CH651355A5 - Safety ladder - Google Patents

Safety ladder Download PDF

Info

Publication number
CH651355A5
CH651355A5 CH584682A CH584682A CH651355A5 CH 651355 A5 CH651355 A5 CH 651355A5 CH 584682 A CH584682 A CH 584682A CH 584682 A CH584682 A CH 584682A CH 651355 A5 CH651355 A5 CH 651355A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
ladder
uprights
intended
safety
rope
Prior art date
Application number
CH584682A
Other languages
French (fr)
Inventor
Willy Renaud
Original Assignee
Willy Renaud
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Willy Renaud filed Critical Willy Renaud
Priority to CH584682A priority Critical patent/CH651355A5/en
Publication of CH651355A5 publication Critical patent/CH651355A5/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06CLADDERS
    • E06C7/00Component parts, supporting parts, or accessories
    • E06C7/18Devices for preventing persons from falling
    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06CLADDERS
    • E06C9/00Ladders characterised by being permanently attached to fixed structures, e.g. fire escapes
    • E06C9/06Ladders characterised by being permanently attached to fixed structures, e.g. fire escapes movably mounted
    • E06C9/14Ladders characterised by being permanently attached to fixed structures, e.g. fire escapes movably mounted with non-rigid longitudinal members, e.g. rope or chain ladders, ladders of the lazy-tongs type

Abstract

It comprises two flexible uprights (3) connected by rungs (2) extending laterally on either side beyond the said uprights in order to form fastening members (2'). A safety device is provided in the form of a loop of a flexible element (5) surrounding, in the service position, the uprights of the ladder and interacting with the said fastening formations, this loop being intended to be connected to a user. <IMAGE>

Description

       

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   REVENDICATIONS
 1. Echelle de sécurité comportant deux montants reliés par des échelons, caractérisée par le fait qu'elle présente réparties sur sa longueur plusieurs formations d'accrochage destinées à coopérer en position de service avec un dispositif de sécurité, et par le fait que ce dispositif de sécurité est constitué par une boucle d'un élément souple entourant, en position de service, les montants de l'échelle et coopérant avec lesdites formations d'accrochage, cette boucle entourant l'utilisateur ou comportant des moyens de fixation destinés à la relier à celui-ci.



   2. Echelle selon la revendication 1, caractérisée par le fait que les formations d'accrochage sont constituées par des organes s'étendant latéralement vers l'extérieur de chaque montant de l'échelle.



   3. Echelle selon la revendication 2, caractérisée par le fait que chaque échelon de l'échelle déborde latéralement de part et d'autre des montants.



   4. Echelle selon la revendication 1, caractérisée par le fait que les formations d'accrochage sont constituées par des éléments recourbés fixés aux échelons de l'échelle du côté opposé à celui destiné à être emprunté par l'utilisateur.



   5. Echelle selon l'une des revendications I à 4, caractérisée par le fait que chaque montant est constitué par une chaîne ou par une corde.



   6. Echelle selon les revendications 3 et 5, caractérisée par le fait que les chaînes ou les cordes formant les montants comportent des anneaux dans lesquels sont maintenus les échelons.



   7. Echelle selon l'une des revendications 1 à 6, caractérisée par le fait que l'élément souple de sécurité est constitué par une corde munie à ses extrémités de moyens de fermeture pour former une boucle.



   8. Echelle selon l'une des revendications 1 à 7, caractérisée par le fait que l'échelle présente à l'une de ses extrémités des moyens de fixation destinés à coopérer en position de service avec l'entablement d'une fenêtre.



   9. Echelle selon la revendication 8, caractérisée par le fait que lesdits moyens de fixation comportent des organes prolongeant les extrémités supérieures des montants et se terminant chacun par une portion recourbée, et une traverse télescopique solidaire de ces organes, cette traverse présentant à ses extrémités des éléments de fixation en forme de L.



   La présente invention se rapporte à une échelle de sécurité destinée à coopérer avec un dispositif antichute.



   Les échelles actuellement disponibles commercialement, et plus particulièrement les échelles à montants souples utilisées par exemple comme échelles de secours en cas d'incendie, sont peu ou pas du tout appropriées pour les personnes âgées, les personnes handicapées ou les personnes sujettes au vertige.



   Le but de cette invention consiste donc à remédier à l'inconvénient ci-dessus en fournissant une échelle munie d'un dispositif antichute, qui permette l'utilisation de ladite échelle par n'importe qui en toute sécurité. Ce but est atteint par l'échelle objet de la présente invention, qui présente les caractéristiques énoncées dans la revendication 1.



   Le dessin annexé illustre schématiquement et à titre d'exemple une forme d'exécution de l'échelle selon l'invention munie de son dispositif antichute.



   La fig. 1 en est une vue générale en perspective et en position de
 service.



   La fig. 2 est une vue en perspective d'un détail illustrant une réa
 lisation des moyens de fixation de l'échelle, par exemple à une
 fenêtre.



   En référence tout d'abord à la fig. 1, L'échelle 1 comporte des échelons rigides 2, ici des tubes par exemple en aluminium ou en un
 alliage métallique léger, qui relient transversalement deux montants
 souples 3 constitués ici par deux chaînes également, par exemple en aluminium ou en un alliage métallique léger. Chaque échelon 2 est fixé dans des anneaux 4 faisant partie des montants 3 et déborde latéralement de part et d'autre de ceux-ci, de manière à former des organes d'accrochage 2'.



   L'échelle 1 est munie d'un dispositif de sécurité antichute consti
 tué par une boucle d'un élément souple, ici une corde 5. Cette corde
 5, d'une part, est fixée à l'utilisateur 6, par exemple par l'entremise
 d'un harnais 7, et, d'autre part, passe derrière l'échelle 1, par rapport à l'utilisateur 6, en coopérant avec les organes d'accrochage 2' formés ici par les prolongements latéraux d'un échelon 2. La corde 5 est munie d'un système de fermeture 8. par exemple à mousqueton, permettant de former la boucle de sécurité autour de l'échelle 1.



   Selon une variante non illustrée, les montants latéraux de l'échelle peuvent être rigides, par exemple en bois ou en métal. Dans ce cas, les formations d'accrochage destinées à coopérer avec le dispositif de sécurité peuvent être constituées par des portions en saillie s'étendant latéralement vers l'extérieur à partir de chacun des montants. Ces portions en saillie peuvent être disposées latéralement dans le prolongement de chaque échelon, ou bien indépendamment de la position de ces échelons.



   Selon une autre variante non illustrée, les formations d'accrochage peuvent être solidaires des échelons rigides, s'étendant perpendiculairement au plan de l'échelle du côté opposé à celui destiné à être emprunté par l'utilisateur.



   Sur la fig. 2 est illustrée une réalisation possible des moyens de fixation de l'échelle 1, dans ce cas à l'entablement 9 d'une fenêtre.



  Ces moyens de fixation comportent deux éléments 10 prolongeant l'extrémité supérieure des deux montants 3 de l'échelle 1 et dont les extrémités libres sont recourbées pour former des crochets 11, ceuxci étant en position de service en prise avec le rebord intérieur 12 de l'entablement 9. Pour assurer une meilleure fixation, une traverse télescopique 13 est soudée aux éléments 10 et est munie à ses extrémités d'organe 14 en forme de L destinés à être appuyés contre les montants latéraux 15 de l'encadrement de la fenêtre, la longueur de la traverse télescopique 13 étant ajustée en fonction de la largeur de cet encadrement, les deux parties télescopiques étant rendues solidaires par un organe de serrage 16.

 

   Ainsi, L'échelle selon l'invention, lorsqu'elle est munie de son dispositif antichute, permet à un utilisateur de monter ou de descendre en toute sécurité. Il lui suffit en effet de faire passer manuellement la corde de sa position d'accrochage initiale à la position supérieure ou inférieure selon qu'il monte ou qu'il descend. Il sera alors en tout temps assuré par la corde qui ne risque en aucun cas de glisser puisqu'elle est retenue par les formations d'accrochage de l'échelle.



   La présente invention trouve des applications en tant qu'échelle de secours, par exemple pour l'évacuation d'une maison en cas d'incendie, en tant qu'échelle d'alpinisme pour permettre aux personnes sujettes au vertige de monter ou de descendre une paroi pratiquement verticale, ou en tant qu'échelle à usage multiple et destinée à être employée plus particulièrement par des personnes âgées ou handicapées. 



  
 

** ATTENTION ** start of the DESC field may contain end of CLMS **.

 



   CLAIMS
 1. Safety ladder comprising two uprights connected by steps, characterized in that it has distributed over its length several attachment formations intended to cooperate in the service position with a safety device, and by the fact that this device safety consists of a loop of a flexible element surrounding, in the service position, the uprights of the ladder and cooperating with said attachment formations, this loop surrounding the user or comprising fixing means intended to connect it to this one.



   2. Ladder according to claim 1, characterized in that the attachment formations are constituted by members extending laterally outward from each amount of the ladder.



   3. Ladder according to claim 2, characterized in that each rung of the ladder projects laterally on either side of the uprights.



   4. Ladder according to claim 1, characterized in that the attachment formations consist of curved elements fixed to the rungs of the ladder on the side opposite to that intended to be borrowed by the user.



   5. Ladder according to one of claims I to 4, characterized in that each upright is constituted by a chain or by a rope.



   6. Ladder according to claims 3 and 5, characterized in that the chains or ropes forming the uprights have rings in which the rungs are held.



   7. Ladder according to one of claims 1 to 6, characterized in that the flexible safety element is constituted by a rope provided at its ends with closure means to form a loop.



   8. Ladder according to one of claims 1 to 7, characterized in that the ladder has at one of its ends fixing means intended to cooperate in the service position with the entablature of a window.



   9. Ladder according to claim 8, characterized in that said fixing means comprise members extending the upper ends of the uprights and each ending in a curved portion, and a telescopic cross member secured to these members, this cross member having at its ends L-shaped fasteners



   The present invention relates to a safety ladder intended to cooperate with a fall arrest device.



   The ladders currently available commercially, and more particularly the ladders with flexible uprights used for example as emergency ladders in the event of fire, are little or not at all suitable for the elderly, the handicapped or those prone to vertigo.



   The object of this invention therefore consists in remedying the above drawback by providing a ladder provided with a fall arrest device, which allows the use of said ladder by anyone in complete safety. This object is achieved by the scale object of the present invention, which has the features set out in claim 1.



   The attached drawing illustrates schematically and by way of example an embodiment of the ladder according to the invention provided with its fall prevention device.



   Fig. 1 is a general perspective view and in position
 service.



   Fig. 2 is a perspective view of a detail illustrating a reaction
 reading of the means for fixing the ladder, for example to a
 window.



   First of all with reference to FIG. 1, the ladder 1 has rigid rungs 2, here tubes for example made of aluminum or a
 light metal alloy, which cross two uprights
 flexible 3 constituted here by two chains also, for example aluminum or a light metal alloy. Each rung 2 is fixed in rings 4 forming part of the uprights 3 and projects laterally on either side thereof, so as to form hooking members 2 '.



   Ladder 1 is fitted with a fall arrest safety device
 killed by a loop of a flexible element, here a rope 5. This rope
 5, on the one hand, is fixed to the user 6, for example through
 of a harness 7, and, on the other hand, passes behind the ladder 1, with respect to the user 6, by cooperating with the fastening members 2 'formed here by the lateral extensions of a rung 2. The rope 5 is provided with a closure system 8, for example with a carabiner, making it possible to form the safety loop around the ladder 1.



   According to a variant not illustrated, the lateral uprights of the ladder can be rigid, for example made of wood or metal. In this case, the attachment formations intended to cooperate with the safety device can be constituted by projecting portions extending laterally outward from each of the uprights. These projecting portions can be arranged laterally in the extension of each rung, or independently of the position of these rungs.



   According to another variant not illustrated, the attachment formations can be integral with rigid steps, extending perpendicular to the plane of the scale on the side opposite to that intended to be borrowed by the user.



   In fig. 2 is illustrated a possible embodiment of the means for fixing the ladder 1, in this case to the entablature 9 of a window.



  These fixing means comprise two elements 10 extending the upper end of the two uprights 3 of the scale 1 and whose free ends are curved to form hooks 11, these being in the service position engaged with the inner rim 12 of the 'entablature 9. To ensure better fixing, a telescopic cross member 13 is welded to the elements 10 and is provided at its ends with an L-shaped member 14 intended to be pressed against the lateral uprights 15 of the window frame, the length of the telescopic cross member 13 being adjusted as a function of the width of this frame, the two telescopic parts being made integral by a clamping member 16.

 

   Thus, the ladder according to the invention, when equipped with its fall prevention device, allows a user to climb or descend safely. It is sufficient for him to manually pass the rope from its initial hooking position to the upper or lower position depending on whether it goes up or down. It will then be ensured at all times by the rope which in no case risks slipping since it is retained by the hooking formations of the ladder.



   The present invention finds applications as a rescue ladder, for example for the evacuation of a house in the event of fire, as a mountaineering ladder to allow people prone to vertigo to climb or descend a practically vertical wall, or as a ladder for multiple use and intended to be used more particularly by the elderly or disabled.


    

Claims (9)

REVENDICATIONS 1. Echelle de sécurité comportant deux montants reliés par des échelons, caractérisée par le fait qu'elle présente réparties sur sa longueur plusieurs formations d'accrochage destinées à coopérer en position de service avec un dispositif de sécurité, et par le fait que ce dispositif de sécurité est constitué par une boucle d'un élément souple entourant, en position de service, les montants de l'échelle et coopérant avec lesdites formations d'accrochage, cette boucle entourant l'utilisateur ou comportant des moyens de fixation destinés à la relier à celui-ci.  CLAIMS  1. Safety ladder comprising two uprights connected by steps, characterized in that it has distributed over its length several attachment formations intended to cooperate in the service position with a safety device, and by the fact that this device safety consists of a loop of a flexible element surrounding, in the service position, the uprights of the ladder and cooperating with said attachment formations, this loop surrounding the user or comprising fixing means intended to connect it to this one. 2. Echelle selon la revendication 1, caractérisée par le fait que les formations d'accrochage sont constituées par des organes s'étendant latéralement vers l'extérieur de chaque montant de l'échelle.  2. Ladder according to claim 1, characterized in that the attachment formations are constituted by members extending laterally outward from each amount of the ladder. 3. Echelle selon la revendication 2, caractérisée par le fait que chaque échelon de l'échelle déborde latéralement de part et d'autre des montants.  3. Ladder according to claim 2, characterized in that each rung of the ladder projects laterally on either side of the uprights. 4. Echelle selon la revendication 1, caractérisée par le fait que les formations d'accrochage sont constituées par des éléments recourbés fixés aux échelons de l'échelle du côté opposé à celui destiné à être emprunté par l'utilisateur.  4. Ladder according to claim 1, characterized in that the attachment formations consist of curved elements fixed to the rungs of the ladder on the side opposite to that intended to be borrowed by the user. 5. Echelle selon l'une des revendications I à 4, caractérisée par le fait que chaque montant est constitué par une chaîne ou par une corde.  5. Ladder according to one of claims I to 4, characterized in that each upright is constituted by a chain or by a rope. 6. Echelle selon les revendications 3 et 5, caractérisée par le fait que les chaînes ou les cordes formant les montants comportent des anneaux dans lesquels sont maintenus les échelons.  6. Ladder according to claims 3 and 5, characterized in that the chains or ropes forming the uprights have rings in which the rungs are held. 7. Echelle selon l'une des revendications 1 à 6, caractérisée par le fait que l'élément souple de sécurité est constitué par une corde munie à ses extrémités de moyens de fermeture pour former une boucle.  7. Ladder according to one of claims 1 to 6, characterized in that the flexible safety element is constituted by a rope provided at its ends with closure means to form a loop. 8. Echelle selon l'une des revendications 1 à 7, caractérisée par le fait que l'échelle présente à l'une de ses extrémités des moyens de fixation destinés à coopérer en position de service avec l'entablement d'une fenêtre.  8. Ladder according to one of claims 1 to 7, characterized in that the ladder has at one of its ends fixing means intended to cooperate in the service position with the entablature of a window. 9. Echelle selon la revendication 8, caractérisée par le fait que lesdits moyens de fixation comportent des organes prolongeant les extrémités supérieures des montants et se terminant chacun par une portion recourbée, et une traverse télescopique solidaire de ces organes, cette traverse présentant à ses extrémités des éléments de fixation en forme de L.  9. Ladder according to claim 8, characterized in that said fixing means comprise members extending the upper ends of the uprights and each ending in a curved portion, and a telescopic cross member secured to these members, this cross member having at its ends L-shaped fasteners La présente invention se rapporte à une échelle de sécurité destinée à coopérer avec un dispositif antichute.  The present invention relates to a safety ladder intended to cooperate with a fall arrest device. Les échelles actuellement disponibles commercialement, et plus particulièrement les échelles à montants souples utilisées par exemple comme échelles de secours en cas d'incendie, sont peu ou pas du tout appropriées pour les personnes âgées, les personnes handicapées ou les personnes sujettes au vertige.  The ladders currently available commercially, and more particularly the ladders with flexible uprights used for example as emergency ladders in the event of fire, are little or not at all suitable for the elderly, the handicapped or those prone to vertigo. Le but de cette invention consiste donc à remédier à l'inconvénient ci-dessus en fournissant une échelle munie d'un dispositif antichute, qui permette l'utilisation de ladite échelle par n'importe qui en toute sécurité. Ce but est atteint par l'échelle objet de la présente invention, qui présente les caractéristiques énoncées dans la revendication 1.  The object of this invention therefore consists in remedying the above drawback by providing a ladder provided with a fall arrest device, which allows the use of said ladder by anyone in complete safety. This object is achieved by the scale object of the present invention, which has the features set out in claim 1. Le dessin annexé illustre schématiquement et à titre d'exemple une forme d'exécution de l'échelle selon l'invention munie de son dispositif antichute.  The attached drawing illustrates schematically and by way of example an embodiment of the ladder according to the invention provided with its fall prevention device. La fig. 1 en est une vue générale en perspective et en position de service.  Fig. 1 is a general perspective view and in position  service. La fig. 2 est une vue en perspective d'un détail illustrant une réa lisation des moyens de fixation de l'échelle, par exemple à une fenêtre.  Fig. 2 is a perspective view of a detail illustrating a reaction  reading of the means for fixing the ladder, for example to a  window. En référence tout d'abord à la fig. 1, L'échelle 1 comporte des échelons rigides 2, ici des tubes par exemple en aluminium ou en un alliage métallique léger, qui relient transversalement deux montants souples 3 constitués ici par deux chaînes également, par exemple en aluminium ou en un alliage métallique léger. Chaque échelon 2 est fixé dans des anneaux 4 faisant partie des montants 3 et déborde latéralement de part et d'autre de ceux-ci, de manière à former des organes d'accrochage 2'.  First of all with reference to FIG. 1, the ladder 1 has rigid rungs 2, here tubes for example made of aluminum or a  light metal alloy, which cross two uprights  flexible 3 constituted here by two chains also, for example aluminum or a light metal alloy. Each rung 2 is fixed in rings 4 forming part of the uprights 3 and projects laterally on either side thereof, so as to form hooking members 2 '. L'échelle 1 est munie d'un dispositif de sécurité antichute consti tué par une boucle d'un élément souple, ici une corde 5. Cette corde 5, d'une part, est fixée à l'utilisateur 6, par exemple par l'entremise d'un harnais 7, et, d'autre part, passe derrière l'échelle 1, par rapport à l'utilisateur 6, en coopérant avec les organes d'accrochage 2' formés ici par les prolongements latéraux d'un échelon 2. La corde 5 est munie d'un système de fermeture 8. par exemple à mousqueton, permettant de former la boucle de sécurité autour de l'échelle 1.  Ladder 1 is fitted with a fall arrest safety device  killed by a loop of a flexible element, here a rope 5. This rope  5, on the one hand, is fixed to the user 6, for example through  of a harness 7, and, on the other hand, passes behind the ladder 1, with respect to the user 6, by cooperating with the fastening members 2 'formed here by the lateral extensions of a rung 2. The rope 5 is provided with a closure system 8, for example with a carabiner, making it possible to form the safety loop around the ladder 1. Selon une variante non illustrée, les montants latéraux de l'échelle peuvent être rigides, par exemple en bois ou en métal. Dans ce cas, les formations d'accrochage destinées à coopérer avec le dispositif de sécurité peuvent être constituées par des portions en saillie s'étendant latéralement vers l'extérieur à partir de chacun des montants. Ces portions en saillie peuvent être disposées latéralement dans le prolongement de chaque échelon, ou bien indépendamment de la position de ces échelons.  According to a variant not illustrated, the lateral uprights of the ladder can be rigid, for example made of wood or metal. In this case, the attachment formations intended to cooperate with the safety device can be constituted by projecting portions extending laterally outward from each of the uprights. These projecting portions can be arranged laterally in the extension of each rung, or independently of the position of these rungs. Selon une autre variante non illustrée, les formations d'accrochage peuvent être solidaires des échelons rigides, s'étendant perpendiculairement au plan de l'échelle du côté opposé à celui destiné à être emprunté par l'utilisateur.  According to another variant not illustrated, the attachment formations can be integral with rigid steps, extending perpendicular to the plane of the scale on the side opposite to that intended to be borrowed by the user. Sur la fig. 2 est illustrée une réalisation possible des moyens de fixation de l'échelle 1, dans ce cas à l'entablement 9 d'une fenêtre.  In fig. 2 is illustrated a possible embodiment of the means for fixing the ladder 1, in this case to the entablature 9 of a window. Ces moyens de fixation comportent deux éléments 10 prolongeant l'extrémité supérieure des deux montants 3 de l'échelle 1 et dont les extrémités libres sont recourbées pour former des crochets 11, ceuxci étant en position de service en prise avec le rebord intérieur 12 de l'entablement 9. Pour assurer une meilleure fixation, une traverse télescopique 13 est soudée aux éléments 10 et est munie à ses extrémités d'organe 14 en forme de L destinés à être appuyés contre les montants latéraux 15 de l'encadrement de la fenêtre, la longueur de la traverse télescopique 13 étant ajustée en fonction de la largeur de cet encadrement, les deux parties télescopiques étant rendues solidaires par un organe de serrage 16. These fixing means comprise two elements 10 extending the upper end of the two uprights 3 of the scale 1 and whose free ends are curved to form hooks 11, these being in the service position engaged with the inner rim 12 of the 'entablature 9. To ensure better fixing, a telescopic cross member 13 is welded to the elements 10 and is provided at its ends with an L-shaped member 14 intended to be pressed against the lateral uprights 15 of the window frame, the length of the telescopic cross member 13 being adjusted as a function of the width of this frame, the two telescopic parts being made integral by a clamping member 16. Ainsi, L'échelle selon l'invention, lorsqu'elle est munie de son dispositif antichute, permet à un utilisateur de monter ou de descendre en toute sécurité. Il lui suffit en effet de faire passer manuellement la corde de sa position d'accrochage initiale à la position supérieure ou inférieure selon qu'il monte ou qu'il descend. Il sera alors en tout temps assuré par la corde qui ne risque en aucun cas de glisser puisqu'elle est retenue par les formations d'accrochage de l'échelle.  Thus, the ladder according to the invention, when equipped with its fall prevention device, allows a user to climb or descend safely. It is sufficient for him to manually pass the rope from its initial hooking position to the upper or lower position depending on whether it goes up or down. It will then be ensured at all times by the rope which in no case risks slipping since it is retained by the hooking formations of the ladder.   La présente invention trouve des applications en tant qu'échelle de secours, par exemple pour l'évacuation d'une maison en cas d'incendie, en tant qu'échelle d'alpinisme pour permettre aux personnes sujettes au vertige de monter ou de descendre une paroi pratiquement verticale, ou en tant qu'échelle à usage multiple et destinée à être employée plus particulièrement par des personnes âgées ou handicapées. **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **.  The present invention finds applications as an emergency ladder, for example for the evacuation of a house in the event of fire, as a mountaineering ladder to allow people prone to vertigo to climb or descend a practically vertical wall, or as a ladder for multiple use and intended to be used more particularly by the elderly or disabled. ** ATTENTION ** end of the CLMS field may contain start of DESC **.
CH584682A 1982-10-05 1982-10-05 Safety ladder CH651355A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH584682A CH651355A5 (en) 1982-10-05 1982-10-05 Safety ladder

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH584682A CH651355A5 (en) 1982-10-05 1982-10-05 Safety ladder

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH651355A5 true CH651355A5 (en) 1985-09-13

Family

ID=4300276

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH584682A CH651355A5 (en) 1982-10-05 1982-10-05 Safety ladder

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH651355A5 (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB2359108A (en) * 2000-02-09 2001-08-15 Dennis Baker Fire escape ladder and harness housed inside a container

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB2359108A (en) * 2000-02-09 2001-08-15 Dennis Baker Fire escape ladder and harness housed inside a container

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1221327B1 (en) Descender for climbing or mountaineering
EP0752255B1 (en) Mobile fall arrest device for flexible safety rope
EP1248662B1 (en) Fall-prevention device
EP1883457B1 (en) Device for supporting a safety line
EP2401442B1 (en) Light box with spring-loaded scissor-stay opening
EP1087098B1 (en) Safety device
WO2012095598A1 (en) Device for automatically breaking the fall of someone working at a height
FR2600898A1 (en) ASSEMBLY ASSEMBLY COMPRISING SELF-LOCKING COILER FOR FIXED ROPE
CH651355A5 (en) Safety ladder
EP1452206B1 (en) Anchoring device for safety apparatus
BE1014789A7 (en) Fixing trolley installed on vertical rail has braking cam with end anchoring point and claw at opposite end able to pivot and rub against rail flat to lock trolley
FR2657022A1 (en) Apparatus for climbing a post
FR2669997A1 (en) Locking device for measuring tape hook
FR2889814A1 (en) Mountain climbing assistance device for rappelling, has snap hook blocking descent of user when user does not exert force on hook, and opening whose edges include projections for supporting hook when user exerts force to control descent
FR2517735A1 (en) SPLITTING AND STABILIZATION DEVICE FOR SCALE
FR2503239A1 (en) Double stringer manhole ladder access aid mounting - is tube bent as U=piece of width equalling ladder stringer width
EP3159048B1 (en) Material-holder device which can be adapted to a climbing harness
EP2957326A1 (en) Belaying and rappel device having blocking recess
FR2597920A1 (en) Device enabling a ladder to be hung and displaced on a roof and ladder fitted with these elements
FR2589211A1 (en) Safety member with jamming cleat (Croll ascender) for climbing up a fixed rope
FR2731912A1 (en) Safety line snap hook
FR2635817A1 (en) Simple and portable ladder, step-ladder and accommodation ladder device with horizontal steps in all positions
FR2596656A1 (en) IMPROVED FALL PROTECTION DEVICE FOR PEOPLE HAVING CLIMBING POSTS
FR2657021A1 (en) Improvements to apparatuses for climbing a post
FR2566278A3 (en) CARPET FOR ALPINISM, WITH A NEW CLOSURE SYSTEM, TO FACILITATE ROPE EVACUATION DURING THE TRIGGERING MANEUVER

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased