CH381355A - Packaging box for medical product - Google Patents

Packaging box for medical product

Info

Publication number
CH381355A
CH381355A CH1085161A CH1085161A CH381355A CH 381355 A CH381355 A CH 381355A CH 1085161 A CH1085161 A CH 1085161A CH 1085161 A CH1085161 A CH 1085161A CH 381355 A CH381355 A CH 381355A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
panels
panel
additional
box
cardboard
Prior art date
Application number
CH1085161A
Other languages
French (fr)
Inventor
Ruggles Hamm Edward
Original Assignee
Merck & Co Inc
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Merck & Co Inc filed Critical Merck & Co Inc
Publication of CH381355A publication Critical patent/CH381355A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D5/00Rigid or semi-rigid containers of polygonal cross-section, e.g. boxes, cartons or trays, formed by folding or erecting one or more blanks made of paper
    • B65D5/42Details of containers or of foldable or erectable container blanks
    • B65D5/56Linings or internal coatings, e.g. pre-formed trays provided with a blow- or thermoformed layer
    • B65D5/566Linings made of relatively rigid sheet material, e.g. carton
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65DCONTAINERS FOR STORAGE OR TRANSPORT OF ARTICLES OR MATERIALS, e.g. BAGS, BARRELS, BOTTLES, BOXES, CANS, CARTONS, CRATES, DRUMS, JARS, TANKS, HOPPERS, FORWARDING CONTAINERS; ACCESSORIES, CLOSURES, OR FITTINGS THEREFOR; PACKAGING ELEMENTS; PACKAGES
    • B65D5/00Rigid or semi-rigid containers of polygonal cross-section, e.g. boxes, cartons or trays, formed by folding or erecting one or more blanks made of paper
    • B65D5/42Details of containers or of foldable or erectable container blanks
    • B65D5/4212Information or decoration elements, e.g. content indicators, or for mailing
    • B65D5/4216Cards, coupons or the like formed integrally with, or printed directly on, the container or lid
    • B65D5/422Cards, coupons or the like formed integrally with, or printed directly on, the container or lid as an extra panel or panels folded against or inside the container

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Cartons (AREA)

Description

  

  
 



  Boîte d'emballage pour produit médical
 La présente invention a pour objet une boîte d'emballage pour produit médical formée d'une feuille de carton pliée et découpée de façon à présenter, une série de panneaux contigus formant les côtés de la boîte et, des éléments de fixation maintenant amoviblement la feuille de carton en position pliée, au moins les faces extérieures des dits panneaux étant pourvues d'indications imprimées.



   Dans des emballages de ce genre, on désire souvent que cette boîte contienne des indications concernant l'utilisation du produit ou différents renseignements relatifs à ce produit tels que, par exemple, les contreindications. Souvent mme, la présence de ces indications dans la boîte est nécessaire. Lorsque les dimensions du récipient dans lequel le produit médical en question est contenu sont trop petites pour que les indications requises puissent tre imprimées sur une étiquette collée à la boîte ou directement sur l'une ou l'autre des faces de celle-ci, on a coutume d'introduire dans la boîte un feuillet séparé sur lequel les indications mentionnées ci-dessus sont imprimées.



   Ce feuillet doit donc tre introduit dans la boîte au cours des opérations de fabrication. Dans certains cas, I'introduction de ce feuillet se fait manuellement et dans d'autres cas, au moyen de machines automatiques. Or, l'expérience a montré que quelle que soit la méthode utilisée, une cértaine proportion des boîtes ne reçoit pas le dit feuillet. Cette proportion peut s'élever à quelques pour mille aussi bien lorsque les feuillets sont introduits manuellement dans la boîte que lorsqu'ils sont introduits par une machine automatique.



   La boîte d'emballage selon l'invention est caractérisée en ce que la feuille de carton présente au moins un panneau additionnel contigu à un des panneaux principaux et venu d'une pièce avec lui, ledit panneau additionnel lequel présente des dimensions approximativement égales à celles du panneau principal adjacent et porte également des indications imprimées, étant rabattu contre la face interne du dit panneau, le tout afin de permettre un dépliage de la feuille de carton formant la boîte, sans que les indications imprimées sur elle soient détériorées.



   Le dessin annexé représente, à titre d'exemple la feuille d'une forme d'exécution de la boîte d'emballage faisant l'objet de la présente invention et trois variantes.



   La fig. 1 est une vue en plan de l'une des faces d'une ébauche de carton découpée et imprimée,
 la fig. 2 est une vue en plan de l'autre face de l'ébauche de carton de la fig. 1,
 la fig. 3 est une vue en plan de l'ébauche de carton de la fig. 2, après une première opération de pliage,
 la fig. 4 une vue en plan de la dite ébauche de carton après une seconde opération de pliage,
 la fig. 5 une vue en plan de la dite ébauche de carton après une troisième opération de pliage,
 la fig. 6 une vue en perspective de la boîte d'emballage ouvert,
 la fig. 7 une vue en perspective de cette boîte, après introduction d'un récipient et fermeture, et
 les fig. 8, 9 et 10 respectivement des vues en plan des ébauches de carton de la première, de la seconde et de la troisième variante.



   La boîte d'emballage 21 représentée à la fig. 7 est formée à partir d'une ébauche en feuille de carton 24 (fig. 1 et 2); cette feuille de carton 24 est découpée à la forme représentée aux fig. 1 et 2 et marquée le long de certaines lignes représentées en traits mixtes dans ces figures de façon à pouvoir tre pliée le long de ces lignes.



   La feuille de carton 24 comprend quatre panneaux 32, 33, 34 et 35 disposés   l'un    à côté de l'autre et destinés à former les quatre parois latérales de la boîte 21.  



  Le panneau extrme 32 est adjacent à un panneau supplémentaire 31 rattaché au panneau 32 par   l'un    de ses grands côtés et destiné à recouvrir au moins partiellement le panneau 35.



   Deux panneaux 40 et 41 sont disposés de chaque côté du panneau 32 et sont reliés chacun à   l'un    des petits côtés de ce   panneau. -Ces    panneaux 40 et 41 sont destinés à former le couvercle et le fond de la boîte 21. Des languettes 42 et 43 s'étendent respectivement sur   l'un    des côtés des panneaux 40 et 41. Ces languettes sont destinées à tre introduites à l'intérieur de la boîte 21 pour maintenir le fond et le couvercle de cette boîte en place. Le panneau latéral 33 présente également deux languettes 44 et 45 disposées sur les petits côtés de ce panneau. Ces languettes 44 et 45 sont destinées à tre repliées et insérées respectivement à l'intérieur du fond et à l'intérieur du couvercle de la boîte décrite.

   Le panneau latéral 35 présente également deux languettes   46et    47 disposées de la mme façon que les languettes 44 et 45 et destinées également à tre insérées respectivement à l'intérieur du fond et à l'intérieur du couvercle de la boîte 21. Les parties de la feuille 24 décrites jusqu'à présent sont semblables aux parties correspondantes d'une boîte usuelle en carton. Toutefois, dans la boîte décrite, le panneau 31 est destiné à recouvrir une des parois latérales de la boîte, alors que généralement le panneau correspondant est introduit à l'intérieur de la boîte.



   La boîte décrite comprend en outre quatre panneaux additionnels 36, 37, 38 et 39 adjacents   l'un    à l'autre par   l'un    de leurs grands côtés, le panneau 36 étant rattaché au panneau 35 par   l'un    de ses grands côtés. Sur ces panneaux additionnels sont imprimés le mode d'emploi du produit contenu dans l'emballage décrit, ainsi que les autres indications dont l'usager doit prendre connaissance lorsqu'il utilise ce produit. Ce texte est imprimé sur l'une des faces des panneaux 36, 37, 38 ou 39 en commençant par le panneau 36.   I1    se continue sur la face opposée des panneaux 39, 38, 37, 36 (fig. 2) ainsi que sur la face correspondante des panneaux principaux 35, 34, 33, 32 et 31.

   Ainsi, sur la feuille de carton 24   une    surface égale à douze fois la surface de l'une des parois de la boîte, est disponible pour recevoir des indications imprimées.



   Comme on le voit aux fig. 1 et 2, l'une des faces des panneaux 35, 34, 33 et 32 reste libre, ces faces étant destinées à former les faces extérieures de la boîte et étant de ce fait réservées pour d'autres indications. C'est ainsi que le panneau 34   portele    nom du produit, le nom du fabricant, etc. Pour emballer le bocal 22, en utilisant la feuille de carton 24 représentée aux fig. 1 et 2, on commence par plier le groupe des panneaux additionnels 36, 37, 38 et 39 selon la ligne pointillée qui s'étend entre les panneaux 35 et 36 (fig. 3). Au cours d'une seconde opération de pliage, le panneau 35 est rabattu sur le panneau 34 (fig. 4), puis le panneau 32 est rabattu sur le panneau 33 comme le montre la fig 5 par pliage selon la ligne pointillée   qtti    s'étend entre ces panneaux 32 et 33.



  Dans cette position, le panneau 31 recouvre le panneau 35. Ce panneau 31 est alors collé sur le panneau 35 au moyen de points de colle 48 disposés sur la face interne du panneau 31 (fig. 4). La feuille de carton pliée et collée selon les opérations décrites ci-dessus peut tre stockée et conservée ainsi jusqu'au moment de l'introduction du bocal 22. Pour effectuer cette dernière opération, il suffit de comprimer la feuille 24 pliée comme le représente la fig. 5 le long de ses côtés extrmes, de façon à l'ouvrir (fig. 6).   I1    suffit alors d'introduire le bocal 22 à l'intérieur de la boîte 21, de rabattre les languettes 44 et 46, puis le couvercle 40 ainsi que les languettes 45 et 47, puis le fond 41, et d'introduire les languettes 42 et 43 à l'intérieur du panneau 34.



   Comme on le voit à la fig. 7, le panneau 31 présente une oreille 49 qui, lorsque la boîte est terminée, s'étend en saillie dans l'angle compris entre les panneaux 34 et 31. Toutefois, les dimensions du panneau 31 pourraient tre plus petites que celles du panneau 35, de sorte que l'oreille 49 soit plaquée contre ce dernier panneau. Lorsqu'on désire utiliser le produit contenu dans la boite 21, on commence par extraire le bocal 22, puis, en tirant sur l'oreile 49, on sépare le panneau 31 du panneau 35. La feuille de carton 24 peut ainsi tre entièrement dépliée et les indications imprimées sur les deux faces des panneaux additionnels 36 à 39 ainsi que sur la face intérieure des panneaux 31 à 35 deviennent lisibles. La boîte 21 peut tre pliée et fermée à la main ou selon des moyens automatiques.

   Dans les deux cas, aucune erreur ayant pour conséquence une absence des indications nécessaires dans l'emballage ne peut se produire. Sur la face extérieure du panneau 31, on peut imprimer une légende ou une autre indication montrant à l'utilisateur de la boîte 21 qu'il suffit de séparer le panneau 31 du panneau 35 pour prendre connaissance du mode d'emploi ou des autres indications se référant au produit contenu dans l'emballage.



   Dans la première variante de la boîte décrite ci-dessus, les panneaux additionnels peuvent également tre pourvus de languettes latérales. Ainsi, la feuille de carton représentée à la fig. 8 comprend des parties semblables à celles de la feuille de carton 24 représentée aux fig. 1 à 7. Ces parties portent les mmes numéros de référence que les parties correspondantes des fig. 1 à 7, mais avec l'indice a. Cette feuille de carton 24a représentée à la fig. 8 comprend en plus des panneaux 50 et 51 adjacents au panneau 39a et correspondant respectivement aux panneaux 40a et 41a adjacents aux panneaux 32a. En outre, des languettes 52 et 53 correspondent respectivement aux languettes 42a et 43a.

   Le panneau 38a de son côté présente des languettes 54 et 55 correspondant aux languettes 44a et 45a et le panneau 36a présente des languettes 56 et 57 correspondant respectivement aux languettes 46a et 47a. Lorsque la feuille de carton 24a représentée à la fig. 8 a été pliée comme la feuille 24 des fig. 1 à 7, les panneaux additionnels 36a, 37a, 38a et 39a forment avec leurs languettes adjacentes une boîte complète  qui s'étend à l'intérieur de la boîte externe qui forment les panneaux principaux. Toutefois, cette boîte additionnelle n'est pas indépendante de la boîte extérieure, puisque les panneaux 35a et 36a sont solidaires   l'un    de l'autre et que les points de colle 48a placés à l'intétieur du panneau 31a permettent de coller ce panneau sur le panneau 35a et maintiennent ainsi la boîte intérieure et la boîte extérieure assemblées.



   Dans la deuxième variante (fig. 9) de la boîte décrite, le   nombre deys    panneaux additionnels est encore plus grand que dans les boîtes représentées aux fig. 1 à 8. Ainsi la fig. 9 représente une feuille de carton 24b dont les parties semblables à celles des feuilles 24 et   24a    portent les mmes numéros de référence, mais avec l'indice b. Comme on le voit à cette fig. 9, la feuille de carton   26b    comprend outre les panneaux additionnels 36b à 39b encore quatre autres panneaux 61 à 64, qui s'étendent dans le prolongement des panneaux 36b et 39b. Ces panneaux 61 à 64 portent des indications qui peuvent tre imprimées sur leurs deux faces.



  Ainsi la surface disponible pour des indications imprimées sur la feuille 24b est égale à vingt fois la surface de l'une des parois de la boîte décrite. La formation de la boîte se fait de la façon suivante: on commence par replier les panneaux 61 à 64 le long de la ligne pointillée comprise entre les panneaux   39b    et 61. En plan, la feuille de carton 24b a alors exactement la mme apparence que la feuille de carton 24 et les autres opérations de formation s'exécutent de la mme façon.



   Dans la troisième variante, représentée à la fig. 10 les panneaux additionnels tels que les panneaux 61 à 64 au lieu d'tre disposés dans le prolongement des panneaux 36b à 39b, sont disposés sur les petits côtés de ces panneaux. Ainsi, la feuille de carton 24c représentée à la fig. 10, comprend quatre panneaux 65 à 68 qui sont chacun adjacent à   l'un    des petits côtés de   l'un    des panneaux 36c à 39c. Dans cette figure, les signes de référence accompagnés d'un indice c représentent des parties identiques à celles qui portent le mme numéro, mais sans indice dans la fig. 1.



   Après une première opération de pliage le long de la ligne pointillée comprise entre les panneaux 65 à 68 et 36c à 39c, la feuille de carton 24c peut tre assemblée de la mme façon que la feuille de carton 24 représentée à la fig. 1. Les boîtes d'emballage formées avec les feuilles 24b et 24c comprennent deux panneaux additionnels à l'intérieur de chaque paroi.



   Enfin, dans une autre variante, on pourrait encore augmenter le nombre des panneaux additionnels de quatre en disposant une seconde série de panneaux symétriquement aux panneaux 65 à 68 le long des autres petits côtés des panneaux 36c à 39c. De la sorte, on pourrait obtenir un emballage dont la surface disponible pour des indications telles que posologie, mode d'emploi, composition, contre-indications, etc., serait égale à vingt-huit fois la surface d'une paroi de l'emballage.



   Enfin, il est bien évident que les boîtes d'emballage décrites au lieu d'tre maintenues fermées par des languettes telles que les languettes 42 et 43 pourraient tre également fermées par collage du couvercle 40 sur les languettes 46, 44 et du fond 41 sur les languettes 45 et 47.



   D'autre part, le couvercle 40 et le fond 41 au lieu d'tre adjacents au panneau 32 pourraient tre également au panneau 33, les languettes 44 et 45 étant alors adjacentes au panneau 32.



   Comme indiqué ci-dessus, la formation des boîtes 21,   21a,    21b et   2lc    peut tre effectuée à la main ou au moyen de machines automatiques. Les machines automatiques utilisées habituellement pour assembler et remplir les boîtes d'emballages de type usuel peuvent tre utilisées pour l'assemblage des cartons décrits.



  Il suffit de leur adjoindre un dispositif capable d'effectuer la première des opérations de pliage décrite.



  L'emballage décrit ci-dessus présente l'avantage d'tre toujours accompagné des prescriptions et indications nécessaires à l'emploi du produit qu'il contient.



   D'autre part, les risques de perte de ces indications durant le transport, le stockage chez le revendeur ou avant que l'utilisateur ne commence à utiliser le produit médical contenu dans la boîte d'emballage sont totalement éliminés.



   La boîte d'emballage décrite présente en outre l'avantage d'tre d'une très grande simplicité de fabrication et d'un prix de revient minime. Enfin, l'emploi de celle-ci supprime les opérations usuelles de pliage et d'insertion d'un feuillet séparé portant les indications requises.



   La boîte d'emballage présente encore l'avantage qu'elle offre pour le produit médical destiné à tre logé dans la boîte un espace utile plus grand, que ce ne serait le cas s'il était nécessaire de prévoir entre les parois de la boîte d'emballage et le produit médical lui-mme un espace suffisant pour y loger un feuillet plié portant les indications désirées.   I1    en résulte qu'elle peut contenir une quantité plus grande de ce produit, pour des dimensions extérieures identiques.
  



  
 



  Packaging box for medical product
 The present invention relates to a packaging box for a medical product formed from a sheet of cardboard folded and cut so as to present, a series of contiguous panels forming the sides of the box and, fixing elements removably holding the sheet. of cardboard in the folded position, at least the outer faces of said panels being provided with printed indications.



   In packaging of this type, it is often desired that this box contain indications concerning the use of the product or various information relating to this product such as, for example, contraindications. Often even, the presence of these indications in the box is necessary. When the dimensions of the container in which the medical product in question is contained are too small for the required indications to be able to be printed on a label stuck to the box or directly on one or the other of its faces, it is necessary to It is customary to include a separate sheet in the box on which the above-mentioned information is printed.



   This sheet must therefore be introduced into the box during the manufacturing operations. In some cases, the introduction of this sheet is done manually and in other cases, by means of automatic machines. However, experience has shown that whatever the method used, a certain proportion of the boxes do not receive the said sheet. This proportion can rise to a few per thousand, both when the sheets are introduced manually into the box and when they are introduced by an automatic machine.



   The packaging box according to the invention is characterized in that the cardboard sheet has at least one additional panel contiguous to one of the main panels and formed integrally with it, said additional panel which has dimensions approximately equal to those of the adjacent main panel and also bears printed indications, being folded against the internal face of said panel, all in order to allow unfolding of the cardboard sheet forming the box, without the indications printed on it being damaged.



   The accompanying drawing shows, by way of example, the sheet of one embodiment of the packaging box forming the subject of the present invention and three variants.



   Fig. 1 is a plan view of one side of a cut and printed cardboard blank,
 fig. 2 is a plan view of the other side of the carton blank of FIG. 1,
 fig. 3 is a plan view of the carton blank of FIG. 2, after a first folding operation,
 fig. 4 a plan view of said cardboard blank after a second folding operation,
 fig. 5 a plan view of said cardboard blank after a third folding operation,
 fig. 6 a perspective view of the opened packaging box,
 fig. 7 a perspective view of this box, after insertion of a container and closure, and
 figs. 8, 9 and 10 respectively plan views of the cardboard blanks of the first, the second and the third variant.



   The packaging box 21 shown in FIG. 7 is formed from a blank sheet of cardboard 24 (Figs. 1 and 2); this cardboard sheet 24 is cut to the shape shown in FIGS. 1 and 2 and marked along certain lines shown in phantom in these figures so as to be able to be folded along these lines.



   The cardboard sheet 24 comprises four panels 32, 33, 34 and 35 arranged next to each other and intended to form the four side walls of the box 21.



  The end panel 32 is adjacent to an additional panel 31 attached to the panel 32 by one of its long sides and intended to at least partially cover the panel 35.



   Two panels 40 and 41 are arranged on each side of panel 32 and are each connected to one of the short sides of this panel. These panels 40 and 41 are intended to form the cover and the bottom of the box 21. Tabs 42 and 43 extend respectively on one of the sides of the panels 40 and 41. These tabs are intended to be introduced into the box. inside the box 21 to hold the bottom and the cover of this box in place. The side panel 33 also has two tabs 44 and 45 arranged on the short sides of this panel. These tabs 44 and 45 are intended to be folded back and inserted respectively inside the bottom and inside the cover of the box described.

   The side panel 35 also has two tabs 46 and 47 arranged in the same way as the tabs 44 and 45 and also intended to be inserted respectively inside the bottom and inside the cover of the box 21. The parts of the sheet 24 described so far are similar to the corresponding parts of a usual cardboard box. However, in the box described, the panel 31 is intended to cover one of the side walls of the box, while generally the corresponding panel is introduced inside the box.



   The box described further comprises four additional panels 36, 37, 38 and 39 adjacent to each other by one of their long sides, the panel 36 being attached to the panel 35 by one of its long sides. On these additional panels are printed the instructions for use of the product contained in the described packaging, as well as the other indications which the user should be aware of when using this product. This text is printed on one of the faces of the panels 36, 37, 38 or 39 starting with the panel 36. It continues on the opposite face of the panels 39, 38, 37, 36 (fig. 2) as well as on the corresponding face of the main panels 35, 34, 33, 32 and 31.

   Thus, on the cardboard sheet 24 an area equal to twelve times the area of one of the walls of the box, is available to receive printed indications.



   As seen in Figs. 1 and 2, one of the faces of the panels 35, 34, 33 and 32 remains free, these faces being intended to form the outer faces of the box and therefore being reserved for other indications. Thus the panel 34 bears the name of the product, the name of the manufacturer, etc. To wrap the jar 22, using the cardboard sheet 24 shown in fig. 1 and 2, we begin by folding the group of additional panels 36, 37, 38 and 39 along the dotted line which extends between the panels 35 and 36 (fig. 3). During a second folding operation, the panel 35 is folded over the panel 34 (fig. 4), then the panel 32 is folded over the panel 33 as shown in fig 5 by folding along the dotted line qtti s' extends between these panels 32 and 33.



  In this position, the panel 31 covers the panel 35. This panel 31 is then glued to the panel 35 by means of glue points 48 arranged on the internal face of the panel 31 (FIG. 4). The cardboard sheet folded and glued according to the operations described above can be stored and kept in this way until the moment when the jar 22 is inserted. To perform this last operation, it suffices to compress the folded sheet 24 as shown in the figure. fig. 5 along its extreme sides, so as to open it (fig. 6). It is then sufficient to introduce the jar 22 inside the box 21, to fold down the tabs 44 and 46, then the cover 40 as well as the tabs 45 and 47, then the bottom 41, and to introduce the tabs 42 and 43 inside panel 34.



   As seen in fig. 7, the panel 31 has a lug 49 which, when the box is finished, protrudes in the angle between the panels 34 and 31. However, the dimensions of the panel 31 could be smaller than those of the panel 35. , so that the ear 49 is pressed against the latter panel. When one wishes to use the product contained in the box 21, one begins by extracting the jar 22, then, by pulling on the lug 49, the panel 31 is separated from the panel 35. The cardboard sheet 24 can thus be fully unfolded. and the indications printed on both sides of additional panels 36 to 39 as well as on the inner side of panels 31 to 35 become legible. Box 21 can be folded and closed by hand or by automatic means.

   In both cases, no error resulting in the absence of the necessary information in the packaging can occur. On the outside face of the panel 31, a legend or other indication can be printed showing the user of the box 21 that it is sufficient to separate the panel 31 from the panel 35 to become acquainted with the instructions for use or other indications. referring to the product contained in the packaging.



   In the first variant of the box described above, the additional panels can also be provided with side tabs. Thus, the cardboard sheet shown in FIG. 8 comprises parts similar to those of the cardboard sheet 24 shown in FIGS. 1 to 7. These parts bear the same reference numbers as the corresponding parts of FIGS. 1 to 7, but with the index a. This cardboard sheet 24a shown in FIG. 8 further comprises panels 50 and 51 adjacent to panel 39a and corresponding respectively to panels 40a and 41a adjacent to panels 32a. In addition, tabs 52 and 53 respectively correspond to tabs 42a and 43a.

   The panel 38a on its side has tabs 54 and 55 corresponding to the tabs 44a and 45a and the panel 36a has tabs 56 and 57 corresponding respectively to the tabs 46a and 47a. When the cardboard sheet 24a shown in FIG. 8 has been folded like the sheet 24 of fig. 1 to 7, the additional panels 36a, 37a, 38a and 39a together with their adjacent tabs form a complete box which extends inside the outer box which form the main panels. However, this additional box is not independent of the outer box, since the panels 35a and 36a are integral with one another and the points of glue 48a placed inside the panel 31a allow this panel to be glued. on the panel 35a and thus keep the inner box and the outer box together.



   In the second variant (fig. 9) of the box described, the number of additional panels is even greater than in the boxes shown in fig. 1 to 8. Thus, FIG. 9 shows a cardboard sheet 24b, parts of which similar to those of sheets 24 and 24a bear the same reference numbers, but with the index b. As seen in this fig. 9, the cardboard sheet 26b comprises in addition to the additional panels 36b to 39b still four other panels 61 to 64, which extend in the extension of the panels 36b and 39b. These panels 61 to 64 bear indications which can be printed on both sides.



  Thus the area available for indications printed on the sheet 24b is equal to twenty times the area of one of the walls of the box described. The box is formed as follows: we begin by folding the panels 61 to 64 along the dotted line between the panels 39b and 61. In plan, the cardboard sheet 24b then has exactly the same appearance as the cardboard sheet 24 and the other forming operations are carried out in the same way.



   In the third variant, shown in FIG. 10 additional panels such as panels 61 to 64 instead of being arranged in the extension of panels 36b to 39b, are arranged on the short sides of these panels. Thus, the cardboard sheet 24c shown in FIG. 10, includes four panels 65 to 68 which are each adjacent to one of the short sides of one of the panels 36c to 39c. In this figure, the reference signs accompanied by an index c represent parts identical to those bearing the same number, but without an index in FIG. 1.



   After a first folding operation along the dotted line between the panels 65 to 68 and 36c to 39c, the cardboard sheet 24c can be assembled in the same way as the cardboard sheet 24 shown in FIG. 1. The packaging boxes formed with the sheets 24b and 24c include two additional panels inside each wall.



   Finally, in another variant, the number of additional panels could be further increased by four by arranging a second series of panels symmetrically to the panels 65 to 68 along the other short sides of the panels 36c to 39c. In this way, a package could be obtained in which the area available for indications such as dosage, instructions for use, composition, contraindications, etc., would be equal to twenty-eight times the area of a wall of the packaging.



   Finally, it is obvious that the packaging boxes described instead of being kept closed by tabs such as tabs 42 and 43 could also be closed by gluing the cover 40 on the tabs 46, 44 and the bottom 41 on the tabs 45 and 47.



   On the other hand, the cover 40 and the bottom 41 instead of being adjacent to the panel 32 could also be to the panel 33, the tabs 44 and 45 then being adjacent to the panel 32.



   As indicated above, the formation of the boxes 21, 21a, 21b and 21c can be carried out by hand or by means of automatic machines. The automatic machines usually used for assembling and filling packaging boxes of the usual type can be used for assembling the boxes described.



  It suffices to add a device capable of performing the first of the folding operations described.



  The packaging described above has the advantage of always being accompanied by the prescriptions and indications necessary for the use of the product it contains.



   On the other hand, the risks of losing these indications during transport, storage at the retailer or before the user starts to use the medical product contained in the packaging box are completely eliminated.



   The packaging box described also has the advantage of being very simple to manufacture and of minimal cost. Finally, the use of the latter eliminates the usual operations of folding and inserting a separate sheet bearing the required information.



   The packaging box also has the advantage that it offers a larger useful space for the medical product intended to be housed in the box than would be the case if it were necessary to provide between the walls of the box. packaging and the medical product itself sufficient space to accommodate a folded sheet bearing the desired indications. It follows that it can contain a larger quantity of this product, for identical external dimensions.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Boîte d'emballage pour produit médical formée d'une feuille de carton pliée et découpée de façon à présenter une série de panneaux principaux contigus formant les côtés de la boîte, et des éléments de fixation maintenant amoviblement la feuille de carton en position pliée au moins les faces extérieures desdits panneaux principaux étant pourvues-d'indications imprimées, caractérisée en ce que la feuille de carton présente au moins un panneau additionnel contigu à un des panneaux principaux et venu d'une pièce avec lui, le dit panneau additionnel, lequel présente des dimensions approximativement égales à celles du panneau principal adjacent et porte également des indications imprimées, étant rabattu contre la face interne du dit panneau, CLAIM Packaging box for a medical product formed from a sheet of cardboard folded and cut to present a series of contiguous main panels forming the sides of the box, and fasteners removably holding the sheet of cardboard in at least the folded position the outer faces of said main panels being provided with printed indications, characterized in that the cardboard sheet has at least one additional panel contiguous to one of the main panels and coming integrally with it, said additional panel, which has dimensions approximately equal to those of the adjacent main panel and also bears printed indications, being folded against the internal face of said panel, le tout afin de permettre un dépliage de la feuille de carton formant la boîte sans que les indications imprimées sur elle soient détériorées. the whole in order to allow unfolding of the cardboard sheet forming the box without the indications printed on it being damaged. SOUS-REVENDICATIONS 1. Boîte d'emballage selon la revendication, caractérisée en ce que la feuille de carton présente une succession de panneaux additionnels contigus les uns aux autres, l'un des panneaux additionnels extrmes étant contigus à un des panneaux principaux de la boîte et ces panneaux additionnels étant venus d'une seule pièce avec la feuille de carton. SUB-CLAIMS 1. Packaging box according to claim, characterized in that the cardboard sheet has a succession of additional panels contiguous to each other, one of the additional end panels being contiguous to one of the main panels of the box and these panels additional coming in one piece with the cardboard sheet. 2. Boîte d'emballage selon la sous-revendication 1, caractérisée en ce que lesdits panneaux additionnels portent des indications imprimées sur leurs deux faces. 2. Packaging box according to sub-claim 1, characterized in that said additional panels bear indications printed on both sides. 3. Boîte d'emballage selon la sous-revendication 1, caractérisée en ce que les panneaux additionnels et les panneaux principaux forment lorsque la boîte est dépliée une bande continue composée de deux parties, les panneaux additionnels formant une partie de cette bande et les panneaux principaux l'autre partie. 3. Packaging box according to sub-claim 1, characterized in that the additional panels and the main panels form when the box is unfolded a continuous strip composed of two parts, the additional panels forming part of this strip and the panels. main the other part. 4. Boite d'emballage selon la sous-revendication 1 caractérisée en ce que les panneaux additionnels forment lorsque la forme de carton est dépliée deux bandes parallèles réunies le long d'une ligne de pliage séparant les deux bandes. 4. Packaging box according to sub-claim 1 characterized in that the additional panels form when the cardboard form is unfolded two parallel bands joined together along a fold line separating the two bands.
CH1085161A 1961-02-10 1961-09-19 Packaging box for medical product CH381355A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US8386561A 1961-02-10 1961-02-10

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH381355A true CH381355A (en) 1964-08-31

Family

ID=22181175

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH1085161A CH381355A (en) 1961-02-10 1961-09-19 Packaging box for medical product

Country Status (5)

Country Link
BE (1) BE601854A (en)
CH (1) CH381355A (en)
DE (1) DE1869344U (en)
ES (1) ES274409A1 (en)
GB (1) GB950989A (en)

Families Citing this family (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB9315345D0 (en) * 1993-07-23 1993-09-08 Gcm Print & Packaging Service Carton blank
GB2305653B (en) * 1995-12-14 1997-08-27 Thomas Waide Limited Packaging
EP0890518A1 (en) * 1997-07-10 1999-01-13 The Procter & Gamble Company Carton for granular materials
JP6714295B2 (en) * 2017-04-18 2020-06-24 中松 義郎 Winding box
DE102021101755A1 (en) * 2021-01-27 2022-07-28 Ar Packaging Gmbh Folding box with integrated folding booklet

Also Published As

Publication number Publication date
BE601854A (en) 1961-09-27
DE1869344U (en) 1963-03-21
GB950989A (en) 1964-03-04
ES274409A1 (en) 1962-04-16

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0028995A1 (en) Package for pharmaceutical ampoules or the like
EP0675474B1 (en) Sleeve-shaped information support and manufacturing method therefor
US20180346234A1 (en) Pack for consumer goods
EP0312669A1 (en) Container provided with a retractable panel, blank for the container and medicine tablets with the container
CH381355A (en) Packaging box for medical product
BE548455A (en)
JP4429802B2 (en) Sliding easy-open carton
EP0785138A1 (en) Blanks assembly for packing case in the form of a display and case obtained from such assembly
JP2013166561A (en) Packaging box
JP5050765B2 (en) carton
JP3121163U (en) Mirror box packaging box and mirror box package using the same
FR2931803A1 (en) Carrying case for packaging and protection of e.g. bottles, has separating shutters cut into set of lateral panels of envelope to push back towards interior of envelope for delimiting compartments to receive products to be packaged
FR2789051A1 (en) Packaging for display and storage of food products, comprises a tray including a sealing flap mounted within a sheath
EP1167215B1 (en) Carton box and method of forming the same
BE1003769A3 (en) Cardboard box with a handle.
JP5040680B2 (en) carton
FR3050441A3 (en) PACKAGING IN CARDBOARD FOR CONTAINING BOTTLES OR CANALS, DESIGNED TO FORM A CALENDAR OF ADVENT
WO1991018803A1 (en) Wraparound cardboard box
JP2010235155A (en) Package for round rice cakes
JP5076772B2 (en) Packaging container
FR2864825A1 (en) Packaging case for unitary product e.g. cosmetic tube, has one main panel with window for display of contents of case, and internal wedging structure to define cell having U shaped transversal cross-section and opening towards window
KR200311549Y1 (en) package for case of gum
FR2683795A1 (en) Package for the selective removal of products, particularly of pharmaceutical products
BE656552A (en)
FR2772723A1 (en) Packaging container for bottle