<Desc/Clms Page number 1>
EMI1.1
MACHINE ATJTOMATIQ11E A REUNIR LES BANDES
Dans la filature, les fibres textiles,, et en particulier les fibres de coton, après leur sortie de la broyeuse sont envoyées aux oardeuses qui complètent le nettoyage desdites fibres et qui préparent un ruban de fibres transformées ensuite en fil à l'aide d'opé-
EMI1.2
rations suooossîves.
Une texture fibreuse quitte le tambour avant (enleveur) desdites oardeuses et traverse un entonnoir de dianètre approprié, d'où elle sort sous forme d'une bandes, laquelle, après être passée entre les cylindres d'un rouleau délivreur est finalement recueillie dans un pot cylindrique.
A ce moment de la fabrication et suivant un pro cédé assez connu, un nombre de bandes envoyées par diffé- rentes cardeuses est amené simultanément à une machine
<Desc/Clms Page number 2>
appelée "réunisseuse de bandes", cette machine étant cons. tituée essentiellement par un système de rouleaux compres- seurs qui pressent fortement les bandes l'une contre 1' autre, pour former une nappe et constituée également par un certain nombre d'autres cylindres qui enroulent cette nappe en un rouleau.
Le but de cette machine est d'égaliser les pro- duits des diverses cardeuses, ces produits étant toujours très inégaux et différents les uns des autres et de prépa- rer un ruban uniforme (homogène) pour les opérations qui suivent.
Les nappes fournies par les "réunisseuses" sont envoyées aux maohines.suivantes et précisément aux oar- deuses (lorsqu'on pratique le double oardage), aux ma- chines à réunir les rubans et aux bancs d'étirage (lami- noirs) , lorsque ceux-ci sont disposés pour recevoir les rouleaux de nappes.
La "réunisseuse" peut être utilement employée à réunir les nappes fournies par les bancs d'étirage ou autres machines similaires.
Dans la pratique, comme indiqué, on recueille les rubans de cardes dans des pot's . appropriés qui sont ensuite amenés aux machines "réunisseuses" où. les opérations fina- les sont effectuées. Il s'ensuit que lorsque les pots con- tenant les rubans de cardes sont vidés, il faut les rempla- cer par des pots pleins d'où. les extrémités des bandes sont saisies par un ouvrier et reliées à la main à l'ex- trémité de la bande précédente.
Etant donné que les bandes fournies à la machine "réunisseuse" sont nombreuses (16 ou 20) et n'ont pas la même longueur, il s'ensuit que la machine néoessite une surveillance constante et par conséquent un travail assez
<Desc/Clms Page number 3>
gros. Les réunisseuses du type ordinaire doivent,en outre être arrêtées chaque fois qu'un rouleau est achevé, afin de permettre son enlèvement à la main, et son rempla- cement par un rouleau vide.
Il existe des dispositifs automatiques pour rem- placer des rouleaux achevés dans les machines à fabriquer les rubans textiles, mais,, pratiquement ils n'ont jamais été appliqués aux réunisseuses fonctionnant de la façon décrite, car, en -raison de la surveillance nécessitée par cette machine pour les raisons indiquées, une telle application n'aurait pas de raison d'être et le résultat obtenu ne serait ni pratique ni utile.
C'est pour cette raison que les réunisseuses em- ployées aujourd'hui sont munies d'un dispositif arrêtant complètement leur fonctionnement lorsqu'on veut rempla- cer un rouleau de nappes.
Tous ces arrêts périodiques, bien que limités, diminuent le rendement pratique de la machinée La qualité du produit en souffre également, étant donné qu'à chaque arrêt correspond une action d'arrachement exercée sur la bande de cardes alimentée.
Si faible qu'elle soit cette action provoque un allongement du brin et par conséquent une inégalité du produit.
La présente invention se réfère à une installa- tion permettant de réunir ,en un seul rouleau de nappes, avec un fonctionnement oontinu à réglage automatique, les bandes délivrées par un certain nombre de cardeuses ou autres machines similaires, en combinaison avec une réunisseuse en un seul élément indépendant, tons les mé- canismes de commande étant actionnés par une même trans- mission, les réunisseuses proprement dites étant munies
<Desc/Clms Page number 4>
de moyens permettant l'expulsion automatique de rouleau de nappes dès que celui-ci a atteint un développement maximum ou que la longueur de nappe préalablement déter- minée est atteinte.
L'utilisation de telles installations permet de réaliser l'opération de recueillir les bandes de cardes dans des pots et par conséquent, de porter également les- dits pots à la réunisseuse.
La réunisseuse ne nécessite plus de surveillance constante, permettant ainsi un fonctionnement pratique- ment automatique en la munissant des dispositifs automa- tiques pour le remplacement des rouleaux achevés.
Une installation suivant la présente invention, permettant d'obtenir les résultats ci-dessus, comprend un certain nombre de oardeuses pour livrer les bandes individuelles, en combinaison avec un transporteur à bande ou avec une série de galets de guidage ou autre dis- positif similaire, pour amener continuellement les dites bandes, placées l'une à côté de l'autre, vers la réunis- seuse, qui en forme un toron en pressant les bandes indi- viduelles entre des rouleaux appropriés. Le toron est ensuite reçu par un dispositif d'enroulement automatique de nappe qui en forme un rouleau, ce. même dispositif délivrant automatiquement le rouleau de nappe et le remplaçant avec un rouleau vide, de sorte que lefonctionnement se pour- suit sans interruption.
Afin de mieux faire comprendre l'invention, on donne la description ci-après avec à l'appui les dessins annexés. Dans ces dessins, ainsi que dans la spécifica- tion, on se réfère toujours à des bandes de cardes élé- mentaires, le procédé pourra toutefois être appliqué comme indiqué, à tout toron élémentaire provenant d'une machine textile similaire, telle que, par exemple, des peigneuses, bancs d'étirage et autres.'
<Desc/Clms Page number 5>
Sur ces dessins :
La figure 1 représente une installation compre nant un certain nombre de cardeuses, réunisseuses, un transporteur, un motenr électrique et sa transmission. Le nombre de cardeuses de l'installation peut varier suivant les besoins.
La figure 2 montre une variante de cette instal- lation.
La figure 3 est une vue de cote de la réunisseuse
La figure 4 est une vue de côté de la réunisseuse du côté de la commande.
Les figures 5 et 6 montrent sohématiquement la oomposition du mécanisme d'expulsion automatique de bande et son fonctionnement.
La figure 7 est une vue schématique, en perspec- tive, du mécanisme essentiel de la réunisseuse, et parti- oulièrement des organes de transmission et de commande.
La figure 8 est une vue générale schématique de face de la machine.
La figure 9 montre schématiquement la partie avant d'une machine à carder avec son peigneur, ses tambours de décharge et entonnoir, la bande de sortie, le briseur et le dispositif de distribution de bandes,
La figure 10 est une vue schématique latérale de la réunisseuse avec ses dispositifs direots d'alimen- tation et tendeurs, et la commande des cardeuses,
Les figures 11 et 12 sont des élévations de côté d'une machine de type différent dans laquelle seule- ment les parties essentielles sont indiquées.
La figure 13 représente le compteur correspon- dant d'enroulement.
Comme indiqué dans la figure 1, un certain nom- bre de cardeuses sont disposées, dans le présent cas, en
<Desc/Clms Page number 6>
deux rangées, huit de chaque coté, mais qui peuvent être variées à volonté ; devant ces cardeuses sont deux canaux 6, découpés dans le plancher et qui se réunissent devant la réunisseuse 2. La force motrice pour toute l'installa- tion est fournie par un seul moteur 1, transmettant le 'mouvement aux arbres 3 et 4 de sorte que les cardeuses et la réunisseuse sont reliées de façon que toute l'installa- tion fonctionne simultanément. Une telle disposition n'est mentionnée qu'à titre d'exemple et pourra être modifiée, sans sortir du cadre de la présente invention, selon la place disponible ou autres exigences de travail.
A titre d'exemple, la figure 2 représente une autre installation dans laquelle la réunisseuse automa- tique 2 est placée à l'extrémité d'un canal principal 6 dans lequel débouchent autant de canaux latéraux 6' qu'il 7 a de paires de cardeuses alimentant la réunis- seuse. Par conséquent,, au lieu de deux arbres de trans- mission comme dans le cas précédent, il n'existe qu'un seul arbre principal 4 qui transmet le mouvement aux cardeuses au moyen d'arbres secondaires 41.
La texture fibreuse 8 déchargée par le peigneur 7 figure 8, de la cardeuse passe par l'entonnoir 9 où elle reçoit la forme et les dimensions désirées.
La bande obtenue 10 passe par les cylindres avant 13 commandés par la courroie 12 de l'arbre 4 et vient se placer côte à cote avec les autres bandes venant d'au- tres oardeuses, saisies entre les rouleaux 131. Ces rouleaux sont entraînés au moyen d'engrenages connues à partir de l'arbre 4, En plaçant successivement côte à côte les rubans 10 des oardeuses individuelles, on obtient une bande composée 11 formée de tant de bandes élémentaires qu'il y a de cardeuses 5 accouplées à la réunisseuse 2.
<Desc/Clms Page number 7>
Lorsque la bande composée a atteint l'extrémité avant du canal 6 elle est relevée, comme indiqué sur les figures 8 et 9, et chargée dans la réunisseuse automati- que à fonctionnement continu. Cette machine a le but de transformer en toron ou corde la bande composée 11 en la comprimant et l'étirant au moyen de rouleaux appro- priés et enroulant sans interruption le cordon obtenu pour former le rouleau de nappe.
Afin qu'une telle installation puisse fonction- ner de manière satisfaisante et offrir tous les avantages possibles il est absolument nécessaire que la réunis- seuse soit construite de façon à expulser automatique- ment la nappe qui a été réduite à une dimension établie à l'avance, et à la remplacer par un nouveau rouleau. Des machines de ce type peuvent être exécutées de diverses façons en employant également des dispositifs de réglage connus fonctionnant lorsque la oorde a atteint la longueur déterminée pourvu que ces dispositifs soieht appliqués de façon appropriée.
La réunisseuse représentée à titre d'exemple dans les figures 3 et 4 doit être considérée comme une des réalisations possibles basées sur l'emploi des organes essentiels et fonctionnant suivant les indications oon- tehues dans les fig. 5, 6 et 7.
La machine (fig.3,4 et 9) est constituée par une première paire de rouleaux de laminoirs H et K et d'une deuxième paire de rouleaux d'alimentation C et D, de trois paires de rouleaux tendeurs T et de deux tambours A et B tournant dans le sens des flèches, ce qui oblige le rouleau sur lequel la nappe est enroulée de tourner dans le sens opposée La pression nécessaire pour obtenir une nappe compacte, au lieu d'être fournie de façon
<Desc/Clms Page number 8>
ordinaire par des machines, par une force agissant verti- calement sur l'axe du rouleau est fournie par un troisième tambour E monté à l'extrémité d'un levier à point d' appui.
Le tambour E exerce une pression sur le rouleau sur lequel la nappe est en formation, ce tambour étant comprimé à son tour contre ce dernier par un dispositif spécial; la direction de la pression exercée sur le rou- leau sur lequel s'enroule la nappe n'est pas constamment verticale, mais varie graduellement au fur et à mesure que orolt le rouleau de happe et que le tambour E monte en raison de l'augmentation du diamètre de la nappe de telle façon qu'il soit possible d'obtenir une composante ten- dant à pousser le rouleau de nappe en dehors de la machine.
Le poids du tambour E peut être établi par de simples cal- culs dynamiques de sorte que la composante horizontale de l'effort exercé par ledit poids sur les supports du rouleau de nappe croissant soit suffisante, ensemble avec la rotation du tambour A, comme décrit plus loin, pour expulser ledit rouleau de nappe de la machine lorsqu'il a atteint un certain diamètre et pour rompre la corde.
Dans la machine décrite, l'expulsion du rouleau de nappe peut être également obtenue de façon différente, en relation avec la longueur enroulée, en appliquant un compteur de longueurs d'un type quelconque.
La machine décrite dans la présente spécifica- tion, à titre d'exemple, est, en effet, munie d'un comp- teur de longueurs, ce qui n'exclut pas la possibilité de la munir de tout autre dispositif approprié à ce but. Il suffit seulement que le dispositif de quelque type qu'il soit puisse arrêter les deux tambours B et E au bon moment.
<Desc/Clms Page number 9>
Dans la disposition indiquée et figurée dans la présente spécification;, ce but est obtenu par les disposi- tifs décrits ci-après.
Comme indiqué précédemment, la machine comporte trois tambours A, B et E dont le premier est actionné di- rectement par l'arbre 3, au moyen du pignon 38, le tambour B étant connecté oinématiquement au tambour B, au moyen d' une chaîne 37 et d'une série de roues d'engrenage et étant aotionné par un poulie fixe 20 en combinai son avec une poulie folle 21 (voir figo 3,4 et 7). La paire de rouleaux C-D est actionnée par les mêmes engrenages qui entraînent le tambour E, la paire H-K étant commandée directement par l'arbre 4 par l'intermédiaire de la transmission 39.
Le compteur de longueurs, qui peut être réglé à volonté en variant le rapport de ces roues d'engrenages 45, 46, 47, après un certain moment, au moyen du levier 14, du ressort 15 et des leviers 16 et 17, s'appuyant en 33, agit sur le débrayeur de courroie 18 et fait glisser la cour- roie 19 de la poulie fixe 20 sur la poulie folle 21 et, par conséquent, les tambours B et E s'arrêtent, ainsi que les rouleaux C-D qui sont aotionnés par ladite poulie, tandis que les rouleaux H-K et le tambour A oontinuent tourner.
En conséquence, il se forme entre les rouleaux C-D et H-K un fléchissement de façon bien connue, parce que les cardeuses continuent de fonctionner et de déchar- ger les bandes 10. Ce fléchissement est réabsorbé de façon connue dès que le mouvement est repris, en vertu d'un rapport choisi conventionnellement des vitesses péri- phériques entre les rouleaux C-D et H-K.
Les forças travaillant sur les rouleaux de nappe sont: la pression exercée par le tambour fixe E et le freinage dû à la rotation du tambour A, de sorte que la
<Desc/Clms Page number 10>
corde est coupée au point S, fig. 6, et le rouleau de nappe étant empêché de tourner est tiré de la machine. De quelque façon que l'expulsion du rouleau soit obtenue, il touche le rouleau L et oblige les deux bras de levier 29-30 de tour- ner autour de l'axe F (voir fig. 5 et 6). La.barre 36 du bras ) avançant et descendant en raison de la rotation/30 pousse entre les tambours A et B le rouleau vide qui se trouve à l'extrémité du support. Simultanément le coulisseau
31 se déplaoe expulsant du récipient 32 un autre rouleau vide G en relevant l'arrêt 35. Ce rouleau s'arrête à 1' extrémité du support 40 en touchant la barre 36.
Dès que le rouleau de nappe est sorti les bras de levier 29-30 reviennent à leur position antérieure sous l'action d'un ressort 41. Le tambour E tombe par la gravité et le choc est amorti par la corde 23 reliée au ressort 22.
Un levier 28 est relié au tambour E au moyen d'un bras articulé 42, la corde 23 et la poulie 24 montée rigi- dement sur la crémaillère 25 guidée par la poulie 26 et entraînée par le pignon 27. D'autre part, ledit levier 28 est connecté au moyen de la corde 34 aux leviers 16 et 17.
Le mouvement de retour du:'tambour E a sa position antérieure rabaisse, par conséquent, le levier 28 qui, au moyen de la corde 34, provoque la rotation des leviers 16,
17 et 14 et le débrayeur de courroie 18 déplace la courroie
19 de la poulie folle 21 sur la poulie fixe 20 forçant les tambours B et E et la paire de rouleaux C-D de'tourner contre une nouvelle nappe en formation.
L'expulsion du rouleau de nappe peut être obte- nue d'autre façon au moyen de dispositifs d'un autre type comprenant un mécanisme réglé par un oompteur quelconque et agissant sur la tambour inférieur du côté de la sortie, de façon à y imprimer une vitesse plus grande au moment où l'expulsion a lieu, la vitesse des autres deux tambours restant invariable'-.. Un tel mécanisme est Indiqué dans, les fig. 11 et 13.
<Desc/Clms Page number 11>
Dans la réalisation indiquée dans l'invention, la nappe se forme entre les deux tambours de support A et B commandés respectivement par les renies d'engrenages 140-141 fixées sur ces derniers, la nappe étant pressée latérale- ment par le tambour supérieur oscillant E sur lequel est fixée la roue d'engrenage 147. Le dispositif de changement de vitesse du tambour A est constitué par une série de roues d'engrenages 125,126,127 montées sur l'extrémité du levier oscillant 115 et commandées au moyen d'une trans- mission appropriée par le dispositif de mesure de longueurs décrit ci-après.
Afin de mieux comprendre la construction et le fonctionnement de ce dispositif, on a décrit comme suit les organes individuels de la machine par ordre en com- menant avec l'organe de commande. 125 est l'arbre princi- pal de la machine qui reçoit son mouvement par l'intermé- diaire d'une poulie et d'une courroie (non indiquées sur le dessin) à partir d'un moteur électrique. L'arbre 125 constitue également le point d'appui du levier 115, por- tant les roues d'engrenage 126 et 127; la roue 127 est en prise directement avec une roue d'engrenage fixée sur 125, tandis que 126 est en prise par une roue plus petite inter- médiaire de façon à obtenir un nombre de tours double de celui de la roue 127.
Le levier 115 est construit de façon que dans sa position normale,, la roue 127 entraînée par la roue 125 vient en engagement avec l'engrenage du tambour 146 mais en déplaçant le même levier la roue 127 rerient de l'engrenage du tambour 146 qui entre en engagement avec la roue 126 de sorte que cette dernière ayant un nombre de révolutions double,double sa vitesse de rotation.
Le mouvement du tambour B est obtenu par des roues d'engrenage 140 et 141: la dernière transmet son mouvement à un engrenage 143 olaveté à l'arbre 102 agis- sant sur le oompteur de longueurs et la roue d'engrenage
<Desc/Clms Page number 12>
142 qui transmet son mouvement aux roues d'engrenages 144 et 138: des roues à chaîne 138 et 101 sont reliées par la barre 150 et le mouvement de celle-ci est transmis par la commande par chaîne 149.
L'arbre 102 porte à une des extrémités un engre- nage à vis sans fin actionnant les roues 103 et 105 clavet tées à l'arbre 104, En choisissant un rapport approprié des dents des roues 103 et 105, on peut obtenir la lon- gueur nécessaire de la nappe enroulée. La roue 105 est en prise aveo le pignon 106 portant le goujon 107 qui, en soulevant le nez 108 soulève en même temps le levier 109 ; ce dernier (voir fig.3) possède une dent 110 qui s'engrène avec l'arrêt 111 sous l'action d'un ressort 112; lorsque le nez 108 est soulevé, il soulève en même temps le levier 109 qui n'est plus retenu par l'arrêt 111 et le ressort 112; en se serrant celui-ci fait déplacer le levier 109 longitudinalement, provoquant la rotation du levier 113 autour de l'axe 104.
Ce mouvement du levier 113 libère le levier 115 qui, sous l'aotion du ressort 148 (fig.12) tourne autour de 125 et libère la roue 127 obligeant la roue 126 à venir en engagement avec 146 ; par conséquent la vitesse de 146 croît, le cordon rompt et le rouleau de nappe, en raison de la différence de vitesse est expulsé en dehors de la maohine. Dans ce dernier mouvement il touche la roue 128 et fait tourner le levier sur l'axe 130; l'autre bras 131 dudit levier en tournant sur l'axe 130 déplace un système de deux leviers 132, 133.
Le levier 132 étant poussé en avant, le rouleau 135 peut tomber de son support 136: le levier 133 repousse le support 134, libérant un nouveau rouleau 137, qui, en suivant le support de guidage 136 s'arrête dans la position 135 dans laquelle il est maintenu par le levier 132.
<Desc/Clms Page number 13>
Dès que la nappe sort, le tambour 147 tombe sous l'action du poids 119 auquel il est relié par le système
118, 120, 121, 122, 123 et le câble 1240
Dans ce mouvement la tige 145 tire le levier 115, mettant le ressort 148 sous tension, le levier 118, au moyen du câble 117, agissant sur le levier 116 de sorte que dès que le levier 115 dans sa descente arrive à sa position initiale, le levier 113 tourne autour de 114, pousse le levier 109 en avant, dont la dent 110 s'engage de nouveau dans l'arrêt 111.
Le tambour 146 s'engage de nouveau dans la roue 127 et sa vitesse est réduite à la normaleo
La machine peut être munie d'un dispositif tendeur comprenant deux ou plusieurs paires de cylindres T fonc- tionnant en vue de rendre parallèles les fibres plus complètement et de réduire le poids linéaire de la nappe.
Elle peut être également prévue avec un dispositif pou- vant recueillir le rouleau de nappe sortant de la machine au moment de son expulsion, ledit rouleau risquant autre- ment de tomber sur le solo La machine réunisseuse mentionnée plus hait, en raison de son fonctionnement ininterrompu permet l'alimen- tation constante et peut, par conséquent, être alimentée avec des bandes sortant des machines cardeuses. Dans ce but, il suffit seulement que la vitesse périphérique des rouleaux de laminoir des cardeuses soit la même ou dans un certain rapport à la vitesse H-K de la machine réunisseuse.
Ceci est obtenu en commandant directement de la réunisseuse, au moyen d'une transmission appropriée, les déchargeurs, les briseurs, et les rouleaux de laminoir avant des cardeur ses indiquées plus haut. L'alimentation ininterrompue de la réunisseuse directement avec les bandes sortant des cardenses, présente le résultat très important d'éliminer les connexions jusqu'à présent inévitables pour des machin
<Desc/Clms Page number 14>
de ce type entre les extrémités coupées des bandes de sorte qu'elle réalise une production plus régulière tout en éoonomisant la main d'oeuvre.
Revendications et Résumé.
EMI14.1
-------=---------------------
1. Une installation perfectionnée pour enrouler un certain nombre de bandes en une nappe individuelle, oa- ractérisée en ce que, en vue d'assurer le groupage des bandes par une opération oonstante et automatique, l'ins- tallation'consiste en une machine réunisseuse de bandes, des moyens pour obtenir automatiquement l'expulsion des rouleaux de nappe et le remplacement de ces rouleaux, des moyens de transport recevant les bandes d'un certain nombre de machines plaoées en série, préparant les mêmes bandes et alimentant la réunisseuse, les dites machines
EMI14.2
en série étant contrôlées olngmatiquement par les mêmes moyens qui actionnent la réunisseuse.
**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.
<Desc / Clms Page number 1>
EMI1.1
ATJTOMATIQ11E MACHINE TO JOIN THE BANDS
In the spinning, the textile fibers, and in particular the cotton fibers, after leaving the mill are sent to the spinners which complete the cleaning of said fibers and which prepare a ribbon of fibers which are then transformed into yarn using op-
EMI1.2
suooossive rations.
A fibrous texture leaves the front drum (stripper) of said oarders and passes through a funnel of suitable diameter, from which it exits in the form of a strip, which, after passing between the cylinders of a delivery roll, is finally collected in a cylindrical pot.
At this time of manufacture and according to a fairly well-known process, a number of strips sent by different carding machines is fed simultaneously to a machine.
<Desc / Clms Page number 2>
called "band unifier", this machine being stupid. consisting essentially of a system of compression rollers which strongly press the webs against each other to form a web and also constituted by a number of other rolls which wind this web into a roll.
The purpose of this machine is to equalize the products of the various carding machines, these products being always very unequal and different from each other and to prepare a uniform (homogeneous) ribbon for the operations which follow.
The tablecloths supplied by the "assemblers" are sent to the following maohines and precisely to the stretchers (when double stretching is practiced), to the machines for joining the ribbons and to the drawing benches (laminates), when these are arranged to receive the rolls of webs.
The "bundle" can be usefully used to unite webs supplied by draw benches or other similar machines.
In practice, as indicated, the card ribbons are collected in pots. suitable which are then brought to the "unifying" machines where. the final operations are carried out. It follows that when the pots containing the card ribbons are emptied, they must be replaced by full pots from where. the ends of the bands are grasped by a worker and hand-tied to the end of the previous band.
Since the bands supplied to the "unifying" machine are numerous (16 or 20) and do not have the same length, it follows that the machine requires constant monitoring and consequently a fairly high level of work.
<Desc / Clms Page number 3>
large. Ordinary type gatherers must furthermore be stopped each time a roll is completed, in order to allow its removal by hand, and its replacement with an empty roll.
There are automatic devices for replacing completed rolls in textile tape-making machines, but they have practically never been applied to gatherers operating in the manner described because, due to the supervision required by this machine for the reasons indicated, such an application would have no raison d'être and the result obtained would be neither practical nor useful.
It is for this reason that the gatherers used today are provided with a device which completely stops their operation when a roll of webs is to be replaced.
All these periodic stops, although limited, reduce the practical efficiency of the machine. The quality of the product also suffers, since each stop corresponds to a tearing action exerted on the card belt fed.
However small it may be, this action causes an elongation of the strand and consequently an unevenness of the product.
The present invention relates to an installation for bringing together, in a single roll of webs, with continuous operation with automatic adjustment, the webs delivered by a number of carding machines or other similar machines, in combination with a unifier in one. single independent element, all the control mechanisms being actuated by the same transmission, the assembling machines proper being fitted
<Desc / Clms Page number 4>
means allowing the automatic expulsion of the roll of webs as soon as the latter has reached maximum development or when the previously determined web length is reached.
The use of such installations makes it possible to carry out the operation of collecting the strips of cards in pots and consequently also to carry said pots to the unifier.
The unifier no longer requires constant supervision, thus allowing practically automatic operation by providing it with automatic devices for replacing finished rolls.
An installation according to the present invention, enabling the above results to be obtained, comprises a number of spreaders for delivering the individual belts, in combination with a belt conveyor or with a series of guide rollers or the like. , to continuously bring the said bands, placed one next to the other, towards the joiner, which forms a strand by pressing the individual bands between suitable rollers. The strand is then received by an automatic web winding device which forms a roll, this. same device automatically delivering the web roll and replacing it with an empty roll, so that the operation continues without interruption.
In order to better understand the invention, the following description is given with support from the accompanying drawings. In these drawings, as well as in the specification, reference is always made to strips of elementary cards, the method may however be applied as indicated to any elementary strand originating from a similar textile machine, such as, for example, example, combing machines, stretching benches and the like. '
<Desc / Clms Page number 5>
On these drawings:
FIG. 1 represents an installation comprising a certain number of carding machines, gathering machines, a conveyor, an electric motor and its transmission. The number of carding machines in the installation can vary according to needs.
FIG. 2 shows a variant of this installation.
Figure 3 is a side view of the unifier
Figure 4 is a side view of the unit from the control side.
Figures 5 and 6 show sohematically the oomposition of the automatic tape expulsion mechanism and its operation.
FIG. 7 is a schematic view, in perspective, of the essential mechanism of the unit, and in particular of the transmission and control members.
FIG. 8 is a general schematic front view of the machine.
Figure 9 shows schematically the front part of a carding machine with its comber, its discharge drums and funnel, the exit belt, the breaker and the belt distribution device,
Figure 10 is a side schematic view of the unifier with its feed and tensioning devices, and the control of the carding machines,
Figures 11 and 12 are side elevations of a different type of machine in which only essential parts are shown.
Figure 13 shows the corresponding winding counter.
As shown in figure 1, a number of carding machines are arranged, in this case, in
<Desc / Clms Page number 6>
two rows, eight on each side, but which can be varied at will; in front of these carding machines are two channels 6, cut into the floor and which meet in front of the unifier 2. The driving force for the whole installation is provided by a single motor 1, transmitting the movement to the shafts 3 and 4 so that the carding machines and the gathering machine are connected so that the whole installation works simultaneously. Such an arrangement is mentioned only by way of example and may be modified, without departing from the scope of the present invention, depending on the space available or other work requirements.
By way of example, FIG. 2 represents another installation in which the automatic unit 2 is placed at the end of a main channel 6 into which open as many side channels 6 'as there are pairs of carding machines feeding the reunionist. Therefore, instead of two transmission shafts as in the previous case, there is only one main shaft 4 which transmits the movement to the carding machines by means of secondary shafts 41.
The fibrous texture 8 discharged by the comber 7 FIG. 8 from the carding machine passes through the funnel 9 where it receives the desired shape and dimensions.
The band obtained 10 passes through the front rollers 13 controlled by the belt 12 of the shaft 4 and comes to be placed side by side with the other bands coming from other oardeuses, gripped between the rollers 131. These rollers are driven at the same time. means of gears known from the shaft 4, By placing successively side by side the ribbons 10 of the individual oarders, one obtains a compound strip 11 formed of so many elementary strips that there are carding machines 5 coupled to the gathering machine 2.
<Desc / Clms Page number 7>
When the compound strip has reached the front end of channel 6 it is lifted, as shown in Figures 8 and 9, and loaded into the continuously operating automatic reamer. The object of this machine is to transform the composite strip 11 into a strand or rope by compressing it and stretching it by means of suitable rolls and continuously winding the cord obtained to form the roll of web.
In order for such an installation to function satisfactorily and to offer all the possible advantages, it is absolutely necessary that the joint is constructed so as to automatically expel the web which has been reduced to a dimension established at the advance, and replace it with a new roller. Machines of this type can be performed in a variety of ways also employing known adjustment devices operating when the rope has reached the determined length provided that these devices are applied appropriately.
The assembly machine shown by way of example in FIGS. 3 and 4 should be considered as one of the possible embodiments based on the use of the essential organs and operating according to the indications given in FIGS. 5, 6 and 7.
The machine (fig. 3,4 and 9) consists of a first pair of rolling mill rolls H and K and a second pair of feed rollers C and D, three pairs of tension rollers T and two drums A and B rotating in the direction of the arrows, which forces the roll on which the web is wound to rotate in the opposite direction The pressure required to obtain a compact web, instead of being supplied so
<Desc / Clms Page number 8>
Ordinary by machines, by a force acting vertically on the axis of the roller is provided by a third drum E mounted at the end of a fulcrum lever.
The drum E exerts pressure on the roller on which the web is being formed, this drum being in turn compressed against the latter by a special device; the direction of the pressure exerted on the roll on which the web is wound is not constantly vertical, but varies gradually as the catch roll is opened and the drum E rises due to the increasing the diameter of the web so that it is possible to obtain a component tending to push the web roll out of the machine.
The weight of the drum E can be established by simple dynamic calculations such that the horizontal component of the force exerted by said weight on the supports of the growing web roll is sufficient, together with the rotation of the drum A, as described. further, to expel said roll of web from the machine when it has reached a certain diameter and to break the cord.
In the machine described, the expulsion of the web roll can also be obtained in a different way, in relation to the wound length, by applying a length counter of any type.
The machine described in the present specification, by way of example, is in fact provided with a length counter, which does not exclude the possibility of providing it with any other device suitable for this purpose. . It is sufficient only that the device of whatever type can stop the two drums B and E at the right moment.
<Desc / Clms Page number 9>
In the arrangement indicated and illustrated in this specification, this aim is achieved by the arrangements described below.
As indicated previously, the machine comprises three drums A, B and E, the first of which is actuated directly by the shaft 3, by means of the pinion 38, the drum B being automatically connected to the drum B, by means of a chain. 37 and a series of gear wheels and being powered by a fixed pulley 20 combined with an idle pulley 21 (see figs 3,4 and 7). The pair of rollers C-D is operated by the same gears which drive the drum E, the pair H-K being controlled directly by the shaft 4 through the transmission 39.
The length counter, which can be adjusted at will by varying the ratio of these gear wheels 45, 46, 47, after a certain moment, by means of the lever 14, the spring 15 and the levers 16 and 17, s' pressing at 33, acts on the belt disengagement clutch 18 and slides the belt 19 of the fixed pulley 20 on the idler pulley 21 and, consequently, the drums B and E stop, as well as the CD rollers which are aotated by said pulley, while the HK rollers and drum A continue to rotate.
As a result, a sag is formed between the CD and HK rollers in a well-known manner, because the carding machines continue to operate and unload the webs 10. This sag is reabsorbed in a known manner as soon as the movement is resumed, in by virtue of a conventionally chosen ratio of peripheral speeds between the CD and HK rollers.
The forces working on the web rollers are: the pressure exerted by the fixed drum E and the braking due to the rotation of the drum A, so that the
<Desc / Clms Page number 10>
cord is cut at point S, fig. 6, and the web roll being prevented from rotating is pulled from the machine. Whichever way the roll is expelled, it touches the roll L and forces the two lever arms 29-30 to rotate around the axis F (see figs. 5 and 6). The advancing and descending arm bar 36 due to the rotation / 30 pushes between the drums A and B the empty roll which is at the end of the support. Simultaneously the slide
31 moves expelling from the container 32 another empty roller G by raising the stop 35. This roller stops at the end of the support 40 by touching the bar 36.
As soon as the roll of web is out the lever arms 29-30 return to their previous position under the action of a spring 41. The drum E falls by gravity and the shock is damped by the rope 23 connected to the spring 22 .
A lever 28 is connected to the drum E by means of an articulated arm 42, the rope 23 and the pulley 24 mounted rigidly on the rack 25 guided by the pulley 26 and driven by the pinion 27. On the other hand, said lever 28 is connected by means of rope 34 to levers 16 and 17.
The return movement of the drum E has its previous position, therefore, lowers the lever 28 which, by means of the rope 34, causes the rotation of the levers 16,
17 and 14 and the belt disconnector 18 moves the belt
19 of the idle pulley 21 on the fixed pulley 20 forcing the drums B and E and the pair of rollers C-D to turn against a new sheet being formed.
The expulsion of the web roll can be obtained in another way by means of devices of another type comprising a mechanism set by any counter and acting on the lower drum on the outlet side, so as to print thereon. a greater speed at the moment when the expulsion takes place, the speed of the other two drums remaining invariable. Such a mechanism is indicated in, figs. 11 and 13.
<Desc / Clms Page number 11>
In the embodiment indicated in the invention, the web is formed between the two support drums A and B controlled respectively by the gearboxes 140-141 fixed on the latter, the web being pressed laterally by the oscillating upper drum. E on which the gear wheel 147 is fixed. The device for changing the speed of the drum A consists of a series of gear wheels 125,126,127 mounted on the end of the oscillating lever 115 and controlled by means of a transmission. appropriate mission by the length measuring device described below.
In order to better understand the construction and operation of this device, the individual parts of the machine have been described as follows in order, starting with the control member. 125 is the main shaft of the machine which receives its movement via a pulley and a belt (not shown in the drawing) from an electric motor. The shaft 125 also constitutes the fulcrum of the lever 115, carrying the gear wheels 126 and 127; wheel 127 engages directly with a gear wheel attached to 125, while 126 engages with a smaller intermediate wheel so as to achieve twice that of wheel 127.
The lever 115 is constructed so that in its normal position the wheel 127 driven by the wheel 125 engages the gear of the drum 146 but by moving the same lever the wheel 127 moves away from the gear of the drum 146 which. enters into engagement with the wheel 126 so that the latter having a double number of revolutions, doubles its speed of rotation.
The movement of drum B is obtained by gear wheels 140 and 141: the latter transmits its movement to a gear 143 steered to the shaft 102 acting on the length counter and the gear wheel
<Desc / Clms Page number 12>
142 which transmits its movement to the gear wheels 144 and 138: chain wheels 138 and 101 are connected by the bar 150 and the movement thereof is transmitted by the chain drive 149.
The shaft 102 carries at one end a worm gear actuating the wheels 103 and 105 keyed to the shaft 104. By choosing an appropriate ratio of the teeth of the wheels 103 and 105, the length can be obtained. necessary length of the rolled-up web. The wheel 105 is engaged with the pinion 106 carrying the pin 107 which, by lifting the nose 108 simultaneously raises the lever 109; the latter (see fig.3) has a tooth 110 which meshes with the stop 111 under the action of a spring 112; when the nose 108 is raised, it simultaneously raises the lever 109 which is no longer retained by the stop 111 and the spring 112; by tightening it causes the lever 109 to move longitudinally, causing the lever 113 to rotate around the axis 104.
This movement of the lever 113 releases the lever 115 which, under the aotion of the spring 148 (fig.12) turns around 125 and releases the wheel 127 forcing the wheel 126 to come into engagement with 146; consequently the speed of 146 increases, the bead breaks and the web roll, due to the difference in speed is expelled out of the maohine. In this last movement he touches the wheel 128 and turns the lever on the axis 130; the other arm 131 of said lever by rotating on the axis 130 moves a system of two levers 132, 133.
The lever 132 being pushed forward, the roller 135 can fall from its support 136: the lever 133 pushes back the support 134, releasing a new roller 137, which, following the guide support 136 stops in the position 135 in which it is held by the lever 132.
<Desc / Clms Page number 13>
As soon as the web comes out, the drum 147 falls under the action of the weight 119 to which it is connected by the system
118, 120, 121, 122, 123 and cable 1240
In this movement, the rod 145 pulls the lever 115, putting the spring 148 under tension, the lever 118, by means of the cable 117, acting on the lever 116 so that as soon as the lever 115 in its descent reaches its initial position, the lever 113 rotates around 114, pushes the lever 109 forward, the tooth 110 of which engages again in the stop 111.
The drum 146 engages again in the wheel 127 and its speed is reduced to normal.
The machine may be provided with a tensioning device comprising two or more pairs of T-rolls operating to make the fibers more completely parallel and to reduce the linear weight of the web.
It can also be provided with a device capable of collecting the roll of web leaving the machine at the time of its expulsion, said roll otherwise running the risk of falling on the solo. The gathering machine mentioned above hates, because of its uninterrupted operation allows constant feeding and can therefore be fed with webs coming out of carding machines. For this purpose, it suffices only that the peripheral speed of the rolling mill rolls of the carding machines is the same or in a certain relation to the speed H-K of the gathering machine.
This is achieved by controlling directly from the unifier, by means of a suitable transmission, the unloaders, the breakers, and the front rolling rolls of the carders mentioned above. The uninterrupted power supply of the uninterrupted unit directly with the bands coming out of the cardenses, presents the very important result of eliminating the connections until now unavoidable for machines.
<Desc / Clms Page number 14>
of this type between the cut ends of the strips so that it achieves a smoother production while saving labor.
Claims and Summary.
EMI14.1
------- = ---------------------
1. An improved installation for winding a number of tapes into an individual web, characterized in that, with a view to ensuring the bundling of the tapes by a continuous and automatic operation, the installation consists of a machine band unifier, means for automatically obtaining the expulsion of the web rollers and the replacement of these rollers, means of transport receiving the bands from a certain number of machines placed in series, preparing the same bands and feeding the unifier, the said machines
EMI14.2
in series being controlled olngmatically by the same means which actuate the unit.
** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.