CH677247A5 - Mixer tap fixing - has three main components each with hot and cold water channels and fitted together with screws - Google Patents

Mixer tap fixing - has three main components each with hot and cold water channels and fitted together with screws Download PDF

Info

Publication number
CH677247A5
CH677247A5 CH145888A CH145888A CH677247A5 CH 677247 A5 CH677247 A5 CH 677247A5 CH 145888 A CH145888 A CH 145888A CH 145888 A CH145888 A CH 145888A CH 677247 A5 CH677247 A5 CH 677247A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
passages
screws
battery
main body
cylindrical
Prior art date
Application number
CH145888A
Other languages
French (fr)
Inventor
Sergio Traversi
Original Assignee
Lorland S A C O Me Ph Meyer
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Lorland S A C O Me Ph Meyer filed Critical Lorland S A C O Me Ph Meyer
Priority to CH145888A priority Critical patent/CH677247A5/en
Publication of CH677247A5 publication Critical patent/CH677247A5/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E03WATER SUPPLY; SEWERAGE
    • E03CDOMESTIC PLUMBING INSTALLATIONS FOR FRESH WATER OR WASTE WATER; SINKS
    • E03C1/00Domestic plumbing installations for fresh water or waste water; Sinks
    • E03C1/02Plumbing installations for fresh water
    • E03C1/04Water-basin installations specially adapted to wash-basins or baths
    • E03C1/042Arrangements on taps for wash-basins or baths for connecting to the wall

Landscapes

  • Health & Medical Sciences (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Hydrology & Water Resources (AREA)
  • Public Health (AREA)
  • Water Supply & Treatment (AREA)
  • Domestic Plumbing Installations (AREA)

Abstract

A mixer tap fixing consists of three main components (1-3), each equipped with two channels (12, 22, 32) for hot and cold water respectively. The first component (1) is connected to the two water feed pipes (T), and is fixed to the wall (P) which supports the mixer tap (B) by two screws (40). The second component (2) is then fitted to the first by the same fixing screws and to the third component (3), which carries the tap assembly by four additional screws (43). The first and third components have threaded holes for the fixing screws, while the second element's channels contain flow controllers (42). ADVANTAGE - Simple and quick to fit, dismantle and repair.

Description

       

  
 



  La présente invention concerne un dispositif pour le raccordement d'une batterie d'alimentation en eau sanitaire aux tuyaux d'alimentation ainsi qu'un procédé d'installation. 



  Habituellement lors de l'installation des batteries d'alimentation en eau sanitaire, les tuyaux d'alimentation arrivant à travers la paroi verticale ou horizontale de l'immeuble, sont raccordés séparément aux passages correspondants d'eau chaude et eau froide de la batterie ce qui pose un certain nombre d'inconvénients, à savoir: le réglage horizontal et vertical de la batterie se fait difficilement et nécessite des travaux de raccommodage afin d'obtenir le réglage voulu, le démontage par la suite en cas de défectuosité est difficile et long. 



  La présente invention a pour but de palier ces inconvénients et propose un dispositif de raccordement d'une batterie d'alimentation en eau sanitaire qui est simple et rapide et permet également, aussi bien lors du raccordement initial qu'en cas de défectuosité par la suite, un montage et démontage rapide. 



  Le dispositif est caractérisé par la clause caractéristique de la revendication 1. 



  Les avantages de ce dispositif seront mieux compris en se référant également à la revendication du procédé de l'installation. Ces avantages sont les suivants: on commence par raccorder la première pièce munie de deux passages pour l'eau chaude et froide aux tuyaux d'ali mentation, ce raccordement se fait par exemple par brasage ou tout autre moyen adéquat. Les tuyaux d'alimentation sont reliés aux deux passages de cette première pièce qui est par la suite fixée dans la paroi ou l'élément destiné à supporter la batterie. A partir du moment que cette première pièce est reliée aux tuyaux d'alimentation il suffit d'effectuer un réglage de la position de cette pièce unique, réglage qui se fait avantageusement avec un gabarit monté provisoirement sur cette pièce ou sur un bouchon adéquat.

  La première pièce qui se sera ainsi fixée à sa position définitive tandis que jusqu'à présent chaque tuyau était relié à un élément intermédiaire et il fallait procéder au réglage individuel de chacun de ces éléments afin d'arriver à la position voulue. Après avoir installé cette première pièce, fermée par le bouchon on attend que les travaux de finition soient terminés et à la fin des travaux de finition on retire le bouchon et on assemble la deuxième pièce sur la première. L'assemblage se fait très rapidement et sans aucune difficulté au moyen de deux vis qui sont de préférence noyées dans le corps de cette deuxième pièce. Cette deuxième pièce comprend un dispositif incorporé dans chacun des passages d'écoulement qui permet d'interrompre l'écoulement de l'eau chaude et l'eau froide jusqu'à ce qu'on effectue le test d'étanchéité et qu'on assemble la batterie à sa position définitive.

  La troisième étape consiste à assembler la batterie à la deuxième pièce, assemblage qui se fait très facilement au moyen d'au moins deux, mais de préférence quatre, vis qui viennent se visser dans la troisième pièce qui est de préférence déjà incorporée dans la batterie. Evidemment des garnitures d'étanchéité sont interposées entre la deuxième pièce et la première respectivement la troisième pièce. 



  La simplicité aussi bien du montage que du démontage de la batterie est évident puisque ceci se fait uniquement par des vis qui sont facilement accessibles et le fait que l'interruption de l'écoulement est incorporée dans les passages de la deuxième pièce facilite énormément les travaux de maintenance ou de réparation de la batterie. 



  L'invention sera maintenant décrite plus en détail à l'aide de dessin annexé. 
 
   La fig. 1 est une vue de côté et en coupe selon les lignes A-A et B-B de la fig. 2; 
   La fig. 2 est une vue de derrière de l'assemblage de la figure précédente; 
   La fig. 3 est une vue similaire à la fig. 2 de la deuxième pièce du raccordement. 
 



  Le dispositif de raccordement d'une batterie B d'alimentation en eau sanitaire aux tuyaux T d'alimentation d'un immeuble comprend trois pièces distinctes une première pièce 1, une deuxième pièce 2, une troisième pièce 3. La première pièce 1 a la forme d'un parallélépipède, et elle est munie de deux passages longitudinaux 11 et 12 parallèles et dont les axes se situent dans un plan diagonal du parallélépipède. Les deux passages 11 et 12 débouchent sur une même face du parallélépipède et dans le cas présent débouchent aussi sur la face opposée.

  Néanmoins, en fonction de la construction et de la position de la batterie B et d'autres facteurs liés à l'installation, ces passages peuvent très bien débuter sur deux faces opposées ou adjacentes du parallélépipède et s'étendre par la suite parallèlement pour  déboucher sur la même face qui est située à l'extérieur de la paroi P destinée à supporter la batterie B. La première pièce 1 est munie en outre de deux passages taraudés 13, 14.

  Les deux passages 11 et 12 connectés aux tuyaux d'alimentation T en eau chaude et froide par brasage ou tout autre moyen de connexion, sont situés également sur un plan diagonal du parallélogramme et destinés à être utilisés d'une part, pour la fixation de la première pièce 1 sur la paroi P, et ceci uniquement en fonction de la construction (ce qui n'est pas le cas sur la figure représentée), et d'autre part fixer le bouchon provisoire de chantier sur la première pièce par des vis et principalement à fixer la deuxième pièce 2 sur la première lorsque on effectue le raccordement. La forme de cette première pièce telle que décrite facilite la mise en place et le réglage d'horizontalité et de niveau du raccordement. Néanmoins, sa forme peut être différente selon les impératifs de rationalisation de la construction ou de l'installation et la forme décrite n'est qu'un exemple. 



  La deuxième pièce 2 comprend un corps principal cylindrique 25 se terminant par une portée cylindrique 26 d'un diamètre supérieur, traversée de part et d'autre par deux passages 21, 22 de même diamètre que les passages 11, 12 de la première pièce et disposés de sorte qu'ils puissent prolonger les passages 11, 12 de la première pièce 1 lorsque les pièces 1 et 2 sont assemblées. Deux autres passages 23, 24 faisant face aux passages 13, 14 de la première pièce 1 et traversant de part et d'autre la pièce 2 sont prévus pour le passage des vis 40, permettant l'assemblage de la deuxième pièce 2 sur la première 1.

   Les deux passages 23 et 24 pour les vis 40 présentent des épaulements 41 permettant aux têtes de vis 40 de venir en butée contre eux, la profondeur  de ces épaulements étant telle que les têtes de vis se trouvent complètement à l'intérieur de la pièce 2 lorsque celle-ci est assemblée à la première pièce. Dans les passages 21 et 22, et de préférence dans une section présentant un diamètre supérieur, on loge des dispositifs 42 commandés chacun par des vis, ces dispositifs permettent d'interrompre l'écoulement du fluide dans ces passages. Ces dispositifs 42 sont composés d'une bille présentant une perforation parallèle à l'axe de ces passages et au moyen de la vis V en les tournant d'un quart de tour le passage de la bille se trouve soit dans le prolongement du passage 21 ou 22 soit il est perpendiculaire au passage 21 ou 22 et empêche l'écoulement.

  Ces dispositifs sont connus et couramment utilisés dans les installations sanitaires pour permettre d'interrompre l'écoulement d'un liquide lors de réparation ou de la mise en place des batteries d'alimentation en eau sanitaire. Les quatre passages 21, 22, 23 et 24 sont disposés en alternance et entre deux deux passages consécutifs le corps du cylindre présente des creusures cylindriques 28 parallèles à son axe. Sur la portée cylindrique 26 et sur la partie s'étendant au-delà du corps cylindrique 25 et à proximité des creusures 28 la portée 26 présente quatre passages 27 à travers lesquels des vis 43 assurent l'assemblage de la deuxième pièce 2 sur la troisième pièce 3 que l'on va maintenant décrire. Pour faciliter le montage, on peut prolonger latéralement les passages 27 jusqu'à la périphérie de la portée cylindrique 26.

  Dans ce cas la mise en place des vis 43 est plus facile car elle se fait latéralement. 



  La troisieme pièce 3 a la forme cylindrique de même diamètre que la portée 26 de la deuxième pièce 2 et elle est munie de deux passages 31 et 32 prolongeant les  passages respectifs 21, 11 et 22, 12 des pièces précédentes pour l'écoulement de l'eau chaude et froide. Ces passages 31, 32 sont reliés aux passages d'écoulement correspondants de la batterie B. Sur la périphérie de la pièce 3, on trouve quatre passages taraudés 33, dans lesquels s'engagent les vis 43 traversant les passages 27 de la portée 26 de la deuxième pièce 2, permettant l'assemblage de la troisième pièce 3 à la deuxième pièce 2 et par conséquent l'assemblage de la batterie B sur la deuxième pièce 2. Il est à relever que la pièce 3 doit au préalable être fixée sur la batterie B.

  Ceci peut se faire facilement avec des batteries existantes et on espère que dans l'avenir les batteries seront livrées directement avec la pièce 3 de forme standard pour faciliter le montage. Il est entendu qu'entre les pièces 3 et 2 et 2 et 1, des garnitures d'étanchéité sont interposées. 



  Nous allons maintenant décrire le procédé d'installation d'un tel raccordement. 



  Lorsque les tuyaux d'alimentation de l'immeuble sont installés, on procède d'abord à un raccordement de la pièce 1 aux tuyaux T par exemple par brasage pour autant que la nature des tuyaux et de la pièce 1 le permettent. On ferme par un bouchon, en utilisant des vis vissées dans le passage 11, 12, la pièce 1 pour éviter l'écoulement de l'eau lors des essais d'alimentation. Lorsque les travaux de finition sont suffisamment avancés on utilise un gabarit de montage mis au point par l'inventeur pour l'installation en question qui peut être l'installation d'une batterie murale, ou pour une baignoire, douche, lavabo, bidet ou une batterie sur gorge posée, c'est-à-dire, sur une tablette de baignoire ou un raccordement de batterie monotrou sur un lavabo, bi det ou évier, etc.

   On règle au moyen de ce gabarit qui comprend également un contrôle de niveau, la position définitive de la pièce 1 par rapport à l'élément destiné à supporter la batterie, et après avoir obtenu la position définitive et avoir fixé la pièce 1 sur l'élément destiné à supporter la batterie. On enlève le gabarit et le bouchon et on raccorde la deuxième pièce 2 au moyen de deux vis 40, on interrompt l'écoulement en actionnant les vis V, on effectue les essais d'étanchéité et par la suite au moyen de quatre vis 43 on assemble la batterie B à la pièce 2 et on peut établir le circuit d'alimention en actionnant les vis V pour tester le bon fonctionnement de la batterie d'alimentation en eau sanitaire. 



  Une rosace de protection R en deux parties permet de cacher la partie postérieure de la batterie B. 



  
 



  The present invention relates to a device for connecting a battery for supplying sanitary water to the supply pipes and to an installation method.



  Usually during the installation of domestic water supply batteries, the supply pipes arriving through the vertical or horizontal wall of the building are connected separately to the corresponding hot and cold water passages of the battery. which poses a certain number of drawbacks, namely: horizontal and vertical adjustment of the battery is difficult and requires mending work in order to obtain the desired adjustment, dismantling thereafter in the event of a defect is difficult and long .



  The present invention aims to overcome these drawbacks and provides a device for connecting a battery for supplying sanitary water which is simple and rapid and also makes it possible, both during the initial connection and in the event of a defect thereafter. , rapid assembly and disassembly.



  The device is characterized by the characteristic clause of claim 1.



  The advantages of this device will be better understood by also referring to the claim for the installation method. These advantages are as follows: we start by connecting the first part with two passages for hot and cold water to the supply pipes, this connection is made for example by soldering or any other suitable means. The supply pipes are connected to the two passages of this first part which is subsequently fixed in the wall or the element intended to support the battery. From the moment that this first part is connected to the supply pipes, it suffices to adjust the position of this single part, adjustment which is advantageously done with a template temporarily mounted on this part or on a suitable plug.

  The first part which will thus be fixed in its final position while until now each pipe was connected to an intermediate element and it was necessary to proceed to the individual adjustment of each of these elements in order to arrive at the desired position. After installing this first piece, closed by the plug, wait until the finishing work is finished and at the end of the finishing work, remove the plug and assemble the second piece on the first. The assembly is done very quickly and without any difficulty by means of two screws which are preferably embedded in the body of this second part. This second part includes a device incorporated in each of the flow passages which makes it possible to interrupt the flow of hot and cold water until the leakage test is carried out and that the assembly is assembled. the battery in its final position.

  The third step consists in assembling the battery to the second part, assembly which is done very easily by means of at least two, but preferably four, screws which are screwed in the third part which is preferably already incorporated in the battery . Obviously seals are interposed between the second part and the first respectively the third part.



  The simplicity of both assembly and disassembly of the battery is obvious since this is only done by screws which are easily accessible and the fact that the interruption of the flow is incorporated in the passages of the second part greatly facilitates the work maintenance or repair of the battery.



  The invention will now be described in more detail using the attached drawing.
 
   Fig. 1 is a side view in section along lines A-A and B-B of FIG. 2;
   Fig. 2 is a rear view of the assembly of the previous figure;
   Fig. 3 is a view similar to FIG. 2 of the second part of the connection.
 



  The device for connecting a battery B for supplying sanitary water to the pipes T for supplying a building comprises three separate parts, a first part 1, a second part 2, a third part 3. The first part 1 has the form of a parallelepiped, and it is provided with two longitudinal passages 11 and 12 parallel and whose axes lie in a diagonal plane of the parallelepiped. The two passages 11 and 12 open on the same face of the parallelepiped and in the present case also open on the opposite face.

  However, depending on the construction and the position of the battery B and other factors related to the installation, these passages may very well begin on two opposite or adjacent faces of the parallelepiped and subsequently extend in parallel to unblock. on the same face which is located outside the wall P intended to support the battery B. The first part 1 is further provided with two threaded passages 13, 14.

  The two passages 11 and 12 connected to the supply pipes T for hot and cold water by soldering or any other connection means, are also located on a diagonal plane of the parallelogram and intended to be used on the one hand, for fixing the first part 1 on the wall P, and this only depending on the construction (which is not the case in the figure shown), and on the other hand fix the temporary site plug on the first part by screws and mainly to fix the second part 2 on the first when the connection is made. The shape of this first part as described makes it easier to set up and adjust the horizontality and level of the connection. However, its form may be different depending on the requirements for rationalization of the construction or installation and the form described is only one example.



  The second part 2 comprises a main cylindrical body 25 ending in a cylindrical seat 26 of a larger diameter, crossed on either side by two passages 21, 22 of the same diameter as the passages 11, 12 of the first part and arranged so that they can extend the passages 11, 12 of the first part 1 when the parts 1 and 2 are assembled. Two other passages 23, 24 facing the passages 13, 14 of the first part 1 and passing through the part 2 on either side are provided for the passage of the screws 40, allowing the assembly of the second part 2 on the first 1.

   The two passages 23 and 24 for the screws 40 have shoulders 41 allowing the screw heads 40 to abut against them, the depth of these shoulders being such that the screw heads are completely inside the part 2 when it is assembled to the first part. In the passages 21 and 22, and preferably in a section having a larger diameter, are housed devices 42 each controlled by screws, these devices make it possible to interrupt the flow of the fluid in these passages. These devices 42 are composed of a ball having a perforation parallel to the axis of these passages and by means of the screw V by turning them a quarter turn the passage of the ball is either in the extension of the passage 21 or 22 or it is perpendicular to the passage 21 or 22 and prevents the flow.

  These devices are known and commonly used in sanitary installations to allow the flow of a liquid to be interrupted during repair or installation of the batteries for supplying sanitary water. The four passages 21, 22, 23 and 24 are arranged alternately and between two two consecutive passages the body of the cylinder has cylindrical recesses 28 parallel to its axis. On the cylindrical surface 26 and on the part extending beyond the cylindrical body 25 and near the recesses 28, the surface 26 has four passages 27 through which screws 43 ensure the assembly of the second part 2 on the third part 3 which will now be described. To facilitate mounting, the passages 27 can be extended laterally to the periphery of the cylindrical seat 26.

  In this case the installation of the screws 43 is easier because it is done laterally.



  The third part 3 has the cylindrical shape of the same diameter as the bearing 26 of the second part 2 and it is provided with two passages 31 and 32 extending the respective passages 21, 11 and 22, 12 of the preceding parts for the flow of the hot and cold water. These passages 31, 32 are connected to the corresponding flow passages of the battery B. On the periphery of the part 3, there are four threaded passages 33, in which the screws 43 pass through the passages 27 of the bearing 26 of the second part 2, allowing the assembly of the third part 3 to the second part 2 and therefore the assembly of the battery B on the second part 2. It should be noted that the part 3 must first be fixed on the battery B.

  This can be done easily with existing batteries and it is hoped that in the future the batteries will be delivered directly with part 3 of standard shape to facilitate assembly. It is understood that between parts 3 and 2 and 2 and 1, seals are interposed.



  We will now describe the installation process for such a connection.



  When the building supply pipes are installed, we first connect the part 1 to the pipes T, for example by brazing as far as the nature of the pipes and of the room 1 allow. The piece 1 is closed with a plug, using screws screwed into the passage 11, 12, to prevent the flow of water during the feeding tests. When the finishing work is sufficiently advanced, use is made of a mounting template developed by the inventor for the installation in question, which can be the installation of a wall-mounted battery, or for a bathtub, shower, sink, bidet or a throat-mounted battery, that is to say, on a bathtub shelf or a single hole battery connection on a washbasin, bi det or sink, etc.

   By means of this template which also includes a level control, the final position of the part 1 relative to the element intended to support the battery is adjusted, and after having obtained the final position and having fixed the part 1 on the element intended to support the battery. The template and the plug are removed and the second part 2 is connected by means of two screws 40, the flow is interrupted by actuating the screws V, the sealing tests are carried out and subsequently by means of four screws 43 on assemble the battery B to part 2 and the supply circuit can be established by actuating the screws V to test the correct operation of the domestic water supply battery.



  A protective rose R in two parts allows to hide the rear part of the battery B.


    

Claims (7)

1. Dispositif pour le raccordement d'une batterie d'alimentation en eau sanitaire aux tuyaux d'alimentation, caractérisé par le fait qu'il comprend une première pièce munie de deux passages, parallèles sur une partie au moins de leur longueur, débouchant sur une même face de ladite première pièce pour l'alimentation en eau chaude respectivement en eau froide, ladite pièce étant destinée à être raccordée aux tuyaux correspondants d'alimentation en eau et destinée à être noyée et assurée dans la paroi ou l'élément qui supportera la batterie, la face sur laquelle les deux passages débouchent se trouvant vers l'extérieur de ladite paroi ou dudit élément, une deuxième pièce présentant deux passages longitudinaux prolongeant les passages de la première pièce, et des moyens pour que la deuxième pièce soit assemblée, d'une part, sur la première pièce, et d'autre part,       1. Device for the connection of a domestic water supply battery to the supply pipes, characterized in that it comprises a first part provided with two passages, parallel over at least part of their length, leading to the same face of said first part for supplying hot water respectively to cold water, said part being intended to be connected to the corresponding water supply pipes and intended to be embedded and secured in the wall or the element which will support the battery, the face on which the two passages open being located towards the outside of said wall or of said element, a second part having two longitudinal passages extending the passages of the first part, and means for the second part to be assembled, on the one hand, on the first piece, and on the other hand, à une troisième pièce munie également de deux passages longitudinaux prolongeant les passages des deuxième et première pièces, cette troisième pièce étant solidaire de ladite batterie d'alimentation et ses deux passages étant reliés aux passages correspondants de la batterie, et que des garnitures d'étanchéité sont interposées entre la deuxième et la première pièce et entre la deuxième et la troisième pièce.  to a third part also provided with two longitudinal passages extending the passages of the second and first parts, this third part being integral with said supply battery and its two passages being connected to the corresponding passages of the battery, and that seals are interposed between the second and the first part and between the second and the third part. 2. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé par le fait que les moyens pour assembler la deuxième pièce à la première consistent en deux vis venant s'engager dans deux passages taraudés de la première pièce. 2. Device according to claim 1, characterized in that the means for assembling the second part to the first consist of two screws coming to engage in two threaded passages of the first part. 3. Dispositif selon l'une des revendications 1 ou 2, caractérisé par le fait que les moyens pour assembler la deuxième pièce à la troisième consistent en au moins deux vis venant s'engager dans des passages taraudés correspondants de la troisième pièce. 3. Device according to one of claims 1 or 2, characterized in that the means for assembling the second part to the third consist of at least two screws engaging in corresponding threaded passages of the third part. 4. 4. Dispositif selon l'une des revendications 1 à 3, caractérisé par le fait que les passages de la deuxième pièce sont munis de dispositifs permettant l'interruption de l'écoulement. Device according to one of claims 1 to 3, characterized in that the passages of the second part are provided with devices allowing the flow to be interrupted. 5. Dispositif selon l'une des revendications 1 à 4, caractérisé par le fait que la deuxième pièce a une forme générale cylindrique comportant un corps principal se terminant par une portée cylindrique de diamètre supérieur à celui du corps, le corps principal étant traversé par les deux passages pour l'eau et par les deux passages pour les vis d'assemblage à la première pièce, lesdits passages étant disposés alternativement dans le sens périphérique, que des creusures longitudinales cylindriques sont pratiquées dans le corps principal entre deux passages successifs, 5. Device according to one of claims 1 to 4, characterized in that the second part has a generally cylindrical shape comprising a main body ending in a cylindrical bearing of diameter greater than that of the body, the main body being traversed by the two passages for water and by the two passages for the assembly screws to the first part, said passages being arranged alternately in the peripheral direction, that cylindrical longitudinal recesses are formed in the main body between two successive passages, et que la portée cylindrique comporte sur sa partie s'étendant au-delà du diamètre du corps principal et à proximité des creusures des trous pour le passage des vis pour l'assemblage de la deuxième pièce à la troisième pièce.  and that the cylindrical seat has on its part extending beyond the diameter of the main body and near the recesses of the holes for the passage of the screws for the assembly of the second part to the third part. 6. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé par le fait que les passages pour les vis d'assemblage à la première pièce présentent du côté de la portée cylindrique un épaulement pour que les têtes de vis viennent en butée lors du serrage, lesdits épaulements se trouvant en une profondeur permettant d'y loger complètement les têtes de vis en hauteur. 6. Device according to claim 5, characterized in that the passages for the connecting screws to the first part have on the side of the cylindrical seat a shoulder so that the screw heads come into abutment during tightening, said shoulders located at a depth allowing the screw heads to be completely accommodated therein. 7. 7. Procédé d'installation d'une batterie au moyen d'un dispositif selon les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que l'on rac corde d'abord la premiere pièce aux tuyaux d'alimentation et on la ferme avec un bouchon adéquat jusqu'à la fin des travaux de finition du chantier, que l'on fixe par la suite sur le bouchon un gabarit de montage permettant la mise à niveau et le réglage pour le raccordement de la batterie, que l'on assure la première pièce à la position voulue, que l'on enlève le bouchon et on assemble par les deux vis la deuxième pièce à la première en insérant entre elles une garniture d'étanchéité, que l'on ferme les passages de la deuxième pièce par les dispositifs qui y sont incorporés pour empêcher l'écoulement, que l'on effectue le test d'étanchéité, Method of installing a battery by means of a device according to Claims 1 to 5, characterized in that the first part is connected to the supply pipes first and closed with a suitable plug until '' at the end of the site finishing work, which is then fixed on the plug a mounting template allowing leveling and adjustment for the connection of the battery, which we ensure the first part to the desired position, that the plug is removed and the second part is assembled with the two screws to the first by inserting a seal between them, that the passages of the second part are closed by the devices which are incorporated to prevent the flow, that the leak test is carried out, et que l'on assemble la batterie munie de la troisième pièce à la deuxième pièce par des vis passant par le passage correspondant de la portée cylindrique en interposant une garniture d'étanchéité entre la deuxième pièce et la troisième. 1. Dispositif pour le raccordement d'une batterie d'alimentation en eau sanitaire aux tuyaux d'alimentation, caractérisé par le fait qu'il comprend une première pièce munie de deux passages, parallèles sur une partie au moins de leur longueur, débouchant sur une même face de ladite première pièce pour l'alimentation en eau chaude respectivement en eau froide, ladite pièce étant destinée à être raccordée aux tuyaux correspondants d'alimentation en eau et destinée à être noyée et assurée dans la paroi ou l'élément qui supportera la batterie, la face sur laquelle les deux passages débouchent se trouvant vers l'extérieur de ladite paroi ou dudit élément, une deuxième pièce présentant deux passages longitudinaux prolongeant les passages de la première pièce, et des moyens pour que la deuxième pièce soit assemblée, d'une part, sur la première pièce, et d'autre part,  and that the battery provided with the third part is assembled with the second part by screws passing through the corresponding passage of the cylindrical seat by interposing a seal between the second part and the third.       1. Device for the connection of a domestic water supply battery to the supply pipes, characterized in that it comprises a first part provided with two passages, parallel over at least part of their length, leading to the same face of said first part for supplying hot water respectively to cold water, said part being intended to be connected to the corresponding water supply pipes and intended to be embedded and secured in the wall or the element which will support the battery, the face on which the two passages open being located towards the outside of said wall or of said element, a second part having two longitudinal passages extending the passages of the first part, and means for the second part to be assembled, on the one hand, on the first piece, and on the other hand, à une troisième pièce munie également de deux passages longitudinaux prolongeant les passages des deuxième et première pièces, cette troisième pièce étant solidaire de ladite batterie d'alimentation et ses deux passages étant reliés aux passages correspondants de la batterie, et que des garnitures d'étanchéité sont interposées entre la deuxième et la première pièce et entre la deuxième et la troisième pièce. 2. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé par le fait que les moyens pour assembler la deuxième pièce à la première consistent en deux vis venant s'engager dans deux passages taraudés de la première pièce. 3. Dispositif selon l'une des revendications 1 ou 2, caractérisé par le fait que les moyens pour assembler la deuxième pièce à la troisième consistent en au moins deux vis venant s'engager dans des passages taraudés correspondants de la troisième pièce. 4.  to a third part also provided with two longitudinal passages extending the passages of the second and first parts, this third part being integral with said supply battery and its two passages being connected to the corresponding passages of the battery, and that seals are interposed between the second and the first part and between the second and the third part. 2. Device according to claim 1, characterized in that the means for assembling the second part to the first consist of two screws coming to engage in two threaded passages of the first part. 3. Device according to one of claims 1 or 2, characterized in that the means for assembling the second part to the third consist of at least two screws engaging in corresponding threaded passages of the third part. 4. Dispositif selon l'une des revendications 1 à 3, caractérisé par le fait que les passages de la deuxième pièce sont munis de dispositifs permettant l'interruption de l'écoulement. 5. Dispositif selon l'une des revendications 1 à 4, caractérisé par le fait que la deuxième pièce a une forme générale cylindrique comportant un corps principal se terminant par une portée cylindrique de diamètre supérieur à celui du corps, le corps principal étant traversé par les deux passages pour l'eau et par les deux passages pour les vis d'assemblage à la première pièce, lesdits passages étant disposés alternativement dans le sens périphérique, que des creusures longitudinales cylindriques sont pratiquées dans le corps principal entre deux passages successifs, Device according to one of claims 1 to 3, characterized in that the passages of the second part are provided with devices allowing the flow to be interrupted. 5. Device according to one of claims 1 to 4, characterized in that the second part has a generally cylindrical shape comprising a main body ending in a cylindrical bearing of diameter greater than that of the body, the main body being traversed by the two passages for water and by the two passages for the assembly screws to the first part, said passages being arranged alternately in the peripheral direction, that cylindrical longitudinal recesses are formed in the main body between two successive passages, et que la portée cylindrique comporte sur sa partie s'étendant au-delà du diamètre du corps principal et à proximité des creusures des trous pour le passage des vis pour l'assemblage de la deuxième pièce à la troisième pièce. 6. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé par le fait que les passages pour les vis d'assemblage à la première pièce présentent du côté de la portée cylindrique un épaulement pour que les têtes de vis viennent en butée lors du serrage, lesdits épaulements se trouvant en une profondeur permettant d'y loger complètement les têtes de vis en hauteur. 7.  and that the cylindrical seat has on its part extending beyond the diameter of the main body and near the recesses of the holes for the passage of the screws for the assembly of the second part to the third part. 6. Device according to claim 5, characterized in that the passages for the connecting screws to the first part have on the side of the cylindrical seat a shoulder so that the screw heads come into abutment during tightening, said shoulders located at a depth allowing the screw heads to be completely accommodated therein. 7. Procédé d'installation d'une batterie au moyen d'un dispositif selon les revendications 1 à 5, caractérisé en ce que l'on rac corde d'abord la premiere pièce aux tuyaux d'alimentation et on la ferme avec un bouchon adéquat jusqu'à la fin des travaux de finition du chantier, que l'on fixe par la suite sur le bouchon un gabarit de montage permettant la mise à niveau et le réglage pour le raccordement de la batterie, que l'on assure la première pièce à la position voulue, que l'on enlève le bouchon et on assemble par les deux vis la deuxième pièce à la première en insérant entre elles une garniture d'étanchéité, que l'on ferme les passages de la deuxième pièce par les dispositifs qui y sont incorporés pour empêcher l'écoulement, que l'on effectue le test d'étanchéité, Method of installing a battery by means of a device according to Claims 1 to 5, characterized in that the first part is connected to the supply pipes first and closed with a suitable plug until '' at the end of the site finishing work, which is then fixed on the plug a mounting template allowing leveling and adjustment for the connection of the battery, which we ensure the first part to the desired position, that the plug is removed and the second part is assembled with the two screws to the first by inserting a seal between them, that the passages of the second part are closed by the devices which are incorporated to prevent the flow, that the leak test is carried out, et que l'on assemble la batterie munie de la troisième pièce à la deuxième pièce par des vis passant par le passage correspondant de la portée cylindrique en interposant une garniture d'étanchéité entre la deuxième pièce et la troisième.  and that the battery provided with the third part is assembled with the second part by screws passing through the corresponding passage of the cylindrical seat by interposing a seal between the second part and the third.  
CH145888A 1988-04-20 1988-04-20 Mixer tap fixing - has three main components each with hot and cold water channels and fitted together with screws CH677247A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH145888A CH677247A5 (en) 1988-04-20 1988-04-20 Mixer tap fixing - has three main components each with hot and cold water channels and fitted together with screws

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH145888A CH677247A5 (en) 1988-04-20 1988-04-20 Mixer tap fixing - has three main components each with hot and cold water channels and fitted together with screws

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH677247A5 true CH677247A5 (en) 1991-04-30

Family

ID=4210939

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH145888A CH677247A5 (en) 1988-04-20 1988-04-20 Mixer tap fixing - has three main components each with hot and cold water channels and fitted together with screws

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH677247A5 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
KR100192152B1 (en) Two handle faucet and mounting structure therefor
FR2511490A1 (en) RADIATOR, ESPECIALLY RADIATOR WITH BOLT TANK
FR2554524A1 (en) CARRIER ELEMENT FOR SUSPENDING AN OBJECT TO A WALL OR A PARTITION
FR2499417A1 (en) CONTROL MECHANISM FOR FIRE POST
FR2926868A1 (en) Conduit e.g. water supply conduit, connecting device for e.g. apartment, has plate including through passage arranged opposite to mouth of passage of connection element, where passage is traversed by connection end of installation element
CA2434599A1 (en) Colour shade changing unit module for painting installation
CH677247A5 (en) Mixer tap fixing - has three main components each with hot and cold water channels and fitted together with screws
WO2009106771A2 (en) Device for mounting an connecting sanitary equipment pipes provided being a wall and corresponding method
FR2974612A1 (en) Device for fixing tap on end face of wall and connecting tap to conduit in toilet of e.g. house, has flange portion surrounding fixing plate and projecting from wall at distance equal to thickness of wall coating to be applied on wall
FR2924196A1 (en) COLLECTOR DEVICE COMPRISING A COLLECTING TUBE AND INTENDED TO BE INTEGRATED IN A SANITARY INSTALLATION, AND ASSEMBLY INCORPORATING SUCH A DEVICE
EP3404149B1 (en) Device for mounting a connecting element, for connecting a pipe through a partition
FR2552842A1 (en) Ball stop cock with a flow channel with a modifiable profile
JP3390395B2 (en) Saddle drain tap
FR2784439A1 (en) Electrically operated hydraulic valve for mounting on multiple valve block, comprises operating coil, screwed into block, whose plunger acts on three-way ball valve accommodated in block
BE832417A (en) PLUMBING INSTALLATIONS AND APPARATUS THEREFOR
FR3023309A1 (en) CONNECTING DEVICE AND METHOD FOR MOUNTING SUCH A DEVICE
BE1007923A3 (en) BATH bubbling.
FR2544450A1 (en) Device for connecting a component to a plurality of pipelines, method for associating this device with the component and cock comprising such a device
FR2791761A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR MOUNTING A RADIATOR IN A HEATING SYSTEM AND SET OF TWO QUICK CONNECTIONS FOR USE IN SUCH A SYSTEM
EP3372737A1 (en) Element for connecting to the wall reinforcements of a mixer tap and assembly comprising a mixer tap and at least one such element
FR3077585A1 (en) ROBINETTERIE ELEMENT AND SANITARY EQUIPMENT COMPRISING IT
GB2400162A (en) Radiator isolating valve
FR2736088A1 (en) Steam distribution inlet mechanism for steam turbine
FR2666862A3 (en) Distributor for a pipe system, particularly compressed air distribution installation
FR2729451A1 (en) Fixing of suspended toilet bowl or bidet

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased