BE345975A - - Google Patents

Info

Publication number
BE345975A
BE345975A BE345975DA BE345975A BE 345975 A BE345975 A BE 345975A BE 345975D A BE345975D A BE 345975DA BE 345975 A BE345975 A BE 345975A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
needles
needle
additional
cylinder
plate
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE345975A publication Critical patent/BE345975A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D04BRAIDING; LACE-MAKING; KNITTING; TRIMMINGS; NON-WOVEN FABRICS
    • D04BKNITTING
    • D04B9/00Circular knitting machines with independently-movable needles
    • D04B9/20Circular knitting machines with independently-movable needles with provision for narrowing or widening; with reciprocatory action, e.g. for knitting of flat portions

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Knitting Machines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Article tricoté ou tissé sous forme circulaire, sans cou- ture 
La présente invention concerne des articles no-   tamment   des bas tricotés et tissés en forme circulaire, sans couture. Ces articles qui sont fabriqués sur des mé tiers à tricoter ou tisser circulaires n'ont pu jusqu'ici pas être élargis avec une texture et une longueur de mail- le uniformes. Une augmentation du tube formé par l'article n'a été possible jusqu'à présent qu'en agrandissant les   maille s.    



   La présente invention a pour objet un article tricoté ou tissé, sans couture, sur un métier circulaire, qui est augmenté ou élargi par degrés et ce du fait qu' entre deux ou plusieurs baguettes de mailles de forme quelconque, passant de bout en bout, on ajoute de   nouvel-.   les baguettes de mailles du même genre en évitant un élar- 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 gissement en forme de trou au point d'augmentation, dans le but d'élargir l'article, tandis que dans les bas le talon et la pointe sont ajoutés en conservant le pas exact de mailles. 



   L'élargissement de l'article se fait par exem- ple dans une tricoteuse circulaire au moyen d'une dispo- sition telle qu'aux aiguilles de cylindre ou de grande fonture, qui correspondent au nombre de mailles de la partie la plus étroite de l'article, on ajoute par degrés des aiguilles additionnelles ou de fonture mécanique de façon qu'au moins une aiguille de cylindre se trouve en- tre deux aiguilles additionnelles ajoutées. Les aiguilles additionnelles sont établies par rapport aux aiguilles de cylindre de manière que les mailles de l'ensemble du tri- cot aient même aspect et même position. 



   Le dispositif prévu pour la fabrication de l'ar- ticle établi conformément à la présente invention, a une forme telle qu'entre les aiguilles de cylindre verticales se trouvent des aiguilles à intercaler suivant besoin, de manière qu'entre deux aiguilles de cylindre se trouve chaque fois une platine d'abattage et au-dessus de chaque platine d'abattage une aiguille additionnelle, la dispo- sition étant telle que lorsque l'aiguille de cylindre se trouve, par sa tête supérieure formant la maille, à la même hauteur que l'arête de oueillage de la platine d'a- battage (peigne), la distance entre l'aiguille de cylin- dre et l'aiguille additionnelle voisine soit aussi grande que la distance entre les aiguilles de cylindre. 



   La disposition d'après l'invention de platines d'abattage dans les aiguilles de cylindre permet la fa- brication automatique de bas avec talon et pointe, en une seule phase de travail. Comme dans la formation du talon et de la pointe, la moitié de la rangée de mailles reste 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 comme on le sait au repos, on ne peut plus se servir d'un dispositif de tirage des   articles,   qui comporte du reste l'inconvénient qu'avec un pas ou une division fine, il ne provoque que   trè.s   défectueusement l'abattage. 



   Les mailles d'aiguilles additionnelles qui, par suite de la formation non simultanée par rapport aux mail- les d'aiguilles de cylindre, sont tirées en longueur, reçoivent d'après l'invention, une forme régulière par re- trait des platines d'abattage et avancement simultané des aiguilles additionnelles, et par cueillage subséquent des aiguilles de cylindre conjointement avec les aiguilles de plateau, à l'aide d'une deuxième paire d'excentriques de cueillage. Cette deuxième paire d'excentriques de   cueil-   lage est montée chaque fois dans la serrure supérieure ou inférieure de manière que les aiguilles se relèvent con- jointement. 



   Pour obtenir un début parfait de la baguette de maille s'ajoutant par l'adjonction d'une aiguille addi- tionnelle, on a prévu un poinçon ouvreur de mailles qui est guidé derrière les aiguilles de cylindre et qui éoar- te les mailles des aiguilles de cylindre de manière que l'aiguille de plateau nouvellement adjointe peut recevoir son premier fil de la maille d'aiguille de cylindre qui vient d'être écartée. 



   Les dessins ci-joints représentent, à titre d'exemple, l'objet de la présente invention. 



   La fig. 1 est une vue schématique des aiguilles de cylindre disposées côte-à-côte avec les aiguilles addi- tionnelles intercalées entre elles. 



   La fig. 2 est une vue en perspective de trois aiguilles de cylindre voisines, et montre les   pla,tines   entre ces aiguilles, et au-dessus des platines les ai- guilles additionnelles adjointes. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La fig. 3 montre, à plus grande échelle que les fig. 1 et 2, le poinçon ouvreur qui est utilisé lorsque la maille pend de l'aiguille de cylindre sur l'aiguille additionnelle, ce poinçon étant représenté en coopération avec l'aiguille additionnelle. 



   La fig. 4 est, à plus petite échelle, une vue partielle en coupe verticale de la partie supérieure d'une tricoteuse avec serrure tournante. 



   La fig. 5 montre le mécanisme d'encliquetage pour la commande des circulaires dentées qui amènent les aiguilles additionnelles en position de travail par des platines auxiliaires, en direction de la flèche C de la fig.   4.   



   La fig. 6 est une vue par en-dessous, à plus petite échelle, de la serrure supérieure. 



   La fig. 7 est une vue perspective, à plus gran- de échelle, d'une aiguille additionnelle avec crochet fermé, juste avant l'ouverture en combinaison avec l'ex- centrique effectuant le mouvement d'ouverture. 



   La fig. 8 est une vue perspective de deux ai- guilles de cylindres avec une partie de l'enveloppe de serrure et une aiguille additionnelle dans la disposition d'après la   fig.   2, en combinaison avec la platine de dé- viation située entre les aiguilles de cylindre, cette fi- gure étant une vue de l'intérieur. 



   La fige 9 est une vue semblable de deux aiguil- les de cylindre, ainsi que d'une platine d'abattage et d'une aiguille additionnelle, cette figure montrant éga- lement le fil. 



   La fig. 10 correspond à la fig. 9 et montre la marche du fil lorsque l'aiguille additionnelle est ad- jointe et avant le cueillage. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   La fig. 11 montre, la platine étant supprimée, deux aiguilles de cylindre et une aiguille additionnelle dans la formation de maille. La vue correspond à la fig. 



   2, mais montre les aiguilles de cylindre et les aiguilles de plateau en position de cueillage. 



   La fig, 12 montre l'article terminé, à savoir un bas tricoté circulaire sans couture, dans lequel l'aug- mentation des aiguilles additionnelles débute au-dessus du haut du talon, sur la partie arrière du bas, à gauche et à droite du milieu arrière du bas et se termine entre les mailles initiales du dessus de pied. 



   La fig. 13 est une même vue d'un bas dans le- quel l'insertion des aiguilles additionnelles débute en- tre les mailles initiales du dessus de'pied et se termine sur la partie arrière du bas. 



   La fig. 14 montre un,schéma de mailles dans le- quel on ajoute des aiguilles en trois points. 



   Dans la description de l'invention on se repor- tera tout d'abord à la fig. 4. 



   Cette figure montre en vue partielle une maohine que l'on peut employer à la fabrication d'articles d'après l'invention, c'est-à-dire pour l'utilisation du disposi- tif d'après l'invention. 



   On a représenté la partie supérieure d'une tri- coteuse. La plaque de tête fixe de la tricoteuse sur et dans laquelle sont montées toutes les parties du   mécanis-   me moteur de la tricoteuse et aussi bien le cylindre por- tant les aiguilles additionnelles horizontales, est dési- gnée par 100. Le cylindre d'aiguilles fixe 101 est relié à cette plaque de tête. Ce cylindre porte des fentes d'ai- guille verticale 1011 dans lesquelles sont guidées les ai- guilles de cylindre   a,,   

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
Ces aiguilles a sont maintenues dans leur par- tie médiane par deux ressorts 102, qui se trouvent dans un évidement correspondant 1012 du cylindre d'aiguilles 
101. 



   Ces ressorts empêchent la chute des aiguilles de cylindre a. 



   Le mouvement de ces aiguilles de cylindre se fait au moyen du couloir de serrure 103 qui est formé en- tre les deux excentriques 61 et 62. Ces deux excentriques sont montés fixes sur le cylindre 6 avec lequel ils sont actionnés et avec lequel ils constituent la serrure cylin-   drique.   



   Dans le cylindre 101 est monté un peigne annu-   .laire   4 qui sert de guides aux platines d'abattage 21, et la platine est guidée latéralement dans la partie supé- rieure de l'anneau 4 dans des fentes radiales ainsi que vers le haut et le bas par une saillie 211, prévue entre la surface de bout du cylindre 101 et la surface d'épau- lement dirigée vers le bas et appartenant à un collet 41 du peigne annulaire 4. 



   Or, d'après la présente invention, la platine a une forme telle que la gorge d'abattage 212 est plus basse que l'arête de cueillage 213. Cette forme de plati- ne assure l'uniformité des mailles ajoutées. Cette dispo- sition sera plus explicitement décrite en se reportant au fonctionnement de la machine. 



   63 désigne l'anneau de platines qui est relié au cylindre 101 par des vis de pression radiales, c'est- à-dire qui est assuré contre une rotation et un déplace- ment, et les platines 21 se meuvent dans des rainures radiales 631 de cet anneau. Le mouvement radial de la platine 21 est engendré par la forme correspondante de. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 l'anneau d'excentrique 22 des platines (serrure de plati- nes) qui est guidé sur l'anneau de platines 63. 



   Cette serrure de platines 22 est actionnée par la serrure cylindrique 6, 61,'62, au moyen d'organes d'en- traînement. La serrure cylindrique 6 possède à son extré- mité inférieure une denture 7 par laquelle elle est ac- tionnée au moyen d'une roue dentée (roue d'angle) non re- présentée, et d'un mécanisme moteur correspondant. 



   La denture d'angle 7 se prolonge vers le haut en une denture droite 67, qui actionne au moyen d'une roue droite 11 et d'une roue de transmission 10 ainsi que de l'arbre vertical 8, la roue dentée 14 qui est en prise avec une denture correspondante 51 de la serrure, d'aiguilles additionnelles ou supérieures 5, de sorte que la serrure pour les aiguilles additionnelles est action- née par la denture   7, 67.   



   On a aussi prévu une plaque annulaire 12 qui, soutenue par quelques montants 12 ,1 (quatre par exemple) forme avec un bras 122 un palier 123 pour l'arbre de com- mande 8, qui actionne la serrure d'aiguilles additionnel- les 5. Les montants 121 sont vissés avec la plaque de tête   100   par des pattes. La plaque annulaire 12 sert de support de plateau,   e'est-à-dire   que sa face supérieure et sa face latérale adjacente servent de support et de guide au plateau de serrure et la serrure 3 est vissée au support de plateau (plaque annulaire 12). 



   Sur les montants 121 se trouvent trois autres bras courts 124. qui portent la clavette annulaire 13 formant guide et support. Deux circulaires dentées con- centriques 16 et 17 à denture dirigées vers le bas 161 et 171 (fig. 5) sont guidées sur cet anneau 13. Ces cir- culaires 16 et 17 comportent sur leur face interne des saillies 162 et 172. qui s'appuient par leurs surfaces 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 d'épaulement dirigées vers le haut, sur les têtes de vis 
18. Les couronnes 16 et 17 portent sur leur face supé- rieure des cames 26 et 27. Ces cames servent à soulever la courte branche horizontale 191 de la platine auxiliai- re 19, c'est-à-dire à l'actionner vers le haut, de sorte que l'autre branche 192 arrive à portée de l'excentrique 
46, et, étant avancé par cet excentrique, peut agir sur l'extrémité de corps de l'aiguille b. 



   Les diverses platines auxiliaires 19 sont dis- posées sur un fil d'acier 71, qui est porté par un anneau 
20, et cet anneau comporte pour les platines auxiliaires 
19 des échancrures 201 correspondantes. L'anneau 20 est relié par des vis au plateau d'aiguilles additionnelles 3. 



   Le plateau d'aiguilles 3, sur la face inférieu- re duquel sont montées les platines auxiliaires 19, porte sur sa face supérieure des fentes d'aiguille 3 , pour les diverses aiguilles additionnelles b. Le pas ou division de ces fentes d'aiguille est le même que celui du cylin- dre 101. 



   De plus le plateau 3 comporte sur sa face su- périeure une rainure tournée 32, dans laquelle la serrure supérieure 5 est montée par une saillie 23. Cette disposi- tion assure en même temps la position des aiguilles addi- tionnelles b vers le haut. 



   Le couloir des aiguilles additionnelles est désigné par 39 (voir la fig. 6). Il est formé par les' deux anneaux excentriques 64 et 65. Ce couloir est le couloir de travail de l'aiguille; un deuxième couloir pour la position de repos de l'aiguille est prévu sur la surface externe 651 de l'excentrique 65. 



   Il s'agit donc d'une tricoteuse circulaire dans laquelle, à l'encontre des machines usuelles, des 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 aiguilles additionnelles horizontales, qui peuvent être mises en position de travail et, de repos, sont prévues en plus des aiguilles verticales de cylindre. 



   L'autre disposition suivant l'invention de la machine, c'est-à-dire l'article fabriqué d'après l'inven- tion seront décrits en se reportant au fonctionnement de la nouvelle disposition. 



   Ainsi que le montrent les fig. 1 et 2,   il   a toujours entre les aiguilles verticales a1, a2, a3,a4, une aiguilles additionnelle bl, b2, b3, De plus, entre deux aiguilles de déviation est disposée une platine d'a- battage 21 de forme particulière (fig. 4). Les aiguilles additionnelles sont disposées par rapport aux aiguilles de cylindre de la manière représentée en particulier aux fig. 8,9, 10 et 11, et se trouvent en disposition trian- gulaire. La caractéristique de cette disposition triangu- laire ou division triangulaire réside en ce que les lignes de jonction des crochets des trois aiguilles forment un triangle, c'est-à-dire que les lignes de contour qui re- lient les crochets de deux aiguilles de cylindre et d'une aiguille additionnelle forment un triangle équilatéral. 



   Le front 110 (fig. 8) de la platine 21 donne une hauteur déterminée et c'est toujours à cette hauteur que se trouvera la dernière maille du tricot, que cette maille soit formée par une aiguille de cylindre ou par une aiguille additionnelle. Comme à chaque cueillage, la nouvelle maille est tirée à travers la dernière maille (précédente) et est ensuite liée par elle, il faut qu'au point où se trouve la couronne des mailles qui viennent d'être formées, la division ou le pas des aiguilles soit égal. Tel est le cas pour les aiguilles de cylindre a1 a2. lorsqu'elles travaillent seules. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   Si on montait une autre aiguille de cylindre, le pas deviendrait inégal en ce point, ce qui se recon- naîtrait distinctement sur l'article par le rétrécisse- ment ou l'élargissement des baguettes de mailles de pla- tine, et on obtiendrait un article d'aspect disgracieux. 



   Or, d'après la présente invention, on doit ob- tenir un article absolument uniforme et ce du fait que la disposition des aiguilles se fait de manière qu'une ai- guille additionnelle puisse être ajoutée ou enlevée sans difficultés, et sans que le pas ou la division de l'ar- ticle, ou la largeur des tours de mailles soient modifiés. 



   Ainsi que mentionné déjà, la distance de l'aiguille al à l'aiguille bl est d'après la présente invention égale à la distance de l'aiguille bl à a2 et de al à a2. En con- séqqence la maille suivante est aussi éloignée de l'ai- guille a2, qu'elle soit formée par l'aiguille al ou par l'aiguille bl, ou en d'autres termes : pour la distance mutuelle des tours de mailles il est indifférent que l'ai- guille bl coopère ou ne coopère pas. Mais lorsque l'ai- guille bl coopère, il s'ajoute une baguette de mailles de même largeur et l'article est ainsi élargi. De ce fait on a établi une disposition d'aiguilles qui permet d'ajou- ter ou d'enlever des aiguilles additionnelles sans agir de manière nuisible quelconque sur l'uniformité de l'article. 



   Un exemple d'exécution de cette disposition est représenté sur les fig. 9, 10 et 11 et ces figures montrent comment on obtient avec le pas ou division triangulaire, une longueur de maille égale. 



   Les fig. 9 et 10 montrent le nouveau fil et ce dans la position suivant laquelle il est placé sur le front 110 de la platine   21   et est ainsi tiré de l'aiguille a1 à l'aiguille a2, L désigne la longueur de fil entre les cro- 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 chefs de deux aiguilles L est la distance des oeillets   @   des aiguilles a1,a2 jusqu'au front de platine ou de ce poitrail à l'aiguille a2; deux fois L = L. 



   2 
Dans la fig. 9 l'aiguille additionnelle n'a pas encore coopérée, et en conséquence, seul le front de pla- tine est déterminant pour fixer la longueur du fil, tandis que dans la fig. 10 on a représenté la position dans la- quelle l'aiguille additionnelle bl coopère. Ainsi que le montre cette figure', le fil n'entre pas en contact direct avec le front 110 de la platine 21. 



   Or la   fig.11   montre,que la longueur de fil = L de l'aiguille a1. à l'aiguille a2 existe, ainsi que de l'aiguille b1 à l'aiguille a2. Le front 110 de la platine 21 n'entre pas en ligne de compte comme surface de cueil- lage tant que l'aiguille additionnelle bl coopère. Mais il détermine indirectement la longueur des mailles des aiguilles de cylindre et des aiguilles additionnelles, ainsi qu'il ressort de cette figure 11. Dans ce cas, l'ar- ticle ne s'applique pas sur le front de la platine, (non représentée pour la clarté du dessin) et la couronne de mailles qui a été formée aveo le fil se trouve elle aus- si à hauteur du front de platine. Ainsi que le montre la fig.

   Il on ceuille de manière que les boucles de fil (mail- les) 111, 112, 113 de la rangée de mailles en cours de formation c1 soient de même longueur, qu'elles soient fermées par une aiguille de cylindre ou par une aiguille additionnelle, comme c'est le cas pour la boucle 112. 



   On s'assure ainsi une formation de mailles par- faitement uniforme, même dans les mailles d'aiguilles ad- ditionnelles et en conséquence un article uniforme dans l'ensemble. 



   Le fonctionnement de la machine à l'augmenta- tion est le suivant : 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 
On commence par la partie la plus étroite de l'article par exemple dans la fabrication d'un bas, à la pointe, c'est-à-dire que sur une machine quelconque permettant la fabrication automatique du bas, on forme avec les aiguilles de cylindre de manière connue d'abord la pointe, puis l'avant du pied et ensuite le talon et le haut du talon. La pointe, la semelle et le haut du talon peuvent aussi être renforcés en se servant du dispositif d'augmentation de la présente invention. Or, au-dessus du haut du talon, il faut que le tube formé par l'article soit progressivement élargi conformément à la forme de la jambe.

   Cet élargissement se fait d'après la présente in- vention par l'intercalation d'aiguilles additionnelles et les premières mailles ajoutées sont disposées de préfé- rence environ 3 à 6 aiguilles à gauche et à droite de la ligne centrale arrière du bas, Cette adjonction des ai- guilles additionnelles se fait à l'aide des platines auxiliaires 19 déjà mentionnées au moyen d'un dispositif de commande qui est représenté en particulier sur la fig. 



  5. Ce dispositif de commande permet d'adjoindre symétri- quement au mil'ieu arrière du bas, chaque fois après un ou plusieurs tours complets de la serrure cylindrique sur les deux   côté du   milieu du bas une aiguille additionnel- :Le; du fait que chaque fois une paire de platines auxiliai- res est déplacée à sa position effective et amène ainsi une paire d'aiguilles additionnelles dans le couloir de la serrure aupérieure. Ceci est produit ainsi que repré- senté sur la fig. 5, au moyen d'une roue à chaîne 28, dont la chaîne 29 est pourvue de petits blocs 30, qui sont ré- partis suivant besoin sur la longueur de la chaîne.

   Cha- que bloc 30 effectue l'adjonction d'une paire d'aiguilles additionnelles et la distance entre les divers blocs 30 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 dont un seul est représenté 'sur la fig. 5, déterminé avec ' l'ordre de succession dans le temps, l'augmentation plus ou moins rapide de l'article,   c'est-à-dire   la forme du bas. Chaque bloc 30 commence, dans la position représen- tée sur la fig. 5 par agir sur la saillie   31 ,   dirigée vers le bas d'un levier oscillant 31 monté sur un axe 312 et le fait osciller vers le haut.

   Le levier 31 ést.évidé' sur sa face supérieure et transmet, par un ressort   115,   son mouvement osoillant à un deuxième levier oscillant 32 à une branche, qui est monté sur le même axe 312 L'in- tercalation d'un ressort sert à annuler ou à compenser des différences éventuelles de la hauteur des divers blocs. Le levier 32 porte à son extrémité libre une che- ville 116 qui est entourée par deux branches 331, et 341 évidées de maniète convenable de deux leviers coudés 33 et 34.

   Ces deux leviers 33 et 34 sont montés et tournent sur des axes 332 et 342, et agissent par leur autre bran- che sur des leviers d'éncliquetage 36,   37.   Les leviers coudés 33 et 34 portent sur leurs branches dirigées vers le haut des cliquets qui sont montés et tournent sur des axes 119 et   120. es   leviers d'encliquetage sont reliés à des chevilles 117 et 118 par un ressort 121 et agisserit par leurs dents d'encliquetage 361 et 371 sur les dentures 161 et 171, des deux couronnes dentées 16 et 17, qui   por-   tent les cames déjà mentionnées. Le ressort 121 est un ressort de traction qui a pour but de maintenir en enga- gement les dents d'encliquetage dans la denture et de tirer les deux leviers 33 et 34 l'un vers l'autre.

   On a prévu deux autres leviers d'encliquetage 35 et 38 qui sont soumis à l'action de ressorts 122   et 123   et qui main- tiennent les couronnes dentées 16 et 17 dans leur position momentanée. Le mouvement de la chaîne de commande 29 assu-, 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 re en conséquence chaque fois un écartement par saccades des deux cames de commande 26 et 27, conformément à l'or- dre de succession des divers blocs. 



   Ces cames 26 et 27 agissent sur les platines auxiliaires 19 du fait qu'elles soulèvent la branche 191. 



   L'autre branche 192 de la platine auxiliaire 19 est ainsi amenée à portée de l'excentrique 46 (fig. 6) qui lors du déplacement de la serrure supérieure presse la branche 192 vers le milieu et guide ainsi l'aiguille b à travers l'échancrure 47 de la rangée d'excentrique 65 et amène le pied de l'aiguille b dans le couloir de la serrure supé- rieure 5. Le mouvement de l'aiguille b se fait dans la direction de la flèche 391. Dans ce couloir d'aiguilles le premier avancement   51-sert   l'entrée de l'aiguille d'augmentation dans le poinçon ouvreur de mailles 1 re- présenté sur la fig. 3.

   Ce poinçon, qui est représenté sur la fig. 3, conjointement avec une aiguille de cylin-   dre a   et une aiguille additionnelle b, est guidé dans le cylindre d'aiguilles dans des fentes d'aiguilles particu-   lières,   plus profondément fraisées, et ce chaque fois derrière une aiguille de cylindre qui comporte à droite ou à gauche une aiguille additionnelle. 



   Le poinçon-ouvreur de mailles est actionné par un couloir situé sous la serrure d'aiguilles de cylindre et non représenté, et on a prévu une disposition qui fait que seul le poinçon-ouvreur de mailles adjoint à l'aiguil- le nouvelle ajoutée passe à sa position de travail. 



   Ainsi que représenté à la fig, 3, ce poinçon se compose d'un corps 11, qui porte dans le haut une tête dont la section transversale est à peu près en forme d'U. les deux branches de ce profil en   U sont   désignées par 12 et 13. La   branche 7.2   comporte une paroi avant unie et por- 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 te seulement dans le bas un appui 14 pour le fil, tandis que la branche 13 comporte un bec 15 qui guide le fil vers le bas lors de la descente du poinçon.

   Le fonction- nement est le suivant : 
Lorsqu'une aiguille additionnelle est inter- calée,   c'est-à-dire   qu'on doit intercaler une nouvelle rangée de mailles, le poinçon ouvreur de mailles est soulevé à la position de la fig. 3 par une partie de ser- rure particulière, située sur la serrure cylindrique, partie qui n'entre dans sa position effective que lors de l'intercalation de l'aiguille additionnelle en ques- tion, Ainsi que représenté, sur la   fige   3, la maille re- posant jusqu'ici seulement sur l'aiguille de cylindre passe ainsi entre l'appui 14 et le bec 15. La serrure su- périeure actionne alors l'aiguille additionnelle et la fait avancer, et cette aiguille pénètre par son crochet entre les deux branches 12 et 13 de la tête du poinçon- ouvreur de mailles.

   Ce poinçon est maintenant abaissé au point que du bec 15 le fil est posé sur l'aiguille additionnelle b. La pente 52 (fig.   6 )   retire maintenant quelque peu l'aiguille de cylindre et cette aiguille en- lève au poinçon la maille sous le bec 15, de sorte que le poinçon peut retourner à sa position'de repos. 



   Or l'aiguille a pris maintenant la maille avec      laquelle elle doit travailler et peut alors coopérer au tricotage du fait qu'elle forme ainsi une nouvelle ba- guette de mailles. Toutes les aiguilles suivantes sont ainsi amenées successivement dans le couloir. La suite de la marche de l'aiguille dans le couloir est la suivante : 
Dans la partie mobile 40 du couloir, l'aiguil- le additionnelle,, est actionnée vers l'intérieur au point que la maille reçue justement par cette aiguille et   encore?   

 <Desc/Clms Page number 16> 

 suspendue, passe derrière la palette. A cet endroit est également amené le fil qui est posé par les aiguilles de cylindre en 48 et 49 sur le front du plateau d'aiguilles. 



   En 50 le cueillage proprement dit a lieu et l'abattage des mailles précédemment reçues sur le crochet n'aiguille fermé par la palette et sur la nouvelle boucle. Cette paire d'aiguilles et toutes les aiguilles du plateau ame- nées ensuite de la même manière qui vient d'être décrite, se déplacent dans le couloir de serrure 39 représenté en traits pleins et coopèrent avec les aiguilles de cylindre jusqu'à ce que le bas soit terminé. Il faut maintenant que les aiguilles de plateau soient retirées conjointe- ment du couloir de serrure. Pour cela il est nécessaire de vider les mailles situées sur les aiguilles. Ceci se fait par la partie mobile 42 lorsqu'elle est amenée à la position représentée en pointillé, dans laquelle elle fait avancer les aiguilles au point que les mailles se placent derrière les palettes. En ce point aucun nouveau fil n'est amené.

   L'excentrique 43 qui suit et qui est également amené à la position représentée en pointillé et qui vide en ce point les aiguilles de plateau, ramène alors toutes les. aiguilles derrière l'excentrique du cou- loir de serrure 39. 



   L'excentrique 44 qui peut être abaissé fait encore une fois avancer un peu les aiguilles, pour, ainsi que représenté à plus grande échelle sur la fig. 7, ou- vrir de nouveau les palettes qui ont été fermées par le vidage. Pour cela il faut que l'ouvreur de palette 45 soumis à la pression d'un ressort soit abaissé à la posi- tion de travail. Après un tour de la machine, il remonte aussitôt.

   Les aiguilles restent maintenant dans leur po- sition à l'extérieur du couloir 39 jusqu'à ce que le lien) 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 soit travaillé dans le bas suivant et que la longueur doive progressivement augmenter, c'est-à-dire qu'une aiguille soit adjointe, de la manière précédemment dé- crite, chaque fois des deux cotés du milieu du mollet, ce qui peut s'obtenir à volonté par la composition   cor-   respondante de la chaîne, ainsi que décrit. 



   Les fig. 12 et 13 représentent schématiquement l'article terminé, en l'espèce des bas. 



   La fig. 12 montre un bas sans couture tricoté en forme circulaire, dans.lequel l'augmentation des   ai-   guilles additionnelles commence au-dessus du haut du ta- lon à droite et à gauche du milieu arrière du bas, et on ajoute successivement les baguettes de mailles désignées par 124 à 130, de sorte que le tube de bas terminé reçoit la forme correspondant à la forme de la jambe. 



   Au-dessus du mollet on ajoute deux autres tours de mailles 132 et 133. 



   Dans l'article représenté sur la fig. 13 l'ad- jonction de nouveaux tours de mailles commence entre les mailles initiales du dessus de pied. On a ajouté dans cet exemple les baguettes de mailles 134 à 141. L'interoala- tion de nouvelles baguettes de mailles prend fin près du milieu arrière du bas.. 



   On a intercalé plus haut sur le milieu arrière du bas une autre baguette de mailles 142. 



   La fig. 14 montre, à une échelle plus grande que celle des fig.   12   et 13, le schéma des mailles aux points d'augmentation et de nouvelles baguettes de mail- les, c'est-à-dire des aiguilles additionnelles, sont in- tercalées aux points désignés par 143,144 et 145. Les boucles désignées par 146,147 et 148 montrent comment les baguettes de mailles des mailles formées par les aiguilles additionnelles s'inercalent dans le tricot des 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 aiguilles de cylindre. 



   Cette représentation des mailles correspond au tricotage du schéma de bas d'après la fig. 1. 



   La distance mutuelle des divers points d'aug- mentation 143, 144 et 145 peut être quelconque et peut être choisie suivant la forme désirée de l'article à tri- coter.   



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Knitted or woven article in circular form, without sewing
The present invention relates to articles including knitted and woven stockings in a circular shape, without seam. Those articles which are made on circular knitting or weaving looms have heretofore not been able to be enlarged with a uniform texture and mesh length. An increase in the tube formed by the article has heretofore only been possible by enlarging the meshes.



   The present invention relates to a knitted or woven article, without sewing, on a circular loom, which is increased or widened by degrees and this due to the fact that between two or more mesh rods of any shape, passing from end to end, we add new-. the same type of mesh sticks, avoiding a widening

 <Desc / Clms Page number 2>

 Sliding in the shape of a hole at the point of increase, in order to widen the article, while in the stockings the heel and toe are added maintaining the exact stitch pitch.



   The widening of the article is effected, for example, in a circular knitting machine by means of a device such as cylinder or large needle beds, which correspond to the number of stitches of the narrowest part of the needle. the article, additional needles or mechanical needle beds are gradually added so that at least one cylinder needle is between two additional added needles. The additional needles are set in relation to the cylinder needles in such a way that the stitches of the whole knitting have the same appearance and the same position.



   The device provided for the manufacture of the article, established in accordance with the present invention, has a shape such that between the vertical cylinder needles there are needles to be inserted as required, so that between two cylinder needles are located. each time there is a felling plate and above each felling plate an additional needle, the arrangement being such that when the cylinder needle is, by its upper head forming the mesh, at the same height that the edge of the threshing plate (comb), the distance between the cylinder needle and the neighboring additional needle is as great as the distance between the cylinder needles.



   The arrangement according to the invention of slaughter plates in the cylinder needles allows the automatic production of stockings with heel and toe, in a single working phase. As in forming the heel and toe, half of the row of stitches remains

 <Desc / Clms Page number 3>

 as we know at rest, we can no longer use a device for pulling the articles, which moreover has the disadvantage that with a pitch or a fine division, it only causes very defective slaughter. .



   The additional needle meshes which, as a result of the non-simultaneous formation with respect to the cylinder needle meshes, are drawn lengthwise, according to the invention, receive a regular shape by retraction of the plates d. simultaneous slaughter and advancement of additional needles, and subsequent picking of cylinder needles together with the tray needles, using a second pair of picking eccentrics. This second pair of collecting eccentrics is mounted each time in the upper or lower lock so that the needles are raised together.



   In order to obtain a perfect start of the stitch stick being added by the addition of an additional needle, a stitch opener punch has been provided which is guided behind the cylinder needles and which loosens the stitches from the needles. cylinder needle so that the newly added chainring needle can receive its first thread from the newly discarded cylinder needle mesh.



   The accompanying drawings show, by way of example, the object of the present invention.



   Fig. 1 is a schematic view of the cylinder needles arranged side by side with the additional needles interposed between them.



   Fig. 2 is a perspective view of three neighboring cylinder needles, and shows the plates between these needles, and above the plates the additional added needles.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   Fig. 3 shows, on a larger scale than in FIGS. 1 and 2, the opener punch which is used when the stitch hangs from the cylinder needle on the additional needle, this punch being shown in cooperation with the additional needle.



   Fig. 4 is, on a smaller scale, a partial view in vertical section of the upper part of a knitting machine with a twist lock.



   Fig. 5 shows the latching mechanism for controlling the toothed circulars which bring the additional needles into the working position via auxiliary plates, in the direction of arrow C in FIG. 4.



   Fig. 6 is a view from below, on a smaller scale, of the upper lock.



   Fig. 7 is a perspective view, on a larger scale, of an additional needle with closed hook, just before opening in combination with the eccentric performing the opening movement.



   Fig. 8 is a perspective view of two cylinder needles with part of the lock shell and an additional needle in the arrangement according to FIG. 2, in combination with the bypass plate located between the cylinder needles, this figure being an interior view.



   Fig 9 is a similar view of two cylinder needles, as well as a felling plate and an additional needle, this figure also showing the thread.



   Fig. 10 corresponds to FIG. 9 and shows the thread progress when the additional needle is attached and before picking.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Fig. 11 shows, the plate being omitted, two cylinder needles and an additional needle in the stitch formation. The view corresponds to fig.



   2, but shows the cylinder needles and tray needles in the pluck position.



   Fig, 12 shows the finished article, namely a seamless circular knitted stocking, in which the increase in additional needles starts above the top of the heel, on the rear part of the bottom, to the left and to the right. from the middle back of the bottom and ends between the initial stitches of the upper foot.



   Fig. 13 is a single view of a stocking in which the insertion of additional needles begins between the initial stitches of the upper foot and ends at the rear part of the stocking.



   Fig. 14 shows a stitch pattern in which needles are added at three points.



   In the description of the invention, reference will firstly be made to FIG. 4.



   This figure shows a partial view of a machine which can be used in the manufacture of articles according to the invention, that is to say for the use of the device according to the invention.



   The upper part of a tracing machine has been shown. The fixed head plate of the knitter on and in which are mounted all the parts of the motor mechanism of the knitting machine and also the cylinder carrying the additional horizontal needles, is designated by 100. The needle cylinder fixed 101 is connected to this head plate. This cylinder has vertical needle slots 1011 in which the cylinder needles a ,, are guided.

 <Desc / Clms Page number 6>

 
These needles a are held in their middle part by two springs 102, which are located in a corresponding recess 1012 of the needle cylinder.
101.



   These springs prevent the cylinder needles from falling a.



   The movement of these cylinder needles is effected by means of the lock passage 103 which is formed between the two eccentrics 61 and 62. These two eccentrics are fixedly mounted on the cylinder 6 with which they are actuated and with which they constitute the cylinder lock.



   In the cylinder 101 is mounted an annular comb 4 which serves as guides for the felling plates 21, and the plate is guided laterally in the upper part of the ring 4 in radial slots as well as upwards. and the bottom by a projection 211, provided between the end surface of the cylinder 101 and the shoulder surface directed downwards and belonging to a collar 41 of the annular comb 4.



   However, according to the present invention, the plate has a shape such that the felling groove 212 is lower than the picking edge 213. This shape of the plate ensures the uniformity of the added stitches. This arrangement will be more explicitly described with reference to the operation of the machine.



   63 denotes the ring of plates which is connected to the cylinder 101 by radial set screws, that is to say which is secured against rotation and displacement, and the plates 21 move in radial grooves 631 of this ring. The radial movement of the plate 21 is generated by the corresponding shape of.

 <Desc / Clms Page number 7>

 the eccentric ring 22 of the plates (plate lock) which is guided on the plate ring 63.



   This lock of plates 22 is actuated by the cylindrical lock 6, 61, '62, by means of drive members. The cylindrical lock 6 has at its lower end a toothing 7 by which it is actuated by means of a toothed wheel (angle wheel), not shown, and a corresponding motor mechanism.



   The angle toothing 7 extends upwards into a straight toothing 67, which actuates by means of a spur gear 11 and a transmission wheel 10 as well as the vertical shaft 8, the toothed wheel 14 which is meshed with a corresponding toothing 51 of the lock, of additional or higher needles 5, so that the lock for the additional needles is actuated by the toothing 7, 67.



   An annular plate 12 has also been provided which, supported by a few uprights 12, 1 (four for example), together with an arm 122, forms a bearing 123 for the control shaft 8, which actuates the lock for additional needles. 5. The uprights 121 are screwed with the head plate 100 by tabs. The annular plate 12 serves as a tray support, i.e. its upper face and its adjacent side face serve as a support and guide for the lock plate and the lock 3 is screwed to the plate support (annular plate 12 ).



   On the uprights 121 there are three other short arms 124 which carry the annular key 13 forming a guide and support. Two circular toothed concentric 16 and 17 teeth directed downward 161 and 171 (fig. 5) are guided on this ring 13. These circulars 16 and 17 have on their internal face projections 162 and 172. which s 'support by their surfaces

 <Desc / Clms Page number 8>

 shoulders facing upwards, on the screw heads
18. The crowns 16 and 17 bear on their upper face cams 26 and 27. These cams serve to lift the short horizontal branch 191 of the auxiliary plate 19, that is to say to actuate it towards up, so that the other branch 192 comes within range of the eccentric
46, and, being advanced by this eccentric, can act on the end of needle body b.



   The various auxiliary plates 19 are arranged on a steel wire 71, which is carried by a ring
20, and this ring has for the auxiliary boards
19 of the corresponding notches 201. The ring 20 is connected by screws to the additional needle plate 3.



   The needle plate 3, on the lower face of which the auxiliary plates 19 are mounted, carries needle slots 3 on its upper face, for the various additional needles b. The pitch or division of these needle slots is the same as that of cylinder 101.



   In addition, the plate 3 has on its upper face a turned groove 32, in which the upper lock 5 is mounted by a projection 23. This arrangement at the same time ensures the position of the additional needles b upwards.



   The corridor for additional needles is designated by 39 (see fig. 6). It is formed by the 'two eccentric rings 64 and 65. This corridor is the working corridor of the needle; a second passage for the rest position of the needle is provided on the outer surface 651 of the eccentric 65.



   It is therefore a circular knitting machine in which, unlike usual machines,

 <Desc / Clms Page number 9>

 Additional horizontal needles, which can be placed in the working and resting position, are provided in addition to the vertical cylinder needles.



   The other inventive arrangement of the machine, i.e. the article made according to the invention will be described with reference to the operation of the new arrangement.



   As shown in Figs. 1 and 2, there is always between the vertical needles a1, a2, a3, a4, an additional needles b1, b2, b3, In addition, between two deflection needles is arranged a threshing plate 21 of particular shape ( fig. 4). The additional needles are arranged relative to the cylinder needles in the manner shown in particular in FIGS. 8,9, 10 and 11, and are in a triangular arrangement. The characteristic of this triangular arrangement or triangular division is that the lines of junction of the hooks of the three needles form a triangle, that is to say that the contour lines which connect the hooks of two needles of cylinder and an additional needle form an equilateral triangle.



   The front 110 (fig. 8) of the plate 21 gives a determined height and it is always at this height that the last stitch of the knitting will be found, whether this stitch is formed by a cylinder needle or by an additional needle. As with each picking, the new stitch is pulled through the last (previous) stitch and is then tied by it, it is necessary that at the point where the crown of the stitches which has just been formed is located, the division or the pitch needles is equal. This is the case for cylinder needles a1 a2. when they work alone.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   If another cylinder needle were fitted, the pitch would become uneven at this point, which would be clearly recognized on the article by the narrowing or widening of the platinum stitch rods, and a unsightly looking item.



   Now, according to the present invention, an absolutely uniform article must be obtained, owing to the fact that the arrangement of the needles is made in such a way that an additional needle can be added or removed without difficulty, and without the pitch or the division of the article, or the width of the stitch turns are changed.



   As already mentioned, the distance from the needle a1 to the needle b1 is according to the present invention equal to the distance from the needle b1 to a2 and from a1 to a2. As a result, the following stitch is as far away from needle a2, whether it is formed by needle a1 or needle b1, or in other words: for the mutual distance of the stitch turns it is immaterial whether needle bl cooperates or not. But when the needle b1 cooperates, a rod of stitches of the same width is added and the article is thus enlarged. As a result, a needle arrangement has been established which permits the addition or removal of additional needles without adversely affecting the uniformity of the article.



   An exemplary embodiment of this arrangement is shown in FIGS. 9, 10 and 11 and these figures show how one obtains with the step or triangular division, an equal mesh length.



   Figs. 9 and 10 show the new thread and this in the position in which it is placed on the front 110 of the plate 21 and is thus drawn from the needle a1 to the needle a2, L denotes the length of thread between the hooks.

 <Desc / Clms Page number 11>

 heads of two needles L is the distance from the eyelets @ of the needles a1, a2 to the front of the plate or from this chest to the needle a2; twice L = L.



   2
In fig. 9 the additional needle has not yet cooperated, and therefore only the platinum front is decisive in determining the length of the thread, while in fig. 10 shows the position in which the additional needle b1 cooperates. As shown in this figure ', the wire does not come into direct contact with the front 110 of the plate 21.



   However, fig.11 shows that the length of thread = L of the needle a1. needle a2 exists, as well as needle b1 to needle a2. The front 110 of the plate 21 is not taken into account as a pick-up surface as long as the additional needle b1 cooperates. But it indirectly determines the length of the stitches of the cylinder needles and of the additional needles, as emerges from this figure 11. In this case, the article does not apply to the front of the plate, (no shown for clarity of the drawing) and the mesh crown which was formed with the thread is also located at the level of the platinum front. As shown in fig.

   It is sewn in such a way that the loops of thread (mats) 111, 112, 113 of the row of stitches being formed c1 are of the same length, whether they are closed with a cylinder needle or with an additional needle. , as is the case for loop 112.



   This ensures a perfectly uniform stitch formation even in the additional needle stitches and therefore an overall uniform article.



   The operation of the machine on augmentation is as follows:

 <Desc / Clms Page number 12>

 
We start with the narrowest part of the article for example in the manufacture of a stocking, at the point, that is to say that on any machine allowing the automatic production of the stocking, we form with the needles cylinder in known manner first the toe, then the front of the foot and then the heel and the top of the heel. The toe, sole and top of the heel can also be reinforced using the augmentation device of the present invention. However, above the top of the heel, the tube formed by the article must be progressively widened in accordance with the shape of the leg.

   This widening takes place according to the present invention by the insertion of additional needles and the first added stitches are preferably arranged about 3 to 6 needles to the left and to the right of the rear center line of the bottom. the addition of additional needles is effected by means of the auxiliary plates 19 already mentioned by means of a control device which is shown in particular in FIG.



  5. This control device makes it possible to add symmetrically to the rear middle of the bottom, each time after one or more complete turns of the cylinder lock on the two sides of the middle of the bottom, an additional needle: The; because each time a pair of auxiliary plates is moved to its actual position and thus brings an additional pair of needles into the corridor of the upper lock. This is produced as shown in fig. 5, by means of a chain wheel 28, the chain 29 of which is provided with small blocks 30, which are distributed as required over the length of the chain.

   Each block 30 adds a pair of additional needles and the distance between the various blocks 30

 <Desc / Clms Page number 13>

 only one of which is shown in FIG. 5, determined with 'the order of succession in time, the more or less rapid increase of the article, that is to say the shape of the bottom. Each block 30 begins, in the position shown in FIG. 5 by acting on the projection 31, directed downwards, of an oscillating lever 31 mounted on an axis 312 and causing it to oscillate upwards.

   The lever 31 is hollowed out on its upper face and transmits, by a spring 115, its oscillating movement to a second oscillating lever 32 at a branch, which is mounted on the same axis 312. to cancel or compensate for any differences in the height of the various blocks. The lever 32 carries at its free end a pin 116 which is surrounded by two branches 331, and 341 suitably hollowed out by two angled levers 33 and 34.

   These two levers 33 and 34 are mounted and rotate on pins 332 and 342, and act by their other branch on latching levers 36, 37. The angled levers 33 and 34 bear on their branches directed upwards. pawls which are mounted and rotate on pins 119 and 120. The ratchet levers are connected to pins 117 and 118 by a spring 121 and act by their ratchet teeth 361 and 371 on the teeth 161 and 171, both toothed rings 16 and 17, which carry the cams already mentioned. The spring 121 is a tension spring the purpose of which is to keep the ratchet teeth engaged in the toothing and to pull the two levers 33 and 34 towards each other.

   Two further ratchet levers 35 and 38 are provided which are subjected to the action of springs 122 and 123 and which hold the toothed rings 16 and 17 in their momentary position. The movement of the control chain 29 assu-,

 <Desc / Clms Page number 14>

 re accordingly each time a jerky separation of the two control cams 26 and 27, in accordance with the order of succession of the various blocks.



   These cams 26 and 27 act on the auxiliary plates 19 because they lift the branch 191.



   The other branch 192 of the auxiliary plate 19 is thus brought within reach of the eccentric 46 (FIG. 6) which, during the movement of the upper lock, presses the branch 192 towards the middle and thus guides the needle b through it. 'notch 47 of eccentric row 65 and brings the foot of needle b into the corridor of the upper lock 5. The movement of needle b is in the direction of arrow 391. In this corridor of needles the first advancement 51-serves the entry of the increase needle in the stitch opener punch 1 shown in FIG. 3.

   This punch, which is shown in FIG. 3, together with a needle of cylinder a and an additional needle b, is guided in the needle cylinder in special needle slots, more deeply milled, and this each time behind a cylinder needle which has on the right or on the left an additional needle.



   The stitch opener is actuated by a passage located under the cylinder needle lock and not shown, and an arrangement has been provided whereby only the stitch opener punch added to the needle - the new added one passes. to its working position.



   As shown in FIG. 3, this punch consists of a body 11, which carries a head at the top, the cross section of which is roughly U-shaped. the two branches of this U-shaped profile are designated by 12 and 13. The branch 7.2 comprises a united front wall and por-

 <Desc / Clms Page number 15>

 you only at the bottom a support 14 for the wire, while the branch 13 has a spout 15 which guides the wire downward during the descent of the punch.

   The operation is as follows:
When an additional needle is inserted, that is to say that a new row of stitches has to be inserted, the stitch opener punch is raised to the position of fig. 3 by a particular lock part, located on the cylindrical lock, a part which only enters its effective position when the additional needle in question is inserted, As shown in fig 3, the stitch resting so far only on the cylinder needle thus passes between the support 14 and the spout 15. The upper lock then actuates the additional needle and makes it advance, and this needle enters through its hook. between the two branches 12 and 13 of the head of the stitch opener punch.

   This punch is now lowered to the point that from the nose 15 the thread is laid on the additional needle b. Slope 52 (Fig. 6) now withdraws the cylinder needle somewhat and this needle punches the stitch under the nose 15, so that the punch can return to its rest position.



   Now, the needle has now taken the stitch with which it is to work and can then cooperate in the knitting because it thus forms a new chain of stitches. All the following needles are thus brought successively into the corridor. The rest of the needle's march in the corridor is as follows:
In the mobile part 40 of the corridor, the additional needle, is actuated inwardly to the point that the stitch received precisely by this needle and again?

 <Desc / Clms Page number 16>

 suspended, passes behind the pallet. To this point is also fed the thread which is laid by the cylinder needles at 48 and 49 on the front of the needle plate.



   In 50, the actual picking takes place and the slaughter of the stitches previously received on the needle hook closed by the pallet and on the new loop. This pair of needles and all the needles of the plate then brought in the same way which has just been described, move in the lock passage 39 shown in solid lines and cooperate with the cylinder needles until the bottom is finished. The turntable needles must now be removed together from the lock channel. For this it is necessary to empty the stitches on the needles. This is done by the movable part 42 when it is brought to the position shown in dotted lines, in which it advances the needles to the point that the stitches are placed behind the paddles. At this point no new thread is brought.

   The eccentric 43 which follows and which is also brought to the position shown in dotted lines and which empties the plate needles at this point, then brings all of them back. needles behind the eccentric of the lock passage 39.



   The eccentric 44 which can be lowered once again advances the needles a little, for, as shown on a larger scale in FIG. 7, reopen the pallets which were closed by emptying. To do this, the spring-loaded pallet opener 45 must be lowered to the working position. After one revolution of the machine, it goes up immediately.

   The needles now remain in their posi- tion outside lane 39 until the link)

 <Desc / Clms Page number 17>

 either worked in the next stocking and that the length should gradually increase, that is to say that a needle is added, as previously described, each time on both sides of the middle of the calf, which can be 'obtained at will by the corresponding composition of the chain, as described.



   Figs. 12 and 13 schematically represent the finished article, in this case stockings.



   Fig. 12 shows a seamless stocking knitted in a circular shape, in which the increase in additional needles begins above the top of the ta-on to the right and left of the back middle of the bottom, and the chopsticks are successively added. stitches designated 124 to 130, so that the finished bottom tube receives the shape corresponding to the shape of the leg.



   Two more rounds of stitches 132 and 133 are added above the calf.



   In the article shown in FIG. 13 Adding new rounds of stitch begins between the initial stitches on the upper foot. Stitch sticks 134 to 14 have been added in this example. The interlocking of new stitch sticks ends near the back center of the bottom.



   We have inserted another 142 mesh rod above on the middle back of the bottom.



   Fig. 14 shows, on a larger scale than that of FIGS. 12 and 13, the diagram of the stitches at the increase points and new mallets of mail, that is to say additional needles, are inserted at the points designated by 143,144 and 145. The loops designated by 146,147 and 148 show how the stitches of the stitches formed by the additional needles are inserted in the knitting of the

 <Desc / Clms Page number 18>

 cylinder needles.



   This representation of the stitches corresponds to the knitting of the bottom diagram according to fig. 1.



   The mutual distance of the various points of increase 143, 144 and 145 can be any and can be chosen according to the desired shape of the article to be knit.


    

Claims (1)

RESUME La présente invention concerne un article tri- coté ou tissé sous forme circulaire sans couture et une disposition applicable aux tricoteuses circulaires pour la fabrication de cet article, et l'invention com- prend les caractéristiques ci-après : 1 ) on ajoute à l'article, entre deux ou plu- sieurs baguettes de mailles s'étendant de bout en bout, sous une forme quelconque, de nouvelles baguettes de mailles en évitant un élargissement dans le genre d'un trou au point d'augmentation, dans le but d'élargir le diamètre de l'article, et le talon et la pointe sont ajoutés en conservant le pas ou la division exacte de mailles; ABSTRACT The present invention relates to a knitted or woven article in seamless circular form and an arrangement applicable to circular knitters for the manufacture of this article, and the invention comprises the following features: 1) Add to the article, between two or more end-to-end mesh rods, in any form, new mesh rods, avoiding a widening in the kind of a hole at point d 'increase, in order to widen the diameter of the article, and the heel and toe are added keeping the exact pitch or division of stitches; 2 ) des aiguilles additionnelles, adjointes suivant besoin, sont intercalées entre les aiguilles de cylindre verticales, de manière qu'entre chaque groupe de deux aiguilles de cylindre, une platine d'abattage et au-dessus de cette platine, une aiguille additionnelle soient disposées de telle sorte que lorsque les aiguil- les de cylindre se trouvent par leur tête supérieure servant à former la maille à la même hauteur que l'arête de cueillage de la platine d'abattage (peigne), la distan-/ <Desc/Clms Page number 19> ce entre l'aiguille de cylindre et l'aiguille de plateau voisine soit égale à la distance entre aiguilles de cy- lindres ; 2) additional needles, added as needed, are interposed between the vertical cylinder needles, so that between each group of two cylinder needles, a felling plate and above this plate, an additional needle are arranged so that when the cylinder needles are located by their upper head serving to form the stitch at the same height as the picking edge of the felling plate (comb), the distance <Desc / Clms Page number 19> that between the cylinder needle and the neighboring plate needle is equal to the distance between cylinder needles; 3 ) on se sert d'une platine d'abattage dans laquelle la gorge d'abattage est plus basse que l'arête de cueillage, 4 ) la commande des aiguilles de cylindre et des aiguille's additionnelles se fait de manière que les mailles d'aiguilles additionnelles, qui par suite de la formation non simultanée sont tirées en longueur par rap- port aux mailles d'aiguilles de cylindre, reçoivent une forme régulière par retrait de la platine d'abatta ge et par avancement simultané des aiguilles additionnelles et relevage subséquent des aiguilles de cylindre, à l'aide d'un deuxième excentrique d'abattage disposé dans la ser- rure cylindrique; 3) a felling plate is used in which the felling groove is lower than the picking edge, 4) The control of the cylinder needles and the additional needles is made in such a way that the additional needle stitches, which as a result of the non-simultaneous formation are drawn lengthwise in relation to the cylinder needle stitches, receive a regular shape by withdrawal of the felling plate and by simultaneous advancement of the additional needles and subsequent raising of the cylinder needles, using a second felling eccentric placed in the cylindrical lock; 5 ) on a prévu des platines auxiliaires qui, influencées par un dispositif de commande, amènent dans la portée du couloir de la serrure d'aiguilles addition- nelles, les aiguilles additionnelles à intercaler ; 6 ) les platines auxiliaires sont en forme de leviers coudés à branches inégales établis et oscillant sur le plateau d'aiguilles additionnelles, leviers dont les branches dirigées vers le haut peuvent agir sur l'ex- trémité libre du corps des aiguilles additionnelles tandis que leurs autres branches courbes sont soumises à l'ac- tion d'un dispositif d'intercalation qui se compose de' deux couronnes d'embrayage qui peuvent tourner l'une par rapport à l'autre, qui comportent chacune une came agis- sant sur les platines d'abattage et qui sont écartées l'une de l'autre au moyen d'un mécanisme d'encliquetage, de manière que, 5) auxiliary plates are provided which, influenced by a control device, bring the additional needles to be inserted within the range of the corridor of the lock of additional needles; 6) the auxiliary plates are in the form of angled levers with unequal branches established and oscillating on the plate of additional needles, levers whose branches directed upwards can act on the free end of the body of the additional needles while their other curved branches are subjected to the action of an intercalation device which consists of two clutch rings which can rotate with respect to each other, each comprising a cam acting on felling decks and which are separated from each other by means of a latching mechanism, so that, à intervalles de temps choisis suivant <Desc/Clms Page number 20> besoin, des aiguilles additionnelles soient intercalées symétriquement au milieu arrière du bas sur les deux côtés. at selected time intervals next <Desc / Clms Page number 20> need, additional needles are symmetrically interposed at the back center of the bottom on both sides.
BE345975D BE345975A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE345975A true BE345975A (en)

Family

ID=21913

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE345975D BE345975A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE345975A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2415158A1 (en) * 1978-01-24 1979-08-17 Matec Spa Knitted tights made on machine with oscillated cylinder - using auxiliary jacks moved by switchable cams into idling track

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2415158A1 (en) * 1978-01-24 1979-08-17 Matec Spa Knitted tights made on machine with oscillated cylinder - using auxiliary jacks moved by switchable cams into idling track

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0635593B1 (en) Method and device for connecting the two edges of a tubular knitted product during its manufacture
BE345975A (en)
EP0924326B1 (en) Method and device for making tubular articles
FR2465813A3 (en) JERSEY SOCKET ADJUSTED BY DOT TRANSFER, WITH COLOR DRAWING EFFECT ON A PART OF THE LEG, AND MANUFACTURING DEVICE FOR EQUIPPING A SINGLE CHAIN SOCKS FOR SOCKS
EP0468892A1 (en) Thread cutting device for multi-needle sewing machine
CH89538A (en) Machine for knitting articles with double or turned up edges.
CH195300A (en) Process for the manufacture of a knitted article, a knitting machine for the implementation of this process and knitted article obtained by means of this process.
FR2512850A1 (en) CIRCULAR KNITTING PROCESS AND MATERIAL FOR MAKING MESH FABRICS CONTAINING INSERTED FUR YARNS
CH147407A (en) Circular knitting machine.
CH153455A (en) Circular knitting machine.
CH103635A (en) Knitting process, machine for carrying out this process and resulting hosiery article.
CH96314A (en) Darning or mending machine for socks, stockings or the like.
BE340251A (en)
CH162714A (en) Knitted weft article and method of making it.
CH145684A (en) Knitting loom.
BE355382A (en)
CH108057A (en) Knitting machine.
CH99254A (en) Knitting loom.
BE394230A (en)
CH268821A (en) Straight loom for knitting stockings.
BE632087A (en)
BE521153A (en)
BE461904A (en)
CH214146A (en) A method of manufacturing a reinforced fleece, a device for carrying out this method and a fleece obtained by means of said method.
CH206159A (en) Mechanism for strengthening and loosening stitches, applicable to circular knitting machines.