CH364221A - Package strapping machine - Google Patents

Package strapping machine

Info

Publication number
CH364221A
CH364221A CH720460A CH720460A CH364221A CH 364221 A CH364221 A CH 364221A CH 720460 A CH720460 A CH 720460A CH 720460 A CH720460 A CH 720460A CH 364221 A CH364221 A CH 364221A
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
strip
loop
crimping
machine according
package
Prior art date
Application number
CH720460A
Other languages
French (fr)
Inventor
Rebichon Juliette
Original Assignee
Rebichon Juliette
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Rebichon Juliette filed Critical Rebichon Juliette
Publication of CH364221A publication Critical patent/CH364221A/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B13/00Bundling articles
    • B65B13/18Details of, or auxiliary devices used in, bundling machines or bundling tools
    • B65B13/24Securing ends of binding material
    • B65B13/34Securing ends of binding material by applying separate securing members, e.g. deformable clips
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B13/00Bundling articles
    • B65B13/02Applying and securing binding material around articles or groups of articles, e.g. using strings, wires, strips, bands or tapes
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B13/00Bundling articles
    • B65B13/02Applying and securing binding material around articles or groups of articles, e.g. using strings, wires, strips, bands or tapes
    • B65B13/04Applying and securing binding material around articles or groups of articles, e.g. using strings, wires, strips, bands or tapes with means for guiding the binding material around the articles prior to severing from supply
    • B65B13/06Stationary ducts or channels

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Basic Packing Technique (AREA)

Description

  

  
 



  Machine à cercler les colis
 La présente demande a pour objet une machine à cercler les colis.



   Cette machine est caractérisée par le fait qu'elle comprend un dispositif réversible pour faire avancer un feuillard, afin de former une boucle autour du colis, et pour retirer ensuite ledit feuillard afin de resserrer cette boucle, des moyens pour immobiliser l'extrémité du feuillard formant la boucle avant le resserrement de celle-ci, un dispositif pour donner à la boucle de feuillard sa tension définitive et un dispositif pour sertir la chape autour des parties. superposées du feuillard et pour couper le feuillard venant de la réserve, et un sélecteur manuel permettant de commander ces dispositifs dans la succession voulue.   



   Le dessin n annexé représente, à titre d'exemple,    une forme d'exécution de l'objet de l'invention.



   La fig. 1 est une vue latérale de la machine.



      La a fig. 2 en est une vue en plan.   



   La fig. 3 en est une vue en bout de l'arrière.



   La fig. 4 est une vue en plan des organes d'avancement et de retrait du feuillard.



   La fig. 5 est une vue en élévation des organes de la fig. 4.



   La fig. 6 est une vue en coupe longitudinale des organes de tension définitive du feuillard, suivant la   lilgne    X-X de la fig. 6b.



   La fig. 6a est une coupe transversale suivant la ligne Y-Y de la fig. 6.



   La fig. 6b est une coupe transversale suivant la ligne ZZ de la fig. 6.



   La fig. 7 est une vue en plan des pinces de blocage du feuillard et de sertissage de la chape.



   Les fig. 8a, 8b et 8c sont des vues en élévation suivant la ligne VIII-VIII de la fig. 7, montrant la pince de blocage dans des positions correspondant à trois phases successives de son fonctionnement.



   La fig. 8d est une coupe partielle, à plus grande échelle, suivant la ligne VIII de la fig. 8b.



   Les fig. 9a, 9b et 9c sont des vues en élévation suivant la ligne IX-IX de la fig. 7, montrant la pince de sertissage, également dans des. positions correspondant à trois phases successives de son fonctionnement.



   Les fig. lOa et   10b    sont des vues en élévation du distributeur d'air comprimé du cylindre de fermeture, au repos et en position de fonctionnement.



   Les fig. lia,   llb    et   lic    sont des vues en élévation du distributeur d'air comprimé du piston d'interruption de course des organes de fermeture et le distributeur d'air comprimé des pistons de tension, respectivement au repos3 en position de fonctionnement normal et en position de rechargement du magasin de chapes.



   La fig. 12 est une vue en élévation du dispositif d'interruption de course des organes de fermeture et du dispositif d'approvisionnement en chapes.



   La fig. 13 est une vue schématique du guide mobile du feuillard et de son dispositif de commande.



   La fig. 14 est une vue schématique   d'un    support mobile de mise en place des colis et de son dispositif de commande.



   La fig. 14a montre à plus grande échelle un détail de la fig. 14.



   Les fig.   l5a,    15b et l5c sont des vues en élévation du sélecteur de commande de la machine, dans ses positions successives au cours d'un cycle de travail.



   La fig. 16 est un schéma général des connexions pneumatiques de la machine.



   Le bâti de la machine a la forme d'un parallélépipède rectangle constitué par des cornières. verticales 1, des cornières longitudinales supérieures et inférieures 2 et 3 et des cornières transversales supé  rieures et inférieures 4 et 5. De chaque côté du bâti, à mi-hauteur, une cornière longitudinale 6 sert de renfort.



   Transversalement dans la partie supérieure du bâti est fixée une forte cornière 7 sur la face horizontale de laquelle est fixée une plaque de coupe 8, et dont la face verticale sert de support au dispositif de sertissage de la chape et de coupe du feuillard qui sera décrit par la suite.



   La face supérieure du bâti est couverte par une plaque 9 relevable par articulation sur l'une des cornières 2 et ayant sa course d'ouverture limitée par une bielle 10. Dans la plaque 9 est ménagée une ouverture   1 1    qui, lorsque la plaque 9 est abaissée sur le bâti, laisse libre la plaque de coupe 8 et le dispositif de sertissage de la chape et de coupe du feuillard qui lui fait suite. Les organes encadrés par   lSouver-    ture   1 1    constituent le poste d'e travail au-dessus duquel se place le colis qu'il s'agit de ceroler, comme il est indiqué en pointillé, en 12, sur les fig. 1 et 3.



   La face arrière du bâti est munie de deux vantaux 13 articulés sur les cornières verticales 1, chacun des vantaux 13 étant découpé en 14 de manière à former, lorsque les vantaux sont fermés, une ouverture au point A (fig. 1 et 6) où le feuillard pénètre dans la machine, en provenance d'une couronne de feuillard non représentée.



   Les autres faces du bâti sont couvertes par des tôles qui ont été omises sur les dessins.



   Dans ses grandes lignes, le travail que doit accomplir la machine est le suivant: le feuillard entrant au point A se rend d'abord à la plaque de coupe 8 par un trajet ascendant sur lequel sont placés des organes d'avancement et de retrait du feuillard ainsi que des organes de tension définitive du feuillard ; de la plaque de coupe 8, le feuillard est ensuite passé autour du colis 12 jusqu'à ce que son extrémité puisse repasser sur la plaque de coupe 8 et être insérée dans la chape préparée dans le dispositif de sertissage, après quoi s'effectuent le retrait du feuillard pour le resserrer autour du colis, sa mise sous tension définitive, le sertissage de la chape et la coupe du feuillard.



   On décrira maintenant plus en détail les divers organes de la machine.



   Le dispositif d'avancement et de retrait du feuillard est constitué par un moteur pneumatique réversible 15 (fig. 2, 4 et 5) sur la broche duquel est emmanché un pignon primaire 16. L'extrémité de la broche du moteur 15 est montée par un roulement à billes 17 dans un montant 18 fixé sur une forte plaque 19 rendue solidaire du bâti par des supports 19a qui la relient aux cornières 2. Le corps du moteur 15 est fixé par un collier 20 sur cette même plaque 19 de manière à former avec elle un ensemble rigide.



   Le pignon primaire 16 commande un pignon plus grand 21 solidaire du galet   d'entraînement    22 pour le feuillard. Les deux extrémités de l'axe portant le pignon 21 et le galet 22 sont montées par des roulements à billes 23 dans deux montants 24 fixés sur la plaque 19. Sur chacun de ces montants 24 pivote sur un axe 25 un levier 26 dans lequel est logé un roulement à billes 27. Les deux roulements 27 re çoivent un axe 28 sur lequel sont montés solidairement un petit engrenage 29 en prise avec le pignon 21 et un petit galet 30 coopérant avec le galet d'entraînement 22.



   La pression du galet 30 sur le galet d'entraînement 22 est assurée par un ressort 31 tendant à soulever les extrémités libres des leviers 26. Toutefois, une tige de commande manuelle 32, articulée en 32a accessible sur la face arrière de la machine, permet de comprimer le ressort 31 pour écarter le galet 30 du galet 22 et former entre eux un espace suffisant pour l'engagement du feuillard. En effet, quand on lève la tige 32, son extrémité biseautée abaisse un petit ergot 33 fixé sur le levier 26, ce qui fait pivoter les deux leviers 26 dans le sens contraire à celui des aiguilles d'une montre autour de l'axe 25 et cause ainsi le soulèvement du galet 30.



   La rotation dans un sens et dans l'autre du   moc    teur pneumatique 15 est commandée à l'aide d'un sélecteur 34 monté sur la bague d'inversion de marche 35 du moteur, ainsi qu'il sera décrit ultérieurement. On commande ainsi l'avancement et le retrait du feuillard engagé entre les galets 22 et 30 pour former une boucle de feuillard autour du colis 12 et resserrer ensuite cette boucle autour du colis, préalablement à la tension définitive du feuillard et au sertissage de la chape.



   Le feuillard entraîné dans le sens de l'avance ment par les galets 22 et 30, passe dans un guide 36' qui est fixé à la cornière 7 et fait pénétrer le feuillard à travers un évidement 8a ménagé sur la face inférieure de la plaque de coupe 8 et formant un canal entre celle-ci et la surface de la cornière 7, pour le passage du feuillard vers la pince de sertissage disposée à la suite. Dans la face supérieure de la plaque de coupe 8 est formé un autre évidement 8b, dans lequel on place l'extrémité du feuillard, après forma  tion n de la boucle autour du colis 12.   



   Le dispositif de tension définitive du feuillard est représenté plus particulièrement sur les fig. 6, 6a et 6b.   I1    comprend deux cylindres pneumatiques 36 accouplés en parallèle de part et d'autre d'une barre rectangulaire 37, fixée à deux cornières 38, 39 solidaires du bâti, et faisant office de glissière.



   Les bases des deux cylindres 36 sont reliées entre elles par une tige d'accouplement 40 qui est solidaire de la glissière 37. Les tiges des pistons qui se déplacent dans les cylindres 36 sont reliées entre elles par une tige d'accouplement 41 qui peut coulisser dans une fente 37a de la glissière 37 à l'aide d'un galet 42.



  La tige de liaison 41 entraîne dans ses mouvements un chariot 43 en forme de U renversé qui chevauche la glissière 37. Pour assurer le parallélisme du chariot 43 avec la glissière 37, le chariot 43 est muni d'un axe transversal 44 qui coulisse avec un galet 45 dans une deuxième fente   37b    de la glissière 37.  



   Sur l'extrémité avant de la partie supérieure du chariot 43 est fixé un boîtier 46 dans lequel pivote sur un axe 47 un taquet strié 48 soumis à l'action d'un ressort 49. Le reste de la partie supérieure du chariot est muni d'une plaque rainurée 50 (fig.   6b)    dont la rainure, conjointement avec la face supérieure du chariot 43, guide le feuillard pendant l'avance et le retrait de celui-ci.



   Sur la partie supérieure de la glissière 37 est fixée une pièce de guidage 51 présentant une saignée latérale 51a (fig. 6a) qui guide le feuillard jusqu'au point de contact des galets d'entraînement 22, 30 précédemment décrits. Cette pièce de guidage comporte une partie saillante 51b (fig. 6) qui pénètre dans le boîtier 46 lorsque le chariot 43 se trouve à l'extrémité supérieure de sa course, et soulève alors le taquet strié 48, contre l'action de son ressort 49, pour permettre le libre passage du feuillard sous le taquet 48. Celui-ci n'entraîne donc le feuillard que pendant la course descendante du chariot 43 commandée par les cylindres pneumatiques 36.



   Le dispositif de sertissage de la chape et de coupe du feuillard qui est disposé à la suite de la plaque de coupe 8, et représenté sur les fig. 7, 8a à 8d et 9a à 9c, est monté sur une forte plaque 52 fixée par des boulons sur la face verticale avant de la cornière 7 du bâti, de sorte que l'ensemble du dispositif est interchangeable.



   Sur la plaque 52 sont montées d'abord deux mâchoires de blocage 53 qui peuvent tourner autour des axes 54. Elles sont recouvertes d'une première platine 55 entretoisée par rapport à la plaque 52, de manière à permettre l'évolution facile des mâchoires de blocage 53. Sur la première platine 55 est montée par l'intermédiaire d'entretoises 56 une deuxième platine 57. Dans l'espace compris entre les platines 55 et 57 est montée la pince de sertissage comprenant deux paires de mâchoires 58-58 et 59-59 qui pivotent sur des axes 60.



   Entre ces deux paires de mâchoires est disposée une pièce centrale 61 maintenue par deux axes 62 logés dans les mâchoires de sertissage 58-58, 59-59.



  Ces deux axes 62 sont excentrés par rapport aux axes 60 des mâchoires de sertissage de telle sorte que la rotation de ces dernières dans le sens de la fermeture provoque un mouvement de translation ascendant de la pièce centrale 61, ce qui a pour effet le sertissage de la chape placée entre ces mâchoires autour des deux feuillards qu'elle enveloppe, grâce aux becs 59a des mâchoires de sertissage. A la fin de la course de fermeture (fig. 9c) un crantage s'effectue de part et d'autre de la chape par l'introduction des pentes 63 de la pièce centrale 61 entre les becs 59a.



   Les mouvements des mâchoires de blocage et des mâchoires de sertissage sont commandés par une bielle centrale 64 reliée en 65 par tenon et goupille à la tige 66 du piston d'un cylindre pneumatique vertical 67 dont la semelle 68 (fig. 1) est fixée par deux colonnes 69 à la plaque support 52.



   La fermeture progressive des mâchoires de blocage 53, (fig. 8a à 8c) est commandée par deux rampes 71 de la cisaille de coupe 70 solidaire de la bielle centrale 64. Au début de la course ascendante, ces   rampcs    71 agissent sur les talons des mâchoires 53 et ferment celles-ci cornue on le voit sur la fig. 8b.



  Pendant le   mouvement    que les mâchoires de blocage   53 exécutent entre re les positions des fig. 8a et 8b leurs    becs 53a prennent par-dessus le brin de feuillard placé dans l'évidement   8b    de la plaque de coupe 8 et l'immobilisent en le coudant vers le bas, (fig. 8d).



  L'utilité de l'immobilisation de ce brin du feuillard apparaîtra dans la description du fonctionnement de la machine.



   Pendant la deuxième partie de la course ascendante (fig. 8b à 8c) les talons des mâchoires 53 quittent les rampes 71, de sorte que ces mâchoires se rouvrent sous l'action du ressort de rappel 75 tendu entre les tenons 76 (fig. 8d). En même temps, le tranchant de la cisaille 70 vient couper le brin inférieur de feuillard venant du dispositif d'alimentation à travers l'évidement 8a, en le rapprochant du brin supérieur entourant le colis, ce qui évite le bâillement du brin coupé qui serait un risque de blessures.



   La fermeture progressive des mâchoires de sertissage, visible sur les fig. 9a à 9c, est elle aussi commandée par la bielle centrale 64, par l'intermédiaire de deux biellettes 72 articulées par des axes 73 aux talons des mâchoires de sertissage et par des axes 74 sur la bielle centrale 64.



   A chaque opération de la machine, un dispositif d'alimentation en chapes (qui sera décrit plus loin) introduit une chape entre les mâchoires de sertissage 58-58 et 59-59, et cette chape est sertie autour des deux brins de feuillard qu'elle entoure, ainsi qu'il a été expliqué plus haut.



   Dans le fonctionnement de la machine, la course du piston de fermeture jouant dans le cylindre 67 est interrompue en un point intermédiaire correspondant à la position représentée sur les fig. 8b et 9b, dans laquelle les mâchoires de blocage 53 immobilisent le brin supérieur du feuillard comme on   l'a -expliqué,    et les mâchoires de sertissage 58-58, 59-59 ont fait une partie de leur course de telle sorte que la chape soit légèrement fermée, afin que le feuillard ne puisse plus s'en dégager, tout en permettant encore au brin inférieur du feuillard de coulisser en arrière lors du serrage de la boucle autour du colis.



   La susdite interruption de course est obtenue grâce à une fourche 81 (fig. 12) fixée à la tige 82 d'un piston travaillant dans un cylindre pneumatique horizontal 83 dont la semelle 84 est fixée par des colonnettes 85 aux colonnes 69 qui supportent le cylindre de fermeture 67.



   L'arrêt à mi-course du mouvement ascendant de la bielle 64 se fait grâce à deux galets 86 qui sont montés de part et d'autre de cette bielle 64 par un axe 87 et qui rencontrent la surface inférieure de la fourche 81 lorsque celle-ci se trouve dans sa position avancée vers la gauche de la fig. 12. Pour résister à  la pression ascendante transmise par les galets 86, la fourche 81 prend appui vers le haut contre des    galets 88 montés. sur un axe 89 dans s les entretoises    56 du dispositif de sertissage.



   Le cylindre 83 de ce dispositif d'arrêt de course de fermeture est alimenté en air comprimé par l'intermédiaire d'un distributeur pneumatique différentiel 90 muni d'un réducteur de débit 91 grâce auquel l'action du distributeur 90 et par conséquent aussi celle du cylindre 83 est différée, dans un but qui sera expliqué plus tard.



   Des mouvements de la fourche 81 est drivée la commande du dispositif d'approvisionnement en chapes (fig. 12). Ce dispositif comprend un collier rectangulaire 92 fixé sur la platine extérieure 57 du dispositif de sertissage, ce collier servant de guide et de point d'appui à une gouttière-magasin de chapes 93 de section rectangulaire et fermée à la base, dont la longueur permet d'emmagasiner un certain nombre de chapes. Un ressort de compression rectangulaire 94 placé au fond de cette gouttière-magasin pousse vers le haut la pile de chapes qui y est logée.



   A la partie supérieure de la gouttière-magasin 93 est soudé un collier 96 sur lequel est articulé un chapeau pivotant 95, ajouré pour le passage d'un poussoir 97 qui a pour mission de pousser la première chape de la pile, de gauche à droite à la fig. 12, de manière à l'introduire entre les   mâchoires    de sertissage 58, 59 (ces dernières étant omises sur la fig. 12).



  A cet effet, les pièces sont agencées de telle sorte que, lorsque le collier 96 du chapeau prend contact avec le collier rectangulaire fixe 92, la chape supérieure de la pile, arrêtée par le chapeau 95, soit en alignement exact avec l'entrée de la pince constituée par les mâchoires de sertissage.



   Le coulissement du poussoir 97 est commandé par une bielle 100 montée de manière à pouvoir osciller autour d'un axe 99 porté par des supports 98 solidaires du bâti. Un goujon 101 prévu à l'extrémité supérieure de la bielle 100 s'engage dans un ajour ménagé dans le poussoir 97 de manière à entraîner celui-ci. L'extrémité inférieure de la bielle 100 est articulée par un axe 102 à deux contre-bielles 103,
 articulées à leur tour par des axes 104 de part et d'autre de la fourche 81.



   Le poussoir 97 se déplace donc de gauche à droite et introduit une chape dans la pince de sertissage chaque fois que la fourche 81 est déplacée de droite à gauche par l'action du cylindre pneumati
 que 83.



   Lorsque la provision de chapes contenue dans la gouttière-réservoir 93 est épuisée,   celle-ci    peut être rechargée après relèvement du couvercle pivotant 95.



   Le cylindre de fermeture 67, les cylindres de ten
 sion 36 et le distributeur pneumatique 90 reçoivent l'air comprimé par l'intermédiaire de trois distribu
 teurs D1, D2, D3 qui sont montés sous la cornière
 39, près de l'extrémité arrière de la machine et dont
 les boutons de commande 119, 129 et 130 sont ac
 cessibles après ouverture des deux vantaux 13.



   Le distributeur   D1    (fig. 10a et 10b) a un orifice central 106 relié à la rampe d'alimentation en air comprimé 105 (fig. 16) et deux autres orifices 107 et 108 reliés respectivement aux extrémités supérieure et inférieure du cylindre de fermeture 67. Dans la position de repos de ce distributeur (fig. 10a), l'air comprimé est envoyé par 107 dans la partie supérieure du cylindre 67 de manière que son piston soit maintenu en bas.



   Le distributeur   D1    est actionné à l'aide d'une tringle 109 commandée par le sélecteur 34 ainsi qu'il sera décrit plus tard. Cette tringle 109 porte à son extrémité un disque 110 engagé derrière un disque 111 fixé sur la tige du tiroir du distributeur   D1.    La tringle 109 coulisse dans un trou d'une équerre 112 solidaire du corps du distributeur   D1    et elle est maintenue en position de repos (fig. 10a) par deux ressorts 113, 114 placés de part et d'autre de l'équerre 112 et prenant appui respectivement contre le disque 110 et contre une rondelle 115 fixée sur la tringle 109.



   Lorsque la tringle 109 est tirée vers la gauche par le sélecteur 34, son mouvement se transmet par les disques 110, 111 au piston du distributeur   D1    qui est ainsi amené de la position de la fig. 10a à celle de la fig. 10b dans laquelle un verrou 116 est articulé en 117 tombe derrière le disque 111 et bloque ainsi le distributeur   D1    dans cette position, dans laquelle l'air comprimé est envoyé par l'orifice 108 dans la partie inférieure du cylindre 67 pour faire monter le piston.



   Le déblocage du distributeur   D1,    en vue de son retour à la position de la fig.   1 0a    sous l'action du ressort de rappel 118, se fait à la fin de chaque cy  cle    de travail de la machine, comme on le verra plus loin, lorsque la tige 41 du dispositif de tension (fig. 6) atteint l'extrémité inférieure de la fente de guidage 37a ou elle appuie sur le talon   1 16a    du verrou 116 et dégage celui-ci du disque 111, libérant ainsi le tiroir du distributeur D1. Ce distributeur peut aussi être commandé manuellement en appuyant sur son bouton 119.



   Les distributeurs D2 et D3 sont également montés sous la cornière 39, mais sont jumelés en vue de leur commande en commun par une tringle 120 actionnée par le sélecteur 34, comme on le décrira plus loin.



   L'orifice central 121 du distributeur D2 est relié directement à la rampe d'alimentation en air comprimé 105, tandis que l'alimentation en air comprimé de l'orifice central 124 du distributeur D3 se fait par un mano-détendeur réglable 163.



   L'orifice de gauche 122 du distributeur D2 est relié directement à une extrémité du distributeur pneumatique différentiel 90, tandis que l'orifice de droite 123 du distributeur D2 est relié à l'autre extrémité du distributeur 90 par l'intermédiaire du réducteur de débit 91. Ce distributeur   D2    sert donc  à la commande du cylindre pneumatique 83 qui assure les   déplacements    de la fourche 81 dont il a été question plus. haut.



   L'orifice de gauche 125 du distributeur D3 est relié aux extrémités inférieures des pistons des cylindres de tension 36, tandis que son orifice de droite 126 est relié aux extrémités supérieures desdits cylindres. Le distributeur D3 sert ainsi à commander le dispositif de tension du feuillard représenté sur la fig. 6.



   Les deux distributeurs D2 et D3 peuvent être commandés en commun grâce au disque 127 fixé à l'extrémité de la tringle 120 et s'engageant derrière une barrette 128   laquelle    est bloquée sur l'extrémité de la tige du tiroir du distributeur D3, tandis que la tige du tiroir du distributeur D2 peut coulisser dans ladite barrette 128 afin de permettre l'actionnement individuel du distributeur   D2    en appuyant sur son bouton 129, sans actionner en même temps le distributeur D3, (fig.   llc)    dans un but qui sera expliqué plus loin.



   Comme dans le cas de la tringle de commande 109 du distributeur D1, la tringle de commande 120 des distributeurs D2 et D3 est guidée dans une équerre 112 et maintenue en position de repos par deux ressorts 113-114.



   Pour les distributeurs D2 et D3 il y a aussi un verrou 116 qui les bloque en position d'action (fig.   llb)    et qui est dégagé en fin de   cyde    par la tige 41 du dispositif de tension, comme il a été décrit plus haut au sujet du distributeur D1.



   En se déplaçant de droite à gauche les tringles 109, 120 actionnent les distributeurs respectifs   D1    ou   D2-D3,    mais qu'un déplacement desdites tringles de gauche à droite n'a aucun effet, les disques 110, 127 s'écartant simplement du disque 111 et de la barrette 128.



   La machine comporte un dispositif de guidage destiné à faire amorcer au feuillard qui avance une large boucle autour du colis 12 et à ramener l'extrémité du feuillard à portée de la main de l'opérateur qui doit placer cette extrémité dans l'évidement 8b de la plaque de coupe 8 et dans la chape préparée entre les mâchoires de sertissage. Ce dispositif (fig.



  1 et 13) se compose d'un guide 131 en forme de   demicercle    et à section transversale en U, le rayon du demi-cercle pouvant varier selon la nature et les dimensions du colis ou des boîtes qu'il s'agit de cercler.



   Une extrémité du guide 131 est articulée en 132 sur la partie avant supérieure du bâti de telle sorte que le feuillard sortant suit le fond du guide et est retenu latéralement par les deux ailes de la section en U, formant ainsi la boucle autour du colis 12.



  Pour empêcher le feuillard de quitter le guide 131, celui-ci est muni de deux petites lames 133 qui barrent partiellement l'ouverture de la section en U, mais dont la flexibilité permet la libération du feuillard par simple tension de la boucle, soit par la machine, soit à la main.



   A une certaine distance de la charnière 132, le guide 131 est articulé à la tige 134 du piston d'un cylindre pneumatique 135 monté de manière à pouvoir osciller en 136 sur le bâti. La course du piston est telle que, lorsqu'il est rentré à fond (position dessinée en trait plein sur les fig. 1 et 13), le guide 131 soit effacé au-dessous du plan du couvercle 9 de la machine servant de table de travail, pour faciliter la pose des colis sur la machine.



   Le cylindre 135 est alimenté en air comprimé, à l'une ou l'autre de ses extrémités, par un distributeur
D4 qui est alimenté en air comprimé directement de la rampe 105 et dont la commande s'effectue par une pédale extérieure 137 située au pied avant gauche de la machine, à portée de l'opérateur qui commande le sélecteur 34. Sur l'axe de la pédale est monté à l'intérieur de la machine un disque 138 portant deux ergots 139-140 entre lesquels est engagé un disque 141 fixé sur la tige du piston du distributeur D4.



   En abaissant la pédale 137 d'un côté ou de l'autre, on fait donc descendre ou monter le guide de feuillard 131.



   La machine comporte enfin un dispositif de mise en place des colis qui permet, pendant le temps d'avance et de retrait du feuillard, de maintenir le colis 12 à une distance suffisante au-dessus de la table de travail (fig. 3) pour que la machine puisse former la boucle de feuillard autour du colis et pour qu'en cas de colis fragiles l'opérateur puisse insérer entre le feuillard et le colis des cales protectrices. Ce dispositif (fig. 1, 2, 3 et 14) comprend un ou plusieurs supports mobiles 142 dont la nature (rouleau, berceau, creux) peu varier selon la nature des colis.



  Chaque support 142 est solidaire de la tige de piston 143 d'un cylindre pneumatique 144 fixé verticalement sur le côté de la machine.



   L'air comprimé est amené au cylindre 144 par un distributeur D5 muni d'un ressort de rappel non représenté, (analogue au ressort de rappel 118 des distributeurs D1, D2, D3). Ce distributeur D5 est commandé par un galet 145 monté rotativement sur la bielle 64 du dispositif de sertissage.



   Dans la position de départ de la machine, le galet 145 pousse le distributeur D5 dans la position représentée en gros traits sur la fig. 14, de sorte que l'air comprimé est amené par le trajet fléché   dans    la par tie inférieure du cylindre 144 et le support 142 est soulevé. Au cours du fonctionnement de la machine, lorsque la bielle 64 monte, le galet 145 quitte le distributeur D5 et celui-ci se place par son ressort de rappel dans la position indiquée en traits fins sur la fig. 14, de sorte que l'air arrive par le trajet pointillé dans la partie supérieure du cylindre 144 et le support 142 s'abaisse, le colis 12 venant de ce fait se poser sur la table de la machine.



   Le sélecteur 34 (fig. 15a à 15c) commande d'une part les distributeurs D1, D2 et D3 par les tringles 109 et 120 et, d'autre part, la mise en marche et le sens de rotation du moteur pneumatique 15. Le levier  du sélecteur 34 porte un goujon 150 qui est destiné à actionner des organes de transmission qui commandent les tringles 109 et 120.



   D'autre part, la bague d'inversion de marche 35 du moteur 15 comporte deux cames 35a, 35b, qui peuvent faire pression sur le bouton 151 de mise en marche du moteur pneumatique 15.



   L'organe de transmission lié à la tringle 109 est constitué par un levier coudé 152 pivotant en 153 dans un palier solidaire de la plaque 19 et articulé en 153' à la tringle 109.



   Quant aux organes de transmission liés à la tringle 120, ils comprennent un petit levier 154 articulé en 155 sur le support 19a de la plaque 19, un levier coudé 156 pivotant en 157 dans un palier solidaire de la plaque 19 et articulé en 158 à la tringle 120, ainci qu'une biellette articulée 159 reliant le petit levier 154 au bras libre du levier coudé 156.

 

   La machine comporte encore comme accessoires (fig. 16) une vanne d'arrivée 160, un filtre épurateur d'air comprimé 161   et - un    graisseur par brouillard 162 d'où l'air comprimé arrive à la rampe de distribution 105 déjà mentionnée.



   Ceci étant, le fonctionnement de la machine se déroule comme suit:
 Au départ, le sélecteur de   manoeuvre    34 se trouve dans la position   0   (fig. 15a), les boutons des trois distributeurs   D1,    D2, D3 sont sortis par leurs ressorts de rappel 118, la gouttière-magasin 93 est remplie de chapes, une chape est engagée entre les mâchoires de sertissage 58, 59, la fourche 81 se trouve dans sa position de gauche suivant les fig. 12 et 16, et le support de colis 142 est levé.



   Le feuillard  



   Dans cette position, le distributeur D3 envoie l'air comprimé aux extrémités supérieures des deux cylindres de tension 36 qui entraînent le chariot 43 vers la droite de la fig. 6, le taquet strié 48 est libéré de la saillie   51b,    coince le feuillard sur le chariot 43 et le tire énergiquement de gauche à droite jusqu'à la tension désirée par l'opérateur, qui a pu la régler précédemment à l'aide du mano-détendeur 163. La course du chariot 43 se trouve alors arrêtée par la résistance du colis.



   En même temps, le distributeur D2 a envoyé l'air comprimé au distributeur pneumatique différentiel 90 qui fonctionne cependant avec un certain retard, grâce au réducteur de débit 91. Par suite du renversement du distributeur 90 le cylindre 83 reçoit de l'air comprimé dans un sens tel que son piston retire la fourche 81 de gauche à droite sur la fig. 12, libérant ainsi la bielle 64 pour l'achèvement de sa course ascendante sous l'effet du piston du cylindre 67 qui reçoit toujours l'air comprimé au-dessous de son piston, par le distributeur D1.



   En terminant sa course ascendante, la bielle 64 amène toutes les mâchoires dans les positions montrées sur les fig. 8c et 9c, assurant le sertissage et le crantage de la chape autour des deux épaisseurs de feuillard, et à la fin de la course le tranchant de la cisaille 70 sectionne le brin de feuillard rattaché à la couronne en le ramenant sur le brin entourant le colis, comme on l'a déjà indiqué plus haut.



   En même temps que la fourche 81 recule de gauche à droite, la bielle 100 bascule autour de 99 et retire le poussoir 97 de droite à gauche, hors du magasin de chapes, de sorte que le paquet de chapes dans la gouttière-magasin 93 monte sous la poussée du ressort 94 jusqu'à ce que la première chape entre en contact avec le chapeau 95 et se trouve devant le poussoir 97 pour l'alimentation suivante.



   Au moment où la cisaille 70 coupait le brin de feuillard rattaché à la couronne,   c'est-à-dilre    celui qui résistait à la traction des pistons des cylindres 36, le chariot 43 continue brusquement sa course vers la droite et la tige d'accouplement 41 arrive à l'extrémité de droite des fentes 37a ou elle agit sur les talons   1 1 6a    des verrous 116,   débloquant    ainsi les distributeurs D1, D2, D3 qui reviennent à leur position de repos, grâce à leurs ressorts de rappel 118. L'air comprimé reprend de ce fait le circuit qu'il avait au départ, comme il est indiqué par les traits fléchés sur le schéma de la fig. 16.

   Dans cet état, le distributeur   D1    envoie de nouveau l'air comprimé au-dessus du piston dans le cylindre 67 qui fait descendre la bielle 64, rouvre les mâchoires de sertissage et de blocage et actionne par le galet 145 le distributeur D5 pour faire remonter le support de colis 142.



   Le distributeur D2 inverse la commande du distributeur différentiel 90 et fait avancer à nouveau la fourche d'arrêt de course 81 sur le trajet du galet 86, ce mouvement étant ralenti grâce au réducteur de débit 91, de sorte que les bielles 103 et 100 et le   poussoir    97 ne fassent avancer la prochaine chape dans la pince que lorsque les mâchoires 58, 59 sont complètement ouvertes grâce à la descente complète de la bielle 64.



   Quant au distributeur D3, il inverse l'alimentation des cylindres 36, et fait remonter leurs pistons de droite à gauche et avec eux le chariot 43, jusqu'à ce que le taquet strié 48 soit débloqué par la saillie 51b.



   Le cycle qui vient d'être décrit est très rapide et aussitôt que le sélecteur 34 a été ramené à la position     O     , l'opérateur peut retirer le colis cerclé, mettre en place le suivant et recommencer le cycle.



   Pour le rechargement du magasin de chapes, le distributeur D2 peut être actionné isolément, comme représenté sur la fig.   lic,    en appuyant sur son bouton 129 et en le bloquant dans la position enfoncée à l'aide d'une targette de sécurité 80. Ainsi actionné, le distributeur D2 envoie de l'air comprimé au distributeur différentiel 90 de telle sorte que le piston du cylindre 83 retire la fourche 81 vers la droite (fig. 12) et, par l'intermédiaire des bielles 103, 100, extrait le poussoir de chapes 97 vers la gauche, hors du chapeau 95 de la gouttière-magasin 93. Cela permet en toute sécurité de retirer celle-ci, de la recharger et de la remettre en place.   I1    suffit alors de retirer la targette 80 pour libérer le distributeur D2 et remettre la machine en état de marche.
  



  
 



  Package strapping machine
 The present application relates to a machine for strapping the packages.



   This machine is characterized by the fact that it comprises a reversible device for advancing a strip, in order to form a loop around the package, and then to withdraw said strip in order to tighten this loop, means for immobilizing the end of the strip forming the loop before it is tightened, a device for giving the strap loop its final tension and a device for crimping the yoke around the parts. superimposed strip and for cutting the strip coming from the reserve, and a manual selector to control these devices in the desired sequence.



   The accompanying drawing n represents, by way of example, an embodiment of the object of the invention.



   Fig. 1 is a side view of the machine.



      The a fig. 2 is a plan view.



   Fig. 3 is an end view from the rear.



   Fig. 4 is a plan view of the members for advancing and withdrawing the strip.



   Fig. 5 is an elevational view of the members of FIG. 4.



   Fig. 6 is a view in longitudinal section of the final tension members of the strip, along line X-X of FIG. 6b.



   Fig. 6a is a cross section taken along the line Y-Y of FIG. 6.



   Fig. 6b is a cross section taken along the line ZZ of FIG. 6.



   Fig. 7 is a plan view of the clamps for locking the strip and crimping the yoke.



   Figs. 8a, 8b and 8c are views in elevation taken along line VIII-VIII of FIG. 7, showing the locking clamp in positions corresponding to three successive phases of its operation.



   Fig. 8d is a partial section, on a larger scale, along line VIII of FIG. 8b.



   Figs. 9a, 9b and 9c are views in elevation along the line IX-IX of FIG. 7, showing the crimping pliers, also in. positions corresponding to three successive phases of its operation.



   Figs. 10a and 10b are views in elevation of the compressed air distributor of the closing cylinder, at rest and in the operating position.



   Figs. 11a, 11b and lic are elevation views of the compressed air distributor of the stroke interrupting piston of the closing members and the compressed air distributor of the tension pistons, respectively at rest3 in the normal operating position and in position reloading of the screed store.



   Fig. 12 is a view in elevation of the device for interrupting the stroke of the closure members and of the device for supplying yokes.



   Fig. 13 is a schematic view of the movable guide of the strip and of its control device.



   Fig. 14 is a schematic view of a mobile support for placing the packages and of its control device.



   Fig. 14a shows on a larger scale a detail of FIG. 14.



   Figs. 15a, 15b and 15c are elevational views of the machine control selector in its successive positions during a work cycle.



   Fig. 16 is a general diagram of the pneumatic connections of the machine.



   The frame of the machine has the shape of a rectangular parallelepiped formed by angles. vertical 1, upper and lower longitudinal angles 2 and 3 and upper and lower transverse angles 4 and 5. On each side of the frame, at mid-height, a longitudinal angle 6 serves as reinforcement.



   Transversely in the upper part of the frame is fixed a strong angle 7 on the horizontal face of which is fixed a cutting plate 8, and whose vertical face serves as a support for the device for crimping the yoke and cutting the strip which will be described. thereafter.



   The upper face of the frame is covered by a plate 9 which can be raised by articulation on one of the angles 2 and having its opening stroke limited by a connecting rod 10. In the plate 9 is formed an opening 1 1 which, when the plate 9 is lowered onto the frame, leaves free the cutting plate 8 and the device for crimping the yoke and cutting the strip which follows it. The bodies framed by lSouver- ment 1 1 constitute the workstation above which the package is placed which is to be ceroler, as indicated in dotted lines, at 12, in FIGS. 1 and 3.



   The rear face of the frame is provided with two leaves 13 articulated on the vertical angles 1, each of the leaves 13 being cut into 14 so as to form, when the leaves are closed, an opening at point A (fig. 1 and 6) where the strip enters the machine, coming from a ring of strip not shown.



   The other faces of the frame are covered by sheets which have been omitted from the drawings.



   In general terms, the work to be done by the machine is as follows: the strip entering point A first goes to the cutting plate 8 by an ascending path on which are placed the feed and retract members of the strip as well as final tension members of the strip; of the cutting plate 8, the strip is then passed around the package 12 until its end can pass over the cutting plate 8 and be inserted into the screed prepared in the crimping device, after which the removal of the strip to tighten it around the package, its final tensioning, crimping of the yoke and cutting of the strip.



   The various parts of the machine will now be described in more detail.



   The device for advancing and withdrawing the strip consists of a reversible pneumatic motor 15 (fig. 2, 4 and 5) on the spindle of which is fitted a primary pinion 16. The end of the spindle of the motor 15 is mounted by a ball bearing 17 in an upright 18 fixed on a strong plate 19 made integral with the frame by supports 19a which connect it to the angles 2. The body of the motor 15 is fixed by a collar 20 on this same plate 19 so as to form with it a rigid whole.



   The primary pinion 16 controls a larger pinion 21 integral with the drive roller 22 for the strip. The two ends of the axis carrying the pinion 21 and the roller 22 are mounted by ball bearings 23 in two uprights 24 fixed on the plate 19. On each of these uprights 24 pivots on an axis 25 a lever 26 in which is housed a ball bearing 27. The two bearings 27 receive a pin 28 on which are integrally mounted a small gear 29 engaged with the pinion 21 and a small roller 30 cooperating with the drive roller 22.



   The pressure of the roller 30 on the drive roller 22 is provided by a spring 31 tending to lift the free ends of the levers 26. However, a manual control rod 32, articulated at 32a accessible on the rear face of the machine, allows to compress the spring 31 to separate the roller 30 from the roller 22 and form between them sufficient space for the engagement of the strip. In fact, when the rod 32 is raised, its bevelled end lowers a small lug 33 fixed on the lever 26, which causes the two levers 26 to pivot counterclockwise about the axis 25 and thus causes the lifting of the roller 30.



   The rotation in one direction and the other of the pneumatic motor 15 is controlled by means of a selector 34 mounted on the reversing ring 35 of the motor, as will be described later. This controls the advancement and withdrawal of the strip engaged between the rollers 22 and 30 to form a loop of strip around the package 12 and then tighten this loop around the package, prior to the final tension of the strip and the crimping of the yoke. .



   The strip driven in the direction of advance by the rollers 22 and 30, passes through a guide 36 'which is fixed to the angle iron 7 and causes the strip to penetrate through a recess 8a made on the underside of the plate. cut 8 and forming a channel between the latter and the surface of the angle iron 7, for the passage of the strip to the crimping pliers arranged afterwards. In the upper face of the cutting plate 8, another recess 8b is formed, in which the end of the strip is placed, after forming the loop around the package 12.



   The final tensioning device for the strip is shown more particularly in FIGS. 6, 6a and 6b. I1 comprises two pneumatic cylinders 36 coupled in parallel on either side of a rectangular bar 37, fixed to two angles 38, 39 integral with the frame, and acting as a slide.



   The bases of the two cylinders 36 are interconnected by a coupling rod 40 which is integral with the slide 37. The rods of the pistons which move in the cylinders 36 are interconnected by a coupling rod 41 which can slide. in a slot 37a of the slide 37 using a roller 42.



  The connecting rod 41 drives in its movements an inverted U-shaped carriage 43 which straddles the slide 37. To ensure the parallelism of the carriage 43 with the slide 37, the carriage 43 is provided with a transverse axis 44 which slides with a roller 45 in a second slot 37b of the slide 37.



   On the front end of the upper part of the carriage 43 is fixed a housing 46 in which pivots on a pin 47 a ridged cleat 48 subjected to the action of a spring 49. The rest of the upper part of the carriage is provided with 'a grooved plate 50 (Fig. 6b) whose groove, together with the upper face of the carriage 43, guides the strip during the advance and withdrawal thereof.



   On the upper part of the slide 37 is fixed a guide part 51 having a lateral groove 51a (FIG. 6a) which guides the strip to the point of contact of the drive rollers 22, 30 described above. This guide piece comprises a projecting part 51b (fig. 6) which penetrates into the housing 46 when the carriage 43 is at the upper end of its stroke, and then lifts the serrated cleat 48 against the action of its spring. 49, to allow the strip to pass freely under the stopper 48. The latter therefore only drives the strip during the downward stroke of the carriage 43 controlled by the pneumatic cylinders 36.



   The device for crimping the yoke and cutting the strip which is arranged after the cutting plate 8, and shown in FIGS. 7, 8a to 8d and 9a to 9c, is mounted on a strong plate 52 fixed by bolts on the front vertical face of the angle iron 7 of the frame, so that the entire device is interchangeable.



   On the plate 52 are first mounted two locking jaws 53 which can rotate around the axes 54. They are covered with a first plate 55 braced with respect to the plate 52, so as to allow the easy evolution of the jaws of blocking 53. On the first plate 55 is mounted by means of spacers 56 a second plate 57. In the space between the plates 55 and 57 is mounted the crimping pliers comprising two pairs of jaws 58-58 and 59 -59 which pivot on 60 axes.



   Between these two pairs of jaws is arranged a central part 61 held by two pins 62 housed in the crimping jaws 58-58, 59-59.



  These two axes 62 are eccentric with respect to the axes 60 of the crimping jaws so that the rotation of the latter in the closing direction causes an upward translational movement of the central part 61, which has the effect of crimping the yoke placed between these jaws around the two strips which it envelops, thanks to the nozzles 59a of the crimping jaws. At the end of the closing stroke (fig. 9c) a notching is effected on either side of the yoke by the introduction of the slopes 63 of the central part 61 between the nozzles 59a.



   The movements of the locking jaws and of the crimping jaws are controlled by a central connecting rod 64 connected at 65 by tenon and pin to the rod 66 of the piston of a vertical pneumatic cylinder 67, the sole 68 (fig. 1) of which is fixed by two columns 69 to the support plate 52.



   The progressive closing of the locking jaws 53, (fig. 8a to 8c) is controlled by two ramps 71 of the cutting shears 70 integral with the central connecting rod 64. At the start of the upward stroke, these ramps 71 act on the heels of the jaws 53 and close the retort as seen in fig. 8b.



  During the movement that the locking jaws 53 perform between the positions of FIGS. 8a and 8b their nozzles 53a take over the strip of strip placed in the recess 8b of the cutting plate 8 and immobilize it by bending it downwards (fig. 8d).



  The usefulness of immobilizing this strand of the strip will appear in the description of the operation of the machine.



   During the second part of the upward stroke (fig. 8b to 8c) the heels of the jaws 53 leave the ramps 71, so that these jaws reopen under the action of the return spring 75 stretched between the tenons 76 (fig. 8d ). At the same time, the cutting edge of the shear 70 cuts the lower strand of strip coming from the feed device through the recess 8a, bringing it closer to the upper strand surrounding the package, which avoids the yawning of the cut strand which would be risk of injury.



   The progressive closing of the crimping jaws, visible in fig. 9a to 9c, is also controlled by the central connecting rod 64, via two connecting rods 72 articulated by pins 73 at the heels of the crimping jaws and by pins 74 on the central connecting rod 64.



   At each operation of the machine, a yoke feed device (which will be described later) introduces a yoke between the crimping jaws 58-58 and 59-59, and this yoke is crimped around the two strands of strip that it surrounds, as was explained above.



   In the operation of the machine, the stroke of the closing piston acting in the cylinder 67 is interrupted at an intermediate point corresponding to the position shown in FIGS. 8b and 9b, in which the locking jaws 53 immobilize the upper strand of the strip as has been explained, and the crimping jaws 58-58, 59-59 have made part of their stroke so that the yoke is slightly closed, so that the strap can no longer come free, while still allowing the lower strand of the strap to slide backwards when the loop is tightened around the package.



   The aforesaid interruption of the stroke is obtained by means of a fork 81 (fig. 12) fixed to the rod 82 of a piston working in a horizontal pneumatic cylinder 83, the sole 84 of which is fixed by columns 85 to the columns 69 which support the cylinder. closing 67.



   The half-stroke stopping of the upward movement of the connecting rod 64 is effected by means of two rollers 86 which are mounted on either side of this connecting rod 64 by a pin 87 and which meet the lower surface of the fork 81 when that -ci is in its position advanced to the left of FIG. 12. To resist the upward pressure transmitted by the rollers 86, the fork 81 bears upwards against the rollers 88 mounted. on an axis 89 in the spacers 56 of the crimping device.



   The cylinder 83 of this closing stroke stop device is supplied with compressed air by means of a differential pneumatic distributor 90 provided with a flow reducer 91 thanks to which the action of the distributor 90 and therefore also that of cylinder 83 is postponed, for a purpose which will be explained later.



   From the movements of the fork 81 is derived the control of the screed supply device (FIG. 12). This device comprises a rectangular collar 92 fixed to the outer plate 57 of the crimping device, this collar serving as a guide and as a fulcrum for a gutter-magazine 93 of rectangular section and closed at the base, the length of which allows to store a certain number of screeds. A rectangular compression spring 94 placed at the bottom of this gutter-store pushes the stack of clevises housed therein upwards.



   To the upper part of the gutter-magazine 93 is welded a collar 96 on which is articulated a pivoting cap 95, perforated for the passage of a pusher 97 which has the mission of pushing the first yoke of the stack, from left to right in fig. 12, so as to introduce it between the crimping jaws 58, 59 (the latter being omitted in FIG. 12).



  For this purpose, the parts are arranged so that, when the collar 96 of the cap makes contact with the fixed rectangular collar 92, the upper yoke of the stack, stopped by the cap 95, is in exact alignment with the entry of the pliers formed by the crimping jaws.



   The sliding of the pusher 97 is controlled by a connecting rod 100 mounted so as to be able to oscillate about an axis 99 carried by supports 98 integral with the frame. A pin 101 provided at the upper end of the connecting rod 100 engages in an opening made in the pusher 97 so as to drive the latter. The lower end of the connecting rod 100 is articulated by a pin 102 with two counter-connecting rods 103,
 articulated in turn by axes 104 on either side of the fork 81.



   The pusher 97 therefore moves from left to right and introduces a yoke into the crimping pliers each time the fork 81 is moved from right to left by the action of the pneumatic cylinder.
 than 83.



   When the supply of screeds contained in the gutter-reservoir 93 is exhausted, the latter can be recharged after raising the pivoting cover 95.



   The closing cylinder 67, the ten cylinders
 sion 36 and the pneumatic distributor 90 receive the compressed air through three distribu
 Tors D1, D2, D3 which are mounted under the angle iron
 39, near the rear end of the machine and of which
 the control buttons 119, 129 and 130 are ac
 transferable after opening both leaves 13.



   The distributor D1 (fig. 10a and 10b) has a central orifice 106 connected to the compressed air supply rail 105 (fig. 16) and two other orifices 107 and 108 respectively connected to the upper and lower ends of the closing cylinder 67 In the rest position of this distributor (fig. 10a), the compressed air is sent through 107 into the upper part of the cylinder 67 so that its piston is held down.



   The distributor D1 is actuated using a rod 109 controlled by the selector 34 as will be described later. This rod 109 carries at its end a disc 110 engaged behind a disc 111 fixed to the rod of the distributor drawer D1. The rod 109 slides in a hole of a bracket 112 integral with the body of the distributor D1 and it is held in the rest position (fig. 10a) by two springs 113, 114 placed on either side of the bracket 112 and bearing respectively against the disc 110 and against a washer 115 fixed on the rod 109.



   When the rod 109 is pulled to the left by the selector 34, its movement is transmitted by the discs 110, 111 to the piston of the distributor D1 which is thus brought from the position of FIG. 10a to that of FIG. 10b in which a latch 116 is hinged at 117 falls behind the disc 111 and thus blocks the distributor D1 in this position, in which the compressed air is sent through the orifice 108 into the lower part of the cylinder 67 to raise the piston .



   Unlocking the distributor D1, with a view to returning it to the position of FIG. 1 0a under the action of the return spring 118, is done at the end of each working cycle of the machine, as will be seen below, when the rod 41 of the tension device (fig. 6) reaches the lower end of the guide slot 37a or it presses on the heel 1 16a of the latch 116 and releases the latter from the disc 111, thus releasing the drawer of the distributor D1. This dispenser can also be controlled manually by pressing its button 119.



   The distributors D2 and D3 are also mounted under the angle iron 39, but are paired with a view to their common control by a rod 120 actuated by the selector 34, as will be described later.



   The central orifice 121 of the distributor D2 is connected directly to the compressed air supply rail 105, while the compressed air supply to the central orifice 124 of the distributor D3 is effected by an adjustable pressure regulator 163.



   The left port 122 of the distributor D2 is connected directly to one end of the differential pneumatic distributor 90, while the right port 123 of the distributor D2 is connected to the other end of the distributor 90 through the flow restrictor. 91. This distributor D2 is therefore used to control the pneumatic cylinder 83 which ensures the movements of the fork 81 which has been discussed further. high.



   The left port 125 of the distributor D3 is connected to the lower ends of the pistons of the tension cylinders 36, while its right port 126 is connected to the upper ends of said cylinders. The distributor D3 thus serves to control the strip tensioning device shown in FIG. 6.



   The two distributors D2 and D3 can be controlled jointly by means of the disc 127 fixed to the end of the rod 120 and engaging behind a bar 128 which is blocked on the end of the rod of the distributor spool D3, while the spool of distributor D2 can slide in said bar 128 in order to allow individual actuation of distributor D2 by pressing its button 129, without simultaneously actuating distributor D3, (fig. llc) for a purpose which will be explained further.



   As in the case of the control rod 109 of the distributor D1, the control rod 120 of the distributors D2 and D3 is guided in a bracket 112 and held in the rest position by two springs 113-114.



   For the distributors D2 and D3 there is also a lock 116 which blocks them in the action position (fig. Llb) and which is released at the end of the cycle by the rod 41 of the tensioning device, as has been described above. about distributor D1.



   By moving from right to left the rods 109, 120 actuate the respective distributors D1 or D2-D3, but a movement of said rods from left to right has no effect, the discs 110, 127 simply moving away from the disc 111 and bar 128.



   The machine comprises a guide device intended to initiate the strip which advances a large loop around the package 12 and to bring the end of the strip within reach of the operator who must place this end in the recess 8b of cutting plate 8 and in the prepared yoke between the crimping jaws. This device (fig.



  1 and 13) is composed of a guide 131 in the shape of a semicircle and with a U-shaped cross section, the radius of the semicircle being able to vary according to the nature and the dimensions of the package or boxes to be circled.



   One end of the guide 131 is articulated at 132 on the upper front part of the frame so that the outgoing strip follows the bottom of the guide and is laterally retained by the two wings of the U-section, thus forming the loop around the package 12 .



  To prevent the strip from leaving the guide 131, the latter is provided with two small blades 133 which partially block the opening of the U-shaped section, but the flexibility of which allows the strip to be released simply by tensioning the buckle, either by machine or by hand.



   At a certain distance from the hinge 132, the guide 131 is articulated to the rod 134 of the piston of a pneumatic cylinder 135 mounted so as to be able to oscillate 136 on the frame. The stroke of the piston is such that, when it is fully retracted (position drawn in solid lines in Figs. 1 and 13), the guide 131 is erased below the plane of the cover 9 of the machine serving as a control table. work, to facilitate the placing of packages on the machine.



   The cylinder 135 is supplied with compressed air, at one or the other of its ends, by a distributor
D4 which is supplied with compressed air directly from the ramp 105 and which is controlled by an external pedal 137 located at the front left foot of the machine, within reach of the operator who controls the selector 34. On the axis of the pedal is mounted inside the machine a disc 138 carrying two lugs 139-140 between which is engaged a disc 141 fixed on the piston rod of the distributor D4.



   By lowering the pedal 137 on one side or the other, the strip guide 131 is therefore lowered or raised.



   Finally, the machine comprises a device for placing the packages in place which makes it possible, during the time of advance and withdrawal of the strip, to keep the package 12 at a sufficient distance above the work table (FIG. 3) for that the machine can form the strap loop around the package and so that, in the event of fragile packages, the operator can insert protective wedges between the strap and the package. This device (fig. 1, 2, 3 and 14) comprises one or more movable supports 142, the nature of which (roller, cradle, hollow) may vary depending on the nature of the packages.



  Each support 142 is integral with the piston rod 143 of a pneumatic cylinder 144 fixed vertically to the side of the machine.



   The compressed air is brought to the cylinder 144 by a distributor D5 provided with a return spring, not shown, (similar to the return spring 118 of distributors D1, D2, D3). This distributor D5 is controlled by a roller 145 rotatably mounted on the connecting rod 64 of the crimping device.



   In the starting position of the machine, the roller 145 pushes the distributor D5 into the position shown in large lines in FIG. 14, so that the compressed air is supplied through the arrow path in the lower part of the cylinder 144 and the support 142 is lifted. During the operation of the machine, when the connecting rod 64 rises, the roller 145 leaves the distributor D5 and the latter is placed by its return spring in the position indicated in thin lines in FIG. 14, so that the air arrives by the dotted path in the upper part of the cylinder 144 and the support 142 is lowered, the package 12 thereby coming to rest on the machine table.



   The selector 34 (fig. 15a to 15c) controls on the one hand the distributors D1, D2 and D3 by the rods 109 and 120 and, on the other hand, the starting and the direction of rotation of the pneumatic motor 15. The selector lever 34 carries a stud 150 which is intended to actuate transmission members which control the rods 109 and 120.



   On the other hand, the reversing ring 35 of the motor 15 comprises two cams 35a, 35b, which can press on the button 151 for starting the pneumatic motor 15.



   The transmission member linked to the rod 109 consists of an elbow lever 152 pivoting at 153 in a bearing secured to the plate 19 and articulated at 153 ′ to the rod 109.



   As for the transmission members linked to the rod 120, they include a small lever 154 articulated at 155 on the support 19a of the plate 19, an elbow lever 156 pivoting at 157 in a bearing secured to the plate 19 and articulated at 158 to the rod 120, as well as an articulated rod 159 connecting the small lever 154 to the free arm of the elbow lever 156.

 

   The machine also includes as accessories (Fig. 16) an inlet valve 160, a compressed air purifier 161 and - a mist lubricator 162 from which the compressed air arrives at the distribution rail 105 already mentioned.



   This being the case, the machine operates as follows:
 Initially, the operation selector 34 is in position 0 (fig. 15a), the buttons of the three distributors D1, D2, D3 are released by their return springs 118, the gutter-magazine 93 is filled with screeds, a clevis is engaged between the crimping jaws 58, 59, the fork 81 is in its left position according to FIGS. 12 and 16, and the package support 142 is lifted.



   The strip



   In this position, the distributor D3 sends the compressed air to the upper ends of the two tension cylinders 36 which drive the carriage 43 to the right of FIG. 6, the serrated cleat 48 is released from the projection 51b, wedges the strip on the carriage 43 and pulls it vigorously from left to right until the tension desired by the operator, who was able to adjust it previously using the pressure regulator 163. The travel of the carriage 43 is then stopped by the resistance of the package.



   At the same time, the distributor D2 sent the compressed air to the differential pneumatic distributor 90 which, however, operates with a certain delay, thanks to the flow reducer 91. As a result of the reversal of the distributor 90, the cylinder 83 receives compressed air in. a direction such that its piston withdraws the fork 81 from left to right in FIG. 12, thus freeing the connecting rod 64 for the completion of its upward stroke under the effect of the piston of the cylinder 67 which still receives the compressed air below its piston, by the distributor D1.



   By completing its upward stroke, the connecting rod 64 brings all the jaws into the positions shown in FIGS. 8c and 9c, ensuring the crimping and notching of the yoke around the two thicknesses of strip, and at the end of the stroke the cutting edge of the shear 70 cuts the strip of strip attached to the crown by bringing it back to the strip surrounding the parcel, as already indicated above.



   As the fork 81 moves back from left to right, the connecting rod 100 swings around 99 and pulls the pusher 97 from right to left, out of the yoke magazine, so that the pack of yokes in the gutter-magazine 93 goes up. under the pressure of the spring 94 until the first yoke comes into contact with the cap 95 and is in front of the pusher 97 for the next feed.



   At the moment when the shears 70 cut the strip of strip attached to the crown, that is to say the one which resisted the traction of the pistons of the cylinders 36, the carriage 43 suddenly continues its course to the right and the rod of coupling 41 arrives at the right end of the slots 37a where it acts on the heels 1 1 6a of the bolts 116, thus unlocking the distributors D1, D2, D3 which return to their rest position, thanks to their return springs 118. The compressed air therefore resumes the circuit it had at the start, as indicated by the arrow lines on the diagram in fig. 16.

   In this state, the distributor D1 sends the compressed air again above the piston into the cylinder 67 which lowers the connecting rod 64, reopens the crimping and blocking jaws and actuates the distributor D5 through the roller 145 to raise package support 142.



   The distributor D2 reverses the control of the differential distributor 90 and again advances the travel stop fork 81 on the path of the roller 86, this movement being slowed down by the flow reducer 91, so that the connecting rods 103 and 100 and the pusher 97 does not advance the next yoke in the clamp until the jaws 58, 59 are completely open thanks to the complete descent of the connecting rod 64.



   As for the distributor D3, it reverses the supply to the cylinders 36, and makes their pistons go up from right to left and with them the carriage 43, until the ridged cleat 48 is released by the projection 51b.



   The cycle which has just been described is very fast and as soon as the selector 34 has been returned to the O position, the operator can withdraw the circled package, put in place the next one and start the cycle again.



   For reloading the screed store, the distributor D2 can be operated separately, as shown in fig. lic, by pressing its button 129 and locking it in the depressed position using a safety bolt 80. Actuated in this way, the distributor D2 sends compressed air to the differential distributor 90 so that the piston from the cylinder 83 withdraws the fork 81 to the right (fig. 12) and, by means of the connecting rods 103, 100, extracts the yoke pusher 97 to the left, out of the cap 95 of the gutter-magazine 93. This allows safely remove it, charge it and put it back. I1 then simply remove the bolt 80 to release the distributor D2 and put the machine back into working order.
  

 

Claims (1)

REVENDICATION Machine à cercler les colis, caractérisée par le fait qu'elle comprend un dispositif réversible pour faire avancer un feuillard, afin de former une boucle autour du colis, et pour retirer ensuite ledit feuillard afin de resserrer cette boucle, des moyens pour immobiliser l'extrémité du feuillard formant la boucle avant le resserrement de celle-ci, un dispositif pour donner à la boucle de feuillard sa tension définitive et un dispositif pour sertir la chape autour des parties superposées du feuillard et pour couper le feuillard venant de la réserve, et un sélecteur manuel permettant de commander ces dispositifs dans la succession voulue. CLAIM Package strapping machine, characterized in that it comprises a reversible device for advancing a strip, in order to form a loop around the package, and then to withdraw said strip in order to tighten this loop, means for immobilizing the end of the strip forming the loop before the latter is tightened, a device for giving the strip loop its final tension and a device for crimping the yoke around the superimposed parts of the strip and for cutting the strip coming from the reserve, and a manual selector making it possible to control these devices in the desired succession. SOUS-REVENDICATIONS 1. Machine suivant la revendication, caractérisée par le fait que l'immobilisation de l'extrémité de la boucle de feuillard est réalisée dans une position d'arrêt intermédiaire du dispositif de sertissage dans laquelle des mâchoires de blocage immobilisent ladite extrémité, pendant que les mâchoires de sertissage n'ont effectué qu'une partie de leur course de fermeture de la chape, laissant à l'autre brin de feuillard la possibilité de coulisser en vue du resserrement de la boucle et de la tension définitive du feuillard. SUB-CLAIMS 1. Machine according to claim, characterized in that the immobilization of the end of the strap loop is carried out in an intermediate stop position of the crimping device in which the locking jaws immobilize said end, while the Crimping jaws have only completed part of their yoke closing stroke, leaving the other strip strand the possibility of sliding for the purpose of tightening the loop and final tension of the strip. 2. Machine suivant la revendication et la sousrevendication 1, caractérisée par le fait que l'organe d'arrêt du dispositif de sertissage à un stade intermédiaire de son fonctionnement est normalement en position active, et cet organe est effacé après le resserrement et la tension de la boucle, afin de permettre l'achèvement du sertissage et la coupe du feuillard. 2. Machine according to claim and subclaim 1, characterized in that the stop member of the crimping device at an intermediate stage of its operation is normally in the active position, and this member is cleared after tightening and tensioning of the loop, in order to allow the completion of the crimping and the cutting of the strip. 3. Machine suivant la revendication et les sousrevendications 1 et 2, caractérisée par le fait que les impulsions de commande du dispositif de tension du feuillard et du retrait du susdit organe d'arrêt sont données simultanément par le sélecteur, mais le retrait de l'organe d'arrêt est affecté d'un retardement. 3. Machine according to claim and subclaims 1 and 2, characterized in that the control pulses of the strap tensioning device and the withdrawal of the aforesaid stop member are given simultaneously by the selector, but the withdrawal of the stop organ is affected by a delay. 4. Machine suivant la revendication et les sousrevendications 1 à 3, caractérisée par le fait que le sélecteur commande aussi bien la mise en marche et le sens de rotation d'un moteur d'avancement et le recul du feuillard, que des distributeurs de fluide sous pressions affectés au fonctionnement du dispositif de sertissage, de son organe d'arrêt et du dispositif de tension du feuillard. 4. Machine according to claim and subclaims 1 to 3, characterized in that the selector controls both the starting and the direction of rotation of an advancing motor and the retraction of the strip, as fluid distributors under pressures assigned to the operation of the crimping device, its stopper and the strip tensioning device. 5. Machine suivant la revendication et la sousrevendication 1, caractérisée par le fait qu'après la coupe du feuillard l'extrémité coupée est repliée sur le feuillard qui entoure le colis. 5. Machine according to claim and subclaim 1, characterized in that after cutting the strip, the cut end is folded over the strip which surrounds the package. 6. Machine suivant la revendication, caractérisée par le fait que les mouvements du poussoir d'alimentation de chapes sont commandés par l'avance et le recul du susdit organe d'arrêt du dispositif de sertissage. 6. Machine according to claim, characterized in that the movements of the yoke feed pusher are controlled by the advance and retreat of the aforesaid stop member of the crimping device. 7. Machine suivant la revendication, caractérisée par le fait qu'elle comporte un guide-feuillard escamotable pour amorcer la formation de la boucle de feuillard autour du colis. 7. Machine according to claim, characterized in that it comprises a retractable strip guide to initiate the formation of the strip loop around the package. 8. Machine suivant la 'revendication, caractérisée par le fait qu'au moins un support susceptible d'être relevé et abaissé maintient le colis pendant le temps d'avance et de retrait du feuillard, à une distance suffisante au-dessus de la table de travail pour permettre la formation de la boucle. 8. Machine according to claim, characterized in that at least one support capable of being raised and lowered maintains the package during the time of advance and withdrawal of the strip, at a sufficient distance above the table working to allow the formation of the loop.
CH720460A 1959-07-02 1960-06-24 Package strapping machine CH364221A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR799144A FR1245584A (en) 1959-07-02 1959-07-02 Package strapping machine

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH364221A true CH364221A (en) 1962-08-31

Family

ID=8716725

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH720460A CH364221A (en) 1959-07-02 1960-06-24 Package strapping machine

Country Status (3)

Country Link
BE (1) BE592151A (en)
CH (1) CH364221A (en)
FR (1) FR1245584A (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
JPS5846003Y2 (en) * 1979-06-01 1983-10-20 ストラパツクシモジマ株式会社 semi-automatic packing machine

Also Published As

Publication number Publication date
BE592151A (en) 1960-12-22
FR1245584A (en) 1960-11-10

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH386921A (en) Tool for fixing together two superimposed parts of metal strip
FR2783235A1 (en) Machine for placing labeling sleeves on bottles, includes principal turret having reception units, each having tool sliding parallel to bottle for threading sleeve on it
EP1073603A1 (en) Stacking device and printed sections in the form of cartridges
FR2516751A1 (en) AUTOMATIC MACHINE FOR LIGATURING ACCORDING TO A PRE-FIXED CYCLE USING A YARN, STRING OR THE LIKE, FULL OR HOLLOW OBJECTS
CH364221A (en) Package strapping machine
FR2597290A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR MANUFACTURING CONDUCTOR BEAMS
FR2597401A1 (en) INSTALLATION FOR MANUFACTURING AND STACKING BAGS, BAGS, ETC. IN THERMOPLASTIC MATTER
EP0041006A2 (en) Knotting head for a string on a package, and apparatus provided with such a knotting head
FR2645610A1 (en) APPARATUS FOR FIXING JUNCTION STAPLES ON A CONVEYOR OR THE LIKE
FR2563183A1 (en) Automatic machine permitting simultaneous tying, according to a preestablished cycle, of the two ends of a product defined from a continuous chain of several products to be tied and having alternate full zones and empty zones
CH652761A5 (en) AUTOMATIC LIFTING DEVICE ON LARGE NUMBER SPINNING MACHINE.
CH370005A (en) Stapling machine for bag closing
FR2621010A1 (en) Machine for sealing trays for packaging cooked dishes or other similar articles
BE521152A (en)
EP0076741B1 (en) Automatic binding process with a tie of which the ends are superposed in an opposed direction during binding, and device for carrying out this process
BE424113A (en)
CH311441A (en) Package strapping machine.
CH211219A (en) Machine for closing bags and the like.
BE434420A (en)
CH385725A (en) Apparatus for strapping an object, in particular a parcel, using a flexible tape
BE559975A (en)
CH300223A (en) Tying machine.
BE550062A (en)
FR2486910A1 (en) Bundle tying machine for angle sections - supports bundle while wire is looped by side arms, rotated to form knot
BE534141A (en)