BE362100A - - Google Patents

Info

Publication number
BE362100A
BE362100A BE362100DA BE362100A BE 362100 A BE362100 A BE 362100A BE 362100D A BE362100D A BE 362100DA BE 362100 A BE362100 A BE 362100A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
thread
looper
controller
wire
cam
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE362100A publication Critical patent/BE362100A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D05SEWING; EMBROIDERING; TUFTING
    • D05BSEWING
    • D05B49/00Take-up devices, e.g. levers, for the needle thread
    • D05B49/04Take-up devices, e.g. levers, for the needle thread rotary

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Sewing Machines And Sewing (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "CONTROLEUR   DE FIL POUR MACHINES A COUDRE" 
Cette invention a pour objet des perfectionnements apportés aux contrôleurs de fil pour machines à coudre et plus particulièrement à un contrôleur de fil comportant un élément contrôleur rotatif. 



   Les buts principaux de l'invention sont d'établir un élément contrôleur de fil rotatif présentant une ou plu- sieurs des caractéristiques et avantages suivants : 
Des guides sont associés à cet élément de telle sorte que le fil agit sur le dit élément dans un plan perpendiculaire à la rotation dudit élément et des moyens sont prévus grâce aux- quels le fil est délivré par l'élément contrôleur pendant que cet élément tourne. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'organe délivreur peut être réglé pour permettre de modifier l'instant auquel le fil est libéré ou débité. 



   La construction de l'élément contrôleur est telle qu'il relève et débite le fil deux fois par cycle de rotation de l'élément. 



   Plusieurs fils peuvent être   commandés   simultanément et indépendamment par l'élément contrôleur de fil. 



   Les actions de l'élément contrôleur de fil sur les divers fils peuvent être de natures différentes.. 



   Dans les dessins annexés : 
Fig, 1 est une vue de coté d'une partie d'une ma- chine à coudre comportant les présents   perfectionnements.   



   Fig. 2 est un plan de cette machine. 



   Fig. 3 est une coupe suivant 3-3 (Fig. 2) 
Fig. 4 est une vue de coté. d'une partie de la   ma-   chine. 



   Fig. 5 est une vue de l'intérieur du bottier et représente le dispositif servant à guider les fils à leursor- tie du contrôleur de fil. 



   Fig. 6 est un détail représentant en vues de côté et de profil le bras de guidage sur lequel passent les fils quittant le contrôleur. 



   Fig. 7 est un détail représentant en vues de coté /les et de profil les guide-fil auxquels/sont amenés acres qu'ils fils ont quitté le contrôleur.. 



   Fig. 8 est un plan à plus grande échelle du   contrô-   leur de fil. 



   Fig. 9 en est une vue de   cté   
Fig. 10 est un plan du contrôleur de fil en re- gardant d'un autre point de vue. 



   Fig. 11 est un détail représentant en vues de coté et de profil l'organe délivreur porté par le contrôleur. 



   Fig. 12 est une vue représentant plus ou moins sché- matiquement l'aiguille et le boucleur, le boucleur étant si- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 tué à l'extrémité avant de sa course. 



   Fig. 15 est une vue avec coupe partielle représen- tant la position qu'occupe le contrôleur lorsque le boucleur est situé à l'extrémité avant de sa course. 



   Fig.   14   est une vue analogue à fig. 12 mais repré- sentant le boucleur dans son mouvement de recul et la pointe de l'aiguille ayant pénétré convenablement dans le triangle de fil de boucleur. 



   Fig. 15 est une vue analogue à fig. 13 mais repré- sentant la position qu'occupe le contrôleur par rapport au fil de boucleur, le boucleur étant représenté dans la posi- tion de fig. 14. 



   Fig. 16 est une vue analogue à fig. 12 mais repré- sentant le boucleur encore plus reculé. 



   Fig. 17 est une vue analogue à fig. 15 mais repré- sentant le fil de boucleur délivré par la came releveuse du boucleur. 



   Fig. 18 est une vue analogue à fig. 12 mais repré- sentant le boucleur à l'extrémité arrière de sa course de recul. 



   Fig. 19 eat une vue analogue à fig. 13 mais repré- sentant la position qu'occupe le contrôleur pour relever de nouveau le fil de boucleur dans le mouvement du boucleur vers   l' avant.    



   L'invention a trait à un contrôleur de fil pour machines à coudre et plus particulièrement à un contrôleur de fil dans lequel l'élément contrôleur tourne continuelle- ment et dans lequel lea fils qui sont commandés par cet élé- ment sont conduits en travers dudit élément dans un plan sen- siblement perpendiculaire à l'axe de rotation du contrôleur. 



  Ce contrôleur peut être appliqué au contrôle d'un fil unique mais a spécialement été établi pour contrôler plusieurs fils lorsqu'il est désirable que chacun de ces fils soit contrôlé indépendamment et, le cas échéant, lorsque la nature (ou 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 l'amplitude) du contrôle doit être différente pour chacun' des fils . Le fil est conduit du dispositif d'alimentation à travers des guide-fil convenables ,puis en travers du contrôleur de fil de la manière indiquée. En quittant le contrôleur , les fils traversent des guides à   enfilage   automa- tique comprenant de préférence une barre de guidage sur laquel- le passent les fils et une barre de guidage fendue au-dessous de laquelle on fait passer les fils de façon qu'ils puissent être introduits dans les extrémités ouvertes de la fente.

   Les guides sont espacés les une des autres afin que les fils. se meuvent en travers du   contrôleur   suivant des chemins distincts. 



  Le contrôleur comprend deux disques espacés entre lesquels sont disposées les cames de contrôle et présente des saillies ra- diales qui sont espacées les unes des autres et dont les faces externes agissant sur les fils et les éloignent de la ligne droite reliant leurs guides, ce qui effectue le relevage des fils. Le contrôleur de fil est préférablement muni d'un or- gane "délivreur" ou débite-fil associé à chacune des cames de contrôle ,lequel organe libère le fil de la surface ex- terne de la came radiale au moment voulu, de sorte qu'il tombe dans une rainure ou creusure ménagée le long de la came. Ceci assure le relâchement rapide des fils, ce qui est spécialement désirable dans le contrôle des fils de boudeur. 



   Les divers organes "délivreurs" sont montés de façon réglable sur le contrôleur et tournent avec lui. Sur le côté opposé aux cames de relevage ,le contrôleur est muni de saillies radiales qui effectuent aussi le relevage et la distribution du fil pendant le cycle de rotation de l'élément contrôleur. Ces cames peuvent être espacées de distances différentes de l'axe de rotation de l'élément contrôleur , ce qui permet de modifier la nature du contrôle exercé sur les fils. 



   Les dessins représentent l'application de l'invention à une machine à coudre composée d'un bâti 1 portant un bottier 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
2 dans lequel est monté un arbre de commande principal 3. Le présent mode de réalisation est établi pour trois fils repré- 
Bontés en 1, 1'   et l .   Chaque fil passe à travers, un dispo- sitif de tension convenable 4 et, de là, à un oeillet de gui- dage constitué dans un bras de support 5 fixé au bâti de la machine. Les guide-fil destinés aux fils de boucleur respec- tifs sont indiqués en 6, 6' et 62. Le mécanisme contrôleur de fil comprend deux disques .7. et 8 entre lesquels se trouve l'é- lément contrôleur de fil 9. Ces pièces sont assujetties à un moyeu   10   qui est fixé à l'arbre par des vis de blocage con-   venables  11. 



   L'élément contrôleur de fil 9 est muni de cames 12, 12' et 122 faisant saillie radialement. Ces cames sont espa- cées les unes des autres de façon à constituer une creusure ou rainure 13 d'un côté de chaque came. Une des faces de chaque came est sensiblement rectiligne, comme indiqué en 14. 



  L'autre face est inactive et est en partie rectiligne et en partie creusée en dessous. comme indiqué en 15. La face ex- terne de ces cames est recourbée autour de l'axe de l'arbre comme centre , comme indiqué- en 16. C'est cette face 16 de chaque came qui constitue la face active en ce qui concerne le contrôle des   fils..   



   Les guide-fil 6, 6' et 62 sont disposés de telle sorte que les fila quittant ces guides passent en travers de l'élément de contrôle pour être soumis à l'action des cames dudit élément. L'élément de contrôle est en outre muni d'une saillie ou came radiale   11. qui   est sensiblement diamétralement opposée aux cames de contrôle qui viennent d'être   d écrites.   



   La saillie 17 présente trois faces 18, 18' et 182 qui sont situées à des distances différentes de l'axe de l'ar- bre rotatif. La face 19 de l'élément de contrôle est sensi- blement rectiligne et coupe angulairement la face 14. A l'in-   tersection   de ces faces sont pratiquées des entailles en forme 

 <Desc/Clms Page number 6> 

   @   de V 20, 20', 20. Ces entailles servent à guider les fils de boucleur pour maintenir ces fils alignés avec les cames de contrôle de l'élément contrôleur de fil 9. 



   Sur l'élément contrôleur de fil est en outre montée une plaque 21 qui est fixée à cet élément par une vis 22 tra- versant une fente 23 de la plaque. En desserrant cette vis , on peut régler la position de la plaque dans la direction de sa longueur. La plaque 21 est munie de trois organes "délivreurs" 24, 34' et 242. La face externe de chaque organe délivreur est inclinée , comme indiqué en 25 La position de la face inclinée 25 de l'organe délivreur par rapport   à   la face active 16 des cames de contrôle est clairement indiquée dans les fig. 8 et 9. Le rôle de cette face inclinée sera décrit plus loin. 



   A leur sortie de l'organe contrôleur de fil , les fils passent au-dessous d'une barre 26 portée par un bras 27 présentant des fentes allongées 28. Avec cette barre coopère une plaque 29 présentant des fentes 30, 30' et 302 ouvertes à leur extrémité inférieure et dont le râle est de guider les fils. La plaque   29   est portée par un bras de support 31 présentant des fentes 32.   La.   barre 26 et la plaque 29 sont placées l'une contre l'autre et sont fixées par des vis 33 traversant les fentes à une plaque 34 pivotant sur un support 35. Le bâti de la machine présente une ouverture 36 qui est fermée par cette plaque pivotante, et la barre 26 et la pla- que 29 sont fixées sur la face interne de la dite plaque pi- votante .

   La plaque pivotante est fendue de façon que les fils puissent passer à l'extérieur à travers le bâti et atteindre les boucleurs. On fait passer les fils par-dessus la barre   36, puis   par-dessous la plaque   29 et   à l'intérieur des fentes de cette plaque. La barre 26 est légèrement dépor- tée par rapport à sa tige de façon à assurer un jeu suffisant pour le passage des fils entre la barre et la plaque. Un ver- rou   37 maintient   la plaque pivotante dans la position de fer- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 meture, Comme représenté dans la fig. 4, les fils traversent des fentes   38 de   cette plaque, puis se rendent à travers un dispositif de guidage 39 au bras porte-ouvrage, s'il en existe un, et ensuite au boudeur.

   Bien entendu, il existe un bou- cleur pour chaque fil de boucleur et l'un des buts de cette invention est de permettre, à l'aide d'un seul élément ro-   tatif ,  de contrôle:!* séparément et individuellement ces fils de   boudeur   distincts. 



   Dans la fig, 12. l'extrémité du bras porte-ouvrage est indiquée en 40 et une aiguille est indiquée en 41. On n'a représenté qu'une seule aiguille et qu'un seul boucleur et lion décrira ci-après le fonctionnement du mécanisme de contrôle des fils en se référant au boucleur unique représenté. Ce boucleur est indiqué en 42. Le fil de boudeur passe le long du côté du bras dans un conduit ou passage 43 et va de l'extrémité de ce conduit au talon de boucleur et ,de là , à l'oeil du boucleur. Lorsque le boucleur est situé à l'extrémité avant de sa course comme représenté dans la fige 12,le contrôleur de fil 9 occupe une position telle que le fil de boucleur pas- sant aux guides 6 et 30 est engagé dans l'entaille 20 du contrôleur.

   A ce moment , la face latérale   14   du contrôleur est pratiquement en contact avec le fil de boucleur et le   contrôleur   tourne dans le sens de la floche de fig. 13. Pen- dant que le contrôleur tourne de la position de fige 13 à celle de   fige   15 ,le boudeur est ramené à la position de fige 14. 



  A ce moment , la pointe de l'aiguille est passée au-dessous du fil de boudeur et a pénétré d'une distance suffisante à l'intérieur du triangle de fil de sorte que la tension du fil de boucleur peut être   supprimée   et il faut qu'elle soit supprimée à ce moment pour relâcher le fil et permettre au boucleur de se mouvoir jusqu'à l'extrémité arrièrede sa course. 



  Lorsque le contrôleur atteint la position de fig,   15 ,  la face inclinée 25 de l'organe délivreur agit sur le fil de boudeur 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 reposant sur la face courbe 16 de la came releveuse et fait glisser ce fil à l'écart de la came et à l'intérieur de la creusure 13 prévue le long de la came. C'est de cette façon que le fil est relâché pour permettre au boucleur de reculer jusqu'à l'extrémité de sa course. 



   Dans la fig. 16 ,le   boucleur     est représenté   après qu'il a effectué un léger mouvement de recul à partir de la. position de fig.   14 ,  et c'est pendant ce mouvement du boucleur que le fil lâche est délivré au boucleur comme représenté clai- rement dans la fig. 17. Dans la fig. 18, le boudeur est re- présenté à l'extrémité arrière de sa course et sur le point d'avancer et de pénétrer dans la boucle de fil   d'aiguille..   



  Pendant que le boucleur avance, il est essentiel que son fil soit maintenu sensiblement tendu et tiré en arrière à travers l'oeil du boucleur de façon qu'il ne   puissése   recourber entre cet oeil et le point de couture   précédent ,   afin que ce fil ne puisse venir toucher la pointe du boucleur au moment où cette pointe pénètre dans la boucle de fil d'aiguille. Pendant que le boucleur avance ,la saillie radiale 17 du contrôleur de fil agit sur le fil de boucleur ,et la face 18 dudit contrôleur entre en contact avec le fil de boudeur. Pendant la continuation de la rotation du contrôleur de fil , le fil de boucleur est de nouveau tiré et relevé ce qui absorbe le mou de ce fil à l'avant de l'oeil du boucleur pendant que celui-ci avance.

   Lorsqu'on fait usage de plusieurs boucleurs disposés côte à côte et coopérant chacun avec une aiguille distincte ,les fils de boucleur sont actionnés par les par- ties distinctes et séparées de l'élément contrôleur ae fil et ces parties travaillent indépendamment sur leurs fils sans se gêner les unes les autres. 



   Lorsque trois boucleurs sont prévus côte à côte à      l'extrémité d'un bras porte-ouvrage ,le boucleur externe eat plus éloigné du passage guide-fil 43 du bras et de l'épaulement 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 situé à l'extrémité dudit passage et contre lequel les fils sont tirés pendant que les boucleurs avancent et reculent. 



   La quantité de fil nécessaire pour le mouvement des boucleurs jusqu'à l'extrémité arrière de leur course diffère légèrement pour chacun des trois bouc leurs en raison de la distance des boucleurs aux épaulements de guidage du fil susmentionnés. 



   Lorsque les boudeurs avancent ,il est par conséquent désira- ble que le degré de relevage du fil de boucleur soit différent pour les divers boucleurs. La nature du contrôle du fil de boucleur pourrait être considérée comme la même pour chaque boucleur,  ornais   il convient que les degrés, de relevage des divers boucleurs différent légèrement de façon à assurer un contrôle uniforme des fils de boudeur dans la formation des boucles et mailles de fil enchaînées. C'est la raison pour laquelle les faces 18,18' et 182 sont situées à des distances radiales différentes de l'axe de rotation du contrôleur de fil.

   Il existe d'autres conditions dans lesquelles les fils de boucleur destinés à une série de boucleurs doivent   être   relevés dans des mesures différentes et ,dans certaines con- ditions ,il convient que la nature du contrôle des divers fils de boucleur diffère. On voit aisément que dans le méca- nisme contrôleur de fil décrit ,les faces   18,   18' et 182 de même que les faces 16, 16' et 162 des cames de contrôle proprement dites ,peuvent être conformées et placées diffé- remment. étant donné que le contrôle de chaque fil est indé- pendant du contrôle de toupies autres fils. 



    @   
On a représenté l'application de l'invention à un mécanisme contrôleur de fil destiné à des fils de boudeur , mais il est bien entendu que ce mécanisme peut être appliqué avantageusement en combinaison avec l'un quelconque des élé- ments causeurs. On remarquera que l'élément de contrôle tourne continuelle,ment et est par conséquent exempt de   mouve.-   ments de va-et-vient. Cet élément contrôleur de fil rotatif 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 relève et débite -le fil sans le soumettre à des secousses ou efforts de traction exagérés- En outre ,il débite et   relevé   le fil deux fois par tour.

   Cette disposition et le contrôle indépendant des fils permettent d'apporter des   modifications   à la construction et à la forme des pièces , ce qui permet de contrôler les fils entre les limites d'une très grande échelle.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    "THREAD CONTROLLER FOR SEWING MACHINES"
This invention relates to improvements made to thread controllers for sewing machines and more particularly to a thread controller comprising a rotary controller element.



   The main objects of the invention are to establish a rotating wire controller element having one or more of the following characteristics and advantages:
Guides are associated with this element such that the wire acts on said element in a plane perpendicular to the rotation of said element and means are provided by which the wire is delivered by the controller element while this element is rotating. .

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The delivery member can be adjusted to allow the instant at which the yarn is released or charged to be changed.



   The construction of the controller element is such that it picks up and feeds the wire twice per cycle of rotation of the element.



   Multiple yarns can be simultaneously and independently controlled by the yarn controller element.



   The actions of the thread controller element on the various threads can be of different natures.



   In the accompanying drawings:
Fig, 1 is a side view of part of a sewing machine incorporating the present improvements.



   Fig. 2 is a plan of this machine.



   Fig. 3 is a section on 3-3 (Fig. 2)
Fig. 4 is a side view. part of the machine.



   Fig. 5 is a view of the interior of the casing and shows the device for guiding the yarns out of the yarn controller.



   Fig. 6 is a detail showing in side and profile views the guide arm over which pass the wires leaving the controller.



   Fig. 7 is a detail showing in side and profile views the wire guides to which / are brought acres they have left the controller.



   Fig. 8 is a larger scale plan of the wire controller.



   Fig. 9 is a side view
Fig. 10 is a plan of the yarn checker from another point of view.



   Fig. 11 is a detail showing side and profile views of the delivery member carried by the controller.



   Fig. 12 is a view showing more or less schematically the needle and the looper, the looper being si-

 <Desc / Clms Page number 3>

 killed at the front end of his run.



   Fig. 15 is a partially sectioned view showing the position occupied by the controller when the looper is located at the forward end of its stroke.



   Fig. 14 is a view similar to FIG. 12 but showing the looper in its receding motion and the point of the needle having properly entered the looper thread triangle.



   Fig. 15 is a view similar to FIG. 13 but showing the position occupied by the controller relative to the looper thread, the looper being shown in the position of FIG. 14.



   Fig. 16 is a view similar to FIG. 12 but showing the looper even further back.



   Fig. 17 is a view similar to FIG. 15 but showing the looper thread delivered by the looper take-up cam.



   Fig. 18 is a view similar to FIG. 12 but showing the looper at the rear end of its recoil stroke.



   Fig. 19 is a view similar to FIG. 13 but showing the position occupied by the controller for raising the looper thread again in the forward movement of the looper.



   The invention relates to a thread controller for sewing machines and more particularly to a thread controller in which the controller element is continuously rotated and in which the threads which are controlled by this element are led across said element. element in a plane substantially perpendicular to the axis of rotation of the controller.



  This controller can be applied to the control of a single wire but has been specially established to control more than one wire when it is desirable that each of these wires be controlled independently and, if so, when the nature (or

 <Desc / Clms Page number 4>

 the amplitude) of the control must be different for each of the wires. The yarn is led from the feeder through suitable yarn guides and then through the yarn controller as shown. On leaving the controller, the threads pass through self-threading guides preferably comprising a guide bar over which the threads pass and a slotted guide bar below which the threads are passed so that they are passed. can be inserted into the open ends of the slot.

   The guides are spaced from each other so that the wires. move across the controller in separate paths.



  The controller comprises two spaced discs between which are arranged the control cams and has radial protrusions which are spaced apart from each other and whose outer faces act on the wires and away from the straight line connecting their guides, which lift up the wires. The yarn controller is preferably provided with a "delivery" or yarn feeder member associated with each of the control cams, which member releases the yarn from the outer surface of the radial cam at the desired time, so that 'it falls into a groove or recess formed along the cam. This assures rapid release of the threads, which is especially desirable in the control of loosening threads.



   The various "delivery" organs are mounted in an adjustable manner on the controller and rotate with it. On the side opposite the take-up cams the controller is provided with radial protrusions which also perform the lifting and distribution of the wire during the rotation cycle of the controller element. These cams can be spaced at different distances from the axis of rotation of the controller element, which makes it possible to modify the nature of the control exerted on the wires.



   The drawings represent the application of the invention to a sewing machine composed of a frame 1 carrying a boot maker

 <Desc / Clms Page number 5>

 
2 in which is mounted a main drive shaft 3. The present embodiment is established for three wires shown.
Kinds in 1, 1 'and l. Each thread passes through a suitable tensioning device 4 and thence to a guide eyelet formed in a support arm 5 fixed to the frame of the machine. The thread guides for the respective looper threads are shown at 6, 6 'and 62. The thread checking mechanism includes two discs .7. and 8 between which the thread checker element 9 is located. These parts are secured to a hub 10 which is fixed to the shaft by suitable locking screws 11.



   The yarn checker element 9 is provided with cams 12, 12 'and 122 projecting radially. These cams are spaced apart from each other so as to constitute a recess or groove 13 on one side of each cam. One of the faces of each cam is substantially rectilinear, as indicated at 14.



  The other side is inactive and is partly rectilinear and partly hollowed out below. as indicated at 15. The outer face of these cams is curved around the axis of the shaft as a center, as indicated at 16. It is this face 16 of each cam which constitutes the active face in what. concerns the control of the wires.



   The yarn guides 6, 6 'and 62 are arranged so that the yarns leaving these guides pass through the control element to be subjected to the action of the cams of said element. The control element is furthermore provided with a radial projection or cam 11. which is substantially diametrically opposed to the control cams which have just been written.



   The projection 17 has three faces 18, 18 'and 182 which are located at different distances from the axis of the rotating shaft. The face 19 of the control element is substantially rectilinear and angularly intersects the face 14. At the intersection of these faces, shaped notches are made.

 <Desc / Clms Page number 6>

   @ of V 20, 20 ', 20. These notches are used to guide the looper threads to keep these threads aligned with the control cams of the thread checker element 9.



   On the yarn checker element is further mounted a plate 21 which is fixed to this element by a screw 22 passing through a slot 23 in the plate. By loosening this screw, the position of the plate can be adjusted in the direction of its length. The plate 21 is provided with three "delivery" members 24, 34 'and 242. The outer face of each delivery member is inclined, as indicated in 25 The position of the inclined face 25 of the delivery member relative to the active face 16 of the control cams is clearly indicated in fig. 8 and 9. The role of this inclined face will be described later.



   On leaving the yarn control member, the yarns pass under a bar 26 carried by an arm 27 having elongated slots 28. With this bar cooperates a plate 29 having open slots 30, 30 'and 302. at their lower end and whose rale is to guide the threads. The plate 29 is carried by a support arm 31 having slits 32. The bar 26 and the plate 29 are placed against each other and are secured by screws 33 passing through the slits to a plate 34 pivoting on a plate. support 35. The frame of the machine has an opening 36 which is closed by this pivoting plate, and the bar 26 and the plate 29 are fixed to the internal face of said pivoting plate.

   The swivel plate is slotted so that the threads can pass outside through the frame and reach the loopers. The wires are passed over the bar 36, then under the plate 29 and inside the slots of this plate. The bar 26 is slightly offset with respect to its rod so as to ensure sufficient play for the passage of the wires between the bar and the plate. A lock 37 keeps the swivel plate in the closed position.

 <Desc / Clms Page number 7>

 meture, As shown in fig. 4, the threads pass through slots 38 in this plate, then go through a guide device 39 to the work-carrying arm, if there is one, and then to the sulk.

   Of course, there is a looper for each looper thread and one of the aims of this invention is to allow, with the aid of a single rotating element, to control:! * Separately and individually these threads of distinct sulkiness.



   In fig, 12. the end of the work-carrying arm is indicated at 40 and a needle is indicated at 41. Only one needle has been shown and only one looper and the operation will be described below. of the thread control mechanism with reference to the single looper shown. This looper is indicated at 42. The looper thread passes along the side of the arm in a conduit or passage 43 and runs from the end of this conduit to the looper heel and from there to the eye of the looper. When the looper is located at the forward end of its stroke as shown in fig 12, the thread controller 9 occupies a position such that the looper thread passing through guides 6 and 30 is engaged in notch 20 of the. controller.

   At this time, the side face 14 of the controller is substantially in contact with the looper thread and the controller rotates in the direction of the arrow in FIG. 13. As the controller rotates from freeze position 13 to freeze position 15, the looper is returned to freeze position 14.



  At this time, the tip of the needle has passed under the looper thread and penetrated a sufficient distance inside the triangle of thread so that the tension of the looper thread can be released and it is necessary to that it is removed at this time to release the thread and allow the looper to move to the rear end of its stroke.



  When the controller reaches the position of fig, 15, the inclined face 25 of the delivery member acts on the looper thread

 <Desc / Clms Page number 8>

 resting on the curved face 16 of the lifting cam and slides this wire away from the cam and inside the recess 13 provided along the cam. This is how the thread is released to allow the looper to retreat to the end of its stroke.



   In fig. 16, the looper is shown after making a slight backward movement from 1a. position of fig. 14, and it is during this movement of the looper that the loose thread is delivered to the looper as clearly shown in FIG. 17. In fig. 18, the sulky is shown at the trailing end of his stroke and about to advance and enter the needle thread loop.



  As the looper advances, it is essential that its thread is kept substantially taut and pulled back through the looper eye so that it does not curl between that eye and the previous stitch, so that this thread does not may come into contact with the looper tip as the looper tip enters the needle thread loop. As the looper advances, the radial projection 17 of the thread controller acts on the looper thread, and the face 18 of said controller comes into contact with the looper thread. As the thread controller continues to rotate, the looper thread is again pulled up and up which absorbs the slack in that thread in front of the looper eye as the looper advances.

   When using several loopers arranged side by side and each cooperating with a separate needle, the looper threads are actuated by the separate and separate parts of the thread control element and these parts work independently on their threads without. interfere with each other.



   When three loopers are provided side by side at the end of a work arm, the outer looper is further away from the yarn guide passage 43 of the arm and the shoulder.

 <Desc / Clms Page number 9>

 located at the end of said passage and against which the threads are drawn as the loopers move forward and backward.



   The amount of thread required for movement of the loopers to the rear end of their stroke differs slightly for each of the three loopers due to the distance of the loopers to the aforementioned thread guide shoulders.



   As the loopers advance, it is therefore desirable that the degree of looper thread lift be different for the various loopers. The nature of the looper thread control could be considered the same for each looper, but the degrees of lift of the various loopers should differ slightly in order to ensure uniform control of the looper threads in the formation of loops and stitches. of chained thread. This is the reason why the faces 18, 18 'and 182 are located at different radial distances from the axis of rotation of the yarn controller.

   There are other conditions in which the looper threads intended for a series of loopers must be lifted to different measures and, under certain conditions, the nature of the control of the various looper threads should differ. It is easily seen that in the yarn checking mechanism described, the faces 18, 18 'and 182 as well as the faces 16, 16' and 162 of the check cams themselves, can be shaped and placed differently. since the control of each thread is independent of the control of other thread tops.



    @
The application of the invention has been shown to a thread control mechanism intended for looper threads, but it is understood that this mechanism can be applied advantageously in combination with any of the talker elements. It will be appreciated that the control element rotates continuously and is therefore free from reciprocating movements. This rotary wire controller element

 <Desc / Clms Page number 10>

 raises and feeds -the wire without subjecting it to jolts or exaggerated tensile forces- In addition, it debits and raised the wire twice per revolution.

   This arrangement and the independent control of the wires allow changes to be made to the construction and shape of the parts, allowing the wires to be controlled between the limits of a very large scale.


    

Claims (1)

RESUME ----------- Un mécanisme contrôleur de fil pour machines coudre, ce mécanisme étant caractérisé par le fait qu'il comprend un élément contrôleur de fil tournant continuelle- ment et des guide-fil associés à cet élément et dispasés, de façon que le fil soit amené au contact dudit élément dans un plan perpendiculaire à l'axe de rotation dudit élément, cet élément étant conformé de façon à, relever et débiter le fil deux fois pendant chaque rotation dudit élément. ABSTRACT ----------- A thread controlling mechanism for sewing machines, this mechanism being characterized by the fact that it comprises a continuously rotating thread controlling element and thread guides associated with this element and disassembled, so that the thread is brought into contact. of said element in a plane perpendicular to the axis of rotation of said element, this element being shaped so as to raise and feed the wire twice during each rotation of said element. Ce mécanisme peut, en outre , être caractérisépar les points suivants, ensemble ou séparément : a) L'élément contrôleur de fil comporte une came faisant saillie radialement et agencée pour agir sur le fil de façon à le relever , et un dispositif délivreur se mouvant avec ledit élément pour libérer le fil de la came dans le but de le relâcher. b) Des organes sont prévus grâce auxquels le dis- positif délivreur peut être amené à occuper différentes posi- tions sur l'élément contrôleur. c) Les guide-fil sont disposés de façon à diriger plusieurs fils pour les amener au contact de l'élément con- trôleur , chaque fil étant situé dans un plan distinct à angle droit par rapport à l'axe de rotation dudit élément. This mechanism can, moreover, be characterized by the following points, together or separately: a) The thread controller element comprises a cam projecting radially and arranged to act on the thread so as to raise it, and a moving delivery device with said element to release the thread from the cam for the purpose of releasing it. b) Devices are provided by which the delivery device can be made to occupy different positions on the controller element. c) The wire guides are arranged so as to direct several wires to bring them into contact with the control element, each wire being located in a separate plane at right angles to the axis of rotation of said element. d) Une came faisant saillie radialement est prévue pour chaque fil, les diverses cames étant disposées côte à cote à un certain. écartement les unes des attires, et un dispo- sitif délivreur est associé à chaque came pour libérer les <Desc/Clms Page number 11> fila des cames. e) Les divera dispositifs délivreurs se rapportant aux diverses cames de contr8le sont portés par une plaque fixée à l'élément contrôleur de fil et tournant avec cet élé- ment et l'extrémité externe de chaque dispositif délivreur est inclinée pour libérer le fil de la came releveuse et le transférer à l'intérieur de l'espace ménage le long de cette carue lorsque ladite face inclinée entre en contact avec le fil correspondant. d) A radially projecting cam is provided for each wire, the various cams being arranged side by side at a certain point. spacing one of the attractants, and a delivery device is associated with each cam to release the <Desc / Clms Page number 11> spun cams. e) The various delivery devices relating to the various control cams are carried by a plate fixed to the yarn checking element and rotating with this element and the outer end of each delivery device is inclined to release the yarn from the thread. lifting cam and transfer it to the interior of the cleaning space along this carue when said inclined face comes into contact with the corresponding wire. f) Les diverses cames de contrôle des fils sont disposées côte à c8te et les faces par lesquelles elles agis- sent sur les fils correspondants sont situées à des distances différentes du centre de rotation de l'élément contrôleur. g) Une seconde came est prévue sur l'élément con- trôleur en un point sensiblement diamétralement opposé à la première de façon que le fil soit relevé et délivré deux fois par tour de l'élément , le dispositif délivreur coopérant avec une de ces cames. f) The various wire control cams are arranged side by side and the faces by which they act on the corresponding wires are located at different distances from the center of rotation of the control element. g) A second cam is provided on the control element at a point substantially diametrically opposite to the first so that the wire is raised and delivered twice per revolution of the element, the delivery device cooperating with one of these cams . h) La forme de l'élément contrôleur est telle que cet élément relève le fil dans la première partie du mouve- ment de recul du boudeur , délivre ce fil au 'boucleur après que le fil a pénétré dans le triangle de fil de boucleur- et relève le fil pendant que le boudeur avance pour pénétrer dans la boucle de fil d'aiguille. i) Une des deux cames radiales diamétralement oppo- sées de l'élément contrôleur agit sur le f il de boucleur pour le relever dans la première partie du mouvement de recul du boucleur et la seconde agit sur ce fil pour le relever dans la première partie du mouvement d'avancement du boucleur. h) The shape of the controlling element is such that this element picks up the thread in the first part of the looper recoil motion, delivers this thread to the looper after the thread has entered the looper thread triangle- and picks up the thread as the looper advances to enter the needle thread loop. i) One of the two diametrically opposed radial cams of the controller element acts on the looper thread to raise it in the first part of the looper backward movement and the second acts on this thread to raise it in the first part of the looper advance movement. j) Le dispositif délivreur est monté sur l'élé- ment contrôleur de façon à agir sur le fil de boucleur et le libérer de la came de relevage mentionnée en premier lieu sous i) lorsque la pointe de l'aiguille a pénétré d'une dis- <Desc/Clms Page number 12> tance convenable dans le triangle de fil de boucleur. j) The delivery device is mounted on the checking element so as to act on the looper thread and release it from the lifting cam mentioned first under i) when the tip of the needle has penetrated say- <Desc / Clms Page number 12> proper pitch in the looper thread triangle. k) La machine comprend un bâti , un arbre principal disposé dans ce bâti ,un élément contrôleur de fil monté sur cet arbre et tournant avec ledit arbre des guide-fil portés par le bâti d'un seul côté de l'arbre pour recevoir les fils et les diriger vers l'élément contrôleur une barre de guidage située de l'autre coté de l'arbre et sur laquelle les fils sont conduits après avoir quitté l'élément contrôleur et une plaque présentant des fentes constituant des guides à enfilage auto- matique pour les fils près de la barre ces guide-fil étant disposés de façon que les fils soient dirigés dans des plans parallèles à angle droit par rapport à l'axe de l'arbre et espacés. k) The machine comprises a frame, a main shaft disposed in this frame, a thread controller element mounted on this shaft and rotating with said shaft of the thread guides carried by the frame on one side of the shaft to receive the wires and direct them towards the controller element a guide bar located on the other side of the shaft and on which the wires are led after leaving the controller element and a plate having slots constituting self-threading guides matic for the wires near the bar, these wire guides being arranged so that the wires are directed in planes parallel at right angles to the axis of the shaft and spaced apart. 1) Le bâti est muni d'une pièce pivotante à fentes sur la face interne de laquelle sont montées la barre et la plaque fendue. m) Les moyens de support de la barre et de la plaque sont agencés pour permettre à ces organes d'être réglés. en position l'un par rapport à l'autre et par rapport à la pièce pivotante. 1) The frame is provided with a slotted swivel part on the internal face of which the bar and the slotted plate are mounted. m) The means for supporting the bar and the plate are arranged to allow these members to be adjusted. in position relative to each other and relative to the pivoting part.
BE362100D BE362100A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE362100A true BE362100A (en)

Family

ID=35068

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE362100D BE362100A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE362100A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2646176A1 (en) METHOD AND MEANS FOR MOUNTING TRICOTED FABRIC ON A RECTILINE TRACTOR
FR2525248A1 (en) EMBROIDERY MACHINE HAVING A HOLDING DEVICE
FR2761382A1 (en) WIRE FEEDING DEVICE FOR SEWING MACHINE
BE362100A (en)
FR2861747A1 (en) OPERATING MECHANISM, ESPECIALLY FOR ELECTRONICALLY CONTROLLED SAMPLING LOOP
BE1003884A5 (en) Tufting PROCESS AND DEVICE FOR IMPLEMENTING THE METHOD.
FR2480318A1 (en) ZIGZAG SEWING MACHINE
FR2601971A1 (en) TYPE OF SURFACE POINT AS WELL AS METHOD AND DEVICE FOR PRODUCING THIS POINT.
FR2478683A1 (en) PINCES TYPE WEAVING
EP1257702A1 (en) Method and knitting machine for rectilinear knitting to form a tubular seamless knitted material
FR2588576A1 (en) Automatic device for drawing in the lower thread for a sewing machine of the oversewing type having a plurality of threads
EP0131495A1 (en) Device for making a lenoshed selvedge in looms
BE565019A (en)
BE634052A (en)
BE1020503A3 (en) DEVICE FOR STORING FRAME WIRE IN A WEAVING MACHINE.
EP0432030A1 (en) Device for producing yarns by meshing
FR2748756A1 (en) Yarn dyeing head
FR2518595A1 (en) DEVICE FOR THE PRODUCTION OF A TABLE OF PARALLEL THREADS AND VARIOUS COMPLEX ARTICLES COMPRISING SUCH A TABLET
CH142713A (en) Wire check mechanism for counder machines.
FR2513668A1 (en) KNITTING
BE504702A (en)
CH310218A (en) Loom.
FR2552115A1 (en) DEVICE FOR COMMUNICATING FALSE TORSION BY FRICTION TO AT LEAST ONE MOVING WIRE
BE518200A (en)
CH344687A (en) Loom for the manufacture of cut-pick fabrics, equipped with a selvedge forming device