CH611416A5 - Apparatus for resetting a medical thermometer to zero - Google Patents

Apparatus for resetting a medical thermometer to zero

Info

Publication number
CH611416A5
CH611416A5 CH1469276A CH1469276A CH611416A5 CH 611416 A5 CH611416 A5 CH 611416A5 CH 1469276 A CH1469276 A CH 1469276A CH 1469276 A CH1469276 A CH 1469276A CH 611416 A5 CH611416 A5 CH 611416A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
shaft
thermometer
elastic
case
handle
Prior art date
Application number
CH1469276A
Other languages
French (fr)
Inventor
Gerard Chevrolet
Original Assignee
Gerard Chevrolet
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Gerard Chevrolet filed Critical Gerard Chevrolet
Priority to CH1469276A priority Critical patent/CH611416A5/en
Publication of CH611416A5 publication Critical patent/CH611416A5/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G01MEASURING; TESTING
    • G01KMEASURING TEMPERATURE; MEASURING QUANTITY OF HEAT; THERMALLY-SENSITIVE ELEMENTS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • G01K5/00Measuring temperature based on the expansion or contraction of a material
    • G01K5/02Measuring temperature based on the expansion or contraction of a material the material being a liquid
    • G01K5/04Details
    • G01K5/06Arrangements for driving back the liquid column

Abstract

So as to avoid breaking thermometers when they are shaken in order to reset them to zero, it is proposed to use centrifugal force in order to return the mercury to its capillary tube. For this purpose, the apparatus comprises a sleeve (1) in which there is rotationally mounted a shaft (2) having a flexible loop (3) which can be deformed elastically for fastening a thermometer case (4). The shaft (2) is driven in rotation by an elastic drive activated by means of a wire wound around a drum integral with the shaft and connected to a pull ring (8). Activation may also be performed using a rack-and-pinion device. <IMAGE>

Description

  

  
 

**ATTENTION** debut du champ DESC peut contenir fin de CLMS **.

 



   REVENDICATIONS
 1. Appareil pour la remise à zéro d'un thermométre médical, caractérisé par le fait qu'il comporte un manche dans lequel est monté rotativement un arbre dont l'extrémité extérieure présente une boucle souple, élastiquement déformable, s'étendant dans un plan contenant l'axe de l'arbre, pour l'introduction et le maintien d'un étui de thermomètre et des moyens d'entraînement de l'arbre en rotation.



   2. Appareil selon la revendication 1, caractérisé par le fait qu'il comprend un moteur à élastique logé dans le manche et des moyens d'armage manuel de ce moteur.



   3. Appareil selon la revendication 2, caractérisé par le fait que le moteur à élastique est solidaire d'un tambour d'armage sur lequel est enroulé un fil relié à un moyen de préhension, le tambour étant solidaire en rotation dudit arbre, et des moyens de guidage du fil et de butée, des moyens de préhension étant prévus sur le manche.



   4. Appareil selon la revendication 3, caractérisé par le fait que le moteur à élastique est constitué par au moins un élastique dont une extrémité est reliée au manche et l'autre extrémité est reliée au tambour.



   5. Appareil selon la revendication 1, caractérisé par le fait que le manche creux abrite un moyen élastique de rappel solidaire d'un pignon solidaire dudit arbre et engrenant avec une crémaillère solidaire d'un poussoir.



   6. Appareil selon la revendication 1, caractérisé par le fait que ledit arbre est solidaire d'un pignon engrenant avec une crémaillère formée sur une bande souple susceptible d'être tirée dans un sens ou dans l'autre pour entraîner l'arbre en rotation.



   La présente invention concerne un appareil pour la remise à zéro d'un thermomètre médical.



   Il est bien connu de l'utilisateur qu'après emploi, il est nécessaire de secouer fortement un thermomètre médical pour faire redescendre la colonne indicatrice dans son tube capillaire. Pour simplifier, cette opération sera appelée remise à zéro. Il s'agit en fait de vaincre les forces dues à l'effet de capillarité en utilisant l'inertie du mercure. La remise à zéro faite en secouant le thermomètre n'est toutefois pas sûre et   l'on    doit souvent répéter l'opération en contrôlant à chaque fois si la remise à zéro est effective.



  En secouant le thermomètre on risque en outre de heurter un objet ou un meuble et de briser le thermomètre.



   On a déjà prévu de munir l'étui du thermomètre d'une attache permettant de faire tournoyer le thermomètre dans son étui, ce qui réduit les risques de casse, le thermomètre étant abrité par son étui, mais n'assure pas une remise à zéro, la force centrifuge utilisée dans ce cas pour cette remise à zéro dépendant fortement de l'utilisateur. En outre, I'attache peut échapper relativement facilement des mains de l'utilisateur.



   La présente invention a pour but d'assurer à coup sûr la remise à zéro d'un thermomètre médical dans son étui au moyen d'un appareil simple transformant un mouvement rectiligne normal de la main de l'utilisateur en une force centrifuge suffisant dans tous les cas à la remise à zéro du thermomètre.



   L'appareil selon l'invention est caractérisé par le fait qu'il comporte un manche dans lequel est monté rotativement un arbre dont l'extrémité extérieure présente une boucle souple, élastiquement déformable, s'étendant dans un plan contenant l'axe de l'arbre, pour l'introduction et le maintien d'un étui de thermomètre, et des moyens d'entraînement dudit arbre en rotation.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'invention.



   La fig. 1 en représente une vue en élévation, I'étui du thermomètre partiellement déchiré.



   La fig. 2 en représente une vue en plan.



   La fig. 3 en représente une vue en demi-coupe selon III-III de la fig. 1, sans le thermomètre et son étui.



   L'appareil représenté comporte un manche cylindrique creux 1 dans lequel est monté rotativement un arbre 2 en matière synthétique dont l'extrémité est en forme de boucle 3 d'ouverture ovale et présentant une légère élasticité. Dans cette boucle 3 il est possible d'introduire un étui 4 habituel abritant un thermomètre médical 5. L'introduction se fait dans le sens de la flèche F.



  L'étui 4 présente généralement un bourrelet 6 servant de butée au capuchon 7. Le bourrelet 6 est utilisé ici comme butée de retenue contre la boucle 3. L'appareil comporte en outre un anneau de préhension 8 pour l'armage d'un moteur à élastique destiné à entraîner l'arbre 2 en rotation.



   On se réfère à la fig. 3. Le manche creux 1 est constitué de deux coquilles en matière plastique la et lb réunies bord à bord selon un plan de joint passant par l'axe du manche. Ces deux coquilles définissent une première enceinte cylindrique 9 allongée et une deuxième enceinte 10 également cylindrique, plus courte et de diamètre supérieur au diamètre de l'enceinte 9. A leur extrémité supérieure, les coquilles la et lb forment un col cylindrique 11 muni d'un bourrelet extérieur 12 sur lequel vient se fixer à cran une bague 13 qui maintient ensemble les deux extrémités supérieures des coquilles la et lb. Ces coquilles sont maintenues ensemble en au moins un autre point soit par clipsage, soit au moyen d'une vis s'engageant par exemple dans une saillie radiale 14 située dans la partie inférieure de la coquille lb.

  A cette sailie radiale est fixée l'extrémité d'un élastique 15 ou plus exactement d'un écheveau élastique, dont l'autre extrémité est fixée à un étrier 16 de l'arbre 2. Dans sa partie médiane, L'arbre 2 présente une surépaisseur 17 cylindrique constituant un tambour sur lequel est enroulé un fil de Nylon 18 dont une extrémité est accrochée au tambour 17 et l'autre extrémité à l'anneau 8. Le tambour 17 est limité par deux flasques 19 et 20. Le flasque 20 est en appui sur une rondelle métallique 21, elle-même en appui sur l'extrémité de la partie 9 du manche. La rondelle métallique 21 sert en quelque sorte de palier axial à l'arbre 2 sur lequel agit l'élastique 15 du moteur élastique non seulement en torsion, mais également en traction.

  Le fil 18 est guidé par un trou latéral 22 au niveau de la partie 10 (fig.   1),    I'anneau 8 étant en butée contre les bords de cette roue en position de repos.



   L'appareil représenté s'utilise de la manière suivante: I'étui 4 avec son thermomètre 5 étant fixé dans la boucle 3 comme représenté à la fig. 1, I'utilisateur saisit le manche dans sa main gauche en le tenant, de préférence, verticalement. De la main droite, on saisit l'anneau 8 et exerce une traction sur celui-ci, ce qui a pour effet d'entraîner l'arbre 2 en rotation, mais surtout d'armer le moteur à élastique 15. On relâche ensuite la traction sur le fil 18 sans toutefois lâcher l'anneau 8, I'inertie du bras ayant pour effet d'empêcher une vitesse de rotation excessive de l'arbre 2. Lors de cette rotation, le mercure, contenu dans l'extrémité 23 du thermomètre relativement éloignée de l'arbre 2, est soumis à une force centrifuge relativement élevée qui a pour effet d'assurer la remise à zéro du thermomètre en quelques tours.

 

   L'élastique 15 a été considéré comme un moteur, mais il est clair que   l'on    peut l'utiliser comme simple moyen de rappel et d'enroulement du fil 18, la rotation principale étant produite par la traction sur l'anneau 8. Cela dépendra de l'utilisateur.

 

   Les moyens d'entraînement de l'arbre en rotation peuvent être réalisés d'une autre manière. En conservant un écheveau élas  



  tique, il est par exemple possible de prévoir sur l'arbre 2, à la place du tambour, un pignon engrenant avec une crémaillère formée sur un poussoir susceptible d'être actionné par le pouce de la main tenant l'appareil.



   Selon une autre variante d'exécution, L'arbre est également muni d'un pignon engrenant avec une crémaillère formée sur une bande souple d'une vingtaine de centimètres, L'appareil ne comportant aucun moyen de rappel. La rotation de l'arbre s'effectue dans ce cas par la traction sur la bande à crémaillère alternativement dans un sens puis dans l'autre. 



  
 

** ATTENTION ** start of DESC field can contain end of CLMS **.

 



   CLAIMS
 1. Apparatus for resetting a medical thermometer, characterized in that it comprises a handle in which is rotatably mounted a shaft whose outer end has a flexible loop, elastically deformable, extending in a plane containing the shaft axis, for the introduction and maintenance of a thermometer case and drive means of the rotating shaft.



   2. Apparatus according to claim 1, characterized in that it comprises an elastic motor housed in the handle and manual winding means of this motor.



   3. Apparatus according to claim 2, characterized in that the elastic motor is integral with a winding drum on which is wound a wire connected to a gripping means, the drum being integral in rotation with said shaft, and wire guide and stop means, gripping means being provided on the handle.



   4. Apparatus according to claim 3, characterized in that the elastic motor is constituted by at least one elastic, one end of which is connected to the handle and the other end is connected to the drum.



   5. Apparatus according to claim 1, characterized in that the hollow handle houses an elastic return means integral with a pinion integral with said shaft and meshing with a rack integral with a pusher.



   6. Apparatus according to claim 1, characterized in that said shaft is integral with a pinion meshing with a rack formed on a flexible strip capable of being pulled in one direction or the other to drive the shaft in rotation. .



   The present invention relates to an apparatus for resetting a medical thermometer.



   It is well known to the user that after use, it is necessary to strongly shake a medical thermometer in order to lower the indicator column into its capillary tube. For simplicity, this operation will be called reset. It is in fact about overcoming the forces due to the capillary effect by using the inertia of mercury. However, resetting by shaking the thermometer is not safe and the operation must often be repeated, checking each time whether the resetting is effective.



  Shaking the thermometer also risks hitting an object or furniture and breaking the thermometer.



   Provision has already been made to provide the thermometer case with a clip allowing the thermometer to spin around in its case, which reduces the risk of breakage, the thermometer being housed in its case, but does not ensure a reset. , the centrifugal force used in this case for this reset depending strongly on the user. In addition, the fastener can escape the hands of the user relatively easily.



   The object of the present invention is to ensure reliably the resetting of a medical thermometer in its case by means of a simple device transforming a normal rectilinear movement of the user's hand into a sufficient centrifugal force in all cases when resetting the thermometer.



   The apparatus according to the invention is characterized by the fact that it comprises a handle in which is rotatably mounted a shaft, the outer end of which has a flexible, elastically deformable loop extending in a plane containing the axis of the shaft. 'shaft, for the introduction and maintenance of a thermometer case, and means for driving said rotating shaft.



   The accompanying drawing represents, by way of example, one embodiment of the invention.



   Fig. 1 shows an elevational view, the case of the thermometer partially torn.



   Fig. 2 shows a plan view.



   Fig. 3 shows a view in half-section along III-III of FIG. 1, without the thermometer and its case.



   The apparatus shown comprises a hollow cylindrical handle 1 in which is rotatably mounted a shaft 2 of synthetic material, the end of which is in the form of a loop 3 with an oval opening and exhibiting a slight elasticity. In this loop 3 it is possible to insert a usual case 4 housing a medical thermometer 5. The introduction is done in the direction of arrow F.



  The case 4 generally has a bead 6 serving as a stopper for the cap 7. The bead 6 is used here as a retaining stop against the buckle 3. The apparatus further comprises a gripping ring 8 for winding a motor. with elastic intended to drive the shaft 2 in rotation.



   Reference is made to FIG. 3. The hollow handle 1 consists of two plastic shells 1a and 1b joined together edge to edge according to a parting line passing through the axis of the handle. These two shells define a first elongated cylindrical enclosure 9 and a second enclosure 10, also cylindrical, shorter and of a diameter greater than the diameter of the enclosure 9. At their upper end, the shells 1a and 1b form a cylindrical neck 11 provided with an outer bead 12 on which a ring 13 is fixed in a notch which holds together the two upper ends of the shells 1a and 1b. These shells are held together at at least one other point either by clipping, or by means of a screw engaging for example in a radial projection 14 located in the lower part of the shell lb.

  To this radial projection is fixed the end of an elastic 15 or more exactly of an elastic skein, the other end of which is fixed to a stirrup 16 of the shaft 2. In its middle part, the shaft 2 has a cylindrical extra thickness 17 constituting a drum on which is wound a nylon thread 18, one end of which is hooked to the drum 17 and the other end to the ring 8. The drum 17 is limited by two flanges 19 and 20. The flange 20 rests on a metal washer 21, itself resting on the end of part 9 of the handle. The metal washer 21 serves as a sort of axial bearing for the shaft 2 on which the elastic 15 of the elastic motor acts not only in torsion, but also in traction.

  The wire 18 is guided by a lateral hole 22 at the level of the part 10 (FIG. 1), the ring 8 being in abutment against the edges of this wheel in the rest position.



   The apparatus shown is used as follows: the case 4 with its thermometer 5 being fixed in the loop 3 as shown in FIG. 1, the user grasps the handle in his left hand, preferably holding it vertically. With the right hand, one grasps the ring 8 and exerts a traction on it, which has the effect of driving the shaft 2 in rotation, but above all of arming the elastic motor 15. The spring is then released. traction on the wire 18 without however releasing the ring 8, the inertia of the arm having the effect of preventing an excessive speed of rotation of the shaft 2. During this rotation, the mercury, contained in the end 23 of the thermometer relatively far from the shaft 2, is subjected to a relatively high centrifugal force which has the effect of ensuring the resetting of the thermometer in a few revolutions.

 

   The elastic 15 has been considered as a motor, but it is clear that it can be used as a simple means of returning and winding the wire 18, the main rotation being produced by the pull on the ring 8. It will depend on the user.

 

   The means for driving the rotating shaft can be made in another way. By keeping a skein of elas



  Tick, it is for example possible to provide on the shaft 2, in place of the drum, a pinion meshing with a rack formed on a pusher capable of being actuated by the thumb of the hand holding the device.



   According to another variant embodiment, the shaft is also provided with a pinion meshing with a rack formed on a flexible strip of about twenty centimeters, the device not including any return means. The rotation of the shaft is carried out in this case by the traction on the belt with rack alternately in one direction then in the other.

 

Claims (1)

REVENDICATIONS 1. Appareil pour la remise à zéro d'un thermométre médical, caractérisé par le fait qu'il comporte un manche dans lequel est monté rotativement un arbre dont l'extrémité extérieure présente une boucle souple, élastiquement déformable, s'étendant dans un plan contenant l'axe de l'arbre, pour l'introduction et le maintien d'un étui de thermomètre et des moyens d'entraînement de l'arbre en rotation. CLAIMS 1. Apparatus for resetting a medical thermometer, characterized in that it comprises a handle in which is rotatably mounted a shaft whose outer end has a flexible loop, elastically deformable, extending in a plane containing the shaft axis, for the introduction and maintenance of a thermometer case and drive means of the rotating shaft. 2. Appareil selon la revendication 1, caractérisé par le fait qu'il comprend un moteur à élastique logé dans le manche et des moyens d'armage manuel de ce moteur. 2. Apparatus according to claim 1, characterized in that it comprises an elastic motor housed in the handle and manual winding means of this motor. 3. Appareil selon la revendication 2, caractérisé par le fait que le moteur à élastique est solidaire d'un tambour d'armage sur lequel est enroulé un fil relié à un moyen de préhension, le tambour étant solidaire en rotation dudit arbre, et des moyens de guidage du fil et de butée, des moyens de préhension étant prévus sur le manche. 3. Apparatus according to claim 2, characterized in that the elastic motor is integral with a winding drum on which is wound a wire connected to a gripping means, the drum being integral in rotation with said shaft, and wire guide and stop means, gripping means being provided on the handle. 4. Appareil selon la revendication 3, caractérisé par le fait que le moteur à élastique est constitué par au moins un élastique dont une extrémité est reliée au manche et l'autre extrémité est reliée au tambour. 4. Apparatus according to claim 3, characterized in that the elastic motor is constituted by at least one elastic, one end of which is connected to the handle and the other end is connected to the drum. 5. Appareil selon la revendication 1, caractérisé par le fait que le manche creux abrite un moyen élastique de rappel solidaire d'un pignon solidaire dudit arbre et engrenant avec une crémaillère solidaire d'un poussoir. 5. Apparatus according to claim 1, characterized in that the hollow handle houses an elastic return means integral with a pinion integral with said shaft and meshing with a rack integral with a pusher. 6. Appareil selon la revendication 1, caractérisé par le fait que ledit arbre est solidaire d'un pignon engrenant avec une crémaillère formée sur une bande souple susceptible d'être tirée dans un sens ou dans l'autre pour entraîner l'arbre en rotation. 6. Apparatus according to claim 1, characterized in that said shaft is integral with a pinion meshing with a rack formed on a flexible strip capable of being pulled in one direction or the other to drive the shaft in rotation. . La présente invention concerne un appareil pour la remise à zéro d'un thermomètre médical. The present invention relates to an apparatus for resetting a medical thermometer. Il est bien connu de l'utilisateur qu'après emploi, il est nécessaire de secouer fortement un thermomètre médical pour faire redescendre la colonne indicatrice dans son tube capillaire. Pour simplifier, cette opération sera appelée remise à zéro. Il s'agit en fait de vaincre les forces dues à l'effet de capillarité en utilisant l'inertie du mercure. La remise à zéro faite en secouant le thermomètre n'est toutefois pas sûre et l'on doit souvent répéter l'opération en contrôlant à chaque fois si la remise à zéro est effective. It is well known to the user that after use, it is necessary to strongly shake a medical thermometer in order to lower the indicator column into its capillary tube. For simplicity, this operation will be called reset. It is in fact about overcoming the forces due to the capillary effect by using the inertia of mercury. However, resetting by shaking the thermometer is not safe and the operation must often be repeated, checking each time whether the resetting is effective. En secouant le thermomètre on risque en outre de heurter un objet ou un meuble et de briser le thermomètre. Shaking the thermometer also risks hitting an object or furniture and breaking the thermometer. On a déjà prévu de munir l'étui du thermomètre d'une attache permettant de faire tournoyer le thermomètre dans son étui, ce qui réduit les risques de casse, le thermomètre étant abrité par son étui, mais n'assure pas une remise à zéro, la force centrifuge utilisée dans ce cas pour cette remise à zéro dépendant fortement de l'utilisateur. En outre, I'attache peut échapper relativement facilement des mains de l'utilisateur. Provision has already been made to provide the thermometer case with a clip allowing the thermometer to spin around in its case, which reduces the risk of breakage, the thermometer being housed in its case, but does not ensure a reset. , the centrifugal force used in this case for this reset depending strongly on the user. In addition, the fastener can escape the hands of the user relatively easily. La présente invention a pour but d'assurer à coup sûr la remise à zéro d'un thermomètre médical dans son étui au moyen d'un appareil simple transformant un mouvement rectiligne normal de la main de l'utilisateur en une force centrifuge suffisant dans tous les cas à la remise à zéro du thermomètre. The object of the present invention is to ensure reliably the resetting of a medical thermometer in its case by means of a simple device transforming a normal rectilinear movement of the user's hand into a sufficient centrifugal force in all cases when resetting the thermometer. L'appareil selon l'invention est caractérisé par le fait qu'il comporte un manche dans lequel est monté rotativement un arbre dont l'extrémité extérieure présente une boucle souple, élastiquement déformable, s'étendant dans un plan contenant l'axe de l'arbre, pour l'introduction et le maintien d'un étui de thermomètre, et des moyens d'entraînement dudit arbre en rotation. The apparatus according to the invention is characterized by the fact that it comprises a handle in which is rotatably mounted a shaft, the outer end of which has a flexible, elastically deformable loop extending in a plane containing the axis of the shaft. 'shaft, for the introduction and maintenance of a thermometer case, and means for driving said rotating shaft. Le dessin annexé représente, à titre d'exemple, une forme d'exécution de l'invention. The accompanying drawing represents, by way of example, one embodiment of the invention. La fig. 1 en représente une vue en élévation, I'étui du thermomètre partiellement déchiré. Fig. 1 shows an elevational view, the case of the thermometer partially torn. La fig. 2 en représente une vue en plan. Fig. 2 shows a plan view. La fig. 3 en représente une vue en demi-coupe selon III-III de la fig. 1, sans le thermomètre et son étui. Fig. 3 shows a view in half-section along III-III of FIG. 1, without the thermometer and its case. L'appareil représenté comporte un manche cylindrique creux 1 dans lequel est monté rotativement un arbre 2 en matière synthétique dont l'extrémité est en forme de boucle 3 d'ouverture ovale et présentant une légère élasticité. Dans cette boucle 3 il est possible d'introduire un étui 4 habituel abritant un thermomètre médical 5. L'introduction se fait dans le sens de la flèche F. The apparatus shown comprises a hollow cylindrical handle 1 in which is rotatably mounted a shaft 2 of synthetic material, the end of which is in the form of a loop 3 with an oval opening and exhibiting a slight elasticity. In this loop 3 it is possible to insert a usual case 4 housing a medical thermometer 5. The introduction is done in the direction of arrow F. L'étui 4 présente généralement un bourrelet 6 servant de butée au capuchon 7. Le bourrelet 6 est utilisé ici comme butée de retenue contre la boucle 3. L'appareil comporte en outre un anneau de préhension 8 pour l'armage d'un moteur à élastique destiné à entraîner l'arbre 2 en rotation. The case 4 generally has a bead 6 serving as a stopper for the cap 7. The bead 6 is used here as a retaining stop against the buckle 3. The apparatus further comprises a gripping ring 8 for winding a motor. with elastic intended to drive the shaft 2 in rotation. On se réfère à la fig. 3. Le manche creux 1 est constitué de deux coquilles en matière plastique la et lb réunies bord à bord selon un plan de joint passant par l'axe du manche. Ces deux coquilles définissent une première enceinte cylindrique 9 allongée et une deuxième enceinte 10 également cylindrique, plus courte et de diamètre supérieur au diamètre de l'enceinte 9. A leur extrémité supérieure, les coquilles la et lb forment un col cylindrique 11 muni d'un bourrelet extérieur 12 sur lequel vient se fixer à cran une bague 13 qui maintient ensemble les deux extrémités supérieures des coquilles la et lb. Ces coquilles sont maintenues ensemble en au moins un autre point soit par clipsage, soit au moyen d'une vis s'engageant par exemple dans une saillie radiale 14 située dans la partie inférieure de la coquille lb. Reference is made to FIG. 3. The hollow handle 1 consists of two plastic shells 1a and 1b joined together edge to edge according to a parting line passing through the axis of the handle. These two shells define a first elongated cylindrical enclosure 9 and a second enclosure 10, also cylindrical, shorter and of a diameter greater than the diameter of the enclosure 9. At their upper end, the shells 1a and 1b form a cylindrical neck 11 provided with an outer bead 12 on which a ring 13 is fixed in a notch which holds together the two upper ends of the shells 1a and 1b. These shells are held together at at least one other point either by clipping, or by means of a screw engaging for example in a radial projection 14 located in the lower part of the shell lb. A cette sailie radiale est fixée l'extrémité d'un élastique 15 ou plus exactement d'un écheveau élastique, dont l'autre extrémité est fixée à un étrier 16 de l'arbre 2. Dans sa partie médiane, L'arbre 2 présente une surépaisseur 17 cylindrique constituant un tambour sur lequel est enroulé un fil de Nylon 18 dont une extrémité est accrochée au tambour 17 et l'autre extrémité à l'anneau 8. Le tambour 17 est limité par deux flasques 19 et 20. Le flasque 20 est en appui sur une rondelle métallique 21, elle-même en appui sur l'extrémité de la partie 9 du manche. La rondelle métallique 21 sert en quelque sorte de palier axial à l'arbre 2 sur lequel agit l'élastique 15 du moteur élastique non seulement en torsion, mais également en traction. To this radial projection is fixed the end of an elastic 15 or more exactly of an elastic skein, the other end of which is fixed to a stirrup 16 of the shaft 2. In its middle part, the shaft 2 has a cylindrical extra thickness 17 constituting a drum on which is wound a nylon thread 18, one end of which is hooked to the drum 17 and the other end to the ring 8. The drum 17 is limited by two flanges 19 and 20. The flange 20 rests on a metal washer 21, itself resting on the end of part 9 of the handle. The metal washer 21 serves as a sort of axial bearing for the shaft 2 on which the elastic 15 of the elastic motor acts not only in torsion, but also in traction. Le fil 18 est guidé par un trou latéral 22 au niveau de la partie 10 (fig. 1), I'anneau 8 étant en butée contre les bords de cette roue en position de repos. The wire 18 is guided by a lateral hole 22 at the level of the part 10 (FIG. 1), the ring 8 being in abutment against the edges of this wheel in the rest position. L'appareil représenté s'utilise de la manière suivante: I'étui 4 avec son thermomètre 5 étant fixé dans la boucle 3 comme représenté à la fig. 1, I'utilisateur saisit le manche dans sa main gauche en le tenant, de préférence, verticalement. De la main droite, on saisit l'anneau 8 et exerce une traction sur celui-ci, ce qui a pour effet d'entraîner l'arbre 2 en rotation, mais surtout d'armer le moteur à élastique 15. On relâche ensuite la traction sur le fil 18 sans toutefois lâcher l'anneau 8, I'inertie du bras ayant pour effet d'empêcher une vitesse de rotation excessive de l'arbre 2. Lors de cette rotation, le mercure, contenu dans l'extrémité 23 du thermomètre relativement éloignée de l'arbre 2, est soumis à une force centrifuge relativement élevée qui a pour effet d'assurer la remise à zéro du thermomètre en quelques tours. The apparatus shown is used as follows: the case 4 with its thermometer 5 being fixed in the loop 3 as shown in FIG. 1, the user grasps the handle in his left hand, preferably holding it vertically. With the right hand, one grasps the ring 8 and exerts a traction on it, which has the effect of driving the shaft 2 in rotation, but above all of arming the elastic motor 15. The spring is then released. traction on the wire 18 without however releasing the ring 8, the inertia of the arm having the effect of preventing an excessive speed of rotation of the shaft 2. During this rotation, the mercury, contained in the end 23 of the thermometer relatively far from the shaft 2, is subjected to a relatively high centrifugal force which has the effect of ensuring the resetting of the thermometer in a few revolutions. L'élastique 15 a été considéré comme un moteur, mais il est clair que l'on peut l'utiliser comme simple moyen de rappel et d'enroulement du fil 18, la rotation principale étant produite par la traction sur l'anneau 8. Cela dépendra de l'utilisateur. The elastic 15 has been considered as a motor, but it is clear that it can be used as a simple means of returning and winding the wire 18, the main rotation being produced by the pull on the ring 8. It will depend on the user. Les moyens d'entraînement de l'arbre en rotation peuvent être réalisés d'une autre manière. En conservant un écheveau élas **ATTENTION** fin du champ CLMS peut contenir debut de DESC **. The means for driving the rotating shaft can be made in another way. By keeping a skein of elas ** CAUTION ** end of field CLMS may contain start of DESC **.
CH1469276A 1976-11-23 1976-11-23 Apparatus for resetting a medical thermometer to zero CH611416A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1469276A CH611416A5 (en) 1976-11-23 1976-11-23 Apparatus for resetting a medical thermometer to zero

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH1469276A CH611416A5 (en) 1976-11-23 1976-11-23 Apparatus for resetting a medical thermometer to zero

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH611416A5 true CH611416A5 (en) 1979-05-31

Family

ID=4403057

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1469276A CH611416A5 (en) 1976-11-23 1976-11-23 Apparatus for resetting a medical thermometer to zero

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH611416A5 (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US8015727B2 (en) * 2003-11-11 2011-09-13 Lg Electronics Inc. Dryer rack

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US8015727B2 (en) * 2003-11-11 2011-09-13 Lg Electronics Inc. Dryer rack

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0332487B1 (en) Recipient for nail varnish
CH611416A5 (en) Apparatus for resetting a medical thermometer to zero
FR2465467A1 (en) HANDPIECE OF DENTISTRY
EP0004688A2 (en) Venting and obturating device for a molten metal sampler
EP2043452B1 (en) Safety lollipop holder
EP0285830B1 (en) Fishing device
FR2463088A1 (en) RING MOUNTED ON A WIRE SUPPORT FOR ATTACHING AND FIXING THE BEGINNING OF THE WIRE WHEN IT IS WOUND
WO2015015340A1 (en) Device for resetting a clinical thermometer
FR2725383A1 (en) Domestic food chopper with rotary blade and safety locking device
FR2795809A1 (en) ADJUSTING DEVICE FOR RADIATOR TAP
EP1057395A1 (en) Cutter head for brushcutter or edge trimmer
EP1491713B1 (en) Gearing with worm gear for roller shutter
CH238430A (en) Apparatus for facilitating the complete extraction of the pasty material contained in a deformable tube.
FR2706125A1 (en) Pacifier holder for newborns.
EP0326786B1 (en) Device for soaping the hands
FR2815018A1 (en) Closure for glove comprises sleeve running around its cuff, through which cord is threaded whose ends emerge through slit and pass through clamping device, loop of cord emerging from second slit opposite first
FR2558489A1 (en) STAPLE HOLDER FOR RECHARGING THE STAPLE STORE OF A STAPLE LAYING APPARATUS
BE400044A (en)
CH287053A (en) Tool for emptying a thin metal tube of its pasty contents.
CH619122A5 (en)
FR2851999A1 (en) Glass bottle cover opening device, has inner crown with three claws in rotation and guided in three helicoids grooves of principal part, and knurled knob with ratchet system enabling maximum spacing of claws to close cover
CH271693A (en) Motor spring for watch movements.
CH573357A5 (en) Bottle cap unscrewing tool - conical cavity inside rotary head is roughened or serrated and ejector fitted
FR2895643A1 (en) Device for making nylon thread loops and standardizing a length of the loops for identically balancing a fishing line with another fishing line having two branches of metal/plastics with a rear axle
EP0023858A1 (en) Cork screw with pulley reduction

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased