BE372330A - - Google Patents

Info

Publication number
BE372330A
BE372330A BE372330DA BE372330A BE 372330 A BE372330 A BE 372330A BE 372330D A BE372330D A BE 372330DA BE 372330 A BE372330 A BE 372330A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
ascent
cams
levers
ascension
guide
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE372330A publication Critical patent/BE372330A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B9/00Circular knitting machines with independently-movable needles
    • D04B9/06Circular knitting machines with independently-movable needles with needle cylinder and dial for ribbed goods

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Knitting Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    Procède et appareil pour la fabrication d'articles textiles sur la machine à tricoter.   



   L'objet de la présente invention est un procédé pour la fabrication d'articles textiles sur la machine à tricoter, qui se caractérise dans sa nouveauté par le fait que l'établisse- ment du dessin, des couleurs et des mailles s'effectuent, sans le concours du carton Jacquard, uniquement par l'intermédiaire des aiguilles rendues indépendantes les unes des autres pour l'ascension. 



   Le dispositif servant à l'exécution du procédé susmen- tionné, et qui peut être utilisé comme appareil auxiliaire sur toute machine à tricoter, se caractérise   à   son tour par le fait qu'il comporte des poussoirs, logés dans un lit de guidage, qui se déplacent à volonté sous l'influence de leviers oscillants et de cames d'ascension agissant sur ceux-ci. 



   Le dessin montre l'appareil appliqué à une machine à tricoter, et à ce   descin:   Fig. 1 représente une coupe verticale de l'appareil, placé   p.expl.   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sur le bâti arrière d'une machine à tricoter, Fig. 2 montre une vue de côté du dispositif seul, c'est-à-dire en combinaison avec le lit de guidage des aiguilles de la machine à tricoter, Fige 3 est la vue de face, et Fig. 4 la vue en plan du- support et du verrou commandé par les cames, Fig. 5 est la vue de face et de côté d'un levier d'ascension des aiguilles, Fig. 6 est la vue de face de l'appareil dans laquelle les cames d'ascension, commandant les leviers d'ascension, ont été supposés enlevées, Fig. 7 est la vue on plan. du plateau de guidage des poussoirs, placé contre le plateau de guidage des aiguilles. 



   Afin de rendre compréhensible l'appareil auxiliaire, ce dernier a été représentée suivant la figure 1 etc., appliqué à une machine à tricoter ordinaire, l'appareil ayant été supposé adapté, à titre d'exemple, à la fonture arrière de ladite machine. 



   L'appareil auxiliaire permet de fabriquer sur n'importe quelle machine à tricoter, en dehors du travail qu'elle fait actuellement, m'importe quel autre article textile avec dessin, en y modifiant volontairement et suivant toute fantaisie, la couleur ou le caractère des mailles etc. sans être contraint de se servir du carton Jacquard. Elle permet donc de passer instan-   tanément   de la cote, dite 2-2 à la côte dite 1-1 sur la même machine rendue ainsi universelle. 



   Dans la machine à tricoter courante rien n'a donc été   changé,   à l'exception de ce qu'on a enlevé les cames d'ascension usuelles pour les aiguilles, y, sur le côté où l'on a placé l'appareil auxiliaire. Il est clair que l'appareil peut tout aussi bien être placé sur la fonture avant ou sur les deux* 
Suivant le dessin on fixe au moyen des brides 2,3 au 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 au lit de guidage des aiguilles 1, un plateau de guidage rainuré 4, dont les rainures constituent le prolongement de celles rece- vant les aiguilles, et qui servent de logement aux poussoirs 5 munis de saillies dirigées vers le haut.

   Aux deux extrémités du plateau de guidage, on fixe les supports 6,7 entre lesquels est situé le guide en forme de segment double courbé en arc de cercle 9 et taillé à l'instar d'un peigne, dont les interstices servent à guider les leviers d'ascension 8, oscillant sur un axe horizontal 8' qui repose dans les supports 6,7. Les supports 6,7 portent à leur extrémité supérieure des bras 9' munis d'oeillets destinés à recevoir les axes de plusieurs cylindres   Il,11'   destinés à recevoir, guider et à faire avancer une feuille quadrillée ou non 10 sur laquelle est tracé le dessin devant être reproduit sur la machine. Son extrémité inférieure est enroulée sur un cy- lindre 10' entouré par une enveloppe fendue 10".

   La feuille avance par saccades dans la direction de la flache et elle est de nouveau enroulée sur le dernier cylindre 11 (figo 1), tout en étant pressée contre le cylindre 11' par l'entremise d'un cylindre 11" pouvant céder élastiquement. La barre 12 destinée à recevoir le guide-fil, non représenté, permet le placement d'un chariot 13 entraîné par le chariot de la machine 23. La plaque arrière du chariot comporte les cames de chute ordinaires   14,   tandis que les cames d'ascension en sont enlevées et remplacées suivant l'inven- tion par les cames appartenant à l'appareil auxiliaire. 



   La partie perpendiculaire du chariot 13 est munie de charnières 15,16 autour des axes desquelles peuvent osciller les cames d'ascension 17,18 (fig.   1,2,4)   pouvant occuper des positions différentes décrites   ci-aprèso   Sur la face antérieure de cette partie perpendiculaire du chariot est placé un verrou 19 réglable à la main ou automatiquement et muni de coulisses de guidage 19a, 19b. Dans celles-ci s'engagent les pitons arrières x des deux cames d'ascension   17,18   établies en deux pièces. Les parties 18,18a 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 et 17,17a sont reliées par des charnières 21,20 de sorte que les parties antérieures peuvent venir occuper une position angulaire différente de celle occupée par la partie arrière fixe.

   En modi- fiant l'angle d'inclinaison de ces parties antérieures 17a,18a on acquiert la faculté de pouvoir varier le caractère du travail de tricotage, étant donné qu'en modifiant la position les parties 17a, 18a dans la direction des flèches, on modifie également la zone d'action des cames d'ascension 17,18. 



   Le verrou mentionné 19 peut   p.expl.   venir occuper quatre positions différentes "1,2,3,4" de sorte qu'on est à même de mettre à volonté en ou hors action soit la came   d'ascension   supérieure ou celle inférieure ou même les deux ensemble. 



   Les leviers d'ascension 8 mentionnés plus haut sont supposés être établis en deux pièces 8,8a dont la partie supérieure 8a, garnie d'un talon 22, peut se déplacer dans la partie infé- rieure fourchue, et peut venir occuper dans l'exemple, deux posi- tions de hauteur différentes. Il est clair qu'on peut en augmenter le nombre. L'extrémité libre 27 affecte la forme d'un index. 



   Le fonctionnement du dispositif est le suivant: 
En déplaçant le chariot 23 de la machine dans un mouve- ment de va et vient alternatif, on déplace également le support 13 ainsi que tous les organes qui y sont fixés, donc également les cames d'ascension 17,18 destinées à coopérer avec les talons 22 des leviers d'ascension 8,Sa qui peuvent venir occuper comme dit plus haut deux positions de hauteur différentes (fig. 2,5). 



  Lorsque la came d'ascension supérieure 18,18a se trouve dans la position de travail (fig. 1 & 2), dans laquelle elle occupe une position parallèle par rapport à la plaque de guidage 4, elle agit sur celui des leviers 8 dont les talons 22 de trouvent dans la position supérieure. D'autre part la came d'ascension inférieure 17,17a n'agit dans sa position de travail que sur les leviers 8 dont les talons se trouvent dans la position inférieure (fig. 2,5, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 traits pleins). Lors du passage des cames d'ascension, ceux des leviers 8 qui oscillent dans le sens d'une aiguille de montre, (lignes pointillées fig. 1 et 2) sont ceux dont les talons 22 sont saisis latéralement soit par les cames   18,18a   ou   17,17a.   



  Ces/Leviers s'inclinent donc vers la feuille à dessin 10. Dans ce mouvement d'oscillation la partie inférieure de chaque levier en question rencontre la partie saillante respective d'un poussoir 5 et le fait avancer vers le bas (dans le dessin) ainsi que l'aiguille y correspondante. L'avancement de celles-ci se fait donc pour chaque aiguille indépendamment de l'aiguille voisine de sorte qu'on est à même de fabriquer, à l'aide de cet auxiliaire, et sans le concours du carton Jacquard, n'importe quel dessin de toute couleur ou de toute composition de couleurs etc. 



   Lorsque les pitons x des cames d'ascension se trouvent p.expl. dans la position   "1"   (figo 3) et les talons 22 de tous les leviers 8 dans les positions les plus   élévées   ou les plus basses ou dans des positions "mixtes" ou alternantes (figo 1), et les cames 17,18 dans une position parallèle (figo 1), c'est-à-dire dans cette position de travail, dans laquelle elles font osciller au passage tous les leviers d'ascension 8, l'appareil auxiliaire exécute le travail de tricotage ordinaire sans dessin, étant donné que les deux cames d'ascension 17,18 jouent alors le même rôle que les cames d'ascension qu'on avait enlevées de la machine ordinaire, comme mentionné ci-dessuso Le même effet se produit encore lorsque les deux pitons x se trouvent dans la position "2" et que les cames 17,18 occupent celle représentée à la figure 2. 



  Il n'y a que la condition "sine qua non" que cette position des cames d'ascension ne varie pas, indépendamment de ce que le chariot 23 est déplacé vers la gauche ou vers la droite, et que le verrou ne soit déplacé ni à la main ni automatiquement. 



   Lorsqu'on veut fabriquer de la marchandise rayée en long en deux couleurs   différentes,   et ce p.expl. suivant une ligne 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 étroite, on déplace vers le bas soit à la main, soit par l'entre- mise d'un outil approprié, la partie 8a de chaque levier d'ascen- sion dans la fente de la partie fourchue 8 de telle façon que le talon 22 vienne occuper la position représentée en traits pleins. 



  Les éléments non déplacés 8a conservent la position représentée en pointillé (fig. 5). Dans cette position l'un des talons 22 se trouve en haut et celui du levier voisin en bas (fig. 5). On place maintenant la came d'ascension supérieure   18,18a   dans la position de travail (fig. 2) en déplaçant le verrou 19 de telle sorte que le piton x vient se placer en dessous du trait "2" (fig.3). 



  Les aiguilles appartenant à la fonture avant de la machine travaillent comme d'habitude. Mais si l'on déplace maintenant le chariot 23 de l'extrême gauche, vers le côté extrême droite, déplacement dans lequel il entraine le guide-fil ordinaire connu, non représenté entrainant ainsi le fil du fond, tous ceux des leviers d'ascension dont les talons 22 occupent la position la plus élevée sont déplacés dans les sens de l'aiguille d'une montre. 



   Le chariot arrivé dans la position extrême droite, on déplace le verrou 19 de telle sorte que le piton x se place en dessous du trait "3". Ceci amène la came d'ascension inférieure   17,17a   dans la position de travail (fig. 1). Celle 18,18a est mise hors d'action, puisqu'elle oscille vers le haut et vient occuper une position   symmétrique   par rapport à celle que la came inférieure occupe dans la position de la fig. 2. La came d'ascen- sion 18,18a ne peut donc venir en contact avec aucun des leviers d'ascension   8,8a,22.   Lors de ce changement, le guide-fil connu du second fil a également changé de position.

   Lorsqu'on repousse maintenant le chariot 23 de nouveau vers la gauche, la came d'ascension 17,17a rencontre maintenant les talons 22 de ceux des leviers, dont les talons ocoupent la position la plus basse, c'est celle représentée en traits pleins de la fig. 5. Il n'y a donc que ceux-ci des dits leviers qui exécutent un mouvement d'oscillation. Lorsqu'on répète ce jeu sans   disoontinuer,   on 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 obtient une rayure en long ininterrompue. Le changement de posi- tion des cames   17,17a,18,18a   se fait en pratique non pas à la main, mais automatiquement. 



   Le refoulement ou le retour des leviers 8 dans le sens inverse du mouvement des aiguilles d'une montre se fait par les aiguilles respectives mêmes, et ce sous l'influence de leur cames de chute ordinaires 140 
Dans la position des pitons x au dessous du trait "2", la came d'ascension supérieure 18,18a se trouve dans la position de travail et celle 17,17a hors travail   (figo   2). Si l'on déplace donc p.expl. comme mentionné plus haut, le chariot 23, en partant de la gauche, vers la droite, les cames d'ascension 18,18a ren- contrent tous les leviers dont le talon 22 occupe la position la plus élévée et les fait osciller dans les sens du   mouvement   des aiguilles d'une montre (figo 1 & 2) de sorte que les aiguilles respectives avancent.

   Aussitôt que les cames   17,18   quittent les talons 22, ce sont les cames de chute 14 qui entrent en action, de sorte que les leviers 8 et les poussoirs 5 sont ramenés en arrière. Lorsque le chariot 23 est arrivé dans la position extrême droite" la position des cames d'ascension change automatiquement, savoir celle 18,18a oscille vers le haut et quitte la position de travail et celle 17,17a entre en action, et rencontre ainsi, quand le chariot revient vers la gauche, les talons 22 repoussés auparavant vers le base Ainsi se produit l'introduction du fil produisant le dessin. Ce changement automatique se fait par l'inter- médiaire du verrou 19 commandé automatiquement qui amène le piton x alternativement de "2" à "3" et de "3" à "2" lorsque le chariot 23 arrive dans la position extrême droite etc.etc.

   Le guide-fil arrière introduit le fil donnant le fond du dessin. 



   Pour fabriquer un dessin irrégulier quelconque, on change tout simplement au cours du travail la position des talons 22, en tenant compte de la circonstance que les aiguilles formant 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 le fond du tissu sont actionnées pour leur ascension par les leviers à talon supérieur et que les aiguilles formant le dessin sont actionnées par les leviers à talon inférieur (ou inversement). 



   Il est clair que les leviers 8 peuvent aussi être con- ditionnés de telle manière que les talons 22 peuvent occuper plus de deux positions intermédiaires, ce qui permet d'obtenir dans la reproduction du dessin, sur une rangée de mailles un nombre correspondant de couleurs. 



   La pièce montrant le dessin à l'ouvrier comporte de préférence une feuille de papier etc. quadrillée dans laquelle on introduit le dessin en le marquant par des points (fig. 6), les distances entre ces points correspondant à celles entre les différents leviers d'ascension 80 
Afin de trouver facilement et immédiatement les talons 22 devant être abaissés, on utilise un auxiliaire qui comporte dans sa forme la plus simple, un fil z tendu horizontalement sur le rouleau 11'. Ainsi suivant la fig. 6, le fil recouvre p.expl. quatre points. Il faut donc abaisser les talons de ceux des leviers 8 qui correspondent à ces quatre points. Cet abaissement doit se faire chaque fois, avant que le chariot 23 ne soit déplace du côté gauche vers la droite. Lorsqu'il est arrivé du côté gauche, on fait avancer la feuille d'une rangée horizontale.

   Après que le cylindre Il' a donc été avancé d'une rangée sur le papier 10, le fil se trouve maintenant p.expl. sur six points   et/s'agit   alors d'abaisser les talons 22 des leviers qui correspondent à chacun de ces deux points supplémentaires, dans l'occurence un levier de droite et de gauche. Si après l'avancement de la feuille, se présentent sur le dessin des points qui se trouvent dans une autre rangée verticale que les précédents p.expl. lorsqu'on désire faire un dessin d'échiquier, il est clair qu'il faut d'abord faire revenir vers le haut les talons 22 descendus auparavant, et faire descendre ensuite ceux des leviers 8 qui se trouvent sur la 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 nouvelle rangée. Ceci est le principe de l'invention.

   En réalité on peut remplacer ce changement de position des talons par le fait qu'on déplace Le verrou 9 dans la position de gauche du chariot avant qu'on ne le déplace vers la droite, c'est-à-dire en amenant les pitons x dans la position "3", alors qu'ils se trouvaient dans la position "2" et inversement., Au lieu d'utiliser un fil, on peut aussi se servir d'une plaque dentée 24, dont les pointes viennent régulièrement concorder avec les points respectifs du dessin qui représentent le dessin à reproduire (fig. 6), de sorte que l'ouvrier sait immédiatement déterminer les leviers 8 qu'il s'agit de faire descendre. La division dans le sens transversale de la feuille concorde naturellement avec celle des leviers d'ascension. 



   De la description qui précède, et qui se réfère à la confection de tricot à dessin en plusieurs couleurs en exécution lisse, il résulte qu'à   l'aide   des cames d'ascension brisées en deux 17,18 on peut établir simultanément sur une ou plusieurs rangées de mailles, en combinaison avec une position différente des talons, des mailles simples ou chargées ou des mailles doubles etc. Il est encore possible de fabriquer les mailles doubles chargées en dehors des mailles ordinaires multicolores. 



   Il est clair que l'appareil auxiliaire peut être trans- formé de manière qu'il fonctionne d'une manière tout à fait automatique, en le commandant par l'électricité ou mécaniquement en utilisant comme accessoirs des électro-aimants etc. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    Method and apparatus for manufacturing textile articles on the knitting machine.



   The object of the present invention is a process for the manufacture of textile articles on the knitting machine, which is characterized in its novelty by the fact that the establishment of the pattern, colors and stitches are carried out, without the help of Jacquard cardboard, only through the needles made independent of each other for the ascent.



   The device used for carrying out the aforementioned process, and which can be used as an auxiliary device on any knitting machine, is in turn characterized by the fact that it comprises pushers, housed in a guide bed, which move at will under the influence of oscillating levers and ascension cams acting on them.



   The drawing shows the apparatus applied to a knitting machine, and to this descin: Fig. 1 shows a vertical section of the device, placed p.expl.

 <Desc / Clms Page number 2>

 on the rear frame of a knitting machine, Fig. 2 shows a side view of the device alone, that is to say in combination with the needle guide bed of the knitting machine, Fig. 3 is the front view, and FIG. 4 the plan view of the support and the lock controlled by the cams, FIG. 5 is the front and side view of a needle ascent lever, FIG. 6 is the front view of the apparatus in which the ascent cams, controlling the ascent levers, have been assumed to be removed, FIG. 7 is the plan view. guide plate of the pushers, placed against the needle guide plate.



   In order to make the auxiliary apparatus understandable, the latter has been shown according to FIG. 1 etc., applied to an ordinary knitting machine, the apparatus having been assumed to be suitable, by way of example, for the rear needle bed of said machine. .



   The auxiliary apparatus makes it possible to manufacture on any knitting machine, apart from the work which it currently does, any other textile article with design, modifying it voluntarily and according to any fancy, the color or the character stitches etc. without having to use Jacquard cardboard. It therefore makes it possible to switch instantly from the so-called 2-2 dimension to the so-called 1-1 dimension on the same machine thus made universal.



   In the current knitting machine nothing has therefore been changed, except for the removal of the usual ascending cams for the needles, y, on the side where the auxiliary device has been placed. . It is clear that the device can just as easily be placed on the front needle bed or on both *
According to the drawing we fix by means of the flanges 2,3 to the

 <Desc / Clms Page number 3>

 at the needle guide bed 1, a grooved guide plate 4, the grooves of which constitute the continuation of those receiving the needles, and which serve as a housing for the pushers 5 provided with projections directed upwards.

   At the two ends of the guide plate, the supports 6, 7 are fixed between which is located the guide in the form of a double segment curved in an arc of a circle 9 and cut like a comb, the interstices of which serve to guide the ascension levers 8, oscillating on a horizontal axis 8 'which rests in the supports 6,7. The supports 6,7 carry at their upper end arms 9 'provided with eyelets intended to receive the axes of several cylinders II, 11' intended to receive, guide and advance a grid sheet or not 10 on which is traced the drawing to be reproduced on the machine. Its lower end is wound on a 10 'cylinder surrounded by a 10 "split casing.

   The sheet advances jerkily in the direction of the wane and is wound up again on the last cylinder 11 (figo 1), while being pressed against the cylinder 11 'by means of a cylinder 11 "which can yield elastically. The bar 12 intended to receive the thread guide, not shown, allows the placement of a carriage 13 driven by the machine carriage 23. The back plate of the carriage has the ordinary drop cams 14, while the drop cams ascension are removed and replaced according to the invention by the cams belonging to the auxiliary apparatus.



   The perpendicular part of the carriage 13 is provided with hinges 15,16 around the axes of which the ascension cams 17,18 (fig. 1,2,4) can oscillate which can occupy different positions described below. this perpendicular part of the carriage is placed in a lock 19 which can be adjusted by hand or automatically and is provided with guide slides 19a, 19b. In these engage the rear eyebolts x of the two ascension cams 17,18 established in two pieces. Parts 18,18a

 <Desc / Clms Page number 4>

 and 17,17a are connected by hinges 21,20 so that the front parts can come to occupy an angular position different from that occupied by the fixed rear part.

   By changing the angle of inclination of these front parts 17a, 18a one acquires the ability to be able to vary the character of the knitting work, given that by modifying the position of the parts 17a, 18a in the direction of the arrows, the action zone of the ascent cams 17,18 is also modified.



   The mentioned lock 19 can p.expl. come and occupy four different positions "1,2,3,4" so that we are able to put at will in or out of action either the upper or lower ascension cam or even both together.



   The ascent levers 8 mentioned above are supposed to be established in two pieces 8,8a of which the upper part 8a, furnished with a heel 22, can move in the lower forked part, and can come to occupy in the example, two different height positions. It is clear that the number can be increased. The free end 27 takes the form of an index.



   The operation of the device is as follows:
By moving the carriage 23 of the machine in a reciprocating back and forth movement, the support 13 is also moved as well as all the members which are attached to it, therefore also the ascension cams 17, 18 intended to cooperate with the heels 22 of the ascent levers 8, Sa which can come to occupy, as mentioned above, two positions of different height (fig. 2,5).



  When the upper ascension cam 18,18a is in the working position (fig. 1 & 2), in which it occupies a position parallel to the guide plate 4, it acts on that of the levers 8 whose heels 22 are in the upper position. On the other hand, the lower ascension cam 17, 17a only acts in its working position on the levers 8, the heels of which are in the lower position (fig. 2,5,

 <Desc / Clms Page number 5>

 solid lines). During the passage of the ascent cams, those of the levers 8 which oscillate in the direction of a clockwise needle (dotted lines fig. 1 and 2) are those whose heels 22 are gripped laterally or by the cams 18,18a or 17.17a.



  These levers therefore incline towards the drawing sheet 10. In this oscillating movement the lower part of each lever in question meets the respective protruding part of a pusher 5 and causes it to advance downwards (in the drawing). as well as the corresponding needle. The advancement of these is therefore done for each needle independently of the neighboring needle so that it is possible to manufacture, using this auxiliary, and without the assistance of the Jacquard cardboard, any drawing of any color or composition of colors etc.



   When the eyebolts x of the ascension cams are located p.expl. in position "1" (figo 3) and the heels 22 of all levers 8 in the highest or lowest positions or in "mixed" or alternating positions (figo 1), and the cams 17,18 in a parallel position (figo 1), that is to say in this working position, in which they cause all the ascent levers 8 to oscillate in passing, the auxiliary apparatus performs the ordinary knitting work without drawing, being since the two ascension cams 17,18 then play the same role as the ascension cams which had been removed from the ordinary machine, as mentioned above o The same effect still occurs when the two eyebolts x are located in position "2" and that the cams 17,18 occupy that shown in Figure 2.



  There is only the "sine qua non" condition that this position of the ascent cams does not vary, regardless of whether the carriage 23 is moved to the left or to the right, and that the lock is neither moved nor by hand or automatically.



   When you want to make merchandise striped lengthwise in two different colors, and this p.expl. following a line

 <Desc / Clms Page number 6>

 narrow, the part 8a of each lifting lever is moved down either by hand or by means of a suitable tool in the slot of the forked part 8 so that the heel 22 come to occupy the position shown in solid lines.



  The non-displaced elements 8a retain the position shown in dotted lines (FIG. 5). In this position one of the heels 22 is at the top and that of the neighboring lever at the bottom (fig. 5). The upper ascension cam 18,18a is now placed in the working position (fig. 2) by moving the latch 19 so that the eyebolt x is placed below the line "2" (fig.3).



  The needles belonging to the front needle bed of the machine work as usual. But if we now move the carriage 23 from the far left, to the far right side, movement in which it drives the known ordinary thread guide, not shown thus driving the bottom thread, all those of the ascent levers whose heels 22 occupy the highest position are moved in the direction of the needle of a watch.



   When the carriage has arrived in the extreme right position, the latch 19 is moved so that the eyelet x is placed below the line "3". This brings the lower ascension cam 17,17a into the working position (fig. 1). That 18,18a is put out of action, since it oscillates upwards and comes to occupy a symmetrical position with respect to that which the lower cam occupies in the position of FIG. 2. The ascension cam 18,18a cannot therefore come into contact with any of the ascension levers 8,8a, 22. During this change, the known thread guide of the second thread also changed position.

   When we now push the carriage 23 again to the left, the ascent cam 17, 17a now meets the heels 22 of those of the levers, whose heels ocoup the lowest position, it is that shown in solid lines of fig. 5. There are therefore only these so-called levers which perform an oscillating movement. When we repeat this game without stopping, we

 <Desc / Clms Page number 7>

 obtains an unbroken longitudinal stripe. The position change of the cams 17, 17a, 18, 18a is in practice not done by hand, but automatically.



   The pushback or return of the levers 8 in the counterclockwise direction is done by the respective hands themselves, and this under the influence of their ordinary drop cams 140
In the position of the eyebolts x below the line "2", the upper ascension cam 18,18a is in the working position and that 17,17a out of work (figo 2). If we therefore move p.expl. as mentioned above, the carriage 23, starting from the left, towards the right, the ascent cams 18,18a meet all the levers whose heel 22 occupies the highest position and makes them oscillate in the directions clockwise movement (figo 1 & 2) so that the respective hands advance.

   As soon as the cams 17,18 leave the heels 22, it is the drop cams 14 which come into action, so that the levers 8 and the pushers 5 are brought back. When the carriage 23 has arrived in the extreme right position "the position of the ascent cams automatically changes, namely that 18,18a oscillates upwards and leaves the working position and that 17,17a comes into action, and thus meets, when the carriage returns to the left, the heels 22 previously pushed back towards the base Thus the introduction of the thread producing the pattern takes place This automatic change is made by means of the automatically controlled latch 19 which brings the eyelet x alternately from "2" to "3" and from "3" to "2" when the carriage 23 arrives in the extreme right position etc.etc.

   The rear thread guide introduces the thread giving the background of the design.



   To produce any irregular pattern, the position of the heels 22 is simply changed during the work, taking into account the circumstance that the needles forming

 <Desc / Clms Page number 8>

 the bottom of the fabric are actuated for their ascent by the upper heel levers and that the needles forming the pattern are actuated by the lower heel levers (or vice versa).



   It is clear that the levers 8 can also be conditioned in such a way that the heels 22 can occupy more than two intermediate positions, which makes it possible to obtain in the reproduction of the design, on a row of stitches a corresponding number of colors. .



   The room showing the drawing to the worker preferably includes a sheet of paper etc. grid in which the drawing is introduced by marking it with dots (fig. 6), the distances between these points corresponding to those between the various ascent levers 80
In order to easily and immediately find the heels 22 to be lowered, an auxiliary is used which comprises in its simplest form, a wire z stretched horizontally on the roller 11 '. Thus according to FIG. 6, the wire covers p.expl. four points. It is therefore necessary to lower the heels of those of the levers 8 which correspond to these four points. This lowering must be done each time, before the carriage 23 is moved from the left side to the right. When it has arrived from the left side, the sheet is advanced in a horizontal row.

   After the cylinder II 'has therefore been advanced one row on the paper 10, the thread is now located p.expl. on six points and / is then to lower the heels 22 of the levers which correspond to each of these two additional points, in this case a right and left lever. If after advancing the sheet, there are points in the drawing which are in another vertical row than the previous ones p.expl. when you want to make a chessboard design, it is clear that it is first necessary to bring up the heels 22 that came down previously, and then lower those of the levers 8 which are on the

 <Desc / Clms Page number 9>

 new row. This is the principle of the invention.

   In reality we can replace this change of position of the heels by the fact that we move the latch 9 to the left position of the carriage before it is moved to the right, that is to say by bringing the pegs x in position "3", while they were in position "2" and vice versa., Instead of using a wire, one can also use a toothed plate 24, the points of which are regularly aligned with the respective points of the drawing which represent the drawing to be reproduced (fig. 6), so that the worker knows immediately how to determine the levers 8 which it is a question of lowering. The cross-sectional division of the leaf naturally matches that of the lifting levers.



   From the foregoing description, and which refers to the making of a multi-color patterned knit in a smooth execution, it follows that with the aid of the ascent cams broken in two 17,18 it is possible to establish simultaneously on one or several rows of stitches, in combination with a different position of heels, single or loaded stitches or double stitches etc. It is still possible to make the double loaded stitches outside the multicolored ordinary stitches.



   It is clear that the auxiliary apparatus can be transformed in such a way that it operates in a completely automatic manner, by controlling it by electricity or mechanically using as accessories electromagnets etc.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. la) Procédé pour la fabrication d'articles textiles sur la machine à tricoter caractérisé par le fait que l'introduction du dessin, des couleurs et la sorte des mailles se fait, sans le concours du carton Jacquard, par l'intermédiaire des aiguilles rendues indépendantes les unes des autres pour l'ascension; <Desc/Clms Page number 10> 2*) Appareil pour l'exécution du procédé suivant 1) caractérisé par le fait qu'il comporte des poussoirs (5) logée dans un lit de guidage (4) qu'on déplace à volonté par l'inter- médiaire de leviers oscillants d'ascension (8) et de cames d'as- cension agissant sur eux; CLAIMS. la) Process for the manufacture of textile articles on the knitting machine characterized in that the introduction of the design, the colors and the type of the stitches is done, without the assistance of the Jacquard cardboard, through the needles made independent of each other for the ascent; <Desc / Clms Page number 10> 2 *) Apparatus for carrying out the following method 1) characterized in that it comprises pushers (5) housed in a guide bed (4) which can be moved at will by the intermediary of oscillating levers of ascent (8) and of ascent cams acting on them; 3.) Appareil suivant 2) caractérisé par le fait que les leviers d'ascension oscillants (8) peuvent être réglés suivant leur longueur et les cames d'ascension (17,18) suivant leur position; 4.) Appareil suivant 2 et 3) caractérisé par la fait que les extrémités de leviers (Sa) émergeant de la partie inférieure fourchue (8) sont mobiles et munies de talons (22) et de pointes d'index (27); 5.) Appareil suivant 2 et 3, caractérisé par le fait que les cames d'ascension (17,18) commandant les leviers oscillants d'ascension (8) peuvent tre réglées suivant le plan horizontal; 3.) Apparatus according to 2) characterized in that the oscillating ascent levers (8) can be adjusted along their length and the ascent cams (17,18) depending on their position; 4.) Apparatus according to 2 and 3) characterized in that the ends of levers (Sa) emerging from the forked lower part (8) are movable and provided with heels (22) and index points (27); 5.) Apparatus according to 2 and 3, characterized in that the ascension cams (17,18) controlling the ascending oscillating levers (8) can be adjusted along the horizontal plane; 6.) Appareil suivant 2,3 et 5, caractérisé par le fait que les cames d'ascension fixées au support (13) par l'intermédiaire de charnières (15,16) sont subdivisées et comportent deux parties reliées à charnière; 7.) Appareil suivant 2,3,5 et 6) caractérisé par le fait que les cames d'ascension (17,18) sont commandées par l'intermé- diaire de pitons (x) coulissant dans des rainures (19,19a) d'un verrou (19); 8.) Appareil suivant 2,3,5,6 et 7) caractérisé par le fait que la plaque-support des cames d'ascension (17,18) est munie de mâchoires de guidage appropriées afin de pouvoir être placée sur la barre de guidage (12) du chariot de la machine; 6.) Apparatus according to 2, 3 and 5, characterized in that the ascension cams fixed to the support (13) by means of hinges (15,16) are subdivided and comprise two parts connected by hinge; 7.) Apparatus according to 2,3,5 and 6) characterized in that the ascent cams (17,18) are controlled by the intermediary of eyebolts (x) sliding in grooves (19,19a) a lock (19); 8.) Apparatus according to 2,3,5,6 and 7) characterized in that the support plate of the ascent cams (17,18) is provided with suitable guide jaws so that it can be placed on the bar. guiding (12) of the machine carriage; 9.) Appareil suivant 2 à 8) caractérisé par le fait qu'il comporte, vis à via des leviers d'ascension une série de cylindrée pour recevoir, guider et avancer une feuille de dessin (10), le cylindre de guidage (il') étant muni d'une plaque repère (24) à bord longitudinal denté. 9.) Apparatus according to 2 to 8) characterized in that it comprises, vis-à-vis via ascension levers a series of displacement to receive, guide and advance a drawing sheet (10), the guide cylinder (it ') being provided with a marker plate (24) with a toothed longitudinal edge.
BE372330D BE372330A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE372330A true BE372330A (en)

Family

ID=43453

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE372330D BE372330A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE372330A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0635593B1 (en) Method and device for connecting the two edges of a tubular knitted product during its manufacture
FR2635340A1 (en) CHAIN KNITTING PROCESS FOR THE PRODUCTION OF HAIR ARTICLES
FR2538417A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR THE FORMATION OF A DOUBLE SLIDE, ESPECIALLY FOR WEAVING MACHINES OF SPONGE TISSUE
BE372330A (en)
CH108057A (en) Knitting machine.
BE363796A (en)
EP0088723B1 (en) Embroidery machine head
FR2574818A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR KNITTING AN INTERSIA JERSEY FABRIC ON A CIRCULAR KNITTING MACHINE
FR2735796A1 (en) Loom for weaving pile fabrics with silk pattern weaves
CH195300A (en) Process for the manufacture of a knitted article, a knitting machine for the implementation of this process and knitted article obtained by means of this process.
BE632087A (en)
BE567898A (en)
BE345975A (en)
BE464272A (en)
CH148459A (en) Machine for the production of linoleum.
BE531752A (en)
CH99254A (en) Knitting loom.
BE521511A (en)
CH96314A (en) Darning or mending machine for socks, stockings or the like.
FR2478145A1 (en) STRAIGHT KNITTING MACHINE
CH106982A (en) Flat knitting machine.
BE390525A (en)
BE365265A (en)
BE358401A (en)
CH89538A (en) Machine for knitting articles with double or turned up edges.