BE363705A - - Google Patents

Info

Publication number
BE363705A
BE363705A BE363705DA BE363705A BE 363705 A BE363705 A BE 363705A BE 363705D A BE363705D A BE 363705DA BE 363705 A BE363705 A BE 363705A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
edges
bag
folded
tube
sides
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE363705A publication Critical patent/BE363705A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D31/00Bags or like containers made of paper and having structural provision for thickness of contents
    • B65D31/14Valve bags, i.e. with valves for filling
    • B65D31/145Valve bags, i.e. with valves for filling the filling port being provided in a flat upper sealing-edge

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Making Paper Articles (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "SACS EN PARIER' plusieurs épaisseurs dont le corps est fermé à une ou aux deux extrémités par collage, et qui est pourvu, dans ce. dernier cas, à l'un de ses coins d'une valve de remplissage.. 



   Les sacs collés ont été fabriqués jusque présent en fabriquant un tube de sac à une ou plusieurs épaisseurs à. par- tir de feuilles de papier au moyen de pliage et de   jointures.   longitudinales collées; il était ensuite tronçonné, en des. longueurs correspondant à un sao, un fond transversal étant replié sur ce dernier et fermé par collage et, d'habitude, par une feuille de recouvrement collée, 
Pour la formation du   fond:,   transversal, le papier eat replié des deux côtés, vers le haut jusqu'au centre-,   de.   sorte 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 qu'une quantité considérable de papier était nécessaire à la formation du fond, transversal. 



   Conformément à l'invention,le papier du sac est replié vers l'intérieur des deux cotés seulement sur une faible distance,   c'est-à-dire   que tout le papier de devant et de derrière est replié l'un sur l'autre de telle manière que les bords se recouvrent d'une distance juste suffisante pour qu'ils forment entre eux un joint collé. Les parties fermées de cette manière peuvent être aussi collées aux deux parties pliées latéralement. 



     En   particulier, la longueur des parties du papier repliées vers l'intérieur des deux côtés sera égale à la longueur des parties du papier repliées l'une sur l'autre. de l'avant et de l'arrière, de manière à ce que le fond collé aoit obtenu finalement avec le poids le plus faible possible. 



   Pour replier vers l'intérieur les parties, des deux cotés, on peut employer un dispositif connu en soi, employé pour la fabrication de ce qu'on appelle des valves de remplis- sage ( ouvertures de remplissage disposées au moins en un coin du sac et se refermant automatiquement). Une telle valve sera repliée dans ce but vers l'intérieur aux deux coins du sac, dans le cas d'un sac ouvert et aux quatre coins dans un sac fermé. Cependant, dans les coins d'un sac où il ne doit y avoir d'ouverture de remplissage, les bords de la valve re- pliés vers l'intérieur sont collés aux extrémités avant et arrière du corps du sac replié sur cette valve, ces dernières étant collées l'une sur l'autre. 



   L'invention sera décrite par rapport à une forme de réalisation représentée dans les dessins annexés, dans les- quels : 
La figure 1 est une vue en plan d'un tube de sac avant le tronçonnage. 



   La figure 2 est une vue en plan d'un tube de sac décou-      pe. 



   La figure 3 est une vue en bout de la figure 2. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



     @   La figure 4 est une vue en bout d'un sac représentant ses extrémités modifiées. 



   La figure 4a est une vue en bout de l'extrémité   re-   présentée sur la figure 4. 



   Les figures 5, 6, 7, 8 et 9, sont des vues en perspec- tive de différents stades du pliage de   la.   fermeture de l'ex- trémité du sac. 



   La figure 10 est une variante du premier stade. 



   La figure 11 est une coupe suivant la ligrie 1-1 de la figure 10 mais après que le fond, * été fermé. 



   La figure 11a est une coupe suivant les lignes   11-11   de la figure 9. 



   La figure 12 est une coupe suivant la ligne.   111-111   de la figure 9. 



   Les figures 13, 13a, 14 sont des coupes à travers l'arête inférieure du sao. 



   Les figures 15 à 19c représentent une variante du sac représenté sur les figures 1 à 14. 



   La figure 15 est une vue en perspective du sac en pa- pier à parois trip les, le fond étant prêt à être ferme. 



   La figure 16 est une vue du fond   déplié.   



   La figure 17 est un schéma de la préparation des- couches de papier dont le sac est formé par pliage. 



   La figure 18 est un schéma représentant une forme préparatoire dea couches de papier. 



   La figure 19 (a.b.o) est un schéma représentant lea lignes de perforation et de découpage dans le traitement préparatoire des couches de papier. 



   Les figures 5 à 12 se rapportentà des sacs en papier à triple épaisseur, sans limiter l'invention au nombre de feuilles employées. 



   Un tube de aac 1 (figure 1) est formé par pliage de feuilles de papier et par fermeture, au moyen de jointures. longitudinales collées 2. 



   On suppose que, à la manière habituelle, les plia 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 latéraux 3   et 4   sont aussi repliés vers l'intérieur sur les   cotés   transversaux du tube durant la confection de celui-ci. 



     La   tube est tronçonné en de simples longueurs de sacs suivant des lignes de coupures transversales 5,6 et 7, et suivant des lignes de coupures longitudinales 8 et 9, d'une manière- connue en soit les dites longueurs de sac comportant   un;   prolongement 10 à l'un de leurs coins. 



     On   suppose donc que le sac, fermé à ses deux extrémi- tés et pourvu d'une ouverture de remplissage dans le coin où est ménagé le prolongement 10, doit être fini. Dans le cas d'un sac ouvert à une seule épaisseur, le prolongement 
1 ne sera pas prévu et l'extrémitécorrespondante restera ouverte.. 



   Une sorte de valve est alors repliéeà l'intérieur aux quatre coins du tube simple. Les coins sont de la sorte retournés vers l'intérieur suivant les traits interrompus 
11, 12, 14 et 15 de manière à ce que les bordures 16, 17 ou 
18, 19 ou 20,   Il¯   ou 22, 23 des pattes repliées vers l'inté- rieur soient dépliées à chaque coin, La vue en bout de la 'figure 3 représente la forme des extrémités d'un sac ainsi dépliées après que les coins ont été repliés vers l'intérieur. 



   Les extrémités sont pliées alors suivant la forme re- présentée sur les figures 4 et   4a,   De plus, les extrémités sont convenablement pliées vers l'intérieur suivant les li- gnes transversales 26. 27 représentées en pointillé sur la figure 4. lignes qui, afin de faciliter la lecture, ne sont cependant indiquées que pour le cote gauche. 



   Dès que ces plis ont été formés,les extrémités du tube du sac sont remises à plat et amenées dans la position indiquée sur la figure 4, et on découpe des parties 28, 29, 
30, 31, 32,33 (figure   4) .    Ainsi   que cela est représenté sur la vue en plan de la figure   2,   la partie 28 est disposée des deux cotés au dessus de la partie 29. Les parties 30, 31. 



     32. 33,sont   disposées   l'une   au dessus de l'autre, tandis que les. parties .découpées 28, 29 sont faites du côté opposé. Les 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 lignes de découpage sont mises en évidence sur les. figures 2 et 4 par des lignes très fortes. 



   On obtient ainsi une extrémité de sac représentée plus clairement sur la vue en perspective de la figure 5, ' 
 EMI5.1 
 sur laquelle on peut voir les lignes de pliage 5. gj, â4t 35, 12 et t 11, En supposant un sac en papier à triPerpaisseur, on va décrire à présent, le pliage de la feuille intérieure. 



   La feuille intérieure n'est découpée nulle part. La patte 10 est repliée vers l'intérieur entre lea lignes de pliage 12. Les pattes correspondantes des deux   feuilles   extérieures sont cependant séparées par les parties décou- 
 EMI5.2 
 pées , 31, Ai et 33 (elles sont représentera, pour plus de clarté retournées vers l'extérieur). De lalne*ma manière sur le côté opposé, où aucune   valve   ne dait être. formée, les deux feuilles extérieures sotn fendues, par les. 
 EMI5.3 
 incisions 28, gl (voir aussi figures 2, 4 et 4<t)* Les pattes 10 qui, pour les deux feuilles, extérieures sont formées ainsi sur les côtés transveraaux, sont repôré4a, afin de mieux les distinguer, par lea Nos .S&, et àUt cellea du côté opposé par 38 et 39. 



   On procède alors de façon que lea pattes. 36 et 37 
 EMI5.4 
 tournées vers l'intérieur soient dispos,é,es: une. aur 1*autre ainsi que cela est représenté sur   la   figure 6'. 



   Ensuite lea borda 40, 41 des cotés plats opposés du 
 EMI5.5 
 corps du sac sont repliés, conformément va la figure 7y sui- vant la ligne de pliage 26 et l'un au-dessus de l'autre, de sorte que la partie latérale vient à l'ittérieur! les: partiea 4(De 41 se trouvant ainsi également disposées au-des- sus de cette dernière. Les lignes de pliage 1!. e,t lla.. suri- vant lesquelles la partie Il est tournée dtabord vers I*in- térieur et ensuite, ensemble avec les partiea J2. et 41, dis- poaée l'une sur l'autre, sont également indiquées sur la. figure 5. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



     On. peut   dire que les coins se trouvant entre les li- gnes de pliage   11 et   les incisions 28 et 29 (voir par exemple figure 4a), sont pressés d'une manière lisse sur le coté extérieur au cours de la transformation donnant la forme représentée à la figure 5. Un joint collé est prévu entre les bords des parties 40 et   41,   Les goussets, repliés dans l'intérieur et formés entre les parties 40. et 41 et la partie 42, sont également fermés convenablement par une bande collée. 



   La partie 43 de la feuille centrale est alors repliée vers l'intérieur, et les parties découpées   44-45   de cette feuille sont repliées l'une sur l'autre au dessus de ladite partie 43. Les bords des parties 44-45 sont collés ensemble au moyen d'une bande collante, de la même manière que lea parties 44-43 sont collées au sommet de la partie 43. 



   La patte 46 de la feuille extérieure est pliée alors de maniera à prendre la position représentée sur la figure 8, et les extrémités 47-48 de la feuille extérieure sont repliées l'une sur l'autre au-dessus de cette patte 46 et sont collées ensemble à leurs borda, et aussi sur la patte 46 repliés vers l'intérieur. Le fond du sac est ainsi terminé, il est complètement fermé à un coin (figure 9) et a une valve de remplissage 49 à l'autre coin. 



   'Une coupe faite suivant la ligne 11-11 de la figure 9 représente distinctement à une échelle agrandie et légère- ment déformée pour mieux faire voir les extrémités 47 et 48 de la feuille extérieure qui sont couchées l'une sur l'au- tre, lesquelles extrémités sont collées ensemble au moyen d'une bande collée 50 et sont collées en 51 à la partie 46 repliée vers l'intérieur; les extrémités 44-45 de la feuille centrale sont collées ensemble de la même manière au moyen d'une bande collée 52 et sont collées à la patte 43 en 53. 



  Les extrémités 41-40 de la feuille intérieure sont repliées avec la. partie 42 et sont collées en 54 à la patte 43 placée sur elles. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



     La.   figure 12 représente une coupe par le centre, fai- te de la même manière que sur la figure 11a et ne demande pas d'autres explications.; 55 y désigne la bande collante disposée entre les borda superposés   40-41 de   la feuille intérieure. 



   Il apparaît déjà de l'examen de cette forme de réali- sation de. l'invention que sur les cotés du sac où il n'a pas de valve seules les parties 42, 39 et 38 sont repliées vers l'intérieur, et que   celles-ci   n'atteignent en aucune façon le centre du sac ni ne s'en approchent. La sac est fermé presque sur toute sa .largeur par les extrémités au- perposées   40-41   ou 44-45 ou 47-48 respectivement, qui sont collées elles-mêmes aux parties repliées vers l'intérieur 42-39-38. Les extrémités 40-41 etc.ne se recouvrent l'une l'autre que de la même largeur que les: borda de feuilles de papier pendant la formation du joint collé 2.

   En   consé-     quence,   on n'emploie, en fait. pour la formation d'un fond de sac que la même quantité de papier que celle   effec-   tivement nécessaire pour couvrir les ouvertures existant   à'   l'extrémité du tube du sac et pour la, formation du bord recouvrant, sur lequel une bande collante peut être placée.. 



   Dans le cas d'un sac à plusieurs épaisseurs, le% feuilles 5 sont fermées individuellement d'une manière connue en soi. Ceci n'est cependant pas fait de la mime façon que dans le cas connu, c'est-à-dire par la formation du fond transversal au moyen d'une grande feuille de papier à l'ex- trémité de chaque tube du sac lui-même et en fermant ce dernier au moyen d'une feuille de couverture collée sur ce sac. Chaque sac séparé est fermé. de préférence de la ma- nière décrite au moyen des parties de fonda se recouvrant l'une l'autre et seulement autant qu'il est possible de fai- re entre elles un joint collée 
Dans l'exemple qui va être décrit, le coin dans lequel aucune ouverture à valve ne doit être laissée, est formé en repliant la feuille intérieure (40-41-42) sans la   décou-   

 <Desc/Clms Page number 8> 

 per.

   Ceci garantit que la matière ensachée restera dans le sac. Le point le plus sensible du sac,   c'est-à-dire   le coin ne sera pas affaibli dans la feuille intérieure. 



   Si l'on veut rendre ce coin particulièrement robuste, on peut choisir la forme de réalisation de la figure 10 qui correspond à celle de la figure 5, avec cette   différen-   ce que toutes les extrémités 40-41 ou   44-45   ou 47-48, res- pectivement ont été formées d'une seule pièce avec les pattes latérales 42-56. Chacune des deux extrémités opposées avec chacune leurs parties latérales correspondantes, sont alors repliées vera l'intérieur de la même manière que celle qui a déjà été représentée pour la feuille intérieure par rapport aux extrémités 40, 41 et 42 sur les figures 5, 6 et 7.   Une   coupe transversale faite à ce coin a alors la forme représentée d'une manière quelque peu exagérée sur la figure 11.

   Les parties d'une feuille ainsi repliées l'une sur l'autre sont alors susceptibles d'être collées ensemble de, la manière voulue ainsi que cela est représenté en 58 pour la feuille supérieure. De la même manière naturelle- ment. les feuilles peuvent être collées l'une à l'autre; il est préférable cependant de laisser les feuilles relati- vement mobiles l'une par rapport à l'autre afin de permet- tre   à,   chaque feuille de supporter la part du poids de la   char   ge qui lui revient. 



   La confection d'un sac à une seule feuille est suffi- samment   compréhensible;   ce qui a été décrit par rapport à la feuille intérieure du sac s'applique à ce sac à une seule épaisseur. la fermeture du fond du coté gauche de la figure a   n'a pas   besoin   d'être   expliquée; elle est éxécutée de la même manière que celle déjà décrite pour le coté droit avec la seule différence que les deux côtés sont ou bien fermés comme cela est décrit relativement aux parties 42, 39, 38 sur les figures 5 à 9 et 11a, ou bien sont fermés comme cala est décrit par rapport aux parties 42, 56, 57 sur 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 les figures   10   et 11. 



   S'il n'y a pas de pli latéral, le bord se trouvant être entre les deux côtés plats du tube du sac, peut âtre découpé suffisamment pour que les borda des côtés plats.      puissent être repliés vers l'intérieur et l'un sur l'autre et puissent être collés l'un à l'autre. Les deux coins des bords latéraux peuvent, évidemment, être également repiiéa vers l'intérieur de façon que la fermeture du fondes,   confor-   mément à l'invention, puisse également être achevée sans découpage. On   obtient ainsi   une fermeture, en forme d'arêter 
 EMI9.1 
 du sac, qui peut être utilisée dans certains buts..

   Ici aussi /grâce à on réalise/une économie sensible de papier.' l'inven- tion Afin de former un fond: en forme d'arête, l'extrémité du sac était, jusqu'à présent, repliée et collée ensuite ainsi que cela est représenta schématiquement sur les figu- res 13 et   13a;   60 sont les   cotés   plats du tube du sacs, 61-62, les extrémités retournées collées l'une à l'autre par une bande collante 63 (figure 1$) et à l'un des côtés plats:

   du sac (figure 13, 13a0 par une bande collante 64. 11 est cependant évident que la perte du papier n'est pas réduite du fait que l'on découpe le bord 61 (grâce à quoi la forme de réali- sation de la figure 13a est obtenue), 
Si cependant, conformément à l'invention, les borda   65-66   des cotés plats opposés 60 (figure 14) sont repliés vers l'intérieur et sont repliés l'un sur l'autre, aur une distance telle qu'une bande collante 63 puisse être disposée entre eux, la longueur des bords   65-66 ne   s'élèvera   qu'à.   la moitié de la longueur des borda 61-62 et le papier sera réuni par un joint de fond également   solide.   



   Ceci ressort clairement du fait que la moitié de la lar- geur de la bande collante 63 se trouve entre le bord 66 et le côté plat de droite 60 dans la figure 14 et que l'autre moitié de la largeur de la jointure collante   0, se   trouve être entre l'autre bord 60 et la face intérieure du cota plat de gauche 60. En conséquence, un bord 65-66 n'a besoin 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 d'avoir que la moitié de la largeur d'un bord 61-62. 



   Dans la variante représentée sur lesfigures 15 à 19c, un sac à papier à plusieurs parois, etc... un sac à trois parois muni d'une couche supérieure la comprend un côté plat supérieur et un coté plat inférieur et deux   cotes   latéraux perpendiculaires au premier en forme de gousseta avec des bords 7a et 9a (figure 15). 



   Les couches individuelles extérieures se terminent sur ce coté plat par des bords opposés lla et 16a;la couche centrale se termine sur les côtés plats opposés par les bords 20a, 20a et la couche intérieure se termine sur les   cotes   plats opposés par les bords 18a et 16a. 



   Toutes les couches individuelles sont ensuite étendues à plat sur leurs côtés latéraux à l'extrémité du gousset de telle manière que le bord 11a se trouve au dessus de l'un des côtés et que les bords 10a,20a et 16a soient disposés de l'autre côté. 



   On peut observer cependant que l'on peut réaliser toute manière voulue de disposition et en particulier, la disposition en quinconces des bords sur les deux côtés, en faisant varier les découpures. 



     Le:   fond du sac est fermé en enduisant de colle indi- viduellement ou simultanément les bords   10'  20' et 16' à l'extérieur, ou les bords 18', 20'   et 11'   à l'intérieur et en les pliant ensuite vers l'intérieur etl'un au-dessus de l'autre. Le pliage se fait suivant les lignes de pliage 21' et 22'. En outre, les bords 10', 20' et 16' peuvent être en- duits de colle extérieurement, simultanément ou individuelle- ment de sorte que ces coins sont aussi fermés. Si cependant on n'enduit pas de colle le bord 11' de l'autre côté latéral (figure 15), ce coin restera ouvert et formera une ouverture de remplissage se fermant automatiquement.

   La disposition représentée avec les borda de couches individuel- les repliées vers l'intérieur est la plus pratique pour fermer ladite ouverture puisque le tuyau de remplissage est 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 guidé vers l'intérieur et l'extérieur etpuisque le bord extérieur 11' forme une saillie intérieure plus grande et par conséquent peut être pressée d'une manière sûre et   serrée après   que le sac aura été remplie contre le fond opposé du fait du poids de la charge et peut former   automa-   tiquement   l'ouverture   de remplissage. 



   Afin de fabriquer ce sac par un procédé continu, les différentes couches doivent être disposées de la manière représentée sur la figure 17. Ainsi qu'on peut .le voir sur cette figure, les enveloppes 1', 2' et 3' sont   décalées.   les unes par rapport aux autres, de façon que les jointures longitudinales enduites de colle se trouvent également décalées les unes par rapport aux autres. 



   Lorsque les couches de papier ont été   disposées:   l'une sur l'autre de la façon indiquée sur la figure 17, elles sont repliées vers l'intérieur sur les deux   cotés   laté- raux suivant les lignes 4', 6' et 7', 9', les goussets étant formés avec des arêtes 5' et      respectivement. D'un tube de sac ainsi formée on découpe des tubea individuels télescopant l'un dans l'autre de telle manière que les bords sont décalés, à l'une ou aux deux extrémités du tube du sac, de la manière représentée sur les figures 15 et 16. 



   Dans un sac en papier à trois parois, le bord de   la.        couche centrale peut être retenu dans la   même   position tan- dis que le bord de la couche extérieureest en saillie d'un côté, mais est en retrait   dans-l'autre.   Pour l'en- veloppe intérieure, cependant, cette disposition- est   ren-   versée. 



   Si une extrémité du sac est développée dans un   plan,.   le bord de l'enveloppe extérieure 1' suit lea lignes inter- rompues 10', 14', 11', 15'et 12', le bord de la couche moyenne suit les lignes   mixtes.   20' et le bord de la couche intérieure suit les lignes, mixtes. 16', 17', 18', 13',   19=   de la figure 17. 



   Le tube du sac doit   être.   par conséquent   coupée   à des dis- 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 tances qui correspondant à la longueur d'un sac simple. Ceci est effectué suivant l'invention en traitant les couches de papier, en conséquence, avant de les plier. Comme cela est représenté sur la figure 18, les couches 1',2',3' sont prises entre des rouleaux d'alimentation (non représenté) et tirées à travers des rouleaux 23',24', 25',   26' et   27', 28' reapectivement.

   La rouleau 23. est muni de trois rangées de pointes séparées l'une de l'autre par des couteaux longi-   tudinaux .   La disposition est la suivante: Une rangée de pointes parallèles à l'axe du rouleau 23' suivant la ligne   1Ç.* de   la figure 19, un couteau longitudinal suivant la ligne 15' perpendiculaire à l'axe du rouleau 23' et une rangée de pointes suivant la ligne 12' parallèles à   l'axe   du rouleau 23'. Le rouleau coopérant 24' est muni d'enco- ches correspondantes.   La.   couche 1' est conduite à travers les rouleaux 23', 24' qui tournent à la même vitesse et, à chaque tour des rouleaux une rangée de perforations et d'incisions longitudinales est opérée transversalement sur la couche par les couteaux et les pointes, respectivement. 



  La circonférence des rouleaux doit, par conséquent, être choisie de manière à correspondre exactement à la longueur désirée pour les sacs. 



   La couche 2" est traitée de la même manière, la seule différence étant que le rouleau 25'n'a qu'une seule rangée de pointes parallèles à l'axe du rouleau (suivant les li- gnes 20' de la figure 19b). Le rouleau 26' est pourvu de troua correspondants aux pointes du rouleau 25'. 



   L'enveloppe   IL est   traitée sur des rouleaux 27', 28'. 



  Le rouleau 27' est muni de trois rangées de pointes dont deux, correspondent aux lignes 16' et 19', sont disposées parallèlement à l'axe du rouleau 27'. La troisième rangée, indiquée par la ligne 18', est disposée parallèlement à la première rangée mais est décalée par rapport à celle-ci. 



  Les extrémités adjacentes des deux rangées sont reliées par des couteaux longitudinaux disposés verticalement par rap- 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 port à l'axe de ce rouleau 27' dans la direction des lignes 
17' et 13' de la figure 19c, respectivement. 



   Les figures   19aet   19c   sont ,  pour ainsi dire, le déve- loppement des rangées de pointes et des couteaux   longitu-   dinaux dans un plan. Les couches de papier traitées de cette manière sont alors enduites de colle   suivant   un bord de la manière usuelle et sont amenées dans leur position relative exacte dans la machine formant le tube dans laquelle les goussets sont formés et les tubes sont enduits de colle. 



  Afin de diminuer la friction et la force de traction exer- cée sur les couches par la machine à faire les sacs, on peut employer des rouleaux à la place de lames de pliage. Le tube complètement plié. est alors transporté de manière à ce qu'ils passe successivement entre deux paires de rouleaux dont la première, Tournant   à. une   certaine vitesse, aerre fortement le tube, tandis que la paire suivante, tournant à une vitesse plus grande,, saisit le corps, par intermittence. Comme la. deuxième paire de rouleaux   à.une   vitesse plus grande que la première, elle exerce un grand effort de traction sur le tube.

   Si les deux paires de rouleaux sont réglées de ma- nière que la seconde paire saisisse le tube lorsque la partie perforée se trouve entre les deux paires de rouleaux, le tube sera rompu et divisé en des sacs de longueur voulue. 



   Cette opération pourrait cependant être effectuée de toute autre façon, par exemple à la main. 



   Le travail intermittent de la dernière   paire,   de. rouleaux peut être obtenu en disposant les tourillons dans l'un ou les deux rouleaux de façon excentrique et en les entraînant de telle façon qu'ila se trouvent le plus prés l'un de l'autre, au moment où la rupture du tube. doit se produire. Cependant, les rouleaux peuvent aussi tourner 
 EMI13.1 
 coneenzriquement et etxe munis sur leurs auriacea de saillies etre formant pinces disposées de façon à'qi'&11,og, ^.rPn.t/la 'plue près l'une de l'autre au moment où. la rupture doit se pro- 

 <Desc/Clms Page number 14> 

   duire.   En règle générale, il n'est pas nécessaire de mettre de colle sur les feuilles de renforcement, sur les coins soumis à de grande efforts.

   Le poids du papier du sac ne sera cependant pas augmenté par rapport à celui des autres sacs si l'on veut appliquer des bandes de renfor- cement en papier ou substance analogue sur les coins, ou sur tout les joints collés extérieurs du fond.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "PARIER BAGS" of several thicknesses, the body of which is closed at one or both ends by gluing, and which is provided, in the latter case, at one of its corners with a filling valve.



   Glued bags have heretofore been manufactured by making a single or multi-ply bag tube. starting from sheets of paper by means of folding and joining. longitudinal glued; it was then cut into pieces. lengths corresponding to a sao, a transverse bottom being folded over the latter and closed by gluing and, usually, by a glued cover sheet,
For the formation of the bottom :, transverse, the paper is folded on both sides, upwards to the center, of. sort

 <Desc / Clms Page number 2>

 that a considerable quantity of paper was necessary for the formation of the bottom, transverse.



   According to the invention, the paper of the bag is folded inwards on both sides only a short distance, that is to say that all the front and back paper is folded over one another. so that the edges overlap by a distance just sufficient for them to form a glued joint between them. The parts closed in this way can also be glued to the two parts folded laterally.



     In particular, the length of the parts of the paper folded inward on both sides will be equal to the length of the parts of the paper folded over one another. from the front and the back, so that the glued bottom was finally obtained with the lowest possible weight.



   To fold the parts inwards, on both sides, a device known per se can be used, used for the manufacture of so-called filling valves (filling openings arranged at least in one corner of the bag. and closing automatically). Such a valve will be folded for this purpose inwardly at both corners of the bag, in the case of an open bag, and at all four corners in a closed bag. However, in the corners of a bag where there is no filling opening, the edges of the valve folded inward are glued to the front and rear ends of the bag body folded over that valve, these the latter being stuck one on top of the other.



   The invention will be described with reference to an embodiment shown in the accompanying drawings, in which:
Figure 1 is a plan view of a bag tube prior to cutting.



   Figure 2 is a plan view of a cut bag tube.



   Figure 3 is an end view of Figure 2.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



     @ Figure 4 is an end view of a bag showing its modified ends.



   Figure 4a is an end view of the end shown in Figure 4.



   Figures 5, 6, 7, 8 and 9 are perspective views of different stages of folding the. closing the end of the bag.



   Figure 10 is a variant of the first stage.



   Figure 11 is a section taken along line 1-1 of Figure 10 but after the bottom has been closed.



   Figure 11a is a section taken along lines 11-11 of Figure 9.



   Figure 12 is a section along the line. 111-111 of Figure 9.



   Figures 13, 13a, 14 are sections through the lower edge of the sao.



   Figures 15 to 19c show a variant of the bag shown in Figures 1 to 14.



   Figure 15 is a perspective view of the three-walled paper bag with the bottom ready to be closed.



   Figure 16 is a view of the unfolded bottom.



   Fig. 17 is a diagram of the preparation of the paper layers of which the bag is formed by folding.



   Fig. 18 is a diagram showing a preparatory form of the paper layers.



   Fig. 19 (a.b.o) is a diagram showing the perforation and cutting lines in the pretreatment of the paper layers.



   Figures 5 to 12 relate to triple ply paper bags, without limiting the invention to the number of sheets employed.



   A aac tube 1 (Figure 1) is formed by folding sheets of paper and closing, by means of joints. longitudinal glued 2.



   It is assumed that, in the usual way, folded them

 <Desc / Clms Page number 4>

 sides 3 and 4 are also folded inwards on the transverse sides of the tube during the making thereof.



     The tube is cut into simple bag lengths along transverse cut lines 5, 6 and 7, and along longitudinal cut lines 8 and 9, in a manner known per se, said bag lengths comprising a; extension 10 at one of their corners.



     It is therefore assumed that the bag, closed at its two ends and provided with a filling opening in the corner where the extension 10 is formed, must be finished. In the case of a single layer open bag, the extension
1 will not be scheduled and the corresponding end will remain open.



   A kind of valve is then folded back inside at the four corners of the single tube. The corners are thus turned inwards following the broken lines.
11, 12, 14 and 15 so that the borders 16, 17 or
18, 19 or 20, Il¯ or 22, 23 of the inwardly folded tabs are unfolded at each corner. The end view of Figure 3 shows the shape of the ends of a bag thus unfolded after the corners have been folded inward.



   The ends are then folded into the shape shown in Figures 4 and 4a. In addition, the ends are suitably folded inward along the transverse lines 26. 27 shown in dotted lines in Figure 4. in order to facilitate reading, however, are only indicated for the left dimension.



   As soon as these folds have been formed, the ends of the bag tube are flattened and brought into the position shown in Figure 4, and parts 28, 29 are cut,
30, 31, 32.33 (Figure 4). As shown in the plan view of Figure 2, part 28 is disposed on both sides above part 29. Parts 30, 31.



     32. 33, are arranged one above the other, while the. cut-out parts 28, 29 are made on the opposite side. The

 <Desc / Clms Page number 5>

 clipping lines are highlighted on them. figures 2 and 4 by very strong lines.



   This gives an end of the bag shown more clearly in the perspective view of Figure 5, '
 EMI5.1
 on which we can see the fold lines 5. gj, â4t 35, 12 and t 11, Assuming a three-thickness paper bag, we will now describe the folding of the inner sheet.



   The inner sheet is not cut anywhere. The tab 10 is folded inward between the fold lines 12. The corresponding tabs of the two outer sheets are, however, separated by the cutouts.
 EMI5.2
 swords, 31, Ai and 33 (they are represented, for clarity turned outwards). Alne * my way to the opposite side, where no valve should be. formed, the two outer leaves are split, by the.
 EMI5.3
 incisions 28, gl (see also figures 2, 4 and 4 <t) * The legs 10 which, for the two outer leaves are thus formed on the transverse sides, are repôré4a, in order to better distinguish them, by the Nos .S & , and at Ut cellea on the opposite side by 38 and 39.



   We then proceed so that the legs. 36 and 37
 EMI5.4
 facing inwards are arranged: a. have another as shown in Figure 6 '.



   Then the border 40, 41 of the opposite flat sides of the
 EMI5.5
 body of the bag are folded in accordance with Fig. 7y along the fold line 26 and one above the other, so that the side part comes on the inside! the: part 4 (From 41 thus also being placed above the latter. The fold lines 1 !. e, t lla .. above which part II is turned inwardly inward and then, together with the parts J2. and 41, arranged one above the other, are also shown in figure 5.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



     We. It can be said that the wedges between the fold lines 11 and the incisions 28 and 29 (see for example figure 4a), are pressed in a smooth manner on the outer side during the transformation giving the shape shown in Figure 5. A glued joint is provided between the edges of parts 40 and 41. The gussets, folded inwardly and formed between parts 40. and 41 and part 42, are also suitably closed by a glued strip.



   Part 43 of the central sheet is then folded inward, and the cut parts 44-45 of this sheet are folded over one another above said part 43. The edges of parts 44-45 are glued. together by means of a sticky tape, in the same way that parts 44-43 are glued to the top of part 43.



   The tab 46 of the outer sheet is then folded to take the position shown in Figure 8, and the ends 47-48 of the outer sheet are folded over one another over this tab 46 and are glued together at their edges, and also on the tab 46 folded inward. The bottom of the bag is thus complete, it is completely closed at one corner (Figure 9) and has a fill valve 49 at the other corner.



   'A section taken along line 11-11 of Figure 9 is distinctly shown on an enlarged scale and slightly distorted to better show the ends 47 and 48 of the outer sheet which are lying on top of each other. , which ends are glued together by means of a glued tape 50 and are glued at 51 to the part 46 folded inward; the ends 44-45 of the central sheet are glued together in the same manner by means of a glued tape 52 and are glued to the tab 43 at 53.



  The ends 41-40 of the inner sheet are folded over with the. part 42 and are glued at 54 to the tab 43 placed on them.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



     Figure 12 shows a section through the center, taken in the same manner as in Figure 11a and does not require further explanation; 55 denotes the adhesive strip disposed between the superimposed borders 40-41 of the inner sheet.



   It already appears from the examination of this form of realization of. the invention that on the sides of the bag where it does not have a valve only the parts 42, 39 and 38 are folded inwards, and that these do not in any way reach the center of the bag nor do they 'are approaching. The bag is closed almost over its entire width by the overlapped ends 40-41 or 44-45 or 47-48 respectively, which are themselves glued to the inwardly folded portions 42-39-38. Ends 40-41 etc. only overlap each other by the same width as the edges of sheets of paper during the formation of the glued seam 2.

   As a result, we don't actually use it. for forming a bag bottom as the same amount of paper as actually needed to cover the openings at the end of the bag tube and for forming the covering edge, on which a sticky tape can be placed ..



   In the case of a multi-ply bag, the% sheets 5 are individually closed in a manner known per se. This is however not done in the same way as in the known case, that is to say by forming the transverse bottom by means of a large sheet of paper at the end of each tube of the bag. itself and by closing the latter with a cover sheet glued to this bag. Each separate bag is closed. preferably as described by means of the base parts overlapping each other and only as far as it is possible to make a glued joint between them
In the example which will be described, the corner in which no valve opening is to be left is formed by folding back the inner sheet (40-41-42) without cutting it off.

 <Desc / Clms Page number 8>

 per.

   This ensures that the bagged material will remain in the bag. The most sensitive point of the bag, i.e. the corner will not be weakened in the inner sheet.



   If we want to make this corner particularly robust, we can choose the embodiment of figure 10 which corresponds to that of figure 5, with the difference that all the ends 40-41 or 44-45 or 47- 48, respectively, have been formed in one piece with the side legs 42-56. Each of the two opposite ends with each their corresponding side parts, are then folded back inside in the same way as that which has already been shown for the inner sheet with respect to the ends 40, 41 and 42 in Figures 5, 6 and 7. A cross section made at this corner then has the shape shown somewhat exaggeratedly in Figure 11.

   The parts of a sheet thus folded over one another are then capable of being glued together in the desired manner as shown at 58 for the top sheet. In the same way, of course. the sheets can be glued to each other; it is preferable, however, to leave the sheets relatively movable with respect to each other in order to allow each sheet to bear its share of the weight of the load.



   The making of a single-sheet bag is understandable enough; what has been described with respect to the inner sheet of the bag applies to this bag with a single layer. the closing of the bottom of the left side of figure a does not need to be explained; it is carried out in the same way as that already described for the right side with the only difference that the two sides are either closed as described in relation to parts 42, 39, 38 in Figures 5 to 9 and 11a, or else are closed as is described in relation to parts 42, 56, 57 on

 <Desc / Clms Page number 9>

 Figures 10 and 11.



   If there is no side fold, the edge lying between the two flat sides of the bag tube can be cut out enough so that the flat sides border them. can be folded in and over one another and can be glued to each other. The two corners of the side edges can, of course, also be turned inwards so that the closing of the base, according to the invention, can also be completed without cutting. We thus obtain a closure, in the form of stopping
 EMI9.1
 of the bag, which can be used for certain purposes.

   Here too / thanks to the / a significant saving of paper. ' The invention In order to form a bottom: in the form of a ridge, the end of the bag has heretofore been folded over and then glued as is shown schematically in Figures 13 and 13a; 60 are the flat sides of the bag tube, 61-62, the upturned ends glued to each other by a sticky tape 63 (figure $ 1) and to one of the flat sides:

   bag (Fig. 13, 13a0 by a sticky tape 64. It is evident, however, that the loss of the paper is not reduced by cutting off the edge 61 (whereby the embodiment of Fig. 13a is obtained),
If, however, according to the invention, the edges 65-66 of the opposite flat sides 60 (figure 14) are folded inwards and are folded over one another, at a distance such as a sticky strip 63 can be arranged between them, the length of the edges 65-66 will amount only to. half the length of the borders 61-62 and the paper will be joined by an equally strong bottom seal.



   This is clear from the fact that half the width of the sticky strip 63 is between the edge 66 and the right flat side 60 in Figure 14 and the other half of the width of the sticky seam 0, is between the other edge 60 and the inside face of the left flat side 60. Accordingly, an edge 65-66 does not need

 <Desc / Clms Page number 10>

 to be only half the width of a 61-62 edge.



   In the variant shown in Figures 15 to 19c, a paper bag with several walls, etc ... a three-walled bag provided with an upper layer la comprises an upper flat side and a lower flat side and two lateral dimensions perpendicular to the first gusseta-shaped with edges 7a and 9a (figure 15).



   The outer individual layers terminate on this flat side at opposite edges 11a and 16a; the middle layer terminates on the opposite flat sides at edges 20a, 20a and the inner layer terminates on the opposite flat sides at edges 18a and 16a.



   All of the individual layers are then laid flat on their lateral sides at the end of the gusset so that edge 11a sits on top of one of the sides and edges 10a, 20a and 16a are disposed sideways. other side.



   It can be observed, however, that one can achieve any desired manner of arrangement and in particular, the staggered arrangement of the edges on both sides, by varying the cutouts.



     The bottom of the bag is closed by coating the edges 10 '20' and 16 'on the outside with glue individually or simultaneously, or the edges 18', 20 'and 11' on the inside and then folding them. inward and one above the other. The folding is done along the folding lines 21 'and 22'. Furthermore, the edges 10 ', 20' and 16 'can be coated with glue externally, simultaneously or individually, so that these corners are also closed. If, however, the edge 11 'of the other lateral side is not coated with glue (figure 15), this corner will remain open and form a filling opening which closes automatically.

   The arrangement shown with the edges of individual layers folded inward is the most practical for closing said opening since the filling pipe is

 <Desc / Clms Page number 11>

 guided inward and outward and since the outer edge 11 'forms a larger inner protrusion and therefore can be pressed in a safe and tight manner after the bag has been filled against the opposite bottom due to the weight of load and can automatically form the filling opening.



   In order to manufacture this bag by a continuous process, the different layers must be arranged as shown in Fig. 17. As can be seen from this figure, the envelopes 1 ', 2' and 3 'are offset. relative to each other, so that the longitudinal joints coated with adhesive are also offset relative to each other.



   When the layers of paper have been placed: one on top of the other as shown in figure 17, they are folded inwards on both lateral sides along lines 4 ', 6' and 7 '. , 9 ', the gussets being formed with ridges 5' and respectively. From a bag tube thus formed, individual tubes are cut out telescoping one into the other so that the edges are offset, at one or both ends of the bag tube, as shown in the figures. 15 and 16.



   In a three-walled paper bag, the edge of the. center layer can be retained in the same position as the edge of the outer layer protrudes on one side, but is recessed in the other. For the inner envelope, however, this arrangement is reversed.



   If one end of the bag is developed in a plane ,. the edge of the outer shell 1 'follows the broken lines 10', 14 ', 11', 15 'and 12', the edge of the middle layer follows the mixed lines. 20 'and the edge of the inner layer follows the lines, mixed. 16 ', 17', 18 ', 13', 19 = of figure 17.



   The bag tube should be. therefore cut off at dis-

 <Desc / Clms Page number 12>

 scales which correspond to the length of a single bag. This is done according to the invention by treating the paper layers accordingly before folding them. As shown in Fig. 18, layers 1 ', 2', 3 'are taken between feed rollers (not shown) and pulled through rollers 23', 24 ', 25', 26 'and 27 ', 28' respectively.

   The roller 23. is provided with three rows of points separated from each other by longitudinal knives. The arrangement is as follows: A row of spikes parallel to the axis of the roller 23 'along line 1Ç. * Of figure 19, a longitudinal knife along line 15' perpendicular to the axis of the roller 23 'and a row of points along line 12 'parallel to the axis of roller 23'. The cooperating roll 24 'is provided with corresponding notches. Layer 1 'is carried through the rollers 23', 24 'which rotate at the same speed and, on each revolution of the rollers a row of perforations and longitudinal incisions is made transversely on the layer by the knives and tips. , respectively.



  The circumference of the rollers should, therefore, be chosen so as to exactly match the desired length of the bags.



   Layer 2 "is treated in the same way, the only difference being that roll 25 'has only one row of spikes parallel to the axis of the roll (along lines 20' in Figure 19b). The roller 26 'is provided with holes corresponding to the tips of the roller 25'.



   The IL envelope is processed on rollers 27 ', 28'.



  Roller 27 'is provided with three rows of points, two of which, corresponding to lines 16' and 19 ', are arranged parallel to the axis of roller 27'. The third row, indicated by line 18 ', is disposed parallel to the first row but is offset from the latter.



  The adjacent ends of the two rows are connected by longitudinal knives arranged vertically in relation to

 <Desc / Clms Page number 13>

 port to the axis of this roller 27 'in the direction of the lines
17 'and 13' of Figure 19c, respectively.



   Figures 19a and 19c are, so to speak, the development of the rows of points and longitudinal knives in a plane. The layers of paper treated in this manner are then coated with glue along one edge in the usual manner and are brought into their exact relative position in the tube forming machine in which the gussets are formed and the tubes are coated with glue.



  In order to decrease the friction and the tensile force exerted on the layers by the bag making machine, rollers can be used instead of folding blades. The tube completely folded. is then transported so that they pass successively between two pairs of rollers, the first of which, Turning at. at a certain speed, sharply wobbles the tube, while the next pair, spinning at a greater speed, grabs the body, intermittently. Like the. second pair of rollers at a greater speed than the first, it exerts a great tensile force on the tube.

   If the two pairs of rollers are adjusted so that the second pair grips the tube when the perforated part is between the two pairs of rollers, the tube will be broken and split into bags of the desired length.



   This operation could however be carried out in any other way, for example by hand.



   The intermittent work of the last pair, of. rollers can be obtained by placing the journals in one or both rollers eccentrically and driving them so that they are closest to each other, when the tube breaks. must happen. However, the reels can also spin
 EMI13.1
 coneenzrically and etxe provided on their auriacea with protrusions being forming pincers arranged so as' qi '& 11, og, ^ .rPn.t / la' closer to each other at the time when. the break must happen

 <Desc / Clms Page number 14>

   to reduce. As a rule, it is not necessary to put glue on the reinforcement sheets, on the corners subjected to great forces.

   The weight of the paper in the bag, however, will not be increased over that of the other bags if reinforcing strips of paper or the like are to be applied to the corners, or to any exterior glued seams of the bottom.


    

Claims (1)

R E S U M E Sac à papier à une ou plusieurs épaisseurs caractéri- sé par le fait que le bord des deux cotés plats opposés du tube du sac sont repliés vers l'intérieur et l'un au- dessus de l'autre, et sont reliés par une bande collante, Ce sac peut être caractérisé en outre par les points suivants t a) Les extrémités des cotés transversaux sont égale- ment repliées vers l'intérieur et, ou bien sont en une seule pièce avec les bords repliés vers l'intérieur des cotes plats, ou bien sont reliées à ces bords, par exemple par collage,, si ces extrémités sont séparées par découpage. b) Des parties latérales, transversales repliées vera l'intérieur ont la même longueur que les bords plats latéraux repliés l'un sur l'autre. ABSTRACT Paper bag with one or more plies characterized by the fact that the edges of the two opposite flat sides of the tube of the bag are folded inwards and one above the other, and are connected by a band sticky, This bag can be further characterized by the following points ta) The ends of the transverse sides are also folded inwards and, either are in one piece with the edges folded inwards on the flat sides, or else are connected to these edges, for example by gluing, if these ends are separated by cutting. b) Side, transverse parts folded back to the inside have the same length as the side flat edges folded over one another. a) Les différentes épaisseurs d'un sat sont formées par des tubes simples télescopant l'un dans l'autre et fermés indi, dividuellement par un fond, les borda des côtés plats oppo- sés dans chaque tube simple sont repliés vers l'intérieur et collés. d) Les bords des côtés transversaux du tube simple in- térieur sont rendus solidaires des bords des côtés plats et sont repliés vers l'intérieur tandis que les extrémités des côtés transversaux des tubes simples restants sont découpés. e) Toutes les extrémités des côtés transversaux sont ren- dues solidaires des bords des coûtés plats et sont repliées vers l'intérieur. a) The different thicknesses of a sat are formed by single tubes telescoping one inside the other and individually closed by a bottom, the edges of the opposite flat sides in each single tube are folded inwards and glued. d) The edges of the transverse sides of the inner single tube are made integral with the edges of the flat sides and are folded inward while the ends of the transverse sides of the remaining single tubes are cut. e) All the ends of the transverse sides are joined to the edges of the flat sides and are folded inwards. @) Les cotés plats opposés d'une ou des extrémités d'un <Desc/Clms Page number 15> tube aient d'abord repliées vers l'intérieur et ensuite vers l'extérieur, de sorte que les borda reposent à plat l'un sur l'autre et sont collés ensemble. @) The opposite flat sides of one or both ends of a <Desc / Clms Page number 15> tube have first folded inward and then outward, so that the borda lie flat on top of each other and are glued together. g) Les bords de côtés plats opposés sont complètement ' retournés, un de ces bords se trouvant à l'intérieur de l'autre, et les deux bords étant réunis aveo une bande col- lante. h) Les coins d'une ou des deux extrémités du tube sont repliés vers l'intérieur et prennent la forme d'une valve de remplissage les bords de côtés plats opposés étant repliés intérieurement, repliés l'un sur l'autre et collés l'un avec l'autre, les pattes repliées vers l'intérieur des valves de remplissage étant réunies avec ces borda fermés par exemple par collage,dans deux des coins qui doivent être fermés. g) The edges of opposite flat sides are completely turned over, one of these edges lying inside the other, and the two edges being joined with an adhesive tape. h) The corners of one or both ends of the tube are folded inward and take the form of a fill valve with the edges of opposite flat sides being folded inward, folded over and glued together. 'with each other, the legs folded inwardly of the filling valves being united with these borders closed, for example by gluing, in two of the corners which must be closed. i) Les bords de chaque couche individuelle sont dé- calés l'une par rapport à l'autre vers l'intérieur du coté intérieur d'un côté plat et sur loutre côte plat, vers l'extérieur, de sorte que quand l'enveloppe est repliée vers l'intérieur les bords du coté plat opposé d'une envelop- pe individuelle reposent l'un sur l'autre. j) Les bords de l'enveloppe individuelle sont également décalés d'un côté latéral et collés ensemble avec lea borda des côtés plats tandis que les bords de loutre côté laté- ral restent ouverts et forment une ouverture de remplissage. k) Toutes les épaisseurs individuelles du sac ou toutes les épaisseurs sauf une, sont constituées par des feuilles découpées, décalées l'une par rapport à l'autre sur Les bords devant former le fond du sac, lesdits bords décalés. i) The edges of each individual layer are offset from each other inward on the inner side of a flat side and on the otter flat side outward, so that when the envelope is folded inward the edges of the opposite flat side of an individual envelope rest on each other. j) The edges of the individual casing are also shifted to a lateral side and glued together with the edge of the flat sides while the side otter edges remain open and form a filling opening. k) All the individual thicknesses of the bag or all the thicknesses except one, are constituted by cut sheets, offset with respect to one another on the edges which must form the bottom of the bag, said offset edges. s'étendant sur toute la surface de la largeur d'un côté plat, 1) Une substance de renforcement en papier ou analogue est appliquée sur la face extérieure du fond du sac ou au moins sur les bords de ce fond. extending across the entire width of a flat side, 1) A reinforcing substance of paper or the like is applied to the outer face of the bottom of the bag or at least to the edges of this bottom. 2 Procédé de fabrication d'un sac en papier à plu- <Desc/Clms Page number 16> aieura épaisseurs tel que ci-dessus, caractérisé par le fait que le tube du sac est perforé transversalement à des distances correspondantes à la longueur d'un simple sac et par exemple de façon que les perforations soient décalées l'une par rapport à l'autre suivant des rangées et soientreliées par des incisions longitudinales, après quoi les enveloppes sont pliées de manière à former un tube du- quel lea sacs individuels sont séparés suivant les lignes de perforation. 2 A method of making a paper bag with multiple <Desc / Clms Page number 16> aieura thicknesses as above, characterized in that the tube of the bag is perforated transversely at distances corresponding to the length of a single bag and for example so that the perforations are offset with respect to one another. the other in rows and connected by longitudinal incisions, after which the envelopes are folded to form a tube from which the individual bags are separated along the lines of perforation. Ce; procédé de f abrication peut encore être caractérisé par le fait que la séparation des sacs individuels est ef- fectués par deux paires successives de rouleaux lorsque les perforations se trouvent entre ces deux paires de rouleaux, la disposition étant telle que la paire de rouleaux voisine EMI16.1 /à. du dispositif de pliage tourne continuellement/une vitesse d'alimentation désirée et prenne le corps du tube d'une ma- nière oontinue tandis que l'autre paire de rouleaux prend ce tube par l'intermittence et tourne à une vitesse plus grande* , This; manufacturing process can be further characterized by the fact that the separation of the individual bags is effected by two successive pairs of rollers when the perforations are between these two pairs of rollers, the arrangement being such that the neighboring pair of rollers EMI16.1 /at. of the bending device continuously rotates / a desired feed speed and takes up the tube body continuously while the other pair of rollers intermittently picks up this tube and spins at a higher speed *,
BE363705D BE363705A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE363705A true BE363705A (en)

Family

ID=36330

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE363705D BE363705A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE363705A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0746507B1 (en) Sealed envelope, particularly tubular bag, method for the manufacture thereof, and method for filling said envelope with a beverage
FR2476022A1 (en) PROCESS FOR MANUFACTURING PACKAGED SHEET PRODUCT AND APPARATUS USED THEREFOR
EP2864114B1 (en) Machine for manufacturing flat bottom bags
EP1226929A1 (en) Zipper gusset bag, process and machine for its production
FR2574050A1 (en) DEVICE FOR TRANSVERSALLY WELDING PACKAGES
WO1994020281A1 (en) Continuous tubular box body production method, particularly for cardboard boxes
EP4188819B1 (en) Reusable envelope with pre-cut closure flap, method and machine for manufacturing such an envelope
BE363705A (en)
CA2665308A1 (en) Method of producing a packaging pouch, and resulting packaging pouch
CH378219A (en) Process for manufacturing a flexible container, and container obtained by this process
WO2022238305A1 (en) Method and machine for manufacturing a flexible envelope-like bag, particularly with reinforcement
CA2547819A1 (en) Packaging bag for nappies, for example, and production machine and method
WO2022238304A1 (en) Envelope having a closing flap, method and machine for manufacturing such an envelope
FR2778638A1 (en) Paper bag closed by double folding
EP0948446B1 (en) Sealed bag and method for making and packaging liquid in said bag
BE513094A (en)
BE544467A (en)
FR2672874A1 (en) AUTOMATIC BOTTOM FUND AND METHOD FOR ASSEMBLING THE SAME.
BE474911A (en)
BE528759A (en)
BE427049A (en)
FR3090589A1 (en) Section separation machine and method for forming flexible bags
BE555298A (en)
BE411228A (en)
BE631473A (en)