<Desc/Clms Page number 1>
Perfectionnements relatifs à la fabrication des produits tex- tiles en chenille et autres.
Cette invention est relative à la fabrication des produits textiles en chenille et autres.
Dans la fabrication des produits en chenille, comme il est bien connu, il est usuel, premièrement, de fabriquer une étof- fe préparatoire et ensuite de la découper en bandes de chenille gui sont, subséquemment, tissées sur un métier à tapis ou autre, en le produit fini.
Le procédé usuel pour fabriquer l'étoffe préparatoire ou "tissu-trame". sur un métier, et après cela, découper l'étoffe en bandes, implique l'emploi de nombreuses navettes pour les trames de couleurs différentes et il est nécessaire, dans le tissage, de changer les navettes afin d'introduire de nouvelles couleurs, chaque changement de couleur comportant l'emploi d'une navette différente. D'autres procédés pour fabriquer l'étoffé
<Desc/Clms Page number 2>
ont été proposés en vue d'augmenter 1' économie et la rapidité de production, mais, dans tous les procédés employés jusqu'à ce jour, un seul fil ou trame de couleur est travaillé à la fois.
Cette invention a pour principale particularité le fait qu'une masse ou multiplicité de cordonnets ou fils (ci-après dénommes 'fils'') sont amenés en position relative espacée et en ligne, puis coupés à une longueur désirée, ensuite les fils coupés entraînés en avant en formation parallèle et, après ce- la., transférés à dee aiguilles pour incorporation, comme traces, dans le produit en cours de fabrication. De cette manière une arrivée de trame multiple est ménagée pour Incorporation dans le produit en cours de fabrication.
Dans le cas d'étoffe à trame en chenille ou d'autres pro- duits multicolores, une masse de fils colorés peut être amenée de bobines à un cassis de sélection commandé par un mécanisme sélecteur Jacquard ou autre de manière à sélecter les fils con- venables, et ces fils sélectés sont alignés, coupés et trans- portés, comme trames, aux aiguilles, comme il est dit précédem- ment.
Dans le cas de la fabrication de produits unis ou de pro- duits rayés, la masse de fils peut être amenée d'une ensouple ou autrement et coupée, entraînée et transférée comme il est dit ci-dessus.
L'invention comprend d'autres particularités qui sont tou- tes décrites ci-après, et particulièrement mises en évidence dans le résumé annexé à la fin de ce mémoire descriptif.
Pour mettre en pratique cette invention dans la fabrica- tion d'une étoffe préparatoire, comme il est dit plus haut. pour les produits en chenille, les fils colorés pour les trames sont amenés en masse d'un banc de bobines à un châssis de sélection caractérisé par une série de sélecteurs ou porteurs qui, sous la manipulation du mécanisme Jacquard ou autre mécanisme sélec- teur convenable, présentent en alignement espacé une multipli- cité de fils sélectes au mécanisme pinceur, lequel agit de ma
<Desc/Clms Page number 3>
nière à tirer en avant les fils sélectée sur une certaine dis- tance prédéterminée, après quoi les parties tirées en avant sont automatiquement déposées, côte à côte, an formation parai- lèle sur un transporteur et sont séparées.
Le transporteur en- traîne ces fils séparés qui sont tous coupés à la même longueur, au mécanisme de transfert qui les présente individuellement ou autrement comme trames, à un banc d'aiguilles, lesquelles, par leur action, lient les trames comme elles sont présentées, à une série de chaînes à côte et les assujettissent solidement à elles de manière à former l'étoffe à trame en chenille.
L'ac- tion de l'aiguille est, de préférence , la même que dans une ma- chine à tricoter sur chaîne, les trames sélectéesétant liées par les aiguilles à tricot ou à crochet aux chaînas de supporta
Les mécanismes sélecteur et pinceur travaillent continuel- lement et automatiquement, l'un sélectant une série de fils et les présentant en alignement et l'autre à chaque action, saisis- sant les fils sélectés et alignés et les tirant, en avant , après quoi ils sont déposés en formation parallèle sur le transporteur, puis coupés et libérés le transporteur les déplaçant automati- quement en avant afin qu'ils soient transférés aux aiguilles.
Ces parties fonctionnent toutes en relation réglée comme temps,, de sorte qu'une amenée de trames séleotées est toujours mainte- nue pour les aiguilles, qui agissent très rapidement et les incorporent comme trame dans l'étoffé en cours de fabrication.
L'étoffé à trame en chenille, quand elle est faite, peut être enroulée sur une ensouple envideuse pour un emploi futur, ou bien elle peut être soumise à un type connu de mécanisme dé- coupeur dans le but d'être découpée en bandes de chenille prêtes à être tissées, comme il est usuel, sur un métier à tapis ou autre, en le produit en chenille fini.
On peut donner à l'étoffe une largeur suffisante pour per- mettre de découper un grand nombre de bandes de chenille dans une seule pièce d'étoffe, bandes ayant toutes la même gamme de
<Desc/Clms Page number 4>
couleurs et,, avec ces bandes on peut produire un certain nom- bre de couvertures ou de tapis ayant tous le même dessin; ou bien l'étoffe peut être faite suffisamment étroite pour permet- tre de fabriquer sans déchet un petit nombre quelconque d'arti- cles, comme on le désire.
Quand on désire fabriquer des produits unis. les fils peu- vent être amenés, en masser. d'une ensouple ou autrement et peu- vent être présentes en position relative espacées et en aligne- ment aux pinceurs qui, à chaque action, saisissent les fils ali- gnés et les tirent en avant afin qu'ils soient coupés à la lon- gueur et ensuite transportés comme trames aux aiguilles*
Dans le cas de produits de couleur rayés avec des répéti- tions constantes, les fils peuvent être amenés d'une ensouple sur laquelle ils sont disposée en ordre convenable pour donner les rayures désirées et être façonnés d'une manière semblable.
Dans ces cas le mécanisme sélecteur actuel n'est pas né- cessaire et peut être mis hors d'action ou supprimé.
Le châssis sélecteur peut être plus grand ou plus petit suivant la nature du produit en cours de fabrication, et le mécanisme pinceur peut être agencé pour tirer les fils sélectés en avant sur une distance prédéterminée quelconque suivant que des trames longues ou courtes sont nécessaires.
On verra que, pour cette invention, des trames, coupées à longueur, peuvent être amenées en grands nombres et en succes- sion rapide., et que, dans le cas de trames colorées, elles peu- vent être sélectées et présentées comme il est nécessaire pour s'approprier à la nature et au modelé du dessin du produit final.
Le nombre de trames coupées qui peuvent être simultanément placées sur le transporteur, peut être très grand, aller jus- qu'à cent ou plus, car le mécanisme peut être tel qu'il donne toute capacité désirée, et, puisque les séries ou nappes de tra- mes peuvent être placées sur le transporteur en succession rapide.
<Desc/Clms Page number 5>
l'article en cours de fabrication, peut être très rapidement produit. on considère que, par cette invention, les produits en chenille et autres peuvent être fabriques beaucoup plus rapide- ment et économiquement que jusqu' ce jour. on va maintenant décrire, à titre d'exemple,, et avec ré- férence aux dessins annexés, un procédé pour fabriquer une é- toffe préparatoire à découper subséquemment en bandes de chenille.
Sur les dessins:
Figs. 1 et lA sont ensemble une élévation en bout de l'ap- pareil , le montrant associé avec un mécanisme Jacquard; pige 2 est une élévation latérale d'arrière de l'appareil. le montrant associé avec un mécanisme à tricoter sur chaîne;
Fig.3 est une élévation latérale d'avant d'une partie de l'appareil, certaines parties étant omises et certaines autres brisées, pour plus de clarté;
Fig.4 est un plan oorrespondant à. la Fig.3, certaines par- ties étant brisées pour plus de clarté; pige. 5 et 6 sont des élévations de face avec coupe de mécanismes à came dont il est question ci-après;
Figs. 7, 8 et 9 sont des vues de détail perpendiculaires l'une à l'autre d'une partie supérieure d'un sélecteur;
Fig.10 est une vue de détail montrant le mécanisme pin- ceur en plan;
Fige. il) 12 et 13 sont des coupes exécutées respective- ment suivant les lignes XI-XI, XII-XII et XIII-XIII de Fig.10, Fig.12 montrant certaines des parties dans différentes positions;
Figs. 14 et 15 sont des vues de détail d'une chaîne de transporteur; Fig.16 est un plan de détail avec coupe de parties inter- médiaires de deux sélecteurs;
Fig.17 est une coupe suivant la ligne XVII-XVII de Fig.16, et Fig.18 est une coupe suivant la ligne XVIII-XVIII de Fig.17;
<Desc/Clms Page number 6>
Fig.19 est une vue de détail des couteaux coupe-fil.
Sur les dessins n'a été montré du mécanisme de commande Jacquard et du mécanisme à tricoter sur chaine que ce qui est nécessaire pour comprendre leur emploi en combinaison avec l'ap- pareil conforme à l'invention. puisque les deux mécanismes sont bien connus.
Le mécanisme Jacquard (Fig.1) désigné d'une manière généra- le par J comprend le châssis de griffe 20 usuel susceptible de mouvement alternatif vertical, le cylindre à cartons 21 suscep- tible de mouvement alternatif horizontal,,' les aiguilles 22, les crochets 23 et les cordes de rame 24. En fonctionnement, toutes les aiguilles sauf une, dans chaque rangée verticale. sont déplacées à gauche à chaque va et vient du cylindre à cartons sous l'action sélectrice des cartons 25, laissant un des crochets à une position dans laquelle il sera engagé par une des barres de griffe 26 quand le châssis monte. Le crochet ainsi levé sera enlevé de sur la planche inférieure 27 et entraînera avec lui la corde respective 24.
Les parties principales (Fig.2) du mécanisme tricoteur ,$ montrées sont la rangée usuelle d'aiguilles à cliquet 30 et les oeillets 31, à travers lesquels les fils de chaîne t1 passent aux aiguülee 30 qui travaillent en association avec une rangée d'abaisseurs 32 adaptés d'une manière ci-après décrite pour re- cevoir les trames et les délivrer en succession aux aiguilles 30.
La barre-guide de support 33 portant les oeillets 31 est animée, de la manière connue, d'un mouvement un peu circulaire qui fait que les Oeillets 31 enroulent les trames t1 d'une manière ap- propriée autour des aiguilles 30 afin de former les points. Le numéro 34 désigne la barre de fonture usuelle ou barre à. aiguil- les, à travers les rainures 34a de laquelle vont et viennent les aiguilles 30 et sur laquelle passe 1'étoffe ou tissu préparatoire de chenille.
Les mouvements du mécanisme tracteur sont tous dérivés, de la manière connue, d'excentrique montés sur un ar-
<Desc/Clms Page number 7>
bre rotatif principal 35, les abaisseurs 32 étant supportés par des bras oscillants 32a placés sur un arbre à mouvement alterna- tif 36 opératoirement relié aux barres d'exoentriques 37 par des bras de manivelle 36a, et les aiguilles étant mises en mouve- ment alternatif par une barre 30a montée sur un arbre mobile verticalement 38 assujetti entre des barres d'excentriques 39.
L'appareil servant à amener les trames sous la commande du
Jacquard J au mécanisme tricoteur va maintenant être décrit.
L'appareil comprend principalement des sélecteurs s com- portant une pluralité de tiges 40 mobiles verticalement. un pin- ceur G comprenant une paire de mors 41, 42 et un transporteur c comportant une paire de chaînes espacées 43, 44.
Ces parties sont supportées par des châssis latéraux 45 fixés au bâti 46 de la machine à tricoter.. Les tiges sélectri- ces 40 sont guidées par une barre fixe 47 (Fig.3) placée sur un des châssis latéraux 45 et pax une barre mobile 48 dont il sera parlé ci-après. Les mors 41, 42 sont portés par-des blocs- guides 49, 50 qui sont montés avec possibilité de coulisser sur des guides 51 formant pont sur des prolongements 45. Les chaînes de tra,nsporteur 43 44 sont mues par des paires de roues à em- preintes 53, 54 et 55 montées respectivement sur des arbres 56, 57 et 58 tourillonnés dans des paliers fixes 59.
Chaque tige sélectrice (dénommée ci-après sélecteur) 40 est pourvue, vers sont extrémité supérieure, d'une pluralité d'ou- vertures rectangulaires, dans chacune desquelles est monté sur pivot un cliquet de verrouillage à sens unique 60 (voir parti- culièrement Figs. 7-8-9) le pivot étant indiqué par 61. Chaque cliquet 60 est pressé dans son ouverture par un léger ressort 62 fixé au sélecteur respectif. De petits tubes-guides 63 sont assujettis aux faces postérieures des sélecteurs et sont dispo- sés chacun de façon à coïncider avec un petit espace de dégage- ment compris entre chaque cliquet et la base de son ouverture.
L'agencement tout entier'est tel que l'un d'un certain nombre de
<Desc/Clms Page number 8>
fils partant, par exemple, de bobines (non représentées), par la voie d'un guide convenable quelconque, peut être passe de l'avant des sélecteurs, comme il est indiqué en wl à travers le susdit espace de dégagement,le cliquet respectif 60 se trouvant ainsi légèrement incliné et tendant, sous l'action de son ressort 62, à coincer le fil contre la base de l'ouverture.
Par cette disposition, les fils peuvent être tirés librement vers l'arrière à travers les ouvertures et les tubes-guides 63, mais sont verrouilles contre le mouvement rétrograde.
Les pinceurs G comprennent, comme il est dit précédemment, une paire de mors, à savoir : un mors inférieur 41 et un mors su- périeur 42 (voir particulièrement Figs. 10 à 13), certains bouts de fils désignés par F3 étant montrés pincés entre ces mors, Le mors inférieur 41 est rigidement assujetti aux blocs-guides 49, 50 et le mors supérieur 42 est monté avec possibilité de pivo- ter à ses extrémités dans des consoles 64 placées sur le mors 41 et est pressé vers ce dernier par des ressorts 65 (Fig.13) dont la force peut être réglée par des écrous 66.
Le mors supérieur 42 a un crochet 67 coopérant avec une détente 68 qui est montée avec possibilité de pivoter dans une cavité ménagée dans une cha- pe 69 placée sur le bloc-guide 50 et qui est constamment soumise à l'action d'un ressort 70. La coopération entre le crochet 67 et la détente 68 est telle que, quand le mors supérieur est re- levé par un plongeur 71 (formant une partie des moyens actionnés par came ci-après décrits) le crochet glisse au-delà de la dé- tente et, comme il est montré en Fig.12 est enclenché par cette détente, qui maintient relevés le crochet et aussi le mors su- périeur.
La détente 68 coopère aussi avec une butée fixe, mais réglable 72 (Fige. 1 et 4) qui est adaptée pour s'engager sur la détente et la déplacer de manière à libérer le crochet 67 et à permettre ainsi au mors 42 de se fermer sur le mors 41 sous l'ac- tion du ressort 63.
Les chaînes de transporteur 41, 42 consistent chacune en
<Desc/Clms Page number 9>
des paires de chaînons 80, 81 et des rivets 82 les reliant en- tre eux. Les chaînons 80, sur le côté extérieur de chaque pai- re, sont formés (voir Fige,, 14 et 15) avec une saillie 83 ayant une cavité 84 destinée à recevoir les extrémités des trongons de fil.
Les chaînons 81 sur les côtés intérieurs des paires de chat- nons, sont de forme normale, Des rails 85 sont ménagés pour sup- porter et guider les brins inférieurs des chaînes* Comme il est montré, les chaînes se meuvent à l'unisson vers le haut autour de roues à empreintes 53, au-dessous des guides 51, au-dessus des roues à empreintes 54, vers le bas autour des roues à em- preintes 55 et au-delà des abaisseurs 32 et de là, elles retour- nent au-dessus des rails 85 aux roues à empreintes 53.
Les hauteurs relatives des sélecteurs sont commandées, à l'aide du Jacquard, par un certain nombre d'arrêts 90 reliés à des continuations 91 des cordes de rame 24, ces cordes de con- tinuation 91 étant guidées sur des renvois convenables quelcon- ques 92a, 92b et 92c. Chaque sélecteur, à peu près au milieu de sa longueur, est formé avec un épaulement 93 (Fig.18) qui coopère avec une rangée verticale des arrêts 90. Chacun de ces arrêts est guidé pour le mouvement horizontal dans une cavité ménagée dans la platine d'arrière 94 et est muni d'une tige en forme de crochet 95 qui passe librement à travers une platine d'avant 96, et à laquelle est assujettie la corde respective 91.
Les arrêts 90 sont pressés vers l'arrière par des ressort 97 en- cerclant leurs tiges 95. La disposition est telle que, si un sélecteur est relevé jusqu'à une certaine hauteur maxima prédé- terminée à travers les guides 47, 48 et ensuite laissé libre de tomber, il tombera jusqu'à ce que son épaulement 93 fasse con- tact avec celui des arrêts 90 qui, au moment actuel, se trouve être tiré en avant par la corde respective 91. En conséquence, en raison de cette disposition, tout tube-guide 63 désiré, avec un bout de fil, en saillie, désigné par w2 peut être amené au niveau des mors de pinceur 41, 42 en relevant complètement le
<Desc/Clms Page number 10>
sélecteur respectif 40, et en lui permettant ensuite de tomber d'une quantité appropriée, déterminée par le Jacquard par l'in termédiaire des arrêts 90.
Les parties travaillantes de l'appareil sont mues princi- paiement par un arbre à carnet primaire 100 et un arbre à came secondaire 101 (voir particulièrement Figs. 2 et 4). Les deux arbres à cames sont mis en rotation à des vitesses réduites par l'arbre principal 35 de la machine à tricoter K. l'arbre pri- maire par l'entremise de roues d'engrenage spirales 102 à 105 et d'un contre-arbre 106, et l'arbre secondaire par l'entremise de l'engrenage à vis sans fin 107, 108.
L'arbre à cames 100 est pourvu de six cammes 109 à 114 (voir aussi les Fige. 5-6) et l'arbre à came 101 est muni d'une seule came 115. Les fonctions de ces cames vont maintenant être décrites ). tour de rôle
La fonction de la came 109 est d'imprimer des mouvements intermittents au transporteur C de manière à amener les sections successives des chaînes 43. 44 en ligne avec les sélecteurs 40.
Comme il est montré, la came 109 coopère avec un galet 120 placé sur un levier 121 qui est articulé, à son extrémité inférieure, à une console fixe 122, le galet 120 étant maintenu contre la came par un ressort 123. Le levier 121, à son extrémité supé- rieure, est relié par une bielle 124. à un bras 125 librement tourillonné dans une console 126. Le bras 125 est muni d'une petite enveloppe 127 dans laquelle est monté un plongeur 128 pressé par ressort coopérant avec un anneau à encoches 129 pla- cé sur une roue d'engrenage 130. Des roues d'engrenage 131, 132 montées sur les arbres 56,57 des roues à empreintes 53, 54 sont en prise avec la roue d'engrenage 130 dans le rapport 1 : 2.
Le bras 125, qui reçoit de la came 109 des mouvements oscillatoires de plus de 45 imprime des mouvements intermittents récurrents de 46 à l'anneau 129 et à la roue d'engrenage 130 dans la di- rection de la flèche, de sorte que les roues d'engrenage 131,132 et les roues à empreintes 53. 54 regoivent des mouvements de 900
<Desc/Clms Page number 11>
dans le sens opposé.
La fonction de la came 110 est dé commander deux barres presseurs 140, 141 qui sont adaptées pour presser sur les parties de fil w5 pincées entre les mors 40. 41 et forcer ainsi les dites parties à entrer dans les cavités 84 des chaînons compris dans les sections des chaînes 43, 44 qui sont, à l'instant actuel, en ligne avec les sélecteurs 40. Les barres 140, 141 sont portées par des paires de bras 142 placés sur un arbre 4 mouvement al- ternatif 143 tourillonné dans des paliers 144 placés sur une membrure 145 formant pont sur les prolongements de châssis 52 à l'arrière de l'appareil. L'arbre 143 a une manivelle 146 qui est reliée par une bielle 147 à une extrémité d'un levier coudé 148.
L'autre extrémité de ce levier, qui est articulé en 149 sur un bâti latéral 45, porte un galet 150 agissant comme sui- veur par rapport à la came 110. Le galet 150 est maintenu contre la came par un ressort 151. Une fois dans chaque cycle d'opéra- tions de l'appareil les barres 140, 141 oscillent vers le bas sur le sommet des parties w3 et s'élèvent de nouveau.
La fonction de la came 111 est d'effectuer l'ouverture du pinceur pour engager les bouts de fil w2 faisant saillie hors des tubes-guides 63 des sélecteurs. Le suiveur de la came con- siste en un galet 160 porté à une extrémité d'un levier coudé 161 qui est articulé en 162 sur un bâti latéral 45 et qui, à son Outre extrémité, est relié au plongeur 71 précédemment; cité,, Le galet 160 est maintenu contre la came 111 par le ressort 151 qui relie entre eux les leviers 148 et 161. Le plongeur 71 est guidé dans un manchon fixe 163. une fois dans chaque cycle d'c- pérations, la came 111 fait que le plongeur 71 monte et frappe, une saillie 164 placée sur le mors supérieur 42, élevant ainsi ce dernier en l'éloignant du mors inférieur 41.
La fonction de la came 113 est d'actionner un jeu de cou- teaux 170 (Figs. 3, 4 et 19) qui sont adaptés pour trancher les
<Desc/Clms Page number 12>
fils w2 quand ils ont été tirés à travers les tubes-guides 63 de toute l'amplitude du mouvement du pinceur G sur les guides 51 Les couteaux sont fixés à une barre 171 montée avec posei- bilité de coulisser dans une rainure d'un organe 172 formant pont sur les prolongements de châssis 52 à l'avant de l'appareil et coopèrent avec des dents 173 formées dans l'organe 172. La barre coulissante 171 est reliée par une bielle 174 à l'extrémi- té supérieure d'un levier 175 articulé en 176 sur le bâti laté- ral d'avant 45.
L'extrémité inférieure du levier 175 est reliée avec possibilité de réglage à un organe à fourche 177, dont la fourche 177a (Fig.6) embrasse l'arbre 110 et porte un galet 178 qui entre dans la rainure en came 112a. une fois dans chaque cycle d'opérations, la came fait aller et venir les couteaux 170 en travers des dents 173 ; et les fils w2 qui passent à tra- vers les espaces compris entre les dites dente sont tranchée, laissant ainsi de nouveaux bouts de fil faisant saillie en de- hors de certains des tubes-guides 63.
La fonction de la came 115 est d'abaisser tous les délec- teurs 40, le but de cette opération étant que les 2'ils qui ont été sélectes soient abaissés dans les espaces compris entre les dents 173 et, en même temps, soient tirés vers le bas dans les cavités adjacentes 84 de la chaîne 43. Le suiveur de la came 113 consiste en un galet 180 (Fig.5) placé à une extrémité d'un levier 181 articulé en 182 sur un organe 183 s'étendant vertica- lement entre les bâtis latéraux d'avant 45. Le galet 180 est maintenu contre la came par un ressort 184.
Le levier 181, à son autre extrémité, a une connexion à cheville et mortaise 185 avec une barre 186 qui, concurremment avec une barre supérieure similaire 187, forme des supports et des pièces d'entretoisement pour les platines 94, 96 portant les arrêts 90 et les parties associées. Les barres 186, 187 sont montées avec possibilité de coulisser sur des tiges-guides verticales 188 s'étendant entre les bâtis latéraux horizontaux 45 à l'avant de l'appareil. Comme
<Desc/Clms Page number 13>
il sera apparent, les épaulements 93 des sélecteurs 40 reposent normalement sur les arrêts 90, de sorte qu'en abaissant les dits arrêts (comme cela est fait par la came 113 une fois dans chaque cycle d'opérations) les sélecteurs seront de même abaissés dans le but ci-dessus mentionné.
La fonction de la came 114 est d'élever tous les sélecteurs 40, une fois dans chaque cycle d'opérations, à leur hauteur ma- xima et après cela, de leur permettre de tomber jusqu'à ce que leurs épaulements 93 rencontrent les arrêts 90 sélectes par le Jacquard. Le suiveur de la came 114 consiste en un galet 190 (Fig.5) placé sur une extrémité d'un levier 191 qui est articulé en 192 sur un organe 193 dépendant du châssis supérieur horizon- tal 45 à l'avant. Le galet 190 est maintenu contre la came par un ressort 194.
Le levier 191, à. son autre extrémité, a une connexion réglable à cheville et mortaise 195 (Fig.3) avec une platine 196 fixée à la barre 48 précédemment citée, et à une bar- re inférieure 197 les deux barres 48. 197 étant montées avec possibilité de coulisser sur les tiges 188. Comme il est montré chaque sélecteur 40 est formé avec une saillie 198 adaptée pour coopérer avec la barre 48, la disposition étant telle que, quand la came 114 fait monter la barre 48, cette dernière s'engage avec les saillies 198 et élevé ainsi les sélecteurs en les éloi- gnant des positions dans lesquelles ils sont supportés par les arrêts 90.
La fonction de la came 115 est de faire aller et venir le pinceur G le long des guides 51. A cet effet, les blocs-guides 49, 50 portant les mors de pinceur 41, 48 sont pourvus chacun d'une pince 200 par laquelle un des deux fils métalliques de traction 201 est assujetti au bloc respectif. Chaque fil mé- tallique 201 est conduit autour de pouliee guidée 202 à l'une des deux roues 203 autour de laquelle il est enroulé. Les roues 203 sont fixées à l'arbre 204 tourillonné dans des paliers fixes dont un est indiqué en 205 (Fig.1). Comme il sera apparent!,
<Desc/Clms Page number 14>
l'oscillation de l'arbre 204 et des roues 203 aura pour résul- tat le va et vient du pinceur G.
L'arbre 204 est muni d'une roue d'engrenage 206 en prise avec un quadrant denté 207, qui est monté avec possibilité de pivoter en 208. un bras de mani- velle 209 fixé au quadrant 207 est relié à. un organe à fourche 210 ; l'extrémité fourchue 210a de ce dernier embrasse l'arbre 101 un galet 211 placé sur l'extrémité 210a entre dans la rainure en came excentrique 115a. Pendant chaque cycle d'opérations, le quadrant 207 et la roue d'engrenage 206 seront animés d'un mou- vement de va et vient, et le pinceur G sera, en conséquence, mis en mouvement alternatif de bout en bout des guides 51.
Les roues à empreintes 55 servant à entraîner le transpor- teur au-delà de la machine à tricoter 1; reçoivent un mouvement de rotation intermittent, qui amène les paires de chaînons de chaque chaîne successivement en ligne avec les abaisseurs 32.
Comme il est montré en Fig.4, l'arbre 58 portant les roues à em- preintes 55 est pourvu d'une roue à rochet 220 adaptée pour être mise en mouvement circulaire intermittent par un cliquet 221 fi- xé à une extrémité d'un levier oscillant 222 librement touril- lonné sur 1'arbre 58. Le levier 222, à son autre extrémité est relié à un organe à fourche 223 qui embrasse l'arbre principal 35 et qui porte un galet 224 entrant dans la rainure en came 225a d'une came excentrique 225 placée sur l'arbre 35. Le levier 222 reçoit un mouvement alternatif régulier de la came, et con- séquemment les mouvements de rotation voulus sont transmis aux roues à empreintes 55. La roue à rochet est munie de la détente usuelle, comme il est indiqué conventionnellement en 226.
L'a- gencement tout entier est tel que les roues à empreintes reçoi- vent le même nombre de mouvements intermittents qu'il y a de sé- lecteurs (c-à-d huit, représenté) dans chaque cycle d'opérations
Un cycle dtopérations va maintenant être décrit.
La came 114 élève tous les sélecteurs à leur hauteur maxima.
<Desc/Clms Page number 15>
Un des cartons Jacquard 25 est pressé par le cylindre à cartons 21 contre les aiguilles 22, après quoi le châssis de griffe 20 monte, tirant ainsi un arrêt sélecté 90 de chaque rangée verti-, cale de ces arrêts dans la position opératoire, position dans laquelle un arrêt a été indiqué en 90a sur la Fig.1. Après une courte pause, pendant laquelle la sélection ci...dessus mentionnée des arrêts 90 a été effectuée, la came 114 laisse les sélecteurs descendre légèrement jusque ce que leurs épaulements 93 rencon- trent les arrêts sélectés et reposent sur eux.
Dans cette posi- tion des sélecteurs, une rangée horizontale de tubes-guides 63 est au niveau du pinceur 1 qui, entretemps, avance, avec ses mors ouverts, vers les sélecteurs sous la commande de la came 115.
Juste au moment où. le pinceur G est sur le point de changer sa direction de mouvement, la détente 68 rencontre la butée 72, qui fait que le mors de pinceur 42 tombe brusquement sur le mors 41 et saisit les extrémités courtes de fil W2 faisant saillie hors des tubes-guides 63 de la susdite rangée* Le pinceur est maintenant retiré à l'extrémité postérieure de son amplitude de mouvement et tire les extrémités de fil qu'il a saisies à travers les cliquets de verrouillage 60; les parties de fil ainsi tirées au dehors sont désignées par w3 et constituent les trames.
Quand le pincuer G atteint la dite extrémité postérieure, il s'arrête et, pendant la pause, les barres de pression 140-141 sont amenées par leur came 110 à s'abaisser sur les trames w3 et pressent; leurs extrémités postérieures dans les savités 84 de la chaîne 44. En même temps, tous les sélecteurs 40 sont abaissés sur une courte distance par la came 113, et les extrémités antérieures des tra- mes 'il! sont, en conséquence, tirées dans les cavités 84 de la chaîne 43 et aussi dans les espaces compris entre les dents 173.
Immédiatement après, les couteaux 170 sont amenés à glisser en travers des dents 173 par la came 112, et ainsi les trames w3 soit tranchées, laissant une nouvelle rangée d'extrémités de fil w2 pour le cycle suivant d'opérations, Immédiatement après que les trames ont été tranchées, les mors de pinceur sont ouverts par
<Desc/Clms Page number 16>
la carnet 111 et les extrémités postérieures des trames w3 sont libérées* Quand le pinceur avance de nouveau, la came 109 fait que les roues h empreintes 53, 53 et 54,
54 sont tournées de 90 et ainsi la section de transporteur portant les fils coupés cons- tituant les trames w3 sera avancée d'un intervalle vers la ma- chine à tricoter 1 et une nouvelle section prête à recevoir de nouvelles trames 1 3 sera avancée en ligne avec les sélecteurs.
Entre temps, une section de transporteur en avance sur celle qui vient de recevoir les trames w3 est en train de passer, chaînon par chaînon au delà de la machine à tricoter. Comme chaque tra- me, indiquée par w4 de ladite section se meut en ligne avec la rangée d'abaisseurs 32. ces derniers avancent et entraînent la trame tout d'une pièce contre les fils de chaîne t1, par les- quels la trame est nouée dans le tissu f composé des trames pré- cédentes et des chaînes à côté t2.
Le tissu 1. peut être découpé, comme il est nécessaire, de toute manière usuelle, entre les rangées t2 de chaînes de côté, en bandes de trame en chenille.
Bien que l'appareil servant à fabriquer l'étoffe préparatoi- re de chenille ait été complètement décrit ci-avant, il doit ê- tre compris que l'invention n'est pas limitée à lui, mais peut être généralement employée en connexion avec la fabrication de divers produite dans lesquels des trames sont employées et in- corporées dans le tissu au moyen d'aiguilles.
En outre, comme il sera apparent, dans l'appareil servant à fabriquer les étoffes préparatoires de chenille ou autres tis- sus de modèle simple, au lieu d'un Jacquard, un autre mécanisme sélecteur peut être employé cet autre mécanisme peut prendre la forme d'une chaîne traînante actionnant des leviers mobiles at- tachés à des arrêta (comme 90).
Quand on fabrique des tissus unis ou rayés, le mécanisme de commande Jacquard peut être mis hors d'action et les fils de tubes-guides 63 dans les sélecteurs. Comme conséquence, un cer-
<Desc/Clms Page number 17>
tain nombre de bouts de fil seront présentés en position relati- ve espacée et en ligne, et, chaque fois que le pinceur Gavance- ra, il saisira et tirera en dehors les fils afin qu'ils puissent être déposés sur le transporteur et coupés à longueur et, après cela transportés aux aiguilles.
De cette manière chaque fois que le pinceur avancera, une masse de fils sera tirée en avant et ensuite déposée et coupée pour former des trames. on verra que des trames peuvent être amenées en succession rapide aux abaissements et transférées par eux aux aiguilles,. on verra aussi que le transporteur à chaînes peut être étroit ou large, comme on le désire, et le mécanisme pinceur et coupeur agencé pour produire des trames plus courtes ou plus longues, comme on le désire, pour s'approprier au produit en cours de fabrication. Pour les longues trames il peut y avoir plusieurs chaînes ou autres supports dans le transporteur et des disposi- tions convenables d'abaisseurs pour transférer les trames aux aiguilles.
EMI17.1
..----.......--..
Résumé.
**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.
<Desc / Clms Page number 1>
Improvements relating to the manufacture of chenille and other textile products.
This invention relates to the manufacture of chenille and other textile products.
In the manufacture of chenille products, as is well known, it is customary, first, to make a preparatory fabric and then cut it into chenille strips which are subsequently woven on a carpet loom or the like. into the finished product.
The usual process for making the preparatory fabric or "weft fabric". on a loom, and after that, cutting the fabric into strips, involves the use of many shuttles for the wefts of different colors and it is necessary, in weaving, to change the shuttles in order to introduce new colors, each color change involving the use of a different shuttle. Other processes for making fabric
<Desc / Clms Page number 2>
have been proposed with a view to increasing the economy and speed of production, but in all the processes employed to date only one colored yarn or weft is worked at a time.
The main feature of this invention is that a mass or multiplicity of cords or threads (hereinafter referred to as 'threads') are brought into a relative position spaced apart and in line, then cut to a desired length, then the cut threads driven. forward in parallel formation and, thereafter, transferred to needles for incorporation, as traces, into the product being manufactured. In this way, a multiple weft arrival is arranged for incorporation into the product being manufactured.
In the case of chenille weft or other multi-colored products, a mass of colored yarns may be fed from spools to a selection blackcurrant controlled by a Jacquard or other selector mechanism so as to select the required yarns. venables, and these selected threads are aligned, cut and transported, as wefts, to the needles, as stated above.
In the case of the manufacture of plain products or striped products, the mass of yarns can be fed from a beam or otherwise and cut, drawn and transferred as mentioned above.
The invention comprises other features which are all described below, and particularly highlighted in the summary appended at the end of this specification.
To practice this invention in the manufacture of a preparatory fabric, as described above. for chenille products, the colored threads for the wefts are fed en masse from a reel bank to a selector frame characterized by a series of selectors or carriers which, under the manipulation of the Jacquard mechanism or other suitable selector mechanism , present in spaced alignment a multiplicity of threads selected by the clamping mechanism, which acts as a
<Desc / Clms Page number 3>
The selected yarns to be pulled forward a certain predetermined distance, after which the forward pulled parts are automatically laid, side by side, in parallel formation on a conveyor and separated.
The conveyor drags these separate threads which are all cut to the same length, to the transfer mechanism which presents them individually or otherwise as wefts, to a bank of needles, which, by their action, bind the wefts as they are presented. , to a series of chains side by side and securely fasten them to them to form the chenille weft fabric.
The needle action is preferably the same as in a chain knitting machine, the selected wefts being tied by the knitting or crochet needles to the supporting chains.
The selector and clamp mechanisms work continuously and automatically, one selecting a series of threads and presenting them in alignment and the other with each action, gripping the selected and aligned threads and pulling them forward, after which they are deposited in parallel formation on the conveyor, then cut and released as the conveyor automatically moves them forward so that they are transferred to the needles.
These parts all operate in a time-regulated relationship, so that a supply of selected wefts is always maintained for the needles, which act very quickly and incorporate them as a weft in the fabric during manufacture.
The chenille weft fabric, when made, can be wound onto a beam feeder for future use, or it can be subjected to a known type of slitting mechanism for the purpose of being cut into strips of wire. chenille ready for weaving, as is customary, on a carpet loom or the like, into the finished chenille product.
The fabric can be given a width sufficient to allow a large number of chenille strips to be cut from a single piece of fabric, all of which have the same range of sizes.
<Desc / Clms Page number 4>
colors and, with these bands one can produce a number of blankets or rugs all having the same design; or the fabric can be made narrow enough to allow any small number of articles to be manufactured without waste, as desired.
When you want to make united products. the threads can be brought in, massaged. beam or otherwise and may be present in relative position spaced apart and in alignment with the clamps which, with each action, grip the aligned threads and pull them forward so that they are cut lengthwise. and then transported as needle wefts *
In the case of colored products striped with constant repetitions, the yarns can be brought from a beam on which they are arranged in suitable order to give the desired stripes and be shaped in a similar manner.
In these cases the current selector mechanism is not necessary and can be disabled or removed.
The selector frame can be larger or smaller depending on the nature of the product being manufactured, and the nip mechanism can be arranged to pull the selected yarns forward any predetermined distance depending on whether long or short wefts are required.
It will be seen that, for this invention, wefts, cut to length, can be supplied in large numbers and in rapid succession., And that in the case of colored wefts they can be selected and presented as required. necessary to adapt to the nature and the modeling of the design of the final product.
The number of cut wefts which can be simultaneously placed on the conveyor can be very large, up to a hundred or more, because the mechanism can be such that it gives any desired capacity, and, since the series or webs frames can be placed on the carrier in rapid succession.
<Desc / Clms Page number 5>
the article in process, can be produced very quickly. it is believed that, by this invention, chenille and other products can be made much more quickly and economically than heretofore. There will now be described, by way of example, and with reference to the accompanying drawings, a process for making a preparatory fabric to be subsequently cut into chenille strips.
On the drawings:
Figs. 1 and 1A together are an end elevation of the apparatus, showing it associated with a Jacquard mechanism; pin 2 is a rear side elevation of the apparatus. showing it associated with a chain knitting mechanism;
Fig.3 is a front side elevation of part of the apparatus, some parts omitted and some others broken up, for clarity;
Fig. 4 is a plan corresponding to. Fig. 3, some parts broken up for clarity; freelance. 5 and 6 are sectional front elevations of cam mechanisms discussed below;
Figs. 7, 8 and 9 are detail views perpendicular to each other of an upper part of a selector;
Fig.10 is a detail view showing the clamp mechanism in plan;
Freezes. 11) 12 and 13 are sections taken respectively along lines XI-XI, XII-XII and XIII-XIII of Fig.10, Fig.12 showing some of the parts in different positions;
Figs. 14 and 15 are detail views of a conveyor chain; Fig. 16 is a detail plan with section of intermediate parts of two selectors;
Fig.17 is a section along the line XVII-XVII of Fig.16, and Fig.18 is a section along the line XVIII-XVIII of Fig.17;
<Desc / Clms Page number 6>
Fig.19 is a detail view of the thread cutting knives.
The drawings have shown of the Jacquard drive mechanism and the chain knitting mechanism only what is necessary to understand their use in combination with the apparatus according to the invention. since both mechanisms are well known.
The Jacquard mechanism (Fig. 1) generally designated by J comprises the usual claw frame 20 capable of vertical reciprocation, the carton cylinder 21 capable of horizontal reciprocation, the needles 22, hooks 23 and oar ropes 24. In operation, all needles except one, in each vertical row. are moved to the left with each back and forth of the carton cylinder under the selective action of the cartons 25, leaving one of the hooks in a position in which it will be engaged by one of the claw bars 26 when the frame rises. The hook thus lifted will be removed from the lower plank 27 and will carry with it the respective rope 24.
The main parts (Fig. 2) of the knitting mechanism, shown are the usual row of ratchet needles 30 and the eyelets 31, through which the warp threads t1 pass to the needles 30 which work in association with a row of ratchet needles. lowerers 32 adapted in a manner described hereinafter to receive the wefts and deliver them in succession to the needles 30.
The support guide bar 33 carrying the eyelets 31 is animated, in the known manner, with a somewhat circular movement which causes the eyelets 31 to wind the wefts t1 in a suitable manner around the needles 30 in order to form dots. The number 34 designates the usual needle bed bar or bar. needles, through the grooves 34a of which the needles 30 come and go and over which the preparatory chenille fabric or fabric passes.
The movements of the tractor mechanism are all derived, in the known manner, from an eccentric mounted on an ar-
<Desc / Clms Page number 7>
main rotary bre 35, the lowerers 32 being supported by oscillating arms 32a placed on a reciprocating shaft 36 operatively connected to the eccentric bars 37 by crank arms 36a, and the needles being set in reciprocating motion by a bar 30a mounted on a vertically movable shaft 38 secured between eccentric bars 39.
The apparatus for bringing the wefts under the control of the
Jacquard J with the knitting mechanism will now be described.
The apparatus mainly comprises selectors comprising a plurality of vertically movable rods 40. a clamp G comprising a pair of jaws 41, 42 and a conveyor c comprising a pair of spaced chains 43, 44.
These parts are supported by side frames 45 fixed to the frame 46 of the knitting machine. The select rods 40 are guided by a fixed bar 47 (Fig.3) placed on one of the side frames 45 and pax a movable bar. 48 which will be discussed below. The jaws 41, 42 are carried by guide-blocks 49, 50 which are mounted with the possibility of sliding on guides 51 forming a bridge on extensions 45. The chains, nsporteur 43 44 are moved by pairs of wheels to impressions 53, 54 and 55 respectively mounted on shafts 56, 57 and 58 journaled in fixed bearings 59.
Each selector rod (hereinafter referred to as selector) 40 is provided, towards its upper end, with a plurality of rectangular openings, in each of which is pivotally mounted a one-way locking pawl 60 (see in particular Figs. 7-8-9) the pivot being indicated by 61. Each pawl 60 is pressed into its opening by a slight spring 62 fixed to the respective selector. Small guide tubes 63 are secured to the rear faces of the selectors and are each arranged to coincide with a small clearance space between each pawl and the base of its opening.
The entire arrangement is such that one of a number of
<Desc / Clms Page number 8>
wires leaving, for example, spools (not shown), by way of any suitable guide, can be passed from the front of the selectors, as indicated at wl through the aforesaid clearance space, the respective pawl 60 thus being slightly inclined and tending, under the action of its spring 62, to wedge the wire against the base of the opening.
By this arrangement, the wires can be pulled freely rearwardly through the openings and guide tubes 63, but are locked against backward movement.
The clamps G comprise, as stated previously, a pair of jaws, namely: a lower jaw 41 and an upper jaw 42 (see particularly Figs. 10 to 13), certain ends of wires designated by F3 being shown clamped. between these jaws, the lower jaw 41 is rigidly secured to the guide blocks 49, 50 and the upper jaw 42 is mounted with the possibility of pivoting at its ends in consoles 64 placed on the jaw 41 and is pressed towards the latter by springs 65 (Fig. 13), the force of which can be adjusted by nuts 66.
The upper jaw 42 has a hook 67 cooperating with a trigger 68 which is mounted with the possibility of pivoting in a cavity formed in a cap 69 placed on the guide block 50 and which is constantly subjected to the action of a spring. 70. The cooperation between the hook 67 and the trigger 68 is such that when the upper jaw is lifted by a plunger 71 (forming part of the cam-actuated means described below) the hook slides past the detent and, as shown in Fig. 12, is engaged by this detent, which keeps the hook and also the upper jaw raised.
The trigger 68 also cooperates with a fixed but adjustable stop 72 (Figs. 1 and 4) which is adapted to engage the trigger and move it so as to release the hook 67 and thus allow the jaw 42 to close. on the jaw 41 under the action of the spring 63.
The conveyor chains 41, 42 each consist of
<Desc / Clms Page number 9>
pairs of links 80, 81 and rivets 82 connecting them together. The links 80, on the outer side of each pair, are formed (see Figs, 14 and 15) with a protrusion 83 having a recess 84 for receiving the ends of the wire sections.
The links 81 on the inner sides of the pairs of chat- nons are of normal shape. Rails 85 are provided to support and guide the lower strands of the chains * As shown, the chains move in unison towards up around indentation wheels 53, below guides 51, over indentation wheels 54, down around indentation wheels 55 and past depressors 32 and from there they return- from above the rails 85 to the indentation wheels 53.
The relative heights of the selectors are controlled, using the Jacquard, by a number of stops 90 connected to continuations 91 of the oar ropes 24, these continuation ropes 91 being guided on any suitable references. 92a, 92b and 92c. Each selector, roughly in the middle of its length, is formed with a shoulder 93 (Fig. 18) which cooperates with a vertical row of stops 90. Each of these stops is guided for horizontal movement in a cavity in the plate. rear 94 and is provided with a hook-shaped rod 95 which passes freely through a front plate 96, and to which the respective rope 91 is attached.
The stops 90 are pressed rearwardly by springs 97 encircling their rods 95. The arrangement is such that, if a selector is raised to a certain predetermined maximum height through the guides 47, 48 and then left free to fall, it will fall until its shoulder 93 makes contact with that of the stops 90 which, at the present moment, happens to be pulled forward by the respective cord 91. Accordingly, due to this arrangement , any desired guide tube 63, with a protruding end of wire, designated w2, can be brought to the level of the clamp jaws 41, 42 by fully raising the
<Desc / Clms Page number 10>
respective selector 40, and then allowing it to drop by an appropriate amount determined by the Jacquard through stops 90.
The working parts of the apparatus are driven mainly by a primary journal shaft 100 and a secondary camshaft 101 (see particularly Figs. 2 and 4). The two camshafts are rotated at reduced speeds by the main shaft 35 of the knitting machine K. the primary shaft through spiral gear wheels 102 to 105 and a counter -shaft 106, and the secondary shaft through the worm gear 107, 108.
The camshaft 100 is provided with six cams 109 to 114 (see also Figs. 5-6) and the camshaft 101 is provided with a single cam 115. The functions of these cams will now be described) . Alternatively
The function of the cam 109 is to impart intermittent movements to the conveyor C so as to bring the successive sections of the chains 43, 44 in line with the selectors 40.
As shown, the cam 109 cooperates with a roller 120 placed on a lever 121 which is articulated, at its lower end, to a fixed bracket 122, the roller 120 being held against the cam by a spring 123. The lever 121, at its upper end, is connected by a connecting rod 124 to an arm 125 freely journalled in a bracket 126. The arm 125 is provided with a small casing 127 in which is mounted a plunger 128 pressed by spring cooperating with a ring notched 129 placed on a gear wheel 130. Gear wheels 131, 132 mounted on the shafts 56,57 of the cavity wheels 53, 54 are engaged with the gear wheel 130 in the ratio 1 : 2.
Arm 125, which receives oscillatory movements of more than 45 from cam 109, imparts intermittent recurring movements of 46 to ring 129 and gear wheel 130 in the direction of the arrow, so that the 131,132 gear wheels and 53. 54 cavity wheels receive movements of 900
<Desc / Clms Page number 11>
in the opposite direction.
The function of the cam 110 is to control two presser bars 140, 141 which are adapted to press on the parts of wire w5 clamped between the jaws 40. 41 and thus force said parts to enter the cavities 84 of the links included in the links. sections of the chains 43, 44 which are, at the present moment, in line with the selectors 40. The bars 140, 141 are carried by pairs of arms 142 placed on a shaft 4 reciprocating movement 143 journaled in bearings 144 placed on a frame 145 forming a bridge on the frame extensions 52 at the rear of the device. The shaft 143 has a crank 146 which is connected by a connecting rod 147 to one end of an elbow lever 148.
The other end of this lever, which is articulated at 149 on a side frame 45, carries a roller 150 acting as a follower with respect to the cam 110. The roller 150 is held against the cam by a spring 151. Once in each cycle of operation of the apparatus the bars 140, 141 swing downward on the top of the parts w3 and rise again.
The function of the cam 111 is to effect the opening of the clamp to engage the ends of wire w2 protruding out of the guide tubes 63 of the selectors. The follower of the cam consists of a roller 160 carried at one end of an elbow lever 161 which is articulated at 162 on a side frame 45 and which, at its other end, is connected to the plunger 71 previously; cited ,, The roller 160 is held against the cam 111 by the spring 151 which interconnects the levers 148 and 161. The plunger 71 is guided in a fixed sleeve 163. Once in each cycle of perforations, the cam 111 causes the plunger 71 to move up and strike a projection 164 placed on the upper jaw 42, thereby raising the latter away from the lower jaw 41.
The function of the cam 113 is to actuate a set of knives 170 (Figs. 3, 4 and 19) which are suitable for slicing the
<Desc / Clms Page number 12>
wires w2 when they have been drawn through the guide tubes 63 of the full range of movement of the clamp G on the guides 51 The knives are fixed to a bar 171 mounted with the posibility to slide in a groove of a member 172 forming a bridge over the frame extensions 52 at the front of the apparatus and cooperating with teeth 173 formed in the member 172. The sliding bar 171 is connected by a connecting rod 174 to the upper end of a lever 175 articulated at 176 on the front side frame 45.
The lower end of the lever 175 is connected with the possibility of adjustment to a fork member 177, the fork 177a of which (Fig.6) embraces the shaft 110 and carries a roller 178 which enters the cam groove 112a. once in each cycle of operations, the cam moves the knives 170 back and forth across the teeth 173; and the yarns w2 which pass through the spaces between the said teeth are cut, thus leaving new ends of yarn protruding out of some of the guide tubes 63.
The function of the cam 115 is to lower all the sensors 40, the purpose of this operation being that the 2 'they which have been selected are lowered into the spaces between the teeth 173 and, at the same time, be pulled out. down into the adjacent cavities 84 of the chain 43. The cam follower 113 consists of a roller 180 (Fig.5) placed at one end of a lever 181 articulated at 182 on a member 183 extending vertically. Lement between the front side frames 45. The roller 180 is held against the cam by a spring 184.
Lever 181, at its other end, has a dowel and mortise 185 connection with bar 186 which, together with a similar top bar 187, forms brackets and spacers for plates 94, 96 with stops 90 and associated parties. The bars 186, 187 are mounted with the possibility of sliding on vertical guide rods 188 extending between the horizontal side frames 45 at the front of the apparatus. As
<Desc / Clms Page number 13>
it will be apparent, the shoulders 93 of the selectors 40 normally rest on the stops 90, so that by lowering said stops (as is done by the cam 113 once in each cycle of operations) the selectors will likewise be lowered for the above mentioned purpose.
The function of the cam 114 is to raise all the selectors 40, once in each cycle of operations, to their maximum height and after that, to allow them to fall until their shoulders 93 meet the stops. 90 selections by Jacquard. The follower of the cam 114 consists of a roller 190 (Fig.5) placed on one end of a lever 191 which is articulated at 192 on a member 193 dependent on the horizontal upper frame 45 at the front. The roller 190 is held against the cam by a spring 194.
The lever 191, at. its other end has an adjustable anchor and mortise connection 195 (Fig. 3) with a plate 196 fixed to the bar 48 previously mentioned, and to a lower bar 197 the two bars 48. 197 being mounted with the possibility of sliding on the rods 188. As shown each selector 40 is formed with a projection 198 adapted to cooperate with the bar 48, the arrangement being such that, when the cam 114 raises the bar 48, the latter engages with the projections 198 and thus elevated the selectors by moving them away from the positions in which they are supported by the stops 90.
The function of the cam 115 is to move the clamp G back and forth along the guides 51. For this purpose, the guide blocks 49, 50 carrying the clamp jaws 41, 48 are each provided with a clamp 200 by which one of the two pulling metal wires 201 is secured to the respective block. Each wire 201 is led around a guided pulley 202 to one of the two wheels 203 around which it is wound. The wheels 203 are fixed to the journaled shaft 204 in fixed bearings, one of which is indicated at 205 (Fig.1). As it will be apparent !,
<Desc / Clms Page number 14>
the oscillation of the shaft 204 and the wheels 203 will result in the to and fro of the clamp G.
Shaft 204 is provided with a gear wheel 206 in mesh with a toothed quadrant 207, which is rotatably mounted at 208. A crank arm 209 attached to quadrant 207 is connected to. a fork member 210; the forked end 210a of the latter embraces the shaft 101 a roller 211 placed on the end 210a enters the eccentric cam groove 115a. During each cycle of operations, quadrant 207 and gear wheel 206 will be moved back and forth, and clamp G will therefore be reciprocated from end to end of guides 51. .
The cavity wheels 55 serving to drive the conveyor past the knitting machine 1; receive an intermittent rotational movement, which brings the pairs of links of each chain successively in line with the lowerers 32.
As shown in Fig. 4, the shaft 58 carrying the cavity wheels 55 is provided with a ratchet wheel 220 adapted to be set in intermittent circular motion by a pawl 221 attached to one end of the ratchet. a swinging lever 222 freely rotated on the shaft 58. The lever 222 at its other end is connected to a fork member 223 which embraces the main shaft 35 and which carries a roller 224 entering the cam groove 225a of an eccentric cam 225 placed on the shaft 35. The lever 222 receives a regular reciprocating movement of the cam, and consequently the desired rotational movements are transmitted to the cavity wheels 55. The ratchet wheel is provided with the usual trigger, as is conventionally indicated in 226.
The whole arrangement is such that the indentation wheels receive the same number of intermittent movements as there are selectors (i.e. eight, shown) in each cycle of operations.
A cycle of operations will now be described.
Cam 114 raises all selectors to their maximum height.
<Desc / Clms Page number 15>
One of the Jacquard cartons 25 is pressed by the carton cylinder 21 against the needles 22, after which the gripper frame 20 rises, thereby pulling a selected stop 90 of each vertical row of these stops in the operative position, position in which a stop has been indicated at 90a in Fig. 1. After a short pause, during which the above-mentioned selection of stops 90 has been made, cam 114 lets the selectors descend slightly until their shoulders 93 meet the selected stops and rest on them.
In this position of the selectors, a horizontal row of guide tubes 63 is at the level of the clamp 1 which, meanwhile, advances, with its jaws open, towards the selectors under the control of the cam 115.
Just when. the gripper G is about to change its direction of movement, the trigger 68 meets the stop 72, which causes the gripper jaw 42 to fall sharply on the jaw 41 and grab the short ends of wire W2 protruding out of the tubes- guides 63 of the aforesaid row * The clamp is now withdrawn at the rear end of its range of motion and pulls the ends of the wire which it has seized through the locking pawls 60; the parts of the yarn thus pulled out are designated by w3 and constitute the wefts.
When the pincer G reaches the said posterior end, it stops and, during the pause, the pressure bars 140-141 are brought by their cam 110 to lower themselves on the frames w3 and press; their posterior ends in the ends 84 of the chain 44. At the same time, all the selectors 40 are lowered a short distance by the cam 113, and the anterior ends of the frames' il! are, consequently, drawn into the cavities 84 of the chain 43 and also into the spaces between the teeth 173.
Immediately thereafter, the cutters 170 are caused to slide across the teeth 173 by the cam 112, and so the wefts w3 are sliced, leaving a new row of wire ends w2 for the next cycle of operations. wefts have been sliced, the gripper jaws are opened by
<Desc / Clms Page number 16>
the book 111 and the posterior ends of the frames w3 are released * When the clamp advances again, the cam 109 causes the wheels to be imprinted 53, 53 and 54,
54 are rotated by 90 and thus the conveyor section carrying the chopped yarns constituting the wefts w3 will be advanced one gap to the knitting machine 1 and a new section ready to receive new wefts 1 3 will be advanced in line with selectors.
In the meantime, a section of the conveyor ahead of that which has just received the wefts w3 is passing, link by link, past the knitting machine. As each frame, indicated by w4 of said section moves in line with the row of lowerers 32. the latter advance and drag the weft all in one piece against the warp yarns t1, through which the weft is tied in the fabric f made up of the previous wefts and the warps next to t2.
The fabric 1. can be cut, as is necessary, in any usual manner, between the rows t2 of side warps, into chenille weft strips.
Although the apparatus for making the chenille preparatory fabric has been fully described above, it should be understood that the invention is not limited thereto, but may be generally employed in connection with it. the manufacture of various products in which wefts are employed and incorporated into the fabric by means of needles.
Further, as will be apparent, in the apparatus for making the preparatory chenille fabrics or other plain pattern fabrics, instead of a Jacquard, another selector mechanism may be employed, this other mechanism may take the form of a trailing chain activating movable levers attached to stops (like 90).
When making plain or striped fabrics, the Jacquard operating mechanism can be disabled and the guide tube threads 63 in the selectors. As a consequence, a certain
<Desc / Clms Page number 17>
a number of wire ends will be presented in a relatively spaced and in line position, and each time the clamp moves forward it will grab and pull out the wires so that they can be laid on the conveyor and cut to size. length and after that transported to the needles.
In this way each time the clamp advances, a mass of threads will be pulled forward and then deposited and cut to form wefts. it will be seen that wefts can be brought in rapid succession to the lowerings and transferred by them to the needles. it will also be seen that the chain conveyor can be narrow or wide, as desired, and the pinch and cutter mechanism arranged to produce shorter or longer wefts, as desired, to suit the product being processed. manufacturing. For long wefts there may be several warps or other supports in the conveyor and suitable lowering arrangements for transferring the wefts to the needles.
EMI17.1
.. ---- .......-- ..
Summary.
** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.