BE351178A - - Google Patents

Info

Publication number
BE351178A
BE351178A BE351178DA BE351178A BE 351178 A BE351178 A BE 351178A BE 351178D A BE351178D A BE 351178DA BE 351178 A BE351178 A BE 351178A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shutter
plate
image
disc
images
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE351178A publication Critical patent/BE351178A/fr

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G03PHOTOGRAPHY; CINEMATOGRAPHY; ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ELECTROGRAPHY; HOLOGRAPHY
    • G03BAPPARATUS OR ARRANGEMENTS FOR TAKING PHOTOGRAPHS OR FOR PROJECTING OR VIEWING THEM; APPARATUS OR ARRANGEMENTS EMPLOYING ANALOGOUS TECHNIQUES USING WAVES OTHER THAN OPTICAL WAVES; ACCESSORIES THEREFOR
    • G03B27/00Photographic printing apparatus
    • G03B27/32Projection printing apparatus, e.g. enlarger, copying camera
    • G03B27/326Enlargers

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Shutters For Cameras (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " APPAREIL POUR AGRANDISSEMENTS PHOTOGRAPHIQUES PAR t 
IMPRESSIONS SUPERPOSEES " 
La présente invention concerne un appareil pour agrandis- sements photographiques par impressions superposées, c'est-à- dite, par projections, sur une même surface   à   impressionner, de plusieurs images semblables différemment orientées sur une même couche sensible, de telle sorte que la texture de cette dernière ?'intervienne pas pour compromettre la netteté des images obtenues avec de très forts agrandissements* 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
Cet appareil se caractérise par la combinaison de deux surfaces dont l'une reçoit la plaque qui porte, en impressions multiples, l'image à agrandir, et l'autre constitue obtura- teur pour masquer et démasquer successivement un système op- tique de projection et d'agrandissement,

   les deux surfaces subissent des déplacements intermittents conjugués par un mé- oanisme dont la commande dérive d'un arbre unique. 



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple seulement, deux formes de réalisation de l'appareil ci-dessus caracté- risé. 



   Les Figs. 1 à 3 se rapportent à une première forme de réalisation et sont : 
La Fig. 1, une vue de face de l'appareil avec arrachements, 
La Fig. 2, une section transversale de l'appareil. 



   La Fig, 3, une section horizontale. 



   Les Figs.   4 à   8 se rapportent à une deuxième forme de réalisation et sont : 
La Fig. 4, une section transversale partielle de l'appareil. 



   La Fig. 5, une vue de face partielle. 



   La Fig. 6, une vue en plan correspondante. 



   La Fig. 7, une vu? en élévation d'un détail. 



   La Fig. 8, une vue en plan correspondante. 



   Il convient de remarquer que l'appareil d'agrandissement objet de l'invention est utilisé également comme appareil de prise de vue pour impressionner en des zones régulièrement réparties autour de son centre, une même plaque qui porte,, de ce fait, plusieurs fois la même image, ou pour impression- ner des plaques indépendantes.

   Chaque épreuve de l'image est diversement orientée par rapport aux lignes de répartition des molécules ou éléments constitutifs de la couchesensible, de telle sorte-que, ces images étant projetées très agrandies .. et superposées sur une même surface impressionnable, l'épreu- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ve unique obtenue présente /clos ombres modelées sans discon- tinuités, puisque les espaces intermoléculaires d'une pre- mière projection sont occupés par les taches moléculaires des images suivantes projetées successivement: 
Dans la forme de réalisation des figs. 1 à 3, l'appareil comporte deux disques disposés dans deux plans parallèles et dont l'un, le disque-obturateur 1 est disposé entre l'autre, le disque porte-plaque 2 et une source de lumière.

   Les deux disques 1 et 2 se projettent sur un plan qui leur est   paral-.   lèle, suivant deux cercles qui se coupent, comme montré par la fig. 1. 



   Le disque porte-plaque 2 est, dans l'exemple représenté, constitué par une tôle largement ajourée par des lumières 3 en forme de secteurs régulièrement répartis. Deux glissières   4, rapportées par soudures ou autres moyens appropriés, re- çoivent et maintiennent la plaque 5 sur laquelle sont réparties   les impressions successives 6 de la même image à agrandir: 
Dans l'exemple représenté, le disque 2 comporte huit   ajoure-     ments 3   en forme de secteurs, et la plaque 5 comporte huit   images à régulièrement réparties autour de son centre confondu avec le centre du disque 2. Les images se trouvent placées au droit des secteurs ajourés 3. Le disqueobturateur est, par exemple. découpé dans une tale et présente quatre ouvertures ou lumières 7. 



  Les trajectoires circulaires des images et-clos lumières 7 se coupent constamment en face d'un objectif 8. Le bâti de l'appareil comporte, dans l'exemple représenté, deux enceintes parallélépipédiques et 10 de tôle, étanches la lumière, tout au moins en ce qui concerne l'enceinte 9. 



  Chaque disque est¯- supporté par un axe centré dans.un palier 11 convenablement fixé à la paroi 12. Des arbres de renvoi 13 et 14 sont soutenus, parallèlement aux axes des   

 <Desc/Clms Page number 4> 

 disques, dans des paliers 15 fixés respectivement aux parois 12 et 16 et comportent, calées sur eux, des croix de Malte 17 dont les doigts d'entraînement sont portés par des plateaux 18 et 19 cales sur des arbres 20 soutenus dans des paliers 21 et   22   (fig, 3). Une roue tangente 23 calée sur chacun des arbres 14 et 15 est constamment engrenée avec une vis sans fin 24 calée sur un arbre vertical 25 qui constitue l'arbre moteur du mécanisme et reçoit son mouvement, extérieurement à l'enceinte 10, de toute source motrice appropriée. 



   Le mouvement intermittent des croix de Malte 17 et,'-par suite, des arbres 13 et 14 est transmis aux disques 1 et 2 par des engrenages 26 et 27 ou tout autre dispositif cinéma- tique approprié, 
Mais, les caractéristiques de la liaison cinématique, entre l'arbre moteur 25 et les axes des disques 1 et   2   res- pectivement, sont telles que les distances angulaires par- courues par le disque 1 pour un quart de tour de sa croix de Malte de commande, soient doubles de celles parcourues dans les mêmes conditions par le disque porte-plaque 2. 



   Il est essentiel, pour que les images projetées   se' su-   perposent exactement sur la surface à impressionner, que les arrêts du disque 2 aient lieu dans des positions angulaires rigoureusement déterminées; A cet effet, le disque 2 peut être pourvu d'encoches périphériques 28 dans lesquelles s'en- gage un taquet d'arrêt 29 disposé à, l'extrémité d'un ressort de rappel 30 fixé à la partie inférieure de l'enceinte 10; 
Le fonctionnement de l'appareil ainsi décrit, soit comme appareil de prise d'images, soit comme appareil de projection des images pour l'agrandissement, est le suivant : 
Dans les deux cas, les deux disques 1 et 2 tournent par intermittences. Le disque 1 tourne de 1/4 de tour lors- que le disque 2 tourne de 1/8 de tour.

   A l'arrêt, une image 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
6 est placée devant l'objectif 8 et devant une lumière 7 du disque 1, de sorte que peut se produire, soit l'impression de la plaque 5 pour une image, soit la projection d'une image pour l'agrandissement. 



   Il est évident que le disque obturateur 1 pourrait ne 
7 présenter qu'une seule lumière/au lieu de quatre. Dans ce cas, la valeur de ses déplacements angulaires intermittents serait nécessairement de 360 degrés. Dans l'exemple particulier décrit. le chiffre huit pour le nombre des images et le ohif- fre quatre pour le nombre des orifices ou lumières du disque obturateur, ont été adoptés comme satisfaisant à la fois à une netteté convenable des images agrandies, et à des vitesses de rotation admissibles pour les disques . Ces chiffres ne sont évidemment pas essentiels à l'invention. 



   L'appareil peut être monté sur tout socle approprié et pourvu d'un jeu d'objectifs qui permettent de l'utiliser indifféremment pour la prise d'image et l'agrandissement de . ces images. Le socle support de l'appareil peut être monté sur un pied réglable à la façon des appareils photographiques ou cinématographiques connus. 



   L'appareil décrit dans ses lignes essentielles, se com- plète par une porte mobile 31 destinée à permettre la véri- fication de la mise en place de la plaque 5. Il comporte une lumière latérale 32 pour l'introduction de la plaque 5 entre les glissières 4 du disque porte-plaque 2. La lumière 
32 doit, bien entendu, être pourvue d'un obturateur, de toute   disposition appropriée, rendu étanche à la lumière ainsi que les bords d'appui de la porte 31.

   La source de lumière employée   pour la projection peut être une lanterne de projection quelconque indépendante ou faisant corps avec le bâti de l'appareil: 
Dans l'exemple de réalisation des figs. 4 à 8, la sur- face qui porte   les .images .   agrandir et la surface opaque 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ajourée pour constituer l'obturateur sont animées de dépla- cements rectilignes intermittents. 



   L'obturateur 33 est convenablement guidé dans des glis- sieres et mobile dans un plan vertical. La plaque 34 sur la- quelle sont fixées les images à agrandir est, de la même fa- çon, mobile verticalement dans des glissières. L'objectif est disposé en 35 et la source d'éclairage est placée en 36, le bâti de l'appareil comportant les mêmes dispositions généra- les que pour l'exemple de réalisation des figs. 1 à 3. 



   Les mouvements reotilignes intermittents des parties 33 et 34 avec mise en phase convenable de ces mouvements comme expliqué dans l'exemple   précèdent,sont'   obtenus, à par- tir d'un arbre de commande unique,   à   la manière suivante : 
Le bord inférieur de l'obturateur 33 et celui du porte- images 34 sont taillés en crémaillères respectivement engre- nées avec des pignons 37 et   38.   Chacun'de ces pignons est angulairement solidaire d'une croix de Halte 39 dont la commande a lieu par un plateau à doigts d'entraînement 41. 



  Les deux plateaux 41 sont calés sur un même axe 42 dont la commande on rotation continue est assurée par l'arbre moteur 43. la liaison angulaire entre .l'arbre 43 et l'axe 42 étant 
 EMI6.1 
 assurée, par exemple, au moyen d'une vis sans finr2t 'une roue tangente 4,, / 
Comme dans l'exemple des figs. 1 à 3, on peut donner   à   l'obturateur 33 des déplacements intermittents doubles de ceux du porte-images. Pour ce. faire, le plateau 41 corres- pondant au pignon 37 comporte deux doigts d'entraînement de la croix de Malte 39, tandis que l'autre plateau 41 n'en comporte   qu'un.   Le principe du fonctionnement reste le même que pour l'appareil des figs, 1 à   3.   les déplacements angu- laires intermittents étant remplacés par des déplacements rectilignes intermittents. 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 



   Pour que   les/arrêts   de l'obturateur 33 et du porte-.   @   images 34 se   produisent   en des points rigoureusement déter- mines, on peut adopter le dispositif illustré schématique- ment par les figs. 7 et 8. 



   Sur leur bord supérieur, les parties 33 et 34 portent des encoches 46 dans chacune desquelles peut successivement s'engager un galet 47 monté fou sur un axe 48 soudé ou fixé de toute autre manière, sur un support élastique avantageu- sement constitué par un ressort ou lame arquée 49 convena- blement fixé ..ses extrémités sur une partie fixe du bâti de l'appareil* 
Bien entendu, l'invention n'est pas limitée aux exemples précisément décrits et représentés. Ces exemples sont sus-   @   ceptibles de modifications, tant dans la constitution de leurs divers organes que dans leurs dispositions relatives de ceux-ci. 



   Toutes ces modifications sont, autant qu'elles répon- dent à la caractéristique essentielle exposée dans ce qui précède, et 'au but poursuivi, comprises dans le cadre de l'invention. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "APPARATUS FOR PHOTOGRAPHIC ENLARGEMENTS BY t
SUPERIMPOSED PRINTS "
The present invention relates to an apparatus for photographic enlargements by superimposed impressions, that is, by projections, on the same surface to be impressed, of several similar images differently oriented on the same sensitive layer, such that the texture of the latter? 'not intervene to compromise the sharpness of the images obtained with very strong enlargements *

 <Desc / Clms Page number 2>

 
This apparatus is characterized by the combination of two surfaces, one of which receives the plate which carries, in multiple impressions, the image to be enlarged, and the other constitutes a shutter to successively mask and unmask an optical projection system. and expansion,

   the two surfaces undergo intermittent displacements combined by a mechanism whose control derives from a single shaft.



   The accompanying drawing shows, by way of example only, two embodiments of the apparatus characterized above.



   Figs. 1 to 3 relate to a first embodiment and are:
Fig. 1, a front view of the device with cutouts,
Fig. 2, a cross section of the apparatus.



   Fig, 3, a horizontal section.



   Figs. 4 to 8 relate to a second embodiment and are:
Fig. 4, a partial cross section of the apparatus.



   Fig. 5, a partial front view.



   Fig. 6, a corresponding plan view.



   Fig. 7, a seen? in elevation of a detail.



   Fig. 8, a corresponding plan view.



   It should be noted that the enlarging apparatus which is the subject of the invention is also used as a shooting apparatus to impress, in zones regularly distributed around its center, the same plate which bears, therefore, several times the same image, or to impress independent plates.

   Each proof of the image is variously oriented with respect to the lines of distribution of the molecules or constituent elements of the sensitive layer, so that, these images being projected very enlarged .. and superimposed on the same impressionable surface, the proof.

 <Desc / Clms Page number 3>

 Unique ve obtained presents / closed shadows modeled without discontinuities, since the intermolecular spaces of a first projection are occupied by the molecular spots of the following images successively projected:
In the embodiment of figs. 1 to 3, the apparatus comprises two disks arranged in two parallel planes, one of which, the shutter disk 1, is arranged between the other, the plate-holder disk 2 and a light source.

   The two discs 1 and 2 are projected onto a plane which is parallel to them. lele, following two intersecting circles, as shown in fig. 1.



   The plate holder disc 2 is, in the example shown, formed by a sheet largely perforated by slots 3 in the form of regularly distributed sectors. Two slides 4, attached by welding or other suitable means, receive and hold the plate 5 on which are distributed the successive prints 6 of the same image to be enlarged:
In the example shown, the disc 2 comprises eight openings 3 in the form of sectors, and the plate 5 comprises eight images to be regularly distributed around its center coincident with the center of the disc 2. The images are placed in line with the. perforated sectors 3. The shutter disk is, for example. cut from a tale and has four openings or lights 7.



  The circular trajectories of the images and-closed lights 7 constantly intersect in front of an objective 8. The frame of the apparatus comprises, in the example shown, two parallelepipedal enclosures and 10 of sheet metal, tight against light, at least. with regard to speaker 9.



  Each disc is ¯ supported by an axis centered in a bearing 11 suitably fixed to the wall 12. Countershafts 13 and 14 are supported, parallel to the axes of the

 <Desc / Clms Page number 4>

 discs, in bearings 15 fixed respectively to the walls 12 and 16 and comprise, wedged on them, Maltese crosses 17, the drive fingers of which are carried by plates 18 and 19 wedges on shafts 20 supported in bearings 21 and 22 (fig, 3). A tangent wheel 23 wedged on each of the shafts 14 and 15 is constantly meshed with a worm 24 wedged on a vertical shaft 25 which constitutes the motor shaft of the mechanism and receives its movement, outside the enclosure 10, from any source. appropriate motor.



   The intermittent movement of the Maltese crosses 17 and, consequently, of the shafts 13 and 14 is transmitted to the discs 1 and 2 by gears 26 and 27 or any other suitable kinetic device,
But, the characteristics of the kinematic connection, between the motor shaft 25 and the axes of the disks 1 and 2 respectively, are such that the angular distances traveled by the disk 1 for a quarter of a turn of its Maltese cross. control, are double those traversed under the same conditions by the plate holder disc 2.



   It is essential, so that the projected images are superposed exactly on the surface to be impressed, that the stops of the disc 2 take place in rigorously determined angular positions; To this end, the disc 2 can be provided with peripheral notches 28 in which engages a stopper 29 disposed at the end of a return spring 30 fixed to the lower part of the enclosure. 10;
The operation of the apparatus thus described, either as an image taking apparatus or as an image projection apparatus for enlargement, is as follows:
In both cases, the two discs 1 and 2 rotate intermittently. Disc 1 turns 1/4 turn when disc 2 turns 1/8 turn.

   When stopped, an image

 <Desc / Clms Page number 5>

 
6 is placed in front of the objective 8 and in front of a light 7 of the disc 1, so that either the printing of the plate 5 for an image or the projection of an image for the enlargement can occur.



   Obviously, the shutter disc 1 could not
7 present only one light / instead of four. In this case, the value of its intermittent angular displacements would necessarily be 360 degrees. In the particular example described. the figure eight for the number of images and the figure four for the number of orifices or lumens of the shutter disc, have been adopted as satisfying both a suitable sharpness of the enlarged images, and permissible rotational speeds for the discs. These figures are obviously not essential to the invention.



   The camera can be mounted on any suitable base and provided with a set of objectives which allow it to be used interchangeably for image capture and magnification. these images. The camera support base can be mounted on an adjustable foot in the manner of known photographic or cinematographic cameras.



   The apparatus, described in its essential lines, is completed by a movable door 31 intended to allow the verification of the positioning of the plate 5. It comprises a lateral opening 32 for the introduction of the plate 5 between. the slides 4 of the plate holder disc 2. The light
32 must, of course, be provided with a shutter, of any suitable arrangement, made watertight as well as the bearing edges of the door 31.

   The light source used for the projection can be any independent projection lantern or integral with the frame of the apparatus:
In the exemplary embodiment of FIGS. 4 to 8, the surface which bears the images. enlarge and opaque surface

 <Desc / Clms Page number 6>

 perforated to constitute the shutter are animated by intermittent rectilinear movements.



   The shutter 33 is suitably guided in slides and movable in a vertical plane. The plate 34 on which are fixed the images to be enlarged is, in the same way, movable vertically in slides. The objective is arranged at 35 and the lighting source is placed at 36, the frame of the apparatus comprising the same general arrangements as for the exemplary embodiment of FIGS. 1 to 3.



   The intermittent reotilinear movements of parts 33 and 34 with suitable phasing of these movements as explained in the preceding example, are obtained, from a single drive shaft, as follows:
The lower edge of the shutter 33 and that of the image holder 34 are cut into racks respectively engaged with pinions 37 and 38. Each of these pinions is angularly integral with a Halte cross 39, the control of which takes place. by a drive finger plate 41.



  The two plates 41 are wedged on the same axis 42, the continuous rotation control of which is ensured by the motor shaft 43. the angular connection between the shaft 43 and the shaft 42 being
 EMI6.1
 ensured, for example, by means of an endless screw, a tangent wheel 4 ,, /
As in the example of figs. 1 to 3, the shutter 33 can be given intermittent movements double those of the image carrier. For this. To do so, the plate 41 corresponding to the pinion 37 comprises two drive fingers of the Maltese cross 39, while the other plate 41 has only one. The principle of operation remains the same as for the apparatus of FIGS, 1 to 3. the intermittent angular displacements being replaced by intermittent rectilinear displacements.

 <Desc / Clms Page number 7>

 



   So that the / stops of the shutter 33 and the holder. @ images 34 are produced at strictly determined points, the device illustrated schematically by FIGS. 7 and 8.



   On their upper edge, the parts 33 and 34 carry notches 46 in each of which can successively engage a roller 47 mounted idle on a pin 48 welded or fixed in any other way, on an elastic support advantageously constituted by a spring. or arcuate blade 49 suitably fixed ... its ends on a fixed part of the frame of the apparatus *
Of course, the invention is not limited to the examples precisely described and shown. These examples are subject to modification, both in the constitution of their various organs and in their relative provisions.



   All these modifications are, as far as they correspond to the essential characteristic explained in the foregoing, and to the aim pursued, included within the scope of the invention.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 - Appareil pour agrandissements photographiques par impressions superposées, caractérisé par la combinaison de deux surfaces dont l'une rçcoit la plaque qui porte, en im- pressions multiples, l'image à agrandir, et- l'autre cons- titue obturateur pour masquer et démasquer successivement un système optique de projection et d'agrandissement, les deux surfaces-subissant des déplacements intermittents conjugués par un mécanisme dont la commande dérive d'un arbre unique. <Desc/Clms Page number 8> CLAIMS 1 - Apparatus for photographic enlargements by superimposed impressions, characterized by the combination of two surfaces, one of which receives the plate which carries, in multiple impressions, the image to be enlarged, and the other constitutes a shutter to mask and successively unmask an optical system of projection and magnification, the two surfaces undergoing intermittent displacements combined by a mechanism whose control derives from a single shaft. <Desc / Clms Page number 8> 2 - Appareil pour agrandissement d'après la revendication 1, caractérisé en ce que les surfaces dont l'une tient lieu de porte-images et l'autre d'obturateur, sont constituées par des disques mobiles angulairement autour de deux axes théori- ques parallèles. 2 - An enlargement apparatus according to claim 1, characterized in that the surfaces, one of which acts as an image holder and the other as a shutter, consist of discs movable angularly around two theoretical axes parallels. 3 - Appareil d'après les revendications 1 et 2 caracté- risé en ce quo le disque porte-images 2 comporte des ajoure- ments en forme de secteurs 3 régulièrement répartis et deux glissières 4 entre lesquelles s'engage la plaque 5 dont cha- cune des images est disposée en face d'un ajourement, le disque obturateur 1 étant perforé, à intervalles réguliers, de lumières 7 dont les trajectoires se coupent avec celle des images de la plaque en une zone toujours située au droit d'un objectif 8, 4 - Appareil d'après les revendications 1 et 2, carac- térisé en ce que la commande des déplacements intermittents des deux disques 1 et 2, 3 - Apparatus according to claims 1 and 2, characterized in that the image carrier disc 2 comprises openings in the form of regularly distributed sectors 3 and two slides 4 between which engages the plate 5 which cha- one of the images is arranged in front of an opening, the shutter disc 1 being perforated, at regular intervals, with lights 7 whose trajectories intersect with that of the images on the plate in an area always located to the right of an objective 8 , 4 - Apparatus according to claims 1 and 2, charac- terized in that the control of the intermittent movements of the two discs 1 and 2, a lieu par un arbre 25 pourvu de deux vis sans fin 24 dont chacune engrène avec une roue tan- gente 23 angulairement solidaire de doigts d'entraînement d'une croix de Malte 17 dont l'axe est relié par engrenages à l'axe du disque à entraîner. takes place by a shaft 25 provided with two worm screws 24, each of which meshes with a tangent wheel 23 angularly integral with drive fingers of a Maltese cross 17, the axis of which is connected by gears to the axis of the disc to be driven. 5 - Appareil d'après la. revendication 1, caractérisé en ce que l'obturateur 33 et le porte-images 34 sont cons- titués par deux plaques disposées parallèlement et dont les bords inférieurs forment crémaillères sont engrenés avec des pignons 37 et 38 calés sur des croix de mite 39, deux pla- teaux 41 d'entraînement des croix de Malte étant calés sur un même axe 42 relié par roue tangente 45 et vis sans fin 41 à un arbre unique de commande, <Desc/Clms Page number 9> RESUME .- Appareil pour agrandissements photographiques 'par impressions superposées, caractérisa par, la combinaison de deux surfaces dont l'une reçoit la plaque qui porte, en impressions multiples, l'image à agrandir, et l'autre consti- tue obturateur pour masquer et démasquer successivement un système optique de projection et d'agrandissement, 5 - Apparatus according to. Claim 1, characterized in that the shutter 33 and the image carrier 34 are constituted by two plates arranged parallel and whose lower edges form racks are meshed with pinions 37 and 38 wedged on moth crosses 39, two plates 41 for driving the Maltese crosses being wedged on the same axis 42 connected by a tangent wheel 45 and worm screw 41 to a single control tree, <Desc / Clms Page number 9> SUMMARY .- Apparatus for photographic enlargements' by superimposed impressions, characterized by the combination of two surfaces, one of which receives the plate which carries, in multiple impressions, the image to be enlarged, and the other constitutes a shutter to mask and successively unmask an optical system for projection and magnification, les deux surfaces subissant des déplacements intermittents conjugués par un mécanisme dont la commande dérive d'un arbre unique, the two surfaces undergoing intermittent displacements combined by a mechanism whose control derives from a single shaft,
BE351178D BE351178A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE351178A true BE351178A (en)

Family

ID=26159

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE351178D BE351178A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE351178A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH621634A5 (en)
FR2771516A1 (en) Masking amount guide device for stereo slides
EP0224394B1 (en) Projector with a spherical screen, in particular for advertising purposes
BE351178A (en)
EP0001951B1 (en) Projection apparatus permitting the recording of the projected image of an object
FR2547432A1 (en) Optical system for taking stereoscopic photographs in a camera
CH114299A (en) Method and device for taking cinematographic pictures giving, on projection, the impression of relief.
EP0098767B1 (en) Method and device for producing composite images on a photosensitive carrier from an assembly of symbols
CN209842335U (en) Urban and rural three-dimensional holographic image integrated device
BE494387A (en)
BE505389A (en)
BE546279A (en)
CH307354A (en) Typographic machine to compose photographically.
BE362642A (en)
BE343945A (en)
CH140744A (en) Cinematographic camera.
BE363463A (en)
EP0256910A1 (en) Portable graphical reproduction apparatus
BE894337A (en) Use of liquid crystals as selective optical screens or shutters - for special effects with photographic, scanning or projection equipment
CH347709A (en) Panoramic photography device, and method of activating this device
WO2007071119A1 (en) A double layer lens rotary plate for a digital photographic printing enlarger
CH190447A (en) Camera allowing to take successively several photographs on the same immobile sensitive surface.
BE476843A (en)
CH521598A (en) Cinematographic camera
FR2757960A1 (en) Panoramic rotatable camera allowing 360 degrees viewing for cinema