Fig. 5 is a sectional view, on a larger scale, taken along line 5-5 of FIG. 6 is a partial plan view of FIG. 3. showing the relative position of the cap cutting die and the pellet cutting die.



   In carrying out the invention. there are provided means for cutting a pellet for a cigar wrapper, and means for removing the pellet from said cutting means and bringing it into the desired position so that it is applied to the wrapper. In the preferred form of construction, the means for cutting the pellets comprises a cutting die and a plunger disposed in this die and connected to a suitable suction source, to retain the tobacco leaf on the die in position so that it is be cut.



  In the preferred embodiment, the means for transporting the pellets comprise several transport arms mounted

 <Desc / Clms Page number 6>

 on a hub, which receives a rotational movement from a divider mechanism and is connected to a powerful source of suction and a moderate source of suction.

   The carrying arms support the patch holders. 'which are connected to the sources of suction by means of said arms and the hub, so that a strong suction can be exerted on the tablet holders to remove the tablet which is then retained by the moderate suction, The construction of these various means and members can be modified within wide limits without going beyond the scope of the invention, since the particular device chosen to describe the said invention is only one of the many embodiments. possible of the latter. The invention is therefore not limited to the specific construction deorite and shown here.



   Referring to fig, 1, it can be seen that the head of the cigar doll 0, when its oape W is applied therein in the device for applying the wrapper, is in contact with a bevel wheel H, arranged along the line. angle best suited to the shape of the cigar. At the end of the cigar, the contour of the latter diverges from the oonic surface of the wheel H, leaving at the top of the cigar a space A in which the part F of the wrapper is not held tightly against the headstock. cigar by the bevel wheel H, and in which the wrapper will wrinkle or wrinkle consequently more or less. To hide these wrinkles or folds, a P pastille is applied to the end of the cigar, which gives the latter the appearance shown freezes 2.



   Referring to freezes. 3 to 6, we see that the die holder 10, which is supported by the frame of the machine

 <Desc / Clms Page number 7>

 to manufacture cigars, carries the die 11 for cutting the wrapper, on which is mounted a casing 12 surrounding the suction head 13. The hub 14 of the die holder
10 carries a fur 15 in which can move a vertical rod 16 connected to the suction head 13. To the rod 16 is attached an arm 17 to which is fixed a rod 18, the upper end of which carries an octagonal plunger. 19. The rod 18 is guided so as to be able to slide in a sleeve 20 which has a shoulder 21 by which it is fixed to the die 11.

   The die cutting die 22 is mounted on springs 23 carried by pins 24, and is counterbored to suit the diameter of the sleeve 20 on which it rests.



   The hollow pellet transport arms 25 are carried by a tubular hub 26 and are operated by means of chain wheels 27 and 28, connected by a chain 29, the hub 53 of the chain wheel 27 being suitably attached. to the hub 26, and the chain wheel 28 being mounted on a shaft 30 to which a dividing wheel 31 and a locking plate 32 are attached.

   The cam 33, which is actuated by the main controller of the cigar making machine, carries a plate 34 to which are attached drive pins 35 and 36, the cam, by rotating, bringing said pins in engagement with the dividing wheel 31 and thereby rotating the arms 35 intermittently
The operation of the device is as follows:

   
The operator of the cigar-making machine, when placing a sheet constituting a wrapper W on the suction head 13, thereby also covers the die

 <Desc / Clms Page number 8>

 22 pellet cutting, the suction exerted through the pipe 37 holding the tabao leaf firmly on the suction head 13, while the cutting rollers (not shown) roll over the dies and cut the wrapper and the pellet in the tobacco leaf. In order that a suction is exerted on the plunger with pellets 19, a hole 38 made in the sleeve 20 coincides with a slot 39 made in the die 11, which is connected to the pipe 37, while the rod 18 which is partially recessed, has a vertical slot 40 in alignment with the suction port 38.

   Upon completion of the cutting operation, the pellet transport arms 25 receive a rotational movement at an angle of 75 by the operation of the divider device described above, with the lower arm coming to position 25. 'indicated in dotted lines,' arriving in this position a little before the suction head 13 and the plunger 19, which are lifted by the movement of the rod 16, reach their upper positions 13 'and 19' .

   The suction head and the plunger 19 having reached their upper positions, the suction exerted in these elements is automatically interrupted, and a suction, coming from a powerful intermittent suction source, is exerted on the device T for transporting them. Wrappers, In this way, the wrapper W is brought over the conveyor T which leads it to the wrapper application mechanism of the cigar making machine.



   As shown in Fig. 5, the chain wheel 27 has a certain number of holes 41 corresponding to the number of arms 25 and communicating with slots 54 formed in the hub 53 of the chain wheel, which slots lead to the holes.

 <Desc / Clms Page number 9>

 pastilla holder, as described below. When the arm 85 reaches position 25 'it momentarily stops with one of the holes 41 directly in alignment with the suction hole 48 formed in the support bar 43 leading to a flexible hose 42a connected to a powerful source of water. suction,
In this way, a strong suction is exeroée on the perforated tablet holder 44, through the passage 45 formed in the arm 85, thus transferring the tablet P from the raised plunger 19 to the. tablet holder 44.

   The tablet holders 44 are engaged, in a movable manner, in heads 46 carried by the arms 25, and are normally pushed outwardly against a shoulder formed in said heads, by springs 47 which are arranged in recessed screws. 48, in order to bring the suction chamber of the tablet holder into coincidence with the bores of the head and of the transport arm. The plunger 19 is then lowered as well as the suction head 13, and the arm 25 'carrying the pellet p. is then moved at an angle of 45, to come into the 25 "position, by the dividing device described above, the hole 41 moving away from the suction hole 42. while a moderate and continuous suction s 'exerted on the pellet by a flexible pipe 49 connected to a suction pump (not shown).



   The pipe 49 is engaged in the bore 50 of an enlarged part of the shaft 51 which supports the hubs 53 and 26 and has a number of holes 58. The hub 53 of the chain wheel 27 has conduits. 55 communicating with the slots 54 and intended to coincide with the holes 52 of the shaft 51.



  The suction is exerted by the slots 54 and the bores 45

 <Desc / Clms Page number 10>

 of the arms 25, the shaft 51 carrying a pin 56 which keeps the shaft in alignment and also allows the suction passages to be airtight. Since the number of arms 85 corresponds to the number of cigars expelled from the machine during the wrapping and finishing operations, each pellet 2 arrives at a support 57 at the same time. the cigar C surrounded by a wrapper W cut from the same sheet is expelled from the mechanism for applying the wrappers and is placed on the support 57. When the cigar has just been dispensed from the machine, its end presents still some excess fluid glue;

   therefore, when the suction is interrupted by pushing the tablet holder into the head 44, to close the end of the bore 45, the tablet adheres to the cigar without the need to apply a new amount of glue .



   On turning, cam 33 brings drive spindle 35 into engagement with divider wheel 31, but privet 35, before it actuates the mechanism, must first release a locking device. This is done by engaging the pin 35 with a bevelled portion 58 of a sliding plate 59, mounted on rods 60 carried by the support 43, the plate 59 carrying a stop pin 61 which engages with notches 62. formed in the locking plate 32. As the plate 59 moves outwardly, it drives the spindle 61, and the dividing wheel can then receive a rotational movement of the spindle 35 The wheel 31, through the intermediary of the spindle. shaft 30, turns the chain wheel 28 which, by means of the chain 29, turns the chain wheel 27.

   When one of the arms 25 reaches the position

 <Desc / Clms Page number 11>

 
25 '. the springs 63 carried by the rods 60 push the plate 59 rearwardly to bring it into its locked position. Drive spindle 35 then engages beveled portion 58, releases the locking device as described above, and actuates divider wheel 31 to bring said arm into position 25 ". Spindle 36 has a projection 64 which fits into the space 65 between the teeth of the aiviseuse wheel.

   The projection 64 constitutes a safety member for the adjustment of the arms 25. because it prevents the rotation of the latter with respect to the divider wheel and to the drive pins when the arms arranged in a star are handled during the application. of the pastille, SUMMARY
The invention relates to a mechanism for applying lozenges to cigar wrappers, for cigar-making machines, this mechanism comprising means for cutting a lozenge from a tobacco leaf, and means for removing the lozenge. pellet of said cutting means and bring it to the desired position so that it is applied to a wrapper wrapped around a cigar,
The invention is also characterized by the following points, taken separately or in combination:
1.

   Said cutting means comprises a die for cutting pellets and a plunger for retaining a tobacco leaf in position for it to be cut on said die, this plunger being movable to bring the cut pellet to a position in which it is removed by the said means of removal and transport.



   2 - The means for cutting the pellets is arranged

 <Desc / Clms Page number 12>

 in combination with the means for cutting a wrapper from a tobacco leaf, to cut a separate pellet from the same tobacco leaf.



   3 - The means for cutting the pellets is placed near the part of the means for cutting the wrappers which cuts the head of the cape, in order to cut a pellet having in principle the same color and the same texture as those of the cape. the head of the cape.



     4 .. The cutting dies for the capes and tablets are arranged in the same envelope, and the suction head for the capes as well as the said plunger are connected to move at the same time, in order to lift the cape. and the pellet cut to be removed from the cutting means, conduits being provided to exert suction through the head and the plunger to hold the cap and the pellet thereon before they are removed.



   5 - The means for removing the pellets comprises a conveyor arm in which is mounted a pellet holder, this arm coming into the desired position to withdraw the pellet from the cutting means and bring it to the desired point so that it is applied to the cap, suction conduits being provided to exert a suction on the tablet holder, in order to withdraw the tablet from the cutting means and to keep it on the tablet holder.



   6 - Said suction ducts are arranged to apply a sufficiently strong suction on the tablet holder to remove the tablet from the cutting mechanism, and to exert a fairly weak suction on the tablet holder, in order to retain the tablet on the latter ,

 <Desc / Clms Page number 13>

 
7 - The conveyor arm is hollow and is connected to a suction source. and it carries, at one end, a socket head in which the tablet holder is resiliently mounted, this tablet holder having a suction opening normally coinciding with the bore of the head and of the. carrier arm, but moving away from said bore to interrupt the suction exerted on the tablet holder by an inward movement of the latter, during the application of the tablet on the cape.



   8 - Several transport arms are provided, the number of which corresponds to the number of cigars expelled from the machine during the cutting of a wrapper and its application on a cigar, said arms being mounted on a rotating hub actuated by a device. divider operating in synchronism with the cigar making machine, so that the pellet carried by a conveyor arm will be applied to the wrapper cut from the same tobacco leaf.



   9 - Said hub receives a rotational movement of a chain wheel actuated by a second chain wheel connected to rotate with a divider wheel, and a locking plate cooperating with a locking device normally prevents rotation of said wheel divider and chain wheel, a cam device being provided to make said locking device inactive and rotate said divider wheel by a predetermined amount la - Several hollow transport arms mounted on a tubular hub, the bores of these arms communicating with the bore of the hub, which is actuated by a chain wheel comprising a tubular hub arranged in the hub, transport arms and having longitudinal slots communicating, at one end,

   with bores

 <Desc / Clms Page number 14>

 arms and, at the other end, with holes formed in said chain wheel and intended to be brought successfully into coincidence with a duct through which a fairly powerful suction is exerted, the tubular hub of the wheel chain being mounted on a shaft comprising a hollow part having holes coinciding with conduits formed in the hub and communicating with the slots made in the latter, the bore of the shaft being in communication with a conduit through which a relatively weak aspiration is exerted.



   The invention also relates to a method of applying a lozenge to the wrapper of a cigar, which consists in cutting a lozenge in the tobacco leaf in which the wrapper is cut, in a location close to xxxxx. the part of the wrapper on which the lozenge is to be applied, and to apply said lozenge to that part of the wrapper after the latter has been wrapped around a cigar doll.


    
BE378895D BE378895A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE378895A true BE378895A (en)

Family

ID=48901

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE378895D BE378895A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE378895A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2004409C (en) Cartoning machine used to automatically put an item, especially a vial, in a case
FR2642039A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONTINUOUS FEEDING OF FLANS
FR3057204A1 (en) MACHINE FOR THE PRODUCTION OF CONTAINERS IN A BOTTOM AND / OR COVER BOX COMPRISING A DISC-BASED BASE AND A SIDE SURFACE DEFINED BY A BELT OR BELT CONNECTED TO THE PERIMETER OF THE DISC-BASE BASE
CA1074070A (en) Apparatus designed for protecting receptades with sectional thermoplastic sheathing
EP0000851A1 (en) Automatic machine for cutting a thermoplastic tube in parts and for applying sleeves around containers
BE378895A (en)
EP0011550A1 (en) Process and machine for covering a tubular element, notably for covering a box
EP0057144A2 (en) Machine for packaging cylindrically shaped objects in blanks cut from thermoplastic webs
FR2493805A1 (en) Folding feed for container blanks - has powered rotary conveyor with gripping jaws to pass containers to working stations
BE410883A (en)
EP0662437B1 (en) Device for connecting tapes of flexible material
CH315776A (en) Labeling machine, especially bottles
FR2591533A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR MARKING A CONTAINER ON THE FRONT PANEL
FR3105939A1 (en) Method and device for making conical envelopes
CH619872A5 (en)
CH310097A (en) Method and machine for the automatic packaging of a product.
CH354713A (en) A method of packaging articles, in particular cigarettes, and a packaging machine for implementing this method
BE620609A (en)
CH302338A (en) Method for distributing folded cardboard sheets and machine for its implementation.
FR2601346A1 (en) AUTOMATIC MACHINE FOR PROCESSING A STRIP MATERIAL AND PARTICULARLY FOR CUTTING SUCH A MATERIAL
BE411296A (en)
CH415435A (en) Machine for wrapping articles
BE528445A (en)
BE623438A (en)
FR3128945A1 (en) Machine for labeling a cylindrical object such as a cable