BE1008440A5 - Job. - Google Patents

Job. Download PDF

Info

Publication number
BE1008440A5
BE1008440A5 BE9500134A BE9500134A BE1008440A5 BE 1008440 A5 BE1008440 A5 BE 1008440A5 BE 9500134 A BE9500134 A BE 9500134A BE 9500134 A BE9500134 A BE 9500134A BE 1008440 A5 BE1008440 A5 BE 1008440A5
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
support
loom
drive means
cam
axis
Prior art date
Application number
BE9500134A
Other languages
French (fr)
Inventor
John Dalton Griffith
Original Assignee
Ulster Carpet Mills Holdings L
Griffith Textile Mach Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Ulster Carpet Mills Holdings L, Griffith Textile Mach Ltd filed Critical Ulster Carpet Mills Holdings L
Application granted granted Critical
Publication of BE1008440A5 publication Critical patent/BE1008440A5/en

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D03WEAVING
    • D03DWOVEN FABRICS; METHODS OF WEAVING; LOOMS
    • D03D39/00Pile-fabric looms
    • D03D39/02Axminster looms, i.e. wherein pile tufts are inserted during weaving
    • D03D39/08Gripper Axminster looms

Abstract

Métier comportant plusieurs supports de fil montés sur le métier en vue d'un mouvement de va-et-vient entre une première position sélectionée dans laquelle un fil requis peut être extrait du support et une deuxième position et des moyens actionnables pour déplacer un support sélectionné depuis sa deuxième position indépendamment des autres supports en vue d'y accéder pour une réparation.Loom comprising several wire supports mounted on the loom for a back-and-forth movement between a first selected position in which a required wire can be extracted from the support and a second position and actuable means for moving a selected support from its second position independently of the other supports in order to access it for repair.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   METIER 
La présente invention concerne des métiers et, plus particulièrement mais pas exclusivement, un métier à tapis Axminster. 



   Dans un métier à tapis Axminster, à chaque position d'insertion de touffe, plusieurs fils de couleurs différentes sont amenés à une barre de guidage du fil ou support commun, qui exerce un mouvement de va-et-vient (en étant par exemple relevé et abaissé) vers différentes positions afin de permettre la sélection d'un fil de la couleur souhaitée. Une pince peut être actionnée en vue de choisir le fil de velours requis maintenu dans la barre de guidage ou le support et la pince en extrait une longueur de fil. La longueur de fil est alors coupée et la pince transfère la longueur de fil coupée vers la zone de tissage du métier où elle est insérée dans le tapis pendant l'opération de tissage. 



   Les pinces et supports sont montés à travers le métier, une paire pour chaque rangée de velours du tapis. Par conséquent, un métier donné comporte un grand nombre de pinces et de supports. Les supports peuvent être horizontaux ou verticaux. La sélection du fil de velours correct peut être assurée par un sélecteur électronique de touffe, comme celui proposé dans le document EP-A-0420869. 



   Il peut arriver qu'une pince ne parvienne pas à saisir le velours sélectionné du support. Cette défaillance peut être détectée par un détecteur de touffe qui provoque l'arrêt du métier. La cause principale de défaillance d'une pince lors de la prise d'un fil de velours requis est que ce dernier ne présente pas d'extrémité qui puisse être saisie par la pince. Puisque certaines hautes lisses comportent jusqu'à un millier de supports dans un métier, il peut falloir beaucoup de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 temps avant que l'opérateur ne localise le support présentant une extrémité de fil défaillante dans un métier qui ne possède pas de détecteurs de défaillance de touffe. Même dans les métiers comportant des détecteurs de défaillance de touffe, retrouver le support défaillant est une opération qui demande beaucoup de temps. 



   Un objet de la présente invention consiste à réduire significativement le temps nécessaire pour réparer un support défaillant. 



   Un aspect de la présente invention fournit un métier possédant plusieurs supports de fils à monter dans un métier en vue d'un mouvement de va-et-vient entre une première position choisie dans laquelle un fil requis peut être extrait du support et une deuxième position et des moyens qui peuvent être actionnés pour déplacer un support choisi de sa deuxième position, indépendamment des autres supports, pour y accéder en vue d'une réparation. 



   De préférence, le métier comprend par ailleurs des moyens de commande, tels qu'un ordinateur ou autre processeur, les moyens de commande réagissant à des moyens qui détectent un support défaillant, arrêtent ensuite le métier avant de commander l'actionnement des moyens associés au support défaillant pour déplacer ce support depuis sa deuxième position. 



   Un support défaillant peut être déplacé vers sa première position extrême la plus éloignée de sa deuxième position afin de rendre ce support le plus accessible possible en vue d'une réparation manuelle. Néanmoins, la présente invention se prête à l'utilisation de moyens de réparation automatiques et, le cas échéant, il peut être préférable de déplacer le support défaillant vers la position dans laquelle le fil de velours n'était pas disponible précédemment et qui a donné lieu à l'état défaillant. Un métier selon la présente invention peut 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dès lors comporter des moyens de réparation automatiques. 



   Un autre aspect de la présente invention fournit un procédé de commande d'un métier comprenant plusieurs supports de fil comportant les étapes suivantes : 
1) la détection de la défaillance d'un support de fil ;
2) l'arrêt du métier lors de la détection d'un support défaillant ;
3) le déplacement du support défaillant d'une position de repos vers une position qui permet d'accéder au support défaillant en vue de sa réparation. 



   L'étape de déplacement peut impliquer le déplacement du support défaillant vers une première position la plus éloignée possible de la deuxième position ou vers la première position préalablement sélectionnée qui a donné lieu à l'état défaillant. Dans les deux cas, le procédé peut comprendre l'étape ultérieure consistant à actionner des moyens automatiques de réparation qui se dirigeront vers le support défaillant dans sa première position et effectueront la réparation nécessaire. 



   Un métier mettant en oeuvre la présente invention sera à présent décrit plus en détail à titre d'exemple par référence aux figures ci-jointes dans lesquelles : la Figure 1 est une élévation latérale schématique d'un agencement typique de pinces et de supports pour un métier et la Figure 2 est une élévation latérale schématique de moyens actionnables indépendamment pour déplacer le sélecteur de touffe lorsque le métier s'est arrêté conformément à la présente invention et 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la Figure 3 est un diagramme-blocs des moyens de commande du métier. 



   En se référant à la Figure 1 des dessins, celle-ci illustre une barre de guidage ou support individuel de fil 1 présent en grand nombre (typiquement plus de 1000) dans un métier. Le support 1 est sélectivement déplacé par un mécanisme sélecteur de touffe 3 qui peut être similaire à celui décrit dans le document EP-A-0420869 dont la publication est incorporée ici à titre de référence. Le sélecteur de touffe 3 est amené à exercer un mouvement de va-et-vient par un axe oscillant 5 et un levier associé 6 et une bielle 7 entre une deuxième position ou position de repos et une première position sélectionnée.

   La première position du support 1 est déterminée par un arrêt sous la forme d'un doigt presseur 8 qui, lorsqu'il est libéré par un mécanisme à aimant commandé électriquement 11, tombe dans une encoche sélectionnée 9 dans le support afin de déterminer lequel des fils de velours 2 est aligné avec la pince 4 pour être saisi par cette dernière. Une fois saisi, le fil sélectionné est tiré, coupé et transféré vers le métier 4a. Le support 1 est chargé par un ressort 10 vers la deuxième position ou position de repos. 



   L'axe oscillant 5 est commun à tous les supports 1 et est sélectivement entraîné par deux moyens d'entraînement indépendants. Le premier moyen d'entraînement comprend un mécanisme à came composé d'un axe d'entraînement 21, d'une came 20 et d'une contre-came 22 (Figure 2). L'axe d'entraînement 21 est synchronisé à l'axe d'entraînement principal du métier. La contre-came 22 est fixée à rotation à une extrémité d'un bras 23 qui est fixé par son autre extrémité à l'axe 5. Le deuxième moyen d'entraînement pour l'axe oscillant 5 se compose d'une tige de piston 24 qui est fixée à pivotement au 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 bras 23. La tige de piston 24 s'étend à partir d'un piston 25 d'un vérin pneumatique 26 à double effet. Le vérin 26 est fixé à pivotement sur le cadre du métier en 27 et possède deux orifices 28 et 29. 



   Pendant le fonctionnement normal du métier, l'axe 21 tourne en permanence de sorte que le bras 23 est levé et abaissé en permanence par la came 20, l'axe 5 exer- çant un mouvement de va-et-vient. A ce moment, l'air comprimé est amené dans le vérin 26 par l'orifice 28 et l'orifice 29 est ouvert à l'atmosphère. Ainsi, le vérin 26 est converti en un ressort pneumatique contre lequel la came 20 agit et qui charge le bras 23 vers le bas comme le montre la Figure 2. 



   En se référant à la Figure 3, lorsqu'une touffe n'est pas saisie par une pince particulière 4, un détecteur correspondant 31 émet un signal à une unité de commande 32, telle qu'un ordinateur, afin que l'unité de commande sache à hauteur de quel support la défaillance s'est produite. L'ordinateur 32 amorce alors l'arrêt du métier, ce qui signifie que l'axe d'entraînement 21 s'arrête afin qu'un support 1 ne bouge pas, même si le sélecteur de touffe associé devait être actionné. De préférence, l'axe 21 est arrêté dans une position où les supports 1 sont situés à hauteur de leurs deuxièmes positions, comme le montre par exemple la Figure 2. Il faut alors que seul le support défaillant soit déplacé depuis sa deuxième position ou position de repos.

   A cet effet, de l'air comprimé est amené à l'orifice 29 du vérin 26 sous la commande de l'ordinateur 32 pour soulever le bras 23 et, dès lors, faire tourner l'axe 5. En même temps, le sélecteur de touffe 3 du support défaillant est actionné de manière à faire tomber l'arrêt 8 dans une des encoches 9 de sorte que seul le support défaillant soit déplacé depuis sa deuxième position ou position de repos vers une première position dans 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 laquelle il est accessible en vue d'une réparation manuelle ou automatique. 



   Après réparation, l'orifice 29 est dégazé et de l'air comprimé est amené dans le vérin 26 par l'orifice 28 afin de ramener le support défaillant vers sa deuxième position. 



   Si une réparation manuelle est effectuée, il est généralement recommandé d'éloigner le plus possible le support défaillant des autres de sorte que l'arrêt 8 s'engage dans l'encoche 9 à l'extrême droite comme le montre la Figure 1. Si une réparation automatique est effectuée, il pourrait être préférable de déplacer le support défaillant 1 vers la position dans laquelle la défaillance s'est produite de telle sorte que l'arrêt 8 s'engage dans l'encoche appropriée 9. 



   Il doit être entendu que la présente invention permet de déplacer un support défaillant vers une position de réparation indépendamment des autres mouvements du métier. 



   Il doit également être entendu que l'air comprimé utilisé pour déplacer le piston 25 peut être remplacé par d'autres fluides.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   JOB
The present invention relates to looms and, more particularly but not exclusively, to an Axminster carpet loom.



   In an Axminster carpet loom, at each tuft insertion position, several threads of different colors are brought to a common thread guide bar or support, which exerts a back and forth movement (for example by being raised and lowered) to different positions to allow selection of a wire of the desired color. A clamp can be actuated in order to choose the required velvet thread held in the guide bar or the support and the clamp extracts a length of thread. The length of thread is then cut and the clamp transfers the length of cut thread to the weaving area of the loom where it is inserted into the carpet during the weaving operation.



   The clamps and supports are mounted across the loom, one pair for each row of pile carpet. Consequently, a given trade has a large number of clamps and supports. The supports can be horizontal or vertical. The selection of the correct pile can be ensured by an electronic tuft selector, such as that proposed in document EP-A-0420869.



   It may happen that a clamp cannot catch the selected velvet of the support. This failure can be detected by a tuft detector which causes the loom to stop. The main cause of gripper failure when gripping a required velvet yarn is that it does not have an end that can be gripped by the gripper. Since some high beams have up to a thousand supports in a loom, it may take a lot of

 <Desc / Clms Page number 2>

 time before the operator locates the support having a faulty wire end in a loom which does not have tuft failure detectors. Even in trades with tuft failure detectors, finding the faulty support is a time-consuming operation.



   An object of the present invention is to significantly reduce the time required to repair a failed medium.



   One aspect of the present invention provides a loom having multiple wire holders to be mounted in a loom for back and forth movement between a first selected position in which a required wire can be drawn from the support and a second position and means which can be actuated to move a selected support from its second position, independently of the other supports, to access it for repair.



   Preferably, the loom also comprises control means, such as a computer or other processor, the control means reacting to means which detect a faulty support, then stop the loom before controlling the actuation of the means associated with the failed support to move this support from its second position.



   A faulty support can be moved to its first extreme position furthest from its second position in order to make this support as accessible as possible for manual repair. Nevertheless, the present invention lends itself to the use of automatic repair means and, if necessary, it may be preferable to move the faulty support to the position in which the velvet thread was not previously available and which has given place in the failed state. A loom according to the present invention can

 <Desc / Clms Page number 3>

 therefore include automatic repair means.



   Another aspect of the present invention provides a method of controlling a loom comprising several wire supports comprising the following steps:
1) detecting the failure of a wire support;
2) stopping the trade when a faulty medium is detected;
3) moving the failed support from a rest position to a position that provides access to the failed support for repair.



   The displacement step may involve the displacement of the faulty support to a first position as far as possible from the second position or to the first previously selected position which gave rise to the faulty state. In both cases, the method may include the subsequent step of actuating automatic repair means which will move towards the faulty support in its first position and will carry out the necessary repair.



   A craft implementing the present invention will now be described in more detail by way of example with reference to the accompanying figures in which: Figure 1 is a schematic side elevation of a typical arrangement of clamps and supports for a Figure 2 is a schematic side elevation of independently actuable means for moving the tuft selector when the loom has stopped in accordance with the present invention and

 <Desc / Clms Page number 4>

 Figure 3 is a block diagram of the trade control means.



   Referring to Figure 1 of the drawings, this illustrates a guide bar or individual wire support 1 present in large numbers (typically more than 1000) in a trade. The support 1 is selectively moved by a tuft selector mechanism 3 which can be similar to that described in document EP-A-0420869, the publication of which is incorporated here by reference. The tuft selector 3 is brought back and forth by an oscillating pin 5 and an associated lever 6 and a connecting rod 7 between a second position or rest position and a first selected position.

   The first position of the support 1 is determined by a stop in the form of a pressing finger 8 which, when released by an electrically controlled magnet mechanism 11, falls into a selected notch 9 in the support in order to determine which of the velvet yarn 2 is aligned with the clip 4 to be gripped by the latter. Once seized, the selected thread is pulled, cut and transferred to loom 4a. The support 1 is loaded by a spring 10 towards the second position or rest position.



   The oscillating axis 5 is common to all the supports 1 and is selectively driven by two independent drive means. The first drive means comprises a cam mechanism composed of a drive shaft 21, a cam 20 and a cam follower 22 (Figure 2). The drive axis 21 is synchronized with the main drive axis of the loom. The cam follower 22 is rotationally fixed to one end of an arm 23 which is fixed by its other end to the axis 5. The second drive means for the oscillating axis 5 consists of a piston rod 24 which is pivotally attached to the

 <Desc / Clms Page number 5>

 arm 23. The piston rod 24 extends from a piston 25 of a double-acting pneumatic cylinder 26. The jack 26 is pivotally fixed to the frame of the loom at 27 and has two orifices 28 and 29.



   During normal operation of the loom, the axis 21 continuously rotates so that the arm 23 is raised and lowered continuously by the cam 20, the axis 5 exerting a back-and-forth movement. At this time, the compressed air is brought into the cylinder 26 through the orifice 28 and the orifice 29 is open to the atmosphere. Thus, the jack 26 is converted into an air spring against which the cam 20 acts and which loads the arm 23 downwards as shown in FIG. 2.



   Referring to Figure 3, when a tuft is not gripped by a particular clamp 4, a corresponding detector 31 transmits a signal to a control unit 32, such as a computer, so that the control unit know at what height the failure occurred. The computer 32 then begins to stop the loom, which means that the drive axis 21 stops so that a support 1 does not move, even if the associated tuft selector had to be actuated. Preferably, the axis 21 is stopped in a position where the supports 1 are located at the height of their second positions, as shown for example in Figure 2. It is then necessary that only the faulty support is moved from its second position or position rest.

   For this purpose, compressed air is supplied to the orifice 29 of the jack 26 under the control of the computer 32 to lift the arm 23 and, therefore, rotate the axis 5. At the same time, the selector of tuft 3 of the faulty support is actuated so as to cause the stop 8 to fall into one of the notches 9 so that only the faulty support is moved from its second position or rest position to a first position in

 <Desc / Clms Page number 6>

 which it is accessible for manual or automatic repair.



   After repair, the orifice 29 is degassed and compressed air is brought into the jack 26 by the orifice 28 in order to bring the faulty support to its second position.



   If a manual repair is carried out, it is generally recommended to move the faulty support as far as possible from the others so that the stop 8 engages in the notch 9 on the far right as shown in Figure 1. If an automatic repair is carried out, it might be preferable to move the defective support 1 to the position in which the failure has occurred so that the stop 8 engages in the appropriate notch 9.



   It should be understood that the present invention makes it possible to move a faulty support towards a repair position independently of the other movements of the loom.



   It should also be understood that the compressed air used to move the piston 25 can be replaced by other fluids.


    

Claims (13)

REVENDICATIONS 1. Métier possédant plusieurs supports de fils montés sur un métier pour exercer, en cas d'utilisation normale du métier, un mouvement de va-et-vient entre une première position sélectionnée dans laquelle un fil requis peut être extrait du support et une deuxième position de repos, des moyens d'entraînement principaux pour provoquer ledit mouvement de va-et-vient des supports pendant l'utilisation normale du métier et des moyens d'entraînement auxiliaires actionnables indépendamment en vue de déplacer un support sélectionné depuis sa deuxième position, indépendamment des autres supports pour y accéder en vue d'une réparation.  CLAIMS 1. Trade having several wire supports mounted on a loom to exercise, in the event of normal use of the loom, a back-and-forth movement between a first selected position in which a required wire can be extracted from the support and a second rest position, main drive means for causing said movement back and forth of the supports during normal use of the loom and auxiliary drive means which can be independently actuated in order to move a selected support from its second position, independently of other media to access it for repair. 2. Métier selon la revendication 1, caractérisé en ce que la multiplicité de supports de fils sont entraînés sélectivement par un axe oscillant commun, l'axe oscillant étant entraîné sélectivement par deux moyens d'entraînement indépendants.  2. Craft according to claim 1, characterized in that the multiplicity of son supports are selectively driven by a common oscillating axis, the oscillating axis being selectively driven by two independent drive means. 3. Métier selon la revendication 2, caractérisé en ce que l'un des moyens d'entraînement indépendants comprend un axe d'entraînement à rotation continue qui est synchronisé à un axe d'entraînement principal du métier.  3. Craft according to claim 2, characterized in that one of the independent drive means comprises a continuously rotating drive axis which is synchronized with a main drive axis of the loom. 4. Métier selon la revendication 3, comprenant une came montée sur l'axe à rotation continue, l'axe oscillant ayant un bras portant une contre-came chargée et en prise avec la came de manière à provoquer un mouvement oscillatoire de l'axe oscillant lors de la rotation de la came. <Desc/Clms Page number 8>  4. Loom according to claim 3, comprising a cam mounted on the axis with continuous rotation, the oscillating axis having an arm carrying a loaded cam follower and in engagement with the cam so as to cause an oscillatory movement of the axis. oscillating during rotation of the cam.  <Desc / Clms Page number 8>   5. Métier selon la revendication 4, caractérisé en ce que l'autre moyen d'entraînement indépendant se compose d'un moyen d'entraînement qui peut être actionné pour écarter la contre-came de la came.  5. Craft according to claim 4, characterized in that the other independent drive means consists of a drive means which can be actuated to separate the cam follower from the cam. 6. Métier selon la revendication 5, caractérisé en ce que l'autre moyen d'entraînement indépendant comprend un piston pneumatique raccordé à l'axe oscillant, le piston étant sélectivement mobile entre une première et une deuxième position et agissant lorsqu'il se trouve dans ladite première position pour amener de manière élastique la contre-came en contact avec la came, le piston étant mobile vers sa deuxième position afin d'écarter la contre-came de la came.  6. Craft according to claim 5, characterized in that the other independent drive means comprises a pneumatic piston connected to the oscillating axis, the piston being selectively movable between a first and a second position and acting when it is in said first position for bringing the cam follower in elastic contact with the cam, the piston being movable towards its second position in order to move the cam follower away from the cam. 7. Métier selon la revendication 6, caractérisé en ce que le piston est raccordé à l'axe oscillant par ledit bras portant la contre-came.  7. Craft according to claim 6, characterized in that the piston is connected to the oscillating axis by said arm carrying the cam follower. 8. Métier comme décrit par référence aux figures ci-jointes et illustré dans celles-ci.  8. Business as described with reference to the attached figures and illustrated therein. 9. Procédé de commande d'un métier selon l'une quelconque des revendications précédentes, comprenant les étapes suivantes : 1) la détection de la défaillance d'un support de fil ; 2) l'arrêt du métier en arrêtant les moyens d'entraînement principaux lors de la détection d'un support défaillant ; 3) l'actionnement des moyens d'entraînement auxiliaires afin de déplacer le support défaillant d'une position de repos vers une position qui permet d'accéder au support défaillant en vue de sa <Desc/Clms Page number 9> réparation.  9. A method of controlling a loom according to any one of the preceding claims, comprising the following steps: 1) detecting the failure of a wire support; 2) stopping the trade by stopping the main drive means when detecting a faulty support; 3) actuation of the auxiliary drive means in order to move the faulty support from a rest position to a position which allows access to the faulty support for its  <Desc / Clms Page number 9>  repair. 10. Procédé selon la revendication 9, caractérisé en ce que l'étape de déplacement implique le déplacement du support défaillant vers une première position qui est la plus éloignée possible de la deuxième position.  10. Method according to claim 9, characterized in that the displacement step involves the displacement of the faulty support towards a first position which is as far as possible from the second position. 11. Procédé selon la revendication 9, caractérisé en ce que l'étape de déplacement implique le déplacement du support défaillant vers la première position sélectionnée qui a donné lieu à l'état défaillant.  11. Method according to claim 9, characterized in that the displacement step involves the displacement of the faulty support towards the first selected position which gave rise to the faulty state. 12. Procédé selon l'une quelconque des revendications 9,10 ou 11, comprenant par ailleurs l'étape destinée à actionner des moyens de réparation automatiques pour déplacer le support défaillant dans sa première position et accomplir la réparation nécessaire.  12. Method according to any one of claims 9, 10 or 11, further comprising the step intended to actuate automatic repair means to move the faulty support to its first position and complete the necessary repair. 13. Procédé de commande d'un métier essentiellement conforme à la présente description par référence aux figures ci-jointes.  13. Method for controlling a loom essentially in accordance with the present description by reference to the attached figures.
BE9500134A 1994-02-18 1995-02-17 Job. BE1008440A5 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB9403185A GB9403185D0 (en) 1994-02-18 1994-02-18 Loom

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1008440A5 true BE1008440A5 (en) 1996-05-07

Family

ID=10750597

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9500134A BE1008440A5 (en) 1994-02-18 1995-02-17 Job.

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE1008440A5 (en)
GB (2) GB9403185D0 (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1970476A1 (en) * 2007-03-15 2008-09-17 NV Michel van de Wiele Method and device for limiting standstills on an Axminster weaving machine

Families Citing this family (8)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
BE1010005A4 (en) * 1996-01-16 1997-11-04 Wiele Michel Van De Nv Method and apparatus for positioning pole yarn in a grab-axminster tapijtweefmachine.
GB2313132B (en) * 1996-05-16 1999-10-27 Meadstone Holdings Limited Carpet loom
GB9901358D0 (en) * 1999-01-22 1999-03-10 Griffith Textile Mach Ltd A tuft yarn selection mechanism
GB2347687B (en) * 1999-03-10 2003-03-26 Crabtree & Son Ltd D Axminster yarn selection
BE1012763A3 (en) 1999-06-25 2001-03-06 Wiele Michel Van De Nv Yarn pool selection system grijperaxminsterweefmachines.
BE1013100A3 (en) * 1999-09-28 2001-09-04 Wiele Michel Van De Nv Yarn pool selection system for grab-axminster looms.
GB0212660D0 (en) * 2002-05-31 2002-07-10 Griffith Textile Mach Ltd Axminster gripper loom
GB2410960A (en) * 2004-02-12 2005-08-17 Griffith Textile Mach Ltd Yarn selector mechanism

Citations (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB1572924A (en) * 1978-05-25 1980-08-06 Brintons Ltd Carpet looms
GB1572923A (en) * 1978-05-25 1980-08-06 Brintons Ltd Carpet looms
GB2198459A (en) * 1986-12-09 1988-06-15 Crowthers Carpets Limited Improvements in and relating to carpet looms
WO1989011558A1 (en) * 1988-05-27 1989-11-30 Bonas Griffith Limited Electronic position control system
GB2240990A (en) * 1990-02-02 1991-08-21 Crabtree David & Son Ltd Axminster carpet loom

Patent Citations (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB1572924A (en) * 1978-05-25 1980-08-06 Brintons Ltd Carpet looms
GB1572923A (en) * 1978-05-25 1980-08-06 Brintons Ltd Carpet looms
GB2198459A (en) * 1986-12-09 1988-06-15 Crowthers Carpets Limited Improvements in and relating to carpet looms
WO1989011558A1 (en) * 1988-05-27 1989-11-30 Bonas Griffith Limited Electronic position control system
GB2240990A (en) * 1990-02-02 1991-08-21 Crabtree David & Son Ltd Axminster carpet loom

Cited By (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1970476A1 (en) * 2007-03-15 2008-09-17 NV Michel van de Wiele Method and device for limiting standstills on an Axminster weaving machine
BE1017505A3 (en) * 2007-03-15 2008-11-04 Wiele Michel Van De Nv METHOD AND DEVICE FOR LIMITING STILLS ON AN AXMINSTER WEAVING MACHINE.

Also Published As

Publication number Publication date
GB2286601B (en) 1997-11-19
GB9502805D0 (en) 1995-04-05
GB9403185D0 (en) 1994-04-06
GB2286601A (en) 1995-08-23

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1008440A5 (en) Job.
CN108221203B (en) Automatic bobbin changing device and method and sewing machine
EP0079843B1 (en) Electromagnetic device for operating dobbies
EP0823501B2 (en) Method and device for the selection of the mobile hooks of a shedding mechanism and jacquard loom
FR2537168A1 (en) WOVEN WORK WITHOUT A SHUTTLE COMPRISING A MEANS FOR REMOVING, FROM THE CROWD, DEFECTIVE WIRES OF FRAME
BE1012014A3 (en) Device for waste removal in a frame loom a nozzles.
EP0536092B1 (en) Shedding mechanism
FR2465807A1 (en) ROTATING ARMOR MECHANICS, ESPECIALLY FOR BLADE WEAVING MACHINES, AND DEVICE FOR CONTROLLING THE SAME
EP0131481A1 (en) Weft mixer for looms
EP0443969B2 (en) Controlling mechanism for the movement of the needle frame of a shedding device
US3583735A (en) Machine for binding and tying up packages or bundles
EP0418177B1 (en) Double lift dobby machine with pulled balance levers for looms
CH632791A5 (en) Ratiere for shedding on looms.
JPH02264040A (en) Cradle for preparing machine throughput in weaving machine
FR2690696A1 (en) Mechanism for reciprocating control of the claw frames of a device for training the crowd of a loom.
FR1346351A (en) Improvements in bobbin changing devices for looms
EP0385893B1 (en) Device for selectively maintaining the tension of weft threads in weaving machines
CN109415849A (en) For clamping the device of weft
BE905884Q (en) DEVICE FOR CONTROLLING WEAVING HANDLES.
BE1012809A4 (en) Axminster yarn selector system
BE822323A (en) DEVICE RETAINING AND PRESENTING WEFT YARNS IN SHUTTLE Looms
BE1003818A5 (en) Thread strand dispensing and knotting system for the production of carpetsknotted with Ghiordes knots on single or double warp yarns
BE1017749A3 (en) MECHANISM FOR SELECTING WIRE.
FR1465610A (en) Improvements to weft selectors for shuttle-less looms
BE441115A (en)

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Effective date: 20110228